Παρασκευή, 21 Ιουλίου 2023 22:30

Αυξήσεις στο Δημόσιο: Τι κερδίζουν οι δημόσιοι υπάλληλοι με το νέο νομοσχέδιο

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Για πρώτη φορά μετά από 14 χρόνια, οι Δημόσιοι Υπάλληλοι θα δουν σημαντικές αυξήσεις στους μισθούς τους, όπως ανακοινώνει το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών.

Πρόκειται για αυξήσεις που θα γίνουν τόσο σε οριζόντια κλίμακα, όσο και ανάλογα με τα προσωπικά τους χαρακτηριστικά, όπως τα εξαρτώμενα μέλη και τη θέση που καλύπτουν.

Συγκεκριμένα, περί τους 663.000 εργαζόμενους στο Δημόσιο θα δουν οριζόντια αύξηση στους μισθούς τους κατά 70 ευρώ και ετήσιο όφελος περί τα 800 ευρώ καθαρά αν συνυπολογιστούν όλα τα μέτρα ελάφρυνσης, με ημερομηνία ισχύς την 1η Ιανουαρίου 2024.

Το μέσο ετήσιο όφελος ανέρχεται σε επιπλέον 1.292 ευρώ μικτά ή 800 ευρώ καθαρά, ανά υπάλληλο και αυξάνεται σε 2.084 ευρώ μικτά ή 1.476 ευρώ καθαρά, αν συνυπολογιστούν και οι επιπλέον αυξήσεις ή απαλλαγές που εφαρμόζονται από το 2023.

Οι πέντε παρεμβάσεις στις απολαβές των δημοσίων υπαλλήλων:

  • Οριζόντια αύξηση κατά 70 ευρώ τον μήνα για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους τόσο του Ενιαίου όσο και των Ειδικών Μισθολογίων. Το επιπλέον δημοσιονομικό κόστος ανέρχεται σε 557,5 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
  • Αύξηση της οικογενειακής παροχής. Ένας δημόσιος υπάλληλος με ένα τέκνο θα λάβει επιπλέον αύξηση 20 ευρώ και με δύο και άνω παιδιά επιπλέον 50 ευρώ. Το επιπλέον δημοσιονομικό κόστος ανέρχεται σε 155 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
  • Αύξηση κατά 30% του επιδόματος θέσης ευθύνης. Αφορά τμηματάρχες, υποδιευθυντές, διευθυντές, γενικούς διευθυντές, ενώ αντιστοίχως αφορά και στα επιδόματα θέσεως ευθύνης των ενστόλων των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, των ιατρών του ΕΣΥ, των ερευνητών, των προϊσταμένων εκπαίδευσης. Το επιπλέον δημοσιονομικό κόστος ανέρχεται σε 51,6 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
  • Αύξηση των επιδομάτων παραμεθορίου (αύξηση 30%), ιδιαίτερων συνθηκών εργασίας (αύξηση 15 ευρώ) για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, καθώς και των εξόδων διανυκτέρευσης (αύξηση 25% - 33%, καθώς και στο εξωτερικό κατά 10%) και χιλιομετρικής αποζημίωσης (αύξηση 33%) για όλους τους υπαλλήλους. Το επιπλέον δημοσιονομικό κόστος ανέρχεται σε 27,9 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
  • Επιπλέον των παραπάνω, αυξήσεις στις αποδοχές των Πανεπιστημιακών κατ΄ εφαρμογή σχετικών αποφάσεων του ΣτΕ και μέσω της θέσπισης επιδόματος βιβλιοθήκης (μεσοσταθμική αύξηση 10%. Το δημοσιονομικό κόστος ανέρχεται σε 49,8 εκατ. ευρώ για την περίοδο από 07/10/2022 έως 31/12/2023 και σε επιπλέον 40,5 εκατ. ευρώ κατ’ έτος από 1/1/2024 και μετά.

Αναλυτικά για τις αυξήσεις στις αποδοχές των Πανεπιστημιακών:

  1. Αυξάνεται στα μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ (Πανεπιστήμια, Πολυτεχνεία, Ανώτατη Σχολή Καλών τεχνών, ΑΣΠΑΙΤΕ), επιπλέον των ανωτέρω και σε συμμόρφωση με τις αποφάσεις του ΣτΕ, ο βασικός μισθός κατά 5%.
  2. Χορηγείται στα μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ, επιπλέον των ανωτέρω και σε συμμόρφωση με τις αποφάσεις του ΣτΕ, ειδικό επίδομα βιβλιοθήκης από 100 έως 200 ευρώ ανάλογα την εκπαιδευτική βαθμίδα.
  3. Αυξάνεται ο βασικός μισθών διδακτικού προσωπικού άλλων φορέων της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΑΣΕΙ, ΑΕΑ, ΑΕΝ, ΙΕΠ) από 2,5% έως 4% και χορηγείται ειδικό επίδομα βιβλιοθήκης από 100 έως 150 ευρώ, αναλόγως την εκπαιδευτική βαθμίδα.
  4. Αυξάνεται η χιλιομετρική αποζημίωση των υπαλλήλων από τα 0,15 ευρώ στα 0,20 ευρώ (κατά 33%) για μετακινήσεις που αφορούν υπηρεσιακές ανάγκες. Επιπλέον αναπροσαρμόζονται οι δαπάνες διανυκτέρευσης στο εσωτερικό από 25% έως 33%, καθώς και στο εξωτερικό κατά 10%. Αφορά το σύνολο των φυσικών προσώπων που μετακινούνται με εντολή Δημοσίου για υπηρεσιακές ανάγκες.

Το συνολικό δημοσιονομικό κόστος των παρεμβάσεων που αφορούν τόσο το Ενιαίο όσο και τα Ειδικά Μισθολόγια ανέρχεται σε 857,5 εκατ. ευρώ μικτά ή 530 εκατ. ευρώ καθαρά, (μετά από κρατήσεις και φόρο εισοδήματος) κατ’ έτος από το 2024 και εφεξής.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα μέτρα που προαναφέρθηκαν είναι μέρος μιας συνολικής στρατηγικής ενίσχυσης του εισοδήματος των πολιτών μέσα από πολιτικές άμεσης εφαρμογής. Ήδη από τις αρχές του 2023 έχει ξεκινήσει η υλοποίηση μιας σειράς επιπλέον θετικών μέτρων για τους δημοσίους υπαλλήλους όπως:

  • η κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης,
  • η κατάργηση της ειδικής εισφοράς 1% υπέρ του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων,
  • η διευθέτηση ειδικών μισθολογικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων κ.λ.π.
Παραδείγματα

Α) Δημόσιος Υπάλληλος με 2 παιδιά θα δει αύξηση 70 περίπου ευρώ τον μήνα στον μισθό του και επιπλέον 50 ευρώ αύξηση της οικογενειακής παροχής για τα δυο παιδιά.

  • Συνολικό ετήσιο όφελος: 1.440 ευρώ.

Αν ο υπάλληλος αυτός κατέχει και την θέση τμηματάρχη τότε θα έχει επιπλέον όφελος της τάξεως των 87 ευρώ τον μήνα λόγω της αύξησης κατά 30% του επιδόματος θέσης ευθύνης.

  • Επομένως το συνολικό ετήσιο όφελος κυμαίνεται στα 2.484 ευρώ μικτά ή 1.540 ευρώ καθαρά.

Στο συνολικό όφελος θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η αύξηση του αφορολόγητου κατά 1.000 ευρώ για κάθε παιδί που θα αποφέρει επιπλέον όφελος 220 ευρώ τον χρόνο.

Β) Αντισυνταγματάρχης του Στρατού Ξηράς με δυο παιδιά θα δει 70 ευρώ τον μήνα αύξηση μισθού και επιπλέον 50 ευρώ αύξηση της οικογενειακής παροχής για τα δυο τέκνα.

Επιπλέον, θα δει αύξηση 180 ευρώ τον χρόνο από την αύξηση του επιδόματος ιδιαιτέρων συνθηκών εργασίας των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς και αύξηση 144 ευρώ τον χρόνο λόγω της αύξησης του επιδόματος θέσης ευθύνης.

Αν ο συγκεκριμένος αξιωματικός υπηρετεί στην παραμεθόριο τότε έχει επιπλέον ετήσιο όφελος της τάξεως των 360 ευρώ λόγω της αύξησης κατά 30% του επιδόματος παραμεθορίου.

  • Συνολικό ετήσιο όφελος από όλες τις αυξήσεις: 2.124 ευρώ μικτά ή 1.316 ευρώ καθαρά τον χρόνο.

Στο συνολικό όφελος θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η αύξηση του αφορολόγητου κατά 1.000 ευρώ για κάθε παιδί που θα αποφέρει επιπλέον όφελος 220 ευρώ τον χρόνο.

Γ) Υπάλληλος πανεπιστημιακής εκπαίδευσης σε θέση Διευθυντή με 1 παιδί θα δει 70 ευρώ τον μήνα αύξηση μισθού και επιπλέον 20 ευρώ τον μήνα αύξηση της οικογενειακής παροχής για το παιδί.

Επιπλέον θα δει 30% αύξηση του επιδόματος θέσης ευθύνης που λαμβάνει, δηλαδή επιπλέον 135 ευρώ τον μήνα.

  • Συνολικό ετήσιο όφελος: 2.700 ευρώ μικτά ή 1674 ευρώ καθαρά.

Δ) Υπάλληλος υποχρεωτικής εκπαίδευσης με 2 παιδιά θα λάβει 70 ευρώ τον μήνα αύξηση μισθού και επιπλέον 50 ευρώ αύξηση της οικογενειακής παροχής για τα δυο τέκνα.

  • Συνολικό ετήσιο όφελος: 1.440 ευρώ μικτά ή 893 ευρώ καθαρά.

Η ποσοστιαία αύξηση των εισοδημάτων του ξεπερνά το 12%.

Ε) Λέκτορας με 2 παιδιά με αποδοχές 1.889 ευρώ (μέχρι 31/12/2022) θα δει αύξηση του μισθού του στις 2.208 ευρώ λόγω και της επιπλέον αύξησης που θα λάβει κατ' εφαρμογή των σχετικών αποφάσεων του ΣτΕ, αλλά και της θέσπισης του επιδόματος βιβλιοθήκης.

Στην αύξηση αυτή συμπεριλαμβάνεται η οριζόντια αύξηση 70 ευρώ καθώς και η αύξηση της οικογενειακής παροχής για τα δυο παιδιά (επιπλέον 50 ευρώ).

Η συνολική αύξηση των αποδοχών του από όλα τα παραπάνω ξεπερνά το 16,8%.

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 21 Ιουλίου 2023 19:35

Σχετικά Άρθρα

  • ΑΣΕΠ: Από σήμερα οι αιτήσεις για 1.592 θέσεις στο Δημόσιο για ΑμεΑ
    ΑΣΕΠ: Από σήμερα οι αιτήσεις για 1.592 θέσεις στο Δημόσιο για ΑμεΑ

    Άνοιξε από σήμερα Δευτέρα (21/10) η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων των υποψηφίων στην προκήρυξη 6Κ/2024 του Α.Σ.Ε.Π. (Φ.Ε.Κ. 44/08.10.2024/τ. Α.Σ.Ε.Π., Φ.Ε.Κ. 49/18.10.2024/τ.Α.Σ.Ε.Π.) που αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας 1.592 θέσεων μόνιμου προσωπικού και προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου των κατηγοριών Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης σε φορείς του Δημοσίου αποκλειστικά από άτομα με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50%, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 6 και 28 του ν. 4765/2021.

    Οι υποψήφιοι πρέπει να συμπληρώσουν και να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στο ΑΣΕΠ, καθώς και το πιστοποιητικό ΚΕ.Π.Α. σε ισχύ αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού του τόπου (www.asep.gr > Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες > Αίτηση) ακολουθώντας τις οδηγίες που παρέχονται στην Προκήρυξη (Παράρτημα Β΄).

    Η προθεσμία υποβολής της αίτησης και του πιστοποιητικού λήγει την Τρίτη 5 Νοεμβρίου και ώρα 14:00.

    Η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης στο ΑΣΕΠ ολοκληρώνεται όταν οι υποψήφιοι επιλέξουν «Οριστικοποίηση» και μόνο όταν ο 20ψήφιος κωδικός του παραβόλου βρίσκεται σε κατάσταση «ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ», προκειμένου αυτό να δεσμευτεί από το ΑΣΕΠ.

    Η ανεξάρτητη Αρχή εφιστά την προσοχή των υποψηφίων στην πληρωμή του ίδιου κωδικού παραβόλου με αυτόν που αναγράφουν στην ηλεκτρονική τους αίτηση και μέχρι την υποβολή αυτής.

    Περισσότερες πληροφορίες προκειμένου ο κωδικός παραβόλου να εμφανίζεται άμεσα σε κατάσταση «ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ» και να μπορούν οι υποψήφιοι να προβούν σε «οριστικοποίηση» της αίτησης παρέχονται στο site της ΓΓΠΣΔΔ εδώ.

    Τα απαραίτητα, κατά περίπτωση, δικαιολογητικά με τα οποία, αποδεικνύονται τα προσόντα, κριτήρια ή ιδιότητες που επικαλούνται οι υποψήφιοι με την αίτηση συμμετοχής τους, θα υποβληθούν ηλεκτρονικά, πριν την έκδοση των προσωρινών αποτελεσμάτων, μετά από σχετική Ανακοίνωση του ΑΣΕΠ.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Δημόσιο: Ερχονται 19.181 προσλήψεις μέσα στο 2025
    Δημόσιο: Ερχονται 19.181 προσλήψεις μέσα στο 2025

    Συνολικά 19.181 προσλήψεις έχει εγκρίνει το υπουργείο Εσωτερικών για το 2025, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά στις δημόσιες υπηρεσίες, με την υφυπουργό Εσωτερικών Βιβή Χαραλαμπογιάννη να εξηγεί σε συνέντευξη της το πρωί της Πέμπτης πως δεδομένου των δημοσιονομικών περιορισμών, του 1 προς 1, για κάθε μία αποχώρηση μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο μία πρόσληψη.

    «Πρέπει να κάνουμε μία ενδελεχή δουλειά και έλεγχο στο τι προσλήψεις θα δώσουμε» τονίζει η υφυπουργός.

    Παράλληλα, σημειώνει πως το υπουργείο προσπαθεί να μειώσει όλες τις προθεσμίες από την έγκριση του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων μέχρι και το διορισμό και την ανάληψη καθηκόντων του υπαλλήλου, κάνοντας σημειακές παρεμβάσεις.

    «Ο στόχος μας είναι είναι μόλις βγαίνει ένας προγραμματισμός προσλήψεων που συνήθως εγκρίνεται το Σεπτέμβρη του προηγούμενου έτους, το επόμενο έτος να καταφέρουμε να κάθεται στην καρέκλα ο υπάλληλος ο οποίος έχει εγκριθεί η πρόσληψή του» τόνισε η υφυπουργός.

    Ακόμα η κ. Χαραλαμπογιάννη εξήγησε ότι «σε ό,τι αφορά τις 19.181 θέσεις δεν είναι όλες οι θέσεις για το ΑΣΕΠ, να το ξεκαθαρίσουμε αυτό.

    Είναι και το ένστολο προσωπικό, μέσα είναι και τα μέλη ΔΕΠ, είναι και οι γιατροί του ΕΣΥ που είναι 1.300 άτομα.

    Η πλειονότητα των θέσεων που θα πάνε στο ΑΣΕΠ είναι περίπου στις 7.000. Αυτές οι 7.000 θα απορροφηθούν με τη διαδικασίες του ΑΣΕΠ από τη δεξαμενή, τη μεγάλη του γραπτού διαγωνισμού[…] Αμέσως μετά το ΑΣΕΠ θα κάνει μία μεγάλη προκήρυξη για αυτούς που βρίσκονται στη δεξαμενή των επιτυχόντων του γραπτού διαγωνισμού για την κατηγορία Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και την κατηγορία Τεχνολογικής Εκπαίδευσης που θα ακουμπάει περίπου στις 7.000 προσλήψεις.

    Από κει και πέρα έχουμε βεβαίως τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την υποχρεωτική εκπαίδευση.

    Να πω ότι βγήκε η προκήρυξη για τους ανθρώπους, τα άτομα με αναπηρία, 1.500 θέσεις, θα τρέξει από 21 Οκτώβρη από τη Δευτέρα που μας μπαίνει η προθεσμία για τις αιτήσεις».

    Πότε θα γίνει ο επόμενος διαγωνισμός ΑΣΕΠ

    Για τον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό η κ. Χαραλαμπογιάννη εξήγησε ότι τώρα ο νόμος προβλέπει ότι θα είναι κάθε δύο χρόνια.

    «Εμείς πήραμε την πολιτική απόφαση να απορροφηθούν τέσσερις προγραμματισμοί προσλήψεων, δηλαδή ο προγραμματισμός ’22, ’23, ’24 και ’25 από τον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό δεδομένου ότι υπάρχει μία αρκετά μεγάλη δεξαμενή και δεν υπήρχε λόγος να περάσουμε σε καινούργιο διαγωνισμό».

    «Παρόλα αυτά ευελπιστούμε ότι εντός του ’25 θα έχουμε μία καινούργια διαδικασία διαγωνισμού προκειμένου να καλύψουμε και τις ανάγκες εκεί που δεν υπάρχει δεξαμενή» τόνισε.

    «Να επισημάνω το εξής υπάρχουν ειδικότητες που δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή δυνατότητα κάλυψης από τη δεξαμενή για παράδειγμα δεν έχουμε κτηνιάτρους ας πούμε. Πρέπει να κάνουμε ένα καινούργιο διαγωνισμό προκειμένου να καλύψουμε αυτή την ανάγκη» πρόσθεσε.

    Πρόσθεσε ότι στον προγραμματισμό προσλήψεων περιλαμβάνονται και 2.700 νοσηλευτές και παραϊατρικό προσωπικό στα νοσοκομεία μας.

    Ο επόμενος γραπτός διαγωνισμός στο ΑΣΕΠ θα γίνει κάποια στιγμή μέσα στο ’25 ανέφερε ακόμα η κ. Χαραλαμπογιάννη.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Μισθοί: Οι κλάδοι στην αγορά εργασίας που δίνουν αυξήσεις – Τι συμβαίνει σε βιομηχανία και λιανεμπόριο
    Μισθοί: Οι κλάδοι στην αγορά εργασίας που δίνουν αυξήσεις – Τι συμβαίνει σε βιομηχανία και λιανεμπόριο

    Ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Θεόδωρος Πελαγίδης μιλά στον ΟΤ για την ακρίβεια – «Κλειδί» οι μισθοί

    Η αγορά εργασίας είναι «τεμαχισμένη». Έχει δύο, τρεις ακόμη και ίσως και τέσσερις ταχύτητες. Οι επιχειρησιακές συμβάσεις ιδιαίτερα στον χώρο της βιομηχανίας είναι ελάχιστες όσες προβλέπουν ότι οι μισθοί θα αυξηθούν, που κινούνται σε επίπεδα υψηλότερα του καθοριζόμενου κατώτατου μισθού.

    Είναι ακριβώς το αντίθετο απ’ ότι συμβαίνει στο λιανεμπόριο, όπου κατά τεκμήριο, οι επιχειρησιακές συμβάσεις προβλέπουν υψηλότερο εισαγωγικό μισθό.

    Η ακρίβεια και οι χαμηλές αμοιβές

    Όμως οι χαμηλές αμοιβές του ιδιωτικού τομέα πυροδοτούν την κοινωνική δυσαρέσκεια, η οποία συμπυκνώνεται στην έννοια της «ακρίβειας».

    Μιλώντας προς τον ΟΤ ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Θεόδωρος Πελαγίδης επισημαίνει ότι «το πρόβλημα της ακρίβειας δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί παρά μόνο με την αύξηση των αμοιβών του ιδιωτικού τομέα, εφόσον το επιτρέπει η παραγωγικότητα της βιομηχανίας, που είναι το αποτέλεσμα της επενδυτικής δραστηριότητας των ίδιων των επιχειρήσεων».

    Οι συμβάσεις

    Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος που αφορούν όμως το 2023, στο δωδεκάμηνο του προηγούμενου έτους υπογράφηκαν 209 νέες επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις, οι οποίες αφορούν 137.179 μισθωτούς. Όμως από αυτές μόνο οι 59 συμβάσεις προβλέπουν αυξήσεις μισθών!

    Και αναφερόμενη στο 2024 η Τράπεζα της Ελλάδος σημειώνει πως οι μέσες αποδοχές και το κόστος εργασίας ανά μονάδα προϊόντος αναμένεται ότι θα εξακολουθήσουν να αυξάνονται με ρυθμούς ανάλογους του 2023, ενώ η άνοδος της παραγωγικότητας θα παραμείνει περιορισμένη.

    Οι αντιδράσεις από τις ΜμΕ

    Κι όπως έλεγε πηγή της αγοράς είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι όταν τον περασμένο Μάρτιο συζητούνταν το ύψος της αύξησης του κατώτατου μισθού, οι μεγαλύτερες αντιδράσεις προήλθαν από τις οργανώσεις των μικρομεσαίων, αλλά κι από ένα τμήμα της βιομηχανίας, που βασίζει την ανταγωνιστικότητα του στις χαμηλές αμοιβές των εργαζομένων.

    Ίσως παρόμοιας έντασης θα είναι και οι αντιδράσεις το 2025 – περί τον Μάρτιο – όταν θα αρχίσει να συζητείται το ύψος της νέας αύξησης του κατώτατου μισθού.

    Ο αντίθετος δρόμος του λιανεμπορίου

    Ωστόσο στον αντίποδα της βιομηχανίας κινείται το λιανεμπόριο – πρωτίστως οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ και ακολούθως οι άλλες επιχειρήσεις του κλάδου. Οπως έλεγε πηγή του κλάδου των σούπερ μάρκετ μιλώντας προς τον ΟΤ οι επιχειρήσεις που συγκεντρώνουν το 95% του ετήσιου τζίρου, απασχολούν 118.000 εργαζομένους.

    Όλοι αυτοί αμείβονται υψηλότερα – κατά πολύ ή λιγότερο εξαρτάται από τις οικονομικές δυνατότητες της κάθε επιχείρησης – από την συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων. Εκτός όμως από τον υψηλότερο εισαγωγικό μισθό – έναντι του καθοριζόμενου κατώτατου, δηλαδή των 830 ευρώ το μήνα – οι εργαζόμενοι των αλυσίδων έχουν και διάφορες άλλες παροχές.

    Οπως επί παραδείγματι οι εργαζόμενοι στα καταστήματα των τουριστικών περιοχών, για το διάστημα που διαρκεί η τουριστική περίοδος απολαμβάνουν μία έξτρα αμοιβή.

    Η έλλειψη προσωπικού

    Όλα αυτά βέβαια συμβαίνουν, σύμφωνα με την ίδια πηγή, λόγω του γεγονότος ότι οι «οι επιχειρήσεις δεν βρίσκουν εύκολα προσωπικό και για να μην χάσουν υπαλλήλους δίνουν υψηλότερο μισθό και διάφορες επιμέρους παροχές».

    Μάλιστα παρατηρείται ένας ιδιότυπος ανταγωνισμός μεταξύ των αλυσίδων στο θέμα του «πακέτου» προσφέρει η κάθε επιχείρηση για να κρατήσει τους εργαζομένους της και να μην μεταπηδήσουν στην ανταγωνίστρια της.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι για αρκετά χρόνια προ της κρίσης η εργασία σε ένα σούπερ μάρκετ θεωρούνταν «υποδεέστερη» και ως εκ τούτου ευκαιριακή, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στον κλάδο.

    Πηγή: ΟΤ

  • Επιτάχυνση των προσλήψεων και μπόνους στο Δημόσιο - Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο
    Επιτάχυνση των προσλήψεων και μπόνους στο Δημόσιο - Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο

    Στη Βουλή κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την επίσπευση της διαδικασίας προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ και νέο πλαίσιο παροχής κινήτρων και ανταμοιβής στο προσωπικό της δημόσιας διοίκησης για την επίτευξη της στοχοθεσίας.

    Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών περιλαμβάνει ρυθμίσεις σχετικά με την επιτάχυνση της διαδικασίας προσλήψεων προσωπικού στον δημόσιο τομέα, μέσω του ΑΣΕΠ και τη στελέχωση δημόσιων υπηρεσιών σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας.

    Οι κυριότερες τροποποιήσεις στον ν.4765/2021 αφορούν στην:

    • προσαύξηση της μοριοδότησης λόγω εντοπιότητας υποψήφιων στελεχών του Δημοσίου σε νησιωτικούς, ορεινούς και ηπειρωτικούς δήμους της χώρας,
    • δυνατότητα απόδοσης αριθμού σε κάθε υποψήφιο ανά προκήρυξη, μέσω εφαρμογής λογισμικού ανοικτής κληρωτίδας, προκειμένου να καθορίζεται η σειρά κατάταξης αυτού,
    • διενέργεια του συνόλου της διαδικασίας πλήρωσης θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας ι.δ.ο.χ., μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας υποβολής αιτήσεων και δικαιολογητικών, την οποία αναπτύσσει και διαχειρίζεται το Υπουργείο Εσωτερικών.

    Σύμφωνα με όσα αναφέρει η αιτιολογική έκθεση, «η υποστελέχωση των δημόσιων υπηρεσιών, ιδίως σε ορεινούς, νησιωτικούς δήμους, καθώς και οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην ολοκλήρωση των διαδικασιών πρόσληψης και διορισμού, καθιστούν αναγκαίες τις προωθούμενες παρεμβάσεις ώστε να κινητροδοτηθούν οι υποψήφιοι ευάλωτων περιοχών, να ενισχυθεί η ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών και ταυτόχρονα να καλυφθούν άμεσα οι κενές θέσεις των δημοσίων υπηρεσιών».

    Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου

    Το σχέδιο νόμου που εισάγεται προς επεξεργασία στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, εντός της εβδομάδας προβλέπει:

    1. Κάλυψη των θέσεων του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων των ετών 2022 και 2023 καθώς και 2024 και 2025 από επιτυχόντες του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού της πρόσκλησης/προκήρυξης 2Γ/2022 ή άλλης μεταγενέστερης γραπτής εξέτασης, με βάση τα οριζόμενα κριτήρια.

    2. Τροποποίηση/συμπλήρωση διατάξεων του Κώδικα Κατάστασης Δημόσιων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων (ν.3528/2007) και του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν.3584/2007), με σκοπό τη σύντμηση των επιμέρους προθεσμιών που προβλέπονται και τη συνακόλουθη επιτάχυνση ολοκλήρωσης της διαδικασίας διορισμού των δημόσιων και των δημοτικών υπαλλήλων.

    3. Επανακαθορισμό, με εφαρμογή από το έτος 2025, του πλαισίου αναφορικά με το σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής των υπαλλήλων των δημοσίων υπηρεσιών, συνδεόμενο με το σύστημα στοχοθεσίας και αξιολόγησης του ν.4940/2022, με σκοπό την επίτευξη προσδιορισμένων στόχων και μετρήσιμων αποτελεσμάτων και την ανάλογη επιβράβευση των εμπλεκόμενων υπαλλήλων. Παράλληλα, καταργείται το άρθρο 23 του ν.4940/2022.

    Τι αλλάζει στα «μπόνους»

    Με το νομοσχέδιο του ΥΠΕΣ καθορίζονται:

    • το πεδίο εφαρμογής του συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής των δημοσίων υπαλλήλων [μόνιμοι πολιτικοί υπάλληλοι, υπάλληλοι με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., στρατιωτικοί των Ενόπλων Δυνάμεων και το ένστολο προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας, οι οποίοι υλοποιούν συγκεκριμένους στόχους του Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής (Ε.Σ.Κυ.Π.).],
    • οι προϋποθέσεις υπαγωγής φορέων και υπαλλήλων στο σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής, όπου ρητά μνημονεύεται ότι η καταβολή της ανταμοιβής αναστέλλεται σε περίπτωση άσκησης ποινικής ή πειθαρχικής δίωξης, ενώ καταβάλλεται αναδρομικά σε περίπτωση τελεσίδικης αθώωσης ή απαλλαγής του υπαλλήλου,
    • η ακολουθητέα διαδικασία για τον καθορισμό των επιλέξιμων προς ανταμοιβή στόχων, τον υπολογισμό του τελικού ποσού ανταμοιβής ανά δικαιούχο φορέα και την καταβολή της ανταμοιβής ανά δικαιούχο υπάλληλο.

    Παράλληλα, συστήνονται στο Υπουργείο Εσωτερικών:

    1. Επιτροπή Κινήτρων και Ανταμοιβής, για τον συντονισμό της εφαρμογής του συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής και καθορίζονται οι αρμοδιότητες και η συγκρότηση αυτής,
    2. Τμήμα Κινήτρων και Ανταμοιβής, με αποστολή τη διαχείριση του συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής και την παροχή συνδρομής στην ανωτέρω Επιτροπή.

    Περαιτέρω, στο Υπουργείο Εσωτερικών αναπτύσσεται και λειτουργεί Πληροφοριακό Σύστημα Κινήτρων και Ανταμοιβής, το οποίο διαλειτουργεί με τα συστήματα που υποστηρίζουν την αξιολόγηση και τη στοχοθεσία καθώς και με το «Σύστημα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης» (ΣΔΑΔ), μετά τη θέση του τελευταίου σε παραγωγική λειτουργία.

    Το νέο σύστημα ανταμοιβής απευθύνεται σε φορείς με διαφορετική μορφή, διαφορετικές αρμοδιότητες, διαφορετικούς εξυπηρετούμενους και έχει δημιουργηθεί με τρόπο ώστε να μπορεί να διευρυνθεί και σε άλλους φορείς στο μέλλον, καθώς είναι απλό χωρίς δύσκολους ή εξειδικευμένους τύπους εφαρμογής που προκύπτουν από πολύ εξειδικευμένα ή δύσκολο να παραχθούν στοιχεία», σημειώνεται στην αιτιολογική έκθεση.

    Δείτε εδώ τις διατάξεις τοτυ νομοσχεδίου:

    Νομοσχέδιο ΥΠΕΣ
    Επιπλέον τροποποιήσεις

    Τροποποιούνται διατάξεις περί Επιτελικού Κράτους (ν.4622/2019), με τη σύντμηση της προθεσμίας έγκρισης του Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής καθώς και των επιμέρους προθεσμιών που τίθενται κατά τον προγραμματισμό του κυβερνητικού έργου.

    Ρυθμίζονται επίσης και θέματα που αφορούν στην:

    • αναγνώριση της συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών σε περίπτωση μετάταξης υπαλλήλου,
    • θέση σε λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος με τίτλο «Σύστημα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης» (ΣΔΑΔ), στο οποίο μεταφέρονται όλα τα στοιχεία και οι λειτουργίες του Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου, του οποίου το ΣΔΑΔ είναι διάδοχος.

    Επιτρέπεται η μετάταξη υπαλλήλων του δήμου που έχουν ήδη διατεθεί μέσω σύμβασης διαδημοτικής συνεργασίας σε συμβαλλόμενο δήμο, για την παροχή υπηρεσιών βοήθειας στο σπίτι.

    Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
  • Οι αυξήσεις στο Δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα
    Οι αυξήσεις στο Δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα

    Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανά κλιμάκιο και βαθμίδα εκπαίδευσης ? Ποια η εξέλιξη μέχρι το 2027, όταν θα υπάρχει σύγκλιση κατώτατων και εισαγωγικών αποδοχών

    Με την αύξηση του κατώτατου μισθού (στα 870 ευρώ) θα συνδεθούν από τον ερχόμενο Απρίλιο οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων, με στόχο ο εισαγωγικός μισθός στο Δημόσιο να φτάσει το 2027 στα 950 ευρώ. Παράλληλα, από το 2027 ο κατώτατος μισθός του ιδιωτικού τομέα θα συνδεθεί με αλγόριθμο.

    Αυξάνεται από τον Απρίλιο του νέου έτους ο κατώτατος μισθός στον ιδιωτικό τομέα από τα 830 ευρώ σήμερα στα 870 ευρώ, με κυβερνητικό στόχο να ανέλθει στα 950 ευρώ μέχρι τον Απρίλιο του 2027, συμπαρασύροντας αυτόματα προς τα πάνω τις τριετίες και πολλά επιδόματα. Ο κατώτατος μισθός στον ιδιωτικό τομέα ανέρχεται σήμερα σε 830 ευρώ και στόχος είναι να ανέλθει σε 950 ευρώ τον Απρίλιο του 2027. Απομένουν δηλαδή 120 ευρώ μέχρι τον τελικό στόχο του 2027, που σημαίνει ότι για τα έτη 2025, 2026 και 2027 θα αυξάνεται κατά 40 ευρώ κάθε χρόνο.

    Από πού θα προκύπτει

    Σύμφωνα με πληροφορίες, φαίνεται ότι έχει κλειδώσει ο αλγόριθμος που θα υιοθετηθεί για τον καθορισμό επαρκούς νομοθετημένου μισθού και ημερομισθίου από το 2027 και θα προκύπτει από το άθροισμα:

    α) του ετήσιου ποσοστού μεταβολής του δείκτη τιμών καταναλωτή μεταξύ της 1ης Ιουλίου του προηγούμενου έτους και της 30ής Ιουνίου του τρέχοντος για το χαμηλότερο 20% της εισοδηματικής κατανομής των νοικοκυριών, και

    β) το 50% του ετήσιου ποσοστού μεταβολής της αγοραστικής δύναμης του γενικού δείκτη μισθών κατά την ίδια χρονική περίοδο.

    Σε περίπτωση που ο συντελεστής οδηγεί σε μείωση του νομοθετημένου κατώτατου μισθού ή ημερομισθίου, δεν γίνεται αναπροσαρμογή. Ο δείκτης θα τεθεί σε διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους τον Νοέμβριο, πριν από την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή.

    Δημόσιοι υπάλληλοι

    Από τον Απρίλιο του 2025 οι δημόσιοι υπάλληλοι αναμένεται να δουν αυξήσεις στους μισθούς τους, καθώς οι αποδοχές τους θα συνδεθούν με την αύξηση του κατώτατου μισθού.

    Ο στόχος της κυβέρνησης είναι ο εισαγωγικός μισθός στο Δημόσιο να ανέλθει στα 950 ευρώ (το 2027) μαζί με τον κατώτατο μισθό. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα χρειαστεί να υπάρξει μια ετήσια μεσοσταθμική αύξηση στους μισθούς του Δημοσίου κατά περίπου 3,9% με 4%. Αυτό μεταφράζεται σε μια μέση μηνιαία αύξηση περίπου 33 ευρώ, η οποία θα αφορά όλους τους δημοσίους υπαλλήλους, ανεξαρτήτως κλιμακίου.

    Από τη στιγμή που ο κατώτατος μισθός στον ιδιωτικό τομέα (σήμερα στα 830 ευρώ) θα φτάσει τα 950 ευρώ το 2027, ο εισαγωγικός μισθός στο Δημόσιο (σήμερα 850 ευρώ) ανεβαίνει μεσοσταθμικά, ώστε να γεφυρωθεί το «χάσμα» που δημιουργείται από τη νέα αύξηση που προγραμματίζεται εντός του 2025. Ειδικότερα, προβλέπεται συνολική μεικτή αύξηση 100 ευρώ στους μισθούς του Δημοσίου, σταδιακά έως το 2027, ώστε ο εισαγωγικός να φτάσει τα 950 ευρώ και να μην υπολείπεται του νέου κατώτατου μισθού στον ιδιωτικό τομέα.

    Και πρόσθετες

    Χιλιάδες πολιτικοί υπάλληλοι και λειτουργοί του Δημοσίου θα ωφεληθούν με πρόσθετες αυξήσεις στις αποδοχές τους, καθώς το 2025 θα εφαρμοστούν και τα ακόλουθα μέτρα εισοδηματικών ενισχύσεων:

    1. Διεύρυνση του επιδόματος επίτευξης στόχων.

    2. Αύξηση κατά 20% της αποζημίωσης των νυχτερινών των ενστόλων από 1/1/2025. Η ωριαία αποζημίωση θα ανέλθει από τα 2,77 στα 3,33 ευρώ ανά ώρα.

    3. Κίνητρο προσέλκυσης γιατρών σε προβληματικές και άγονες περιοχές (200 έως 600 ευρώ μηνιαίως, ανάλογα με την ειδικότητα και την περιοχή). Αφορά 3.300 γιατρούς του ΕΣΥ

  • Πώς θα κατανεμηθούν οι 19.181 προσλήψεις στο Δημόσιο το 2025
    Πώς θα κατανεμηθούν οι 19.181 προσλήψεις στο Δημόσιο το 2025

    Έμφαση στο ΕΣΥ, τις Ένοπλες Δυνάμεις των Σωμάτων Ασφαλείας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Κοινωνικής Πρόνοιας δίνεται με τις 19.181 προσλήψεις τακτικού προσωπικού στο Δημόσιο για το 2025.

    Από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτει ότι έμφαση δίνεται στην ενίσχυση του ΕΣΥ, των Ενόπλων Δυνάμεων, Εγκρίθηκε επίσης ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός προσλήψεων έκτακτου προσωπικού (Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου/μίσθωσης έργου), που είναι 22.344 και παραμένει σταθερός την τελευταία τριετία.

    Σημειώνεται ότι ο προγραμματισμός των προσλήψεων για το επόμενο έτος, αποτελεί συνέχεια των 91.819 προσλήψεων που έχουν εγκριθεί για τα έτη 2020 έως 2024, με αποτέλεσμα οι εγκεκριμένες προσλήψεις για την πενταετία 2000-2025 να έχουν ανέλθει στις 111.000.

    Η κατανομή των θέσεων τακτικού προσωπικού ανά υπουργείο και φορέα είναι η εξής:

    • Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών: 116 θεσεις στην κεντρική υπηρεσία και σε εποπτευόμενους φορείς.
    • Υπουργείο Εξωτερικών: Εγκρίθηκαν 121 θέσεις, εκ των οποίων 101 σε προξενικές αρχές και 20 στην Διπλωματική Ακαδημία.
    • Υπουργείο Εθνικής 'Αμυνας: Εγκρίθηκε το σύνολο των αιτημάτων των στρατιωτικών σχολών για εισαγωγή 1.684 σπουδαστών (με μεταφορά 450 ατόμων λόγω ελάχιστης βάσης εισαγωγής) και επιπλέον 2.000 επαγγελματίες οπλίτες.

    Επίσης, 50 θέσεις στο στρατιωτικό νοσοκομείο ΝΙΜΤΣ (Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού).

    • Υπουργείο Εσωτερικών: Συνολικά 107 προσλήψεις στην κεντρική υπηρεσία.
    • Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού: 883 προσλήψεις μελών ΔΕΠ, εκ των οποίων 753 στα ΑΕΙ, 47 στα πανεπιστημιακά νοσοκομεία Αιγινήτειο (24) και Αρεταίειο (23) και 78 σε άλλες υπηρεσίες.

    Επίσης 326 προσλήψεις κληρικών και εκκλησιαστικών υπαλλήλων. Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής χρονιάς 2025-2026 θα εγκριθούν τον Μάιο 2025.

    • Υπουργείο Υγείας: Συνολικά 4.016 θέσεις, προς ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας, εκ των οποίων πάνω από 2.000 για νοσηλευτικό προσωπικό.
    • Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: Συνολικά 494 θέσεις εκ των οποίων 370 στους συγκοινωνιακούς φορείς ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), 34 στην ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Υπηρεσίες), 41 θέσεις στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου κ.λπ.
    • Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας: 114 θέσεις στην κεντρική υπηρεσία.
    • Υπουργείο Ανάπτυξης: Εγκριθηκαν 139 θέσεις, απο τις οποίες οι 73 στην κεντρική υπηρεσία.
    • Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης: Συνολικά 361 θέσεις, από τις οποίες οι 220 στον e-ΕΦΚΑ και οι υπόλοιπες στην κεντρική υπηρεσία και σε άλλους εποπτευόμενους φορείς.
    • Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη: Εγκρίθηκαν 1.750 θεσεις. Οι 1050 στις παραγωγικές σχολές (Δόκιμοι Αστυφύλακες και Υπαστυνόμοι) και 600 Ειδικοί Φρουροί. Πέραν αυτών, 100 θέσεις φύλαξης και εξωτερικής φρούρησης για τα κατά τόπους καταστήματα κράτησης και το Κέντρο Απεξάρτησης Ελαιώνα.
    • Υπουργείο Δικαιοσύνης: Συνολικά 372 θέσεις, από τις οποίες οι 100 στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών και οι υπόλοιπες 272 θέσεις γραμματέων και λοιπό προσωπικό.
    • Υπουργείο Πολιτισμού: Εγκρίθηκαν 126 θέσεις στην κεντρική υπηρεσία και σε Εφορίες Πολιτισμού.
    • Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου: 80 θέσεις στην κεντρική υπηρεσία.
    • Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας: Συνολικά 372 θέσεις για ενίσχυση των δομών του νεοσύστατου Υπουργείου, εκ των οποίων οι 330 θέσεις στα κέντρα κοινωνικής πρόνοιας.
    • Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων: Συνολικά 186 θέσεις στην κεντρική υπηρεσία (105), στον ΕΛΓΑ (45), στον ΟΠΕΚΕΠΕ (24) και σε άλλους εποπτευόμενους φορείς.
    • Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής: Εγκρίθηκαν 240 θέσεις, εκ των οποίων 124 στις Σχολές Δοκίμων, 58 στην κεντρική υπηρεσία και οι υπόλοιπες σε εποπτευόμενους φορείς.
    • Υπουργείο Τουρισμού: 34 θέσεις στην κεντρική υπηρεσία και 3 στον ΕΟΤ.
    • Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Συνολικά 200 θέσεις με τις περισσότερες από αυτές (129) στο Εθνικό Κτηματολόγιο και τις υπόλοιπες στην κεντρική υπηρεσία (50) και σε άλλους εποπτευόμενους φορείς.
    • Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας: Πράσινο φως για συνολικά 831 θέσεις, από τις οποίες η μερίδα του λέοντος δίνεται στο πυροσβεστικό σώμα.

    Ειδικότερα, 330 στις παραγωγικές σχολές, 450 θέσεις πυροσβεστών δασικών επιχειρήσεων & ειδικών καθηκόντων) και 51 θέσεις εξειδικευμένο λοιπού προσωπικού στο σώμα και στο υπουργείο (χειριστές ελικοπτέρων, μηχανικοί, πλοηγοί κοκ).

    Το παζλ των προσλήψεων τακτικού προσωπικού για το 2025 συμπληρώνεται με 60 θέσεις στην Προεδρία της Κυβέρνησης, 2.717 θέσεις στους δήμους, 805 στις περιφέρειες, 92 θέσεις στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, 782 στις Ανεξάρτητες Αρχές (550 στην ΑΑΔΕ, 60 στην Ανεξάρτητη Αρχή Επιθεώρησης Εργασίας, 61 στην ΡΑΑΕΥ κ.λπ.) και με 50 θέσεις στην ΕΡΤ.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Μισθωτοί-Συνταξιούχοι: Τι αυξήσεις θα δουν στην τσέπη τους το 2025
    Μισθωτοί-Συνταξιούχοι: Τι αυξήσεις θα δουν στην τσέπη τους το 2025
    Για όσους ανεβαίνουν μισθολογικό κλιμάκιο στο δημόσιο το 2025 λόγω χρόνων υπηρεσίας, αντί 40-60 ευρώ που υπολόγιζαν, θα πάρουν 60-80 ευρώ παραπάνω κάθε μήνα.
    Aπό μισό έως ένα μισθό, σε ορισμένες περιπτώσεις και περισσότερο, θα αντιστοιχεί η αύξηση που θα λάβουν οι εργαζόμενοι στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα μέσα στο 2025 , όταν θα αρχίσει να υλοποιείται το πακέτο της ΔΕΘ.
    Οι μισθωτοί με κατώτατο μισθό

    Ειδικότερα , οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα με την αύξηση του κατώτατου μισθού τον Απρίλιο υπολογίζεται ότι θα λάβουν αύξηση περίπου 40 ευρώ το μήνα ώστε να καλυφθεί σε 3 χρόνια η απόσταση των 120 ευρώ, - από τα 830 ευρώ φέτος στα 870 το 2025, με προοπτική να φτάσει περίπου στα 910 το 2026 και στα 950 το 2027 που είναι ο στόχος.

    Σε δωδεκάμηνη βάση (μαζί με δώρο Χριστουγέννων) ο νεοδιόριστος υπάλληλος θα λάβει πάνω από 500 ευρώ επιπλέον, ή πάνω από μισό μηνιάτικο σε σχέση με τα 830 που παίρνει σήμερα. Βάσει αυτού θα δουν αύξηση και όσοι συμπληρώνουν τριετίες.

    Οι δημόσιοι υπάλληλοι

    Στο δημόσιο, από 850 ευρώ ο εισαγωγικός αυξάνεται στο ύψος που θα φτάνει ο κατώτατος. Αυτό σημαίνει ότι ο εισαγωγικός μισθός το 2025 θα φτάσει στα 870 ευρώ τουλάχιστον, ή 20 ευρώ το μήνα επιπλέον.

    Σε δωδεκάμηνη βάση (χωρίς δώρα στο δημόσιο) θα υπάρχει αύξηση 240 ευρώ, που θα τη λάβουν όλοι ανεξαιρέτως οι δημόσιοι υπάλληλοι - και νέοι και παλαιοί - καθώς και οι ένστολοι και οι γιατροί ΕΣΥ και όλα τα ειδικά μισθολόγια.

    Για όσους ανεβαίνουν μισθολογικό κλιμάκιο το 2025 λόγω χρόνων υπηρεσίας, αντί 40-60 ευρώ που υπολόγιζαν, θα πάρουν 60-80 ευρώ παραπάνω κάθε μήνα.

    Διαβάστε επίσης: Κ. Χατζηδάκης στην «Η»: Ετσι θα αυξηθούν οι μισθοί στο Δημόσιο

    Η μείωση των εισφορών

    Για όλους ανεξαιρέτως τους εργαζόμενους, μειώνονται κατά 0.50% οι ασφαλιστικές εισφορές. Δηλαδή ο καθαρός μισθός αυξάνεται κατά 4-8 ευρώ το μήνα για τους περισσότερους εργαζόμενους ή 50-100 ευρώ επιπλέον κάθε χρόνο. Μάλιστα για νοικοκυριά με δύο εργαζόμενους μισθωτούς το όφελος θα είναι διπλό.

    Το επίδομα τέκνων

    Για νοικοκυριά που έχουν ανήλικα παιδιά, το επίδομα Τέκνων (Α21) αυξάνεται κατά 17-20 ευρώ το μήνα ή 200– 240 ευρώ επιπλέον το χρόνο για κάθε παιδί.

    Οι νυν δικαιούχοι θα λάβουν τον Δεκέμβριο φέτος και μία επιπλέον δόση τον Δεκέμβριο φέτος σαν έκτακτο επίδομα, δηλαδή 28 - 980 ευρώ επιπλέον για οικογένειες με 1 ή έως και 8 παιδιά συνολικά.

    Σπουδαστές στην περιφέρεια

    Για παιδιά που σπουδάζουν σε ΑΕΙ της Περιφέρειας το στεγαστικό επίδομα συγκατοίκησης αυξάνεται κατά 500 ευρώ (από 2.000 στα 2.500) ενώ οι τρίτεκνοι δε θα χάνουν την ιδιότητα όταν τα παιδιά τους τελειώσουν τη σχολή.

    Παράλληλα το 2025 απαλλάσσονται από φόρο τα voucher για βρεφονηπιακούς σταθμούς. Επιπρόσθετα, δίδεται κίνητρο και σε (κυρίως μεγάλες) επιχειρήσεις να δίνουν οικειοθελώς παροχές έως 5.000 ευρώ στους εργαζομένους για κάθε 1ο παιδί που αποκτούν (ή έως και 10.000 ή 15.000 για το 2ο ή 3ο παιδί). Η παροχή δε θα φορολογείται για τους μισθωτούς.

    Συνταξιούχοι

    Συνταξιούχοι - ευάλωτοι: Βάσει του γνωστού κανόνα του Νόμου Κατρούγκαλου - 50% της ετήσιας Ανάπτυξης + 50% του ετήσιου πληθωρισμού - προκύπτει ότι, πχ με πληθωρισμό πάνω από 2,5% και ανάπτυξη τουλάχιστον 2,1% φέτος, μπορούσαν να υπολογίζουν ότι από 1.1.2025 θα δουν αύξηση συντάξεων της τάξεως του 2,3%-2,5%. Δηλαδή η αύξηση θα είναι στη μέση σύνταξη περίπου 20-25 ευρώ το μήνα και 300 ευρώ ετησίως.

    Ειδικά για όσους διατηρούν προσωπική διαφορά , αυτά τα 300 ευρώ μπορούν να τη μηδενίζουν και το 2026 οι εν λόγω συνταξιούχοι να δουν αυξήσεις στην τσέπη.

    Πηγή: imerisia.gr

  • Ανοίγει ο δρόμος για αυξήσεις στα τιμολόγια νερού από το 2025 - Τι αλλάζει και πότε
    Ανοίγει ο δρόμος για αυξήσεις στα τιμολόγια νερού από το 2025 - Τι αλλάζει και πότε

    Το δρόμο για αυξήσεις στα τιμολόγια του νερού από το 2025 ανοίγει η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργείων Οικονομικών, Εσωτερικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η οποία εκδόθηκε πριν λίγες ημέρες.

    Βάσει των γενικών αρχών, προβλέπονται κλιμακωτές χρεώσεις ανάλογα με την περιοχή και την κατανάλωση, ενώ τα τιμολόγια θα καθορίζονται με κριτήρια κοινωνικά, περιβαλλοντικά και υδρογεωλογικά ανά 5ετία. Στο διάστημα αυτό θα μπορούν να αναπροσαρμόζονται τιμαριθμικά ανά έτος, ενώ προβλέπεται και η δυνατότητα πρόσθετων αυξήσεων μέσω έκτακτων αναθεωρήσεων των τιμών εντός της 5ετίας εφόσον υφίστανται συγκεκριμένες προϋποθέσεις καθώς και η θέσπιση του ...εποχικού τιμολογίου.

    Η έκδοση της ΚΥΑ για τον καθορισμό των γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος, ήταν το προαπαιτούμενο για να καταρτίσουν η ΕΥΔΑΠ, η ΕΥΑΘ και οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Υδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) τις προτάσεις τους για αναθεωρήσεις των τιμολογίων, οι οποίες στη συνέχεια θα αποσταλούν προς έγκριση από τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ).

    Αναλυτικά η απόφαση προβλέπει ότι για τον προσδιορισμό των τιμολογίων των παρεχόμενων υπηρεσιών ύδατος, οι πάροχοι λαμβάνουν υπόψη τις κοινωνικές, περιβαλλοντικές, γεωγραφικές, κλιματολογικές και υδρογεωλογικές συνθήκες που επικρατούν στις περιοχές αρμοδιότητάς τους. Δύναται να καθορίζεται ειδικό τιμολόγιο ύδρευσης ή αποχέτευσης για τους χρήστες, οι οποίοι εξυπηρετούνται με δίκτυο ανεξάρτητο από το κύριο δίκτυο του παρόχου, καθώς και για περιοχές όπου το χρηματοοικονομικό κόστος διαφοροποιείται σημαντικά.

    Η τιμολόγηση των χρήσεων ύδατος μεμονωμένων υδρογεωτρήσεων που δεν ανήκουν σε οργανωμένα συλλογικά δίκτυα, αφορά μόνο στην επιβολή του λεγόμενου περιβαλλοντικού τέλους, το οποίο θα καθορίζεται από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις εως την 30ή Σεπτεμβρίου κάθε έτους.

    Ως διάρκεια της πρώτης ρυθμιστικής περιόδου ορίζεται η πενταετής περίοδος από το έτος 2025 έως και το 2029. Τα τιμολόγια των παρεχόμενων υπηρεσιών ύδατος για κάθε Ρυθμιστική Περίοδο θα εγκρίνονται κατά το τελευταίο έτος της προηγούμενης περιόδου. Μεταξύ των ετών της κάθε περιόδου, οι χρεώσεις θα μπορούν να αυξάνονται στο ύψος της μέσης ετήσιας μεταβολής του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή που καταρτίζεται από την ΕΛΣΤΑΤ για το προηγούμενο ημερολογιακό έτος.

    Τα τέλη των τιμολογίων θα αποτελούνται από ένα σταθερό τέλος και ένα μεταβλητό τέλος ανά μονάδα όγκου ύδατος (ογκομετρική χρέωση ανά κυβικό μέτρο κατανάλωσης νερού) με τις χρεώσεις να είναι ανάλογες με το ύψος των καταναλώσεων.

    Για τον υπολογισμό του μεταβλητού τέλους, κάθε πάροχος ορίζει αύξουσες κλίμακες κατανάλωσης και, αντιστοίχως, αυξανόμενα κλιμάκια τελών ογκομετρικής χρέωσης, προκειμένου να αποτρέπεται η υπερβολική κατανάλωση.

    H πρώτη κλίμακα κατανάλωσης αντιστοιχεί στις βασικές ανάγκες διαβίωσης του πληθυσμού, όπως ορίζεται στην απόφαση, ενώ η ποσότητα που αντιστοιχεί στην πρώτη κλίμακα παρέχεται σε οικονομικά προσιτή τιμή.

    Η ΚΥΑ δίνει επίσης τη δυνατότητα καθορισμού ειδικού τιμολογίου για τη λειτουργία των δημόσιων κοινωνικών υποδομών, ενώ υποχρεώνει τους παρόχους να καταμετρούν την κατανάλωση ύδατος τουλάχιστον τρεις φορές κατ’ έτος. Στην περίπτωση που μέρος του δικτύου έχει εγκατεστημένους έξυπνους μετρητές, η συχνότητα καταμέτρησης μπορεί να μειώνεται σε μία φορά το χρόνο.

    Επιπροσθέτως, οι πάροχοι υποχρεούνται να αναρτούν στην ιστοσελίδα τους τα επικαιροποιημένα τιμολόγιά τους και να διαθέτουν στους καταναλωτές ηλεκτρονικά με εξατομικευμένο τρόπο αναλυτική περιγραφή των χρεώσεών τους και επικαιροποιημένες πληροφορίες σχετικά με τα αποτελέσματα του προγράμματος παρακολούθησης της ποιότητα του πόσιμου νερού και των εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων.

    Και ...εποχικό τιμολόγιο

    Η απόφαση ορίζει επίσης ότι κατόπιν σύμφωνης γνώμης της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. που εκδίδεται μετά από αιτιολογημένο αίτημα, οι πάροχοι δύνανται να εφαρμόζουν σύστημα εποχικής τιμολόγησης, για τους χρήστες που παρουσιάζουν έντονη εποχική μεταβλητότητα στις ποσότητες ύδατος που καταναλώνουν.

    Βάσει του συστήματος αυτού θα εφαρμόζονται αυξημένες χρεώσεις την χρονική περίοδο του έτους με ιδιαίτερα αυξημένη κατανάλωση ύδατος συγκριτικά με τις υπόλοιπες περιόδους του έτους. Κριτήριο για την εφαρμογή του συστήματος συνιστά, ιδίως, η διαθεσιμότητα ύδατος κατά την χρονική περίοδο των ιδιαίτερα αυξημένων καταναλώσεων.

    Και πρόσθετες αυξήσεις σε έκτακτες ανάγκες

    Η περίοδος ισχύος των εγκεκριμένων τιμολογίων από την Ρυθμιστική Αρχή θα είναι πενταετής. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια κάθε πενταετούς περιόδου, οι πάροχοι υπηρεσιών ύδατος θα μπορούν να εφαρμόζουν μεγαλύτερες αυξήσεις επί των τιμολογίων των υπηρεσιών ύδατος που παρέχουν, μετά από έγκριση της Ρ.Α.Α.Ε.Υ κατόπιν ειδικά αιτιολογημένου αιτήματος σύμφωνα με τη διαδικασία «Έκτακτης Αναθεώρησης Χρηματοοικονομικού Κόστους». Το αίτημα των παρόχων για πρόσθετες αυξήσεις θα μπορεί να υποβληθεί εφόσον συντρέχει μία ή περισσότερες από τις ακόλουθες περιπτώσεις:

    • εάν ο πάροχος, κατά την διάρκεια της Ρυθμιστικής Περιόδου, αντιμετωπίζει έκτακτες και σημαντικές δαπάνες λειτουργίας και συντήρησης, οι οποίες δεν θα μπορούσαν να είχαν προβλεφθεί κατά τον προσδιορισμό του χρηματοοικονομικού κόστους της εν λόγω περιόδου.

    • Εάν, λόγω εξωγενών παραγόντων, προκύπτει σημαντική περικοπή λειτουργικών δαπανών εντός της Ρυθμιστικής Περιόδου.

    • Εάν μεταβληθούν σημαντικά τα οικονομικά, νομικά ή πραγματικά δεδομένα που είχαν ληφθεί υπόψη κατά τον προσδιορισμό του χρηματοοικονομικού κόστους.

    Το αίτημα του παρόχου υπηρεσιών ύδατος για έκτακτη αναθεώρηση του χρηματοοικονομικού κόστους υποβάλλεται εγγράφως στην Ρ.Α.Α.Ε.Υ. και περιλαμβάνει αναλυτική τεκμηρίωση των λόγων που καθιστούν αναγκαία την αναθεώρηση με παράθεση στοιχείων εξέλιξης των μεγεθών του χρηματοοικονομικού κόστους και αποτύπωση της απόκλισης των μεγεθών από τις αρχικά εγκεκριμένες τιμές, στοιχεία που να αποδεικνύουν ή να υποστηρίζουν ότι οι δαπάνες δεν ήταν εφικτό να είχαν προβλεφθεί και ότι, χωρίς την ζητούμενη αναθεώρηση, ο οικονομικός αντίκτυπος για τον πάροχο θα ξεπερνούσε το 2% του ετήσιου χρηματοοικονομικού κόστους. Επίσης το αίτημα θα πρέπει να συνοδεύεται από αναλυτική εισήγηση με τα προτεινόμενα προς αναθεώρηση μεγέθη του χρηματοοικονομικού κόστους και εκτίμηση των επιπτώσεων στην ομαλή λειτουργία του παρόχου, σε περίπτωση που δεν γίνει δεκτό το αίτημα της έκτακτης αναθεώρησης.

    Η Ρ.Α.Α.Ε.Υ. θα αξιολογεί το αίτημα του παρόχου έχοντας το δικαίωμα να ζητήσει πρόσθετα στοιχεία ή πληροφορίες και θα αποφασίζει εντός τεσσάρων μηνών για την αποδοχή ή την απόρριψή του, η οποία θα πρέπει να αιτιολογείται πλήρως.

    Μειωμένα τιμολόγια

    Σύμφωνα με την ΚΥΑ, οι πάροχοι θα μπορούν να καθορίζουν ευνοικότερες τιμές για κοινωνικά ευάλωτες ομάδες όπως πολύτεκνες και τρίτεκνες οικογένειες, ή φυσικά πρόσωπα που εντάσσονται, γενικότερα, στις κατηγορίες των οικονομικά αδύναμων προσώπων και των ευάλωτων νοικοκυριών ή πελατών. Η απόφση αυτή θα απαιτεί σύνταξη οικονομοτεχνικής έκθεσης για την επίδραση των μειώσεων στις άλλες κατηγορίες χρηστών, ενώ οι ευνοϊκότερες τιμές θα αποφασίζονται έτσι ώστε να μην «ανατρέπεται η λειτουργία της τιμής ως μέσου αποτροπής της σπατάλης νερού».

    Ειδικά τιμολόγια κατόπιν μελέτης θα μπορούν να καταρτίζονται και για συγκεκριμένους χρήστες υπηρεσιών ύδατος όπως, ενδεικτικά, στρατιωτικές εγκαταστάσεις, δομές προσωρινής υποδοχής/φιλοξενίας πολιτών τρίτων χωρών, πυροσβεστική, όταν αυτές οι υπηρεσίες ύδατος αφορούν στην εκτέλεση των κύριων δημόσιων καθηκόντων τους.

    Διαφορετικές μειωμένες χρεώσεις θα προβλεφθούν και για την τιμολόγηση της κατανάλωσης σε περίπτωση αφανούς διαρροής καθώς και οι όροι και οι προϋποθέσεις με τις οποίες θα χορηγείται η σχετική έκπτωση επί της χρέωσης. Οι όροι και οι προϋποθέσεις μάλιστα θα είναι κοινοί για όλους τους παρόχους και θα καθορίζονται με απόφαση της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. Στόχος είναι να μην επιβαρύνονται οι καταναλωτές με χρέη, για τα οποία οι πάροχοι έχουν συνυπευθυνότητα ειδικά στις περιπτώσεις που δε γίνονται μετρήσεις της κατανάλωσης.

    Αγροτική χρήση

    Σε ό,τι αφορά την άρδευση, η ΚΥΑ ορίζει ότι ο τρόπος τιμολόγησης των τελικών χρηστών πραγματοποιείται με μικτό σύστημα χρέωσης. Τα τέλη βάσει της μεθόδου αυτής αποτελούνται από ένα σταθερό τέλος και ένα μεταβλητό τέλος ανά μονάδα όγκου ύδατος, το οποίο αυξάνεται με την αύξηση της κατανάλωση ύδατος αποτελώντας κίνητρο για τη μείωσή της.

    Για τον προσδιορισμό του μεταβλητού τέλους δύναται να λαμβάνεται υπόψη το είδος της αγροτικής εκμετάλλευσης και η συγκριτική αξιολόγηση ομοειδών αγροτικών εκμεταλλεύσεων, στη βάση των επιδόσεων τους ως προς την ορθολογική χρήση του ύδατος (π.χ. βάσει ορθών γεωργικών πρακτικών).

    Το σταθερό τέλος αφορά στο κόστος διοίκησης του παρόχου υπηρεσιών ύδατος για αγροτική χρήση και εφαρμόζεται ανά στρέμμα καλλιέργειας. Τα μεταβλητά τέλη ανά κυβικό μέτρο εφαρμόζονται στους χρήστες ανάλογα με την μετρηθείσα ποσότητα του ύδατος που χρησιμοποιήθηκε. Σε περιπτώσεις όπου δεν είναι εφικτή η καταμέτρηση του ύδατος ώστε να γίνεται χρέωση ανά κυβικό μέτρο ο πάροχος εκτιμά την ποσότητα που χρησιμοποιήθηκε, είτε κατά έκταση γης, είδος καλλιέργειας και μέθοδο άρδευσης, είτε ανάλογα με το χρόνο χρήσης του ύδατος από τον τελικό χρήστη (π.χ. βάσει της καταναλισκόμενης ενέργειας για άντληση νερού) ανάλογα με τα διαθέσιμα δεδομένα.

    Σε κάθε περίπτωση, οι πάροχοι υποχρεούνται να μεριμνήσουν για τη σταδιακή τοποθέτηση συστημάτων μέτρησης της κατανάλωσης ύδατος στο σύνολο των χρηστών του δικτύου αρμοδιότητάς τους, έως το τέλος του 2026.

    Πηγή: Ethnos.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς