Τι θα πρέπει να εξελίξουν στο Taxisnet οσοι δεν έχουν ακόμα πληρωθεί - Τα 5 sos που ξεμπλοκάρουν την διαδικασία
Τα προβλήματα με το ΙΒΑΝ ποικίλουν και η πληρωμή μπορεί να εμποδίζεται για διάφορους λογούς: είτε γιατί στον τραπεζικό λογαριασμό που έχει δηλωθεί στο Τaxisnet ο ιδιοκτήτης του ακινήτου δεν εμφανίζεται ως κύριος δικαιούχος είτε ο λογαριασμός ήταν αδρανής κλπ.
Ειδικότερα τα 5 σημεία που θα πρέπει να προσέξουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων είναι τα εξής:
1. Κάθε δικαιούχος είσπραξης αποζημίωσης λόγω μείωσης ενοικίων ακινήτων θα πρέπει να γνωστοποιήσει στην ΑΑΔΕ, έστω και καθυστερημένα, τον τραπεζικό λογαριασμό του για να του κατατεθεί το ποσό που δικαιούται. Συγκεκριμένα το πλήρες ΙΒΑΝ του λογαριασμού κατάθεσης θα πρέπει να καταχωρηθεί στη σελίδα του δικαιούχου στο TAXISNET, στην αριστερή στήλη «My Taxis Net» και στο παράθυρο «Δήλωση Λογαριασμού - ΙΒΑΝ».
2. Η τελευταία ΠΟΛ 1019/20 αναφέρει ρητά ότι «Σε περίπτωση κοινού λογαριασμού αυτός δύναται να δηλώνεται από έως δύο δικαιούχους». Συνεπώς σύμφωνα με αυτήν, δεν κατατίθενται χρήματα σε κοινούς λογαριασμούς με πάνω από δύο δικαιούχους, έστω και αν το όνομα του δικαιούχου της αποζημίωσης είναι πρώτο.
3. Το όνομα του εκμισθωτή-δικαιούχου της αποζημίωσης μπορεί να είναι πρώτο ή και δεύτερο στο δηλωμένο τραπεζικό λογαριασμό κατάθεσης.
4. Ο δηλωμένος λογαριασμός θα πρέπει να είναι ανοιγμένος σε οποιαδήποτε ελληνική Τράπεζα, με ΙΒΑΝ που να αρχίζει από GR. Η κατάθεση σε Τράπεζα εξωτερικού δεν φαίνεται να προβλέπεται, ούτε έχει ελεγχθεί αν μπορεί να λειτουργήσει στην πράξη.
5. Ο δηλωμένος λογαριασμός θα πρέπει να είναι ενεργός, και να μη έχει χαρακτηριστεί ως «αδρανής». Αδρανής θα χαρακτηριστεί όταν για 24 συνεχόμενους μήνες δεν έχουν πραγματοποιηθεί συναλλαγές με άμεση χρέωση του λογαριασμού του δικαιούχου. Αδρανείς λογαριασμοί δεν χαρακτηρίζονται οι λογαριασμοί των προθεσμιακών καταθέσεων. Αν υπάρχει λογαριασμός αλλά είναι ήδη χαρακτηρισμένος αδρανής, χρειάζεται αίτηση στην Τράπεζα και επικαιροποίηση των στοιχείων των καταθετών.