Τρίτη, 11 Ιανουαρίου 2022 09:04

Ποια μεγάλα σιδηροδρομικά έργα εξασφάλισαν χρηματοδότηση μέχρι το 2030 - Η Ηλεία ξανά στο χάρτη

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Μια δεκαετία σιδηροδρομικών έργων υπόσχεται το ΕΣΠΑ 2021-2027 καθώς πληθώρα έργων έχει προγραμματιστεί με την χρηματοδότηση του νέου προγράμματος. Η λίστα των έργων προχωρά και ένα-ένα τα έργ θα αρχίσουν να ξεδιπλώνονται. Τα έργα αυτά θα ολοκληρωθούν σταδιακά μέχρι το 2030 αλλάζοντας την εικόνα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

Αρκετά από τα έργα αυτά αφορούν τοπικούς Προαστιακούς (Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πάτρας) που επεκτείνονται, συνδέσεις με λιμάνια, αεροδρόμια και ΒΙΠΕ. Επίσης ενισχύονται με συστήματα σιδηροδρομικής ασφάλειας γραμμές που είναι ήδη σε λειτουργία. Το υπουργείο Υποδομών έχει ένα αρκετά φιλόδοξο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που στόχος είναι να ολοκληρωθεί μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Μεταφορές”.

Στα πλαίσια ολοκλήρωσης του Σιδηροδρομικού Άξονα Αθήνας-Πάτρας έχουν περιληφθεί τα έργα για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Κιάτο-Αίγιο και η ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία της γραμμής Αίγιο-Ρίο. Το δεύτερο έργο περιλαμβάνει την επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και σταθμούς στο τμήμα αυτό.

Να σημειωθεί πως τα δύο έργα είναι ήδη σε δημοπράτηση από την ΕΡΓΟΣΕ και αμφότερα μειοδότης είναι η Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Μυτιληναίος. Τα έργα αυτά θα ξεκινήσουν με την χρηματοδοτική συμβολή του ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ολοκληρωθούν με το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.

Τοπικά σιδηροδρομικά έργα

Εντός της δεκαετίας θα υλοποιηθούν κάποια σημαντικά τοπικά σιδηροδρομικά έργα. Στο ΕΣΠΑ 2021-2027 έχουν περιληφθεί τα έργα για την σύνδεση του Λιμένα Θεσσαλονίκης (του 6ου προβλήτα) και την ανάπτυξη Προαστιακού Σιδηροδρόμου στα δυτικά. Πρόκειται για έργο του οποίου ο διαγωνισμός θα ξεκινήσει σε μερικές ημέρες. Το γεγονός ότι εξασφαλίζεται η χρηματοδότηση του, είναι κρίσιμη για την υλοποίηση τυ.

Παράλληλα από το ΕΣΠΑ 2021-2027 θα χρηματοδοτηθούν τρία ακόμα σημαντικά έργα:

– η εγκατάσταση συστημάτων Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης, ETCS L1 και Ηλεκτροκίνησης τύπου trolley στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα – Βόλος, καθώς και η αναβάθμιση της υφιστάμενης μονής μετρικής γραμμής σε κανονικού εύρους στο τμήμα Σ.Σ. Λατομείου – ΒΙ.ΠΕ. – Σ.Σ. Βόλου. Το έργο είναι προς υπογραφή από την ΕΡΓΟΣΕ με ανάδοχο την ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Ξεκινά με το ΕΣΠΑ 2014-2020 και ως έργο-γέφυρα θα ολοκληρωθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

– η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα του προαστιακού σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης από Πλατύ μέχρι Έδεσσα. Πολύ σημαντικό για το δίκτυο της πόλης που θα βελτιώσει την σιδηροδρομική ασφάλεια και θα προσφέρει σύγχρονες υπηρεσίες σε αυτή τη γραμμή.

– η αναβάθμιση του προαστιακού σιδηροδρόμου μεταξύ ΣΣ Κάτω Αχαΐας και ΣΣ Πύργου. Σημαντικό νέο για Αχαϊα και Ηλεία είναι ο προγραμματισμός για την χρηματοδότηση αυτής της γραμμής που θα ενεργοποιήσει εκ νέου τη σύνδεση των δύο Νομών και θα βάλει ξανά τον Πύργο στον σιδηροδρομικό χάρτη

Συνδέσεις με συγκοινωνιακές πύλες

Πέρα από την σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΘ προβλέπεται και η χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 τριών ακόμα περιφερειακών έργων:

– η σιδηροδρομική σύνδεση με το αερολιμένα Αλεξανδρούπολης. Θα είναι το δεύτερο αεροδρόμιο μετά την Αθήνα που θα συνδεθεί με το εθνικό δίκτυο.

– η σιδηροδρομική σύνδεση λιμένα Βόλου, αερολιμένα Αγχιάλου και ΒΙ.ΠΕ. Αλμυρού. Πολύ μεγάλο έργο που στόχο έχει να καλύψει πλήρως
τον Βόλο σιδηροδρομικά. Θα επιτευχθεί η σύνδεση με το λιμάνι, το αεροδρόμιο και τη ΒΙΠΕ δημιουργώντας αναπτυξιακές συνθήκες για όλη την περιοχή.

Παράλληλα ωριμάζει το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τον Λιμένα Λαυρίου, ώστε να συμπεριληφθεί στο Πρόγραμμα. Ο διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ ξεκινά σε λίγες ημέρες και αφορά στη νέα προαστιακή γραμμή Κορωπί-Λιμένας Λαυρίου.

Αναβαθμίσεις Σιδηροδρομικών γραμμών

Ακόμα ένα πεδίο σιδηροδρομικών έργων, αφορά στην αναβάθμιση τους με ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση κ.α. Τα έργα που έχουν περιληφθεί προς χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027 είναι:

– Η εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης και ETCS – Level 1 στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη μέσω της νέας παραλλαγής στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη). Ο διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ είναι σε τελικό στάδιο με ανάδοχο το σχήμα ΑΒΑΞ-Alstom. Η υπογραφή της σύμβασης εκτιμάται για το επόμενο δίμηνο. Η εκκίνηση του έργου χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και η ολοκλήρωση από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

– Εγκατάσταση συστήματος τηλεπικοινωνιών GSM-R σε τρία νέα τμήματα του άξονα ΠΑΘΕ/Π (Τιθορέα-Δομοκός, Κιάτο - Πάτρα και Θεσσαλονίκη Ειδομένη). Εξαιρετικά σημαντικό έργο που θα αναβαθμίσει την σιδηροδρομική ασφάλεια.

– Η ηλεκτροκίνηση, Σηματοδότηση – Τηλεδιοίκηση και ETCS L1 της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα. Ο διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ είναι σε εξέλιξη. Μειοδότρια είναι η ΑΒΑΞ. Θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα από το νέο ΕΣΠΑ.

– Η εγκατάσταση συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης στο τμήμα Πειραιάς – Τρεις Γέφυρες. Απαραίτητο έργο που θα αυξήσει τη σιδηροδρομική ασφάλεια στο αστικό τμήμα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας.

– Η αναβάθμιση σηματοδότησης / τηλεδιοίκησης και Η/Μ Σηράγγων στο τμήμα Σκα- Κιάτο. Έργο που επίσης αυξάνει τα επίπεδα σιδηροδρομικής ασφάλειας.

Νέα έργα

Να θυμίσουμε πως η ΕΡΓΟΣΕ έχει προκηρύξει και άλλα έργα που θα ψάξουν για χρηματοδοτικά εργαλεία και χαρακτηρίζονται ως ιδιαίτερα αναπτυξιακά. Είναι η νέα γραμμή Θεσσαλονίκη-Ξάνθη, η γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, η επέκταση του Προαστιακού προς Ραφήνα και το τμήμα Ρίο-Λιμένας Πάτρας που ολοκληρώνει τον Σιδηροδρομικό ΠΑΘΕΠ.

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 11 Ιανουαρίου 2022 14:15

Σχετικά Άρθρα

  • Υπεγράφη η σύμβαση για ένα ακόμα μεγάλο έργο στον Δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης
    Υπεγράφη η σύμβαση για ένα ακόμα μεγάλο έργο στον Δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης

    Ανάπλαση πλατείας Αγίας Σοφίας και περιμετρικών οδών Κοινότητας Ανδραβίδας

    Υπεγράφη η σύμβαση για ένα ακόμα μεγάλο έργο στον Δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης. Ο Δήμαρχος Γιάννης Λέντζας μαζί με τον ανάδοχο υπέγραψαν την σύμβαση για την εκτέλεση του έργου «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΩΝ ΟΔΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΑΝΔΡΑΒΙΔΑΣ». Το έργο έχει ενταχθεί στο «ΠΠΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 2021-2025», με εκτιμώμενη αξίας 604.838,71 ευρώ προ Φ.Π.Α. (24%). Παρών ήταν και ο Προϊστάμενος των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ανδραβίδας-Κυλλήνης Γιώργος Τσουραπάς.

    Στόχος του έργου είναι η δημιουργία μίας πλατείας προσαρμοσμένη στις σημερινές ανάγκες των πολιτών της, των επισκεπτών της και την ανάδειξη του αρχαιολογικού μνημείου της Αγίας Σοφίας που βρίσκεται δίπλα στην πλατεία.

    dimos amdr up erga meg 3

    Εκτός της πλατείας θα γίνει ανάπλαση σε τμήματα των παρακάτω οδών:

    α ) Ελ. Βενιζέλου (υπάρχον πεζοδρομημένο τμήμα)

    β) Παναγίου Παύλου (προτεινόμενη πεζοδρόμηση- Δημαρχείο)

    γ) Ελ. Βενιζέλου (προτεινόμενη πεζοδρόμηση- Δημοτικό σχολείο Ανδραβίδας)

    δ) Ηρ. Πολυτεχνείου (προτεινόμενη πεζοδρόμηση)

    Ο Δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης Γιάννης Λέντζας εκφράζοντας την πλήρη ικανοποίησή για την υπογραφή της σύμβασης, τόνισε: «Τα αποτελέσματα του προγραμματισμού, της δουλειάς και των χρηματοδοτήσεων αποτυπώνονται σε έργα. Έργα οραματικά που συνεχίζουν να μετατρέπουν τον Δήμο μας σε πρωταγωνιστή. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε μεθοδικά για να συνεχίσει ο Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης σε πορεία ανάπτυξης και δημιουργίας!».

    dimos amdr up erga meg 2

    (Δελτίο Τύπου)

  • Πύργος: Πλακοστρώνεται η 28ης Οκτωβρίου - Από τη Μπιζανίου έως την Κοκκίνου
    Πύργος: Πλακοστρώνεται η 28ης Οκτωβρίου - Από τη Μπιζανίου έως την Κοκκίνου

    Σταματά η κυκλοφορία έως το τέλος του μήνα

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Στο τελικό στάδιο της πλακόστρωσης μπαίνει από σήμερα Τρίτη, η 28ης Οκτωβρίου στον Πύργο. Συγκεκριμένα το τμήμα από τη συμβολή της με την οδό Μπιζανίου έως τη συμβολή της με την οδό Κοκκίνου κλείνει ολοκληρωτικά μέχρι το τέλος του μήνα για τη διέλευση των αυτοκινήτων, για να εκτελεστούν οι εργασίες σύμφωνα με την μελέτη και το θεωρημένο χρονοδιάγραμμα του έργου. Μόλις ολοκληρωθεί το συγκεκριμένο κομμάτι, οι εργασίες θα προχωρήσουν τμηματικά στο επόμενο, όπως σημειώνει και ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Βασίλης Παναγόπουλος.

    «Ξεκινά η πλακόστρωση της 28ης Οκτωβρίου και οι εργασίες θα εκτελούνται τμηματικά για να μην δημιουργείται πρόβλημα με την κυκλοφορία. Όσο θα εκτελείται η πλακόστρωση και για κάποιες ημέρες που απαιτούνται για τη σωστή εγκατάσταση όλων των υλικών, θα επιτρέπεται η διέλευση μόνο σε πεζούς από τα πεζοδρόμια» δηλώνει ο κ. Παναγόπουλος στο ilialive.gr.

    Το έργο ήδη έχει πάρει τις απαιτούμενες παρατάσεις για την ολοκλήρωσή του καθώς η καθυστέρηση των πληρωμών από το «Πράσινο Ταμείο» δημιούργησε αρκετές δυσλειτουργίες. Στην παρούσα φάση όμως, υπάρχει η εκτίμηση ότι δεν θα υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις και θα ολοκληρωθεί σύμφωνα με το πρόγραμμα.

  • Πύργος : «Το γεφύρι της Άρτας» το κολυμβητήριο Πύργου - Απλήρωτος ο εργολάβος
    Πύργος : «Το γεφύρι της Άρτας» το κολυμβητήριο Πύργου - Απλήρωτος ο εργολάβος

    Ορατός ο κίνδυνος διακοπής του έργου

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Σε θρίλερ εξελίσσεται το πολύκροτο έργο του Κολυμβητηρίου στον Πύργο. Αν και οι εργασίες συνεχίζονται-μέχρις στιγμής τουλάχιστον-κανονικά, ωστόσο ο εργολάβος παραμένει απλήρωτος με ορατό τον κίνδυνο να διακοπεί το έργο και να καθυστερήσει η ολοκλήρωσή του.

    Ακόμη ένα έργο στον Πύργο κινδυνεύει να βγει εκτός χρονικού ορίου καθώς η κρατική χρηματοδοτική «κάνουλα» φαίνεται να έχει… στερέψει. Μετά τις διακοπές εργασιών που σημειώθηκαν στην Αγία Βαρβάρα, την 28ης Οκτωβρίου και την Αγία Κυριακή, κινδυνεύει και το Κολυμβητήριο να μπει στη λίστα με τα παραπάνω έργα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ανάδοχος του έργου, παρότι εκτελεί κανονικά τις εργασίες και ήδη έχει ολοκληρωθεί ένα μεγάλο τμήμα αυτών, δεν έχει εισπράξει ούτε ένα ευρώ από την πολύμηνη εργασία του, με ότι….συνεπάγεται αυτό.

    Σε δηλώσεις του στο ilialive.gr ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Βασίλης Παναγόπουλος, επιβεβαιώνει το πρόβλημα με την μη καταβολή των χρημάτων από τα κρατικά ταμεία, σημειώνοντας ότι οι ανάδοχοι πλέον συνεχίζουν την εκτέλεση των εργασιών χάρη στη φιλοτιμία τους. «Εμείς συνεχίζουμε να πιέζουμε προς κάθε κατεύθυνση ώστε να δοθεί μια λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε. Οι εργολάβοι έχουν φτάσει σε οριακό σημείο. Εργάζονται μήνες και ουσιαστικά χρηματοδοτούν τα έργα του δημοσίου. Για το Κολυμβητήριο δεν έχει πληρωθεί ακόμη ούτε ένας λογαριασμός, και ο ανάδοχος συνεχίζει να εργάζεται κανονικά χάρη στη φιλοτιμία του, αλλά για πόσο ακόμη θα αντέξει;» σημειώνει ο κ. Παναγόπουλος.

    Το έργο του Κολυμβητηρίου, προϋπολογισμού 785.000 ευρώ, χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, και ήδη έχει σημειωθεί μεγάλη καθυστέρηση στις εργασίες καθώς υπήρξε πρόβλημα απορρόφησης των υδάτων από το έδαφος με αποτέλεσμα να καθυστερήσουν οι εκσκαφές. Για το λόγο αυτό είχε πάρει παράταση ολοκλήρωσης έως το τέλος του 2024 αλλά αν επιβεβαιωθούν οι…Κασσάνδρες, η επόμενη παράταση θεωρείται δεδομένη.

  • Σιδηρόδρομος: Με μπαράζ κινητοποιήσεων απαντούν οι μηχανοδηγοί στα απανωτά συμβάντα ασφαλείας - Έρχεται 24ωρη απεργία - Τι ζητούν
    Σιδηρόδρομος: Με μπαράζ κινητοποιήσεων απαντούν οι μηχανοδηγοί στα απανωτά συμβάντα ασφαλείας - Έρχεται 24ωρη απεργία - Τι ζητούν

    Σε σειρά κινητοποιήσεων θα προχωρήσει το Σωματείο Μηχανοδηγών τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο στον απόηχο των δύο απανωτών περιστατικών στον σιδηρόδρομο, το τελευταίο διήμερο: της παρ΄ολίγον μετωπικής σύγκρουσης δυο συρμών του Προαστιακού την περασμένη Παρασκευή, αλλά και τη σύγκρουση αμαξοστοιχίας με κορμούς καμμένων δέντρων το πρωί του Σαββάτου, ένας εκ των οποίων μάλιστα «καρφώθηκε» στο τρένο και βρέθηκε μέσα στην καμπίνα μηχανοδήγησης.

    Το Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) κατά τη συνεδρίαση που πραγματοποίησε το Σάββατο αποφάσισε το πρόγραμμα των κινητοποιήσεων, το οποίο έχει ως εξής:

    • 24 Σεπτεμβρίου 2024: Στάση εργασίας από τις 6 το απόγευμα εως την λήξη της βάρδιας.

    • 10 Οκτωβρίου 2024: 24ωρη απεργία

    • Νέα 24ωρη απεργία σε ημερομηνία που η ΠΕΠΕ θα προτείνει να αποφασίσουν απο κοινού τα Σωματεία Εργαζομένων στην Hellenic Train.

    Κυρίαρχο αίτημα των μηχανοδηγών είναι η διασφάλιση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, η λειτουργία βασικών συστημάτων ασφαλείας, κλπ. Ενα από τα σοβαρά προβλήματα, τα οποία οι μηχανοδηγοί είχαν καταγγείλει επανειλημμένως συμπεριλαμβάνοντάς το και στο τελευταίο εξώδικο που είχαν αποστείλει στη διοίκηση του ΟΣΕ και της Hellenic Train μέσα στο καλοκαίρι ήταν αυτός της έντονης βλάστησης στο δίκτυο.

    Μέτρα από τον ΟΣΕ μετά τις εξελίξεις

    Στο μεταξύ μετά και το τελευταίο πολύ σοβαρό περιστατικό στη Σφενδάλη, το οποίο λίγο έλειψε να οδηγήσει στον τραυματισμό του μηχανοδηγού με αντίστοιχα περιστατικά να έχουν συμβεί αρκετές φορές στο παρελθόν, ο ΟΣΕ υπό το βάρος των εξελίξεων, αναγκάστηκε να «τρέξει» διαδικασίες ενίσχυσης της ασφάλειας συστήνοντας ειδική διεύθυνση στον Οργανισμό.

    Οπως ανακοινώθηκε το απόγευμα της Κυριακής, επισπεύδει «τη λήψη άμεσων μέτρων πού έχει ήδη σχεδιάσει με σκοπό τόσο την αποτροπή ανάλογων περιστατικών στο μέλλον όσο και την εν γένει ενίσχυση της ασφάλειας επιβατών και μέσων». Για το σκοπό αυτό συστήνει μια νέα Διεύθυνση Πρασίνου & Περιβάλλοντος στον Οργανισμό με αντικείμενο τον σχεδιασμό, τίς διαδικασίες και την υλοποίηση των έργων καθαρισμού της αυτοφυούς βλάστησης και της κοπής των δένδρων κατά μήκος όλου του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

    Οπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, «με αφορμή αφενός μεν την πρόσκρουση, προχθές στην Σφενδάλη, αμαξοστοιχίας με δένδρο πού είχε γείρει επί των σιδηροδρομικών γραμμών και επί των καλωδίων ηλεκτροδότησης, με αποτέλεσμα την πρόκληση ζημιών στην καμπίνα τού μηχανοδηγού και την διακοπή της κυκλοφορίας, αφετέρου δε τη δημόσια συζήτηση που ακολούθησε δημιουργώντας - εύλογα - ανησυχία στην κοινή γνώμη, ο ΟΣΕ ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να επισπεύσει τη λήψη άμεσων μέτρων πού έχει ήδη σχεδιάσει με σκοπό τόσο την αποτροπή ανάλογων περιστατικών στο μέλλον όσο και την εν γένει ενίσχυση της ασφάλειας επιβατών και μέσων».

    Πιο συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος τού ΟΣΕ κ. Γιάννος Γραμματίδης σε δήλωσή του ανέφερε πως σε συνεργασία με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Παναγιώτη Τερεζάκη, επισπεύδεται η σύσταση μιας νέας Διεύθυνσης Πρασίνου & Περιβάλλοντος στον Οργανισμό η οποία θα έχει ως αποστολή τον σχεδιασμό, τίς διαδικασίες και την υλοποίηση των έργων καθαρισμού της αυτοφυούς βλάστησης και της κοπής των δένδρων κατά μήκος όλου του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

    Επιπρόσθετα, η νέα Διεύθυνση θα είναι αρμόδια και για την συνολική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος τού Οργανισμού.

    Ο κ. Γραμματίδης τόνισε ότι «μέχρι σήμερα το έργο των καθαρισμών και της κοπής δένδρων ανήκε στην αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Γραμμής. Κατά συνέπεια, με αυτή την απόφαση πετυχαίνουμε την αυτονόμηση με στόχο την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και την αύξηση της ταχύτητας ανταπόκρισης.

    Η νέα Διεύθυνση, πού θα αναφέρεται απευθείας στον Διευθύνοντα Σύμβουλο, θα αποτελείται από δύο Υπηρεσίες, την Υπηρεσία Πρασίνου και την Υπηρεσία Περιβάλλοντος, τη διεύθυνση των οποίων θα αναλάβουν ένας γεωπόνος κι ένας περιβαλλοντολόγος αντίστοιχα. Σχετική πρόταση θα κατατεθεί προς έγκριση στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ, την ερχόμενη Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024».

    Ο κ. Γραμματίδης πρόσθεσε επίσης ότι «ο Οργανισμός έχει σχεδιάσει και ήδη θα προτείνει τη θεσμοθέτηση ανεξάρτητου και υπερισχύοντoς δικαιώματος του ΟΣΕ για κοπή δένδρων τόσον εντός των απαλλοτριωμένων σιδηροδρομικών διαδρόμων εκατέρωθεν των γραμμών όσο και εκτός αυτών, δηλαδή και σέ εκτάσεις ανεξαρτήτως δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης ή δασικών περιορισμών και πάντα κατά μήκος του ενεργού, υπό αναστολή και καταργημένου δικτύου του για λόγους μη παρακώλησης των δημοσίων συγκοινωνιών, ασφάλειας τού επιβατικού κοινού, αποφυγής πυρκαγιών και μόλυνσης τού περιβάλλοντος».

    «Με τον τρόπο αυτό, ο Οργανισμός επισπεύδει τη λήψη των μέτρων αυτών για την ορθολογικότερη διαχείριση αντίστοιχων θεμάτων, παράκαμπτοντας δαιδαλώδεις συναρμοδιότητες που μόνο καθυστερήσεις προκαλούν και, τέλος, για την προστασία τού δημόσιου συμφέροντος», κατέληξε ο κ. Γραμματίδης.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Σιδηρόδρομος: Διαρκής κίνδυνος οι κομμένοι κορμοί για το δίκτυο - Από θαύμα δεν υπήρξε τραυματισμός σήμερα - Το εξώδικο που προειδοποιούσε
    Σιδηρόδρομος: Διαρκής κίνδυνος οι κομμένοι κορμοί για το δίκτυο - Από θαύμα δεν υπήρξε τραυματισμός σήμερα - Το εξώδικο που προειδοποιούσε

    Ύστερα από την παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστιακού, η οποία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή το πρωί της Παρασκευής, σήμερα το πρωί από καθαρή τύχη δεν υπήρξε τραυματισμός των μηχανοδηγών και των επιβατών

    Καθημερινά είναι πλέον τα επικίνδυνα συμβάντα στον σιδηρόδρομο, καθώς ύστερα από την παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστιακού, η οποία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή το πρωί της Παρασκευής, σήμερα το πρωί από καθαρή τύχη δεν υπήρξε τραυματισμός των μηχανοδηγών και των επιβατών άλλου συρμού τον οποίο εμβόλισε στην κυριολεξία κορμός δέντρου που για άλλη μια φορά ήταν πεσμένος στη γραμμή.

    Η αμαξοστοιχία 1531 (Χαλκίδα - Αθήνα) με ώρα αναχώρησης στις 5:03 π.μ., στην οποία επέβαιναν 35 επιβάτες, προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών. Όπως ξεκάθαρα φαίνεται από τις φωτογραφίες που έχει αναρτήσει η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, ο κορμός τρύπησε το τζάμι και βρέθηκε μέσα στο θάλαμο μηχανοδήγησης.

    Διαβάστε περισσότερα στο ethnos.gr

  • Προαστιακός: Με τηλεγραφήματα η κυκλοφορία στο σημείο της παρ' ολίγον σύγκρουσης - Τι καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί
    Προαστιακός: Με τηλεγραφήματα η κυκλοφορία στο σημείο της παρ' ολίγον σύγκρουσης - Τι καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί

    Την απόλυτη εξάρτηση μεγάλου μέρους της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας αποκλειστικά από την τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, καθώς συνεχίζουν να λείπουν από το σύστημα κρίσιμα συστήματα ασφαλείας, έφερε ξανά στο προσκήνιο η παρολίγο μετωπική σύγκρουση των δύο συρμών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου το πρωί της Παρασκευής, 1,5 χρόνο μετά το δυστύχημα των Τεμπών με τα 57 θύματα.

    Η νέα παρολίγον τραγωδία αποφεύχθηκε χάρις στην τήρηση του κανονισμού από τους μχανοδηγούς και τον σταθμάρχη της Αθήνας, καθώς η κυκλοφορία στο σημείο εξακολουθεί να γίνεται με ...τηλεγραφήματα.

    Δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση

    Οπως κατήγγειλε η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) σε ανακοίνωσή της μετά το περιστατικό, στο σημείο που έγινε το συμβάν δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση, το ETCS και τα φωτοσήματα.

    Με ανάρτησή τους μάλιστα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπενθυμίζουν ότι στο ίδιο σημείο το 2007 «είχε συμβεί μετωπική σύγκρουση συρμού του Προαστιακού με εμπορική αμαξοστοιχία με δεκάδες τραυματίες. Και τότε όπως και σήμερα δεν λειτουργούσε κανένα σύστημα ασφαλείας. Φαίνεται πως κάποιοι δεν θέλουν και δεν μαθαίνουν τι σημαίνει πραγματική ασφάλεια στον σιδηρόδρομο. Οι μηχανοδηγοί δεν ξεχνούν»

    Ο απολογισμός της σύγκρουσης του 2007 στις Τρεις Γέφυρες κατά την οποία δεν είχε ακολουθήσει εκτροχιασμός, ήταν 53 ελαφρά τραυματίες και σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΣΕ «η τοπική εμπορική αμαξοστοιχία 54304 που εκτελούσε τη διαδρομή Αγ. Ι. Ρέντη - Διυλιστήρια, συγκρούσθηκε μετωπικά με τρένο του Προαστιακού (αμαξοστοιχία 4003) που εκτελούσε το δρομολόγιο Νεραντζιώτισσα – Αθήνα – Πειραιά», με τα αίτια της σύγκρουσης να ανακοινώνεται και τότε ότι θα διερευνηθούν από ομάδα εμπειρογνωμόνων.
    Σήμερα, 17 χρόνια μετά, οι μηχανοδηγοί καταγγέλλουν ότι τα συστήματα ασφαλείας στο συγκεκριμένο σημείο εξακολουθούν να μη λειτουργούν.

    «Οι μηχανοδηγοί έκαναν το καθήκον τους, που είναι ο μόνος τρόπος που αποφύγουμε ατυχήματα»

    Η ΠΕΠΕ μάλιστα αντέδρασε έντονα και στην ανακοίνωση της Hellenic Train, στην οποία ανέφερε ότι «οι μηχανοδηγοί της, έκαναν το καθήκον τους, τηρώντας τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας. Αυτός είναι και ο μοναδικός τρόπος αποφυγής περιστατικών και αντιμετώπισης παρόμοιων απρόβλεπτων καταστάσεων». Κι αυτό γιατί – όπως επισημαίνουν – η εταιρία δε βρήκε να πει μια λέξη για τα συστήματα που δε λειτουργούν.

    Η ΗΤ στην ίδια ανακοίνωση επεσήμανε ότι βρίσκεται σε ανοιχτή επικοινωνία με όλους τους αρμόδιους φορείς για την πλήρη διαλεύκανση όλων των πτυχών του συμβάντος.

    Υπενθυμίζεται ότι για τα αίτια της παρ’ ολίγον σύγκρουσης συρμών του Προαστιακού την Παρασκευή υπήρξε παρέμβαση εισαγγελέα. Η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας ζήτησε διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για να αποσαφηνιστούν τα αίτια και έδωσε εντολή να διερευνηθεί εάν έχει τελεστεί το ποινικό αδίκημα επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς. Κατά την προκαταρκτική έρευνα, που θα διενεργήσει η ΓΑΔΑ υπό την εποπτεία της Εισαγγελίας, θα ζητηθούν τα ηχητικά ντοκουμέντα των συνομιλιών και θα ληφθούν καταθέσεις.

    Μηχανοδηγοί: Η νέα διοίκηση επιβάλλει ομερτά για τα κενά ασφαλείας

    «Με απορία διαβάσαμε την σημερινή ανακοίνωση της Hellenic Train», ανέφεραν αμέσως μετά την έκδοση της ανακοίνωσης της ΗΤ οι μηχανοδηγοί. Και εξήγησαν: «Η Διοίκηση της Hellenic Train δεν αναφέρεται στην απόλυτη αναγκαιότητα για την λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας στην περιοχή της παραλίγο μετωπικής σύγκρουσης σήμερα, αλλά αναφέρεται στην τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης και Κυκλοφορίας ως μοναδικού τρόπου αποφυγής περιστατικών και αντιμετώπισης παρόμοιων απρόβλεπτων καταστάσεων.

    Θέλει να πείσει με λίγα λόγια την Ελληνική Κοινωνία ότι στην Ιταλία για παράδειγμα η κυκλοφορία των τρένων σε μεγάλα αστικά κέντρα δεν γίνεται με σύγχρονα μέσα προστασίας της κυκλοφορίας αλλά με γραπτές εντολές σταθμαρχών για υπερβάσεις ερυθρών φωτοσημάτων», τονίζει η ΠΕΠΕ σε ανάρτησή της.

    Βάλλει μάλιστα κατά της νέας διοίκησης της εταιρίας σημειώνοντας ότι έχει επιβάλλει ομερτά για τα κενά ασφαλείας: «Η σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας αποτελεί συνέχεια της προσπάθειας της νέας Διοίκησης της, για επιβολή ομερτά στα Σωματεία Εργαζομένων για τα κενά ασφαλείας και την έλλειψη επενδύσεων στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο και την καλλιέργεια κλίματος τρόμου στους χώρους εργασίας με την επιστροφή 72χρονων συνταξιούχων ως Συμβούλων της νέας Διοίκησης για «ζητήματα ασφαλείας».

    Εντελώς τυχαία πρόκειται για πρόσωπα που περιύβρισαν τους νεκρούς συναδέλφους μας στα Τέμπη, στοχοποίησαν το Σωματείο μας και κατέχουν και υψηλές κυβερνητικές θέσεις (ο κ. Ζηλιασκόπουλος είναι και Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ!)», τονίζουν.

    Οι μηχανοδηγοί κλείνουν την τοποθέτησή τους υπενθυμίζοντας ότι «όπως αναφέρουν όλα τα πορίσματα για το έγκλημα των Τεμπών, έτσι και η σημερινή παραλίγο μετωπική σύγκρουση στο κέντρο της Αθήνας, θα είχε μετά βεβαιότητας αποφευχθεί αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας».

    ΕΔΑΠΟ: Κρίσιμη η ραδιοκάλυψη

    Παρέμβαση στο θέμα έκανε και η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών για τα Τέμπη. Σε ανακοίνωσή της η ΕΔΑΠΟ επισημαίνει ότι το σημερινό σοβαρό συμβάν με δύο συρμούς του Προαστιακού που βρέθηκαν να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή, έρχεται να επιβεβαιώσει την επιμονή της από την πρώτη στιγμή της διερεύνησης ως προς την καίρια σημασία που έπαιξε η κακή ραδιοκάλυψη του συστήματος επικοινωνιών (αναλογικό VHF χωρίς αναμεταδότη) στο σιδηροδρομικό ατύχημα των Τεμπών.

    «Η σημερινή μετωπική σύγκρουση αποφεύχθηκε ακριβώς επειδή η καλή ραδιοκάλυψη του σημείου επέτρεψε στους δύο αντιθέτως κινούμενους μηχανοδηγούς να αντιληφθούν ο ένας την ύπαρξη του άλλου και να ακινητοποιήσουν εγκαίρως τους συρμούς τους. Εάν υπήρχε σε λειτουργία τη βραδιά των Τεμπών το σύστημα επικοινωνίας GSM-R ή έστω ένα δίκτυο αναμεταδοτών του αναλογικού VHF κατά μήκος της διαδρομής, ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας που αναχωρούσε από τον ΣΣ Λάρισας θα είχε ακούσει στον ασύρματο την σχεδόν ταυτόχρονη επικοινωνία της εμπορικής αμαξοστοιχίας με τον ΣΣ Νέων Πόρων και θα είχε αντιληφθεί ότι υπάρχει αντιθέτως κινούμενος συρμός στην γραμμή του, με το προφανές αποτέλεσμα να ακινητοποιήσει άμεσα τον συρμό του, όπως συνέβη σήμερα στην ακριβώς αντίστοιχη περίπτωση», υπογραμμίζει.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Πύργος: Παραμένουν τα προβλήματα στη διάβαση του ΟΣΕ στην οδό Έλλ. Στρατιώτη
    Πύργος: Παραμένουν τα προβλήματα στη διάβαση του ΟΣΕ στην οδό Έλλ. Στρατιώτη

    Παραμένουν τα προβλήματα στην ισόπεδη φυλασσόμενη διάβαση του ΟΣΕ στην οδό Έλληνος Στρατιώτη στον Πύργο, προκαλώντας αναστάτωση σε οδηγούς, κατοίκους και επαγγελματίες στην περιοχή.

    Και σήμερα τα δίφρακτα ήταν κατεβασμένα παρεμποδίζοντας την κυκλοφορία ενώ λειτουργούσαν συνεχώς και η ηχοφωτεινή σήμανση.

    Τα παράπονα είναι πολλά και παρά την παρουσία προσωπικού σεκιούριτι στο σημείο, τα τεχνικά προβλήματα που έχουν προκύψει με την λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας της διάβασης χωρίς να περνά κάποιο τρένο, παραμένουν άλυτα.

  • Πύργος: «Βόμβα» από τον Αντιδήμαρχο Β. Παναγόπουλο: «Υπάρχει κίνδυνος να σταματήσουν όλα τα έργα»
    Πύργος: «Βόμβα» από τον Αντιδήμαρχο Β. Παναγόπουλο: «Υπάρχει κίνδυνος να σταματήσουν όλα τα έργα»

    Με το σταγονόμετρο η κρατική χρηματοδότηση

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Με διακοπή κινδυνεύουν τα μεγάλα έργα που εκτελούνται αυτή την περίοδο στον Δήμο Πύργου, και χρηματοδοτούνται από κρατικά χρηματοδοτικά εργαλεία αν δεν εκταμιευτούν σύντομα τα ποσά που οφείλονται στους εργολάβους. Μπορεί οι πιστώσεις να έχουν εγκριθεί και εξασφαλιστεί στα έγγραφα, ωστόσο η διάθεση αυτών των χρημάτων γίνεται με το… σταγονόμετρο και μεγάλες καθυστερήσεις με αποτέλεσμα οι ανάδοχοι να βρίσκονται ένα βήμα πριν των διακοπή ή ακόμη και τη διάλυση των εργολαβιών. Ο κίνδυνος να μείνουν έργα, όπως η ανάπλαση της 28ης Οκτωβρίου, το Κολυμβητήριο, η ανάπλαση της ανατολικής πλευράς της πόλης, ακόμη και η Αγία Βαρβάρα –για την οποία υπολείπονται ελάχιστες εργασίες- ημιτελή είναι ορατός, με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών Βασίλη Παναγόπουλο να εκθέτει την κατάσταση, στην προχθεσινή συνεδρίαση της λογοδοσίας, με τα πιο μελανά χρώματα.

    «Υπάρχει κίνδυνος να σταματήσουν όλα τα έργα και το λέω με πλήρη γνώση. Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα χρηματοδότησης από την κεντρική εξουσία. Κατά την άποψή μου δεν υπάρχουν λεφτά και στέλνονται με το σταγονόμετρο για όλες τις εργολαβίες και πολύ καθυστερημένα. Οι εργολάβοι δεν αντέχουν άλλο οικονομικά» δήλωσε ο κ. Παναγόπουλος, με αφορμή σχετική ερώτηση για την ολοκλήρωση των εργασιών στην Αγία Βαρβάρα από τον δημοτικό σύμβουλο Γιάννη Κουτσαντωνάκη.
    Μιλώντας στο ilialive.gr ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών εξηγεί πως «Τα έργα κινδυνεύουν πρώτα με διακοπή και αν σε έναν μήνα ο ανάδοχος δεν πάρει τα λεφτά του μπορεί να κάνει αίτηση για διάλυση εργολαβίας. Όλοι που δουλεύουν αυτή τη στιγμή στον Πύργο, για όλα τα έργα που είναι σε εξέλιξη, μπορεί αύριο το πρωί να αιτηθούν για διάλυση».

    Panagopoulos 1

    Αντίκτυπος στην τοπική κοινωνία

    «Εμείς όμως θα εισπράξουμε την αγανάκτηση του κόσμου. Η πίστωση είναι εξασφαλισμένη στα χαρτιά, όχι στο ταμείο του Δήμου. Τα έργα για να τελειώσουν χρειάζονται χρήματα, και γι’ αυτό αρμόδιος δεν είναι ο Δήμος» τόνισε ο κ. Παναγόπουλος στη συνεδρίαση της λογοδοσίας, και εξήγησε πως ευθύνη του Δήμου και των Τεχνικών Υπηρεσιών-σε έργα που είναι ενταγμένα σε χρηματοδοτικά προγράμματα- είναι να στέλνει τα εντάλματα στις αρμόδιες υπηρεσίες του εκάστοτε προγράμματος. Από εκεί και πέρα, η υπηρεσία συνεδριάζει ανάλογα με τα διαθέσιμα ποσά και εγκρίνει τις εκταμιεύσεις για να πληρωθεί ο εργολάβος που εκτελεί το έργο.

    Αναφέρθηκε στην διακοπή των εργασιών που είχε αιτηθεί πριν αρκετούς μήνες ο ανάδοχος του έργου της Αγίας Βαρβάρας, με αποτέλεσμα να έχουν διακοπεί οι εργασίες για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η επανεκκίνηση έγινε μετά από, συστηματικές και επίμονες οχλήσεις της Δημοτικής Αρχής προς το «Πράσινο Ταμείο» ώστε να εκταμιευτεί το ποσό των πέντε λογαριασμών που είχε καταθέσει ο εργολάβος ώστε να σωθεί το έργο και να αποτραπεί η διάλυσης της εργολαβίας, κάτι που δρομολογούσε ο ανάδοχος.

    Στ. Καννής: Πανελλαδικό το φαινόμενο

    Σε επικοινωνία του ilialive.gr με τον Δήμαρχο Πύργου Στάθη Καννή, δήλωσε ότι οι καθυστερήσεις και η διακοπή των εργασιών είναι ένα πανελλαδικό φαινόμενο. «Υπάρχει μια πολύ μεγάλη καθυστέρηση αποπληρωμής των έργων που εκτελούνται από την πολιτεία και αυτό βέβαια μας κάνει όλους ανήσυχους για πιθανή διακοπή των έργων. Είναι κάτι που δεν απασχολεί μόνο το Δήμο Πύργου αλλά όλη την Ελλάδα, γιατί είναι ένα πανελλαδικό φαινόμενο, και μάλιστα με το μείζον αυτό θέμα ασχολήθηκε σε πρόσφατη συνεδρίασή της η ΚΕΔΕ. Ζητά από την πολιτεία να επισπεύσει τις διαδικασίες αποπληρωμής των έργω. Από την πρώτη στιγμή ανάληψης των καθηκόντων μας, είμαστε σε διαρκή επικοινωνία με τα αρμόδια υπουργεία ώστε να γίνουν οι εκταμιεύσεις. Είναι μια δύσκολη κατάσταση αλλά παρ’ όλα αυτά την αντιμετωπίζουμε με αισιοδοξία και πιστεύουμε ότι τελικά τα έργα στον Δήμο Πύργου θα ολοκληρωθούν χωρίς προβλήματα.

    kannis100

    Οι εργολάβοι κινδυνεύουν με οικονομική καταστροφή

    Στα πρόθυρα οικονομικής καταστροφής βρίσκονται πολλοί εργολάβοι της χώρας εξ’ αιτίας της κατάστασης με την Πανελλήνια Ένωση Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΠΕΣΕΔΕ)να προσφεύγει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την μη τήρηση της Οδηγίας 2011/7 της Ε.Ε περί έγκαιρης πληρωμής των υποχρεώσεων του Δημοσίου, που απορρέουν από την εκτέλεση των έργων.

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch