“Δεν προλαβαίνουμε να βάζουμε πετρέλαιο”… Με αυτή την φράση οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές ιδιοκτήτες ταξί στον Πύργο, περιγράφουν την κατάσταση που βιώνουν τους τελευταίους μήνες της ακρίβειας. Μια κατάσταση που δεν δείχνει σημάδια βελτίωσης και που όλοι φοβούνται τα χειρότερα. Από την άλλη πλευρά, η γενικότερη ακρίβεια στην αγορά αποδυναμώνει την αγοραστική δύναμη του κόσμου, ενώ και η πανδημία του κορονοϊού, έχει αφήσει τα δικά της ανεξίτηλα σημάδια στην κοινωνία.
“Είμαι ελεύθερος επαγγελματίας από το 2004, ζήσαμε καλές εποχές, εννοώ μέσω του τουρισμού” είπε ο ιδιοκτήτης ταξί, Φώτης Θεοδωρακόπουλος. “Από εκεί και έπειτα όμως ήρθε το 2008 η οικονομική κρίση, είδαμε μία βελτίωση το 2017 – 2019 και είπαμε ότι τώρα βγαίνουμε σιγά-σιγά από τα μνημόνια και θα δούμε ένα καλύτερο αύριο και στο επάγγελμα μου και γενικότερα. Ήρθε όμως η πανδημία που κανείς δεν την περίμενε, ελπίζω να τελειώσει αυτό φέτος, γιατί αν εξελιχθεί και σε άλλη μετάλλαξη θα χάσουμε κι άλλη σεζόν, τώρα ήρθε και η ενεργειακή κρίση. Το πετρέλαιο έχει φτάσει στο 1,65 € και δεν ξέρουμε που θα καταλήξει αυτό το πράγμα. Εγώ με το αυτοκίνητο μου ήθελα να φουλάρω 80 με 85 € και τώρα χρειάζεται να περάσω τα 120 €. Αυτό είναι δυσβάσταχτο. Τι να πεις στον πελάτη; Έχει ανέβει το πετρέλαιο και πρέπει να ανέβει και η κούρσα σου; Καθημερινά έχουμε μείωση του τζίρου σε μεγάλο βαθμό και ελπίζω το καλοκαίρι να έρθουν κάποια κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι και να πάρουμε λίγο τα πάνω μας” σχολίασε.
“Στην αγορά η κρίση φαίνεται, γιατί υπάρχει μία κινητικότητα την πρώτη εβδομάδα των πληρωμών, στη συνέχεια όμως υπάρχει μία παύση 15 με 20 ημερών και προς το τέλος πάλι αν έχει μείνει κάτι σε κάθε νοικοκυριό, προσπαθούν να το χρησιμοποιήσουν Τίποτε άλλο… Αν δεν αλλάξει κάτι θα έχουμε μεγάλο πρόβλημα. Εμείς δουλειά θέλουμε και όχι επιδόματα….Η μείωση του ειδικού φόρου θα βοηθούσε στα καύσιμα” σημείωσε.
Ο Κωνσταντίνος Ζαχαρόπουλος, ιδιοκτήτης ταξί, δήλωσε ότι “… μας έχει επηρεάσει πάρα πολύ και η ενεργειακή η κρίση, μαζί με την υγειονομική κρίση. Η δουλειά μας έχει σχεδόν φτάσει στα κατώτερα επίπεδα. Γενικότερα στην αγορά, έχουμε να κάνουμε με απανωτές αυξήσεις και αυτό περιορίζει τον εν δυνάμει πελάτη να χρησιμοποιήσει ταξί. Και επίσης με τις αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων και ειδικότερα στην τιμή του πετρελαίου, το οποίο έχει σχεδόν εξισωθεί με την τιμή της βενζίνης, όλα αυτά ανεβάζουν το κόστος λειτουργίας και μειώνουν τους πελάτες από στο συγκεκριμένο επάγγελμα. Η αλήθεια είναι ότι δε βλέπω να βγαίνουμε από αυτή την δύσκολη κατάσταση και αυτό έχει πάρα πολύ μεγάλο κόστος, γιατί τα αποτελέσματα της κρίσης σε εμάς είναι να καθυστερούμε τις εισφορές μας. Αδυνατούμε να τις πληρώσουμε, να αφήνουμε πίσω πράγματα που έχουν να κάνουν με την λειτουργία του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα τα ανταλλακτικά και το service και να βρισκόμαστε σε πάρα πολύ δύσκολη θέση, όπως και όλη η αγορά. Όλα αυτά είναι μία αλυσίδα και αν κοιτάξετε γύρω σας ειδικά στην πόλη που ζούμε, η πόλη μετά τις εννέα το βράδυ είναι νεκρή” σχολίασε.
Ο ιδιοκτήτης ταξί Δημήτρης Κρητικός, τόνισε πως “… δεν προλαβαίνουμε να βάζουμε πετρέλαιο. Ο κόσμος “αιμορραγεί” και έχει εξαφανιστεί από την αγορά και όχι μόνο από το πετρέλαιο, από το ρεύμα, από το σουπερμάρκετ. Γενικότερα τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Και ερχόμαστε από 10 χρόνια κρίσης, μία πανδημία δύο ετών και τώρα αυτό. Δεν ξέρω κατά πόσο θα μπορέσουμε να αντέξουμε. Εμείς είναι σίγουρο ότι αν συνεχίσει αυτή η κατάσταση δεν θα τα καταφέρουμε…”.
Τέλος ο ιδιοκτήτης ταξί, Νικόλαος Ασημακόπουλος σχολιάζει την εικόνα του σήμερα, μετά από 35 χρόνια στο επάγγελμα. “Αυτή η κρίση που έχει δημιουργηθεί σήμερα, δεν έχει ξανά συμβεί σε όλη την πορεία μου σε αυτό το επάγγελμα. Έχει μειωθεί η δουλειά μας σε ποσοστό της τάξεως του 85%, τα καύσιμα και τα υλικά, όλα ανεβαίνουν με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να βγάλουμε ένα μεροκάματο. Εργαζόμαστε 12 ώρες το εικοσιτετράωρο με αποτέλεσμα να πιάνουμε 20 – 25 € την ημέρα. Ούτε τα καύσιμα. Και τα λειτουργικά έξοδα του αυτοκινήτου είναι 32 € ημερησίως με το ΦΠΑ, τα τέλη και τις ασφάλειες. Οπότε δεν συμφέρει…” ανέφερε.