Δευτέρα, 16 Μαϊος 2022 20:36

Αναβάθμιση υποδομών της ΓΓΠΣΔΔ – Μη διαθεσιμότητα ηλεκτρονικών υπηρεσιών από Παρασκευή 20/05 έως και Σάββατο 21/05

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Με στόχο τη συνεχή αναβάθμιση των υποδομών της και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης προχωρά σε αναβάθμιση των υποδομών Ιδιωτικού Υπολογιστικού Νέφους Βάσεων Δεδομένων (Exadata).

Η αναβάθμιση θα πραγματοποιηθεί κατά το χρονικό διάστημα από Παρασκευή 20 Μαΐου 2022 και ώρα 23:00 έως και Σάββατο 21 Μαΐου 2022 και ώρα 9:00. Κατά το αναφερόμενο χρονικό διάστημα δεν θα είναι διαθέσιμες όλες οι υπηρεσίες του gov.gr που σχετίζονται με:

  • Υπηρεσίες αυθεντικοποίησης χρηστών μέσω κωδικών Taxisnet (όπως ΗΔΙΚΑ, e-ΕΦΚΑ κ.α.),
  • Υπηρεσίες όπως Πόθεν Έσχες, Ενιαία Αρχή Πληρωμής, e-Παράβολο, και web services από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΔΔ σε φορείς της Δημόσιας Διοίκησης,
  • Υπηρεσίες φορολογικής διοίκησης ΑΑΔΕ και Υπ. Οικονομικών, όπως Taxisnet, ICISnet, TAXIS, Elenxis, MIS, ΨΥΔΗΠΕΕΚ κ.α.
  • Υπηρεσίες σχετικές με COVID-19.

Όπως και στις προηγούμενες εργασίες αναβάθμισης υποδομών, θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε οι εργασίες να ολοκληρωθούν νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα, προκειμένου να είναι μικρότερη η επίπτωση από τη μη διαθεσιμότητα των υπηρεσιών.

(Δελτίο Τύπου)

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 16 Μαϊος 2022 19:14

Σχετικά Άρθρα

  • Έτοιμη η πλατφόρμα για τον γονικό έλεγχο στα κινητά των ανηλίκων - Τα διαθέσιμα εργαλεία
    Έτοιμη η πλατφόρμα για τον γονικό έλεγχο στα κινητά των ανηλίκων - Τα διαθέσιμα εργαλεία

    Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του φαινομένου έξαρσης της βίας ανηλίκων ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, ανέφερε ότι η πλατφόρμα που θα παρέχει οδηγίες στους γονείς για εργαλεία και ρυθμίσεις parental control στα κινητά που χρησιμοποιούν οι ανήλικοι είναι έτοιμη και μένει να ανακοινωθεί από τον πρωθυπουργό.

    Σύμφωνα, με το Πρώτο Πρόγραμμα, ο κ. Παπαστεργίου αναφερόμενος στην προστασία των παιδιών σε αυτόν τον αχανή κόσμο του διαδικτύου και των social media, σημείωσε ότι «Το ένα δεδομένο είναι ότι θα πρέπει πλέον οι πλατφόρμες, όπως η ευρωπαϊκή νομοθεσία ορίζει, να πιεστούν να είναι πολύ πιο προσεκτικοί για το τι θα κάνουν όταν απέναντί τους ξέρουν πως έχουν ανήλικους και να εφαρμόσουν αυτά τα οποία οφείλουν να κάνουν και το δεύτερο κομμάτι είναι πώς βοηθιούνται οι γονείς να έχουν καλύτερο έλεγχο του κινητού των παιδιών. Πόσες ώρες το χρησιμοποιούν, τι περιεχόμενο βλέπουν, τι πρέπει να βλέπουν».

    Η Ελλάδα μπορεί να πρωτοστατήσει

    Και συνέχισε «Υπάρχει ο γονικός έλεγχος, το parental control όπως αναφέρεται σε αρκετές συσκευές και ακριβώς αυτές τις οδηγίες πλέον θέλουμε να εκλαϊκεύσουμε για να μπορεί ο κάθε γονιός που θέλει να τις εφαρμόσει στα κινητά των παιδιών, προκειμένου να υπάρχει μεν χρήση, να υπάρχει χρήση για λόγους ασφάλειας, για να μπορούμε να βρούμε το παιδί μας για να μπορεί να χρησιμοποιεί το κινητό του ως εργαλείο, γιατί τέτοιο πρέπει να είναι».

    «Πρέπει να πάμε σε μια λογική ότι ναι, καταλαβαίνω ότι το χρησιμοποιείς είναι εργαλείο ένα κινητό, είναι εργαλείο επικοινωνίας σε κάποιο βαθμό, ενημέρωσης, είναι εργαλείο αναζήτησης πραγμάτων. Αλλά θα πρέπει αυτό να γίνεται λελογισμένα. Εφόσον έχει πρόσβαση στο κινητό του παιδιού του και έχει συμφωνήσει με το παιδί του ότι θα τα εγκαταστήσει αυτά τα φίλτρα, μετά μπορεί πλέον να έχει έλεγχο όχι στο τι λέει το παιδί του ή με ποιον μιλάει, αλλά τουλάχιστον στο αν έχει υπερβεί τους χρόνους ή αν δοκίμασε το παιδί να μπει σε ένα περιεχόμενο το οποίο σύμφωνα με τον γονιό του, δεν είναι συμβατό με την ηλικία του παιδιού» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

    «Το πιο σημαντικό είναι πως πλέον η Ελλάδα σε αυτό μπορεί να πρωτοστατήσει και θα το κάνει προκειμένου πλέον αυτή η πίεση να μεταφερθεί στις μεγάλες πλατφόρμες. Είναι μικρό το κομμάτι των πραγμάτων που μπορούμε με περιοριστικό τρόπο να πετύχουμε. Το πιο σημαντικό είναι το πώς θα επέλθει αυτή η ισορροπία ανάμεσα στις πλατφόρμες και τους χρήστες, έτσι ώστε πραγματικά τα παιδιά να παίρνουν μόνο αυτό το οποίο πρέπει και όχι καθημερινά να βρίσκονται σε ένα περιβάλλον γεμάτο από υλικό μη συμβατό για τα συναισθήματα που πρέπει να αναπτύξουν» συμπλήρωσε ο κ. Παπαστεργίου.

    Στις 14 Νοεμβρίου υπογράφεται μία τελευταία σύμβαση

    Ο υπουργός αναφέρθηκε επιπλέον, στους διαγωνισμούς για τους μικροδορυφόρους, οι οποίοι έχουν ολοκληρωθεί, έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις, ενώ στις 14 Νοεμβρίου υπογράφεται μία τελευταία σύμβαση, η οποία έχει περισσότερο ελληνικό χρώμα, σημείωσε.

    Είναι πολύ σημαντικό ότι όλες αυτές οι εταιρείες είχαν ως προαπαιτούμενο να έρθουν στην Ελλάδα, να στήσουν τη γραμμή παραγωγής και να χρησιμοποιήσουν προσωπικό από τη χώρα μας. «Είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα ανθρώπων οι οποίοι είδαν την αγγελία στο LinkedIn. Κυρίως εκεί πλέον οι νεότεροι άνθρωποι ψάχνουν για καλύτερες εργασιακές ευκαιρίες. Είδαν διάστημα, δεν πίστευαν ότι η θέση της δουλειάς είναι Ελλάδα. Μου το λέγανε, ότι θεωρούσαμε ότι είχε κάνει λάθος εταιρεία» ανέφερε ο κ. Παπαστεργίου ενώ πρόσθεσε ότι οι πρώτοι δορυφόροι θα πετάξουν στο τέλος του 25, συμπλήρωσε και οι υπόλοιποι μέσα στο 26.

    Τέλος, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου είπε «Μιλάμε για τουλάχιστον 13, ίσως και παραπάνω, γιατί θα προκύψουν και μικρότεροι, άρα εικάζουμε ότι θα είμαστε κοντά στους 15. Μέσα στο 26 θα έχει αναπτυχθεί πλήρως αυτό το σχέδιο, όλο αυτό το σμήνος μικροδορυφόρων. Όμως, ήδη έχουν φροντίσει το εξής. Οι εταιρείες οι οποίες έχουν αναλάβει την κατασκευή των δικών μας δορυφόρων, έχουν ήδη στον αέρα στο διάστημα κάποιους δορυφόρους δικούς τους για άλλους σκοπούς. Ζητήσαμε και πετύχαμε και για το διάστημα αυτό μέχρι το 25 να εξασφαλίσουμε πληροφορία χρήσιμη για εμάς στο πλαίσιο της σύμβασης και του έργου που έχουμε έτσι ώστε οποτεδήποτε χρειαστεί και κυρίως για τέτοιες περιπτώσεις μεγάλων πυρκαγιών, ακραίων καιρικών φαινομένων να έχουμε πληροφορία άμεσα και με την ακρίβεια που θέλουμε».

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Κτηματολόγιο: Τελειώνει ο χρόνος για υποβολή δηλώσεων - Επιστρατεύουν ακόμα και αυτοκινούμενα περίπτερα για να γίνει η κτηματογράφηση
    Κτηματολόγιο: Τελειώνει ο χρόνος για υποβολή δηλώσεων - Επιστρατεύουν ακόμα και αυτοκινούμενα περίπτερα για να γίνει η κτηματογράφηση

    Ακόμα και σήμερα υπάρχουν περιοχές στην Ελλάδα, στις οποίες η κτηματογράφηση κινείται σε ποσοστά μικρότερα του 20%

    Ρυθμούς ανεβάζει η προσπάθεια του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης να έχει ολοκληρωθεί το εγχείρημα κατάρτισης του Κτηματολογίου έως το 2025, βάσει των δεσμεύσεων της κυβέρνησης.

    Δεδομένο πλέον θεωρείται ότι δεν υπάρχει πιθανότητα να δοθεί άλλη παράταση στη συλλογή δηλώσεων ακίνητης περιουσίας μετά την τελευταία που εκπνέει στα τέλη του προσεχούς Νοεμβρίου. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι άμεσα θα εκκινήσει και η επιβολή των προστίμων για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις, τα οποία είναι μεν θεσμοθετημένα εδώ και χρόνια, αλλά έως σήμερα δεν έχουν ενεργοποιηθεί. Άλλωστε και η σημερινή ηγεσία του υπουργείου φαίνεται να μην υποστηρίζει θερμά αυτό το βήμα.

    Κατά την παρουσίαση νομοθετικής ρύθμισης χθες στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο για το καλοκαίρι η ηγεσία του υπουργείου επανέλαβε ότι η ολοκλήρωση της Κτηματογράφησης θα γίνει το 2025 και το Κτηματολόγιο θα αποτελεί τον μοναδικό φορέα που θα διαχειρίζεται όλες τις συναλλαγές ακινήτων, με ενιαίους κανόνες, ψηφιακά εργαλεία για όλους και ψηφιοποιημένο αρχείο Υποθηκοφυλακείων. Τα τελευταία θα ρίξουν οριστική αυλαία στο τέλος του 2024, ενώ τελική προθεσμία για δηλώσεις ακινήτων παραμένει η 30ή Νοεμβρίου 2024.

    Ωστόσο, ακόμα και σήμερα υπάρχουν περιοχές στην Ελλάδα, στις οποίες η κτηματογράφηση κινείται σε ποσοστά μικρότερα του 20%, κάτι το οποίο αναγκάζει τον φορέα του Ελληνικού Κτηματολογίου ακόμα και να ...επιστρατεύει αυτοκινούμενα περίπτερα που θα ενημερώνουν τους πολίτες για την κτηματογράφηση, όπως συμβαίνει στην Κρήτη.

    Όπως επεσήμανε το υπουργείο σε σχετική ανακοίνωσή του προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι του χρονοδιαγράμματος, το «νομοσχέδιο φέρνει τη σύμπτυξη τελικών σταδίων στις μελέτες Κτηματογράφησης που εκκρεμούν ώστε να επιτευχθεί ο στόχος ολοκλήρωσης το 2025».

    Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι διαδικασίες προανάρτησης και ανάρτησης των τελευταίων συμβάσεων, οι οποίες εκ των πραγμάτων δε θα έχουν ολοκληρωθεί έως τότε, αλλά είναι υποχρεωτικές, όπως για παράδειγμα η δίμηνη περίοδος ενστάσεων κατά τη διαδικασία της ανάρτησης, πιθανότατα θα τρέχουν παράλληλα με το Κτηματολόγιο που θα είναι εν λειτουργία, αλλά όχι πλήρες εξαρχής.

    Τι αλλάζει με το νέο νομοσχέδιο σε μεταβιβάσεις - γονικές παροχές

    Το νέο νομοσχέδιο επιχειρεί να δώσει λύση στην ομηρεία δεκάδων χιλιάδων ιδιοκτητών που είχαν «παγώσει» αναγκαστικά δικαιοπραξίες διότι υπήρχε ασυμφωνία στον αριθμό των τ.μ. του ακινήτου τους μεταξύ παλαιού συμβολαίου και πραγματικού εμβαδού. Αφορά τις περιπτώσεις, στις οποίες διαπιστώνεται μικρή διαφορά μεταξύ της μέτρησης τετραγωνικών με σύγχρονα μέσα και των τετραγωνικών που αναφέρονται στο παλιό συμβόλαιο. Εξαιτίας αυτής της απόκλισης δυσχεραίνονται πολύ οι αγοραπωλησίες, οι γονικές παροχές και οι μεταβιβάσεις.

    Με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου, το οποίο αναμένεται να αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση τον προσεχή Σεπτέμβριο, οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να προβαίνουν σε μονομερή τροποποίηση των συμβολαίων τους, υπό τον όρο ότι δεν θα θίγονται τα δικαιώματα των υπόλοιπων ιδιοκτητών διαμερισμάτων στη σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας. Η διάταξη αυτή αφορά κυριως διαμερίσματα σε πολυκατοικίες με ημιυπαίθριο, χρήση κοινόχρηστου χώρου κλπ. και θα ανοίγει το δρόμο χωρίς την απαίτηση της έγγραφης συναίνεσης των υπολοίπων ιδιοκτητών, για να ολοκληρωθεί ταχύτερα και ευκολότερα η έκδοση Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου, η οποία είναι απαραίτητη για τις μεταβιβάσεις.

    Στο ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου γίνεται λόγος για «μικρή διαφορά» στα τετραγωνικά, χωρίς αυτή να προσδιορίζεται, αλλά εκτιμάται από πηγές κοντά στην υπόθεση, ότι αυτή δε θα μπορεί να υπερβαίνει το 10%.

    Επιπλέον, το νομοσχέδιο εισάγει τον θεσμό του «πιστοποιημένου μηχανικού», ο οποίος θα αναλαμβάνει μεταξύ άλλων τις διορθώσεις που αφορούν την λανθασμένη καταγραφή του ακινήτου και θα συμβάλλει στην επίσπευση των διαδικασιών διόρθωσης και ενημέρωσης των κτηματολογικών διαγραμμάτων, με βάση τα πρότυπα και τις διαδικασίες που ορίζονται από το Κτηματολόγιο από το οποίο και θα ελέγχεται για τη διασφάλιση της ορθής εκτέλεσης των καθηκόντων του. Καταργείται η έγχαρτη διαδικασία, η οποία αντικαθίσταται από νέα ψηφιακή πλατφόρμα που υπόσχεται να δίνει λύση στο 1/3 του χρόνου.

    Στο εγχείρημα επίσπευσης των διαδικασιών θα βοηθήσει η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στον νομικό έλεγχο συμβολαίων, η οποία αναμένεται να μειώσει τον χρόνο διεκπεραίωσης πολύπλοκων υποθέσεων κάτω από το μισό.

    Η πορεία της κτηματογράφησης

    Έως και σήμερα και παρόλο που απομένουν μόνο λίγοι μήνες για την εκπνοή της τελικής προθεσμίας για τη δήλωση ακινήτων, εξακολουθούν να υπάρχουν περιοχές, στις οποίες τα ποσοστά κτηματογράφησης κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα.

    Βάσει των καταγραφών, στα τέλη Ιουνίου η Θεσπρωτία – Κέρκυρα βρίσκεται στο 15%, το Ηράκλειο ΙΙ στο 31%, το Ρέθυμνο στο 38%, τα νησιά του Αργοσαρωνικού στο 41%, τα Χανιά στο 44%, η Λήμνος – Λέσβος στο 58%, και η Ζάκυνθος – Κεφαλονιά – Ιθάκη στο 63%,. Ακολουθούν οι Σάμος – Χίος – Ικαρία με ποσοστά που ανέρχονται στο 64%, η Αργολίδα – Κόρινθος και Αχαΐα με 65% και οι Κυκλάδες με 66%.

    Τα υψηλότερα επίπεδα συμμετοχής καταγράφουν οι περιοχές Κάλυμνος – Κάρπαθος – Κως – Ρόδος με ποσοστό 127%, η Λάρισα με 111%, η Κόρινθος με 106%, οι νομοί Άρτας – Πρέβεζας – Λευκάδας με 105%, οι νομοί Δράμας – Ξάνθης επίσης με 105%, τα Ιωάννινα με 100%, η Καστοριά – Φλώρινα με 97%, το Λασίθι με 96% και η Χαλκιδική με 94%.

    Η απροθυμία πολλών ιδιοκτητών να δηλώσουν τις ιδιοκτησίες τους οδήγησε το «Ελληνικό Κτηματολόγιο» στη ... μίσθωση αυτοκινούμενου περιπτέρου για την παροχή υπηρεσιών ενημέρωσης και εξυπηρέτησης πολιτών στην Κρήτη για τη δήλωση της ακίνητης περιουσίας τους.

    Το αυτοκινούμενο περίπτερο, το οποίο θα κατασκευαστεί στη βάση σύμβασης που έχει υπογράψει ο φορέας με προϋπολογισμό 205.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, θα «εγκατασταθεί» εντός του επόμενου 6μήνου ενδεικτικά σε 15 Δήμους, σημεία, πλατείες, εξωτερικούς χώρους. Σε κάθε σημείο θα παραμένει για χρονικό διάστημα λίγων ημερών, ανάλογα με τον πληθυσμό κάθε περιοχής και κατόπιν συμφωνίας με το Κτηματολόγιο, ενώ η σύμβαση, η οποία υπεγράφη πριν μερικές ημέρες, μπορεί να παραταθεί για άλλους τρεις μήνες.

    Τα αγνώστου ιδιοκτήτη

    Στο μεταξύ σε ισχυρότερο από τον αναμενόμενο «πονοκέφαλο» εξελίσσεται η υπόθεση των αγνώστου ιδιοκτήτη ακινήτων, δηλαδή εκείνων που δε δηλώθηκαν από κανέναν συνολικά ή κατά ένα μέρος τους και κινδυνεύουν να περιέλθουν στο Δημόσιο. Το υπουργείο έχει εκφράσει τη βούλησή του να κάνει ό,τι μπορεί προκειμένου να μη χαθούν ιδιοκτησίες, αλλά οι αριθμοί που συγκεντρώνονται είναι μεγαλύτεροι των προβλεφθέντων.

    Τα αδήλωτα γεωτεμάχια φτάνουν τα 3.300.517 (22% του συνόλου), εκ των οποίων μάλιστα πάνω από 330.000 βρίσκονται σε περιοχές όπου το κτηματολόγιο έχει ολοκληρωθεί και λειτουργεί.

    Σε επίπεδο διηρημένων ιδιοκτησιών όπου εντάσσονται και τα διαμερίσματα προκύπτουν περί τα 150.000 αδήλωτα.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Οι τέσσερις αλλαγές στην καθημερινότητά μας που έρχονται με το νομοσχέδιο «Πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες»
    Οι τέσσερις αλλαγές στην καθημερινότητά μας που έρχονται με το νομοσχέδιο «Πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες»

    «Ο πολυδιάστατος εκσυγχρονισμός του κράτους και η ενίσχυση του νέου αναπτυξιακού προτύπου της χώρας, χρειάζονται μια σύγχρονη και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση, φιλική προς τους πολίτες και το "επιχειρείν" που μειώνει διαρκώς τη γραφειοκρατία και εξοικονομεί πόρους. Με το σχέδιο νόμου για το "Digital Services Act" που φέρνουμε στη Βουλή την ερχόμενη Τρίτη, πέρα από τη θέσπιση σημαντικών μέτρων για την εφαρμογή του ευρωπαϊκού "Κανονισμού", εισάγουμε παρεμβάσεις, όπως η κατάργηση της έκδοσης πιστοποιητικών ή η δυνατότητα παροχής συναίνεσης μέσω του Gov.gr Wallet, με στόχο να βελτιώσουμε και να μεγιστοποιήσουμε την αξιοποίηση των ψηφιακών υπηρεσιών και εφαρμογών του Δημοσίου» επεσήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου και πρόσθεσε ότι «θέλουμε καθημερινά να συμβάλλουμε στη ενδυνάμωση ενός ψηφιακού κράτους που μειώνει τη γραφειοκρατία, ακόμα και την ψηφιακή, σέβεται τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και "χτίζει" σχέσεις εμπιστοσύνης».

    Ειδικότερα, το σχέδιο νόμου, το οποίο εισάγεται προς επεξεργασία στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής την ερχόμενη Τρίτη 19 Μαρτίου, θεσπίζει κανόνες τους οποίους θα πρέπει να εφαρμόζουν όλα τα κράτη μέλη σχετικά με τις λεγόμενες ενδιάμεσες υπηρεσίες, όπως οι μηχανές αναζήτησης, οι πάροχοι φιλοξενίας, τα online marketplaces και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι κανόνες εστιάζουν στην πρόληψη και αντιμετώπιση παράνομων και επιβλαβών διαδικτυακών δραστηριοτήτων, την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και την προστασία των ανηλίκων και στόχος είναι η διασφάλιση ασφαλούς, προβλέψιμου και αξιόπιστου ψηφιακού περιβάλλοντος σε όλη την ΕΕ.

    Να αναφέρουμε ότι στην Ελλάδα την ευθύνη για την εποπτεία και τον έλεγχο συμμόρφωσης με τους κανόνες της Πράξης Ψηφιακών Υπηρεσιών επωμίζεται η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), η οποία θα είναι ο Εθνικός Συντονιστής Ψηφιακών Υπηρεσιών.

    Ποιες είναι οι τέσσερις αλλαγές

    1.Κατάργηση της έκδοσης δικαιολογητικών για τη διεκπεραίωση διοικητικών διαδικασιών

    Σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη διάταξη καταργείται η έκδοση πιστοποιητικών, καθώς αναμένεται όσα δικαιολογητικά απαιτούνται για τη διεκπεραίωση διοικητικών διαδικασιών να αντλούνται απευθείας από τους αρμόδιους φορείς του Δημοσίου χωρίς να χρειάζεται πλέον να τα προσκομίζει ο πολίτης.

    2. Δυνατότητα παροχής συναίνεσης μέσω του gov.gr wallet

    Θα δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να δώσουν την συγκατάθεσή τους μέσω του gov.gr-wallet προκειμένου να μπορούν να αντλούν τα πληροφοριακά συστήματα και εφαρμογές των φορέων του δημοσίου τομέα δεδομένα που απαιτούνται για την πραγματοποίηση συναλλαγής.
    Να σημειωθεί ότι θα μπορεί να γίνεται δεκτή από τους φορείς του δημόσιου τομέα και η υποβολή ψηφιακού αντιγράφου του δελτίου ταυτότητας, το οποίο θα μπορεί να αποθηκεύεται και σε μορφή αρχείου pdf και θα φέρει μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης.

    3.Ψηφιακή υπηρεσία «Audit-Car»

    Δεν θα χρειάζεται να έχουμε στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου μας τα απαραίτητα έγγραφα όπως άδεια κυκλοφορίας, δίπλωμα οδήγησης, τέλη κυκλοφορίας, ασφάλεια αυτοκινήτου ώστε να τα επιδεικνύουμε εφόσον μας ζητηθεί από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές. Μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας «myAuto», οι Αρχές θα έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες των οχημάτων και θα μπορούν να ελέγξουν κατόπιν συγκεκριμένης διαδικασίας επαλήθευσης τα ψηφιακά έγγραφα μέχρι να ολοκληρωθεί η λειτουργία της ψηφιακής υπηρεσίας «Audit-Car». Να υπενθυμίσουμε ότι στην εφαρμογή myAuto καταχωρούνται οι πληροφορίες που αφορούν στην ημερομηνία έκδοσης και ανάκλησης της άδειας κυκλοφορίας, στην ημερομηνία καταβολής τελών κυκλοφορίας και τη χρονική περίοδο στην οποία αφορούν, στην περίοδο ασφαλιστικής κάλυψης σε ισχύ και το ιστορικό ασφαλιστικών αποζημιώσεων, στο ιστορικό Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό αν το όχημα εισήχθη μεταχειρισμένο, στον τύπο και το μοντέλο του οχήματος, στον τεχνικό έλεγχο του οχήματος, κά.

    4.Πρόγραμμα «Κουπόνι Συνδεσιμότητας Gigabit» («Gigabit Connectivity Voucher Scheme»)

    Ευρυζωνική σύνδεση με υπερυψηλές ταχύτητες στο Διαδίκτυο σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις θα προσφέρει το πρόγραμμα «Κουπόνι Συνδεσιμότητας Gigabit» («Gigabit Connectivity Voucher Scheme»). Σκοπός του προγράμματος είναι η αύξηση της διείσδυσης των ευρυζωνικών υπηρεσιών υπερ-υψηλών ταχυτήτων. Πρακτικά, το πρόγραμμα επιχορηγεί την απόκτηση ευρυζωνικής σύνδεσης υπερ-υψηλής ταχύτητας παρέχοντας επιταγές (vouchers) που θα διατεθούν για την κάλυψη του κόστους απόκτησης ευρυζωνικής σύνδεσης υπερυψηλής ταχύτητας.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Ποια πιστοποιητικά σχεδιάζεται να μην εκδίδουν οι πολίτες από την άνοιξη
    Ποια πιστοποιητικά σχεδιάζεται να μην εκδίδουν οι πολίτες από την άνοιξη

    Την κατάργηση έκδοσης και προσκόμισης πιστοποιητικών από τον πολίτη εντός της άνοιξης σχεδιάζει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, λαμβάνοντας υπόψη τον μεγάλο αριθμό έκδοσης των πιστοποιητικών δημοτολογίου σε μηνιαία βάση.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, σε διάστημα μόνον ενός μήνα, συγκεκριμένα τον περασμένο Δεκέμβριο, εκδόθηκαν συνολικά 176.645 πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης, 41.070 πιστοποιητικά γέννησης, 1.087 πιστοποιητικά ιθαγένειας, 12.203 πιστοποιητικά εγγύτερων, 9.868 ληξιαρχικές πράξεις γάμου, 18.700 ληξιαρχικές πράξεις γέννησης, 1.460 ληξιαρχικές πράξεις συμφώνου συμβίωσης, 11.813 ληξιαρχικές πράξεις θανάτου, 33.306 αντίγραφα ποινικού μητρώου, 1.984 δηλώσεις απώλειας ταυτότητας, 1751 ονοματοδοσίες, 997 δηλώσεις βάπτισης, 250 άδειες πολιτικού γάμου.

    Αξίζει να αναφερθεί ότι τα πιστοποιητικά που υπάρχουν σήμερα και εκδίδονται είναι εκατοντάδες και προέρχονται από πληθώρα φορέων της δημόσιας διοίκησης. Για παράδειγμα μέσω του gov.gr και των ΚΕΠ έχουν εκδοθεί τα τελευταία 4 χρόνια περισσότερα από 8,6 εκατ. πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης και περισσότερα από 2 εκατ. πιστοποιητικά γέννησης, χωρίς καν να υπολογίζονται αυτά που έχουν εκδοθεί από τους ίδιους τους δήμους.

    Τα πιστοποιητικά που αναμένεται να σταματήσουν να εκδίδουν οι πολίτες, καθώς δεν θα χρειάζεται, είναι τα πιστοποιητικά δημοτολογίου, όπως γέννησης, οικογενειακής κατάστασης, ιθαγένειας. Πηγές του υπουργείου επισημαίνουν ότι στα σχέδια του υπουργού, Δημήτρη Παπαστεργίου είναι να εκδίδονται αυτόματα και να αντλούνται απευθείας από τους αρμόδιους φορείς ηλεκτρονικά για λογαριασμό του πολίτη, ώστε να περιοριστεί η ψηφιακή γραφειοκρατία.

    Όπως έχει τονίσει, ο κ. Παπαστεργίου το επόμενο βήμα που προγραμματίζει και ετοιμάζει το υπουργείο είναι από τη διακίνηση πιστοποιητικών να περάσουμε στην διακίνηση δεδομένων με τη σύμφωνη άδεια και έγκριση του πολίτη, ο οποίος θα λαμβάνει ένα sms στο κινητό του και θα απαντά καταφατικά δίνοντας την έγκρισή του στη δημόσια υπηρεσία να «τραβήξει» τα στοιχεία του.

    Ως εκ τούτου, όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου, στόχος της πολιτικής ηγεσίας είναι να προχωρήσει η διαδικασία όσο το δυνατόν πιο άμεσα, αφού όμως πρώτα γίνουν οι απαραίτητες θεσμικές παρεμβάσεις σε συνεργασία με τα εκάστοτε συναρμόδια υπουργεία. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται, ζητούμενο είναι η κατάργηση να αρχίσει αφού πρώτα δοθεί ένα σύντομο χρονικό πλαίσιο στις αρμόδιες υπηρεσίες για να προσαρμοστούν.

    Όσον αφορά στη στρατηγική της κατάργησης έκδοσης και προσκόμισης των πιστοποιητικών δημοτολογίου από το gov.gr, όπως έχει δηλώσει και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, αυτή βασίζεται στη διευκόλυνση των πολιτών, στην εγκαθίδρυση ενός πιο φιλικού κράτους για τους Έλληνες, μιας πιο ευέλικτης δημόσιας διοίκησης με λιγότερη γραφειοκρατία, της επίλυσης των περιπτώσεων όπου υπάρχει αλληλοεπικάλυψη των αρμοδιοτήτων, αλλά και της εφαρμογή της αρχής «Μόνο 'Απαξ» που θα διακινεί πληροφορίες και όχι και σφραγίδες. Παράλληλα, ο σχεδιασμός της κατάργησης και προσκόμισης πιστοποιητικών θα συντελέσει και στην εξοικονόμηση πόρων και χρόνου για τη δημόσια διοίκηση και για τους πολίτες.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Ψηφιακός βοηθός: Ηλεκτρονική διεκπεραίωση αιτημάτων χωρίς έγγραφα
    Ψηφιακός βοηθός: Ηλεκτρονική διεκπεραίωση αιτημάτων χωρίς έγγραφα

    Μια νέα υπηρεσία από το gov, που θα τεθεί σε εφαρμογή τις επόμενες ημέρες θα δίνει την δυνατότητα διεκπεραίωσης ενός αιτήματος του πολίτη χωρίς καν να προσκομιζεται κάποιο έγγραφο από τον ενδιαφερόμενο.

    Πρόκειται για τον ψηφιακό βοηθό στο gov.gr το οποίο ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών.

    Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης τόνισε στην ομιλά του την έμφαση που δίνει η κυβέρνηση στην ψηφιοποίηση επιχειρήσεων και δημοσίων υπηρεσιών.

    Αναφερόμενος στον Ψηφιακό Βοηθό στο gov.gr, τόνισε πως θα ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες και αποτελεί επί της ουσίας μια πρώτη υλοποίηση τεχνητής νοημοσύνης.

    Όπως διευκρίνισε ο κ. Παπαστεργίου, μέσω του Ψηφιακού Βοηθού, ο πολίτης θα μπορεί να πληκτρολογεί ή να εκφωνεί το αίτημά του, και εν συνεχεία εκείνος θα του απαντά και θα τον καθοδηγεί για τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει.

    Παράλληλα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναφέρθηκε στην καινούργια έκδοση του mywallet, η οποία θα περιλαμβάνει κάρτα ανεργίας δακτυλίου για όσους κινούνται στην Αθήνα, το πιστοποιητικό για ανθρώπους με αναπηρία, ενώ σταδιακά θα μπει και το φοιτητικό πάσο, αλλά και επαγγελματικές ιδιότητες.

    Προσεχώς, η συγκεκριμένη εφαρμογή θα εμπερικλείει και πακέτο υπηρεσιών που σχετίζονται με το αυτοκίνητο, όπως την άδεια ΚΤΕΟ κ.λ.π, «ενώ πολύ σύντομα θα ξεχάσουμε την έννοια του πιστοποιητικού, καθώς, χάρις στην αναβάθμιση του wallet, θα δίνεται η δυνατότητα μεταφοράς πληροφοριών χωρίς την ανάγκη διακίνησης αρχείων pdf».

    Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, το νέο wallet δεν θα χρειάζεται να εκδίδονται πιστοποιητικά από το Δημόσιο για το Δημόσιο, αλλά ούτε και να διακινούνται ψηφιακά τα ίδια έγγραφα, ενώ ο πολίτης θα δίνει μόνο την έγκρισή του ώστε η κάθε υπηρεσία ή φορέας να έχει πρόσβαση σε συγκεκριμένα στοιχεία που ζητούνται τη δεδομένη χρονική στιγμή, προκειμένου να ολοκληρωθεί η απαιτούμενη διαδικασία. Το επόμενο βήμα θα είναι η κατάργηση των πιστοποιητικών, όπου δεν χρειάζεται.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πώς θα λειτουργεί ο ηλεκτρονικός φάκελος πράξεων ακινήτου: Ψηφιακά γονικές παροχές, κληρονομιές και δωρεές
    Πώς θα λειτουργεί ο ηλεκτρονικός φάκελος πράξεων ακινήτου: Ψηφιακά γονικές παροχές, κληρονομιές και δωρεές

    Η ψηφιοποίηση της διαδικασία δωρεάς ακινήτων, των γονικών παροχών και της κληρονομιάς ακινήτων, αλλά και τα ψηφιακά συμβόλαια αποτελούν το επόμενο στοίχημα του ηλεκτρονικού φακέλου μεταβίβασης ακινήτων, ο οποίος όπως έχει προαναγγελθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία από τη νέα χρονιά.

    Ο διαγωνισμός για τον ηλεκτρονικό φάκελο πράξεων ακινήτου που θα περιλαμβάνει νέες λειτουργικότητες συμπληρώνοντας την πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί ήδη για τις μεταβιβάσεις και θα «τρέξει» η Κοινωνία της Πληροφορίας, βρίσκεται ήδη στον αέρα με την εκτιμώμενη αξία της σύμβασης να ανέρχεται σε 1.223.418,72 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και δυνατότητα αύξησης του αντικειμένου κατά 30%, ενώ οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλουν τις προσφορές τους έως τις 4 Δεκεμβρίου.

    Στόχο του έργου, το οποίο θα παραδοθεί βάσει των όρων της διακήρυξης σε διάστημα επτά μηνών από την υπογραφή της σύμβασης, αποτελεί η ολοκλήρωση της υπάρχουσας ψηφιακής πλατφόρμας Φακέλου Μεταβίβασης Ακινήτου ώστε να μετεξελιχθεί σε έναν πλήρη Ηλεκτρονικό Φάκελο Πράξεων Ακινήτων και συνολικά να καλύπτει μέσω εφαρμογής τις εξής συμβολαιογραφικές πράξεις:

    • Μεταβίβαση Ακινήτου
    • Γονική Παροχή Ακινήτου
    • Δωρεά Ακινήτου
    • Κληρονομιά Ακινήτου

    Παράλληλα το σύστημα θα διασφαλίζει τον αυτόματο αποκλεισμό του ακινήτου από περαιτέρω πράξεις μεταβίβασης ενόσω αυτό βρίσκεται ήδη σε διαδικασία μεταβίβασης μέσω της εφαρμογής Ηλεκτρονικού Φακέλου Μεταβίβασης Ακινήτων, ενώ θα διασυνδέεται με το Κτηματολόγιο για την πληρωμή τελών δίνοντας τη δυνατότητα αυτόματης ολοκλήρωσης της μεταγραφής ενός ακινήτου.

    Η ολοκλήρωση κάθε συμβολαιογραφικής πράξης θα περιλαμβάνει επίσης τη σύνταξη ψηφιακού συμβολαίου το οποίο θα υπογράφεται ψηφιακά τόσο από τα εμπλεκόμενα μέρη όσο και από τον συμβολαιογράφο προτού κατατεθεί στον αρμόδιο δημόσιο φορέα.

    Οπως έχει επισημανθεί από την ηγεσία του υπουργείου, στόχος είναι η απλοποίηση της διαδικασίας μεταβίβασης ακινήτου, η οποία περιλαμβάνει πολλά μη αυτοματοποιημένα βήματα για τους αγοραστές και γενικότερα όλους τους εμπλεκόμενους στο χώρο της αγοράς ακινήτων. Η διαδικασία απαιτεί τουλάχιστον 17 δικαιολογητικά από διάφορες υπηρεσίες, τα οποία πρέπει να προσκομίσει ο ενδιαφερόμενος μεταβαίνοντας σε όλες τις υπηρεσίες προκειμένου να τα αναζητήσει.

    Σύμφωνα με τα Δελτία Τύπου της ΕΛΣΤΑΤ που αναφέρονται σε «Εργασίες Συμβολαιογράφων» οι πράξεις, όπως είναι οι αγοραπωλησίες ακινήτων και οι Γονικές παροχές ανέρχονται ετησίως σε περισσότερες από 100.000 και σε αυτές εμπλέκονται πολλοί δημόσιοι φορείς μεταξύ των οποίων, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, οι ΟΤΑ, το Κτηματολόγιο, κλπ.

    Στην πλήρη εφαρμογή του ο Ηλεκτρονικός Φάκελος Πράξεων Ακινήτων αναμένεται να συμβάλλει στη μείωση του λειτουργικού κόστους, στην καλύτερη αξιοποίηση ανθρώπινων πόρων των δημόσιων υπηρεσιών, ενώ θα εξοικονομεί χρόνο στους χρήστες εκμηδενίζοντας ουσιαστικά τη χρήση έγχαρτων δικαιολογητικών.

    Το υπουργειο μάλιστα εκτιμά ότι το Πληροφοριακό Σύστημα θα αποτελέσει κίνητρο για τις ιδιωτικές επενδύσεις, μειώνοντας την τεράστια γραφειοκρατία που βαραίνει την αγορά των ακινήτων και απασχολεί κατά κύριο λόγω τους επενδυτές.

    Υπενθυμίζεται ότι λίγες ημέρες πριν η ηγεσία του υπουργείου είχε ανακοινώσει την κατάργηση της βεβαίωσης μη οφειλής Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ), η οποία προκαλούσε μεγάλες καθυστερήσεις ακόμα και ακυρώσεις σε συναλλαγές ακινήτων, ρύθμιση, η οποία αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το συντομότερο δυνατό.

    Πλέον αντί της προσάρτησης, το Ελληνικό Κτηματολόγιο θα αναλαμβάνει να ειδοποιεί κάθε Δήμο για το εμβαδόν του ακινήτου σε κάθε μεταβολή κυριότητας εντός των ορίων του. Στη συνέχεια οι Δήμοι μπορούν να βεβαιώνουν το τέλος και αυτό να εισπράττεται μέσω ΑΑΔΕ, ενώ καταργείται και η υποχρέωση πολλαπλής προσκόμισης αποσπάσματος κτηματολογικού διαγράμματος (ΑΚΔ) για το ίδιο ακίνητο.

    Χρήστες του συστήματος θα είναι οι συμβολαιογράφοι και οι συμβαλλόμενοι πολίτες, οι οποίοι θα διατηρούν συγκεκριμένες προσβάσεις ενεργειών έπειτα από σχετική εξουσιοδότηση του συμβολαιογράφου.

    Οι συμβολαιογράφοι, οι οποίοι θα διεκπεραιώνουν τις διαδικασίες μεταβίβασης, γονικής παροχής, δωρεάς και κληρονομιάς ακινήτων θα προσκαλούν τους ενδιαφερόμενους να συμμετάσχουν στην πράξη και εφόσον εκείνοι παράσχουν την έγκρισή τους εντός του συστήματος, θα επεξεργάζονται τον ηλεκτρονικό φάκελο της εκάστοτε πράξης καταλήγοντας στη σύνταξη του ψηφιακού συμβολαίου και εν τέλει στην ψηφιακή υπογραφή του με τη συμμετοχή των συμβαλλόμενων μερών για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

    Από την πλευρά τους οι πολίτες θα παρέχουν την έγκριση τους στην αίτηση πρόσκλησης μιας συμβολαιογραφικής πράξης (μεταβίβασης, γονικής παροχής, δωρεάς, κληρονομιάς ακινήτων), θα προβαίνουν στις απαραίτητες ενέργειες για την εξέλιξη της πράξης και τέλος θα ολοκληρώνουν τη διαδικασία με τη χρήση της ψηφιακής τους υπογραφής στο συμβόλαιο.

    Τα απαιτούμενα πιστοποιητικά για κάθε πράξη θα πρέπει να εκδίδονται από τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες κατόπιν αιτήματος που θα πραγματοποιείται μέσα από την εφαρμογή και θα πρέπει να χορηγούνται αυτόματα.

    Το ψηφιακό συμβόλαιο

    Ο κάθε συμβολαιογράφος θα έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει το δικό του προφίλ και μέσω της διαχείρισης των μεταδεδομένων, θα δημιουργεί το συμβόλαιο, το οποίο θα υπογράφεται ψηφιακά από όλα τα μέρη και θα το αποθηκεύει στον ηλεκτρονικό φάκελο μεταβίβασης και στο κτηματολόγιο.

    Το κάθε συμβόλαιο θα σφραγίζεται ηλεκτρονικά (e-sealing) σε κεντρικό επίπεδο, προκειμένου να είναι δυνατή η μακροχρόνια διατήρησή του. Ο συμβολαιογράφος θα έχει τη δυνατότητα να αναζητά και να ανακτά τα συμβόλαιά του από το προσωπικό του αποθετήριο. Το αποθετήριο θα δημιουργείται από το συμβολαιογράφο και θα λαμβάνει τη δομή που αυτός επιθυμεί, έτσι ώστε να είναι ευκολότερο να πλοηγηθεί μέσα στο πλήθος των εγγράφων του.

    Αποκλεισμός του υπό μεταβίβαση ακινήτου από άλλες μεταβιβάσεις

    Μία από τις επεκτάσεις της υφιστάμενης εφαρμογής του Ηλεκτρονικού Φακέλου Μεταβίβασης Ακινήτου θα είναι και η διασφάλιση αποκλεισμού του ακινήτου από περαιτέρω πράξεις μεταβίβασης ενόσω αυτό βρίσκεται ήδη σε διαδικασία μεταβίβασης μέσω της εφαρμογής. Πιο συγκεκριμένα θα υπάρχει συστημικός έλεγχος που να εξασφαλίζει ότι κάθε ακίνητο που θα συμμετέχει σε ενεργό συμβόλαιο μεταβίβασης το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη, δεν θα πρέπει να μπορεί να συμμετέχει εκ νέου σε οποιοδήποτε άλλο ενεργό συμβόλαιο μεταβίβασης ακινήτου. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να εμφανίζεται σχετικό μήνυμα στο συμβαλλόμενο μέρος ότι το επιλεγμένο ακίνητο δεν μπορεί να συμμετάσχει στο συμβόλαιο μεταβίβασης μαζί με την αντίστοιχη αιτιολογία.

    Μία ακόμη νέα λειτουργικότητα του συστήματος θα είναι η περάτωση της διαδικασίας αυτόματης υποβολής Ψηφιακού Συμβολαίου στο Κτηματολόγιο, η οποία θα επιτρέπει στον συμβολαιογράφο να προβαίνει σε απευθείας καταχώρηση του συμβολαίου στο Κτηματολόγιο χωρις να απαιτεί τη μετάβαση σε εξωτερική ιστοσελίδα του φορέα.

    Η νέα διαδικασία διαλειτουργικότητας θα εξασφαλίζει και την αυτόματη μεταγραφή του ακινήτου στην περίπτωση που υπάρχει ταύτιση των απαραίτητων στοιχείων μεταξύ εφαρμογής Ηλεκτρονικού Φακέλου Μεταβίβασης Ακινήτου και Κτηματολογίου.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • ΑΣΕΠ: 243 μόνιμοι πτυχιούχοι στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
    ΑΣΕΠ: 243 μόνιμοι πτυχιούχοι στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

    Έρχονται οι πρώτες προκηρύξεις που θα απευθύνονται αποκλειστικά σε επιτυχόντες του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ

    Αντίστροφα μετρά πλέον ο χρόνος, για την έκδοση των πρώτων προκηρύξεων που θα απευθύνονται αποκλειστικά σε επιτυχόντες του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.

    Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι το τέλος του Ιουλίου αναμένεται να έχουν «φύγει» για το Εθνικό Τυπογραφείο, οι δύο πρώτο διαγωνισμοί που θα αφορούν 141 μόνιμες προσλήψεις στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας καθώς και 1.565 μόνιμες προσλήψεις απόφοιτων Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ). Αργότερα, μέσα στο φθινόπωρο, αναμένεται να εκδοθούν ακόμα δύο προκηρύξεις: Μία για τους απόφοιτους ΠΕ και μία για Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό.

    Συνολικά δηλαδή, μέχρι το τέλος του έτους, θα «τρέξουν» τέσσερις νέες προκηρύξεις, με τις οποίες θα καλυφθούν οι 5.265 θέσεις εργασίας που περιλαμβάνονται στον προγραμματισμό του υπουργείου Εσωτερικών για το 2023. Να σημειωθεί ότι στις προκηρύξεις αυτές θα μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή μόνο όσοι βρίσκονται στους πίνακες επιτυχόντων του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού, εφόσον διαθέτουν τα τυπικά και πρόσθετα προσόντα που θα ζητούνται ανά κλάδο και ειδικότητα.

    Από τις 5.265 αυτές, μόνιμες προσλήψεις, οι 243 αφορούν αποκλειστικά το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Πιο συγκεκριμένα, για το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έχουν προβλεφθεί 185 θέσεις για απόφοιτους Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ) και 58 θέσεις για απόφοιτους Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ).

    Η κατανομή στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

    Οι 243 θέσεις που θα διατεθούν, μέσω του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, στο υπουργείο Εσωτερικών, κατανέμονται, ανά κλάδο και ειδικότητα, ως εξής:

    Για τους κλάδους ΠΕ

    kladoipe
    Για τους κλάδους ΤΕ
    kladoite
  • myPROPERTY: Ποιες είναι οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες
    myPROPERTY: Ποιες είναι οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες

    Με νέες ψηφιακές υπηρεσίες και δυνατότητες εμπλουτίζεται το myPROPERTY, για τη διευκόλυνση πολιτών και συμβολαιογράφων στις μεταβιβάσεις ακινήτων.

    Πρόκειται για περιπτώσεις, όπως: τα συμβόλαια μεταβίβασης ακινήτων, που γίνονται μετά από προσύμφωνο, oι δηλώσεις φόρου κληρονομιάς, δωρεάς ή γονικής παροχής, όταν δεν προκύπτει φόρος ή αυτός έχει εξοφληθεί.

    Ειδικότερα δύο νέες Αποφάσεις του Διοικητή της ΑΑΔΕ καθιστούν δυνατή την:

      • Επέκταση της ψηφιακής υποβολής δηλώσεων Φόρου Μεταβίβασης Ακινήτων από τους συμβολαιογράφους, όταν πρόκειται για σύνταξη του οριστικού συμβολαίου για τη μεταβίβαση ακινήτου, μετά από προσύμφωνο. Προϋπόθεση είναι το οριστικό συμβόλαιο να μην απέχει πάνω από δύο χρόνια από το προσύμφωνο.
      • Κατάργηση του πιστοποιητικού του άρθρου 105 του ν. 2961/2001 στις δηλώσεις φόρου κληρονομιάς, δωρεάς ή γονικής παροχής που εκδίδονται μέσω του myPROPERTY, όταν από αυτές δεν προκύπτει φόρος ή αυτός έχει εξοφληθεί. Αντί αυτού, χρησιμοποιείται η ψηφιακή δήλωση, η οποία αντλείται από την πλατφόρμα myPROPERTY, συνοδευόμενη από μια απλή υπεύθυνη δήλωση για τη μη μεταβολή των στοιχείων.

    Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, κ. Γιώργος Πιτσιλής δήλωσε:

    «Η ψηφιοποίηση στις φορολογίες Κεφαλαίου συνεχίζεται και ταυτόχρονα μας δίνει τη δυνατότητα να αλλάζουμε τις γραφειοκρατικές διαδικασίες. Το myPROPERTY βοηθά τους επαγγελματίες και τους πολίτες να κάνουν πιο εύκολα τις συναλλαγές ακινήτων».

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο