Κυριακή, 14 Μαϊος 2023 13:21

Ηλιακοί θερμοσίφωνες: Ποια ΑΦΜ υποβάλλουν σήμερα αίτηση - Προθεσμία 100 ημερών

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Η πλατφόρμα ανοίγει σταδιακά για τους δικαιούχους, ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ

Για άλλα δύο ΑΦΜ άνοιξε σήμερα πλατφόρμα του προγράμματος «Ανακυκλώνω-Αλλάζω Θερμοσίφωνα», που επιδοτεί την αντικατάσταση του ηλεκτρικού με ηλιακό θερμοσίφωνα.

Η πλατφόρμα ανοίγει σταδιακά για τους δικαιούχους, ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ. Σήμερα, τέταρτη ημέρα, θα έχουν δικαίωμα αίτησης τα ΑΦΜ που λήγουν σε 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 και 8.

Και από αύριο θα ανοίξει για όλα τα ΑΦΜ:

  • 15/5 : ΑΦΜ που λήγουν σε 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0

Μέσω του νέου Προγράμματος, τα τουλάχιστον 120.000 ελληνικά νοικοκυριά, που θα επωφεληθούν άμεσα, θα μπορούν να λάβουν επιδότηση για την αντικατάσταση ενεργοβόρων ηλεκτρικών θερμοσιφώνων με νέους ηλιακούς θερμοσίφωνες, σύγχρονης τεχνολογίας. Το όφελος για αυτά αλλά και για το περιβάλλον, θα είναι η μείωση κατά τουλάχιστον 200 χιλ. τόνων CO2 ανά έτος. Καθώς επίσης υπολογίζεται, ότι η κατανάλωση ρεύματος για τη χρήση ζεστού νερού πρόκειται να μειωθεί κατά περίπου 65%.

Για να δοθεί η επιδότηση για την αγορά νέου ηλιακού θερμοσίφωνα είναι υποχρεωτική η απόσυρση προς ανακύκλωση των παλαιών θερμοσιφώνων που αντικαθίστανται, τα χαρακτηριστικά των οποίων είναι:

  • Να είναι λειτουργικοί πριν την απόσυρσή τους.
  • Πριν την αντικατάστασή τους, να είναι τοποθετημένοι στην κατοικία η οποία δηλώνεται στην αίτηση χρηματοδότησης.
  • Να είναι ηλεκτρικοί θερμοσίφωνες χωρητικότητας ≥ 40 λίτρων.

Ενώ επισημαίνεται πως:

  • Δεν είναι επιλέξιμοι ωφελούμενοι με μέσο ετήσιο εισόδημα ανά μέλος οικογένειας το οποίο υπερβαίνει τις 30.000 ευρώ.
  • Δεν είναι δυνατή η υποβολή αίτησης για νοικοκυριά, που έχουν υποβάλλει αίτηση ή έχουν ενταχθεί σε άλλο πρόγραμμα ενεργειακής εξοικονόμησης, όπως για παράδειγμα το «Εξοικονομώ – Αυτονομώ» ή το «Εξοικονομώ 2021».

Για να ενταχθούν οι ωφελούμενοι στο πρόγραμμα θα πρέπει:

  • Να είναι οικιακοί καταναλωτές που θα έχουν τοποθετημένο στην κατοικία τους (και όχι σε επαγγελματικό χώρο) ηλεκτρικό θερμοσίφωνα.
  • Οι αιτήσεις να υποβάλλονται από μεμονωμένα φυσικά πρόσωπα, τα οποία έχουν γεννηθεί πριν από την 1η Ιανουαρίου 2006 και διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα.
  • Να υποβάλλεται μία μόνο αίτηση από κάθε φυσικό πρόσωπο.
  • Το μέσο ετήσιο εισόδημα ανά μέλος οικογένειας των επιλέξιμων ωφελούμενων να μην υπερβαίνει τις 30.000 ευρώ.
  • Οι δυνητικοί ωφελούμενοι να μην έχουν υποβάλλει αίτηση ή έχουν ενταχθεί σε άλλο πρόγραμμα ενεργειακής εξοικονόμησης, όπως για παράδειγμα το «Εξοικονομώ – Αυτονομώ» ή το «Εξοικονομώ 2021».

Προθεσμία 100 ημερών

Αγορές με χρήση επιταγών του Προγράμματος μπορεί να γίνονται από τους ωφελούμενους μέχρι και εκατό (100) ημέρες από την έγκριση της αίτησής του, ήτοι από:

  • την ημερομηνία έκδοσης της (αρχικής) Απόφασης επικύρωσης των αποτελεσμάτων οριστικής κατάταξης του Φορέα Υλοποίησης και Ελέγχου ή
  • την εκάστοτε ημερομηνία αναβάθμισης των σχετικών αιτήσεων από επιλαχούσες σε εγκεκριμένες από το Φορέα Πιστοποίησης και Πληρωμής.

Ειδικά στις περιπτώσεις επιταγών, οι οποίες κατά την παρέλευση του παραπάνω οροσήμου των εκατό (100) ημερών βρίσκονται σε κατάσταση δέσμευσης από προμηθευτή, η προθεσμία αγορών παρατείνεται κατά ακόμα σαράντα πέντε (45) ημερών, για την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης συναλλαγής και αντίστοιχα για την εξαργύρωση των επιταγών από τον προμηθευτή που έχει δεσμεύσει την επιταγή.

Ύψος ενίσχυσης

  • Η επιδότηση ανέρχεται έως 60% της δαπάνης αγοράς κάθε νέου ηλιακού θερμοσίφωνα.
  • Κάθε ωφελούμενος θα λάβει επιταγή (voucher), την οποία μπορεί να εξαργυρώσει σε προμηθευτή της επιλογής του.
  • Στο ανώτατο ποσό επιχορήγησης για τους δικαιούχους συμπεριλαμβάνεται και το κόστος εγκατάστασης.
  • Η τελική αξία της κάθε επιταγής εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά του ηλιακού θερμοσίφωνα (χωρητικότητα δεξαμενής ζεστού νερού), την τιμή αγοράς του και καθορίζεται ως εξής:

Πηγή: imerisia.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 14 Μαϊος 2023 11:40

Σχετικά Άρθρα

  • «Αλλάζω Συσκευή για τις Επιχειρήσεις»: Πώς θα κάνετε αίτηση - Oι δικαιούχοι
    «Αλλάζω Συσκευή για τις Επιχειρήσεις»: Πώς θα κάνετε αίτηση - Oι δικαιούχοι

    «Λύση» σε μια σειρά από προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δικαιούχοι του προγράμματος «Αλλάζω Συσκευή για τις Επιχειρήσεις» δίνει η υπουργική απόφαση των ΥΠΕΝ και ΥΠΕΘΟ.

    Συγκεκριμένα η απόφαση φέρνει απλοποίηση των διαδικασιών, επιπλέον ενίσχυση στις επιλέξιμες δαπάνες και επιπλέον δυνητικούς δικαιούχους, καθώς προβλέπεται πλέον και η ένταξη των αγροτών.

    Συγκεκριμένα, η ΚΥΑ προβλέπει:

    1. Απλοποίηση της δυνατότητας επίτευξης του ενεργειακού στόχου που θέτει το πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, για τις αντικαταστάσεις συσκευών (π.χ. κλιματιστικό, ψυγείο, φούρνος, αντλία θερμότητας κ.α.) θα αρκεί μία νέα βεβαίωση εκπομπών για κάθε συσκευή. Οι ενεργειακοί επιθεωρητές ή ελεγκτές θα μπορούν να την εκδίδουν (πριν και μετά την εγκατάστασή της), αντί για τη χρήση Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) ή ενεργειακού ελέγχου.
    2. Ενίσχυση των ανακυκλούμενων συσκευών, ύψους 250 ευρώ ανά συσκευή (με ανώτατο όριο τα 500 ευρώ), επιπρόσθετη της ενίσχυσης των επιλέξιμων δαπανών
    3. Οι αγρότες βρίσκονται πλέον ανάμεσα στους δυνητικούς δικαιούχους του προγράμματος, με δυνατότητα υποβολής αιτήσεων από σήμερα, Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2024.
    Πώς θα κάνετε αίτηση

    Οι αιτήσεις κατατίθενται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του προγράμματος Εξοικονομώ - Επιχειρώ 2023 (κλικ εδώ) και εφαρμόζεται η μέθοδος της άμεσης αξιολόγησης (First in-First out).

    Το πρόγραμμα παραμένει ανοικτό για υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενος μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού.

    Στο μεταξύ, βρίσκονται σε εξέλιξη οι αξιολογήσεις των υποβληθεισών αιτήσεων και το επόμενο χρονικό διάστημα θα αναρτηθούν οι σχετικές αποφάσεις ένταξης των δικαιούχων.

    Με την απόφαση ένταξης οι δικαιούχοι θα μπορούν να ανοίξουν ειδικούς δεσμευμένους καταπιστευτικούς λογαριασμούς (escrow accounts), όπου και θα μεταφέρεται το συνολικό ποσό της ενίσχυσης.

    Πηγή: cnn.gr

  • Πότε ανοίγει το πρόγραμμα «Αλλάζω θερμοσίφωνα 2024» - Επιδότηση έως 60%
    Πότε ανοίγει το πρόγραμμα «Αλλάζω θερμοσίφωνα 2024» - Επιδότηση έως 60%

    Ποιοι χάνουν την επιδότηση

    Νέα προγράμματα Εξοικονομώ έρχονται μέσα στο επόμενο διάστημα, μεταξύ των οποίων είναι το «Ανακυκλώνω - Αλλάζω Θερμοσίφωνα», το οποίο προφέρει την ευκαιρία σε όσους δεν συμμετείχαν στον πρώτο γύρο, να υποβάλουν νέα αίτηση εντός του Οκτωβρίου.
    Το πρόγραμμα θα βγει στον αέρα – εκτός απροόπτου – τις πρώτες ημέρες του Οκτώβρη και θα δοθεί σε πρώτη φάση προτεραιότητα σε όσους πολίτες κατά τον προηγούμενο κύκλο ήταν επιλαχόντες.
    Σημειώνεται πως οι δικαιούχοι θα πρέπει να ξαναμπούν στην πλατφόρμα του gov.gr και να υποβάλουν εκ νέου αίτηση, παρά το γεγονός ότι είχαν ήδη αιτηθεί στον πρώτο κύκλο.
    Εφόσον ολοκληρωθεί το χρονικό διάστημα υποβολής αιτήσεων από τους δικαιούχους που έχουν προτεραιότητα, ο υπολειπόμενος προϋπολογισμός μέχρι εξάντλησής του θα είναι διαθέσιμος για υποβολή αιτήσεων από τα υπόλοιπα νοικοκυριά.

    Ο συνολικός προϋπολογισμός θα είναι περίπου 170 εκατ. ευρώ. Το πρόγραμμα θα αφορά την ανακύκλωση παλαιών ενεργοβόρων θερμοσιφώνων και την αντικατάσταση τους με ηλιακούς θερμοσίφωνες. Το ποσοστό επιδότησης θα είναι από 60% για τα ευάλωτα νοικοκυριά ως και 50% για ανώτερα εισοδήματα ως 30.000 ευρώ.

    Οι δικαιούχοι

    Τα εισοδηματικά κριτήρια για την επιδότηση ήταν τα εξής:

    -Κάτω από 5.000 ευρώ ετήσιο εισόδημα: ο ωφελούμενος εμπίπτει στην 1η εισοδηματική κατηγορία. Η έκπτωση θα είναι 60%.
    -5.000 έως κάτω από 10.000 ευρώ ετήσιο εισόδημα: ο ωφελούμενος εμπίπτει στη 2η εισοδηματική κατηγορία. Η έκπτωση θα ανέλθει σε 55%.
    -10.000 ευρώ ετήσιο εισόδημα: ο ωφελούμενος εμπίπτει στην 3η εισοδηματική κατηγορία. Η έκπτωση θα διαμορφωθεί σε 50%.

    Ποιοι χάνουν την επιδότηση

    Την επιδότηση για αλλαγή θερμοσίφωνα δε δικαιούνται όσοι:

    -Δεν είναι επιλέξιμοι ωφελούμενοι οι οποίοι είχαν υποβάλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος ως κάτοικοι εξωτερικού.
    -Εξαρτώμενα μέλη που δεν υποβάλλουν αυτόνομα δήλωση.
    -Δεν είναι επιλέξιμοι ωφελούμενοι με μέσο ετήσιο εισόδημα ανά μέλος οικογένειας το οποίο υπερβαίνει τις 30.000 ευρώ.
    -Δεν είναι δυνατή η υποβολή αίτησης για νοικοκυριά, που έχουν υποβάλλει αίτηση ή έχουν ενταχθεί σε άλλο πρόγραμμα ενεργειακής εξοικονόμησης.

    Η διαδικασία της αίτησης

    Για να κάνετε την αίτησή σας στο allazothermosifona.gov.gr, θα πρέπει να έχετε κωδικούς Taxisnet, ΑΦΜ και Δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1).

    Στην αίτηση θα πρέπει να δηλώσετε ξανά τα εξής 4 στοιχεία:

    -τον 11ψήφιο αριθμό παροχής ηλεκτρικού ρεύματος της οικίας στην οποία βρίσκεται εγκατεστημένος ο προς αντικατάσταση θερμοσίφωνας,
    -ότι στην κατοικία του μπορεί να τοποθετηθεί ηλιακός θερμοσίφωνας και δεν υπάρχει περιορισμός από κανονισμούς λειτουργίας (π.χ. κανονισμός πολυκατοικίας, κανονισμός λειτουργίας κτηρίου κ.λπ.),
    -την ύπαρξη ή μη μέλους ΑμεΑ στην οικογένεια, ώστε να γίνει η κατά περίπτωση διασταύρωση με στοιχεία του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) ή εναλλακτικά, μέσω προσκόμισης αντίστοιχης γνωμάτευσης ή πιστοποιητικού από υγειονομική επιτροπή πιστοποίησης αναπηρίας ή άλλη αρμόδια αρχή, η οποία κατά το νόμο εξακολουθεί -να ασκεί τις αρμοδιότητές της,
    -ένα μοναδικό αριθμό κινητού τηλεφώνου που θα πιστοποιηθεί μέσω αποστολής κωδικού μίας χρήσης (OTP), ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί μετά από τυχόν έγκριση της αίτησης χρηματοδότησης για την αποστολή του κωδικού της επιταγής (voucher), αλλά και για κάθε σχετική επικοινωνία με τον ωφελούμενο. Στην περίπτωση που υπάρχει, μπορεί να δηλωθεί συμπληρωματικά και προσωπικός λογαριασμός ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
    Πηγή: Protothema.gr
  • «Ανακυκλώνω - Αλλάζω Θερμοσίφωνα»: Δυνατότητα καταβολής εφ' άπαξ ή τμηματικά της χρηματοδότησης στον φορέα
    «Ανακυκλώνω - Αλλάζω Θερμοσίφωνα»: Δυνατότητα καταβολής εφ' άπαξ ή τμηματικά της χρηματοδότησης στον φορέα

    Τη δυνατότητα καταβολής εφ΄άπαξ ή τμηματικά της χρηματοδότησης στον φορέα προβλέπει η τροποποίηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που αφορά στο πρόγραμμα «Ανακυκλώνω, αλλάζω θερμοσίφωνα» και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

    Αναλυτικά, η ΚΥΑ η οποία δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ Β' 4931/28-08-2024) ορίζει ότι αποφασίστηκαν τα εξής:

    Την τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΕΣΠΑΕΝ/41171/650/13-04-2023 (στοιχείο 30 ανωτέρω) κοινής απόφασης των υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης & Επενδύσεων και Περιβάλλοντος & Ενέργειας «Ορισμός φορέα πιστοποίησης της αντικατάστασης και απόσυρσης συστημάτων παραγωγής ζεστού νερού χρήσης και καταβολής της χρηματοδότησης για την υλοποίηση δράσεων αντικατάστασης οικιακών συστημάτων παραγωγής ζεστού νερού χρήσης με ηλιοθερμικά συστήματα» (Β' 2557), ως ακολούθως:

    Α. Το άρθρο 3 «Καταβολή χρηματοδότησης στον Φορέα», αντικαθίσταται ως εξής:

    «Άρθρο 3

    Καταβολή χρηματοδότησης στον Φορέα

    1. Η καταβολή της χρηματοδότησης στον Φορέα του άρθρου 1 της παρούσας, με τον οποίο θα συναφθεί η σύμβαση του άρθρου 2 της παρούσας, διενεργείται εφ' άπαξ μετά από σχετικό αίτημα του φορέα ή τμηματικά ανάλογα με την πορεία ολοκλήρωσης των αιτήσεων και την εξέλιξη της δράσης.

    2. Στην περίπτωση της τμηματικής καταβολής, καταβάλλεται:

    α) 1η δόση, ως προκαταβολή, που ανέρχεται σε ποσοστό μέχρι 30% του προϋπολογισμού της δράσης που διαχειρίζεται, με την υπογραφή της σύμβασης και μετά από σχετικό αίτημα του φορέα,

    β) επόμενες δόσεις, ανάλογα με την πορεία ολοκλήρωσης των αιτήσεων και την εξέλιξη της δράσης.

    3. Σε κάθε περίπτωση, η καταβολή της χρηματοδότησης προς τον Φορέα και στη συνέχεια στους ωφελούμενους γίνεται χωρίς καμία έκπτωση ή κράτηση υπέρ τρίτων, που ενδέχεται να μειώσει το ύψος της χρηματοδότησης που δικαιούται.

    4. Το αίτημα για την καταβολή της χρηματοδότησης, που συνιστά έμμεση πληρωμή (επιχορήγηση), υποβάλλεται στη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης του ΥΠΕΝ, ως υπόλογος διαχειριστής, από τον Φορέα Υλοποίησης και Ελέγχου, συνοδευόμενο από τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

    α) Κατάσταση δικαιολογητικών που τηρούνται από τον Φορέα Ελέγχου, ήτοι:

    - Αίτημα του Φορέα για την καταβολή της χρηματοδότησης

    - Εφόσον πρόκειται για τμηματικές πληρωμές, Υπεύθυνη Δήλωση καλής εκτέλεσης του Φορέα για τη χρηματοδότηση που έχει ήδη λάβει, (για όλες τις δόσεις πλην της 1ης)

    β) Υπεύθυνη δήλωση του Φορέα περί μη ενεχυρίασης/ εκχώρησης της πληρωμής

    γ) Βεβαίωση φορολογικής ενημερότητας του Φορέα δ) Βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας του Φορέα ε) Έγγραφο από το οποίο να προκύπτουν τα στοιχεία του λογαριασμού της παρ. 5

    στ) Εφόσον πρόκειται για τμηματικές πληρωμές, πιστοποίηση καταβολής της χρηματοδότησης του Φορέα Υλοποίησης και Ελέγχου (για όλες τις δόσεις πλην της 1ης)

    ζ) Σύμφωνη γνώμη της ΕΥΔ ΠΕΚΑ & ΠΟΛΠΡΟ

    5. Ο φορέας ανοίγει έντοκο τραπεζικό λογαριασμό για τη δράση που αφορά στην επιχορήγηση για τη μεταφορά των χρηματοδοτήσεων.

    6. Η διαδικασία καταβολής της κάθε δόσης γίνεται σύμφωνα με την υπ' αρ. 134453/23.12.2015 (Β' 2857) κοινή υπουργική απόφαση περί ρυθμίσεων πληρωμών των δαπανών Π.Δ.Ε, όπως κάθε φορά ισχύει.

    7. Στον λογαριασμό της παρ. 5 του παρόντος άρθρου κατατίθενται και ενδεχόμενες επιστροφές πληρωμών ή ποσά από καταλογισμούς. Τα ποσά αυτά, καθώς και οι τόκοι που πιθανόν δημιουργηθούν από την παραμονή των κατατιθεμένων κατά τα ανωτέρω στον παραπάνω λογαριασμό, αποτελούν έσοδο του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων και διατίθενται αποκλειστικά για τους σκοπούς της δράσης. Τα τυχόν αδιάθετα ποσά του λογαριασμού, μετά την ολοκλήρωση και εξόφληση της δράσης κατατίθενται από τον φορέα, με μέριμνα του Φορέα Υλοποίησης και Ελέγχου για την παρακολούθηση του έργου του Φορέα, στον υφιστάμενο λογαριασμό αδιάθετων υπολοίπων παρελθόντων οικονομικών ετών που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος.

    Β. Η παρ. 3 του άρθρου 5 «Αποζημίωση για την κάλυψη των διαχειριστικών δαπανών του Φορέα» αντικαθίσταται ως εξής:

    «3. Το ποσό της κατά τα ανωτέρω καταβαλλόμενης αποζημίωσης καθορίζεται μετά από απολογιστικό έλεγχο εξόδων του Φορέα και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υπερβαίνει το 1,5% του προϋπολογισμού σύμφωνα με τον οποίο προκηρύσσεται η εκάστοτε δράση, συμπεριλαμβανομένου του σχετικού Φ.Π.Α..»

    Γ. Η παρ. 6 του άρθρου 5 «Αποζημίωση για την κάλυψη των διαχειριστικών δαπανών του Φορέα» αντικαθίσταται ως εξής:

    «6. Η πληρωμή των διαχειριστικών δαπανών του Φορέα γίνεται απολογιστικά, με την υποβολή των αναγκαίων παραστατικών στοιχείων που τεκμηριώνουν την πραγματοποίηση των υπόψη δαπανών, μετά από αίτημα του Φορέα που υποβάλλεται εφόσον ολοκληρωθεί η πληρωμή προς τους ωφελούμενους της χρηματοδότησης που έχει λάβει και την έκδοση πιστοποίησης της παρ. 7 του παρόντος άρθρου.»

    Δ. Κατά τα λοιπά ισχύει η υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΕΣΠΑΕΝ/41171/650/13-04-2023 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Ορισμός φορέα πιστοποίησης της αντικατάστασης και απόσυρσης συστημάτων παραγωγής ζεστού νερού χρήσης και καταβολής της χρηματοδότησης για την υλοποίηση δράσεων αντικατάστασης οικιακών συστημάτων παραγωγής ζεστού νερού χρήσης με ηλιοθερμικά συστήματα» (Β' 2557).

    Πηγή: Ethnos.gr
  • ΑΑΔΕ: Πώς παίρνουμε ΑΦΜ και Κλειδαρίθμο μέσω βιντεοκλήσης –Ποια έγγραφα χρειάζονται
    ΑΑΔΕ: Πώς παίρνουμε ΑΦΜ και Κλειδαρίθμο μέσω βιντεοκλήσης –Ποια έγγραφα χρειάζονται

    Απαραίτητο είναι η συσκευή από την οποία θα συνδεθούν οι ενδιαφερόμενοι να διαθέτει κάμερα και μικρόφωνο επειδή η εξυπηρέτηση στην Υπηρεσία myAADElive γίνεται μέσω βιντεοκλήσης, η οποία καταγράφεται μετά από τη σύμφωνη γνώμη για λόγους απόδειξης του ελέγχου ταυτοπροσωπίας

    Tη δυνατότητα απόδοσης ΑΦΜ και Κλειδαρίθμου μέσω βιντεοκλήσης από την Υπηρεσία myAADElive δίνει η φορολογική διοίκηση. Τα ανήλικα τέκνα δεν μπορούν μόνα τους να κάνουν τη διαδικασία.

    Το αίτημα για απόδοση ΑΦΜ & Κλειδάριθμου και Κλειδάριθμου σε ανήλικα τέκνα, υποβάλλεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω της ψηφιακής πύλης, από τον νόμιμο εκπρόσωπο, ο οποίος συνδέεται χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς του κωδικούς TAXISnet, χωρίς να απαιτείται περαιτέρω ταυτοποίηση.

    Η διαδρομή που ακολουθείται είναι: myAADE/ΑΦΜ & Κλειδάριθμος/ ΑΦΜ & Κλειδάριθμος/Ενεργώ ως νόμιμος εκπρόσωπος.

    Απαραίτητο είναι η συσκευή από την οποία θα συνδεθούν οι ενδιαφερόμενοι να διαθέτει κάμερα και μικρόφωνο επειδή η εξυπηρέτηση στην Υπηρεσία myAADElive γίνεται μέσω βιντεοκλήσης, η οποία καταγράφεται μετά από τη σύμφωνη γνώμη για λόγους απόδειξης του ελέγχου ταυτοπροσωπίας.

    Εναλλακτικά, μπορούν να χρησιμοποιήσουν το κινητό τους ή άλλη συσκευή, η οποία διαθέτει μικρόφωνο και κάμερα.

    Όσοι δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα, δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από την Υπηρεσία myAADElive και θα πρέπει να απευθυνθούν με φυσική παρουσία στη ΔΟΥ, επιλέγοντας να προγραμματίσουν ραντεβού μέσω της εφαρμογής ΑΦΜ & Κλειδάριθμου ή του Κλειδάριθμου.

    Κατά τη βιντεοκλήση χρειάζεται να επιδείξει ο πολίτης μόνο το πρωτότυπο έγγραφο ταυτοποίησης (ταυτότητα, διαβατήριο, άδεια διαμονής) και όχι κάποιο από τα υπόλοιπα συνυποβαλλόμενα δικαιολογητικά.

    Πότε δεν υπάρχει δυνατότητα για το myAADElive

    Οι περιπτώσεις που δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί κάποιος από την Υπηρεσία myAADElive είναι οι ακόλουθες:

    1. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν έχουν επισυναφθεί τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, καθώς και στις περιπτώσεις που πρέπει να προηγηθούν τυχόν μεταβολές προσωπικών στοιχείων από το Τμήμα Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης των Δ.Ο.Υ..
    2. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες απαιτείται άδεια διαμονής και αυτή δεν υπάρχει ή έχει λήξει ή δεν έχει αναρτηθεί στις σχετικές ιστοσελίδες του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου.

    Για τον λόγο αυτό, εκτός της Άμεσης Βιντεοκλήσης, σας δίνεται και η δυνατότητα του προγραμματισμένου ψηφιακού ραντεβού προκειμένου να συγκεντρώσετε τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

    Στην Υπηρεσία myAADElive δεν μπορείτε να εκπροσωπηθείτε από τρίτο πρόσωπο με απλή εξουσιοδότηση, ούτε από νόμιμο εκπρόσωπο (πχ γονέα, φορολογικό εκπρόσωπο κ.λπ.). Η υπηρεσία myAADElive εξυπηρετεί μόνο τα φυσικά πρόσωπα που ενεργούν τα ίδια για τον εαυτό τους.

    Ο υποψήφιος χρήστης των ψηφιακών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ συμπληρώνει ηλεκτρονικά την αίτηση εγγραφής - επανεγγραφής του, μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE στη διαδρομή myAADE/ΑΦΜ & Κλειδάριθμος/Κλειδάριθμος/Αρχική εγγραφή ή Επανεγγραφή/Φυσικό πρόσωπο/ Ενεργώ για τον εαυτό μου, δηλώνοντας το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό πρόσβασης (password) που επιθυμεί να έχει ως χρήστης του συστήματος.

    Δεν χορηγείται κλειδάριθμος χωρίς να έχει συμπληρωθεί η απαιτούμενη ηλεκτρονική αίτηση.

    Μετά την υποβολή της αίτησης, επιλέγει να ταυτοποιηθεί μέσω βιντεοκλήσης από υπάλληλο της Υπηρεσίας myAADElive επιλέγοντας το εικονίδιο Ραντεβού myAADElive (βιντεοκλήση) ή άμεσης βιντεοκλήσης με τον πρώτο διαθέσιμο εκπρόσωπο της Υπηρεσίας myAADElive.

    Τα απαραίτητα έγγραφα

    Τα ταυτοποιητικά έγγραφα που επιδεικνύονται πρωτότυπα κατά την βιντεοκλήση είναι κατά περίπτωση:

    • Ταυτότητα σε ισχύ: Αστυνομική ταυτότητα, στρατιωτική ταυτότητα, ταυτότητα Σωμάτων Ασφαλείας, ταυτότητα Ευρωπαϊκής Ένωσης, Ειδικό Δελτίο Ταυτότητας Ομογενούς κ.λπ.
    • Διαβατήριο σε ισχύ:

    Προσοχή. Οι Έλληνες πολίτες κάτοικοι Ελλάδος ταυτοποιούνται αποκλειστικά με την αστυνομική τους ταυτότητα, ενώ οι κάτοικοι εξωτερικού και με το διαβατήριο, εφόσον δεν έχουν Ελληνική ταυτότητα σε ισχύ.

    • Άδεια διαμονής σε ισχύ:

    Οι πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν στην Ελλάδα επιδεικνύουν, εκτός από το διαβατήριο, και τη σχετική άδεια διαμονής ή το στοιχείο που αποδεικνύει τη νόμιμη διαμονή στη χώρα σύμφωνα με την ισχύουσα κάθε φορά νομοθεσία. Τα στοιχεία αυτά θα πρέπει να είναι αναρτημένα στις σχετικές ιστοσελίδες του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου.

    Πηγή: imerisia.gr

  • ΔΥΠΑ: 31.500 θέσεις εργασίας σε έξι επιδοτούμενα προγράμματα - Πώς μπορείτε να κάνετε αίτηση
    ΔΥΠΑ: 31.500 θέσεις εργασίας σε έξι επιδοτούμενα προγράμματα - Πώς μπορείτε να κάνετε αίτηση

    Περισσότερες από 31.000 θέσεις εργασίας προσφέρουν τα έξι προγράμματα που υλοποιεί αυτή την περίοδο η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης, με επιδότηση που φτάνει έως και το 100%.

    Μάλιστα, η συνολική επιδότηση της ΔΥΠΑ φτάνει ακόμα και τα 17.000 ευρώ ανά θέση.

    Συγκεκριμένα, αυτή τη στιγμή υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις στις εξής δράσεις:

    • 7.000 άνεργοι για επανένταξη

    Πρόγραμμα απασχόλησης 7.000 ανέργων που αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια στην ένταξη ή επανένταξή τους στην αγορά εργασίας, όπως μητέρες που επιστρέφουν στην αγορά εργασίας μετά την ανατροφή των παιδιών τους, μακροχρόνια άνεργοι άνω των 55 ετών, άνεργα μέλη μονογονεϊκών οικογενειών, κ.λπ..

    Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 75% του μισθού και των εισφορών για 12-24 μήνες, μέχρι 16.800 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.

    • 10.000 μακροχρόνια άνεργοι

    Πρόγραμμα απασχόλησης 10.000 μακροχρόνια ανέργων 45 ετών και άνω.

    Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 80% του μισθού και των εισφορών για 18 μήνες, έως 13.709 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.

    • 3.000 άνεργοι άνω των 56 ετών

    Πρόγραμμα απασχόλησης 3.000 ανέργων ηλικίας 56 ετών και άνω, που ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα επιχορήγησης για την απασχόληση μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 55 ετών και άνω.

    Η επιχορήγηση μισθού και εισφορών ανέρχεται σε 715 ευρώ μηνιαία για 15 μήνες, έως 8.580 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας

    • 1.000 άνεργοι 30-66 ετών

    Πρόγραμμα απασχόλησης 1.000 ανέργων 30-66 ετών στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

    Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 70% του μισθού και των εισφορών για 12 μήνες με δυνατότητα επέκτασης για άλλους 12, έως 17.170 ευρώ ανά θέση εργασίας.

    • 3.000 άνεργοι σε ειδικές και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες

    Πρόγραμμα απασχόλησης 3.000 ανέργων που ανήκουν σε ειδικές και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως Άτομα με Αναπηρία, γυναίκες θύματα ενδοοικογενειακής ή έμφυλης βίας, άτομα που ολοκλήρωσαν πρόγραμμα απεξάρτησης, αποφυλακισμένα άτομα, διεμφυλικά πρόσωπα, θύματα εμπορίας ανθρώπων, κλπ.

    Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 75% του μισθού και των εισφορών για 24 μήνες, μέχρι 16.800 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.

    • 7.500 άνεργοι ηλικίας 25-45 ετών

    Πρόγραμμα απασχόλησης 7.500 ανέργων ηλικίας 25-45 ετών που έχουν ολοκληρώσει πρόγραμμα κατάρτισης σε ψηφιακές ή πράσινες δεξιότητες.

    Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 100% του μισθού και των εισφορών για την πρόσληψη ανέργων ηλικίας 25-30 ετών για 6 μήνες, δηλαδή 132 ευρώ, και 80% για την πρόσληψη ανέργων 31-45 ετών, δηλαδή 4.906 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.

    Πώς θα κάνετε αίτηση

    1. Οι επιχειρήσεις υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση μέσω gov.gr (κλικ εδώ).
    2. Οι επιχειρήσεις προσδιορίζουν τον αριθμό των θέσεων, τις ειδικότητες και τα απαιτούμενα προσόντα.
    3. H ΔΥΠΑ επιβεβαιώνει ότι η επιχείρηση πληροί τις προϋποθέσεις.
    4. Οι εργασιακοί σύμβουλοι της ΔΥΠΑ υποδεικνύουν στην επιχείρηση υποψηφίους σύμφωνα με τα απαιτούμενα προσόντα της θέσης.
    5. Η επιχείρηση επιλέγει μεταξύ των υποψηφίων και κάνει πρόσληψη.

    Πηγή: cnn.gr

  • Youth Pass: Πού θα κάνουν την αίτηση οι δικαιούχοι
    Youth Pass: Πού θα κάνουν την αίτηση οι δικαιούχοι

    Από την 1η Απριλίου έχει ανοίξει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων για το Youth Pass, της οικονομικής ενίσχυσης ύψους 150 ευρώ σε νέους, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει είτε το 18ο έτος, είτε το 19ο έτος της ηλικίας τους από 1.1.2023 έως και 31.12.2023.

    Μπείτε εδώ στην πλατφόρμα.

    Πίστωση 150 ευρώ με ψηφιακή χρεωστική κάρτα

    Η πίστωση της ενίσχυσης γίνεται με τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, η οποία θα αποσταλεί στα πιστωτικά ιδρύματα έως και την Παρασκευή 31 Μαΐου. Σημειώνεται ότι ενδέχεται να υπάρξει καθυστέρηση 1-2 εργάσιμων ημερών έως να λάβουν την ενίσχυση οι δικαιούχοι.

    Στη συνέχεια θα μπορούν να την αξιοποιήσουν σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του πολιτισμού, του τουρισμού και των μεταφορών.

    Περίπου 140.000 νέοι πήραν Youth Pass

    Κατά τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του προγράμματος, έως το τέλος του 2023, περίπου 140.000 νέοι έλαβαν ενισχύσεις που ανήλθαν συνολικά σχεδόν στο ποσό των 21 εκατομμυρίων ευρώ.

    Υπενθυμίζεται πως το Youth Pass αποτελεί ένα μόνιμο μέτρο ενίσχυσης των νέων. Στο πλαίσιο αυτό, η ειδική εφαρμογή θα δέχεται τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων από την 1η Απριλίου έως και την 15η Μαΐου κάθε έτους. Η ενίσχυση για όλους τους δικαιούχους θα καταβάλλεται μια φορά ετησίως μέχρι την 31η Μαΐου κάθε έτους.

    Ποιοι είναι οι δικαιούχοι του Youth Pass

    Δικαιούχοι του Youth Pass είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, που έχουν συμπληρώσει το 18ο ή 19ο έτος της ηλικίας τους εντός του προηγούμενου από την αίτηση έτους και υποβάλλουν αίτηση στην πλατφόρμα.

    Τονίζεται πως δεν υπάρχουν περιουσιακά ή εισοδηματικά κριτήρια. Η αίτηση υποβάλλεται άπαξ και δεν επανυποβάλλεται μετά και τη συμπλήρωση του 19ου έτους της ηλικίας του δικαιούχου.

    Ωστόσο, αν για τον οποιοδήποτε λόγο, ένας νέος δεν υποβάλει την αίτησή του όταν είναι 18 ετών, μπορεί να το πράξει όταν γίνει 19 ετών, λαμβάνοντας την ενίσχυση μόνο για το δεύτερο έτος και όχι αναδρομικά.

    Διαδικασία πίστωσης

    Μετά την υποβολή της αίτησης, το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός ενημερώνει τον δικαιούχο για την πρώτη ενεργοποίηση της κάρτας και την πίστωση του χρηματικού ποσού μέσω γραπτού μηνύματος (sms) ή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) με ενσωματωμένο σύνδεσμο για την ενεργοποίηση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας.

    Στη συνέχεια, οι ωφελούμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν την ενίσχυση που θα λάβουν για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού (π.χ. σε τουριστικά καταλύματα), του πολιτισμού (π.χ. για παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων ή συναυλιών, για την αγορά βιβλίων κ.ά.) και των μεταφορών (ταξί, λεωφορεία, τρένα, ακτοπλοϊκά – αεροπορικά εισιτήρια ή για την ενοικίαση ΙΧ ή σκαφών αναψυχής κ.ά.).

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Επίδομα παιδιού: Πότε λήγει η προθεσμία για υποβολή αίτησης – Η ημερομηνία πληρωμής
    Επίδομα παιδιού: Πότε λήγει η προθεσμία για υποβολή αίτησης – Η ημερομηνία πληρωμής

    Στις 11 Μαρτίου λήγει η προθεσμία για την υποβολή αίτησης του επιδόματος παιδιού από τους δικαιούχους.

    Η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα παραμείνει ανοικτή έως και τις έξι το απόγευμα της 11ης Μαρτίου, όπου στην συνέχεια θα κλείσει για να γίνει η επεξεργασία των αιτήσεων και η εκκαθάριση της πληρωμής του πρώτου διμήνου έτους 2024.

    Η πρώτη πληρωμή του επιδόματος αναμένεται να πραγματοποιηθεί στα τέλη του μήνα και συγκεκριμένα στις 29 Μαρτίου 2024.

    Υπενθυμίζεται ότι οι δικαιούχοι του Επιδόματος Παιδιού μπορούν να υποβάλλουν την αίτησή τους στην πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ, www.idika.gr ή μέσω του διαδικτυακού τόπου, www.opeka.gr με την χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης στο Taxisnet.

    Ωστόσο, σημειώνεται πως δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για τους δικαιούχους που δεν θα προλάβουν να οριστικοποιήσουν τις αιτήσεις τους, καθώς αιτήσεις θα μπορούν να γίνονται ανά διαστήματα, καθ 'όλη τη διάρκεια του έτους.

    Μάλιστα, η τελευταία προθεσμία για να λάβουν οι δικαιούχοι το σύνολο των επιδομάτων του 2024 εκπνέει στις 15 Ιανουαρίου 2025. Σε αυτή την περίπτωση οι δικαιούχοι θα λάβουν όλες τις δόσεις του '24 αναδρομικά.

    Σημειώνεται πως το επίδομα παιδιού αφορά περί τις 800.000 οικογένειες με παιδιά και τα ποσά που θα δοθούν θα είναι ίδια με πέρυσι.

    Πηγή: cnn.gr

  • Άνοιξε η πλατφόρμα για την επιστολική ψήφο - Πώς γίνεται η αίτηση
    Άνοιξε η πλατφόρμα για την επιστολική ψήφο - Πώς γίνεται η αίτηση

    Άνοιξε σήμερα η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την εγγραφή στους εκλογικούς καταλόγους επιστολικής ψήφου, όπως ανακοίνωσε η υπουργός Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως.

    Οι πολίτες που διαμένουν στην Ελλάδα, μπαίνουν στην πλατφόρμα epistoliki.ypes.gov.gr με τους κωδικούς taxis ενώ οι Έλληνες του εξωτερικού κάνουν και χρήση του διαβατηρίου τους. Η διαδικασία θα είναι ενεργή έως τις 29 Απριλίου.

    «Όποιος πολίτης είναι εγγεγραμμένος στους εκλογικούς καταλόγους, έχει τη δυνατότητα να ζητήσει επιστολική ψήφο ενώ εάν υπάρξει οποιοδήποτε πρόβλημα, οι εκλογείς εντός Ελλάδας μπορούν να απευθυνθούν στα ΚΕΠ και στο εξωτερικό στα κατά τόπους προξενεία», διευκρίνισε η υπουργός Εσωτερικών.

    Η διαδικασία

    Η διαδικασία είναι απλή και έχει ως εξής. Ο πολίτης δηλώνει πού θα βρίσκεται τον Μάιο και σε ποια διεύθυνση θα λάβει την επιστολή του υπουργείου Εσωτερικών, το συμπληρώνει και τον αποστέλλει πίσω συστημένο με κούριερ.

    Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στην ημερομηνία αποστολής καθώς ο σχετικός φάκελος πρέπει να έχει παραληφθεί έως Σάββατο 8 Ιουνίου, παραμονή των Ευρωεκλογών, διαφορετικά η αίτηση θεωρείται άκυρη.

    Η ενεργοποίηση της πλατφόρμας σηματοδοτεί την καθιέρωση, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, της επιστολικής ψήφου ως μέσου διευκόλυνσης της άσκησης του εκλογικού δικαιώματος των εκλογέων για τις Ευρωεκλογές και τα εθνικά δημοψηφίσματα.

    Πρόκειται για ένα ουσιαστικό άνοιγμα προς τον απανταχού ελληνισμό με την κατάργηση όλων των πρακτικών εμποδίων στην άσκηση του εκλογικού δικαιώματος των Ελλήνων πολιτών, όπου και αν βρίσκονται.

    10 ερωταπαντήσεις για την επιστολική ψήφο

    Πώς και με τι στοιχεία μπορώ να εγγραφώ στους εκλογικούς καταλόγους επιστολικής ψήφου;

    • Η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων άσκησης του εκλογικού δικαιώματος μέσω επιστολικής ψήφου στις προσεχείς Ευρωεκλογές είναι η 29η Απριλίου 2024.
    • Οι εκλογείς μπορούν να συνδεθούν στην εφαρμογή ypes.gov.gr κάνοντας χρήση των προσωπικών κωδικών TaxisNet και επιβεβαιώνοντας το κινητό τους τηλέφωνο και το email τους με συνθηματικό μίας χρήσης (OTP). Oι εκλογείς του εξωτερικού μπορούν να ταυτοποιηθούν εναλλακτικά με συνδυασμό των στοιχείων του εν ισχύ ελληνικού διαβατηρίου τους και του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ή του αριθμού δημοτολογίου τους.
    • Εναλλακτικά, οι αιτήσεις δύνανται να υποβάλλονται μέσω των ΚΕΠ ή των διπλωματικών αρχών της Ελλάδας στο εξωτερικό.
    • Οι εκλογείς δηλώνουν τη διεύθυνση διαμονής τους και την επιθυμητή διεύθυνση παραλαβής του εκλογικού υλικού. Σημειώνεται ότι οι φάκελοι της επιστολικής ψήφου θα αποσταλούν από το Υπουργείο Εσωτερικών τον Μάιο του 2024.

    Μπορώ να εγγραφώ αν δεν έχω ΑΦΜ ή ελληνικό διαβατήριο εν ισχύ;

    • Ναι. Όλοι οι Έλληνες πολίτες που είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους μπορούν να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα μέσω επιστολικής ψήφο εφόσον το επιθυμούν.
    • Οι εκλογείς που δεν μπορούν να συνδεθούν στην ηλεκτρονική εφαρμογή με κάποιον από τους διαθέσιμους τρόπους μπορούν να απευθυνθούν στα ΚΕΠ ή τις διπλωματικές αρχές της Ελλάδας στο εξωτερικό προκειμένου να εγγραφούν στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους επιστολικής ψήφου. Οι υπάλληλοι, αφού ταυτοποιήσουν τον εκλογέα με την επίδειξη έγκυρου ταυτοποιητικού εγγράφου, θα υποβάλουν αίτηση εγγραφής εκ μέρους του, την οποία εν συνεχεία υπογράφει ο εκλογέας.

    Μπορώ να εγγραφώ αν δυσκολεύομαι να χρησιμοποιήσω ηλεκτρονικό υπολογιστή;

    • Ναι. Οι εκλογείς που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή μπορούν να απευθυνθούν στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών ή στις ελληνικές Πρεσβείες και Προξενεία προκειμένου να εγγραφούν στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους επιστολικής ψήφου.

    Τι περιλαμβάνει ο φάκελος της επιστολικής ψήφου και πότε θα τον λάβω;

    • Ο φάκελος αποστέλλεται στους εκλογείς από το Υπουργείο Εσωτερικών το αργότερο 15 ημέρες πριν από τις εκλογές με υποχρέωση παραλαβής είτε από τον εκλογέα είτε από τρίτο πρόσωπο που έχει ρητή εξουσιοδότηση για την παραλαβή του, με θεώρηση γνησίου υπογραφής μέσω gov.gr ή από δημόσια αρχή.
    • Ο εκλογέας ενημερώνεται με ηλεκτρονικό μήνυμα για την αποστολή του φακέλου και με σύνδεσμο για την παρακολούθηση της πορείας του (tracking).
    • Ο φάκελος περιλαμβάνει:
    • φάκελο επιστροφής επιστολικής ψήφου,
    • ψηφοδέλτιο,
    • φάκελο ψηφοφορίας,
    • έντυπο οδηγιών,
    • κατάλογο υποψηφίων,
    • αίτηση – υπεύθυνη δήλωση.
    • Οι φάκελοι ψηφοφορίας είναι πλήρως ανωνυμοποιημένοι και φέρουν ειδικό γνώρισμα γνησιότητας.

    Πώς είναι το ψηφοδέλτιο της επιστολικής ψήφου;

    • Το ψηφοδέλτιο είναι ενιαίο και τυπώνεται με ευθύνη του Υπουργείου Εσωτερικών.
    • Στην πρώτη σελίδα, εμφανίζονται όλα τα κόμματα, συνδυασμοί και συνασπισμοί κομμάτων που είναι υποψήφια και ο εκλογέας βάζει σταυρό σε αυτό που επιλέγει. Σε αυτή την σελίδα υπάρχει και η διακριτή επιλογή «Δεν επιλέγω κανέναν από τους ανωτέρω - Ψηφίζω λευκό».
    • Στη δεύτερη σελίδα, εμφανίζεται πίνακας με αριθμούς από το 1 έως το 42. Ο εκλογέας επιλέγει από 0 έως 4 υποψηφίους ευρωβουλευτές του κόμματος ή συνδυασμού προτίμησής του σημειώνοντας ευδιάκριτα τον αριθμό που αντιστοιχεί στον κάθε υποψήφιο της επιλογής του, όπως αυτός αναγράφεται στον κατάλογο υποψηφίων. Στο τέλος, ο εκλογέας σημειώνει τον συνολικό αριθμό των υποψηφίων που έχει επιλέξει, δηλαδή 0 ή 1 ή 2 ή 3 ή 4.
    • Στην περίπτωση που ο εκλογέας κάνει λάθος επιλογή ή το ψηφοδέλτιο υποστεί φθορά, ο εκλογέας έχει τη δυνατότητα να εκτυπώσει ένα μόνο νέο ψηφοδέλτιο από την σελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών, να το συμπληρώσει εκ νέου και να το βάλει στον φάκελο ψηφοφορίας.

    Πώς ψηφίζω;

    • Ο εκλογέας διαβάζει προσεκτικά το έντυπο των οδηγιών. Συμπληρώνει την αίτηση – υπεύθυνη δήλωση έγχαρτα ή ηλεκτρονικά μέσω gov.gr και γράφει τα στοιχεία του στον φάκελο επιστροφής επιστολικής ψήφου.
    • Επιλέγει τον συνδυασμό που επιθυμεί και τους υποψηφίους Ευρωβουλευτές ή ψηφίζει λευκό.
    • Βάζει το ψηφοδέλτιο στον ειδικό φάκελο ψηφοφορίας, τον κλείνει και τον βάζει στον φάκελο επιστροφής. Σε περίπτωση που έχει συμπληρώσει την αίτηση – υπεύθυνη δήλωση έγχαρτα την βάζει στον φάκελο επιστροφής, μαζί με το φωτοαντίγραφο ελληνικής ταυτότητας, ελληνικού διαβατηρίου ή ελληνικού διπλώματος οδήγησης.
    • Αποστέλλει τον φάκελο προς την προσυμπληρωμένη διεύθυνση του κέντρου διαλογής επιστολικής ψήφου.

    Υπάρχει κόστος στις διαδικασίες παραλαβής και αποστολής των φακέλων;

    • Όχι. Η παραλαβή του φακέλου επιστολικής ψήφου από τον εκλογέα γίνεται δωρεάν αφού το κόστος αποστολής τους φακέλου επιστολικής καλύπτεται από το Υπουργείο Εσωτερικών. Η αποστολή του φακέλου επιστροφής επιστολική ψήφου από τον εκλογέα έχει προπληρωθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών.

    Τι γίνεται στη συνέχεια, αφότου ψηφίσω και στείλω τον φάκελο;

    • Ο εκλογέας ενημερώνεται με μήνυμα κινητού τηλεφώνου και email, εφόσον το έχει δηλώσει, για την παραλαβή του φακέλου του από τα Εκλογικά Τμήματα Διαλογής Ψηφοδελτίων Επιστολικής Ψήφου.
    • Ο φάκελος πρέπει να παραληφθεί μέχρι τις 5 το απόγευμα την παραμονή των εκλογών προκειμένου να προσμετρηθεί στο αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, διαφορετικά επιστρέφεται στον αποστολέα.
    • Η καταμέτρηση των επιστολικών ψήφων γίνεται ταυτόχρονα με όλες τις υπόλοιπες ψήφους, το απόγευμα της Κυριακής των εκλογών.

    Πού συγκεντρώνονται οι φάκελοι;

    • Οι φάκελοι επιστροφής επιστολικής ψήφου αποστέλλονται στην προσυμπληρωμένη διεύθυνση. Ο χώρος μπορεί να είναι δημόσιο ή ιδιωτικό κτίριο που μισθώνεται για τον σκοπό αυτό (πχ εκθεσιακός χώρος).
    • Ο χώρος που βρίσκονται οι κάλπες φυλάσσεται από την Ελληνική Αστυνομία, παρακολουθείται και καταγράφεται από κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης. Το υλικό καταγραφής φυλάσσεται στο Πρωτοδικείο Αθηνών.
    • Τα κόμματα και οι συνασπισμοί κομμάτων που συμμετέχουν στις εκλογές δικαιούνται να ορίσουν έναν τακτικό και έναν αναπληρωματικό εκλογικό αντιπρόσωπο για την παρακολούθηση της διαδικασίας.

    Έχασα τον φάκελο ψηφοφορίας. Τι κάνω;

    • Ο φάκελος ψηφοφορίας, μαζί με το υπόλοιπο υλικό πρέπει να φυλάσσεται σε ασφαλές μέρος. Δυστυχώς δεν υπάρχει δυνατότητα εκ νέου αποστολής φακέλου, καθώς ο κάθε φάκελος είναι προσωπικός και η νέα εκτύπωση θα χρειαστεί χρόνο ο οποίος δεν θα επιτρέψει την έγκαιρη παραλαβή της ψήφου.

    Τι θα γίνει αν πάω να ψηφίσω στο εκλογικό μου τμήμα, ενώ έχω εγγραφεί να ψηφίσω με επιστολική ψήφο;

    • Αν ο εκλογέας έχει κάνει αίτηση εμπρόθεσμα για επιστολική ψήφο, θα υπάρχει ειδική ένδειξη στους εκλογικούς καταλόγους και ο δικαστικός αντιπρόσωπος δεν θα του επιτρέψει να ψηφίσει σε περίπτωση που προσπαθήσει να ασκήσει το εκλογικό του δικαίωμα με φυσική παρουσία. Αν όμως ο φάκελος της επιστολικής ψήφου δεν φτάσει εγκαίρως, τότε ο δικαστικός αντιπρόσωπος στο εκλογικό τμήμα όπου είναι εγγεγραμμένος ο εκλογέας θα έχει ενημερωθεί για το γεγονός μη παραλαβής του φακέλου και θα επιτρέψει στον εκλογέα να ψηφίσει με φυσική παρουσία από τις 11:00 το πρωί και μετά.

    Αν άλλαξα γνώμη και θέλω να ψηφίσω με φυσική παρουσία;

    • Αυτό μπορεί να γίνει μόνο αν δεν έχει παραληφθεί ο φάκελος εμπρόθεσμα (δηλαδή έως τις 17:00 την παραμονή των εκλογών). Σε αυτή την περίπτωση, ο δικαστικός αντιπρόσωπος στο εκλογικό τμήμα που είναι εγγεγραμμένος ο εκλογέας θα έχει ενημερωθεί για το γεγονός μη παραλαβής του φακέλου και θα επιτρέψει στον εκλογέα να ψηφίσει με φυσική παρουσία από τις 11:00 το πρωί και μετά.

    Αν επέλεξα κατά λάθος άλλο κόμμα ή υποψήφιο από αυτόν που ήθελα;

    • Στην εξαιρετική αυτή περίπτωση, ο εκλογέας μπορεί να τυπώσει το ψηφοδέλτιο που θα υπάρχει στην σελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών και να το βάλει στον φάκελο ψηφοφορίας.

    Πώς διασφαλίζεται η μυστικότητα της ψήφου;

    • Η ψήφος είναι μυστική. Η μυστικότητα της επιστολικής ψήφου επιτυγχάνεται με τον διαχωρισμό της υπεύθυνης δήλωσης από τον κλειστό φάκελο ο οποίος περιέχει το ψηφοδέλτιο και ο οποίος είναι αυτός που μπαίνει στην κάλπη ψηφοφορίας.
    • Η έγχαρτη αίτηση – υπεύθυνη δήλωση φυλάσσεται ξεχωριστά και δεν μπορεί με κανέναν τρόπο να συνδυαστεί με το ψηφοδέλτιο. Το δε φωτοαντίγραφο της ταυτότητάς χρησιμοποιείται αποκλειστικά για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία ότι δεν ψήφισε κάποιος άλλος για λογαριασμό του εκλογέα.
    • Ο χώρος που βρίσκονται οι κάλπες φυλάσσεται από την Ελληνική Αστυνομία, παρακολουθείται και καταγράφεται από κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης. Το υλικό καταγραφής φυλάσσεται στο Πρωτοδικείο Αθηνών.

    Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς