Τρίτη, 14 Δεκεμβρίου 2021 23:25

Τέλη κυκλοφορίας: Eξόφληση και μέσω πιστωτικών καρτών με έως και 12 άτοκες δόσεις

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Η προθεσμία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας είναι η 31η Δεκεμβρίου 2021

Τη δυνατότητα εξόφλησης των τελών κυκλοφορίας μέσω πιστωτικών καρτών με έως 12 άτοκες μηναιίες δόσεις δίνουν οι τράπεζες.

Τα τέλη κυκλοφορίας έχουν ανέβει από τις 20 Νοεμβρίου στην ηλεκτρονική πλατφόρμα myCAR, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Μέσα από την πλατφόρμα οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν τη δυνατότητα να θέσουν σε ψηφιακή ακινησία/κυκλοφορία το όχημά τους, καταθέτοντας ψηφιακά τις πινακίδες του, χωρίς να πρέπει να επισκεφθούν τη αρμόδια ΔΟΥ, να κατεβάσουν το ειδοποιητήριο για τα τέλη κυκλοφορίας, να λάβουν βεβαίωση μη οφειλής τελών κυκλοφορίας, να άρουν την ακινησία του οχήματός τους και να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας με το μήνα.

Η μοναδική αλλαγή που υπάρχει φέτος, όπως έχει ανακοινωθεί, είναι ότι η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας 2022 θα γίνει με διαφορετικό τρόπο. Πιο συγκεκριμένα, οι ιδιοκτήτες οχημάτων εισέρχονται στην πλατφόρμα myCar της ΑΑΔΕ, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς του Taxis και επιλέγουν την ενότητα «Τέλη κυκλοφορίας οχημάτων». Στη συνέχεια εμφανίζεται η επιλογή για την εμφάνιση του ειδοποιητηρίου, το οποίο φέτος έχει και κωδικό QR (QR code), με το οποίο θα μπορεί να γίνεται απευθείας πληρωμή, μέσω web banking.

Η προθεσμία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας είναι η 31η Δεκεμβρίου 2021. Για τους κατόχους πιστωτικών καρτών υπάρχει η δυνατότητα να εξοφλήσουν τα τέλη κυκλοφορίας σε 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις, που μπορεί να γίνει μέσω εναλλακτικών ψηφιακών δικτύων των τραπεζών (όπως web banking, mobile banking), του δικτύου των ΕΛΤΑ αλλά και άλλων εναλλακτικών δικτύων όπως μέσω του δικτύου 3.000 και πλέον πρακτορείων του ΟΠΑΠ, μέσω της της υπηρεσίας tora Wallet.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 14 Δεκεμβρίου 2021 20:06

Σχετικά Άρθρα

  • Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πότε η ανάρτηση – Επιστρέφουν με τσουχτερά πρόστιμα και χωρίς παράταση
    Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πότε η ανάρτηση – Επιστρέφουν με τσουχτερά πρόστιμα και χωρίς παράταση

    Τι ισχύει για το ΚΤΕΟ

    Χωρίς διαφορά στα ποσά πληρωμής, αλλά με αυξημένα πρόστιμα αναμένεται να αναρτηθούν τα τέλη κυκλοφορίας 2025.

    Τέλη κυκλοφορίας 2025: Μέσα Νοέμβρη η ανάρτηση, δεν θα υπάρξει παράταση

    Μιλώντας στο MEGA, η φοροτεχνικός Αθανασία Στολάκη δήλωσε: «Περιμένουμε μέχρι τις 15 Νοεμβρίου την ανάρτηση των ειδοποιητηρίων. Δε θα έχουμε αλλαγές φέτος στην αξία των τελών, ωστόσο θα έχουμε αλλαγές σε ό,τι αφορά στα πρόστιμα».

    Φέτος δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση εξόφλησής τους και τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών.

    «Μέχρι σήμερα, εφόσον καθυστερούσαμε έστω και μία ημέρα να πληρώσουμε τα τέλη κυκλοφορίας, τότε το ποσό διπλασιαζόταν. Δεδομένου του νέου τρόπου υπολογισμού των προστίμων, ο οποίος είναι κλιμακωτός, παράταση δεν προβλέπεται να δοθεί. Θα έχουμε το περιθώριο να πληρώσουμε τα τέλη κυκλοφορίας μέχρι 31 Δεκεμβρίου. Από εκεί και πέρα εφόσον εξοφλήσουμε τα τέλη μέσα στον Ιανουάριο θα πληρώσουμε συν 25%, στον Φεβρουάριο συν 50%, ενώ από 1η Μαρτίου και μετά συν 100%».

    Τι ισχύει για το ΚΤΕΟ

    «Βροχή» αναμένεται να πέσουν τα πρόστιμα και για τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ. «Υπολογίζεται ότι τα αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει από τον τεχνικό έλεγχο διετίας είναι πάνω από 2.500.000. Το επόμενο διάστημα θα ‘τρέξουν’ ηλεκτρονικές διασταυρώσεις από το μητρώο οχημάτων προκειμένου να διαπιστωθούν ποια οχήματα είναι αυτά που δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο και πλέον το πρόστιμο θα βεβαιώνεται από την Εφορία. Το πρόστιμο φτάνει τα 400 ευρώ».

    Πηγή: ethnos.gr

  • Βόλος: Μαθητής εντόπισε μέσω Facebook τον άνθρωπο που έχασε την πιστωτική του κάρτα και την παρέδωσε
    Βόλος: Μαθητής εντόπισε μέσω Facebook τον άνθρωπο που έχασε την πιστωτική του κάρτα και την παρέδωσε

    Μαθητής Γυμνασίου του Βόλου, βρήκε και παρέδωσε την πιστωτική κάρτα στον άνθρωπο που την είχε χάσει, έπειτα από έρευνα που πραγματοποίησε για τον εντοπισμό του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Η έκπληξη για τον άνθρωπο που έχασε την πιστωτική του κάρτα και την ξαναβρήκε χάρη στον μαθητή, ήταν πολύ ευχάριστη.

    Ο πρώην δήμαρχος του Βόλου Πάνος Σκοτινιώτης σύμφωνα με το Thenewspaper είναι το άτομο που έχασε την πιστωτική του κάρτα και δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τον μαθητή γνωστοποιώντας μάλιστα τα όσα έγιναν με ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Μία πιστωτική κάρτα βρήκε και παρέδωσε στον ιδιοκτήτη του ένας μαθητής της τρίτης τάξης του 5ου Γυμνασίου του Βόλου.

    Μάλιστα, ο μαθητής έκανε τη δική του έρευνα μέσω facebook εντοπίζοντας τον κάτοχο της κάρτας, ο οποίος ήταν… ο τέως δήμαρχος Βόλου Πάνος Σκοτινιώτης.

    Η ανάρτηση του πρώην Δημάρχου

    «Όσες και όσοι έχετε χάσει πιστωτική κάρτα ξέρετε πολύ καλά τι ζόρι είναι ‒ οι υπόλοιπες και οι υπόλοιποι μπορείτε να το φανταστείτε. Το έπαθα σήμερα. Κι εκεί που με είχαν πιάσει τα διαόλια, λαμβάνω ένα μήνυμα στο messenger.

    Ο άγνωστος σε μένα αποστολέας, ο οποίος προφανώς με αναζήτησε μέσω του fb ‒να και ένα από τα καλά του‒ είχε βρει την κάρτα και με ρωτούσε ευγενικά αν ήμουν εγώ εκείνος που την είχε χάσει.

    Του απάντησα θετικά, μου έκανε μια ερώτηση για να βεβαιωθεί ότι πράγματι ήταν δική μου και, αφού βεβαιώθηκε, μου έδωσε ραντεβού στο σχόλασμα, στην έξοδο του σχολείου του.

    Όπως διαπίστωσα, ήταν μαθητής στην τρίτη τάξη του 5ου Γυμνασίου Βόλου. Βγήκε παρέα με κάποιους συμμαθητές του και μου παρέδωσε αμέσως την κάρτα, λέγοντάς μου ότι πρόσφατα η μητέρα του είχε χάσει τη δική της κάρτα και ξέρει πόσο ταλαιπωρήθηκε.

    Με συγκίνησε πάρα πολύ. Δεν σας κρύβω, όμως, ότι καταχάρηκα και όλα τα παιδιά. Φωτεινά πρόσωπα, με χιούμορ, σπιρτάδα και θετική ενέργεια.

    Είπαμε λίγα λόγια στο πόδι και χαιρετηθήκαμε, αφού πρώτα ευχαρίστησα και συγχάρηκα τον Άγγελο (Aggelos Dimas) και αφού του ευχήθηκα να πορευτεί σ’ όλη του τη ζωή με ήθος και αξιοπρέπεια. Υπήρξα τυχερός, μα πιο τυχεροί είναι οι γονείς του που έχουν έναν τέτοιο λεβέντη, και τους αξίζουν θερμά συγχαρητήρια. Ένα μπράβο και στους καθηγητές και τις καθηγήτριές του. Τελικά, υπάρχει ελπίς!»

    Πηγή: cnn.gr- Image by stevepb on Pixabay

  • Τέλη κυκλοφορίας: Πότε θα ανέβουν στο myCar - Τα νέα δεδομένα
    Τέλη κυκλοφορίας: Πότε θα ανέβουν στο myCar - Τα νέα δεδομένα

    Θέμα ημερών είναι πλέον να «ανέβουν» τα τέλη κυκλοφορίας στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «mycar», καθώς το βασικό σενάριο θέλει την έναρξη πληρωμών στις 15 Νοεμβρίου

    Η συζήτηση για τα τέλη ξεκίνησε νωρίς φέτος, με το οικονομικό επιτελείο να ξεκαθαρίζει πως δεν πρόκειται να δοθεί παράταση πέρας την λήξης της προθεσμίας της 31ης Δεκεμβρίου 2024.

    Πρόστιμα σε κλίμακα

    Η βασική αλλαγή που θα δουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων είναι πως τα πρόστιμα θα επιβάλλονται πλέον σε κλίμακα, ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης, από την λήξη της προθεσμίας.

    Αυτό σημαίνει πως ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών οι ιδιοκτήτες θα έχουν:

    • Επιβάρυνση έως 25% επί των τελών για πληρωμή έως 31 Ιανουαρίου 2025
    • Επιβάρυνση έως 50% επί των τελών για πληρωμή έως τέλος Φεβρουαρίου 2025

    Ενώ με τα διπλάσια τέλη θα επιβαρυνθούν όσοι πληρώσουν τα τέλη από 1η Μαρτίου 2025 και μετά.

    Πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας

    Στο σημείο αυτό, αξίζει να υπενθυμίσουμε πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν για τα οχήματα. Ακολουθούν τα ποσά βάσει της ημερομηνίας ταξινόμησης:

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης 01/01/2021 έως σήμερα:

    • 0-122 κυβικά: 0 ευρώ
    • 123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ/γρ.
    • 140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ/γρ.
    • 167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ/γρ.
    • 209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ/γρ.
    • 225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ/γρ.
    • 241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ/γρ.
    • 261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ/γρ.
    • 281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ/γρ.

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης 01/11/2010 έως 31/12/2020:

    • 0-90 εκπομπές C02: 0 ευρώ
    • 91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ/γρ.
    • 101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ/γρ.
    • 121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ/γρ.
    • 141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ/γρ.
    • 161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ/γρ.
    • 181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ/γρ.
    • 201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ/γρ.
    • 251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ/γρ.

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης έως 31/10/2010:

    • Τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται βάσει του κυβισμού του κινητήρα και κυμαίνονται από 22 έως 1.380 ευρώ

    Τι ξέρουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση

    Υπενθυμίζεται πως υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών είναι ένα από τα πράγματα που «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Μιλώντας στο CNN Greece, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνος Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

    Πηγή: cnn.gr

  • Τέλη Κυκλοφορίας 2025: Πότε θα γίνει η ανάρτησή τους – Πόσα χρήματα θα πληρώσουμε φέτος
    Τέλη Κυκλοφορίας 2025: Πότε θα γίνει η ανάρτησή τους – Πόσα χρήματα θα πληρώσουμε φέτος

    Αυτή την στιγμή είναι άγνωστο αν θα δοθεί η παράταση στην πληρωμή του

    Χωρίς αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια θα είναι και τα φετινά τέλη κυκλοφορίας που καλούνται να καταβάλουν εκατομμύρια οδηγοί.
    Η ανάρτησή τους αναμένεται να γίνει όπως κάθε χρόνο στα μέσα Νοεμβρίου ενώ αυτή τη στιγμή είναι άγνωστο αν θα δοθεί η παράταση στην πληρωμή τους όπως συμβαίνει… παραδοσιακά.
    Τι είχαμε πληρώσει το 2023

    Ταξινόμηση 1.11.2010 – 31.12.2020
    0-90 εκπομπές C02: 0
    91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ / γραμ.
    101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ / γραμ.
    121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ / γραμ.
    141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ / γραμ.
    161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ / γραμ.
    181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ / γραμ.
    201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ / γραμ.
    251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ / γραμ.

    Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα

    0-122 κυβικά: 0
    123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ / γραμ.
    140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ / γραμ.
    167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ / γραμ.
    209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ / γραμ
    225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ / γραμ.
    241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ / γραμ.
    261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ / γραμ.
    281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ / γραμ.

    Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
  • Τέλη κυκλοφορίας: Καμία σκέψη για παράταση της πληρωμής τους πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2024
    Τέλη κυκλοφορίας: Καμία σκέψη για παράταση της πληρωμής τους πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2024

    Δεν αναμένεται να παραταθεί η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, όπως έκανε γνωστό ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστος Δήμας.

    Ο ίδιος προειδοποίησε τους ασυνεπείς πως θα έρθουν αντιμέτωποι με πρόστιμα εάν δεν εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους μέχρι την καθορισμένη ημερομηνία.

    «Ψηφίσαμε την αλλαγή της διαδικασίας (πληρωμής) όπου όλοι οι κάτοχοι οχημάτων μέσω του mycar της ΑΑΔΕ θα μπορούν να δουν σε λίγες ημέρες τα τέλη κυκλοφορίας» σημείωσε ο υφυπουργός, μιλώντας στο MEGA.

    «Δεν θα υπάρχει παράταση και αυτό μπορώ να το πω κατηγορηματικά» ξεκαθάρισε.

    «Μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2024 θα πρέπει όλοι να αποπληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας» τόνισε και προειδοποίησε πως εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν το κάνουν, τον Ιανουάριο θα έχουν επιβάρυνση 25% επί των τελών, εάν δεν το κάνουν ούτε αυτό τον Φεβρουάριο θα έχουν επιβάρυνση 50% και από 1η Μαρτίου διπλασιασμό των τελών.

    Παράλληλα, διευκρίνισε πως δεν θα υπάρχει αλλαγή στα ποσά που θα πρέπει να καταβληθούν σε σχέση με πέρυσι.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Δήμας: «Δεν θα υπάρξει παράταση για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας»
    Δήμας: «Δεν θα υπάρξει παράταση για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας»

    Κανένα περιθώριο για παράταση της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας δεν άφησε ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστος Δήμας, προειδοποιώντας τους ασυνεπείς πως θα έρθουν αντιμέτωποι με πρόστιμα εάν δεν εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους μέχρι την καθορισμένη ημερομηνία.

    «Ψηφίσαμε την αλλαγή της διαδικασίας (πληρωμής) όπου όλοι οι κάτοχοι οχημάτων μέσω του mycar της ΑΑΔΕ θα μπορούν να δουν σε λίγες ημέρες τα τέλη κυκλοφορίας» σημείωσε ο υφυπουργός, μιλώντας στο MEGA.

    «Δεν θα υπάρχει παράταση και αυτό μπορώ να το πω κατηγορηματικά» ξεκαθάρισε.

    «Μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2024 θα πρέπει όλοι να αποπληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας» τόνισε και προειδοποίησε πως εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν το κάνουν, τον Ιανουάριο θα έχουν επιβάρυνση 25% επί των τελών, εάν δεν το κάνουν ούτε αυτό τον Φεβρουάριο θα έχουν επιβάρυνση 50% και από 1η Μαρτίου διπλασιασμό των τελών.

    Παράλληλα, διευκρίνισε πως δεν θα υπάρχει αλλαγή στα ποσά που θα πρέπει να καταβληθούν σε σχέση με πέρυσι.

    Πηγή: cnn.gr

  • Τέλη Κυκλοφορίας: «Χαράτσι» για χιλιάδες οδηγούς - Ποιοι θα πληρώσουν παραπάνω
    Τέλη Κυκλοφορίας: «Χαράτσι» για χιλιάδες οδηγούς - Ποιοι θα πληρώσουν παραπάνω

    Mετά από πιέσεις της Ε.Ε. να λάβει η Ελλάδα μέτρα για τα παλιά ρυπογόνα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους, έρχονται αλλαγές για τα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία αναμένεται να έχουν για όλους μικρές αυξήσεις -μεγαλύτερες στα παλαιά- εκτός των ηλεκτρικών που θα συνεχίσουν να έχουν πλήρη απαλλαγή.

    Το ευρωπαϊκό περιβαλλοντικό αποτύπωμα

    Η παλαιότητα του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων στη χώρα μας είναι το πρόβλημα στην υποχρέωση μείωσης του Ευρωπαϊκού περιβαλλοντικού αποτυπώματος της χώρα μας. Όταν η Ελλάδα έχει κάνει τα πιο δραστικά βήματα τα τελευταία χρόνια, για την απεξάρτησή της -για την παραγωγή ρεύματος- από τον λιγνίτη, το πετρέλαιο και το κάρβουνο (οι πρώτες ύλες καύσης για την παραγωγή) και έχοντας καταφέρει μία ενεργειακή αυτονομία με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) ακόμα και κατά 70%, δεν μπορεί να έχει 17,3 ετών μέσο όρο ηλικίας τα Ι.Χ. της και πάνω από 20 τα φορτηγά.

    Η Ελλάδα λοιπόν, μετα και τις πρόσφατες ευρωπαϊκές οδηγίες για την περιβαλλοντική νομοθεσία, έχει θέσει υπό συζήτηση την επιβολή ενός νέου τέλους στα οχήματα μεγαλύτερης ηλικίας. Σύμφωνα με τις πληροφορίες τα οχήματα που θα επηρεαστούν άμεσα θα είναι κυρίως εκείνα με ηλικία άνω των δέκα ετών, με στόχο την απομάκρυνση των πιο ρυπογόνων οχημάτων από τους δρόμους.

    Μια Τεχνική Ομάδα Εργασίας θα συσταθεί από την Κυβέρνηση, με αποστολή της, την ανάλυση όλων των δεδομένων και τη διαμόρφωση ενός δίκαιου και βιώσιμου σχεδίου τιμολόγησης, που θα λαμβάνει υπόψιν τις οικονομικές και τις περιβαλλοντικές πτυχές.

    Ο σκοπός είναι όσο το δυνατόν να μην επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός, με τα εισπραττόμενα ποσά (φόροι, Τέλη, κλπ) να χρηματοδοτούν τα κίνητρα για αγορά νέου αυτοκινήτου.

    Η ήδη νομοθετημένη ενθάρρυνση για την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων μέσω κινήτρων, όπως μειωμένα τέλη κυκλοφορίας , φορολογικές ελαφρύνσεις και την επιδότηση των +8.000€, έχει συμβάλλει σε απόσυρση παλαιότερων αυτοκινήτων. Ομως δείχνει οτι δεν αρκούν αυτά τα μέτρα.

    Η αυξημένη τιμή των EV δεν επιτρέπει σε πολύ μεγάλη μερίδα των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων, να προβούν σε μια τέτοια δραστική και κοστοβόρα αλλαγή, αν και θα το ήθελαν.

    Για το λόγο αυτό, η Τεχνική Ομάδα Εργασίας έχει την ευθύνη να ισορροπήσει μεταξύ της ανάγκης για οικολογική αναβάθμιση του στόλου οχημάτων και της ανάγκης για οικονομική προσιτότητα.

    Τέλη Κυκλοφορίας

    Οι νέες ρυθμίσεις, που θα τεθούν σε ισχύ από το 2026 και μετά, προβλέπουν τα οχήματα που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους να υπόκεινται σε μια κλιμακωτή κλίμακα τελών, ανάλογα με το επίπεδο των εκπομπών τους.

    Ωστόσο, ο σχεδιασμός αυτός θα πρέπει να εξετάσει τις ήδη υπάρχουσες φορολογικές δομές και να βρει τρόπους ώστε να μην επιβαρύνει υπερβολικά τους ιδιοκτήτες χαμηλού εισοδήματος, οι οποίοι ενδέχεται να μην έχουν τη δυνατότητα αναβάθμισης του οχήματός τους. Παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει και μία εντιμη συμπεριφορά της Κυνβέρνησης, σε όλους αυτούς που άλλαξαν ήδη το αυτοκίνητό τους, θέλοντας να απολαύσουν τα ισχύοντα φορολογικά κίνητρα.

    Αναγνωρίζοντας την ανάγκη για δίκαιη μετάβαση προς μια πιο πράσινη οικονομία, το σχέδιο προβλέπει επίσης τη δυνατότητα παροχής κινήτρων για την απόσυρση των παλαιότερων οχημάτων. Αυτά τα κίνητρα μπορεί να περιλαμβάνουν οικονομικές ενισχύσεις, προγράμματα ανταλλαγής ή επιδοτήσεις για την αγορά πιο φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων.

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Τέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Ποια είναι τα σενάρια για το 2025
    Τέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Ποια είναι τα σενάρια για το 2025

    Στα μέσα του Οκτωβρίου αναμένεται να ξεκαθαρίσει το σκηνικό όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας και στην υποχρεωτική ασφάλιση ιδιωτικών και επαγγελματικών για το 2025, με τα διάφορα σενάρια που «ακούγονται» μέχρι στιγμής να περιλαμβάνουν αλλαγές στα τέλη αλλά και στα πρόστιμα, ανάλογα με την καθυστέρηση πληρωμής.

    Σενάριο 1: Σταθερά Τέλη - Αλλαγές στα πρόστιμα

    Το πρώτο σενάριο που φαίνεται πως επεξεργάζεται η αρμόδια επιτροπή του ΥΠΕΘΟ δεν προβλέπει αλλαγές στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας, ωστόσο φέρνει νέα δεδομένα όσον αφορά στην παράταση και τα πρόστιμα.

    Συγκεκριμένα, προβλέπει πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών:

    • Επιβάρυνση έως 25% επί των τελών για πληρωμή έως 31 Ιανουαρίου 2025
    • Επιβάρυνση έως 50% επί των τελών για πληρωμή έως τέλος Φεβρουαρίου 2025
    • Διπλασιασμό των τελών για πληρωμή από 1η Μαρτίου 2025 και μετά.

    Σενάριο 2: Αλλαγές σε Τέλη Κυκλοφορίας και πρόστιμα

    Σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο προβλέπονται αλλαγές και στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας.

    Ειδικότερα, ο νέος υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας ενδέχεται να γίνει με βάση την εκπομπή ρύπων και ανάλογα με τον κυβισμό τους, με τα υψηλότερα τέλη να βαραίνονυ κυρίως τα παλαιότερα οχήματα.

    Παράλληλα και σε αυτό το σενάριο θεωρούνται δεδομένες οι προβλέψεις πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών.

    Τι ξέρουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση

    Η υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών είναι ένα από τα πράγματα που «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Ωστόσο, ασαφές είναι προς το παρόν αν η υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών θα έχει οριζόντια εφαρμογή για όλα τα οχήματα ή αν θα βασίζεται στο παράδειγμα ασφάλισης ακινήτων, σύμφωνα με το οποίο η υποχρεωτικότητα σχετίζεται μόνο με τις αποζημιώσεις.

    Μιλώντας στο CNN Greece, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνος Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο