Παρασκευή, 04 Φεβρουαρίου 2022 17:45

Καύσιμα: Σε ιστορικό υψηλό η τιμή της αμόλυβδης – Τι γίνεται με τα υπόλοιπα καύσιμα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Αντιμέτωποι με ένα πρωτοφανές μπαράζ ανατιμήσεων βρίσκονται οι καταναλωτές, με την τιμή της βενζίνης πλέον να σπάει ρεκόρ όλων των εποχών.

Σύμφωνα λοιπόν, με το δελτίο επισκόπησης τιμών καυσίμων του παρατηρητηρίου του υπουργείου Ανάπτυξης, η πανελλαδική μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έφτασε τα 1,841 ευρώ το λίτρο, σπάζοντας το ρεκόρ όλων των εποχών που κρατούσε από τον Αύγουστο του 2012 (1,838€/l), σύμφωνα με το imerisia.gr.

Η υψηλότερη μέση τιμή στη χώρα καταγράφεται για ακόμα ημέρα στις Κυκλάδες με 2,040 ευρώ το λίτρο και ακολουθούν τα Δωδεκάνησα με 1,980 ευρώ και η Ευρυτανία με 1,937 ευρώ. Χαμηλότερες τιμές βρίσκει κανείς στα αστικά κέντρα με την τιμή στην Αττική να διαμορφώνεται στα 1,815 ευρώ ανά λίτρο και στη Θεσσαλονίκη στα 1,809 ανά λίτρο.

Στα ύψη παραμένουν στη χώρα και οι τιμές των υπόλοιπων καυσίμων. Συγκεκριμένα, το τιμολόγιο διαμορφώθηκε χθες, ως εξής:

Σε ιστορικό 8ετίας το μπρεντ

Την ίδια ώρα οι εξελίξεις στο διεθνές περιβάλλον δεν προμηνύουν αποκλιμάκωση των λιανικών τιμών των καυσίμων. Οι διεθνείς τιμές πετρελαίου βρίσκονται ξανά σε τροχιά ανόδου, με το αργό να καταγράφει αύξηση 0,52% και να ανέρχεται στα 91.58 δολάρια το βαρέλι.

Πρόκεται για τη μεγαλύτερη αύξηση που έχει σημειωθεί τα τελευταία 8 χρόνια. Όπως αναφέρει το CNBC το σκηνικό των ανατιμήσεων δεν πρόκειται να αλλάξει σύντομα, αφού η ζήτηση αυξάνεται αλλά η προσφορά δεν ενισχύεται.

ΠΟΠΕΚ: Επιτακτική ανάγκη για μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, με επιστολή που απηύθυνε προς τον υπουργό Οικονομικών χαρακτηρίζει τη μείωση του ΕΦΚ των καυσίμων πιο αναγκαία από ποτέ.

Συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία αναφέρει τα δημόσια έσοδα από τον ΦΠΑ είναι σημαντικά αυξημένα, εξαιτίας της εξαιρετικά υψηλής τιμής των καυσίμων, με αποτέλεσμα σε σύγκριση με πέρυσι, η αύξηση των κρατικών εσόδων να αγγίζει τα 10 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο.

Η ΠΟΠΕΚ επισημαίνει πως πολλοί πολίτες «χρησιμοποιούν περισσότερο τα οχήματά τους και αποφεύγουν τον συνωστισμό των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, όχι γιατί είναι πλούσιοι, όπως ατυχώς ειπώθηκε, αλλά διότι προσπαθούν να προφυλαχτούν από την πανδημία. Οι οδηγοί, έστω και με λίγα λίτρα στο ρεζερβουάρ τους, προσπαθούν να προστατευτούν» σημειώνει.

Προσθέτει πως «το αυξημένο κόστος μεταφοράς επιβαρύνει επιπλέον τόσο τις τιμές των προϊόντων, όσο και των υπηρεσιών, αυξάνοντας τον πληθωρισμό» την ώρα που «οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν ως αγαθό θέρμανσης το πετρέλαιο θέρμανσης, είναι ιδιαιτέρως φορολογημένοι».

«Δεν θεωρούμε λογικό από την μία να επιδοτούμε την ηλεκτροκίνηση και από την άλλη να εξαναγκάζουμε τους καταναλωτές να χρησιμοποιούν τα τζάκια τους, προσθέτοντας μεγάλη ατμοσφαιρική ρύπανση» υπογραμμίζει η Ομοσπονδία, και σημειώνει πως «για την αύξηση των κρατικών εσόδων πρέπει επιτέλους να ληφθούν μέτρα για τον περιορισμό της παραβατικότητας, που θα αποφέρει μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στα ταμεία του κράτους».

Πηγή: Ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 04 Φεβρουαρίου 2022 12:02

Σχετικά Άρθρα

  • Ηλεία: Ξεκίνησε η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης - Χαμηλότερη η τιμή, μεγαλύτερη η ανησυχία
    Ηλεία: Ξεκίνησε η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης - Χαμηλότερη η τιμή, μεγαλύτερη η ανησυχία

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Ξεκινά από σήμερα, η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης με τιμή χαμηλότερη σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και κυμαινόμενη γύρω στο 1,20€ ανά λίτρο. Παρά τις ήπιες καιρικές συνθήκες που επικρατούν, οι καταναλωτές φαίνεται να αντιδρούν γρήγορα, ανησυχώντας για ενδεχόμενες αυξήσεις της τιμής λόγω των διεθνών εξελίξεων, και συγκεκριμένα της αστάθειας που προκύπτει από τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή.

    Οι πρατηριούχοι παρατηρούν αυξημένη κινητικότητα, με αρκετούς καταναλωτές να προχωρούν σε παραγγελίες προκειμένου να επωφεληθούν από την υπάρχουσα τιμή, υπό τον φόβο πάντα μιας ενδεχόμενης αύξησης.

    Ωστόσο, μια σημαντική μερίδα πολιτών, όπως επισημαίνουν στο ilialive.gr οι ιδιοκτήτες πρατηρίων καυσίμων, ενώ εκδηλώνει ενδιαφέρον, περιορίζεται σε τηλεφωνικές επικοινωνίες, για να ενημερωθεί χωρίς να προβεί άμεσα σε αγορά.

    Η αναμονή φαίνεται να αποδίδεται τόσο στην επιθυμία να διαπιστώσουν πώς θα εξελιχθεί η αγορά και αν θα υπάρξουν αλλαγές στην τιμή, όσο και στο γεγονός ότι

    η οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών εξακολουθεί να είναι δύσκολη, γεγονός που επηρεάζει την κατανάλωση.

    Spirogiannis

    Ο ιδιοκτήτης πρατηρίου υγρών καυσίμων στον Πύργο, Πάνος Σπυρογιάννης αναφερόμενος στο θέμα τόνισε πως: «Ενδιαφέρον υπάρχει από τον κόσμο έντονο, πολύ ρωτούν να ενημερωθούν για την τιμή και άλλοι πάλι έχουν αρχίσει τις παραγγελίες αν και ο καιρός ακόμα είναι καλός καθώς φοβούνται μήπως ανέβει λόγω του πολέμου. Εμείς από την πλευρά μας είμαστε έτοιμοι να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο».

    Kotsakis Sakis

    Από την πλευρά του ο ιδιοκτήτης πρατηρίων υγρών καυσίμων στον Πύργο, Σάκης Κωτσάκης επεσήμανε ότι: «Έχουμε αρκετά τηλέφωνα, ρωτάει ο κόσμος για να ενημερωθεί, φοβάται μήπως ανέβει η τιμή λόγω της κατάσταση στη Μέση Ανατολή. Είναι ουσιαστικά χρηματιστηριακό είδος και συνήθως κάθε τέτοια αναστάτωση ανεβάζει την τιμή. Η τιμή θα ξεκινήσει περίπου στο 1,20€ ενώ πέρυσι ξεκίνησε γύρω στο 1,35€. Εμείς είμαστε έτοιμοι …».

    Dionusopoulos Iraklis

    Τέλος, ο πρατηριούχος Ηρακλής Διονυσόπουλος, σημείωσε πως: «Δεν υπάρχει ακόμα ζήτηση γιατί και ο καιρός το ευνοεί αυτό. θα δούμε πως θα πάει γιατί υπάρχει και οικονομική δυσχέρεια. Παρακολουθούμε κι εμείς διεθνώς τις τιμές και βλέπουμε ότι λόγω του πολέμου οι τάσεις είναι ανοδικές».

  • «Πρεμιέρα» σήμερα για το πετρέλαιο θέρμανσης – Χαμηλότερες από πέρσι αναμένονται οι τιμές
    «Πρεμιέρα» σήμερα για το πετρέλαιο θέρμανσης – Χαμηλότερες από πέρσι αναμένονται οι τιμές

    Με τιμές χαμηλότερες σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς, ξεκινά σήμερα η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης για τον φετινό χειμώνα

    Όπως επισήμανε στο CNN Greece, το βράδυ της Δευτέρας, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας, Μιχάλης Κιούσης, οι τιμές στα μεγάλα αστικά κέντρα εκτιμάται πως θα κυμανθούν από 1,16 έως 1,19 ευρώ το λίτρο, τιμές ελαφρώς «τσιμπημένες» σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις που γίνονταν στα τέλη του Σεπτεμβρίου καθώς από τότε μεσολάβησε νέα κλιμάκωση της έντασης στη Μέση Ανατολή. Σε κάθε περίπτωση, στην έναρξη της διάθεσης του καυσίμου, οι τιμές αναμένονται χαμηλότερες σε σχέση με πέρσι, όπως σημειώνει ο κ. Κιούσης, προσθέτοντας παράλληλα πως το τελευταίο διήμερο παρατηρούνται στην εγχώρια αγορά σταθεροποιητικές και πτωτικές τάσεις.

    Από την πλευρά της, η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα μιλώντας στο CNN Greece, εκτιμά πως οι τιμές στο λεκανοπέδιο θα κυμανθούν από 1,16 ευρώ έως 1,20 ευρώ το λίτρο. «Πολύ χαμηλότερα σε σχέση με πέρσι που ξεκινήσαμε στο 1,38-1,40 ευρώ το λίτρο» προσθέτει η κ. Ζάγκα. Η ίδια εξηγεί πως κατά τη λήξη της περιόδου θέρμανσης, οι τιμές κυμαίνονταν στο 1,30- 1,32 ευρώ το λίτρο ενώ λόγω του ήπιου χειμώνα που προηγήθηκε, πολλές δεξαμενές στις πολυκατοικίες είναι άδειες καθώς οι καταναλωτές δεν τις γέμισαν εκ νέου.

    Σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες, στελέχη της αγοράς δεν αναμένουν έντονη κινητικότητα στην «πρεμιέρα» διάθεσής του, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που συνεχίζουν να επικρατούν σε ολόκληρη τη χώρα. Η κ. Ζάγκα σημειώνει πως έως τώρα, περιορισμένο ενδιαφέρον προκειμένου να προμηθευτούν πετρέλαιο, παρατηρείται μόνο από κατοίκους μονοκατοικιών στα Βόρεια και τα Ανατολικά προάστια της Αττικής, οι οποίοι «παραδοσιακά» κάθε χρόνο είναι και εκείνοι που κάνουν την αρχή στις παραγγελίες στο λεκανοπέδιο.

    Σημειώνεται πως σχετικά με τις τιμές των καυσίμων συνολικά, με βάση τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων (13/10), η απλή αμόλυβδη φτάνει πανελλαδικά το 1,783 ευρώ το λίτρο κατά μέσο όρο, το diesel κίνησης, το 1,550 ευρώ το λίτρο και το υγραέριο κίνησης το 0,904 ευρώ το λίτρο.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Εν αναμονή των εξελίξεων στη Μέση Ανατολή η αγορά πετρελαίου - Τι θα γίνει εάν κλείσουν τα Στενά του Ορμούζ
    Εν αναμονή των εξελίξεων στη Μέση Ανατολή η αγορά πετρελαίου - Τι θα γίνει εάν κλείσουν τα Στενά του Ορμούζ

    Aπό ενδεχόμενη κλιμάκωση της αντιπαράθεσης μεταξύ Ισραήλ - Ιράν αλλά και τη συνέχιση των επιθέσεων των Χούτι, θα εξαρτηθούν σημαντικά το επόμενο διάστημα οι αγορές πετρελαίου που προς το παρόν διαθέτουν πλεονάζουσα παραγωγή η οποία συμβάλλει εν μέρει σε σταθεροποίηση των τιμών.

    Το λιμάνι του κόλπου της Τάμπα στη Φλόριντα φαίνεται να έχει επιβιώσει από τον τυφώνα Μίλτον με ελάχιστες ζημιές, διαλύοντας τους φόβους ότι θα μπορούσε να διαταχθεί μια βασική πύλη για τις παραδόσεις καυσίμων. Αλλά και το λιμάνι του Progreso στο Μεξικό προσπαθεί να ανοίξει ξανά αφού δέχθηκε πλήγμα από την καταιγίδα.

    Το Ιράν μπορεί και παράγει σήμερα περίπου 4 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως (Mb/d), εκ των οποίων τα 2 Mb/d εξάγονται, κυρίως στην Κίνα.
    Παράλληλα μέρος του διακινείται σε μεγάλο βαθμό από το σκοτεινό στόλο, που μπορεί είναι εκτός αγοράς, αλλά επηρεάζει τις τιμές.
    Επίσης ο αριθμός της παραγωγής μειώθηκε χάρη στη Λιβύη που την διέκοψε για ένα μήνα τον Σεπτέμβριο. Η Λιβύη παρήγαγε 1,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως, με 460.000 βαρέλια ημερησίως προς εξαγωγή, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler.

    Τιμές και ναύλοι

    Η τιμή του αργού πετρελαίου διαμορφωνόταν το βράδυ της περασμένης Πέμπτης 10 Οκτωβρίου στα 79,65 δολ. το βαρέλι. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αργού τύπου Brent αυξήθηκαν κατά 37 σεντς (0,5%) στα 76,95 δολάρια ανά βαρέλι. Επίσης τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του West Texas Intermediate (WTI) αυξήθηκαν κατά 35 σεντς (επίσης 0,5%) στα 73,59 δολάρια ανά βαρέλι.

    Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, οι τιμές των VLCC έχουν σε μεγάλο βαθμό αυξηθεί εδώ και αρκετές εβδομάδες, καθώς από το χαμηλό του 2024 των 26.257 δολαρίων ανά ημέρα στις 30 Αυγούστου έφτασαν τα 41.226 δολάρια, καθώς η αγορά βγαίνει από την καλοκαιρινή ύφεση και οι εντάσεις μεταξύ Ιράν και Ισραήλ δημιουργούν αβεβαιότητα στην αγορά.
    Εξάλλου και οι επιθέσεις των Χούτι εναντίον δεξαμενοπλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα καλλιεργούν και αυτές την έντονη ανησυχία της αγοράς.

    Η Κοινή Ομάδα Ασφάλειας JISG (Joint International Security Group) του ναυτιλιακού κλάδου (BIMCO, Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, CLIA, INTERCARGO, INTERTANKO, OCIMF και IMCA) εξέδωσε νέες επικαιροποιημένες οδηγίες σχετικά με τη νότια Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του 'Αντεν.
    "Ο περιορισμός των πληροφοριών στα πεδία δεδομένων του Αυτόματου Συστήματος Αναγνώρισης AIS ή η απενεργοποίηση του μπορεί να καταστήσει δυσκολότερο τον εντοπισμό ενός πλοίου, αλλά είναι απίθανο να αποτρέψει μια επίθεση», αναφέρουν οι κατευθυντήριες γραμμές.

    "Είναι, ωστόσο, πιθανό τα πλοία να παρακολουθούνται από πολλαπλές πηγές και η απενεργοποίηση του AIS από μόνη της δεν θα αποτρέψει τον εντοπισμό τους από τους Χούθι" τονίζεται .
    Η JSIG επισημαίνει επίσης ότι θα μπορούσε επίσης να εξεταστεί ο περιορισμός των δεδομένων AIS στα υποχρεωτικά πεδία και η παράλειψη του επόμενου λιμένα προσέγγισης . Ωστόσο, έχοντας ενεργοποιημένο το AIS, οι Χούθι μπορούν να αποκτήσουν την οριστική θέση του πλοίου σε πραγματικό χρόνο.
    Η ομάδα συμβουλεύει εξάλλου τα πλοία με απενεργοποιημένο AIS να εξετάσουν το ενδεχόμενο αλλαγής της πορείας και της ταχύτητας για να καταστήσουν τη διαδρομή τους λιγότερο προβλέψιμη με «νεκρό υπολογισμό».«Ο νεκρός υπολογισμός χρησιμοποιείται από τους Χούθι ιδίως όταν αναπτύσσουν βαλλιστικούς πυραύλους κατά πλοίων, οι οποίοι έχουν κακή τελική καθοδήγηση και στοχεύουν σε μεγάλο βαθμό σε μια γεωγραφική συντεταγμένη.

    Η ένωση ασφάλειας προειδοποίησε επίσης ότι οι Χούθι μπορεί να αποφασίσουν ότι ένα πλοίο ταιριάζει στο προφίλ στόχευσης που έχουν επιλέξει με βάση ξεπερασμένες πληροφορίες ιδιοκτησίας και διαχείρισης, ενώ ο συχνά λανθασμένος στόχος των μαχητών έχει οδηγήσει σε αποτυχία των πυραύλων να χάσουν τον προβλεπόμενο στόχο τους και να χτυπήσουν ένα κοντινό πλοίο, υπογραμμίζοντας τη σημασία της διατήρησης της απόστασης από άλλα πλοία. "Η απόσταση μεταξύ των πλοίων χρειάζεται προσεκτική εξέταση" τονίζεται στις κατευθυντήριες γραμμές.

    Σημειώνεται ότι τέσσερις εβδομάδες μέσα στον Σεπτέμβριο, οι διελεύσεις μέσω του στενού Bab el Mandeb, ήταν 851, μειωμένες από 871 κατά την προηγούμενη περίοδο τεσσάρων εβδομάδων. Τα στοιχεία για ολόκληρο τον μήνα θα δείξουν αν η καταστροφική επίθεση στο πλοίο Σούνιο είχε ουσιαστικό αντίκτυπο στις διελεύσεις.
    Σημειώνεται ότι το ελληνόκτητο τάνκερ ρυμουλκήθηκε προς το Σουέζ από το ναυαγοσωστικό πλοίο ΑΙΓΑΙΟΝ ΠΕΛΑΓΟΣ αφού πρώτα έγινε η πλήρης κατάσβεση των 18 εστιών φωτιάς που είχαν προκληθεί από εκρηκτικά των Χούθι. Στο ελληνικό τάνκερ αναμένεται να διενεργηθεί μετάγγιση του φορτίου του (σσ 150.000 τόνοι ιρακινού αργού πετρελαίου) σε άλλο δεξαμενόπλοιο.
    Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν ότι η κατάσβεση πραγματοποιήθηκε από εξειδικευμένη ναυαγοσωστική ομάδα 27 ατόμων με την υποστήριξη του ναυαγοσωστικού πλοίου σε αγκυροβόλιο της Ερυθραίας.

    Υπενθυμίζεται ότι η ένοπλη ομάδα των Χούτι χτύπησε το πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα στις 21 Αυγούστου, ενώ τοποθέτησαν και εκρηκτικά που προκάλεσαν τις πυρκαγιές οι οποίες μαίνονταν μέχρι την κατάσβεσή τους.
    Στο μεταξύ αναλυτές της Poten & Partners αναφερόμενοι στις εξελίξεις στην αγορά Μαύρου Χρυσού επισημαίνουν ότι η κατάσταση θα μπορούσε να γίνει δυσκολότερη, στην περίπτωση που το Ιράν έκλεινε τα στενά του Ορμούζ, το πιο σημαντικότερο σημείο διέλευσης πετρελαίου στο κόσμο. Μια τέτοια απόφαση θα διέκοπτε τις ροές πετρελαίου και από άλλους παραγωγούς της Μέσης Ανατολής ενώ θα ήταν επιζήμια και για την αγορά των δεξαμενοπλοίων. Επίσης κάτι τέτοιο θα προκαλούσε αύξηση τιμών και εμπλοκή και άλλων υπερδυνάμεων στη σύγκρουση.

    Οι κρίσεις στο Σουέζ

    Υπενθυμίζεται το προηγούμενο της κρίσης του Σουέζ το 1956-1957 οπότε ο τότε Αιγύπτιος πρόεδρος, Γκαμάλ Άμπντελ Νάσερ, εθνικοποίησε τη διώρυγα του Σουέζ και την έκλεισε για πέντε μήνες αναγκάζοντας τα δεξαμενόπλοια για πρώτη φορά να ταξιδεύουν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Επίσης η Διώρυγα του Σουέζ έκλεισε και πάλι μετά τον πόλεμο των Έξι Ημερών το 1967 για οκτώ χρόνια. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι επιχειρήσεις δεξαμενόπλοιων ανέπτυξαν εναλλακτικές διαδρομές και οι πλοιοκτήτες κατασκεύαζαν όλο και μεγαλύτερα πλοία για να μεγιστοποιήσουν τις οικονομίες κλίμακας. Αυτό προκάλεσε τη στροφή προς τα VLCC (Very Large Crude Carriers) και ULCC (Ultra Large Crude Carriers).
    Όταν η διώρυγα του Σουέζ άνοιξε επιτέλους, τα μεγάλα αυτά πλοία δεν μπορούσαν να περάσουν λόγω της περιορισμούς μεγέθους της διώρυγας, καθιστώντας πολλές από τις αλλαγές στο εμπορικών διαδρομών μόνιμες.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Πετρέλαιο και φυσικό αέριο σε κρίση - Πόσο ψηλά μπορεί να φτάσουν οι τιμές
    Πετρέλαιο και φυσικό αέριο σε κρίση - Πόσο ψηλά μπορεί να φτάσουν οι τιμές

    Η κλιμακούμενη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή έχει επαναφέρει τη σημαντικότερη πετρελαϊκή αρτηρία του κόσμου στο παγκόσμιο προσκήνιο και προκαλεί νευρικότητα στους αναλυτές, που αρχίζουν να βλέπουν τώρα μια πραγματική απειλή για τις προμήθειες πετρελαίου.

    Το πόσο ψηλά θα ανέβουν οι τιμές εξαρτάται από το αν ο ΟΠΕΚ θα χρησιμοποιήσει την πλεονάζουσα πετρελαϊκή του ικανότητα για να καλύψει το κενό, αλλά και πόσο ακραίες θα είναι οι αντιδράσεις των εμπλεκόμενων χωρών.

    Άλλωστε σύμφωνα με τον «βασικό κανόνα» στις αγορές εμπορευμάτων είναι ότι αν η προσφορά περιορίζεται σοβαρά, τότε η τιμή συχνά εκτοξεύεται σε πέντε έως δέκα φορές το κανονικό της επίπεδο, σχολιάζει σχετικά ο επικεφαλής αναλυτής εμπορευμάτων στη σουηδική τράπεζα SEB.

    Σε «κίνδυνο» το 4% της παγκόσμιας προμήθειας

    Το Ιράν αποτελεί βασικό παράγοντα στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου, καθώς παράγει σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως και εκτιμάται ότι το 4% της παγκόσμιας προμήθειας θα μπορούσε να κινδυνεύσει εάν η πετρελαϊκή υποδομή του Ιράν γίνει στόχος για το Ισραήλ.

    Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί στους αναλυτές το γεγονός πως μία ενδεχόμενη ισραηλινή απάντηση θα μπορούσε να στοχοθετήσει το νησί Kharg του Ιράν, το οποίο ευθύνεται για το 90% των εξαγωγών αργού της χώρας, με τον αναλυτή της MST Marquee Saul Kavonic, να βλέπει αυξημένες πιθανότητες για ένα τέτοιο χτύπημα.

    Πόσο σημαντικά είναι τα Στενά του Ορμούζ

    Το 2022, η ροή πετρελαίου στο Στενό του Ορμούζ ήταν κατά μέσο όρο 21 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, σύμφωνα με την Αμερικανική Υπηρεσία Πληροφοριών για την Ενέργεια (EIA).

    Αυτό ισοδυναμεί με το 21% περίπου του παγκόσμιου εμπορίου αργού πετρελαίου.

    Η αδυναμία του πετρελαίου να περάσει από ένα σημαντικό σημείο διόδου, έστω και προσωρινά, μπορεί να αυξήσει τις παγκόσμιες τιμές της ενέργειας, να αυξήσει το κόστος μεταφοράς και να δημιουργήσει σημαντικές καθυστερήσεις στον εφοδιασμό.

    Για πολλούς ενεργειακούς αναλυτές, ένα γεγονός όπου θα υπάρξει αποκλεισμός ή σημαντική διακοπή των ροών μέσω του Στενού του Ορμούζ, θεωρείται ως το χειρότερο σενάριο - ένα σενάριο που θα μπορούσε να ωθήσει τις τιμές του πετρελαίου να σκαρφαλώσουν πολύ πάνω από τα 100 δολάρια το βαρέλι.

    Πόσο πιθανό είναι να υπάρξει πρόβλημα εφοδιασμού

    Ο Οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγικών Χωρών (ΟΠΕΚ), του οποίου ηγείται ντε φάκτο η Σαουδική Αραβία, έχει αρκετή εφεδρική πετρελαϊκή ικανότητα για να αντισταθμίσει οποιαδήποτε απώλεια της ιρανικής προμήθειας, εάν τα ισραηλινά αντίποινα θέσουν εκτός λειτουργίας ορισμένες από τις εγκαταστάσεις της χώρας.

    Αλλά μεγάλο μέρος αυτής της εφεδρικής δυναμικότητας βρίσκεται στην περιοχή του Κόλπου, οπότε αν οι πετρελαϊκές εγκαταστάσεις της Σαουδικής Αραβίας ή των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, για παράδειγμα, στοχοποιηθούν επίσης, ο κόσμος θα μπορούσε να αντιμετωπίσει πρόβλημα εφοδιασμού με πετρέλαιο.

    Πόσο ψηλά μπορεί να φτάσουν οι τιμές
    • Πετρέλαιο

    Σύμφωνα με τους αναλυτές στο σενάριο μιας επίθεσης στην ιρανική παραγωγή, θα μπορούσε να περιοριστεί έως και περίπου 3%. Αυτό από μόνο του θα μπορούσε να δει το πετρέλαιο να φτάνει ή να ξεπερνά τα 100 δολάρια/βαρέλι.

    Ωστόσο, εάν επηρεαστεί η διέλευση από τα Στενά του Ορμούζ, μιλάμε για αντίκτυπο στην τιμή του πετρελαίου που θα ήταν τρεις φορές μεγαλύτερος από τους κλυδωνισμούς της δεκαετίας του 1970, μετά την ιρανική επανάσταση και το αραβικό εμπάργκο πετρελαίου, και τώρα μιλάμε για 150 δολάρια και πλέον το βαρέλι πετρελαίου.

    Μάλιστα, στο χειρότερο σενάριο που το Στενό του Ορμούζ κλείσει για ένα μήνα ή περισσότερο, τότε το αργό τύπου Brent θα εκτοξευθεί πιθανότατα στα 350 δολάρια/βαρόμετρο.

    • Φυσικό αέριο

    Τυχόν διαταραχές στη διέλευση κατά μήκος του Στενού του Ορμούζ θα είχαν σοβαρές συνέπειες για τις παγκόσμιες αγορές ενέργειας.

    Το 20% του παγκόσμιου εμπορίου υγροποιημένου φυσικού αερίου έρχεται από το Κατάρ και στη περίπτωση που το Στενό του Ορμούζ κλείσει θα μπορούσε δυνητικά να οδηγήσει σε διαταραχές στις ροές.

    Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα αποτελούσε σοκ για τις παγκόσμιες αγορές φυσικού αερίου, και ιδίως για την Ευρώπη, η όσο πλησιάζει ο χειμώνας θα έχει όλο και πιο αυξημένη ζήτηση φυσικού αερίου για σκοπούς θέρμανσης.

    Πηγή: cnn.gr

  • Πετρέλαιο: Η αναταραχή στην Μέση Ανατολή προκάλεσε τη μεγαλύτερη εβδομαδιαία άνοδο τιμών από τις αρχές του 2023
    Πετρέλαιο: Η αναταραχή στην Μέση Ανατολή προκάλεσε τη μεγαλύτερη εβδομαδιαία άνοδο τιμών από τις αρχές του 2023

    H κλιμάκωση των εχθροπραξιών στη Μέση Ανατολή αύξησε την πιθανότητα να διαταραχθεί ο εφοδιασμός πετρελαίου

    Οι τιμές του πετρελαίου σταθεροποιήθηκαν σήμερα, μετά το μεγαλύτερο ημερήσιο άλμα εδώ και σχεδόν ένα χρόνο, καθώς οι φόβοι ότι το Ισραήλ μπορεί να αποφασίσει να πλήξει τις ιρανικές εγκαταστάσεις αργού, σε αντίποινα για την πυραυλική επίθεση εναντίον του, προκάλεσαν αναταραχή στην αγορά.
    Το Μπρεντ διαπραγματευόταν κάτω από τα 78 δολάρια το βαρέλι μετά την άνοδο κατά 5% την Πέμπτη, καθώς ο Τζο Μπάιντεν δήλωσε ότι οι ΗΠΑ συζητούν αν θα υποστηρίξουν πιθανές ισραηλινές επιθέσεις στις ιρανικές ενεργειακές υποδομές. Αμερικανός αξιωματούχος δήλωσε αργότερα ότι η κυβέρνηση βρίσκεται ακόμη σε συζητήσεις με το Ισραήλ και πιστεύει ότι δεν έχει ληφθεί ακόμη καμία απόφαση.
    Το West Texas Intermediate κυμαίνεται στα 74 δολάρια το βαρέλι. Το αργό έχει εκτιναχθεί κατά περίπου 8% αυτή την εβδομάδα, το μεγαλύτερο ποσοστό από τις αρχές του περασμένου έτους, καθώς η κλιμάκωση των εχθροπραξιών στη Μέση Ανατολή αύξησε την πιθανότητα να διαταραχθεί ο εφοδιασμός πετρελαίου.
    Υπάρχουν «φόβοι ότι το Ισραήλ θα στοχεύσει τις δυνατότητες παραγωγής πετρελαίου του Ιράν, ώστε να χτυπήσει το Ιράν εκεί που πονάει - στην τσέπη του», δήλωσε ο Vishnu Varathan, επικεφαλής οικονομικών και στρατηγικής στην Ασία της Mizuho Bank Ltd. στη Σιγκαπούρη. Ενώ οι τιμές έχουν αυξηθεί, το πετρέλαιο πιθανότατα δεν έχει τιμολογήσει πλήρως έναν ολοκληρωτικό πόλεμο, είπε.

    Η Μέση Ανατολή αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο του παγκόσμιου εφοδιασμού σε αργό πετρέλαιο. Το Ιράν αντλεί τους τελευταίους μήνες περίπου 3,3 εκατομμύρια βαρέλια αργού την ημέρα, καθιστώντας το τον τρίτο μεγαλύτερο παραγωγό στον ΟΠΕΚ.

    Η Citigroup Inc. έχει εκτιμήσει ότι ένα σημαντικό χτύπημα του Ισραήλ στην εξαγωγική ικανότητα του Ιράν θα μπορούσε να αφαιρέσει 1,5 εκατ. βαρέλια ημερήσιας προσφοράς από την αγορά. Εάν το Ισραήλ έπληττε μικρές υποδομές, θα μπορούσαν να χαθούν 300.000 έως 450.000 βαρέλια.

    Υπάρχει επίσης η ανησυχία ότι η Τεχεράνη θα μπορούσε να στοχεύσει ενεργειακές υποδομές σε γειτονικά κράτη, ή διαδρομές εφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένου του κρίσιμου Στενού του Ορμούζ. Η Clearview Energy Partners εκτίμησε ότι μια διακοπή των ροών μέσω του στενού στο στόμιο του Περσικού Κόλπου θα μπορούσε να οδηγήσει το αργό 13 έως 28 δολάρια το βαρέλι υψηλότερα.

    Τυχόν μεγάλο άλμα στις τιμές του πετρελαίου, εάν διατηρηθεί, θα μπορούσε να συμβάλει στην αναζωπύρωση του πληθωρισμού, ακριβώς τη στιγμή που πολλές κεντρικές τράπεζες, έχουν αρχίσει να χαλαρώνουν τα επιτόκια μετά την υποχώρηση του ρυθμού αύξησης των τιμών.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Πετρέλαιο: Φόβοι για εκτόξευση των τιμών ακόμα και πάνω από $100 το βαρέλι λόγω του πολέμου στη Μέση Ανατολή
    Πετρέλαιο: Φόβοι για εκτόξευση των τιμών ακόμα και πάνω από $100 το βαρέλι λόγω του πολέμου στη Μέση Ανατολή

    Πάνω από τα 74 δολ. το βαρέλι το αργό - Τι θα σημάνει μια περαιτέρω κλιμάκωση σε περίπτωση επιθέσεων στις ιρανικές πετρελαϊκές εγκαταστάσεις ή το κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ

    Το Ιράν εκτόξευσε περίπου 200 βαλλιστικούς πυραύλους κατά του Ισραήλ την Τρίτη, μια απότομη αλλά σύντομη κλιμάκωση μεταξύ των αντιπάλων στη Μέση Ανατολή που απειλεί να προκαλέσει νέο γύρο επιθέσεων, καθώς ο πρωθυπουργός Μπέντζαμιν Νετανιάχου ορκίστηκε αντίποινα.
    Οι τιμές του πετρελαίου σημείωσαν άνοδο άνω του 5% εν μέσω ανησυχιών για διαταραχές του εφοδιασμού από την πλούσια σε ενέργεια περιοχή. Εν τω μεταξύ, το ράλι των μετοχών ανακόπηκε ενώ τα ομόλογα και ο χρυσός αυξήθηκαν επίσης, καθώς οι επενδυτές υποχώρησαν σε ασφαλή καταφύγια.
    Οι παρατηρητές πετρελαίου βλέπουν τώρα μια πραγματική απειλή διαταραχών του εφοδιασμού μετά την τελευταία κλιμάκωση Ιράν-Ισραήλ.

    oil-prices-graph
    Η πυραυλική επίθεση του Ιράν κατά του Ισραήλ διαψεύδει το σενάρια για πτωτική πορεία στις τιμές του πετρελαίου, με το χτύπημα να εγείρει ανησυχίες για πιθανές διαταραχές του εφοδιασμού από τη Μέση Ανατολή σε περίπτωση περαιτέρω αύξησης των εντάσεων..

    Το αργό μπρεντ αυξήθηκε περισσότερο από 5% μετά την επίθεση την Τρίτη, πριν μειώσει κάποια από αυτά τα κέρδη. Το πετρέλαιο αυξήθηκε και πάλι την Τετάρτη και διαπραγματεύεται πάνω από τα 74 δολάρια το βαρέλι.

    Παρόλα αυτά, η αγορά δεν έχει αποτιμήσει πλήρως τον κίνδυνο ενός περαιτέρω άλματος των τιμών σε περίπτωση επιθέσεων στις ιρανικές πετρελαϊκές εγκαταστάσεις ή αν η Τεχεράνη αποκλείσει τα Στενά του Ορμούζ, σύμφωνα με αναλυτές και επενδυτές.

    «Η αγορά αργού ήταν εξαιρετικά εφησυχασμένη όσον αφορά τον γεωπολιτικό κίνδυνο», δήλωσε ο Μπομπ ΜακΝάλι, πρόεδρος της Rapidan Energy Group και σύμβουλος στην κυβέρνηση του Τζορτζ Μπους. «Το ασφάλιστρο κινδύνου του αργού θα αυξανόταν μόνο αν η αγορά έβλεπε μια κλιμάκωση που θα επηρέαζε άμεσα τις ενεργειακές υποδομές ή ροές ή αν το Ισραήλ επιτίθετο σε απειλητικές για το καθεστώς κρίσιμες υποδομές».

    Το χτύπημα από το Ιράν, το οποίο παράγει περισσότερα από 3 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου την ημέρα, ήταν αντίποινα μετά τις επιθέσεις που πραγματοποίησε το Ισραήλ τις τελευταίες ημέρες κατά του Λιβάνου. Ο παραγωγός του ΟΠΕΚ είχε επίσης απειλήσει να προβεί σε αντίποινα μετά τη δολοφονία του πολιτικού ηγέτη της Χαμάς στην Τεχεράνη τον Ιούλιο – μια επίθεση που αποδόθηκε στο Ισραήλ.

    Το πετρέλαιο θα μπορούσε να σκαρφαλώσει έως και 7 δολάρια το βαρέλι εάν οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους επέβαλαν οικονομικές κυρώσεις στο Ιράν ή κατά 13 δολάρια εάν το Ισραήλ χτυπούσε τις ιρανικές ενεργειακές υποδομές, σύμφωνα με προκαταρκτικές εκτιμήσεις της Clearview Energy Partners. Μια διακοπή των ροών μέσω των Στενών του Ορμούζ θα μπορούσε να έχει το μεγαλύτερο αντίκτυπο, οδηγώντας το αργό από 13 έως 28 δολάρια υψηλότερα, δήλωσε η εταιρεία.

    Διαβάστε αναλυτικά στο newmoney.gr
    Πηγή: Protothema.gr
  • Ανακοινώθηκε η τιμή εκκίνησης του πετρελαίου θέρμανσης για το 2024-25
    Ανακοινώθηκε η τιμή εκκίνησης του πετρελαίου θέρμανσης για το 2024-25

    Σε 15 μέρες ξεκινάει και επίσημα η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης. Ποια θα είναι η τιμή του.

    Για την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης μίλησε η Πρόεδρος Βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα.

    Η ίδια αποκάλυψε ότι η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης θα κυμανθεί -τις πρώτες μέρες κυκλοφορίας- θα είναι περίπου στο 1,10 ευρώ/λίτρο με 1,15 ευρώ/λίτρο, στην Αττική.

    Σε άλλες περιοχές, πιο ορεινές και σε νησιά η τιμή θα είναι πιο ανεβασμένη λόγω και του κόστους των μεταφορικών.

    Η κα. Ζάγκα τόνισε για ακόμα μια φόρα ότι αν η κυβέρνηση μειώσει τον ειδικό φόρο, θα αγοράσει περισσότερος κόσμος, θα πουλήσει ο κλάδος περισσότερο και ο μόνος χαμένος θα είναι το «παρεμπόριο».

    Σε άλλες χώρες οι τιμές του πετρελαίου θέρμανσης ευρώ/ανά λίτρο είναι:

    • Ρουμανία: 0,87
    • Ισπανία: 0,88
    • Βέλγιο: 0,93
    • Γερμανία: 0,94
    • Κύπρος: 1,04
    • Σουηδία: 1,17
    • Ιταλία: 1,37
    • Δανία: 1,68

    Οι τιμές αυτές διαμορφώθηκαν στις 23 Σεπτεμβρίου και αν αυτή τη στιγμή η τιμή στο πετρέλαιο θέρμανσης για την Ελλάδα θα είναι 1,15 τότε η χώρα θα είναι από τις πιο ακριβές στο πετρέλαιο και λίγο πιο χαμηλά από τη Σουηδία.

    Επίδομα θέρμανσης: Οι δικαιούχοι και τα ποσά

    Όπως και την προηγούμενη χρονιά, η κυβέρνηση σχεδιάζει να χορηγήσει επίδομα θέρμανσης σε συγκεκριμένες ομάδες του πληθυσμού, λαμβάνοντας υπόψη τις κλιματικές συνθήκες κάθε περιοχής μέσω του συστήματος βαθμοημερών για το πώς θα κυμανθούν τα ποσά.

    Υπενθυμίζεται ότι το 2023 οι αιτήσεις για το επίδομα θέρμανσης άνοιξαν αρχές Νοέμβρη και το myΘέρμανση ήταν ανοιχτό μέχρι αρχές Δεκέμβρη. Το ίδιο αναμένεται να γίνει και φέτος.

    Οι πληρωμές για το επίδομα θέρμανσης πέρσι είχαν γίνει:

    • Έως την 22η Δεκεμβρίου 2023 για το σύνολο των αγορών, που θα τιμολογηθούν έως την 30ή Νοεμβρίου 2023, και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 8η Δεκεμβρίου 2023.
    • Έως την 29η Φεβρουαρίου 2024 για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν έως την 31η Ιανουαρίου 2024 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 15η Φεβρουαρίου 2024.
    • Έως την 30η Απριλίου 2024 για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν έως την 31η Μαρτίου 2024 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 15η Απριλίου 2024.

    * Ειδικά για το φυσικό αέριο και για την κατανάλωση θερμικής ενέργειας μέσω τηλεθέρμανσης, θα καταχωρούνται έως την 15η Ιουλίου 2024 δικαιολογητικά με ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού πληρωμής έως την 30η Ιουνίου 2024 και το αντίστοιχο ποσό επιδόματος θα καταβάλλεται έως την 31η Ιουλίου 2024.

    Τονίζεται ότι οι ημερομηνίες και η διαδικασία για το επίδομα θέρμανσης δεν αναμένεται να αλλάξουν και θα μείνει το ίδιο σε σχέση με χρονοδιάγραμμα, αίτηση και ποσά.

    Τα ποσά στους δικαιούχους για το επίδομα θέρμανσης

    Πέρσι το ύψος του επιδόματος δεν ήταν μικρότερο των 100 ευρώ και δεν υπερέβαινε τα 800 ευρώ.

    Το ανώτατο ποσό φτάνει στα 1.000 ευρώ, αλλά αφορά μόνο οικισμούς με αυξημένες ενεργειακές ανάγκες.

    Υπενθυμίζεται ότι κάθε δικαιούχος μπορεί να επιδοτηθεί μόνο για ένα καύσιμο, και για αγορές τουλάχιστον διπλάσιας αξίας των επιδοτούμενων ειδών καυσίμων θέρμανσης.

    Δικαιούχοι είναι τα φυσικά πρόσωπα, άγαμα ή έγγαμα ή σε κατάσταση χηρείας ή σε πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης ή εν διαστάσει ή διαζευγμένα, εφόσον πληρούν τα κριτήρια.

    Το επίδομα χορηγείται στα ως άνω φυσικά πρόσωπα, για την κατανάλωση των επιδοτούμενων με την παρούσα ειδών καυσίμων θέρμανσης και θερμικής ενέργειας μέσω τηλεθέρμανσης, για τα ακίνητα, τα οποία χρησιμοποιούν ως κύρια κατοικία κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης, είτε αυτά μισθώνονται, είτε είναι δωρεάν παραχωρούμενα ή ιδιοκατοικούνται.

    • Ειδικά για τους έγγαμους και τα πρόσωπα με σύμφωνο συμβίωσης, δικαιούχος είναι ο υπόχρεος σε υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος κατά το άρθρο 67 του ν. 4172/2013 ή ένας εκ των δύο σε περίπτωση υποβολής χωριστής δήλωσης.
    • Ειδικά για τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης στους καταναλωτές καυσόξυλων και βιομάζας (πέλλετ) τίθεται ως πρόσθετη προϋπόθεση το ακίνητο να βρίσκεται σε οικισμό με πληθυσμό ίσο ή κατώτερο των δέκα χιλιάδων (10.000) κατοίκων και ο αντίστοιχος συντελεστής επιδότησης να είναι ίσος ή μεγαλύτερος του 0,8.
    • Ειδικά για τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης στους καταναλωτές θερμικής ενέργειας μέσω τηλεθέρμανσης τίθεται ως πρόσθετη προϋπόθεση το ακίνητο να βρίσκεται σε έναν από τους Δήμους Σερρών, Εορδαίας, Κοζάνης, Αμυνταίου ή Μεγαλόπολης.
    Τι θα γίνει με το επίδομα θέρμανσης - Πρόταση «βόμβα»

    Η ΠΟΠΕΚ επαναφέρει την περσινή πρότασή της, ζητώντας εκ νέου το φετινό προϋπολογισθέν ποσό της επιδότησης πετρελαίου θέρμανσης να δοθεί απευθείας στην αντλία.

    Όπως σημειώνεται «κατά την προηγούμενη περίοδο διακίνησης, η κυβέρνηση διέθεσε για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης 73.400.000 ευρώ λιγότερα από τα προϋπολογισθέντα 237 εκατ. ευρώ, με λογική συνέπεια να υπάρχει πρόσθετος δημοσιονομικός χώρος, ώστε να ελαφρυνθούν οι ταλαιπωρημένοι και υπερφορολογημένοι (ιδιώτες και επιχειρήσεις) καταναλωτές του πετρελαίου θέρμανσης».

    Τα πλεονεκτήματα

    Η έκπτωση του πετρελαίου θέρμανσης απευθείας στην αντλία (επιδότηση στην αντλία), συγκεντρώνει τα εξής σημαντικά πλεονεκτήματα, κατά την ΠΟΠΕΚ:

    • Ελαφρύνει και ανακουφίζει άμεσα τους καταναλωτές πετρελαίου θέρμανσης, που έχουν πραγματικά ανάγκη και αδυνατούν να καταβάλλουν ακέραιο εκ προοιμίου το συνολικό ποσό αγοράς θέρμανσης και όχι εκείνους (αρκετούς) που αυτοβαφτίζονται «οικονομικά αδύναμοι» προκειμένου να εκμεταλλευτούν την λήψη επιδόματος. Επίσης εξαλείφει άλλα παράνομα και διόλου αμελητέα παρελκόμενα στην διακίνηση του πετρελαίου θέρμανσης, όπως είναι το εμπόριο επιδόματος.
    • Οι καταναλωτές, πληρώνοντας άμεσα φτηνότερα το καύσιμο μπορούν να προμηθευτούν μεγαλύτερη ποσότητα, ώστε να πετύχουν καλύτερη τιμή, χωρίς να δεινοπαθούν υπολογίζοντας το στενό οικονομικό περιθώριο, που τους περιορίζει να αγοράζουν πετρέλαιο με το σταγονόμετρο.
    • Οι πρατηριούχοι χρειάζονται 20% μειωμένα κεφάλαια, ήτοι λιγότερο χρηματοοικονομικό κόστος.
    • Η φθηνή τιμή του πετρελαίου θέρμανσης πάντα μειώνει το εύρος της καύσης ξυλείας και άλλων παραγώγων της με τα αυτονόητα οικολογικά και υγειονομικά αποτελέσματα.
    • Η μείωση της τιμής έχει θετική επίπτωση στον πληθωρισμό του κράτους αλλά και στο παραγωγικό κόστος των επιχειρήσεων, που συμπαρασύρει όλη την αγορά.
    • Με τα σημερινά δεδομένα η τιμή έναρξης του πετρελαίου θέρμανσης για τις αστικές περιοχές θα πλησίαζε τα 0,90 ευρώ το λίτρο.
    • Δεν επιβαρύνεται, επί πλέον, ο προϋπολογισμός.
    • Καταργείται στην πράξη η πλατφόρμα «Ήφαιστος» μειώνοντας το γραφειοκρατικό κόστος διαχείρισης του εν λόγω συστήματος καταχώρησης του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης τόσο για το κράτος όσο και για τον έμπορο, η οποία σημειώνεται ότι ανοίγει ετεροχρονισμένα, προκαλώντας το άγχος των καταναλωτών και των λογιστών να προβούν στην αίτηση με τις κλασικές και μη εξαιρετέες αστοχίες.
    • Η χαμηλή τιμή του καυσίμου θα μειώσει το κόστος της τραπεζικής προμήθειας που καταβάλλουν οι έμποροι περίπου κατά 20%. Το συνολικό ποσό που θα πληρώσουν λιγότερο οι έμποροι για τραπεζικές προμήθειες ξεπερνά το 1.700.000 ευρώ.

    «Η επιδότηση πετρελαίου θέρμανσης κατευθείαν στην αντλία αποτελεί ένα μέτρο που θα ωφελήσει τον πολίτη, χωρίς ταλαιπωρία, να εφοδιαστεί το είδος θέρμανσης που επιθυμεί και όχι αυτό που αναγκάστηκε να επιλέξει λόγω οικονομικής αδυναμίας , θέτοντας εξ ανάγκης σε κίνδυνο την υγεία του» καταλήγει η ανακοίνωση.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Πετρέλαιο θέρμανσης: Οι εκτιμήσεις για την τιμή διάθεσης – Τι ζητούν οι Πρατηριούχοι
    Πετρέλαιο θέρμανσης: Οι εκτιμήσεις για την τιμή διάθεσης – Τι ζητούν οι Πρατηριούχοι

    Σε τιμή χαμηλότερη κατά 26 λεπτά, συγκριτικά με τον Οκτώβριο του 2023, αναμένεται να ξεκινήσει στις 15 του επόμενου μήνα η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης, με βάση τις σημερινές διυλιστηριακές τιμές και υπό την προϋπόθεση ότι δε θα υπάρξουν δυσμενείς εξελίξεις σε επίπεδο γεωπολιτικής, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) Θέμη Κιουρτζή, επικεφαλής του Σωματείου Πρατηριούχων Καυσίμων Θεσσαλονίκης «Άγιος Χριστόφορος».

    Όπως διευκρίνισε σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η φετινή τιμή εκκίνησης του πετρελαίου θέρμανσης εκτιμάται πως θα διαμορφωθεί στο 1,14 ευρώ/λίτρο στις αστικές περιοχές -στην ελληνική περιφέρεια οι τιμές είναι λίγο πιο «τσιμπημένες» λόγω και των μεταφορικών- , όταν η αντίστοιχη πέρυσι ήταν 1,40 ευρώ/λίτρο, στα ίδια επίπεδα με το 2022.

    Ο κ. Κιουρτζής διαβεβαίωσε ότι όλα είναι έτοιμα για την έναρξη της διάθεσης πετρελαίου θέρμανσης στα ελληνικά νοικοκυριά, τα οποία το 2023 έκαναν μειωμένες παραγγελίες κατά 20% σε σχέση με το 2022, κυρίως λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, ενώ σημείωσε πως υπάρχουν κάποια ζητήματα που πρέπει να διευθετηθούν προκειμένου να μην υπάρξουν «παρατράγουδα». Στο πλαίσιο αυτό ανέφερε πως «εάν τελικά δεν έχουμε ομαλή εκκίνηση της διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης, δεν θα φέρουν καμία απολύτως ευθύνη οι διανομείς», επισημαίνοντας ότι «η Πολιτεία δεν πρέπει να αθετήσει την δέσμευσή της για την κατάργηση της πλατφόρμας Ήφαιστος και των άδικων προστίμων για γραφειοκρατικά λάθη άνευ σημασίας» και διευκρινίζοντας ότι «εμείς ήδη ως ομοσπονδία έχουμε κάνει τις κινήσεις που απαιτούνται για να αποτρέψουμε το παραμικρό πρόβλημα».

    Επιστολή στον Χατζηδάκη

    Με επιστολή της στον υπουργό Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, η ΠΟΠΕΚ ζητά εκ νέου το φετινό προϋπολογισθέν ποσό της επιδότησης πετρελαίου θέρμανσης να δοθεί απευθείας στην αντλία. «Με την υιοθέτηση της πρότασής μας και με τα σημερινά δεδομένα, η τιμή έναρξης του πετρελαίου θέρμανσης για τις αστικές περιοχές θα πλησίαζε τα 0,90 ευρώ το λίτρο», εξήγησε ο κ. Κιουρτζής.

    Η έκπτωση του πετρελαίου θέρμανσης απευθείας στην αντλία, όπως επισημαίνει στην επιστολή της η ΠΟΠΕΚ, συγκεντρώνει σειρά σημαντικών πλεονεκτημάτων όπως ότι: Ελαφρύνει και ανακουφίζει άμεσα τους καταναλωτές πετρελαίου θέρμανσης. Οι καταναλωτές, πληρώνοντας άμεσα φτηνότερα το καύσιμο μπορούν να προμηθευτούν μεγαλύτερη ποσότητα, ώστε να πετύχουν καλύτερη τιμή και οι πρατηριούχοι χρειάζονται 20% μειωμένα κεφάλαια, ήτοι λιγότερο χρηματοοικονομικό κόστος.

    Επιπλέον, σύμφωνα με την ΠΟΠΕΚ, η φθηνή τιμή του πετρελαίου θέρμανσης οδηγεί σε μείωση του εύρους της καύσης ξυλείας και άλλων παραγώγων της με τα αυτονόητα οικολογικά και υγειονομικά αποτελέσματα, η μείωση της τιμής έχει θετική επίπτωση στον πληθωρισμό του κράτους αλλά και στο παραγωγικό κόστος των επιχειρήσεων, που συμπαρασύρει όλη την αγορά.

    Όπως διευκρίνισε ο κ. Κιουρτζής στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, με την υιοθέτηση της πρότασης της ΠΟΠΕΚ, καταργείται στην πράξη και η λειτουργία της πλατφόρμας «Ήφαιστος», μειώνοντας έτσι το γραφειοκρατικό κόστος διαχείρισης του συστήματος καταχώρησης του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης τόσο για το κράτος, όσο και για τον έμπορο. Σημείωσε δε ότι η εν λόγω πλατφόρμα ανοίγει ετεροχρονισμένα, προκαλώντας το άγχος των καταναλωτών και των λογιστών να προβούν στην αίτηση με τις κλασικές και μη εξαιρετέες αστοχίες.

    Για το νομό Θεσσαλονίκης, ο κ. Κιουρτζής ανέφερε ότι λειτουργούν περί τα 350 πρατήρια, εκ των οποίων τα 150 από εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, ενώ την τελευταία πενταετία τουλάχιστον 100 πρατήρια στον νομό, είτε κατέβασαν ρολά, είτε πέρασαν στα χέρια τρίτων και κάποια εξ αυτών σε ομίλους.

    Πηγή: Ethnos.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch