Τρίτη, 17 Ιανουαρίου 2023 09:13

Κατώτατος μισθός: Αυτή είναι η τροπολογία – Τι προβλέπει

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Κατατέθηκε η τροπολογία του υπουργείου Εργασίας για την αύξηση του κατώτατου μισθού για το 2023.

Η τροπολογία προβλέπει επίσπευση της διαδικασίας διαβούλευσηςαπόφασης από πλευράς κυβέρνησης.

Η εισήγηση του υπουργού Εργασίας, Κωστή Χατζηδάκη, αναμένεται να κατατεθεί στο υπουργικό συμβούλιο έως τις αρχές Μαρτίου -δύο μήνες από σήμερα αντί για τον Απρίλιο.

Και αυτό για να ισχύσει ο κατώτατος μισθός από την 1η Απριλίου του 2023 αντί της 1ης Μαΐου, κάτι που έχει ανακοινώσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η διαβούλευση με τους εκπροσώπους επιστημονικών φορέων και κοινωνικούς εταίρους αναμένεται να ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες και θα ολοκληρωθεί μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου, όταν και θα καταθέσουν τις θέσεις τους.

Δείτε την τροπολογία
Πηγή: Cnn.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 17 Ιανουαρίου 2023 09:07

Σχετικά Άρθρα

  • ΣΥΡΙΖΑ: Εκτός του πνεύματος της ΕΕ ο Μητσοτάκης για τον κατώτατο μισθό – Καμία δέσμευση για επέκταση των ΣΣΕ
    ΣΥΡΙΖΑ: Εκτός του πνεύματος της ΕΕ ο Μητσοτάκης για τον κατώτατο μισθό – Καμία δέσμευση για επέκταση των ΣΣΕ

    Ο ΣΥΡΙΖΑ τονίζει πως ο κ. Μητσοτάκης και το υπουργείο Εργασίας δεν έχουν καταλάβει τίποτα από το πνεύμα της Ευρωπαϊκής Οδηγίας, την οποία ακόμη η χώρα μας δεν έχει ενσωματώσει, αν και ήταν υποχρεωτικό

    «Κατώτατο μισθό ‘αλά γαλλικά’ υποσχέθηκε σήμερα, κατά την συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ο κ. Μητσοτάκης, αναλύοντας το νέο τρόπο με τον οποίο θα υπολογίζεται από δω και στο εξής, βάση του γαλλικού μοντέλου, όπως τόνισε», σημειώνει ο τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Γαβρήλος.

    Και υπογραμμίζει πως «η Γαλλία, σύμφωνα με την Eurostat, είχε για το 2024, 1.709€ κατώτατο μισθό και με τις πραγματικές ώρες εργασίας, για όσους εργάζονται με πλήρη απασχόληση, να είναι χαμηλότερες από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο».

    «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη υπόσχεται ο ελληνικός κατώτατος να φτάσει τα 950€, το 2027, όταν μάλιστα οι Έλληνες δουλεύουν τις περισσότερες ώρες σε όλη την ΕΕ και ήδη η αγοραστική τους δύναμη είναι πιο χαμηλά και από τα επίπεδα της Βουλγαρίας», αναφέρει χαακτηριστικά ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ.

    Επικαλούμενος τις δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκης, ο κ. Γαβρήλος αναφέρει πως «από ‘δω και στο εξής οι μισθοί δεν θα μπορούν να πέφτουν, μόνο να ανεβαίνουν, τόνισε ο πρωθυπουργός», για να τονίσει πως «τα τελευταία χρόνια της κρίσης, οι εργαζόμενοι στο δημόσιο έχουν απολέσει πάνω από το 25% της δύναμης του μισθού τους – η μεγαλύτερη απώλεια σε όλες τις χώρες της ΕΕ – και οι Έλληνες αμείβονται 15,7€ την ώρα, όταν μέσος όρος της Ευρωζώνης για το 2023 ήταν στα 35,6 ευρώ».

    «Πόσες ακόμη επικοινωνιακές φιέστες, όπως η σημερινή, μπορεί να αντέξει ο εργαζόμενος;»

    «Ο νέος τρόπος υπολογισμού του κατώτατου μισθού εμπλέκει τον θολό παράγοντα της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας, ενώ διατηρεί την κυβέρνηση σε ρόλο ρυθμιστή της όποιας αύξησης», επισημαίνει, ενώ σημειώνει πως «ο κ. Μητσοτάκης και το επιτελείο του Υπουργείου Εργασίας φαίνεται ότι δεν έχουν καταλάβει τίποτα από το πνεύμα της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2041/2022, την οποία ακόμη η χώρα μας δεν έχει ενσωματώσει, αν και ήταν υποχρεωτικό εδώ και δύο χρόνια».

    Ο κ. Γαβρήλος τονίζει πως «η ΕΕ ζητά ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις. Διαμόρφωση του επιπέδου των μισθών μέσα από συμφωνία των κοινωνικών εταίρων και απαιτεί να ανέβει το ποσοστό κάλυψης των εργαζομένων που εντάσσονται σε Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, στο 80%», σε αντιδιαστολή με την Ελλάδα «των πολιτικών του Κυριάκου Μητσοτάκη», όπου «περίπου το 25% των εργαζομένων καλύπτονται από Συλλογικές Συμβάσεις».

    Παράλληλα, σημειώνει πως «το 50% των νέων θέσεων εργασίας που δημιουργούνται είναι θέσεις επισφάλειας και κακοπληρωμένες: 1 στους 4 εργοδότες, σύμφωνα με τους ελέγχους της Επιθεώρησης Εργασίας, δεν ενσωμάτωσε τις αυξήσεις του κατώτατου μισθού και τις τριετίες».

    «Ο κόσμος της εργασίας έχει δει τα τελευταία χρόνια όχι μόνο να του αφαιρούνται βασικά δικαιώματα αλλά και το σύνολο της ζωής του να υποβαθμίζεται», αναφέρει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, καλώντας το Μαξίμου να αναρωτηθεί «πόσες ακόμη επικοινωνιακές φιέστες, όπως η σημερινή, μπορεί να αντέξει ο Έλληνας εργαζόμενος και πόσο ακόμη εμπαιγμό;».​

    Πηγή: In.gr
  • Μητσοτάκης στο υπουργικό: Θα τηρήσουμε τη δέσμευσή μας και ο κατώτατος μισθός θα φτάσει τα 950 ευρώ
    Μητσοτάκης στο υπουργικό: Θα τηρήσουμε τη δέσμευσή μας και ο κατώτατος μισθός θα φτάσει τα 950 ευρώ

    Την δέσμευση για αύξηση του κατώτατου μισθού το 2027 στα 950 ευρώ, επανέλαβε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της εισήγησής του στο Υπουργικό Συμβούλιο.

    «Όσο καλύτερα πηγαίνει η οικονομία, τόσο θα αυξάνεται ο κατώτατος μισθός και όσο ανεβαίνουν οι τιμές, τόσο θα αντισταθμίζουν αυτήν την αύξηση των τιμών αμοιβές. Ο κατώτατος μισθός είναι στα 830 και θα τηρήσουμε τη δέσμευσή μας να φτάσει στα 950€. Το νέο σύστημα έρχεται ένα ευνοήσει και τους δημοσίους υπαλλήλους με τον εισαγωγικό μισθό να συμβαδίζει με την βασική αμοιβή στη χώρα. Θα συμπαρασύρει τις τριετίες, αλλά και όλα τα επιδόματα που συνδέονται με τον κατώτατο μισθό. Είναι μία σημαντική μεταρρύθμιση που αφορά στο σύνολο των εργαζομένων, οι αποδοχές δεν θα μπορούν να μειώνονται παρά μόνο να αυξάνονται», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός και συνέκρινε τη χώρα μας με το Ηνωμένο Βασίλειο.

    «Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μόλις χθες αναγγέλθηκε ο νέος προϋπολογισμός με πρόσθετα φορολογικά βάρη 40 δισ. λιρών. Στην Ελλάδα είναι αντίστροφη η πορεία: δημοσιονομικά ισορροπημένες πολιτικές και φορολογική δικαιοσύνη που από ευχή γίνεται πραγματικότητα. Όλα τα επόμενα πρόσθετα έσοδα από τη φοροδιαφυγή ανοίγουν τον δρόμο για μείωση φόρων. Η μικρότερη αυθαιρεσία των λίγων σημαίνει μεγαλύτερη ανακούφιση των πολλών», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης

    Σε ό,τι αφορά τα εθνικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπενθύμισε ότι θα έχει συνάντηση με τον πρόεδρο της Κύπρου στο φόντο των σημαντικών συνομιλιών που είχε στον Λευκό Οίκο. «Είναι μια σημαντική αναβάθμιση των σχέσεων της Μεγαλονήσου με τις ΗΠΑ. Ταυτόχρονα είναι μια εξέλιξη στην οποία οδηγεί μια ενεργητική διπλωματία που είναι βασισμένη σε μια συνεργασία Ελλάδας-Κύπρου. Η επίλυση του Κυπριακού είναι μέρος της λύσης μιας εξίσωσης σε μια ευαίσθητη περιοχή του πλανήτη», προσέθεσε.

    Η εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου

    «Καλή σας ημέρα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Θα ξεκινήσω με τη συμπαράστασή μου στη δοκιμαζόμενη Ισπανία, που ήδη θρηνεί σχεδόν 100 θύματα και ζημιές πολλών δισεκατομμυρίων από τις πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες.

    Γεγονός που έρχεται να μας υπενθυμίσει για ακόμα μία φορά ότι κανείς δεν είναι άτρωτος απέναντι στην κλιματική κρίση αλλά προφανώς και να αναδείξει τον ρόλο της πολιτικής προστασίας, της σωστής λειτουργίας του «112» και των προληπτικών εκκενώσεων και βεβαίως της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης όσο και των κοινών δράσεων στη Μεσόγειο, η οποία αποτελεί, εξάλλου, όπως μας λένε οι επιστήμονες, επίκεντρο της κλιματικής κρίσης.

    Είναι ένα πεδίο στο οποίο, όπως ξέρετε, η Ελλάδα πρωτοστατεί, το οποίο θα αποτελέσει και αντικείμενο -πιστεύω- πολύ εκτεταμένων συζητήσεων σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.

    Στη συνεδρίασή μας, τώρα, πρωταγωνιστής είναι η νέα αύξηση του βασικού μισθού, στην προοπτική να φτάσει στα 950 ευρώ, όπως έχουμε δεσμευτεί, το 2027. Αλλά σήμερα θα συζητήσουμε το νέο, μόνιμο σύστημα προσδιορισμού του μετά το 2027.

    Θα έλεγα ότι είναι μια κομβική πρωτοβουλία, καθώς στο εξής θα απαγορεύεται δια νόμου η μείωση του κατώτατου μισθού, ενώ το ύψος της αύξησής του θα καθορίζεται από δύο κριτήρια: από τη μία πλευρά, τον ρυθμό ανάπτυξης και βελτίωσης της παραγωγικότητας της οικονομίας και από την άλλη τον πληθωρισμό, αλλά τον πληθωρισμό ο οποίος πλήττει ειδικά τα χαμηλότερα εισοδήματα.

    Αυτό σημαίνει ότι όσο καλύτερα πηγαίνει η οικονομία, όσο βελτιώνεται η παραγωγικότητα τόσο θα αυξάνεται ο πρώτος μισθός, αλλά και όσο ανεβαίνουν οι τιμές τόσο θα αντισταθμίζουν οι αμοιβές αυτή την αύξηση των τιμών. Εξάλλου, αυτή είναι η πορεία την οποία ακολουθούμε και όλα τα τελευταία χρόνια.

    Να θυμίσω για ακόμα μία φορά ότι ο κατώτατος μισθός ήταν στα 650 ευρώ το 2019, είναι ήδη στα 830 ευρώ, θα τηρήσουμε τη δέσμευσή μας να φτάσει στα 950 ευρώ ως το 2027. Είναι μία αύξηση σχεδόν 50%.

    Ενώ και οι μέσες απολαβές, από 1.036 ευρώ ο στόχος μας είναι -και πιστεύω ότι θα τον πετύχουμε, ενδεχομένως να τον ξεπεράσουμε κιόλας- να φτάσουν τα 1.500 ευρώ το 2027, βελτιωμένες δηλαδή κατά 45%.

    Και βέβαια, να συμπληρώσω ότι το νέο σύστημα έρχεται να ευνοήσει και τους δημόσιους υπαλλήλους, με τον εισαγωγικό τους μισθό να συμβαδίζει πια με τη βασική αμοιβή στη χώρα.

    Θα συμπαρασύρει προφανώς προς τα πάνω και τις τριετίες, αλλά και όλα τα επιδόματα τα οποία συνδέονται με τον κατώτατο μισθό.

    Με άλλα λόγια, είναι μια σημαντική μεταρρύθμιση η οποία αφορά το σύνολο των εργαζόμενων, με επίκεντρο, όπως είπα, την καθοριστική ρήτρα ότι οι αποδοχές πια δεν θα μπορούν να μειώνονται παρά μόνο να αυξάνονται. Είναι μια διασφάλιση η οποία καθιερώνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, θωρακίζοντας το εισόδημα απέναντι σε κάθε απειλή περιορισμού του. Και καθίσταται, πιστεύω, δυνατή χάριν ακριβώς των αποτελεσμάτων της συνολικής οικονομικής μας πολιτικής.

    Είναι μία συνετή πολιτική η οποία, αφότου έκλεισε το τόξο της κρίσης, δημιουργεί τώρα μια σιγουριά, μια ασφάλεια για την επόμενη μέρα, φροντίζοντας όμως παράλληλα και τον έτερο αναγκαίο χώρο της παραγωγής, την επιχειρηματικότητα, την οποία ελαφρύνει από βάρη.

    Σημαίνει ότι πέραν της μείωσης 50 και φόρων που έχουν καταργηθεί, μειωθεί, ως το 2025 οι ασφαλιστικές εργοδοτικές εισφορές θα έχουν αποκλιμακωθεί κατά 5,4 ποσοστιαίες μονάδες. Θα φτάσουμε το 6% ως το 2027, θα έχουμε πλησιάσει ουσιαστικά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο».

    «Η μάχη κατά της φοροδιαφυγής»

    Στη συνέχεια ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε: «Και όλα αυτά, αυτή η συνετή πολιτική της μείωσης των φόρων σε συνδυασμό με την επίτευξη πρωτογενών πλεονασμάτων, επιτυγχάνεται σε μία εποχή όπου σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες τα ελλείμματα αυξάνονται. Βλέπετε τι γίνεται στη Γαλλία, η οποία επιχειρεί να περάσει μέσα από ένα διασπασμένο κοινοβούλιο έναν νέο προϋπολογισμό, με σημαντικές αυξήσεις φόρων αλλά και περιορισμούς δαπανών. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μόλις χθες αναγγέλθηκε ο καινούργιος προϋπολογισμός, με πρόσθετα φορολογικά βάρη ύψους 40 δισεκατομμυρίων λιρών.

    Στην πατρίδα μας η πορεία είναι η αντίστροφη, δικαιώνοντας έτσι τους δύο πυλώνες της προόδου της: δημοσιονομικά ισορροπημένες επιλογές, αλλά και φορολογική δικαιοσύνη.

    Η μάχη κατά της φοροδιαφυγής ήταν πάντα ένα σύνθημα, ένα πολυφορεμένο σλόγκαν στα χείλη όλων των πολιτικών. Νομίζω από ευχή, πια, γίνεται πραγματικότητα, με τα πρώτα έσοδα να ενισχύουν, προφανώς, τους πιο αδύναμους, αλλά όλα τα επόμενα πρόσθετα έσοδα από τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, να ανοίγουν τελικά τον δρόμο για νέες μειώσεις φόρων. Έχουμε, ήδη, προσδιορίσει το τι θα κάνουμε στον προϋπολογισμό του 2025, ώστε η μικρότερη αυθαιρεσία των λίγων να σημαίνει τελικά τη μεγαλύτερη ανακούφιση των πολλών.

    Ο Υπουργός Οικονομικών θα παρουσιάσει επίσης τις αλλαγές στον τρόπο και στον χρόνο υποβολής των φορολογικών δηλώσεων. Αυτές θα γίνονται πλέον σταθερά, και χωρίς να υπάρχει καμία απόκλιση, μεταξύ Μαρτίου και Ιουλίου. Θα βάλουμε, επιτέλους, ένα οριστικό τέλος στο σήριαλ των παρατάσεων, αυξάνοντας όμως και τις εκπτώσεις γι’ αυτούς οι οποίοι τηρούν τις προθεσμίες, αλλά και το Δημόσιο να είναι συνεπές με την πρόβλεψη προστίμων σε όσους κρατικούς λειτουργούς δεν αποστέλλουν εγκαίρως στην ΑΑΔΕ όλα τα απαραίτητα στοιχεία.

    Aνακοίνωσε την ίδρυση ΑΕΙ Παραστατικώ Τεχνών

    Παράλληλα ο πρωθυπουργός η αποκάλυψε την ίδρυση Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών. Όπως επεσήμανε σχετικά: «Από τα θέματα που θα μας απασχολήσουν σήμερα, επιτρέψτε μου να ξεχωρίσω ένα, το οποίο προ κάποιων μηνών, όπως θυμάστε, είχε μετατραπεί σε μία αιτία μεγάλης αναταραχής, αλλά και σε μία παγίδα μιας άθλιας κομματικής εκμετάλλευσης. Μιλώ για την εκπαίδευση και τα επαγγελματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών, ένα πεδίο το οποίο όλοι θα θυμούνται, κυρίως αυτοί οι οποίοι εμπλέκονται περισσότερο, ότι ήταν αρρύθμιστο εδώ και δεκαετίες, και τα κενά του οποίου επέτρεπαν σε κάποιους να κατασκευάζουν μύθους, κρύβοντας τις δίκες τους ευθύνες και κατηγορώντας «τυφλά» την κυβέρνηση». Λοιπόν, σήμερα είναι αυτή η κυβέρνηση που, όπως είχαμε δεσμευτεί, κ. Υπουργέ Παιδείας, κα Υπουργέ Πολιτισμού, έρχεται να απαντήσει και στους στημένους ακτιβισμούς και σε κάποιες «παράφωνες» συναυλίες, με μία γενναία μεταρρύθμιση στον χώρο του σύγχρονου πολιτισμού: για πρώτη φορά στην ιστορία της, η πατρίδα μας θα αποκτήσει Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών. Σε αυτήν θα ενταχθούν οι σχολές του Εθνικού Θεάτρου, της Λυρικής Σκηνής, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, του Ωδείου Θεσσαλονίκης και μαζί η Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης.

    Ταυτόχρονα, όλες οι -πολλές- ιδιωτικές σχολές θεάτρου, μουσικής και χορού που λειτουργούν σήμερα ως επιχειρήσεις τίθενται υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας. Θα μιλήσουν αναλυτικά για το νομοσχέδιο οι δύο συναρμόδιοι Υπουργοί.

    Ξεδιαλύνουμε όλα τα θολά σημεία ενός αρρύθμιστου τοπίου. Καθορίζουμε επαγγελματικές διαδρομές, σαφή προσόντα, επαγγελματικά δικαιώματα και έτσι πιστεύω ότι αναβαθμίζουμε συνολικά το επίπεδο των καλλιτεχνικών σπουδών, δίνοντας και έναν ξεκάθαρο δρόμο για τη σύνδεσή τους με τις υφιστάμενες πανεπιστημιακές σπουδές.

    Σε πείσμα, λοιπόν, της πολιτικής μιζέριας, η χώρα αλλάζει σε όλους τους τομείς με μικρά και μεγάλα βήματα, όλα, πάντως, με τη σφραγίδα της πολιτικής σταθερότητας. Ένα μέγεθος το οποίο, όπως βλέπετε, αποτελεί ζητούμενο για πολλά κράτη και στη χώρα μας δεν πρέπει να θεωρείται ποτέ ένα αυτονόητο δεδομένο.

    Θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον η στάση της αντιπολίτευσης στη Βουλή σε όλα αυτά τα νομοσχέδια τα οποία θα συζητήσουμε σήμερα. Εκεί νομίζω ότι θα φανούν πολλά».

    Η επίλυση του Κυπριακού

    Τέλος, αναφερόμενος στη συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκο Χριστοδουλίδη τόνισε: «Να κλείσω, τέλος, με ένα ζήτημα εξωτερικής πολιτικής -δεν συνηθίζουμε να τα συζητάμε όσο θα έπρεπε στο Υπουργικό Συμβούλιο ίσως. Αμέσως μετά θα έχω μία συνάντηση με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, τον φίλο Νίκο Χριστοδουλίδη, στο φως των χθεσινών σημαντικών συνομιλιών που είχε στον Λευκό Οίκο, στην πρώτη επίσκεψη ηγέτη της Κύπρου εδώ και 28 χρόνια.

    Είναι μία σημαντική απόδειξη της αναβάθμισης των σχέσεων της Μεγαλονήσου με τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και της σημασίας της ως ενός πόλου σταθερότητας σε ένα ασταθές περιβάλλον συγκρούσεων, που δυστυχώς συνεχίζονται στη Μέση Ανατολή.

    Ταυτόχρονα, όμως, νομίζω ότι είναι μία εξέλιξη η οποία καταδεικνύει και τα οφέλη στα οποία οδηγεί μια ενεργητική διπλωματία, η οποία είναι στηριγμένη στον διαρκή συντονισμό Αθήνας και Λευκωσίας.

    Αυτή την ώρα, δεν θέλω να φανώ ούτε αισιόδοξος ούτε απαισιόδοξος, μένω ωστόσο σε μία διαπίστωση: ότι από ένα σημείο διεθνούς ακινησίας, η Κύπρος και η επίλυση του Κυπριακού ζητήματος αντιμετωπίζεται τώρα ως μέρος λύσης στην εξίσωση της πιο ευαίσθητης περιοχής στον παγκόσμιο χάρτη κι ότι αυτή η αλλαγή οπτικής μπορεί να μετουσιωθεί, ελπίζω, και σε μία αλλαγή σελίδας.

    Σταματώ, λοιπόν, εδώ την εισαγωγή μου και νομίζω ότι μπορούμε να περάσουμε στην ημερήσια διάταξη, ξεκινώντας με την νομοθετική πρωτοβουλία για τον κατώτατο μισθό».

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Κατώτατος μισθός: Πώς αλλάζει τα δεδομένα ο νέος μαθηματικός τύπος για τον υπολογισμό του
    Κατώτατος μισθός: Πώς αλλάζει τα δεδομένα ο νέος μαθηματικός τύπος για τον υπολογισμό του

    Ο κατώτατος μισθός θα αναπροσαρμόζεται αυτόματα - Ποια η αντίδραση των κοινωνικών εταίρων στον νέο μαθηματικό τύπο

    Αντίστροφη μέτρηση για τη νομοθέτηση του νέου μοντέλου καθορισμού του κατώτατου μισθού, ο οποίος από το 2028 θα καθορίζεται μέσω ενός μαθηματικού τύπου που θα λαμβάνει υπόψη τον δείκτη παραγωγικότητας όπως και τα επίπεδα του πληθωρισμού.

    Η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, όλο το προηγούμενο διάστημα από όταν έλαβε το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής που είχε συσταθεί για τον νέο τρόπο υπολογισμού του κατώτατου μισθού προχώρησε σε ένα κύκλο επαφών με τους κοινωνικούς εταίρους.

    Το Υπουργείο Εργασίας «τρέχει» και για το ψηφιακό εργαλείο, το οποίο θα συνδράμει στον καθορισμό του κατώτατου μισθού

    Η πλειονότητα αυτών μάλιστα πλην της ΓΣΕΕ, βάσει πληροφοριών δεν έχουν σοβαρές ενστάσεις επί του νέου τρόπου υπολογισμού αλλά μόνο βελτιωτικές προτάσεις, τις οποίες μάλιστα αναμένεται να τις καταθέσουν τις επόμενες ημέρες στο Υπουργείο Εργασίας.

    Κατώτατος μισθός και κοινωνικοί εταίροι

    Σύμφωνα μάλιστα με τις ίδιες πηγές, οι κοινωνικοί εταίροι είναι θετικοί ως προς τον νέο τρόπο υπολογισμού καθώς εμπεριέχει προβλεψιμότητα.

    Άρα οι επιχειρήσεις θα μπορούν να κάνουν σωστούς προγραμματισμούς ως προς την οικονομική τους διαχείριση.

    Τα επόμενα βήματα για τη θεσμοθέτηση του νέου τρόπου υπολογισμού του κατώτατου μισθού έχουν ως εξής:

    1. Αναμένονται οι βελτιωτικές προτάσεις από τους κοινωνικούς εταίρους
    2. Παρουσίαση νομοσχεδίου στο Υπουργικό Συμβούλιο
    3. Δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου
    4. Τοποθέτηση των άλλων κομμάτων επί του νομοσχεδίου
    5. Προς ψήφιση στα μέσα Δεκεμβρίου
    Οι δείκτες της ΕΛΣΤΑΤ

    Η ΕΛΣΤΑΤ πάντως έχει ήδη σηκώσει τα «μανίκια» για τη δημιουργία των δεικτών που θα λαμβάνει υπόψη ο μαθηματικός τύπος του κατώτατου μισθού και θα πρέπει να είναι έτοιμοι τουλάχιστον το 2027.

    Στο προτεινόμενο σύστημα, ο καθορισμός και η αναπροσαρμογή του νομοθετημένου κατώτατου μισθού και ημερομισθίου θα γίνεται αυτόματα, με βάση συντελεστή που προκύπτει από το άθροισμα α) του ετήσιου ποσοστού μεταβολής του δείκτη τιμών καταναλωτή μεταξύ της 1ης Ιουλίου του προηγούμενου έτους και της 30ής Ιουνίου του τρέχοντος για το χαμηλότερο 20% της εισοδηματικής κατανομής των νοικοκυριών και β) του ημίσεως του ετήσιου ποσοστού μεταβολής της αγοραστικής δύναμης του γενικού δείκτη μισθών κατά την ίδια χρονική περίοδο.

    Μόνο ανοδική πορεία για τον κατώτατο μισθό

    Το βασικότερο σημείο πάντως για τον κατώτατο μισθό είναι πως από το 2028 δεν θα μπορεί να μειωθεί. Σε περίπτωση που ο τιμάριθμος, μαθηματικός τύπος που θα προκύπτει θα είναι αρνητικός λόγω άσχημων οικονομικών εξελίξεων, ο κατώτατος μισθός δεν θα μειώνεται απλά θα μένει σταθερός. Δηλαδή ο κατώτατος μισθός θα ακολουθεί μόνο ανοδική πορεία.

    Η κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές ότι επιθυμεί ο κατώτατος μισθός να φθάσει τα 950 ευρώ το 2027 που σημαίνει πως η βάση που θα υπάρχει το 2028,θα είναι τα 950 ευρώ.

    Έτσι εάν τότε ο μαθηματικός τύπος θα έχει θετικό αποτέλεσμα ο κατώτατος μισθός θα συνεχίσει να ακολουθεί την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών ειδάλλως θα παραμείνει σταθερός.

    Παράλληλα, το Υπουργείο Εργασίας «τρέχει» και για το ψηφιακό εργαλείο, το οποίο θα συνδράμει στον καθορισμό του κατώτατου μισθού.

    Πρόκειται για project ύψους 1,3 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει ενταχθεί στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης.

    Η σύμβαση για το έργο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αφορά στον σχεδιασμό, ανάπτυξη και εφαρμογή ενός ψηφιακού μηχανισμού συγκέντρωσης και ανάλυσης στοιχείων καθώς και τη διασφάλιση των κατάλληλων υπολογιστικών εφαρμογών, ώστε να εξάγεται εμπεριστατωμένα ο νόμιμος κατώτατος μισθός και το νόμιμο κατώτατο ημερομίσθιο για πλήρη απασχόληση, για τους υπαλλήλους και τους εργατοτεχνίτες όλης της χώρας.

    Με τον τρόπο αυτό ο κατώτατος μισθός θα είναι πλέον ανεξάρτητος και από τον κάθε πολιτικό κύκλο της εκάστοτε κυβέρνησης, καθώς θα βασίζεται στα πραγματικά δεδομένα της αγοράς εργασίας και της οικονομίας.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • Κεραμέως: Στα 950 ευρώ ο κατώτατος μισθός μέχρι το 2027 - Αύξηση 46% από το 2019
    Κεραμέως: Στα 950 ευρώ ο κατώτατος μισθός μέχρι το 2027 - Αύξηση 46% από το 2019

    Αύξηση της τάξεως του 46% αναμένεται να έχει σημειωθεί στον κατώτατο μισθό μέχρι το 2027 από το 2019 που ανήλθε στην εξουσία η Νέα Δημοκρατία, καθώς όπως σημειώνει η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, έως το τέλος της τετραετίας ο κατώτατος μισθός θα φτάνει στα 950 ευρώ.

    «Έχει να κάνει και με το θέμα της ακρίβειας. Ακούμε, ευλόγως, πάρα πολλές ανησυχίες, ακούμε σκέψεις σχετικά με το πού πάνε οι τιμές. Γίνονται προσπάθειες σχετικά με το ζήτημα αυτό, σημαντικές προσπάθειες» ανέφερε η υπουργός αναφορικά για το κατά πόσο οι αυξήσεις στους μισθούς γίνονται αισθητές στην καθημερινότητα των πολιτών και πρόσθεσε πως «ο μαθηματικός τύπος θα λαμβάνει υπ' όψιν το πόσο ανεβαίνουν οι τιμές. Όσο ανεβαίνουν οι τιμές, θα ανεβαίνει και ο κατώτατος μισθός. Επίσης, θα λαμβάνει υπ' όψιν γενικότερα την οικονομία της χώρας μας».

    Παράλληλα, στη συνέντευξή της στο MEGA η κα Κεραμέως υπογράμμισε πως «τα τελευταία χρόνια, είχαμε μείωση στις ασφαλιστικές εισφορές κατά 5,5 ποσοστιαίες μονάδες. Αυτό σημαίνει μια μεγαλύτερη ευελιξία και μια μεγαλύτερη δυνατότητα να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας. Την τελευταία πενταετία, έχουν δημιουργηθεί 500.000 νέες θέσεις εργασίας», τόνισε.

    Από 2,2% έως 2,5% οι αυξήσεις στις συντάξεις

    Ως προς τις επικείμενες αυξήσεις στις συντάξεις, που θα εφαρμοστούν από τον Ιανουάριο του 2025, δήλωσε ότι σωρευτικά την τελευταία τριετία έχει σημειωθεί μια αύξηση που θα ξεπεράσει το 13%. Μάλιστα, επεσήμανε ότι, από την 1η Ιανουαρίου 2025, θα υπάρξει αύξηση από 2,2% έως 2,5% οριζοντίως στους συνταξιούχους, διευκρινίζοντας ότι το ακριβές ύψος της αύξησης εξαρτάται από τα οικονομικά στοιχεία, τα οποία θα γνωστοποιηθούν εντός Νοεμβρίου «τα οποία επί του παρόντος δείχνουν να είναι ενθαρρυντικά».

    Τι αλλάζει στην Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων

    Αναφερόμενη για τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο στην Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων, η κα Κεραμέως δήλωσε ότι, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, θα υπάρξει νομοθετική παρέμβαση, η οποία αφορά συνταξιούχους που λαμβάνουν πάνω από 1.400 ευρώ και είναι υπόχρεοι καταβολής της εισφοράς.

    Η στρέβλωση, όπως τη χαρακτήρισε η υπουργός, η οποία βαίνει προς διόρθωση, εντοπίζεται στο γεγονός ότι, εξαιτίας της οριζόντιας αύξησης, που δίνεται στις συντάξεις, ορισμένοι συνταξιούχοι αλλάζουν κλίμακα, που συνεπάγεται μεγαλύτερο συντελεστή Εισφοράς Αλληλεγγύης, με αποτέλεσμα, αντί να βλέπουν αύξηση στη σύνταξή τους, να παρατηρείται μείωση.

    Προανήγγειλε δε ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση θα τεθεί σε εφαρμογή, πριν από τα Χριστούγεννα, με την καταβολή των συντάξεων Ιανουαρίου, οι οποίες προκαταβάλλονται τον Δεκέμβριο.

    Ανέφερε επίσης ότι, το ίδιο διάστημα, θα καταβληθεί και το επίδομα προσωπικής διαφοράς, που έχει εξαγγείλει ο πρωθυπουργός και αφορά στους συνταξιούχους που έχουν προσωπική διαφορά και λαμβάνουν άθροισμα συντάξεων έως 1.600 ευρώ.

    Αναφορικά με την ανεργία, η υπουργός τόνισε ότι, για πρώτη φορά τα τελευταία 15 χρόνια, έχει υποχωρήσει σε μονοψήφιο αριθμό και, συγκεκριμένα, στο 9% και προανήγγειλε στοχευμένες δράσεις, οι οποίες θα εστιάσουν στους νέους, τις γυναίκες, τα άτομα με αναπηρία και τους συνταξιούχους, όπου εντοπίζεται σημαντικός αριθμός πολύτιμου αναξιοποίητου ανθρώπινου δυναμικού.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Η αύξηση του κατώτατου μισθού θα φτάσει το 46%
    Η αύξηση του κατώτατου μισθού θα φτάσει το 46%

    Η κυβέρνηση έχει εστιάσει τα τελευταία χρόνια στην αύξηση του κατώτατου μισθού και στη στήριξη των εργαζομένων στην Ελλάδα, σύμφωνα με την υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως.

    Σε συνέντευξη που παραχώρησε το πρωί της Πέμπτης 17/10, η υπουργός επισήμανε πως «Παραλάβαμε το 2019 τον κατώτατο μισθό στα 650 ευρώ και, σήμερα, είναι ήδη στα 830 ευρώ».

    Αυτό σηματοδοτεί αύξηση της τάξης του 28% και η δέσμευση είναι να φτάσει στα 950 ευρώ το 2027, στο τέλος της τετραετίας, εξήγησε.

    «Συνολικά, η αύξηση του κατώτατου μισθού θα σημειώσει αύξηση 46%» κατέληξε.
    Τι προβλέπει η ευρωπαϊκή οδηγία

    Η υπουργός Εργασίας αναφέρθηκε στην ευρωπαϊκή οδηγία, επισημαίνοντας ότι στόχος της είναι η διασφάλιση επαρκών κατώτατων μισθών και η ενίσχυση των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Η οδηγία προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα για θέσπιση μηχανισμού αυτόματης αναπροσαρμογής του κατώτατου μισθού.

    «Αναπροσαρμογή σημαίνει μόνο αύξηση. Ρητά η οδηγία προβλέπει ότι δεν μπορεί να υπάρξει μείωση του κατώτατου μισθού. Τα 950 ευρώ θα είναι η βάση το 2027. Αυτό που συζητάμε στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής οδηγίας είναι το πώς θα αυξάνεται, μετά το 2027, ο κατώτατος μισθός», διευκρίνισε η κα Κεραμέως.

    Όπως τόνισε η ίδια, στο πόρισμά της, η Επιστημονική Επιτροπή προτείνει τη χρήση ενός μαθηματικού τύπου, όπως συμβαίνει και σε άλλες οκτώ χώρες της Ε.Ε. για τον προσδιορισμό του κατώτατου μισθού. Σύμφωνα με την εισήγηση της Επιτροπής, όσο αυξάνονται οι τιμές στην αγορά, θα αυξάνεται και ο κατώτατος μισθός. «Ναι, έχουμε ζήτημα ακρίβειας και εκεί μπαίνει ο μαθηματικός τύπος και τι λέει; Αν τα ευάλωτα νοικοκυριά είναι αντιμέτωπα με υψηλές τιμές, να ανεβαίνει και ο κατώτατος μισθός. Λέει να λαμβάνουμε υπ' όψιν τις πληθωριστικές τάσεις, αλλά και την παραγωγικότητα της οικονομίας μας», υπογράμμισε η υπουργός και προσέθεσε ότι, αν ο συντελεστής οδηγεί σε μείωση, δεν θα γίνεται αναπροσαρμογή. Η συζήτηση που κάνουμε είναι για το πώς και πόσο θα ανεβαίνει ο κατώτατος μισθός πάνω από τα 950 ευρώ, μετά το 2027» συμπλήρωσε η υπουργός Εργασίας.

    Ο διάλογος έχει ξεκινήσει

    Αναφερόμενη στον διάλογο που έχει ανοίξει επ’ αυτού με τους κοινωνικούς εταίρους, η κα Κεραμέως σημείωσε ότι αντιλαμβάνεται τη θέση αρχής τους, σύμφωνα με την οποία ο κατώτατος μισθός θα πρέπει να καθορίζεται σε επίπεδο ελεύθερης συλλογικής διαπραγμάτευσης, ωστόσο, όπως διευκρίνισε, στη χώρα μας υπάρχει δυσκολία στο να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να συμφωνήσουν εργαζόμενοι και εργοδότες.

    «Θέλουμε ως κυβέρνηση να ενθαρρύνουμε τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και, γι’ αυτό, το επόμενο διάστημα, θα ανοίξω έναν ευρύτατο διάλογο, για να βρούμε τρόπους, με τους οποίους μπορούμε και εμείς ως Πολιτεία να ενθαρρύνουμε τις συλλογικές διαπραγματεύσεις» διαβεβαίωσε η υπουργός.

    Στη συνέχεια, η κα Κεραμέως ανέφερε περαιτέρω λόγους για τους οποίους ενδείκνυται ένας αντικειμενικός μηχανισμός αύξησης κατώτατου μισθού και όχι ελεύθερη συλλογική διαπραγμάτευση.

    «Πρώτον, γιατί ο αυτόματος μηχανισμός στη βάση αντικειμενικών δεικτών της οικονομίας προσφέρει προβλεψιμότητα και για τους εργαζόμενους και τον οικογενειακό τους προγραμματισμό, αλλά και για τον προγραμματισμό των επιχειρήσεων, δεύτερον λαμβάνει υπ' όψιν αντικειμενικά στοιχεία της οικονομίας, όπως η αύξηση τιμών και η παραγωγικότητα της οικονομίας, τρίτον ο νομοθετικά προσδιοριζόμενος κατώτατος μισθός είναι η πολιτική που ακολουθούν 22 από τις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, τέταρτον, οι κοινωνικοί εταίροι δεν εκπροσωπούν όλα τα στρώματα της κοινωνίας, π.χ. τους ανέργους, που επηρεάζονται από τη διαμόρφωση του κατώτερου μισθού».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Κεραμέως: Μέχρι το 2027 ο κατώτατος μισθός θα φτάσει τα €950
    Κεραμέως: Μέχρι το 2027 ο κατώτατος μισθός θα φτάσει τα €950

    Η υπουργός αναφέρθηκε και στον μηχανισμό αυτόματης αύξησης των βασικών αποδοχών που θα ισχύσει από το 2028 με βάση τον πληθωρισμό

    «Μέχρι το 2027 θα έχουμε το 950, δηλαδή το 950 είναι ο κατώτατος μισθός που θα οριστεί μέχρι το 2027 και τώρα αυτό που συζητάμε στο πλαίσιο ευρωπαϊκής οδηγίας είναι πώς θα αυξάνεται μετά το 2027 ο κατώτατος μισθός. Εκεί λοιπόν έρχεται μια επιστημονική επιτροπή η οποία προτείνει τη χρήση ενός μαθηματικού τύπου, όπως κάνουν και άλλες οκτώ χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, για να προσδιορίζεται με τον τρόπο αυτό ο κατώτατος μισθός» τόνισε η υπουργός Εργασίας αναφορικά με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στον υπολογισμό του κατώτατου μισθού.
    Όπως είπε η Νίκη Κεραμέως - μιλώντας στην ΕΡΤ - οι αλλαγές θα ισχύσουν για τις βασικές αποδοχές του 2028, ενώ την ίδια ώρα αναφέρθηκε και στην πρόθεση της κυβέρνησης να ενισχύσει τις συλλογικές διαπραγματεύσεις.
    Με κατώτατο μισθό, όπως είναι η κυβερνητική δέσμευση για το 2027 στα 950 ευρώ, oι βασικές αποδοχές, όπως σημείωσε η υπουργός Εργασίας, θα έχουν συνολικά αυξηθεί κατά 46% συγκριτικά με το 2019.

    Η υπουργός αναφέρθηκε και στον μηχανισμό αυτόματης αύξησης των βασικών αποδοχών που θα ισχύσει από το 2028 με βάση τον πληθωρισμό και την παραγωγικότητα, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους για την ενσωμάτωση στο εθνικό μας δίκτυο της σχετικής κοινοτικής οδηγίας.
    Ερωτηθείσα για το αν οι επιχειρήσεις αντέχουν την αύξηση του μισθολογικού κόστους, η Νίκη Κεραμέως τόνισε ότι έχει εκπονηθεί σχέδιο μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών και υπενθύμισε ότι οι ασφαλιστικές εισφορές έχουν ήδη μειωθεί κατά 5.5% από το 2019.

    Αναφερόμενη τέλος, στην πάγια θέση των κοινωνικών εταίρων για ελεύθερη, μεταξύ τους διαπραγμάτευση, σε ό,τι αφορά τα μισθολογικά της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, η κ.Κεραμέως εκτίμησε ότι υπάρχουν δυσκολίες στο να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι εργοδότες και εργαζόμενοι, προσθέτοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η ενίσχυση των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Οι αυξήσεις στο Δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα
    Οι αυξήσεις στο Δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα

    Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανά κλιμάκιο και βαθμίδα εκπαίδευσης ? Ποια η εξέλιξη μέχρι το 2027, όταν θα υπάρχει σύγκλιση κατώτατων και εισαγωγικών αποδοχών

    Με την αύξηση του κατώτατου μισθού (στα 870 ευρώ) θα συνδεθούν από τον ερχόμενο Απρίλιο οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων, με στόχο ο εισαγωγικός μισθός στο Δημόσιο να φτάσει το 2027 στα 950 ευρώ. Παράλληλα, από το 2027 ο κατώτατος μισθός του ιδιωτικού τομέα θα συνδεθεί με αλγόριθμο.

    Αυξάνεται από τον Απρίλιο του νέου έτους ο κατώτατος μισθός στον ιδιωτικό τομέα από τα 830 ευρώ σήμερα στα 870 ευρώ, με κυβερνητικό στόχο να ανέλθει στα 950 ευρώ μέχρι τον Απρίλιο του 2027, συμπαρασύροντας αυτόματα προς τα πάνω τις τριετίες και πολλά επιδόματα. Ο κατώτατος μισθός στον ιδιωτικό τομέα ανέρχεται σήμερα σε 830 ευρώ και στόχος είναι να ανέλθει σε 950 ευρώ τον Απρίλιο του 2027. Απομένουν δηλαδή 120 ευρώ μέχρι τον τελικό στόχο του 2027, που σημαίνει ότι για τα έτη 2025, 2026 και 2027 θα αυξάνεται κατά 40 ευρώ κάθε χρόνο.

    Από πού θα προκύπτει

    Σύμφωνα με πληροφορίες, φαίνεται ότι έχει κλειδώσει ο αλγόριθμος που θα υιοθετηθεί για τον καθορισμό επαρκούς νομοθετημένου μισθού και ημερομισθίου από το 2027 και θα προκύπτει από το άθροισμα:

    α) του ετήσιου ποσοστού μεταβολής του δείκτη τιμών καταναλωτή μεταξύ της 1ης Ιουλίου του προηγούμενου έτους και της 30ής Ιουνίου του τρέχοντος για το χαμηλότερο 20% της εισοδηματικής κατανομής των νοικοκυριών, και

    β) το 50% του ετήσιου ποσοστού μεταβολής της αγοραστικής δύναμης του γενικού δείκτη μισθών κατά την ίδια χρονική περίοδο.

    Σε περίπτωση που ο συντελεστής οδηγεί σε μείωση του νομοθετημένου κατώτατου μισθού ή ημερομισθίου, δεν γίνεται αναπροσαρμογή. Ο δείκτης θα τεθεί σε διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους τον Νοέμβριο, πριν από την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή.

    Δημόσιοι υπάλληλοι

    Από τον Απρίλιο του 2025 οι δημόσιοι υπάλληλοι αναμένεται να δουν αυξήσεις στους μισθούς τους, καθώς οι αποδοχές τους θα συνδεθούν με την αύξηση του κατώτατου μισθού.

    Ο στόχος της κυβέρνησης είναι ο εισαγωγικός μισθός στο Δημόσιο να ανέλθει στα 950 ευρώ (το 2027) μαζί με τον κατώτατο μισθό. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα χρειαστεί να υπάρξει μια ετήσια μεσοσταθμική αύξηση στους μισθούς του Δημοσίου κατά περίπου 3,9% με 4%. Αυτό μεταφράζεται σε μια μέση μηνιαία αύξηση περίπου 33 ευρώ, η οποία θα αφορά όλους τους δημοσίους υπαλλήλους, ανεξαρτήτως κλιμακίου.

    Από τη στιγμή που ο κατώτατος μισθός στον ιδιωτικό τομέα (σήμερα στα 830 ευρώ) θα φτάσει τα 950 ευρώ το 2027, ο εισαγωγικός μισθός στο Δημόσιο (σήμερα 850 ευρώ) ανεβαίνει μεσοσταθμικά, ώστε να γεφυρωθεί το «χάσμα» που δημιουργείται από τη νέα αύξηση που προγραμματίζεται εντός του 2025. Ειδικότερα, προβλέπεται συνολική μεικτή αύξηση 100 ευρώ στους μισθούς του Δημοσίου, σταδιακά έως το 2027, ώστε ο εισαγωγικός να φτάσει τα 950 ευρώ και να μην υπολείπεται του νέου κατώτατου μισθού στον ιδιωτικό τομέα.

    Και πρόσθετες

    Χιλιάδες πολιτικοί υπάλληλοι και λειτουργοί του Δημοσίου θα ωφεληθούν με πρόσθετες αυξήσεις στις αποδοχές τους, καθώς το 2025 θα εφαρμοστούν και τα ακόλουθα μέτρα εισοδηματικών ενισχύσεων:

    1. Διεύρυνση του επιδόματος επίτευξης στόχων.

    2. Αύξηση κατά 20% της αποζημίωσης των νυχτερινών των ενστόλων από 1/1/2025. Η ωριαία αποζημίωση θα ανέλθει από τα 2,77 στα 3,33 ευρώ ανά ώρα.

    3. Κίνητρο προσέλκυσης γιατρών σε προβληματικές και άγονες περιοχές (200 έως 600 ευρώ μηνιαίως, ανάλογα με την ειδικότητα και την περιοχή). Αφορά 3.300 γιατρούς του ΕΣΥ

  • Βουλή: Τροπολογία κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για την προστασία των δανειοληπτών και της α' κατοικίας - Τι προτείνει
    Βουλή: Τροπολογία κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για την προστασία των δανειοληπτών και της α' κατοικίας - Τι προτείνει

    Κατατέθηκε η τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία στο σ/ν Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Νέο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και συμπληρωματικές διατάξεις».

    Η τροπολογία προβλέπει:

    - Το προϊόν του εξωδικαστικού μηχανισμού για τους ευάλωτους να είναι υποχρεωτικό και για τον δανειστή.

    - Τη δυνατότητα του δανειολήπτη να έχει γνώση των προτάσεων ρύθμισης.

    - Πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας από την οριστική υποβολή της αίτηση.

    Αναλυτικά η τροπολογία:

    ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ

    ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

    «ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

    Θέμα: «Κατάργηση της δυνατότητας απόρριψης μη ικανοποιητικής πρότασης ρύθμισης από μέρους των πιστωτών – Κατοχύρωση πλήρους και αναλυτικής ενημέρωσης του αιτούντος δανειολήπτη όλων των στοιχείων πρότασης και αντιπρότασης ρύθμισης – Επιβολή αναστολής εκτέλεσης από την οριστική υποβολή αίτησης εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης όλων των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης»

    Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

    1. Σύμφωνα με το άρθρο 66 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων που η διάταξη επιφέρει στο άρθρο 14 παρ. 3 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τον ν. 5072/2023 ρητώς ορίζεται ότι «…3. Για οφειλέτες που πληρούν τα κριτήρια του ευάλωτου, σύμφωνα με την περ. α) του άρθρου 217 και έχουν εκδώσει βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη, σύμφωνα με την περ. β) του ίδιου άρθρου, τεκμαίρεται η συναίνεση του συνόλου των πιστωτών, επί της παραγόμενης αντιπρότασης πιστωτών, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2Α του άρθρου 71, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοδοτικών φορέων, του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή, η πρόταση ρύθμισης που προκύπτει στη βάση της αντιπρότασης πιστωτών προσφέρεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας στον οφειλέτη εντός της προθεσμίας του άρθρου 16 και ο οφειλέτης δύναται να την αποδεχθεί ή να την απορρίψει. Σε περίπτωση αποδοχής, υπογράφεται η αυτομάτως παραγόμενη σύμβαση αναδιάρθρωσης, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14. Η άσκηση ανακοπής κατά της πρότασης ρύθμισης του προηγούμενου εδαφίου, επιτρέπεται εντός είκοσι (20) ημερών από την εξαγωγή της πρότασης ρύθμισης, ενώπιον του κατά τόπον αρμόδιου Ειρηνοδικείου. Λόγοι της ανακοπής είναι αποκλειστικά: α) η ανακρίβεια των στοιχείων που έχει υποβάλει ο οφειλέτης, και β) η μειωμένη ικανοποίηση της απαίτησης του πιστωτή σε σχέση με την ικανοποίηση που θα προέκυπτε από την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης.

    Η συζήτηση της ανακοπής προσδιορίζεται υποχρεωτικά εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κατάθεσή της και η επίδοση γίνεται εντός πέντε (5) ημερών από την κατάθεση της ανακοπής. Ως επίδοση προς τον οφειλέτη και τους λοιπούς πιστωτές νοείται και η υποβολή αντιγράφου της ανακοπής στην πλατφόρμα του μηχανισμού. Η ανακοπή συζητείται κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων και η απόφαση του Ειρηνοδικείου δεν υπόκειται σε έφεση…».

    Με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις κατοχυρώνεται η συναίνεση του πιστωτή στην περίπτωση του ευάλωτου δανειολήπτη καθώς καταργείται η δυνατότητα που παρέχεται στον πιστωτή να προσφύγει δικαστικά εάν η πρόταση δεν τον ικανοποιεί ή/και δεν είναι προς το οικονομικό συμφέρον του όπως θεσπίστηκε με το άρθρο 66 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων που αυτές επιφέρουν στο άρθρο 14 παρ. 3 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023.

    Η σκοπιμότητα της ως άνω ρύθμισης δικαιολογείται από λόγους τήρησης των συνταγματικών αρχών της ισότητας των πολιτών και της ισονομίας. Καθίσταται σαφές ότι δεν κατοχυρώνεται η υποχρεωτικότητα της συναίνεσης του πιστωτή ακόμη και στην περίπτωση του ευάλωτου δανειολήπτη καθώς παρέχεται η δυνατότητα στον πιστωτή να απορρίψει την αυτοματοποιημένη πρόταση ρύθμισης και να προσφύγει δικαστικά εάν η πρόταση δεν είναι συμφέρουσα. Δεν θα πρέπει να προβλέπεται η δυνατότητα προσφυγής ενώπιον δικαστηρίων σε περίπτωση που μοναδικός λόγος απόρριψης της πρότασης από τους πιστωτές αποτελεί το γεγονός ότι η πρόταση δεν ικανοποιεί ή/και δεν είναι προς το οικονομικό συμφέρον του fund και αντίθετα θα πρέπει να επιτρέπεται η προσφυγή ενώπιον δικαστηρίων για λόγους περιοριστικά αναφερόμενους και ορισμένους στον νόμο, ήτοι μόνο σε περίπτωση ανειλικρινούς δήλωσης του οφειλέτη ή τέλεσης τελεσιδίκως κάποιου αδικήματος κ.ο.κ.

    2. Σύμφωνα με το άρθρο 67 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων οι διατάξεις επιφέρουν στο άρθρο 16 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023 ρητώς ορίζεται ότι «…1. Αν δεν υπογραφεί η σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης, η διαδικασία θεωρείται περατωθείσα ως άκαρπη. Σε περίπτωση που τίθεται από αρμόδια υπηρεσία προθεσμία θεραπείας κατά την περ. δ’ της παρ. 2 του άρθρου 21, η ανωτέρω προθεσμία παρατείνεται για δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες. Σε κάθε περίπτωση, εντός της προθεσμίας του παρόντος άρθρου, οι συμμετέχοντες πιστωτές, που είναι χρηματοδοτικοί φορείς, έχουν τη δυνατότητα να απορρίψουν την αίτηση του οφειλέτη και να μην καταθέσουν πρόταση ρύθμισης. Με την κοινοποίηση της απόρριψης και της αιτιολογίας αυτής, η διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης περαιώνεται άμεσα ως άκαρπη. Αν στην κατά τα ανωτέρω δίμηνη προθεσμία μεσολαβεί ο μήνας Αύγουστος, εφαρμόζεται αναλογικά η παρ. 2 του άρθρου 147 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (Α’ 182, π.δ. 503/1985) και το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται.

    2. Αν δεν τηρηθεί η προθεσμία της παρ. 1, ιδίως λόγω διορθώσεων στην αίτηση ή λόγω χορήγησης παρατάσεων ή αναζήτησης συμπληρωματικών εγγράφων, πριν τη χορήγηση της πρότασης αναδιάρθρωσης, τα στοιχεία οφειλών της αίτησης του οφειλέτη για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών του αντλούνται εκ νέου και η αίτηση επικαιροποιείται με τις οφειλές που ισχύουν κατά την ημερομηνία της εκ νέου άντλησης…»

    Αναφορικά με την προτεινόμενη τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 16 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023 καθίσταται σαφές ότι ο δανειολήπτης δεν ενημερώνεται για το σύνολο και κάθε στοιχείο του περιεχομένου της πρότασης παρά μόνο για την απόρριψη και την αιτιολογία, γεγονός το οποίο συνιστά ευθεία παραβίαση της αρχής της ισότητας και αποστερεί από τον δανειολήπτη την δυνατότητα να προσκομίσει την πρόταση αυτή σε φυσικό δικαστή. Ο δανειολήπτης εφόσον εμπλέκεται άμεσα στην διαδικασία θα πρέπει να γνωρίζει υποχρεωτικά λεπτομερώς όλα τα στοιχεία της πρότασης του αυτοματοποιημένου συστήματος και της αντιπρότασης αναλυτικά για να έχει τη νομική δυνατότητα αφενός μεν να αποδείξει ενώπιον δικαστηρίου την καταχρηστικότητα τυχόν απόρριψης και την προσχηματική άρνηση συνυπογραφής της προτεινόμενης ρύθμισης του servicer και αφετέρου δε ότι εμπίπτει στις προϋποθέσεις ρύθμισης του Νόμου. Επομένως στερείται νομικής βασιμότητας και είναι παράνομη η άγνοια αυτή του δανειολήπτη.

    3. Σύμφωνα με το άρθρο 18 του ν.4738/2020 όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 84 παρ.2 Ν.4821/2021 (ΦΕΚ Α 134/31.07.2021) και όπως τροποποιήθηκε και διαμορφώθηκε εκ νέου με το άρθρο 41 παρ.1 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) ρητώς ορίζεται ότι «…Από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη, καθώς και η ποινική δίωξη για τα αδικήματα του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43) και του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 (Α’ 136) αναφορικά με τις οφειλές των οποίων ζητείται η ρύθμιση. Εάν συντρέξει περίπτωση αναστολής της προθεσμίας για το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου, σύμφωνα με το άρθρο 16, το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται στην αναστολή. Κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος, χωρίς να ισχύει ο χρονικός περιορισμός της παρ. 2 του άρθρου 113 του Ποινικού Κώδικα. Η αναστολή της παρούσας δεν καταλαμβάνει την διενέργεια πλειστηριασμού, ο οποίος έχει προγραμματισθεί εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης από τον οφειλέτη, καθώς και οποιαδήποτε διαδικαστική ενέργεια προπαρασκευαστική της διενέργειας πλειστηριασμού από ενέγγυο πιστωτή (περιλαμβανομένης και της κατάσχεσης). Η αναστολή παύει με την τυχόν κοινοποίηση προς τον οφειλέτη της απόφασης μη υποβολής πρότασης συμφωνίας αναδιάρθρωσης ή με την καθ’ οιονδήποτε τρόπον απόρριψη της αίτησης…»

    Αναφορικά με την προτεινόμενη τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 18 του ν.4738/2020 είναι απαραίτητο για την προστασία των αιτούντων δανειοληπτών να επιβάλλεται αυτοδικαίως αναστολή εκτέλεσης από την οριστική υποβολή της αίτησης εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16 χωρίς χρονικούς περιορισμούς. Κατοχυρώνεται η αυτοδίκαιη αναστολή εκτέλεσης από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, συμπεριλαμβανομένης της λήψης αναγκαστικών μέτρων, της συνέχισης της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη αλλά και της διενέργεια πλειστηριασμού ο οποίος έχει προγραμματισθεί εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης από τον οφειλέτη, καθώς και οποιαδήποτε διαδικαστική ενέργεια προπαρασκευαστική της διενέργειας πλειστηριασμού από ενέγγυο ή ανέγγυο πιστωτή (περιλαμβανομένης και της κατάσχεσης)

    Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

    Άρθρα…

    1. Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 14 ν. 4738/2020, όπως έχει διαμορφωθεί με το άρθρο 66 του νόμου 5072/2023

    Η παρ. 3 του άρθρου 14 του ν. 4738/2020, όπως ισχύει σήμερα, τροποποιείται και διαμορφώνεται ως εξής:

    «3. Για οφειλέτες που πληρούν τα κριτήρια του ευάλωτου, σύμφωνα με την περ. α) του άρθρου 217 και έχουν εκδώσει βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη, σύμφωνα με την περ. β) του ίδιου άρθρου, τεκμαίρεται η συναίνεση του συνόλου των πιστωτών, επί της παραγόμενης αντιπρότασης πιστωτών, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2Α του άρθρου 71, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοδοτικών φορέων, του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή, η πρόταση ρύθμισης που προκύπτει στη βάση της αντιπρότασης πιστωτών προσφέρεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας στον οφειλέτη εντός της προθεσμίας του άρθρου 16 και ο οφειλέτης δύναται να την αποδεχθεί ή να την απορρίψει. Σε περίπτωση αποδοχής, υπογράφεται η αυτομάτως παραγόμενη σύμβαση αναδιάρθρωσης, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14.

    Η άσκηση ανακοπής κατά της πρότασης ρύθμισης του προηγούμενου εδαφίου, επιτρέπεται εντός είκοσι (20) ημερών από την εξαγωγή της πρότασης ρύθμισης, ενώπιον του κατά τόπον αρμόδιου Δικαστηρίου. Λόγοι της ανακοπής είναι αποκλειστικά: η ανακρίβεια των στοιχείων που έχει υποβάλει ο οφειλέτης, η ανειλικρινής δήλωση του οφειλέτη ή η τέλεση τελεσιδίκως κάποιου αδικήματος.

    Η συζήτηση της ανακοπής προσδιορίζεται υποχρεωτικά εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κατάθεσή της και η επίδοση γίνεται εντός πέντε (5) ημερών από την κατάθεση της ανακοπής. Ως επίδοση προς τον οφειλέτη και τους λοιπούς πιστωτές νοείται και η υποβολή αντιγράφου της ανακοπής στην πλατφόρμα του μηχανισμού. Η ανακοπή συζητείται κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων και η απόφαση του Δικαστηρίου δεν υπόκειται σε έφεση.»

    2. Τροποποίηση του άρθρου 16, όπως είχε τροποποιηθεί με το άρθρο Ν.4821/2021, ΦΕΚ Α 134/31.07.2021, και με το άρθρο 40 παρ.4 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) αριθμήθηκε ως παρ.1,η παρ.2 προστέθηκε και το άρθρο διαμορφώθηκε ως άνω με το άρθρο 67 Ν.5072/2023,ΦΕΚ Α 198/04.12.2023.

    1. Αν δεν υπογραφεί η σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης, η διαδικασία θεωρείται περατωθείσα ως άκαρπη. Σε περίπτωση που τίθεται από αρμόδια υπηρεσία προθεσμία θεραπείας κατά την περ. δ’ της παρ. 2 του άρθρου 21, η ανωτέρω προθεσμία παρατείνεται για δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες. Σε κάθε περίπτωση, εντός της προθεσμίας του παρόντος άρθρου, οι συμμετέχοντες πιστωτές, που είναι χρηματοδοτικοί φορείς, έχουν τη δυνατότητα να απορρίψουν την αίτηση του οφειλέτη και να μην καταθέσουν πρόταση ρύθμισης, εντός δε της ίδιας ως άνω προθεσμίας ο αιτών – οφειλέτης έχει τη δυνατότητα να λάβει πλήρη και αναλυτική ενημέρωση όλων των στοιχείων της πρότασης αναδιάρθρωσης για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών και της αντιπρότασης των πιστωτών, τα οποία θα βρίσκονται στη διάθεση του αιτούντος-οφειλέτη προκειμένου αυτός να τα αντλήσει απευθείας από την πλατφόρμα εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών. Με την κοινοποίηση της απόρριψης και της αιτιολογίας αυτής, η διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης περαιώνεται άμεσα ως άκαρπη. Αν στην κατά τα ανωτέρω δίμηνη προθεσμία μεσολαβεί ο μήνας Αύγουστος, εφαρμόζεται αναλογικά η παρ. 2 του άρθρου 147 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (Α’ 182, π.δ. 503/1985) και το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται.

    2. Αν δεν τηρηθεί η προθεσμία της παρ. 1, ιδίως λόγω διορθώσεων στην αίτηση ή λόγω χορήγησης παρατάσεων ή αναζήτησης συμπληρωματικών εγγράφων, πριν τη χορήγηση της πρότασης αναδιάρθρωσης, τα στοιχεία οφειλών της αίτησης του οφειλέτη για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών του αντλούνται εκ νέου και η αίτηση επικαιροποιείται με τις οφειλές που ισχύουν κατά την ημερομηνία της εκ νέου άντλησης.»

    3. Τροποποίηση του άρθρου 18 ν. 4738/2020 και προσθήκη εδαφίου

    Το άρθρο 18 του ν. 4738/2020, όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 84 παρ.2 Ν.4821/2021, ΦΕΚ Α 134/31.07.2021, τροποποιήθηκε και διαμορφώθηκε εκ νέου με το άρθρο 41 παρ.1 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) τροποποιείται και διαμορφώνεται ως εξής:

    Από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση οποιασδήποτε διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης χωρίς χρονικούς περιορισμούς επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη, καθώς και η ποινική δίωξη για τα αδικήματα του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43) και του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 (Α’ 136) αναφορικά με τις οφειλές των οποίων ζητείται η ρύθμιση. Εάν συντρέξει περίπτωση αναστολής της προθεσμίας για το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου, σύμφωνα με το άρθρο 16, το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται στην αναστολή. Κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος, χωρίς να ισχύει ο χρονικός περιορισμός της παρ. 2 του άρθρου 113 του Ποινικού Κώδικα. Η αναστολή παύει με την τυχόν κοινοποίηση προς τον οφειλέτη της απόφασης μη υποβολής πρότασης συμφωνίας αναδιάρθρωσης ή με την καθ’ οιονδήποτε τρόπον απόρριψη της αίτησης.

    Αθήνα, 25 Σεπτεμβρίου 2024

    Οι προτείνοντες βουλευτές

    Παππάς Νίκος

    Κόκκαλης Βασίλης

    Γαβρήλος Γιώργος

    Ακρίτα Έλενα

    Αποστολάκης Ευάγγελος

    Αυλωνίτης Αλέκος

    Βέττα Καλλιόπη

    Γεροβασίλη Όλγα

    Γιαννούλης Χρήστος

    Δούρου Ειρήνη

    Ζαμπάρας Μιλτιάδης

    Θρασκιά Ουρανία

    Καλαματιανός Διονύσης

    Καραμέρος Γιώργος

    Κασιμάτη Νίνα

    Κεδίκογλου Συμεών

    Κοντοτόλη Μαρίνα

    Μάλαμα Κυριακή

    Μαμουλάκης Χάρης

    Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

    Μπάρκας Κωνσταντίνος

    Νοτοπούλου Κατερίνα

    Ξανθόπουλος Θεόφιλος

    Παναγιωτόπουλος Ανδρέας

    Παπαηλιού Γιώργος

    Παππάς Πέτρος

    Πολάκης Παύλος

    Πούλου Γιώτα

    Σαρακιώτης Γιάννης

    Τζάκρη Θεοδώρα

    Τσαπανίδου Πόπη

    Τσίπρας Αλέξης

    Φάμελλος Σωκράτης

    Χρηστίδου Ραλλία

    Ψυχογιός Γιώργος

    Πηγή: Ethnos.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς