Κυριακή, 30 Ιουλίου 2023 10:33

ΕΚΠΟΙΖΩ: Ανεπίτρεπτη και άδικη η ρήτρα αναπροσαρμογής σε τηλεφωνία και Ιντερνετ - Μπαράζ αντιδράσεων

Γράφτηκε από την
Ad Slot

«Ανεπίτρεπτη και άδικη» χαρακτηρίζει την εφαρμογή ρήτρας τιμαριθμικής αναπροσαρμογής στους λογαριασμούς τηλεφωνίας και Ιντερνετ και τη μετακύλιση επιπρόσθετων χρεώσεων στους καταναλωτές , η καταναλωτική οργάνωση ΕΚΠΟΙΖΩ.

Στο σχόλιο που άφησε στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης που διενεργεί η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), η οργάνωση επισημαίνει πως κάτι τέτοιο αντίκειται στη νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή και δεν συνάδει με την ήδη δυσχερή οικονομική κατάσταση που βιώνουν χιλιάδες νοικοκυριά στην Ελλάδα, ειδικά μάλιστα τη στιγμή που η πλειοψηφία των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών έχει ανακοινώσει πρόσφατα αύξηση κερδών.

Η σχετική τροποποίηση του Κανονισμού Γενικών Αδειών για την εισαγωγή της ρήτρας τιμαριθμικής αναπροσαρμογής έχει προκαλέσει μπαράζ αντιδράσεων τόσο από την Ανεξάρτητη Αρχή του Συνηγόρου του Καταναλωτή όσο και από καταναλωτικές οργανώσεις.

Υπενθυμίζεται ότι, όπως έχει ήδη γράψει το «Εθνος», η ρήτρα τιμαριθμικής αναπροσαρμογής θα υπολογίζεται βάσει του πληθωρισμού του προηγούμενου ημερολογιακού έτους, όπως αυτός ανακοινώνεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή ως Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ). Θα μπορεί να εφαρμόζεται μία φορά ανά ημερολογιακό έτος, μετά την οριστικοποίηση του ετήσιου πληθωρισμού του προηγούμενου χρόνου, πράγμα που σημαινει ότι σε διετή συμβόλαια, οι λογαριασμοί θα μπορούν να αυξηθούν δύο φορές.

Σε ό,τι αφορά τα υφιστάμενα συμβόλαια, η Αρχή προτείνει να παρέχεται η δυνατότητα αζήμιας καταγγελίας της σύμβασης. Ορίζει επίσης ότι απαγορεύεται η ενεργοποίηση της ρήτρας τιμαριθμικής αναπροσαρμογής πριν την πάροδο 3 μηνών από την σύναψη του συμβολαίου.

Ωστόσο η ΕΚΠΟΙΖΩ είναι κάθετα αντίθετη με την εφαρμογή της ρήτρας δεδομένου ότι όπως επεσήμανε και στα σχόλιά της, έχει εντοπίσει τα τελευταία χρόνια και επισημάνει, τόσο προς την ΕΕΤΤ όσο και τα αρμόδια υπουργεία, σημαντικότατα ζητήματα και παθογένειες που αφορούν τον κλάδο εν γένει των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, καθ’ ότι γίνεται δέκτης εξαιρετικά μεγάλου αριθμού καταγγελιών. Ο εν λόγω κλάδος βρίσκεται σταθερά τα τελευταία χρόνια στις πρώτες θέσεις στις καταγγελίες μετά τις τράπεζες και την ενέργεια.

Τα προβλήματα, σύμφωνα με την οργάνωση, αφορούν:

  • Υψηλές χρεώσεις: Η χώρα μας συγκαταλέγεται εδώ και χρόνια μεταξύ των κρατών με τα ακριβότερα τιμολόγια στις τιμές κινητής τηλεφωνίας και δεδομένων.
  • Έλλειψη ανταγωνισμού/ολιγοπωλιακές καταστάσεις: Η χώρα μας κατατάσσεται ως η λιγότερο ανταγωνιστική στις χώρες της ΕΕ-27 αλλά και των χωρών του ΟΟΣΑ.
  • Έλλειψη συγκρισιμότητας και αδιαφάνειας διαφόρων πακέτων, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση στους καταναλωτές.
  • Αμφισβητήσεις λογαριασμών.
  • Αθέμιτοι και Καταχρηστικοί όροι στις συμβάσεις κινητής τηλεφωνίας. Δυσνόητοι, πολύπλοκοι και τεχνικοί οροί καθόλου φιλικοί στους καταναλωτές (ψιλά γράμματα).
  • Ελλιπής προσυμβατική ενημέρωση.
  • Έλλειψη ενδιαφέροντος από τους παρόχους για προηγμένες υποδομές δικτύων.
  • Πλημμελής παροχή υπηρεσιών – χαμηλές ταχύτητες στο διαδίκτυο, αποκλίσεις μεταξύ της πραγματικής και ονομαστικής ταχύτητας και συχνές διακοπές.
  • Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (παραπλανητικές διαφημίσεις) ως προς τη δυνατότητα διάθεσης των προϊόντων, με αποτέλεσμα τη μη ξεκάθαρη και ορθή ενημέρωση των καταναλωτών.
  • Καθυστέρηση στα αιτήματα.
  • Συνεχείς οχλήσεις από εισπρακτικές εταιρείες.
  • Αυθαίρετη ενεργοποίηση υπηρεσιών.
  • Μεγάλη καθυστέρηση ή/και μη αποκατάσταση βλαβών.

Για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων, η ΕΚΠΟΙΖΩ υπέβαλε δέσμη προτάσεων ζητώντας από την ΕΕΤΤ ουσιαστική εποπτεία προς όφελος και των δυο πλευρών: καταναλωτών- τηλεπικοινωνιακών παρόχων.

Επιπλέον ζητά τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών στην Ελλάδα, η οποία ανήκει σήμερα στην αποκλειστική αρμοδιότητα της ΕΕΤΤ, «ώστε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, να αναλάβει θεσμικά την αποκλειστική αρμοδιότητα στον τομέα των τηλεπικοινωνιών και ειδικότερα στον έλεγχο συγκεντρώσεων».

Ταυτόχρονα προτείνει:

  • Την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών μέσω δικτύων Νέας Γενιάς (FTTH).
  • Την είσοδο νέων τηλεπικοινωνιακών παρόχων.
  • Την τήρηση από τους παρόχους των βασικών αρχών που διέπουν τη διαμόρφωση των τιμολογίων και συγκεκριμένα της κοστοστρέφειας, διαφάνειας, απλότητας και ίσης μεταχείρισης.
  • Τη μείωση του παγίου και του ΦΠΑ και την κατάργηση του τέλους κινητής τηλεφωνίας. Οι Έλληνες συνδρομητές είναι οι μοναδικοί στην Ευρώπη που πληρώνουν το “τέλος κινητής τηλεφωνίας”.

«Εν κατακλείδι, η επικοινωνία είναι μείζονος κοινωνικής σημασίας για τους καταναλωτές και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε ότι αφορά την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε εθνικό επίπεδο. Επίσης, πρέπει να βασίζεται στις ευρωπαϊκές αξίες — όπου κανείς δεν μένει στο περιθώριο, όλοι απολαμβάνουν ελευθερία, προστασία και δικαιοσύνη και βρίσκεται σε αρμονία με τις προκλήσεις που συνδέονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ΕΕ. Είναι αξιοσημείωτο να αναφερθεί ότι το ποσοστό διείσδυσης του διαδικτύου στην Ελλάδα είναι άνω 84,0% του συνολικού πληθυσμού γεγονός που αντικατοπτρίζει τον ψηφιακό μετασχηματισμό που συντελείται», καταλήγει η ΕΚΠΟΙΖΩ.

Πηγή: ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 30 Ιουλίου 2023 09:34

Σχετικά Άρθρα

  • Τι είναι το σύνδρομο Kessler και πώς απειλεί τις σύγχρονες κοινωνίες
    Τι είναι το σύνδρομο Kessler και πώς απειλεί τις σύγχρονες κοινωνίες

    Εάν το σύνδρομο Kessler επαληθευτεί, οι κοινωνίες όπως τις ξέρουμε δεν θα είναι ποτέ ξανά ίδιες.

    Το σύνδρομο Kessler είναι ένα φαινόμενο που ανησυχεί όχι μόνο το ευρύ κοινό, αλλά και την επιστημονική κοινότητα.

    Είναι κάτι που έρχεται στο φως μετά από σχεδόν μισό αιώνα εξερεύνησης του Διαστήματος, αν και η ίδια η θεωρία επινοήθηκε από τους επιστήμονες της NASA Donald Kessler και Burton Cour-Palais το 1978.

    Τότε οι δυο τους προειδοποίησαν ότι εάν οι άνθρωποι συνέχιζαν να στέλνει δορυφόρους και άλλα διαστημόπλοια σε τροχιά (πράγμα που κάναμε), τότε θα είχαμε πρόβλημα, καθώς ο κίνδυνος σύγκρουσης θα αυξανόταν λόγω συνωστισμού γύρω από τον πλανήτη μας.

    Αυτό, με λίγα λόγια, είναι το σύνδρομο Kessler.

    Για τι ανησυχούν οι επιστήμονες;

    «Χρησιμοποιημένοι πύραυλοι, δορυφόροι και άλλα διαστημικά σκουπίδια έχουν συσσωρευτεί σε τροχιά αυξάνοντας την πιθανότητα σύγκρουσης με άλλα συντρίμμια. Δυστυχώς, οι συγκρούσεις δημιουργούν περισσότερα συντρίμμια, δημιουργώντας μια ανεξέλεγκτη αλυσίδα συγκρούσεων», εξήγησε η NASA.

    «Το σύνδρομο Kessler θα γίνει πραγματικότητα. Αν η πιθανότητα σύγκρουσης είναι τόσο μεγάλη ώστε να μην μπορούμε να στείλουμε έναν δορυφόρο στο Διάστημα, τότε έχουμε πρόβλημα»

    Αρκετοί επιστήμονες πιστεύουν ότι είναι βέβαιο ότι θα συμβεί κάποια στιγμή, καθώς ο Donald Kessler υπολόγισε ότι θα χρειαστούν 30 με 40 χρόνια από το 1978 για να φτάσουμε στην «κρίσιμη μάζα», όταν δηλαδή αρχίσουν οι συγκρούσεις, ακόμη και αν δεν μπουν άλλα αντικείμενα σε τροχιά.

    Υπάρχουν πάνω από 10.000 δορυφόροι σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη μας, όπως είναι σήμερα, καθώς και περισσότερα από 100 τρισεκατομμύρια κομμάτια παλαιών δορυφόρων που περιστρέφονται και περιστασιακά εισέρχονται στην ατμόσφαιρα και καίγονται πριν φτάσουν στην επιφάνεια.

    Στο παρελθόν έχει σημειωθεί σύγκρουση δορυφόρων. Το 2009 ένας απενεργοποιημένος ρωσικός δορυφόρος συγκρούστηκε με έναν αμερικάνικο δορυφόρο.

    Πώς οι συγκρούσεις μπορούν να επηρεάσουν τις σύγχρονες κοινωνίες;

    «Το σύνδρομο Kessler θα γίνει πραγματικότητα. Αν η πιθανότητα σύγκρουσης είναι τόσο μεγάλη ώστε να μην μπορούμε να στείλουμε έναν δορυφόρο στο Διάστημα, τότε έχουμε πρόβλημα», επισημαίνει ο John L Crassidis, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Buffalo της Νέας Υόρκης.

    Ουσιαστικά, εάν οι δορυφόροι και τα συντρίμμια αρχίσουν να συγκρούονται, η ζωή στη Γη όπως την ξέρουμε θα μπορούσε να τελειώσει.

    Εάν καταστραφούν οι δορυφόροι, θα υπάρξουν μαζικές διακοπές στις υπηρεσίες διαδικτύου, Wi-Fi και κινητής τηλεφωνίας, ενώ η τηλεόραση και το GPS δεν θα λειτουργούν πλέον.

    Επίσης, δεν θα μπορούσαμε πλέον να παρακολουθούμε τον καιρό, γεγονός που θα επηρέαζε μια σειρά από βιομηχανίες, όπως η γεωργία, η αλιεία και οι μεταφορές.

    Πηγή: In.gr
    • COSMOTE: Κατέρρευσαν τηλεφωνία και Ίντερνετ στη Βόρεια Ελλάδα - Η ανακοίνωση
      COSMOTE: Κατέρρευσαν τηλεφωνία και Ίντερνετ στη Βόρεια Ελλάδα - Η ανακοίνωση

      Σοβαρά προβλήματα σε κινητή, σταθερή τηλεφωνία και ίντερνετ αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι σε πολλές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της COSMOTE τα προβλήματα οφείλονται σε δύο κεντρικά καλώδια που έχουν κοπεί στο δίκτυο κορμού της εταιρείας.

      Η ανακοίνωση της COSMOTΕ

      Η COSMOTE ενημερώνει ότι λόγω του ότι κόπηκαν δύο κεντρικά καλώδια του δικτύου κορμού σε διαφορετικά σημεία, επηρεάζονται οι υπηρεσίες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας σε περιοχές των Νομών Κιλκίς, Σερρών, Καβάλας, Δράμας, Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου, καθώς και σε Θάσο, Σαμοθράκη και Λήμνο.

      Οι τεχνικοί της εταιρείας καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποκατάσταση της βλάβης το συντομότερο δυνατό.

      Ζητούμε την κατανόηση των πελατών μας για την αναστάτωση.

      Ανακοίνωση της Πυροσβεστικής

      Δελτίο Τύπου εξέδωσε για το θέμα και η Πυροσβεστική, η οποία ενημερώνει τους πολίτες ότι, λόγω της βλάβης, υπάρχει πρόβλημα και με το δίκτυο σταθερής τηλεφωνίας 199. Οι πολίτες καλούνται να χρησιμοποιούν το 112, σε περίπτωση ανάγκης.

      Πηγή: ethnos.gr

    • Ποιο το ποσό που αγγίζει ο τζίρος του κλάδου των ηλεκτρονικών επικοινωνιών: Σαρώνουν τα data - Πόσο χρησιμοποιήσαμε το τηλέφωνο
      Ποιο το ποσό που αγγίζει ο τζίρος του κλάδου των ηλεκτρονικών επικοινωνιών: Σαρώνουν τα data - Πόσο χρησιμοποιήσαμε το τηλέφωνο

      Στα 5,1 δισεκατομμύρια ευρώ αυξήθηκε το 2022 ο κύκλος εργασιών του κλάδου των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, ενώ τα έσοδα από τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες κατέλαβαν το 86,6% και οι επενδύσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών ανήλθαν σε 925 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 22% σε σχέση με το 2021.

      Αυτά προκύπτουν από την επισκόπηση των αγορών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), η οποία δίνει αποκαλυπτικά στοιχεία και για τη στενή σχέση των Ελλήνων με το ...τηλέφωνό τους.

      Έτσι, μπορεί το σταθερό να εξακολουθεί να είναι ο μεγάλος χαμένος σε επίπεδο φωνητικών κλήσεων, αλλά οι συνδρομητές φαινεται πως έχουν σχέση εξάρτησης από το κινητό τους, όπως καταδεικνύει και η εντυπωσιακή αύξηση στην κατανάλωση δεδομένων.

      Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής, οι συνδέσεις σταθερής τηλεφωνίας µειώθηκαν οριακά κατά 0,7%, ανερχόµενες σε 4,9 εκατ. το 2022, κάτι το οποίο αντικατοπτρίζεται και στα λιανικά έσοδα καθώς αυτά της κινητής αυξήθηκαν κατά 4% σε σχέση µε το 2021, ανερχόµενα σε 1,7 δισ. ευρώ, ενώ τα λιανικά έσοδα των σταθερών υπηρεσιών µειώθηκαν κατά 3% σε σχέση µε το 2021, ανερχόµενα σε 1,4 δισ. ευρώ.

      Πόσο χρησιμοποιήσαμε το τηλέφωνο

      Οσον αφορά τη σταθερή τηλεφωνία, η συνολική κίνηση στο τέλος του 2022 ανήλθε σε 11,4 δισ. λεπτά έναντι 13,3 δισ. λεπτών στο τέλος του 2021, κυρίως λόγω της µείωσης κατά 1,7 δισ. λεπτά των εθνικών κλήσεων προς σταθερά. Βάσει των στοιχείων, οι συνδρομητές στην Ελλάδα μίλησαν 1,7 δισ. λεπτά λιγότερα σε σχέση µε το 2021 σε εθνικές κλήσεις, 242 εκ. λεπτά λιγότερα σε κλήσεις προς κινητό και 35 εκατ. λεπτά λιγότερα σε διεθνείς κλήσεις.

      Διαφορετική είναι η εικόνα στην κινητή τηλεφωνία. Ετσι, μπορεί οι συνδέσεις να έχουν πιάσει ταβάνι αφού ανήλθαν σε 13,8 εκατ., παρουσιάζοντας οριακή αύξηση 0,1%, αλλά η χρήση τους αυξάνεται.

      Ο συνολικός όγκος των φωνητικών κλήσεων διαµορφώθηκε, το 2022, στα 33,9 δισ. λεπτά με περισσότερες από τις μισές κλήσεις να έχουν πραγματοποιηθεί προς κινητά εντός του ίδιου δικτύου κινητής τηλεφωνίας.

      Ο μεγαλύτερος όγκος κλήσεων πραγματοποιήθηκε από τους οικιακούς χρήστες µε συμβόλαιο (44,6%), ενώ έπονται οι συνδρομητές καρτοκινητής (40,6%). Αναλύοντας την κίνηση, προκύπτει ότι ο μέσος οικιακός χρήστης με συμβόλαιο μιλούσε 294 λεπτά το μήνα προς άλλα κινητά και 41 λεπτά προς σταθερά.

      Για έναν εταιρικό χρήστη, η μέση μηνιαία διάρκεια διάρκεια ήταν 275 λεπτά προς κινητά και 35 λεπτά προς σταθερά, ενώ για έναν συνδροµητή καρτοκινητής, ο µέσος όρος οµιλίας τον µήνα ήταν 158 λεπτά προς κινητά και 16 λεπτά προς σταθερά.

      Οσον αφορά τα γραπτά μηνύματα (SMS), συνολικά εστάλησαν 2,4 δισεκατομμύρια, τα περισσότερα από εταιρικούς χρήστες με συμβόλαιο (κατά μέσο όρο 34 το μήνα), ενώ οι οικιακοί χρήστες έστειλαν 22 και οι συνδρομητές καρτοκινητής 12.

      Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η αύξηση κατά 50% στον όγκο των υπηρεσιών δεδοµένων µέσω δικτύων κινητών επικοινωνιών, φθάνοντας τα 844 εκατ. GΒ έναντι 563 εκατ. GΒ το 2021. Η πλειονότητα των δεδοµένων διακινήθηκε µέσα από συσκευές κινητής τηλεφωνίας, σε ποσοστό 93%, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό μοιράζεται σε άλλες άλλες φορητές συσκευές, µε χρήση κάρτας πρόσβασης σε υπηρεσίες δεδοµένων και Μ2Μ. Ένας οικιακός χρήστης µε συµβόλαιο χρησιµοποίησε, κατά µέσο όρο τον µήνα, 8 GB, έπεται ο συνδροµητής καρτοκινητής µε 5,5 GB και τέλος, ο εταιρικός χρήστης µε 4,5 GΒ.

      Συνολικά, ο µεγαλύτερος όγκος δεδοµένων διακινήθηκε από τους χρήστες καρτοκινητής µε 422 εκατ. GB και ακολουθούν οι οικιακοί χρήστες µε συµβόλαιο µε 351 εκατ. GB και οι εταιρικοί χρήστες µε 71 εκατ. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία, όλες οι κατηγορίες χρηστών αύξησαν σημαντικά τη χρήση δεδομένων που έκαναν κατά τη διάρκεια του 2022.

      Αξιοσημείωτη αύξηση κατά 17,7% παρουσίασαν και τα μηνύματα πολυμέσων (MMS), τα οποία ανήλθαν, το 2022, σε 9,6 εκατ. από 8,1 εκατ. το 2021.

      Ανοδική η μέση τιμή παγίου στα απεριόριστα και στη δημοφιλή κατηγορία των 8 GB

      Οσον αφορά τις χρεώσεις, αν και η μέση τιμή παγίου προγραμμάτων συμβολαίου κινητης τηλεφωνίας την τριετία 2020 – 2022 ήταν σταθερή για το 1 GB και πτωτική για τα 20 GB, στα προγράμματα με απεριόριστα και σε αυτά που προσφέρουν 8 GB, τα οποία αποτελούν και την πιο δημοφιλή κατηγορία, οι τιμές πήραν την ...ανηφόρα με τη μέση τιμή παγίου για τα απεριόριστα με βάση το πιο οικονομικό πρόγραμμα ανά πάροχο να προσεγγίζει τα 70 ευρώ, από λιγότερο από 60 που ήταν το 2020.

      Συνολικά τα λιανικά έσοδα από την πώληση υπηρεσιών κινητών επικοινωνιών (συµβολαίου και καρτοκινητής) παρουσίασαν άνοδο 4% και ανήλθαν σε 1,7 δισ. ευρώ.

      Βάσει των στοιχείων, οι οικιακοί χρήστες συμβολαίου είναι εκείνοι που ενισχύουν περισσότερο τα τηλεπικοινωνιακά έσοδα με το µέσο ετήσιο έσοδο ανά χρήστη (σύνδεση) συµβολαίου και καρτοκινητής να διαμορφωνεται στα 250 ευρώ και 79 ευρώ αντίστοιχα για το 2022.

      Το μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων προήλθε από τις φωνητικές κλήσεις, ενώ υπήρξε μείωση των εσόδων από δεδομένα καθώς το µέσο έσοδο ανά GB ακολουθεί µια σηµαντικά φθίνουσα πορεία. Για το 2022, για τους εταιρικούς χρήστες ανήλθε στα 1,7 ευρώ, ενώ για τους οικιακούς χρήστες στα 0,7 ευρώ και για τους χρήστες καρτοκινητής στα 0,4 ευρώ.

      Αγορά ταχυδρομικών υπηρεσιών

      Σύμφωνα με την επισκόπηση της ΕΕΤΤ, στην αγορά ταχυδρομικών υπηρεσιών εισήλθαν 60 νέες επιχειρήσεις με Γενική Άδεια, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των δραστηριοποιούμενων ταχυδρομικών επιχειρήσεων στις 724.

      Τα έσοδα της ελληνικής ταχυδρομικής αγοράς παρουσίασαν αύξηση 3,9% σε σχέση με το 2021, φθάνοντας τα 655 εκατ. ευρώ, προερχόμενα από τη διακίνηση 310 εκατ. αντικειμένων, μειωμένων κατά 2,2% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Το μερίδιο εσόδων του Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας (ΦΠΚΥ) στη συνολική αγορά μειώθηκε στο 18% από 21% που ήταν το 2021, ενώ παράλληλα, αυξήθηκε το μερίδιο των επιχειρήσεων ταχυμεταφορών στο 80% από 76% που ήταν την προηγούμενη χρονιά.

      Το μερίδιο των δεμάτων-μικροδεμάτων σημείωσε αύξηση και το 2022 στο σύνολο των εσόδων των διακινηθέντων ταχυδρομικών αντικειμένων, φτάνοντας το 65%, ενώ παρέμεινε σχεδόν σταθερό στο σύνολο του πλήθους των αντικειμένων (26%).

      Εντός της χώρας διακινήθηκε το 90% των συνολικών αντικειμένων, αποφέροντας το 66% των εσόδων της ελληνικής ταχυδρομικής αγοράς. Ο μεγαλύτερος όγκος των ταχυδρομικών αντικειμένων διακινήθηκε από την Αττική (74%) και τη Μακεδονία (12%) προς το εσωτερικό και το εξωτερικό.

      Στην αγορά της Καθολικής Υπηρεσίας οι φάκελοι αποτελούν αναμφισβήτητα τον κυρίαρχο τομέα καθώς αποτέλεσαν το 90,9% των διακινηθέντων αντικειμένων, αποφέροντας το 84,8% των εσόδων της συγκεκριμένης αγοράς.

      Στην αγορά των ταχυμεταφορών, δραστηριοποιήθηκαν πάνω από 700 επιχειρήσεις με Γενική Άδεια. Αυτές διακίνησαν φακέλους σε ποσοστό 34% και δέματα-μικροδέματα σε ποσοστό 66% του πλήθους των αντικειμένων.

      Πηγή: ethnos.gr

    • Τα συχνότερα παράπονα των συνδρομητών κινητής και σταθερής τηλεφωνίας: Χρεώσεις, βλάβες, κακές υπηρεσίες
      Τα συχνότερα παράπονα των συνδρομητών κινητής και σταθερής τηλεφωνίας: Χρεώσεις, βλάβες, κακές υπηρεσίες

      Αμφισβητήσεις χρεώσεων, καθυστερήσεις στην αποκατάσταση βλαβών, αλλά και δέματα που δεν έφτασαν ποτέ ήταν οι βασικοί λόγοι για τους οποίους οι πολίτες κατέφυγαν το 2022 στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιώνκαι Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) προκειμένου να υποβάλλουν καταγγελία.

      Τα συχνότερα παράπονα των συνδρομητών στην Ελλάδα

      Αυτό προκύπτει από την έκθεση πεπραγμένων της Ανεξάρτητης Αρχής για την προηγούμενη χρονιά, η οποία ανακοινώθηκε την Πέμπτη καταδεικνύοντας ότι τα χρόνια μπορεί να περνούν, αλλά τα προβλήματα παραμένουν τα ίδια.

      Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, συνολικά καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς η Επιτροπή δέχτηκε 9.733 καταγγελίες καταναλωτών εκ των οποίων οι 8.461 αφορούσαν ηλεκτρονικές επικοινωνίες και οι 1.272 ταχυδρομικές υπηρεσίες.

      Από το σύνολο των καταγγελιών για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, οι 7.807 σχετίζονταν με ζητήματα που είτε επιλύθ

      Ποσοστό 79% των πρωτογενών καταγγελιών αφορούσαν στη συνδυαστική σταθερή τηλεφωνία (τηλεφωνία, Διαδίκτυο ή/και συνδρομητική τηλεόραση), 19% την κινητή τηλεφωνία και 2% άλλες υπηρεσίες, όπως υπηρεσίες αυξημένης χρέωσης και υπηρεσίες πληροφοριών καταλόγου.

      Αναφορικά με τη θεματολογία, για όλες τις υπηρεσίες η πλειονότητα των καταγγελιών σχετιζόταν με αμφισβήτηση χρεώσεων (32%), αναφορά συνεχιζόμενης βλάβης (22%) και κακής ποιότητας υπηρεσία (15%). Έπονται η άρνηση παροχής/ καθυστέρηση παροχής υπηρεσίας (14%), η αυθαίρετη, δηλαδή εκτός σύμβασης, ενεργοποίηση υπηρεσίας (6%), η μη απόδοση συμφωνηθείσας προσφοράς (4%) και η αυθαίρετη απόρριψη φορητότητας (1%).

      Οι υπόλοιπες καταγγελίες (6%) σχετίζονταν με άλλα θέματα όπως, αμφισβήτηση εγγραφής σε υπηρεσίες αυξημένης χρέωσης, περιαγωγή κινητής τηλεφωνίας, καθώς και θέματα Εθνικού Κανονισμού Ανοιχτού Διαδικτύου (ΕΚΑΔ).

      διαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ένας σημαντικός αριθμός καταγγελιών (581) αφορούσαν επαναληπτικές καταγγελίες καταναλωτών, λόγω αμφισβήτησης των απαντήσεων των εταιρειών ή μη επίλυσης του προβλήματος.

      Σε ό,τι αφορά τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, οι καταγγελίες σχετίζονταν κατά κύριο λόγο με καθυστέρηση παράδοσης αντικειμένων (49%) και αδυναμία επικοινωνίας (29%) και ακολουθούν τα ζητήματα χρεώσεων, η απώλεια/καταστροφή αντικειμένων και η αμφισβήτηση απάντησης της εταιρείας.

      Το 2022 συνεχίστηκε η εξέταση καταγγελιών καταναλωτών σχετικά με παραβάσεις του κανονιστικού πλαισίου από παρόχους ταχυδρομικών υπηρεσιών, κατά το δεύτερο διάστημα των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία. Συγκεκριμένα, αφού εξετάστηκαν 640 καταγγελίες, καθεμία ξεχωριστά, και διεξήχθησαν ακροάσεις, διαπιστώθηκε στην πλειονότητα των περιπτώσεων πλημμέλεια στην παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών και ως αποτέλεσμα επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους 175.000 ευρώ.

      Η ΕΕΤΤ κατά την περασμένη χρονιά διέγραψε 107 παρόχους ταχυδρομικών υπηρεσιών και ανακάλεσε τις Γενικές Άδειές τους. Παράλληλα, δρομολόγησε τη διαδικασία είσπραξης οφειλόμενων τελών, ενώ στην περίπτωση τεσσάρων παρόχων από τους παραπάνω, η ΕΕΤΤ ανακάλεσε τη διαγραφή, δεδομένου ότι ανταποκρίθηκαν στις υποχρεώσεις τους πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης και κοινοποίησης των σχετικών αποφάσεων.

      Καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, διακόπηκε η πρόσβαση σε 525 διευθύνσεις Διαδικτυακού Πρωτοκόλλου (Internet Protocol-IP) και 14 ονόματα χώρου σχετικά με παράνομη μετάδοση περιεχομένου.

      Αναφορικά με τις χρεώσεις των ηλεκτρονικών επικοινωνιών στην Ελλάδα, η οποία εξακολουθεί να τις πληρώνει ακριβά, η Αρχή επαναλαμβάνει στην έκθεσή της το επιχείρημα ότι οι συγκρίσεις της χώρας μας με άλλες χώρες δεν μπορεί να βασίζονται μόνο στις δημόσια διαθέσιμες τιμές καταλόγου καθως με τον τρόπο αυτό δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα. Κι αυτό διότι δεν λαμβάνονται υπόψη ειδικές προσφορές (π.χ. εποχιακές, διατήρησης και προσέλκυσης πελατών) και άλλοι σημαντικοί παράγοντες (όπως η ποιότητα της προσφερόμενης υπηρεσίας και το κόστος ανάπτυξης δικτύου), σημειώνει η ΕΕΤΤ.

      Αυξάνονται οι αλλαγές παρόχων

      Αυξητική τάση έδειξαν οι αλλαγές παρόχου μέσω της διαδικασίας της φορητότητας. Το 2022 μεταφέρθηκαν μέσω φορητότητας 741.646 αριθμοί, δηλαδή 5.000 περίπου περισσότεροι αριθμοί, σε σχέση με το 2021, από τους οποίους 427.911 ήταν κινητής τηλεφωνίας και 313.735 σταθερής.

      Συνολικά, από το 2004, οπότε ξεκίνησε η παροχή της φορητότητας, έως το τέλος του 2022, είχαν μεταφερθεί 14.796.326 αριθμοί σταθερής και κινητής τηλεφωνίας.

      Παράλληλα την ίδια χρονιά αυξήθηκαν κατά 29.369 τα εκχωρημένα ονόματα χώρου με κατάληξη [.gr] και [.ελ], σημειώνοντας αύξηση 6% περίπου σε σχέση με το 2021. Από το 2004 ο ρυθμός εκχωρήσεων παραμένει θετικός με τον συνολικό αριθμό εκχωρημένων ονομάτων έως το τέλος του 2022 να ανέρχεται σε 558.858.

      Μεγάλος «αιμοδότης» των κρατικών ταμείων

      Δεδομένου ότι στο πλαίσιο άσκησης των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων της, η ΕΕΤΤ επιβάλλει πρόστιμα σε παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών, καθώς και σε χρήστες του φάσματος ραδιοσυχνοτήτων που παραβιάζουν τις σχετικές υποχρεώσεις τους, η Αρχή δημιουργεί ένα σημαντικό αποθεματικό.

      Είναι χαρακτηριστικό ότι το διάστημα 2006 - 2022, το συνολικό ποσό από πρόστιμα, που εισέπραξε η ΕΕΤΤ, ανήλθε σε 173,02 εκατ. ευρώ. Πέραν των ανωτέρω τελών και προστίμων, στα συνολικά έσοδα εκμετάλλευσης της ΕΕΤΤ θα πρέπει να υπολογισθούν και τα χρηματοοικονομικά έσοδα, τα οποία προέρχονται από την αποτελεσματική διαχείριση των διαθεσίμων της και την είσπραξη τόκων υπερημερίας. Το 2022, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις, τα χρηματοοικονομικά έσοδα της ΕΕΤΤ ανήλθαν σε 1,03 εκατ. ευρώ.

      Πολλαπλάσια είναι τα ποσά που εισφέρει η Αρχή στον κρατικό προυπολογισμό. Συνολικά, την περίοδο 2000-2022 η ΕΕΤΤ είχε αποδώσει 2,9 δισ. ευρώ στον κρατικό προϋπολογισμό και στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Οι αποδόσεις αυτές προέρχονται από το ετήσιο θετικό οικονομικό αποτέλεσμά της και εκπλειστηριάσματα από διαγωνιστικές διαδικασίες. Ειδικότερα, η ΕΕΤΤ αποδίδει ετησίως στον κρατικό προϋπολογισμό ως δημόσιο έσοδο ποσοστό έως 80% επί του θετικού οικονομικού αποτελέσματος κάθε χρήσης το οποίο προκύπτει από την οικονομική διαχείριση των παραπάνω εσόδων, μετά την αφαίρεση των συνολικών δαπανών. Το υπόλοιπο του θετικού οικονομικού αποτελέσματος, που παραμένει στην ΕΕΤΤ, διατίθεται για δαπάνες που άπτονται των αρμοδιοτήτων της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΓΓΤΤ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με αποφάσεις του Υπουργού.

      Το συνολικό ποσό των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων της ΕΕΤΤ για την περίοδο 2000-2022 που έχει αποδοθεί στον κρατικό προϋπολογισμό, ανέρχεται σε 842,8 εκατ. ευρώ. Το συνολικό ποσό από εκπλειστηριάσματα που έχει αποδοθεί, έως το τέλος του 2022, στον κρατικό προϋπολογισμό ή το ΤΑΙΠΕΔ ανέρχεται συνολικά σε 2 δισ. ευρώ. Επίσης, έχει εξασφαλισθεί ποσό ύψους 105 εκατ. ευρώ, το οποίο θα εισπραχθεί και θα αποδοθεί σταδιακά τα επόμενα έτη (σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα σχετικά τεύχη των αντίστοιχων διαγωνιστικών διαδικασιών και αποφάσεων εκχώρησης).

      Πηγή: Ethnos.gr
    • Πρώτη στην ακρίβεια και τελευταία στην ταχύτητα του ίντερνετ η Ελλάδα - Γιατί πληρώνουμε πιο πολύ από τους Ευρωπαίους την πρόσβαση στο διαδίκτυο
      Πρώτη στην ακρίβεια και τελευταία στην ταχύτητα του ίντερνετ η Ελλάδα - Γιατί πληρώνουμε πιο πολύ από τους Ευρωπαίους την πρόσβαση στο διαδίκτυο

      Στην τελευταία θέση σε ό,τι αφορά το ποσοστό των νοικοκυριών και επιχειρήσεων που έχουν ταχύτητες σταθερού ίντερνετ πάνω από 100mbps είναι η χώρα μας.

      Συγκριτική ανάλυση της ΕΕ δείχνει ότι η Ελλάδα είναι η ακριβότερη σε πωλήσεις ίντερνετ πάνω από 100mbps. Οι ρυθμισμένες τιμές χονδρικής άνω της συγκεκριμένης ταχύτητας είναι από 57% έως και 210% υψηλότερες σε σχέση με τις τιμές κάτω των 100mbps.

      Ένα ακόμα πρόβλημα που παραμένει στην Ελλάδα είναι ότι έχει μείνει κολλημένη στην εποχή του χαλκού.

      Γιατί οι ρυθμιζόμενες τιμές χονδρικής άνω των 100mbps που ορίζει η ΕΕΤΤ είναι τόσο υψηλές από αυτές κάτω των 100mbps;

      Ο Έλληνας λοιπόν έχει ακριβό ίντερνετ γιατί πρέπει να πληρώσει περισσότερο από τους άλλους ευρωπαίους πολίτες για το γρήγορο ίντερνετ.

      Η ψηφιακή ατζέντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2030 στοχεύει στην ευρωζωνικότητα 1 Gbps για κάθε πολίτη ενώ η Ελλάδα αποτελεί έναν δύσκολο στόχο εάν δεν προσαρμοστούν τα μοντέλα χονδρικής τηλεπώλησης και δεν καταστούν προσιτά τα δίκτυα οπτικών ινών..

      Πηγή: ethnos.gr

    • Αρχίζουν κρυφές αυξήσεις σε τηλεφωνία και ίντερνετ - Τι συμβαίνει
      Αρχίζουν κρυφές αυξήσεις σε τηλεφωνία και ίντερνετ - Τι συμβαίνει

      Πρόσθετες χρεώσεις θα επιβάλουν οι πάροχοι τηλεφωνίας και ίντερνετ σε υφιστάμενους αλλά και νέους συνδρομητές. Τα «ψιλά γράμματα» που φέρνουν αυξήσεις.

      Έμμεσες επιβαρύνσεις κάνουν οι πάροχοι τηλεφωνίας και ίντερνετ, αυξάνοντας τα έσοδά τους, με τις επιπρόσθετες χρεώσεις να είναι «χαμένες» μέσα στα «ψιλά γράμματα» των συμβολαίων ή στις απέραντες πληροφορίες, κάνοντας τον καταναλωτή να αγνοεί ποιες είναι οι κρυφές αυξήσεις που επιβάλουν και σε παλιούς αλλά και σε νέους συνδρομητές.

      Όπως γράφει η «Καθημερινή», από την Άνοιξη του 2022, η Vodafone έχει θέσει ρήτρα αναπροσαρμογής στην τιμή του παγίου από τον 13ο μήνα και μέχρι τη λήξη του συμβολαίου. Η πρόσθετη χρέωση είναι έως και 1,5 ευρώ, λόγω πληθωρισμού και επενδύσεων δικτύου. Η ρήτρα υπάρχει και στα συμβόλαια σταθερής τηλεφωνίας.

      Η Vodafone επίσης από την 1η Δεκεμβρίου θα αυξήσει την ονομαστική αξία των τιμολογίων της σε διάφορα προγράμματα, δίνοντας τη δυνατότητα στους υφιστάμενους συνδρομητές της να καταγγείλουν τη σύμβασή τους αζημίως μέχρι και δύο μήνες πριν από την ημερομηνία εφαρμογής των αλλαγών.

      Για παράδειγμα, αν είστε ιδιώτης συνδρομητής προγραμμάτων που ανακοινώθηκαν στις 22 Σεπτεμβρίου και τίθενται σε ισχύ την 1η Δεκεμβρίου, είχατε τη δυνατότητα να καταγγείλετε τη σύμβαση μέχρι 1η Οκτωβρίου.

      Από την πλευρά της, η Cosmote, σύμφωνα πάντα με την «Καθημερινή», κατάργησε από τις αρχές του μήνα την έκπτωση 1 ευρώ που έδινε σε όσους συνδρομητές λάμβαναν ηλεκτρονικά τον λογαριασμό τους.

      Αλαλούμ με τα νέα χρωματιστά τιμολόγια ρεύματος - Αρχίζουν τα «ραβασάκια»

      Οι πάροχοι ρεύματος θα στείλουν από 1η Νοεμβρίου τα νέα τιμολόγια και ο καταναλωτής θα έχει 30 μέρες να δεχτεί ή να το απορρίψει.

      Στο εξής, θα υπάρχουν τρεις κατηγορίες τιμολογίων, τις οποίες θα πρέπει να γνωστοποιήσουν οι πάροχοι ρεύματος στον καταναλωτή μέσα στον Νοέμβριο και μέσα σε 30 μέρες θα πρέπει ο καταναλωτής να αποφασίσει εάν θα δεχτεί ή όχι το νέο τιμολόγιο.

      Τα τιμολόγια θα χωριστούν σε τρεις κατηγορίες, και κάθε ένα θα έχει διαφορετικό χρώμα. Αναλυτικά:

      • Μπλε τιμολόγια: Σταθερά τιμολόγια καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της σύμβασης. Πρόκειται για τιμολόγια με σταθερή τιμή προμήθειας (€/KWh) για όλη την περίοδο ισχύος της Σύμβασης Προμήθειας.
      • Πράσινα τιμολόγια: Κυμαινόμενα τιμολόγια. Η συγκεκριμένη κατηγορία τιμολογίων υποδιαιρείται σε:

      - Κυμαινόμενα τιμολόγια με ανακοίνωση τιμής ex-ante. Πρόκειται για τιμολόγια με κυμαινόμενη χρέωση (€/KWh), η οποία:(α) είτε προκύπτει από υπολογιστικό τύπο ο οποίος συνδέεται με δείκτες της χονδρεμπορικής αγοράς οι οποίοι εκκαθαρίζονται πριν την έναρξη του μήνα κατανάλωσης, (β) είτε προκύπτει από συνδυασμό σταθερής χρέωσης προμήθειας και μηχανισμού διακύμανσης ο οποίος εκκαθαρίζεται πριν την έναρξη του μήνα κατανάλωσης.

      - Κυμαινόμενα τιμολόγια με ανακοίνωση τιμής ex post. Πρόκειται για τιμολόγια με κυμαινόμενη χρέωση (€/KWh), η οποία όπως και στην προηγούμενη περίπτωση προκύπτει από υπολογιστικό τύπο ο οποίος συνδέεται με δείκτες της χονδρεμπορικής αγοράς είτε από συνδυασμό σταθερής χρέωσης προμήθειας και μηχανισμού διακύμανσης ο οποίος εκκαθαρίζεται το αργότερο δύο μήνες μετά τον μήνα κατανάλωσης.

      • Πορτοκαλί τιμολόγια: Τιμολόγια δυναμικής τιμολόγησης. Πρόκειται για κυμαινόμενα τιμολόγια στα οποία η χρέωση αντικατοπτρίζει τη διακύμανση της τιμής στις αγορές του Χρηματιστηρίου Ενέργειας και προσφέρονται σε καταναλωτές που έχουν εγκατεστημένο έξυπνο μετρητή.
      Πηγή: iEidiseis.gr
    • Τρεις μήνες ακόμη χωρίς ρήτρα αναπροσαρμογής – Έως τις 31/12 σε ισχύ τα έκτακτα ενεργειακά μέτρα
      Τρεις μήνες ακόμη χωρίς ρήτρα αναπροσαρμογής – Έως τις 31/12 σε ισχύ τα έκτακτα ενεργειακά μέτρα

      Γράφεται ενόψει ΔΕΘ νέο πακέτο στήριξης για τους ευάλωτους καταναλωτές από τον Σεπτέμβριο - Κλείνει η στρόφιγγα των οριζόντιων επιδοτήσεων

      Με διαδοχικές παρατάσεις μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου, συνεχίζεται το πλαφόν στην χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και η πρόβλεψη των τιμολογίων λιανικής με προγνωστοποίηση στις 20 κάθε μήνα.

      Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Θεόδωρος Σκυλακάκης επέλεξε τη δεύτερη παράταση του υφιστάμενου τρόπου τιμολόγησης παρά τα εναλλακτικά σενάρια που εξετάστηκαν τον τελευταίο μήνα και τις προτάσεις της ΡΑΑΕΥ για την εφαρμογή από την 1η Οκτωβρίου ενός μεταβατικού τιμολογίου που θα πρέπει να διαθέσουν στην αγορά όλοι οι προμηθευτές. Όμως τόσο η ΡΑΑΕΥ όσο και οι πάροχοι είχαν ζητήσει από το ΥΠΕΝ πίστωση χρόνου για την καλύτερη προετοιμασία της αγοράς.

      Ο μηχανισμός ανάκτησης εσόδων κρίθηκε πετυχημένος, αφού τον τελευταίο χρόνο προσέφερε έσοδα ύψους 3,3 δισ. ευρώ, τα οποία διατέθηκαν για την στήριξη των πολιτών και ανακούφισαν πολλά νοικοκυριά.

      Το ταμείο, όμως, δεν έχει ανεξάντλητους πόρους και τα ελλείμματα στους ειδικούς λογαριασμούς των ΥΚΩ (ΕΛΥΚΩ) και του ΕΛΑΠΕ, από τους οποίους τροφοδοτήθηκαν οι επιδοτήσεις τους προηγούμενους μήνες δεν αφήνουν περιθώρια για διατήρηση του μέτρου με οριζόντιο τρόπο.

      Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη παράταση των έκτακτων μέτρων είχε δοθεί παραμονές των πρώτων εθνικών εκλογών το Μάιο από τον κ. Κώστα Σκρέκα καθώς ο μηχανισμός ανάκτησης υπερεσόδων έληγε αρχικά την 1η Ιουνίου. Αντίστοιχα την 1η Ιουλίου έληγε η προθεσμία για την αναστολή της ρήτρας αναπροσαρμογής. Και για τα δύο μέτρα είχε δοθεί παράταση μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου με το σκεπτικό ότι μέχρι τότε η νέα πολιτική ηγεσία θα είχε το χρόνο να αξιολογήσει τα δεδομένα και να αποφασίσει για το νέο τύπο τιμολογίων.

      Χθες, το υπουργείο δήλωσε συνέχιση του υφιστάμενου μοντέλου με σκοπό τους επόμενους μήνες, να αξιολογηθεί η κατάσταση, όπως θα διαμορφωθεί στις διεθνείς ενεργειακές αγορές και αναλόγως να αποφασιστεί η αναγκαιότητα διατήρησης ή όχι των μέτρων.

      Εκείνο, πάντως, που φαίνεται να έχει ήδη «κλειδώσει» και αναμένεται να ανακοινωθεί το Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ είναι η στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων.

      Η κυβέρνηση. όπως δήλωσε προχθές ο υπουργός, σκοπεύει να προσδιορίσει με μεγαλύτερη ακρίβεια την κατηγορία αυτών των καταναλωτών. Ο ίδιος διαχώρησε τον κοινωνικά ευάλωτο από τον ενεργειακά ευάλωτο. Όπως ανέφερε ο κ. Σκυλακάκης, ο ενεργειακά ευάλωτος είναι αυτός που από τη φύση του νοικοκυριού του, σε ένα πολύ κρύο μέρος της χώρας, χρειάζεται να δαπανήσει περισσότερα χρήματα για την κατανάλωση ενέργειας. Συνεπώς, με το ίδιο εισόδημα κάποιος άλλος μπορεί να τα βγάλει πέρα, διότι δεν έχει αυτήν την υπερβάλλουσα πίεση στην ενέργεια. «Εκεί, λοιπόν, εμείς θα σχεδιάσουμε και θα παρουσιάσουμε, πολύ σύντομα, ένα πακέτο μέτρων για να βελτιώσουμε τη στήριξη που δίνουμε στους ενεργειακά ευάλωτους και ταυτόχρονα να βρούμε πόρους, για να βοηθήσουμε το σύνολο των καταναλωτών.

      Το υπουργείο θα δώσει έμφαση και στην επιτάχυνση των έργων ΑΠΕ και την αποθήκευση καθώς οι ανανεώσιμες θα αποτελέσουν μία μόνιμη πίεση προς τα κάτω, στις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας.

      Πηγή: newmoney.gr

    • Ρεύμα: Τρία μέτρα για στήριξη ευάλωτων και περιορισμό κακοπληρωτών
      Ρεύμα: Τρία μέτρα για στήριξη ευάλωτων και περιορισμό κακοπληρωτών

      Επέκταση κοινωνικού τιμολογίου, επιστροφή στη ρήτρα αναπροσαρμογής, διακοπή ηλεκτροδότησης σε όσους αφήνουν χρέη σε προηγούμενο πάροχο

      Τριπλή παρέμβαση στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος ετοιμάζει η κυβέρνηση με στόχο τη στήριξη των ευάλωτων νοικοκυριών, τα τιμολόγια μετά το τέλος της εποχής των επιδοτήσεων και τον περιορισμό των στρατηγικών κακοπληρωτών.

      Τα μέτρα που σχεδιάζονται περιέγραψε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης όταν επισκέφτηκε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προσδιορίζοντας χρονικά τις ανακοινώσεις τους στη ΔΕΘ.

      Σχετικά με τα ευάλωτα νοικοκυριά, οι πληροφορίες θέλουν να εξετάζονται μέτρα για χαμηλότερα τιμολόγια ρεύματος και σε άλλες ομάδες του πληθυσμού. Οπως για παράδειγμα στους πολυτέκνους. Οι πληροφορίες θέλουν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας να επεξεργάζεται σχέδιο είτε για τη διεύρυνση του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου με σκοπό την ένταξη και των πολυτέκνων είτε τη δημιουργία ξεχωριστού τιμολογίου.

      Υπενθυμίζεται ότι το ειδικό τιμολόγιο των πολυτέκνων είχε καταργηθεί το 2018. Στη συνέχεια απόφαση του Συμβούλιο της Επικρατείας δικαίωσε όσους προσέφυγαν και η κυβέρνηση πρόκειται να συμμορφωθεί σε αυτήν. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο σκοπεύει στη χορήγηση επιδοτούμενου τιμολογίου σε συνδυασμό και με εισοδηματικά κριτήρια.

      Τιμολόγηση

      Η δεύτερη παρέμβαση που επεξεργάζεται η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι η επιστροφή της αγοράς στην κανονικότητα. Δηλαδή στο καθεστώς της ρήτρας αναπροσαρμογής από εκείνο των επιδοτήσεων.

      Σκοπός είναι η έγκαιρη ενημέρωση των καταναλωτών ρεύματος για τις αλλαγές που έρχονται αλλά και η ύπαρξη εναλλακτικών λύσεων. Ετσι ανάμεσα σε αυτά που εξετάζονται είναι και η καθιέρωση ενός τιμολογίου, που θα το προσφέρουν υποχρεωτικά όλες οι εταιρείες, με ανακοίνωση της χρέωσης της κιλοβατώρας κάθε 1η του μηνός.

      Για τα παραπάνω η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ετοιμάζει και νομοθετική ρύθμιση.

      Και μέτρα για τους μπαταχτσήδες

      Στα μέτρα που δρομολογεί άμεσα η κυβέρνηση είναι και η θέσπιση μέτρων για τον περιορισμό της δράσης των στρατηγικών κακοπληρωτών των λογαριασμών ρεύματος. Με τον τρόπο αυτό θα ανταμειφθούν με έναν έμμεσο τρόπο οι συνεπείς καταναλωτές, οι οποίοι τώρα επωμίζονται το κόστος από τα φέσια που αφήνουν οι μπαταχτσήδες.

      Πρόκειται για μπαταχτσήδες, οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι τις διατάξεις αλλά και κενά της νομοθεσίας έχουν βρει τρόπο να αφήνουν φέσια στους παρόχους χωρίς μάλιστα να αντιμετωπίζουν την ποινή της απενεργοποίησης του μετρητή τους.

      Τα συγκεκριμένα φέσια υπολογίζονται σε 500 εκατ. ευρώ και γεννήθηκαν τον τελευταίο χρόνο. Και πώς οι στρατηγικοί κακοπληρωτές καταφέρνουν να ηλεκτροδοτούνται χωρίς να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους;

      1. Πριν από τρία χρόνια το ΣτΕ ακύρωσε υπουργική απόφαση του 2016, η οποία προέβλεπε πως ένας καταναλωτής για να αλλάξει πάροχο θα έπρεπε πρώτα να αποπληρώσει ή να διακανονίσει τις οφειλές του.

      2. Πριν από έναν χρόνο η κυβέρνηση λαμβάνοντας έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης επέτρεψε στους καταναλωτές την αλλαγή παρόχου καταργώντας το οικονομικό πέναλτι σε περίπτωση πρόωρης αποχώρησης από το πρόγραμμα που είχαν συμφωνήσει με τον προμηθευτή τους.

      Τα παράθυρα αυτά στη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης επέτρεψαν σε μπαταχτσήδες να αλλάζουν συνεχώς πάροχο αφήνοντας στον προηγούμενο φέσια.

      Η παράνομη αυτή πρακτική όπως και οι ρευματοκλοπές επιβαρύνουν τους συνεπείς πελάτες των εταιρειών ρεύματος. Κι αυτό καθώς οι επιχειρήσεις συνυπολογίζουν στις τιμές της κιλοβατώρας τις παραπάνω απώλειες ως κόστη.

      Σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας δεν αποκλείεται να θεσπίσει το δικαίωμα στους προμηθευτές να έχουν τη δυνατότητα αποκοπής της ηλεκτροδότησης σε παλιούς πελάτες τους που άλλαξαν πάροχο αφήνοντας απλήρωτους λογαριασμούς ρεύματος.

      Πηγή: in.gr

    Sites του Ομίλου

    Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

    Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

    Up & High Media & Productions

    ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
    Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

    Μέλος του 
    Μητρώο ΜΗ

    Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο