Τον Μάρτιο του 2023 αναμένεται να διεξαχθεί, εκτός απροόπτου, ο πρώτος πανελλήνιος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ που θα «διορίσει» την επόμενη «φουρνιά» δημοσίων υπαλλήλων. Ο μεγάλος διαγωνισμός του δημοσίου θα είναι «ανοιχτός» σε όλους τους πτυχιούχους, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες του Proson.gr, θα μπορούν να συμμετάσχουν και οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά, ο διαγωνισμός θα απευθύνεται σε απόφοιτους Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, ενώ οι υποψήφιοι θα εξεταστούν σε κοινά θέματα τα οποία θα αποτελούνται από δύο ξεχωριστά τεστ: Γνώσεων και δεξιοτήτων.
Με τον τρόπο αυτό ο διαγωνισμός θα κάνει δεκτά όλα τα πτυχία και ως εκ τούτου θα μπορούν να συμμετάσχουν και οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων που είναι απόφοιτοι Πανεπιστημιακής ή Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.
Βάσει του διαγωνισμού οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να διοριστούν σε διοικητικές υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα, αλλά όχι ως καθηγητές ή δάσκαλοι στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μάλιστα, ο διαγωνισμός αυτός ίσως αποτελέσει τελικά και τη λύση για ορισμένους εκπαιδευτικούς που θέλουν να εργαστούν αλλά περιμένουν για χρόνια τη σειρά τους για να διδάξουν σε κάποιο σχολείο ως... αναπληρωτές.
Σίγουρα, μία διοικητική θέση δεν μπορεί να αντικαταστήσει το επάγγελμα του δασκάλου ή του καθηγητή, μπορεί όμως να υπάρξουν εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα θελήσουν να βρουν μία κάποια «ανακούφιση» και θα προτιμήσουν μία θέση «γραφείου». Πολλοί είναι ακόμα αυτοί που εργάζονται ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και ίσως θελήσουν να σταματήσουν την ετήσια «περιπλάνηση» τους από νομό σε νομό!
Πότε θα εκδοθεί η προκήρυξη
Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με το αποκλειστικό ρεπορτάζ του proson, η έκδοση της προκήρυξης μετατέθηκε για το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου, ενώ ο αρχικός προγραμματισμός της Αρχής ήταν για το τέλος του Οκτωβρίου.
προκηρυχθούν οι θέσεις όσο και ως προς την «ύλη» του διαγωνισμού.
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η προκήρυξη του Πανελλήνιου Γραπτού Διαγωνισμού δεν θα περιλαμβάνει ένα προκαθορισμένο αριθμό θέσεων αλλά θα είναι «ανοικτή» σε απεριόριστο πλήθος συμμετοχών. Με τον τρόπο αυτό θα εξεταστούν όλοι όσοι δηλώσουν συμμετοχή και κατέχουν τα απαραίτητα πτυχία και κριτήρια. Μετά την γραπτή εξέταση θα δημιουργηθεί ένας πίνακας επιτυχόντων, βάσει του οποίου οι υπηρεσίες του δημοσίου θα μπορούν να αντλούν εργαζομένους μέχρι το 2024.
Με τον τρόπο αυτό το ΑΣΕΠ θα δημιουργήσει ουσιαστικά μία «δεξαμενή» εργαζομένων, οι οποίοι θα απορροφηθούν όποτε και εάν προκύψουν ανάγκες. Υπενθυμίζουμε, ότι σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη, για το 2023 έχουν προγραμματιστεί, 17.942 μόνιμες προσλήψεις στο Δημόσιο.
Δύο τεστ, κοινά για όλους
Έχουμε επίσης γράψει παλαιότερα, ότι και το περιεχόμενο, δηλαδή η ύλη και ο τρόπος που θα εξεταστούν οι υποψήφιοι, θα αποτελεί έκπληξη σε σχέση με τα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για τους γραπτούς διαγωνισμούς του δημοσίου.
Μάλιστα, είχαμε αναφέρει πως η Αρχή σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών προσανατολίζονται στο να μην υπάρχει ξεχωριστή εξέταση για την κάθε ειδικότητα, αλλά να είναι κοινός για όλους ο διαγωνισμός.
Σύμφωνα με νεότερες και έγκυρες πληροφορίες του proson, οι πληροφορίες αυτές επιβεβαιώνονται!
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του proson, όλοι οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα ίδια θέματα, ενώ θα υπάρχουν δύο διαφορετικά τεστ. Το πρώτο θα είναι ένα τεστ γενικών γνώσεων και το δεύτερο ένα τεστ δεξιοτήτων.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά το τεστ δεξιοτήτων θα είναι γραπτό, θα διεξαχθεί με τη μέθοδο των πολλαπλών επιλογών (multiple choice) και θα αξιολογεί την ικανότητα των υποψηφίων να αναλύουν προβλήματα καθώς και να ιεραρχούν τις ανάγκες στον χώρο εργασίας.
Υπενθυμίζουμε και τις δηλώσεις του προέδρου του ΑΣΕΠ, κ. Θάνου Παπαϊωάννου, όπου πριν από λίγο καιρό είχε γράψει στα social media ότι, οι υποψήφιοι θα καλούνται να αποδείξουν όχι μόνο γενικές γνώσεις αλλά και θα δοκιμάζονται και ως προς άλλες βασικές δεξιότητες (γλωσσικές, αριθμητικές, εργασιακή αποτελεσματικότητα με βάση υποθετικά σενάρια εργασιακής καθημερινότητας) που χρειάζεται να έχουν οι μελλοντικοί δημόσιοι λειτουργοί.
Ο ίδιος είχε σχολίασε ακόμα ότι, «το ζητούμενο είναι η δυνατότητα του εργαζομένου, εν προκειμένω του δημοσίου υπαλλήλου, να δίνει λύσεις σε καινούργια προβλήματα που ούτε καν είχε φαντασθεί την εποχή που σπούδαζε στο σχολείο ή το πανεπιστήμιο, να συνεργάζεται αρμονικά με τους συναδέλφους του σε ένα χώρο εργασίας και να διαθέτει τον κατάλληλο συνδυασμό ένταξης σε μια ιεραρχία αλλά και ανάληψης δημιουργικών πρωτοβουλιών. Δεν είναι εύκολο εγχείρημα αλλά αν δεν κάνουμε την αρχή δεν θα μάθουμε ποτέ εάν θα τα καταφέρουμε».
Πηγή: Ethnos.gr