Αντιμέτωποι με ένα πρωτοφανές μπαράζ ανατιμήσεων βρίσκονται οι καταναλωτές, με την τιμή της βενζίνης πλέον να σπάει ρεκόρ όλων των εποχών.
Σύμφωνα λοιπόν, με το δελτίο επισκόπησης τιμών καυσίμων του παρατηρητηρίου του υπουργείου Ανάπτυξης, η πανελλαδική μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έφτασε τα 1,841 ευρώ το λίτρο, σπάζοντας το ρεκόρ όλων των εποχών που κρατούσε από τον Αύγουστο του 2012 (1,838€/l), σύμφωνα με το imerisia.gr.
Η υψηλότερη μέση τιμή στη χώρα καταγράφεται για ακόμα ημέρα στις Κυκλάδες με 2,040 ευρώ το λίτρο και ακολουθούν τα Δωδεκάνησα με 1,980 ευρώ και η Ευρυτανία με 1,937 ευρώ. Χαμηλότερες τιμές βρίσκει κανείς στα αστικά κέντρα με την τιμή στην Αττική να διαμορφώνεται στα 1,815 ευρώ ανά λίτρο και στη Θεσσαλονίκη στα 1,809 ανά λίτρο.
Στα ύψη παραμένουν στη χώρα και οι τιμές των υπόλοιπων καυσίμων. Συγκεκριμένα, το τιμολόγιο διαμορφώθηκε χθες, ως εξής:
Σε ιστορικό 8ετίας το μπρεντ
Την ίδια ώρα οι εξελίξεις στο διεθνές περιβάλλον δεν προμηνύουν αποκλιμάκωση των λιανικών τιμών των καυσίμων. Οι διεθνείς τιμές πετρελαίου βρίσκονται ξανά σε τροχιά ανόδου, με το αργό να καταγράφει αύξηση 0,52% και να ανέρχεται στα 91.58 δολάρια το βαρέλι.
Πρόκεται για τη μεγαλύτερη αύξηση που έχει σημειωθεί τα τελευταία 8 χρόνια. Όπως αναφέρει το CNBC το σκηνικό των ανατιμήσεων δεν πρόκειται να αλλάξει σύντομα, αφού η ζήτηση αυξάνεται αλλά η προσφορά δεν ενισχύεται.
ΠΟΠΕΚ: Επιτακτική ανάγκη για μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, με επιστολή που απηύθυνε προς τον υπουργό Οικονομικών χαρακτηρίζει τη μείωση του ΕΦΚ των καυσίμων πιο αναγκαία από ποτέ.
Συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία αναφέρει τα δημόσια έσοδα από τον ΦΠΑ είναι σημαντικά αυξημένα, εξαιτίας της εξαιρετικά υψηλής τιμής των καυσίμων, με αποτέλεσμα σε σύγκριση με πέρυσι, η αύξηση των κρατικών εσόδων να αγγίζει τα 10 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο.
Η ΠΟΠΕΚ επισημαίνει πως πολλοί πολίτες «χρησιμοποιούν περισσότερο τα οχήματά τους και αποφεύγουν τον συνωστισμό των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, όχι γιατί είναι πλούσιοι, όπως ατυχώς ειπώθηκε, αλλά διότι προσπαθούν να προφυλαχτούν από την πανδημία. Οι οδηγοί, έστω και με λίγα λίτρα στο ρεζερβουάρ τους, προσπαθούν να προστατευτούν» σημειώνει.
Προσθέτει πως «το αυξημένο κόστος μεταφοράς επιβαρύνει επιπλέον τόσο τις τιμές των προϊόντων, όσο και των υπηρεσιών, αυξάνοντας τον πληθωρισμό» την ώρα που «οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν ως αγαθό θέρμανσης το πετρέλαιο θέρμανσης, είναι ιδιαιτέρως φορολογημένοι».
«Δεν θεωρούμε λογικό από την μία να επιδοτούμε την ηλεκτροκίνηση και από την άλλη να εξαναγκάζουμε τους καταναλωτές να χρησιμοποιούν τα τζάκια τους, προσθέτοντας μεγάλη ατμοσφαιρική ρύπανση» υπογραμμίζει η Ομοσπονδία, και σημειώνει πως «για την αύξηση των κρατικών εσόδων πρέπει επιτέλους να ληφθούν μέτρα για τον περιορισμό της παραβατικότητας, που θα αποφέρει μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στα ταμεία του κράτους».
Πηγή: Ethnos.gr