Δευτέρα, 26 Δεκεμβρίου 2022 17:55

Λιανεμπόριο: Οι ξένες αλυσίδες αλυσίδες που έκαναν «απόβαση» στην Ελλάδα

Γράφτηκε από

Διεθνή brands που δραστηριοποιούνται στον χώρο της ένδυσης, τον κλάδο του value for money αλλά και στο οργανωμένο λιανεμπόριο «πάτησαν» στην ελληνική αγορά το 2022.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά οι αλυσίδες που γενικότερα προσφέρουν πιο οικονομικές επιλογές προϊόντων στους καταναλωτές, τόσο σε ρούχα όσο και σε είδη σπιτιού, φαίνεται πως βρίσκουν πρόσφορο έδαφος ανάπτυξης στη χώρα μας. Είτε επιλέγοντάς την ως νέο προορισμό για τις δραστηριότητες τους, είτε διευρύνοντας το ήδη υπάρχον δίκτυό τους στην ελληνική αγορά.
Οι αφίξεις από την Πολωνία

Νέα άφιξη στην κατηγορία του value for money ήταν μέσα στο 2022 της πολωνικής Pepco που άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Ελλάδα τον Οκτώβριο, στο Piraeus Retail Park (Top Parks Πειραιώς) ενώ έως το τέλος του έτους θα διαθέτει συνολικά 8 καταστήματα στη χώρα μας σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Κόρινθο.

Η Pepco έχει χαρακτηριστεί ως «πολωνική Jumbo» καθώς διαθέτει σε προσιτές τιμές προϊόντα που ανήκουν σε περίπου 500 κατηγορίες, από ρούχα και υποδήματα έως είδη για τον εξοπλισμό και τη διακόσμηση του σπιτιού αλλά και παιχνίδια. Aντίστοιχος ρυθμός ανάπτυξης του δικτύου της Pepco αναμένεται να συνεχιστεί και το επόμενο έτος, με το άνοιγμα δεκάδων καταστημάτων ενώ προγραμματίζεται επίσης περαιτέρω επέκτασή της στην ελληνική αγορά τα επόμενα χρόνια.

Παράλληλα, ακόμη ένας πολωνικός Όμιλος, η LPP που δραστηριοποιείται στη λεγόμενη «γρήγορη μόδα» με τα brands Reserved, Sinsay, Cropp, House και Mohito, μπήκε το 2022 μέσω των ηλεκτρονικών της καταστημάτων στην ελληνική αγορά σχεδιάζοντας παράλληλα και το άνοιγμα φυσικών καταστημάτων το επόμενο έτος.

H επιστροφή των Carrefour

Εντός του 2022 στην ελληνική αγορά επέστρεψε έπειτα από μία δεκαετία και η γαλλική πολυεθνική Carrefour στην Ελλάδα μέσω της συνεργασίας της με τη Retail and more, θυγατρική του Ομίλου Teleunicom-Globalsat. Τα 5 πρώτα καταστήματα της εταιρείας άνοιξαν λίγο πριν από το καλοκαίρι σε τουριστικές περιοχές της χώρας, στις οποίες και δόθηκε έμφαση σε πρώτη φάση, ακολούθησαν ακόμη 6 συνέχεια, ενώ τον Σεπτέμβριο ξεκίνησε σε πλήρη λειτουργία το πρώτο κατάστημα στην Αττική και συγκεκριμένα στο κέντρο του Πειραιά.

Σημειώνεται ότι στη «νέα εποχή» των Carrefour στην Ελλάδα τα καταστήματα είναι διαφορετικά, σε σχέση με τα hypermarket που είχαν γνωρίσει οι Έλληνες καταναλωτές στο παρελθόν ενώ το δίκτυό τους θα περιλαμβάνει 5 διαφορετικούς τύπους καταστημάτων ανάλογα με τα δεδομένα και τις ιδιαίτερες συνθήκες της κάθε τοπικής αγοράς.

Νέος «παίκτης» στα αθλητικά είδη

Ντεμπούτο στην Ελλάδα έκανε το φθινόπωρο και ο βρετανικός κολοσσός αθλητικών ειδών JD Sports Fashion με το πρώτο του κατάστημα να ανοίγει τις πόρτες του στο εμπορικό πάρκο Smart Park στα Σπάτα.

Υπενθυμίζεται ότι περίπου έναν χρόνο νωρίτερα η JD Sports Fashion είχε αποκτήσει το 80% της ελληνικής εταιρείας αθλητικών ειδών, Cosmos Sport.

Πηγή: cnn.gr - Photo by Becca McHaffie on Unsplash

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 26 Δεκεμβρίου 2022 13:16

Σχετικά Άρθρα

  • Λιανεμπόριο: Σε θέση «μάχης» για τον τζίρο των σχολικών
    Λιανεμπόριο: Σε θέση «μάχης» για τον τζίρο των σχολικών

    Από τα μέσα Αυγούστου, οι μεγάλες αλυσίδες που διαθέτουν τα απαραίτητα για τον «εξοπλισμό» μαθητών και φοιτητών, μπαίνουν σταδιακά στη «μάχη» ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

    Από τσάντες, κασετίνες και τετράδια έως γραφεία, λάπτοπ και τάμπλετ, τα σχολικά ειδή έχουν ...λάβει θέση τόσο στα ράφια των φυσικών καταστημάτων, όσο και στα οnline καταστήματα των επιχειρήσεων που διεκδικούν κομμάτι από τη συνολική «πίτα», η οποία τα προηγούμενα χρόνια, σύμφωνα με εκτιμήσεις, ξεπερνούσε τα 150 εκατ. ευρώ.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι για τις μεγάλες αλυσίδες παιχνιδιών, όπως επισημαίνουν στελέχη του κλάδου, ο Σεπτέμβριος αποτελεί την τρίτη καλύτερη περίοδο του έτους από πλευράς τζίρου, μετά τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, λόγω της έναρξης της σχολικής χρονιάς. Εκτιμούν, μάλιστα, πως το «ταμείο» των σχολικών μπορεί να φτάσει έως το 18% του συνολικού ετήσιου τζίρου. Πέραν των αλυσίδων παιχνιδιών, μερίδιο από τις συνολικές πωλήσεις διεκδικούν καταστήματα με ηλεκτρικά είδη και ηλεκτρονικά είδη, τα συνοικιακά βιβλιοπωλεία – χαρτοπωλεία αλλά και τα μεγάλα σούπερ μάρκετ.

    Το μεγάλο «στοίχημα» βεβαίως και τη φετινή χρονιά είναι οι τιμές, δεδομένης της πίεσης που συνεχίζεται να δέχεται το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών. Στο πλαίσιο αυτό και ενόψει του Σεπτεμβρίου όποτε και κορυφώνονται οι αγορές, ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, σε συνάντηση που είχε τον Ιούλιο με εκπροσώπους της αγοράς (σούπερ μάρκετ, βιομηχανία και πολυεθνικές) υπογράμμισε την ανάγκη να κρατηθούν χαμηλά οι τιμές στα σχολικά είδη που πωλούνται μεταξύ άλλων και στα σούπερ μάρκετ.

    Από την πλευρά τους, στελέχη της αγοράς επισημαίνουν το αυξημένο κόστος με το οποίο επιβαρύνονται οι επιχειρήσεις, ειδικά σε ό,τι αφορά τα εμπορεύματα που έρχονται από τη Νοτιοανατολική Ασία, λόγω της συνεχιζόμενης διαταραχής στην εφοδιαστική αλυσίδα, υπογραμμίζοντας την προσπάθεια που κάνουν ώστε να συγκρατήσουν τις τιμές προς τον τελικό καταναλωτή.

    Σε κάθε περίπτωση, πάντως, όπως κάθε χρόνο, το εύρος των τιμών στα σχολικά είδη είναι πολύ μεγάλο και εξαρτάται, σε σημαντικό βαθμό από τα προϊόντα που θα επιλέξουν να βάλουν στο «καλάθι» τους οι γονείς. Αν για παράδειγμα, προτιμήσουν «επώνυμη» τσάντα, φετινά ή παλαιότερα μοντέλα, ελληνικής κατασκευής ή εισαγόμενα προϊόντα κτλ. το τελικό κόστος παρουσιάζει μεγάλες διακυμάνσεις.

    Πηγή: cnn.gr

  • Από αύριο, πλήρης εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στο λιανεμπόριο και στη βιομηχανία
    Από αύριο, πλήρης εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στο λιανεμπόριο και στη βιομηχανία

    Με αμείωτο ρυθμό προχωρά ο σχεδιασμός του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για τη σταδιακή επέκταση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας σε όλους τους τομείς της επαγγελματικής δραστηριότητας.

    Μετά την υλοποίηση του μέτρου σε τράπεζες, μεγάλα σούπερ-μάρκετ, ασφαλιστικές εταιρίες, εταιρίες security και ΔΕΚΟ, η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας τίθεται, από την 1η Ιουλίου 2024, σε πλήρη εφαρμογή στο λιανεμπόριο και στη βιομηχανία, που έχουν ήδη ενταχθεί στο μέτρο από την 1η Ιανουαρίου 2024. Με βάση τον προγραμματισμό, από το Φθινόπωρο του 2024, η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αναμένεται να επεκταθεί στους κλάδους του τουρισμού και του επισιτισμού.

    Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως, δηλώνει ότι η πλήρης εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στους κλάδους της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου συνιστά ένα σημαντικό βήμα για την εργασιακή καθημερινότητα στη χώρα μας και την ορθή εφαρμογή του εργατικού δικαίου.
    Όπως αναφέρει, «μέσα σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον, που γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη, είναι σημαντικό να θωρακίσουμε τα δικαιώματα των εργαζομένων, βελτιώνοντας την εργασιακή τους

    καθημερινότητα και εξασφαλίζοντας την ακέραια καταβολή των δεδουλευμένων τους, διασφαλίζοντας παράλληλα υγιείς όρους ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων. Με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας καταπολεμώνται φαινόμενα αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας και εισφοροδιαφυγής, που πλήττουν πρωτίστως τους εργαζόμενους και τις συνεπείς επιχειρήσεις και υπονομεύουν τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας. Το μέτρο εφαρμόζεται ήδη με επιτυχία σε εργαζόμενους τραπεζών, μεγάλων σούπερ-μάρκετ, ασφαλιστικών εταιριών, εταιριών security και ΔΕΚΟ και πρόκειται να επεκταθεί σταδιακά στο σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας».

    Τι ισχύει

    Πλέον, οι εν λόγω επιχειρήσεις υποχρεούνται να διαθέτουν και να ενεργοποιούν σύστημα Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας για το σύνολο των εργαζομένων τους, με σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι οποίοι απασχολούνται με φυσική παρουσία στον χώρο παροχής εργασίας της επιχείρησης, περιλαμβανομένων των εργαζομένων που απασχολούνται στις ανωτέρω επιχειρήσεις, μέσω δανεισμού.

    Με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εξασφαλίζεται η παρακολούθηση του πραγματικού χρόνου εργασίας, καταπολεμώντας τις καταχρηστικές πολιτικές των αδήλωτων υπερωριών και των παράνομων μεταβολών και υπερβάσεων του εργασιακού χρόνου.
    Έτσι, αν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι ο εργαζόμενος έχει ξεκινήσει την απασχόλησή του στις κτιριακές εγκαταστάσεις του εργοδότη του, χωρίς να υφίσταται σήμανση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, επιβάλλονται διοικητικά πρόστιμα και κυρώσεις από τους Επιθεωρητές Εργασίας.

    Το ίδιο θα συμβεί, εάν διαπιστωθεί ότι ο εργαζόμενος έχει «νόθα» σήμανση της Κάρτας του, με την οποία δηλώνει δήθεν την αποχώρησή του από την επιχείρηση, ενώ, στην πραγματικότητα, εξακολουθεί να εργάζεται, πραγματοποιώντας αδήλωτη υπερωριακή απασχόληση.
    Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, η καθολική εφαρμογή της έχει πολλαπλά οφέλη για την αγορά εργασίας, καθώς διασφαλίζονται τα δικαιώματα των εργαζομένων, ενισχύεται ο υγιής ανταγωνισμός και εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος.

    Παράλληλα, η χρήση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, εκτός από διαφάνεια στον χρόνο εργασίας, που οδηγεί στις σωστές και νόμιμες αμοιβές, απλουστεύει ταυτόχρονα τις αναγγελτικές διαδικασίες στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ II».
    Έτσι, για όποιον εργοδότη ισχύει η υποχρεωτική εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, θα έχει, από 1/7/2024, τη δυνατότητα να επιλέγει το απολογιστικό σύστημα αναγγελίας των μεταβολών ωραρίου, υπερωριών και της οργάνωσης του χρόνου εργασίας.

    Συγκεκριμένα, με το άρθρο 22 του ν. 5053/2023, εισήχθη η δυνατότητα για τις επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί στον Μηχανισμό της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, εφόσον το επιθυμούν, να μην καταχωρίζουν εκ των προτέρων τις αλλαγές ή την τροποποίηση του ωραρίου εργασίας ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας ή την υπερωριακή απασχόληση, πριν από την έναρξη πραγματοποίησής τους, αφαιρώντας έτσι σημαντικό γραφειοκρατικό βάρος.

    Εφόσον, λοιπόν, οι επιχειρήσεις κάνουν χρήση αυτής της επιλογής, υποχρεούνται:
    α) Να δηλώνουν έως και την τελευταία ημέρα του τρέχοντος ημερολογιακού μήνα στην «ψηφιακή δήλωση επιλογής προαναγγελτικού ή απολογιστικού συστήματος καταχώρισης αλλαγών ωραρίου, οργάνωσης χρόνου εργασίας και υπερωριών» ότι, για τον επόμενο μήνα, επιλέγουν να καταχωρίσουν τις αλλαγές του ωραρίου εργασίας ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας και των υπερωριών, απολογιστικά εντός του ίδιου μήνα.
    β) Να καταχωρίζουν τις σχετικές αλλαγές έως τη λήξη του επόμενου ημερολογιακού μήνα από τον μήνα πραγματοποίησής τους.
    Οι επιχειρήσεις που υποχρεωτικά έχουν ενταχθεί στην εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και μόνο μπορούν να επιλέγουν κάθε μήνα διαφορετικό σύστημα (είτε προαναγγελτικό είτε απολογιστικό). Ωστόσο, δεν επιτρέπεται η συνδυαστική εφαρμογή των δύο συστημάτων εντός του ίδιου μήνα.
    Στην περίπτωση απολογιστικής δήλωσης απαιτείται ένας αρχικός προαναγγελτικός προγραμματισμός της οργάνωσης του χρόνου εργασίας των εργαζομένων από τις επιχειρήσεις (π.χ σε επίπεδο εβδομάδας ή μήνα).

    Ευνόητο είναι ότι οι επιχειρήσεις/εργοδότες που έχουν επιλέξει το απολογιστικό σύστημα, έχουν τη δυνατότητα, εφόσον το επιθυμούν, να επανέλθουν στο προαναγγελτικό σύστημα, αλλά και πάλι θα πρέπει να μπουν στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» και να το δηλώσουν, πριν από την έναρξη του ημερολογιακού μήνα κατά τον οποίο θέλουν να επανέλθουν στην προαναγγελτική διαδικασία.
    Σε κάθε περίπτωση, η απολογιστική αυτή δυνατότητα δεν δίνεται για όλες τις άλλες επιχειρήσεις που δεν έχουν ακόμη ενταχθεί στην υποχρεωτική εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και, συνεπώς, θα συνεχίσουν να δηλώνουν υποχρεωτικά προαναγγελτικά τις μεταβολές του εργασιακού χρόνου ως προς τα ωράρια και την οργάνωση, καθώς και τις υπερωρίες.
    Οι χρήστες του απολογιστικού συστήματος πρέπει να προσέξουν, καθώς, σε περίπτωση αναντιστοιχίας της πραγματικής απασχόλησης με τη σχετική σήμανση της Κάρτας, επιβάλλεται στον εργοδότη το νομίμως προβλεπόμενο πρόστιμο ανά εργαζόμενο, στην Ψηφιακή Κάρτα του οποίου δεν είναι δυνατή η ανωτέρω αντιστοίχιση.

    Περιπτώσεις δικαιολογημένης μη σήμανσης της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας

    Όπως επισημαίνεται στην από 21/6/2024 εγκύκλιο του υπουργείου Εργασίας, παρότι η σήμανση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας αποτελεί υποχρέωση όλων των εργαζομένων που απασχολούνται με φυσική παρουσία στον χώρο παροχής εργασίας της επιχείρησης, υπάρχουν περιπτώσεις, όπου η μη σήμανση θεωρείται δικαιολογημένη και, σε περίπτωση ελέγχου από τους Επιθεωρητές Εργασίας, δεν επιφέρει κυρώσεις.

    Οι περιπτώσεις αυτές εξειδικεύονται ως εξής:

    I. Εργαζόμενοι με τηλεργασία

    Στην παρούσα φάση, ο Μηχανισμός της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας εφαρμόζεται μόνο για εργαζόμενους με φυσική παρουσία στον χώρο που έχει τις κτιριακές της εγκαταστάσεις η επιχείρηση και, συνεπώς, οι εργαζόμενοι που εργάζονται με τηλεργασία δεν έχουν ακόμη υποχρέωση για σήμανση της Ψηφιακής Κάρτας κατά τις ημέρες που εργάζονται με το συγκεκριμένο σύστημα οργάνωσης του χρόνου εργασίας.

    Επομένως, αν η επιχείρηση έχει υποβάλει δήλωση ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας, στην οποία, κατά συγκεκριμένη χρονική περίοδο ή κατά συγκεκριμένες ημέρες απασχόλησης εντός της εβδομάδας, οι εργαζόμενοι εμφανίζονται σε τηλεργασία, η μη σήμανση της Κάρτας τους, κατά τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο ή κατά τις συγκεκριμένες ημέρες απασχόλησης εντός της εβδομάδας, θεωρείται δικαιολογημένη και δεν επιφέρει κυρώσεις.
    Ωστόσο, υπάρχει και η περίπτωση όπου κάποιοι εργαζόμενοι επιθυμούν να εργαστούν με φυσική παρουσία ορισμένο χρονικό διάστημα μιας ημέρας και με τηλεργασία κατά το υπόλοιπο χρονικό διάστημα της ίδιας ημέρας.

    Στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ II» δίνεται η δυνατότητα πολλαπλού χαρακτηρισμού εντός της ίδιας ημέρας για την περίπτωση όπου κάποιος δεν ξεκινά ή δεν ολοκληρώνει την εργασία του στον ίδιο τόπο παροχής εργασίας.
    Στην περίπτωση αυτή, αν π.χ. ένας εργαζόμενος ξεκινήσει να εργάζεται με τηλεργασία και ολοκληρώσει την εργασία του με φυσική παρουσία στον τόπο παροχής εργασίας της επιχείρησης ή το αντίστροφο, οφείλει κατά την είσοδο και κατά την έξοδο από τον χώρο παροχής εργασίας με φυσική παρουσία να σημάνει την Ψηφιακή Κάρτα.

    II. Ειδικές κατηγορίες εργαζομένων με μη σταθερό τόπο παροχής εργασίας, ο οποίος μεταβάλλεται συνεχώς μέσα στην ημέρα
    Υπάρχουν συγκεκριμένες κατηγορίες εργαζομένων οι οποίοι, βάσει της φύσης του αντικειμένου εργασίας τους (π.χ. ιατρικοί επισκέπτες, επιθεωρητές πωλήσεων, περιοδεύοντες πωλητές, τεχνικοί, οδηγοί, εργαζόμενοι που επισκέπτονται τους πελάτες του εργοδότη τους, διαφημιστές κλπ), δεν έχουν έναν σταθερό τόπο παροχής εργασίας, αλλά είναι αναγκασμένοι να μετακινούνται τακτικά από τον έναν τόπο παροχής εργασίας στον άλλο, κατά τη διάρκεια της ημέρας.
    Δεδομένης της αντικειμενικής δυσκολίας που υφίσταται για τη σήμανση της Ψηφιακής Κάρτας των εν λόγω εργαζομένων σε κάθε σημείο που μπορεί να βρίσκονται κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, είναι σκόπιμη η αντιμετώπισή τους με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζονται και οι εργαζόμενοι με τηλεργασία.

    Συνεπώς, οι συγκεκριμένες κατηγορίες εργαζομένων δεν θα έχουν υποχρέωση για σήμανση της Ψηφιακής Κάρτας κατά τις ημέρες που εργάζονται εκτός του σταθερού τόπου παροχής εργασίας της επιχείρησης και μετακινούνται τακτικά και εντός της ίδιας ημέρας από το ένα σημείο στο άλλο.
    Στην προκειμένη περίπτωση, κατά την οποία δεν υφίσταται σήμανση Κάρτας κατά την έναρξη ή/και κατά τη λήξη της απασχόλησης των εργαζομένων αυτών με φυσική παρουσία στις κτιριακές εγκαταστάσεις της επιχείρησης, θα τεκμαίρεται ως ωράριο εργασίας για τη συγκεκριμένη ημέρα το δηλωθέν στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ II» ημερήσιο ωράριο εργασίας και η μη σήμανση της Κάρτας τους κατά τις συγκεκριμένες ημέρες απασχόλησης εντός της εβδομάδας θα θεωρείται δικαιολογημένη και δεν θα επιφέρει κυρώσεις.

    Εφόσον οι εν λόγω εργαζόμενοι βρεθούν να απασχολούνται σε σημείο εκτός του σταθερού τόπου εργασίας τους και προκειμένου να μπορούν να αποδείξουν ότι θεωρείται δικαιολογημένη η μη σήμανση της Ψηφιακής Κάρτας στις εγκαταστάσεις των πελατών τους, θα πρέπει να φέρουν μαζί τους αντίγραφο της σύμβασης εργασίας τους, καθώς και αντίγραφο του πίνακα προσωπικού, από τα οποία να προκύπτει όχι μόνο ο εργοδότης τους, αλλά και η ειδικότητα και ο τόπος παροχής εργασίας τους και, έτσι, να συνάγεται η δυνατότητα μη σήμανσης της Ψηφιακής Κάρτας τους.

    Αντίθετα, αν οι εργαζόμενοι των εν λόγω κατηγοριών έχουν σταθερό τόπο παροχής εργασίας εκτός των κτιριακών εγκαταστάσεων της επιχείρησης/εργοδότη, αλλά σε χώρο που έχει διατεθεί στην επιχείρηση/εργοδότη για αποκλειστική χρήση από αυτήν, μέσω μίσθωσης, π.χ. πωλητές μιας συγκεκριμένης επιχείρησης που εργάζονται σταθερά σε shop-in-a-shop άλλης επιχείρησης, τεχνικοί επιχείρησης που παρέχουν τις υπηρεσίες τους σταθερά στην έδρα άλλης επιχείρησης, αλλά σε χώρο που έχει μισθωθεί και χρησιμοποιείται αποκλειστικά από την επιχείρηση/εργοδότη τους, τότε η υποχρέωση σήμανσης της Ψηφιακής Κάρτας για τις εν λόγω κατηγορίες εργαζομένων δεν αίρεται και αυτοί είναι υποχρεωμένοι να σημαίνουν Κάρτα στον τόπο όπου σταθερά παρέχουν τις υπηρεσίες τους.

    Αν οι εν λόγω εργαζόμενοι βρεθούν να απασχολούνται με φυσική παρουσία είτε στον σταθερό τόπο παροχής εργασίας της επιχείρησης/εργοδότη τους είτε σε σταθερό τόπο παροχής εργασίας, εκτός των εγκαταστάσεων της επιχείρησης/εργοδότη, οφείλουν να έχουν σημάνει την Κάρτα τους.
    Σε αντίθετη περίπτωση, θα επιβάλλονται κυρώσεις από την Επιθεώρηση Εργασίας.

    III. Διευθυντικά στελέχη
    Οι εργαζόμενοι που κατέχουν θέση εποπτείας ή διεύθυνσης ή εμπιστευτική, απογράφονται κανονικά στη διαδικασία της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας.
    Για τους εν λόγω εργαζόμενους απαιτείται η υποβολή δήλωσης μεταβολής στοιχείων εργασιακής σχέσης-οργάνωση χρόνου εργασίας, καθώς και η συμπλήρωση: Ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας:(ΝΑΙ)-Κάρτα Εργασίας: (ΝΑΙ), αλλά δεν απαιτείται ψηφιακό ωράριο και δήλωση έναρξης-λήξης Ψηφιακής Κάρτας.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Πύργος: Ενημερωτική Ημερίδα για την ψηφιακή κάρτα εργασίας στο λιανεμπόριο
    Πύργος: Ενημερωτική Ημερίδα για την ψηφιακή κάρτα εργασίας στο λιανεμπόριο

    Με αφορμή την υποχρεωτική εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας στο Λιανεμπόριο, την Δευτέρα 1/4/2024 και ώρα 18:00-19:30 στην αίθουσα του Συνεδριακού Κέντρου της Π.Ε Ηλείας η ΕΣΕΕ και η Ομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Ηλείας σε συνεργασία με τους Εμπορικούς Συλλόγους Πύργου και Ήλιδας και έχοντας την στήριξη του Επιμελητηρίου Ηλείας, της Ένωσης Λογιστών, Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ν. Ηλείας και του Ομίλου Epsilon Net πραγματοποιηούν μια ενδιαφέρουσα ημερίδα με θέμα: “Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας στο Λιανεμπόριο -Το νέο πλαίσιο για τις εμπορικές ΜμΕ από 01/01/2024– Οι υποχρεώσεις προς το ΕΡΓΑΝΗ II”.

    Η Ημερίδα απευθύνεται στους Ιδιοκτήτες εμπορικών επιχειρήσεων ενώ το πρόγραμμα και η Θεματολογία θα έχει ως εξής:
    Αρχικά ο Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Πύργου Ηλίας Ξανθούλης θα απευθύνει χαιρετισμό, θα ακολουθήσει εισήγηση από την Ράνια Αποστολοπούλου, Σύμβουλος Εργασιακών Θεμάτων, μέλος Επιστημονικής Ομάδας EPSILON NET με θέμα “Αναλυτική Παρουσίαση του νέου πλαισίου εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και του ΕΡΓΑΝΗ II για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου-Απολογιστική Δήλωση αλλαγών ωραρίου, οργάνωση χρόνου εργασίας και οι υπερωριών - Οι νέες υποχρεώσεις των ιδιοκτητών των ΜμΕ και των λογιστικών γραφείων – Προθεσμίες και πρόστιμα” ενώ η ημερίδα αναμένεται να κλείσει με ερωτήσεις και απαντήσεις σε πιθανές απορίες των επιχειρηματιών που θα παραστούν.

  • Σε ρυθμούς προσφορών ο Νοέμβριος λόγω Black Friday και Cyber Monday - Πότε οι μεγάλες ευκαιρίες
    Σε ρυθμούς προσφορών ο Νοέμβριος λόγω Black Friday και Cyber Monday - Πότε οι μεγάλες ευκαιρίες

    Με ένα δεκαήμερο προσφορών που ξεκίνησε ήδη, το λιανεμπόριο θα προσπαθήσει να ζεστάνει την αγορά η οποία υπό το βάρος των πληθωριστικών πιέσεων είναι παγωμένη, δίνοντας την ευκαιρία στους καταναλωτές να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους για μια ευρεία γκάμα κατηγοριών σε πολύ καλύτερες τιμές. Στην ίδια λογική, πολλές επιχειρήσεις έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετές ημέρες τη διαφήμιση της Black Friday η οποία εφέτος είναι την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου, ένα μήνα πριν από τα Χριστούγεννα, αλλά και της Cyber Monday, την Δευτέρα 27 Νοεμβρίου.

    Στην αιχμή των προσφορών βρίσκονται τα προϊόντα τεχνολογίας με τις αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών να πρωτοστατούν στις προωθητικές δράσεις, προσφέροντας στους καταναλωτές, μεταξύ άλλων, ευέλικτες λύσεις πληρωμής. Εντατικές διαφημιστικές εκστρατείες έχουν ξεκινήσει και οι αλυσίδες οικιακού εξοπλισμού ενώ περαιτέρω ενίσχυση των πωλήσεών τους αναμένουν χιλιάδες μικρά καταστήματα που πραγματοποιούν πωλήσεις μέσω των marketplaces. Προετοιμάζοντας κατάλληλα το έδαφος, πολλές εμπορικές επιχειρήσεις ρίχνονται στη μάχη των προσφορών με προκρατήσεις αλλά και προσφορές τόσο μέσα από το ψηφιακό κανάλι όσο μέσα από τα φυσικά καταστήματα με στόχο να ρευστοποιήσουν εποχικά προϊόντα και να «γεμίσουν τα ταμεία» τους.

    Μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας και αντιπρόεδρος GRECA εκφράζει συγκρατημένη αισιοδοξία για την εμπορική κίνηση, καθώς όπως σημειώνει ο καταναλωτής είναι πολύ πιεσμένος με περιορισμένο το διαθέσιμο εισόδημα το οποίο και καταναλώνει κυρίως στα βασικά είδη πρώτης ανάγκης. Ωστόσο, οι εμπορικές επιχειρήσεις, σύμφωνα με τον ίδιο, προετοιμάζονται να προσφέρουν τις καλύτερες τιμές ώστε να ενισχύσουν τα ταμεία τους και να προχωρήσουν προς τη χριστουγεννιάτικη περίοδο που αποτελεί και την πιο κρίσιμη του έτους.

    Στους ίδιους ρυθμούς με το φυσικό εμπόριο κινείται και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με τον κ. Σαββίδη, το 90% των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι προέκταση αναλογικών καταστημάτων και η συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων αυτών κινούνται με ενιαία τιμή (ηλεκτρονικά και αναλογικά). Σύμφωνα με τον ίδιο, το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει συνεχώς έδαφος και ενδυναμώνεται. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις εισέρχονται στο κανάλι αυτό και όλο και περισσότεροι καταναλωτές εμπιστεύονται τις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον κ. Σαββίδη, ο καταναλωτής πλέον είναι πολύ ενημερωμένος και πριν ολοκληρώσει μία αγορά διερευνά πολύ προσεκτικά τόσο στα ηλεκτρονικά όσο και στα φυσικά καταστήματα και είναι ενήμερος για το επίπεδο των τιμών των προϊόντων που αναζητά. «Πάγια συμβουλή που δίνει ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας στον καταναλωτή κατά την περίοδο προσφορών και εκπτώσεων είναι η αναγκαία έρευνα αγοράς στα είδη που τον ενδιαφέρουν ώστε να εξασφαλίσει αγορά στην καλύτερη τιμή. Σε ότ,ι αφορά στις ηλεκτρονικές αγορές, ο ασφαλέστερος τρόπος πληρωμής είναι πάντα η πιστωτική κάρτα που προστατεύει από κάθε είδους παρατυπία».

    Με θετική διάθεση οι καταναλωτές

    Την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές, με περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα και εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, καλύπτουν συντηρητικά τις ανάγκες τους, ωστόσο έχουν τη διάθεση να εκμεταλλευτούν το εμπορικό γεγονός της Black Friday και να αναζητήσουν τις πιο ανταγωνιστικές τιμές στα καταστήματα για τις αγορές τους. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι τα αποτελέσματα έρευνας οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ για τον Οκτώβριο καταδεικνύουν σημαντική ενίσχυση στην πρόθεση για μείζονες αγορές. Συγκεκριμένα, η πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές τους προσεχείς 12 μήνες (επίπλων, ηλεκτρικών συσκευών κ.λπ.) βελτιώθηκε σημαντικά με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -39 (από -47,6) μονάδες. Το 51% (από 59%) των καταναλωτών προέβλεψε ότι θα προβεί σε λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες, ενώ το 8% (από 5%) αναμένει το αντίθετο.

    Ωστόσο, περισσότερο απαισιόδοξες είναι οι προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών. Συγκεκριμένα, οι προβλέψεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους, τους προσεχείς 12 μήνες, υποχώρησαν οριακά τον Οκτώβριο, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -42,9 (από -42,4) μονάδες τον Σεπτέμβριο. Το 58% (από 60%) των νοικοκυριών αναμένει ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης, ενώ το 8% (από 5%) προβλέπει μικρή βελτίωση. Επίσης, ο δείκτης της πρόθεσης για αποταμίευση τους προσεχείς 12 μήνες ενισχύθηκε ελαφρά τον Οκτώβριο και διαμορφώθηκε στις -61,7 μονάδες (από -63,8). Το 81% των νοικοκυριών δεν θεωρεί πιθανή την αποταμίευση στο επόμενο 12μηνο, ενώ το 16% τη θεωρεί πιθανή ή πολύ πιθανή.

    Ο θετικός δείκτης για τις προβλέψεις μεταβολών στις τιμές τους προσεχείς 12 μήνες ενισχύθηκε περαιτέρω τον Οκτώβριο και διαμορφώθηκε στις +42,1 μονάδες, έναντι +33,6 μονάδων τον Σεπτέμβριο. Το 66% (από 60%) των νοικοκυριών προέβλεψε άνοδο τιμών με τον ίδιο ή ταχύτερο ρυθμό και το 11% (από 10%) αναμένει σταθερότητα. Σχετικά με τις εκτιμήσεις για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού, το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι «μόλις τα βγάζει πέρα» διαμορφώθηκε στο 59%, ενώ στο 12% από 14% υποχώρησε το ποσοστό όσων αναφέρουν ότι αντλούν από τις αποταμιεύσεις τους. Οι καταναλωτές που δήλωσαν ότι αποταμιεύουν λίγο ή πολύ αποτελούν το 20% του συνόλου, ενώ το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι «έχουν χρεωθεί» διαμορφώθηκε στο 8%. Στο ερώτημα το οποίο αξιολογεί το βαθμό αβεβαιότητας των νοικοκυριών ως προς τις μελλοντικές οικονομικές εξελίξεις, το 59% έκρινε τον Οκτώβριο ότι η οικονομική κατάστασή του μπορεί να προβλεφθεί δύσκολα ή σχετικά δύσκολα, ήπια υψηλότερα από τον προηγούμενο μήνα που διαμορφώθηκε στο 52%.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Λιανεμπόριο: Ανεβαίνουν οι προσδοκίες για τον Νοέμβριο – Ο ρόλος της Black Friday και του καιρού
    Λιανεμπόριο: Ανεβαίνουν οι προσδοκίες για τον Νοέμβριο – Ο ρόλος της Black Friday και του καιρού

    Τόνωση της πεσμένης, έως τώρα, αγοραστικής κίνησης προσδοκούν οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου τον Νοέμβριο, «ποντάροντας» και στις πωλήσεις που γίνονται τον συγκριμένο μήνα λόγω της «Black Friday».

    Ο Οκτώβριος ήταν «παγωμένος» από πλευράς εμπορικής κίνησης καθώς οι καταναλωτές μετά το καλοκαίρι, εστιάζουν κυρίως στο πώς θα καλύψουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις τους, σύμφωνα με όσα επισημαίνει στο CNN Greece o κ. Θόδωρος Καπράλος, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά και Αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ.

    Άλλωστε, με την ακρίβεια στα τρόφιμα και σε άλλα βασικά αγαθά να συνεχίζει να πιέζει ασφυκτικά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, οι καταναλωτές έχουν προσαρμόσει με τέτοιον τρόπο τις συνήθειες τους ώστε, πέραν των απαραίτητων, να κάνουν τις υπόλοιπες αγορές τους, κυρίως κατά τις εκπτώσεις και τις περιόδους προσφορών, όπως πλέον έχει εξελιχθεί και η Black Friday.

    Παράλληλα, οι επιχειρηματίες κυρίως στην ένδυση και την υπόδηση, αναμένουν πότε οι καιρικές συνθήκες θα αρχίσουν να «θυμίζουν» ότι οδεύουμε προς τον χειμώνα, προκειμένου οι καταναλωτές να προχωρήσουν στις αγορές για τη χειμερινή σεζόν, καλύπτοντας τις οποίες ανάγκες έχουν προκύψει από πέρσι, σε ρούχα και παπούτσια. Έως τώρα και όσο ο καιρός συνεχίζει να θυμίζει ακόμα καλοκαίρι, η αγορά στους συγκεκριμένους κλάδους κινείται ιδιαίτερα υποτονικά.

    Προετοιμάζονται οι μεγάλες αλυσίδες

    Παρότι απέχουμε σχεδόν έναν μήνα από την ημέρα της Black Friday – που «πέφτει» φέτος στις 24 Νοεμβρίου- οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, μπαίνουν ήδη σε διαδικασία προετοιμασίας και αντίστροφής μέτρησης μέχρι την μέρα που θα βγάλουν στον «αέρα» τις προσφορές στα προϊόντα τους. Με στόχο, να βάλουν από νωρίς σε ..αγοραστική διάθεση τους καταναλωτές.

    Όπως άλλωστε συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, οι προσφορές της Black Friday όχι μόνο δεν περιορίζονται κατά τη συγκεκριμένη μέρα αλλά επεκτείνονται σε, όλο και μεγαλύτερο, χρονικό διάστημα που πλέον φτάνει σχεδόν το 10ήμερο.

    Για τις μικρότερες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, ωστόσο, που συνήθως δεν έχουν την αντίστοιχη δυνατότητα για τέτοια παρατεταμένη περίοδο προσφορών, οι προσδοκίες από τις πωλήσεις της Black Friday, περιορίζονται σε 2-3 μέρες, πριν και μετά. Και σε κάθε περίπτωση, η τόνωση του τζίρου εκείνων των ημερών, όπως επισημαίνει ο κ. Καπράλος δεν μπορεί να καλύψει την χαμηλή αγοραστική κίνηση όλου του προηγούμενου διαστήματος.

    Πηγή: cnn.gr

  • Τρόφιμα: Κατάργηση μεσαζόντων, tik tok και κληρώσεις τα νέα όπλα στον πόλεμο κατά της ακρίβειας
    Τρόφιμα: Κατάργηση μεσαζόντων, tik tok και κληρώσεις τα νέα όπλα στον πόλεμο κατά της ακρίβειας

    Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι κινήσεις των retailers σε όλο τον κόσμο, προσπαθώντας να ανταποκριθούν στην κρίση του κόστους ζωής. Με την συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών να έχουν υποστεί σημαντική μείωση της αγοραστικής τους δύναμης, οι retailers σε όλο τον κόσμο εστιάζουν κυρίως σε έξι βασικούς άξονες την στρατηγική τους:

    • Τιμές: χαμηλές τιμές σε προϊόντα της καθημερινότητας
    • Προσφορές: Προωθητικές ενέργειες που ενθουσιάζουν και προσφέρουν διαφοροποίηση
    • Loyalty: Προγράμματα που αυξάνουν την αξία και την εξατομίκευση
    • Private label: προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που χαρακτηρίζονται από αξία, ποιότητα και καινοτομία
    • Εξέλιξη προϊοντικής γκάμας: ανάπτυξη προϊόντων και κατηγοριών για την κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών σήμερα
    • Format development: μορφές καταστημάτων που προωθούν την αξία και την αποτελεσματικότητα

    Κλειδωμένες τιμές στο Hνωμένο Βασίλειο

    Με τον πληθωρισμό τροφίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο να σκαρφαλώνει σε νέα υψηλά τον Μάρτιο, στα επίπεδα του 17,5%, οι αλυσίδες super market αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες προκειμένου να μην μειωθεί η ζήτηση.

    Η Tesco έχει κλειδώσει μέχρι τις 5 Ιουλίου τις τιμές σε πάνω από 1.000 βασικά προϊόντα περιλαμβανομένων του τσαγιού Yorkshire, των τσιπς McCain, του στιγμιαίου καφέ Kenco και της οδοντόπαστας Aquafresh.

    Η δεύτερη μεγαλύτερη βρετανική αλυσίδα super market, Sainsbury’s, ξεκίνησε πρόσφατα να προσφέρει χαμηλότερες τιμές σε περισσότερα από 300 είδη στα 18 εκατομμύρια μέλη του προγράμματος πιστότητας Nectar.

    Άλλος ένας μεγάλος όμιλος, όπου τα τρόφιμα-ποτά αποτελούν σημαντικό μέρος των δραστηριοτήτων του, η Marks & Spencer, επέκτεινε μέχρι το καλοκαίρι την πρωτοβουλία που είχε πάρει να κλειδώσει τις τιμές για περισσότερα από 100 δημοφιλή τρόφιμα, στα οποία περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων άσπρα μανιτάρια, αυγά, noodles, φέτες ψωμί, τόνο, corn flakes κ.ά.

    Καμπάνιες στο tik tok

    Ο retailer προσπαθεί να αξιοποιήσει αποτελεσματικά τη δημοτικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ο Discounter, Normal, στη Δανία έχει μια καθορισμένη ενότητα για προϊόντα που είναι δημοφιλή στο TikTok, δείχνοντας πόσο σχετική είναι η δική του γκάμα προβάλλοντας την αξία του. Οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να μοιράζονται εμπειρίες και κριτικές μέσω του #normalstore στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με το hashtag να λαμβάνει πάνω από 7 εκατομμύρια προβολές στο TikTok.

    //www.tiktok.com/@myscandihome/video/7195061389684165893" data-video-id="7195061389684165893" data-embed-from="oembed" style="max-width: 605px;min-width: 325px;" id="v91426400136885310">

    Κληρώσεις και μπόνους επιβράβευσης

    Η τελευταία συλλογή της Woolworth, Bricks Farm, προκάλεσε ενθουσιασμό και ενθάρρυνε αυξημένες και επαναλαμβανόμενες δαπάνες χάρη στους πελάτες της που λαμβάνουν ένα συλλεκτικό προϊόν για κάθε $30 που ξοδεύουν. Η προωθητική ενέργεια συνδέεται επίσης με το πρόγραμμα επιβράβευσης, με τους συμμετέχοντες να μπαίνουν σε κληρώσεις για να κερδίσουν χρηματικές ανταμοιβές και πόντους επιβράβευσης.

    Ανάπτυξη των Private Label

    Ένα παράδειγμα retailer που υποστηρίζει την τοπική οικονομία. Η νέα σειρά «Homegrown» της Shoprite στη Νότια Αφρική έχει αναπτυχθεί παράλληλα με μικρές επιχειρήσεις, προβάλλοντας τοπικά υλικά και παραδοσιακές συνταγές.

    Η Asda στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει κάνει αρκετή δουλειά δείχνοντας πώς μπορεί να επιτευχθεί βιωσιμότητα και αξία. Ο retailer έχει ανανεώσει την προϊοντική της γκάμα, συνεργαζόμενος με αρκετούς προμηθευτές. Έχει επίσης λανσάρει το «refill price promise» που εγγυάται στους καταναλωτές φθηνότερες τιμές έναντι των συσκευασμένων εναλλακτικών προϊόντων.

    Παράκαμψη μεσαζόντων

    Η Toujust στη Γαλλία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα τον Φεβρουάριο, αποκαλύπτοντας φιλόδοξα σχέδια για άνοιγμα 40 καταστημάτων το 2023. Στόχος της είναι να πουλάει προϊόντα 10% φθηνότερα από άλλους retailers, συνεργαζόμενος απευθείας με αγρότες και παραγωγούς. Το συνεργατικό του μοντέλο είναι ασυνήθιστο για το discount κανάλι, οπότε περιμένουμε να δούμε αν θα έχει επιτυχία.

    Πηγή: imerisia.gr

  • ΕΛΣΤΑΤ: Στα 16,73 δισ. ευρώ ο τζίρος του λιανεμπορίου το γ΄ τρίμηνο
    ΕΛΣΤΑΤ: Στα 16,73 δισ. ευρώ ο τζίρος του λιανεμπορίου το γ΄ τρίμηνο

    Οι κλάδοι του λιανεμπορίου με τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών το τρίτο τρίμηνο του 2022.

    Αύξηση 12,5% κατέγραψε ο κύκλος εργασιών στο σύνολο των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου το τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό καθώς ανήλθε σε 16,73 δισ. ευρώ, έναντι 14,88 δισ. ευρώ το 2021.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, άνοδο 8,6% παρουσίασε και σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2022 που είχε διαμορφωθεί σε 15,41 δισ. ευρώ.

    Οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών το τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021 είναι:

    • Λιανικό εμπόριο μεταχειρισμένων ειδών σε καταστήματα, αύξηση 53,3%.

    • Λιανικό εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, ενδυμάτων και υποδημάτων σε υπαίθριους πάγκους και αγορές, αύξηση 43,7%.

    Η δραστηριότητα που παρουσίασε μείωση στον κύκλο εργασιών το τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021 είναι:

    • Λιανικό εμπόριο ιατρικών και ορθοπεδικών ειδών σε ειδικευμένα καταστήματα, μείωση 1,4%.

    Οι Περιφέρειες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών το τρίτο τρίμηνο 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο 2021 είναι:

    Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αύξηση 25,5%.

    Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, αύξηση 25,3%. 2. Επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων

    Για τις επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος εργασιών τον Σεπτέμβριο 2022 ανήλθε σε 3,32 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 16,1% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2021 που είχε διαμορφωθεί σε 2,86 δισ. ευρώ και αύξηση 3,0% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2022 που είχε διαμορφωθεί σε 3,23 δισ. ευρώ.

    Οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τον Σεπτέμβριο 2022 σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2021 είναι:

    • Λιανικό εμπόριο ηλεκτρικών οικιακών συσκευών σε ειδικευμένα καταστήματα, αύξηση 46,1%

    • Πώληση αυτοκινήτων και ελαφρών μηχανοκίνητων οχημάτων, αύξηση 31,7%.

    Οι Περιφέρειες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τον Σεπτέμβριο 2022 σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2021 είναι:

    • Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αύξηση 32,8%.

    • Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, αύξηση 25,2%.

    Η Περιφέρεια που παρουσίασε μείωση στον κύκλο εργασιών τον Σεπτέμβριο 2022 σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2021 είναι:

    • Περιφέρεια Κρήτης, μείωση 1,3%.

    Εξαιρουμένων των κλάδων οχημάτων, τροφίμων και καυσίμων

    Για τις επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου, με εξαίρεση τα οχήματα, τα τρόφιμα και τα καύσιμα, ο κύκλος εργασιών το τρίτο τρίμηνο 2022 ανήλθε σε 6,15 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 8,5% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο 2021, όπου είχε διαμορφωθεί σε 5,67 δισ. ευρώ και αύξηση 11,2% σε σχέση με τον πρώτο τρίμηνο του 2022 που είχε διαμορφωθεί σε 5,53 δισ. ευρώ.

    Οι Περιφέρειες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών το τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο 2021 είναι:

    • Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αύξηση 24,9%.

    • Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, αύξηση 21,5%.

    Για τις επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου, με εξαίρεση τα οχήματα, τα τρόφιμα και τα καύσιμα, με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος εργασιών τον Σεπτέμβριο 2022 ανήλθε σε 0,98 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 15,3% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2021 που είχε διαμορφωθεί σε 0,85 δισ. ευρώ και αύξηση 7,1% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2022 που είχε διαμορφωθεί σε 0,91 δισ. ευρώ.

    Οι Περιφέρειες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τον Σεπτέμβριο 2022 σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2021 είναι:

    • Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, αύξηση 48,6%.

    • Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, αύξηση 45,8%

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πώς θα μπαίνουν οι ανεμβολίαστοι σε εστίαση και λιανεμπόριο το Πάσχα
    Πώς θα μπαίνουν οι ανεμβολίαστοι σε εστίαση και λιανεμπόριο το Πάσχα

    Με μεγαλύτερες ελευθερίες θα εορτασεί το Πάσχα 2022. Τι θα ισχύει για τους ανεμβολίαστους σε εστίαση και λιανεμπόριο.

    Ένα πιο κανονικό Πάσχα θα ζήσουμε φέτος, καθώς παρά τα αυξημένα κρούσματα η πίεση στα νοσοκομεία παραμένει σε σταθερά επίπεδα. Μπορεί, οι διακοπές του Πάσχα να βρουν εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους στα χωριά και στα πατρικά τους, όμως οι περιορισμοί σε εστίαση και λιανεμπόριο δεν φαίνεται να υποχωρούν.

    Παρά τη σεναριολογία περί κατάργησης του πιστοποιητικού εμβολιασμού πριν από το Πάσχα, άρση που θα απελευθέρωνε και την εστίαση στους ανεμβολίαστους, η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων στην τελευταία της εβδομαδιαία συνεδρίαση, εισηγήθηκε ομόφωνα να μην χαλαρώσει κανένα μέτρο αναφορικά με τους διαγνωστικούς ελέγχους (testing), την ισχύ των πιστοποιητικών εμβολιασμού και τη χρήση της προστατευτικής μάσκας.

    Όχι στους ανεμβολίαστους στην εστίαση του Πάσχα

    Με αυτά τα δεδομένα, η επιστροφή των ανεμβολίαστων στους εσωτερικούς χώρους της εστίασης πριν το Πάσχα θεωρείται ανέφικτη. Θα περιορίζονται στον εξωτερικό χώρο, με την επίδειξη πάντα rapid test.

    Τι θα ισχύει με τα καταστήματα και το λιανεμπόριο το Πάσχα

    Το ίδιο ακριβώς θα συμβεί και στο λιανεμπόριο, αφού οι ανεμβολίαστοι θα κάνουν τα πασχαλινά τους ψώνια με την επίδειξη του αρνητικού rapid test. Παράλληλα και οι εμβολιασμένοι θα συνεχίσουν να εισέρχονται στα καταστήματα με το πιστοποιητικό εμβολιασμού.

    Πιστοποιητικό εμβολιασμού: Αλλάζει η ημερομηνία λήξης

    Νέα δεδομένα έρχονται για την εστίαση αλλά και άλλους κλάδους, με τις αλλαγές που θα γίνουν στις ημερομηνίες λήξης του πιστοποιητικού εμβολιασμού και του πιστοποιητικού νόσησης που προανήγγειλε ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης.

    Σύμφωνα με τις νέες του δηλώσεις, υπάρχει σύσταση της Κομισιόν να ενοποιηθεί η διάρκεια της ισχύος τους σε όλα τα κράτη-μέλη και να αλλάξει η λήξη στους 9 μήνες για το πιστοποιητικό εμβολιασμού και στους 6 μήνες για το πιστοποιητικό νόσησης.

    Αυτό, ωστόσο, θα ισχύει για όσους δεν έκαναν την αναμνηστική δόση του εμβολίου και θεωρούνται ανεμβολίαστοι, έχοντας περιορισμούς σε εστίαση και λιανεμπόριο, αλλά και υποχρέωση για τη διεξαγωγή rapid test για την εργασία τους.

    Τι ισχύει για το πιστοποιητικό εμβολιασμού με 3 δόσεις

    Προς το παρόν, όσοι έχουν κάνει και τις τρεις δόσεις δεν έχουν ημερομηνία λήξης στο πιστοποιητικό τους. Δεδομένου όμως ότι το ζήτημα της τέταρτης δόσης είναι στον «αέρα» αυτή τη στιγμή, δεν αποκλείεται εφόσον γίνει υποχρεωτική για τον γενικό πληθυσμό, να πρέπει στους 9 μήνες να κάνουν και άλλο εμβόλιο οι πλήρως εμβολιασμένοι για να μην υπόκεινται σε περιορισμούς. Αν αυτό συμβεί, για τους περισσότερους η τέταρτη δόση θα έρθει γύρω στον Σεπτέμβριο.

    Πότε λήγουν όλα τα πιστοποιητικά - Τι ισχύει σήμερα

    • Όσοι έκαναν τη δεύτερη δόση του εμβολίου και έχουν περάσει 7 μήνες λήγει το πιστοποιητικό τους και θεωρούνται ανεμβολίαστοι.
    • Με τρεις δόσεις εμβολίου δεν υπάρχει ημερομηνία λήξης στο πιστοποιητικό εμβολιασμού.
    • Το πιστοποιητικό νόσησης λήγει στο τρίμηνο.

    Πηγή: IEidiseis.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ