Δευτέρα, 07 Φεβρουαρίου 2022 17:24

Κτηματολόγιο: Ηλεκτρονικά από τον Απρίλιο όλα τα πιστοποιητικά

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Από τον Απρίλιο το σύνολο των πιστοποιητικών εξετάζεται να παρέχονται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά απ’ όλα τα Κτηματολογικά Γραφεία του Κτηματολογίου.

Το σίγουρο πάντως είναι, όπως λέει, πως από τον επόμενο μήνα, τα Κτηματολογικά Γραφεία του φορέα, θα έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν ηλεκτρονικά όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά που απαιτούνται για τις δικαιοπραξίες.

Ο σχεδιασμός αυτός προωθείται, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με τις ουρές. Σήμερα, το πρόβλημα αυτό, είναι ιδιαίτερα έντονο, στο Κτηματολογικό Γραφείο Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με πηγές από το Κτηματολόγιο, πρόκειται για έμμισθο Υποθηκοφυλακείο, που λειτουργεί μεταβατικά ως Γραφείο Κτηματογράφησης, είναι υποστελεχωμένο, και αυτή τη στιγμή – και μέχρι να μετεξελιχθεί σε Κτηματολογικό Γραφείο – δεν έχει τη δυνατότητα να εκδίδει ηλεκτρονικά τα απαραίτητα πιστοποιητικά.

Σε ό,τι αφορά το προαναφερόμενο Γραφείο, από την 1η Απριλίου περιέχεται στο Κτηματολόγιο, και θα έχει πλέον τη δυνατότητα να εκδίδει ψηφιακά όλα τα έγγραφα, ενώ μέσα στις επόμενες μέρες πιάνουν δουλειά και 40 δικηγόροι.

Σημειώνεται πως μέσα στο επόμενο διάστημα, τα 390 υποθηκοφυλακεία της χώρας θα έχουν μετεξελιχθεί σε 17 σύγχρονα Κτηματολογικά Γραφεία και 75 υποκαταστήματα αυτών. Στο σημείο αυτό, θα πρέπει να διευκρινιστεί, πως μέχρι στιγμής λειτουργούν εννέα Κτηματολογικά Γραφεία και 40 υποκαταστήματα.

Οι ψηφιακές υπηρεσίες των Κτηματολογικών Γραφείων βρίσκονται στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη του Δημοσίου (gov.gr) και στο Κτηματολόγιο (ktimatologio.gov.gr). Περιλαμβάνουν: ηλεκτρονικό πρωτόκολλο, ολοκληρωμένη ψηφιακή διαδικασία για αιτήσεις, πληρωμές και παραλαβή πιστοποιητικών, διαγραμμάτων και αντιγράφων από πολίτες (και αγωγών, δικογράφων κι άλλων πράξεων από δικηγόρους) ψηφιακή υποβολή συμβολαίων από τους συμβολαιογράφους, αυτόματος προδικαστικός έλεγχος, αυτόματος υπολογισμός τελών και ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Στο μεταξύ, σε ό,τι αφορά τους διαμεσολαβητές, φαίνεται πως αργούν ακόμη να πιάσουν δουλειά. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε, οι εξειδικευμένοι διαμεσολαβητές του Κτηματολογίου (δικηγόροι) να πιάνουν δουλειά από την 1η Απριλίου προκειμένου να επιλύουν κτηματολογικές διαφορές, με το κόστος των υπηρεσιών τους να ανέρχεται σε 25 ευρώ την ώρα.

Το 2022 είναι χρονιά ορόσημο για το Κτηματολόγιο. Κι αυτό διότι είναι η τελευταία χρονιά που οι ιδιοκτήτες ακίνητων μπορούν να δηλώσουν την περιουσία τους – έστω και με καθυστέρηση – χωρίς να πληρώσουν πρόστιμο. Επιπλέον, είναι η τελευταία χρονιά που μπορούν να κάνουν διόρθωση των ανακριβών πρώτων εγγραφών ώστε να μη χαρακτηριστούν τα ακίνητά τους ως «αγνώστου ιδιοκτήτη» και να περιέλθουν στο Δημόσιο.

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 07 Φεβρουαρίου 2022 13:45

Σχετικά Άρθρα

  • Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τις δηλώσεις στο Κτηματολόγιο: Αλαλούμ με την προθεσμία - Γιατί αντιδρούν συγκεκριμένες περιοχές
    Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τις δηλώσεις στο Κτηματολόγιο: Αλαλούμ με την προθεσμία - Γιατί αντιδρούν συγκεκριμένες περιοχές

    Ανάποδα έχει γυρίσει η κλεψύδρα για την υποβολή δηλώσεων ιδιοκτησίας στο Κτηματολόγιο με την τελική ημερομηνία γι΄αυτό να παραμένει η 30ή Νοεμβρίου 2024, καθώς το αρμόδιο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει διαμηνύσει σε όλους τους τόνους ότι δεν πρόκειται να δοθεί νέα παράταση. Ωστόσο η ημερομηνία αυτή δεν είναι οριζόντια για το σύνολο των υπό κτηματογράφηση περιοχών καθώς σε πολλές απ΄αυτές η διαδικασία είχε ξεκινήσει νωρίτερα και κατά συνέπεια σε ορισμένες έχει ολοκληρωθεί και το στάδιο της ανάρτησης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι πλατφόρμες υποδοχής των δηλώσεων από τους αναδόχους έχουν κλείσει σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και σίγουρα νωρίτερα από την απώτατη καταληκτική προθεσμία.

    Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί η Φθιώτιδα όπου η υποδοχή δηλώσεων σταμάτησε ύστερα από την τελευταία παράταση στις 30 Ιουνίου αιφνιδιάζοντας πολλούς από τους ιδιοκτήτες, όπως επισημαίνουν στο «Εθνος» φορείς της περιοχής, οι οποίοι δεν είχαν αντιληφθεί ότι η παράταση έως τις 30 Νοεμβρίου δεν αφορούσε το σύνολο των περιοχών.

    Ο Δικηγορικός Σύλλογος της Λαμίας μιλά για απόφαση που επιφέρει «ξαφνικό θάνατο», ενώ βουλευτές Φθιώτιδας τόσο από το κυβερνητικό στρατόπεδο όσο και από την αντιπολίτευση ζητούν παράταση της διαδικασίας ώστε να ευθυγραμμιστεί με την καταληκτική ημερομηνία της 30ής Νοεμβρίου. Το ίδιο ζητούν με ψήφισμά τους και οι έξι δήμαρχοι του νομού, οι οποίοι σημειώνουν πως ο τρόπος που επικοινωνήθηκε μέχρι και πρόσφατα η ημερομηνία της 30ής Νοεμβρίου προκάλεσε σύγχυση στους πολίτες: «Όλοι μας παρακολουθήσαμε, τις διαβεβαιώσεις - δηλώσεις στα ΜΜΕ εντός των μηνών Μαΐου & Ιουνίου 2024 του αρμοδίου Υφυπουργού κ. Κυρανάκη, για παράταση και οριστική λήξη της προθεσμίας την 30/11/2024, όπως άλλωστε ισχύει στις περισσότερες υπό κτηματογράφηση περιοχές της χώρας (Ν. Αττικής κλπ)», αναφέρουν οι δήμαρχοι. Και συνεχίζουν: «Παρά ταύτα και παρά το γεγονός ότι, υπάρχουν αδήλωτες ιδιοκτησίες σε ποσοστό 35-40%, με απόφαση του Δ.Σ. της «Ελληνικό Κτηματολόγιο» στις 30/6/2024, έκλεισε -χωρίς παράταση- για την περιοχή μας, η παραλαβή εκπροθέσμων δηλώσεων ακινήτων, με δυσμενέστατες συνέπειες για τους πολίτες του Νομού μας, που έχουν αδήλωτες ιδιοκτησίες, καθώς θα δημιουργηθεί μείζον κοινωνικό και οικονομικό πρόβλημα», τονίζουν.

    Από την πλευρά της η διοίκηση του Ελληνικού Κτηματολογίου και η ηγεσία του υπουργείου διαμηνύουν πως το ενδεχόμενο παράτασης είναι εκτός συζήτησης καθησυχάζοντας, πάντως, τους πολίτες ότι θα μπορέσουν να επιλύσουν και εξωδικαστικά το ζήτημα στο επόμενο στάδιο του λειτουργούντος Κτηματολογίου.

    Ωστόσο μέχρι τότε οι ιδιοκτήτες θα βρίσκονται σε απόλυτη αβεβαιότητα γνωρίζοντας ότι οι ιδιοκτησίες τους βρίσκονται σε μία «γκρίζα ζώνη». Με την οριστικοποίηση των αρχικών εγγραφών τα ακίνητά τους θα χαρακτηριστούν ως «αγνώστου ιδιοκτήτη» και όχι μόνο δε θα μπορούν να προβούν σε μεταβιβάσεις, κλπ αλλά θα αντιμετωπίζουν και τον δυνητικό κίνδυνο αυτά να περιέλθουν στην κυριότητα του Δημοσίου. Πολλά δε εξ αυτών είναι γεωτεμάχια για τα οποία θα πρέπει να υποβληθούν δηλώσεις καλλιέργειας, κάτι το οποίο δεν έχει αποσαφηνιστεί εάν θα μπορέσει να γίνει απρόσκοπτα για τα αδήλωτα.

    Παράλληλα ελλοχεύει πάντα ο κίνδυνος να απαιτηθούν αγωγές και δικαστήρια, τα οποία οι νομικοί προειδοποιούν ότι μπορούν να διαρκέσουν ακόμα και δέκα χρόνια συμπεριλαμβανομένων των εφέσεων και των αναιρέσεων βάζοντας τους ιδιοκτήτες όχι μόνο σε δικαστικές, αλλά και σε οικονομικές περιπέτειες.

    Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι δηλώσεις ιδιοκτησίας στην περιοχή εμφανίζουν σημαντικό βαθμό δυσκολίας και απαιτούν περισσότερο χρόνο και από τους επαγγελματίες που τις έχουν αναλάβει κυρίως σε ό,τι αφορά τις εκτός αναδασμού ιδιοκτησίες, ενώ η περιοχή αντιμετωπίζει ακόμα σημαντικά προβλήματα από τις συνέπειες της κακοκαιρίας Daniel.

    Τι λέει το υπουργείο

    Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στα οποία απευθύνθηκε το «Εθνος», δεν υπάρχει πρόθεση να ξανανοίξει το στάδιο των δηλώσεων, στις περιοχές στις οποίες έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία: «Οι πολίτες που δεν έχουν υποβάλει δήλωση έως τώρα στις προαναφερθείσες περιοχές, δεν μπορούν πλέον να υποβάλουν εφόσον έχει παρέλθει η προθεσμία υποβολής εκπρόθεσμων δηλώσεων. Ωστόσο, μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις διόρθωσης μετά την ένταξη των περιοχών στο λειτουργούν Κτηματολόγιο», αναφέρουν τονίζοντας ότι το κράτος δεν έχει καμία διάθεση να υφαρπάξει την περιουσία των πολιτών.

    Επισημαίνουν μάλιστα ότι με το νομοσχέδιο που θα παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο θα προβλέπεται η δυνατότητα επίλυσης υποθέσεων στα κτηματολογικά γραφεία και οι πολίτες θα γλιτώνουν την μακροχρόνια δικαστική ταλαιπωρία που υφίστανται σήμερα.

    Ηδη μέσα από το νέο εργαλείο του Κτηματολογίου, maps.ktimatologio.gr οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δουν τη φάση κτηματογράφησης που βρίσκονται όλες οι περιοχές της χώρας.

    Η κυβέρνηση έχει αναφέρει πολλάκις μέχρι σήμερα ότι το Κτηματολόγιο θα έχει ολοκληρωθεί το 2025. Παραμένει ωστόσο ανοιχτό το πόσο πλήρες και πόσο αξιόπιστο ως προς την ασφάλεια δικαίου θα είναι αυτό το Κτηματολόγιο εφόσον διορθώσεις, δικαστικές και εξωδικαστικές διαδικασίες θα συνεχίζονται. Ο αριθμός των αδήλωτων ακινήτων κρίνεται ήδη πολύ μεγαλύτερος του αναμενόμενου, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία τα αδήλωτα γεωτεμάχια φτάνουν ήδη τα 3.300.517 (22% του συνόλου), εκ των οποίων μάλιστα πάνω από 330.000 βρίσκονται σε περιοχές όπου το κτηματολόγιο έχει ολοκληρωθεί και λειτουργεί.

    Σε επίπεδο διηρημένων ιδιοκτησιών όπου εντάσσονται και τα διαμερίσματα προκύπτουν περί τα 150.000 αδήλωτα.

    Οι πολίτες κινδυνεύουν να βρεθούν ενώπιον πολύχρονων δικαστικών αγώνων

    Για τον κίνδυνο ένας μεγάλος αριθμός ιδιοκτητών ακινήτων της Φθιώτιδας και όχι μόνο να βρεθεί αντιμέτωπος με πολυετείς διαστικούς αγώνες, προειδοποιεί ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Λαμίας, Αθανάσιος Μακρυγιάννης.

    «Πολλές περιοχές, ακόμα και η Αθήνα συνεχίζουν την υποδοχή δηλώσεων μέχρι τον Νοέμβριο. Αλλες όπως η Φλώρινα και η Κοζάνη πήραν μόλις πριν λίγες ημέρες παράταση έως τα τέλη Σεπτεμβρίου. Για τη Φθιώτιδα επελέγη ο ξαφνικός θάνατος παρά το γεγονός ότι έως και πρόσφατα ο αρμόδιος υφυπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης μιλούσε για καταληκτική ημερομηνία την 30ή Νοεμβρίου και παρόλο που εκτός κτηματογράφησης έχει μείνει ποσοστό 35% - 40% των ιδιοκτησιών με το ποσοστό να είναι ακόμα υψηλότερο σε κάποιους δήμους, όπως στο Δομοκό», λέει στο «Εθνος».

    Σε ερώτημα του βουλευτή της ΝΔ, Γιώργου Κοτρωνιά προς το Κτηματολόγιο, ο πρόεδρος του Δ.Σ. του φορεά, Στέλιος Σακαρέτσιος δεν άφησε κανένα περιθώριο παράτασης, επισημαίνοντας στη γραπτή απάντησή του ότι η κτηματογράφηση κάθε περιοχής διενεργείται στο πλαίσιο μιας δημόσιας σύμβασης, η οποία υπόκειται σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και προυπολογισμό. «Εκ νέου παράταση της ανωτέρω ημερομηνίας συνεπάγεται, σύμφωνα με τα ισχύοντα από τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου, καθυστέρηση της περαίωσης κτηματογράφησης και άνευ νομίμου ερείσματος παράταση εκτέλεσης από τον ανάδοχο των εργασιών της σύμβασης με συνακόλουθη επιβάρυνση του οικονομικού αντικειμένου αυτής, η οποία προφανώς αντιβαίνει στους κανόνες δημοσιονομικής πολιτικής, ενώ παράλληλα ενδέχεται να θέσει σε κίνδυνο τη υνολική χρηματοδότηση του έργου, αφού η σύμβαση χρηματοδοτείται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους».

    Ο βουλευτής επανήλθε στο θέμα την 1η Αυγούστου με ερώτησή του στον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, στην οποία αναφέρει πως το κλείσιμο της πλατφόρμας και η μη αποδοχή δηλώσεων θα έχει ως συνέπεια οι πολίτες να δουν τα ακίνητά τους να γκριζάρονται ως αγνώσου ιδιοκτήτη, ενώ πολλοί επαγγελματίες δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν τους φακέλους που είχαν αναλάβει. Ο ίδιος σημειώνει πως εάν το Κτηματολόγιο κλείσει με αυτόν τον τρόπο «θα βρεθούμε στο σημείο να έχουμε Κτηματολόγιο στο τέλος του 2025 και στην ουσία να μην έχουμε Κτηματολόγιο, αφού θα βάλουμε τους πολίτες στη διαδικασία να τρεχουν στα δικαστήρια για να νομιμοοιήσουν την ιδιοκτησία τους».

    Είχε προηγηθεί σχετική ερώτηση και αίτημα παράτασης και από 17 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής τον Γιάννη Σαρακιώτη.

    Οπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Λαμίας, «ο τρόπος, με τον οποίο κλείνει το Κτηματολόγιο είναι επικοινωνιακός. Κλείνει Κτηματολόγιο με ανοιχτό το θέμα των δασικών χαρτών, με εκατοντάδες χιλιάδες ενστάσεις που ακόμα δεν έχουν εξεταστεί; Θέλουν να εμφανίσουν ότι ολοκληρώθηκε η κτηματογραφηση αλλά 35% των ιδιοκτησιών στον νομό είναι αδήλωτες και κινδυνεύουν ως αγνώστου ιδιοκτήτη να περιέλθουν στην κατοχή του Δημοσίου εφόσον δε γίνουν αγωγές στις συγκεκριμένες προθεσμίες. Δεν έχουν αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος. Θα βρεθούμε με εκατοντάδες χιλιάδες αγωγές σε εκκρεμότητα με τις υποθέσεις να κλείνουν σε μια δεκαετία. Η απόφαση να κλείσει η διαδικασία είναι μια πολιτική απόφαση που μόνο με πολιτική απόφαση διορθώνεται», υπογραμμίζει ο κ. Μακρυγιάννης, ο οποίος δεν αποκλείει οι ιδιοκτήτες να βρεθούν αντιμέτωποι και με προβλήματα δηλώσεων καλλιέργειας στον ΟΣΔΕ εάν ζητηθεί κτηματολογικό φύλλο.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Έρχεται άμεσα η αλλαγή παρόχου ρεύματος μέσω gov.gr
    Έρχεται άμεσα η αλλαγή παρόχου ρεύματος μέσω gov.gr

    Aλλαγή παρόχου ρεύματος μέσω gov.gr θα μπορούν να κάνουν σύντομα οι πολίτες. Ποια είναι η διαδικασία και τα δικαιολογητικά για αλλαγή παρόχου.

    Ξεκινάει το επόμενο χρονικό διάστημα η νέα δυνατότητα για την αλλαγή παρόχου ρεύματος μέσω gov.gr. Με μόλις μερικά κλικ οι ενδιαφερόμενοι, σύντομα, θα έχουν τη δυνατότητα μετακίνησης σε νέο προμηθευτή χωρίς την παραμικρή ανταλλαγή φυσικών ή ψηφιακών εγγράφων. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε επόμενο στάδιο η υπηρεσία Govgr Wallet θα επεκταθεί και σε άλλες συναλλαγές των πολιτών με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς μεταξύ των οποίων η μίσθωση αυτοκινήτων, η σύναψη συμβολαίου με παρόχους ενέργειας και τηλεπικοινωνιών, καθώς και η εγγραφή σε βρεφονηπιακούς σταθμούς.

    Πρακτικά αυτό σημαίνει πως δεν θα απαιτούνται δικαιολογητικά μιας και όλα τα απαραίτητα στοιχεία θα υπάρχουν στην πλατφόρμα.

    Η υπηρεσία του ΥΠΕΝ σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα παρουσιαστεί σύντομα.

    Οι χρήστες που θα θελήσουν να αλλάξουν πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος θα λαμβάνουν μια ειδοποίηση στο ψηφιακό πορτοφόλι (gov.gr wallet) με την οποία θα ενημερώνονται σχετικά και κατόπιν θα πρέπει να δώσουν τη συγκατάθεσή τους για την άντληση των απαραίτητων στοιχείων.

    Πώς αλλάζω πάροχο ρεύματος

    Μέχρι να δοθεί η δυνατότητα η υπηρεσία να περάσει gov.gr για να αλλάξει ένας καταναλωτής πάροχο ηλεκτρονικά χρειάζεται πρώτα να συγκεντρώσει κάποια απαραίτητα έγγραφα.

    Αντίγραφο δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου ή άδειας παραμονής/άδειας διαμονής

    Επίσημο έγγραφο που να πιστοποιεί το ΑΦΜ

    Τελευταίο λογαριασμό ρεύματος από τον προηγούμενο προμηθευτή και αποδεικτικό της πληρωμής ή της ρύθμισής το

    Ένδειξη του μετρητή (π.χ. φωτογραφία)

    Πηγή: dnews.gr

  • Gov.gr: Με ένα κλικ η έκδοση άδειας γάμου, βάπτισης και λύσης διαζυγίου
    Gov.gr: Με ένα κλικ η έκδοση άδειας γάμου, βάπτισης και λύσης διαζυγίου

    Διαδικασίες εξπρές μέσω ψηφιοποίησης της έκδοσης άδειας γάμου, βάπτισης, λύσης διαζυγίου επεξεργάζεται το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τις …ευλογίες μάλιστα της Εκκλησίας, η οποία φαίνεται πως μπαίνει στον ψηφιακό κόσμο προκειμένου να εξυπηρετήσει άμεσα και χωρίς κόπο τους πολίτες, οι οποίοι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουν την δυνατότητα να διεκπεραιώνουν τις συναλλαγές τους με την Εκκλησία της Ελλάδος και να ολοκληρώνουν χωρίς γραφειοκρατία όλες τις σχετικές διαδικασίες για την τέλεση ενός μυστηρίου από τον υπολογιστή τους μέσω του gov.gr.

    Όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου «μια πολύ φιλόδοξη και αναγκαία προσπάθεια για περαιτέρω απλοποίηση διαδικασιών ξεκινά από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την Εκκλησία της Ελλάδας. Οι διαδικασίες όπως εκείνες που αφορούν σε θρησκευτικούς γάμους και βαπτίσεις, διαδικασίες που σήμερα γίνονται μόνο με επίσκεψη σε κάποιο Ιερό Ναό, έως το τέλος του χρόνου θα γίνονται ψηφιακά. Προφανώς με τον ίδιο τρόπο θα μπορεί κάποιος να πιστοποιεί και την τέλεση των παραπάνω. Στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ακολουθώντας το όραμα του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και συνεργαζόμενοι καθημερινά με όλη την κοινωνία, φέρνουμε λύσεις, για μια πιο ψηφιακή, αποτελεσματική Ελλάδα για όλους».

    Σύμφωνα με πληροφορίες, σχεδιάζεται μια εφαρμογή, την οποία θα διαχειρίζονται οι Μητροπόλεις, μέσω της οποίας θα γίνεται ηλεκτρονικά η υποδοχή και διεκπεραίωση των απαιτούμενων αιτήσεων για το μυστήριο του γάμου και βάπτισης. Ταυτόχρονα, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μελετά μετά την τέλεση του μυστηρίου όλες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες με τα ληξιαρχεία και τα δημοτολόγια των δήμων να εκτελούνται αυτόματα και οι ενδιαφερόμενοι να ειδοποιούνται είτε μέσω SMS στο κινητό τους ή με μήνυμα στην ηλεκτρονική τους διεύθυνση σχετικά με το πιστοποιητικό που έχουν ζητήσει.

    Συγκεκριμένα, τα μέχρι τώρα απαιτούμενα έγγραφα, τα οποία αναμένεται να απλοποιηθούν και να ψηφιοποιηθούν ώστε να διευκολύνουν τους πολίτες στην καθημερινότητά τους είναι η έκδοση άδειας γάμου και βάπτισης, η αίτηση τέλεσης γάμου, η καταχώριση τελεσθέντος γάμου και βάπτισης, η δήλωση στο ληξιαρχείο και για τα δυο μυστήρια, ενώ ψηφιακά θα γίνεται και η ενημέρωση μερίδας στο δημοτολόγιο για γάμο και βάπτιση, αντίστοιχα. Σε αυτά, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, θα προστεθεί και η έκδοση πιστοποιητικού τέλεσης θρησκευτικού γάμου και βάπτισης, ενώ ψηφιακά και με ένα κλικ προβλέπεται να γίνεται και η έκδοση πιστοποιητικού λύσης γάμου (αντικατάσταση του σημερινού διαζευκτηρίου).

    Την ικανοποίησή τους για αυτήν την εξέλιξη εκφράζουν στελέχη της Ιεράς Συνόδου. Η ψηφιοποίηση των ιερών κειμηλίων η υποστήριξη των προγραμμάτων εικονικών περιηγήσεων θρησκευτικών ιστορικών τόπων και η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών με το κοινό είναι προτεραιότητα για την εκκλησία και αποτελεί ένα πεδίο αρίστης συνεργασίας με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

    Προσθέτουν δε ότι η εκκλησία ήδη πιλοτικά κυρίως η αρχιεπισκοπή Αθηνών και κάποιες άλλες μητροπόλεις έχουν ψηφιοποιήσει ιστορικά κειμήλια και τον πολιτιστικό θησαυρό (κάνουν εικονικές περιηγήσεις σε ναούς και σημαντικά μοναστήρια). Η εκκλησία παρέχει στο κοινό σημαντικές ψηφιακές υπηρεσίες την τελευταία δεκαετία.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Στο gov.gr 5 νέες υπηρεσίες για την αγροτική επιχειρηματικότητα
    Στο gov.gr 5 νέες υπηρεσίες για την αγροτική επιχειρηματικότητα

    Τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν μια σειρά από διαδικασίες άμεσα και εύκολα έχουν από σήμερα o αγροτικός κόσμος και φορείς του Δημοσίου με την προσθήκη πέντε νέων υπηρεσιών στο gov.gr.

    Οι υπηρεσίες τέθηκαν σε παραγωγική λειτουργία στο πλαίσιο της συνεργασίας του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου και του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρη Αυγενάκη.

    Πιο συγκεκριμένα, οι υπηρεσίες που παρέχονται πλέον μέσω του gov.gr είναι:

    • η δήλωση μηνιαίων αποθεμάτων ρυζιού, σιτηρών και ελαιούχων σπόρων
    • ο επανέλεγχος βλαστικότητας αποθεμάτων πιστοποιημένων σπόρων προς σπορά
    • η δήλωση αποθεμάτων σπόρων προς σπορά
    • η παρακολούθηση ανάλωσης πρώτων υλών λιπασμάτων
    • η παρακολούθηση δειγματοληψιών - αναλύσεων λιπασμάτων και προϊόντων λίπανσης

    Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου δήλωσε: «Οι πολίτες δείχνουν καθημερινά την εμπιστοσύνη τους στο gov.gr, επιλέγοντάς το για τις αλληλεπιδράσεις τους με τις υπηρεσίες σε κάθε τομέα της Δημόσιας Διοίκησης. Και στον αγροτικό τομέα στηρίζουμε εμπράκτως τον εκσυγχρονισμό των προβλεπόμων διαδικασιών και τη διευκόλυνση όλων των εμπλεκομένων πολιτών και λειτουργών.

    Σε πρόσφατη έρευνα, η δημιουργία του gov.gr αναδείχθηκε από τους πολίτες ως ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα της Μεταπολίτευσης. Έχει ιδιαίτερη σημασία οι πολίτες να εμπιστεύονται το ψηφιακό κράτος και να αναγνωρίζουν τη συνεισφορά του στην οικοδόμηση της επόμενης μέρας της Ελλάδας. Γιατί αυτό συνεπάγεται ότι το επιθυμούν, το αποδέχονται και το στηρίζουν».

    Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης δήλωσε: «Ο εκσυγχρονισμός του πρωτογενούς τομέα περνάει μέσα από την ψηφιοποίηση υπηρεσιών για τις οποίες μέχρι σήμερα οι παραγωγοί ανάλωναν πολλές εργατώρες.

    Στόχος μας είναι ο αγρότης να βρίσκεται στους τόπους παραγωγής και όχι στα γκισέ των υπηρεσιών.

    Η ψηφιοποίηση υπηρεσιών μέσα από το gov.gr προσφέρει αυτή τη δυνατότητα και απλοποιεί διαδικασίες για τις οποίες οι παραγωγοί κατανάλωναν μέχρι σήμερα χρόνο. Η συνεργασία των υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Ψηφιακής διακυβέρνησης, ανοίγει νέους δρόμους για τους αγρότες μας.

    Η ψηφιοποίηση ωστόσο υπηρεσιών του ΥΠΑΑΤ έχει κι άλλους τομείς εφαρμογής. Από τον ΟΠΕΚΕΠΕ έως τον ΕΛΓΑ του οποίου η ψηφιοποίηση προχωρεί ώστε να προσφέρονται υπηρεσίες με ταχύτερο, πιο διαφανή και πιο δίκαιο τρόπο».

    (Δελτίο Τύπου)

  • Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας: Πώς εκδίδεται μέσω gov.gr
    Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας: Πώς εκδίδεται μέσω gov.gr

    Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας μέσω του gov.gr για 277 Δήμους της χώρας.

    Διαθέσιμη ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr είναι από σήμερα η Βεβαίωση Μόνιμης Κατοικίας για τους κατοίκους 277 Δήμων της χώρας ύστερα από Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β’ 1460) των Υπουργών Εσωτερικών
    Να εκδίδουν ηλεκτρονικά, μέσω του gov.gr, τη βεβαίωση Μόνιμης Κατοικίας μπορούν από σήμερα Τετάρτη 6/3 οι κάτοικοι 277 Δήμων της χώρας.

    Προηγήθηκε ΚΥΑ των υπουργών Εσωτερικών Νίκης Κεραμέως, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιου.

    Μέσα από μια ιδιαίτερα απλή διαδικασία, οι ενδιαφερόμενοι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους και να παραλάβουν την βεβαίωση στη Θυρίδα του πολίτη στο gov.gr, εύκολα και χωρίς περιττή γραφειοκρατία. Η βεβαίωση εκδίδεται από τον Δήμο, όπου υπάγεται η διεύθυνση κατοικίας εντός 10 ημερών. Στην περίπτωση που παρέλθει η προθεσμία και δεν υπάρχει απάντηση, οι πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να εκδώσουν μόνοι τους την βεβαίωση online από το gov.gr.

    Βήμα-βήμα η διαδικασία

    Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη είτε απευθείας στο gov.gr, είτε στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Διεύθυνση κατοικίας και επικοινωνίας».

    Για την υποβολή της αίτησης:

    • Οι πολίτες συνδέονται με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασής τους στο TaxisNet.
    • Καταχωρίζουν ή επιβεβαιώνουν στην εφαρμογή τα στοιχεία που απαιτούνται, επισυνάπτουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και υποβάλλουν την αίτησή τους.
    • Με την υποβολή, η αίτηση αποστέλλεται ηλεκτρονικά στην Θυρίδα του Δήμου που βρίσκεται η διεύθυνση κατοικίας, για έλεγχο και ολοκλήρωση της διαδικασίας εντός 10 ημερών.
    • Αν παρέλθει το χρονικό διάστημα των 10 ημερών χωρίς απάντηση, οι πολίτες μπορούν να εκδώσουν online την βεβαίωση μέσω του gov.gr, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις.

    Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας η βεβαίωση αποστέλλεται στη Θυρίδα του πολίτη στο gov.gr και οι πολίτες ενημερώνονται με email στην ηλεκτρονική διεύθυνση και SMS στον αριθμό κινητού τηλεφώνου, που έχουν δηλώσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, στο emep.gov.gr.

    Η βεβαίωση, που εκδίδεται, φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο, όσο και ως έντυπο έγγραφο.

    Σταδιακή ένταξη όλων των Δήμων

    Αξίζει να σημειωθεί ότι σταδιακά θα ενταχθούν στο gov.gr και θα υποδέχονται αιτήσεις έκδοσης μόνιμης κατοικίας και οι υπόλοιποι Δήμοι της χώρας. Οι υποδομές και οι εφαρμογές έχουν ήδη δημιουργηθεί και για τους 322 Δήμους της χώρας.

    Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, το Υπουργείο Εσωτερικών, τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Τα στοιχεία των πολιτών αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Gov.gr: Έκδοση βεβαίωσης φοίτησης μαθητή με λίγα κλικ
    Gov.gr: Έκδοση βεβαίωσης φοίτησης μαθητή με λίγα κλικ

    Τη δυνατότητα να εκδώσουν ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr «Βεβαίωση Φοίτησης Μαθητή/τριας» σε σχολείο μπορούν πλέον οι ενδιαφερόμενοι και ενδιαφερόμενες.

    Ειδικότερα, μέσω μιας απλής και φιλικής διαδικασίας μπορούν να εκδώσουν ηλεκτρονικά τη βεβαίωση φοίτησης σε σχολείο της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να την παραλάβουν στην προσωπική τους θυρίδα πολίτη στο my.gov.gr, εύκολα και χωρίς περιττή γραφειοκρατία.

    Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη είτε απευθείας στο gov.gr είτε στην ενότητα «Εκπαίδευση» και στην υποενότητα «Εγγραφή σε σχολείο».

    Για την έκδοση της βεβαίωσης μαθητή οι ενδιαφερόμενοι συνδέονται με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασής τους στο TaxisNet και εκδίδουν τη βεβαίωση, χωρίς να απαιτείται να συμπληρώσουν κανένα άλλο στοιχείο.

    Η βεβαίωση που εκδίδεται, φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο, όσο και ως έντυπο έγγραφο.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η βεβαίωση αυτή χρησιμοποιείται σε πλήθος διαδικασιών της Δημόσιας Διοίκησης, όπως ενδεικτικά:

    • Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα
    • Επίδομα Στέγασης
    • Επίδομα παιδιού
    • Αναβολή κατάταξης σπουδαστών δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης
    • Αποζημίωση για ακουστικά βαρηκοΐας σε μαθητές δημόσιων σχολικών μονάδων

    Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από τα υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τους Φορείς τους: το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.), τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET). Τα στοιχεία των πολιτών αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Σχολεία: Η βεβαίωση φοίτησης μαθητών γίνεται πλέον μέσω gov.gr
    Σχολεία: Η βεβαίωση φοίτησης μαθητών γίνεται πλέον μέσω gov.gr

    Διαθέσιμη ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr, είναι από σήμερα η «Βεβαίωση Φοίτησης Μαθητή/τριας» σε σχολείο, ύστερα από την Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκου Πιερρακάκη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου.

    Οι ενδιαφερόμενοι κηδεμόνες και ενήλικοι μαθητές, μέσω μιας απλής και φιλικής διαδικασίας μπορούν να εκδώσουν ηλεκτρονικά τη βεβαίωση φοίτησης σε σχολείο της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να την παραλάβουν στην προσωπική τους θυρίδα πολίτη στο my.gov.gr, εύκολα και χωρίς περιττή γραφειοκρατία.

    Η πρόσβαση στην υπηρεσία μέσω gov.gr

    Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη είτε απευθείας στο gov.gr, είτε στην ενότητα «Εκπαίδευση» και στην υποενότητα «Εγγραφή σε σχολείο».

    Για την έκδοση της βεβαίωσης μαθητή οι ενδιαφερόμενοι συνδέονται με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασής τους στο TaxisNet και εκδίδουν τη βεβαίωση, χωρίς να απαιτείται να συμπληρώσουν κανένα άλλο στοιχείο.

    Πώς εκδίδεται η βεβαίωση φοίτησης

    Η βεβαίωση που εκδίδεται, φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο, όσο και ως έντυπο έγγραφο.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η βεβαίωση αυτή χρησιμοποιείται σε πλήθος διαδικασιών της Δημόσιας Διοίκησης, όπως ενδεικτικά:

    • Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα
    • Επίδομα Στέγασης
    • Επίδομα παιδιού
    • Αναβολή κατάταξης σπουδαστών δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης
    • Αποζημίωση για ακουστικά βαρηκοΐας σε μαθητές δημόσιων σχολικών μονάδων

    Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από τα Υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τους Φορείς τους: το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.), τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET). Τα στοιχεία των πολιτών αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Έκδοση βεβαίωσης οφειλών στο gov.gr με λίγα κλικ
    Έκδοση βεβαίωσης οφειλών στο gov.gr με λίγα κλικ

    Τη δυνατότητα να εκδώσουν βεβαίωση οφειλών έχουν πλέον οι πολίτες, στην νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα του gov.gr.

    Πρόκειται για τη νέα πλατφόρμα που σύστησε η Γενική Γραμματεία Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους η οποία λειτουργεί συμπληρωματικά και δεν υποκαθιστά τη θεσμοθετημένη από το Ν. 5072/2023 υποχρέωση των servicers να εγκαταστήσουν εφαρμογές και συστήματα προσωποποιημένης πληροφόρησης των δανειοληπτών μέχρι την 30η Μαρτίου 2024.

    Η πρόσβαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα πραγματοποιείται ηλεκτρονικά με ένα κλικ εδώ και ο ενδιαφερόμενος εισέρχεται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του στο Taxisnet.

    Σημειώνεται πως για την εξυπηρέτηση των ενδιαφερομένων οφειλετών στη χρήση της πλατφόρμας βεβαίωσης οφειλών λειτουργεί υποστηρικτική υπηρεσία από τους εκπροσώπους της Γενικής Γραμματείας, κατόπιν ραντεβού μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας myEGDIXlive.gov.gr ή καλώντας στο 213 212 5730.

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς