Δευτέρα, 14 Αυγούστου 2023 09:43

Πάροχοι ρεύματος: Νέα έρευνα μέχρι και τον Ιούνιο του 2023 για τα υπερέσοδα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Με εντολή ΥΠΕΝ, η ΡΑΕ ζητά στοιχεία από τις εταιρείες έως και τον Ιούνιο του 2023

Στο «κάδρο» ξαναβάζει το ενεργειακό επιτελείο της κυβέρνησης τη φορολόγηση τυχόν υπερεσόδων που έχουν αποκομίσει οι προμηθευτές ρεύματος από τον Αύγουστο του 2022, οπότε είχε ξεκινήσει η εφαρμογή των έκτακτων μέτρων στην ενεργειακή αγορά με την ανακοίνωση κάθε 20 του μηνός των χρεώσεων της κιλοβατώρας (ονομαστική χρέωση) που θα ισχύει τον επόμενο μήνα.

Νέα έρευνα

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) ζήτησε από τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) να συγκεντρώσει τυχόν συγκυριακά υπερβάλλοντα έσοδα που αποκόμισαν οι προμηθευτές για την περίοδο από τον Ιανουάριο του 2023 έως και τον Ιούνιο του 2023, διευρύνοντας το πεντάμηνο που είχε οριστεί δηλαδή Αυγούστου – Δεκεμβρίου 2022.

Ωστόσο, εάν τελικά το διάστημα φορολόγησης διευρυνθεί θα πρέπει να προωθηθεί προς ψήφιση στη Βουλή και σχετική ρύθμιση, όπως είχε συμβεί όταν επιμηκύνθηκε το αρχικό τρίμηνο Αυγούστου –Οκτωβρίου 2022 στο πεντάμηνο Αυγούστου – Δεκεμβρίου 2022.

Όπως αναφέρουν στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» πηγές της αγοράς, οι εταιρείες προμήθειας ρεύματος έχουν λάβει ήδη την ειδοποίηση της ΡΑΑΕΥ και θα πρέπει έως τα τέλη Αυγούστου να έχουν αποστείλει όλα τα δεδομένα που τους έχει ζητήσει ο Ρυθμιστής της ενεργειακής αγοράς. Είναι αξιοσημείωτο ότι, ακόμη εκκρεμεί η υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ), η έκδοση της οποίας είναι απαραίτητη προκειμένου να προχωρήσει η ΡΑΑΕΥ στους υπολογισμούς των υπερεσόδων για κάθε πάροχο.

Η υπουργική απόφαση

Το σχέδιο της ΚΥΑ ήταν έτοιμο πολύ πριν τις διπλές εκλογές, αλλά τελικά δεν υπεγράφη από τους τότε συναρμόδιους υπουργούς Ενέργειας και Οικονομικών. Για τον καθορισμό του «εύλογου περιθωρίου δραστηριότητας» _ δηλαδή της παραμέτρου που περιλαμβάνεται στη μεθοδολογία υπολογισμού και στην οποία ενσωματώνονται τα λειτουργικά κόστη, οι επισφάλειες λόγω ληξιπρόθεσμων λογαριασμών και το εύλογο περιθώριο κέρδους των εταιρειών _ το ΥΠΕΝ είχε ζητήσει τη γνωμοδότηση της ΡΑΑΕΥ η οποία είχε προτείνει να προσδιοριστεί στα 25 ευρώ/MWh (μεγαβατώρα).

Για κάθε προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας ξεχωριστά, θα υπολογίζεται ανά μήνα η διαφορά ανάμεσα στην ονομαστική χρέωση του ρεύματος στους καταναλωτές και στο μέσο κόστος εξασφάλισης ηλεκτρικής ενέργειας από τη χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.

Από το αποτέλεσμα θα αφαιρείται το εύλογο περιθώριο δραστηριότητας και συνυπολογίζοντας την ηλεκτρική ενέργεια που προμήθευσε στους πελάτες του ο κάθε πάροχος θα διαφαίνονται τυχόν αυξημένα έσοδα. Πιθανές ζημίες που θα έχει ένας προμηθευτής θα αφαιρούνται από τα υπερέσοδα που είχε κάποιον άλλον μήνα.

Το τελευταίο πεντάμηνο του 2022

Από τα ποσά που θα προκύπτουν οι εταιρείες θα πρέπει να καταβάλουν άμεσα το 60% και το υπόλοιπο 40% αφού ολοκληρωθεί η ισχύς του έκτακτου μηχανισμού λειτουργίας της λιανικής αγοράς ρεύματος (για την ώρα ισχύει έως τα τέλη του έτους).

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, για το σύνολο των προμηθευτών η έκτακτη εισφορά για το τελευταίο 5μηνο του 2022 υπολογίζεται σε περίπου 300 εκατ. ευρώ. Τα χρήματα θα συγκεντρώνονται στο Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης ώστε να αξιοποιηθούν σε επιδοτήσεις των λογαριασμών ρεύματος.

Πηγή: in.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 14 Αυγούστου 2023 10:01

Σχετικά Άρθρα

  • Τι αλλάζει από 1η Ιανουαρίου στα τιμολόγια ρεύματος: Ποιο το κόστος ανά πάροχο για τον Δεκέμβριο
    Τι αλλάζει από 1η Ιανουαρίου στα τιμολόγια ρεύματος: Ποιο το κόστος ανά πάροχο για τον Δεκέμβριο

    Χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές θα είναι οι χρεώσεις των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας στα τιμολόγια του ρεύματος για τον Δεκέμβριο.

    Να σημειωθεί πως, είναι ενδεχομένως η τελευταία φορά που ανακοινώνονται με αυτή την μορφή, καθώς από τον επόμενο μήνα οι πάροχοι θα κληθούν να ανακοινώσουν τις τιμές τους με διαφορετική «χρωματική» κωδικοποίηση.

    Οι τιμές ανά πάροχο για τον Δεκέμβριο

    ΔΕΗ: Χρέωση 17 λεπτά/KWh για κατανάλωση έως 500 κιλοβατώρες και 18,2 λεπτά για πάνω από αυτό το όριο, ενώ η χρέωση κατά τη νύχτα είναι 12,9 λεπτά/KWh

    Volterra: Χρέωση 0,13980 ευρώ/KWh, με τιμή παγίου στα 4,5 ευρώ.

    Ήρων: Χρέωση 0,0693ευρώ/KWh, από από 0,0855 τον Νοέμβριο, στο πρόγραμμα GENEROUS GUARANTEE HOME.

    Volton: Χρέωση 0,1061 ευρώ/KWh στο πρόγραμμα Energy Free, παραμένοντας αμετάβλητο.

    Protergia: Χρέωση 0,0888 ευρώ/KWh, από 0,1254 το Νοέμβριο, στο πρόγραμμα Οικιακό Value+.

    Watt+Volt: Χρέωση 0,0888 ευρώ/KWh, από 0,1254 τον Νοέμβριο.

    Elpedison: Χρέωση 0,12 ευρώ/KWh στο πρόγραμμα economy plus, παραμένοντας αμετάβλητο.

    NRG: Χρέωση 0,11700 ευρώ/KWh στο πρόγραμμα OnTime+, παραμένοντας αμετάβλητο.

    Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας: Χρέωση 0,227 ευρώ/KWh στο πρόγραμμα Μaxi Free+, από 0,139 τον Νοέμβριο.

    Zenith: Χρέωση 0,074 λεπτά ανά kWh στο βασικό της πρόγραμμα Power Home now, από 0,099 τον προηγούμενο μήνα.

    Τι αλλάζει από 1η Ιανουαρίου

    Τα νέα τιμολόγια ρεύματος στη χαμηλή τάση είναι ένα από τα βασικά «όπλα» προστασίας των καταναλωτών ρεύματος, δεδομένου ότι στις 31 Δεκεμβρίου λήγει η ισχύς των έκτακτων μέτρων που θεσπίστηκαν το καλοκαίρι του 2022.

    1. Τι αλλάζει στα τιμολόγια ρεύματος από 1.1.2024;

    Από 1η Ιανουαρίου 2024 θα εφαρμοστούν τα νέα τιμολόγια προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας για τους καταναλωτές χαμηλής τάσης. Μεταξύ αυτών θεσπίζεται ειδικό κοινό τιμολόγιο, στο οποίο θα μεταπέσουν, αυτομάτως, την 1η Ιανουαρίου 2024 όσοι δεν επιλέξουν διαφορετικό τιμολόγιο έως την 31η Δεκεμβρίου 2023. Επίσης, στο ειδικό κοινό τιμολόγιο δεν μεταπίπτουν αυτόματα όσοι καταναλωτές έχουν συνάψει σύμβαση προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας για προϊόν σταθερής τιμολόγησης ορισμένου χρόνου, για όσο χρονικό διάστημα ισχύει η σύμβαση αυτή.

    2. Ποια είναι η υποχρέωση των προμηθευτών για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τα νέα τιμολόγια;

    Οι προμηθευτές, το αργότερο την 1η Δεκεμβρίου 2023, οφείλουν να ενημερώσουν τους καταναλωτές για τα νέα τιμολόγια που θα εφαρμοστούν από την 1η Ιανουαρίου του 2024.

    3. Πώς καταλαβαίνει ο καταναλωτής σε ποια κατηγορία τιμολογίου βρίσκεται;

    Οι προμηθευτές οφείλουν να επισημαίνουν κάθε τιμολόγιο προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας με τις νέες «σημάνσεις διαφάνειας», προκειμένου οι καταναλωτές να κατανοούν άμεσα και ευχερώς το πλέον σημαντικό χαρακτηριστικό του τιμολογίου που τους προσφέρεται, δηλαδή αν η χρέωση προμήθειας είναι σταθερή ή κυμαινόμενη ή δυναμική.

    4. Ποιες είναι οι τέσσερις «σημάνσεις διαφάνειας» των νέων τιμολογίων από 1η Ιανουαρίου 2024;

    Θεσπίζονται τέσσερις διακριτές κατηγορίες τιμολογίων, οι οποίες θα προσφέρονται από όλους τους προμηθευτές ανεξαιρέτως.

    Το σταθερό τιμολόγιο, με μπλε σήμανση και σταθερή τιμή προμήθειας (€/kWh) για όλη την περίοδο της σύμβασης.

    Το ειδικό κοινό τιμολόγιο, με πράσινη σήμανση, στο οποίο ο προμηθευτής θα ανακοινώνει την τιμή χρέωσης έως την πρώτη ημέρα του μήνα εφαρμογής, δηλαδή οι καταναλωτές θα γνωρίζουν κάθε 1η του μηνός την τιμή που θα πληρώνουν.

    Τα λοιπά κυμαινόμενα τιμολόγια, με κίτρινη σήμανση, στα οποία περιλαμβάνονται τα τιμολόγια με κυμαινόμενη χρέωση προμήθειας (€/kWh), όπου η τιμή μεταβάλλεται, σύμφωνα με τις διακυμάνσεις της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.

    Στα δυναμικά τιμολόγια, με πορτοκαλί σήμανση, περιλαμβάνονται τα τιμολόγια των οποίων η τιμή μεταβάλλεται, με βάση τις τιμές της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας εντός της ημέρας. Προϋπόθεση για να προσφερθούν τα συγκεκριμένα τιμολόγια είναι η ύπαρξη ευφυούς μετρητή.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Κέρδη ρεκόρ για τις εταιρείες – κολοσσούς μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
    Κέρδη ρεκόρ για τις εταιρείες – κολοσσούς μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

    Η MSC ξεπέρασε τη Maersk Line σε όρους χωρητικότητας στόλου, ενισχύοντας τον στόλο με περισσότερα από 170 containerships από Αύγουστο του 2020 μέχρι και Μάρτιο του 2022

    Η ναυλαγορά θα παραμείνει κερδοφόρα και το 2022 για τις εταιρείες τακτικών γραμμών-Liners που καταρρίπτουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Ας δούμε τα οικονομικά στοιχεία σημειώνοντας ότι η κορυφαία εταιρεία τακτικών γραμμών-Liner η MSC, δεν δημοσιεύει τα οικονομικά της αποτελέσματα.
    Cosco
    H κινεζική Cosco το τέταρτο μεγαλύτερο Liner Group αναμένει καθαρά κέρδη για το α’ εξάμηνο του 2022 ύψους 9,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων αυξημένα κατά 74% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα. Τα κέρδη του β’ τριμήνου θα ανέλθουν στα 5,53 δισ. δολαρίων το οποίο είναι το πιο κερδοφόρο τρίμηνο στην ιστορία του Ομίλου. Το προηγούμενο ρεκόρ ήταν από το γ’ τρίμηνο του 2021 στα 4,55 δισεκατομμύρια. Στο β’ τρίμηνο του 2022 η Cosco κέρδισε όσα το α’ εξάμηνο του 2021.
    Διαβάστε τη συνέχεια στο newmoney.gr
  • Κλιματική αλλαγή:Οι επιχειρηματικοί κολοσσοί... τα παραλένε για τις δράσεις τους, αποκαλύπτει έκθεση
    Κλιματική αλλαγή:Οι επιχειρηματικοί κολοσσοί... τα παραλένε για τις δράσεις τους, αποκαλύπτει έκθεση

    Οι εταιρείες βρίσκονται υπό πίεση να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα την ώρα που όλο και περισσότεροι καταναλωτές ζητούν πράσινα προϊόντα

    Πολλές από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως αποτυγχάνουν να εκπληρώσουν τους στόχους που οι ίδιες θέτουν για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 25 επιχειρήσεις.

    Επίσης, έχουν την τάση να υπερβάλλουν ή να παρέχουν ψευδή στοιχεία για τις κινήσεις τους, αναφέρει η έκθεση του New Climate Institute.

    Εταιρείες όπως η Google, η Amazon, η Ikea, η Apple, η Nestle είναι μεταξύ εκείνων που αδυνατούν να αλλάξουν αρκετά γρήγορα τις συνήθειές τους, ισχυρίζεται η έρευνα.

    Οι εταιρείες βρίσκονται υπό πίεση να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα την ώρα που όλο και περισσότεροι καταναλωτές ζητούν πράσινα προϊόντα.

    Οι εταιρείες που αναλύονται αντιπροσωπεύουν το 5% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, λέει η έκθεση - πράγμα που σημαίνει ότι παρόλο που έχουν τεράστιο αποτύπωμα άνθρακα, έχουν αντίστοιχα τεράστιες δυνατότητες να πρωτοστατήσουν στην προσπάθεια περιορισμού της κλιματικής αλλαγής.

    «Η ταχεία επιτάχυνση των εταιρικών δεσμεύσεων για το κλίμα, σε συνδυασμό με τον κατακερματισμό των προσεγγίσεων, σημαίνει ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ να γίνει διάκριση μεταξύ πραγματικών και ανεδαφικών πρωτοβουλιών για το κλίμα», αναφέρει η μελέτη.

    Η μελέτη έδωσε σε κάθε εταιρεία μια βαθμολογία «ακεραιότητας». Διαπίστωσε ότι ορισμένες τα πήγαιναν σχετικά καλά στη μείωση των εκπομπών αλλά ότι όλες οι εταιρείες μπορούσαν να βελτιωθούν. Σε κανένα δεν δόθηκε βαθμολογία «υψηλής ακεραιότητας».

    Αξιολόγησε παράγοντες όπως η ετήσια αποκάλυψη εκπομπών, η παροχή ανάλυσης των πηγών εκπομπών και η αποκάλυψη πληροφοριών με κατανοητό τρόπο.

    Σύμφωνα με την έκθεση, μόλις τρεις από τις 25 εταιρείες έχουν δεσμευτεί ξεκάθαρα να αφαιρέσουν το 90% των εκπομπών άνθρακα από τις αλυσίδες παραγωγής και εφοδιασμού του. Αυτές είναι η Maersk, η Vodafone και η Deutsche Telekom.

    Ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις μιλούν για τις δεσμεύσεις τους για το κλίμα είναι επίσης μεγάλο πρόβλημα, λέει η μελέτη, καθώς υπάρχει μεγάλο χάσμα μεταξύ αυτού που λένε οι εταιρείες και της πραγματικότητας - και οι καταναλωτές είναι πιθανό να δυσκολεύονται να προσδιορίσουν την αλήθεια.

    Οι εταιρείες θέτουν τους δικούς τους στόχους. Για παράδειγμα, η Google έχει υποσχεθεί να είναι απαλλαγμένη από άνθρακα έως το 2030, ενώ η Ikea έχει δεσμευτεί να είναι «θετική για το κλίμα» έως το 2030.

    Τις χειρότερες επιδόσεις, σύμφωνα με τη μελέτη, την είχε η Unilever, η οποία τη σχολίασε με τον εξής τρόπο στο BBC:

    «Ενώ μοιραζόμαστε διαφορετικές απόψεις για ορισμένα στοιχεία αυτής της έκθεσης, χαιρετίζουμε την εξωτερική ανάλυση της προόδου μας και έχουμε ξεκινήσει έναν παραγωγικό διάλογο με το New Climate Institute για να δούμε πώς μπορούμε να εξελίξουμε ουσιαστικά την προσέγγισή μας».

    Πηγή: Cnn.gr

  • Brexit: Περισσότερες από 400 μετεγκαταστάσεις χρηματοοικονομικών εταιριών, έγιναν προς ευρωπαϊκά κέντρα οικονομικής δραστηριότητας
    Brexit: Περισσότερες από 400 μετεγκαταστάσεις χρηματοοικονομικών εταιριών, έγιναν προς ευρωπαϊκά κέντρα οικονομικής δραστηριότητας

    Περισσότερες από 400 χρηματοοικονομικές εταιρίες στη Βρετανία μετέφεραν τις δραστηριότητές τους και το προσωπικό τους, ενώ συνολικά περιουσιακά στοιχεία ενός τρισεκατομμυρίου λιρών (1,15 τρισεκατομμυρίου ευρώ) μεταφέρθηκαν σε χρηματοοικονομικά κέντρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξαιτίας του Brexit, ενώ αναμένεται ότι θα καταγραφούν ακόμη περισσότερες δραστηριότητες μετεγκατάστασης και περιουσιακά στοιχεία αναμένεται ότι θα μεταφερθούν εκτός της Βρετανίας, σύμφωνα με μελέτη της δεξαμενής σκέψης New Financial που ανακοινώθηκε σήμερα.

    «Νομίζουμε ότι (οι αποχωρήσεις) έχουν υποεκτιμηθεί και αναμένουμε αύξηση των αριθμών στην επόμενη χρονική περίοδο: βρισκόμαστε στο τέλος της αρχής του Brexit», αναφέρει η ίδια μελέτη.
    Περίπου 7.400 θέσεις εργασίας μεταφέρθηκαν από τη Βρετανία ή δημιουργήθηκαν σε νέα οικονομικά κέντρα στην ΕΕ, σύμφωνα με την ίδια έρευνα. Τραπεζίτες έχουν δηλώσει στο Reuters ότι μερικές μετακινήσεις έχουν καθυστερήσει εξαιτίας των ταξιδιωτικών περιορισμών λόγω της COVID-19.

    Το σύνολο των 440 μετεγκαταστάσεων είναι μεγαλύτερο των εκτιμήσεων και πολύ επάνω από την πρόβλεψη για 269 μετεγκαταστάσεις χρηματοοικονομικών εταιριών στην έρευνα της New Financial που έγινε το 2019.

    Η ίδια δεξαμενή σκέψης εκτιμά τώρα ότι ο αριθμός των μετεγκαταστάσεων θα ξεπεράσει κατά πολύ τις 500 εταιρίες.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ-Reuters - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

  • Επιστρέφει το γραφείο - κουβούκλιο - Η πανδημία μπορεί να φέρει το τέλος των γραφείων ανοικτής διάταξης
    Επιστρέφει το γραφείο - κουβούκλιο - Η πανδημία μπορεί να φέρει το τέλος των γραφείων ανοικτής διάταξης

    Επιστρέφει το γραφείο-κουβούκλιο - Η πανδημία μπορεί να φέρει το τέλος των γραφείων ανοικτής διάταξης σε εταιρείες και οργανισμούς

    Σύγχρονες εταιρείες και οργανισμοί -μεταξύ των οποίων τα μέσα ενημέρωσης- έχουν συχνά να επιδείξουν μεγάλους χώρους γραφείων ανοικτής διάταξης, χωρίς διαχωριστικά, που -υποτίθεται ότι- ευνοούν τη συνεργασία των εργαζομένων και άρα την παραγωγικότητα. Όμως, η επέλαση του κορονοϊού και η ανάγκη για πιο ασφαλείς συνθήκες εργασίας, εάν πρόκειται να επανέλθουν οι εργαζόμενοι μαζικά από την τηλεργασία πίσω στις παλιές θέσεις εργασίας τους, ήδη έχει εγείρει σοβαρούς προβληματισμούς κατά πόσο πρέπει οι χώροι εργασίας να γίνουν πιο παραδοσιακοί, με διαχωριστικά από πλεξιγκλάς ή άλλα, ώστε να μην προκαλείται πανικός στους πάντες με το παραμικρό… φτάρνισμα συναδέλφου.

    Ιδίως στις ΗΠΑ, οι οποίες συνήθως προηγούνται σε τέτοια ζητήματα και καθορίζουν τις μελλοντικές τάσεις και για άλλες χώρες, έχει ανοίξει σε όλη την κλίμακα, από τις μικρές νεοφυείς εταιρείες (start-ups) μέχρι τους γίγαντες της Γουόλ Στριτ, μία συζήτηση μεταξύ επιχειρηματιών, εργαζομένων, εταιρειών ντιζάιν και επίπλων, καθώς και ειδικών σε θέματα επαγγελματικής υγείας για το πώς πρέπει να αναδιαμορφωθούν οι χώροι εργασίας εν μέσω πανδημίας. Ο ιός είναι πιθανό, σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», να σηματοδοτήσει το τέλος των τεράστιων «κοινοβιακών» γραφείων και την επιστροφή στην παλιά καλή εποχή των μικρών κλειστών γραφείων, τα οποία ουκ ολίγοι πάντα νοσταλγούσαν. Άλλωστε, διάφορες έρευνες έχουν, ήδη, δείξει ότι πολλοί εργαζόμενοι χρειάζονται περισσότερη ησυχία και ιδιωτικότητα για να είναι παραγωγικοί.

    Πέρα από τις μάσκες, τα αντισηπτικά πάνω στα γραφεία, τον καθαρισμό των κλιματιστικών συστημάτων (και τη ρύθμιση της ροής του αέρα μακριά από τα γραφεία) και τον καλό φυσικό αερισμό των χώρων με ανοικτά παράθυρα, κερδίζει έδαφος η αντίληψη ότι χρειάζονται πιο δομικές αλλαγές στους χώρους εργασίας για να χαρίσουν και πάλι ένα αίσθημα ασφάλειας στο προσωπικό. Αν και ασφαλώς καμία νέα διευθέτηση δεν μπορεί να διασφαλίσει πλήρη προστασία έναντι του κορονοϊού που προκαλεί τη νόσο Covid-19 και να μηδενίσει τον κίνδυνο μετάδοσης μεταξύ των εργαζομένων.

    Οι περισσότερες γνώσεις έως τώρα, σχετικά με τους κινδύνους μετάδοσης στους κλειστούς χώρους εργασίας, προέρχονται από μελέτες σχετικά με τη γρίπη. Μία μελέτη (μετα-ανάλυση) του 2016 πάνω στις σχετικές έρευνες διεθνώς κατέληξε στο συμπέρασμα ότι περίπου το 16% της μετάδοσης των ιών της γρίπης συμβαίνει στα γραφεία, από τους άρρωστους στους υγιείς συναδέλφους τους.

    Μία άλλη μελέτη συμπέρανε ότι ένας αποτελεσματικός τρόπος περιορισμού της μετάδοσης στα γραφεία είναι να ενθαρρύνονται οι άρρωστοι εργαζόμενοι να μένουν σπίτι τους με άδεια ασθενείας. Ένα άλλο βασικό μέτρο πρόληψης, σύμφωνα με την επιδημιολόγο δρ Λάιζα Γουίνστον του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Σαν Φρανσίσκο, είναι απλούστατα «να υπάρχουν λιγότεροι άνθρωποι μέσα στον χώρο εργασίας» σε πιο μόνιμη βάση.

    Αυτή ακριβώς η συμβουλή έρχεται σε αντίθεση με την κυρίαρχη νοοτροπία των τελευταίων δύο δεκαετιών, που έχει οδηγήσει σε εξάπλωση των γραφείων ανοικτής διάταξης (open-floor ή open-plan).

    Μία μόδα που ξεκίνησε στο τέλος της δεκαετίας του 1990 από τις ανερχόμενες εταιρείες τεχνολογίας και χαιρετίστηκε ως πηγή δημιουργικότητας και συντροφικότητας. Παράλληλα, όμως, σήμανε στην πορεία το στρίμωγμα περισσότερων ανθρώπων σε ενιαίους χώρους, κάτι που τώρα, εν μέσω πανδημίας, φαντάζει επικίνδυνο.

    Η εταιρεία επαγγελματικών επίπλων και σχετικού εξοπλισμού Knoll ανακοίνωσε ότι κατακλύζεται πλέον από αγχωμένους πελάτες -μερικοί είναι επιχειρηματικοί κολοσσοί- που αναζητούν τρόπους να κάνουν τους χώρους εργασίας τους πιο ασφαλείς. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Knoll, Τρέισι Γουίμερ, «δεν μπορούμε να ζητήσουμε από τους εργαζόμενους να επιστρέψουν στο ίδιο γραφείο. Οι επιχειρήσεις αισθάνονται πως πρέπει να αντιμετωπίσουν τον φόβο στη ρίζα του».

    Πρακτικά αυτό μπορεί να σημαίνει λιγότερα κοινά γραφεία με υπαλλήλους πολύ κοντά τον έναν στον άλλο (ούτε κατά διάνοια σε απόσταση μεγαλύτερη των δύο μέτρων), κατάργηση των εταιρικών «μπουφέδων» ή των ασφυκτικών συσκέψεων και συστηματική εργασία ενός μέρους του προσωπικού με τηλεργασία. Επίσης, ευρύτερη χρήση υλικών με αντιμικροβιακές ιδιότητες, όπως ο χαλκός, αλλά και αλλαγές στα συστήματα κλιματισμού ώστε να μη «στοχεύουν» τα γραφεία, γιατί -όπως έχει δείξει και κινεζική έρευνα- το ρεύμα αέρα μπορεί να μεταφέρει σε αρκετά μέτρα απόσταση τον ιό που εκκρίνεται από κάποιον άρρωστο εργαζόμενο.

    Μερικές εταιρείες βλέπουν να επιστρέφει το -μισητό για μερικούς αλλά σίγουρα όχι όλους τους εργαζόμενους- ατομικό γραφείο (τύπου cubicle) με διαφανή διαχωριστικά γύρω-γύρω. Ήδη, εταιρείες επίπλων στην Καλιφόρνια τα διαφημίζουν με μηνύματα όπως «Μείωση της επαφής πρόσωπο-με-πρόσωπο. Κοινωνική αποστασιοποίηση στην πράξη». Η παλιά λογική αυτών των χώρων ότι απομονώνουν από τους θορύβους της δουλειάς τώρα ενισχύεται από την απειλή της Covid-19.

    Βέβαια, κάθε αλλαγή έχει κόστος για την επιχείρηση ή τον οργανισμό. Γι' αυτό, ίσως η απλούστερη και φθηνότερη λύση είναι να συνεχίσουν πολλοί εργαζόμενοι να δουλεύουν από το σπίτι τους. Άλλωστε, σε αρκετούς η εμπειρία έχει αποδειχθεί τόσο καλή, που δεν θα ήθελαν να βάλουν ξανά το τζίνι στο μπουκάλι…

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Φωτογραφία από Lukas Bieri από το Pixabay

  • Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας δεσμεύτηκαν για αλλαγές στις χρεώσεις των data (upd)
    Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας δεσμεύτηκαν για αλλαγές στις χρεώσεις των data (upd)

    Στη συνάντηση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη - Η πιθανότερη εκδοχή κάνει λόγο για αύξηση των δεδομένων χωρίς αύξηση του κόστους για τους πολίτες - Από κάθε εταιρεία μεμονωμένα οι ανακοινώσεις

    Σε παραγωγικό κλίμα διεξήχθη η συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με εκπροσώπους των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας στο Μέγαρο Μαξίμου. Στο τραπέζι της συζήτησης τέθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν τον κλάδο.

    Σύμφωνα με πληροφορίες οι εκπρόσωποι των εταρειών δεσμεύτηκαν ότι εντός των επόμενων ημερών θα εφαρμόσουν νέα τιμολογιακή πολιτική στις χρεώσεις των δεδομένων.

    Πιθανότερη εκδοχή είναι, κατά τις ίδιες πληροφορίες, ότι θα υπάρξει αύξηση των δεδομένων χωρίς αύξηση του κόστους για τους πολίτες.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney.gr ως προς τις χρεώσεις η παραίνεση του πρωθυπουργού προς τις εταιρίες ήταν να εξετάσουν την παροχή σημαντικά περισσότερων δεδομένων στην ίδια τιμή ώστε τα τιμολόγια να ευθυγραμμιστούν περισσότερο με τα ευρωπαϊκά.

    Οι εκπρόσωποι των εταιριών απάντησαν πως θα το εξετάσουν άμεσα και θα προχωρήσουν σε ανακοινώσεις - αλλά αυτές θα γίνουν από κάθε εταιρία μεμονωμένα, στα πλαίσια της εμπορικής πολιτικής τις κάθε μιας και του ανταγωνισμού . Κύκλοι του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής έχουν διατυπώσει ένα στόχο για διπλασιασμό δεδομένων με τα ίδια τιμολόγια.

    Όσον αφορά τα συγκριτικά στοιχεία που δείχνουν ότι η Ελλάδα είναι η πιο ακριβή χώρα στις χρεώσεις δεδομένων, οι επικεφαλής των εταιριών κινητής είπαν στον πρωθυπουργό ότι ο τρόπος αποτύπωσης των τιμοκαταλόγων και η σύγκρισή με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά τους αδικεί. Υπάρχουν ιδιαιτερότητες σε μια κατακερματισμένη αγορά όπως η Ελληνική, είπαν, οι οποίες δεν αποτυπώνονται στις έρευνες με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται με υψηλότερα τιμολόγια.

    Ένα μεγάλο ζήτημα που ανέδειξαν οι εταιρίες ήταν το θέμα της υψηλής φορολογίας των υπηρεσιών τους. Χαρακτηριστικά είπαν ότι υπάρχουν λογαριασμοί ύψους 50 ευρώ στους οποίους οι φόροι πλησιάζουν τα 40. Χωρίς την επιβάρυνση των φόρων οι τιμές στην Ελλάδα είναι κάτω από το μέσο όρο της Ευρωζώνης. Ωστόσο πρόσθεσαν ότι παρακολουθούν την προσπάθεια της κυβέρνησης και εκτιμούν τις νομοθετική τακτοποίηση του καθεστώτος των κεραιών – το οποίο ήταν θολό για χρόνια – και έχουν κάθε πρόθεση να συνεισφέρουν από την πλευρά τους.

    Στη συζήτηση τέθηκαν επίσης, θέματα όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός της χώρας, οι χαμηλές επιδόσεις στους διεθνείς δείκτες ψηφιακής ωριμότητας και οι αναγκαίες επενδύσεις που πρέπει να γίνουν από τις επιχειρήσεις στους τομείς των δικτύων σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, η εφαρμογή του νέου νόμου για τις αδειοδοτήσεις.

    Στη συνάντηση ήταν παρόντες ο Διευθύνων Σύμβουλος της Cosmote Μιχάλης Τσαμάζ, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Vodafone Χάρης Μπρουμίδης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Wind Νάσος Ζαρκαλής. Από κυβερνητικής πλευράς ήταν παρόντες ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου Άκης Σκέρτσος και ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Αντώνης Τζωρτζακάκης.

    Πηγή: Protothema.gr - Φωτογραφία: EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
  • Σε εξέλιξη το ραντεβού Μητσοτάκη με εταιρείες κινητής τηλεφωνίας: Περισσότερα data, μικρότερο κόστος (upd)
    Σε εξέλιξη το ραντεβού Μητσοτάκη με εταιρείες κινητής τηλεφωνίας: Περισσότερα data, μικρότερο κόστος

    Βάσιμη η εκτίμηση ότι είναι δυνατή η αύξηση της χρήσης των data τουλάχιστον κατά 50% χωρίς να υπάρξει οικονομική επιβάρυνση

    Συνάντηση με τους επικεφαλής των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας έχει αυτή την ώρα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στο Μέγαρο Μαξίμου. Αντικείμενο της μεταξύ τους συζήτησης είναι το κόστος τηλεφωνίας στην Ελλάδα και ιδιαίτερα της κινητής τηλεφωνίας και του ίντερνετ. Ο κ. Μητσοτάκης έχει ήδη προϊδεάσει τους υπεύθυνους των εταιρειών για τις προθέσεις του, ζητώντας από τις εταιρείες να ρίξουν τις τιμές, ώστε να αυξηθούν οι επιδόσεις της Ελλάδας στους δείκτες ευρυζωνικότητας και ψηφιακής οικονομίας.

    Είναι σαφές πως η κυβέρνηση δεν επιδιώκει να διαλύσει έναν κλάδο που το 2018 συνέβαλε στο 2,1% του ΑΕΠ. Ωστόσο, με βάση τα νούμερα και τους μέσους όρους στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, αποδεικνύεται πως υπάρχει σημαντικό περιθώριο βελτίωσης στον τιμοκατάλογο και στην παροχή υπηρεσιών από τις εταιρείες στην Ελλάδα. Στο Μέγαρο Μαξίμου υπάρχει εδραιωμένη και βάσιμη εκτίμηση ότι χωρίς να υπάρξει οικονομική επιβάρυνση ούτε για τις εταιρείες ούτε για τους πελάτες είναι δυνατή η αύξηση της χρήσης των data τουλάχιστον κατά 50%.

    Το βασικό επιχείρημα των εταιρειών για το υψηλό -σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη- κόστος τηλεφωνίας, αφορά την υψηλή φορολόγηση. Η συζήτηση δεν αποκλείεται να περιστραφεί γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα, καθώς σκοπός δεν είναι να πέσουν οι τιμές, αλλά να χαθούν θέσεις εργασίας, αλλά να βρεθεί μία λύση μέσω της οποίας θα μειωθεί το κόστος για τους πολίτες και ταυτόχρονα, δεν θα υποστούν ζημιές οι εταιρείες.

    ΙΟΒΕ: 6η πιο ακριβή η Ελλάδα λόγω φόρων

    Πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ σημειώνει ότι παρά την αύξηση που έχει καταγραφεί, ο μέσος Ελληνας χρήστης καταναλώνει το 1/4 των δεδομένων που καταναλώνει ο μέσος Ευρωπαίος χρήστης. Η Ελλάδα, σύμφωνα με τους μελετητές του ΙΟΒΕ, κάνει χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών 1,5 φορά λιγότερο απ’ ό,τι στην ενωμένη Ευρώπη των «28». Το ΙΟΒΕ στη μελέτη του υποστηρίζει ότι το κόστος χρήσης κινητού στην Ελλάδα είναι κάτω από τον μέσο όρο της Ε.Ε. στις χρεώσεις προ φόρων και πάνω από τον μέσο όρο της Ε.Ε. στις χρεώσεις μετά από φόρους. Συγκεκριμένα, μεταξύ 21 χωρών της Ε.Ε. η Ελλάδα κατατάσσεται στη 10η θέση με βάση το υψηλότερο κόστος χρέωσης και μετά την προσθήκη των φόρων (ειδικού τέλους και ΦΠΑ) ανεβαίνει στην 6η θέση. Σύμφωνα με τη μελέτη, η φορολογία ανέρχεται από 39% έως 49% του λογαριασμού, με τον μέσο όρο στο 40%.

    Ωστόσο, αρκετά διαφορετική είναι η εικόνα για το κόστος κινητής τηλεφωνίας και κυρίως για τις χρεώσεις δεδομένων όπως τις παρουσιάζουν διεθνείς και ευρωπαϊκές έρευνες.

    Τα στοιχεία που συγκεντρώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία παρακολουθεί την ψηφιακή ανταγωνιστικότητα των κρατών-μελών μέσω των εκθέσεων για τον Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (DESI) από το 2015, δείχνουν μεγάλες αποκλίσεις στις χρεώσεις. Με βάση τα τελευταία στοιχεία που δημοσίευσε φέτος η Κομισιόν, «κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, η Ελλάδα σημείωσε ελαφρώς μεγαλύτερη πρόοδο από τον μέσο όρο της Ε.Ε., κατατάσσεται ωστόσο 26η στο σύνολο των 28 κρατών-μελών της Ε.Ε. στον DESI της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το 2019».

    data_map

    Ε.Ε.: Η Ελλάδα δεύτερη ακριβότερη στην Ευρώπη

    Σχετικά με τις τιμές που πληρώνουν οι Ελληνες για δεδομένα σε κινητή μέσω φορητών συσκευών (laptop, tablet κ.λπ.) το report DESI της Ε.Ε. σημειώνει: «Οι τιμές στην κινητή για φωνή με δεδομένα παρουσιάζουν μεγάλες διακυμάνσεις ανά την Ευρώπη. Στο πακέτο που αφορά 300 δωρεάν κλήσεις και 1 GB σε data οι ελάχιστες τιμές κυμαίνονται μεταξύ 8 ευρώ και 59 ευρώ, με μέσο όρο στην Ε.Ε. στα 22 ευρώ, ήτοι 2 ευρώ πιο φθηνά σε σχέση με έναν χρόνο πριν». Η χώρα μας όμως είναι η δεύτερη ακριβότερη με 56 ευρώ, με «πρωταθλήτρια» πανευρωπαϊκά τη Βουλγαρία με 59 ευρώ. «Οι πιο φθηνές χώρες», σημειώνει η έκθεση της Επιτροπής, «είναι το Λουξεμβούργο, η Ιταλία, η Σλοβενία, η Αυστρία και η Γαλλία με τιμές κάτω των 10 ευρώ».

    Από την πλευρά τους, οι εταιρείες στην Ελλάδα προτάσσουν επανειλημμένα το ζήτημα της φορολογίας (τέλος κινητής, συνδρομητικής και σταθερής) για τον καταναλωτή αλλά και το επιχειρείν, καθώς και το υψηλότερο κόστος ανάπτυξης δικτύων λόγω της γραφειοκρατίας και των γεωγραφικών χαρακτηριστικών της χώρας.

    Με βάση πάντα τα στοιχεία της Επιτροπής, οι τιμές παρουσιάζουν μεγάλες διαφοροποιήσεις ανά την Ευρώπη και όσον αφορά τα πακέτα δεδομένων για χρήση μέσω φορητών συσκευών (laptop και tablets), τα οποία παρουσιάζουν μείωση από 5% έως 16% από το 2016.

    Στα πακέτα των 5 GB (δεν περιλαμβάνεται η φωνή) οι τιμές κυμαίνονται μεταξύ 3,7 και 42 ευρώ. Και εδώ οι τιμές στη χώρα μας είναι υψηλές, κοντά στα 26 ευρώ (17 ευρώ είναι ο μέσος όρος στην Ε.Ε.), με την Ελλάδα να είναι τέταρτη πιο ακριβή πανευρωπαϊκά. Η πιο ακριβή χώρα είναι η Κύπρος με 43 ευρώ, ενώ οι φθηνότερες χώρες είναι η Ιταλία, η Πολωνία (κάτω από τα 5 ευρώ) και η Σουηδία. Οπως προκύπτει από την έκθεση για τη χώρα μας στον Δείκτη DESI, «με συνολική βαθμολογία συνδεσιμότητας 41,2, η Ελλάδα κατατάσσεται τελευταία μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. Δεν έχει σημειωθεί βελτίωση στην κατάταξη σε σχέση με το 2017».

    Cable: Η 7η ακριβότερη στον κόσμο

    Σύμφωνα με διεθνή έρευνα της βρετανικής Cable, για το κόστος ενός GB η Ελλάδα έχει το υψηλότερο τέλος για mobile data στην Ευρώπη με 28,88 ευρώ ανά GB, με την Ουκρανία να έχει το φθηνότερο, στα 0,45 ευρώ ανά GB. Ο μέσος όρος παγκοσμίως είναι 7,5 ευρώ. Η έρευνα αφορά το 2018 και βασίζεται σε ονομαστικές τιμές πάνω από 6.300 πακέτων κινητής τηλεφωνίας από 230 χώρες. Για την εξαγωγή των στοιχείων για την Ελλάδα η Cable βασίστηκε σε 15 διαφορετικά πακέτα κινητής και σε ό,τι υλικό προσφέρουν οι πάροχοι στους επίσημους ιστότοπούς τους. Πηγές των εγχώριων εταιρειών κινητής τηλεφωνίας θεωρούν τη συγκεκριμένη έρευνα (που παρουσιάζει τους Ελληνες καταναλωτές να πληρώνουν την 7η υψηλότερη χρέωση στον κόσμο ανά GB) αναξιόπιστη, επειδή τα στοιχεία στα οποία βασίζεται προέρχονται από τις επίσημες ονομαστικές τιμές και όχι τις πραγματικές, στις οποίες υπάρχουν μεγάλες εκπτώσεις ανα πελάτη.

    Telecomparer: Αστρονομικές διαφορές στις χρεώσεις για data

    Σύμφωνα με την Telecomparer, εταιρεία που εξειδικεύεται σε μελέτες και έρευνες αγοράς για τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, με βάση τις τιμές που έχει η Ολλανδία για πακέτα που προσφέρουν κλήσεις χωρίς όριο και 1-2 GB, η Ελλάδα είναι ακριβότερη κατά 138%. Αν οι παροχές των GB αυξηθούν σε 2-5, τότε η Ελλάδα είναι ακριβότερη κατά 198%, ενώ αν πρόκειται για συμβόλαια με 5-10 GB είμαστε ακριβότεροι κατά 184%. Αν η σύνδεση αφορά κλήσεις χωρίς όριο αλλά πάνω από 10 GB, τότε οι τιμές στην Ελλάδα υπερβαίνουν τις αντίστοιχες της Ολλανδίας κατά 267%. Η συγκεκριμένη έρευνα αφορά το πρώτο τρίμηνο του 2019 και βασίζεται τουλάχιστον σε 1.300 πακέτα συνδέσεων από όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες.

    Τι λένε οι εταιρείες κινητής

    Οι πάροχοι, από την πλευρά τους, φαίνεται σε αυτή τη φάση ότι τείνουν ευήκοα ώτα στην παραίνεση του Κυριάκου Μητσοτάκη να αναπροσαρμόσουν τις τιμολογιακές τους πολιτικές προς τα κάτω, ωστόσο προτάσσουν ότι το ζήτημα δεν είναι μονοδιάστατο, πολύ περισσότερο μέσα σε ένα περιβάλλον υπερφορολόγησης του πακέτου που πληρώνει ο καταναλωτής, παράγοντας ο οποίος θα πρέπει να επανεξεταστεί από το οικονομικό επιτελείο. «Ακούμε το αίτημα, αλλά μειώστε κι εσείς τη φορολογία», απαντούν χαρακτηριστικά οι εταιρείες.

    «Το θέμα της φορολόγησης το αντιλαμβανόμαστε και το εξετάζουμε, και είναι βούληση της κυβέρνησης, όσο βελτιώνεται η οικονομική κατάσταση και δημιουργείται δημοσιονομικό μαξιλάρι, να αποκλιμακώνουμε και τους φόρους», δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης, υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, από το βήμα του 21ου συνεδρίου της Infocom, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα παρουσία των τριών CEOs των παρόχων: του κ. Μιχάλη Τσαμάζ του ομίλου ΟΤΕ, του κ. Χάρη Μπρουμίδη της Vodafone Hellas και του κ. Νάσου Ζαρκαλή της Wind.

    Το παράθυρο λοιπόν για μείωση των τιμών στα δεδομένα της κινητής πράγματι έχει ανοίξει, ενώ και το κυβερνητικό επιτελείο φαίνεται ότι αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για μελλοντική μείωση της φορολογίας, η οποία αυτή τη στιγμή διαμορφώνεται μεταξύ 39%-49% στους συνδρομητές με συμβόλαιο.

    Πηγή: Protothema.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς