Τετάρτη, 24 Νοεμβρίου 2021 21:08

Σε νέα εποχή ο σιδηρόδρομος - Διαγωνισμός για έξι εμβληματικά έργα προϋπολογισμού €4 δισ.

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Ποια είναι τα έργα έργα, που συνδέουν μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας με το σιδηροδρομικό δίκτυο - Σε κίνηση η πρώτη φάση του διαγωνισμού - Για πρόγραμμα που θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών έκανε λόγο ο Κώστας Καραμανλής

Σε νέα εποχή μπαίνει ο σιδηρόδρομος με την έναρξη του διαγωνισμού για έξι εμβληματικά σιδηροδρομικά έργα συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ, τα οποία υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ και πρόκειται να αναβαθμίσουν τον εμπορικό και στρατηγικό ρόλο των βασικών λιμανιών, αλλάζοντας και τον χάρτη των μεταφορών.

Τα έργα αυτά συνδέουν μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Λαύριο και Ραφήνα) με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Με αυτόν τον τρόπο, αλλάζουν το χάρτη των μεταφορών, αναβαθμίζουν την εμπορική και στρατηγική εμβέλεια των λιμανιών της χώρας, διευκολύνουν τη σύνδεσή της με την υπόλοιπη Νοτιοανατολική Ευρώπη και ενισχύουν το διεθνή της ρόλο.
Ήδη, το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε τα τεύχη πρόσκλησης υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος, θέτοντας σε κίνηση την πρώτη φάση του Διαγωνισμού.
ergose_ependysi


Τα έργα είναι τα εξής:

- Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης - ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο με προϋπολογισμό 1,07 δισ. €

- Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. €

- Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. €

- Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. €

- Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. €

- Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Πάτρα στο τμήμα Ρίο - νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. €

Όλα τα έργα θα δημοπρατηθούν με το σύνολο των υποέργων τους (υποδομή, επιδομή, ηλεκτροκίνηση και συστήματα), ώστε με την παράδοση τους προς χρήση να είναι άμεσα λειτουργικά.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής δήλωσε σχετικά: «Για πρώτη φορά στην ιστορία της Ελλάδας ο σιδηρόδρομος παίρνει τη θέση που του αξίζει και που έχει ανάγκη η χώρα. Είμαστε υπερήφανοι γιατί σήμερα βάζουμε μπροστά το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ και που όταν θα ολοκληρωθεί θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών. Τα σιδηροδρομικά έργα σημαίνουν πρόοδο, ενίσχυση της διεθνούς θέσης της χώρας μας, τοπική ανάπτυξη, καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής, προστασία του περιβάλλοντος. Παράλληλα, λειτουργούν ως οικονομικός πολλαπλασιαστής για την τόνωση της αγοράς και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Και αυτά τα εξασφαλίζουμε με τις πράξεις μας, όχι με μεγάλα λόγια και κενές υποσχέσεις».

Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, ανέφερε: «Σήμερα απαντάμε με έργα στο διαχρονικό αίτημα για ανάπτυξη και εξέλιξη. Αρχίζουμε τους διαγωνισμούς για έξι σιδηροδρομικά έργα εθνικής εμβέλειας, τα οποία υπηρετούν τον μεγάλο στρατηγικό στόχο, να γίνει η Ελλάδα τα επόμενα χρόνια κόμβος υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Δουλεύουμε για να καλύψουμε το χαμένο έδαφος των περασμένων ετών και να δώσουμε στη χώρα τη θέση που της αξίζει, ενώ με μοχλό ανάπτυξης τον κλάδο των κατασκευών ανοίγουμε νέες θέσεις εργασίας».

Τέλος, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης σημείωσε: «Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, στόχος μας ήταν να προχωρήσει ο σχεδιασμός και η υλοποίηση έργων ζωτικής σημασίας, που θα αλλάξουν το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που, με την καθοδήγηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και την πολύτιμη βοήθεια του ανθρώπινου δυναμικού μας, ανταποκριθήκαμε στην πρόκληση και θέτουμε τις βάσεις για την υλοποίηση έργων που θα συμβάλλουν στην τόσο αναγκαία ανάπτυξη της χώρας».
Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ
Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 24 Νοεμβρίου 2021 20:28

Σχετικά Άρθρα

  • Νέα Αριστερά: Εκτός ελέγχου η διάλυση του σιδηροδρομικού δικτύου
    Νέα Αριστερά: Εκτός ελέγχου η διάλυση του σιδηροδρομικού δικτύου

    «Δεν είναι μόνο επικίνδυνοι στην κυβέρνηση, αλλά μας δουλεύουν κι από πάνω κανονικά», σχολιάζει η Νέα Αριστερά

    «Το σιδηροδρομικό δίκτυο πλέον στη χώρα βρίσκεται εκτός ελέγχου σε κάθε επίπεδο», υποστηρίζει η Νέα Αριστερά σε ανακοίνωσή της με αφορμή το περιστατικό σε συρμό στη Νερατζιώτισσα.

    «Είχαμε πρώτα τα Τέμπη με τους δεκάδες νεκρούς και ακολούθησαν σειρά άλλων ατυχημάτων μέχρι το παρ’ ολίγο ατύχημα στον προαστιακό στους Αγίους Αναργύρους πριν από μόλις δέκα ημέρες. Ο εφιάλτης των τρένων όμως δεν σταμάτησε εκεί. Σήμερα φάνηκε ότι ο έλεγχος έχει πλήρως χαθεί, καθώς πήρε φωτιά ακόμα και συρμός του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου. Εκατοντάδες επιβάτες κινδύνεψαν πλησίον του σταθμού της Νερατζιώτισσας και για να γλιτώσουν έφτασαν στο σημείο να πηδάνε από τα παράθυρα του τρένου», αναφέρει.

    Η Νέα Αριστερά προσθέτει ότι «την ίδια ώρα η επιλογή Μητσοτάκη, ο κ. Τζιτζικώστας, αναλαμβάνει επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκαλώντας ερωτήματα και αγανάκτηση», σχολιάζοντας ότι «δεν είναι μόνο επικίνδυνοι στην κυβέρνηση, αλλά μας δουλεύουν κι από πάνω κανονικά».

    Σημειώνει ότι «είναι επιτακτική ανάγκη να συγκληθεί η επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Βουλής με θέμα την ακρόαση του κ. Τζιτζικώστα όπως ζήτησαν τη Δευτέρα με επιστολή τους στον πρόεδρο της Βουλής ο Αλέξης Χαρίτσης, η Έφη Αχτσιόγλου και η Πέτη Πέρκα από τη Νέα Αριστερά».

    Καταληκτικά σχολιάζει ότι «η κυβέρνηση μπορεί να παίζει με τις ζωές των πολιτών, όμως η Βουλή δεν μπορεί να κάνει τα στραβά μάτια και να μην καλεί τον επόμενο αρμόδιο Επίτροπο προκειμένου να εξετάσει την καταλληλόλητα και τις προθέσεις του».

    Πηγή: In.gr
  • Γαλλία: Ζήτησαν τη βοήθεια του FBI στην έρευνα για το σαμποτάζ στον σιδηρόδρομο - Το μυστήριο e-mail που εστάλη σε μέσα ενημέρωσης
    Γαλλία: Ζήτησαν τη βοήθεια του FBI στην έρευνα για το σαμποτάζ στον σιδηρόδρομο - Το μυστήριο e-mail που εστάλη σε μέσα ενημέρωσης

    H αστυνομία πιστεύει ότι το έστειλαν οι δράστες - Γάλλοι αξιωματούχοι υποπτεύονται τις εγχώριες ακροαριστερές ομάδες αλλά δεν έχουν αποκλείσει την ξένη επέμβαση

    Η γαλλική αστυνομία που ερευνά τη δολιοφθορά που έγινε στις σιδηροδρομικές γραμμές τρένων υψηλής ταχύτητας πριν από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων ζήτησε τη βοήθεια του αμερικανικού FBI δήλωσαν δύο πηγές που έχουν άμεση γνώση της έρευνας που διεξάγει η Γαλλία.
    Οι ερευνητές απευθύνθηκαν στο FBI αφότου οργανισμοί μέσων μαζικής ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένου του Reuters, έλαβαν ένα e-mail, το οποίο η αστυνομία πιστεύει ότι το έστειλαν οι δράστες. Το εν λόγω e-mail περιείχε έναν αφηρημένο κατάλογο καταγγελιών, αλλά δεν υπήρχε ρητή ανάληψη ευθύνης.
    Το e-mail, που έφερε την υπογραφή «μιας απρόσμενης αντιπροσωπείας» εστάλη από μια διεύθυνση riseup.net, μια συλλογικότητα με έδρα το Σιάτλ που λέει ότι παρέχει «πόρους επικοινωνίας και υπολογιστών σε συμμάχους που συμμετέχουν σε αγώνες κατά του καπιταλισμού και άλλων μορφών καταπίεσης».
    Οι δολιοφθορείς στοχοποίησαν με εμπρηστικούς μηχανισμούς τέσσερις γραμμές τρένων υψηλής ταχύτητας της εταιρείας TGV που οδηγούν στο Παρίσι προκαλώντας ταξιδιωτικό χάος, λίγες ώρες πριν από την έναρξη της παρέλασης των αθλητών της Ολυμπιάδας κατά μήκος του ποταμού Σηκουάνα στις 26 Ιουλίου.

    Δεν υπήρξαν συλλήψεις. Γάλλοι αξιωματούχοι υποπτεύονται τις εγχώριες ακροαριστερές ομάδες, αλλά δεν έχουν αποκλείσει την ξένη επέμβαση. Καθώς η riseup.net εδρεύει στις ΗΠΑ, η γαλλική αστυνομία ζήτησε από το FBI να πιέσει αυτόν τον οργανισμό να εντοπίσει τον κάτοχο του λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, δήλωσαν οι δύο πηγές στο Reuters.

    Το FBI αρνήθηκε να σχολιάσει. Η Riseup δεν απάντησε σε αίτημα σχολιασμού που εστάλη μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το FBI θα πρέπει να κλητεύσει τη Riseup για να δώσει λεπτομέρειες, αλλά η Riseup είναι απίθανο να συμμορφωθεί.
    «Θα καταπολεμήσουμε ενεργά κάθε απόπειρα κλήτευσης ή άλλης μορφής απόκτησης οποιασδήποτε πληροφορίας χρήστη», αναφέρει στον ιστότοπό της. «Δεν μοιραζόμαστε τα δεδομένα των χρηστών μας με κανέναν».

    Σε μια συνέντευξη που έδωσε το 2020 στην αναρχική ομάδα Pramen της Λευκορωσίας, η Riseup δήλωσε ότι δεν είχε ποτέ συμμορφωθεί με ξένο νομικό αίτημα. «Λαμβάνουμε τακτικά νομικά αιτήματα από όλο τον κόσμο. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να απαντήσουμε και έτσι η πολιτική μας είναι να μην το κάνουμε».

    Ωστόσο, το FBI έχει επιδώσει στο παρελθόν εντάλματα για τον Riseup. Το 2012 πράκτορες του FBI κατάσχεσαν έναν σέρβερ που χρησιμοποιούσε η Riseup ως μέρος μιας έρευνας για βομβιστικές απειλές. Το 2017 η Riseup συμμορφώθηκε απρόθυμα με δύο εντάλματα του FBI που ζητούσαν την ταυτότητα λογαριασμών που εμπλέκονται σε εκβιασμούς.

    Ο συντάκτης του μηνύματος καταφέρθηκε εναντίον των γαλλικών εξοπλισμών, του ενεργειακού και πυρηνικού τομέα και επέκρινε το σιδηροδρομικό δίκτυο TGV ότι ωφελεί μόνο «λίγους προνομιούχους». Είπαν ότι ο αντίκτυπος των επιθέσεων -«να χαλάσουν τα ταξίδια των τουριστών ή να διαταράξουν την αναχώρηση των διακοπών» - ήταν ελάχιστος σε σύγκριση με την κληρονομιά ενός συστήματος μεταφορών που «ήταν πάντα ένα μέσο για τον αποικισμό νέων εδαφών».

    Ξένα δακτυλικά αποτυπώματα;

    Οι δύο πηγές ανέφεραν ότι οι Γάλλοι ερευνητές δεν έχουν βρει ακόμη αξιόπιστα αποδεικτικά στοιχεία για ξένη επέμβαση.

    Η μία πηγή ανέφερε ότι η αστυνομία εξετάζει μια πιθανή διασύνδεση με το χακάρισμα το 2023 του ηλεκτορνικού συστήματος των σιδηροδρόμων της Πολωνίας, το οποίο οι πολωνικές μυστικές υπ0ηρεσίες είχαν θεωρήσει αρχικά ότι έγινε από τη Ρωσία.
    Τον Δεκέμβριο, ένα πολωνικό δικαστήριο καταδίκασε 15 πολίτες από την Ουκρανία, Λευκορωσία και Ρωσία με την κατηγορία της διενέργειας κατασκοπείας για λογαριασμό της Ρωσίας. Οι συλληφθέντες παρακολουθούσαν τις σιδηροδρομικές μεταφορές όπλων που προορίζονταν για την Ουκρανία μέσω Πολωνίας και σχεδίαζαν να τις αποσυντονίσουν.

    Η Γαλλία κατηγόρησε τη Ρωσία ότι διεξάγει μια συντονισμένη εκστρατεία παραπληροφόρησης για να σπείρει το χάος ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων, που διανύουν τώρα τη δεύτερη εβδομάδα τους. Η γαλλική αστυνομία συνέλαβε τον Ιούλιο έναν Ρώσο που ήταν ύποπτος για σχεδιασμό αποσταθεροποίησης των Ολυμπιακών Αγώνων.

    Το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών δεν απάντησε σε αίτημα σχολιασμού που υποβλήθηκε μετά το περιστατικό σαμποτάζ.

    Η αστυνομία δεν έχει ακόμη προσδιορίσει μια διασύνδεση με μια παρόμοια δολιοφθορά του τηλεπικοινωνιακού δικτύου της Γαλλίας που έγινε δύο μέρες μετά τις επιθέσεις στο δίκτυο του TGV, ανέφεραν οι πηγές. Αν και στις δύο χρησιμοποιήθηκαν εμπρηστικοί μηχανισμοί, μια πηγή ανέφερε ότι οι εκρηκτικές που χρησιμοποιήθηκαν ήταν διαφορετικές.

    Η μία γραμμή της έρευνας σχετίζεται με την εκρηκτική ύλη που βρέθηκε στην γραμμή του TGV κοντά στην Μασσαλία στις 8 Μαΐου, την ίδια ημέρα που αφίχθη η ολυμπιακή φλόγα στην πόλη. Η εκρηκτική ύλη ήταν σχεδόν πανομοιότυπη με αυτή που χρησιμοποιήθηκε στις επιθέσεις της 26ης Ιουλίου, ανέφερε η πηγή.

    Το εισαγγελικό γραφείο στην επαρχία Εξ-ον-Προβάνς επιβεβαίωσε ότι διεξάγει έρευνα αλλά αρνήθηκε να προβεί σε περαιτέρω σχόλια.

    Η γαλλική αστυνομία ερευνά πρώην υπαλλήλους της κρατικής σιδηροδρομικής εταιρείας SNCF, καθώς και τρίτους εργολάβους, αλλά μία από τις πηγές δήλωσε ότι πολλές από τις γνώσεις που απαιτούνται για την πραγματοποίηση σαμποτάζ στο σιδηροδρομικό δίκτυο TGV μπορούν εύκολα να βρεθούν στο διαδίκτυο.

    Η γαλλική αστυνομία διεξάγει επίσης συνομιλίες με τις αντίστοιχες της Ιταλίας, της Γερμανίας και της Ισπανίας, καθώς οι επιθέσεις μπορεί να ήταν συντονισμένες με αναρχικές ομάδες από το εξωτερικό, πρόσθεσε η πηγή.

    Οι ακροαριστεροί και αναρχικοί πυρήνες συνήθως αντιτίθενται στο κράτος και τον καπιταλισμό και ενσωματώνουν όλο και περισσότερο τις περιβαλλοντικές ανησυχίες στην ιδεολογία τους, λένε Γάλλοι αξιωματούχοι. Η διείσδυσή τους έχει αποδειχθεί δύσκολη, δήλωσαν οι δύο πηγές.

    Τα μέλη τους ζουν συχνά εκτός δικτύου και είναι παρανοϊκά απέναντι στους ξένους. Αποφεύγουν τα κυρίαρχα κανάλια επικοινωνίας και εφαρμόζουν άψογη ψηφιακή υγιεινή. Καθώς οι επιθέσεις τους είναι γενικά μη θανατηφόρες, αποτελούν μικρότερη προτεραιότητα για τις υπηρεσίες ασφαλείας που επικεντρώνονται κυρίως στους φονικούς ισλαμιστές μαχητές.
    Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ MAST IRHAM
  • Πάτρα: Στράβωσαν οι γραμμές του τρένου από τις υψηλές θερμοκρασίες
    Πάτρα: Στράβωσαν οι γραμμές του τρένου από τις υψηλές θερμοκρασίες

    Στην διακοπή των δρομολογίων του προαστιακού στην Πάτρα στην γραμμή Πάτρα - Ρίο προχώρησε ο ΟΣΕ μετά από την διαπίστωση πως στράβωσαν οι σιδηροδρομικές γραμμές λόγω των υψηλών θερμοκρασιών.

    Και σαφώς κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι θα συμβεί αυτή την εβδομάδα όπου αναμένονται ακόμα υψηλότερες θερμοκρασίες με διάρκεια και παράλληλα υψηλές κατώτατες τιμές στη διάρκεια της νύχτας.

    Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΣΕ:

    “Λόγω των συνθηκών καύσωνα που επικρατούν στην περιοχή της Πάτρας, δημιουργήθηκε στρέβλωση γραμμής στην περιοχή της ισόπεδης διάβασης Κανελλοπούλου.

    Παρόμοια περιστατικά εκδηλώνονται σε ακραίες συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών μεγάλης διάρκειας.

    Ο ΟΣΕ με απόλυτη προτεραιότητα την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων και με συνεχή επαγρύπνηση του προσωπικού του, κατόπιν επιθεώρησης της γραμμής, ήταν αναγκαίο να διακόψει την κυκλοφορία.

    Οι εργασίες αποκατάστασης της βλάβης θα ξεκινήσουν άμεσα, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται και αφού το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες.

    Θα ακολουθήσει νεότερη ενημέρωση του κοινού σχετικά με τις εργασίες αποκατάστασης” καταλήγει η ανακοίνωση.

    grammes 2

  • Ελβετικό ενδιαφέρον για το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου
    Ελβετικό ενδιαφέρον για το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου

    Την προοπτική σταδιακής επανεργοποίησης του ιστορικού μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, που είναι το μακρύτερο ανάλογο δίκτυο στην Ευρώπη, συζήτησαν ο Πρόεδρος του ΟΣΕ κ. Γιάννος Γραμματίδης με τον Πρέσβη της Ελβετίας κ. Stefan Estermann.

    Το δίκτυο θα μπορούσε δυνητικά να εξυπηρετήσει τόσο πολιτιστικές και τουριστικές διαδρομές, όσο και τοπικές επιβατικές ανάγκες.

    Ο Ελβετός Πρέσβης ενημέρωσε τον κ. Γραμματίδη για την απόφαση της Ελβετικής πλευράς να υποστηρίξει την ολοκλήρωση μίας λεπτομερούς μελέτης σκοπιμότητας που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και που στοιχεία της θα συζητηθούν στα πλαίσια μίας επόμενης συνάντησης όλων των εμπλεκομένων πλευρών και φορέων στο Ναύπλιο στις αρχές Δεκεμβρίου 2024.

    Ο κ. Γραμματίδης υπογράμμισε την σημασία της αναγέννησης του Πελοποννησιακού Σιδηροδρόμου για επιβατικούς, πολιτιστικούς και τουριστικούς σκοπούς με τελικό στόχο να συνδέσει τόπους φυσικής καλλονής και ιστορικού ενδιαφέροντος όπως π.χ. η Κόρινθος, το Ναύπλιο, η Καλαμάτα, οι Μυκήνες, η Αρχαία Ολυμπία και τόσοι άλλοι εξυπηρετώντας απόλυτα την στρατηγική της Ελλάδας για έναν πιο βιώσιμο, πολυδιάστατο και λιγότερο εποχιακό τουρισμό.

    Ο Πρόεδρος του ΟΣΕ κατέληξε ότι τελικά ένα τέτοιο έργο θα συνεισέφερε στην προστασία και μετάδοση μιας μοναδικής πολιτιστικής κληρονομιάς και αναγέννηση της Πελοποννησιακής υπαίθρου.

    Τέλος, από την πλευρά του ο Ελβετός Πρέσβης τόνισε ότι είναι αποφασισμένος να προσκαλέσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς σε μια κοινή προσπάθεια προσφέροντας την Ελβετική εμπειρία λειτουργίας μετρικών ορεινών σιδηροδρομικών συστημάτων και δημιουργίας ελκυστικών τουριστικών προγραμμάτων έτσι ώστε να εξυπηρετηθεί η ανάγκη της όσο το δυνατόν ευρύτερης προβολής ενός επανεργοποιημένου Πελοποννησιακού Σιδηροδρόμου.

    Μετά την συνάντηση αυτή ο Πρόεδρος τού ΟΣΕ ενημέρωσε σχετικά τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας κ. Νεκτάριο Φαρμάκη και τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Δημήτριο Πτωχό και για επόμενες κοινές συντονισμένες ενέργειες σχετικές με το ανωτέρω έργο.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Φωτιά στον σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη - Φθορές σε συρμό, απειλήθηκαν μηχανοδηγοί
    Φωτιά στον σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη - Φθορές σε συρμό, απειλήθηκαν μηχανοδηγοί

    Η φωτιά ξεκίνησε όταν καλαμιές, οι οποίες δεν είχαν κλαδευτεί, ακούμπησαν σε ηλεκτροφόρα καλώδια υψηλής τάσης

    Φθορές υπέστη πλευρικά μια αμαξοστοιχία της Hellenic Train που απειλήθηκε από εστία φωτιάς στη δυτική Θεσσαλονίκη, με τους μηχανοδηγούς να βγαίνουν τελευταία στιγμή από την καμπίνα για να γλιτώσουν απο τα χειρότερα.
    Σύμφωνα με το ThessToday.gr η φωτιά εκδηλώθηκε πάνω στον σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη όταν καλαμιές μεγάλου ύψους - οι οποίες δεν είχαν κλαδευτεί - ακούμπησαν σε ηλεκτροφόρα καλώδια υψηλής τάσης.
    Η φωτιά επεκτάθηκε γρήγορα και απείλησε ολόκληρη την αμαξοστοιχία, ενώ κατέρρευσε η ηλεκτροδότηση, με αποτέλεσμα το τρένο να παραμένει ακινητοποιημένο.

    Οι μηχανοδηγοί χρειάστηκε, μάλιστα, να εγκαταλείψουν τον συρμό, ενώ λίγο αργότερα μια βοηθητική μηχανή έσπευσε στο σημείο ώστε να απομακρύνει την αμαξοστοιχία με ασφάλεια. «Σωθήκαμε κυριολεκτικά τελευταία στιγμή. Έπεσε το ρεύμα, έχουμε μιλήσει πάρα πολλές φορές για τις ακαθάριστες γραμμές» ανέφερε μηχανοδηγός στο ThessToday.
    Ακαθάριστη η γραμμή

    Οι φλόγες είχαν σχεδόν τυλίξει την αμαξοστοιχία, με τους μηχανοδηγούς να προσπαθούν να τη μετακινήσουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα, τη στιγμή που οι πυροσβέστες επιχειρούσαν να την περιορίσουν.
    Η φωτιά ξέσπασε πλησίον της Παλιάς Εθνικής Οδού και το μέτωπο έκαιγε ξερά χόρτα, ενώ λίγα μέτρα μακριά στεγάζονται επιχειρήσεις, καθώς και μονάδες με οικόσιτα ζώα.
    Ανάστατοι οι κάτοικοι και οι επιχειρηματίες επιστράτευσαν λάστιχα και πυροσβεστήρες χειρός, διότι η κατεύθυνση των ανέμων οδηγούσε την πυρκαγιά προς τις περιουσίες τους.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Σταϊκούρας: Χρειαζόμαστε μια διετία για την οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου
    Σταϊκούρας: Χρειαζόμαστε μια διετία για την οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου

    Περίπου μια διετία χρειαζόμαστε για την οριστική αποκατάσταση του δικτύου, τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, σημειώνοντας ότι συνολικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο οι ζημιές ήταν 180 χιλιόμετρα, μετά την κακοκαιρία Daniel.

    «Η περίφημη σύμβαση 717 παραδόθηκε, όπως είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση τον Σεπτέμβριο και το ΕTSC παραδόθηκε επί της γραμμής, όπως είχε πει η κυβέρνηση τον Νοέμβριο. Ολοκληρώθηκαν οι συμβάσεις, εγκαταστάθηκε η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση, όμως εξαιτίας του Daniel σ’ ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό πεδίο που εκτείνεται περίπου από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, καταστράφηκαν ολοσχερώς όλα αυτά τα συστήματα, τα οποία είχαν παραδοθεί τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο. Άρα, σε αυτό το σημείο, σ’ αυτή τη γεωγραφική έκταση, ουσιαστικά γίνεται πιο αργή κίνηση, ώστε να είμαστε απολύτως ασφαλείς για το πώς γίνονται οι μετακινήσεις των τρένων» υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας στην ΕΡΤ.

    Πρόσθεσε ότι «μετά τον Daniel έχουμε κάνει προσωρινή αποκατάσταση της γραμμής από τα μέσα Δεκεμβρίου και περίπου 100.000 συμπατριώτες μας έχουν μετακινηθεί με το τρένο έκτοτε και μέσα στην επόμενη διετία περίπου, με ένα κόστος της τάξεως των 450 εκατομμυρίων ευρώ, θα αποκαταστήσουμε τον βασικό άξονα που είναι Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε αυτό το τμήμα και δύο καθέτους Λάρισα – Βόλος, αλλά με πολύ καλύτερα συστήματα ανθεκτικότητας και Παλιοφάρσαλο – Καλαμπάκα».

    «Σε κάθε περίπτωση, όταν ένα τρένο φτάνει σ’ ένα σημείο, για παράδειγμα πέριξ του Δομοκού, δεν έρχεται άλλο τρένο όταν είναι στη Λάρισα, περίπου στο ύψος της Λάρισας. Άρα υπάρχει απόλυτη κάλυψη αυτού του τμήματος μέχρι να αποκατασταθεί» είπε χαρακτηριστικά.

    Στην ερώτηση αν στα υπόλοιπα σημεία της διαδρομής, Αθήνα – Δομοκός και Λάρισα – Θεσσαλονίκης, λειτουργούν όλα κανονικά απάντησε «έχουν παραδοθεί και λειτουργούν, όπως σας είπα, ETSC επί της γραμμής και η 717».

    Στην ερώτηση αν κάποια στιγμή το 2026, θα πηγαίνουμε από Αθήνα -Θεσσαλονίκη κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα, με όλα τα συστήματα να λειτουργούν ο υπουργός απάντησε «περίπου μια διετία χρειαζόμαστε για την οριστική αποκατάσταση του δικτύου. Επαναλαμβάνω έχει γίνει προσωρινή».

    Για τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και τη χρονική διάρκειά της ανέφερε «εκτιμούμε σε λιγότερο από τέσσερις ώρες, αλλά όπως θα έχετε ίσως δει και το υπενθυμίζω στο Υπουργικό Συμβούλιο που έγινε πριν από περίπου δύο μήνες, παρουσιάσαμε και κάποια σχέδια επενδύσεων στον ελληνικό σιδηρόδρομο τα επόμενα 20 χρόνια […] είναι μια μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα να εκμεταλλευτεί τους ελληνικούς λιμένες, τόσο γιατί θέλουν χώρες όπως είναι η Βουλγαρία, η Σερβία να κατέβουν προς τα κάτω και να κάνουνε εξαγωγές από τους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Θεσσαλονίκης και Καβάλας. Αλλά όσο και γιατί και η Ινδία θέλει να δημιουργήσει μια είσοδο προς την Ευρώπη. Με αυτό τον τρόπο συνεπώς υπάρχουν δύο νέοι ευρωπαϊκοί διάδρομοι που προσπαθούμε να διασφαλίσουμε πόρους από την Ευρώπη για να μπορέσουμε να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τους ελληνικούς σιδηροδρόμους».

    Σε άλλο σημείο τόνισε ότι «στις προτάσεις που υποβάλαμε για χρηματοδότηση από την Ευρώπη τέλος Ιανουαρίου, υπάρχει μέσα και το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο για να μπορέσουμε να φεύγουμε προς την Ευρώπη και η αναβάθμιση της Πάτρας, το Ρίο – Πάτρα, είναι μέσα στο ανταγωνιστικό σκέλος αυτού, άρα είναι μέσα στη χρηματοδότηση σημαντικά τμήματα αυτού».

    Πηγή: cnn.gr

  • Κακοκαιρία Daniel: «Χάθηκε» μέσα στις λάσπες το σιδηροδρομικό δίκτυο - Τεράστιες ζημιές
    Κακοκαιρία Daniel: «Χάθηκε» μέσα στις λάσπες το σιδηροδρομικό δίκτυο - Τεράστιες ζημιές

    Ανείπωτες οι καταστροφές στη Θεσσαλία από το πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel.

    Τεράστιες είναι οι καταστροφές που άφησε στη Θεσσαλία η κακοκαιρία Daniel που «σάρωσε» την περιοχή τις προηγούμενες ημέρες.

    Τώρα που η εκδήλωση των έντονων καιρικών φαινομένων σταμάτησε, οι κάτοικοι της Θεσσαλίας θα χρειαστεί να ξεκινήσουν να μετρούν τις πληγές τους, με το μέγεθος της καταστροφής να είναι μεγάλο.

    Ανεπηρέαστο από τις καταιγίδες δεν έμεινε ούτε το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας, αφού καταστράφηκε εξοπλισμός και έργα υποδομών, κόβοντας το δίκτυο στα δύο.

    Ακόμα, υπάρχουν κομμάτια των πληγείσων περιοχών που είναι απροσπέλαστα, επομένως, συνεργεία του ΟΣΕ χρησιμοποιούν drones για να δουν και να καταγράψουν το μέγεθος των ζημιών. Η διαδικασία αποκατάστασης της καταστροφής που θα ακολουθηθεί θα είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα, καθώς πρέπει αρχικά να καταγραφούν οι ζημιές και έπειτα να καταρτιστούν σχετικές εκθέσεις για να ζητήσει και η χώρα οικονομική στήριξη από την Ευρωπαϊκή Ένωση, επομένως το πότε θα επαναλειτουργήσει το δίκτυο είναι ακόμα άγνωστο.

    Υπενθυμίζεται ότι λόγω της κακοκαιρίας διεκόπη η σιδηροδρομική κυκλοφορία μεταξύ Λιανοκλαδίου – Λάρισας, επηρεάζοντας συνολικά τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα, με τα δρομολόγια τις τελευταίες μέρες να έχουν σταματήσει.

    Διακόπτονται και τα δρομολόγια με λεωφορεία που είχε βάλει η Hellenic Train

    Τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών IC50/51 που θα εκτελούνταν με λεωφορεία, ακυρώνονται, λόγω κλειστής Εθνικής Οδού στο ύψος της Λάρισας, κατόπιν εντολής της Αστυνομίας, εξαιτίας της πλημμύρας που προκλήθηκε από την κακοκαιρία Daniel.

    Έκλεισε η Εθνική Οδός στο ύψος της Λάρισας λόγω των νερών – Η επίσημη ανακοίνωση

    «Κομμένη» στα δύο η χώρα αφού τα πλημμυρικά επεισόδια που παρατηρούνται στη Θεσσαλία και δη στη Λάρισα, ανάγκασαν τις Αρχές να διακόψουν, το βράδυ της Παρασκευής (08/09), την κυκλοφορία των οχημάτων στην Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης σε συγκεκριμένα σημεία.

    Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση των Αρχών, με απόφαση της Διεύθυνσης Αστυνομίας Πιερίας, λόγω αυξημένου όγκου υδάτων, έχει διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στην Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης στην Πιερία, από το 400ό χιλιόμετρο (όρια με Διεύθυνση Αστυνομίας Λάρισας), έως το 471ο χιλιόμετρο (όρια με Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης), στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα, μέχρι την εξομάλυνση των κυκλοφοριακών συνθηκών.

    Επίσης, διακόπτεται προσωρινά η κυκλοφορία όλων των οχημάτων επί του Αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Θεσσαλονίκη και, συγκεκριμένα, από τη χ/θ 261+280 (όρια νομού Μαγνησίας – νομού Φθιώτιδας) έως τη χ/θ 321+580 (όρια νομού Μαγνησίας – νομού Λάρισας), εξαιρουμένων αυτών με προορισμό έως και την πόλη της Λάρισας και από τη χ/θ 348+106 (A/K Νίκαιας) έως τη χ/θ 400+265 (όρια Δ.Α. Λάρισας με Δ.Α. Πιερίας).

    Εξαιρούνται τα οχήματα που έχουν τελικό προορισμό την Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας, καθώς και τα οχήματα οδικής βοήθειας και οχήματα εκτάκτου ανάγκης.

    Τα υπόλοιπα οχήματα που κινούνται με κατεύθυνση προς Αθήνα, θα εκτρέπονται στον ανισόπεδο κόμβο Κλειδίου Ημαθίας (474 χιλιόμετρο) του αυτοκινητόδρομου και μέσω της Εγνατίας Οδού θα κατευθύνονται προς Αθήνα.

    Παρακαλούνται οι οδηγοί να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να ακολουθούν τις υποδείξεις των αστυνομικών της Τροχαίας.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Παππάς για επανεκκίνηση των δρομολογίων: «Επικοινωνιακό σόου - Συγκάλυψη στο δυστύχημα»
    Παππάς για επανεκκίνηση των δρομολογίων: «Επικοινωνιακό σόου - Συγκάλυψη στο δυστύχημα»

    Για συγκάλυψη στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, έκανε λόγο ο Νίκος Παππάς, τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, με αφορμή την επανεκκίνηση των δρομολογίων (3/4) στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, Καλαμπάκα.

    Ο κ. Παππάς δεν παρέλειψε να σχολιάσει και την επιβίβαση του υπουργού Μεταφορών κ. Γεραπετρίτη στο τρένο προς Καλαμπάκα, με τον τελευταίο να στέλνει το μήνυμα ότι οι μετακινήσεις με το σιδηρόδρομο είναι ασφαλείς.

    «Ο κ. Γεραπετρίτης επιβιβάστηκε σε τρένο που πάει μέχρι την Καλαμπάκα, αλλά αποβιβάστηκε ακριβώς έξω από την Αθήνα», ανέφερε ο κ. Παππάς.

    Όσον αφορά τις δηλώσεις του υπουργού για τον προαστιακό σιδηρόδρομο με προορισμό το Κιάτο που θα εκκινήσει προς το τέλος της επόμενης εβδομάδας «όταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα τα οποία γίνονται κυρίως για την ανάδειξη του φωτισμού μέσα σε σήραγγες προς τη διαδρομή για Κιάτο», ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ είπε μεταξύ άλλων:

    «Δρομολόγια που εξαγγέλθηκαν, όπως του προαστιακού από Θεσσαλονίκη για Λάρισα αλλά και αυτά από Αθήνα για Κιάτο, δεν πραγματοποιούνται. Σταθμοί παραμένουν κλειστοί διότι δεν επαρκούν σταθμάρχες και κλειδούχοι».

    Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση του Νίκου Παππά

    «Ένα μήνα μετά την τραγωδία στα Τέμπη, η επανεκκίνηση των δρομολογίων των τρένων δεν συμβαδίζει με τις εξαγγελίες. Ο κ. Γεραπετρίτης επιβιβάστηκε σε τρένο που πάει μέχρι την Καλαμπάκα, αλλά αποβιβάστηκε ακριβώς έξω από την Αθήνα.

    »Δρομολόγια που εξαγγέλθηκαν, όπως του προαστιακού από Θεσσαλονίκη για Λάρισα αλλά και αυτά από Αθήνα για Κιάτο, δεν πραγματοποιούνται. Σταθμοί παραμένουν κλειστοί διότι δεν επαρκούν σταθμάρχες και κλειδούχοι.

    »Τι κάνει, λοιπόν, η κυβέρνηση Μητσοτάκη;

    Ένα επικοινωνιακό σόου που προσβάλλει τους πολίτες. Και ενώ έχει αφήσει τον σιδηρόδρομο σε εγκατάλειψη, συνεχίζει την προσπάθεια συγκάλυψης».

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ