Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2023 17:25

Τέλη κυκλοφορίας: Τελειώνει ο χρόνος για την πληρωμή

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Έως τις 28 Φεβρουαρίου μπορείτε να πληρώσετε τα τέλη κυκλοφορίας. Μετά το πέρας της ημερομηνίας, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα βρεθούν αντιμέτωποι με «τσουχτερά» πρόστιμα.

Τα ειδοποιητήρια για τα τέλη κυκλοφορίας 2023 μπορούν να βρεθούν στην πλατφόρμα myCar της ΑΑΔΕ.

Εκτός από την πλατφόρμα MyCar, μπορείτε να εκτυπώσετε τα τέλη κυκλοφορίας μέσω της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ.

Αν επιλέξετε τη δεύτερη περίπτωση, τότε δεν θα χρειαστεί να κάνετε χρήση των κωδικών TAXISnet. Απλώς θα καταχωρίσετε τον ΑΦΜ, τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος και το έτος των τελών κυκλοφορίας.

Στην πλατφόρμα myCar οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν δυο επιλογές:

Πώς θα εκτυπώσετε τα τέλη

Για συντομία θα πρέπει να έχετε πρόχειρους, τους κωδικούς του Taxisnet, τον προσωπικό σας ΑΦΜ καθώς και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.

Στη συνέχεια μπαίνετε στην εφαρμογή MyCar της ΑΑΔΕ. Για συντομία μεταβείτε απευθείας πατώντας εδώ.

Αμέσως μετά πατάτε την επιλογή «ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ».

Σε αυτό το σημείο εισάγετε τους κωδικούς του Taxisnet και μετά πατάτε ΣΥΝΔΕΣΗ.

Μετά πατάτε το «Τέλη Κυκλοφορίας Οχημάτων».

Αμέσως μετά επιλέγετε το «Ειδοποιητήρια Τελών Κυκλοφορίας Οχημάτων».

Σε αυτό το σημείο επιβεβαιώνετε ότι ο ΑΦΜ και το έτος (2022) που εμφανίζονται είναι τα σωστά και στη συνέχεια εισάγετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.

Μετά πατάτε πάνω στο «Ειδοποιητήριο Τελών Κυκλοφορίας» προκειμένου να σώσετε το αρχείο στο κινητό ή σε κάποιον υπολογιστή, όπου στη συνέχεια μπορείτε να το εκτυπώσετε.

Εάν δεν θέλετε να κάνετε χρήση κωδικών στο Taxisnet τότε:

Τα στοιχεία που θα σας ζητηθούν σε αυτή την περίπτωση είναι ο προσωπικός σας ΑΦΜ και ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος.

Αφού έχετε διαθέσιμα τα παραπάνω στοιχεία μπαίνετε στο site της ΑΑΔΕ.

Στη συνέχεια πατάτε το κουμπί «ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ».

Στο νέο παράθυρο που θα εμφανιστεί πρέπει να συμπληρώσετε τον ΑΦΜ σας, τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος και μετά επιλέγετε την χρονιά που επιθυμείτε. Στην προκειμένη περίπτωση το 2022.

Στη συνέχεια πατάτε το κουμπί «ΕΚΤΥΠΩΣΗ» και εμφανίζεται το ειδοποιητήριο σε νέο παράθυρο προκειμένου να το σώσετε στο κινητό ή σε κάποιον υπολογιστή όπου στη συνέχεια μπορείτε να το εκτυπώσετε.

Πώς θα τα πληρώσετε

Μέσω των μηχανημάτων αυτόματων συναλλαγών που βρίσκονται στις τράπεζες. Σε αυτή την περίπτωση θα σας ζητηθεί το QR Code, το εικονίδιο δηλαδή που βρίσκεται πάνω δεξιά στο ειδοποιητήριο.

Μέσω Web Banking εφόσον έχετε πρόσβαση στην διαθέσιμη, από την τράπεζά σας, εφαρμογή. Σε αυτή την περίπτωση θα σας ζητηθεί ο κωδικός RF. Είναι ο 23ψήφιος αριθμός που βρίσκεται στο κέντρο του ειδοποιητηρίου αμέσως μετά τα γράμματα «RF».

Τέλος, μπορείτε να οπλιστείτε με υπομονή και να μεταβείτε στην πλησιέστερη τράπεζα ή σε κάποιο υποκατάστημα των ΕΛΤΑ και να πληρώσετε στο ταμείο, έχοντας εκτυπώσει εκ των προτέρων το ειδοποιητήριο.

Πόσο είναι το πρόστιμο αν δεν προλάβετε την προθεσμία

Το πρόστιμο ανέρχεται σε 10.000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση υποτροπής ανεβαίνει στα 30.000 ευρώ, ενώ ταυτόχρονα, αφαιρείται για τρία χρόνια το δίπλωμα οδήγησης.

Πηγή: Ethnos.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2023 09:53

Σχετικά Άρθρα

  • Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πότε η ανάρτηση – Επιστρέφουν με τσουχτερά πρόστιμα και χωρίς παράταση
    Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πότε η ανάρτηση – Επιστρέφουν με τσουχτερά πρόστιμα και χωρίς παράταση

    Τι ισχύει για το ΚΤΕΟ

    Χωρίς διαφορά στα ποσά πληρωμής, αλλά με αυξημένα πρόστιμα αναμένεται να αναρτηθούν τα τέλη κυκλοφορίας 2025.

    Τέλη κυκλοφορίας 2025: Μέσα Νοέμβρη η ανάρτηση, δεν θα υπάρξει παράταση

    Μιλώντας στο MEGA, η φοροτεχνικός Αθανασία Στολάκη δήλωσε: «Περιμένουμε μέχρι τις 15 Νοεμβρίου την ανάρτηση των ειδοποιητηρίων. Δε θα έχουμε αλλαγές φέτος στην αξία των τελών, ωστόσο θα έχουμε αλλαγές σε ό,τι αφορά στα πρόστιμα».

    Φέτος δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση εξόφλησής τους και τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών.

    «Μέχρι σήμερα, εφόσον καθυστερούσαμε έστω και μία ημέρα να πληρώσουμε τα τέλη κυκλοφορίας, τότε το ποσό διπλασιαζόταν. Δεδομένου του νέου τρόπου υπολογισμού των προστίμων, ο οποίος είναι κλιμακωτός, παράταση δεν προβλέπεται να δοθεί. Θα έχουμε το περιθώριο να πληρώσουμε τα τέλη κυκλοφορίας μέχρι 31 Δεκεμβρίου. Από εκεί και πέρα εφόσον εξοφλήσουμε τα τέλη μέσα στον Ιανουάριο θα πληρώσουμε συν 25%, στον Φεβρουάριο συν 50%, ενώ από 1η Μαρτίου και μετά συν 100%».

    Τι ισχύει για το ΚΤΕΟ

    «Βροχή» αναμένεται να πέσουν τα πρόστιμα και για τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ. «Υπολογίζεται ότι τα αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει από τον τεχνικό έλεγχο διετίας είναι πάνω από 2.500.000. Το επόμενο διάστημα θα ‘τρέξουν’ ηλεκτρονικές διασταυρώσεις από το μητρώο οχημάτων προκειμένου να διαπιστωθούν ποια οχήματα είναι αυτά που δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο και πλέον το πρόστιμο θα βεβαιώνεται από την Εφορία. Το πρόστιμο φτάνει τα 400 ευρώ».

    Πηγή: ethnos.gr

  • Τέλη κυκλοφορίας: Πότε θα ανέβουν στο myCar - Τα νέα δεδομένα
    Τέλη κυκλοφορίας: Πότε θα ανέβουν στο myCar - Τα νέα δεδομένα

    Θέμα ημερών είναι πλέον να «ανέβουν» τα τέλη κυκλοφορίας στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «mycar», καθώς το βασικό σενάριο θέλει την έναρξη πληρωμών στις 15 Νοεμβρίου

    Η συζήτηση για τα τέλη ξεκίνησε νωρίς φέτος, με το οικονομικό επιτελείο να ξεκαθαρίζει πως δεν πρόκειται να δοθεί παράταση πέρας την λήξης της προθεσμίας της 31ης Δεκεμβρίου 2024.

    Πρόστιμα σε κλίμακα

    Η βασική αλλαγή που θα δουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων είναι πως τα πρόστιμα θα επιβάλλονται πλέον σε κλίμακα, ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης, από την λήξη της προθεσμίας.

    Αυτό σημαίνει πως ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών οι ιδιοκτήτες θα έχουν:

    • Επιβάρυνση έως 25% επί των τελών για πληρωμή έως 31 Ιανουαρίου 2025
    • Επιβάρυνση έως 50% επί των τελών για πληρωμή έως τέλος Φεβρουαρίου 2025

    Ενώ με τα διπλάσια τέλη θα επιβαρυνθούν όσοι πληρώσουν τα τέλη από 1η Μαρτίου 2025 και μετά.

    Πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας

    Στο σημείο αυτό, αξίζει να υπενθυμίσουμε πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν για τα οχήματα. Ακολουθούν τα ποσά βάσει της ημερομηνίας ταξινόμησης:

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης 01/01/2021 έως σήμερα:

    • 0-122 κυβικά: 0 ευρώ
    • 123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ/γρ.
    • 140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ/γρ.
    • 167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ/γρ.
    • 209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ/γρ.
    • 225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ/γρ.
    • 241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ/γρ.
    • 261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ/γρ.
    • 281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ/γρ.

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης 01/11/2010 έως 31/12/2020:

    • 0-90 εκπομπές C02: 0 ευρώ
    • 91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ/γρ.
    • 101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ/γρ.
    • 121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ/γρ.
    • 141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ/γρ.
    • 161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ/γρ.
    • 181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ/γρ.
    • 201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ/γρ.
    • 251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ/γρ.

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης έως 31/10/2010:

    • Τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται βάσει του κυβισμού του κινητήρα και κυμαίνονται από 22 έως 1.380 ευρώ

    Τι ξέρουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση

    Υπενθυμίζεται πως υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών είναι ένα από τα πράγματα που «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Μιλώντας στο CNN Greece, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνος Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

    Πηγή: cnn.gr

  • Τέλη Κυκλοφορίας 2025: Πότε θα γίνει η ανάρτησή τους – Πόσα χρήματα θα πληρώσουμε φέτος
    Τέλη Κυκλοφορίας 2025: Πότε θα γίνει η ανάρτησή τους – Πόσα χρήματα θα πληρώσουμε φέτος

    Αυτή την στιγμή είναι άγνωστο αν θα δοθεί η παράταση στην πληρωμή του

    Χωρίς αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια θα είναι και τα φετινά τέλη κυκλοφορίας που καλούνται να καταβάλουν εκατομμύρια οδηγοί.
    Η ανάρτησή τους αναμένεται να γίνει όπως κάθε χρόνο στα μέσα Νοεμβρίου ενώ αυτή τη στιγμή είναι άγνωστο αν θα δοθεί η παράταση στην πληρωμή τους όπως συμβαίνει… παραδοσιακά.
    Τι είχαμε πληρώσει το 2023

    Ταξινόμηση 1.11.2010 – 31.12.2020
    0-90 εκπομπές C02: 0
    91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ / γραμ.
    101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ / γραμ.
    121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ / γραμ.
    141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ / γραμ.
    161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ / γραμ.
    181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ / γραμ.
    201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ / γραμ.
    251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ / γραμ.

    Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα

    0-122 κυβικά: 0
    123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ / γραμ.
    140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ / γραμ.
    167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ / γραμ.
    209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ / γραμ
    225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ / γραμ.
    241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ / γραμ.
    261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ / γραμ.
    281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ / γραμ.

    Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
  • Τέλη κυκλοφορίας: Καμία σκέψη για παράταση της πληρωμής τους πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2024
    Τέλη κυκλοφορίας: Καμία σκέψη για παράταση της πληρωμής τους πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2024

    Δεν αναμένεται να παραταθεί η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, όπως έκανε γνωστό ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστος Δήμας.

    Ο ίδιος προειδοποίησε τους ασυνεπείς πως θα έρθουν αντιμέτωποι με πρόστιμα εάν δεν εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους μέχρι την καθορισμένη ημερομηνία.

    «Ψηφίσαμε την αλλαγή της διαδικασίας (πληρωμής) όπου όλοι οι κάτοχοι οχημάτων μέσω του mycar της ΑΑΔΕ θα μπορούν να δουν σε λίγες ημέρες τα τέλη κυκλοφορίας» σημείωσε ο υφυπουργός, μιλώντας στο MEGA.

    «Δεν θα υπάρχει παράταση και αυτό μπορώ να το πω κατηγορηματικά» ξεκαθάρισε.

    «Μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2024 θα πρέπει όλοι να αποπληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας» τόνισε και προειδοποίησε πως εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν το κάνουν, τον Ιανουάριο θα έχουν επιβάρυνση 25% επί των τελών, εάν δεν το κάνουν ούτε αυτό τον Φεβρουάριο θα έχουν επιβάρυνση 50% και από 1η Μαρτίου διπλασιασμό των τελών.

    Παράλληλα, διευκρίνισε πως δεν θα υπάρχει αλλαγή στα ποσά που θα πρέπει να καταβληθούν σε σχέση με πέρυσι.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Δήμας: «Δεν θα υπάρξει παράταση για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας»
    Δήμας: «Δεν θα υπάρξει παράταση για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας»

    Κανένα περιθώριο για παράταση της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας δεν άφησε ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστος Δήμας, προειδοποιώντας τους ασυνεπείς πως θα έρθουν αντιμέτωποι με πρόστιμα εάν δεν εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους μέχρι την καθορισμένη ημερομηνία.

    «Ψηφίσαμε την αλλαγή της διαδικασίας (πληρωμής) όπου όλοι οι κάτοχοι οχημάτων μέσω του mycar της ΑΑΔΕ θα μπορούν να δουν σε λίγες ημέρες τα τέλη κυκλοφορίας» σημείωσε ο υφυπουργός, μιλώντας στο MEGA.

    «Δεν θα υπάρχει παράταση και αυτό μπορώ να το πω κατηγορηματικά» ξεκαθάρισε.

    «Μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2024 θα πρέπει όλοι να αποπληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας» τόνισε και προειδοποίησε πως εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν το κάνουν, τον Ιανουάριο θα έχουν επιβάρυνση 25% επί των τελών, εάν δεν το κάνουν ούτε αυτό τον Φεβρουάριο θα έχουν επιβάρυνση 50% και από 1η Μαρτίου διπλασιασμό των τελών.

    Παράλληλα, διευκρίνισε πως δεν θα υπάρχει αλλαγή στα ποσά που θα πρέπει να καταβληθούν σε σχέση με πέρυσι.

    Πηγή: cnn.gr

  • Παιδιά και γονείς... στα κελιά: Άραγε έτσι θα μπει τέλος στη βία των ανηλίκων; Τι εξηγούν ειδικοί
    Παιδιά και γονείς... στα κελιά: Άραγε έτσι θα μπει τέλος στη βία των ανηλίκων; Τι εξηγούν ειδικοί

    Ομάδα ανηλίκων ξυλοκοπά άγρια 14χρονη σε κεντρικό σημείο της Γλυφάδας. Μαθητής στη Ζάκυνθο κυκλοφορεί με μαχαίρι και επιχειρεί να ληστέψει συμμαθητές του. Στον Βόλο ομάδα ανηλίκων κουρεύει 16χρονο και του σπάει τα δόντια. Περιστατικά σαν αυτά έκαναν την κυβέρνηση να προσδώσει χαρακτήρα «κρίσης» στην παραβατικότητα των ανηλίκων. Κρίσης που προτίθεται να αντιμετωπίσει με το φόβητρο της φυλάκισης και του προστίμου. Έχουν όμως έτσι τα πράγματα; Είναι τα σχολεία μας ο πιο επικίνδυνος χώρος στον οποίο μπορεί να βρεθεί κανείς;

    Οι ειδικοί καλούν να δούμε το πρόβλημα νηφάλια και να αναλογιστούμε τις μακροπρόθεσμες συνέπειες, που μπορεί να έχουν τα ποινικού τύπου μέτρα.

    Είναι η βία των ανηλίκων σε έξαρση;

    «Από τα διαθέσιμα ποσοτικά στοιχεία για παράδειγμα από την Eurostat δεν προκύπτει να υπάρχει συγκυριακά τώρα μια αύξηση των κρουσμάτων παραβατικότητας ή βίας με δράστες ανήλικους. Προκύπτει ότι υπήρξε μία αύξηση που είχε ήδη συντελεστεί τη δεκαετία της οικονομικής κρίσης και μετέπειτα έχει σταθεροποιηθεί εκεί», επισημαίνει, μιλώντας στο ethnos.gr ο Γιώργος Νικολαΐδης, διευθυντής της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού. «Δεν λέω ότι είναι όλα τέλεια. Αλλά θα πρέπει να αποφύγουμε τη δημιουργία ενός ηθικού πανικού. Να μη θεωρούμε το παιδί του διπλανού μας δυνητικά απειλή για το δικό μας το παιδί. Το να γίνουμε μία κοινωνία που φοβάται τα ίδια της τα παιδιά», συμπληρώνει.

    Τις επιφυλάξεις της εκφράζει και η καθηγήτρια Εγκληματολογίας και Αντιεγκληματικής Πολιτικής Σοφία Βιδάλη. Παρατηρεί, ωστόσο, πως υπάρχουν κάποιες ποιοτικές διαφοροποιήσεις. «Αυτό που φαίνεται να αλλάζει είναι η ένταση και οι όροι. Επίσης, το γεγονός ότι τα μέσα μαζικής ενημέρωσης το έχουν κάνει πρώτο θέμα», λέει και προσθέτει «αυτό που βλέπουμε ότι πολλοί δέρνουν έναν δεν το είχαμε παλιά. Ότι γίνεται ο ξυλοδαρμός θέαμα. Να μαζεύονται πολλοί εκεί και να μην παρεμβαίνουν».

    Το στερεότυπο θέλει τα παιδιά χαμηλότερων μορφωτικών και οικονομικών στρωμάτων να είναι πιο επιρρεπή σε παραβατικές συμπεριφορές, ωστόσο, όπως παρατηρεί ο Γιώργος Νικολαΐδης, «αυτό που διαβάζουμε και ενδεχομένως αναπαράγεται είναι μια παλαιότερη εικόνα για το ποιο είναι το προφίλ των παιδιών. Σήμερα ξέρουμε ότι είναι πιο πολύπλοκο και πολλαπλό. Διατέμνει μορφωτικά κοινωνικά και οικονομικά στρώματα».

    Από τα ερευνητικά δεδομένα προκύπτει, επίσης, ότι ο ανήλικος που περνάει στον ρόλο του θύτη σε άλλες περιστάσεις της ζωής του μπορεί να έχει υπάρξει σε αυτόν του θύματος. «Αντιδρά σε αυτό προβαίνοντας σε πράξεις βίας. Από την άλλη είναι τα πρότυπα. Ότι με το να ασκήσει βία γίνεται άνδρας, τον σέβονται. Μαθαίνει ότι καταξιώνει τον εαυτό του, ασκώντας βία», λέει η Σοφία Βιδάλη.

    Παιδιά και γονείς στα κελιά;

    Από τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση ξεχωρίζει η μείωση του ορίου της ανηλικότητας στα 14 έτη από τα 15 έτη, που είναι σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι παιδιά 14 ετών και άνω θα μπορούν να οδηγηθούν σε κατάστημα κράτησης. Μάλιστα, οι ποινές που θα εκτίουν θα φτάνουν έως και τα 5 έτη. «Το μόνο που θα κάνουν είναι θα γεμίσουν τα κρατητήρια και οι φυλακές. Θα διαμορφωθεί μια νέα οικονομία κράτησης. Θα έχουμε τα παιδιά, που θα γίνουν δακτυλοδεικτούμενα και τα θύματα θα εξακολουθούν να ζουν με όρους φόβου», σχολιάζει η καθηγήτρια Εγκληματολογίας και Αντιεγκληματικής Πολιτικής και παρατηρεί ότι τα μέτρα διακρίνονται από την ίδια «αντίληψη καταστολής, που διέπει όλη την αντιεγκληματική πολιτική, που έχει διαμορφώσει τα τελευταία 5 χρόνια».

    «Αναρωτιέμαι στ' αλήθεια αυτοί που προτείνουν τέτοια πράγματα στις πολιτικές ηγεσίες δεν αναλογίζονται ότι ένα παιδί που θα το βάλεις σε αναμορφωτήριο, σε φυλακή ανηλίκων, σε τόσο σε νεαρή ηλικία κατά τεκμήριο θα κλειδώσει τη ζωή του στο ποινικό έγκλημα;», λέει, ο διευθυντής της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού και υπενθυμίζει ότι, «οι ίδιοι κύκλοι είχαν προτείνει πριν ένα χρόνο στη διαδικασία αναθεώρησης του ποινικού κώδικα το ηλικιακό όριο της νομικής υπαιτιότητας να πέσει από τα 12 στα 10 έτη».

    Η επιστροφή στη φυλακή μετά την αποφυλάκιση δεν είναι μονόδρομος, ωστόσο, ο ποινικός στιγματισμός στενεύει τα περιθώρια επανένταξης. «Εξαρτάται από το έγκλημα, την κοινωνική θέση. Την ηλικία. Πολύ σημαντικό, σε ποια ηλικία βγήκε. Πολλές φορές έχουμε μια υποτροπή, ακριβώς, γιατί έχει στιγματιστεί νομικά. Άλλες φορές είναι ένα τυχαίο γεγονός. Δεν είναι ενιαίο. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι οποίος έρχεται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα και μπλέκεται με το ποινικό σύστημα, δύσκολα μετά μπορεί να απεμπλακεί τελείως. Όχι, γιατί κάνει παρανομίες, αλλά γιατί δεν υπάρχει διέξοδος», τονίζει η Σοφία Βιδάλη.

    Σύμφωνα με τα προωθούμενα μέτρα οι γονείς των παιδιών που παραβατούν θα τιμωρούνται με φυλάκιση τουλάχιστον δυο χρόνων, ενώ προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο 10.000 ευρώ σε περίπτωση που η πράξη τους θα χαρακτηριζόταν κακούργημα, αν ήταν ενήλικες. «Και μετά τι γίνονται τα παιδιά;» αναρωτιέται η καθηγήτρια Εγκληματολογίας και Αντιεγκληματικής Πολιτικής και προσθέτει «οι γονείς ελέγχουν τα παιδιά; Τι νομίζουμε ότι είναι παιδονόμοι; Υπάρχει μία αμέλεια και μία κακή διαπαιδαγώγηση, αλλά το να βάζεις πρόστιμο στους γονείς και να επιβάλεις ποινές κράτησης είναι ακραίο. Ουσιαστικά καταργεί τον διαπαιδαγωγικό χαρακτήρα που είχε μέχρι τώρα το δίκαιο ανηλίκων. Είναι τιμωρητικό αλλάζει παράδειγμα».

    Το μέτρο θα επηρεάσει δυσανάλογα πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες εκτιμά ο Γιώργος Νικολαΐδης. «Σε αυτή την κοινωνική κατάσταση που ζούμε, μην μου πείτε ότι θα πάει στη φυλακή ο εύπορος ο μορφωμένος ο καλά ενταγμένος γονιός ενός ανηλίκου, που παραβατεί. Αυτός κατά τεκμήριο θα έχει νομική εκπροσώπηση και θα τη γλιτώσει. Αυτός που θα οδηγηθεί στη φυλακή θα είναι ο μετανάστης, η σεξεργάτρια, ο Ρομά, ο κοινωνικά αποκλεισμένος. Οι ομάδες που έτσι κι αλλιώς έχουν πάρα πολλά προβλήματα και οικογενειακές δυσλειτουργίες».

    Τι πρέπει να γίνει;

    Αν η καταστολή και τα ποινικού τύπου μέτρα είναι αναποτελεσματικά και δυνητικά επικίνδυνα, τότε τι πρέπει να γίνει για την αντιμετώπισή του υπαρκτού προβλήματος της ανήλικης παραβατικότητας;

    «Υπάρχουν αποδεδειγμένης αποτελεσματικότητας μέτρα και προγράμματα που κινούνται σε ακριβώς αντιδιαμετρική κατεύθυνση. Τα προγράμματα αυτά θα μπορούσαν να γενικευτούν σε εθνικό επίπεδο. Θα μπορούσαν να τα υλοποιήσουν σε σχολεία, που να προάγουν την αλληλεγγύη και τη συλλογικότητα. Αντί να πάμε να φοβίσουμε τα παιδιά και να τους πούμε ότι ο διπλανός του είναι κίνδυνος και στη βία να απαντήσουμε με μεγαλύτερη βία θα πρέπει να πάμε στην αντίθετη κατεύθυνση και να δουλέψουμε με τα παιδιά για εμπεδώσουν την αίσθηση ότι οποτεδήποτε βλέπω τα δικαιώματα ενός ανίσχυρου να παραβιάζονται δεν χαζογελάω, δεν τρέχω να πάρω θέση ως ισχυρός και να θυματοποιήσω έναν ανίσχυρο, δεν κοιτάω αδιάφορα τη δουλειά μου και την πάρτη μου. Άλλα παρεμβαίνω ενεργά», καταλήγει ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού.

    Πηγή: ethnos.gr

  • «Ραβασάκια» έρχονται για χιλιάδες οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή είναι ανασφάλιστα
    «Ραβασάκια» έρχονται για χιλιάδες οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή είναι ανασφάλιστα

    Η πρώτη ηλεκτρονική διασταύρωση για πιστοποιητικά ΚΤΕΟ ή ασφάλιστρα θα γίνει στο τέλος Οκτωβρίου - Στα 1.000 ευρώ θα φτάνουν τα πρόστιμα

    Στο τέλος Οκτωβρίου θα λάβουν το «ραβασάκι» με πρόστιμα από 250 έως 1.000 ευρώ οι ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν «ξεχάσει» να τα ασφαλίσουν ή να τα περάσουν από τεχνικό έλεγχο.

    Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι έτοιμη να προχωρήσει στην πρώτη διασταύρωση στοιχείων για τον εντοπισμό οχημάτων που κυκλοφορούν χωρίς ασφαλιστική κάλυψη ή δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

    Όσοι πιαστούν στην ψηφιακή παγίδα θα κληθούν να πληρώσουν τα προβλεπόμενα πρόστιμα ενώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα βρεθούν αντιμέτωποι με διπλασιασμό των προστίμων και με αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.

    Υπολογίζεται ότι περίπου 500.000 οχήματα κυκλοφορούν σήμερα ανασφάλιστα ενώ άγνωστος – μέχρι την ώρα της διασταύρωσης – είναι ο αριθμός των οχημάτων που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, σύμφωνα με το EΡΤnews.

    Τα πρόστιμα

    Οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις θα διενεργούνται ανά ημερολογιακό εξάμηνο ενώ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι παραβάτες αντιμετωπίζουν πρόστιμα:

    1. Από 250 έως και 1.000 ευρώ αν το όχημα εντοπίζεται ανασφάλιστο. Συγκεκριμένα, ο νόμος προβλέπει πρόστιμο 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
    2. Ισόποσα των τελών κυκλοφορίας (συν τα ετήσια τέλη) στην περίπτωση ανασφάλιστων οχημάτων, αν διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους.
    3. 400 ευρώ αν το όχημα δεν έχει υποβληθεί σε περιοδικό έλεγχο Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.
    4. Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος. Επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.
    Επανέλεγχος

    Τρεις μήνες μετά την κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου, ο νόμος ορίζει ότι όταν από τον ηλεκτρονικό διασταυρωτικό έλεγχο διαπιστώνεται παράβαση, διενεργείται υποχρεωτικά δεύτερος ηλεκτρονικός διασταυρωτικός έλεγχος. Αν, κατά τον έλεγχο αυτό, διαπιστωθεί μη συμμόρφωση του κατόχου της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος (ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος), η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος αφαιρούνται.

    Η πράξη επιβολής των διοικητικών κυρώσεων στον κάτοχο της άδειας κυκλοφορίας και αποστέλλεται αμελλητί στην αρμόδια αστυνομική αρχή του τόπου διαμονής του, προκειμένου να προβεί στην αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος και την παράδοσή τους στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας που εξέδωσε τη σχετική πράξη.

    Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου κατά περίπτωση.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • Τέλη Κυκλοφορίας: «Χαράτσι» για χιλιάδες οδηγούς - Ποιοι θα πληρώσουν παραπάνω
    Τέλη Κυκλοφορίας: «Χαράτσι» για χιλιάδες οδηγούς - Ποιοι θα πληρώσουν παραπάνω

    Mετά από πιέσεις της Ε.Ε. να λάβει η Ελλάδα μέτρα για τα παλιά ρυπογόνα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους, έρχονται αλλαγές για τα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία αναμένεται να έχουν για όλους μικρές αυξήσεις -μεγαλύτερες στα παλαιά- εκτός των ηλεκτρικών που θα συνεχίσουν να έχουν πλήρη απαλλαγή.

    Το ευρωπαϊκό περιβαλλοντικό αποτύπωμα

    Η παλαιότητα του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων στη χώρα μας είναι το πρόβλημα στην υποχρέωση μείωσης του Ευρωπαϊκού περιβαλλοντικού αποτυπώματος της χώρα μας. Όταν η Ελλάδα έχει κάνει τα πιο δραστικά βήματα τα τελευταία χρόνια, για την απεξάρτησή της -για την παραγωγή ρεύματος- από τον λιγνίτη, το πετρέλαιο και το κάρβουνο (οι πρώτες ύλες καύσης για την παραγωγή) και έχοντας καταφέρει μία ενεργειακή αυτονομία με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) ακόμα και κατά 70%, δεν μπορεί να έχει 17,3 ετών μέσο όρο ηλικίας τα Ι.Χ. της και πάνω από 20 τα φορτηγά.

    Η Ελλάδα λοιπόν, μετα και τις πρόσφατες ευρωπαϊκές οδηγίες για την περιβαλλοντική νομοθεσία, έχει θέσει υπό συζήτηση την επιβολή ενός νέου τέλους στα οχήματα μεγαλύτερης ηλικίας. Σύμφωνα με τις πληροφορίες τα οχήματα που θα επηρεαστούν άμεσα θα είναι κυρίως εκείνα με ηλικία άνω των δέκα ετών, με στόχο την απομάκρυνση των πιο ρυπογόνων οχημάτων από τους δρόμους.

    Μια Τεχνική Ομάδα Εργασίας θα συσταθεί από την Κυβέρνηση, με αποστολή της, την ανάλυση όλων των δεδομένων και τη διαμόρφωση ενός δίκαιου και βιώσιμου σχεδίου τιμολόγησης, που θα λαμβάνει υπόψιν τις οικονομικές και τις περιβαλλοντικές πτυχές.

    Ο σκοπός είναι όσο το δυνατόν να μην επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός, με τα εισπραττόμενα ποσά (φόροι, Τέλη, κλπ) να χρηματοδοτούν τα κίνητρα για αγορά νέου αυτοκινήτου.

    Η ήδη νομοθετημένη ενθάρρυνση για την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων μέσω κινήτρων, όπως μειωμένα τέλη κυκλοφορίας , φορολογικές ελαφρύνσεις και την επιδότηση των +8.000€, έχει συμβάλλει σε απόσυρση παλαιότερων αυτοκινήτων. Ομως δείχνει οτι δεν αρκούν αυτά τα μέτρα.

    Η αυξημένη τιμή των EV δεν επιτρέπει σε πολύ μεγάλη μερίδα των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων, να προβούν σε μια τέτοια δραστική και κοστοβόρα αλλαγή, αν και θα το ήθελαν.

    Για το λόγο αυτό, η Τεχνική Ομάδα Εργασίας έχει την ευθύνη να ισορροπήσει μεταξύ της ανάγκης για οικολογική αναβάθμιση του στόλου οχημάτων και της ανάγκης για οικονομική προσιτότητα.

    Τέλη Κυκλοφορίας

    Οι νέες ρυθμίσεις, που θα τεθούν σε ισχύ από το 2026 και μετά, προβλέπουν τα οχήματα που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους να υπόκεινται σε μια κλιμακωτή κλίμακα τελών, ανάλογα με το επίπεδο των εκπομπών τους.

    Ωστόσο, ο σχεδιασμός αυτός θα πρέπει να εξετάσει τις ήδη υπάρχουσες φορολογικές δομές και να βρει τρόπους ώστε να μην επιβαρύνει υπερβολικά τους ιδιοκτήτες χαμηλού εισοδήματος, οι οποίοι ενδέχεται να μην έχουν τη δυνατότητα αναβάθμισης του οχήματός τους. Παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει και μία εντιμη συμπεριφορά της Κυνβέρνησης, σε όλους αυτούς που άλλαξαν ήδη το αυτοκίνητό τους, θέλοντας να απολαύσουν τα ισχύοντα φορολογικά κίνητρα.

    Αναγνωρίζοντας την ανάγκη για δίκαιη μετάβαση προς μια πιο πράσινη οικονομία, το σχέδιο προβλέπει επίσης τη δυνατότητα παροχής κινήτρων για την απόσυρση των παλαιότερων οχημάτων. Αυτά τα κίνητρα μπορεί να περιλαμβάνουν οικονομικές ενισχύσεις, προγράμματα ανταλλαγής ή επιδοτήσεις για την αγορά πιο φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων.

    Πηγή: newsbomb.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch