Σάββατο, 10 Δεκεμβρίου 2022 22:33

Σοκ το κόστος ανανέωσης για το δίπλωμα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα θα βρεθούν εκατομμύρια οδηγοί…

… που απέκτησαν για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013 ή καλύτερα την πλαστική κάρτα άδεια οδήγησης ή την απέκτησαν από αντικατάσταση λόγω απώλειας ή φθοράς του παλαιού διπλώματος καθώς το 2028 για να ανανεώσουν το δίπλωμά τους θα πρέπει να περάσουν και πάλι από τους γιατρούς και να πληρώσουν παράβολα ύψους 128 ευρώ!

Η πρώτη «φουρνιά» των οδηγών που θα βρεθούν αντιμέτωποι με τη νέα πραγματικότητα θα είναι όσοι έχουν αποκτήσει για πρώτη φορά άδεια οδήγησης μετά τις 19 Ιανουαρίου 2013 όποτε και οι Διευθύνσεις Μεταφορών έδιναν τις νέες πλαστικές κάρτες οδήγησης οι οποίες λήγουν το 2028!

Επίσης όσοι παλαιότεροι οδηγοί είχαν το χάρτινο ροζ-δίπλωμα και το έχουν αντικαταστήσει με πλαστική κάρτα άδειας οδήγησης επίσης και εκείνοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με τους… γιατρούς καθώς μόνο με την επίσκεψή τους σε αυτούς θα μπορούν να ανανεώσουν τις άδειες οδήγησής τους καταβάλλοντας βέβαια και τα παράβολα των 128 ευρώ.

Να υπενθυμίσουμε πως το κόστος ανανέωσης της άδειας οδήγησης ανέρχεται σε 128 ευρώ καθώς περιλαμβάνει ένα παράβολο 50 ευρώ για ανανέωσης, ένα παράβολο 30 ευρώ για την έκδοση του διπλώματος και έναν παράβολο παγίου τέλους χαρτοσήμου και εισφορά υπέρ τρίτων 18 ευρώ (108 ευρώ συνολικά) και δύο παράβολα των 10 ευρώ έκαστο που αφορούν στους γιατρούς. Ωστόσο θα πρέπει να επισημάνουμε ότι από τον Ιανουάριο του 2022 η αμοιβή 10 ευρώ του γιατρού έχει καταργηθεί και ο κάθε γιατρός μπορεί να ζητήσει αυτό που πιστεύει ότι αξίζει η εξέτασή του για την έκδοση του Πιστοποιητικού υγείας. Οι περισσότεροι γιατροί ζητούν πλέον 20 ευρώ (έκαστος) οπότε και το κόστος της ανανέωσης μπορεί να ανέλθει και στα 148 ευρώ αλλά σίγουρα υπάρχουν και κάποιοι που έχουν παραμείνει στα 10 ευρώ…

Όσοι πάλι έχουν κρατήσει το παλαιό ροζ χάρτινο τρίπτυχο δίπλωμα θα πρέπει να γνωρίζουν ότι έχει ισχύ μέχρι τις 19 Ιανουάριου του 2033 και αμέσως μετά θα πρέπει να το ανανεώσουν αποκτώντας την πλαστική κάρτα οδήγησης.

Άλλωστε υπάρχει Κοινοτική Οδηγία που προβλέπει την αντικατάσταση όλων των παλαιών διπλωμάτων έως το 2033 και την διοικητική αναθεώρησή τους κάθε 15 έτη.

Στην Ελλάδα ωστόσο φαίνεται ότι τα πράγματα έγιναν πιο περίπλοκα καθώς η διοικητική αναθεώρηση των αδειών οδήγησης προβλέπει και γιατρούς αλλά και το παράβολο της ανανέωσης που κοστίζουν σήμερα 128 ευρώ.

Για παράδειγμα ένας νέος 18 ετών που έβγαλε για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013 θα πρέπει το 2028 να ανανεώσει το δίπλωμά του και να πληρώσει 128 ευρώ και κατόπιν το 2043 που θα είναι 48 ετών θα πρέπει να ανανεώσει και πάλι την άδεια οδήγησής του και κατόπιν το 2058 όποτε και θα είναι 63 ετών. Δηλαδή ο νέος οδηγός θα χρειαστεί να περάσει από γιατρούς τρεις φορές μέχρι τα 63 έτη καταβάλλοντας κάθε φορά από 128 ευρώ ενώ με το παλαιό δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη!

Αν πάλι κάποιος παλαιός οδηγός άλλαξε την παλαιά χάρτινη άδειά οδήγησης το 2015 λόγω φθοράς ή απώλειας τότε το 2030 θα πρέπει να την ανανεώσει και να ξαναπεράσει από γιατρούς ασχέτως την ηλικία του που μπορεί να είναι πολύ κάτω των 65 ετών. Δηλαδή και ο παλαιός οδηγός θα πρέπει να ανανεώνει την άδειά οδήγησής του κάθε 15 έτη ανεξάρτητα την ηλικία του έως ότου φτάσει την ηλικία των 65 ετών. Αν είχε κρατήσει το παλαιό ροζ τρίπτυχο χάρτινο δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη.

Να υπενθυμίσουμε ότι με την συμπλήρωση της ηλικίας των 65 ετών, για όλες τις κατηγορίες διπλωμάτων, η ισχύς τους κατά την ανανέωση δεν επιτρέπεται να υπερβεί τα 3 χρόνια και για οδηγούς άνω των 80 ετών η ανανέωση περιορίζεται στα 2 χρόνια.

Πηγή: newsauto.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 10 Δεκεμβρίου 2022 20:20

Σχετικά Άρθρα

  • ΚΟΚ: Πότε χάνεις οριστικά το δίπλωμα οδήγησης – Ποιες παραβάσεις σού το στερούν
    ΚΟΚ: Πότε χάνεις οριστικά το δίπλωμα οδήγησης – Ποιες παραβάσεις σού το στερούν

    Ο οδηγός δεν θα μπορέσει να ξανακαθήσει πίσω από το τιμόνι αν υποπέσει κατ' εξακολούθηση σε πέντε τροχαίες παραβάσεις του ΚΟΚ

    Αν και πολλές παραβάσεις επισύρουν απλώς διοικητικά πρόστιμα ή και αφαίρεση βαθμών στο point system, υπάρχουν κι αυτές οι παραβάσεις του ΚΟΚ που μπορεί να στερήσουν διά παντός στον οδηγό το δίπλωμα οδήγησης.

    Ο ΚΟΚ έχει την οριστική… λύση για όσους οδηγούς είναι ανεπίδεκτοι μαθήσεως

    Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που αγνοούν τη δυνατότητα του ΚΟΚ να «αποσύρει» από την κυκλοφορία αυτούς που είναι επικίνδυνα επιπόλαιοι ή δεν μαθαίνουν από τα λάθη τους.

    Για να χάσει κάποιος οριστικά το δίπλωμα οδήγησης, πρέπει να υποπέσει σε σοβαρές τροχαίες παραβάσεις και να το κάνει κατ’ εξακολούθηση.

    Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τελέσει τις παραβάσεις που ορίζει ο ΚΟΚ τρεις φορές μέσα σε διάστημα πέντε ετών.

    Οι 5 παραβάσεις του ΚΟΚ που κοστίζουν ακριβά

    • Κατανάλωση αλκοόλ.
    • Πινακίδα STOP.
    • Ερυθρός σηματοδότης.
    • Επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού, τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων.
    • Προσπέραση οχημάτων που δεν συνάδει με τα όσα ορίζει ο νόμος.

    Ο ΚΟΚ αναφέρει συγκεκριμένα ότι «σε περίπτωση διάπραξης των παραβάσεων που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, των παραβάσεων της πινακίδας Ρ-2 (το STOP) και του ερυθρού σηματοδότη, των παραβάσεων που συνδέονται με την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή την τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων (κόντρες, παντιλίκια κ.α.), καθώς και των παραβάσεων των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται διά βίου».

    Πηγή: in.gr

  • Πόσο κοστίζει ένα μπάνιο στις παραλίες της Αττικής - «Καίνε» οι τιμές για ξαπλώστρες
    Πόσο κοστίζει ένα μπάνιο στις παραλίες της Αττικής - «Καίνε» οι τιμές για ξαπλώστρες

    Καθώς έχουμε μπει στο καλοκαίρι και η θερμοκρασία έχει ανέβει αισθητά, οι παραλίες της Αττικής γεμίζουν με κόσμο που θέλει να δροσιστεί.

    Ωστόσο, κάθε οικογένεια πρέπει να υπολογίζει και το κόστος για τις ξαπλώστρες στις οργανωμένες παραλίες, το οποίο είναι αρκετό και αυξάνεται εάν κάποιος επιλέξει να φάει και να πιει κάτι δίπλα στο κύμα. Συγκεκριμένα, ο τιμοκατάλογος είναι διαμορφωμένος ως εξής:

    Άλιμος

    • Καθημερινές: Σετ 17 ευρώ
    • Είσοδος 8 ευρώ / άτομο
    • Σαββατοκύριακο: Σετ από 22 ευρώ
    • Είσοδος 10 ευρώ / άτομο

    Ανάβυσσος

    • Καθημερινές : Σετ από 6 ευρώ
    • Σαββατοκύριακο : Σετ από 20 ευρώ
    • Ελεύθερη είσοδος

    Πόρτο Ράφτη

    • Καθημερινές : Σετ από 10 ευρώ
    • Είσοδος 5 ευρώ / άτομο
    • Σαββατοκύριακο : Σετ από 15 ευρώ
    • Είσοδος 7 ευρώ /άτομο

    Βουλιαγμένη

    • Είσοδος 10 ευρώ / άτομο
    • Μειωμένο ειδικό εισιτήριο 5 ευρώ (άνεργοι, φοιτητές, πολύτεκνοι, άνω των 65 ετών)

    Πηγή: ethnos.gr

  • Νέος ΚΟΚ: Γιατί οι οδηγοί θα χάνουν πιο εύκολα το δίπλωμα οδήγησης
    Νέος ΚΟΚ: Γιατί οι οδηγοί θα χάνουν πιο εύκολα το δίπλωμα οδήγησης
    Μεγάλες αλλαγές φέρνει ο νέος ΚΟΚ που αναμένεται να βγει σε δημόσια διαβούλευση. Όλα δείχνουν ότι το 2024 θα είναι χρονιά αλλαγών για όρια ταχύτητας, ενώ το δίπλωμα οδήγησης θα βρεθεί στο επίκεντρο.

    Ραγδαίες αλλαγές αναμένεται να φέρει ο νέος ΚΟΚ που παρουσιάστηκε στο υπουργικό συμβούλιο. Μάλιστα η αλλαφή φιλοσοφίας για τις ποινές αναμένεται να κάνει πιο εύκολη την αφαίρεση διπλώματος οδήγησης. Στο νέο ΚΟΚ του 2024 θα επιχειρηθεί να μην εφαρμόζονται οι ποινές στο όχημα (για παράδειγμα αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας), αλλά στον οδηγό, οπότε μοιραία πάμε σε αφαίρεση διπλώματος οδήγησης. Γίνεται εύκολα κατανοητό ότι με την ταυτόχρονη μείωση του ορίου ταχύτητας μέσα στις πόλεις στα 30 χλμ/ώρα, το δίπλωμα οδήγησης θα κινδυνεύει πολύ εύκολα.

    Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ

    Αλλαγές -μείωση- στα όρια ταχύτητας στους δρόμους των πόλεων και ποινές ανάλογες με τη σοβαρότητα των τροχαίων παραβάσεων, προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

    Συγκεκριμένα, ο νέος ΚΟΚ, ο οποίος αναμένεται να τεθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση, προβλέπει μείωση του ορίου ταχύτητας μέσα στις πόλεις στα 30 χλμ/ώρα, από 50 χλμ/ώρα σήμερα. Παράλληλα, εισάγει μια νέα πολιτική όσον αφορά τις ποινές, οι οποίες πλέον θα εξαρτώνται αποκλειστικά από την επικινδυνότητα των τροχαίων παραβάσεων.

    Την ίδια στιγμή, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη ανακοινώσει ότι πρόθεσή της είναι να μπει τέλος στο «σβήσιμο» των κλήσεων, παράλληλα με τη διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων.

    Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές του νέου ΚΟΚ αφορά τα νέα όρια ταχύτητας μέσα στις πόλεις, καθώς τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία καταγράφονται εντός του αστικού ιστού.

    Σημειώνεται, ότι σημαντικές αλλαγές στις ποινές του ΚΟΚ περιλαμβάνει και ο νέος νόμος του υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο: «Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης – Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και την καταπολέμηση της ενδοοικογενειακής βίας».

    Συγκεκριμένα, ο νέος νόμος προβλέπει ποινή φυλάκισης από 1 έως 10 έτη για παραβάσεις όπως: Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ναρκωτικών ή υπερβολικής κούρασης, οδήγηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, κίνηση σε πεζόδρομο ή πλατείες, οδήγηση τεχνικά ανασφαλούς οχήματος, οδήγηση με επικίνδυνους ελιγμούς, οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα που υπερβαίνει κατά 60 χλμ./ώρα το όριο ταχύτητας (δηλαδή τα 130 χλμ./ώρα) ή οδήγηση στην πόλη με ταχύτητα που υπερβαίνει κατά 40 χλμ./ώρα το όριο (δηλαδή τα 50 χλμ./ώρα), κίνηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.

    Εάν δε από τις παραπάνω παραβάσεις προκληθεί θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ακόμα και ισόβια κάθειρξη.

    Από τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο έγιναν γνωστές οι λεπτομέρειες του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο.

    Σύμφωνα με τον Παύλο Μαρινάκη, «ο νέος ΚΟΚ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προβλέπει αναμόρφωση των ποινών για τις παραβάσεις οδικής ασφάλειας, χωρίς ωστόσο να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στη επικινδυνότητα της κάθε παράβασης αλλά και στη διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων».

    Οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και θα είναι ανάλογες των παραβάσεων με βάση κατηγοριοποίηση αυτών ως προς την επικινδυνότητά τους:

    αυτές που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα (π.χ. η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα ή η αντικανονική προσπέραση, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ),

    οι λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παράνομη στάθμευση) και

    οι διοικητικές παραβάσεις (π.χ. οδήγηση χωρίς ο οδηγός να φέρει μαζί του τα νόμιμα έγγραφα). Ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για τους ευάλωτους χρήστες της οδού (πεζοί, μεταφορά παιδιών, κ.λπ.) οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες ασφάλειας.

    Στην ανακοίνωση του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη αναφέρονται αναλυτικά:

    Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας και η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου παρουσίασαν στο Υπουργικό Συμβούλιο το νέο κυρωτικό πλαίσιο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και άλλες διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα.

    Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προβλέπει αναμόρφωση των ποινών για τις παραβάσεις οδικής ασφάλειας, χωρίς ωστόσο να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στη επικινδυνότητα της κάθε παράβασης αλλά και στη διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων.

    Οι ποινές, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και θα είναι ανάλογες των παραβάσεων με βάση κατηγοριοποίηση αυτών ως προς την επικινδυνότητά τους, όπως αυτές που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα (π.χ. η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα ή η αντικανονική προσπέραση, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ), οι λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παράνομη στάθμευση) και οι διοικητικές παραβάσεις (π.χ. οδήγηση χωρίς ο οδηγός να φέρει μαζί του τα νόμιμα έγγραφα). Ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για τους ευάλωτους χρήστες της οδού (πεζοί, μεταφορά παιδιών, κ.λπ.) οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες ασφάλειας.

    Πηγή: dnews.gr

  • Δίπλωμα οδήγησης: Πάνω από 2,5 χρόνια στα χαρτιά η πολυδιαφημισμένη εξέταση με κάμερες
    Δίπλωμα οδήγησης: Πάνω από 2,5 χρόνια στα χαρτιά η πολυδιαφημισμένη εξέταση με κάμερες

    Στα χαρτιά έχει μείνει 2,5 χρόνια μετά την ψήφισή του ο νόμος για τις αλλαγές στην εκπαίδευση των υποψηφίων οδηγών και την απόκτηση διπλώματος οδήγησης που στόχο είχε την εφαρμογή ενός αδιάβλητου συστήματος με χρήση καμερών κατά την εξέταση μεταξύ άλλων προβλέψεων.

    Τα νέα εγχειρίδια για τα θεωρητικά μαθήματα δεν είναι ακόμα έτοιμα, ενώ και το πολυδιαφημισμένο σύστημα εξετάσεων με τις κάμερες βρίσκεται στον «πάγο» καθώς ναυάγησε και η προγραμματική σύμβαση μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Εθνικού Κέντρου Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), το οποίο είχε αναλάβει να δημιουργήσει τη σχετική «Ολοκληρωμένη Πλατφόρμα Διαφανούς Εξέτασης Οδηγών για Άδεια Οδήγησης». Η σύμβαση υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2022 και είχε τρίμηνη διάρκεια, η οποία παρήλθε όπως επίσης και η παράτασή της μέχρι που στις αρχές της φετινής χρονιάς ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Γιάννης Ξιφαράς κήρυξε την οριστική λήξη της αποδεχόμενος τα πρακτικά της επιτροπής παρακολούθησης της σύμβασης, σύμφωνα με τα οποία «έχουν εξαντληθεί οι εκ της συμβάσεως δυνατότητες διόρθωσης και συμμόρφωσης των παραδοτέων και ιδίως του ΠΑ1 καθώς ρητά η Επιτροπή αποφάνθηκε ότι τα περιελθέντα σε αυτή Παραδοτέα δεν παραλαμβάνονται».

    Ακυρώνεται και το προσωρινό δίπλωμα

    Την ίδια στιγμή η υποστελέχωση των αρμόδιων υπηρεσιών είναι τέτοια που ενίοτε ακυρώνει ουσιαστικά και το προσωρινό δίπλωμα οδήγησης, το οποίο ήρθε για να λύσει το πρόβλημα των καθυστερήσεων στην έκδοση των διπλωμάτων των επιτυχόντων στις εξετάσεις. Η προσωρινή άδεια δίνει τη δυνατότητα στον κάτοχό της να πιάσει τιμόνι από την επομένη της επιτυχούς εξέτασής του. Ωστόσο ενώ η χρήση του προσωρινού διπλώματος ορίζεται το πολύ για διάστημα έξι μηνών, αυτή τη στιγμή υπάρχουν Περιφέρειες, όπως αυτή της Λακωνίας, στις οποίες η αναμονή για το κανονικό δίπλωμα ξεπερνά και τους επτά μήνες.

    Τα παραπάνω επεσήμανε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης (ΠΟΕΟ) και Αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Νίκος Γρέντζελος, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.

    Μονο ένα κέντρο για άτομα με αναπηρία

    Την ίδια στιγμή αν και ο νόμος για τα διπλώματα 4850 του 2021 προέβλεπε τη δυνατότητα δημιουργίας ιδιωτικών κέντρων αξιολόγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα και αυτός ο σχεδιασμός δεν προχώρησε ποτέ, καθώς απαιτούνται προτάσεις των Υπουργείων Υγείας και Μεταφορών και έκδοση σχετικού Π.Δ. Ετσι, αυτή τη στιγμή τα άτομα με κινητικά προβλήματα, για τα οποία το αυτοκίνητο είναι απαραίτητο για τις καθημερινές τους ανάγκες πιστοποιούνται μόνο από ένα κέντρο, τον Ηνίοχο - το οποίο βρίσκεται στο Κέντρο Αποκατάστασης Αναπήρων στο Καματερό με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις. «Αν τηλεφωνήσει κάποιος σήμερα στην καλύτερη περίπτωση θα βρει ραντεβού για τέλος Ιουλίου, καθώς είναι το μοναδικό τέτοιου είδους κέντρο στην Ελλάδα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γρέντζελος.

    Καμία αλλαγή σε βιβλία, εξεταστές και ελάχιστο κόστος

    Αναφορικά με τις προβλέψεις του νέου αυστηροποιημένου πλαισίου, οι οποίες δεν προχώρησαν ο κ. Γρέντζελος ανέφερε ότι:

    • Ενώ προβλέπονταν νέα εγχειρίδια για όλες τις κατηγορίες, εκτιμάται ότι σε 1 - 2 μήνες θα είναι έτοιμα μόνο τα εγχειρίδια για ΙΧ και δίκυκλα, τα οποία όπως θα χρειαστούν μετάφραση σε τρεις γλώσσες αλλά και τροποποιήσεις σε επίπεδο προγράμματος και υπολογιστών.
    • Προβλέπονταν ακόμη βιβλία για άτομα με μαθησιακές δυσκολίες και αναλφάβητους, τα οποία σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΕΟ είναι αυτά που θα έπρεπε να έχουν προχωρήσει κατά προτεραιότητα. Ως προς τα εγχειρίδια των αναλφάβητων, υπήρχαν στο παρελθόν, αλλά καταργήθηκαν καθώς παρατηρήθηκαν φαινόμενα δήλωσης αναλφαβητισμού ακόμα και από άτομα που διέθεταν πτυχία. Ωστόσο αντί να βρεθεί ένας τρόπος να παταχθούν τα φαινόμενα αυτά, καταργήθηκαν οριστικά τα εγχειρίδια.
    • Παρατηρείται μεγάλη υποστελέχωση σε ό,τι αφορά την εξεταστική διαδικασία: «Χρειάζεται να γίνουν εκ νέου σεμινάρια και παράλληλα να επιτραπεί η μετακίνηση εξεταστών από περιφέρεια σε περιφέρεια, κάτι που το προβλέπει ο νόμος αλλά χρειάζεται Υπουργική απόφαση».
    • Ο ίδιος νόμος προβλέπει οικονομοτεχνική μελέτη για τον καθορισμό του ελάχιστου κόστος για τα θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα, το οποίο επίσης δεν έχει προχωρήσει.
    • Συνολικά για την εφαρμογή του νόμου χρειάζονται πάνω από 20 υπουργικές αποφάσεις, εκ των οποίων κάποιες είναι ΚΥΑ (Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις) και ορισμένες από αυτές έχουν περιορισμό στο χρόνο.

    Οι εκπαιδευτές οδήγησης θεωρούν εδώ και χρόνια τον τρόπο απόκτησης διπλώματος παρωχημένο: «Η εξέτασή μας εστιάζει στο παρκάρισμα και την οπισθογωνία, αλλά δε σκοτώθηκε κανείς σε παρκάρισμα ή σε γωνία. Θα πρέπει να εστιάσουμε στη συμπεριφορά», σημείωσε ο κ. Γρέντζελος προσθέτοντας ότι τα μαθήματα θα έπρεπε να περιλαμβάνουν ώρες εκπαίδευσης σε νυχτερινή οδήγηση και σε αυτοκινητόδρομο και να αναληφθούν πρωτοβουλίες για δια βίου μάθηση.

    Σύνδεση με ΑΜΚΑ και αυτόματη αφαίρεση διπλώματος

    Ερωτηθείς για το μείζον ζήτημα που συζητείται εδώ και χρόνια αναφορικά με την ανανέωση των διπλωμάτων οδήγησης των ηλικιωμένων οδηγών, ο κ. Γρέντζελος υποστήριξε την άποψη της 5ετούς ανανέωσης σε συνδυασμό με εξετάσεις για οδηγούς άνω των 70 ετών. Επεσήμανε επίσης ότι το θέμα θα μπορούσε να λυθεί αυτομάτως μέσω σύνδεσης του ΑΜΚΑ με το υπουργείο Μεταφορών, έτσι ώστε αν κάποιος έχει πρόβλημα υγείας που δεν του επιτρέπει να οδηγεί, να αφαιρείται το δίπλωμα νωρίτερα.

    «Το κλειδί είναι οι ανανεώσεις μέσω ΑΜΚΑ. Στη Γερμανία δεν υπάρχει λήξη του διπλώματος, αλλά με το που κάποιος αντιμετωπίζει πρόβλημα υγείας ή παίρνει κάποια φαρμακευτική αγωγή που του μειώνει τη δυνατότητα οδήγησης, το δίπλωμα αφαιρείται. Οι υπηρεσίες θα μπορούσαν να κάνουν δειγματοληπτικά κάποιους ελέγχους και σε γιατρούς. Επιπλέον μπορούν να προβλεφθούν ειδικοί περιορισμοί στις ανανεώσεις για τους κατόχους των διπλωμάτων ως προς το χρόνο ή τον τόπο της οδήγησης. Για παράδειγμα να μην οδηγούν νύχτα ή να μην οδηγούν σε αυτοκινητοδρόμους», επεσήμανε.

    Τροχαία ατυχήματα

    Ο αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών υπογράμμισε επίσης ότι μπορεί από το 2000 να έχουμε σημαντική μείωση του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων κατά 69%, αλλά οι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές εξακολουθούν να είναι πολύ μεγάλες. «Μιλάμε για μείωση, αλλά το 2022 χάσαμε 635 ανθρώπους. Δεν είναι λίγοι και δεν είναι αριθμοί, είναι άνθρωποι», ανέφερε.

    Μιλώντας για το όριο ταχύτητας και τη μείωσή του στα 30 από τα 50 χιλιόμετρα την ώρα σε κατοικημένες περιοχές, η οποία έχει εξαγγελθεί πολλάκις από το υπουργείο χωρίς όμως ακόμα να έχει εφαρμοστεί, ο κ. Γρέντζελος τάχθηκε υπέρ αυτής της αλλαγής. Εξήγησε μάλιστα ότι σε περίπτωση ατυχηματος με πεζό, εάν το αυτοκίνητο κινείται με 30 χλμ υπάρχει πιθανότητα 10% να αποβεί θανατηφόρο, αλλά εάν κινείται με ταχύτητα 50 χλμ οι πιθανότητες για θανάτους αυξάνονται κατακόρυφα σε πάνω από 80%.

    Απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών, τάχθηκε επίσης υπέρ της αυστηρής αστυνόμευσης και των ελέγχων, και μέσω των καμερών καταγραφής παραβάσεων, ενώ υπογράμμισε ότι σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια περιορισμού των τροχαίων, διαδραματίζει η αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών και η κατασκευή σύγχρονων.

    Βήματα πίσω για την οδική ασφάλεια από την ΕΕ – Πράσινο φως για οδήγηση βαρέων οχημάτων από τα 17

    Και ενώ τα θανατηφόρα τροχαία εξακολουθούν να αποτελούν μια θλιβερή πραγματικότητα, η Ευρωπαική Ενωση φαίνεται να ναρκοθετεί η ίδια τους στόχους που έχει θέσει για μηδενισμό των θυμάτων. Το Ευρωπαικό Κοινοβούλιο άναψε πριν λίγες ημέρες το πράσινο φως για τη δυνατότητα να οδηγούν φορτηγά νέοι 17 ετών και λεωφορεία νέοι 18 ετών, πιεσμένο σε ένα βαθμό και από το διεθνές έλλειμμα που παρατηρείται σε επαγγελματίες οδηγούς.

    Η αναθεώρηση της ευρωπαϊκής Οδηγίας για τις άδειες οδήγησης που υπερψηφίστηκε στην Ολομέλεια αν και περιλαμβάνει μέτρα στη θετική κατεύθυνση - ψηφιακές άδειες, εκπαίδευση των υποψηφίων σε δύσκολες συνθήκες, αυστηρότερους κανόνες και περιορισμούς για τους νέους οδηγούς, οδηγεί σε μείωση των ορίων ηλικίας για την απόκτηση επαγγελματικού διπλώματος.

    Η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και αρμόδια για τις μεταφορές Έλενα Κουντουρά εξέφρασε την έντονη απογοήτευσή της για την μείωση των ορίων ηλικίας και την αγωνία της για την αύξηση των κινδύνων στους ευρωπαϊκούς δρόμους που η μείωση αυτή συνεπάγεται.

    «Η Ευρώπη αντιμετωπίζει μεγάλο έλλειμμα σε επαγγελματίες οδηγούς, όμως η λύση δεν είναι να επιδιώξει να το καλύψει από τη μείωση των ορίων ηλικίας, υπονομεύοντας έτσι το στόχο για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την προστασία της ανθρώπινης ζωής», δήλωσε χαρακτηριστικά η Έλενα Κουντουρά, μετά την ψηφοφορία.

    Τη σοβαρή του διαφωνία εξέφρασε και το Ευρωπαικό Συμβούλιο για την Ασφάλεια των Μεταφορών (ETSC) υπογραμμίζοντας πως οι έφηβοι οδηγοί φορτηγών προσθέτουν έναν ακόμα παράγοντα κινδύνου κυριως για τους ευάλωτους χρήστες των δρόμων.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Κλιματική κρίση: Στα 250 δισ. δολάρια το κόστος των φυσικών καταστροφών το 2023
    Κλιματική κρίση: Στα 250 δισ. δολάρια το κόστος των φυσικών καταστροφών το 2023

    Οι επιπτώσεις από τις καταιγίδες και τους σεισμούς

    Περισσότερα από 250 δισ. δολάρια σε ζημιές κόστισαν στον κόσμο οι καταστροφικές καταιγίδες στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη και μια σειρά καταστροφικών σεισμών το περασμένο έτος, σύμφωνα με νέα έκθεση της μεγαλύτερης αντασφαλιστικής εταιρείας στον κόσμο.

    Σε μια έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τρίτη, ο γερμανικός κολοσσός αντασφαλίσεων Munich Re είπε ότι οι φυσικές καταστροφές το 2023 είχαν ως αποτέλεσμα παγκόσμιες οικονομικές απώλειες περίπου αντίστοιχες με εκείνες του προηγούμενου έτους, ενώ οι ασφαλισμένες ζημίες για το έτος ανήλθαν σε 95 δισεκατομμύρια δολάρια (από 125 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022). .

    Καταιγίδες

    Η Munich Re ανέφερε ότι τα στοιχεία χαρακτηρίζονται από τον μεγάλο αριθμό ισχυρών περιφερειακών καταιγίδων, σημειώνοντας ότι περιουσιακά στοιχεία περίπου 66 δισεκατομμυρίων δολαρίων καταστράφηκαν από καταιγίδες στη Βόρεια Αμερική πέρυσι, εκ των οποίων τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια ήταν ασφαλισμένα. Στην Ευρώπη, οι απώλειες από καταιγίδες ανήλθαν σε 10 δισεκατομμύρια δολάρια, εκ των οποίων τα 8 δισεκατομμύρια ήταν ασφαλισμένα.

    Οι συντάκτες της έκθεσης ανέφεραν ότι τόσο υψηλές απώλειες από καταιγίδες ήταν άνευ προηγουμένου για τις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Η Munich Re προειδοποίησε ότι τα στατιστικά στοιχεία για τις απώλειες από καταιγίδες, που μερικές φορές αναφέρονται ως «δευτερεύοντες κίνδυνοι» ή μικρότερα έως μεσαίου μεγέθους γεγονότα, είναι πιθανό να αυξηθούν τα επόμενα χρόνια.

    Η κλιματική κρίση κάνει τα ακραία καιρικά φαινόμενα πιο συχνά και πιο έντονα.

    Η Munich Re είπε ότι ενώ οι οικονομικές και ασφαλιστικές απώλειες από το 2023 μπορεί να μην φαίνονται ασυνήθιστες, σηματοδοτεί άλλη μια χρονιά «εξαιρετικά υψηλών» ζημιών, ακόμη και χωρίς τις λεγόμενες μεγα-καταστροφές στις βιομηχανικές χώρες.

    Το 2022, για παράδειγμα, ο τυφώνας Ian βρέθηκε ότι είχε ως αποτέλεσμα συνολικές οικονομικές απώλειες ύψους 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ασφαλισμένες ζημίες 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

    Χωρίς τις μεγα-καταστροφές

    Ο Ernst Rauch, επικεφαλής επιστήμονας για το κλίμα και της γεωγραφία στη Munich Re, είπε ότι οι ετήσιες οικονομικές απώλειες στο παρελθόν είχαν «επηρεαστεί σημαντικά» από μεγάλες καταστροφές και ήταν απλώς τυχαίο που δεν συνέβη πέρυσι.

    «Εάν εμείς ως κοινωνία δεν δώσουμε μεγαλύτερο βάρος σε αυτό το θέμα της ανθεκτικότητας, τότε οι απώλειες, ειδικά από φαινόμενα που σχετίζονται με τις καιρικές συνθήκες, πιθανότατα θα αυξηθούν στο μέλλον. Θα γίνεται όλο και περισσότερο, όχι απλώς μια οικονομική πρόκληση, αλλά και μια κοινωνική πρόκληση», δήλωσε ο Ράουτς στο CNBC.

    Σεισμοί σε Τουρκία και Συρία

    Ο αριθμός των θανάτων που προκλήθηκαν από φυσικές καταστροφές αυξήθηκε σε 74.000 πέρυσι, ανέφερε η Munch Re — πολύ πάνω από τον ετήσιο μέσο όρο των 10.000 τα τελευταία πέντε χρόνια.

    Ανέφερε ότι περίπου 63.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους (85% των συνολικών θανάτων του έτους) ως αποτέλεσμα των σεισμών το 2023, σημειώνοντας ότι ήταν περισσότεροι από κάθε άλλη φορά από το 2010.

    Μια σειρά σεισμών στην Τουρκία και τη Συρία στις αρχές Φεβρουαρίου ήταν η πιο καταστροφική φυσική καταστροφή της χρονιάς, είπε η Munich Re, με συνολικές οικονομικές απώλειες περίπου 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

    Αυτοί οι ισχυροί σεισμοί σκότωσαν πάνω από 55.000 ανθρώπους στην Τουρκία και τη Συρία, ενώ άλλοι 100.000 τραυματίστηκαν, σύμφωνα με τον Βρετανικό Ερυθρό Σταυρό .

    Ο Rauch του Munich Re τόνισε μια σημαντική διαφορά μεταξύ των σεισμών στην Τουρκία και τη Συρία και τον σεισμό στην Ιαπωνία στις αρχές του 2024 , λέγοντας ότι ενώ και οι δύο ήταν παρόμοιου μεγέθους και έλαβαν χώρα σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή, ο αριθμός των νεκρών στην Ιαπωνία φέρεται να είναι περίπου 160 .

    «Ένας πολύ διαφορετικός αριθμός», είπε ο Rauch. «Και η εκτίμησή μας, με βάση τις πληροφορίες που είναι διαθέσιμες σήμερα, είναι ότι προφανώς οι οικοδομικοί κώδικες και ο τρόπος με τον οποίο τα κτίρια έχουν αποδώσει κάτω από αυτά τα φορτία σεισμών, ήταν απλώς καλύτερα προετοιμασμένα για αυτούς τους κινδύνους».

    Πηγή: ΟΤ - In.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-EPA/ RDEM SAHIN

  • Κατοικίδια: Τεράστιες αυξήσεις στο κόστος συντήρησης - Κατά 15% αυξήθηκαν οι ιατρικές υπηρεσίες, κατά 40% οι ζωοτροφές
    Κατοικίδια: Τεράστιες αυξήσεις στο κόστος συντήρησης - Κατά 15% αυξήθηκαν οι ιατρικές υπηρεσίες, κατά 40% οι ζωοτροφές

    Σε δυσβάσταχτα επίπεδα έχει αυξηθεί το κόστοςσυντήρησης ζώων συντροφιάς, σύμφωνα με όσα αναφέρουν φιλόζωοι στο ethnos.gr, με αποτέλεσμα αρκετοί ιδιοκτήτες, αδυνατώντας να ανταποκριθούν στα έξοδα, να ζητούν από φιλοζωικές οργανώσεις να βρουν άλλο σπίτι για το αγαπημένο τους κατοικίδιο, ενώ ορισμένοι δεν διστάζουν να τα αφήσουν στο δρόμο.

    Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η πρόεδρος του φιλοζωικού σωματείου «Αδέσποτος Πλανήτης», Ελένη Γραμματοπούλου, αυξημένο κατά 15% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο είναι το κόστος παροχής ιατρικών υπηρεσιών σε ζώα συντροφιάς από κτηνίατρους, ενώ ακόμα μεγαλύτερη είναι η αύξηση, σε ό,τι αφορά το κόστος αγοράς ζωοτροφών, αφού έχει εκτοξευτεί στο 40% τα τελευταία δύο χρόνια.

    Από την πλευρά της η πρόεδρος του Πανελληνίου Κτηνιατρικού Συλλόγου, Αθηνά Τραχήλη, υποστηρίζει στο ethnos.gr ότι είναι ίδιο σε σχέση με πέρυσι το κόστος παροχής κτηνιατρικών υπηρεσιών, αφού οι συνάδελφοί της έχουν απορροφήσει μεγάλο μέρος της υψηλής φορολογίας και της αύξησης στις τιμές των πρώτων υλών.

    Οι φιλόζωοι ψάχνουν τον φτηνότερο κτηνίατρο

    Ειδικότερα και σύμφωνα με την κ. Γραμματοπούλου, επειδή τα ζητούμενα κόστη έχουν φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα και διαφέρουν από γιατρό σε γιατρό και από κλινική σε κλινική, οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς κάνουν πλέον έρευνα αγοράς, προκειμένου να βρουν το γιατρό που θα τους πάρει τα λιγότερα χρήματα για μία στείρωση ή για ένα εμβόλιο.

    «Δυστυχώς, τα ζητούμενα κόστη έχουν ανέβει αισθητά. Η αύξηση φτάνει κατά μέσο όρο το 15% τον τελευταίο χρόνο. Ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση με τις ζωοτροφές, αφού οι αυξήσεις των τιμών τους έχουν φτάσει το 40% σε σχέση με το 2021. Το κόστος είναι πλέον δυσβάστακτο για κάποιον που αγαπάει ένα ζώο συντροφιάς και το φροντίζει. Οι κτηνίατροι μας λένε ότι έχει ανέβει σημαντικά το κόστος των πρώτων υλών, κάτι που βλέπουμε και εμείς σε κάποιο βαθμό στα τιμολόγια. Όταν κάποιος φροντίζει πολλά ζώα, τυγχάνει έκπτωσης από τον κτηνίατρο, ο οποίος παίρνει λιγότερα χρήματα για την προσωπική του εργασία», λέει στο ethnos.gr η κ. Γραμματοπούλου.

    Δίνουν τα ζώα τους για υιοθεσία

    Κατά την ίδια, πλέον είναι πολλοί οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς, που δεν αντέχουν τα έξοδα και ζητούν βοήθεια από τα φιλοζωικά σωματεία. Μάλιστα, αρκετοί ζητάνε να βρεθεί ένα άλλο σπίτι, προκειμένου να δώσουν το ζώο τους για υιοθεσία, ενώ υπάρχουν και εκείνοι, που τα εγκαταλείπουν στο δρόμο. Ωστόσο, οι περισσότεροι από αυτούς που προχωρούν στην απαράδεκτη ενέργεια να αφήσουν το ζώο τους στην τύχη του, είναι όσοι βρίσκονται αντιμέτωποι με αλλαγή των κοινωνικών ή των επαγγελματικών τους συνθηκών.

    «Όταν βλέπουμε κάποιον να αγαπάει το ζώο του και να δυσκολεύεται να το κρατήσει για οικονομικούς λόγους, κάνουμε, ό,τι μπορούμε, για να τον βοηθήσουμε. Ακόμα και δουλειά έχουμε βρει σε ανέργους. Έχουμε δώσει και πολλά ζώα για υιοθεσία σε καινούργια σπίτια, αν δεν μπορεί να τα συντηρήσει ο ιδιοκτήτης τους», λέει η κ. Γραμματοπούλου.

    «Ίδια με πέρυσι τα κόστη»

    Για κόστη που κινούνται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι κάνει λόγο η κ. Τραχήλη, η οποία υποστηρίζει ακόμα ότι οι συνάδελφοί της πλέον βρίσκονται αντιμέτωποι με πολύ υψηλά ενοίκια για τα ιατρεία τους, με αύξηση του κόστους πρώτων υλών αλλά και με υπερβολικές ασφαλιστικές εισφορές.

    «Έχουμε από τα υψηλότερα ΦΠΑ σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, το οποίο πρέπει να μειωθεί. Δεν ισχύει ότι τα κόστη που ζητούμε είναι αυξημένα σε σχέση με πέρυσι. Παρά το ότι έχουμε πολλά έξοδα για τα ιατρεία μας, έχουμε απορροφήσει πάρα πολλές αυξήσεις. Όμως, δεν μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας εθελοντικά», τονίζει η κ. Τραχήλη.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Σε απόγνωση τα νοικοκυριά: Στο 70% του μέσου μισθού το κόστος στέγασης - Πώς τα Airbnb «εκτοξεύουν» τις τιμές
    Σε απόγνωση τα νοικοκυριά: Στο 70% του μέσου μισθού το κόστος στέγασης - Πώς τα Airbnb «εκτοξεύουν» τις τιμές

    Σε απόγνωση βρίσκονται τα νοικοκυριά, καθώς το κόστος στέγασης στην Ελλάδα έχει πάρει την ανηφόρα, σε επίπεδο που αγγίζει το 60 με 70% του μέσου μηνιαίου μισθού. Την ίδια ώρα, στο προσκήνιο βρίσκεται και πάλι το Airbnb, καθώς όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες επιλέγουν τη βραχυχρόνια μίσθωση για τα σπίτια τους με αποτέλεσμα να μειώνεται η διάθεση και να αυξάνεται η τιμή ενοικίων των ακινήτων.

    Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN, οι τιμές στο Κουκάκι έχουν εκτιναχθεί στα ύψη καθώς τα διαθέσιμα διαμερίσματα είναι ελάχιστα αφού τα περισσότερα αξιοποιούνται με βραχυχρόνια μίσθωση. Οι κάτοικοι καταγγέλλουν στο ότι η γειτονιά πάει να χαθεί.

    Με αφορμή την προσφυγή σωματείου στο ΣτΕ, θα εξετάσει εάν είναι παράνομη η βραχυχρόνια μίσθωση σε περιοχές που ισχύει προστατευμένο πολεοδομικό καθεστώς, όπως για παράδειγμα στην Πλάκα.

    Η ρύθμιση που αναμένεται να ψηφιστεί αρχές Δεκεμβρίου προβλέπει ότι οι ιδιοκτήτες 3 τουλάχιστον ακινήτων που διατίθενται για βραχυχρόνια μίσθωση θα πρέπει να κάνουν έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας και να αποδίδουν Φ.Π.Α.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Αμαλιάδα: Δύο συλλήψεις από την Ειδική Ομάδα Ελέγχων για οδήγηση χωρίς δίπλωμα
    Αμαλιάδα: Δύο συλλήψεις από την Ειδική Ομάδα Ελέγχων για οδήγηση χωρίς δίπλωμα

    Συλλήψεις για στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης

    Συνελήφθησαν, σε διαφορετικές περιπτώσεις, χθες το πρωί, στην Αμαλιάδα, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Ήλιδας και της Ομάδας Ελέγχων Παραβατικότητας Ευαίσθητων Κοινωνικών Ομάδων της Διεύθυνσης Αστυνομίας
    Ηλείας, δυο ημεδαποί άνδρες.

    Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Αστυνομίας, οδηγούσαν οχήματα στερούμενοι άδειας ικανότητας οδήγησης

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο