Τρίτη, 09 Αυγούστου 2022 22:29

Ιδιωτικό χρέος: Έρχεται διπλός «Τειρεσίας» για οφειλές σε Δημόσιο και Τράπεζες – Πώς θα λειτουργεί

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Στην σύσταση κρατικού «Τειρεσία», με τη μορφή ανεξάρτητης Αρχής Πιστοληπτικής Αξιολόγησης, που θα καταγράφει όλες τις οφειλές που έχουν τα νοικοκυριά και επιχειρήσεις προς το Δημόσιο, με στόχο να σχηματίζεται ξεκάθαρη εικόνα για το πιστοληπτικό προφίλ τους και να μπει φρένο στη δημιουργία μίας νέας γενιάς ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προχωρά με νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών.

Η αρχή θα σκανάρει όλα τα οικονομικά δεδομένα φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων από οφειλές προς την εφορία, τα ασφαλιστικά ταμεία, τις ΔΕΚΟ, ακόμα και τους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης προκειμένου να υπάρξει πλήρης καταγραφή της συναλλακτικής τους συμπεριφοράς, σύμφωνα με το imerisia.gr.

Το πιστοληπτικό προφίλ

Στη συνέχεια θα αξιολογεί βάσει ενός συστήματος βαθμολόγησης εάν διαθέτουν το πιστοληπτικό προφίλ για ρυθμίσεις οφειλών, τη λήψη δανείων, τη συμμετοχή σε διαγωνισμούς του Δημοσίου για την ανάληψη έργων ή ακόμα και την παροχή κρατικών εγγυήσεων στο πλαίσιο υλοποιήσεως χρηματοδοτούμενων από το Δημόσιο ή συγχρηματοδοτούμενων από την Ε.Ε. ή άλλο διεθνή οργανισμό προγραμμάτων. Περαιτέρω το σύστημα αξιολόγησης θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από ιδιωτικούς φορείς, όπως τράπεζες, εταιρείες διαχειρίσεως κόκκινων δανείων, αλλά και άλλες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, προκειμένου να χορηγήσουν δάνεια, να ρυθμίσουν οφειλές ή να δώσουν πίστωση για την αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.

Στόχος, σύμφωνα με την κυβέρνηση, είναι η μείωση του υπέρογκου ιδιωτικού χρέους και η πρόληψη του φαινομένου της υπερχρέωσης τόσο νοικοκυριών όσο και επιχειρήσεων.

Παροχή δεδομένων

Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου προβλέπουν ότι:

  • Οι φορείς του δημόσιου τομέα παρέχουν στην Αρχή, σε ηλεκτρονική μορφή, και επικαιροποιούν ανά μήνα, τα δεδομένα οικονομικής συμπεριφοράς που τηρούνται στα αρχεία τους για τους οφειλέτες τους, για το χρονικό διάστημα των τελευταίων 24 μηνών.
  • Στα «δεδομένα οικονομικής συμπεριφοράς» που θα τηρούνται θα είναι τόσο οι ληξιπρόθεσμες όσο και μη ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο.
  • Μεταξύ των δεδομένων που συλλέγονται από το Σύστημα περιλαμβάνονται, ιδίως: πληροφορίες σχετικά με την οφειλή, στις οποίες περιλαμβάνονται: γα) στοιχεία εξατομίκευσης της οφειλής, όπως ο αριθμός ταμειακής βεβαίωσης ή ο αριθμός σύμβασης, γβ) η φύση της οφειλής, γγ) οι βασικοί όροι της οφειλής, όπως το αρχικό και το τρέχον ύψος της, κατά κεφάλαιο, προσαυξήσεις και πρόστιμα, η διάρκεια αποπληρωμής, το επιτόκιο και οι μεταβολές τους, γδ) οι εμπράγματες και ενοχικές εξασφαλίσεις της οφειλής και η αποτίμησή τους, γε) οι καταβολές που πραγματοποιήθηκαν, ο χρόνος των καταβολών και το τρέχον υπόλοιπο της οφειλής, γστ) ρυθμίσεις της οφειλής, γζ) μεταβολές στο πρόσωπο του οφειλέτη λόγω καθολικής ή ειδικής διαδοχής, γη) πληροφορίες για την πορεία δικαστικών διενέξεων μεταξύ οφειλέτη και πιστωτών, μέτρα διοικητικής ή αναγκαστικής εκτέλεσης που λήφθηκαν, καθώς και για την πορεία της δικαστικής προσβολής τους, την άσκηση ποινικής δίωξης ή την ποινική καταδίκη λόγω μη καταβολής της οφειλής, αν η μη καταβολή της συνιστά αξιόποινη πράξη - πληροφορίες σχετικά με τις οφειλές των φορέων του δημοσίου τομέα προς το υποκείμενο των δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς, στις οποίες περιλαμβάνονται το είδος της οφειλής, το ποσό της οφειλής και ο οφειλέτης φορέας του δημοσίου τομέα, -πληροφορίες σχετικά με πτώχευση του οφειλέτη, φορολογικά δεδομένα και, συγκεκριμένα, στοιχεία εισοδήματος και περιουσιακής κατάστασης.

Η πιστοληπτική βαθμολόγηση για φυσικά και νομικά πρόσωπα παράγεται από το Σύστημα μέσω της επεξεργασίας, με αυτοματοποιημένη διαδικασία, των δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς που αντλούνται από τους φορείς του δημόσιου τομέα ,με τη χρήση αλγορίθμων.

Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ στο imerisia.gr

Πηγή: Ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 09 Αυγούστου 2022 19:31

Σχετικά Άρθρα

  • Ακρίβεια: Δύο στους τρεις βλέπουν τις καταναλωτικές τους δυνατότητες να έχουν χειροτερέψει
    Ακρίβεια: Δύο στους τρεις βλέπουν τις καταναλωτικές τους δυνατότητες να έχουν χειροτερέψει

    Η ακρίβεια «γονατίζει» τα νοικοκυριά και αυτό εντοπίζεται σχεδόν σε όλες τις έρευνες κοινής γνώμης των τελευταίων ετών. Η απαισιοδοξία παραμένει κυρίαρχη.

    Η ακρίβεια έχει εδραιωθεί ως η μείζονα ανησυχία των πολιτών στη χώρα μας το τελευταίο διάστημα. Μάλιστα, γίνεται αντιληπτή όχι πλέον ως «εισαγόμενο» πρόβλημα αλλά ως ζήτημα δομικού χαρακτήρα, που επιτείνει το αίσθημα της υλικής και ψυχολογικής επισφάλειας σε μια εποχή επάλληλων κρίσεων.

    Η έρευνα πεδίου διεξήχθη από τις 10 έως τις 16 Οκτωβρίου σε πανελλαδικό δείγμα 1007 ατόμων ηλικίας 17 ετών και άνω.

    Στην πανελλαδική έρευνα κοινής γνώμης για το ζήτημα της ακρίβειας και του κόστους ζωής, της Metron Analysis, που παρουσίασαν στην ημερίδα του Ινστιτούτου Αλέξης Τσίπρας, οι Στράτος Φαναράς και Γιάννης Μπαλαμπανίδης, παρουσιάζονται οι πολλαπλές πτυχές της οικονομικής ζωής, που σχετίζονται με την αντιλαμβανόμενη αύξηση του κόστους ζωής σε βασικά αγαθά όπως η ενέργεια, η στέγαση, αλλά και υγεία, παιδεία, αναψυχή.

    «Αγκάθι» οι καθημερινές δαπάνες

    Στο ερώτημα αν η χώρα μας αυτή την περίοδο κινείται προς τη σωστή ή προς τη λάθος κατεύθυνση το 75% απαντά προς τη λάθος αυξανόμενο συνεχώς από τον Ιανουάριο του 2024.

    Με τον ορίζοντα των οικονομικών προσδοκιών να στενεύει, πάνω από 2 στους 3 εκτιμούν ότι οι καταναλωτικές τους δυνατότητες έχουν χειροτερέψει.

    Για τους περισσότερους ερωτηθέντες αυτό που βαραίνει περισσότερο είναι οι καθημερινές δαπάνες παρά οι μηνιαίοι λογαριασμοί.

    Ανάμεσα στις δαπάνες της καθημερινότητας, οι πλέον επιβαρυντικές είναι και οι πιο ανελαστικές (σούπερ μάρκετ, μετακινήσεις, ιατρικά έξοδα) ενώ λιγότερο όσες αφορούν διασκέδαση και αναψυχή.

    Η ιεράρχηση της βαρύτητας των δαπανών παραμένει ίδια και εάν εστιάσουμε μόνο σε όσους αφορά η κάθε μια δαπάνη.

    Στις τακτικές/μηνιαίες δαπάνες, το ηλεκτρικό ρεύμα είναι σαφώς η πιο επιβαρυντική δαπάνη. Μαζί με την τηλεφωνία και το νερό, είναι οι τακτικές δαπάνες που αφορούν οριζόντια σχεδόν το σύνολο του πληθυσμού.

    Λαμβάνοντας υπόψη μόνο όσους αφορά η κάθε δαπάνη, ο λογαριασμός του ρεύματος παραμένει η σημαντικότερη επιβάρυνση, ενώ ακολουθούν οι ιδιωτικές δαπάνες εκπαίδευσης και στέγασης (ενοίκιο, στεγαστικό δάνειο).

    Οριακά τα βγάζουν πέρα

    Στο άμεσο μέλλον, η προοπτική είναι κατά βάση ο περιορισμός δαπανών (ένδυση/υπόδηση, σούπερ μάρκετ, θέρμανση/ψύξη, διασκέδαση, διακοπές) ή η διατήρησή τους έστω στα ίδια επίπεδα (μετακινήσεις, υγεία, παιδεία, στέγαση).

    Οι περισσότεροι δηλώνουν ότι είτε οριακά τα βγάζουν πέρα είτε ότι τα χρήματα τελειώνουν προτού τελειώσει ο μήνας. Σχεδόν 9 στους 10 δηλώνουν πως «τα φέρνουν βόλτα ίσα ίσα» και «τα λεφτά τελειώνουν πριν «τελειώσει ο μήνας».

    Οι προσδοκίες παρέμβασης για τη συγκράτηση του πληθωρισμού αφορούν πρωτίστως την κυβέρνηση και δευτερευόντως την ΕΕ ή τις επιχειρήσεις.

    Η ισχυρή δημόσια/κρατική παρέμβαση θεωρείται σαφώς περισσότερο αναγκαία από την αυτορρύθμιση της αγοράς σε ποσοστό άνω του 80%.

    Τελικά, οι προσδοκίες για το μέλλον παραμένουν χαμηλές και η απαισιοδοξία επικρατεί, καθώς σχεδόν 2 στους 3 εκτιμούν ότι η αύξηση του πληθωρισμού δεν θα σταματήσει εδώ.

    Κυριαρχεί η απαισιοδοξία

    Από την έρευνα γίνεται αντιληπτό ότι οι καταναλωτικές δυνατότητες θεωρείται ότι έχουν επιδεινωθεί. Σε μια σειρά βασικών δαπανών η τάση είναι ο περιορισμός ή έστω η συγκράτησή τους. Για τη μεγάλη πλειονότητα, το ισοζύγιο εισοδημάτων και δαπανών είναι οριακό μέσα στον μήνα.

    Στο διά ταύτα, λοιπόν, και σε επίπεδο δημόσιας πολιτικής, προκύπτουν ορισμένα σημεία που αξίζει να συγκρατηθούν:

    Η απαισιοδοξία παραμένει κυρίαρχη και στο επίπεδο της κατανάλωσης, επιτείνοντας την αίσθηση ενός ορίζοντα χαμηλών προσδοκιών συνολικά για τη χώρα, σε μια κρίσιμη καμπή για την οικονομία και για το πολιτικό σύστημα

    Στο πεδίο της Ακρίβειας φαίνεται να προκύπτει ως ζητούμενο η παρέμβαση πρωτίστως σε εθνικό επίπεδο –αφού το πρόβλημα θεωρείται εγγενές και όχι «εισαγόμενο»– και συμπληρωματικά σε επίπεδο Ε.Ε.

    Μερίδιο ευθύνης αποδίδεται στην αγορά, χωρίς να υπάρχουν προσδοκίες από την αυτορρύθμισή της ούτε όμως από ένα οργανωμένο καταναλωτικό κίνημα στην κοινωνία πολιτών αλλά τελικά από μια ισχυρή δημόσια/κρατική παρέμβαση ρύθμισης της αγοράς για τη μείωση των τιμών των αγαθών.

      Πηγή: In.gr

    • Ακρίβεια: Πάνω από 3.600 ευρώ χρειάζεται μια οικογένεια με δύο παιδιά - Πόσα δαπανά ένα μονομελές νοικοκυριό
      Ακρίβεια: Πάνω από 3.600 ευρώ χρειάζεται μια οικογένεια με δύο παιδιά - Πόσα δαπανά ένα μονομελές νοικοκυριό

      Το κόστος αγαθών και υπηρεσιών δείχνουν γιατί εξαντλείται ο µισθός τις πρώτες 20 ηµέρες του µήνα ακόµα και για τη µεσαία τάξη.

      Η ακρίβεια που συνεχίζει να σαρώνει την ελληνική αγορά έχει φέρει σε δυσμενή θέση τα νοικοκυριά.

      Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζουν τα ΝΕΑ και το Mega ακόμη και ένα καθαρό εισόδημα 1.500 ευρώ δεν φτάνει για να καλύπτει ένας μισθωτός τις ανάγκες του με ελάχιστες «ανέσεις».

      Ακολουθούν τα έξοδα ενός μονομελούς νοικοκυριού αλλά και οικογένειας με 2 παιδιά, όπως παρουσιάζονται στη σχετική έκθεση:

      Πόσα ξοδεύει το μήνα μια οικογένεια με 2 παιδιά

      • Στέγαση (100 τ.μ.) 850€
      • Κοινόχρηστα 75€
      • Νερό 20€
      • Ηλεκτρικό 120€
      • Τηλεφωνία – Ίντερνετ 25€
      • Κινητό τηλέφωνο 50€
      • Βενζίνη 200€
      • Σουπερμάρκετ 480€
      • Υγεία – Αθλητισμός 1.000€
      • Εστιατόρια, καφέ 120€
      • Πολιτισμός – αναψυχή 200€
      • Διακοπές – ξενοδοχεία 150€
      • Ένδυση – υπόδηση 100€
      • Λοιπά και έκτακτα 100€

      ΣΥΝΟΛΟ: 3.660€

      Πόσα ξοδεύει το μήνα ένα μονομελές νοικοκυριό
      • Στέγαση (50-60 τ.μ.) 550€
      • Κοινόχρηστα 40€
      • Νερό 15€
      • Ηλεκτρικό 60€
      • Τηλεφωνία – Ίντερνετ 25€
      • Κινητό τηλέφωνο 25€
      • Βενζίνη 80€
      • Σουπερμάρκετ 480€
      • Υγεία – Αθλητισμός 50€
      • Εστιατόρια, καφέ 60€
      • Πολιτισμός – αναψυχή 80€
      • Διακοπές – ξενοδοχεία 80€
      • Ένδυση – υπόδηση 25€
      • Λοιπά και έκτακτα 20€

      ΣΥΝΟΛΟ: 1.590€

      Πηγή: iEidiseis.gr
    • ΑΣΕΠ: Από σήμερα οι αιτήσεις για 1.592 θέσεις στο Δημόσιο για ΑμεΑ
      ΑΣΕΠ: Από σήμερα οι αιτήσεις για 1.592 θέσεις στο Δημόσιο για ΑμεΑ

      Άνοιξε από σήμερα Δευτέρα (21/10) η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων των υποψηφίων στην προκήρυξη 6Κ/2024 του Α.Σ.Ε.Π. (Φ.Ε.Κ. 44/08.10.2024/τ. Α.Σ.Ε.Π., Φ.Ε.Κ. 49/18.10.2024/τ.Α.Σ.Ε.Π.) που αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας 1.592 θέσεων μόνιμου προσωπικού και προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου των κατηγοριών Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης σε φορείς του Δημοσίου αποκλειστικά από άτομα με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50%, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 6 και 28 του ν. 4765/2021.

      Οι υποψήφιοι πρέπει να συμπληρώσουν και να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στο ΑΣΕΠ, καθώς και το πιστοποιητικό ΚΕ.Π.Α. σε ισχύ αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού του τόπου (www.asep.gr > Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες > Αίτηση) ακολουθώντας τις οδηγίες που παρέχονται στην Προκήρυξη (Παράρτημα Β΄).

      Η προθεσμία υποβολής της αίτησης και του πιστοποιητικού λήγει την Τρίτη 5 Νοεμβρίου και ώρα 14:00.

      Η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης στο ΑΣΕΠ ολοκληρώνεται όταν οι υποψήφιοι επιλέξουν «Οριστικοποίηση» και μόνο όταν ο 20ψήφιος κωδικός του παραβόλου βρίσκεται σε κατάσταση «ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ», προκειμένου αυτό να δεσμευτεί από το ΑΣΕΠ.

      Η ανεξάρτητη Αρχή εφιστά την προσοχή των υποψηφίων στην πληρωμή του ίδιου κωδικού παραβόλου με αυτόν που αναγράφουν στην ηλεκτρονική τους αίτηση και μέχρι την υποβολή αυτής.

      Περισσότερες πληροφορίες προκειμένου ο κωδικός παραβόλου να εμφανίζεται άμεσα σε κατάσταση «ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ» και να μπορούν οι υποψήφιοι να προβούν σε «οριστικοποίηση» της αίτησης παρέχονται στο site της ΓΓΠΣΔΔ εδώ.

      Τα απαραίτητα, κατά περίπτωση, δικαιολογητικά με τα οποία, αποδεικνύονται τα προσόντα, κριτήρια ή ιδιότητες που επικαλούνται οι υποψήφιοι με την αίτηση συμμετοχής τους, θα υποβληθούν ηλεκτρονικά, πριν την έκδοση των προσωρινών αποτελεσμάτων, μετά από σχετική Ανακοίνωση του ΑΣΕΠ.

      Πηγή: Cnn.gr

    • Δημόσιο: Ερχονται 19.181 προσλήψεις μέσα στο 2025
      Δημόσιο: Ερχονται 19.181 προσλήψεις μέσα στο 2025

      Συνολικά 19.181 προσλήψεις έχει εγκρίνει το υπουργείο Εσωτερικών για το 2025, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά στις δημόσιες υπηρεσίες, με την υφυπουργό Εσωτερικών Βιβή Χαραλαμπογιάννη να εξηγεί σε συνέντευξη της το πρωί της Πέμπτης πως δεδομένου των δημοσιονομικών περιορισμών, του 1 προς 1, για κάθε μία αποχώρηση μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο μία πρόσληψη.

      «Πρέπει να κάνουμε μία ενδελεχή δουλειά και έλεγχο στο τι προσλήψεις θα δώσουμε» τονίζει η υφυπουργός.

      Παράλληλα, σημειώνει πως το υπουργείο προσπαθεί να μειώσει όλες τις προθεσμίες από την έγκριση του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων μέχρι και το διορισμό και την ανάληψη καθηκόντων του υπαλλήλου, κάνοντας σημειακές παρεμβάσεις.

      «Ο στόχος μας είναι είναι μόλις βγαίνει ένας προγραμματισμός προσλήψεων που συνήθως εγκρίνεται το Σεπτέμβρη του προηγούμενου έτους, το επόμενο έτος να καταφέρουμε να κάθεται στην καρέκλα ο υπάλληλος ο οποίος έχει εγκριθεί η πρόσληψή του» τόνισε η υφυπουργός.

      Ακόμα η κ. Χαραλαμπογιάννη εξήγησε ότι «σε ό,τι αφορά τις 19.181 θέσεις δεν είναι όλες οι θέσεις για το ΑΣΕΠ, να το ξεκαθαρίσουμε αυτό.

      Είναι και το ένστολο προσωπικό, μέσα είναι και τα μέλη ΔΕΠ, είναι και οι γιατροί του ΕΣΥ που είναι 1.300 άτομα.

      Η πλειονότητα των θέσεων που θα πάνε στο ΑΣΕΠ είναι περίπου στις 7.000. Αυτές οι 7.000 θα απορροφηθούν με τη διαδικασίες του ΑΣΕΠ από τη δεξαμενή, τη μεγάλη του γραπτού διαγωνισμού[…] Αμέσως μετά το ΑΣΕΠ θα κάνει μία μεγάλη προκήρυξη για αυτούς που βρίσκονται στη δεξαμενή των επιτυχόντων του γραπτού διαγωνισμού για την κατηγορία Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και την κατηγορία Τεχνολογικής Εκπαίδευσης που θα ακουμπάει περίπου στις 7.000 προσλήψεις.

      Από κει και πέρα έχουμε βεβαίως τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την υποχρεωτική εκπαίδευση.

      Να πω ότι βγήκε η προκήρυξη για τους ανθρώπους, τα άτομα με αναπηρία, 1.500 θέσεις, θα τρέξει από 21 Οκτώβρη από τη Δευτέρα που μας μπαίνει η προθεσμία για τις αιτήσεις».

      Πότε θα γίνει ο επόμενος διαγωνισμός ΑΣΕΠ

      Για τον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό η κ. Χαραλαμπογιάννη εξήγησε ότι τώρα ο νόμος προβλέπει ότι θα είναι κάθε δύο χρόνια.

      «Εμείς πήραμε την πολιτική απόφαση να απορροφηθούν τέσσερις προγραμματισμοί προσλήψεων, δηλαδή ο προγραμματισμός ’22, ’23, ’24 και ’25 από τον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό δεδομένου ότι υπάρχει μία αρκετά μεγάλη δεξαμενή και δεν υπήρχε λόγος να περάσουμε σε καινούργιο διαγωνισμό».

      «Παρόλα αυτά ευελπιστούμε ότι εντός του ’25 θα έχουμε μία καινούργια διαδικασία διαγωνισμού προκειμένου να καλύψουμε και τις ανάγκες εκεί που δεν υπάρχει δεξαμενή» τόνισε.

      «Να επισημάνω το εξής υπάρχουν ειδικότητες που δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή δυνατότητα κάλυψης από τη δεξαμενή για παράδειγμα δεν έχουμε κτηνιάτρους ας πούμε. Πρέπει να κάνουμε ένα καινούργιο διαγωνισμό προκειμένου να καλύψουμε αυτή την ανάγκη» πρόσθεσε.

      Πρόσθεσε ότι στον προγραμματισμό προσλήψεων περιλαμβάνονται και 2.700 νοσηλευτές και παραϊατρικό προσωπικό στα νοσοκομεία μας.

      Ο επόμενος γραπτός διαγωνισμός στο ΑΣΕΠ θα γίνει κάποια στιγμή μέσα στο ’25 ανέφερε ακόμα η κ. Χαραλαμπογιάννη.

      Πηγή: Cnn.gr

    • «Αλλάζω Συσκευή για τις Επιχειρήσεις»: Τι προβλέπεται και πώς θα κάνετε αίτηση
      «Αλλάζω Συσκευή για τις Επιχειρήσεις»: Τι προβλέπεται και πώς θα κάνετε αίτηση

      Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δικαιούχοι του προγράμματος «Αλλάζω Συσκευή για τις Επιχειρήσεις» επιλύει η υπουργική απόφαση των ΥΠΕΝ και ΥΠΕΘΟ.

      Η Κοινή Υπουργική απόφαση φέρνει απλοποίηση των διαδικασιών, επιπλέον ενίσχυση στις επιλέξιμες δαπάνες και επιπλέον δυνητικούς δικαιούχους, καθώς προβλέπεται πλέον και η ένταξη των αγροτών.

      Αναλυτικά, η ΚΥΑ προβλέπει:

      1. Απλοποίηση της δυνατότητας επίτευξης του ενεργειακού στόχου που θέτει το πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, για τις αντικαταστάσεις συσκευών (π.χ. κλιματιστικό, ψυγείο, φούρνος, αντλία θερμότητας κ.α.) θα αρκεί μία νέα βεβαίωση εκπομπών για κάθε συσκευή. Οι ενεργειακοί επιθεωρητές ή ελεγκτές θα μπορούν να την εκδίδουν (πριν και μετά την εγκατάστασή της), αντί για τη χρήση Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) ή ενεργειακού ελέγχου.
      2. Ενίσχυση των ανακυκλούμενων συσκευών, ύψους 250 ευρώ ανά συσκευή (με ανώτατο όριο τα 500 ευρώ), επιπρόσθετη της ενίσχυσης των επιλέξιμων δαπανών
      3. Οι αγρότες βρίσκονται πλέον ανάμεσα στους δυνητικούς δικαιούχους του προγράμματος, με δυνατότητα υποβολής αιτήσεων από σήμερα, Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2024.
      Πώς θα κάνετε αίτηση

      Οι αιτήσεις κατατίθενται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του προγράμματος Εξοικονομώ - Επιχειρώ 2023 (κλικ εδώ) και εφαρμόζεται η μέθοδος της άμεσης αξιολόγησης (First in-First out).

      Το πρόγραμμα παραμένει ανοικτό για υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενος μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού.

      Στο μεταξύ, βρίσκονται σε εξέλιξη οι αξιολογήσεις των υποβληθεισών αιτήσεων και το επόμενο χρονικό διάστημα θα αναρτηθούν οι σχετικές αποφάσεις ένταξης των δικαιούχων.

      Με την απόφαση ένταξης οι δικαιούχοι θα μπορούν να ανοίξουν ειδικούς δεσμευμένους καταπιστευτικούς λογαριασμούς (escrow accounts), όπου και θα μεταφέρεται το συνολικό ποσό της ενίσχυσης.

      Πηγή: Cnn.gr

    • «Αλλάζω Συσκευή για τις Επιχειρήσεις»: Πώς θα κάνετε αίτηση και τι προβλέπει η ΚΥΑ
      «Αλλάζω Συσκευή για τις Επιχειρήσεις»: Πώς θα κάνετε αίτηση και τι προβλέπει η ΚΥΑ

      «Λύση» σε μια σειρά από προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δικαιούχοι του προγράμματος «Αλλάζω Συσκευή για τις Επιχειρήσεις» δίνει η υπουργική απόφαση των ΥΠΕΝ και ΥΠΕΘΟ.

      Συγκεκριμένα η απόφαση φέρνει απλοποίηση των διαδικασιών, επιπλέον ενίσχυση στις επιλέξιμες δαπάνες και επιπλέον δυνητικούς δικαιούχους, καθώς προβλέπεται πλέον και η ένταξη των αγροτών.

      Συγκεκριμένα, η ΚΥΑ προβλέπει:

      1. Απλοποίηση της δυνατότητας επίτευξης του ενεργειακού στόχου που θέτει το πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, για τις αντικαταστάσεις συσκευών (π.χ. κλιματιστικό, ψυγείο, φούρνος, αντλία θερμότητας κ.α.) θα αρκεί μία νέα βεβαίωση εκπομπών για κάθε συσκευή. Οι ενεργειακοί επιθεωρητές ή ελεγκτές θα μπορούν να την εκδίδουν (πριν και μετά την εγκατάστασή της), αντί για τη χρήση Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) ή ενεργειακού ελέγχου.
      2. Ενίσχυση των ανακυκλούμενων συσκευών, ύψους 250 ευρώ ανά συσκευή (με ανώτατο όριο τα 500 ευρώ), επιπρόσθετη της ενίσχυσης των επιλέξιμων δαπανών
      3. Οι αγρότες βρίσκονται πλέον ανάμεσα στους δυνητικούς δικαιούχους του προγράμματος, με δυνατότητα υποβολής αιτήσεων από σήμερα, Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2024.

      Πώς θα κάνετε αίτηση

      Οι αιτήσεις κατατίθενται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του προγράμματος Εξοικονομώ - Επιχειρώ 2023 (κλικ εδώ) και εφαρμόζεται η μέθοδος της άμεσης αξιολόγησης (First in-First out).

      Το πρόγραμμα παραμένει ανοικτό για υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενος μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού.

      Στο μεταξύ, βρίσκονται σε εξέλιξη οι αξιολογήσεις των υποβληθεισών αιτήσεων και το επόμενο χρονικό διάστημα θα αναρτηθούν οι σχετικές αποφάσεις ένταξης των δικαιούχων.

      Με την απόφαση ένταξης οι δικαιούχοι θα μπορούν να ανοίξουν ειδικούς δεσμευμένους καταπιστευτικούς λογαριασμούς (escrow accounts), όπου και θα μεταφέρεται το συνολικό ποσό της ενίσχυσης.

      Πηγή: Cnn.gr
    • ΙΕΛΚΑ: Πού ξοδεύουν τα χρήματα τους τα νοικοκυριά - Το 10% πάει στην εστίαση
      ΙΕΛΚΑ: Πού ξοδεύουν τα χρήματα τους τα νοικοκυριά - Το 10% πάει στην εστίαση

      Στα 22 δισ. ευρώ εκτιμάται η ετήσια δαπάνη των Ελλήνων για είδη παντοπωλείου, ενώ το 10% των ετήσιων αγορών των νοικοκυριών πάει στην εστίαση, σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)

      Με αφορμή και την ημέρα διατροφής 2024, το ΙΕΛΚΑ κάνει λόγο για σημαντικές αλλαγές στη διατροφή τη τελευταία δεκαπενταετία όσον αφορά τις δαπάνες και τη κατανάλωση σε ποσότητες, με αξιοσημείωτες μειώσεις στην κατανάλωση πρωτεϊνών, γαλακτοκομικών, ελαιόλαδου, φρέσκων φρούτων.

      Αναλυτικά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ανάλυσης η δαπάνη κατά κεφαλήν σε είδη παντοπωλείου διαμορφώθηκε το 2023 στα 2,144 ευρώ αυξημένη κατά 3,37% σε σχέση με το 2022 κάτι που αποδίδεται στον συνδυασμό των ανατιμήσεων και της μείωσης στον όγκο αγορών των νοικοκυριών, και κατά 10,69% σε σχέση με το 2009 τη χρονιά πριν την έναρξη της πρώτης δημοσιονομικής κρίσης.

      Με βάση τα στοιχεία αυτά εκτιμάται ότι η συνολική δαπάνη των Ελλήνων για είδη παντοπωλείου το 2023 ανέρχεται σε 21,6 δισ. ευρώ (έναντι 22,1 δισ. ευρώ το 2009).

      Το ποσό αυτό περιλαμβάνει μόνο τη δαπάνη των Ελλήνων (π.χ. όχι τη δαπάνη μέσω Ho.Re.Ca., τουρισμού, εστίασης κλπ) και αφορά μόνο τα είδη παντοπωλείου (π.χ. δεν περιλαμβάνονται λοιπά είδη που βρίσκονται σε καταστήματα σουπερμάρκετ όπως γραφική ύλη, είδη για κατοικίδια, βρεφικό γάλα, είδη bazaar, καπνός κλπ).

      Συγκεκριμένα η δαπάνη για τρόφιμα διαμορφώθηκε σε 1,670 ευρώ ανά έτος κατά κεφαλήν και ποσοστό 19,58% των συνολικών δαπανών, η δαπάνη για άλλα είδη παντοπωλείου σε 474 ευρώ και 5,56% και η εστίαση σε 866 ευρώ και 10,15%.

      1728557151663-921370316-1.jpg

      Συνολικά οι βασικές δαπάνες της διατροφής, του παντοπωλείου, της εστίασης, του ηλεκτρισμού και των υγρών καυσίμων αντιπροσωπεύουν το 44,61% των συνολικών δαπανών το 2023, έναντι 37,90% το 2009.

      Όπως φαίνεται από μία σε μεγαλύτερο βάθος ανάλυση, η δαπάνη ανά κατηγορία αγαθών έχει διαφοροποιηθεί αρκετά στις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων κάτι το οποίο αποδίδεται στις αλλαγές σε καταναλωτικές και διατροφικές συνήθειες.

      Τα στοιχεία της χρηματικής δαπάνης

      Τα στοιχεία της χρηματικής δαπάνης δείχνουν πως η αύξηση στη δαπάνη των αγορών σε βασικές πηγές υδατανθράκων, ενδεικτικά αύξηση της δαπάνης για ψωμί κατά 10% το 2023 σε σχέση με το 2022 και κατά 23% σε σχέση με το 2009. Ανάλογη αύξηση και για τα ζυμαρικά κατά 10% και 23% αντίστοιχα.

      Αλλαγές καταγράφηκαν και στην αναλογία της δαπάνης για πηγές πρωτεϊνης

      Ενδεικτικά το μοσχαρίσιο κρέας και το κρέας από αιγοπρόβατα αν και διαχρονικά παρουσιάζει μείωση κατά 13% και 2% αντίστοιχα, το 2023 παρουσίασε αύξηση κατά 6% και 64%. Αντίθετα το χοιρινό και το κοτόπουλο παρουσιάζουν διαχρονικά αύξηση.

      Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στα γαλακτοκομικά, με το πλήρες γάλα να παρουσιάζει μείωση σε αντίθεση με το γάλα με χαμηλά λιπαρά, τα αυγά και τα τυροκομικά.

      Παράλληλα σημειώνεται:

      • Αύξηση της δαπάνης για ελαιόλαδο κατά 28% το 2023 έναντι του 2022, αλλά μόλις κατά 7% σε σχέση με το 2009.

      • Αύξηση της δαπάνης για φρούτα 14%, για λαχανικά 15% σε σχέση με το 2009, αλλά με σταθεροποίηση για τα όσπρια και τους ξηρούς καρπούς.

      • Αύξηση της δαπάνης για καφέ κατά 6% και για τα αλκοολούχα ποτά από 9% έως 21%.

      • Αύξηση της δαπάνης για τα προϊόντα μη τροφίμων, την οικιακή και προσωπική φροντίδα κατά 16%, αλλά παραμένει μειωμένη σε σχέση με το 2009.

      Ισχυρή αύξηση σε εστίαση και ενοίκια

      Η αγορά της εστίασης παρουσιάζει αύξηση κατά σχεδόν 40% το 2023 σε σχέση με το 2022, αλλά ιδιαίτερα μεγάλη αύξηση παρουσιάζει το φαγητό σε πακέτα.

      Η σημαντική αύξηση της δαπάνης για φαγητό εκτός σπιτιού στην Ελλάδα συνάδει με παγκόσμιες τάσεις, όπου παρατηρείται αύξηση στη ζήτηση έτοιμων γευμάτων και φαγητού σε πακέτο.

      4.jpg

      Τέλος, όσον αφορά τις υπόλοιπες αγορές, τα ενοίκια κατέγραψαν την μεγαλύτερη αύξηση το 2023 κατά 16%, αλλά ο ηλεκτρισμός έχει την μεγαλύτερη αύξηση διαχρονικά κατά 74% σε σχέση με το 2009.

      Σημειώνεται όμως ότι αυτές οι αυξήσεις δεν ακολούθησαν την πορεία της κατανάλωσης και έχουν να κάνουν αποκλειστικά με την αξία των αγορών αυτών.

      2.jpg
      3.jpg

      Καταναλώθηκαν μικρότερες ποσότητες

      Ακόμα πιο ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία της κατανάλωσης σε ποσότητες τα οποία καταγράφουν μεγάλες μεταβολές πλέον σε επίπεδο διατροφής.

      Συγκεκριμένα, τα στοιχεία δείχνουν πως η μηνιαία κατανάλωση κατά κεφαλήν σε ψωμί και είδη αρτοποιίας παρουσιάζει μείωση κατά 6% σε περίπου 4 κιλά μηνιαίως.

      Παράλληλα, μείωση καταγράφεται και στην κατανάλωση των βασικών ζωικών πρωτεϊνών κατά περίπου 16%, με περίπου 6 κιλά λιγότερο κρέας ανά έτος με εξαίρεση τα πουλερικά τα οποία παρουσιάζουν αύξηση (είναι άλλωστε πιο οικονομική λύση).

      • Μείωση στα γαλακτοκομικά και ιδιαίτερα στο φρέσκο γάλα κατά 42% με εξαίρεση το γάλα με χαμηλά λιπαρά και τα αυγά.

      • Μείωση στην κατανάλωση ελαιόλαδου κατά περίπου 35% και κατά 7% μόνο το 2023. Περίπου 5 λίτρα λιγότερο ελαιόλαδο ανά έτος κατά κεφαλήν.

      • Μείωση στα φρέσκα φρούτα κατά 11% περίπου, με μείωση κατά 10 κιλό λιγότερα ανά έτος φρούτα.

      Πηγή: Cnn.gr

    • Επιτάχυνση των προσλήψεων και μπόνους στο Δημόσιο - Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο
      Επιτάχυνση των προσλήψεων και μπόνους στο Δημόσιο - Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο

      Στη Βουλή κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την επίσπευση της διαδικασίας προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ και νέο πλαίσιο παροχής κινήτρων και ανταμοιβής στο προσωπικό της δημόσιας διοίκησης για την επίτευξη της στοχοθεσίας.

      Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών περιλαμβάνει ρυθμίσεις σχετικά με την επιτάχυνση της διαδικασίας προσλήψεων προσωπικού στον δημόσιο τομέα, μέσω του ΑΣΕΠ και τη στελέχωση δημόσιων υπηρεσιών σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας.

      Οι κυριότερες τροποποιήσεις στον ν.4765/2021 αφορούν στην:

      • προσαύξηση της μοριοδότησης λόγω εντοπιότητας υποψήφιων στελεχών του Δημοσίου σε νησιωτικούς, ορεινούς και ηπειρωτικούς δήμους της χώρας,
      • δυνατότητα απόδοσης αριθμού σε κάθε υποψήφιο ανά προκήρυξη, μέσω εφαρμογής λογισμικού ανοικτής κληρωτίδας, προκειμένου να καθορίζεται η σειρά κατάταξης αυτού,
      • διενέργεια του συνόλου της διαδικασίας πλήρωσης θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας ι.δ.ο.χ., μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας υποβολής αιτήσεων και δικαιολογητικών, την οποία αναπτύσσει και διαχειρίζεται το Υπουργείο Εσωτερικών.

      Σύμφωνα με όσα αναφέρει η αιτιολογική έκθεση, «η υποστελέχωση των δημόσιων υπηρεσιών, ιδίως σε ορεινούς, νησιωτικούς δήμους, καθώς και οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην ολοκλήρωση των διαδικασιών πρόσληψης και διορισμού, καθιστούν αναγκαίες τις προωθούμενες παρεμβάσεις ώστε να κινητροδοτηθούν οι υποψήφιοι ευάλωτων περιοχών, να ενισχυθεί η ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών και ταυτόχρονα να καλυφθούν άμεσα οι κενές θέσεις των δημοσίων υπηρεσιών».

      Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου

      Το σχέδιο νόμου που εισάγεται προς επεξεργασία στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, εντός της εβδομάδας προβλέπει:

      1. Κάλυψη των θέσεων του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων των ετών 2022 και 2023 καθώς και 2024 και 2025 από επιτυχόντες του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού της πρόσκλησης/προκήρυξης 2Γ/2022 ή άλλης μεταγενέστερης γραπτής εξέτασης, με βάση τα οριζόμενα κριτήρια.

      2. Τροποποίηση/συμπλήρωση διατάξεων του Κώδικα Κατάστασης Δημόσιων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων (ν.3528/2007) και του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν.3584/2007), με σκοπό τη σύντμηση των επιμέρους προθεσμιών που προβλέπονται και τη συνακόλουθη επιτάχυνση ολοκλήρωσης της διαδικασίας διορισμού των δημόσιων και των δημοτικών υπαλλήλων.

      3. Επανακαθορισμό, με εφαρμογή από το έτος 2025, του πλαισίου αναφορικά με το σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής των υπαλλήλων των δημοσίων υπηρεσιών, συνδεόμενο με το σύστημα στοχοθεσίας και αξιολόγησης του ν.4940/2022, με σκοπό την επίτευξη προσδιορισμένων στόχων και μετρήσιμων αποτελεσμάτων και την ανάλογη επιβράβευση των εμπλεκόμενων υπαλλήλων. Παράλληλα, καταργείται το άρθρο 23 του ν.4940/2022.

      Τι αλλάζει στα «μπόνους»

      Με το νομοσχέδιο του ΥΠΕΣ καθορίζονται:

      • το πεδίο εφαρμογής του συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής των δημοσίων υπαλλήλων [μόνιμοι πολιτικοί υπάλληλοι, υπάλληλοι με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., στρατιωτικοί των Ενόπλων Δυνάμεων και το ένστολο προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας, οι οποίοι υλοποιούν συγκεκριμένους στόχους του Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής (Ε.Σ.Κυ.Π.).],
      • οι προϋποθέσεις υπαγωγής φορέων και υπαλλήλων στο σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής, όπου ρητά μνημονεύεται ότι η καταβολή της ανταμοιβής αναστέλλεται σε περίπτωση άσκησης ποινικής ή πειθαρχικής δίωξης, ενώ καταβάλλεται αναδρομικά σε περίπτωση τελεσίδικης αθώωσης ή απαλλαγής του υπαλλήλου,
      • η ακολουθητέα διαδικασία για τον καθορισμό των επιλέξιμων προς ανταμοιβή στόχων, τον υπολογισμό του τελικού ποσού ανταμοιβής ανά δικαιούχο φορέα και την καταβολή της ανταμοιβής ανά δικαιούχο υπάλληλο.

      Παράλληλα, συστήνονται στο Υπουργείο Εσωτερικών:

      1. Επιτροπή Κινήτρων και Ανταμοιβής, για τον συντονισμό της εφαρμογής του συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής και καθορίζονται οι αρμοδιότητες και η συγκρότηση αυτής,
      2. Τμήμα Κινήτρων και Ανταμοιβής, με αποστολή τη διαχείριση του συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής και την παροχή συνδρομής στην ανωτέρω Επιτροπή.

      Περαιτέρω, στο Υπουργείο Εσωτερικών αναπτύσσεται και λειτουργεί Πληροφοριακό Σύστημα Κινήτρων και Ανταμοιβής, το οποίο διαλειτουργεί με τα συστήματα που υποστηρίζουν την αξιολόγηση και τη στοχοθεσία καθώς και με το «Σύστημα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης» (ΣΔΑΔ), μετά τη θέση του τελευταίου σε παραγωγική λειτουργία.

      Το νέο σύστημα ανταμοιβής απευθύνεται σε φορείς με διαφορετική μορφή, διαφορετικές αρμοδιότητες, διαφορετικούς εξυπηρετούμενους και έχει δημιουργηθεί με τρόπο ώστε να μπορεί να διευρυνθεί και σε άλλους φορείς στο μέλλον, καθώς είναι απλό χωρίς δύσκολους ή εξειδικευμένους τύπους εφαρμογής που προκύπτουν από πολύ εξειδικευμένα ή δύσκολο να παραχθούν στοιχεία», σημειώνεται στην αιτιολογική έκθεση.

      Δείτε εδώ τις διατάξεις τοτυ νομοσχεδίου:

      Νομοσχέδιο ΥΠΕΣ
      Επιπλέον τροποποιήσεις

      Τροποποιούνται διατάξεις περί Επιτελικού Κράτους (ν.4622/2019), με τη σύντμηση της προθεσμίας έγκρισης του Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής καθώς και των επιμέρους προθεσμιών που τίθενται κατά τον προγραμματισμό του κυβερνητικού έργου.

      Ρυθμίζονται επίσης και θέματα που αφορούν στην:

      • αναγνώριση της συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών σε περίπτωση μετάταξης υπαλλήλου,
      • θέση σε λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος με τίτλο «Σύστημα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης» (ΣΔΑΔ), στο οποίο μεταφέρονται όλα τα στοιχεία και οι λειτουργίες του Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου, του οποίου το ΣΔΑΔ είναι διάδοχος.

      Επιτρέπεται η μετάταξη υπαλλήλων του δήμου που έχουν ήδη διατεθεί μέσω σύμβασης διαδημοτικής συνεργασίας σε συμβαλλόμενο δήμο, για την παροχή υπηρεσιών βοήθειας στο σπίτι.

      Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
    Sites του Ομίλου

    Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

    Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

    Up & High Media & Productions

    ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
    Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

    Μέλος του 
    Μητρώο ΜΗ

    Marma Touch