Σάββατο, 28 Αυγούστου 2021 12:06

Χρήστος Σταϊκούρας: Πιθανότατα ιδιαίτερα συντηρητική η πρόβλεψη για ρυθμό ανάπτυξης 3,6%

Γράφτηκε από την
Ad Slot
Τι φοροελαφρύνσεις θα ισχύσουν για το 2022, τι μέτρα λαμβάνονται για τους πυρόπληκτους και για όσους εξακολουθούν να θίγονται από τον κορονοϊό. Τι αναφέρει, ο Χρήστος Σταϊκούρας στο iEidiseis, για το Σύμφωνο Σταθερότητας και γιατί τονίζει ότι οι πρόωρες κάλπες δεν αποτελούν επιλογή για την κυβέρνηση.

Η πρόβλεψη για ρυθμό ανάπτυξης 3,6% το 2021 είναι ρεαλιστική, απολύτως εφικτή και πιθανότατα ιδιαίτερα συντηρητική, τονίζει με συνέντευξη που παραχωρεί στο iEidiseis o Χρήστος Σταϊκούρας.

Ο υπουργός Οικονομικών αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο και για νέες φοροελαφρύνσεις το 2022, ενώ αναφέρεται λεπτομερώς στα μέτρα που λαμβάνονται για τους πυρόπληκτους και όσων εξακολουθούν να πλήττονται από τον κορονοϊό.

Ο Χρήστος Σταϊκούρας τοποθετείται επίσης για το τι πρέπει να γίνει με το Σύμφωνο Σταθερότητας, ενώ τονίζει ότι όπως ξεκάθαρα δήλωσε ο πρωθυπουργός οι πρόωρες κάλπες δεν αποτελούν επιλογή για την κυβέρνηση.

Πόσο εκτιμάτε τελικά την ανάπτυξη φέτος κ. Υπουργέ; Και ποιες οι προβλέψεις σας για το 2022;

Η εκτίμησή μας για τον εφετινό ρυθμό ανάπτυξης παραμένει – μέχρι στιγμής – στο 3,6%, με όλες τις συνιστώσες της εγχώριας ζήτησης (ιδιωτική και δημόσια κατανάλωση, επενδύσεις) αλλά και τις καθαρές εξαγωγές υπηρεσιών, να αποτελούν παράγοντες αυτής της ισχυρής ανάκαμψης.

Θεωρούμε, λαμβάνοντας υπόψη πρόδρομους δείκτες της οικονομίας, ανάμεσα σε άλλους και τη σημαντική αναθέρμανση της ζήτησης στις υπηρεσίες και το χονδρικό και λιανικό εμπόριο που παρατηρείται από το 2ο τρίμηνο του έτους, ότι αυτή η πρόβλεψη είναι ρεαλιστική, απολύτως εφικτή και πιθανότατα ιδιαίτερα συντηρητική.

Ωστόσο, η όποια νεότερη εκτίμηση θα γίνει όταν θα έχουμε διαθέσιμα, περίπου σε 10 ημέρες, τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τα δύο πρώτα τρίμηνα του έτους, καθώς και καλύτερη εικόνα για την πορεία του τουρισμού και των συσχετιζόμενων εσόδων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Όσον αφορά το 2022, πιστεύουμε, συνεχίζοντας την υλοποίηση – μεθοδικά και συντεταγμένα – μιας ολοκληρωμένης και συνεκτικής οικονομικής στρατηγικής, εκταμιεύοντας πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ, και επιστρέφοντας σε συνθήκες κανονικότητας σε σχέση με την πανδημία, ότι η ανάπτυξη θα είναι πολύ ισχυρή, άνω του 6%.

Και σε αυτό συμφωνεί και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσα από τις δικές της προβλέψεις.

Στην απάντησή σας αποτυπώνεται μία αισιοδοξία ότι τελικά ο στόχος για την ανάπτυξη θα είναι υψηλότερος του 3,6% το 2021. Πού συγκεκριμένα βασίζεται αυτή σας η αισιοδοξία;

Θα έλεγα ότι είναι μία ρεαλιστική προσέγγιση που βασίζεται σε διαθέσιμα στοιχεία.

Ενδεικτικά, στο οικονομικό κλίμα που βρίσκεται σε προ πανδημίας επίπεδα, στη βιομηχανική παραγωγή που κινείται σταθερά – επί μήνες – ανοδικά, στην οικοδομική δραστηριότητα που παρουσιάζει αύξηση – το 1ο πεντάμηνο του έτους – κατά 41,7%.

Επιπρόσθετα, στη συνεχή και διευρυνόμενη αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, η οποία διαμορφώθηκε στο +27,4% τον Ιούλιο του 2021 σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019, ενσωματώνοντας μία ουσιαστική αύξηση στην ιδιωτική κατανάλωση.

Ενώ και τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας από τον τουρισμό, μας οδηγούν στην εκτίμηση ότι οι εισπράξεις από τον τουριστικό κλάδο πιθανόν θα είναι υψηλότερες από ό,τι προβλέπαμε, αφού αφενός ο αριθμός των πτήσεων αποτυπώνει ότι έχουμε καλύψει περίπου το 70% των απωλειών σε σχέση με το 2019, αφετέρου η μέση δαπάνη ανά ταξίδι, για το πρώτο εξάμηνο του έτους, είναι υψηλότερη, τόσο σε σχέση με το 2020, όσο όμως – ιδιαίτερα – και σε σχέση με το 2019.

Να τονίσω ότι αναθεώρηση του στόχου εισπράξεων από τον εισερχόμενο τουρισμό κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες, αντιστοιχεί σε αναθεώρηση του ετήσιου ρυθμού ΑΕΠ πάνω από 1% για το 2021, με όλα τα άλλα σταθερά.

Τέλος, οι αναβαθμίσεις της χώρας και το ιστορικά χαμηλό κόστος δανεισμού επιβεβαιώνουν τις θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας.

Το κόστος από τις πυρκαγιές πόσο το εκτιμάτε; Και μπορεί να αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα για το ύψος και τον χρόνο των φοροελαφρύνσεων για τις οποίες έχει δεσμευτεί η Κυβέρνηση;

Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Οικονομικών, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, ενεργοποίησαν, από την πρώτη στιγμή, στο πλαίσιο της Κρατικής Αρωγής, μέτρα στήριξης για τα νοικοκυριά, τις επιχειρήσεις και τις περιοχές που επλήγησαν από τις μεγάλες πυρκαγιές.

Για την άμεση υλοποίηση των μέτρων αυτών, κατατίθεται συμπληρωματικός προϋπολογισμός, Τακτικός και Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ύψους 500 εκατ. ευρώ. Ήδη, έχουν υπογραφεί οι αναστολές φορολογικών υποχρεώσεων και έχουν καταβληθεί, μέσα σε μόλις μία εβδομάδα, πάνω από 16,7 εκατ. ευρώ σε περισσότερα από 3.100 μοναδιαίους Α.Φ.Μ., ως προκαταβολή στεγαστικής συνδρομής, ως αποζημίωση οικοσκευής και έναντι επιχορήγησης σε επιχειρήσεις.

Τα κονδύλια αυτά αφορούν τον διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο του 2021.

Έτος κατά το οποίο υλοποιούνται, όπως αποτυπώνεται και στα εκκαθαριστικά των φορολογικών δηλώσεων, σημαντικές μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, κυρίως στη μεσαία τάξη.

Όσον αφορά τον δημοσιονομικό χώρο του 2022, βάσει του οποίου θα αξιολογηθούν οι δυνατότητες για περαιτέρω μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, εκτός αυτών που έχουν ανακοινωθεί, θα έχουμε πιο ξεκάθαρη εικόνα το επόμενο χρονικό διάστημα, και πριν την κατάθεση του Προσχεδίου του Προϋπολογισμού, αρχές Οκτωβρίου.

Τότε θα έχουμε στη διάθεσή μας ευκρινέστερα στοιχεία για την πορεία της ελληνικής οικονομίας – η οποία, όπως ήδη σας ανέφερα, εξελίσσεται θετικά – και θα γνωρίζουμε καλύτερα ποιες είναι οι δυνατότητές μας για περαιτέρω ελαφρύνσεις.

Σε κάθε περίπτωση, ισχύουν ήδη – προφανώς και – για το 2022, μεταξύ άλλων, η μείωση του ΕΝΦΙΑ – μεσοσταθμικά – κατά 22%, η μείωση του εισαγωγικού φορολογικού συντελεστή στα φυσικά πρόσωπα από 22% στο 9%, η μείωση του συντελεστή παρακράτησης φόρου για τα μερίσματα από 10% στο 5%, η μείωση της προκαταβολής φόρου για τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα από το 100% στο 55% και για τα νομικά πρόσωπα από το 100% στο 80%, η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 1%.

Ενώ θα συνεχιστεί και το προσεχές έτος η αναστολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για τον ιδιωτικό τομέα και η περαιτέρω μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες. Επιπλέον, από το 2022 (φορολογικό έτος 2021) μειώνεται, σε μόνιμη βάση, ο συντελεστής φόρου όλων των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, από το 24% στο 22%.

Για τους πληγέντες από τον κορονοϊό τι άλλα μέτρα προβλέπονται το επόμενο διάστημα;

Συνεχίζεται το πρόγραμμα κάλυψης μέρους των παγίων δαπανών επιχειρήσεων (ήδη έχουν συμψηφιστεί 32,7 εκατ. ευρώ με μελλοντικές φορολογικές υποχρεώσεις), συνεχίζεται η στήριξη πληγέντων νοικοκυριών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων με ενήμερα και «κόκκινα» δάνεια μέσω των δύο προγραμμάτων «ΓΕΦΥΡΑ» (ήδη το Κράτος έχει επιδοτήσει με 230 εκατ. ευρώ περισσότερα από 75.000 νοικοκυριά και 7.500 επιχειρήσεις), συνεχίζεται η υλοποίηση στοχευμένων προγραμμάτων στήριξης – μέσω ΕΣΠΑ – για τους κλάδους της εστίασης, του τουρισμού, των γυμναστηρίων και τον παιδότοπων, ενώ συνεχίζεται και η ενίσχυση εργαζομένων.

Υπάρχουν ακόμη τα προγράμματα ενίσχυσης ρευστότητας μέσω του τραπεζικού συστήματος, τα οποία είτε βρίσκονται σε εξέλιξη είτε θα ανακοινωθούν το προσεχές διάστημα, ενώ συνεχίζεται και η διοχέτευση πόρων στην πραγματική οικονομία από το πρόγραμμα μη επιστρεπτέας ενίσχυσης μέσω των Περιφερειών.

Όλα αυτά, συνολικού ύψους 4 δισ. ευρώ για το 2ο εξάμηνο του έτους, υλοποιούνται παράλληλα με την επιστροφή της πραγματικής οικονομίας σε κανονικούς ρυθμούς λειτουργίας.

Οι πληροφορίες επιμένουν πως μετά τις γερμανικές εκλογές θα ξεκινήσει η συζήτηση για τη δημοσιονομική πολιτική και το νέο Σύμφωνο Σταθερότητας. Τι εκτιμάτε ότι πρέπει να πράξει η Ευρώπη;

Είναι γεγονός ότι η υγειονομική κρίση έχει επηρεάσει αρνητικά τα δημόσια οικονομικά σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ θα αφήσει όλα τα κράτη-μέλη με υψηλότερους δείκτες χρέους. Αυτή είναι μια πρόκληση την οποία απαιτείται να αντιμετωπίσουμε με επιτυχία. Θα πρέπει, συνεπώς, η μεσοπρόθεσμη δημοσιονομική βιωσιμότητα να παραμείνει μία σταθερά για όλες τις χώρες.

Την ίδια στιγμή, είναι αδήριτη ανάγκη η μετάβαση στην ανάκαμψη να γίνει ομαλά, συνεχίζοντας να παρέχουμε την κατάλληλη υποστήριξη στις οικονομίες, μέχρι να εδραιωθεί η ανάκαμψη.

Πάνω σε αυτή τη βάση, θα πρέπει να εξεταστούν τροποποιήσεις στο υφιστάμενο πλαίσιο. Τροποποιήσεις προκειμένου το Σύμφωνο να εξασφαλίζει τη μακροπρόθεσμη διατηρησιμότητα των δημόσιων οικονομικών, να προσφέρει τη μέγιστη δυνατή ευελιξία στην αντιμετώπιση κρίσεων, να προστατεύει και να ενθαρρύνει τις δημόσιες επενδύσεις, ειδικά σε τομείς προτεραιότητας, όπως είναι η πράσινη και η ψηφιακή μετάβαση, και, τέλος να χαρακτηρίζεται από διαφάνεια στον σχεδιασμό και στην εφαρμογή του.

Οι συζητήσεις σχετικά με αυτήν την ατζέντα θα ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα. Η Ελλάδα, όπως πράττει τα τελευταία δύο χρόνια, θα συμμετάσχει ενεργά και υπεύθυνα στον επερχόμενο διάλογο, συμβάλλοντας στη συζήτηση, με επεξεργασμένες και τεχνικά ορθές και αξιόπιστες θέσεις.

Τυχόν πρόωρες κάλπες και μάλιστα διπλές, δεν θα έχουν κόστος για την οικονομία; Ξέρω, θα πείτε δεν τίθεται τέτοιο θέμα, ερωτώ όμως σε… θεωρητικό επίπεδο.

Δεν μπορώ να σας απαντήσω σε κάτι που για την Κυβέρνηση, όπως τοποθετήθηκε ξεκάθαρα ο Πρωθυπουργός, δεν αποτελεί επιλογή.

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει σχέδιο, το οποίο υλοποιεί με υπευθυνότητα και αποτελεσματικότητα, και το οποίο ξετυλίγεται με συνέπεια, παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες που υφίστανται στο μεγαλύτερο μέρος της θητείας της.

Πηγή: iEidiseis.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 28 Αυγούστου 2021 09:31

Σχετικά Άρθρα

  • Κράλλης: Αφωνία Σταϊκούρα για την κατασκευή ανατολικής εισόδου Αμαλιάδας
    Κράλλης: Αφωνία Σταϊκούρα για την κατασκευή ανατολικής εισόδου Αμαλιάδας

    Ο Υπουργός Υποδομών, κύριος Χρήστος Σταϊκούρας, επισκέφθηκε στις 18/7/2024 το Κέντρο Λειτουργίας της «Ολυμπίας Οδού» στο Ρίο. Μετά την ενημέρωσή του για την πορεία του έργου «Νέα Εθνική Οδός Πατρών-Πύργου επιβεβαίωσε την εκτίμηση ότι το έργο θα δοθεί για χρήση στους πολίτες το 2025. Αυτό, όμως, που κατεγράφη αρνητικά είναι ότι ο Υπουργός Υποδομών δεν ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση και κατασκευή της Ανατολικής Εισόδου Αμαλιάδας.

    Πρόκειται για ένα ώριμο έργο, γιατί έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των απαλλοτριώσεων από το 2018 με την κατάθεση των χρημάτων στους δικαιούχους και η υπάρχουσα προμελέτη του έργου βρίσκεται στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών. Το έργο έχει όδευση 1200 μ., αναπτυσσόμενη σε ευθεία από τον κόμβο του Γερακίου έως το ανατολικό στόμιο, νότια της Σοχιάς, με προβλεπόμενο προϋπολογισμό 3.000.000 ΕΥΡΩ.

    Επισημαίνεται ότι ο Υπουργός Υποδομών έχει στα χέρια του το ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ για την αναγκαιότητα κατασκευής της Ανατολικής Εισόδου. Χωρίς περιστροφές προειδοποιούμε όσους οραματίζονται εγκαίνια του έργου το 2025 με την ΑΜΑΛΙΑΔΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΕΝΗ ότι θα εκτεθούν παραδίδοντας στους πολίτες ένα ΑΝΑΠΗΡΟ ΕΡΓΟ και ότι ο καταλογισμός ευθυνών στους θεσμικά αρμόδιους θα πάρει τη μορφή παλλαϊκής αποδοκιμασίας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Σταϊκούρας: Εντός χρονοδιαγράμματος η κατασκευή της νέας Πατρών - Πύργου - Στο 52% η ολοκλήρωση του έργου
    Σταϊκούρας: Εντός χρονοδιαγράμματος η κατασκευή της νέας Πατρών - Πύργου - Στο 52% η ολοκλήρωση του έργου

    «Το ποσοστό ολοκλήρωσης του αυτοκινητοδρόμου Πατρών - Πύργου φθάνει σήμερα περίπου στο 52%. Οι εκτιμήσεις είναι ότι στο τέλος του έτους θα είμαστε σε ένα ποσοστό ολοκλήρωσης της τάξεως του 75%». Αυτά τόνισε σε δηλώσεις που έκανε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος επισκέφθηκε σήμερα το απόγευμα μαζί με τον υφυπουργό, Νίκο Ταχιάο, το κέντρο λειτουργίας της «Ολυμπίας Οδού» στο Ρίο.

    Ειδικότερα, ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε σχετικά με την πρόοδο του έργου: «Σήμερα είχαμε την ευκαιρία μέσα από μία διευρυμένη σύσκεψη να δούμε, να αποτιμήσουμε και να αξιολογήσουμε την πορεία υλοποίησης ενός εξαιρετικά σημαντικού και εμβληματικού έργου για τη χώρα, του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, μήκους 75 χιλιομέτρων. Όταν είχαμε επισκεφτεί τον ίδιο χώρο στις 17 Ιανουαρίου 2024, είχαμε θέσει κάποια χρονοδιαγράμματα και αυτά τηρούνται απολύτως. Τότε, υπενθυμίζω, είχαμε πει ότι μέχρι τέλος Ιουνίου η ολοκλήρωση του έργου θα είναι σε ποσοστό 50% και σήμερα είμαστε περίπου στο 52%. Οι εκτιμήσεις είναι ότι στο τέλος του έτους θα είμαστε σε ένα ποσοστό ολοκλήρωσης της τάξεως του 75%.
    'Αρα είμαστε εντός χρονοδιαγραμμάτων, έτσι ώστε το 2025, όπως έχουμε δεσμευτεί, να παραδώσουμε στην κοινωνία έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο».

    Στην συνέχεια έκανε δηλώσεις ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, όπου σημείωσε: «Ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος, είναι ένα δύσκολο έργο το οποίο έχει περάσει πολλές περιπέτειες. Από την πλευρά της και η ‘Ολυμπία Οδός' έχει προχωρήσει εξαιρετικά το συγκεκριμένο έργο. Η δέσμευση να είναι λειτουργικό το τμήμα Πάτρα - Πύργος, της ‘Ολυμπίας Οδού', το πρώτο εξάμηνο του 2025, δικαιώνει τις επιλογές της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και νομίζω ότι θα το αναγνωρίσουν και οι χρήστες του δρόμου».
    Επίσης, ο Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι «με την ευκαιρία, θα ήθελα να ευχαριστήσω την εταιρεία ‘ΑΒΑΞ' για τα μηχανήματα που έχει διαθέσει από χθες και τα οποία επιχειρούν αυτή τη στιγμή για την κατάσβεση της φωτιάς στο Σοφικό της Κορινθίας» και πρόσθεσε: «Την πρωτοβουλία αυτή πιστώνεται και η εταιρεία η οποία διέθεσε τα μηχανήματα, αλλά και η ‘Ολυμπία Οδός', η οποία συνέδραμε σε όλη την κινητοποίηση στην περιοχή. Έχει αποδείξει πολλές φορές και η παραχώρηση ότι όπου μπορεί, πέρα από τα όριά της, είναι παρούσα να βοηθήσει σε κοινωνικούς σκοπούς και για αυτό πραγματικά πρέπει να τις αποδώσουμε τον έπαινο από τις αξίζει».

    Στο μεταξύ, σύμφωνα με την ‘Ολυμπία Οδό', «η συνολική πρόοδος του έργου έχει ξεπεράσει το 50% και ήδη τα πρώτα 24 χιλιόμετρα (29% του νέου αυτοκινητόδρομου) είναι ασφαλτοστρωμένα στις περιοχές της Αμαλιάδας, του Πύργου, της Κάτω Αχαΐας και του Μιντιλογλίου».
    Επίσης, σύμφωνα πάντα με την ‘Ολυμπία Οδό', «σήμερα εργάζονται στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου 1.000 άτομα, ενώ η έμμεση απασχόληση έχει υπολογιστεί σε επιπλέον 2.000 θέσεις εργασίας σε όλη την διάρκεια κατασκευής του έργου».
    Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ‘Ολυμπίας Οδού', Παναγιώτης Παπανικόλας, δήλωσε ότι «είμαστε όλοι αφοσιωμένοι στον στόχο, δηλαδή να παραδώσουμε το νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών -Πύργου το συντομότερο δυνατό» και πρόσθεσε: «Υπερβαίνουμε καθημερινά προκλήσεις της κατασκευής και δίνουμε λύσεις με λογική, σύνεση και ομοψυχία».

    Για το τρένο

    Στο μεταξύ, απαντώντας ο υπουργός Υποδομών σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, σχετικά με την χρηματοδότηση του νέου σύγχρονου σιδηροδρομικού έργου, από το Ρίο στην Πάτρα, ανέφερε: «Κάναμε πρόταση που είχε μέσα και το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό έργο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε ένα σημαντικό ποσοστό χρηματοδότησης για την Ελλάδα, αλλά όχι το σύνολο αυτού. 'Αρα κάποια έργα, όχι μόνο αυτό και κάποια άλλα δεν είναι μέσα στη συνολική χρηματοδότηση που εξασφάλισε η χώρα. Μια χρηματοδότηση, η οποία υπερβαίνει το μισό δις ευρώ αρκετά υψηλή, πολύ υψηλότερη, από πολλές άλλες χώρες, αλλά δεν κάλυψε το σύνολο της πρότασής μας, όπως έγινε σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Θα επανέλθουμε με αυτή και άλλες προτάσεις , όταν υποβάλουμε ξανά αιτήματα το επόμενο χρονικό διάστημα».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Διαβεβαιώσεις του Υπ. Υποδομών & Μεταφορών στον Α. Νικολακόπουλο: Σε πλήρη λειτουργία ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου το καλοκαίρι του 2025!
    Διαβεβαιώσεις του Υπ. Υποδομών & Μεταφορών στον Α. Νικολακόπουλο: Σε πλήρη λειτουργία ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου το καλοκαίρι του 2025!

    Θετικές εξελίξεις και για το τμήμα «Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα» - Προχωρούν οι διαδικασίες για την αναβάθμιση του φράγματος Πηνειού

    Εντός του καλοκαιριού του 2024,αναμένεται να έχει εκτελεστεί το 50% του μεγάλου έργου κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου και το αργότερο μέχρι το καλοκαίρι του 2025, θα έχει αποδοθεί σε πλήρη λειτουργίαο Οδικός Άξονας.

    Αυτές τις διαβεβαιώσεις έδωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, Ανδρέα Νικολακόπουλο, κατά την διάρκεια της συνάντησης που είχαν για τα μεγάλα θέματα που αφορούν την Ηλεία και άπτονται της αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Οι δύο πλευρές εμφανίστηκαν απόλυτα ικανοποιημένες από την πρόοδο των εργασιών, καθώς εντός του Απριλίου είχε ξεπεράσει συνολικά το 40%, αγγίζοντας σήμερα το 42%, ενώμέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ξεπεράσει το 80%.

    Ως εκ τούτου, η εξέλιξη του έργου προχωρά βάσει του σχεδιασμού και όλα δείχνουν ότι τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν απαρέγκλιτα. Ο στόχος είναι εντός του καλοκαιριού του 2024 να έχει ολοκληρωθεί το 50% του έργου και το υπόλοιπο τμήμα έως το τέλος του έτους, ώστε μέχρι το καλοκαίρι του 2025 να παραδοθεί ολοκληρωμένος ο δρόμος και λειτουργικός. Ταυτόχρονα υπάρχουν οι διαβεβαιώσεις, ότι θα γίνουν και οι προαιρέσεις του έργου.

    nikolako vev upod 2

    -Θετικές εξελίξεις και για το τμήμα «Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα»

    Θετικές είναι οι εξελίξεις και για την πορεία των μελετών του έργου κατασκευής του αυτοκινητόδρομου «Πύργος-Καλό Νερό- Τσακώνα». Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί από τον παραχωρησιούχο, ενώ θα προχωρήσει άμεσα και το επόμενο στάδιο, που αφορά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.

    «Σαφώς και είμαστε ικανοποιημένοι από την πορεία των εργασιών, όσον αφορά το νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου. Ένα πάγιο αίτημα ετών γίνεται πραγματικότητα, και πολύ σύντομα θα μιλάμε για έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Επιπλέον, παρακολουθούμε στενά και έχουμε επικεντρώσει τις προσπάθειες στο να προχωρήσει και η κατασκευή του τμήματος «Πύργος-Καλό Νερό – Τσακώνα» και έχουμε και σε αυτή την περίπτωση θετικές εξελίξεις» ανέφερε ο κ. Νικολακόπουλος.

    Ασφάλεια και καλύτερη διαχείριση

    Ένα ακόμη μεγάλο έργο που αφορά την Ηλεία και συζητήθηκε η εξέλιξή του κατά την διάρκεια της συνάντησης, ήταν η μελέτη συμπληρωματικών έργων για ανακαίνιση, προσβασιμότητα, ασφάλιση και ανάδειξη του φράγματος Πηνειού, αλλά και τα έργα ταμίευσης και ύδρευσης του Δήμου Ωλένης Ηλείας, καθώς έχει ήδη υπογραφεί η σχετική σύμβαση, προεκτιμώμενης αμοιβής8.610.434,72 ευρώ με ΦΠΑ.

    Ο κ. Σταϊκούρας επανέλαβε, ότι το φράγμα του Πηνειού στην Ηλεία αποτελεί σημαντικό έργο για την ύδρευση και τη γεωργική δραστηριότητα της ευρύτερης περιοχής.

    Και σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία εξελίσσεται άκρως ικανοποιητικά, ενώόπως τόνισε ο κ. Νικολακόπουλος: «Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο που θα ενισχύσει τη βιωσιμότητα και την ανθεκτικότητα του φράγματος, δίνοντας πνοή στην τοπική κοινωνία και οικονομία, αλλά και δημιουργώντας ταυτόχρονα τις προϋποθέσεις για την καλύτερη διαχείριση του νερού».

    Ο κ. Νικολακόπουλος είχε μακρά συζήτηση με το κ. Σταϊκούρα και για άλλα μεγάλα έργα υποδομής στην Ηλεία, για τα οποία θα υπάρξουν νεότερα στοιχεία το προσεχές διάστημα, ενώ συμφώνησαν ότι θα βρίσκονται σε στενή συνεργασία, συμβάλλοντας και οι δύο πλευρές στην κατεύθυνση της οριστικής υλοποίησής τους.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Σταϊκούρας: Χρειαζόμαστε μια διετία για την οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου
    Σταϊκούρας: Χρειαζόμαστε μια διετία για την οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου

    Περίπου μια διετία χρειαζόμαστε για την οριστική αποκατάσταση του δικτύου, τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, σημειώνοντας ότι συνολικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο οι ζημιές ήταν 180 χιλιόμετρα, μετά την κακοκαιρία Daniel.

    «Η περίφημη σύμβαση 717 παραδόθηκε, όπως είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση τον Σεπτέμβριο και το ΕTSC παραδόθηκε επί της γραμμής, όπως είχε πει η κυβέρνηση τον Νοέμβριο. Ολοκληρώθηκαν οι συμβάσεις, εγκαταστάθηκε η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση, όμως εξαιτίας του Daniel σ’ ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό πεδίο που εκτείνεται περίπου από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, καταστράφηκαν ολοσχερώς όλα αυτά τα συστήματα, τα οποία είχαν παραδοθεί τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο. Άρα, σε αυτό το σημείο, σ’ αυτή τη γεωγραφική έκταση, ουσιαστικά γίνεται πιο αργή κίνηση, ώστε να είμαστε απολύτως ασφαλείς για το πώς γίνονται οι μετακινήσεις των τρένων» υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας στην ΕΡΤ.

    Πρόσθεσε ότι «μετά τον Daniel έχουμε κάνει προσωρινή αποκατάσταση της γραμμής από τα μέσα Δεκεμβρίου και περίπου 100.000 συμπατριώτες μας έχουν μετακινηθεί με το τρένο έκτοτε και μέσα στην επόμενη διετία περίπου, με ένα κόστος της τάξεως των 450 εκατομμυρίων ευρώ, θα αποκαταστήσουμε τον βασικό άξονα που είναι Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε αυτό το τμήμα και δύο καθέτους Λάρισα – Βόλος, αλλά με πολύ καλύτερα συστήματα ανθεκτικότητας και Παλιοφάρσαλο – Καλαμπάκα».

    «Σε κάθε περίπτωση, όταν ένα τρένο φτάνει σ’ ένα σημείο, για παράδειγμα πέριξ του Δομοκού, δεν έρχεται άλλο τρένο όταν είναι στη Λάρισα, περίπου στο ύψος της Λάρισας. Άρα υπάρχει απόλυτη κάλυψη αυτού του τμήματος μέχρι να αποκατασταθεί» είπε χαρακτηριστικά.

    Στην ερώτηση αν στα υπόλοιπα σημεία της διαδρομής, Αθήνα – Δομοκός και Λάρισα – Θεσσαλονίκης, λειτουργούν όλα κανονικά απάντησε «έχουν παραδοθεί και λειτουργούν, όπως σας είπα, ETSC επί της γραμμής και η 717».

    Στην ερώτηση αν κάποια στιγμή το 2026, θα πηγαίνουμε από Αθήνα -Θεσσαλονίκη κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα, με όλα τα συστήματα να λειτουργούν ο υπουργός απάντησε «περίπου μια διετία χρειαζόμαστε για την οριστική αποκατάσταση του δικτύου. Επαναλαμβάνω έχει γίνει προσωρινή».

    Για τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και τη χρονική διάρκειά της ανέφερε «εκτιμούμε σε λιγότερο από τέσσερις ώρες, αλλά όπως θα έχετε ίσως δει και το υπενθυμίζω στο Υπουργικό Συμβούλιο που έγινε πριν από περίπου δύο μήνες, παρουσιάσαμε και κάποια σχέδια επενδύσεων στον ελληνικό σιδηρόδρομο τα επόμενα 20 χρόνια […] είναι μια μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα να εκμεταλλευτεί τους ελληνικούς λιμένες, τόσο γιατί θέλουν χώρες όπως είναι η Βουλγαρία, η Σερβία να κατέβουν προς τα κάτω και να κάνουνε εξαγωγές από τους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Θεσσαλονίκης και Καβάλας. Αλλά όσο και γιατί και η Ινδία θέλει να δημιουργήσει μια είσοδο προς την Ευρώπη. Με αυτό τον τρόπο συνεπώς υπάρχουν δύο νέοι ευρωπαϊκοί διάδρομοι που προσπαθούμε να διασφαλίσουμε πόρους από την Ευρώπη για να μπορέσουμε να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τους ελληνικούς σιδηροδρόμους».

    Σε άλλο σημείο τόνισε ότι «στις προτάσεις που υποβάλαμε για χρηματοδότηση από την Ευρώπη τέλος Ιανουαρίου, υπάρχει μέσα και το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο για να μπορέσουμε να φεύγουμε προς την Ευρώπη και η αναβάθμιση της Πάτρας, το Ρίο – Πάτρα, είναι μέσα στο ανταγωνιστικό σκέλος αυτού, άρα είναι μέσα στη χρηματοδότηση σημαντικά τμήματα αυτού».

    Πηγή: cnn.gr

  • Μέτρα για νέους γονείς: Αυξάνεται έως 1.500 ευρώ το επίδομα γέννησης - Οι ανακοινώσεις Ζαχαράκη - Χατζηδάκη
    Μέτρα για νέους γονείς: Αυξάνεται έως 1.500 ευρώ το επίδομα γέννησης - Οι ανακοινώσεις Ζαχαράκη - Χατζηδάκη

    Από 400 έως 1.500 ευρώ αυξάνεται το επίδομα γέννησης, το οποίο είναι 2.000 ευρώ σήμερα, όπως ανακοίνωσε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη, με τον υπουργό Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, στο πλαίσιο των κυβερνητικών μέτρων για την στήριξη των νέων γονέων.

    Πόσο αυξάνονται τα ποσά - Αναδρομική η αύξηση

    Συγκριμένα, το βοήθημα στους γονείς από 2.000 ευρώ αυξάνεται στα 2.400 για το πρώτο παιδί, στα 2.700 για το δεύτερο παιδί, στις 3.000 για το τρίτο παιδί και στα 3.500 ευρώ πάνω από τα τέσσερα παιδιά.

    Μάλιστα η αύξηση είναι αναδρομική, δηλαδή υπολογίζονται και τα παιδιά που γεννήθηκαν το 2023.

    Η καταβολή των ποσών θα γίνει τον Απρίλιο σε δυο ισόποσες δόσεις. Η πρώτη τον πρώτο μήνα από τη γέννηση του παιδιού και μετά στο πρώτο πεντάμηνο.

    Όπως τόνισε η κυρία Ζαχαράκη: «Θα κάψουμε όση βενζίνη έχει η κυβέρνηση για να ενισχυθεί η οικογένεια, η οποία έχει βεβαρημένη καθημερινότητα».

    Τέσσερις ακόμα παρεμβάσεις της κυβέρνησης

    Με τη σειρά του ο Κωστής Χατζηδάκης προανήγγειλε και τις εξής παρεμβάσεις:

    • Αύξηση του επιδόματος μητρότητας.
    • Προσαύξηση εισοδηματικών κριτηρίων για το επίδομα θέρμανσης σε 5.000 ευρώ για κάθε παιδί.
    • Κοινωνικό τιμολόγιο ρεύματος τέκνων.
    • Αναμόρφωση του επιδόματος παιδιών για το Δημόσιο, με αύξηση 20% για το πρώτο παιδί και 50% από το δεύτερο και κάθε επιπλέον παιδί.

    Πηγή: Εthnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/ EUROKINISSI

  • Σταϊκούρας: Το έργο της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου προχωρά με πάρα πολύ υψηλό και επιταχυνόμενο ρυθμό
    Σταϊκούρας: Το έργο της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου προχωρά με πάρα πολύ υψηλό και επιταχυνόμενο ρυθμό

    «Η συνολική πρόοδος ενός εμβληματικού οδικού έργου, αυτού της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, μήκους περίπου 75 χιλιομέτρων, έχει ξεπεράσει πλέον το 30%, ενώ εκτιμούμε ότι το ποσοστό ολοκλήρωσης θα διαμορφωθεί στο 50% τον Ιούνιο του 2024 και θα υπερβεί το 75% μέχρι το τέλος του έτους, με την ολοκλήρωση του έργου να επιτυγχάνεται, όπως έχουμε δεσμευτεί, μέσα στο 2025».

    Αυτά τόνισε σε δηλώσεις που έκανε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του μαζί με τους υφυπουργούς Χριστίνα Αλεξοπούλου και Νίκο Ταχιάο στις εγκαταστάσεις του αυτοκινητόδρομου της «Ολυμπίας Οδού», στο Ρίο, όπου ενημερώθηκαν για την πορεία του έργου.

    Όπως πρόσθεσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο του 2023, όταν είχαμε επισκεφθεί τα εργοτάξια, η πρόοδος κατασκευής υπολειπόταν του 20% και αυτό σημαίνει ότι μέσα σε διάστημα έξι μηνών, το έργο προχώρησε με πάρα πολύ υψηλό και επιταχυνόμενο ρυθμό».

    Σε αυτό το σημείο ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η κυβέρνηση υλοποιεί, με συνέπεια, ένα ακόμη εμβληματικό έργο, με σημαντικό αναπτυξιακό και κοινωνικό πρόσημο, αναγκαίο για την οδική ασφάλεια των διαδρομών στη δυτική Πελοπόννησο».

    Παράλληλα, υπογράμμισε ότι «το έργο του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, μαζί με την παράδοση του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία σε λίγες ημέρες, την ολοκλήρωση σημαντικού τμήματος του Ε65 σε λίγους μήνες, και τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης μέσα στο έτος, συνιστούν συλλογικά ορόσημα επιτυχίας για το 2024», και πρόσθεσε: «Η χώρα αναπτύσσεται, αναβαθμίζεται, ισχυροποιείται».

    Από την πλευρά της, η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ανέφερε στις δηλώσεις που έκανε: «Η νέα εθνική οδός Πατρών-Πύργου είναι ένα έργο που υπερασπίστηκα από την πρώτη στιγμή ως βουλευτής Αχαΐας, αφού θα αλλάξει τον οδικό χάρτη της Δυτικής Ελλάδας. Πλέον, είμαστε σε θέση σήμερα να ανακοινώσουμε ότι η πρόοδος των εργασιών έχει ξεπεράσει το 30% και μάλιστα σε λιγότερο από έξι μήνες ο ρυθμός υλοποίησης έχει αυξηθεί κατακόρυφα, κάτι που θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες. Με δεδομένο ότι τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται αυστηρά, μέχρι το 2025 θα έχουμε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα συμβάλλει τόσο στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας αλλά και στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και ολόκληρης της χώρας. Παρακολουθούμε στενά την εξέλιξη ενός έργου πνοής το οποίο γίνεται πράξη προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, αλλά και της εθνικής οικονομίας».

    Στις δηλώσεις του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, επισήμανε ότι «ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου είναι ένα μεγάλο έργο, υψηλών προδιαγραφών, 74,8 χιλιομέτρων και σχεδιαστική ταχύτητα 120 χιλιομέτρων την ώρα, που θα αναβαθμίσει τις μεταφορές στην περιοχή και θα μετατρέψει έναν δρόμο υψηλής επικινδυνότητας σε μια ασφαλή δίοδο». Ταυτόχρονα, υπογράμμισε ότι «θα μειώσει τον χρόνο ταξιδίου μεταξύ των δύο πόλεων, αλλά και τον χρόνο ταξιδίου από την Αθήνα». «Στόχος της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη», συνέχισε, «είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος του τους πρώτους μήνες του 2025 και, πλήρως, λίγους μήνες αργότερα», συμπληρώνοντας: «Είμαστε πολύ αισιόδοξοι ότι δεν θα παρεκκλίνουμε του χρονοδιαγράμματος και του αρχικού σχεδιασμού και ότι το έργο θα παραδοθεί στον χρόνο και με την ποιότητα που ορίζονται».

    Μετά την ενημέρωση από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της «Ολυμπίας Οδού» Παναγιώτη Παπανικόλα, ο Χρήστος Σταϊκούρας, μαζί με την Χριστίνα Αλεξοπούλου και τον Νίκο Ταχιάο, επισκέφθηκαν εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου στην Αχαΐα και την Ηλεία.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    Τι δήλωσε ο Σταϊκούρας επί ηλειακού εδάφους

    Από το εργοτάξιο στο Γεράκι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε τα εξής: "Είχαμε την ευκαιρία σήμερα, η πολιτική ηγεσία από το πρωί, να επισκεφθούμε πεδία. Να επισκεφτούμε εργοτάξια, να επισκεφτούμε τις τρεις συμβάσεις που έχουν γίνει, έτσι ώστε να αξιολογήσουμε την πορεία υλοποίησης ενός εμβληματικού έργου, του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, μήκους 75 χλμ. Η πρόοδος είναι σημαντική. Σήμερα που μιλάμε, η συνολική πρόοδος και απόδοση έργου είναι της τάξεως πάνω από το 30% , όταν πριν από λίγους μήνες υπολείπονταν του 20%. Μάλιστα στο τμήμα το οποίο βρισκόμαστε, το κοντινότερο προς τον Πύργο, το ποσοστό υλοποίησης υπερβαίνει ήδη το 50%. Έχουμε θέσει ρεαλιστικούς στόχους και οι ρεαλιστικοί στόχοι είναι για μία συνολική υλοποίηση του έργου της τάξεως του 50% μέχρι τον Ιούνιο, 75% μέχρι τον Δεκέμβριο και πλήρη απόδοση του έργου όπως έχουμε δεσμευθεί και στις προγραμματικές δηλώσεις το 2025. Αυτό είναι απολύτως εφικτό. Στο δε τμήμα που βρισκόμαστε, η εκτίμηση των ίδιων των εταιρειών είναι ότι πιθανότατα το έργο να ολοκληρωθεί και πριν τον Μάρτιο του 2025 προς το τέλος του 2024. Το ευχόμαστε, θα το επιδιώξουμε και θα εργαστούμε συλλογικά και συνεκτικά προς αυτή την κατεύθυνση".

    Φαρμάκης: “Πρώτιστο μέλημα η εντός χρονοδιαγραμμάτων παράδοση του αυτοκινητοδρόμου”

    Κατά την παρουσία του στο έργο της Πατρών – Πύργου με την ευκαιρία της σημερινής επίσκεψης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, ο Περιφερειάρχης, Νεκτάριος Φαρμάκης, έκανε την εξής δήλωση: «Ενημερωθήκαμε για την πορεία των εργασιών και οφείλω να ομολογήσω ότι υπάρχει έντονη κινητικότητα και εξέλιξη μπροστά από τα χρονοδιαγράμματα, γεγονός που μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε για την τελική παράδοση του έργου.

    Τόσο από την ηγεσία του υπουργείου, όσο και από εμάς, ετέθη ότι πρώτιστο μέλημα είναι η εντός χρονοδιαγραμμάτων παράδοση του αυτοκινητοδρόμου. Μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα έργο που έχει κοστίσει ακριβά, όχι οικονομικά, αλλά σε ανθρώπινες ζωές στην τοπική κοινωνία.

    Η ολοκλήρωσή του θα αποτελέσει λύτρωση, αλλά και μία ουσιαστική εξέλιξη που θα οδηγήσει στην ανάπτυξη του τόπου οικονομικά, τουριστικά, εμπορικά. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας παραμένει αρωγός σε κάθε προσπάθεια διευκόλυνσης των διαδικασιών για την ολοκλήρωση του έργου. Έχουν γίνει ήδη πολλά και θα γίνουν ακόμη περισσότερα».

    Staikouras Farmakis1

    Staikouras Farmakis2

    Κοροβέσης «Όνειρο που γίνεται πραγματικότητα για τους Ηλείους πολίτες - Ανάγκη ολοκλήρωσης και για το Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα»

    Tον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σταϊκούρα και τον υφυπουργό Μεταφορών Νίκο Ταχιάο υποδέχτηκε το πρωί της Τετάρτης 17-01-2024 στο εργοτάξιο της Πατρών – Πύργου στην Αμαλιάδα, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας Νίκος Κοροβέσης, στο πλαίσιο επίσκεψης – αυτοψίας κλιμακίου του υπουργείου στον υπό κατασκευή νέο αυτοκινητόδρομο.

    Ο κ. Κοροβέσης άκουσε με ικανοποίηση τον κ. Σταϊκούρα να τονίζει πως το έργο «τρέχει» με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς. Ιδιαίτερα, για το τμήμα Γαστούνη - Πύργος που είναι και το πιο προχωρημένο, αναφέρθηκε πως η ολοκλήρωση του έχει αγγίξει πλέον το 50% ενώ με αυξημένους ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες και στα άλλα δυο τμήματα του οδικού άξονα προκειμένου να προσεγγίσουν το παραπάνω ποσοστό.

    staikouraw gerakis 2

    Ο υπουργός Υποδομών, παράλληλα, υπερτόνισε την αξία της απασχόλησης εργατικών χεριών από την περιοχή στα τρία εργοτάξια αφού όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, αυτή τη στιγμή εργάζονται περίπου 800 άτομα.

    Απευθυνόμενος στον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας και τον δήμαρχο Ήλιδας, Χρήστο Χριστοδουλόπουλο, ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε πως παρά το γεγονός πως φαίνεται πιθανό, ο δρόμος να είναι έτοιμος το καλοκαίρι του 2025, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, θα παραμείνει σταθερή σε ό,τι έχει προβλεφθεί, στην παράδοση δηλαδή του αυτοκινητόδρομου εντός του 2025, θέλοντας να είναι πιο ελαστικός σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα.

    Ο κ. Σταϊκούρας ακόμα, εκτίμησε ότι το ποσοστό συνολικής ολοκλήρωσης του έργου θα διαμορφωθεί στο 50% μέχρι τον Ιούνιο και θα υπερβεί το 75% στο τέλος του έτους.

    Από την πλευρά του, ο Νίκος Κοροβέσης, χαρακτήρισε την κατασκευή της Πατρών – Πύργου ένα «όνειρο που γίνεται πραγματικότητα» για την τοπική κοινωνία και αφού ευχαρίστησε τόσο τον κ. Σταϊκούρα, όσο και συνολικά την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τόνισε την ανάγκη ολοκλήρωσης και του οδικού άξονα «Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα».

    Ο υπουργός Υποδομών δεσμεύτηκε ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξει νέα επίσκεψη, στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο αυτή τη φορά, προκειμένου να αξιολογηθεί ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να υλοποιηθεί το έργο. «Είναι μια από τις προτεραιότητες αλλά για να είμαστε απολύτως ειλικρινείς, πρέπει να βρεθεί και η αναγκαία χρηματοδότηση», πρόσθεσε ο Χρήστος Σταϊκούρας στην συζήτηση που είχε με τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας.

    «Η πρόοδος είναι σημαντική»

    Συγκεκριμένα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως: «Είχαμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε την πορεία υλοποίησης ενός εμβληματικού έργου όπως είναι το Πάτρα – Πύργος και η πρόοδος είναι σημαντική. Η συνολική πρόοδος υπερβαίνει το 30%. Ειδικότερα, στο συγκεκριμένο τμήμα, από την Γαστούνη μέχρι τον Πύργο που είναι και το πιο προχωρημένο, η ολοκλήρωση αγγίζει το 50%. Έχουμε θέσει ρεαλιστικούς στόχους και ρεαλιστικοί στόχοι είναι το ποσοστό συνολικής ολοκλήρωσης του έργου να διαμορφωθεί στο 50% μέχρι τον Ιούνιο, να υπερβεί το 75% στο τέλος του έτους και η πλήρης παράδοση του έργου να γίνει το 2025. Αυτό είναι απολύτως εφικτό. Για το συγκεκριμένο τμήμα, η εκτίμηση των ίδιων των εταιρειών είναι ότι η ολοκλήρωση μπορεί να γίνει και πριν τον Μάρτιο του 2025, προς το τέλος του 2024».

    «Χαρούμενη ημέρα για την Ηλεία»

    Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας, Νίκος Κοροβέσης σημείωσε πως «είναι μια χαρούμενη ημέρα για την Ηλεία. Υποδεχτήκαμε τον υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα και τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο. Η πρόοδος στο συγκεκριμένο τμήμα έχει ξεπεράσει το 50%. Πλέον και οι πιο απαισιόδοξοι αντιλαμβάνονται ότι έχουν πέσει έξω στις πιο δυσοίωνες προβλέψεις. Είμαστε χαρούμενοι και ευχαριστούμε την κυβέρνηση που κάνει πραγματικότητα ένα όνειρο της Ηλείας. Συζητήσαμε με τον υπουργό και για τον δρόμο Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα. Υλοποιείται η προμέλετη για να δούμε πως μπορεί να γίνει αυτό το έργο και είμαστε αισιόδοξοι πως με την συναίνεση της κυβέρνησης και αυτό το τμήμα της Νότιας Ηλείας, θα γίνει πραγματικότητα».

    Προς αλλαγή η υδρολογική μελέτη του νέου αυτοκινητόδρομου στο ύψος της Βάρδας

    Με αφορμή την επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σταϊκούρα στα εργοτάξια του υπό κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, κλιμάκιο του Υπουργείου και της αναδόχου εταιρίας APION KLEOS έκανε επιτόπια αυτοψία στα έργα που εκτελούνται στην διασταύρωση Ψαρίου του Δήμου Ανδραβίδας-Κυλλήνης.

    Το κλιμάκιο υποδέχθηκαν ο Δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης Γιάννης Λέντζας και ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Πολεοδομίας Διονύσης Κεκάτος.

    Lentzas Staikouras

    Είχε προηγηθεί το έγγραφο αίτημα του Δημάρχου Ανδραβίδας-Κυλλήνης προς το Υπουργείο για την άμεση αλλαγή της υδρολογικής μελέτης της κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου στο ύψος της Βάρδας, ώστε να αποφεύγεται η συγκέντρωση των όμβριων υδάτων τους προς την πόλη και να παροχετεύεται περιφερικά προς τους χείμαρρους.

    Το κλιμάκιο ενημέρωσε το Δήμαρχο πως η υδρολογική μελέτη θα αλλάξει και άμεσα θα γίνει νέα επίσκεψη στον Δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης για το θέμα από εκπροσώπους του Υπουργείου μαζί με εκπροσώπους της αναδόχου εταιρίας.

    Παράλληλα, ο Γιάννης Λέντζας έθεσε το ζήτημα αποκατάστασης των αγροτικών δρόμων που καταπονούνται από τη συνεχή διέλευση βαρέων σχημάτων, που χρησιμοποιούνται για το έργο.

    Χριστοδουλόπουλος: Έθεσε το ζήτημα του περιφερειακού δρόμου της Αμαλιάδας στη συνάντησή του με το Χρήστο Σταϊκούρα

    Συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα, τον Υφυπουργό κ. Νίκο Ταχιάο και υπηρεσιακούς παράγοντες της «Ολυμπίας Οδού» και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είχε στον εργοτάξιο του Γερακίου ο Δήμαρχος Ήλιδας κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλους, με αφορμή την αυτοψία του κυβερνητικού κλιμακίου στο νέο αυτοκινητόδρομο.

    staikouraw gerakis 5

    Ο Δήμαρχος Ήλιδας, αφού ενημερώθηκε πλήρως για την πορεία του έργου το οποίο εντός ορίων του Δήμου Ήλιδας έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό περίπου 50%, εξέφρασε την ικανοποίησή του, ωστόσο, έθεσε σε όλους τους τόνους το πρόβλημα που υπάρχει με την είσοδο της Αμαλιάδας από το νέο αυτοκινητόδρομο, ελλείψει περιφερειακού δρόμου.

    Η διαβεβαίωση του υπουργού για παράδοση του έργου το 2025, εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος, βάζει σε προτεραιότητα τη δημιουργία περιφερειακού δρόμου, ο οποίος βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο τα τελευταία χρόνια από τον Δήμο Ήλιδας.

    Στη συνέχεια, ο Δήμαρχος Ήλιδας σε ειδική συνάντηση με υπηρεσιακούς παράγοντες της εταιρείας ΤΕΡΝΑ στα γραφεία του εργοταξίου, συζήτησε όλες τις ενδεδειγμένες λύσεις, προκειμένου να γίνουν και οι κατάλληλες ενέργειες.

    staikouraw gerakis 3

    staikouraw gerakis 4

  • Σταϊκούρας, Αλεξοπούλου, Ταχιάος στην Ηλεία σήμερα για την επίβλεψη των έργων του Πάτρα - Πύργος
    Σταϊκούρας, Αλεξοπούλου, Ταχιάος στην Ηλεία σήμερα για την επίβλεψη των έργων του Πάτρα - Πύργος

    Με στόχο την επίβλεψη της πορείας των έργων του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου επισκέπτονται σήμερα την Ηλεία, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας συνοδευόμενος από τους υφυπουργούς Χριστίνα Αλεξοπούλου και Νίκο Ταχιάο.

    Το πρόγραμμα της πολιτικής ηγεσίας της κυβέρνησης περιλαμβάνει στις 11.00 το πρωί επίσκεψη στο εργοτάξιο Κουρτεσίου διάρκειας περίπου μισής ώρας , ενώ ακολουθεί από τις 12.00 έως τις 12.30 η επίσκεψη στο εργοτάξιο που βρίσκεται στο Γεράκι Αμαλιάδας.

  • Σταϊκούρας: Με τέσσερα νέα, μεγάλα έργα η Ελλάδα αναπτύσσεται, ισχυροποιείται και αναβαθμίζεται
    Σταϊκούρας: Με τέσσερα νέα, μεγάλα έργα η Ελλάδα αναπτύσσεται, ισχυροποιείται και αναβαθμίζεται

    Προχωρούν οι διαδικασίες για την υλοποίηση τεσσάρων νέων, μεγάλων έργων στις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές, όπως αναφέρει σε δήλωσή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας και προσθέτει πως σήμερα αποσφραγίστηκαν οι φάκελοι των τεχνικών προσφορών για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.).

    Σύμφωνα με τον υπουργό, υποβλήθηκαν οικονομικές προσφορές για την επέκταση της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα-Κακκαβιά, κατατέθηκαν συμμετοχές για την προεπιλογή αναδόχου κατασκευής του οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι και υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής του έργου αναβάθμισης του υφιστάμενου Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, στο Τμήμα Άνω Λιόσια-Μέγαρα.

    «Τα έργα προχωρούν, η Ελλάδα αναπτύσσεται, ισχυροποιείται και αναβαθμίζεται», τονίζει ο κ. Σταϊκούρας.

    Πηγή: Ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch