Τετάρτη, 28 Δεκεμβρίου 2022 10:05

Οι 18 παροχές σε είδος προς τους μισθωτούς που είναι αφορολόγητες

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Για τις παροχές σε είδος, δεν διενεργείται παρακράτηση φόρου από τον εργοδότη, αλλά αναγράφονται στη βεβαίωση αποδοχών του εργαζομένου και αθροίζονται με τα υπόλοιπα εισοδήματα

Δεκαοχτώ παροχές σε είδος που λαμβάνουν οι μισθωτοί από τον εργοδότη τους ή οι μέτοχοι και εταίροι μιας επιχείρησης είναι αφορολόγητες καθώς δεν θεωρούνται εισόδημα από μισθωτή εργασία.

Σημειώνεται ότι για τις παροχές σε είδος, δεν διενεργείται παρακράτηση φόρου από τον εργοδότη, αλλά αναγράφονται στη βεβαίωση αποδοχών του εργαζομένου και αθροίζονται με τα υπόλοιπα εισοδήματα. Επιβάλλεται επ’ αυτών και φόρος εισοδήματος και ειδική εισφορά αλληλεγγύης, κατά την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης.

Με αφορμή τις διατακτικές σίτισης που θεωρούνται παροχή σε είδος, αναγκαία για τη λειτουργία της επιχείρησης και δεν υπόκεινται σε φορολογία και ασφαλιστικές εισφορές όταν η αξία τους δεν υπερβαίνει το ποσό των επτά ευρώ ανά εργάσιμη ημέρα και ανταλλάσσονται μόνο με γεύματα, έτοιμα φαγητά, τρόφιμα έτοιμα προς κατανάλωση, ροφήματα, διευκρινίζεται ποιες παροχές σε είδος δεν φορολογούνται.

Εξαιρούνται από τον υπολογισμό του εισοδήματος από μισθωτή εργασία:

  1. η αποζημίωση εξόδων διαμονής και σίτισης και η ημερήσια αποζημίωση που έχουν καταβληθεί από τον εργαζόμενο αποκλειστικά για σκοπούς της επιχειρηματικής δραστηριότητας του εργοδότη,
  2. η αποζημίωση για έξοδα κίνησης που καταβάλλονται από τον εργοδότη για υπηρεσιακούς λόγους, συμπεριλαμβανομένης της αποζημίωσης για τη δαπάνη ηλεκτρικού ρεύματος για τη φόρτιση ατομικού ή εταιρικού οχήματος μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 γρ. CO2/ χλμ., εφόσον αφορούν έξοδα κίνησης που πραγματοποιήθηκαν από τον εργαζόμενο κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας του και αποδεικνύονται από νόμιμα παραστατικά,
  3. το επίδομα αλλοδαπής που χορηγείται σε υπαλλήλους του Υπουργείου Εξωτερικών και των λοιπών δημόσιων πολιτικών υπηρεσιών,
  4. οι κρατήσεις υπέρ των ασφαλιστικών ταμείων, οι οποίες επιβάλλονται με νόμο,
  5. οι ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλει ο εργαζόμενος περιλαμβανομένων των εισφορών εργοδότη και εργαζομένου υπέρ των επαγγελματικών ταμείων που έχουν συσταθεί με νόμο,
  6. η εφάπαξ καταβαλλόμενη παροχή από ταμεία πρόνοιας και ασφαλιστικούς οργανισμούς του Δημοσίου, καθώς και επαγγελματικά ταμεία που έχουν συσταθεί με νόμο στους ασφαλισμένους και τα εξαρτώμενα μέλη του ασφαλισμένου
  7. η αξία των διατακτικών σίτισης αξίας έως επτά ευρώ ανά εργάσιμη ημέρα, όταν αυτές είναι ονομαστικές και ανταλλάσσονται μόνο με γεύματα, έτοιμα φαγητά, τρόφιμα έτοιμα προς κατανάλωση, ροφήματα, σε συμβεβλημένο δίκτυο καταστημάτων, στη βάση συμβάσεων μεταξύ του εκδότη των διατακτικών σίτισης και των καταστημάτων, στις οποίες ρυθμίζεται ο τρόπος αποδοχής και ανταλλαγής των διατακτικών σίτισης από τους δικαιούχους εργαζομένους,
  8. οι παροχές ασήμαντης αξίας μέχρι του ποσού των είκοσι επτά ευρώ ετησίως,
  9. τα ασφάλιστρα που καταβάλλονται από τον εργαζόμενο ή τον εργοδότη για λογαριασμό του εργαζομένου στο πλαίσιο ομαδικών ασφαλιστηρίων συνταξιοδοτικών συμβολαίων,
  10. τα ασφάλιστρα που καταβάλλονται από τον εργοδότη για την ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή κάλυψη του υπαλληλικού του προσωπικού ή για την κάλυψη του κινδύνου ζωής ή ανικανότητάς του στο πλαίσιο ασφαλιστηρίου συμβολαίου, μέχρι του ποσού των 1500 ευρώ ετησίως ανά εργαζόμενο,
  11. η αποζημίωση για αγορά μηνιαίων ή ετήσιων καρτών απεριορίστων διαδρομών μέσων μαζικής μεταφοράς,
  12. η αγοραία αξία της παραχώρησης ενός οχήματος μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 γρ. ^2/χλμ. και με Λ.Τ.Π.Φ. έως σαράντα χιλιάδες (40.000) ευρώ, προς έναν εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός του φορολογικού έτους, με το υπόλοιπο της αξίας να θεωρείται φορολογητέο εισόδημα
  13. η παροχή σε είδος με τη μορφή μετοχών που λαμβάνει ένας εργαζόμενος ή εταίρος ή μέτοχος από νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα ανεξαρτήτως, εάν συνεχίζει να ισχύει η εργασιακή σχέση, εφόσον ασκηθεί το δικαίωμα προαίρεσης και οι μετοχές που αποκτώνται, μεταβιβαστούν μετά από τη συμπλήρωση είκοσι τεσσάρων ή τριάντα έξι (μηνών από την απόκτησή τους
  14. η ελεγκτική αποζημίωση
  15. το άνευ χρηματικού ανταλλάγματος κόστος φόρτισης επιβατικού αυτοκινήτου μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 γρ. 2/χλμ. στις εγκαταστάσεις του εργοδότη.
  16. η παροχή σε είδος με τη μορφή μετοχών που λαμβάνει ένας εργαζόμενος ή εταίρος ή μέτοχος από νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα στο πλαίσιο προγραμμάτων δωρεάν διάθεσης μετοχών στα οποία τίθεται ως προϋπόθεση η επίτευξη συγκεκριμένων στόχων ή η επέλευση συγκεκριμένου γεγονότος, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η διάθεση των μετοχών.
  17. η αξία των διατακτικών εσωτερικού τουρισμού συνολικής αξίας έως τριακοσίων ευρώ ετησίως για τα φορολογικά έτη 2020 και 2021.
  18. ανεξαρτήτως του φορέα που το χορηγεί, το εξωϊδρυματικό επίδομα και κάθε συναφές ποσό που καταβάλλεται σε ειδικές κατηγορίες ατόμων με αναπηρίες.

Πηγή: imerisia.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 28 Δεκεμβρίου 2022 09:02

Σχετικά Άρθρα

  • Δηλώσεις αναδρομικών: «Τέλος χρόνου» για μισθωτούς και συνταξιούχους
    Δηλώσεις αναδρομικών: «Τέλος χρόνου» για μισθωτούς και συνταξιούχους

    Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τους φορολογούμενους που εισέπραξαν μέσα στο 2023 αναδρομικά ποσά από μισθούς και συντάξεις καθώς έχουν προθεσμία να τα δηλώσουν έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024, ενώ ο φόρος που θα βεβαιωθεί με νέο εκκαθαριστικό θα πρέπει να πληρωθεί μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2025.

    Διαβάστε περισσότερα στο imerisia.gr

  • Μισθωτοί-Συνταξιούχοι: Τι αυξήσεις θα δουν στην τσέπη τους το 2025
    Μισθωτοί-Συνταξιούχοι: Τι αυξήσεις θα δουν στην τσέπη τους το 2025
    Για όσους ανεβαίνουν μισθολογικό κλιμάκιο στο δημόσιο το 2025 λόγω χρόνων υπηρεσίας, αντί 40-60 ευρώ που υπολόγιζαν, θα πάρουν 60-80 ευρώ παραπάνω κάθε μήνα.
    Aπό μισό έως ένα μισθό, σε ορισμένες περιπτώσεις και περισσότερο, θα αντιστοιχεί η αύξηση που θα λάβουν οι εργαζόμενοι στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα μέσα στο 2025 , όταν θα αρχίσει να υλοποιείται το πακέτο της ΔΕΘ.
    Οι μισθωτοί με κατώτατο μισθό

    Ειδικότερα , οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα με την αύξηση του κατώτατου μισθού τον Απρίλιο υπολογίζεται ότι θα λάβουν αύξηση περίπου 40 ευρώ το μήνα ώστε να καλυφθεί σε 3 χρόνια η απόσταση των 120 ευρώ, - από τα 830 ευρώ φέτος στα 870 το 2025, με προοπτική να φτάσει περίπου στα 910 το 2026 και στα 950 το 2027 που είναι ο στόχος.

    Σε δωδεκάμηνη βάση (μαζί με δώρο Χριστουγέννων) ο νεοδιόριστος υπάλληλος θα λάβει πάνω από 500 ευρώ επιπλέον, ή πάνω από μισό μηνιάτικο σε σχέση με τα 830 που παίρνει σήμερα. Βάσει αυτού θα δουν αύξηση και όσοι συμπληρώνουν τριετίες.

    Οι δημόσιοι υπάλληλοι

    Στο δημόσιο, από 850 ευρώ ο εισαγωγικός αυξάνεται στο ύψος που θα φτάνει ο κατώτατος. Αυτό σημαίνει ότι ο εισαγωγικός μισθός το 2025 θα φτάσει στα 870 ευρώ τουλάχιστον, ή 20 ευρώ το μήνα επιπλέον.

    Σε δωδεκάμηνη βάση (χωρίς δώρα στο δημόσιο) θα υπάρχει αύξηση 240 ευρώ, που θα τη λάβουν όλοι ανεξαιρέτως οι δημόσιοι υπάλληλοι - και νέοι και παλαιοί - καθώς και οι ένστολοι και οι γιατροί ΕΣΥ και όλα τα ειδικά μισθολόγια.

    Για όσους ανεβαίνουν μισθολογικό κλιμάκιο το 2025 λόγω χρόνων υπηρεσίας, αντί 40-60 ευρώ που υπολόγιζαν, θα πάρουν 60-80 ευρώ παραπάνω κάθε μήνα.

    Διαβάστε επίσης: Κ. Χατζηδάκης στην «Η»: Ετσι θα αυξηθούν οι μισθοί στο Δημόσιο

    Η μείωση των εισφορών

    Για όλους ανεξαιρέτως τους εργαζόμενους, μειώνονται κατά 0.50% οι ασφαλιστικές εισφορές. Δηλαδή ο καθαρός μισθός αυξάνεται κατά 4-8 ευρώ το μήνα για τους περισσότερους εργαζόμενους ή 50-100 ευρώ επιπλέον κάθε χρόνο. Μάλιστα για νοικοκυριά με δύο εργαζόμενους μισθωτούς το όφελος θα είναι διπλό.

    Το επίδομα τέκνων

    Για νοικοκυριά που έχουν ανήλικα παιδιά, το επίδομα Τέκνων (Α21) αυξάνεται κατά 17-20 ευρώ το μήνα ή 200– 240 ευρώ επιπλέον το χρόνο για κάθε παιδί.

    Οι νυν δικαιούχοι θα λάβουν τον Δεκέμβριο φέτος και μία επιπλέον δόση τον Δεκέμβριο φέτος σαν έκτακτο επίδομα, δηλαδή 28 - 980 ευρώ επιπλέον για οικογένειες με 1 ή έως και 8 παιδιά συνολικά.

    Σπουδαστές στην περιφέρεια

    Για παιδιά που σπουδάζουν σε ΑΕΙ της Περιφέρειας το στεγαστικό επίδομα συγκατοίκησης αυξάνεται κατά 500 ευρώ (από 2.000 στα 2.500) ενώ οι τρίτεκνοι δε θα χάνουν την ιδιότητα όταν τα παιδιά τους τελειώσουν τη σχολή.

    Παράλληλα το 2025 απαλλάσσονται από φόρο τα voucher για βρεφονηπιακούς σταθμούς. Επιπρόσθετα, δίδεται κίνητρο και σε (κυρίως μεγάλες) επιχειρήσεις να δίνουν οικειοθελώς παροχές έως 5.000 ευρώ στους εργαζομένους για κάθε 1ο παιδί που αποκτούν (ή έως και 10.000 ή 15.000 για το 2ο ή 3ο παιδί). Η παροχή δε θα φορολογείται για τους μισθωτούς.

    Συνταξιούχοι

    Συνταξιούχοι - ευάλωτοι: Βάσει του γνωστού κανόνα του Νόμου Κατρούγκαλου - 50% της ετήσιας Ανάπτυξης + 50% του ετήσιου πληθωρισμού - προκύπτει ότι, πχ με πληθωρισμό πάνω από 2,5% και ανάπτυξη τουλάχιστον 2,1% φέτος, μπορούσαν να υπολογίζουν ότι από 1.1.2025 θα δουν αύξηση συντάξεων της τάξεως του 2,3%-2,5%. Δηλαδή η αύξηση θα είναι στη μέση σύνταξη περίπου 20-25 ευρώ το μήνα και 300 ευρώ ετησίως.

    Ειδικά για όσους διατηρούν προσωπική διαφορά , αυτά τα 300 ευρώ μπορούν να τη μηδενίζουν και το 2026 οι εν λόγω συνταξιούχοι να δουν αυξήσεις στην τσέπη.

    Πηγή: imerisia.gr

  • Δεκαπενταύγουστος: Πώς αμείβονται οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα που εργάζονται σήμερα
    Δεκαπενταύγουστος: Πώς αμείβονται οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα που εργάζονται σήμερα

    Προσαύξηση 75% στο ημερομίσθιό τους δικαιούνται οι μισθωτοί στον ιδιωτικό τομέα που εργάζονται σήμερα, την αργία του Δεκαπενταύγουστου, όπως εξηγεί η ΓΣΕΕ μέσω του Κέντρου Πληροφόρησης Εργαζομένων & Ανέργων της Συνομοσπονδίας.

    Η 15η Αυγούστου, η οποία εφέτος (2024) συμπίπτει με ημέρα Πέμπτη, έχει καθοριστεί από τον νόμο ως υποχρεωτική αργία (αρθ. 193 ΠΔ 80/2022, αρθ. 60 ν. 4808/2021). Στις ημέρες υποχρεωτικής αργίας απαγορεύεται η απασχόληση των μισθωτών και η λειτουργία των επιχειρήσεων, εκτός από εκείνες που νόμιμα λειτουργούν τις Κυριακές και κατά τις υποχρεωτικές αργίες.

    Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ως προς την αμοιβή της Πέμπτης 15 Αυγούστου 2024 ισχύουν τα εξής:

    Για τις επιχειρήσεις που δεν λειτουργούν

    Στις επιχειρήσεις που δεν λειτουργούν καταβάλλεται, χωρίς κάποια προσαύξηση, το σύνηθες ημερομίσθιο σε όσους αμείβονται με ημερομίσθιο, ενώ σε όσους αμείβονται με μισθό καταβάλλεται ο μηνιαίος μισθός τους.

    Για τις επιχειρήσεις που νόμιμα λειτουργούν

    Οι εργαζόμενοι που θα απασχοληθούν δικαιούνται

    • αν αμείβονται με ημερομίσθιο, το σύνηθες καταβαλλόμενο ημερομίσθιό τους και προσαύξηση 75%, που θα υπολογιστεί στο νόμιμο ωρομίσθιό τους για όσες ώρες απασχοληθούν,
    • στην περίπτωση που οι εργαζόμενοι αμείβονται με μηνιαίο μισθό:
    1. αν πρόκειται για επιχειρήσεις που αργούν κατά τις Κυριακές και ημέρες αργίας και εκτάκτως θα λειτουργήσουν την 15η Αυγούστου, οφείλεται το 1/25 του συνήθως καταβαλλομένου μισθού τους και επιπλέον προσαύξηση 75% επί του νόμιμου ημερομισθίου για όσες ώρες απασχοληθούν,
    2. αν πρόκειται για επιχειρήσεις που λειτουργούν νόμιμα κατά τις Κυριακές και τις λοιπές από τον νόμο αργίες, οφείλεται μόνον προσαύξηση 75%, που υπολογίζεται στο 1/25 του νομίμου ημερομισθίου τους για όσες ώρες απασχοληθούν.

    Επιπλέον, οι εργαζόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι:

    • Δεν είναι νόμιμος ο συμψηφισμός ημέρας οφειλόμενης ανάπαυσης (ρεπό) με ημέρα υποχρεωτικής αργίας.
    • Το ημερομίσθιο της 15ης Αυγούστου το δικαιούνται και οι μισθωτοί που βρίσκονται σε άδεια, χωρίς να προσμετρηθεί όμως η μέρα αυτή στις εργάσιμες μέρες της άδειάς τους.
    • Σε περίπτωση που ισχύουν ευνοϊκότεροι όροι (π.χ. από Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ), κανονισμό εργασίας, επιχειρησιακή συνήθεια ή έθιμο) ως προς τις προσαυξήσεις της αμοιβής για την εργασία σε ημέρα υποχρεωτικής αργίας ή Κυριακής, αυτοί υπερισχύουν.

    Πηγή: cnn.gr

  • Εξαγορά πλασματικών ετών: Πόσο επηρεάζουν το ύψος της σύνταξης - Δείτε παραδείγματα
    Εξαγορά πλασματικών ετών: Πόσο επηρεάζουν το ύψος της σύνταξης - Δείτε παραδείγματα

    Οι βασικές κατηγορίες πλασματικών ετών και το κόστος εξαγοράς

    Η εξαγορά πλασματικών ετών συμβάλει αποτελεσματικά στην ταχύτερη έξοδο προς τη συνταξιοδότηση αλλά έχει σημαντικό κόστος ανάλογα βέβαια με το ύψος του μισθού που λαμβάνει ο εργαζόμενος, τη δεδομένη χρονική στιγμή που αποφασίζει να προχωρήσει στην εξαγορά.

    Ειδικοί στην ασφάλιση συμβουλεύουν τους ασφαλισμένους να μη σπεύσουν να πληρώσουν για την εξαγορά των πλασματικών εκτός αν απέχουν ελάχιστα από την αίτηση συνταξιοδότησης μετά και από τη διαβεβαίωση του υπουργείου εργασίας ότι δεν υπάρχει περίπτωση να καταργηθεί τώρα η στο μέλλον το μέτρο της εξαγοράς πλασματικών ετών είτε για θεμελίωση της σύνταξης πριν από τα 62 και τα 67 είτε για προσαύξηση του ποσού της ανταποδοτικής σύνταξης. Το καλύτερο είναι να υπολογίσουν με προσοχή τον τελευταίο έτος πριν από τη συνταξιοδότησή τους πόσα χρόνια έχουν πραγματικά ανάγκη να εξαγοράσουν.

    Ποιες είναι οι βασικές κατηγορίες πλασματικών ετών:

    Τα πλέον βασικά είδη πλασματικού χρόνου είναι η στρατιωτική θητεία, ο πλασματικός χρόνος σπουδών, ο πλασματικός χρόνος τέκνων, ο χρόνος επιδοτούμενης ανεργίας και ο χρόνος επιδοτούμενης ασθένειας. Ο χρόνος επιδοτούμενης ανεργίας και ο χρόνος επιδοτούμενης ασθένειας αναγνωρίζονται δωρεάν και γι’ αυτό το λόγο δεν υπολογίζονται για την ανταποδοτική σύνταξη παρά μόνο για την συμπλήρωση των προϋποθέσεων και των συνολικών χρόνων της εθνικής σύνταξης.

    Το κόστος εξαγοράς

    • Στο Δημόσιο, ανάλογα με το έτος υποβολής της σχετικής αίτησης, το κόστος μπορεί να είναι από 6,67% έως 20% των συντάξιμων αποδοχών.

    • Στην ασφάλιση των μισθωτών είναι πλέον στο 20% επί των μεικτών αποδοχών του τελευταίου μήνα πριν από τον μήνα υποβολής της αίτησης, ενώ λίγα έτη πριν το κόστος υπολογιζόταν με βάση το ημερομίσθιο ανειδίκευτου εργάτη, με αποτέλεσμα η μηνιαία επιβάρυνση να κινείται περίπου στα επίπεδα των 165,00-168,00 Ευρώ

    • Για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αγρότες ο κάθε μήνας αναγνώρισης κοστίζει όσο και η μηνιαία εισφορά για τον κλάδο σύνταξης

    Πόσο σημαντική είναι όμως η εξαγορά των πλασματικών ετών στην τελική διαμόρφωση του ύψους της σύνταξης ;

    Στο κρίσιμο ερώτημα ο κ. Γιώργος Κουτσούκος, δικηγόρος εργατολόγος, διδάκτωρ δημοσίου δικαίου, απαντάει ότι δεν υπάρχει μονολεκτική απάντηση ΝΑΙ ή ΌΧΙ.

    Το εάν επηρεάζεται εξαρτάται πρωτίστως από τον αριθμό των πλασματικών ετών προς εξαγορά και κατά πόσο αυτός ασκεί ανεπαίσθητη ή αισθητή επιρροή στον ήδη διαμορφωμένο Μ.Ο από τις πραγματικές μεικτές αποδοχές απασχόλησης.

    Παραδείγματος χάριν, ένας ελεύθερος επαγγελματίας, ασφαλισμένος στην 4η ασφαλιστική κατηγορία που θα υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης το 2024 και επιλέγει να κατέβει στην 1η ασφαλιστική κατηγορία για την εξαγορά 5 πλασματικών ετών και τη συμπλήρωση των 40 ετών ασφάλισης, έχει πραγματικές συντάξιμες αποδοχές (χωρίς τη χρήση πλασματικών ετών) 1.340 ευρώ. Με εξαγορά 5 ετών και κόστος 175,83 ευρώ περίπου το μήνα, οι συντάξιμες αποδοχές του θα είναι 1.243,10 ευρώ. Ο συντελεστής αναπλήρωσης θα είναι 50,01%. Έτσι, ο συγκεκριμένος ασφαλισμένος με την εξαγορά θα λάβει σύνταξη 1.055,67 Ευρώ. Οι εξαγορές, εν προκειμένω, τον βοήθησαν να φθάσει το “ταβάνι” της ασφάλισης (12.000 ένσημα), αλλά του μείωσαν ωστόσο το όριο των συντάξιμων αποδοχών κατά 100,00 Ευρώ περίπου, γεγονός που “κόστισε” στο τελικό ύψος, το οποίο μειώθηκε κατά 50,00 Ευρώ περίπου.

    Δημόσιος υπάλληλος έχει κάνει αίτηση εξαγοράς 5 πλασματικών ετών το 2012 και μπορεί να συνταξιοδοτηθεί σήμερα, έχοντας συμπληρώσει 35 έτη ασφάλισης. Οι συντάξιμες αποδοχές του είναι 1.750 €. Με εξαγορά 5 ετών με κόστος 110,00 €/μήνα, οι συντάξιμες αποδοχές του θα αποβούν όντως χαμηλότερες και συγκεκριμένα 1.520 €. Ο συντελεστής αναπλήρωσης θα είναι 37,31%. Έτσι, ο συγκεκριμένος ασφαλισμένος, με την εν λόγω εξαγορά, θα λάβει σύνταξη 1.194,03€, ενώ με πραγματικές μεικτές αποδοχές και χωρίς την ανωτέρω εξαγορά θα ελάμβανε 95,00€ προσαύξηση περίπου στη σύνταξή του.

    Μισθωτός έχει κάνει αίτηση εξαγοράς 7 πλασματικών ετών το 2012 και μπορεί να συνταξιοδοτηθεί σήμερα που έχει συμπληρώσει 40 έτη ασφάλισης. Οι συντάξιμες αποδοχές του είναι 1.750 €. Με εξαγορά 7 ετών με κόστος 168,00 €/μήνα, οι συντάξιμες αποδοχές του θα αποβούν όντως χαμηλότερες και συγκεκριμένα 1.420 €. Ο συντελεστής αναπλήρωσης θα είναι 50,01%. Έτσι, ο συγκεκριμένος ασφαλισμένος, με την εν λόγω εξαγορά, θα λάβει σύνταξη 1.394,03€, ενώ με πραγματικές μεικτές αποδοχές και χωρίς εξαγορά θα ελάμβανε 194,00 € προσαύξηση στη σύνταξή του.

    Έμμισθος πολιτικός μηχανικός, ασφαλισμένος π. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ, που για το έτος 2024 έχει επιλέξει για πρώτη φορά την 1η ασφαλιστική κατηγορία, υποβάλλει αίτηση για αναγνώριση χρόνου σπουδών δύο (2) ετών, ενώ έχει συμπληρώσει 38 έτη ασφάλισης. Το γεγονός ότι από το 2017 και μετά υπαγόταν σταθερά στην 5η ασφαλιστική κατηγορία “εξανεμίζει” τις όποιες παρενέργειες προκύψουν από την εξαγορά με φθηνό κόστος 2 πλασματικών ετών. Συνεπώς, στην τελική του σύνταξη, η οποία θα ανέλθει περίπου στα 1.474,74 Ευρώ, η εν λόγω εξαγορά πλασματικών ετών ζήτημα είναι εάν θα του “κοστίσει” 20,00-25,00 Ευρώ στην τελική σύνταξη.

    Πηγή: protothema.gr

  • Έρχεται διπλή αλλαγή στις εισφορές – Τι θα ισχύσει για τους μισθωτούς, τι εξετάζεται για τους επαγγελματίες και τους αγρότες
    Έρχεται διπλή αλλαγή στις εισφορές – Τι θα ισχύσει για τους μισθωτούς, τι εξετάζεται για τους επαγγελματίες και τους αγρότες

    Αλλαγές τόσο στις εισφορές των μισθωτών, όσο και των μη μισθωτών έρχονται από τις αρχές του 2025.

    Όσον αφορά τις αλλαγές στις εισφορές των μισθωτών, η κυβέρνηση έχει ήδη επίσημα εξαγγείλει αλλά προβλεφθεί στο νέο προγραμμα σταθερότητας, μείωση κατά 0,5% τον Ιανουάριο του 2025, με τις πληροφορίες του newsit.gr από αρμόδια στελέχη να κάνουν λόγο για ελάττωση των εισφορών υγείας.

    Όσον αφορά τις εισφορές των μη μισθωτών, δηλαδή των ελευθέρων επαγγελματιών και των αγροτών, ο ασφαλιστικός νόμος Βρούτση προβλέπει την αναπροσαρμογή τους από το 2025 με βάση το δείκτη μισθών του 2024. Ωστόσο αυτός ο δείκτης δεν έχει ακόμα καθορισθεί, με τις πληροφορίες, όμως, του newsit.gr να προβλέπουν πως το επικρατέστερο σενάριο “δείχνει” να λαμβάνεται υπόψην η πορεία των μισθών πλήρους απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα.

    Πηγή: newsit.gr

  • Τέλος οι φορολογικές δηλώσεις για 1 εκατ. μισθωτούς και συνταξιούχους – Ποιους αφορά
    Τέλος οι φορολογικές δηλώσεις για 1 εκατ. μισθωτούς και συνταξιούχους – Ποιους αφορά

    Σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για την αναμόρφωση του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας

    Τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για την αναμόρφωση του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, που παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως τις 8 Απριλίου.

    Το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει μια σειρά από παρεμβάσεις που εκσυγχρονίζουν το φορολογικό σύστημα της χώρας, αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες και ενισχύουν τη σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ Πολιτείας και πολίτη για τα φορολογικά ζητήματα.

    Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η εφαρμογή ήδη από εφέτος της σημαντικής μεταρρύθμισης για την απαλλαγή 1 εκατομμυρίου φορολογουμένων, που έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθούς και συντάξεις, από την υποχρέωση υποβολής φορολογικής δήλωσης.

    Στις περιπτώσεις αυτές η φορολογική δήλωση θα συντάσσεται αυτόματα από την ΑΑΔΕ και θα οριστικοποιείται επίσης αυτόματα, ενώ ο φορολογούμενος θα έχει τη δυνατότητα να διατυπώσει αντιρρήσεις εντός της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων.

    Μείωση της γραφειοκρατίας

    Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Το νομοσχέδιο για τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας αποτελεί ένα σημαντικό βήμα μπροστά για την ενίσχυση της διαφάνειας, την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης του πολίτη και την μείωση της γραφειοκρατίας. Με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της σύγχρονης ψηφιακής τεχνολογίας και την απλοποίηση των διαδικασιών, η σχέση του πολίτη με τις φορολογικές αρχές βελτιώνεται στην πράξη».

    Ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης, δήλωσε: «Ο νέος Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας έχει ως κύρια στόχευση τον εκσυγχρονισμό και την απλοποίηση των διαδικασιών διεπαφής των πολιτών με την ΑΑΔΕ. Η ταχύτητα, η αποτελεσματικότητα, η πρακτικότητα των διαδικασιών αποτελούν την αθέατη αλλά όχι λιγότερο σημαντική πλευρά της φορολογικής δικαιοσύνης. Ένα νομοσχέδιο που αποδεικνύει την έμπρακτη βούληση της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών να βελτιώσει την καθημερινότητα κάθε Έλληνα πολίτη».

    Αναλυτικά, οι βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου περιλαμβάνουν τα εξής:

    Προσυμπληρωμένες φορολογικές δηλώσεις

    Η διαδικασία σύνταξης και υποβολής φορολογικών δηλώσεων πρακτικά καταργείται για τους φορολογούμενους που έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθούς και συντάξεις (υπολογίζονται σε 1 εκατομμύριο πολίτες). Η φορολογική δήλωση προσυμπληρώνεται αυτόματα από την ΑΑΔΕ και οριστικοποιείται επίσης αυτόματα αν ο φορολογούμενος δεν διατυπώσει αντιρρήσεις εντός της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων. Σήμερα εφαρμόζεται μόνο η προσυμπλήρωση των εισοδημάτων από μισθούς και συντάξεις, αλλά δεν ισχύει η αυτόματη οριστικοποίηση της δήλωσης.

    Κατάργηση υποχρέωσης προσκόμισης βιβλίων

    Οι φορολογούμενοι που τηρούν βιβλία με βάση το απλογραφικό λογιστικό σύστημα (κυρίως επιτηδευματίες και μικρές επιχειρήσεις) απαλλάσσονται από την υποχρέωση να προσκομίζουν τα λογιστικά τους αρχεία στη φορολογική διοίκηση, εφόσον όλα τα σχετικά στοιχεία (έσοδα – έξοδα) διαβιβάζονται στην πλατφόρμα myDATA. Το προηγούμενο καθεστώς προβλέπει πρόστιμο ύψους 2.500 ευρώ για τη μη προσκόμιση των βιβλίων.

    Περαιτέρω η προθεσμία για την παροχή των πληροφοριών, που ζητά η ΑΑΔΕ από τους φορολογούμενους, αυξάνεται από 5 σε 10 ημέρες.

    Ψηφιοποίηση διαδικασιών – Κατάργηση αλληλογραφίας από και προς την ΑΑΔΕ

    – Η επικοινωνία της φορολογικής διοίκησης με τους φορολογούμενους θα γίνεται αποκλειστικά με ψηφιακά μέσα. Καταργείται η έγχαρτη αλληλογραφία που εφαρμόζεται έως σήμερα σε μεγάλο βαθμό. Όλα τα έγγραφα θα κοινοποιούνται με την ανάρτησή τους στο λογαριασμό που διαθέτει κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο στο πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ. Ο φορολογούμενος θα λαμβάνει μια ειδοποίηση στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο και θα εισέρχεται στο πληροφοριακό σύστημα με τους κωδικούς του για να λάβει γνώση του εγγράφου.

    Σημειώνεται πως η διαδικασία αυτή εφαρμόζεται ήδη για μια σειρά ειδοποιήσεων της ΑΑΔΕ προς τον φορολογούμενο (π.χ. όταν εξοφλείται μια δόση της φορολογίας εισοδήματος η ΑΑΔΕ στέλνει email στον φορολογούμενο με το οποίο τον ειδοποιεί να μπει στο πληροφοριακό σύστημα για να «κατεβάσει» την απόδειξη πληρωμής της δόσης). Η επικοινωνία με τις «κλασικές» μεθόδους (επιστολές, επιδόσεις κλπ.) θα γίνεται μόνο κατ’ εξαίρεση, σε πολύ ειδικές περιπτώσεις.

    Το βασικό όφελος από την ψηφιοποίηση των διαδικασιών, πέρα από την επιτάχυνσή τους, είναι η ακριβής αποτύπωσή τους, με αποτέλεσμα
    να μην μπορούν να αμφισβητηθούν δικαστικά ο χρόνος, η μορφή
    και το περιεχόμενο της επικοινωνίας, αποφορτίζοντας παράλληλα και τα Δικαστήρια.

    – Η τήρηση όλων των αρχείων της Φορολογικής Διοίκησης θα πρέπει να γίνεται και ψηφιακά ενώ ψηφιοποιείται παράλληλα το έγχαρτο αρχείο της ΑΑΔΕ που περιλαμβάνει τα έγγραφα που εκδίδει και λαμβάνει.

    Γρηγορότερα η έκδοση φορολογικής ενημερότητας

    Υιοθετείται η διαλειτουργικότητα μεταξύ των φορέων του Δημοσίου ώστε η ΑΑΔΕ να ενημερώνεται για την ύπαρξη ή μη ληξιπρόθεσμων οφειλών του πολίτη και αντίστοιχα να χορηγεί ή μη το πιστοποιητικό φορολογικής ενημερότητας.

    Πρακτικά, με τη ρύθμιση αυτή κυρίως οι ΟΤΑ αλλά και άλλοι φορείς του Δημοσίου θα επικοινωνούν με την ΑΑΔΕ μόνο ηλεκτρονικά (αντί των επιστολών που ανταλλάσσουν σήμερα), είτε για την απαγόρευση απόδοσης της ενημερότητας είτε για την άρση της απαγόρευσης αυτής. Έτσι, αντιμετωπίζονται περιπτώσεις π.χ. που ο φορολογούμενος έχει εξοφλήσει οφειλές προς το Δήμο αλλά δεν μπορεί να πάρει φορολογική ενημερότητα επειδή η ΑΑΔΕ δεν έχει ενημερωθεί για την εξόφληση.

    Συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο για τους φορολογικούς ελέγχους

    Τίθεται ανώτατο χρονικό όριο για την ολοκλήρωση του φορολογικού ελέγχου, κατ’ αρχήν ένα έτος από την κοινοποίηση της εντολής ελέγχου με δυνατότητα παράτασης για 6 μήνες αν εν τω μεταξύ έχει ξεκινήσει ο έλεγχος και άλλους 6 μήνες με την προϋπόθεση αν κατά το διάστημα αυτό είναι εφικτή η ολοκλήρωση του ελέγχου. Σήμερα δεν υπάρχει πρόβλεψη για την μέγιστη διάρκεια του ελέγχου, η οποία προσδιορίζεται από τους υπαλλήλους που τον διενεργούν.

    Αποσαφηνίζονται επίσης οι έννοιες του μερικού, πλήρους, επιτόπιου ή απομακρυσμένου ελέγχου.

    Τέλος, θεσπίζεται η δυνατότητα του ενδιάμεσου προσδιορισμού φόρου, στις περιπτώσεις που συντρέχει συνδυασμός κριτηρίων από τα οποία προκύπτει άμεσος και επικείμενος κίνδυνος φοροδιαφυγής (π.χ. εποχικές νεοσυσταθείσες επιχειρήσεις, ή όταν υπάρχουν συγκεκριμένες ενδείξεις ότι ο φορολογούμενος σκοπεύει να εγκαταλείψει τη χώρα).

    Σήμερα, υπάρχει σε ισχύ σχετική διάταξη για προληπτικό προσδιορισμό του φόρου, η οποία όμως πρακτικά δεν εφαρμόζεται, καθώς αφορά μόνο περιπτώσεις όπου υπάρχει ένδειξη φυγής από τη χώρα. Τώρα πλέον, η διάταξη γίνεται πιο συγκεκριμένη και αποτελεσματική ως προς την εφαρμογή της. Η

    δυνατότητα του ενδιάμεσου προσδιορισμού φόρου κρίθηκε απαραίτητη από την ΑΑΔΕ καθώς παρατηρείται συχνά το φαινόμενο εποχικές νεοσυσταθείσες επιχειρήσεις να λειτουργούν για λίγο χρονικό διάστημα και να κλείνουν από την μια μέρα στην άλλη χωρίς να αποδίδουν ούτε ένα ευρώ φόρο.

    Παραγραφή

    Η κοινοποίηση της πράξης προσδιορισμού φόρου πρέπει να γίνει μέσα στην πενταετία που προβλέπεται για την παραγραφή. Μέχρι τώρα αρκούσε μέσα στην πενταετία να έχει γίνει μόνο η έκδοση της πράξης ενώ στο εξής θα πρέπει να έχει γίνει και η κοινοποίησή της στον φορολογούμενο.

    Πηγή: ΟΤ

  • Σε κρίσιμη καμπή η μάχη των μισθών - Οι προτάσεις των κοινωνικών εταίρων για τον κατώτατο
    Σε κρίσιμη καμπή η μάχη των μισθών - Οι προτάσεις των κοινωνικών εταίρων για τον κατώτατο

    Ο κατώτατος μισθός από φέτος θα ενισχυθεί και με το επίδομα προϋπηρεσίας ( τριετίες) που ξεπάγωσε αν και οι ωφελούμενοι τον πρώτο χρόνο θα είναι ελάχιστοι.

    αββατοκύριακο υπό πίεση θα περάσουν οι επιστημονικές ομάδες των φορέων και των κοινωνικών εταίρων προκειμένου να ολοκληρώσουν τα υπομνήματά τους για τον κατώτατο μισθό και να τα υποβάλουν τη Δευτέρα σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα στην Επιτροπή Συντονισμού.

    Στα υπομνήματά τους οι φορείς λαμβάνουν υπόψη τους τον πληθωρισμό και το ρυθμό ανάπτυξης μεγέθη τα οποία έχουν σημειώσει αυξομειώσεις από τις αρχικές εκτιμήσεις εκτός από τον πληθωρισμό των τροφίμων που παραμένει αμετακίνητος σε υψηλά επίπεδα. Στόχος είναι η στήριξη των χαμηλόμισθων νοικοκυριών σε συνάρτηση με την αντοχή των επιχειρήσεων.

    Η πρόταση της ΓΣΕΒΕΕ

    Συγκεκριμένα η ΓΣΕΒΕΕ θα έχει ως γνώμονα το ποσοστό του πληθωρισμού του 2023 ( 3.6%- 4%) με στόχο την ενίσχυση των εισοδημάτων των χαμηλότερων νοικοκυριών μέρος των οποίων θα επιστρέψει στην κατανάλωση. Η περαιτέρω μείωση των εισφορών δεν είναι στην ατζέντα της συνομοσπονδίας καθώς πιστεύει ότι έχουν ελαχιστοποιηθεί τα περιθώρια ωφέλειας.

    Ωστόσο εμφανίζεται προβληματισμένη όσον αφορά το νέο καθεστώς φορολόγησης των επιχειρήσεων βάσει τεκμηρίων που συνδέεται με τον κατώτατο μισθό. Δηλαδή μια μεγαλύτερη αύξηση του κατώτατου μισθού θα οδηγούσε σε αύξηση της φορολογίας των επιχειρήσεων.

    Επιπλέον στην έκθεσή τους θα ζητήσουν πλήρη κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος. Η ΓΣΕΕ θα προτείνει ποσοστό αύξησης με βάση το 60% του ενδιάμεσου μισθού σε συνάρτηση με τον πληθωρισμό αλλά και την αύξηση της παραγωγικότητας η οποία παραμένει ωστόσο σε χαμηλά επίπεδα.

    «Η ακρίβεια στα τρόφιμα απορροφά το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού των νοικοκυριών με αποτέλεσμα η κατανάλωση άλλων προϊόντων του λιανεμπορίου να έχει μειωθεί και αυτό φάνηκε και στην περίοδο των εκπτώσεων – επισημαίνει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας – Ευτυχώς φέτος η αγορά δεν αντιμετωπίζει την επιβάρυνση από το ενεργειακό κόστος. Όπως πάντα το εμπόριο καταθέτει πρόταση για γενναιόδωρη αύξηση του κατώτατου μισθού, με το σκεπτικό ότι ένα μέρος του ποσοστού της αύξησης θα επιστρέψει στην κατανάλωση. Όμως πρέπει να είμαστε προσεκτικοί τόσο όσον αφορά την αντοχή των μικρών επιχειρήσεων που αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία στη χώρα , όσο και τη φορολογία. Με την αύξηση , η κλίμακα ανεβαίνει και ο μισθωτός μπορεί να χάσει μέρος της ωφέλειας, ιδίως αν δεν έχει παιδιά.»

    Η ίδια η υπουργός Δόμνα Μιχαηλίδη έχει πει πως το ποσοστό αύξησης δεν μπορεί να υπολείπεται του πληθωρισμού ενώ οικονομικοί παράγοντες κοντά στη διαβούλευση πιστεύουν ότι δε μπορεί να είναι λιγότερο από 5%.

    Αν η αύξηση κινηθεί σ΄αυτά τα επίπεδα ο μισθός θα φτάσει στα 820 ευρώ ( 706 καθαρά) από 780 ευρώ (667 καθαρά) σήμερα.

    Ο στόχος της κυβέρνησης

    Αυτό σημαίνει ότι απομένουν 120 με 130 ευρώ έως το 2027, για να επιτευχθεί ο κυβερνητικός στόχος για κατώτατο μισθό στα 950 ευρώ. Συγκεκριμένα θα πρέπει οι αυξήσεις μισθών να είναι κατά μέσο όρο 5% από το 2024 ως και το 2027. Για παράδειγμα αν υποθέσουμε ότι ο μισθός αυξάνεται κάθε χρόνο κατά 5.2% από 780 θα ανέλθει στα 821 το 2024, στα 863 ευρώ το 2025, στα 908 ευρώ το 2026 για να καταλήξει στα 955 ευρώ το 2027.

    Πότε θα εφαρμοστεί η αύξηση

    Πάντως ανεξάρτητα από τα υπομνήματα των φορέων , τον τελικό λόγο στην αύξηση του κατώτατου μισθού έχει το Μέγαρο Μαξίμου. Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η κ. Μιχαηλίδου θα εισηγηθεί το ποσοστό της αύξησης στο υπουργικό συμβούλιο έως τις 22 Μαρτίου και ο νέος μισθός να εφαρμοστεί από την 1η Απριλίου.

    Υπενθυμίζουμε ότι ο κατώτατος μισθός από φέτος θα ενισχυθεί και με το επίδομα προϋπηρεσίας ( τριετίες) που ξεπάγωσε αν και οι ωφελούμενοι τον πρώτο χρόνο θα είναι ελάχιστοι.

    Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ΓΣΕΕ μόλις 1500 αμειβόμενοι με τον κατώτατο μισθό συμπλήρωσαν στο τέλος Ιανουαρίου μία έως τρεις τριετίες και έλαβαν ήδη αυξημένες αποδοχές.

    Εντός του έτους υπολογίζεται ότι περίπου 100.000 θα θεμελιώσουν την αύξηση του 10% ενώ για τους νέους εργαζόμενους, οι πρώτες αυξήσεις θα έρθουν από το 2027 και μετά.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Φορολογικές δηλώσεις: «Αυτόματη» υποβολή για περίπου 1 εκατ. μισθωτούς και συνταξιούχους
    Φορολογικές δηλώσεις: «Αυτόματη» υποβολή για περίπου 1 εκατ. μισθωτούς και συνταξιούχους

    Νέα δεδομένα φέρνει στον τρόπο που θα υποβληθούν οι φορολογικές δηλώσεις περίπου ενός εκατομμυρίου μισθωτών και συνταξιούχων, η νομοθετική ρύθμιση για την αυτόματη υποβολή των δηλώσεων από την Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, κάτι που θα απλοποιήσει τις διαδικασίες και θα βάλει τέλος στις παρατάσεις.

    Σύμφωνα με το διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, η πλατφόρμα για την υποβολή των φετινών φορολογικών δηλώσεων αναμένεται να ανοίξει στα τέλη Μαρτίου και πλέον ένα εκατομμύριο φορολογούμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να την υποβάλουν με ένα «κλικ».

    Συγκεκριμένα, από φέτος οι φορολογούμενοι οι οποίοι απέκτησαν το 2023 εισοδήματα αποκλειστικά από μισθούς και συντάξεις και δεν είχαν καμία μεταβολή στην οικογενειακή ή περιουσιακή τους κατάσταση δεν θα χρειαστεί να συμπληρώσουν τη φορολογική τους δήλωση. Το βασικό έντυπο Ε1 θα είναι έτοιμο προς υποβολή από τη φορολογική διοίκηση.

    Το μόνο που θα έχουν να κάνουν είναι να ελέγξουν εάν τα ποσά που είναι προσυμπληρωμένα όπως μισθοί, συντάξεις, αποδείξεις, δάνεια, κατοικίες, αυτοκίνητα, μεταξύ άλλων.

    Πώς λειτουργεί το νέο σύστημα

    Τρεις επιλογές θα έχουν φέτος οι φορολογούμενοι για τον τρόπο υποβολής της δήλωσης τους.

    Αν το επιθυμούν θα μπορούν να απευθυνθούν στον λογιστή τους, ο οποίος θα κάνει τον έλεγχο και θα οριστικοποιήσει την υποβολή.

    Εναλλακτικά, οι μισθωτοί και συνταξιούχοι που δεν είχαν σημαντικές αλλαγές, μπορούν να ελέγξουν μόνοι τους ότι όλα τα στοιχεία είναι - αυτόματα - συμπληρωμένα σωστά, θα κάνουν κλικ στο κουμπί της υποβολής της δήλωσης. Σε αυτή την περίπτωση, η δήλωση θα εκκαθαριστεί αυτόματα και θα εκδοθεί άμεσα το εκκαθαριστικό σημείωμα.

    Η τρίτη επιλογή είναι να μην ασχοληθούν καθόλου. Συγκεκριμένα, για όσους μισθωτούς και συνταξιούχουν δεν μπουν στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για να ελέγξουν και να υποβάλουν την φορολογική τους δήλωση, στις 30 Ιουνίου η δήλωση θα υποβληθεί αυτόματα. Χωρίς καμία απαιτούμενη ενέργεια. Και σε αυτή την περίπτωση θα εκδοθεί αυτόματα το εκκαθαριστικό σημείωμα.

    Όσον αφορά τον φόρο εισοδήματος, υπενθυμίζεται πως οι υπόχρεοι έχουν τη δυνατότητα να τον εξοφλήσουν σε 8 μηνιαίες δόσεις, από τα τέλη Ιουλίου έως και την τα τέλη Φεβρουαρίου 2025.

    Ενώ όσοι το επιθυμούν, μπορούν να αποπληρώσουν τον φόρο τους εφάπαξ για να έχπουν έκπτωση 3%.

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς