Τετάρτη, 25 Ιανουαρίου 2023 17:24

Τέλη κυκλοφορίας: Νωρίτερα σε ισχύ η άρση ακινησίας λόγω εκλογών - Πώς θα πληρώσετε με το μήνα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Τη δυνατότητα σε 120.000 ιδιοκτήτες Ι.Χ. που έχουν υποβάλλει ψηφιακή αίτηση ακινησίας να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα από τον προσεχή Απρίλιο και να επανακυκλοφορήσουν τα οχήματά τους, θα δώσει το Υπουργείο Οικονομικών επιταχύνοντας την εφαρμογή του μέτρου. Με αυτό τον τρόπο ακόμα και όσοι επιθυμούν να μετακινηθούν στις εκλογικές τους περιφέρειες εφόσον οι εκλογές πραγματοποιηθούν τον Απρίλιο, θα μπορούν να το πράξουν πληρώνοντας μειωμένα τέλη.

Όπως αναφέρει η Ημερησία, σύμφωνα με τη νομοθεσία εάν κάποιος επανακυκλοφορήσει το αυτοκίνητό του για ένα μήνα θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 και ούτω καθεξής.

Για παράδειγμα, ένα κάποιος έχει ένα αυτοκίνητο 2.000 κυβικών εκατοστών για το οποίο έχει καταθέσει ψηφιακά τις πινακίδες κυκλοφορίας και θέλει να προχωρήσει σε άρση της ακινησίας για 4 μήνες, από Απρίλιο μέχρι και Ιούλιο θα καταβάλει 205 ευρώ, ενώ εάν το κυκλοφορήσει για 7 μήνες, δηλαδή από τον Ιούνιο μέχρι και τον Δεκέμβριο, θα πληρώσει 358,75 ευρώ.

Βασική προϋπόθεση για τους ιδιοκτήτες οχημάτων είναι πριν την άρση της ακινησίας να έχουν ασφαλισμένα τα οχήματα τους.

Η ΑΑΔΕ έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει αυτόματα εάν υπάρχει ενεργό ασφαλιστικό συμβόλαιο μέσω web service με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών.

Τα βήματα στο taxis

Εάν κάποιος θέλει να κάνει άρση ψηφιακής ακινησίας για ορισμένους μήνες εντός του έτους και να πληρώσει αναλογικά τέλη κυκλοφορίας (με τον μήνα) θα πρέπει να κάνει τα εξής βήματα:

Με τους κωδικούς TAXISnet, μπαίνετε στην πλατφόρμα, επιλέγετε το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία
Επιλέγετε πληρωμή μηνιαίων τελών κυκλοφορίας, ανάλογα με τους μήνες που επιθυμείτε να θέσετε το όχημά σας σε κίνηση ψηφιακά.

Πληρώνετε τα τέλη κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους, γίνεται online έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο κατά την ημερομηνία και ώρα συμπλήρωσης της σχετικής αίτησης
Στη συνέχεια γίνεται η υποβολή του αιτήματος.

Προσοχή:

το δικαίωμα άρσης ακινησίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους.
Όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τ.κ. το όχημα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία.

Σε περίπτωση που οι πινακίδες κυκλοφορίας έχουν κατατεθεί σε κάποια Εφορία τότε ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα πρέπει να προσκομίσει κατόπιν ραντεβού στην ΔΟΥ:

  • Βεβαίωση Ακινησίας.
  • Αστυνομική Ταυτότητα ή Διαβατήριο του αιτούντα.
  • Αποδεικτικό πληρωμής τελών κυκλοφορίας.
  • Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο σε ισχύ.
  • Με την κατάθεση των δικαιολογητικών οι ιδιοκτήτες των ΙΧ θα παραλάβουν τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος τους αλλά και μια δήλωση άρσης ακινησίας.

Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτης σε ένα όχημα για να αρθεί η ακινησία θα πρέπει να είναι σύμφωνοι όλοι οι συνιδιοκτήτες οι οποίοι ενημερώνονται μέσω της προσωποποιημένης πληροφόρησης ή με e-mail εφόσον έχει δηλωθεί, και εφόσον συμφωνούν πρέπει να εγκρίνουν το αίτημα.

Σημειώνεται ότι οι κάτοχοι οχημάτων που κατέθεσαν ηλεκτρονικά τις πινακίδες κυκλοφορίας, μέσω της πλατφόρμας «myCar» της ΑΑΔΕ, δεν είχαν υποχρέωση να τις αποστείλουν στην Εφορία.

Έχουν κρατήσει τις πινακίδες στο σπίτι τους και όταν αποφασίσουν να προχωρήσουν σε άρση της ακινησίας του οχήματός τους πληρώνοντας τα τέλη με το μήνα θα τις επανατοποθετήσουν στα αυτοκίνητά τους.

Πηγή: Ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 25 Ιανουαρίου 2023 09:42

Σχετικά Άρθρα

  • Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πότε η ανάρτηση – Επιστρέφουν με τσουχτερά πρόστιμα και χωρίς παράταση
    Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πότε η ανάρτηση – Επιστρέφουν με τσουχτερά πρόστιμα και χωρίς παράταση

    Τι ισχύει για το ΚΤΕΟ

    Χωρίς διαφορά στα ποσά πληρωμής, αλλά με αυξημένα πρόστιμα αναμένεται να αναρτηθούν τα τέλη κυκλοφορίας 2025.

    Τέλη κυκλοφορίας 2025: Μέσα Νοέμβρη η ανάρτηση, δεν θα υπάρξει παράταση

    Μιλώντας στο MEGA, η φοροτεχνικός Αθανασία Στολάκη δήλωσε: «Περιμένουμε μέχρι τις 15 Νοεμβρίου την ανάρτηση των ειδοποιητηρίων. Δε θα έχουμε αλλαγές φέτος στην αξία των τελών, ωστόσο θα έχουμε αλλαγές σε ό,τι αφορά στα πρόστιμα».

    Φέτος δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση εξόφλησής τους και τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών.

    «Μέχρι σήμερα, εφόσον καθυστερούσαμε έστω και μία ημέρα να πληρώσουμε τα τέλη κυκλοφορίας, τότε το ποσό διπλασιαζόταν. Δεδομένου του νέου τρόπου υπολογισμού των προστίμων, ο οποίος είναι κλιμακωτός, παράταση δεν προβλέπεται να δοθεί. Θα έχουμε το περιθώριο να πληρώσουμε τα τέλη κυκλοφορίας μέχρι 31 Δεκεμβρίου. Από εκεί και πέρα εφόσον εξοφλήσουμε τα τέλη μέσα στον Ιανουάριο θα πληρώσουμε συν 25%, στον Φεβρουάριο συν 50%, ενώ από 1η Μαρτίου και μετά συν 100%».

    Τι ισχύει για το ΚΤΕΟ

    «Βροχή» αναμένεται να πέσουν τα πρόστιμα και για τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ. «Υπολογίζεται ότι τα αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει από τον τεχνικό έλεγχο διετίας είναι πάνω από 2.500.000. Το επόμενο διάστημα θα ‘τρέξουν’ ηλεκτρονικές διασταυρώσεις από το μητρώο οχημάτων προκειμένου να διαπιστωθούν ποια οχήματα είναι αυτά που δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο και πλέον το πρόστιμο θα βεβαιώνεται από την Εφορία. Το πρόστιμο φτάνει τα 400 ευρώ».

    Πηγή: ethnos.gr

  • Τέλη κυκλοφορίας: Πότε θα ανέβουν στο myCar - Τα νέα δεδομένα
    Τέλη κυκλοφορίας: Πότε θα ανέβουν στο myCar - Τα νέα δεδομένα

    Θέμα ημερών είναι πλέον να «ανέβουν» τα τέλη κυκλοφορίας στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «mycar», καθώς το βασικό σενάριο θέλει την έναρξη πληρωμών στις 15 Νοεμβρίου

    Η συζήτηση για τα τέλη ξεκίνησε νωρίς φέτος, με το οικονομικό επιτελείο να ξεκαθαρίζει πως δεν πρόκειται να δοθεί παράταση πέρας την λήξης της προθεσμίας της 31ης Δεκεμβρίου 2024.

    Πρόστιμα σε κλίμακα

    Η βασική αλλαγή που θα δουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων είναι πως τα πρόστιμα θα επιβάλλονται πλέον σε κλίμακα, ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης, από την λήξη της προθεσμίας.

    Αυτό σημαίνει πως ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών οι ιδιοκτήτες θα έχουν:

    • Επιβάρυνση έως 25% επί των τελών για πληρωμή έως 31 Ιανουαρίου 2025
    • Επιβάρυνση έως 50% επί των τελών για πληρωμή έως τέλος Φεβρουαρίου 2025

    Ενώ με τα διπλάσια τέλη θα επιβαρυνθούν όσοι πληρώσουν τα τέλη από 1η Μαρτίου 2025 και μετά.

    Πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας

    Στο σημείο αυτό, αξίζει να υπενθυμίσουμε πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν για τα οχήματα. Ακολουθούν τα ποσά βάσει της ημερομηνίας ταξινόμησης:

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης 01/01/2021 έως σήμερα:

    • 0-122 κυβικά: 0 ευρώ
    • 123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ/γρ.
    • 140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ/γρ.
    • 167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ/γρ.
    • 209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ/γρ.
    • 225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ/γρ.
    • 241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ/γρ.
    • 261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ/γρ.
    • 281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ/γρ.

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης 01/11/2010 έως 31/12/2020:

    • 0-90 εκπομπές C02: 0 ευρώ
    • 91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ/γρ.
    • 101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ/γρ.
    • 121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ/γρ.
    • 141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ/γρ.
    • 161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ/γρ.
    • 181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ/γρ.
    • 201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ/γρ.
    • 251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ/γρ.

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης έως 31/10/2010:

    • Τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται βάσει του κυβισμού του κινητήρα και κυμαίνονται από 22 έως 1.380 ευρώ

    Τι ξέρουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση

    Υπενθυμίζεται πως υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών είναι ένα από τα πράγματα που «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Μιλώντας στο CNN Greece, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνος Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

    Πηγή: cnn.gr

  • Τέλη Κυκλοφορίας 2025: Πότε θα γίνει η ανάρτησή τους – Πόσα χρήματα θα πληρώσουμε φέτος
    Τέλη Κυκλοφορίας 2025: Πότε θα γίνει η ανάρτησή τους – Πόσα χρήματα θα πληρώσουμε φέτος

    Αυτή την στιγμή είναι άγνωστο αν θα δοθεί η παράταση στην πληρωμή του

    Χωρίς αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια θα είναι και τα φετινά τέλη κυκλοφορίας που καλούνται να καταβάλουν εκατομμύρια οδηγοί.
    Η ανάρτησή τους αναμένεται να γίνει όπως κάθε χρόνο στα μέσα Νοεμβρίου ενώ αυτή τη στιγμή είναι άγνωστο αν θα δοθεί η παράταση στην πληρωμή τους όπως συμβαίνει… παραδοσιακά.
    Τι είχαμε πληρώσει το 2023

    Ταξινόμηση 1.11.2010 – 31.12.2020
    0-90 εκπομπές C02: 0
    91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ / γραμ.
    101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ / γραμ.
    121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ / γραμ.
    141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ / γραμ.
    161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ / γραμ.
    181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ / γραμ.
    201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ / γραμ.
    251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ / γραμ.

    Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα

    0-122 κυβικά: 0
    123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ / γραμ.
    140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ / γραμ.
    167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ / γραμ.
    209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ / γραμ
    225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ / γραμ.
    241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ / γραμ.
    261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ / γραμ.
    281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ / γραμ.

    Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
  • Τέλη κυκλοφορίας: Καμία σκέψη για παράταση της πληρωμής τους πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2024
    Τέλη κυκλοφορίας: Καμία σκέψη για παράταση της πληρωμής τους πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2024

    Δεν αναμένεται να παραταθεί η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, όπως έκανε γνωστό ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστος Δήμας.

    Ο ίδιος προειδοποίησε τους ασυνεπείς πως θα έρθουν αντιμέτωποι με πρόστιμα εάν δεν εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους μέχρι την καθορισμένη ημερομηνία.

    «Ψηφίσαμε την αλλαγή της διαδικασίας (πληρωμής) όπου όλοι οι κάτοχοι οχημάτων μέσω του mycar της ΑΑΔΕ θα μπορούν να δουν σε λίγες ημέρες τα τέλη κυκλοφορίας» σημείωσε ο υφυπουργός, μιλώντας στο MEGA.

    «Δεν θα υπάρχει παράταση και αυτό μπορώ να το πω κατηγορηματικά» ξεκαθάρισε.

    «Μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2024 θα πρέπει όλοι να αποπληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας» τόνισε και προειδοποίησε πως εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν το κάνουν, τον Ιανουάριο θα έχουν επιβάρυνση 25% επί των τελών, εάν δεν το κάνουν ούτε αυτό τον Φεβρουάριο θα έχουν επιβάρυνση 50% και από 1η Μαρτίου διπλασιασμό των τελών.

    Παράλληλα, διευκρίνισε πως δεν θα υπάρχει αλλαγή στα ποσά που θα πρέπει να καταβληθούν σε σχέση με πέρυσι.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Δήμας: «Δεν θα υπάρξει παράταση για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας»
    Δήμας: «Δεν θα υπάρξει παράταση για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας»

    Κανένα περιθώριο για παράταση της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας δεν άφησε ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστος Δήμας, προειδοποιώντας τους ασυνεπείς πως θα έρθουν αντιμέτωποι με πρόστιμα εάν δεν εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους μέχρι την καθορισμένη ημερομηνία.

    «Ψηφίσαμε την αλλαγή της διαδικασίας (πληρωμής) όπου όλοι οι κάτοχοι οχημάτων μέσω του mycar της ΑΑΔΕ θα μπορούν να δουν σε λίγες ημέρες τα τέλη κυκλοφορίας» σημείωσε ο υφυπουργός, μιλώντας στο MEGA.

    «Δεν θα υπάρχει παράταση και αυτό μπορώ να το πω κατηγορηματικά» ξεκαθάρισε.

    «Μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2024 θα πρέπει όλοι να αποπληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας» τόνισε και προειδοποίησε πως εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν το κάνουν, τον Ιανουάριο θα έχουν επιβάρυνση 25% επί των τελών, εάν δεν το κάνουν ούτε αυτό τον Φεβρουάριο θα έχουν επιβάρυνση 50% και από 1η Μαρτίου διπλασιασμό των τελών.

    Παράλληλα, διευκρίνισε πως δεν θα υπάρχει αλλαγή στα ποσά που θα πρέπει να καταβληθούν σε σχέση με πέρυσι.

    Πηγή: cnn.gr

  • Τέλη Κυκλοφορίας: «Χαράτσι» για χιλιάδες οδηγούς - Ποιοι θα πληρώσουν παραπάνω
    Τέλη Κυκλοφορίας: «Χαράτσι» για χιλιάδες οδηγούς - Ποιοι θα πληρώσουν παραπάνω

    Mετά από πιέσεις της Ε.Ε. να λάβει η Ελλάδα μέτρα για τα παλιά ρυπογόνα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους, έρχονται αλλαγές για τα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία αναμένεται να έχουν για όλους μικρές αυξήσεις -μεγαλύτερες στα παλαιά- εκτός των ηλεκτρικών που θα συνεχίσουν να έχουν πλήρη απαλλαγή.

    Το ευρωπαϊκό περιβαλλοντικό αποτύπωμα

    Η παλαιότητα του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων στη χώρα μας είναι το πρόβλημα στην υποχρέωση μείωσης του Ευρωπαϊκού περιβαλλοντικού αποτυπώματος της χώρα μας. Όταν η Ελλάδα έχει κάνει τα πιο δραστικά βήματα τα τελευταία χρόνια, για την απεξάρτησή της -για την παραγωγή ρεύματος- από τον λιγνίτη, το πετρέλαιο και το κάρβουνο (οι πρώτες ύλες καύσης για την παραγωγή) και έχοντας καταφέρει μία ενεργειακή αυτονομία με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) ακόμα και κατά 70%, δεν μπορεί να έχει 17,3 ετών μέσο όρο ηλικίας τα Ι.Χ. της και πάνω από 20 τα φορτηγά.

    Η Ελλάδα λοιπόν, μετα και τις πρόσφατες ευρωπαϊκές οδηγίες για την περιβαλλοντική νομοθεσία, έχει θέσει υπό συζήτηση την επιβολή ενός νέου τέλους στα οχήματα μεγαλύτερης ηλικίας. Σύμφωνα με τις πληροφορίες τα οχήματα που θα επηρεαστούν άμεσα θα είναι κυρίως εκείνα με ηλικία άνω των δέκα ετών, με στόχο την απομάκρυνση των πιο ρυπογόνων οχημάτων από τους δρόμους.

    Μια Τεχνική Ομάδα Εργασίας θα συσταθεί από την Κυβέρνηση, με αποστολή της, την ανάλυση όλων των δεδομένων και τη διαμόρφωση ενός δίκαιου και βιώσιμου σχεδίου τιμολόγησης, που θα λαμβάνει υπόψιν τις οικονομικές και τις περιβαλλοντικές πτυχές.

    Ο σκοπός είναι όσο το δυνατόν να μην επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός, με τα εισπραττόμενα ποσά (φόροι, Τέλη, κλπ) να χρηματοδοτούν τα κίνητρα για αγορά νέου αυτοκινήτου.

    Η ήδη νομοθετημένη ενθάρρυνση για την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων μέσω κινήτρων, όπως μειωμένα τέλη κυκλοφορίας , φορολογικές ελαφρύνσεις και την επιδότηση των +8.000€, έχει συμβάλλει σε απόσυρση παλαιότερων αυτοκινήτων. Ομως δείχνει οτι δεν αρκούν αυτά τα μέτρα.

    Η αυξημένη τιμή των EV δεν επιτρέπει σε πολύ μεγάλη μερίδα των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων, να προβούν σε μια τέτοια δραστική και κοστοβόρα αλλαγή, αν και θα το ήθελαν.

    Για το λόγο αυτό, η Τεχνική Ομάδα Εργασίας έχει την ευθύνη να ισορροπήσει μεταξύ της ανάγκης για οικολογική αναβάθμιση του στόλου οχημάτων και της ανάγκης για οικονομική προσιτότητα.

    Τέλη Κυκλοφορίας

    Οι νέες ρυθμίσεις, που θα τεθούν σε ισχύ από το 2026 και μετά, προβλέπουν τα οχήματα που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους να υπόκεινται σε μια κλιμακωτή κλίμακα τελών, ανάλογα με το επίπεδο των εκπομπών τους.

    Ωστόσο, ο σχεδιασμός αυτός θα πρέπει να εξετάσει τις ήδη υπάρχουσες φορολογικές δομές και να βρει τρόπους ώστε να μην επιβαρύνει υπερβολικά τους ιδιοκτήτες χαμηλού εισοδήματος, οι οποίοι ενδέχεται να μην έχουν τη δυνατότητα αναβάθμισης του οχήματός τους. Παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει και μία εντιμη συμπεριφορά της Κυνβέρνησης, σε όλους αυτούς που άλλαξαν ήδη το αυτοκίνητό τους, θέλοντας να απολαύσουν τα ισχύοντα φορολογικά κίνητρα.

    Αναγνωρίζοντας την ανάγκη για δίκαιη μετάβαση προς μια πιο πράσινη οικονομία, το σχέδιο προβλέπει επίσης τη δυνατότητα παροχής κινήτρων για την απόσυρση των παλαιότερων οχημάτων. Αυτά τα κίνητρα μπορεί να περιλαμβάνουν οικονομικές ενισχύσεις, προγράμματα ανταλλαγής ή επιδοτήσεις για την αγορά πιο φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων.

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Τέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Ποια είναι τα σενάρια για το 2025
    Τέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Ποια είναι τα σενάρια για το 2025

    Στα μέσα του Οκτωβρίου αναμένεται να ξεκαθαρίσει το σκηνικό όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας και στην υποχρεωτική ασφάλιση ιδιωτικών και επαγγελματικών για το 2025, με τα διάφορα σενάρια που «ακούγονται» μέχρι στιγμής να περιλαμβάνουν αλλαγές στα τέλη αλλά και στα πρόστιμα, ανάλογα με την καθυστέρηση πληρωμής.

    Σενάριο 1: Σταθερά Τέλη - Αλλαγές στα πρόστιμα

    Το πρώτο σενάριο που φαίνεται πως επεξεργάζεται η αρμόδια επιτροπή του ΥΠΕΘΟ δεν προβλέπει αλλαγές στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας, ωστόσο φέρνει νέα δεδομένα όσον αφορά στην παράταση και τα πρόστιμα.

    Συγκεκριμένα, προβλέπει πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών:

    • Επιβάρυνση έως 25% επί των τελών για πληρωμή έως 31 Ιανουαρίου 2025
    • Επιβάρυνση έως 50% επί των τελών για πληρωμή έως τέλος Φεβρουαρίου 2025
    • Διπλασιασμό των τελών για πληρωμή από 1η Μαρτίου 2025 και μετά.

    Σενάριο 2: Αλλαγές σε Τέλη Κυκλοφορίας και πρόστιμα

    Σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο προβλέπονται αλλαγές και στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας.

    Ειδικότερα, ο νέος υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας ενδέχεται να γίνει με βάση την εκπομπή ρύπων και ανάλογα με τον κυβισμό τους, με τα υψηλότερα τέλη να βαραίνονυ κυρίως τα παλαιότερα οχήματα.

    Παράλληλα και σε αυτό το σενάριο θεωρούνται δεδομένες οι προβλέψεις πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών.

    Τι ξέρουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση

    Η υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών είναι ένα από τα πράγματα που «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Ωστόσο, ασαφές είναι προς το παρόν αν η υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών θα έχει οριζόντια εφαρμογή για όλα τα οχήματα ή αν θα βασίζεται στο παράδειγμα ασφάλισης ακινήτων, σύμφωνα με το οποίο η υποχρεωτικότητα σχετίζεται μόνο με τις αποζημιώσεις.

    Μιλώντας στο CNN Greece, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνος Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Tέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Όλα τα σενάρια για το 2025
    Tέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Όλα τα σενάρια για το 2025

    Στα μέσα του Οκτωβρίου αναμένεται να ξεκαθαρίσει το σκηνικό όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας και στην υποχρεωτική ασφάλιση ιδιωτικών και επαγγελματικών για το 2025, με τα διάφορα σενάρια που «ακούγονται» μέχρι στιγμής να περιλαμβάνουν αλλαγές στα τέλη αλλά και στα πρόστιμα, ανάλογα με την καθυστέρηση πληρωμής.

    Σενάριο 1: Σταθερά Τέλη - Αλλαγές στα πρόστιμα

    Το πρώτο σενάριο που φαίνεται πως επεξεργάζεται η αρμόδια επιτροπή του ΥΠΕΘΟ δεν προβλέπει αλλαγές στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας, ωστόσο φέρνει νέα δεδομένα όσον αφορά στην παράταση και τα πρόστιμα.

    Συγκεκριμένα, προβλέπει πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών:

    • Επιβάρυνση έως 25% επί των τελών για πληρωμή έως 31 Ιανουαρίου 2025
    • Επιβάρυνση έως 50% επί των τελών για πληρωμή έως τέλος Φεβρουαρίου 2025
    • Διπλασιασμό των τελών για πληρωμή από 1η Μαρτίου 2025 και μετά.

    Σενάριο 2: Αλλαγές σε Τέλη Κυκλοφορίας και πρόστιμα

    Σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο προβλέπονται αλλαγές και στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας.

    Ειδικότερα, ο νέος υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας ενδέχεται να γίνει με βάση την εκπομπή ρύπων και ανάλογα με τον κυβισμό τους, με τα υψηλότερα τέλη να βαραίνονυ κυρίως τα παλαιότερα οχήματα.

    Παράλληλα και σε αυτό το σενάριο θεωρούνται δεδομένες οι προβλέψεις πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών.

    Τι ξέρουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση

    Η υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών είναι ένα από τα πράγματα που «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Ωστόσο, ασαφές είναι προς το παρόν αν η υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών θα έχει οριζόντια εφαρμογή για όλα τα οχήματα ή αν θα βασίζεται στο παράδειγμα ασφάλισης ακινήτων, σύμφωνα με το οποίο η υποχρεωτικότητα σχετίζεται μόνο με τις αποζημιώσεις.

    Μιλώντας στο CNN Greece, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνος Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο