Οριστικά στην ΑΚΤΩΡ το έργο αναβάθμισης της εθνικής οδού Πατρών-Πύργου. Με απόφαση του υπουργείου Υποδομομών και Μεταφορών ενέκρινε το πρακτικό της επιτροπής διαγωνισμού και αναθέτει τη σύμβαση στην μεγάλη τεχνική εταιρεία. Τώρα τα επόμενα βήματα είναι η συγγραφή της σύμβασης, η αποστολή της στο Ελεγκτικό Συνέδριο για να εγκριθεί, να παρουσιαστεί στη Βουλή και στη συνέχεια να υπογραφεί η σύμβαση.
Τα έργα εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν μέχρι το Φθινόπωρο του 2022. Η ΑΚΤΩΡ αναλαμβάνει το έργο με έκπτωση 47,59%. Συνολικά 11 σχήματα έδωσαν προσφορές για το έργο.
Σύμφωνα με πληροφορίες η υπογραφή της θα γίνει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα καθώς οι παρεμβάσεις κρίνονται κρίσιμες για τη μείωση των ατυχημάτων που συμβαίνουν σε αυτόν τον δρόμο. Η Πατρών-Πύργου σήμερα είναι μια από τις χειρότερες οδικές καρμανιόλες της χώρας με πολλά τροχαία θύματα.
Παράλληλα το υπουργείο ΥΠΟΜΕ περιμένει την πολυπόθητη έγκριση της Κομισιόν για το έργο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου μεταξύ Πατρών και Πύργου. Αυτό το έργο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2024. Τα έργα αυτά θα τα αναλάβει η Ολυμπία Οδός καθώς το έργο θα ενταχθεί στην παραχώρηση του δρόμου.
Σημαντικό έργο οδικής ασφάλειας
Ο διαγωνισμός διεξήχθη στις 9 Φεβρουαρίου 2021. Το έργο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει κόστος με ΦΠΑ 30 εκατ. ευρώ. Η Ε.Ο. Πατρών-Πύργου χαρακτηρίζεται ως ένας από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της Ελλάδας με πολλά θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα κάθε έτος. Το έργο στοχεύει στη γεωμετρική μείωση των τροχαίων και την βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας για τους οδηγούς και τους επιβάτες.
Η διάρκεια των έργων έχει εκτιμηθεί σε 12 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Στόχος είναι η θωράκιση του δρόμου να έχει επιτευχθεί μέχρι το τέλος του 2022.
Το έργο θεωρείται πρελούδιο για το μεγάλο έργο που αφορά την κατασκευή σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου που θα ξεκινά από το τέλος της Περιφερειακής Πατρών και θα φτάνει μέχρι τον Πύργο. Στο μεγαλύτερο μήκος του θα είναι σε νέα χάραξη από την υφιστάμενη εθνική οδό. Θα έχει μήκος 75χλμ και θα κατασκευαστεί ως τμήμα της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Για να ξεκινήσουν τα έργα αναμένεται η τελική έγκριση από την DG Comp.
Τι πρόκειται για γίνει
Ο υφιστάμενος οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, από το τέλος της παράκαμψης Πατρών μέχρι την αρχή της παράκαμψης Πύργου (πριν από το αστικό τμήμα Πύργου), έχει μήκος περί τα 80 χλμ.. Το αρχικό τμήμα μήκους 12,80 χλμ. είναι κοινό με τον μελλοντικό αυτοκινητόδρομο, ενώ το υπόλοιπο τμήμα της οδού μέχρι το αστικοποιημένο τμήμα του Πύργου με τις διαμορφωμένες παράπλευρες οδούς έχει μήκος 66,70 χλμ..
Τα έργα που αποτελούν αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας, είναι τα ακόλουθα:
— κλαδοκοπές και φυτοκοπές της παράπλευρης βλάστησης και καθαρισμός των τάφρων κατά μήκος της οδού,
— εκσκαφή – φρεαζάρισμα υφιστάμενου οδοστρώματος σε πάχος 0,01μ έως 0,06μ σε όλο το μήκος της οδού,
— διάστρωση αντιολισθηρής στρώσης σε όλο το μήκος της οδού,
— διαγράμμιση του οδοστρώματος σε όλο το μήκος της οδού,
— διαχωρισμός κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα πλαστικά κολωνάκια σήμανσης,
— αντικατάσταση / συμπλήρωση πινακίδων,
— τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε μήκος περίπου 45 χλμ., συνολικά και στις 2 κατευθύνσεις κυκλοφορίας,
— φωτεινή σηματοδότηση σε 18 υφιστάμενους κόμβους,
— κατασκευή οδοφωτισμού σε 7 υφιστάμενους κόμβους,
— κατασκευή 5 διαβάσεων πεζών,
— λειτουργία του έργου κατά τον χρόνο συντήρησής.
Με τις παρεμβάσεις αυτές, θα επιτευχθεί η άμεση αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου, ενώ παράλληλα προχωρούν με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα οι ενέργειες για να κατασκευαστεί ο νέος που τελικά θα συνδέει τον Πύργο με την Αθήνα σε χρόνο μικρότερο από 3 ώρες.
Πηγή: Ypodomes.gr