Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 11:26

Πιστοποιητικό ταξινόμησης οχημάτων: Βήμα - βήμα η ηλεκτρονική διαδικασία

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Μόνο μέσω του gov.gr πραγματοποιείται πλέον η έκδοση και η διακίνηση του πιστοποιητικού ταξινόμησης οχημάτων για τη χορήγηση άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας.

Είναι μια ψηφιακή υπηρεσία με σημαντική προστιθέμενη αξία στους τομείς της οικονομίας και της επιχειρηματικότητας. Σημειώνεται, ότι μόνο το 2022 ταξινομήθηκαν σχεδόν 290.000 οχήματα και μέχρι σήμερα οι συναρμόδιες υπηρεσίες για τη διαχείριση των οχημάτων εκτύπωναν και διακινούσαν περισσότερα από 800.000 έγγραφα το χρόνο.

Το Ψηφιακό Πιστοποιητικό Ταξινόμησης αφορά σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων (καινούρια και μεταχειρισμένα) που εισάγονται στη χώρα μας και με αυτό εκτελούνται οι απαραίτητες ενέργειες μέχρι την οριστικοποίησή του και την υποβολή του στις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών για τη χορήγηση της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας.

Η ψηφιακή ταξινόμηση οχημάτων είναι μια διαδικασία διαφανής στο σύνολό της, καθώς παρέχει συστημική ακολουθία ελέγχων και διασφαλίζει την επικοινωνία διαφορετικών συστημάτων, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Ελέγχει αυτόματα την τήρηση των προϋποθέσεων και των προαπαιτούμενων περιορισμών (π.χ. για οχήματα πολυτέκνων ή και ΑμεΑ). Συγχρόνως, παρέχει διαβαθμισμένη πρόσβαση όλων των εμπλεκομένων μερών στα απαραίτητα στοιχεία. Με αυτόν τον τρόπο τίθεται οριστικά τέλος σε μία χρονοβόρα διαδικασία και επιχειρήσεις, πολίτες, τελωνειακές Αρχές, αλλά και οι Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών, εξοικονομούν πόρους και χρόνο.

Με την ηλεκτρονική διαδικασία καταργείται η προσκόμιση στις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών των ακόλουθων πέντε δικαιολογητικών:

  • πιστοποιητικό ταξινόμησης
  • πιστοποιητικό συμμόρφωσης (για τα καινούργια οχήματα)
  • έγκριση τύπου οχήματος
  • τιμολόγια πώλησης
  • αποδεικτικό πληρωμής τελών αδείας (για τις περιφέρειες που υποστηρίζουν ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω RF).

Η διαδικασία είναι απλή και φιλική για τους ενδιαφερόμενους.

Εισαγωγείς, αντιπρόσωποι και εταιρείες διεκπεραίωσης, εισέρχονται στο Gov.gr επιλέγοντας την κατηγορία «Περιουσία και Φορολογία», ακολούθως την υποκατηγορία «Οχήματα» και στη συνέχεια «Ταξινόμηση Οχήματος» και έχουν τη δυνατότητα σε οποιαδήποτε φάση της διαδικασίας να λάβουν και να εκτυπώσουν το Ψηφιακό Πιστοποιητικό Ταξινόμησης Οχήματος, το οποίο εκδίδεται σε μορφή εγγράφου της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Gov.gr και φέρει μοναδικό αναγνωριστικό επαλήθευσης.

Σημειώνεται ότι ειδικά, όσον αφορά στα μοτοποδήλατα, των οποίων η άδεια κυκλοφορίας εκδίδεται από τα Τμήματα Τροχαίας και τα Αστυνομικά Τμήματα, οι ενδιαφερόμενοι λαμβάνουν και εκτυπώνουν το Πιστοποιητικό Ταξινόμησης μέσω της ψηφιακής εφαρμογής του gov.gr, το οποίο στη συνέχεια πρέπει να το προσκομίσουν στα Τμήματα Τροχαίας και τα Αστυνομικά Τμήματα.

Υπενθυμίζεται ότι το ψηφιακό πιστοποιητικό ταξινόμησης υλοποιήθηκε από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), τέθηκε σε λειτουργία στις 19/5/2023 όταν και δημοσιεύτηκε η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και μέχρι τις 15/9/2023 λειτουργεί σε πιλοτικό στάδιο.

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 10:04

Σχετικά Άρθρα

  • Τέλη κυκλοφορίας: Κλιμακωτά πρόστιμα - Τι γνωρίζουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση
    Τέλη κυκλοφορίας: Κλιμακωτά πρόστιμα - Τι γνωρίζουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση

    Από μέρα σε μέρα αναμένεται να αναρτηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «mycar», καθώς σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο η έναρξη πληρωμών αναμένεται στις 15 Νοεμβρίου.

    Η συζήτηση για τα τέλη ξεκίνησε νωρίς φέτος, με το οικονομικό επιτελείο να ξεκαθαρίζει πως δεν πρόκειται να δοθεί παράταση πέρας την λήξης της προθεσμίας της 31ης Δεκεμβρίου 2024.

    Κλιμακωτά πρόστιμα

    Η βασική αλλαγή που θα δουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων είναι πως τα πρόστιμα θα επιβάλλονται πλέον σε κλίμακα, ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης, από την λήξη της προθεσμίας.

    Αυτό σημαίνει πως ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών οι ιδιοκτήτες θα έχουν:

    • Επιβάρυνση έως 25% επί των τελών για πληρωμή έως 31 Ιανουαρίου 2025
    • Επιβάρυνση έως 50% επί των τελών για πληρωμή έως τέλος Φεβρουαρίου 2025
    Ενώ με τα διπλάσια τέλη θα επιβαρυνθούν όσοι πληρώσουν τα τέλη από 1η Μαρτίου 2025 και μετά.
    Πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας

    Στο σημείο αυτό, αξίζει να υπενθυμίσουμε πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν για τα οχήματα. Ακολουθούν τα ποσά βάσει της ημερομηνίας ταξινόμησης:

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης 01/01/2021 έως σήμερα:

    • 0-122 κυβικά: 0 ευρώ
    • 123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ/γρ.
    • 140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ/γρ.
    • 167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ/γρ.
    • 209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ/γρ.
    • 225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ/γρ.
    • 241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ/γρ.
    • 261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ/γρ.
    • 281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ/γρ.

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης 01/11/2010 έως 31/12/2020:

    • 0-90 εκπομπές C02: 0 ευρώ
    • 91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ/γρ.
    • 101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ/γρ.
    • 121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ/γρ.
    • 141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ/γρ.
    • 161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ/γρ.
    • 181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ/γρ.
    • 201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ/γρ.
    • 251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ/γρ.

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης έως 31/10/2010:

    • Τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται βάσει του κυβισμού του κινητήρα και κυμαίνονται από 22 έως 1.380 ευρώ
    Τι ξέρουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση

    Υπενθυμίζεται πως υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών είναι ένα από τα πράγματα που «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Μιλώντας στο CNN Greece, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνος Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Τέλη κυκλοφορίας 2025: Ίδιες οι τιμές, αλλάζουν τα πρόστιμα, δε θα δοθεί παράταση – Πότε η έναρξη της πληρωμής
    Τέλη κυκλοφορίας 2025: Ίδιες οι τιμές, αλλάζουν τα πρόστιμα, δε θα δοθεί παράταση – Πότε η έναρξη της πληρωμής

    Έως τις 15 Νοεμβρίου θα αναρτηθούν στο TAXIS τα τέλη κυκλοφορίας του 2025, τα οποία θα έχουν αλλαγές στα πρόστιμα, όχι όμως και στην αξία τους.

    Τελικά οι κάτοχοι των οχημάτων δε θα επιβαρυνθούν με αυξήσεις ωστόσο, όπως έγινε γνωστό, καθεστώς όσον αφορά στα πρόστιμα εκπρόθεσμης πληρωμής, θα αντιμετωπίσουν ένα νέο καθεστώς το οποίο και θα βάλει οριστικά τέλος στις παρατάσεις.

    Με το νέο σύστημα τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης της εξόφλησης. Όσο νωρίτερα μετά την λήξη της προθεσμίας γίνει η εξόφληση τόσο μικρότερο θα είναι το αυτοτελές πρόστιμο που θα επιβαρύνει τους παραβάτες.

    Πώς θα κλιμακώνονται ως εξής τα πρόστιμα

    • 25% επί του τέλους αν αυτό καταβληθεί εντός του Ιανουαρίου
    • 50% επί του τέλους αν πληρωθεί τον Φεβρουάριο, και:
    • 100% αν καταβληθεί από 1ης Μαρτίου.

    Σε κάθε περίπτωση το πρόστιμο δεν μπορεί να υπολείπεται των 30 ευρώ.

    Με το νέο πλαίσιο οι ποινές καθίστανται δικαιότερες και αναλογικότερες ενώ διασφαλίζεται ο στόχος για εισπράξεις 1,2 δισ. ευρώ από την επιβολή των τελών κυκλοφορίας.

    Για παράδειγμα για τέλη κυκλοφορίας ύψους 240 ευρώ αν πληρωθούν με ένα μήνα καθυστέρηση τότε το πρόστιμο θα είναι 60 ευρώ και το συνολικό ποσό 300 ευρώ.

    Για δυο μήνες καθυστέρησης το πρόστιμο ανέρχεται στα 120 ευρώ και το συνολικό ποσό στα 360 ευρώ. Από τον τρίτο μήνα και μετά το πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής εκτοξεύεται στα 240 ευρώ και η συνολική οφειλή στα 480 ευρώ.

    Με το ισχύον ποινολόγιο, επιβάλλεται οριζόντιο πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο της αξίας των ετήσιων τελών ανεξάρτητα από τη διάρκεια καθυστέρησης της πληρωμής ακόμα και αν αυτή είναι μια ημέρα μετά την εκπνοή της καταληκτικής ημερομηνίας.

    Τα τέλη κυκλοφορίας καταβάλλονται εμπρόθεσμα από τις 15 Νοεμβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου κάθε έτους.

    Τα τέλη του 2025 θα είναι ίδια με αυτά του 2024, δηλαδή χωρίς νέες επιβαρύνσεις για τους οδηγούς. Όσα αυτοκίνητα είχαν ταξινομηθεί στην Ελλάδα μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2010 πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό τους. Όσα κυκλοφόρησαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010, πληρώνουν με βάση τις εκπομπές CO2 που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας, ενώ τα πιο «καθαρά» από αυτά απαλλάσσονται πλήρως – κάτω από 90 ή 122 g/km, αναλόγως της χρονολογίας.

    Στα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών προβλέπεται να ενταχθεί εκ νέου η δυνατότητα για την πληρωμή τελών κυκλοφορίας με τον μήνα, οπότε ένας ιδιοκτήτης οχήματος που θα προχωρήσει σε άρση ακινησίας μετά τον Απρίλιο του 2025 δεν θα πληρώσει το ποσό για όλο το έτος αλλά για τους μήνες που απομένουν.

    Νέες επιβαρύνσεις στα ασφαλιστήρια συμβόλαια

    Στο μεταξύ από τον Ιανουάριο του 2025 θα αρχίσει η ισχύς του μέτρου της υποχρεωτικής ασφάλισης και των οχημάτων για φυσικές καταστροφές, φέρνοντας νέες επιβαρύνσεις στα ασφαλιστήρια συμβόλαια.

    Το μέτρο θα ισχύει τόσο για τα ιδιωτικά επιβατικά αυτοκίνητα όσο και για τα επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά, ταξί και λεωφορεία.

    Οι τιμές θα κυμαίνονται ανάλογα με την αξία του οχήματος, τη γεωγραφική περιφέρεια και τον βαθμό επικινδυνότητας της περιοχής.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Τέλη Κυκλοφορίας 2025: Πότε θα γίνει η ανάρτησή τους – Πόσα χρήματα θα πληρώσουμε φέτος
    Τέλη Κυκλοφορίας 2025: Πότε θα γίνει η ανάρτησή τους – Πόσα χρήματα θα πληρώσουμε φέτος

    Αυτή την στιγμή είναι άγνωστο αν θα δοθεί η παράταση στην πληρωμή του

    Χωρίς αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια θα είναι και τα φετινά τέλη κυκλοφορίας που καλούνται να καταβάλουν εκατομμύρια οδηγοί.
    Η ανάρτησή τους αναμένεται να γίνει όπως κάθε χρόνο στα μέσα Νοεμβρίου ενώ αυτή τη στιγμή είναι άγνωστο αν θα δοθεί η παράταση στην πληρωμή τους όπως συμβαίνει… παραδοσιακά.
    Τι είχαμε πληρώσει το 2023

    Ταξινόμηση 1.11.2010 – 31.12.2020
    0-90 εκπομπές C02: 0
    91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ / γραμ.
    101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ / γραμ.
    121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ / γραμ.
    141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ / γραμ.
    161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ / γραμ.
    181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ / γραμ.
    201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ / γραμ.
    251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ / γραμ.

    Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα

    0-122 κυβικά: 0
    123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ / γραμ.
    140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ / γραμ.
    167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ / γραμ.
    209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ / γραμ
    225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ / γραμ.
    241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ / γραμ.
    261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ / γραμ.
    281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ / γραμ.

    Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
  • Τέλη κυκλοφορίας: Καμία σκέψη για παράταση της πληρωμής τους πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2024
    Τέλη κυκλοφορίας: Καμία σκέψη για παράταση της πληρωμής τους πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2024

    Δεν αναμένεται να παραταθεί η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, όπως έκανε γνωστό ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστος Δήμας.

    Ο ίδιος προειδοποίησε τους ασυνεπείς πως θα έρθουν αντιμέτωποι με πρόστιμα εάν δεν εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους μέχρι την καθορισμένη ημερομηνία.

    «Ψηφίσαμε την αλλαγή της διαδικασίας (πληρωμής) όπου όλοι οι κάτοχοι οχημάτων μέσω του mycar της ΑΑΔΕ θα μπορούν να δουν σε λίγες ημέρες τα τέλη κυκλοφορίας» σημείωσε ο υφυπουργός, μιλώντας στο MEGA.

    «Δεν θα υπάρχει παράταση και αυτό μπορώ να το πω κατηγορηματικά» ξεκαθάρισε.

    «Μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2024 θα πρέπει όλοι να αποπληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας» τόνισε και προειδοποίησε πως εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν το κάνουν, τον Ιανουάριο θα έχουν επιβάρυνση 25% επί των τελών, εάν δεν το κάνουν ούτε αυτό τον Φεβρουάριο θα έχουν επιβάρυνση 50% και από 1η Μαρτίου διπλασιασμό των τελών.

    Παράλληλα, διευκρίνισε πως δεν θα υπάρχει αλλαγή στα ποσά που θα πρέπει να καταβληθούν σε σχέση με πέρυσι.

    Πηγή: Cnn.gr
  • «Ραβασάκια» έρχονται για χιλιάδες οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή είναι ανασφάλιστα
    «Ραβασάκια» έρχονται για χιλιάδες οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή είναι ανασφάλιστα

    Η πρώτη ηλεκτρονική διασταύρωση για πιστοποιητικά ΚΤΕΟ ή ασφάλιστρα θα γίνει στο τέλος Οκτωβρίου - Στα 1.000 ευρώ θα φτάνουν τα πρόστιμα

    Στο τέλος Οκτωβρίου θα λάβουν το «ραβασάκι» με πρόστιμα από 250 έως 1.000 ευρώ οι ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν «ξεχάσει» να τα ασφαλίσουν ή να τα περάσουν από τεχνικό έλεγχο.

    Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι έτοιμη να προχωρήσει στην πρώτη διασταύρωση στοιχείων για τον εντοπισμό οχημάτων που κυκλοφορούν χωρίς ασφαλιστική κάλυψη ή δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

    Όσοι πιαστούν στην ψηφιακή παγίδα θα κληθούν να πληρώσουν τα προβλεπόμενα πρόστιμα ενώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα βρεθούν αντιμέτωποι με διπλασιασμό των προστίμων και με αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.

    Υπολογίζεται ότι περίπου 500.000 οχήματα κυκλοφορούν σήμερα ανασφάλιστα ενώ άγνωστος – μέχρι την ώρα της διασταύρωσης – είναι ο αριθμός των οχημάτων που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, σύμφωνα με το EΡΤnews.

    Τα πρόστιμα

    Οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις θα διενεργούνται ανά ημερολογιακό εξάμηνο ενώ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι παραβάτες αντιμετωπίζουν πρόστιμα:

    1. Από 250 έως και 1.000 ευρώ αν το όχημα εντοπίζεται ανασφάλιστο. Συγκεκριμένα, ο νόμος προβλέπει πρόστιμο 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
    2. Ισόποσα των τελών κυκλοφορίας (συν τα ετήσια τέλη) στην περίπτωση ανασφάλιστων οχημάτων, αν διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους.
    3. 400 ευρώ αν το όχημα δεν έχει υποβληθεί σε περιοδικό έλεγχο Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.
    4. Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος. Επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.
    Επανέλεγχος

    Τρεις μήνες μετά την κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου, ο νόμος ορίζει ότι όταν από τον ηλεκτρονικό διασταυρωτικό έλεγχο διαπιστώνεται παράβαση, διενεργείται υποχρεωτικά δεύτερος ηλεκτρονικός διασταυρωτικός έλεγχος. Αν, κατά τον έλεγχο αυτό, διαπιστωθεί μη συμμόρφωση του κατόχου της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος (ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος), η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος αφαιρούνται.

    Η πράξη επιβολής των διοικητικών κυρώσεων στον κάτοχο της άδειας κυκλοφορίας και αποστέλλεται αμελλητί στην αρμόδια αστυνομική αρχή του τόπου διαμονής του, προκειμένου να προβεί στην αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος και την παράδοσή τους στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας που εξέδωσε τη σχετική πράξη.

    Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου κατά περίπτωση.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • Ποιοι ιδιοκτήτες οχημάτων κινδυνεύουν με πρόστιμα έως 1.000 ευρώ
    Ποιοι ιδιοκτήτες οχημάτων κινδυνεύουν με πρόστιμα έως 1.000 ευρώ

    Όσοι πιαστούν στην ψηφιακή παγίδα θα κληθούν να πληρώσουν τα προβλεπόμενα πρόστιμα ενώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα βρεθούν αντιμέτωποι με διπλασιασμό των προστίμων

    Ένα «ραβασάκι» με πρόστιμα από 250 έως 1.000 ευρώ θα λάβουν στα τέλη Οκτωβρίου οι ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν «ξεχάσει» να τα ασφαλίσουν ή να τα περάσουν από τεχνικό έλεγχο. Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι έτοιμη να προχωρήσει στην πρώτη διασταύρωση στοιχείων για τον εντοπισμό οχημάτων που κυκλοφορούν χωρίς ασφαλιστική κάλυψη ή δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

    Όσοι πιαστούν στην ψηφιακή παγίδα θα κληθούν να πληρώσουν τα προβλεπόμενα πρόστιμα ενώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα βρεθούν αντιμέτωποι με διπλασιασμό των προστίμων και με αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.

    Οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις θα διενεργούνται ανά ημερολογιακό εξάμηνο ενώ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι παραβάτες αντιμετωπίζουν πρόστιμα:

    1. Από 250 έως και 1.000 ευρώ αν το όχημα εντοπίζεται ανασφάλιστο . Συγκεκριμένα, ο νόμος προβλέπει πρόστιμο 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
    2. Ισόποσα των τελών κυκλοφορίας (συν τα ετήσια τέλη) στην περίπτωση ανασφάλιστων οχημάτων, αν διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους.
    3. 400 ευρώ αν το όχημα δεν έχει υποβληθεί σε περιοδικό έλεγχο Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.
    4. Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος. Επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.

    Επανέλεγχος

    Τρεις μήνες μετά την κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου, ο νόμος ορίζει ότι όταν από τον ηλεκτρονικό διασταυρωτικό έλεγχο διαπιστώνεται παράβαση, διενεργείται υποχρεωτικά δεύτερος ηλεκτρονικός διασταυρωτικός έλεγχος. Αν, κατά τον έλεγχο αυτό, διαπιστωθεί μη συμμόρφωση του κατόχου της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος (ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος), η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος αφαιρούνται.

    Η πράξη επιβολής των διοικητικών κυρώσεων στον κάτοχο της άδειας κυκλοφορίας και αποστέλλεται αμελλητί στην αρμόδια αστυνομική αρχή του τόπου διαμονής του, προκειμένου να προβεί στην αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος και την παράδοσή τους στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας που εξέδωσε τη σχετική πράξη.

    Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου κατά περίπτωση.

    Πηγή: OT - Ιn.gr

  • Τέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Ποια είναι τα σενάρια για το 2025
    Τέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Ποια είναι τα σενάρια για το 2025

    Στα μέσα του Οκτωβρίου αναμένεται να ξεκαθαρίσει το σκηνικό όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας και στην υποχρεωτική ασφάλιση ιδιωτικών και επαγγελματικών για το 2025, με τα διάφορα σενάρια που «ακούγονται» μέχρι στιγμής να περιλαμβάνουν αλλαγές στα τέλη αλλά και στα πρόστιμα, ανάλογα με την καθυστέρηση πληρωμής.

    Σενάριο 1: Σταθερά Τέλη - Αλλαγές στα πρόστιμα

    Το πρώτο σενάριο που φαίνεται πως επεξεργάζεται η αρμόδια επιτροπή του ΥΠΕΘΟ δεν προβλέπει αλλαγές στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας, ωστόσο φέρνει νέα δεδομένα όσον αφορά στην παράταση και τα πρόστιμα.

    Συγκεκριμένα, προβλέπει πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών:

    • Επιβάρυνση έως 25% επί των τελών για πληρωμή έως 31 Ιανουαρίου 2025
    • Επιβάρυνση έως 50% επί των τελών για πληρωμή έως τέλος Φεβρουαρίου 2025
    • Διπλασιασμό των τελών για πληρωμή από 1η Μαρτίου 2025 και μετά.

    Σενάριο 2: Αλλαγές σε Τέλη Κυκλοφορίας και πρόστιμα

    Σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο προβλέπονται αλλαγές και στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας.

    Ειδικότερα, ο νέος υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας ενδέχεται να γίνει με βάση την εκπομπή ρύπων και ανάλογα με τον κυβισμό τους, με τα υψηλότερα τέλη να βαραίνονυ κυρίως τα παλαιότερα οχήματα.

    Παράλληλα και σε αυτό το σενάριο θεωρούνται δεδομένες οι προβλέψεις πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών.

    Τι ξέρουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση

    Η υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών είναι ένα από τα πράγματα που «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Ωστόσο, ασαφές είναι προς το παρόν αν η υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών θα έχει οριζόντια εφαρμογή για όλα τα οχήματα ή αν θα βασίζεται στο παράδειγμα ασφάλισης ακινήτων, σύμφωνα με το οποίο η υποχρεωτικότητα σχετίζεται μόνο με τις αποζημιώσεις.

    Μιλώντας στο CNN Greece, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνος Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Tέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Όλα τα σενάρια για το 2025
    Tέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Όλα τα σενάρια για το 2025

    Στα μέσα του Οκτωβρίου αναμένεται να ξεκαθαρίσει το σκηνικό όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας και στην υποχρεωτική ασφάλιση ιδιωτικών και επαγγελματικών για το 2025, με τα διάφορα σενάρια που «ακούγονται» μέχρι στιγμής να περιλαμβάνουν αλλαγές στα τέλη αλλά και στα πρόστιμα, ανάλογα με την καθυστέρηση πληρωμής.

    Σενάριο 1: Σταθερά Τέλη - Αλλαγές στα πρόστιμα

    Το πρώτο σενάριο που φαίνεται πως επεξεργάζεται η αρμόδια επιτροπή του ΥΠΕΘΟ δεν προβλέπει αλλαγές στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας, ωστόσο φέρνει νέα δεδομένα όσον αφορά στην παράταση και τα πρόστιμα.

    Συγκεκριμένα, προβλέπει πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών:

    • Επιβάρυνση έως 25% επί των τελών για πληρωμή έως 31 Ιανουαρίου 2025
    • Επιβάρυνση έως 50% επί των τελών για πληρωμή έως τέλος Φεβρουαρίου 2025
    • Διπλασιασμό των τελών για πληρωμή από 1η Μαρτίου 2025 και μετά.

    Σενάριο 2: Αλλαγές σε Τέλη Κυκλοφορίας και πρόστιμα

    Σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο προβλέπονται αλλαγές και στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας.

    Ειδικότερα, ο νέος υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας ενδέχεται να γίνει με βάση την εκπομπή ρύπων και ανάλογα με τον κυβισμό τους, με τα υψηλότερα τέλη να βαραίνονυ κυρίως τα παλαιότερα οχήματα.

    Παράλληλα και σε αυτό το σενάριο θεωρούνται δεδομένες οι προβλέψεις πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών.

    Τι ξέρουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση

    Η υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών είναι ένα από τα πράγματα που «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Ωστόσο, ασαφές είναι προς το παρόν αν η υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών θα έχει οριζόντια εφαρμογή για όλα τα οχήματα ή αν θα βασίζεται στο παράδειγμα ασφάλισης ακινήτων, σύμφωνα με το οποίο η υποχρεωτικότητα σχετίζεται μόνο με τις αποζημιώσεις.

    Μιλώντας στο CNN Greece, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνος Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς