Παράπονα εκφράζουν επαγγελματίες από τον κλάδο της πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για τον τρόπο με τον οποίο επιβαρύνονται με τέλη κυκλοφορίας τα οχήματα.
Για τα μεταχειρισμένα υπάρχουν δύο ζητήματα. Το ένα η επιβάρυνση παλιών αλλά πολλών κυβικών οχημάτων, όπου η αξία τους έχει υποχωρήσει αισθητά και τα τέλη κυκλοφορίας για αυτά τα οχήματα φτάνουν αρκετά ψηλά. Το δεύτερο είναι ότι μεταχειρισμένα οχήματα που πωλούνται για παράδειγμα τους τελευταίους μήνες του έτους, επιβαρύνονται το ίδιο με κάποιο που θα πωληθεί στην αρχή και δεν υπάρχει μια αναλογικότητα σχετικά και με το χρόνο χρήσης σε μια σεζόν.
Ο έμπορος μεταχειρισμένων οχημάτων στον Πύργο, Γιώργος Λαμπρόπουλος σε δηλώσεις του στο ilialive.gr αναφερόμενος στο θέμα τόνισε πως “… υπάρχει ένα παράδοξο όσον αφορά τις μεταβιβάσεις των Ι.Χ. αυτοκινήτων. Για παράδειγμα ένα αμάξι 3000 κυβικών ή 2000 κυβικών μπορεί να έχει αξία 1500 €, έχει τέλη 700 €. Και ας είναι αμάξι 20 χρονών ή 30.
Το παράδοξο της όλης υπόθεσης είναι ότι εκτός από τα τέλη που είναι υπερβολικά πολλά, όταν κάποιος άνθρωπος πάει να το μεταβιβάσει τον Οκτώβρη, το Νοέμβριο ή τον Δεκέμβριο, υποχρεωτικά πληρώνει τέλη κυκλοφορίας για όλο το προηγούμενο έτος. Δηλαδή αν έχεις καταθέσει πινακίδες σε ένα αμάξι δύο – τρία χρόνια και πας να πάρεις τέλη κυκλοφορίας τον μήνα Ιούλιο ή Αύγουστο και θέλεις να το πουλήσεις, υποχρεωτικά πρέπει να πληρώσεις και όλους τους προηγούμενους μήνες τους οποίους το αυτοκίνητο ήταν σε ακινησία. Για πιο λόγο να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας ένα αμάξι από τη στιγμή που ήταν σε ακινησία;
Επίσης μπορείς να πάρεις τα τέλη κυκλοφορίας αν το έχεις να το κυκλοφορήσεις στο όνομα σου για ένα χρονικό διάστημα αλλά όταν πας να το πουλήσεις μετά από τρεις μήνες σου λέει η εφορία, πλήρωσε μου και τους προηγούμενους μήνες που είχε καταθέσει πινακίδες. Αυτό είναι τελείως απερίσκεπτο να πληρώνει κάποιος τέλη κυκλοφορίας για ένα αυτοκίνητο που είναι σταματημένο. Ο νόμος αυτός ψηφίστηκε πριν τρία χρόνια περίπου αλλά ο νομοθέτης προφανώς έκανε κάποιο λάθος και δεν έχει περαστεί καλά” σημείωσε.