Σάββατο, 12 Μαρτίου 2022 11:26

Βενζίνη: Έρχεται μηχανισμός ελάφρυνσης μετά το άλμα στις τιμές – Ποιους θα αφορά

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Παρέμβαση προκειμένου να περιοριστεί η υπέρμετρη επιβάρυνση από το κόστος των καυσίμων για τα ευάλωτα νοικοκυριά ετοιμάζει η κυβέρνηση. Τόσο ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας όσο και ο υπουργός Ενέργειας Κώστας Σκρέκας αναφέρθηκαν για πρώτη φορά στο ζήτημα, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να ληφθούν μέτρα που αφορούν τα καύσιμα, οι τιμές των οποίων έχουν εκτοξευθεί στα ύψη για τις πιο ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.

O υπουργός Ενέργειας δήλωσε ότι η κυβέρνηση επεξεργάζεται σενάρια για τη στήριξη -και σε αυτή την περίπτωση, όπως με τα ενεργειακά τιμολόγια- των αδυνάμων, δηλαδή των χαμηλών εισοδημάτων και πολιτών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.

Παρεμβάσεις στις τιμές των καυσίμων προανήγγειλε και ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, τονίζοντας ότι «έχουμε επίγνωση της πραγματικότητας, έχουμε εικόνα του πόσο επιβαρύνονται τα νοικοκυριά και προσπαθούμε να βρούμε και να εξαντλήσουμε τον δημοσιονομικό χώρο και πιθανότατα να υπάρχουν και άλλα μέτρα, άλλες παρεμβάσεις».

Πιλότος το επίδομα θέρμανσης

Όπως μεταδίδει το imerisia.gr, δεν αποκλείεται «πιλότος» για τη νέα παρέμβαση να είναι ένας μηχανισμός ανάλογος με αυτόν του επιδόματος θέρμανσης, με τους δικαιούχους (βάσει εισοδηματικών κριτηρίων) να υποβάλλουν αιτήσεις σε μια αντίστοιχη πλατφόρμα.

O πρωθυπουργός από τις Βερσαλλίες επανέλαβε ότι την επόμενη εβδομάδα θα υπάρξουν ανακοινώσεις από την κυβέρνηση αναφορικά με νέα μέτρα στήριξης των νοικοκυριών -και δη των πιο αδύναμων- από τις συνέπειες της ενεργειακής κρίσης.

Σκέρτσος: Αυξημένη η επιδότηση

Αυξημένη θα είναι η νέα επιδότηση-αντίμετρο στις αυξήσεις στα ενεργειακά τιμολόγια επιβεβαίωσε ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FΜ, επιμένοντας εξάλλου ότι θα είναι στοχευμένη, καθώς θα αφορά τους πιο ευάλωτους.

Εξειδικεύοντας ειδικότερα την κυβερνητική γραμμή για την προστασία των εισοδημάτων -ενόψει και των σχετικών ανακοινώσεων από τον πρωθυπουργό τις επόμενες ημέρες - ο υπουργός Επικρατείας έκανε λόγο για «ένα παράπλευρο όφελος» που έχει προκύψει από την αναστάτωση και την ενεργειακή κρίση, το γεγονός, δηλαδή, ότι «αυξάνονται τα έσοδα του ταμείου ενεργειακής μετάβασης, τα έσοδα που λαμβάνουμε από την αγορά ρύπων και τον Ειδικό Λογαριασμό για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας».

Τούτου δοθέντος, συνέχισε, «όσα περισσότερα έσοδα έρχονται στο ταμείο, αυτά θα επιστρέφουν στην κοινωνία, στην οικονομία, τα νοικοκυριά, τις επιχειρήσεις, ειδικά τις μικρές και τις μεσαίες επιχειρήσεις. Θα αυξήσουμε την επιδότηση στους πιο ευάλωτους, είναι αυτό που πρέπει να γίνει, αυτό είναι το σωστό».

Από την πλευρά του, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, επιβεβαίωσε πως μελετώνται παρεμβάσεις και στη βενζίνη. Τόνισε μιλώντας στον ΣΚΑΪ, πως η τιμή της βενζίνης ότι «έχει ξεφύγει επικίνδυνα» επισημαίνοντας ότι δε θα μείνει έξω από το πεδίο των κυβερνητικών παρεμβάσεων, «πάντοτε στο πλαίσιο λελογισμένων κινήσεων». Ο ίδιος ανέφερε πως οι ανακοινώσεις για τα μέτρα της κυβέρνησης αναμένονται την ερχόμενη εβδομάδα.

Πηγή: Ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 12 Μαρτίου 2022 10:33

Σχετικά Άρθρα

  • Μπαίνει φρένο στη φοροδιαφυγή των ελεύθερων επαγγελματιών - Τα μέτρα του Υπουργείου Οικονομικών
    Μπαίνει φρένο στη φοροδιαφυγή των ελεύθερων επαγγελματιών - Τα μέτρα του Υπουργείου Οικονομικών

    Ο οδικός χάρτης των Αρχών για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής από τους ελεύθερους επαγγελματίες.

    Η φοροαποφυγή έχει μετατραπεί σε συνήθεια για ένα μη αμελητέο αριθμό ελεύθερων επαγγελματιών, όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων.

    Ένα μεγάλο ποσοστό δηλώνει ζημιές, ενώ αρκετοί αναφέρουν μηνιαία έσοδα που δεν ξεπερνούν τα 300 ευρώ, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εκτιμούν ότι πίσω από αυτά τα στοιχεία κρύβεται μια σημαντική «δεξαμενή» αδήλωτων εισοδημάτων, τα οποία, αν αποκαλυφθούν, μπορούν να ενισχύσουν τον κρατικό προϋπολογισμό και να ελαφρύνουν τους φόρους για μισθωτούς και συνταξιούχους.

    Οι μέχρι τώρα παρεμβάσεις της Πολιτείας φαίνεται να αποδίδουν καρπούς. Όπως αναφέρουν στελέχη του Υπουργείου και της ΑΑΔΕ, τα αποτελέσματα είναι πολύ θετικά, τόσο από την εφαρμογή του τεκμαρτού τρόπου φορολόγησης των εισοδημάτων, όσο και από τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS.

    Η προσπάθεια δεν σταματά εδώ, καθώς δρομολογούνται νέες παρεμβάσεις, όπως η πλήρης εξάλειψη των αποκλίσεων μεταξύ των δηλωμένων εσόδων και εξόδων με τα δεδομένα που καταχωρούνται στο myDATA, οι συνεχείς έλεγχοι για τη σωστή λειτουργία της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS, η αποδοχή πληρωμών μέσω του συστήματος IRIS και η εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου.

    Τέλος στις δαπάνες χωρίς παραστατικό

    Οι υπερβολικές δαπάνες χωρίς πραγματικό αντίκρισμα, που μέχρι σήμερα ήταν ένα συνηθισμένο τέχνασμα για τη μείωση ή και την εξάλειψη των κερδών, θα παύσουν να υφίστανται από την 1η Ιανουαρίου 2025. Έως τότε, από την 1η Οκτωβρίου 2024, οι αποδεκτές αποκλίσεις μεταξύ των δηλωμένων δαπανών και αυτών που καταχωρούνται στο σύστημα myDATA θα μειωθούν σημαντικά, με στόχο την πλήρη εξάλειψή τους.

    Σύμφωνα με το προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα, από την 1η Οκτωβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024, οι αποκλίσεις στα έσοδα θα μηδενιστούν, ενώ το αποδεκτό όριο για τα έξοδα θα μειωθεί στο 5%, από το 10%-20% που ίσχυε έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Από την 1η Ιανουαρίου 2025, τα όρια αποκλίσεων θα καταργηθούν πλήρως, τόσο για τα έσοδα όσο και για τα έξοδα, βασιζόμενα στα δεδομένα που έχουν διαβιβαστεί στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.

    Με την πλήρη εξάλειψη αυτών των αποκλίσεων, θα τερματιστούν οι εικονικές συναλλαγές, καθώς η εφορία θα αναγνωρίζει για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα μόνο τις δαπάνες που έχουν καταχωρηθεί στο σύστημα. Επιπλέον, τα δηλωθέντα έσοδα δεν θα μπορούν να είναι χαμηλότερα από αυτά που προκύπτουν μέσω των παραστατικών για αγορές ή παροχή υπηρεσιών.

    Ο μηδενισμός των αποδεκτών αποκλίσεων σημαίνει ότι οι επαγγελματίες δεν θα μπορούν πλέον να αυξήσουν τεχνητά τα έξοδά τους προκειμένου να μειώσουν το φορολογητέο εισόδημά τους. Ωστόσο, θα έχουν τη δυνατότητα να προσθέτουν επιπλέον έσοδα και τον αντίστοιχο ΦΠΑ σε περιπτώσεις όπου έχουν εκδοθεί τιμολόγια πωλήσεων που δεν έχουν διαβιβαστεί εγκαίρως στην ΑΑΔΕ λόγω τεχνικών προβλημάτων ή άλλων εξαιρέσεων, όπως ο χαμηλός ετήσιος τζίρος.

    Το νέο σύστημα ανοίγει τον δρόμο για την προσυμπλήρωση των δηλώσεων ΦΠΑ, καθώς η φορολογική διοίκηση θα μπορεί να υπολογίζει αυτόματα το ποσό του φόρου που πρέπει να καταβληθεί, χωρίς την παρέμβαση του φορολογούμενου. Το «κλείδωμα» των δηλώσεων ΦΠΑ αναμένεται να συμβάλει στη μείωση του «κενού ΦΠΑ», δηλαδή των εσόδων που χάνει το κράτος από τη μη είσπραξη του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας. Το «κενό ΦΠΑ» έχει ήδη μειωθεί κατά 3 δισ. ευρώ, χάρη στην αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και πληρωμών.

    Τα δεδομένα εσόδων και εξόδων που καταχωρούνται στην πλατφόρμα myDATA θα μεταφέρονται αυτόματα στις φορολογικές δηλώσεις, καθιστώντας τη διαδικασία πιο διαφανή και αποτελεσματική. Έτσι, μετά το ΦΠΑ, θα «κλειδώσουν» και οι κωδικοί του εντύπου Ε3, το οποίο καθορίζει τα φορολογητέα κέρδη και το ύψος του φόρου εισοδήματος.

    Επιτρεπτά όρια αποκλίσεων

    Τα επιτρεπτά όρια αποκλίσεων για το ΦΠΑ σε σχέση με τα δεδομένα που έχουν καταχωρηθεί στο myDATA διαμορφώνονται ως εξής:

    • 1η Ιουλίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2024: 10% για τα έσοδα και 20% για τα έξοδα.
    • 1η Οκτωβρίου έως 31 Δεκεμβρίου 2024: 0% για τα έσοδα και 5% για τα έξοδα.
    • Από την 1η Ιανουαρίου 2025: Καμία απόκλιση στα έσοδα και τα έξοδα σε σχέση με τα δεδομένα που έχουν καταχωρηθεί στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.
    Ψηφιακό πελατολόγιο

    Η ΑΑΔΕ εισάγει μια νέα ηλεκτρονική διαδικασία για τους επαγγελματίες, εφαρμόζοντας το ψηφιακό πελατολόγιο, το οποίο θα επιτρέπει στους ελεγκτές να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τη δραστηριότητα των φορολογουμένων. Το μέτρο αυτό θα συνδυαστεί με τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, τα ψηφιακά δελτία αποστολής και τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, και αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, καθιστώντας την απόκρυψη τζίρου σχεδόν αδύνατη.

    Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το ψηφιακό πελατολόγιο θα εφαρμοστεί σε:

    • Επαγγελματίες που προσφέρουν υπηρεσίες σε οχήματα, όπως συνεργεία, ηλεκτρολογεία, φανοποιεία, βουλκανιζατέρ, πωλητές ανταλλακτικών, πλυντήρια και ενοικιάσεις οχημάτων.
    • Επαγγελματίες στον τομέα των εκδηλώσεων, όπως κτήματα, αίθουσες, εταιρείες catering και διοργάνωσης.
    • Ιδιωτικά σχολεία, κλινικές, γιατρούς, δικηγόρους, διαγνωστικά κέντρα και άλλα παρόμοια επαγγέλματα.

    Οι επαγγελματίες αυτοί θα υποχρεωθούν να καταγράφουν ηλεκτρονικά τα στοιχεία των πελατών τους σε πλατφόρμα συνδεδεμένη με την ΑΑΔΕ, αναφέροντας επίσης τον λόγο της επίσκεψης, αν πρόκειται για νέα ή συνεχιζόμενη παροχή υπηρεσιών.

    IRIS

    Η άτυπη προθεσμία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για την εγγραφή των ελεύθερων επαγγελματιών στο σύστημα IRIS λήγει την Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου, επιτρέποντάς τους να δέχονται πληρωμές από τους πελάτες τους. Από την Τρίτη 1η Οκτωβρίου, ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα αρχίσει τις διασταυρώσεις, και οι επαγγελματίες ή αυτοαπασχολούμενοι που δεν διαθέτουν IRIS θα αντιμετωπίσουν πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ.

    Αυτή η υπηρεσία έχει ήδη συγκεντρώσει περισσότερους από 530.000 ελεύθερους επαγγελματίες και ατομικές επιχειρήσεις. Τα δεδομένα δείχνουν σημαντική αύξηση στη χρήση του IRIS το 2024, καθώς 1 στους 2 πολίτες--δηλαδή περισσότεροι από 3 εκατομμύρια--με ενεργοποιημένο web banking έχουν πλέον συνδέσει τους λογαριασμούς τους με αυτό το σύστημα άμεσων πληρωμών.

    Μέχρι τώρα, οι συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν μέσω του συστήματος IRIS το 2024 ανήλθαν σε 34 εκατομμύρια, με συνολική αξία 3,7 δισ. ευρώ. Αυτή η αύξηση είναι εντυπωσιακή, με ποσοστά 150% και 116% αντίστοιχα σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι.

    Έλεγχοι

    Η ΑΑΔΕ έχει ξεκινήσει εκτεταμένους ελέγχους για να διαπιστώσει κατά πόσο επιχειρήσεις και επαγγελματίες συμμορφώνονται με τα νέα μέτρα για τις συναλλαγές. Οι έλεγχοι επικεντρώνονται στη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, τη χρήση νέου τύπου ταμειακών μηχανών στον κλάδο της εστίασης, καθώς και την εφαρμογή του συστήματος άμεσων πληρωμών IRIS.

    Η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS είναι βασικό στοιχείο των ελέγχων, με τη χρήση δεδομένων από το σύστημα e-send της ΑΑΔΕ. Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι οι υπόχρεοι αποστέλλουν τις απαραίτητες αποδείξεις και στοιχεία πωλήσεων με κάρτες.

    Έμφαση δίνεται και στους οδηγούς ταξί, παρά τις οξύτατες αντιδράσεις από τον κλάδο, οι οποίοι πρέπει να τοποθετήσουν αυτοκόλλητο στο πίσω δεξί παράθυρο του οχήματος, όπου στα ελληνικά και αγγλικά αναγράφεται ότι:

    • Ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να εκδίδει απόδειξη στο τέλος της διαδρομής και να δέχεται πληρωμή με κάρτα.
    • Ο πελάτης δεν υποχρεούται να πληρώσει με μετρητά.
    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Υπουργείο Οικονομικών: Ποιες οι τρεις προϋποθέσεις για την φοροαπαλλαγή στα κλειστά ακίνητα
    Υπουργείο Οικονομικών: Ποιες οι τρεις προϋποθέσεις για την φοροαπαλλαγή στα κλειστά ακίνητα

    Τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα είναι αφορολόγητα για τρία χρόνια, τα μισθώματα που θα προκύψουν από ακίνητα που είναι κλειστά, διευκρίνισε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.

    Θα υπάρξουν προϋποθέσεις, σημείωσε, για να μην υπάρξουν αδικίες απέναντι σε όλους τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες που έχουν ήδη νοικιάσει τα σπίτια τους και πληρώνουν φόρους.

    «Επειδή υπάρχει έλλειψη στέγης και θέλουμε να αυξήσουμε αμέσως, ει δυνατόν, την προσφορά στέγης για να αντιμετωπιστεί και το ζήτημα σε κάποιο βαθμό των τιμών των ενοικίων».

    «Εκείνο το οποίο κάνουμε είναι, ότι λέμε εάν έχεις το σπίτι σου κλειστό για τρία τουλάχιστον χρόνια, όχι να σου έχει φύγει ο ενοικιαστής πριν από δύο 2 μήνες, να έχεις το σπίτι σου κλειστό για τρία χρόνια, εάν το σπίτι σου είναι κάτω από 120 τετραγωνικά, γιατί μας ενδιαφέρουν τα μεσαία και χαμηλότερα εισοδήματα και το εκμισθώσεις μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του 2025, εάν συντρέχουν όλοι αυτές οι τρεις προϋποθέσεις, τότε για τρία χρόνια δεν θα πληρώνεις φόρο και είναι ένα ειδικό μέτρο, έκτακτο μέτρο για να αντιμετωπίσει ένα έκτακτο πρόβλημα» ανέφερε ο Υπουργός.

    Έρχονται νέες πρωτοβουλίες

    «Έχουμε ένα πρόβλημα αυξημένο, το στεγαστικό. Η κυβέρνηση θα παρουσιάσει μέσα στην εβδομάδα και πιο εξειδικευμένα όλες τις νέες πρωτοβουλίες μας για το στεγαστικό. Πράγματι εδώ υπάρχει ένα θέμα πληθωρισμού, αύξησης των τιμών για να είμαι ακριβέστερος, που είναι σημαντικότατη. Αφορά ένα σημαντικό τμήμα του οικογενειακού προϋπολογισμού. Γι’ αυτό υπάρχει πια, από το 22 και καλώς υπάρχει προφανώς, επανεκκίνηση της στεγαστικής πολιτικής συνολικά της χώρας. Έχει τρέξει το πρόγραμμα Σπίτι μου. Τώρα θα παρουσιαστεί το Σπίτι μου 2. Υπάρχουν άλλα επιμέρους προγράμματα χρηματοδοτούμενα και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Υπάρχει το πρόγραμμα Ανακαινίζω-Νοικιάζω. Κάναμε από πέρσι κάποιες παρεμβάσεις στις βραχυχρόνιες μισθώσεις. Τώρα θα ανακοινωθούν και άλλες» επισήμανε ο κ. Χατζηδάκης.

    Νέες παρεμβάσεις στις βραχυχρόνιες μισθώσεις

    «Έχουμε μία κατάσταση από την οποία προφανώς είναι κερδισμένοι οι ιδιοκτήτες, γιατί και λόγω της ανάπτυξης έχουν ανέβει οι τιμές των ακινήτων και οι τιμές των ενοικίων. Κερδίζουν οι ιδιοκτήτες από αυτό, μην το ξεχνάμε, γιατί και αυτοί είναι Έλληνες, αλλά από την άλλη πλευρά χάνουν οι ενοικιαστές και κυρίως πιέζονται τα χαμηλότερα εισοδήματα και ακόμα πιο πολύ τα νέα ζευγάρια που θέλουν να ξεκινήσουν τη ζωή τους» συμπλήρωσε ο Υπουργός.

    Γι’ αυτό το λόγο, συνέχισε, η κυβέρνηση δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτό. «Υπάρχουν προβλήματα τα οποία είναι και εδώ και αλλού, είναι της σύγχρονης κοινωνίας και σίγουρα της εποχής μας στην Ελλάδα, όπως είναι το στεγαστικό, όπως είναι το δημογραφικό, όπως είναι επίσης η κλιματική αλλαγή, με ό, τι αναστάτωση μπορεί να δημιουργεί στο κράτος και στην καθημερινότητά μας, τα οποία επεδίωξε ο πρωθυπουργός να τα αναδείξει στον λόγο του στη Θεσσαλονίκη. Αλλά επιδιώκουμε πάντοτε να κινούμαστε μέσα στα πλαίσια των αντοχών του προϋπολογισμού και της οικονομίας γιατί αν ξεπεράσουμε κάποια όρια και κινηθούμε λαϊκίστικα, τότε το ωσαννά σήμερα, θα γίνει σταύρωσον αυτόν αύριο. Έχουμε τα διδάγματα της περασμένης δεκαετίας και πρέπει να κινούμαστε πάντοτε με σοβαρότητα, με σταθερότητα και με νοικοκυροσύνη» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Καλαμάτα: Έβαλε βενζίνη χωρίς να πληρώσει και συνελήφθη έπειτα από άγρια καταδίωξη
    Καλαμάτα: Έβαλε βενζίνη χωρίς να πληρώσει και συνελήφθη έπειτα από άγρια καταδίωξη

    Ολόκληρη καταδίωξη έγινε το βράδυ της Κυριακής για τη σύλληψη ενός 33χρονου Ρομά που έβαλε βενζίνη χωρίς να πληρώσει και μετά, οδηγώντας επικίνδυνα, προσπάθησε να αποφύγει τον έλεγχο των αστυνομικών.

    Περίπου στις 11.00 το βράδυ της Κυριακής ο 33χρονος πήγε με το αυτοκίνητό του σε πρατήριο υγρών καυσίμων στα Ακοβίτικα και έβαλε βενζίνη αξίας 14 ευρώ. Όταν όμως του έβαλαν τη βενζίνη, έφυγε χωρίς να πληρώσει.

    Ο ιδιοκτήτης του πρατηρίου ειδοποίησε την Αστυνομία και αστυνομικοί της Α΄ Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής του Εγκλήματος εντόπισαν τον 33χρονο Ρομά να κινείται με το αυτοκίνητο στην περιφερειακή οδό Καλαμάτας – Τρίπολης, στο ύψος του Ασπροχώματος. Στη θέα των αστυνομικών ανέπτυξε ταχύτητα και με επικίνδυνους ελιγμούς προσπάθησε να διαφύγει, ενώ κάποια στιγμή μπήκε ακόμα και στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

    Οι αστυνομικοί τον ακολούθησαν, ενώ αυτός συνέχιζε να οδηγεί επικίνδυνα προσπαθώντας να διαφύγει. Ακολούθως, μπήκε στο δρόμο Ασπροχώματος – Πύλου, παραβίασε πινακίδα στοπ, ενώ στην περιοχή της Μικρομάνης εγκατέλειψε το αυτοκίνητο στη μέση του δρόμου και τράπηκε σε φυγή με τα πόδια, προσπαθώντας να χαθεί στα παρακείμενα χωράφια.

    Ο 33χρονος κρύφτηκε σε αγρόκτημα, όμως οι αστυνομικοί τον εντόπισαν και τον συνέλαβαν.

    Όπως διαπιστώθηκε στη συνέχεια δεν είχε δίπλωμα οδήγησης, ενώ το αυτοκίνητο κατασχέθηκε.

    Προανάκριση για την υπόθεση διενεργεί η Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Καλαμάτας.

    Πηγή: TharrosNews.gr

  • Μείωση στις τιμές των καυσίμων: “Μουδιασμένοι” οι καταναλωτές μέσα στον κυκεώνα των ανατιμήσεων στα άλλα αγαθά - Βάζουν όσο έβαζαν λένε οι πρατηριούχοι του Πύργου
    Μείωση στις τιμές των καυσίμων: “Μουδιασμένοι” οι καταναλωτές μέσα στον κυκεώνα των ανατιμήσεων στα άλλα αγαθά - Βάζουν όσο έβαζαν λένε οι πρατηριούχοι του Πύργου

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Μικρή ανακούφιση για οδηγούς και επαγγελματίες αποτελεί η πρόσφατη μείωση της τιμής της βενζίνης στην ελληνική αγορά, ύστερα από την πτώση των διεθνών τιμών του πετρελαίου.

    Παρά τις θετικές εξελίξεις όμως, οι καταναλωτές, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες πρατηρίων υγρών καυσίμων φαίνεται να παραμένουν επιφυλακτικοί και να μην αυξάνουν τις δαπάνες τους για καύσιμα, αφού η οικονομική ανασφάλεια που επικρατεί και η αβεβαιότητα εξακολουθεί να τους κρατά “μουδιασμένους”.

    Σημαντική εξήγηση για την στάση των καταναλωτών απέναντι στην πτώση της τιμής της βενζίνης αποτελούν οι πρόσφατες ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες οι οποίες όπως είναι αναμενόμενο έχουν μειώσει την αγοραστική δύναμη κατά πολύ.

    Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο ιδιοκτήτης πρατηρίου υγρών καυσίμων στον Πύργο Σάκης Κωτσάκης μιλώντας στο ilialive.gr δεν είναι λίγοι οι οδηγοί αυτοί που βάζουν μόλις 10€ βενζίνη ακόμα και 5€ ποσότητα ικανή να φτάσουν στον προορισμό τους.

    kotsakis

    «Η μικρή μείωση της βενζίνης δεν φαίνεται τόσο πολύ στην αγορά. Ο κόσμος είναι σφιγμένος γενικά σε όλες τους τις κινήσεις αφού τα καύσιμα ακόμα για τα οικονομικά δεδομένα των πολιτών είναι ακριβά.

    Θα έπρεπε να είναι πολύ πιο φθηνά και ο μόνος τρόπος για να μειωθεί το καύσιμο αφού οι διεθνείς τιμές έπεσαν λίγο είναι να μειωθεί ο ειδικός φόρος και το ΦΠΑ αφού τα 2/3 από αυτά που πληρώνει ο καταναλωτής πάνε στο κράτος. Οπότε το κράτος πρέπει να μειώσει τον ειδικό φόρο για να φανεί η διαφορά στον καταναλωτή. Το καύσιμο στα 1,80 € είναι ακριβό. Ο κόσμος βάζει και έβαζε περιορισμένες ποσότητες για να καλύψει τις ανάγκες του. Υπάρχουν οδηγοί που βάζουν 10€ βενζίνη ακόμα και 5€. Κάνουν ταξίδι και βάζουν ακριβώς όσο χρειάζεται για να φτάσουν στον προορισμό τους. Σε γενικές γραμμές είναι πολύ δύσκολη η κατάσταση και η βενζίνη αλλά και ειδικά το πετρέλαιο κίνησης που αφορά τους επαγγελματίες πρέπει αν πέσει κι άλλο» επεσήμανε ο κ. Κωτσάκης.

    Από την πλευρά του ο Πάνος Σπυρογιάννης από το πρατήριο υγρών καυσίμων silk oil στον Πύργο, τόνισε ότι έως τώρα οι περισσότεροι οδηγοί είχαν περιορίσει τις μετακινήσεις τους στις εντελώς αναγκαίες ενώ τώρα ίσως με μεγαλύτερη ευκολία αποφασίσουν να κάνουν λίγα χιλιόμετρα παραπάνω.

    Spirogiannis

    «Παρατηρούμε ότι το τελευταίο διάστημα οι τιμές των καυσίμων είναι πτωτικές. Αυτό είναι κάτι που στην καρδιά του καλοκαιριού βοήθησε και τους καταναλωτές κι εμάς σαν επαγγελματίες. Ευελπιστούμε σε περεταίρω πτώση για να μπορεί ακόμα ο κόσμος να βάζει καύσιμα πιο άνετα, γιατί μέχρι τώρα ας μην ξεχνάμε ότι έκανε μόνο τις απαραίτητες μετακινήσεις. Αυτό οφείλεται στο ότι διεθνώς έπεσε η τιμή του βαρελιού αλλά εμείς είμαστε οι τελευταίοι αποδέκτες και αργεί να φτάσει στην Ελλάδα γιατί αναλογικά σύμφωνα με τις τιμές του βαρελιού οι τιμές μας θα έπρεπε να είναι ακόμα πιο χαμηλές.

    Ο κόσμος εξακολουθεί να βάζει το ίδιο ποσό βενζίνη που έβαζε και πριν αλλά τώρα παρατηρούμε ότι δεν το σκέφτεται τόσο πολύ να μετακινηθεί και να πάει να κάνει και ένα μπάνιο στην θάλασσα» ανέφερε κλείνοντας ο κ. Σπυρογιάννης εκφράζοντας παράλληλα την ελπίδα του να συνεχίσει η πτώση των τιμών.

    Ανάλογη εικόνα σε ότι αφορά την κατανάλωση από τους οδηγούς έχει και ο ιδιοκτήτης πρατηρίου υγρών καυσίμων Ηρακλής Διονυσόπουλος, ο οποίος επεσήμανε ότι αναλογικά με τις πτώσεις που σημειώνονται στην διεθνή αγορά η τιμή της βενζίνης θα έπρεπε να πολύ πιο χαμηλή αλλά οι αυξημένοι φόροι την κρατούν σε αυτά τα επίπεδα.

    Dionusopoulos

    «Έχει πέσει το βαρέλι περίπου στα 75 δολάρια που σημαίνει ότι η βενζίνη θα έπρεπε να είναι στα 1,50€ τώρα. Αλλά αφού το 75% είναι φόροι πως θα γίνει αυτό; Δεν ξέρουμε αν συνεχίσουν οι καθοδικές τάσεις, όμως αφού οι φόροι είναι υψηλοί, οι βενζίνη δεν πρόκειται να πέσει πολύ χαμηλά. Ο κόσμος εξακολουθεί να βάζει όση βενζίνη έβαζε και πριν αφού δεν έχει χρήματα».

  • Στα αποκαΐδια της φωτιάς, φουντώνει η ακρίβεια: Τρόφιμα, καύσιμα, ενέργεια, τραβάνε την ανηφόρα
    Στα αποκαΐδια της φωτιάς, φουντώνει η ακρίβεια: Τρόφιμα, καύσιμα, ενέργεια, τραβάνε την ανηφόρα

    Η ακρίβεια ενισχύεται εκ νέου, με τα σενάρια ανάφλεξης στη Μέση Ανατολή και την αστάθεια στην εσωτερική αγορά. Λειψυδρία, πανώλη και πυρκαγιές, πλήττουν την ντόπια πάραγωγή.

    Η ακρίβεια που δεν έφυγε ποτέ, ενισχύεται από τον κίνδυνο περαιτέρω ανάφλεξης στη Μέση Ανατολή, σε συνδυασμό με τους εγχώριους παράγοντες αποσταθεροποίησης: Λειψυδρία, πανώλη, τώρα και η πίεση στον προϋπολογισμό από τις πυρκαγιές, δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ, που ενισχύει εκ νέου τις πληθωριστικές πιέσεις. Ενώ ακόμα δεν έχει κατακαθίσει ο καπνός από τις καταστροφικές φωτιές στην Αττική, μια νέα φωτιά φουντώνει, με ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά.

    Οι σταθερά υψηλές τιμές των ναύλων για τα κοντέινερ μεταφοράς εμπορευμάτων, οι καθυστερήσεις στην τροφοδοσία από τις αγορές της Ασίας, η άνοδος στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου (σχεδόν 9% σε μία μόλις εβδομάδα για το Βrent) και οι προβλέψεις για άνοδο στο φυσικό αέριο – με βάση τα μακροοικονομικά μοντέλα των αναλυτών, δημιουργούν νευρικότητα και στην εγχώρια αγορά.

    Η ακρίβεια… στα τσιγκέλια

    Παράλληλα όμως με τα δυσοίωνα σενάρια, οι καταναλωτές έχουν αρχίσει ήδη να βλέπουν ανατιμήσεις, πριν η επαπειλούμενη γεωπολιτική κρίση κορυφωθεί.

    Το κόστος για το σημερινό τραπέζι του Δεκαπενταύγουστου, για όσους γιορτάζουν με ψητό αρνί, αλλά και για τα εκατοντάδες πανηγύρια στην επικράτεια τις επόμενες ημέρες, , θα είναι αυξημένο ως και 80%, σε σύγκριση με το Πάσχα. Η απαγόρευση μετακίνησης και σφαγής ντόπιων αιγοπροβάτων, που διαρκεί ήδη τρεις εβδομάδες, ως τις 19 Αυγούστου, με την πιθανότητα παράτασης, έχει οδηγήσει σε κατακόρυφη άνοδο των τιμών στα εισαγόμενα αρνιά.

    Για όσους γιορτάζουν με ψητό αρνί, το κόστος θα είναι αυξημένο ως και 80%

    Πετάει το ρουμάνικο αρνί

    Με βάση έρευνες της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, το εισαγόμενο αρνί, Ρουμανίας και Ισπανίας, πουλιέται σήμερα στην λιανική από 14 ως 16 ευρώ το κιλό. Το Πάσχα το ελληνικό αρνί πωλούνταν στο «καλάθι του νοικοκυριού» 10 ευρώ το κιλό. Στην Κρήτη, όπου το αρνί είναι περιζήτητο και λόγω των γάμων, η ΕΕΚΕ το εντόπισε να πωλείτει ως και 18,90 το κιλό.

    «Θα έπρεπε να απαγορευθούν οι εισαγωγές αμνοεριφίων από τη Ρουμανία, από την οποία προήλθαν τα πρώτα μολυσμένα αρνιά»

    Για τον πρόεδρο της ΕΕΚΕ Απόστολο Ραυτόπουλο, μέρος της ακρίβειας οφείλεται στην αισχροκέρδεια και όχι στην πανώλη. «Τα αγοράζουν από τη Ρουμανία 6 ως 7 ευρώ το κιλό στη χονδρική, και στη λιανική φτάνουν σε υπερδιπλάσια τιμή», δηλώνει στο in.

    Ο ίδιος μας λέει ότι εφόσον ο Δεκαπενταύγουστος είναι η μεγαλύτερη γιορτή μετά το Πάσχα, η κυβέρνηση όφειλε να είχε βάλει το αρνί στο καλάθι του νοικοκυριού, επιτρέποντας τις μετακινήσεις και τις σφαγές ντόπιων αρνιών από τις «καθαρές» περιοχές.

    Πάντως στα στοιχεία του ΟΚΑΑ για τις τιμές χονδρικής, τα εισαγόμενα αρνιά πωλούνται ως και 11,20 ευρώ το κιλό, από 8 ως 8.80 πέρυσι τέτοια εποχή, ενώ ντόπιο αρνί «δεν διατίθεται».

    Αυξήσεις και στα άλλα είδη

    Ο πρόεδρος της ΕΕΚΕ υποστηρίζει ότι θα έπρεπε να απαγορευθούν οι εισαγωγές αμνοεριφίων από τη Ρουμανία, από την οποία προήλθαν τα πρώτα μολυσμένα αρνιά. Επικαλείται μάλιστα σχετικό κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που επιτρέπει να κλείνουν τα σύνορα αν υπάρχουν κρούσματα «εισαγόμενων» ζωονόσων, πρόταση την οποία υποστηρίζουν και οι κτηνοτρόφοι.

    Μαζί με το αρνί, έχουν αρχίσει να ακριβαίνουν εκ νέου και τα υπόλοιπα είδη κρέατος, αφού αυξάνεται η ζήτηση. Αυτό καταγράφηκε και στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό του Ιουλίου. Το μοσχάρι ακρίβυνε 2% σε σχέση με τον Ιούνιο και το χοιρινό 1.5%, πριν αποτυπωθούν στην αγορά οι συνέπειες της πανώλης των μικρών μηρυκαστικών.

    Η κρίση ανοίγει την όρεξη για ανατιμήσεις

    Η ανησυχία των καταναλωτών είναι ότι οι υπαρκτή κρίση και οι αναταράξεις στις διεθνείς αγορές λόγω Μέσης Ανατολής, θα «ανοίξουν την όρεξη» στους κερδοσκόπους, που θα βρουν αφορμή για νέες ανατιμήσεις. Στην Ελλάδα υπάρχει ήδη κακό προηγούμενο, όταν το 2022, το έτος με τις υψηλότερες αυξήσεις τιμών στη λιανική, οι μεγάλες επιχειρήσεις σημείωσαν παγκόσμιο ρεκόρ στα περιθώρια κέρδους, με 15,8%, έναντι 10,8% του διεθνούς μέσου όρου.

    «Δεν είναι μόνο η κρίση στη Μέση Ανατολή. Είναι η ξηρασία, η ανομβρία, η έλλειψη προϊόντων. Πολλές περιφέρειες έχουν δώσει οδηγίες στους αγρότες να μην ποτίζουν γιατί δεν υπάρχει νερό. Στην Ηλεία τα καρπούζια είναι αμάζευτα και λιώνουν στα χωράφια. Δεν συμφέρει τους παραγωγούς να τα μαζέψουν, γιατί οι χονδρέμποροι τα αγοράζουν 8-15 λεπτά το κιλό, όταν μόνο το κόστος για καλλιέργεια και συγκομιδή είναι 25 ευρώ το κιλό», λέει ο κ. Ραυτόπουλος.

    Καρπούζια Αλβανίας και πεπόνια Ιράν

    Εξαιτίας των ελλείψεων ντόπιων προϊόντων, που σε ένα βαθμό τροφοδοτούνται και από τις στρεβλώσεις σε κρίκους της αλυσίδας των τροφίμων, αυξάνονται οι εισαγωγές φρέσκων προϊόντων από το εξωτερικό.

    Η ΕΚΕΕ μιλάει για «καρπούζια από την Αλβανία και το Κόσοβο, πατάτες από την Αίγυπτο, πεπόνια από το Ιράν, τομάτες Πολωνίας και Τουρκίας», ενώ τον τελευταίο χρόνο υπήρξε άυξηση πάνω από 62% στις εισαγόμενες πιπεριές.

    Ο λαχανόκηπος της Αττικής «τσουρουφλίστηκε»

    Οι φωτιές στη Βορειανατολική Αττική, που κατέκαψαν και καλλιέργειες στον Μαραθώνα τον «λαχανόκηπο» του λεκανοπεδίου, είναι η χαριστική βολή, σχολιάζει ο κ. Ραυτόπουλος. «Καταστράφηκαν θερμοκήπια, φυτώρια, μονάδες καλλιέργειας οπωροκηπευτικών. Για τους παραγωγούς που επλήγησαν δεν υπάρχει τίποτα πλέον, όχι για να πουλήσουν, αλλά για να μαζέψουν. Από τον επόμενο μήνα και το χειμώνα, από πού θα τρώμε προϊόντα στην Αττική; Μελιτζάνες, τομάτες, άνηθο, μαϊντανό; Θα αυξηθούν κι άλλο οι παραγωγές από τρίτες χώρες, εντός και εκτός ΕΕ, και μαζί τους και οι τιμές», προβλέπει ο ίδιος.

    Κι ενώ αναμένονται νέες ανατιμήσεις σε τρόφιμα και καταναλωτικά αγαθά, οι υψηλές τιμές στην ενέργεια, τα καύσιμα και φυσικά τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, εξακολουθούν να είναι βραχνάς και τον Αύγουστο. Η ΕΕΚΕ επιμένει ότι φέτος οι ανατιμήσεις στα ακτοπλοϊκά σε βασικές γραμμές αγγίζουν το 15%, επικαλούμενη συγκριτικές έρευνες.

    Για τα τιμολόγια του ρεύματος η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών υπογραμμίζει, ότι η επιδότηση του Αυγούστου, των 1,6 λεπτών την κιλοβατώρα, δεν αντισταθμίζει τις ανατιμήσεις που φτάνουν σε ένα μήνα τα 2,8 λεπτά, αναιρώντας το επιχείρημα της κυβέρνησης ότι θα πληρώσουμε φθηνότερα το ρεύμα από ό,τι τον Ιούλιο.

    Όσο για τα καύσιμα, το γεγονός ότι η βενζίνη πωλείται πάνω από 2 ευρώ το λίτρο σε νησιωτικές περιοχές, ενώ έχουν καταγραφεί τιμές ως και 2,35 ευρώ, δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για το τι θα συμβεί όταν τα «σκάγια» από την πυριτιδαποθήκη της Μέσης Ανατολής, χτυπήσουν την Ευρώπη.

    Πηγή: in.gr

  • Κράλλης: Αφωνία Σταϊκούρα για την κατασκευή ανατολικής εισόδου Αμαλιάδας
    Κράλλης: Αφωνία Σταϊκούρα για την κατασκευή ανατολικής εισόδου Αμαλιάδας

    Ο Υπουργός Υποδομών, κύριος Χρήστος Σταϊκούρας, επισκέφθηκε στις 18/7/2024 το Κέντρο Λειτουργίας της «Ολυμπίας Οδού» στο Ρίο. Μετά την ενημέρωσή του για την πορεία του έργου «Νέα Εθνική Οδός Πατρών-Πύργου επιβεβαίωσε την εκτίμηση ότι το έργο θα δοθεί για χρήση στους πολίτες το 2025. Αυτό, όμως, που κατεγράφη αρνητικά είναι ότι ο Υπουργός Υποδομών δεν ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση και κατασκευή της Ανατολικής Εισόδου Αμαλιάδας.

    Πρόκειται για ένα ώριμο έργο, γιατί έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των απαλλοτριώσεων από το 2018 με την κατάθεση των χρημάτων στους δικαιούχους και η υπάρχουσα προμελέτη του έργου βρίσκεται στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών. Το έργο έχει όδευση 1200 μ., αναπτυσσόμενη σε ευθεία από τον κόμβο του Γερακίου έως το ανατολικό στόμιο, νότια της Σοχιάς, με προβλεπόμενο προϋπολογισμό 3.000.000 ΕΥΡΩ.

    Επισημαίνεται ότι ο Υπουργός Υποδομών έχει στα χέρια του το ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ για την αναγκαιότητα κατασκευής της Ανατολικής Εισόδου. Χωρίς περιστροφές προειδοποιούμε όσους οραματίζονται εγκαίνια του έργου το 2025 με την ΑΜΑΛΙΑΔΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΕΝΗ ότι θα εκτεθούν παραδίδοντας στους πολίτες ένα ΑΝΑΠΗΡΟ ΕΡΓΟ και ότι ο καταλογισμός ευθυνών στους θεσμικά αρμόδιους θα πάρει τη μορφή παλλαϊκής αποδοκιμασίας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Γιαννιτσοχώρι: Ανετράπη βυτιοφόρο καυσίμων (photos & video)
    Γιαννιτσοχώρι: Ανετράπη βυτιοφόρο καυσίμων (photos & video)

    Ένα βυτιοφόρο με καύσιμα ανετράπη στην Ε.Ο. Πύργου - Κυπαρισσίας

    Δεν έχει υπάρξει για την ώρα διαρροή. Σπεύδουν στο σημείο δυνάμεις της Πυροσβεστικής.

    Νεότερη ενημέρωση

    Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, δεν υπάρχει εγκλωβισμένο άτομο.

    Νεότερη ενημέρωση

    Σύμφωνα με πληροφορίες, το βυτιοφόρο ευτυχώς ήταν άδειο οπότε αποφεύχθηκε το ενδεχόμενο διαρροής και ανάφλεξης.

    vytioforo anatropi giannitsoxori 1

    vytioforo anatropi giannitsoxori 2

    vytioforo anatropi giannitsoxori 3

    Περισσότερα σε λίγο…

  • Σταϊκούρας: Εντός χρονοδιαγράμματος η κατασκευή της νέας Πατρών - Πύργου - Στο 52% η ολοκλήρωση του έργου
    Σταϊκούρας: Εντός χρονοδιαγράμματος η κατασκευή της νέας Πατρών - Πύργου - Στο 52% η ολοκλήρωση του έργου

    «Το ποσοστό ολοκλήρωσης του αυτοκινητοδρόμου Πατρών - Πύργου φθάνει σήμερα περίπου στο 52%. Οι εκτιμήσεις είναι ότι στο τέλος του έτους θα είμαστε σε ένα ποσοστό ολοκλήρωσης της τάξεως του 75%». Αυτά τόνισε σε δηλώσεις που έκανε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος επισκέφθηκε σήμερα το απόγευμα μαζί με τον υφυπουργό, Νίκο Ταχιάο, το κέντρο λειτουργίας της «Ολυμπίας Οδού» στο Ρίο.

    Ειδικότερα, ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε σχετικά με την πρόοδο του έργου: «Σήμερα είχαμε την ευκαιρία μέσα από μία διευρυμένη σύσκεψη να δούμε, να αποτιμήσουμε και να αξιολογήσουμε την πορεία υλοποίησης ενός εξαιρετικά σημαντικού και εμβληματικού έργου για τη χώρα, του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, μήκους 75 χιλιομέτρων. Όταν είχαμε επισκεφτεί τον ίδιο χώρο στις 17 Ιανουαρίου 2024, είχαμε θέσει κάποια χρονοδιαγράμματα και αυτά τηρούνται απολύτως. Τότε, υπενθυμίζω, είχαμε πει ότι μέχρι τέλος Ιουνίου η ολοκλήρωση του έργου θα είναι σε ποσοστό 50% και σήμερα είμαστε περίπου στο 52%. Οι εκτιμήσεις είναι ότι στο τέλος του έτους θα είμαστε σε ένα ποσοστό ολοκλήρωσης της τάξεως του 75%.
    'Αρα είμαστε εντός χρονοδιαγραμμάτων, έτσι ώστε το 2025, όπως έχουμε δεσμευτεί, να παραδώσουμε στην κοινωνία έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο».

    Στην συνέχεια έκανε δηλώσεις ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, όπου σημείωσε: «Ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος, είναι ένα δύσκολο έργο το οποίο έχει περάσει πολλές περιπέτειες. Από την πλευρά της και η ‘Ολυμπία Οδός' έχει προχωρήσει εξαιρετικά το συγκεκριμένο έργο. Η δέσμευση να είναι λειτουργικό το τμήμα Πάτρα - Πύργος, της ‘Ολυμπίας Οδού', το πρώτο εξάμηνο του 2025, δικαιώνει τις επιλογές της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και νομίζω ότι θα το αναγνωρίσουν και οι χρήστες του δρόμου».
    Επίσης, ο Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι «με την ευκαιρία, θα ήθελα να ευχαριστήσω την εταιρεία ‘ΑΒΑΞ' για τα μηχανήματα που έχει διαθέσει από χθες και τα οποία επιχειρούν αυτή τη στιγμή για την κατάσβεση της φωτιάς στο Σοφικό της Κορινθίας» και πρόσθεσε: «Την πρωτοβουλία αυτή πιστώνεται και η εταιρεία η οποία διέθεσε τα μηχανήματα, αλλά και η ‘Ολυμπία Οδός', η οποία συνέδραμε σε όλη την κινητοποίηση στην περιοχή. Έχει αποδείξει πολλές φορές και η παραχώρηση ότι όπου μπορεί, πέρα από τα όριά της, είναι παρούσα να βοηθήσει σε κοινωνικούς σκοπούς και για αυτό πραγματικά πρέπει να τις αποδώσουμε τον έπαινο από τις αξίζει».

    Στο μεταξύ, σύμφωνα με την ‘Ολυμπία Οδό', «η συνολική πρόοδος του έργου έχει ξεπεράσει το 50% και ήδη τα πρώτα 24 χιλιόμετρα (29% του νέου αυτοκινητόδρομου) είναι ασφαλτοστρωμένα στις περιοχές της Αμαλιάδας, του Πύργου, της Κάτω Αχαΐας και του Μιντιλογλίου».
    Επίσης, σύμφωνα πάντα με την ‘Ολυμπία Οδό', «σήμερα εργάζονται στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου 1.000 άτομα, ενώ η έμμεση απασχόληση έχει υπολογιστεί σε επιπλέον 2.000 θέσεις εργασίας σε όλη την διάρκεια κατασκευής του έργου».
    Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ‘Ολυμπίας Οδού', Παναγιώτης Παπανικόλας, δήλωσε ότι «είμαστε όλοι αφοσιωμένοι στον στόχο, δηλαδή να παραδώσουμε το νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών -Πύργου το συντομότερο δυνατό» και πρόσθεσε: «Υπερβαίνουμε καθημερινά προκλήσεις της κατασκευής και δίνουμε λύσεις με λογική, σύνεση και ομοψυχία».

    Για το τρένο

    Στο μεταξύ, απαντώντας ο υπουργός Υποδομών σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, σχετικά με την χρηματοδότηση του νέου σύγχρονου σιδηροδρομικού έργου, από το Ρίο στην Πάτρα, ανέφερε: «Κάναμε πρόταση που είχε μέσα και το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό έργο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε ένα σημαντικό ποσοστό χρηματοδότησης για την Ελλάδα, αλλά όχι το σύνολο αυτού. 'Αρα κάποια έργα, όχι μόνο αυτό και κάποια άλλα δεν είναι μέσα στη συνολική χρηματοδότηση που εξασφάλισε η χώρα. Μια χρηματοδότηση, η οποία υπερβαίνει το μισό δις ευρώ αρκετά υψηλή, πολύ υψηλότερη, από πολλές άλλες χώρες, αλλά δεν κάλυψε το σύνολο της πρότασής μας, όπως έγινε σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Θα επανέλθουμε με αυτή και άλλες προτάσεις , όταν υποβάλουμε ξανά αιτήματα το επόμενο χρονικό διάστημα».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch