Οικονομία

Τα νέα έργα της ΕΡΓΟΣΕ δεν περιλαμβάνουν Ηλεία - Αποκομμένος από το σιδηροδρομικό δίκτυο ο νομός

Τα νέα έργα της ΕΡΓΟΣΕ δεν περιλαμβάνουν Ηλεία - Αποκομμένος από το σιδηροδρομικό δίκτυο ο νομός

Εκτός η Ηλεία από τα εμβληματικά έργα που ανακοινώθηκαν - Συνεχίζεται η προκλητική απαξίωση του νομού με τις ευλογίες της Κυβέρνησης

Τι κι αν εκθειάζεται το μέγεθος της Ολυμπίας, τι κι αν το project της Microsoft παίζει στην Times Square της Νέας Υόρκης... Η Ηλεία αποτελεί για τους Κυβερνώντες... μια εικονική πραγματικότητα... Γιατί για να ταξιδέψει και να φτάσει κάποιος σε αυτό τον ευλογημένο τόπο, δεν θα βρει έναν ασφαλή δρόμο, γιατί το έργο για πολλούς και διαφόρους λόγους σταμάτησε, δεν θα έρθει με κάποιο τρένο γιατί εδώ που δημιουργήθηκε το δεύτερο και πιο ιστορικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας για τους διοικούντες δεν υπάρχει ανάγκη για αναβάθμιση και λειτουργία του.

Χθες ανακοινώθηκαν τα νέα έργα της ΕΡΓΟΣΕ ύψους 4 δις ευρώ, αλλά η Ηλεία απουσιάζει και από αυτό το χάρτη. Όπως και ο δρόμος έτσι και ο σιδηρόδρομος σταματά στην Πάτρα και τα παχιά τα λόγια που έχουν ακούσει οι Ηλείοι για την ουσιαστική επιστροφή του σιδηροδρόμου στο νομό, παρά πάχυναν...

Ο σιδηρόδρομος στη χώρα μπαίνει σε νέα εποχή με την έναρξη του διαγωνισμού για έξι εμβληματικά σιδηροδρομικά έργα συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ, τα οποία υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ και πρόκειται να αναβαθμίσουν τον εμπορικό και στρατηγικό ρόλο των βασικών λιμανιών, αλλάζοντας και τον χάρτη των μεταφορών.

Τα έργα αυτά συνδέουν μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Λαύριο και Ραφήνα) με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Με αυτόν τον τρόπο, αλλάζουν το χάρτη των μεταφορών, αναβαθμίζουν την εμπορική και στρατηγική εμβέλεια των λιμανιών της χώρας, διευκολύνουν τη σύνδεσή της με την υπόλοιπη Νοτιοανατολική Ευρώπη και ενισχύουν το διεθνή της ρόλο.
Ήδη, το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε τα τεύχη πρόσκλησης υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος, θέτοντας σε κίνηση την πρώτη φάση του Διαγωνισμού.
ergose_ependysi
Τα έργα είναι τα εξής:

- Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης - ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο με προϋπολογισμό 1,07 δισ. €

- Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. €

- Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. €

- Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. €

- Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. €

- Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Πάτρα στο τμήμα Ρίο - νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. €

Όλα τα έργα θα δημοπρατηθούν με το σύνολο των υποέργων τους (υποδομή, επιδομή, ηλεκτροκίνηση και συστήματα), ώστε με την παράδοση τους προς χρήση να είναι άμεσα λειτουργικά.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής δήλωσε σχετικά: «Για πρώτη φορά στην ιστορία της Ελλάδας ο σιδηρόδρομος παίρνει τη θέση που του αξίζει και που έχει ανάγκη η χώρα. Είμαστε υπερήφανοι γιατί σήμερα βάζουμε μπροστά το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ και που όταν θα ολοκληρωθεί θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών. Τα σιδηροδρομικά έργα σημαίνουν πρόοδο, ενίσχυση της διεθνούς θέσης της χώρας μας, τοπική ανάπτυξη, καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής, προστασία του περιβάλλοντος. Παράλληλα, λειτουργούν ως οικονομικός πολλαπλασιαστής για την τόνωση της αγοράς και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Και αυτά τα εξασφαλίζουμε με τις πράξεις μας, όχι με μεγάλα λόγια και κενές υποσχέσεις».

Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, ανέφερε: «Σήμερα απαντάμε με έργα στο διαχρονικό αίτημα για ανάπτυξη και εξέλιξη. Αρχίζουμε τους διαγωνισμούς για έξι σιδηροδρομικά έργα εθνικής εμβέλειας, τα οποία υπηρετούν τον μεγάλο στρατηγικό στόχο, να γίνει η Ελλάδα τα επόμενα χρόνια κόμβος υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Δουλεύουμε για να καλύψουμε το χαμένο έδαφος των περασμένων ετών και να δώσουμε στη χώρα τη θέση που της αξίζει, ενώ με μοχλό ανάπτυξης τον κλάδο των κατασκευών ανοίγουμε νέες θέσεις εργασίας».

Τέλος, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης σημείωσε: «Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, στόχος μας ήταν να προχωρήσει ο σχεδιασμός και η υλοποίηση έργων ζωτικής σημασίας, που θα αλλάξουν το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που, με την καθοδήγηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και την πολύτιμη βοήθεια του ανθρώπινου δυναμικού μας, ανταποκριθήκαμε στην πρόκληση και θέτουμε τις βάσεις για την υλοποίηση έργων που θα συμβάλλουν στην τόσο αναγκαία ανάπτυξη της χώρας».
Με πληροφορίες από το Protothema.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup