Το … “μακρινό” 2019 νοσταλγούν οι ιδιοκτήτες ταξί, εν έτη 2022, καθώς πλέον το μεροκάματο έχει γίνει πάρα πολύ δύσκολο. Από την εποχή του covid19 στην εποχή της ακρίβειας και του πολέμου, η τελευταία τριετία είναι από τις πιο δύσκολες περιόδους που έχουν βιώσει. Η κρουαζιέρα, έχει περιοριστεί και έχει αλλάξει δραματικά, το κόστος των καυσίμων είναι τέτοιο που δεν αφήνει κέρδος από τις συμβάσεις μεταφοράς, μαθητών, ενώ η αναμονή στην πιάτσα για έναν πελάτη είναι πολύ μεγάλη, αφού οι πολίτες έχουν περιορίσει μέσα σε όλα και τις μετακινήσεις τους. Αλλά και ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας για τον τουρισμό, καθώς μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες στον Πύργο και την Ηλεία, δουλεύαν με Ουκρανούς και Ρώσους τουρίστες που φέτος - ίσως και τα επόμενα χρόνια - δεν θα έρθουν στην Ελλάδα.
Μιλήσαμε με εκπροσώπους του κλάδου που ψάχνουν μια αχτίδα αισιοδοξίας για να κρατηθούν ζωντανοί στο επάγγελμα που γίνεται κάθε μέρα και πιο δύσκολο.
Ο πρόεδρος της Taxi Oil Δημήτρης Μιαούλης τόνισε ότι “… είναι μεγάλο το πρόβλημα με την αύξηση των καυσίμων, η δουλειά έχει πέσει στο 10 με 15% της προηγούμενης χρονιάς. Ό,τι αύξηση και να δώσει στα κόμιστρα όπως φημολογείται, θα είναι μάταιη γιατί ο κόσμος δεν έχει χρήματα. Το θέμα είναι να μειωθεί πάλι το κόστος. Φαίνεται ότι υπάρχει μία αποκλιμάκωση αυτή την εβδομάδα αλλά από την επόμενη θα υπάρξει μεγάλη αύξηση. Σήμερα είχαμε μία σύσκεψη στην περιφέρεια για την μεταφορά των μαθητών γιατί κι εκεί πρέπει να βρεθεί μία λύση καθώς το κόμιστρο είναι πολύ χαμηλό. Οι εκπτώσεις που είχαν δοθεί είχαν δοθεί με τιμές καλοκαιριού. Μας υποσχέθηκαν ότι θα το ελέγξουν θεσμικά. Σε ό,τι αφορά την κρουαζιέρα ξεκίνησε η χρονιά, φαίνεται να έχει έναν ικανοποιητικό αριθμό καραβιών και περιμένουμε να δούμε. Αν δεν υπάρξουν πρωτόκολλα και αν προχωρήσει λίγο η σεζόν, πιστεύουμε ότι φέτος θα είναι λίγο καλύτερα από πέρυσι”.
Ιδιοκτήτης ταξί ο Γιώργος Βάσκας αναφέρθηκε και αυτός στις συμβάσεις με την Περιφέρεια για την μεταφορά μαθητών αλλά και το μέλλον στον Τουρισμό. “Με την αύξηση της τιμής του πετρελαίου με τα ταξί έχουμε μεγάλο πρόβλημα και με τις συμβάσεις που έχουμε υπογράψει με την Περιφέρεια. Αυτή τη στιγμή είναι σα να πηγαίνουμε σχεδόν δωρεάν τις μεταφορές. Με το τιμολόγιο που υπάρχει και με αυτή την μεγάλη αύξηση στις τιμές του πετρελαίου.Η τουριστική περίοδος ξεκίνησε, έχουμε μάθει βέβαια ότι υπάρχουν και κάποιες ακυρώσεις εξαιτίας του πολέμου της Ουκρανίας. Βλέποντας και κάνοντας από δω και στο εξής. Το μέλλον στο τουριστικό κομμάτι επειδή δουλεύαμε και με Ρώσους πολλούς από τα δύο μεγάλα ξενοδοχεία θα είναι δύσκολο. Για τη μεταφορά των μαθητών ζητήσαμε στην Περιφέρεια που είχαμε πάει, να μας αυξήσει ανάλογα με την αύξηση του πετρελαίου και τα κόμιστρα αλλά δεν το δέχτηκαν. Υπάρχει μόνο για τα λεωφορεία αυτό, τα ταξί τα έχουν αφήσει στο έλεος του θεού..”
Ο πρόεδρος του σωματείου ταξί Πύργου “Ερμής” Παναγιώτης Τσαπάρας, μιλώντας στο ilialive.gr τόνισε ως “… η δουλειά έχει πέσει κατακόρυφα, είμαστε σε περίοδο όπως στην αρχή του COVID, ο κόσμος είναι πολύ στρεσαρισμένος με την ακρίβεια των τιμών σε όλα τα αγαθά και την ενέργεια και προσπαθεί να περικόψει τις μετακινήσεις του και τις μεταφορές όσο μπορεί. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε πτώση στη δουλειά μας. Η μεταφορά των μαθητών που ήταν ένα μεγάλο κομμάτι της εργασίας των ταξί της περιφέρειας, έχει σοβαρό πρόβλημα γιατί δίνοντας κάποιες εκπτώσεις, έτσι ώστε να πάρει κάποιος ένα μαθητικό δρομολόγιο, έχουμε φτάσει σε σημείο, τα έξοδα να είναι περισσότερα από τα έσοδα και πολλοί συνάδελφοί να σκέφτονται να αποπέμψουν τα δρομολόγια γιατί πλέον είναι μη συμφέροντα. Το καύσιμο για εμάς που είναι κύρια πηγή κίνησης, έχει φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα. Τα 200 € που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός ότι θα δώσει αν δεν τα δούμε στην τσέπη μας δεν μπορούμε να πούμε τίποτα. Επιπλέον είναι λίγα, γιατί αν λάβουμε υπόψη μας ότι αυτή η ιστορία έχει ξεκινήσει εδώ και ένα μήνα και συνεχίζει να τραβάει, εμείς εδώ και ένα μήνα υποφέρουμε…”.
Ο κ. Τσαπάρας σχολίασε πως ο κλάδος στην επαρχία εδώ και 15 χρόνια υποφέρει και το 2019 ήταν η μόνη καλή χρονιά, όταν η χώρα βγήκε από τα μνημόνια και υπήρξε μια ανάκαμψη. Η πανδημία που ακολούθησε, η ακρίβεια και η σκιά του πολέμου, πλέον δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας. “Το πρώτο καράβι ήρθε, δε δουλέψαμε όμως, γιατί το συγκεκριμένο καράβι προσφέρει στους πελάτες του όλες τις εκδρομές που έχει στα λιμάνια που πηγαίνει, δωρεάν. Οπότε ουσιαστικά αυτό το καράβι για εμάς ήταν σα να μην ήρθε. Θα έρθει πάλι αύριο (σ.σ. σήμερα), που θα είναι το ίδιο ακριβώς. Για την συνέχεια δεν ξέρω, τι πληρότητα θα έχουν τα καράβια, αν αλλάξουν τα πρωτόκολλα και μπορεί ο κόσμος να κυκλοφορεί ελεύθερα αλλά και τι διάθεση θα έχουν. Αν θέλουν να ξοδέψουν χρήματα και να ευχαριστηθούν την περιοχή μας ή θα είναι πάλι στρεσαρισμένοι όπως είμαστε κι εμείς αντίστοιχα; Θεωρώ ότι δεν θα είναι η καλύτερη τουριστική περίοδος η φετινή. Βέβαια τα μεγάλα ξενοδοχεία της περιοχής μας προσανατολίζονται προς άλλες αγορές γιατί η αγορά της Ρωσίας και της Ουκρανίας είναι όπως καταλαβαίνετε νεκρή οπότε τι θα δούμε τι θα γίνει και με αυτό το κομμάτι”.