Τετάρτη, 16 Φεβρουαρίου 2022 07:52

Ηλεία: Πως θα ζωντανέψει ο σιδηρόδρομος με την επέκταση του προαστιακού... αλλά σε μετρική γραμμή

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Ως ο επόμενος μεγάλος στόχος του σιδηρόδρομου μπορεί να χαρακτηριστεί η επαναλειτουργία των γραμμών μέχρι τον Πύργο, το Ναύπλιο, την Πάτρα. Το τρένο θα μπορέσει να ξαναζωντανέψει εκεί που πρωτοξεκίνησε καθώς οι γραμμές της Πελοποννήσου είναι οι αρχαιότερες σε όλη τη χώρα.

Πρώτο έργο είναι η ενεργοποίηση της γραμμής από την Κάτω Αχαγιά μέχρι τον Πύργο ως επέκταση του Προαστιακού Πάτρας. Στον ΟΣΕ έχει τεθεί το θέμα επί τάπητος και το πλάνο θα ξεδιπλωθεί το επόμενο διάστημα.

Το πλάνο περιλαμβάνει την ανακαίνιση και επαναλειτουργία της υφιστάμενης μετρικής γραμμής μήκους 78 χιλιομέτρων. Όπως αναφέρει στο ypodomes.com o Θανάσης Κοτταράς, αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ το κόστος εκτιμάται σε περίπου 50 εκατ. ευρώ. Μάλιστα όπως επισημαίνει, στα προς εκτέλεση έργα περιλαμβάνεται και η πρώτη φάση κανονικοποίησης της γραμμής. Δηλαδή πέρα από τα έργα ανακαίνισης της μετρικής γραμμής θα γίνουν και έργα διαπλάτυνσης της υποδομής και όποια άλλα τεχνικά έργα χρειαστούν.

Αυτό σημαίνει πως μόλις το δίκτυο “κουμπώσει” στο νέο λιμάνι της Πάτρας (προς το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας), θα μπορέσουν να εκτελεστούν τα έργα Β`φάσης και να κανονικοποιηθεί η γραμμή μέχρι τον Πύργο. Αν σκεφτούμε μάλιστα ότι το υπουργείο ΥΠΟΜΕ εξετάζει και την αγορά τρένων υδρογόνου, τότε θα μπορούσαμε μελλοντικά να δούμε τα υπερσύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον τρένα να σφυρίζουν στην Ηλεία.

Στόχος ο διαγωνισμός μέσα στην Άνοιξη

Στα πιο άμεσα πλάνα όμως, στόχος του ΟΣΕ όπως υπογραμμίζει ο κ. Κοτταράς, είναι να ολοκληρωθούν οι μελέτες κόστους-οφέλους και να εξευρεθεί χρηματοδότηση για την υλοποίηση του έργου. Η χρηματοδότηση προβλέπεται να βρεθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Ο διαγωνισμός αναμένεται να τρέξει την Άνοιξη και να συμβασιοποιηθεί εντός του 2022. Τα έργα εκτιμάται ότι θα έχουν διάρκεια περίπου δύο έτη.

Η επαναλειτουργία της γραμμής Κάτω Αχαγιά-Πύργος θα σημάνει την επανασύνδεση της πρωτεύουσας της Ηλείας αλλά και της Αρχαίας Ολυμπίας με την Πάτρα και το υπόλοιπο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Οι σταθμοί που προβλέπεται να επαναλειτουργήσουν μετά την Κάτω Αχαγιά είναι οι: Σαγέικα, Λάππα, Βάρδα, Κουρτέσι, Λεχαινά, Ανδραβίδα, Καβάσιλα, Γαστούνη, Αμαλιάδα, Προφήτη Ηλία, Σκουροχώρι και τερματικός ο σταθμός του Πύργου.

Όπως σημειώνει ο κ.Κοτταράς “ο ΟΣΕ προχωρά στην υλοποίηση έργων που έχουν ως στόχο να ζωντανέψει και πάλι το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Πελοπόννησο. Μέσα στο 2022 θα τρέξουμε τρεις διαγωνισμούς που είναι σημαντικοί για την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και την βελτίωση της συνδεσιμότητας τους. Σε δεύτερο χρόνο θα εξετάσουμε τι θα κάνουμε με τις υπόλοιπες ανενεργές γραμμές στην Πελοπόννησο”.

Πηγή: Ypodomes.com

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 16 Φεβρουαρίου 2022 10:12

Σχετικά Άρθρα

  • Πύργος: Σβηστά φωτοσήματα, ανεβασμένα δίφρακτα και το τρένο... περνά
    Πύργος: Σβηστά φωτοσήματα, ανεβασμένα δίφρακτα και το τρένο... περνά

    Πολύς λόγος έχει γίνει μετά την τραγωδία στα Τέμπη για τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει για τη βελτίωση της ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας, αλλά και την αναποτελεσματικότητα αυτών.

    Σχεδόν καθημερινά είναι τα προβλήματα που παρουσιάζονται από απλά ζητήματα σε ισόπεδες διαβάσεις όπου είτε οι οδηγοί, αγνοούν τα ηχοφωτεινά σήματα είτε παραβιάζουν τα δίφρακτα, είτε περιπτώσεις που δεν λειτουργούν τα παραπάνω μέτρα ασφαλείας.

    Αυτό συνέβη και το πρωί της Δευτέρας στις εννέα σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία του Πύργου, στην οδό Κοκκίνου, όπου ούτε τα δίφρακτα “κατέβηκαν” ούτε τα ηχοφωτεινά σήματα λειτούργησαν.

    Ευτυχώς που το τρένο στο συγκεκριμένο σημείο περνά με πολύ χαμηλή ταχύτητα και οι οδηγοί πειθάρχησαν στα σήματα που έκανε ο μηχανοδηγός με κόρνα, σταματώντας ουσιαστικά το τρένο, για να περάσει στη συνέχεια με ασφάλεια για όλους…

    Και ας μην ξεχνάμε πως δεν έχει περάσει πολύς καιρός που τοποθετήθηκαν νέα συστήματα ασφάλειας στις ισόπεδες διαβάσεις με τα προβλήματα να είναι πολλά και συχνά.

    Νεότερη ενημέρωση

    Σε βλάβη λόγω της κακοκαιρίας του περασμένου Σαββάτου αποδίδεται η μη λειτουργία φωτοσημάτων και δίφρακτων στην ισόπεδη διάβαση της οδού Κοκκίνου. Η ρύθμιση της κυκλοφορίας γίνεται με υπάλληλο φύλαξης.

    treno pirgos 2

  • ΕΡΓΟΣΕ: Νέα έργα ύψους 1 δισ. ευρώ στη Β. Ελλάδα - Το 2026 θα φτάσει το τρένο στο Ρίο
    ΕΡΓΟΣΕ: Νέα έργα ύψους 1 δισ. ευρώ στη Β. Ελλάδα - Το 2026 θα φτάσει το τρένο στο Ρίο

    Τρία κομβικής σημασίας σιδηροδρομικά projects που θα αλλάξουν τον χάρτη των μεταφορών στη Βόρεια Ελλάδα εισέρχονται σε τροχιά υλοποίησης από την ΕΡΓΟΣΕ, ενώ με ταχείς ρυθμούς προχωρούν και τα εν εξελίξει έργα στο δίκτυο της Ελλάδας, με τα οποία αναβαθμίζονται 370 χλμ. γραμμών.

    Το action plan της ΕΡΓΟΣΕ στη Βόρεια Ελλάδα έχει θέσει σε άμεση προτεραιότητα την υλοποίηση μιας σειράς έργων εθνικής και διεθνούς εμβέλειας, συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ, τα οποία σταδιακά θα αρχίσουν να μπαίνουν σε φάση κατασκευής.

    Βάσει του σχεδιασμού της ΕΡΓΟΣΕ, τα έργα αυτά θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να εκμεταλλευθεί τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς άξονες, οι οποίοι συνιστούν μεγάλη ευκαιρία οικονομικής ανάπτυξης για τη χώρα. Ιδιαίτερα η Βόρεια Ελλάδα, ως συνδετικός κρίκος με Ασία, Βαλκάνια και Ευρώπη, αλλά και χάρη στα λιμάνια της, έχει όλες τις δυνατότητες να καταστεί hub μεταφορών τα επόμενα χρόνια.

    Το πρώτο κομβικό έργο αφορά την κατασκευή νέας γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη - Τοξότες. Μόλις προ ημερών αποσφραγίστηκαν οι προσφορές και ο μειοδοτικός διαγωνισμός βρίσκεται ένα βήμα πριν από την ολοκλήρωση του.

    Το έργο αυτό με προϋπολογισμό 192,3 εκατ. ευρώ, έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη(CEF) 2021-2027». Θα κατασκευαστούν υποδομή, επιδομή, σταθμοί και στάσεις για τη νέα γραμμή Ν. Καρβάλη - Τοξότες, μήκους 32 χλμ. περίπου, καθώς και γραμμή από Ν. Καρβάλη προς τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, μήκους περίπου 5,3 χλμ.

    Επιτυγχάνεται δηλαδή η πολύ σημαντική σύνδεση του νέου εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, με τα στρατηγικά οφέλη που αυτό συνεπάγεται.

    Παράλληλα όμως η σιδηροδρομική αυτή σύνδεση θεωρείται καίριας σημασίας για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, καθώς:

    • Συνεισφέρει στην ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού διαδρόμου ΒΒΑ (Baltic, Black, Aegean Seas)
    • Εντάσσεται στην ευρωπαϊκή γεωγραφική ομπρέλα του project «Three Seas Initiative (Baltic-Black-Adriatic)».

    Χρειάστηκε πάντως να ξεπεραστούν αρκετά εμπόδια για να καταφέρει η ΕΡΓΟΣΕ να φτάσει στη δημοπράτηση του. Η κατασκευή της νέας αυτής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη - Τοξότες, αρχικά περιλαμβανόταν στο ευρύτερο έργο Θεσσαλονίκη - Τοξότες που δημοπρατείται με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Λόγω όμως δυσκολιών που έχουν να κάνουν με την επίλυση τεχνικών θεμάτων στο τμήμα νέας χάραξης της γραμμής από Θεσσαλονίκη έως Νέα Καρβάλη, η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, υπό τον Χρήστο Παληό, επικέντρωσε τις προσπάθειες της για την ταχύτερη δυνατή υλοποίηση του έργου στο τμήμα Ν. Καρβάλη - Τοξότες.

    Το δεύτερο σιδηροδρομικό έργο αφορά την αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, συνολικού προϋπολογισμού 700 εκατ. ευρώ , ένα έργο που δημοπρατεί η ΕΡΓΟΣΕ με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου.

    Εντός του 2025, προγραμματίζεται η υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών και η ανάδειξη αναδόχου.

    Τον περασμένο Ιούλιο επετεύχθη η έγκριση χρηματοδότησης από το CEF 2021-2027, ποσού 219,6 εκατ. ευρώ, για τμήμα του έργου και σύμφωνα με πληροφορίες στην πρόσκληση που θα ανοίξει από την ΕΕ εντός των επόμενων ημερών θα εξασφαλιστεί και το υπόλοιπο ποσό.

    Η στρατηγική αξία αυτού του έργου είναι μεγάλη, καθώς με την ολοκλήρωσή του, θα βελτιωθούν οι διασυνοριακές συνδέσεις µε τη Βουλγαρία στο Ορµένιο και την Τουρκία στο Πύθιο.

    Ταυτόχρονα όμως θα ενισχύσει την εμπορευματική και επιβατική κίνηση προς την Ανατολική Ευρώπη, διασυνδέοντας τα λιμάνια της Βορείου Ελλάδας με το λιμάνι του Μπουργκάς στη Μαύρη Θάλασσα και τα λιμάνια στον Δούναβη.

    Επιπλέον, ο συγκεκριμένος σιδηρόδρομος θα μπορεί να λειτουργεί και ως γραμμή προαστιακής εξυπηρέτησης των περιοχών κατά μήκος του ποταμού Έβρου.

    Πέραν των διασυνοριακών και διαπεριφερειακών σιδηροδρομικών έργων, η ΕΡΓΟΣΕ επισπεύδει την ανάπτυξη του δικτύου του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Θεσσαλονίκης και τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης.

    Εντός του 2025 προγραμματίζεται η υποβολή προσφορών για το έργο. Με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ και χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027 (επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ), το έργο περιλαμβάνει:

    • την κατασκευή μιας μεγάλης σιδηροδρομικής γέφυρας μήκους 1 χλμ. που αντικαθιστά τη σημερινή ισόπεδη σύνδεση του λιμένα από την Πύλη 11
    • την ανάπτυξη δικτύου προαστιακού σιδηροδρόμου στη Δυτική Θεσσαλονίκη με 7 νέες σιδηροδρομικές στάσεις.

    Εκτός από τις νέες επεκτάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου, η ΕΡΓΟΣΕ «τρέχει» μια σειρά έργων στον εθνικό σιδηροδρομικό άξονα, από την Πάτρα μέχρι τον Προμαχώνα και την Ειδομένη.

    Πρόκειται για συμβασιοποιημένα έργα ύψους 438,5 εκατ. ευρώ, με τα οποία αναβαθμίζονται 370 χλμ. γραμμών σε σύνολο 920 χλμ. σιδηροδρομικού δικτύου.

    Θεσσαλονίκη - Ειδομένη: Ανοίγει ο δρόμος για διεθνή επιβατικά δρομολόγια

    Κανονικά προχωρούν οι εργασίες εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, μια από τις πιο σημαντικές διασυνοριακές συνδέσεις προς τις βαλκανικές χώρες και την υπόλοιπη Ευρώπη.

    Με την ολοκλήρωση του σημαντικού αυτού έργου από την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία εκτιμάται στις αρχές του 2026, αναβαθμίζεται η υφιστάμενη σήμερα ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή που οδηγεί στη Βόρεια Μακεδονία και από κει στην Κεντρική Ευρώπη, ανοίγοντας και πάλι τον δρόμο για διεθνή επιβατικά δρομολόγια.

    Ταυτόχρονα όμως, ο εκσυγχρονισμός του άξονα Θεσσαλονίκη - Ειδομένη θα βελτιώσει τις εμπορευματικές μεταφορές προς το εξωτερικό, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της διακίνησης containers μέσω σιδηροδρόμου προς τα Δυτικά Βαλκάνια.

    Πρόκειται για μια γραμμή βαρύνουσας σημασίας για τη χώρα, καθώς ως διασυνοριακό τμήμα του βασικού δικτύου ΔΕΔ-Μ (Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών που συνδέει τις περιφέρειες εντός της Ε.Ε. και εξασφαλίζει τις πολυτροπικές επιβατικές και εμπορικές μετακινήσεις) μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στη μεταφορά μερίδιου των μεταφορών από τους οδικούς στους σιδηροδρομικούς άξονες.

    ΣΣ Αθηνών: Ολοκληρώνεται η αναμόρφωση του κεντρικού σταθμού της πρωτεύουσας

    Ομαλά εξελίσσονται τα έργα αναβάθμισης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών. Επιλύθηκαν ζητήματα με αδειοδοτικές διαδικασίες και οι εργασίες κατασκευής του έργου προχωρούν κανονικά.

    Η Β΄ φάση ανάπτυξης του ΣΣ Αθηνών, προϋπολογισμού μελέτης 42,1 εκατ. ευρώ, προβλέπει την αναπροσαρμογή της γραμμολογίας, ανακατασκευή των λειτουργικών του στοιχείων (αποβάθρες, διαβάσεις πεζών κλπ.), εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και παράλληλη κατασκευή των απαραίτητων υποδομών (θεμελιώσεις) για τα κτιριακά έργα που θα ολοκληρωθούν μελλοντικά.

    Πρόκειται για ένα έργο που ολοκληρώνει την αναμόρφωση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας και την υπόγεια διασύνδεση με το Μετρό.

    Υπογειοποίηση στα Σεπόλια: Επιλύονται τα τεχνικά προβλήματα

    Η υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Σεπόλια, είναι μία εργολαβία που ξεκίνησε το 2018. Η ΕΡΓΟΣΕ αντιμετώπισε μια σειρά σημαντικών τεχνικών ζητημάτων που σχετίζονταν με τα εδάφη της περιοχής σε συνδυασμό με τον αστικό ιστό. Τα ζητήματα αυτά επιλύονται και οι εργασίες προχωρούν. Το έργο αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, συνολικού μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων τα 1,5 χλμ. θα είναι πλήρως υπογειοποιημένα.

    Σιδηροδρομική σύνδεση με Πάτρα: Το 2026 θα φτάσει το τρένο στο Ρίο

    Χωρίς καθυστερήσεις προχωρά το έργο εγκατάστασης συστημάτων ηλεκτροκίνησης στην νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, που ενώνει το Κιάτο με τη Ροδοδάφνη.

    Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή έχει μήκος 70,6 χιλιόμετρα. Στο έργο περιλαμβάνονται τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνία.

    Το έτερο έργο Ροδοδάφνη - Ρίο προβλέπει την κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής και εγκατάσταση σύγχρονων σιδηροδρομικών συστημάτων ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης με ETCS. Μετά την απόφαση που έλαβε η ΕΡΓΟΣΕ για την οριστική διακοπή της εργολαβίας στο τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο λόγω αδυναμίας ολοκλήρωσης των έργων υποδομής, το έργο αναμένεται να επανεκκινήσει σύντομα και στο τμήμα αυτό. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρείας έως το 2026 ο σιδηρόδρομος θα έχει φτάσει στο Ρίο.

    Χρήστος Παληός: Έργα ζωτικής σημασίας που αλλάζουν το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας

    Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, επεσήμανε ότι «με την ολοκλήρωσή των έργων αυτών, επιτυγχάνουμε τον στόχο της αναβάθμισης και επέκτασης του κύριου σιδηροδρομικού δικτύου με κύρια χαρακτηριστικά, τη βελτίωση της ασφάλειας, την αύξηση αξιοπιστίας του σιδηροδρόμου και την προσέλκυση μεγαλύτερου μεταφορικού έργου.

    Πρόκειται για έργα ζωτικής σημασίας που αλλάζουν το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας και προσφέρουν την απαιτούμενη αναπτυξιακή ώθηση τόσο στην οικονομία όσο και στις τοπικές κοινωνίες.

    Ο σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ εξελίσσεται βάσει προγραμματισμού για τα νέα έργα.

    Ο μειοδοτικός διαγωνισμός για το πρώτο από τα τρία έργα της Β. Ελλάδας, ολοκληρώνεται πολύ σύντομα και η διασύνδεση του εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, που αποτελεί το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο της τελευταίας δεκαετίας, εισέρχεται σε φάση κατασκευής».

    Πηγή: cnn.gr

  • Θεσσαλονίκη: Καταδικάστηκε ο 64χρονος που βιντεοσκοπούσε 18χρονη μέσα στο τρένο
    Θεσσαλονίκη: Καταδικάστηκε ο 64χρονος που βιντεοσκοπούσε 18χρονη μέσα στο τρένο

    Ο άντρας κρίθηκε ένοχος για παραβίαση προσωπικών δεδομένων και καταδικάστηκε σε εξάμηνη φυλάκιση - Το περιστατικό σημειώθηκε σε δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη

    Συνολική ποινή φυλάκισης έξι μηνών επέβαλε το Αυτόφωρο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης στον 64χρονο επιβάτη αμαξοστοιχίας που καταγγέλθηκε ότι βιντεοσκοπούσε με το κινητό του τηλέφωνο μία 18χρονη συνεπιβάτιδά του.
    Ο άντρας κρίθηκε ένοχος για παραβίαση προσωπικών δεδομένων, ενώ το δικαστήριο αποφάσισε να αναστείλει την ποινή του επί τριετία.
    Σύμφωνα με την καταγγελία, το περιστατικό σημειώθηκε κατά τη διάρκεια του δρομολογίου Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Ο 64χρονος, υπήκοος Πακιστάν, τραβούσε βίντεο με το κινητό του τηλέφωνο την 18χρονη (ημεδαπή), ενώ την κοπέλα ενημέρωσε άλλη επιβάτιδα του τρένου που αντιλήφθηκε την βιντεοσκόπηση.

    Η κοπέλα απευθύνθηκε στον ελεγκτή της αμαξοστοιχίας, από τον οποίο ζήτησε να ελέγξει το κινητό τηλέφωνο του 64χρονου. Σύμφωνα με τη δικογραφία, εντοπίστηκαν τελικά περίπου οκτώ βίντεο, που τράβηξε ο κατηγορούμενος, τα οποία εστίαζαν στο στήθος και στο πρόσωπο της 18χρονης. Ο 64χρονος φαίνεται ότι τα είχε μεταφέρει στον «κάδο απορριμμάτων» του κινητού του, προφανώς όταν κατάλαβε ότι έγινε αντιληπτός.
    Στην απολογία του ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκε ότι τραβούσε βίντεο τη διαδρομή και το τοπίο και όχι την καταγγέλλουσα.
  • Πράγα: Αμαξοστοιχία παραβίασε «κόκκινο» και προσέκρουσε σε ακινητοποιημένο τρένο - Τουλάχιστον 35 τραυματίες
    Πράγα: Αμαξοστοιχία παραβίασε «κόκκινο» και προσέκρουσε σε ακινητοποιημένο τρένο - Τουλάχιστον 35 τραυματίες

    Σύμφωνα με την αστυνομία, ένας μηχανοδηγός βρέθηκε θετικός σε αλκοτέστ

    Τουλάχιστον 35 άνθρωποι τραυματίστηκαν, οι περισσότεροι ελαφρά, όταν δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν το πρωί της Τετάρτης (18/9) στην Πράγα.
    «Αμαξοστοιχία παραβίασε κόκκινο σηματοδότη και προσέκρουσε σε ακινητοποιημένο τρένο», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Ντούσαν Γκαβέντα, εκπρόσωπος της εταιρείας σιδηροδρομικών υποδομών Správa železnic.
    Οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης στην Πράγα ανέφεραν ότι προσφέρθηκαν οι πρώτες βοήθειες σε 35 τραυματίες, υπογραμμίζοντας πως «δεν κινδύνευσε η ζωή κανενός». Στις περισσότερες περιπτώσεις οι τραυματισμοί αφορούσαν «μώλωπες και εκδορές», ενώ καταγράφηκαν επίσης ορισμένα κατάγματα.
    Η πυροσβεστική υπηρεσία της τσεχικής πρωτεύουσας ανακοίνωσε ότι απομάκρυνε περίπου 200 ανθρώπους από το σημείο του ατυχήματος.

    Σύμφωνα με την αστυνομία, ένας μηχανοδηγός βρέθηκε θετικός σε αλκοτέστ και υποβάλλεται σε αιματολογικές εξετάσεις. Ο εθνικός οργανισμός σιδηροδρόμων (České dráhy / ČD) επιβεβαίωσε πως ο μηχανοδηγός βρέθηκε θετικός σε αλκοτέστ, αλλά εξέφρασε αμφιβολίες σχετικά με το κατά πόσον ευθύνεται για το ατύχημα.

    Τη δεύτερη αμαξοστοιχία διαχειρίζεται η εταιρεία KŽC, όπως αναφέρει το Τσεχικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ČTK).

    Τα σιδηροδρομικά ατυχήματα δεν είναι ασυνήθιστα στην Τσεχία των 10,9 εκατομμυρίων κατοίκων. Τον περασμένο Ιούνιο, τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν και περισσότεροι από 20 τραυματίστηκαν όταν επιβατική αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με συρμό μεταφοράς εμπορευμάτων στην πόλη Παρντουμπίτσε.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Σιδηρόδρομος: Με μπαράζ κινητοποιήσεων απαντούν οι μηχανοδηγοί στα απανωτά συμβάντα ασφαλείας - Έρχεται 24ωρη απεργία - Τι ζητούν
    Σιδηρόδρομος: Με μπαράζ κινητοποιήσεων απαντούν οι μηχανοδηγοί στα απανωτά συμβάντα ασφαλείας - Έρχεται 24ωρη απεργία - Τι ζητούν

    Σε σειρά κινητοποιήσεων θα προχωρήσει το Σωματείο Μηχανοδηγών τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο στον απόηχο των δύο απανωτών περιστατικών στον σιδηρόδρομο, το τελευταίο διήμερο: της παρ΄ολίγον μετωπικής σύγκρουσης δυο συρμών του Προαστιακού την περασμένη Παρασκευή, αλλά και τη σύγκρουση αμαξοστοιχίας με κορμούς καμμένων δέντρων το πρωί του Σαββάτου, ένας εκ των οποίων μάλιστα «καρφώθηκε» στο τρένο και βρέθηκε μέσα στην καμπίνα μηχανοδήγησης.

    Το Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) κατά τη συνεδρίαση που πραγματοποίησε το Σάββατο αποφάσισε το πρόγραμμα των κινητοποιήσεων, το οποίο έχει ως εξής:

    • 24 Σεπτεμβρίου 2024: Στάση εργασίας από τις 6 το απόγευμα εως την λήξη της βάρδιας.

    • 10 Οκτωβρίου 2024: 24ωρη απεργία

    • Νέα 24ωρη απεργία σε ημερομηνία που η ΠΕΠΕ θα προτείνει να αποφασίσουν απο κοινού τα Σωματεία Εργαζομένων στην Hellenic Train.

    Κυρίαρχο αίτημα των μηχανοδηγών είναι η διασφάλιση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, η λειτουργία βασικών συστημάτων ασφαλείας, κλπ. Ενα από τα σοβαρά προβλήματα, τα οποία οι μηχανοδηγοί είχαν καταγγείλει επανειλημμένως συμπεριλαμβάνοντάς το και στο τελευταίο εξώδικο που είχαν αποστείλει στη διοίκηση του ΟΣΕ και της Hellenic Train μέσα στο καλοκαίρι ήταν αυτός της έντονης βλάστησης στο δίκτυο.

    Μέτρα από τον ΟΣΕ μετά τις εξελίξεις

    Στο μεταξύ μετά και το τελευταίο πολύ σοβαρό περιστατικό στη Σφενδάλη, το οποίο λίγο έλειψε να οδηγήσει στον τραυματισμό του μηχανοδηγού με αντίστοιχα περιστατικά να έχουν συμβεί αρκετές φορές στο παρελθόν, ο ΟΣΕ υπό το βάρος των εξελίξεων, αναγκάστηκε να «τρέξει» διαδικασίες ενίσχυσης της ασφάλειας συστήνοντας ειδική διεύθυνση στον Οργανισμό.

    Οπως ανακοινώθηκε το απόγευμα της Κυριακής, επισπεύδει «τη λήψη άμεσων μέτρων πού έχει ήδη σχεδιάσει με σκοπό τόσο την αποτροπή ανάλογων περιστατικών στο μέλλον όσο και την εν γένει ενίσχυση της ασφάλειας επιβατών και μέσων». Για το σκοπό αυτό συστήνει μια νέα Διεύθυνση Πρασίνου & Περιβάλλοντος στον Οργανισμό με αντικείμενο τον σχεδιασμό, τίς διαδικασίες και την υλοποίηση των έργων καθαρισμού της αυτοφυούς βλάστησης και της κοπής των δένδρων κατά μήκος όλου του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

    Οπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, «με αφορμή αφενός μεν την πρόσκρουση, προχθές στην Σφενδάλη, αμαξοστοιχίας με δένδρο πού είχε γείρει επί των σιδηροδρομικών γραμμών και επί των καλωδίων ηλεκτροδότησης, με αποτέλεσμα την πρόκληση ζημιών στην καμπίνα τού μηχανοδηγού και την διακοπή της κυκλοφορίας, αφετέρου δε τη δημόσια συζήτηση που ακολούθησε δημιουργώντας - εύλογα - ανησυχία στην κοινή γνώμη, ο ΟΣΕ ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να επισπεύσει τη λήψη άμεσων μέτρων πού έχει ήδη σχεδιάσει με σκοπό τόσο την αποτροπή ανάλογων περιστατικών στο μέλλον όσο και την εν γένει ενίσχυση της ασφάλειας επιβατών και μέσων».

    Πιο συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος τού ΟΣΕ κ. Γιάννος Γραμματίδης σε δήλωσή του ανέφερε πως σε συνεργασία με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Παναγιώτη Τερεζάκη, επισπεύδεται η σύσταση μιας νέας Διεύθυνσης Πρασίνου & Περιβάλλοντος στον Οργανισμό η οποία θα έχει ως αποστολή τον σχεδιασμό, τίς διαδικασίες και την υλοποίηση των έργων καθαρισμού της αυτοφυούς βλάστησης και της κοπής των δένδρων κατά μήκος όλου του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

    Επιπρόσθετα, η νέα Διεύθυνση θα είναι αρμόδια και για την συνολική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος τού Οργανισμού.

    Ο κ. Γραμματίδης τόνισε ότι «μέχρι σήμερα το έργο των καθαρισμών και της κοπής δένδρων ανήκε στην αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Γραμμής. Κατά συνέπεια, με αυτή την απόφαση πετυχαίνουμε την αυτονόμηση με στόχο την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και την αύξηση της ταχύτητας ανταπόκρισης.

    Η νέα Διεύθυνση, πού θα αναφέρεται απευθείας στον Διευθύνοντα Σύμβουλο, θα αποτελείται από δύο Υπηρεσίες, την Υπηρεσία Πρασίνου και την Υπηρεσία Περιβάλλοντος, τη διεύθυνση των οποίων θα αναλάβουν ένας γεωπόνος κι ένας περιβαλλοντολόγος αντίστοιχα. Σχετική πρόταση θα κατατεθεί προς έγκριση στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ, την ερχόμενη Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024».

    Ο κ. Γραμματίδης πρόσθεσε επίσης ότι «ο Οργανισμός έχει σχεδιάσει και ήδη θα προτείνει τη θεσμοθέτηση ανεξάρτητου και υπερισχύοντoς δικαιώματος του ΟΣΕ για κοπή δένδρων τόσον εντός των απαλλοτριωμένων σιδηροδρομικών διαδρόμων εκατέρωθεν των γραμμών όσο και εκτός αυτών, δηλαδή και σέ εκτάσεις ανεξαρτήτως δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης ή δασικών περιορισμών και πάντα κατά μήκος του ενεργού, υπό αναστολή και καταργημένου δικτύου του για λόγους μη παρακώλησης των δημοσίων συγκοινωνιών, ασφάλειας τού επιβατικού κοινού, αποφυγής πυρκαγιών και μόλυνσης τού περιβάλλοντος».

    «Με τον τρόπο αυτό, ο Οργανισμός επισπεύδει τη λήψη των μέτρων αυτών για την ορθολογικότερη διαχείριση αντίστοιχων θεμάτων, παράκαμπτοντας δαιδαλώδεις συναρμοδιότητες που μόνο καθυστερήσεις προκαλούν και, τέλος, για την προστασία τού δημόσιου συμφέροντος», κατέληξε ο κ. Γραμματίδης.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Σιδηρόδρομος: Διαρκής κίνδυνος οι κομμένοι κορμοί για το δίκτυο - Από θαύμα δεν υπήρξε τραυματισμός σήμερα - Το εξώδικο που προειδοποιούσε
    Σιδηρόδρομος: Διαρκής κίνδυνος οι κομμένοι κορμοί για το δίκτυο - Από θαύμα δεν υπήρξε τραυματισμός σήμερα - Το εξώδικο που προειδοποιούσε

    Ύστερα από την παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστιακού, η οποία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή το πρωί της Παρασκευής, σήμερα το πρωί από καθαρή τύχη δεν υπήρξε τραυματισμός των μηχανοδηγών και των επιβατών

    Καθημερινά είναι πλέον τα επικίνδυνα συμβάντα στον σιδηρόδρομο, καθώς ύστερα από την παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστιακού, η οποία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή το πρωί της Παρασκευής, σήμερα το πρωί από καθαρή τύχη δεν υπήρξε τραυματισμός των μηχανοδηγών και των επιβατών άλλου συρμού τον οποίο εμβόλισε στην κυριολεξία κορμός δέντρου που για άλλη μια φορά ήταν πεσμένος στη γραμμή.

    Η αμαξοστοιχία 1531 (Χαλκίδα - Αθήνα) με ώρα αναχώρησης στις 5:03 π.μ., στην οποία επέβαιναν 35 επιβάτες, προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών. Όπως ξεκάθαρα φαίνεται από τις φωτογραφίες που έχει αναρτήσει η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, ο κορμός τρύπησε το τζάμι και βρέθηκε μέσα στο θάλαμο μηχανοδήγησης.

    Διαβάστε περισσότερα στο ethnos.gr

  • Προαστιακός: Με τηλεγραφήματα η κυκλοφορία στο σημείο της παρ' ολίγον σύγκρουσης - Τι καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί
    Προαστιακός: Με τηλεγραφήματα η κυκλοφορία στο σημείο της παρ' ολίγον σύγκρουσης - Τι καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί

    Την απόλυτη εξάρτηση μεγάλου μέρους της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας αποκλειστικά από την τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, καθώς συνεχίζουν να λείπουν από το σύστημα κρίσιμα συστήματα ασφαλείας, έφερε ξανά στο προσκήνιο η παρολίγο μετωπική σύγκρουση των δύο συρμών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου το πρωί της Παρασκευής, 1,5 χρόνο μετά το δυστύχημα των Τεμπών με τα 57 θύματα.

    Η νέα παρολίγον τραγωδία αποφεύχθηκε χάρις στην τήρηση του κανονισμού από τους μχανοδηγούς και τον σταθμάρχη της Αθήνας, καθώς η κυκλοφορία στο σημείο εξακολουθεί να γίνεται με ...τηλεγραφήματα.

    Δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση

    Οπως κατήγγειλε η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) σε ανακοίνωσή της μετά το περιστατικό, στο σημείο που έγινε το συμβάν δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση, το ETCS και τα φωτοσήματα.

    Με ανάρτησή τους μάλιστα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπενθυμίζουν ότι στο ίδιο σημείο το 2007 «είχε συμβεί μετωπική σύγκρουση συρμού του Προαστιακού με εμπορική αμαξοστοιχία με δεκάδες τραυματίες. Και τότε όπως και σήμερα δεν λειτουργούσε κανένα σύστημα ασφαλείας. Φαίνεται πως κάποιοι δεν θέλουν και δεν μαθαίνουν τι σημαίνει πραγματική ασφάλεια στον σιδηρόδρομο. Οι μηχανοδηγοί δεν ξεχνούν»

    Ο απολογισμός της σύγκρουσης του 2007 στις Τρεις Γέφυρες κατά την οποία δεν είχε ακολουθήσει εκτροχιασμός, ήταν 53 ελαφρά τραυματίες και σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΣΕ «η τοπική εμπορική αμαξοστοιχία 54304 που εκτελούσε τη διαδρομή Αγ. Ι. Ρέντη - Διυλιστήρια, συγκρούσθηκε μετωπικά με τρένο του Προαστιακού (αμαξοστοιχία 4003) που εκτελούσε το δρομολόγιο Νεραντζιώτισσα – Αθήνα – Πειραιά», με τα αίτια της σύγκρουσης να ανακοινώνεται και τότε ότι θα διερευνηθούν από ομάδα εμπειρογνωμόνων.
    Σήμερα, 17 χρόνια μετά, οι μηχανοδηγοί καταγγέλλουν ότι τα συστήματα ασφαλείας στο συγκεκριμένο σημείο εξακολουθούν να μη λειτουργούν.

    «Οι μηχανοδηγοί έκαναν το καθήκον τους, που είναι ο μόνος τρόπος που αποφύγουμε ατυχήματα»

    Η ΠΕΠΕ μάλιστα αντέδρασε έντονα και στην ανακοίνωση της Hellenic Train, στην οποία ανέφερε ότι «οι μηχανοδηγοί της, έκαναν το καθήκον τους, τηρώντας τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας. Αυτός είναι και ο μοναδικός τρόπος αποφυγής περιστατικών και αντιμετώπισης παρόμοιων απρόβλεπτων καταστάσεων». Κι αυτό γιατί – όπως επισημαίνουν – η εταιρία δε βρήκε να πει μια λέξη για τα συστήματα που δε λειτουργούν.

    Η ΗΤ στην ίδια ανακοίνωση επεσήμανε ότι βρίσκεται σε ανοιχτή επικοινωνία με όλους τους αρμόδιους φορείς για την πλήρη διαλεύκανση όλων των πτυχών του συμβάντος.

    Υπενθυμίζεται ότι για τα αίτια της παρ’ ολίγον σύγκρουσης συρμών του Προαστιακού την Παρασκευή υπήρξε παρέμβαση εισαγγελέα. Η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας ζήτησε διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για να αποσαφηνιστούν τα αίτια και έδωσε εντολή να διερευνηθεί εάν έχει τελεστεί το ποινικό αδίκημα επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς. Κατά την προκαταρκτική έρευνα, που θα διενεργήσει η ΓΑΔΑ υπό την εποπτεία της Εισαγγελίας, θα ζητηθούν τα ηχητικά ντοκουμέντα των συνομιλιών και θα ληφθούν καταθέσεις.

    Μηχανοδηγοί: Η νέα διοίκηση επιβάλλει ομερτά για τα κενά ασφαλείας

    «Με απορία διαβάσαμε την σημερινή ανακοίνωση της Hellenic Train», ανέφεραν αμέσως μετά την έκδοση της ανακοίνωσης της ΗΤ οι μηχανοδηγοί. Και εξήγησαν: «Η Διοίκηση της Hellenic Train δεν αναφέρεται στην απόλυτη αναγκαιότητα για την λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας στην περιοχή της παραλίγο μετωπικής σύγκρουσης σήμερα, αλλά αναφέρεται στην τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης και Κυκλοφορίας ως μοναδικού τρόπου αποφυγής περιστατικών και αντιμετώπισης παρόμοιων απρόβλεπτων καταστάσεων.

    Θέλει να πείσει με λίγα λόγια την Ελληνική Κοινωνία ότι στην Ιταλία για παράδειγμα η κυκλοφορία των τρένων σε μεγάλα αστικά κέντρα δεν γίνεται με σύγχρονα μέσα προστασίας της κυκλοφορίας αλλά με γραπτές εντολές σταθμαρχών για υπερβάσεις ερυθρών φωτοσημάτων», τονίζει η ΠΕΠΕ σε ανάρτησή της.

    Βάλλει μάλιστα κατά της νέας διοίκησης της εταιρίας σημειώνοντας ότι έχει επιβάλλει ομερτά για τα κενά ασφαλείας: «Η σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας αποτελεί συνέχεια της προσπάθειας της νέας Διοίκησης της, για επιβολή ομερτά στα Σωματεία Εργαζομένων για τα κενά ασφαλείας και την έλλειψη επενδύσεων στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο και την καλλιέργεια κλίματος τρόμου στους χώρους εργασίας με την επιστροφή 72χρονων συνταξιούχων ως Συμβούλων της νέας Διοίκησης για «ζητήματα ασφαλείας».

    Εντελώς τυχαία πρόκειται για πρόσωπα που περιύβρισαν τους νεκρούς συναδέλφους μας στα Τέμπη, στοχοποίησαν το Σωματείο μας και κατέχουν και υψηλές κυβερνητικές θέσεις (ο κ. Ζηλιασκόπουλος είναι και Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ!)», τονίζουν.

    Οι μηχανοδηγοί κλείνουν την τοποθέτησή τους υπενθυμίζοντας ότι «όπως αναφέρουν όλα τα πορίσματα για το έγκλημα των Τεμπών, έτσι και η σημερινή παραλίγο μετωπική σύγκρουση στο κέντρο της Αθήνας, θα είχε μετά βεβαιότητας αποφευχθεί αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας».

    ΕΔΑΠΟ: Κρίσιμη η ραδιοκάλυψη

    Παρέμβαση στο θέμα έκανε και η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών για τα Τέμπη. Σε ανακοίνωσή της η ΕΔΑΠΟ επισημαίνει ότι το σημερινό σοβαρό συμβάν με δύο συρμούς του Προαστιακού που βρέθηκαν να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή, έρχεται να επιβεβαιώσει την επιμονή της από την πρώτη στιγμή της διερεύνησης ως προς την καίρια σημασία που έπαιξε η κακή ραδιοκάλυψη του συστήματος επικοινωνιών (αναλογικό VHF χωρίς αναμεταδότη) στο σιδηροδρομικό ατύχημα των Τεμπών.

    «Η σημερινή μετωπική σύγκρουση αποφεύχθηκε ακριβώς επειδή η καλή ραδιοκάλυψη του σημείου επέτρεψε στους δύο αντιθέτως κινούμενους μηχανοδηγούς να αντιληφθούν ο ένας την ύπαρξη του άλλου και να ακινητοποιήσουν εγκαίρως τους συρμούς τους. Εάν υπήρχε σε λειτουργία τη βραδιά των Τεμπών το σύστημα επικοινωνίας GSM-R ή έστω ένα δίκτυο αναμεταδοτών του αναλογικού VHF κατά μήκος της διαδρομής, ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας που αναχωρούσε από τον ΣΣ Λάρισας θα είχε ακούσει στον ασύρματο την σχεδόν ταυτόχρονη επικοινωνία της εμπορικής αμαξοστοιχίας με τον ΣΣ Νέων Πόρων και θα είχε αντιληφθεί ότι υπάρχει αντιθέτως κινούμενος συρμός στην γραμμή του, με το προφανές αποτέλεσμα να ακινητοποιήσει άμεσα τον συρμό του, όπως συνέβη σήμερα στην ακριβώς αντίστοιχη περίπτωση», υπογραμμίζει.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Πύργος: Παραμένουν τα προβλήματα στη διάβαση του ΟΣΕ στην οδό Έλλ. Στρατιώτη
    Πύργος: Παραμένουν τα προβλήματα στη διάβαση του ΟΣΕ στην οδό Έλλ. Στρατιώτη

    Παραμένουν τα προβλήματα στην ισόπεδη φυλασσόμενη διάβαση του ΟΣΕ στην οδό Έλληνος Στρατιώτη στον Πύργο, προκαλώντας αναστάτωση σε οδηγούς, κατοίκους και επαγγελματίες στην περιοχή.

    Και σήμερα τα δίφρακτα ήταν κατεβασμένα παρεμποδίζοντας την κυκλοφορία ενώ λειτουργούσαν συνεχώς και η ηχοφωτεινή σήμανση.

    Τα παράπονα είναι πολλά και παρά την παρουσία προσωπικού σεκιούριτι στο σημείο, τα τεχνικά προβλήματα που έχουν προκύψει με την λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας της διάβασης χωρίς να περνά κάποιο τρένο, παραμένουν άλυτα.

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch