Οικονομία

Πύργος: Σε λάθος κατεύθυνση η αύξηση της ταρίφας λένε οι ιδιοκτήτες ταξί

Πύργος: Σε λάθος κατεύθυνση η αύξηση της ταρίφας λένε οι ιδιοκτήτες ταξί

Μπορεί η Κυβέρνηση να ανακοίνωσε αυξήσεις στα κόμιστρα των Ταξί αλλά οι ιδιοκτήτες τους είναι απογοητευμένοι από αυτή την εξέλιξη. Γιατί αντί να μειωθεί το κόστος των καυσίμων στους επαγγελματίες, ώστε οι υπηρεσίες να είναι πιο προσιτές στους πολίτες, η αύξηση στα κόμιστρα θα κάνει τα ταξί απλησίαστα.

Το μέτρο κινείται στη γενική κατεύθυνση της ακρίβειας και δεν πρόκειται να δώσει ανάσα στον κλάδο. Η διατήρηση των κόμιστρων τα έως τώρα επίπεδα και η μείωση του κόστους των καυσίμων θα ήταν ένα μέτρο προς την σωστή κατεύθυνση.

Οι αυξήσεις που ανακοινώθηκαν οδηγούν τον κλάδο σε περαιτέρω μαρασμό μετά από μια διετία πανδημίας που η κίνηση έπεσε στα τάρταρα…

Tsaparas

Ο πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Πύργου «Ερμής» Παναγιώτης Τσαπάρας μιλώντας στο ilialive.gr τόνισε πως “… η αύξηση που δόθηκε στο τιμολόγιο για τα κόμιστρα των ταξί κατά μία έννοια θα βοηθήσει τους αυτοκινητιστές έτσι ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν, διότι το κόστος πλέον των καυσίμων έχει φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη. Σήμερα η τιμή του πετρελαίου είναι στα 2,07€ με αποτέλεσμα οι μετακινήσεις να είναι πλέον πάρα πολύ δύσκολες να εκτελεστούν και να υπάρχει ένα όφελος για κάθε ιδιοκτήτη τάξη. Η κίνηση αυτή βέβαια είναι κατά τη γνώμη μας σε λάθος κατεύθυνση, γιατί προτιμότερο θα ήταν να μειωθεί το κόστος του καυσίμου, έτσι ώστε να μη γίνει αύξηση τιμολογίου. Διότι η αύξηση του τιμολογίου ουσιαστικά μετακυλύει το κόστος στον επιβάτη. Για τον ταξιτζή το κέρδος θα παραμένει το ίδιο όσο ήταν και πριν την αύξηση των καυσίμων. Οπότε λογικότερο θα ήταν η κυβέρνηση να προβεί στην μείωση του φόρου των καυσίμων, ώστε να μην χρειαστεί η αύξηση του τιμολογίου. Η τιμή της διπλής ταρίφας που σημαίνει από τις 12.00 τη νύχτα μέχρι τις 5.00 το πρωί και έξω από την περιμετρική ζώνη της πόλης του Πύργου θα είναι στο 1,25 με αποτέλεσμα οι τιμές να αυξάνονται περίπου στο 10 με 20% σε κάθε δρομολόγιο και η τιμή της μονής ταρίφας έχει φτάσει στα 90 λεπτά από 79 λεπτά που είναι επίσης μία αύξηση γύρω στο 15%. Ο μεγαλύτερες όγκος της δουλειάς μας κυρίως εδώ στην επαρχία, είναι οι συνταξιούχοι και οι άνθρωποι που χρειάζονται ταξί για μία έκτακτη ανάγκη. Οπότε θα προσπαθούν να μειώσουν τις μετακινήσεις τους ή να μετακινηθούν με άλλα μέσα μεταφοράς όπως για παράδειγμα τα λεωφορεία, παρόλο που μπορεί να χρειαστεί να περιμένουν 3 και 4 ώρες στη στάση του ΚΤΕΛ” εξήγησε ο κ. Τσαπάρας.

Taulopoulos

Ο γραμματέας σωματείου ΤΑΞΙ Πύργου Ερμής Γιάννης Ταυλόπουλος στο ίδιο μήκος κύματος δήλωσε πως “… η αύξηση των κομίστρων, είναι πολύ μεγάλο λάθος γιατί με τον τρόπο της λειτουργίας που έχουμε εμείς εδώ στην επαρχία, που δουλεύουμε και μονή και διπλή, δε συμφέρει καθόλου. Έκαναν την αύξηση με βάση την Αθήνα γιατί αύξησαν πάρα πολύ την μονή στα 0,90 €. Εδώ στην επαρχία αν βάλεις τη μονή σε αυτό το ποσό είναι υπερβολικό. Και για να σας φέρω ένα παράδειγμα μία διαδρομή εντός Πύργου, που είναι ένα χωριό των 10 χλμ. Για να καλέσει κάποιος ραδιοταξί 10 χλμ να έρθει να τον πάρει και να τον γυρίσει, είναι 20 χλμ. Με 0,90 είναι στα 18 €. Πάει αυτομάτως τη σημαία στα 2 € οπότε 20 € συν 2€ η ραδιοκλήση 22 €. Με την οικονομική κατάσταση που υπάρχει αυτή τη στιγμή στον κόσμο δεν υπάρχουν πελάτες που θα πληρώσουν αυτό το κόμιστρο για να χρησιμοποιήσουν ένα ΤΑΞΙ . Το θέμα είναι ότι θα μπορούσε η ομοσπονδία να κάνει κάποιες κινήσεις για μείωση πετρελαίου ή κάποια επιδότηση όπως μας είχε δώσει τον Απρίλιο στα καύσιμα. Με το να αυξάνεις το κόμιστρο το ΤΑΞΙ συνεπάγεται ότι και στις άλλες επιχειρήσεις. Ότι υπάρχει και είναι σε ακρίβεια αυτομάτως η λειτουργία του θα μειωθεί πάρα πολύ”.

Zaxaropoulos

Ο ιδιοκτήτης ΤΑΞΙ Κωνσταντίνος Ζαχαρόπουλος από την πλευρά του σημείωσε πως το υπουργείο εξήγγειλε αύξηση στο κόμιστρο σε μια προσπάθεια αύξησης των εσόδων των ταξιτζήδων, ώστε να αντιμετωπίσουν την κρίση και την υπερβολική ακρίβεια. “Είναι ένα τεράστιο λάθος, το οποίο θα μπορούσε να αποφευχθεί αν η κυβέρνηση μείωνε το κόστος λειτουργίας ενός ΤΑΞΙ αλλά και όλων των υπολοίπων επαγγελματικών αυτοκινήτων βάζοντας για παράδειγμα ένα πλαφόν στην τιμή του πετρελαίου κίνησης ή παίρνοντας κάποια επιπλέον μέτρα ενίσχυσης. Ο κλάδος των ΤΑΞΙ από την αρχή της κρίσης είναι ο μόνος κλάδος ο οποίος ζητά επισταμένως να μην αυξάνεται το κόμιστρο. Διότι θεωρεί ότι έτσι προκαλείται μεγαλύτερη ζημιά τόσο στους πελάτες, όσο και στον ίδιο τον επαγγελματία. Δυστυχώς μέχρι τώρα δεν έχουμε εισακουστεί. Εμείς δεν θέλουμε να πληρώσουν περισσότερα χρήματα οι πελάτες γιατί ξεκάθαρα δεν έχουν να πληρώσουν περισσότερα χρήματα. Εμείς θέλουμε να μειωθεί το κόστος λειτουργίας έτσι ώστε να μπορούμε με τις ίδιες τιμές να ανταπεξέλθουμε στα καθημερινά μας έξοδα” εξήγησε.

taxi 2

“Το μέτρο αυτό δεν πρόκειται να βοηθήσει τον κλάδο αλλά θα σπρώξει τον ελάχιστο κόσμο που χρησιμοποιεί ακόμα ΤΑΞΙ να βρει ένα άλλο μέσο προκειμένου να εξυπηρετηθεί. Ακόμα βρισκόμαστε υπό την επήρεια κατά κάποιον τρόπο της πανδημίας. Φέτος έχουμε προγραμματισμένες αφίξεις κρουαζιεροπλοίων στο λιμάνι του Κατακόλου γεγονός που μας έκανε να πιστέψουμε ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν. Όμως εξαιτίας της πανδημίας και των μέτρων που ακόμα τηρούνται με κυριότερο αυτό της μειωμένης πληρότητας, για παράδειγμα ένα καράβι που θα φέρει περίπου 2000 τουρίστες σε κανονικές συνθήκες αυτή τη στιγμή έρχεται με το ένα τρίτο της πληρότητας γιατί και οι εταιρείες της κρουαζιέρας δεν θέλουν να ρισκάρουν να συμβεί κάτι.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να επηρεάζεται και η τουριστική σεζόν που σημαίνει ότι δειλά και με πολύ αργά βήματα, προχωράμε μπροστά χωρίς να είμαστε ακόμα στο σημείο που θα θέλαμε. Σίγουρα θα πάρει πολύ χρόνο ακόμα για να βρεθούμε στους ρυθμούς πριν την πανδημία. Στον εσωτερικό τουρισμό δεν αναφέρομαι καθόλου, διότι δεν υπάρχει. Ειδικά σε αυτή την πόλη δεν υφίσταται χρόνια τώρα εσωτερικός τουρισμός. Και ο λόγος είναι ένας, διότι η πόλη δεν έχει κάτι να διαφημίσει”.

Sirmopoulos

Ο ιδιοκτήτης Ταξί Νικόλαος Συρμόπουλος επισήμανε πως το μέτρο δεν μπορεί να βοηθήσει όταν το πρόβλημα είναι η ακρίβεια γενικότερα, αλλά και ειδικότερα στα καύσιμα. “Είναι ένα μέτρο το οποίο θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση της γενικής ακριβείας με τα καύσιμα αλλά θα είναι και ένα πλήγμα στο κοινό που χρησιμοποιεί το ΤΑΞΙ γιατί αυτή η αύξηση ανεβάζει και το χρηστικό κόστος των πελατών. Τώρα, ευελπιστούμε να στρώσουν τα πράγματα έτσι ώστε να επανέλθουμε σε φυσιολογικές καταστάσεις με τις τιμές του κομίστρου και του πετρελαίου. Ο τουρισμός βοηθάει να κινηθούμε λίγο αλλά ουσιαστικά δεν αλλάζει κάτι. Ο κόσμος ο τοπικός είναι αυτός που βοηθάει το επάγγελμά μας περισσότερο. Από τη στιγμή που ο κόσμος δεν έχει τη δυνατότητα να το κάνει κι εμείς δεν θα μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας πρώτα στο σπίτι μας και ύστερα σε όλα τ’ άλλα”.

Kritikos

Τέλος ο ιδιοκτήτης Ταξί Δημήτρης Κρητικός χαρακτήρισε κακό το μέτρο, σε μια περίοδο που η κοινωνία υποφέρει και όλα έχουν ακριβύνει στην καθημερινότητά μας. “Εμείς ως κλάδος θα θέλαμε να μας δώσει επαγγελματική τιμή στο καύσιμο. Να μην αναλάβει ο πολίτης αυτό το βάρος. Αλλά μέχρι στιγμής τα σωματεία δεν έχουν καταφέρει να πετύχουν κάτι τέτοιο. Θα θέλαμε αφορολόγητο πετρέλαιο ή με μειωμένο φόρο όπως είναι σε άλλες ομάδες. Όπως για παράδειγμα οι εφοπλιστές που δεν πληρώνουν φόρους στα καύσιμα. Δεν πιστεύω ότι θα είναι καλό η αύξηση για τη δουλειά μας. Είναι μεγάλο το πρόβλημα γιατί ένα αυτοκίνητο που κινείται έχει και πολύ μεγάλο κόστος συντήρησης. Πραγματικά είναι πολύ δύσκολα. Σε ό,τι αφορά τον τουρισμό υπάρχουν ακόμα τα παρατράγουδα στο λιμάνι αλλά βλέπουμε ότι ακόμα κι αυτοί οι τουρίστες που έρχονται, δεν αφήνουν λεφτά στον τόπο. Μπορεί να ακούμε μεγάλο αριθμό τουριστών άλλα λεφτά στον τόπο δεν μένουν”…

taxi 3

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup