Τετάρτη, 25 Μαϊος 2022 11:27

Επιστρεπτέα Προκαταβολή: Παρατείνεται η προθεσμία για την υποβολή δικαιολογητικών μέχρι τον Ιούλιο

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Παρατείνεται η αποπληρωμή της επιστρεπτέας προκαταβολής για 700.000 επαγγελματίες και επιχειρήσεις

Από τον Ιούλιο, αντί τον Ιούνιο, θα ξεκινήσει η αποπληρωμή της επιστρεπτέας προκαταβολής για 700.000 επαγγελματίες και επιχειρήσεις όπως εξήγγειλε μιλώντας στην Γενική Συνέλευση της Πανελλήνιας Ένωσης Ξενοδόχων ο υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταικούρας, την προηγούμενη εβδομάδα.

Ο υπουργός δήλωσε ότι τα εκκαθαριστικά θα πληρωθούν τον Ιούλιο και σε 96 δόσεις και οι σχετικές αποφάσεις θα εκδοθούν έως το τέλος της εβδομάδας ή στις αρχές της επόμενης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, και η προθεσμία για την εφάπαξ εξόφληση της οφειλής με έκπτωση 15% μετατίθεται για το τέλος Ιουλίου αντί στο τέλος Μαΐου.

Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι από τα 8,3 δισ. ευρώ που δόθηκαν στις επιχειρήσεις θα επιστραφούν στο κράτος 3 δισ. ευρώ και το τελικό ποσό που θα εισπραχθεί δεν θα ξεπεράσει τελικά τα 2,3 δις. ευρώ επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση «κούρεψε» τα 6 από το 8 δισεκατομμύρια, καθώς τα μετέτρεψε από χαμηλότοκο δάνειο σε άμεση επιδότηση.

Παράλληλα, ο υπουργός εξήγγειλε παράταση για ακόμα 6 μήνες έως το τέλος του έτους του μειωμένου ΦΠΑ στην εστίαση, το τουριστικό πακέτο και τις μεταφορές που κανονικά λήγει στο τέλος Ιουνίου με κόστος 250 εκ. ευρώ στο προϋπολογισμό.

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 25 Μαϊος 2022 09:56

Σχετικά Άρθρα

  • ΑΑΔΕ: 1 στους 2 επαγγελματίες δηλώνει τζίρο κάτω από 30.000 ευρώ
    ΑΑΔΕ: 1 στους 2 επαγγελματίες δηλώνει τζίρο κάτω από 30.000 ευρώ

    Δείτε αναλυτικά τι τζίρους δήλωσαν οι επαγγελματίες το 2024

    Μπορεί να μην ξεπερνούν ίσως τους 50 οι επαγγελματίες που δέχθηκαν να προκαλέσουν τον έλεγχο της εφορίας για να αμφισβητήσουν το τεκμαρτό φορολογητέο εισόδημα, σχεδόν οι μισοί όμως (πάνω από το 40%) δήλωσαν φέτος πως ο ετήσιος τζίρος τους το 2023 δεν υπερέβη τα 30.000 ευρώ. Και μόλις 10%-11% των επαγγελματιών εμφανίζει εισπράξεις (ακαθάριστα έσοδα) πάνω από 100.000 ευρώ.
    Τα ποσά αφορούν στις εισπράξεις που δηλώνουν οι ίδιοι, πριν αφαιρεθούν οι επαγγελματικές δαπάνες τους, προκειμένου να φορολογηθούν για το καθαρό τελικό κέρδος τους, ή για το τεκμαρτό που τους αντιστοιχεί αν αποδειχθεί υψηλότερο.
    Από τη νέα λίστα της ΑΑΔΕ για τον μέσο τζίρο τον οποίο δήλωσαν στις φετινές φορολογικές δηλώσεις (εισοδήματα του 2023) 869.542 επαγγελματίες και ατομικές επιχειρήσεις σε 383 επαγγελματικούς κλάδους, προκύπτει ότι:

    1. Μεγαλύτερα έσοδα (τζίρο) σε σχέση με πέρυσι, δήλωσαν φέτος:

    – Μπαρ: Οι 28.751 ιδιοκτήτες μπαρ δήλωσαν ακαθάριστα έσοδα 43.524 ευρώ για το 2023, σημαντικά αυξημένα το μέσο τζίρο των 37.777 ευρώ που είχαν εμφανίσει για το 2022.
    – Υδραυλικοί: 8.977 τεχνίτες δήλωσαν μέσο ακαθάριστο εισόδημα 32.354 ευρώ για το 2023, από 29.463 ευρώ για το 2022.

    – Δικηγόροι: 35.326 δικηγόροι δήλωσαν μέσο ακαθάριστο εισόδημα για το 2023 ύψους 23.720 ευρώ έναντι 22.890 ευρώ το 2022.

    – Αρχιτέκτονες: 10.643 μηχανικοί- αρχιτέκτονες δήλωσαν κατά μέσο όρο ακαθάριστα έσοδα 20.573 ευρώ από 18.765,91 ευρώ που είχαν εμφανίσει για το 2022.

    – Ταξί: 29.206 φορολογούμενοι που εκμεταλλεύονται ταξί δήλωσαν ακαθάριστα έσοδα για το 2023 κατά μέσο όρο 18.595 ευρώ από 16.281 ευρώ το 2022.

    – Μαραγκοί: 5.394 ξυλουργοί/μαραγκοί δηλώνουν ακαθάριστα έσοδα 35.593 ευρώ κατά μέσο όρο από 32.913 ευρώ που είχαν δηλώσει για το 2022.

    – Ηλεκτρολόγοι: 8.864 τεχνικοί δήλωσαν για το 2023 μέσο ακαθάριστο εισόδημα 36.300 ευρώ έναντι 32.635 ευρώ το 2022.

    2. Αντιθέτως, λιγότερα έσοδα (μείωση εισπράξεων) σε σχέση πέρυσι δήλωσαν:
    – Γιατροί (δραστηριότητες άσκησης ειδικών ιατρικών επαγγελμάτων): 23.283 γιατροί δήλωσαν μέσο τζίρο 44.337 ευρώ για το 2023 όταν για το 2022 τα μέσα ακαθάριστα έσοδα είχαν ανέλθει σε 46.640 ευρώ.

    – Μεσίτες ακινήτων: 3.723 μεσίτες εμφάνισαν μέσο τζίρο 15.123 ευρώ το 2023 έναντι 15.733 ευρώ για το 2022.

    – 203 φορολογούμενοι που δραστηριοποιούνται στο χονδρικό εμπορίο προϊόντων καπνού, με μέσο ακαθάριστο ετήσιο τζίρο 1.202.704 ευρώ από 1.295.860 ευρώ για το 2022

    – 3.304 πρατήρια καυσίμων κίνησης δήλωσαν μέσο ετήσιο τζίρο 669.782 ευρώ για το 2023, έναντι 772.275 ευρώ το 2022.

    – 67 παραγωγοί παρασκευασμάτων ζωοτροφών δήλωσαν μέσα ακαθάριστα έσοδα ύψους 476.685 ευρώ από 484.631 ευρώ το 2022.

    – 75 κατασκευαστές πλαστικών συσκευασίας δήλωσαν μέσο ακαθάριστο εισόδημα 341.554 ευρώ, έναντι 377.210 ευρώ για το 2022.

    Υψηλούς τζίρους εμφανίζουν και τα 7.518 φαρμακεία (292.571 ευρώ κατά μέσον όρο πανελλαδικά). Ενώ, αντίθετα, στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται 516 επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην επισκευή και επιδιόρθωση ρολογιών και κοσμημάτων με μέσο ετήσιο τζίρο 5.050 ευρώ.

    Σημειώνεται ότι ο μέσος τζίρος αποτελεί ένα από τα κριτήρια που λαμβάνει υπόψη η εφορία για τον προσδιορισμό του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος. Τα άλλα δυο κριτήρια είναι τα χρόνια της επαγγελματικής δραστηριότητας και το σύνολο της μισθοδοσίας.

    Πηγή: Newmoney.gr - Protothema.gr
  • Τα τελευταία λόγια της 65χρονης που απανθρακώθηκε στο Πάτημα Χαλανδρίου: «Θανάση καιγόμαστε, κλείσε»
    Τα τελευταία λόγια της 65χρονης που απανθρακώθηκε στο Πάτημα Χαλανδρίου: «Θανάση καιγόμαστε, κλείσε»

    Σήμερα θα έβγαινε σε άδεια - Η σορός της γυναίκας φέρεται να βρέθηκε στο μπάνιο, όπου προσπάθησε να βρει καταφύγιο - Οι συνάδελφοι της άφησαν λίγα λευκά λουλούδια πάνω στα αποκαΐδια

    Μέσα στο μπάνιο της επιχείρησης όπου δούλευε, προσπάθησε να προστατευθεί η 65χρονη γυναίκα που απανθρακώθηκε από την φωτιά που έφτασε στο Πάτημα Χαλανδρίου το μεσημέρι της Δευτέρας. Η επιχείρηση σύμφωνα με πληροφορίες τυλίχθηκε στις φλόγες από κουκουνάρι που εκτινάχθηκε από φλεγόμενο δέντρο.
    Η γυναίκα εργαζόταν πάνω από 20 χρόνια στην εν λόγω επιχείρηση. Οι συνάδελφοι της με δάκρυα στα μάτια, άφησαν λίγα λευκά λουλούδια πάνω στα αποκαΐδια για το αντίο στην εργατική και πάντα γελαστή Νάντια που άφησε δύο παιδιά.
    Τα τελευταία της λόγια πριν φύγει από τη ζωή
    "Αυτό ήταν το χειρότερο. Το μαγαζί θα βάζαμε πλάτη και θα το στήναμε, αλλά αυτό ήταν το χειρότερο", είπε ο Ιωάννης Κοσμάς, συνάδελφος της 63χρονης στο Star.
    "Έβλεπα τη φωτιά, παίρνω τηλέφωνο δεν το σηκώνει ένας συνάδελφος και παίρνω την κοπέλα. Τη ρώτησα τι γίνεται και μου είπε "Θανάση καιγόμαστε κλείσε”. Αυτό ήταν, τέρμα. Φοβήθηκε… Ίσως σου λέει μήπως δεν μπει η φωτιά μέσα και την γλιτώσω", είπε ένας συνάδελφός της.

    Η άτυχη γυναίκα δεν πρόλαβε να βγει από την επιχείρηση. Η καταστροφή από την βιοτεχνία είναι ολοκληρωτική. Έχει λιώσει όλος ο εξοπλισμός, ενώ έχει καταρρεύσει μέρος της οροφής.
    Η 65χρονη γυναίκα είχε έρθει από τη Μολδαβία στην Ελλάδα για ένα καλύτερο "αύριο", εντοπίστηκε αργά το βράδυ της Δευτέρας (12/8) από πυροσβέστες στην τουαλέτα του κτιρίου όπου στεγάζεται η βιοτεχνία που εργαζόταν, καθώς δεν πρόλαβε να βγει εγκαίρως από το φλεγόμενο κτίριο.

    Όλη τη νύχτα ο γιος του ιδιοκτήτη με τους πυροσβέστες και κάποιους υπαλλήλους αναζητούσαν την άτυχη γυναίκα, η οποία βρέθηκε εγκλωβισμένη στην τουαλέτα της βιοτεχνίας.

    Σήμερα ξεκίναγε η άδεια της 65χρονης

    Να πάει διακοπές ετοιμαζόταν η άτυχη γυναίκα που έχασε τη ζωή της στο Πάτημα Χαλανδρίου όταν η φωτιά που έφτασε μέχρι εκεί, έχοντας ξεκινήσει από τον Βαρνάβα την Κυριακή, σάρωσε τη βιοτεχνία στην οποία εργαζόταν, με αποτέλεσμα εκείνη να εγκλωβιστεί.

    Μιλώντας στο protothema.gr, ο ιδιοκτήτης της βιοτεχνίας επιβεβαιώνει ότι η γυναίκα προσπάθησε να βρει καταφύγιο στο μπάνιο του κτηρίου, καθώς εκεί βρέθηκε η απανθρακωμένη σορός της.

    Περιγράφοντας, δε, την τελευταία επικοινωνία που είχε μαζί της λέει «με πήρε τηλέφωνο και μου λέει "έχει πάρει φωτιά". Της είπα "τι κάνεις εκεί πέρα" και μετά κόπηκε η γραμμή».
    Μιλώντας στο protothema.gr για ό,τι συνέβη το απόγευμα της Δευτέρας είπε ότι «από Αναπαύσεως και πάνω είχαν σταματήσει όλα. Η αστυνομία δεν σε άφηνε να περάσεις. Εδώ γινόταν ένα χάος, πού να πρωτοπάει κι η αστυνομία. Τους είπα ότι θέλω να περάσω και μου είπαν ότι απαγορεύεται, γιατί γίνεται χαμός. Όταν ήρθα στις 19:30 κατά σύμπτωση ήταν εδώ και ο δήμαρχος Χαλανδρίου και του λέω "δήμαρχε, ρίξε λίγο νερό στο μαγαζί γιατί καίγεται ακόμη". Καιγόταν ακόμα μέσα. Όντως έστειλε ένα βυτιοφόρο του δήμου, το σβήνει και φεύγω. Οι εργαζόμενοι είχαν φύγει πριν πιάσει φωτιά. Αυτή η γυναίκα ήθελε να φύγει από σήμερα το βράδυ και να έρθει τη Δευτέρα για δουλειά. Και για να μην χάσει τα μεροκάματα, της λέω έλα δούλεψε το απόγευμα και φύγε κι έλα τη Δευτέρα».

    Όπως είπε για τη Νάντια, «ζούσε 25 χρονια στην Ελλάδα και μιλούσε άπταιστα τα ελληνικά. Με πήρε τηλέφωνο και μου λέει "έχει πάρει φωτιά" και της λέω "τι κάνεις εκεί πέρα". Έκτοτε κόπηκε η γραμμή δεν ξέρω τι έγινε. Κόπηκε η επικοινωνία και λέω θα έφυγε, πού να φανταστώ ότι θα γίνουν στάχτη όλα. Μετά χτυπάει το τηλέφωνο ότι η Ναντια δεν πήγε σπίτι. Τότε αρχίζουν και μπαίνουν ψυλοι στα αυτιά μου ότι κάτι δεν πάει καλά. Πήραμε την αστυνομία και τη βρήκαμε μέσα στο μπάνιο».
    Πηγή: Protothema.gr
  • Κράλλης: Αφωνία Σταϊκούρα για την κατασκευή ανατολικής εισόδου Αμαλιάδας
    Κράλλης: Αφωνία Σταϊκούρα για την κατασκευή ανατολικής εισόδου Αμαλιάδας

    Ο Υπουργός Υποδομών, κύριος Χρήστος Σταϊκούρας, επισκέφθηκε στις 18/7/2024 το Κέντρο Λειτουργίας της «Ολυμπίας Οδού» στο Ρίο. Μετά την ενημέρωσή του για την πορεία του έργου «Νέα Εθνική Οδός Πατρών-Πύργου επιβεβαίωσε την εκτίμηση ότι το έργο θα δοθεί για χρήση στους πολίτες το 2025. Αυτό, όμως, που κατεγράφη αρνητικά είναι ότι ο Υπουργός Υποδομών δεν ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση και κατασκευή της Ανατολικής Εισόδου Αμαλιάδας.

    Πρόκειται για ένα ώριμο έργο, γιατί έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των απαλλοτριώσεων από το 2018 με την κατάθεση των χρημάτων στους δικαιούχους και η υπάρχουσα προμελέτη του έργου βρίσκεται στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών. Το έργο έχει όδευση 1200 μ., αναπτυσσόμενη σε ευθεία από τον κόμβο του Γερακίου έως το ανατολικό στόμιο, νότια της Σοχιάς, με προβλεπόμενο προϋπολογισμό 3.000.000 ΕΥΡΩ.

    Επισημαίνεται ότι ο Υπουργός Υποδομών έχει στα χέρια του το ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ για την αναγκαιότητα κατασκευής της Ανατολικής Εισόδου. Χωρίς περιστροφές προειδοποιούμε όσους οραματίζονται εγκαίνια του έργου το 2025 με την ΑΜΑΛΙΑΔΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΕΝΗ ότι θα εκτεθούν παραδίδοντας στους πολίτες ένα ΑΝΑΠΗΡΟ ΕΡΓΟ και ότι ο καταλογισμός ευθυνών στους θεσμικά αρμόδιους θα πάρει τη μορφή παλλαϊκής αποδοκιμασίας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Γάζωσαν επιχείρηση στο Ηράκλειο - Σε εξέλιξη οι έρευνες της ΕΛ.ΑΣ.
    Γάζωσαν επιχείρηση στο Ηράκλειο - Σε εξέλιξη οι έρευνες της ΕΛ.ΑΣ.

    Πυρ κατά επιχείρησης άνοιξε άγνωστος στο Γαζί Ηρακλείου, λίγο πριν τα μεσάνυχτα.

    Σύμφωνα με το cretalive, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο δράστης πυροβολούσε εν κινήσει προς τον εξωτερικό χώρο της επιχείρησης που βρίσκεται σε κεντρικό δρόμο. Όπως αναφέρει το creta24, έχουν προκληθεί ζημιές στην τζαμαρία της επιχείρησης.

    Ηράκλειο: Σε εξέλιξη οι έρευνες των αρχών για τους πυροβολισμούς

    Στο σημείο επικράτησε αναστάτωση, καθώς επρόκειτο για πολυσύχναστη περιοχή.

    Ευτυχώς, δεν υπήρξε τραυματισμός ενώ η ΕΛ.ΑΣ πραγματοποιεί έρευνες για τον εντοπισμό των δραστών.

    Το creta24 αναφέρει ότι η επιχείρηση φέρεται να είχε υποστεί δολιοφθορά και στο παρελθόν.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Σταϊκούρας: Εντός χρονοδιαγράμματος η κατασκευή της νέας Πατρών - Πύργου - Στο 52% η ολοκλήρωση του έργου
    Σταϊκούρας: Εντός χρονοδιαγράμματος η κατασκευή της νέας Πατρών - Πύργου - Στο 52% η ολοκλήρωση του έργου

    «Το ποσοστό ολοκλήρωσης του αυτοκινητοδρόμου Πατρών - Πύργου φθάνει σήμερα περίπου στο 52%. Οι εκτιμήσεις είναι ότι στο τέλος του έτους θα είμαστε σε ένα ποσοστό ολοκλήρωσης της τάξεως του 75%». Αυτά τόνισε σε δηλώσεις που έκανε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος επισκέφθηκε σήμερα το απόγευμα μαζί με τον υφυπουργό, Νίκο Ταχιάο, το κέντρο λειτουργίας της «Ολυμπίας Οδού» στο Ρίο.

    Ειδικότερα, ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε σχετικά με την πρόοδο του έργου: «Σήμερα είχαμε την ευκαιρία μέσα από μία διευρυμένη σύσκεψη να δούμε, να αποτιμήσουμε και να αξιολογήσουμε την πορεία υλοποίησης ενός εξαιρετικά σημαντικού και εμβληματικού έργου για τη χώρα, του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, μήκους 75 χιλιομέτρων. Όταν είχαμε επισκεφτεί τον ίδιο χώρο στις 17 Ιανουαρίου 2024, είχαμε θέσει κάποια χρονοδιαγράμματα και αυτά τηρούνται απολύτως. Τότε, υπενθυμίζω, είχαμε πει ότι μέχρι τέλος Ιουνίου η ολοκλήρωση του έργου θα είναι σε ποσοστό 50% και σήμερα είμαστε περίπου στο 52%. Οι εκτιμήσεις είναι ότι στο τέλος του έτους θα είμαστε σε ένα ποσοστό ολοκλήρωσης της τάξεως του 75%.
    'Αρα είμαστε εντός χρονοδιαγραμμάτων, έτσι ώστε το 2025, όπως έχουμε δεσμευτεί, να παραδώσουμε στην κοινωνία έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο».

    Στην συνέχεια έκανε δηλώσεις ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, όπου σημείωσε: «Ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος, είναι ένα δύσκολο έργο το οποίο έχει περάσει πολλές περιπέτειες. Από την πλευρά της και η ‘Ολυμπία Οδός' έχει προχωρήσει εξαιρετικά το συγκεκριμένο έργο. Η δέσμευση να είναι λειτουργικό το τμήμα Πάτρα - Πύργος, της ‘Ολυμπίας Οδού', το πρώτο εξάμηνο του 2025, δικαιώνει τις επιλογές της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και νομίζω ότι θα το αναγνωρίσουν και οι χρήστες του δρόμου».
    Επίσης, ο Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι «με την ευκαιρία, θα ήθελα να ευχαριστήσω την εταιρεία ‘ΑΒΑΞ' για τα μηχανήματα που έχει διαθέσει από χθες και τα οποία επιχειρούν αυτή τη στιγμή για την κατάσβεση της φωτιάς στο Σοφικό της Κορινθίας» και πρόσθεσε: «Την πρωτοβουλία αυτή πιστώνεται και η εταιρεία η οποία διέθεσε τα μηχανήματα, αλλά και η ‘Ολυμπία Οδός', η οποία συνέδραμε σε όλη την κινητοποίηση στην περιοχή. Έχει αποδείξει πολλές φορές και η παραχώρηση ότι όπου μπορεί, πέρα από τα όριά της, είναι παρούσα να βοηθήσει σε κοινωνικούς σκοπούς και για αυτό πραγματικά πρέπει να τις αποδώσουμε τον έπαινο από τις αξίζει».

    Στο μεταξύ, σύμφωνα με την ‘Ολυμπία Οδό', «η συνολική πρόοδος του έργου έχει ξεπεράσει το 50% και ήδη τα πρώτα 24 χιλιόμετρα (29% του νέου αυτοκινητόδρομου) είναι ασφαλτοστρωμένα στις περιοχές της Αμαλιάδας, του Πύργου, της Κάτω Αχαΐας και του Μιντιλογλίου».
    Επίσης, σύμφωνα πάντα με την ‘Ολυμπία Οδό', «σήμερα εργάζονται στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου 1.000 άτομα, ενώ η έμμεση απασχόληση έχει υπολογιστεί σε επιπλέον 2.000 θέσεις εργασίας σε όλη την διάρκεια κατασκευής του έργου».
    Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ‘Ολυμπίας Οδού', Παναγιώτης Παπανικόλας, δήλωσε ότι «είμαστε όλοι αφοσιωμένοι στον στόχο, δηλαδή να παραδώσουμε το νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών -Πύργου το συντομότερο δυνατό» και πρόσθεσε: «Υπερβαίνουμε καθημερινά προκλήσεις της κατασκευής και δίνουμε λύσεις με λογική, σύνεση και ομοψυχία».

    Για το τρένο

    Στο μεταξύ, απαντώντας ο υπουργός Υποδομών σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, σχετικά με την χρηματοδότηση του νέου σύγχρονου σιδηροδρομικού έργου, από το Ρίο στην Πάτρα, ανέφερε: «Κάναμε πρόταση που είχε μέσα και το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό έργο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε ένα σημαντικό ποσοστό χρηματοδότησης για την Ελλάδα, αλλά όχι το σύνολο αυτού. 'Αρα κάποια έργα, όχι μόνο αυτό και κάποια άλλα δεν είναι μέσα στη συνολική χρηματοδότηση που εξασφάλισε η χώρα. Μια χρηματοδότηση, η οποία υπερβαίνει το μισό δις ευρώ αρκετά υψηλή, πολύ υψηλότερη, από πολλές άλλες χώρες, αλλά δεν κάλυψε το σύνολο της πρότασής μας, όπως έγινε σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Θα επανέλθουμε με αυτή και άλλες προτάσεις , όταν υποβάλουμε ξανά αιτήματα το επόμενο χρονικό διάστημα».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Μεσολόγγι: Πρόστιμο χιλιάδων ευρώ και σφράγισμα επιχείρησης για κατάληψη παραλίας
    Μεσολόγγι: Πρόστιμο χιλιάδων ευρώ και σφράγισμα επιχείρησης για κατάληψη παραλίας

    Συνεχίζονται οι εκτεταμένοι έλεγχοι για παραβάσεις σε παραλίες από την Κτηματική Υπηρεσία σε συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία και τους Δήμους.

    Στις 33 ανήλθαν οι καταγγελίες μέσω της εφαρμογής MyCoast, αλλά και τηλεφωνικά για την παραλία του Λούρου στο Μεσολόγγι Αιτωλοακαρνανίας.

    Έγινε αυτοψία από την Κτηματική Υπηρεσία σε συνεργασία με την Αστυνομία, στην επιχείρηση όπου διαπιστώθηκαν αυθαίρετες κατασκευές, υπερβάσεις του χώρου μίσθωσης και αλλοιώσεις του χώρου μορφολογίας.

    Η επιχείρηση σφραγίστηκε και της επιβλήθηκε πρόστιμο 36.566 ευρώ.

    Πηγή: Pelop.gr

  • Διαβεβαιώσεις του Υπ. Υποδομών & Μεταφορών στον Α. Νικολακόπουλο: Σε πλήρη λειτουργία ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου το καλοκαίρι του 2025!
    Διαβεβαιώσεις του Υπ. Υποδομών & Μεταφορών στον Α. Νικολακόπουλο: Σε πλήρη λειτουργία ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου το καλοκαίρι του 2025!

    Θετικές εξελίξεις και για το τμήμα «Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα» - Προχωρούν οι διαδικασίες για την αναβάθμιση του φράγματος Πηνειού

    Εντός του καλοκαιριού του 2024,αναμένεται να έχει εκτελεστεί το 50% του μεγάλου έργου κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου και το αργότερο μέχρι το καλοκαίρι του 2025, θα έχει αποδοθεί σε πλήρη λειτουργίαο Οδικός Άξονας.

    Αυτές τις διαβεβαιώσεις έδωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, Ανδρέα Νικολακόπουλο, κατά την διάρκεια της συνάντησης που είχαν για τα μεγάλα θέματα που αφορούν την Ηλεία και άπτονται της αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Οι δύο πλευρές εμφανίστηκαν απόλυτα ικανοποιημένες από την πρόοδο των εργασιών, καθώς εντός του Απριλίου είχε ξεπεράσει συνολικά το 40%, αγγίζοντας σήμερα το 42%, ενώμέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ξεπεράσει το 80%.

    Ως εκ τούτου, η εξέλιξη του έργου προχωρά βάσει του σχεδιασμού και όλα δείχνουν ότι τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν απαρέγκλιτα. Ο στόχος είναι εντός του καλοκαιριού του 2024 να έχει ολοκληρωθεί το 50% του έργου και το υπόλοιπο τμήμα έως το τέλος του έτους, ώστε μέχρι το καλοκαίρι του 2025 να παραδοθεί ολοκληρωμένος ο δρόμος και λειτουργικός. Ταυτόχρονα υπάρχουν οι διαβεβαιώσεις, ότι θα γίνουν και οι προαιρέσεις του έργου.

    nikolako vev upod 2

    -Θετικές εξελίξεις και για το τμήμα «Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα»

    Θετικές είναι οι εξελίξεις και για την πορεία των μελετών του έργου κατασκευής του αυτοκινητόδρομου «Πύργος-Καλό Νερό- Τσακώνα». Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί από τον παραχωρησιούχο, ενώ θα προχωρήσει άμεσα και το επόμενο στάδιο, που αφορά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.

    «Σαφώς και είμαστε ικανοποιημένοι από την πορεία των εργασιών, όσον αφορά το νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου. Ένα πάγιο αίτημα ετών γίνεται πραγματικότητα, και πολύ σύντομα θα μιλάμε για έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Επιπλέον, παρακολουθούμε στενά και έχουμε επικεντρώσει τις προσπάθειες στο να προχωρήσει και η κατασκευή του τμήματος «Πύργος-Καλό Νερό – Τσακώνα» και έχουμε και σε αυτή την περίπτωση θετικές εξελίξεις» ανέφερε ο κ. Νικολακόπουλος.

    Ασφάλεια και καλύτερη διαχείριση

    Ένα ακόμη μεγάλο έργο που αφορά την Ηλεία και συζητήθηκε η εξέλιξή του κατά την διάρκεια της συνάντησης, ήταν η μελέτη συμπληρωματικών έργων για ανακαίνιση, προσβασιμότητα, ασφάλιση και ανάδειξη του φράγματος Πηνειού, αλλά και τα έργα ταμίευσης και ύδρευσης του Δήμου Ωλένης Ηλείας, καθώς έχει ήδη υπογραφεί η σχετική σύμβαση, προεκτιμώμενης αμοιβής8.610.434,72 ευρώ με ΦΠΑ.

    Ο κ. Σταϊκούρας επανέλαβε, ότι το φράγμα του Πηνειού στην Ηλεία αποτελεί σημαντικό έργο για την ύδρευση και τη γεωργική δραστηριότητα της ευρύτερης περιοχής.

    Και σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία εξελίσσεται άκρως ικανοποιητικά, ενώόπως τόνισε ο κ. Νικολακόπουλος: «Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο που θα ενισχύσει τη βιωσιμότητα και την ανθεκτικότητα του φράγματος, δίνοντας πνοή στην τοπική κοινωνία και οικονομία, αλλά και δημιουργώντας ταυτόχρονα τις προϋποθέσεις για την καλύτερη διαχείριση του νερού».

    Ο κ. Νικολακόπουλος είχε μακρά συζήτηση με το κ. Σταϊκούρα και για άλλα μεγάλα έργα υποδομής στην Ηλεία, για τα οποία θα υπάρξουν νεότερα στοιχεία το προσεχές διάστημα, ενώ συμφώνησαν ότι θα βρίσκονται σε στενή συνεργασία, συμβάλλοντας και οι δύο πλευρές στην κατεύθυνση της οριστικής υλοποίησής τους.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Σταϊκούρας: Χρειαζόμαστε μια διετία για την οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου
    Σταϊκούρας: Χρειαζόμαστε μια διετία για την οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου

    Περίπου μια διετία χρειαζόμαστε για την οριστική αποκατάσταση του δικτύου, τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, σημειώνοντας ότι συνολικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο οι ζημιές ήταν 180 χιλιόμετρα, μετά την κακοκαιρία Daniel.

    «Η περίφημη σύμβαση 717 παραδόθηκε, όπως είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση τον Σεπτέμβριο και το ΕTSC παραδόθηκε επί της γραμμής, όπως είχε πει η κυβέρνηση τον Νοέμβριο. Ολοκληρώθηκαν οι συμβάσεις, εγκαταστάθηκε η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση, όμως εξαιτίας του Daniel σ’ ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό πεδίο που εκτείνεται περίπου από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, καταστράφηκαν ολοσχερώς όλα αυτά τα συστήματα, τα οποία είχαν παραδοθεί τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο. Άρα, σε αυτό το σημείο, σ’ αυτή τη γεωγραφική έκταση, ουσιαστικά γίνεται πιο αργή κίνηση, ώστε να είμαστε απολύτως ασφαλείς για το πώς γίνονται οι μετακινήσεις των τρένων» υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας στην ΕΡΤ.

    Πρόσθεσε ότι «μετά τον Daniel έχουμε κάνει προσωρινή αποκατάσταση της γραμμής από τα μέσα Δεκεμβρίου και περίπου 100.000 συμπατριώτες μας έχουν μετακινηθεί με το τρένο έκτοτε και μέσα στην επόμενη διετία περίπου, με ένα κόστος της τάξεως των 450 εκατομμυρίων ευρώ, θα αποκαταστήσουμε τον βασικό άξονα που είναι Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε αυτό το τμήμα και δύο καθέτους Λάρισα – Βόλος, αλλά με πολύ καλύτερα συστήματα ανθεκτικότητας και Παλιοφάρσαλο – Καλαμπάκα».

    «Σε κάθε περίπτωση, όταν ένα τρένο φτάνει σ’ ένα σημείο, για παράδειγμα πέριξ του Δομοκού, δεν έρχεται άλλο τρένο όταν είναι στη Λάρισα, περίπου στο ύψος της Λάρισας. Άρα υπάρχει απόλυτη κάλυψη αυτού του τμήματος μέχρι να αποκατασταθεί» είπε χαρακτηριστικά.

    Στην ερώτηση αν στα υπόλοιπα σημεία της διαδρομής, Αθήνα – Δομοκός και Λάρισα – Θεσσαλονίκης, λειτουργούν όλα κανονικά απάντησε «έχουν παραδοθεί και λειτουργούν, όπως σας είπα, ETSC επί της γραμμής και η 717».

    Στην ερώτηση αν κάποια στιγμή το 2026, θα πηγαίνουμε από Αθήνα -Θεσσαλονίκη κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα, με όλα τα συστήματα να λειτουργούν ο υπουργός απάντησε «περίπου μια διετία χρειαζόμαστε για την οριστική αποκατάσταση του δικτύου. Επαναλαμβάνω έχει γίνει προσωρινή».

    Για τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και τη χρονική διάρκειά της ανέφερε «εκτιμούμε σε λιγότερο από τέσσερις ώρες, αλλά όπως θα έχετε ίσως δει και το υπενθυμίζω στο Υπουργικό Συμβούλιο που έγινε πριν από περίπου δύο μήνες, παρουσιάσαμε και κάποια σχέδια επενδύσεων στον ελληνικό σιδηρόδρομο τα επόμενα 20 χρόνια […] είναι μια μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα να εκμεταλλευτεί τους ελληνικούς λιμένες, τόσο γιατί θέλουν χώρες όπως είναι η Βουλγαρία, η Σερβία να κατέβουν προς τα κάτω και να κάνουνε εξαγωγές από τους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Θεσσαλονίκης και Καβάλας. Αλλά όσο και γιατί και η Ινδία θέλει να δημιουργήσει μια είσοδο προς την Ευρώπη. Με αυτό τον τρόπο συνεπώς υπάρχουν δύο νέοι ευρωπαϊκοί διάδρομοι που προσπαθούμε να διασφαλίσουμε πόρους από την Ευρώπη για να μπορέσουμε να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τους ελληνικούς σιδηροδρόμους».

    Σε άλλο σημείο τόνισε ότι «στις προτάσεις που υποβάλαμε για χρηματοδότηση από την Ευρώπη τέλος Ιανουαρίου, υπάρχει μέσα και το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο για να μπορέσουμε να φεύγουμε προς την Ευρώπη και η αναβάθμιση της Πάτρας, το Ρίο – Πάτρα, είναι μέσα στο ανταγωνιστικό σκέλος αυτού, άρα είναι μέσα στη χρηματοδότηση σημαντικά τμήματα αυτού».

    Πηγή: cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο