Τρίτη, 07 Δεκεμβρίου 2021 13:27

Πάνω από 11 εκατ. επιβάτες στο "Ελ. Βενιζέλος" το εντεκάμηνο του 2021

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Ξεπέρασε τους 11 εκατ. επιβάτες η κίνηση στο αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος" τους πρώτους έντεκα μήνες του έτους.

Χαμόγελα αλλά και συγκρατημένη αισιοδοξία δημιουργούν οι επιδόσεις του αεροδρομίου "Ελ. Βενιζέλος" της Αθήνας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της επιβατικής κίνησης για τους πρώτους 11 μήνες του έτους, η επιβατική κίνηση ξεπέρασε τους 11 εκατ. επιβάτες.

Για το σύνολο του 2021 η κίνηση αναμένεται να κινηθεί στα επίπεδα των 12 εκατ. επιβατών. Το στατιστικό αυτό σημαίνει ότι σε σχέση με την χρονιά-ρεκόρ του 2019, πως το αεροδρόμιο της Αθήνας θα έχει καλύψει τον μισό δρόμο για να ανακτήσει τα 25 εκατ. επιβάτες.

Το φετινό πρόσωπο του αεροδρομίου είναι διπλό γιατί το πρώτο πεντάμηνο κινήθηκε εν μέσω lockdown και αυστηρών περιορισμών ενώ από τον Ιούνιο και μετά η κατάσταση εξομαλύνθηκε σημαντικά.

Για ένα ακόμα χειμώνα βλέπουμε περιορισμούς στην κίνηση σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες πράγμα που υποδηλώνει πως το επόμενο διάστημα και πιθανόν και οι πρώτοι μήνες του 2022 θα κινηθούν σε χαμηλά επίπεδα.

Θετικό είναι το γεγονός πως στο αεροδρόμιο της Αθήνας επέστρεψαν οι περισσότερες αεροπορικές και ειδικά το καλοκαίρι καταγράφηκαν υψηλές επιδόσεις δεδομένων των συνθηκών.

Η κίνηση Νοεμβρίου- εντεκαμήνου

Όπως έγινε και τους προηγούμενους μήνες, έτσι και κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου 2021, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου επηρεάστηκε επίσης σημαντικά από την πανδημία Covid-19 και τις επιπτώσεις της στο αεροπορικό ταξίδι, με την επιβατική κίνηση του αεροδρομίου να εμφανίζεται μειωμένη κατά 26,9% σε σχέση με την κίνηση του 2019, αποτέλεσμα που επιβεβαιώνει ωστόσο τη σταδιακή ανάκαμψη που παρατηρήθηκε από τον Ιούνιο.

Ειδικότερα, σε σύγκριση με το 2019, η κίνηση εσωτερικού ήταν μειωμένη κατά 15,8% ενώ η διεθνής επιβατική κίνηση παρουσίασε μείωση κατά 31,6%.

Συνολικά, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021, η κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε σε 11,24 εκατ. επιβάτες και, αν και ξεπέρασε τις επιδόσεις του 2020 κατά 43,3%, παρέμεινε μειωμένη σε σύγκριση με το 2019 κατά 53%.

Σε σύγκριση με το 2020, οι επιβάτες εσωτερικού αυξήθηκαν κατά 43,7% και οι διεθνείς επιβάτες κατά 43,1%, αλλά υστέρησαν σε σχέση με το 2019 κατά 42,3% και 57,7% αντίστοιχα.

Πηγή: News247.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 07 Δεκεμβρίου 2021 10:47

Σχετικά Άρθρα

  • Καλαματιανός: Σύνδεση του "Πάτρα-Πύργος" με το αεροδρόμιο του Αράξου
    Καλαματιανός: Σύνδεση του

    Την ανάγκη σύγχρονης οδικής σύνδεσης της Ηλείας με το αεροδρόμιο του Αράξου, αναδεικνύει ο Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Διονύσης Καλαματιανός. Όπως επισημαίνεται σε ερώτηση που συνυποβάλλει με Βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, η οδική σύνδεση του αεροδρομίου του Αράξου με την Ηλεία, θα συμβάλλει καθοριστικά στην τουριστική και εν γένει οικονομική πρόοδο της περιοχής μας. Είναι βέβαιο ότι θα προσδώσει περαιτέρω αναπτυξιακή δυναμική στον νομό, αυξάνοντας και διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο την επισκεψιμότητα, σε συνδυασμό με τα λιμάνια του Κατακόλου και της Κυλλήνης.

    Σε δήλωσή του, ο Διονύσης Καλαματιανός αναφέρει τα εξής:

    «Οι παλινωδίες της κυβέρνησης μετέθεσαν τα χρονοδιαγράμματα κατασκευής του "Πάτρα-Πύργος" αρκετά προς τα πίσω. Όπως όλοι γνωρίζουμε, το έργο απεντάχθηκε το 2013 από την κατασκευή του συνολικού αυτοκινητόδρομου "Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα", με απόφαση της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.

    Το 2018, ύστερα από μεγάλες προσπάθειες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το έργο εγκρίθηκε και έλαβε χρηματοδότηση από την Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Το 2019 ξεκίνησε να κατασκευάζεται και σύμφωνα με τις υπογεγραμμένες συμβάσεις που εκτελούνταν πριν τις ακυρώσει η κυβέρνηση της ΝΔ, θα ολοκληρωνόταν το 2023, δίχως διόδια. Δυστυχώς, οι επιλογές αυτής της κυβέρνησης φόρτωσαν το έργο με επιπλέον χρόνια καθυστέρησης και κόστος εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Χρήματα, δηλαδή, που θα χρεωθούν οι πολίτες για πληρωμή διοδίων και αποζημιώσεις σε εργολάβους.

    Βεβαίως, δεν πρέπει να ξεχνάμε και το "Πύργος-Τσακώνα", το οποίο παραμένει στον αέρα, δίχως να υπάρχει καμία πρόοδος και κανένα χρονοδιάγραμμα.

    Ελπίζουμε, λοιπόν, η κυβέρνηση να επιδείξει επιτέλους συνέπεια και πραγματικό ενδιαφέρον για τους πολίτες της Ηλείας, που εδώ και 5 χρόνια βλέπουν κρίσιμα έργα υποδομών όπως τα προαναφερόμενα "Πάτρα-Πύργος" και "Πύργος-Τσακώνα", η υπογειοποίηση του ΤΟΕΒ Γαστούνης και συνολικά του αρδευτικού δικτύου του νομού, η αναβάθμιση των φραγμάτων Πηνειού και Αλφειού, να βαλτώνουν και να καθυστερούν. Για το "Πάτρα-Πύργος", θα περιμένουμε τις ακριβείς ημερομηνίες παράδοσης του έργου. Παράλληλα, εκτιμούμε ότι θα πρέπει να προβλεφθεί και η άμεση σύνδεσή του με το αεροδρόμιο του Αράξου, γεγονός που θα προσφέρει στους επιβάτες γρήγορη, άνετη και ασφαλή πρόσβαση σε τουριστικούς προορισμούς της Ηλείας. Αυτό ζητάμε και με κατάθεση σχετικής ερώτησης προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, καλώντας τον να απαντήσει αν προτίθεται να χρηματοδοτήσει -και με βάση ποιο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης- αυτή την κρίσιμη αναπτυξιακή παρέμβαση προς όφελος του νομού μας.»

    (Δελτίο Τύπου)

  • Λίβανος: Δεν έχουμε λάβει καμία εγγύηση ότι το Ισραήλ δεν θα βομβαρδίσει το αεροδρόμιο της Βηρυτού
    Λίβανος: Δεν έχουμε λάβει καμία εγγύηση ότι το Ισραήλ δεν θα βομβαρδίσει το αεροδρόμιο της Βηρυτού

    Τη Δευτέρα, η Ουάσιγκτον προειδοποίησε ενάντια σε οποιαδήποτε επίθεση στο αεροδρόμιο ή σε δρόμους που οδηγούν σε αυτό

    Ο υπουργός Μεταφορών του Λιβάνου Άλι Χαμίε δήλωσε σήμερα στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι έχει λάβει μόνο «δεσμεύσεις» αλλά καμία σαφή «εγγύηση» ότι το Ισραήλ δεν θα βομβαρδίσει το αεροδρόμιο της Βηρυτού, που βρίσκεται κοντά στο νότιο τμήμα της πρωτεύουσας, προπύργιο της Χεζμπολάχ.
    Οι Αρχές «θέλουν να διατηρήσουν σε λειτουργία τους τερματικούς σταθμούς σε ξηρά, θάλασσα και αέρα, πρώτα και κύρια το διεθνές αεροδρόμιο Ραφίκ Χαρίρι», τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο. «Ο εχθρός δεν νοιάζεται ούτε για ζωές αμάχων ούτε για πολυκατοικίες (...) πώς θα έδινε εγγυήσεις;»
    Έπειτα από «διεθνείς επαφές», η Βηρυτός πήρε «δεσμεύσεις», είπε, σημειώνοντας ωστόσο: «Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ σαφών εγγυήσεων και δεσμεύσεων».
    Χθες, Δευτέρα, η Ουάσιγκτον προειδοποίησε ενάντια σε οποιαδήποτε επίθεση στο αεροδρόμιο ή σε δρόμους που οδηγούν σε αυτό, κυρίως για να επιτραπεί σε όσους επιθυμούν να φύγουν από τον Λίβανο. Καθημερινά, παρά τους ισραηλινούς βομβαρδισμούς που σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν στόχο περιοχές κοντά στο αεροδρόμιο, ο κρατικός αερομεταφορέας του Λιβάνου εξακολουθεί να πραγματοποιεί πτήσεις.

    Ο Χαμίε απέρριψε τις ισραηλινές κατηγορίες ότι αποστέλλονται όπλα στη Χεζμπολάχ μέσω του λιβανικού αεροδρομίου και συνοριακών περασμάτων.

    «Το αεροδρόμιο Ραφίκ Χαρίρι είναι υπό τη νομική δικαιοδοσία του Λιβάνου, τα τελωνεία, η γενική ασφάλεια, οι δυνάμεις εσωτερικής ασφάλειας και ο στρατός συνεργάζονται εκεί», τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο. «Οποιοδήποτε στρατιωτικό αεροσκάφος ή αεροπλάνο που μεταφέρει όπλα πρέπει να λάβει πρωτύτερη άδεια από τον στρατό».

    Ένα ισραηλινό πλήγμα την Παρασκευή κοντά στο πέρασμα Μάσναα, στα σύνορα μεταξύ του Λιβάνου και της Συρίας, απέκλεισε τον δρόμο που χρησιμοποιούν εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι οι οποίοι προσπαθούν να διαφύγουν από τους ισραηλινούς βομβαρδισμούς, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών του Λιβάνου

    Ο Χαμίε διευκρίνισε ότι το πλήγμα είχε στόχο περιοχή μέσα στο λιβανέζικο έδαφος, κοντά στο συνοριακό πέρασμα, και προκάλεσε κρατήρα τεσσάρων μέτρων.

    Εκπρόσωπος των ισραηλινών ενόπλων δυνάμεων (IDF) κατηγόρησε τη Χεζμπολάχ ότι χρησιμοποιεί το πέρασμα για να μεταφέρει στρατιωτικό εξοπλισμό από τη Συρία στον Λίβανο.
    Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ STR
  • Αναγκαστική προσγείωση αεροσκάφους στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» - Τι συνέβη
    Αναγκαστική προσγείωση αεροσκάφους στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» - Τι συνέβη

    Λαχτάρησαν οι 177 επιβάτες αεροσκάφους της Air Horizont το οποίο οδηγήθηκε σε αναγκαστική προσγείωση το μεσημέρι του Σαββάτου (14/9) στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

    Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το αεροσκάφος εκτελούσε πτήση από τη Λάρνακα προς την Μπρατισλάβα, αλλά χρειάστηκε να προσγειωθεί στην Αθήνα λόγω ραγίσματος στον ανεμοθώρακα.

    Μέχρι στιγμής δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί.

    Πηγή: ethnos.gr

  • «Γηρασμένο» το αεροδρόμιο Αράξου: Προβλήματα σε πάρκινγκ, γεννήτριες, πόρτες
    «Γηρασμένο» το αεροδρόμιο Αράξου: Προβλήματα σε πάρκινγκ, γεννήτριες, πόρτες
    Πολλές φορές έχει καταγραφεί η ανοδική κίνηση στο Αεροδρομίου Αράξου, το οποίο φέτος το καλοκαίρι – στο γενικότερο ανοδικό ρεύμα του Ελληνικού Τουρισμού – αναμένεται να ξεπεράσει τα περυσινά δεδομένα, σε ποσοστό άνω του 13%.
    Από την άλλη, πολλοί αναρωτούνται για το ποιες θα ήταν οι επιδόσεις του μοναδικού Διενθούς Αερολιμένα της Αχαΐας αν δεν είχε προβλήματα υποδομών, που θα τον καθιστούσαν σύγχρονο και όχι μια «γερασμένη» εγκατάσταση η οποία περιμένει να ιδιωτικοποιηθεί μήπως και κοιτάξει ψηλότερα!

    Ποια είναι, όμως, τα προβλήματα υποδομών;

    Το ρεπορτάζ της «Πελοποννήσου» αναφέρει ότι υπάρχουν πολλά ζητήματα σε υποδομές. με βασικότερα τα εξής:

    – Πρόβλημα με τις αυτόματες πόρτες (access control), οι οποίες κανονικά θα πρέπει να δουλεύουν ηλεκτρονικά, αλλά λόγω βλάβης είναι εκτός λειτουργίας.

    – Δεν λειτουργούν, λόγω βλάβης οι γεννήτριες που είναι απαραίτητές σε περίπτωση διακοπής του ρεύματος. Σε ένα τέτοιο σενάριο, το αεροδρόμιο θα βγει off.

    Τα φώτα στον περιβάλλοντα χώρο είναι εκτός λειτουργίας και κατά τις βραδινές ώρες, ένας επισκέπτης δεν μπορεί να δει ούτε στα δύο μέτρα.

    – Πρόβλημα καθίζησης στο πάρκινγκ του αεροδρομίου με αποτέλεσμα τα λεωφορεία να μην μπορούν να παρκάρουν. Εχει βγει διαγωνισμός από την ΥΠΑ μαζί με άλλα περιφερειακά αεροδρόμια, αλλά ακόμα δεν έχει βρεθεί ανάδοχος και κανείς δεν ξέρει πότε θα γίνουν εργασίες.

    – Ελλειψη προσωπικού. Από τους 12 υπάλληλους που διαθέτει το αεροδρόμιο, βάσει οργανογράμματος, δουλεύουν μόνο τα εφτά, καθώς τα πέντε έχουν αποσπαστεί σε άλλες υπηρεσίες, με αποτέλεσμα οι βάρδιες του σαββατοκύριακου να βγαίνουν με μεγάλη δυσκολία.

    – Πρόβλημα σε ένα κομμάτι ψευδοροφής στην κεντρική αίθουσα που πέρα από την έλλειψη καλαισθησίας, δημιουργεί κινδύνους για εργαζόμενους και τουρίστες.

    Στις αρχές Ιουνίου η Πολιτεία έδωσε, μεν, χρήματα και αποκαταστάθηκαν οι βλάβες στους 3 από τους 4 Πυλώνες Φωτισμού , με αποτέλεσμα να υπάρχει πλέον επαρκής φωτισμός για να υποδέχεται τις βραδινές πτήσεις του αεροδρομίου.

    Σε γενικές γραμμές, ωστόσο, τα προβλήματα είναι αρκετά και χρειάζεται κρατική παρέμβαση για να αναβαθμιστεί το Αεροδρόμιο και να αποκτήσει αξιόλογες υποδομές ώστε να μπορέσει να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο από την «πίτα» των πτήσεων, κυρίως από το εξωτερικό.

    Πηγή: Pelop.gr

  • Συνελήφθη 25χρονος στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»: Προσπάθησε να περάσει κοκαΐνη μέσα σε διακοσμητικά κεριά
    Συνελήφθη 25χρονος στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»: Προσπάθησε να περάσει κοκαΐνη μέσα σε διακοσμητικά κεριά

    Στο πλαίσιο του αυτοφώρου, συνελήφθη χθες το μεσημέρι, στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών της Ασφάλειας Αττικής, 25χρονος, κατηγορούμενος για παράβαση της νομοθεσίας περί ναρκωτικών.

    Σύμφωνα με την ΕΛΑΣ, ο νεαρός αφίχθηκε στην Ελλάδα, προερχόμενος από τη Μαδρίτη, ενώ κατά την διάρκεια του ελέγχου που διενεργήθηκε, εντοπίστηκαν στην αποσκευή του και κατασχέθηκαν 5 κιλά και 270 γραμμάρια κοκαΐνης, τα οποία ήταν επιμελώς κρυμμένα μέσα σε διακοσμητικά κεριά, και ένα κινητό τηλέφωνο.

    Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Άραξος: Προς ρεκόρ διεθνών αφίξεων - Τα δεδομένα προ πανδημίας αναμένεται να ξεπεράσουν πολλά περιφερειακά αεροδρόμια
    Άραξος: Προς ρεκόρ διεθνών αφίξεων - Τα δεδομένα προ πανδημίας αναμένεται να ξεπεράσουν πολλά περιφερειακά αεροδρόμια

    Σε μια δύσκολη περίοδο για τον εσωτερικό τουρισμό λόγω της ακρίβειας, του κόστους των μετακινήσεων και την εκτόξευση των τιμών στα καταλύματα περιζήτητων τουριστικών προορισμών όπως οι Κυκλάδες, οι διεθνείς αφίξεις και τα φθηνά αεροπορικά εισιτήρια, τονώνουν μέρα με τη μέρα πλέον την τουριστική κίνηση στη Δυτική Ελλάδα.

    Τα στοιχεία από το αεροδρόμιο του Αράξου επιβεβαιώνουν ότι φέτος θα πλησιάσουμε τις 165.000 αφίξεις, στοιχείο που παραπέμπει σε αύξηση ρεκόρ 20% σε σχέση με το 2023 και στοιχεία που παραπέμπουν στα προ της κρίσης της πανδημίας δεδομένα. Όπως ήδη έχει γραφεί από τη «Γ» το άνοιγμα της τουριστικής περιόδου τον Μάιο στον Άραξο έγινε με 54 πτήσεις τσάρτερ από το εξωτερικό, ενώ ο Ιούνιος έκλεισε με 92.

    Ήδη οι πτήσεις του Ιουλίου έχουν ξεπεράσει τις αντίστοιχες του Αύγουστο του 2023, που είχε 100, καθώς το αεροδρόμιο εξυπηρέτησε μέχρι τώρα 114 αεροπλάνα. Για τον Αύγουστο αναμένονται περισσότερες από 120 πτήσεις, ενώ ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι έχουν αυξηθεί κατακόρυφα και οι ιδιωτικές πτήσεις.

    Το καλοκαίρι του 2023 το αεροδρόμιο του Αράξου είχε εξυπηρετήσει περίπου 142.000 τουρίστες, ενώ φέτος, αναμένεται ο αριθμός αυτός να ξεπεράσει τις 163.000. Αυτός μάλιστα, θα είναι και ο μεγαλύτερος αριθμός επιβατών που έχουν καταγραφεί από το 2020 μέχρι σήμερα.

    Στο μεταξύ και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece σημείωσαν αξιοσημείωτη αύξηση 5,9% στην επιβατική κίνηση, τον Ιούνιο, φτάνοντας τα 5,27 εκατομμύρια ταξιδιώτες, εκ των οποίων 4,5 εκατ. είναι από διεθνείς πτήσεις. Οι πτήσεις εσωτερικού συνέβαλαν επίσης σημαντικά, με αύξηση της κίνησης κατά 6%.

    Η Ρόδος και τα Χανιά της Κρήτης παρουσίασαν τις πιο δυνατές επιδόσεις, με τη Ρόδο να έχει 93.252 περισσότερους επιβάτες σε σύγκριση με το 2023 και τα Χανιά να έχουν 59.134 επιβάτες. Διψήφια αύξηση παρουσίασαν και τα αεροδρόμια της Μυτιλήνης και της Σάμου στα αντίστοιχα νησιά του Αιγαίου, με τη Μυτιλήνη να σημειώνει άνοδο 23,4% και τη Σάμο κατά 11,5%, που μεταφράζεται σε 13.492 και 8.052 επιπλέον τουρίστες, αντίστοιχα.

    Σημαντική αύξηση επιβατικής κίνησης σημειώθηκε στη Σκιάθο (7,8%), στο Άκτιο (7,4%) και στην Κω (7,3%). Η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος, η Κεφαλονιά (Κεφαλονιά), η Θεσσαλονίκη και η Σαντορίνη σημείωσαν επίσης μικρότερα αλλά αξιοσημείωτα κέρδη.

    Αντίθετα, η Καβάλα και η Μύκονος ήταν οι μόνοι προορισμοί που παρουσίασαν μείωση στον αριθμό των επιβατών. Η Μύκονος είχε 2.160 λιγότερους επισκέπτες τον Ιούνιο, ενώ η Καβάλα σημείωσε μείωση 3.957 επιβατών σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

    Συνολικά, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, τα αεροδρόμια της Fraport Greece σημείωσαν αξιοσημείωτα αποτελέσματα, διακινώντας περισσότερους από 12,7 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 7,8% σε σύγκριση με το 2023.

    Η κίνηση εσωτερικού ήταν εξαιρετικά καλή, σημειώνοντας άνοδο 7,9% σε σύγκριση με το 2023, ενώ οι διεθνείς αφίξεις αυξήθηκαν κατά 7,8%. Η τρέχουσα τάση στην Ελλάδα δείχνει ότι φέτος θα ξεπεράσει το 2023.

    Πηγή: Gnomip.gr
  • Συναγερμός στο Ελευθέριος Βενιζέλος: Αναγκαστική προσγείωση αεροσκάφους με 233 επιβάτες
    Συναγερμός στο Ελευθέριος Βενιζέλος: Αναγκαστική προσγείωση αεροσκάφους με 233 επιβάτες

    Συναγερμός σήμανε στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος το μεσημέρι της Παρασκευής, καθώς αεροπλάνο που εκτελεί δρομολόγιο από Λονδίνο για Χανιά με 233 άτομα προχώρησε σε αναγκαστική προσγείωση, καθώς εντοπίστηκε πρόβλημα στα υδραυλικά.

    Το αεροσκάφος με τους 233 επιβάτες προσγειώθηκε με ασφάλεια στο Ελ. Βενιζέλος, ενώ σύμφωνα με τις πληροφορίες, δεν έχει κάποια σχέση με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αεροπορικές εταιρείες από το πρωί.

    Πηγή: ethnos.gr

  • «Σάρωσε» και το Ελευθέριος Βενιζέλος το παγκόσμιο «μπλακ άουτ» στα πληροφοριακά συστήματα
    «Σάρωσε» και το Ελευθέριος Βενιζέλος το παγκόσμιο «μπλακ άουτ» στα πληροφοριακά συστήματα

    «Θύμα» του παγκόσμιου μπλακ άουτ στα πληροφοριακά συστήματα που «χτύπησε» αεροδρόμια, τράπεζες και χιλιάδες εταιρείες παγκοσμίως έπεσε και το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος

    Έτσι, «οπλισμένοι» με αρκετά υπομονή θα πρέπει να είναι οι επιβάτες των αεροπορικών πτήσεων από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών δεδομένου ότι τα προβλήματα στα πληροφοριακά συστήματα πολλών αεροπορικών εταιρειών που υπάρχουν από το πρωί έχουν ως αποτέλεσμα να υπάρχουν πολύωρες καθυστερήσεις.

    Το σημαντικότερο ζήτημα εντοπίζεται στα συστήματα check-in δεδομένου ότι πολλές αεροπορικές εταιρείες -τόσο μικρές όσο και πιο μεγάλες- χρησιμοποιούν το λογισμικό κυβερνοπροστασίας της Crowdstrike, η τελευταία αναβάθμιση του οποίου είχε ως αποτέλεσμα να «καταρρεύσουν» οι τερματικές συσκευές όπου εγκαταστάθηκε. Αυτό με τη σειρά του είχε ως αποτέλεσμα η διαδικασία επιβίβασης να γίνεται σε πολλές περιπτώσεις χειροκίνητα, γεγονός που οδηγεί σε πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν και ακυρώσεις πτήσεων.

    ύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, οι αεροπορικές εταιρείες που αντιμετωπίζουν ζητήματα είναι αρκετές. Το πρόβλημα επιτείνεται από το γεγονός ότι σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει διασύνδεση των συστημάτων με εκείνα άλλων αεροπορικών ή αεροδρομίων που έχουν επηρεασθεί καθώς ο συγκεκριμένος κλάδος βασίζεται σε αυτού του τύπου τις διασυνδέσεις για την παροχή υπηρεσιών.

    Από εκεί και πέρα, το ζήτημα που τίθεται είναι κατά πόσον υπάρχουν εναλλακτικά πλάνα λειτουργίας από την πλευρά των αεροπορικών αλλά και των αεροδρομίων σε τέτοιου είδους περιπτώσεις προκειμένου να περιορίζεται η ταλαιπωρία των επιβατών και να μην υπάρχουν πολύωρες καθυστερήσεις που δημιουργούν επιπλέον ζητήματα.

    Ο λόγος του μπλακ άουτ

    Σημειώνεται ότι μια αποτυχημένη αναβάθμιση του λογισμικού της εταιρείας κυβερνοπροστασίας Crowdstrike είναι ο λόγος για τον οποίο έχουν δημιουργηθεί τεράστια προβλήματα στην ομαλή λειτουργία αεροδρομίων σε όλο τον κόσμο, αλλά και πολλές ακόμη μεγάλες επιχειρήσεις παγκοσμίως.

    Η αμερικανική Crowdstrike είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στο χώρο της κυβερνοασφάλειας παγκοσμίως και η βασική λύση που προσφέρει, αφορά την κυβερνοπροστασία συσκευών όπως είναι υπολογιστές, servers αλλά και τα τερματικά που χρησιμοποιούνται από αεροπορικές εταιρείες.

    Στο πελατολόγιο της περιλαμβάνονται μεγάλες επιχειρήσεις από πολλούς κλάδους και από ολόκληρο τον κόσμο, εκ των οποίων ένας σημαντικός αριθμός είναι αεροπορικές εταιρείες και γι’ αυτό τα μεγαλύτερα ζητήματα έχουν σημειωθεί στα αεροδρόμια.

    Τα λάθη που οδήγησαν στη μπλε οθόνη

    Αυτό που συνέβη ήταν ότι πριν από μερικές ώρες η Crowdstrike έστειλε μία αναβάθμιση λογισμικού (software update), η οποία είχε ορισμένα λάθη που οδηγούσαν σε μη λειτουργία της συσκευής όπου εγκαθίσταται η αναβάθμιση.

    Το λογισμικό προστασίας της Crowdstrike είναι εγκαταστημένο σε συσκευές όπως είναι τερματικά, υπολογιστές και servers που χρησιμοποιούν ως λειτουργικό σύστημα τα Windows.

    Σε όσες συσκευές (endpoint devices) έγινε η αναβάθμιση, υπήρξε πρόβλημα λειτουργίας και εμφανίστηκε μία «μπλε» οθόνη που ανέφερε ότι το σύστημα δεν μπορεί να ξεκινήσει και η συσκευή δεν μπορεί να λειτουργήσει με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν όλα αυτά τα προβλήματα.

    Για παράδειγμα, δεν μπορεί να γίνει check-in των επιβατών μίας πτήσης ή να ολοκληρωθούν κρατήσεις, ενώ έχουν υπάρξει και περιπτώσεις όπου δεν μπορούν να διεκπεραιωθούν.

    Πηγή: cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς