Κυριακή, 30 Ιανουαρίου 2022 15:52

Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Ποιες φέρνουν έξτρα έκπτωση φόρου και ποιες μετρούν διπλά

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Σάρκα και οστά παίρνει η απόφαση για την παροχή έξτρα κινήτρων στους φορολογούμενους προκειμένου να προχωρούν σε ηλεκτρονικές συναλλαγές, αφού τις επόμενες ημέρες δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Από τον Ιανουάριο και έως το 2025, το 30% των δαπανών που πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής προς συγκεκριμένους επαγγελματικούς κλάδους θα εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα των φυσικών προσώπων, ενώ ιατρικά έξοδα τα οποία θα εξοφλούνται με τον ίδιο τρόπο θα μετρούν διπλά στον υπολογισμό του ορίου 30% του εισοδήματος, σύμφωνα με το imerisia.gr.

Με το συγκεκριμένο μέτρο οι φορολογούμενοι που θα ζητούν και θα παίρνουν αποδείξεις από συγκεκριμένους επαγγελματίες θα μπορούν να γλιτώνουν φόρο:

  • έως 450 ευρώ αν έχουν ετήσιο εισόδημα μέχρι 10.000 ευρώ,
  • έως 1.100 ευρώ αν έχουν ετήσιο εισόδημα από 10.000 έως 20.000 ευρώ,
  • έως 1.400 ευρώ για εισόδημα από 20.000 έως 30.000 ευρώ,
  • έως 1.800 ευρώ για εισόδημα από 30.000 έως 40.000 ευρώ, και
  • έως 2.200 ευρώ αν το ετήσιο εισόδημά τους υπερβαίνει τα 40.000 ευρώ.
  • Ποιες αποδείξεις δίνουν έξτρα μπόνους

Τα επαγγέλματα που δίνουν κίνητρα για τη συλλογή e-αποδείξεων είναι:

  • δικηγόροι,
  • αρχιτέκτονες,
  • ιδιωτικοί ερευνητές,
  • εργολάβοι κηδειών και καύσης νεκρών,
  • εργολάβοι κλιματισμού, θέρμανσης και υδραυλικών,
  • νοσηλευτές, νοσηλεύτριες-αποκλειστικές,
  • ξυλουργοί,
  • συνεργεία καθαρισμού και συντήρησης κτιρίων,
  • επαγγελματίες που παρέχουν υπηρεσίες φροντίδας παιδιών,
  • γραφεία ενοικίασης πολυτελών αυτοκινήτων,
  • οδηγοί ταξί,
  • επιδιορθωτές ρούχων και άλλων υφασμάτων,
  • επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων και σκαφών αναψυχής,
  • ψυκτικοί και επισκευαστές εγκαταστάσεων ψύξης,
  • επαγγελματίες που παρέχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες,
  • φωτογράφοι,
  • εργολάβοι σκυροδέματος.

Για παράδειγμα, ένας φορολογούμενος που έχει ετήσιο φορολογητέο εισόδημα 15.000 ευρώ πληρώνει με κάρτα ή μέσω e-banking αμοιβή ύψους 5.000 ευρώ σε ελεύθερο επαγγελματία. Το 30% της δαπάνης των 5.000 ευρώ -δηλαδή 1.500 ευρώ- θα αφαιρείται από το φορολογητέο εισόδημά του, το οποίο περιορίζεται σε 13.500 ευρώ. Για το εισόδημα των 15.000 ευρώ θα πλήρωνε φόρο 2.000 ευρώ, ενώ για το εισόδημα των 13.500 ευρώ μετά την αφαίρεση του 30% των δαπανών θα πληρώσει 1.670 ευρώ. Δηλαδή θα γλιτώσει φόρο 330 ευρώ.

Ποιες αποδείξεις μετρούν διπλά

Παράλληλα, τα ετήσια έξοδα που πραγματοποιεί κάθε φυσικό πρόσωπο για επισκέψεις σε ιατρούς, οδοντιάτρους, ορθοδοντικούς και κτηνιάτρους καθώς και για εξετάσεις σε ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα και για άλλες υπηρεσίες ιατρικού χαρακτήρα, πλην της αγοράς φαρμάκων και της νοσηλείας σε νοσοκομεία, θα «μετρούν» εις διπλούν για την κάλυψη του 30% του ετησίου πραγματικού εισοδήματος με ηλεκτρονικές δαπάνες. Με το μέτρο αυτό οι φορολογούμενοι διευκολύνονται στην κάλυψη του 30% του εισοδήματός τους με δαπάνες που γίνονται με ηλεκτρονικό χρήμα και θα μπορούν να αποφύγουν το πέναλτι φόρου 22% στην περίπτωση που δεν θα μπορούν να συγκεντρώσουν το απαιτούμενο ποσό ηλεκτρονικών αποδείξεων.

Με βάση το υφιστάμενο καθεστώς, το απαιτούμενο ποσό δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής για κάθε φορολογικό έτος ορίζεται σε ποσοστό 30% του πραγματικού εισοδήματος, που προκύπτει στην ημεδαπή ή/και στην αλλοδαπή και προέρχεται από μισθωτή εργασία και συντάξεις, από επιχειρηματική δραστηριότητα και από ακίνητη περιουσία και μέχρι 20.000 ευρώ δαπανών. Για τους φορολογούμενους οι οποίοι θα συγκεντρώσουν μικρότερα ποσά δαπανών με πλαστικό χρήμα, προβλέπεται πρόσθετος φόρος με συντελεστή 22% στη διαφορά ανάμεσα στις απαιτούμενες και τις καταγεγραμμένες δαπάνες.

Πηγή: ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 30 Ιανουαρίου 2022 12:20

Σχετικά Άρθρα

  • Εφορία: Δικαστικό μπλόκο στα τεκμήρια διαβίωσης - Απόφαση σταθμός για όλους τους φορολογούμενους
    Εφορία: Δικαστικό μπλόκο στα τεκμήρια διαβίωσης - Απόφαση σταθμός για όλους τους φορολογούμενους

    Tη δυνατότητα να απαλλαγούν από τους φόρους εισοδήματος της ΑΑΔΕ μέσα από τα τεκμήρια διαβίωσης για κατοικίες, Ι.Χ. αυτοκίνητα και άλλα περιουσιακά στοιχεία έχουν χιλιάδες φορολογούμενοι με ανύπαρκτα ή πενιχρά εισοδήματα, προσφεύγοντας στα διοικητικά δικαστήρια, όπου οι υποθέσεις αυτές εξετάζονται κυρίως με το πνεύμα κι όχι με το γράμμα του νόμου, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του ο Ελεύθερος Τύπος.

    Κι αυτό, όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, μπορούν να το πράττουν εφόσον οι ΔΟΥ αρνούνται τα αιτήματά τους να τους απαλλάξουν από τα τεκμήρια και εφόσον στη συνέχεια και η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ, όπου πρέπει πρώτα να προσφεύγουν υποχρεωτικά, απορρίπτει κι αυτή τα αιτήματά τους.

    Δικαίωση

    Απόφαση-βόμβα που εξέδωσε στις 19-1-2024 το Μονομελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, (η υπ’ αριθμόν 100/2024) όχι απλώς δικαίωσε φορολογούμενο που προσέφυγε κατά αποφάσεων της ΑΑΔΕ για την άγρια υπερφορολόγησή του βάσει τεκμηρίων διαβίωσης καίτοι ήταν άνεργος με μηδενικό εισόδημα, αλλά ξεκαθάρισε ότι τα τεκμήρια διαβίωσης, ως μαχητά βάσει του Συντάγματος, μπορούν να αμφισβητηθούν και να καταπέσουν ενώπιον της ελληνικής Δικαιοσύνης όχι μόνο για τους λόγους που περιοριστικά αναφέρονται στις σχετικές διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 31 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ανεργία, φυλακιση, βαριά νόσηση κ.λπ.), αλλά και για οποιονδήποτε άλλον λόγο, φθάνει οι ισχυρισμοί του φορολογουμένου ότι το πραγματικό του εισόδημα είναι μηδενικό ή πενιχρό να αποδεικνύονται με συγκεκριμένα στοιχεία που οφείλει να υποβάλει ενώπιον του δικαστηρίου.

    Η υπόθεση

    Η περίπτωση αυτή, που αποκαλύπτει σήμερα ο «Ε.Τ.», αφορά πιο συγκεκριμένα έναν άνεργο φορολογούμενο που είχε δηλώσει μηδενικό πραγματικό εισόδημα για το φορολογικό έτος 2019, ο οποίος εκλήθη, παρ’ όλα αυτά, με το εκκαθαριστικό της φορολογικής δήλωσης που υπέβαλε στις 30-8-2020, για το 2019, να πληρώσει ένα υπέρογκο ποσό φόρου εισοδήματος, της τάξεως των 3.304,40 ευρώ! Το ποσό αυτό προέκυψε βάσει τεκμαρτού εισοδήματος ύψους 22.688 ευρώ που του προσδιόρισε η ΑΑΔΕ, αφού έλαβε υπόψη: α) το ελάχιστο τεκμήριο διαβίωσης των 3.000 ευρώ, β) τεκμήριο διαβίωσης 17.388 ευρώ για την ιδιόκτητη κύρια κατοικία του, εμβαδού 199 τ.μ. στη Θεσσαλονίκη και γ) τεκμήριο διαβίωσης 2.300 ευρώ για το Ι.Χ. αυτοκίνητό του, που είχε κινητήρα 1.341 κυβ. εκατοστών και έτος πρώτης κυκλοφορίας το 2004! Στον φορολογούμενο δεν επιβλήθηκε Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης, λόγω ανεργίας.

    Κατά του εκκαθαριστικού, ο φορολογούμενος άσκησε στις 10-3-2021 ενδικοφανή προσφυγή ενώπιον της ΔΕΔ της ΑΑΔΕ, με την οποία ισχυρίστηκε, μεταξύ άλλων, ότι τα τελευταία χρόνια είναι μακροχρόνια άνεργος και στερείται παντελώς εισοδημάτων.

    Η ενδικοφανής προσφυγή αυτή απορρίφθηκε ως αναπόδεικτη με απόφαση του προϊσταμένου της ΔΕΔ, η οποία εκδόθηκε στις 30-7-2021.

    Προσφυγή

    Ο φορολογούμενος προσέφυγε εν συνεχεία στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, όπου αμφισβήτησε το ετήσιο συνολικό ποσό του τεκμαρτού εισοδήματος, που προσδιορίστηκε σε βάρος του, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 του ΚΦΕ, υποστηρίζοντας ότι τα πραγματικά εισοδήματά του έχουν μειωθεί δραματικά, λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης αλλά και της μακροχρόνιας ανεργίας του.

    Σύμφωνα δε με τους ισχυρισμούς του, τα τρέχοντα έξοδά του καλύπτονταν από τις ελάχιστες αποταμιεύσεις του, από οικονομική συνδρομή των συγγενών του και από τραπεζικά καταναλωτικά δάνεια που λάμβανε για την αντιμετώπισή τους. Προς απόδειξη των ισχυρισμών του προσκόμισε, μεταξύ άλλων, την από 25-7-2020 βεβαίωση του Οργανισμού Απασχόλησης εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), σύμφωνα με την οποία ήταν εγγεγραμμένος στο Μητρώο Ανέργων του εν λόγω Οργανισμού από 1ης.1.2019 έως 31.12.2019, και την από 10-7-2021 βεβαίωση του ίδιου Οργανισμού, σύμφωνα με την οποία ήταν εγγεγραμμένος στο ως άνω Μητρώο Ανέργων από 15.5.2014 έως 30.6.2020 (σύνολο συνεχούς αναγνωριζόμενου διαστήματος ανεργίας 73 μήνες).

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Φοροδιαφυγή: POS και ηλεκτρονικές συναλλαγές εκτινάσσουν τα φορολογικά έσοδα
    Φοροδιαφυγή: POS και ηλεκτρονικές συναλλαγές εκτινάσσουν τα φορολογικά έσοδα

    Το πρώτο εξάμηνο εφέτος τα έσοδα από τον ΦΠΑ παρουσίασαν αύξηση 10,3% - Οι επόμενες παρεμβάσεις του υπουργείου Οικονομικών

    Η επιχείρηση περιστολής της φοροδιαφυγής αποδίδει καρπούς και επιτρέπει στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης να σχεδιάσει τις επόμενες κινήσεις του για τη μείωση των φόρων την επόμενη τριετία.
    Η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS και η εξάπλωση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, σταδιακά σε όλο και μεγαλύτερο εύρος της οικονομικής δραστηριότητας, σε συνδυασμό με τους ελεγχους της ΑΑΔΕ, ανοίγει το δρόμο για την επίτευξη του στόχου αύξησης των ετήσιων εσόδων από τη φοροδιαφυγή στα 2,5 δισ ευρώ έως το 2027 και διευρύνει τα περιθώρια για μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων που αποτελεί βασική δέσμευση της κυβέρνησης.
    Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία για την πορεία των φορολογικών εσόδων, σύμφωνα με τα οποία το πρώτο εξάμηνο εφέτος τα έσοδα από τον ΦΠΑ παρουσίασαν αύξηση 10,3% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο, γεγονός που αποδίδεται στις παρεμβάσεις που αφορούν στην επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών καθώς και στην ανάπτυξη της οικονομίας

    Η πολιτική αυτή του υπουργείου Οικονομικών θα συνεχιστεί, όπως έχει προαναγγείλει ο υπουργός Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης. Έτσι, από το 2025 θα τεθούν σε υποχρεωτική εφαρμογή τα ηλεκτρονικά τιμολόγια σύμφωνα με τις αποφάσεις που έχουν ανακοινωθεί, ενώ θα επεκταθεί η χρήση POS στις λιανικές πωλήσεις περισσότερων κλάδων της οικονομίας.

    Ήδη σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για την εφαρμογή του νέου αυτοκόλλητου σήματος στα ΤΑΞΙ που θα ενημερώνει τους πελάτες για την υποχρέωση των επαγγελματιών να δέχονται πληρωμές μέσω POS. Είναι ενδεικτικό ότι, χωρίς ακόμη να έχει εφαρμοστεί το μέτρο, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές στα ΤΑΞΙ κινούνται με διπλάσιο ρυθμό σε σχέση με το 2023. Χαρακτηριστική, επίσης, για τα αποτελέσματα από την αύξηση της χρήσης των ηλεκτρονικών συναλλαγών είναι η αύξηση του δηλωθέντος τζίρου στην εστίαση που συνοδεύεται από αύξηση των δηλωθέντων φιλοδωρημάτων κατά 400 εκατ. ευρώ.

    Ακόμη μία από τις παρεμβάσεις στις οποίες θα προχωρήσει το οικονομικό επιτελείο μέσα στο πρώτο τετράμηνο του επόμενου έτους είναι και η διεύρυνση της χρήσης συστημάτων άμεσων πληρωμών, όπως το IRIS, προκειμένου να καλύψουν το σύνολο των επιχειρήσεων. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία 3,3 εκατ. ΙΒΑΝ έχουν συνδεθεί με το IRIS..

    Χαρακτηριστικά για την επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και την αύξηση του τζίρου που δηλώνεται στις φορολογικές αρχές από βασικές οικονομικές δραστηριότητες είναι τα ακόλουθα στοιχεία που ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών:

    - Ο τζίρος των συναλλαγών μέσω POS στον κλάδο της εστίασης το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου εφέτος ανήλθε σε 5,5 δισ. ευρώ, σημαντικά υψηλότερος (κατά 700 εκατ ευρώ) του τζίρου των 4,8 δισ ευρώ του αντίστοιχου διαστήματος πέρυσι. Στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν ότι σε ετήσια βάση το τζίρος αυτός θα ανέλθει στα 7,9 δισ ευρώ, υψηλότερος κατά 1,1 δισ ευρώ του αντίστοιχου περυσινού (6,8 δισ ευρώ)

    - Στον κλάδο των κομμωτηρίων και στις υπηρεσίες προσωπικής φροντίδας ο τζίρος που δηλώθηκε μέσω POS στο οκτάμηνο του 2023 ήταν 326 εκατ. ευρώ ενώ στο διάστημα Ιανουαρίου -Αυγούστου 2024 ανήλθε στα 371 εκατ. ευρώ. Συνολικά το 2024, εκτιμάται πως ο τζίρος του συγκεκριμένου κλάδου θα φτάσει τα 575 εκατ. ευρώ με αύξηση κοντά στο 14% από πέρυσι.

    - Στα ταξί οι εισπράξεις μέσω POS εκτινάχθηκαν κατά 177% συγκριτικά με το αντίστοιχο οκτάμηνο πέρυσι. Ειδικότερα, το οκτάμηνο φέτος εμφανίστηκαν εισπράξεις 50 εκατ ευρώ έναντι 18 εκατ ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Εκτιμάται ότι σε ετήσια βάση το σύνολο του τζίρου μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών στον συγκεκριμένο κλάδο θα ανέλθει στα 73 εκατ ευρώ από 26 εκατ ευρώ πέρυσι.

    Η άλλη όψη του νομίσματος περιστολής της φοροδιαφυγής είναι η επιβράβευση των συνεπών φορολογουμένων. Ο Κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε στις αρχές της εβδομάδος αλλαγές στην διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων με βάση τις οποίες επιβραβεύονται με υψηλότερη έκπτωση οι φορολογούμενοι που προχωρούν έγκαιρα στην υποβολή της φορολογικής τους δήλωσης και καταβάλλουν εφάπαξ το φόρο εισοδήματος.

    Ετσι, η έκπτωση φόρου από 3% που ίσχυε έως τώρα αυξάνεται στο 4% εφόσον η δήλωση υποβληθεί εντός του πρώτου ενάμιση μήνα της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, που ορίζεται σταθερά πλέον στις 15 Μαρτίου και θα ολοκληρώνεται στις 15 Ιουλίου.

    Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ - Protothema.gr
  • Οκτώ στους δέκα φορολογούμενους πληρώνουν «στην ώρα τους»
    Οκτώ στους δέκα φορολογούμενους πληρώνουν «στην ώρα τους»

    Στην ώρα τους πλήρωσε τους φόρους του το 81,85% των φορολογούμενων, σύμφωνα με τον χάρτη της φορολογικής συμμόρφωσης της ΑΑΔΕ, για το επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2024.

    Μάλιστα, οι επιχειρήσεις είναι αυτές που ξεχωρίζουν ως πιο συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους στην εφορία, καθώς 9 στις 10 καταβάλλουν το φόρο εισοδήματος χωρίς καθυστέρηση.

    Ενώ, περισσότερο φαίνεται πως δυσκολεύονται τα φυσικά πρόσωπα, με χαμηλότερες επιδόσεις, καθώς το ποσοστό εμπρόθεσμης πληρωμής να ανέρχεται στο 75,15%.

    • Φόρος εισοδήματος επιχειρήσεων

    Από τα 2,027 δισ. ευρώ που θα έπρεπε να καταβληθούν στο 7ηνο Ιανουαρίου- Ιουνίου πληρώθηκαν εμπρόθεσμα τα 1,839 δισ. ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι η το ποσοστό εμπρόθεσμης πληρωμής του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων διαμορφώνεται στο 90,69%.

    • Φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων

    Η εισπραξιμότητα διαμορφώθηκε στο 7μηνο σε 75,15% καθώς από το συνολικό ποσό του 1,080 δισ. ευρώ οι φορολογούμενοι πλήρωσαν 812 εκατ. ευρώ. Δηλαδή σχεδόν τρία στα δέκα ευρώ του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων έμειναν απλήρωτα με αποτέλεσμα τη διόγκωση των ληξιπρόθεσμων οφειλών.

    Τον Ιούλιο το ποσοστό φορολογικής συμμόρφωσης ήταν μόλις 57,45%, προκαλώντας ανησυχία στο υπουργείο Οικονομικών για τη συνέπεια που θα επιδείξουν οι φορολογούμενοι και κυρίως οι επαγγελματίες με την εξόφληση του φετινού φόρου λόγω της μεγάλης επιβάρυνσης από το τεκμαρτό σύστημα φορολόγησης.

    • ΦΠΑ

    Από τα 10,078 δισ ευρώ το δημόσιο εισέπραξε τα 8,201 δισ. ευρώ δηλαδή το ποσοστό συμμόρφωσης διαμορφώθηκε στο 81,37%.

    Τον Ιούλιο το ποσό που έπρεπε να πληρωθεί ανέρχονταν σε 1,727 δισ. ευρώ αλλά το ποσό που εισέρρευσε τελικά στα δημόσια ταμεία ήταν 1,395 δισ. ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι η ο δείκτης εμπρόθεσμης πληρωμής διαμορφώθηκε στο 80,77%.

    • Φόρος ακίνητης περιουσίας

    Η εισπραξιμότητα στο 7μηνο ανήλθε σε 77,43% καθώς από τις δόσεις του ΕΝΦΙΑ ύψους 1,310 δισ. ευρώ που είχαν βεβαιωθεί πληρώθηκε ποσό 1,015 δισ. ευρώ. Τον Ιούλιο 6.167.304 ιδιοκτήτες κατέβαλλαν 169,52 εκατ. ευρώ την ώρα που η συνολική οφειλή ήταν ύψους 208,38 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 81,35% των υπόχρεων πλήρωσε το φόρο στην ώρα του.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Εφορία: Οι πέντε υποχρεώσεις των φορολογούμενων έως τις 30 Αυγούστου
    Εφορία: Οι πέντε υποχρεώσεις των φορολογούμενων έως τις 30 Αυγούστου

    Μια σειρά από πληρωμές και δηλώσεις θα πρέπει να κάνουν οι φορολογούμενοι με υποχρεώσεις έναντι της ΑΑΔΕ μέχρι τις 30 Αυγούστου.

    Ο φόρος εισοδήματος και η πέμπτη δόση του ΕΝΦΙΑ είναι οι δύο υποχρεώσουν που αφορούν χιλιάδες φορολογούμενους, οι οποίοι δεν έχουν τακτοποιήσει ήδη τις φορολογικές του οφειλές με πάγια ρύθμιση 12-24 δόσεων.

    Παράλληλα, σε αυτά προστίθενται οι δόσεις των ληξιπροθέσμων χρεών για όσους έχουν εκκρεμότητες με την Εφορία, αλλά και οι δηλώσεις ΦΠΑ και φόρου μερισμάτων.

    Οι πέντε υποχρεώσεις με προθεσμία τις 30/8

    1. Καταβολή 5ης δόσης ΕΝΦΙΑ 2024
    2. Καταβολή της 2ης δόσης φόρου εισοδήματος φορολογικών και νομικών προσώπων
    3. Δήλωση φόρου μερισμάτων και ποσοστών (bonus) Ιουλίου
    4. Τέλος παρεπιδημούντων για τον Ιούλιο
    5. Δήλωση ΦΠΑ Ιουλίου

    Σύμφωνα με τον προγραμαμτισμό της ΑΑΔε, λίγες ημέρες μετά, στις 2 Σεπτεμβρίου, θα πρέπει να υποβληθεί η δήλωση απόδοσης παρακρατούμενων φόρων από μισθωτή εργασία, αλλά και η υποβολή δήλωσης πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας.

    Την ίδια ημέρα, θα πρέπει να συμβεί και η δήλωση και απόδοση φόρου άρθρων 64 & 69 ΚΦΕ, όπως και το τέλος ανθεκτικότητας για ειδικά στοιχεία (07/2024).

    Αντίστροφη μέτρηση για τη σύνδεση επιχειρήσεων στο IRIS

    Μέχρι τις 2 Σεπτεμβρίου έχουν περιθώριο περίπου 250.000 επιχειρήσεις για να συνδεθούν με το σύστημα άμεσων πληρωμών IRIS, καθώς όσοι το παραλείπουν κινδυνεύουν με πρόστιμο 1.500 ευρώ.

    Σε όποιον δεν προχωρήσει στη σύνδεση με το IRIS επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ, ενώ για τη μη δήλωση επαγγελματικού λογαριασμού στον διαδικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ επιβάλλεται στους υπόχρεους διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ.

    Πηγή: Cnn.gr
  • ΑΑΔΕ: Καλούνται για εξηγήσεις 1.500 «φτωχοί» φορολογούμενοι με χρυσές δαπάνες
    ΑΑΔΕ: Καλούνται για εξηγήσεις 1.500 «φτωχοί» φορολογούμενοι με χρυσές δαπάνες

    Σε όσες περιπτώσεις διαπιστωθεί ότι οι εξηγήσεις των  φορολογούμενων δεν είναι πειστικές και δεν υπάρχουν στοιχεία, θα ξεκινήσει τακτικός έλεγχος προκειμένου να επιβεβαιωθούν τα αποτελέσματα της διασταύρωσης και να επιβληθούν οι φόροι και τα πρόστιμα που προβλέπονται για απόκρυψη εισοδήματος.

    Για εξηγήσεις από την ΑΑΔΕ καλούνται 1.500 φορολογούμενοι από τους 20.000 που πιάστηκαν στα δίχτυα των διασταυρώσεων της φορολογικής διοίκησης καθώς δήλωναν εισοδήματα χαμηλότερα των 10.000 ευρώ αλλά είχαν καταναλωτικές δαπάνες άνω των 30.000 ευρώ.

    Από τον έλεγχο που θα πραγματοποιήσουν οι αρχές και τις διευκρινίσεις που θα δοθούν θα εξαρτηθεί εάν θα πειστεί ο ελεγκτικός μηχανισμός.

    Σε όσες περιπτώσεις διαπιστωθεί ότι οι εξηγήσεις των φορολογούμενων δεν είναι πειστικές και δεν υπάρχουν στοιχεία, θα ξεκινήσει τακτικός έλεγχος προκειμένου να επιβεβαιωθούν τα αποτελέσματα της διασταύρωσης και να επιβληθούν οι φόροι και τα πρόστιμα που προβλέπονται για απόκρυψη εισοδήματος.

    Η διασταύρωση

    Υπενθυμίζεται ότι οι 1.500 φορολογούμενοι που κλήθηκαν για έλεγχο προέκυψαν μετά τη μεγάλη διασταύρωση που έκανε πέρυσι το φθινόπωρο η ΑΑΔΕ. Σε πρώτη φάση εντοπίστηκαν 440.000 φορολογούμενοι με αξιοσημείωτες διαφορές και μετά από πρόσθετες διασταυρώσεις και διπλοτσεκάρισμα, προέκυψαν 20.000 ΑΦΜ με τεράστιες διαφορές, ακόμα και 200.000- 300.000 ευρώ, μεταξύ δηλωθέντων εισοδημάτων και δαπανών.

    Το πρώτο δείγμα των 1500 ΑΦΜ για τους οποίους εκδόθηκε εντολή ελέγχου προέκυψε μετά την επιλογή υποθέσεων από διάφορα κλιμάκια αποκλίσεων, με μαζική ανάλυση κινδύνου.

    Δεν ξεκίνησε δηλαδή ο έλεγχος από όσους εμφανίζουν τις μεγαλύτερες αποκλίσεις αλλά από δείγμα φορολογουμένων σε κλιμάκια αποκλίσεων από 30.000 έως 50.000 ευρώ , από 100.000 έως 200.000 ευρώ και πάνω από 200.000 ευρώ.

    Με την αντιπαραβολή των εισοδημάτων που δηλώνονται με το κόστος διαβίωσης, όπως αυτό καταγράφεται ηλεκτρονικά, η ΑΑΔΕ είχε ως στόχο να εντοπίσει όσους κρύβουν τα πραγματικά τους εισοδήματα.

    Συγκεκριμένα διασταυρώθηκαν στοιχεία:

    • Πληρωμών μέσω πάσης φύσεως καρτών
    • Τόκων καταθέσεων αλλά και τραπεζικών λογαριασμών με αθροιστικές κινήσεις άνω των 100.000 ευρώ στη διάρκεια του έτους
    • Τόκων και δόσεων δανείων από καταναλωτικά και στεγαστικά έως πιστωτικές κάρτες
    • Δαπανών λιανικής σε κάθε είδους καταστήματα και στα σούπερ μάρκετ
    • Δαπανών για αγορά περιουσιακών στοιχείων από ακίνητα και αυτοκίνητα έως σκάφη αναψυχής
    • Δαπανών για ασφαλιστικά συμβόλαια ζωής, θανάτου, προσωπικών ατυχημάτων και ασθένειας
    • Εξόδων νοσηλίων σε ιδιωτικά θεραπευτήρια
    • Διδάκτρων σε ιδιωτικά σχολεία
    • Ακόμα και δαπανών για φως, νερό, τηλέφωνο, εφόσον υπερέβαιναν τα 1.000 ευρώ.

    Τα στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων που διασταυρώθηκαν, από την άλλη πλευρά, αφορούσαν:

    1. 2.413.645 ΑΦΜ με εισόδημα έως 5.000 ευρώ και
    2. 1.343.890 φορολογούμενοι οι οποίοι δηλώνουν εισοδήματα 5.000-10.000 ευρώ.

    Νέοι έλεγχοι

    Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα εντατικοποιήσει τους ελέγχους  για τον εντοπισμό περιπτώσεων φοροδιαφυγής τους επόμενους μήνες με τη διενέργεια νέων σαρωτικών διασταυρώσεων σε φορολογούμενους με μεγαλύτερα εισοδήματα καθώς πέρυσι μόλις το 10% δήλωσε πάνω από 20.842 ευρώ.

    Το συνολικό φορολογητέο εισόδημα για το 2023 ανήλθε σε 97,5 δισ. ευρώ εκ των οποίων το 80% ή 77,6 δισ. ευρώ προέρχεται από εισοδήματα εργασίας (μισθοί-συντάξεις, επιχειρήσεις, αγροτικά) και το 15% ή 14,6 δισ. ευρώ από πηγές κεφαλαίου (ακίνητα, μερίσματα, τόκοι, δικαιώματα και υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου) ενώ στα ποσά αυτά προστίθενται και 5,2 δισ. ευρώ ως διαφορά τεκμηρίων.

    Το εισόδημα του 2023 είναι υψηλότερο κατά 9,1 δισ. ευρώ ή κατά 10,3% σε σχέση με το 2022 και ο συνολικός φόρος που βεβαιώθηκε ανήλθε σε 10,2 δισ. ευρώ, δηλαδή 1,4 δισ. ευρώ  περισσότερος σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.

    Πηγή: cnn.gr

  • Εισόδημα έως 7.680 ευρώ δηλώνει το 50% των φορολογουμένων
    Εισόδημα έως 7.680 ευρώ δηλώνει το 50% των φορολογουμένων

    Στα 97,5 δισ. ευρώ το συνολικό φορολογητέο εισόδημα

    Ετήσιο εισόδημα έως 7.680 ευρώ, δήλωσε το 2023 στην Εφορία το 50% των φορολογουμένων με αποτέλεσμα ο μέσος συντελεστής φορολόγησης να διαμορφωθεί μόλις στο 10,41%. Άνω των 20.842 ευρώ δήλωσε μόνο το 10%, σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων που δηλώθηκαν από 9.017.477 φορολογούμενους.
    Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν και τα στοιχεία που δείχνουν ότι:

    • Το 86% των υπόχρεων φορολογήθηκε με συντελεστή μικρότερο από το μέσο όρο ( 10,41%)

    • Την ίδια στιγμή, η μέση αξία ακίνητης περιουσίας ανά ιδιοκτήτη κυμαίνεται περί τα 107.826 ευρώ και ο μέσος φόρος στα 319 ευρώ.


    Από την έκθεση που εκπόνησε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για την καλύτερη παρακολούθηση της φορολογικής πολιτικής, προκύπτει ακόμα ότι:

    • Το συνολικό φορολογητέο εισόδημα που δηλώθηκε πέρυσι ανήλθε σε 97,5 δισ. ευρώ εκ των οποίων το 80% ή 77,6 δισ. ευρώ προέρχεται από εισοδήματα εργασίας (μισθοί-συντάξεις, επιχειρήσεις, αγροτικά) και το 15% ή 14,6 δισ. ευρώ από πηγές κεφαλαίου (ακίνητα, μερίσματα, τόκοι, δικαιώματα και υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου) ενώ στα ποσά αυτά προστίθενται και 5,2 δισ. ευρώ ως διαφορά τεκμηρίων.

    • Το εισόδημα του 2023 είναι υψηλότερο κατά 9,1 δισ. ευρώ ή κατά 10,3% σε σχέση με το 2022 και ο συνολικός φόρος που βεβαιώθηκε ανήλθε σε 10,2 δισ. ευρώ, δηλαδή 1,4 δισ. ευρώ περισσότερος σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.


    Περισσότερα στο ertnews.gr
    Πηγή: Protothema.gr
  • Φορολογικές δηλώσεις: Πληρώσαμε πάνω από 4 δισ. ευρώ στην εφορία
    Φορολογικές δηλώσεις: Πληρώσαμε πάνω από 4 δισ. ευρώ στην εφορία

    Σε χρονιά ρεκόρ αναδεικνύεται το 2024 όσον αφορά στις φορολογικές δηλώσεις και ειδικότερα στον φόρο εισοδήματος που θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι.

    Αυτό δείχνουν τα τελευταία στοιχεία της εκκαθάρισης των φορολογικών δηλώσεων της ΑΑΔΕ, σύμφωνα με τα οποία, το ποσό που καλούνται να πληρώσουν οι φορολογούμενοι με χρεωστικό εκκαθαριστικό κινείται πάνω από τα 4 δισ. ευρώ, έναντι 3,8 δισ. ευρώ που είχαν βεβαιωθεί το 2023.

    aade-forologikes diloseis.jpg

    Ειδικότερα,

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία της ΑΑΔΕ μετά την εκπνοή της προθεσμίας, υποβλήθηκαν συνολικά 6.543.890 δηλώσεις Ε1. Λιγότερες σε σχέση με τα στοιχεία τπυ 2023. Παράλληλα υποβλήθηκαν 3.290.174 δηλώσεις Ε2 και 1.532.645 δηλώσεις Ε3.

    Το 34,34% ή για 2.128.315 φορολογούμενους το αποτέλεσμα είναι χρεωστικό με το συνολικό ποσό του έξτρα φόρου να ανέρχεται σε 3,952 δισ. ευρώ και κατά μέσον όρο για τον καθένα σε 1.856 ευρώ.

    Για το 19,6% του συνόλου των φορολογικών δηλώσεων ή για 1.214.763 το αποτέλεσμα είναι πιστωτικό με συνολικό ύψος επιστροφής 425,253 εκατ. ευρώ ή 350 ευρώ κατά μέσο όρο. Για το 46,06% ή για 2.854.695 δηλώσεις το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης είναι μηδενικό.

    Υπενθυμίζεται πως τα νομικά πρόσωπα έχουν περιθώριο μέχρι τις 9/8 για την υποβολή των δικών τους δηλώσεων.

    Τα πρόστιμα

    Οι φορολογούμενοι που θα υποβάλουν εκπρόθεσμα τις αρχικές και τροποποιητικές δηλώσεις, θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμα, εφόσον ο φόρος που προκύπτει από τη δήλωση υπερβαίνει τα 100 ευρώ.

    Τα πρόστιμα διαμορφώνονται σε:

    • 100 ευρώ αν δεν ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα,
    • 250 ευρώ αν ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα τηρώντας απλογραφικά βιβλία και
    • 500 ευρώ αν ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα με διπλογραφικά βιβλία.

    Πέραν των προστίμων όταν η αρχική εκπρόθεσμη δήλωση είναι χρεωστική, επιβάλλεται και πρόστιμο 0,73% για κάθε μήνα καθυστέρησης από την καταληκτική ημερομηνία πληρωμής του φόρου.

    Ακόμα μια εβδομάδα για τα νομικά πρόσωπα

    Η αύξηση των δηλωθέντων εισοδημάτων σε συνδυασμό με το νέο τεκμαρτό σύστημα υπολογισμού του ελάχιστου εισοδήματος των ελεύθερων επαγγελματιών έχουν εκτοξεύσει το μέσο φόρο στα 1.856 ευρώ από 1.585 ευρώ το 2023.

    Μάλιστα δεν αποκλείεται ο μέσος φόρος να ξεπεράσει και τα 2.000 ευρώ, για ορισμένουν επαγγελματίες.

    Σε υψηλά επίπεδα κινείται και ο φόρος εισοδήματος που βεβαιώνεται στις επιχειρήσεις λόγω αυξημένης κερδοφορίας. Ηδη, ο φόρος που έχει βεβαιωθεί υπερβαίνει τα 4,6 δισ. ευρώ.

    Πηγή: cnn.gr

  • Πότε και πώς θα μειωθούν τα τεκμήρια σε 2 εκατ. φορολογούμενους
    Πότε και πώς θα μειωθούν τα τεκμήρια σε 2 εκατ. φορολογούμενους

    Τα σενάρια που εξετάζει η αρμόδια επιτροπή - Από τι θα εξαρτηθούν οι τελικές αποφάσεις

    Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα πιάσει και πάλι δουλειά η επιτροπή του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που έχει αναλάβει την ευθύνη να υποβάλει πόρισα για την μείωση κατά 30% των τεκμηρίων διαβίωσης (όπως δηλαδή εχει προαναγγείλει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης) που επιβαρύνουν κάθε χρόνο περίπου 2 εκ. φορολογούμενους.
    Ο «φάκελος» των τεκμηρίων θα ανοίξει ουσιαστικά αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης των φορολογικών δηλώσεων με βασικό στόχο, εκτός από τη μείωσή τους, τη διόρθωση όλων των στρεβλώσεων αλλά και την αυστηροποίησή τους για τους παραβάτες, οι οποίοι ζημιώνουν το δημόσιο. Άλλωστε το «ξήλωμα» των τεκμηρίων δεν μπορεί να ξεκινήσει πριν «μετρηθούν» πρώτα τα αποτελέσματα του μέτρου επιβολής ελάχιστου εισοδήματος σε περίπου 700.000 ελεύθερους επαγγελματίες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
    Ο λόγος είναι ότι εφόσον το μέτρο του ελάχιστου εισοδήματος αποδειχθεί ότι υπερκαλύπτει τα τεκμαρτά εισοδήματα των ελεύθερων επαγγελματιών που προκύπτουν από την οικογενειακή τους κατάσταση και τα περιουσιακά στοιχεία που καθορίζουν αυτά τα τεκμήρια, όπως Ι.Χ., ακίνητα κ.α., τότε είναι πολύ πιθανόν για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, που ούτως ή άλλως δεν μπορούν να κρύψουν τα εισοδήματα που εισπράττουν καθώς αυτά εμφανίζονται προσυμπληρωμένα στις φορολογικές δηλώσεις, να υπάρξει έως το 2027 μία μεγαλύτερη μείωση από εκείνη που είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση και ανέρχεται μεσοσταθμικά σε 30%.
    Ταυτόχρονα δε η ψηφιοποίηση του συνόλου των συναλλαγών στην αγορά, με την υιοθέτηση των POS σε όλες τους επαγγελματικούς κλάδους, τη διασύνδεσή τους με τις ταμειακές μηχανές, τις ηλεκτρονικές προσυμπληρωμένες δηλώσεις, τα «ηλεκτρονικά συμβόλαια» στις αγοραπωλησίες ακινήτων κα, που δίνουν τη δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης και ταυτόχρονα άμεσων διασταυρώσεων στον ελεγκτικό μηχανισμό, ανάβει το «πράσινο φως» για την αναμόρφωση του υφιστάμενου συστήματος των τεκμηρίων διαβίωσης.
    Σε κάθε περίπτωση βασική επιδίωξη είναι όπως με τις νέες παρεμβάσεις διορθωθούν οι αδικίες που έχουν διαπιστωθεί και καταγραφεί κατά την πολυετή εφαρμογή των ρυθμίσεων για τις αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης.

    Ειδικοτερα οι παρεμβάσεις που εξετάζονται στο σύστημα των τεκμηρίων είναι οι εξής:

    1) αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τεκμηρίων διαβίωσης για κατοικίες, Ι.Χ. αυτοκίνητα και σκάφη αναψυχής. Ουσιαστικά αναμένεται να τροποποιηθεί το σύστημα προσδιορισμού των ποσών των τεκμηρίων διαβίωσης ώστε αυτά να προσεγγίζουν περισσότερο το πραγματικό ετήσιο κόστος συντήρησης και χρήσης των συγκεκριμένων περιουσιακών στοιχείων.
    Η κατεύθυνση που έχει δοθεί είναι όπως τα νέα ποσά που προκύψουν να είναι μειωμένα μεσοσταθμικά κατά 30% σε σύγκριση με τα ισχύοντα σήμερα. Ωστόσο, οι κλίμακες αλλά και τα κριτήρια προσδιορισμού των ποσών των τεκμηρίων θα αλλάξουν προκειμένου αυτά να γίνουν δικαιότερα και αποτελεσματικότερα.

    2) τροποποιήσεις στις διατάξεις για τα ελάχιστα ποσά τεκμηρίων διαβίωσης των 3.000 ευρώ για τους αγάμους και των 5.000 ευρώ για τους εγγάμους ή τους συνάψαντες σύμφωνα συμβίωσης. Τα ποσά αυτά ενδέχεται να μειωθούν ή και να παραμείνουν σε ισχύ μόνο για όσους φορολογουμένους δεν βαρύνονται από άλλα τεκμήρια διαβίωσης. Ουσιαστικά, τα ποσά ελαχίστων τεκμηρίων διαβίωσης, είτε μειωθούν είτε όχι, εξετάζεται να ισχύουν μόνο για όσους «φιλοξενούνται» σε σπίτια γονέων ή συγγενών τους και ταυτόχρονα δεν έχουν στο όνομά τους άλλα περιουσιακά στοιχεία που θεωρούνται τεκμήρια διαβίωσης, όπως αυτοκίνητα, σκάφη και πισίνες. Αν διαθέτουν τέτοια περιουσιακά στοιχεία τα τεκμήρια διαβίωσης που αναλογούν σε αυτά εξετάζεται να μην προστίθενται στα ελάχιστα ποσά τεκμηρίων.

    3) εξάλειψη στρεβλώσεων και αδικιών που προκαλεί ο προσδιορισμός του φορολογητέου εισοδήματος με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης. Οι ακραίες περιπτώσεις υπερφορολόγησης νοικοκυριών με πολύ χαμηλά εισοδήματα, λόγω της εφαρμογής των τεκμηρίων διαβίωσης και του χαρακτηρισμού του εισοδήματος που προσδιορίζεται με βάση τα τεκμήρια ως εισοδήματος ως προερχόμενου από επιχειρηματική δραστηριότητα θα επιδιωχθεί να εξαλειφθούν. Στόχος είναι να πάψει να παρατηρείται το φαινόμενο οικογένειες με πενιχρά πραγματικά ετήσια εισοδήματα να καλούνται να πληρώνουν φόρους εισοδήματος δυσανάλογα υψηλούς των πραγματικών τους εισοδημάτων, ακόμη και μεγαλύτερους από τα εισοδήματά τους.

    Τα «παρωχημένα» τεκμήρια

    Με βάση το ισχύον καθεστώς οι τεκμαρτές δαπάνες που απειλούν σήμερα να αυξήσουν τη φορολογία των φυσικών προσώπων, είναι οι ακόλουθες:
    --κατοικίες: το τεκμήριο υπολογίζεται με βάση τα τετραγωνικά μέτρα της κατοικίας, είτε είναι ιδιόκτητη, είτε με ενοίκιο -ή ακόμα και με δωρεάν παραχώρηση.
    --ΙΧ αυτοκίνητα: το τεκμήριο διαμορφώνεται ανάλογα με τα κυβικά εκατοστά και ξεκινάει από 4.000 ευρώ για αυτοκίνητα 1.200 κ.εκ. και άνω.
    --δίδακτρα που καταβάλλονται για ιδιωτικά σχολεία και εκπαιδευτήρια.
    --δαπάνη για οικιακές βοηθούς, οδηγούς αυτοκινήτων, δασκάλους και λοιπό προσωπικό.
    --σκάφη αναψυχής με βάση το μήκος τους.
    --πισίνες ανάλογα με την επιφάνειά τους ή και το αν είναι εξωτερικές ή εσωτερικές.
    --δαπάνες απόκτησης περιουσιακών στοιχείων, εντός του έτους, όπως ακινήτων, αυτοκινήτων, σκαφών αναψυχής και αγαθών μεγάλης αξίας.
    --ελάχιστη αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης ύψους 3.000 ευρώ για άγαμο, διαζευγμένο ή χήρο και 5.000 ευρώ προκειμένου για συζύγους που υποβάλλουν κοινή δήλωση, εφόσον δηλώνεται πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα.

    Επισημαίνεται ότι σήμερα οι φορολογούμενοι που δηλώνουν χαμηλότερο πραγματικό εισόδημα, από το τεκμαρτό τους, έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν τη διαφορά, επικαλούμενοι εισοδήματα τα οποία είναι αφορολόγητα ή φορολογήσιμα, εισοδήματα προηγουμένων οικονομικών ετών ή με τη λήψη δανείων.
    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο