Οικονομία

«Καλάθι νοικοκυριού»: Πώς θα λειτουργεί στις ανατιμήσεις - Αναλυτικά παραδείγματα

«Καλάθι νοικοκυριού»: Πώς θα λειτουργεί στις ανατιμήσεις - Αναλυτικά παραδείγματα

Αναλυτικά παραδείγματα σχετικά με το πώς θα λειτουργεί για τους καταναλωτές το «καλάθι του νοικοκυριού».

Οι 30 κατηγορίες για το «λεγόμενο» καλάθι του νοικοκυριού έχουν οριστεί και πλέον οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ αναμένεται να διαμορφώσουν προς τα τέλη του μήνα τα δικά τους «καλάθια».

Αυτό που επιχειρείται με το καλάθι του νοικοκυριού είναι η συγκράτηση των τιμών, όπως εξήγησε μιλώντας στην ΕΡΤ ο Γ.Γ Εμπορίου, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος.

«Δεν μιλάμε για μείωση των τιμών. Φανταστείτε το σαν ένα αυτοκίνητο το οποίο φρενάρει, δεν πηγαίνει προς τα πίσω, απλώς πηγαίνει πιο αργά προς τα μπροστά. Άρα έχουμε συγκράτηση των ανατιμήσεων» εξήγησε.

Στη συνέχεια ο ΓΓ Εμπορίου, παρέθεσε ενδεικτικά παραδείγματα σχετικά με το πώς θα λειτουργεί για τους καταναλωτές.

Πρώτο παράδειγμα: Αν έχουμε ένα προϊόν ζυμαρικών ν. 6, που προτείνει μια αλυσίδα λιανικής πώλησης και έχει ανατιμηθεί μέσα στην περίοδο ενός μήνα κατά 2%, ενώ η συνολική κατηγορία ζυμαρικά όπως την παρακολουθεί η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία, έχει ανατιμηθεί τον ίδιο μήνα κατά 5%, ο καταναλωτής που αγόρασε το προϊόν που βρίσκεται στο «Καλάθι του νοικοκυριού» έχει επιβαρυνθεί μόνο 2%, ενώ ο μέσος καταναλωτής έχει επιβαρυνθεί 5%.

Δεύτερο παράδειγμα: Ας πούμε ότι έχουμε ένα πακέτο μακαρόνια που κάνει 1 ευρώ. Εάν το μέσο πακέτο μακαρόνια σε όλη την οικονομία κάνει 1,10 μετά από ένα μήνα και το πακέτο το οποίο έχει μπει στο «Καλάθι του νοικοκυριού» από την επιχείρηση κάνει 1,05, ο καταναλωτής έχει κερδίσει 5 λεπτά.

«Αυτό είναι κέρδος. Προσπαθούμε να εξηγήσουμε, ότι η νέα τιμή θα ανατιμάται με βραδύτερο ρυθμό από ότι τα υπόλοιπα προϊόντα της οικονομίας. Αυτός είναι ο στόχος» εξήγησε ο ΓΓ Εμπορίου.

Πηγή: Cnn.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup

tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup