Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 09:54

Στα 1,55 ευρώ το λίτρο θα φτάνει το πετρέλαιο θέρμανσης: Αναμένεται ακόμα και 40% μείωση στην κατανάλωση

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Περίπου 40% μείωση στην κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης, η διάθεση του οποίου ξεκινάει στις 15 Οκτωβρίου, αναμένουν για το φετινό χειμώνα οι βενζινοπώλες, εξαιτίας των πολύ υψηλών τιμών, τις οποίες δε θα μπορέσει να αντέξει ένα σημαντικό μέρος των νοικοκυριών και θα αναγκαστεί να στραφεί σε άλλους οικονομικότερους τρόπους για να ζεσταθεί.

Ειδικότερα και σύμφωνα με όσα αναφέρει στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, Μιχάλης Κιούσης, σε περίπτωση που στις 15 Οκτωβρίου οι τιμές των καυσίμων βρίσκονται στα σημερινά δεδομένα, η λιανική τιμή πώλησης του πετρελαίου θέρμανσης θα φτάνει στα 1,55 ευρώ το λίτρο.

«Εκτιμούμε την τιμή με βάση τα σημερινά δεδομένα, διότι κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει, που θα βρίσκονται οι αξίες σε είκοσι ημέρες από σήμερα. Αν παραμείνουν οι ίδιες και ξεκινήσουμε από το 1,55 ευρώ το λίτρο, θα πρόκειται για τιμή πολύ υψηλή, υπερβολική θα έλεγα, για τους καταναλωτές και δυσανάλογη με το εισόδημά τους. Από τον περασμένο Ιούνιο ξεκίνησε ένα ράλι αυξήσεων στα καύσιμα, με τη βενζίνη να αυξάνεται κατά 0,30 ευρώ το λίτρο και το πετρέλαιο κίνησης κατά 0,35 ευρώ ανά λίτρο. Αντίστοιχη είναι η αύξηση και στην τιμή του πετρελαίου θέρμανσης», τονίζει ο κ. Κιούσης.

Χωρίς επιδότηση φέτος

Κατά τον ίδιο, το 1,55 ευρώ/λίτρο αποτελεί πολύ υψηλότερη τιμή σε σχέση με τα χρήματα που κλήθηκαν να καταβάλουν οι καταναλωτές την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Όπως λέει, πέρυσι, μπορεί να ξεκίνησε η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης με τιμή στα 1,60 ευρώ ανά λίτρο, ωστόσο, τελικά η αξία του έπεσε λίγο πάνω από τα 1,25 ευρώ/λίτρο, διότι δόθηκε επιδότηση από την Πολιτεία αλλά και από τα διυλιστήρια. Το συνολικό ύψος αυτών των επιδοτήσεων έφτασε στα 0,325 ευρώ το λίτρο.

«Δυστυχώς, αυτές οι επιδοτήσεις φέτος δε θα δοθούν, μετά τις μεγάλες καταστροφές από τις φωτιές και τις πλημμύρες και το μεγάλο κόστος που απαιτείται για την αποκατάσταση. Θα μείνει μόνο η επιδότηση σε δικαιούχους, η οποία δίνεται εδώ και δέκα χρόνια, με βάση οικογενειακά κριτήρια αλλά και την περιοχή που μένουν, η οποία σχετίζεται με την ποσότητα πετρελαίου που καταναλώνουν. Αν, για παράδειγμα, κάποιος μένει μόνος του σε μία σχετικά θερμή περιοχή της χώρας, θα επιδοτηθεί με 100 ευρώ. Στα 1.000 ευρώ θα φτάσει η επιδότηση για οικογένεια με πέντε παιδιά, που κατοικεί σε μία πολύ ψυχρή περιοχή της χώρας. Είναι δεδομένο ότι αυτή η επιδότηση δεν αρκεί, για να λύσει το πρόβλημα», υποστηρίζει ο κ. Κιούσης.

Μείωση φόρου κατανάλωσης ή επιδοτήσεις

Ο ίδιος αναφέρει ακόμα ότι η πιο καταστροφική οικονομικά χρονιά που αντιμετώπισαν οι βενζινοπώλες, ήταν η περίοδος 2102-2013, όταν η μείωση της κατανάλωσης άγγιξε το 80%. Για φέτος η μείωση στη ζήτηση δεν πρόκειται να φτάσει σε τόσο υψηλά επίπεδα, ωστόσο, αναμένεται να κυμανθεί στο 40%.

«Βέβαια, είναι νωρίς ακόμα, για να κάνουμε ασφαλή εκτίμηση για το πού θα κινηθεί η κατανάλωση, αφού ο κόσμος, αν δεν μπει για τα καλά ο Οκτώβριος και δεν ξεκινήσουν κάποια κρύα, δεν πρόκειται να ενδιαφερθεί για τη θέρμανσή του. Το Σαββατοκύριακο είχε 30-32 βαθμούς θερμοκρασία και οι παραλίες ήταν γεμάτες, οπότε είναι δεδομένο ότι τον κόσμο δεν τον απασχόλησε καθόλου η θέρμανση. Επίσης, μην ξεχνάμε ότι είμαστε λαός της τελευταίας στιγμής. Πιστεύω ότι η μείωση της κατανάλωσης θα κυμανθεί στο 40%, αν η τιμή διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης ξεκινήσει από το 1,55 ευρώ ανά λίτρο, με αποτέλεσμα να είναι και κατά πολύ λιγότερα τα δημόσια έσοδα. Για να μη φτάσουμε σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να μειωθεί ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης ή να δοθεί όπως και πέρυσι επιδότηση, η οποία έφτασε τα 2/3 του Ειδικού Φόρου. Δεν είμαστε ανάλγητοι και καταλαβαίνουμε ότι οι φετινές καταστροφές είναι πολύ μεγάλες, αλλά πρέπει και να μπορέσει να ζεσταθεί ο κόσμος», τονίζει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος.

Να σημειωθεί ότι, κατά τον κ. Κιούση, με πετρέλαιο θέρμανσης ζεσταίνονται σήμερα περίπου έξι εκατομμύρια Έλληνες, αριθμός ο οποίος χρόνο με το χρόνο μειώνεται.

Πηγή: Ethnos.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 09:30

Σχετικά Άρθρα

  • Μειωμένες οι τιμές ηλεκτρικού ρεύματος και πετρελαίου θέρμανσης τον Νοέμβριο
    Μειωμένες οι τιμές ηλεκτρικού ρεύματος και πετρελαίου θέρμανσης τον Νοέμβριο

    Μείωση των τιμολογίων του ρεύματος αναμένεται τον Νοέμβριο, για τρίτο συνεχόμενο μήνα, σε συνέχεια της αποκλιμάκωσης των τιμών στο Χρηματιστήριο ενέργειας ενώ 16 % φθηνότερη σε σχέση με πέρυσι ήταν η τιμή εκκίνησης για το πετρέλαιο θέρμανσης η οποία κινήθηκε στο περιθώριο των προβλέψεων της αγοράς.

    Πτώση στην τιμή του ρεύματος

    Σε ό,τι αφορά το ρεύμα, η μέση τιμή χονδρικής διαμορφώνεται μέχρι στιγμής στα 87 ευρώ ανά μεγαβατώρα, από 112 το Σεπτέμβριο, 129 τον Αύγουστο και 135 τον Ιούλιο.

    Οι προμηθευτές θα ανακοινώσουν τις χρεώσεις για τα "πράσινα" τιμολόγια Νοεμβρίου έως την ερχόμενη Παρασκευή, 1η Νοεμβρίου, οι οποίες αναμένεται να αντανακλούν την αποκλιμάκωση των τιμών χονδρικής. Η εξέλιξη των τιμών ακολουθεί μέχρι στιγμής την αναμενόμενη πορεία συγκράτησης τις περιόδους που η ζήτηση είναι σχετικά χαμηλή λόγω καιρικών συνθηκών (άνοιξη και φθινόπωρο) και την ανοδική πορεία όταν ανεβαίνει η ζήτηση (καλοκαίρι και χειμώνα). Στις περιόδους αυξημένης ζήτησης, όταν οι ανανεώσιμες πηγές δεν επαρκούν για την κάλυψη του φορτίου, οι τιμές ορίζονται από τις ακριβότερες θερμικές μονάδες με αποτέλεσμα την αύξηση του μέσου όρου. Αντίθετα σε περιόδους χαμηλής ζήτησης όταν μεγάλο μέρος του φορτίου καλύπτεται από ΑΠΕ οι τιμές υποχωρούν.

    Είναι ενδεικτικό ότι τα τρία πρώτα Σαββατοκύριακα του Οκτωβρίου (όταν η ζήτηση είναι ακόμα χαμηλότερη από τις καθημερινές) η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας κινήθηκε κάτω από τα 90 ευρώ ανά μεγαβατώρα και έπεσε την Κυριακή 13 Οκτωβρίου στα 44 ευρώ ενώ για 18 ώρες συνολικά η τιμή του ρεύματος κινήθηκε κοντά στο μηδέν. Πηγές της αγοράς ανέφεραν σχετικά ότι με την πάροδο του χρόνου και την περαιτέρω διείσδυση των ΑΠΕ στο ηλεκτρικό ισοζύγιο το φαινόμενο των πολύ χαμηλών ή και μηδενικών τιμών στη διάρκεια του 24ώρου θα επεκτείνεται, δημιουργώντας σε ορισμένες περιπτώσεις και ζητήματα βιωσιμότητας για τους παραγωγούς που δεν έχουν εξασφαλίσει τη διάθεση της ενέργειας που παράγουν με κάποιας μορφής συμβόλαια. Πίεση των τιμών της ενέργειας προς τα κάτω αναμένεται - σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις που θα πρέπει βέβαια να επιβεβαιωθούν - και από τον πολλαπλασιασμό, διεθνώς, του δυναμικού παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου.

    Πού κινείται το πετρέλαιο θέρμανσης

    Σε σχέση με το πετρέλαιο θέρμανσης οι πρώτες μετρήσεις του παρατηρητηρίου τιμών έδειξαν ότι η μέση τιμή στην Αττική διαμορφώθηκε κατά την έναρξη της διάθεσης του καυσίμου στο 1,165 ευρώ το λίτρο (από 1,4 ευρώ πέρυσι) και πανελλαδικά στο 1,194 ευρώ (από 1,425 ευρώ πέρυσι).

    Πηγή: ethnos.gr

  • Πετρέλαιο θέρμανσης: Υποτονική η ζήτηση - Τι θα ισχύσει με το επίδομα
    Πετρέλαιο θέρμανσης: Υποτονική η ζήτηση - Τι θα ισχύσει με το επίδομα

    Γιατί οι καταναλωτές δεν αγοράζουν ακόμη πετρέλαιο θέρμανσης

    Σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι κινείται η ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης. Παρά το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή η μέση πανελλαδική τιμή είναι περίπου 0,20 ευρώ πιο φθηνή συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, οι καταναλωτές δεν προχωρούν σε μεγάλες αγορές.

    Η καλοκαιρία αλλά και το γεγονός ότι οι τιμές όλων των καυσίμων (κίνησης και θέρμανσης) παραμένουν σταθερά ή παρουσιάζουν τάσεις μικρής αποκλιμάκωσης αποτελούν τους βασικούς παράγοντες που συγκρατούν τους Έλληνες από το να προχωρήσουν σε παραγγελίες.

    Τι προβλέπεται για το επίδομα θέρμανσης

    Σύμφωνα με όσα έχει εξαγγείλει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τις επόμενες ημέρες θα υπογραφεί η ΚΥΑ για το επίδομα θέρμανσης. Θα περιλαμβάνει επιδότηση για όλες τις μορφές θέρμανσης: πετρέλαιο, φυσικό αέριο, ηλεκτρικό. Φέτος, θα υπάρχει μεγαλύτερη επιδότηση σε όσους χρησιμοποιούν ηλεκτρικό ρεύμα για την θέρμανση και σύμφωνα με όσα έχει αναφέρει ο υπουργός ΠΕΝ, Θόδωρος Σκυλακάκης, η διαφορά μεταξύ του επιδόματος για ηλεκτρισμό και πετρέλαιο θα είναι στο 25%. Το τελικό ποσό θα προκύψει από τον υπολογισμό όλων των δεδομένων, βάσει και του ισχύοντος από πέρσι συστήματος χωρισμού της Ελλάδας σε 12.000 σημεία και τον ορισμό του πόσο κρύο ή ζέστη έκανε σε κάθε περιοχή.

    Οι δικαιούχοι θα κάνουν αίτηση μέσω της ίδιας πλατφόρμας, ότι το ποσό της επιδότησης θα κυμαίνεται από 100 έως 1.200 ευρώ και θα ισχύσουν τα ίδια με πέρσι εισοδηματικά και άλλα κριτήρια.

    Όσον αφορά την καταβολή του επιδόματος θέρμανσης θα γίνει σε δύο δόσεις, μια μεγάλη δόση (περίπου το 60%) στην αρχή, εντός του Δεκεμβρίου και μία μικρότερη (το 40%) η οποία θα δοθεί στο τέλος ενώ για πρώτη φορά θα ληφθεί υπόψη πόσο κρύο έκανε στη διάρκεια του χειμώνα σε κάθε περιοχή.

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Ηλεία: Ξεκίνησε η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης - Χαμηλότερη η τιμή, μεγαλύτερη η ανησυχία
    Ηλεία: Ξεκίνησε η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης - Χαμηλότερη η τιμή, μεγαλύτερη η ανησυχία

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Ξεκινά από σήμερα, η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης με τιμή χαμηλότερη σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και κυμαινόμενη γύρω στο 1,20€ ανά λίτρο. Παρά τις ήπιες καιρικές συνθήκες που επικρατούν, οι καταναλωτές φαίνεται να αντιδρούν γρήγορα, ανησυχώντας για ενδεχόμενες αυξήσεις της τιμής λόγω των διεθνών εξελίξεων, και συγκεκριμένα της αστάθειας που προκύπτει από τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή.

    Οι πρατηριούχοι παρατηρούν αυξημένη κινητικότητα, με αρκετούς καταναλωτές να προχωρούν σε παραγγελίες προκειμένου να επωφεληθούν από την υπάρχουσα τιμή, υπό τον φόβο πάντα μιας ενδεχόμενης αύξησης.

    Ωστόσο, μια σημαντική μερίδα πολιτών, όπως επισημαίνουν στο ilialive.gr οι ιδιοκτήτες πρατηρίων καυσίμων, ενώ εκδηλώνει ενδιαφέρον, περιορίζεται σε τηλεφωνικές επικοινωνίες, για να ενημερωθεί χωρίς να προβεί άμεσα σε αγορά.

    Η αναμονή φαίνεται να αποδίδεται τόσο στην επιθυμία να διαπιστώσουν πώς θα εξελιχθεί η αγορά και αν θα υπάρξουν αλλαγές στην τιμή, όσο και στο γεγονός ότι

    η οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών εξακολουθεί να είναι δύσκολη, γεγονός που επηρεάζει την κατανάλωση.

    Spirogiannis

    Ο ιδιοκτήτης πρατηρίου υγρών καυσίμων στον Πύργο, Πάνος Σπυρογιάννης αναφερόμενος στο θέμα τόνισε πως: «Ενδιαφέρον υπάρχει από τον κόσμο έντονο, πολύ ρωτούν να ενημερωθούν για την τιμή και άλλοι πάλι έχουν αρχίσει τις παραγγελίες αν και ο καιρός ακόμα είναι καλός καθώς φοβούνται μήπως ανέβει λόγω του πολέμου. Εμείς από την πλευρά μας είμαστε έτοιμοι να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο».

    Kotsakis Sakis

    Από την πλευρά του ο ιδιοκτήτης πρατηρίων υγρών καυσίμων στον Πύργο, Σάκης Κωτσάκης επεσήμανε ότι: «Έχουμε αρκετά τηλέφωνα, ρωτάει ο κόσμος για να ενημερωθεί, φοβάται μήπως ανέβει η τιμή λόγω της κατάσταση στη Μέση Ανατολή. Είναι ουσιαστικά χρηματιστηριακό είδος και συνήθως κάθε τέτοια αναστάτωση ανεβάζει την τιμή. Η τιμή θα ξεκινήσει περίπου στο 1,20€ ενώ πέρυσι ξεκίνησε γύρω στο 1,35€. Εμείς είμαστε έτοιμοι …».

    Dionusopoulos Iraklis

    Τέλος, ο πρατηριούχος Ηρακλής Διονυσόπουλος, σημείωσε πως: «Δεν υπάρχει ακόμα ζήτηση γιατί και ο καιρός το ευνοεί αυτό. θα δούμε πως θα πάει γιατί υπάρχει και οικονομική δυσχέρεια. Παρακολουθούμε κι εμείς διεθνώς τις τιμές και βλέπουμε ότι λόγω του πολέμου οι τάσεις είναι ανοδικές».

  • «Πρεμιέρα» σήμερα για το πετρέλαιο θέρμανσης – Χαμηλότερες από πέρσι αναμένονται οι τιμές
    «Πρεμιέρα» σήμερα για το πετρέλαιο θέρμανσης – Χαμηλότερες από πέρσι αναμένονται οι τιμές

    Με τιμές χαμηλότερες σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς, ξεκινά σήμερα η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης για τον φετινό χειμώνα

    Όπως επισήμανε στο CNN Greece, το βράδυ της Δευτέρας, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας, Μιχάλης Κιούσης, οι τιμές στα μεγάλα αστικά κέντρα εκτιμάται πως θα κυμανθούν από 1,16 έως 1,19 ευρώ το λίτρο, τιμές ελαφρώς «τσιμπημένες» σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις που γίνονταν στα τέλη του Σεπτεμβρίου καθώς από τότε μεσολάβησε νέα κλιμάκωση της έντασης στη Μέση Ανατολή. Σε κάθε περίπτωση, στην έναρξη της διάθεσης του καυσίμου, οι τιμές αναμένονται χαμηλότερες σε σχέση με πέρσι, όπως σημειώνει ο κ. Κιούσης, προσθέτοντας παράλληλα πως το τελευταίο διήμερο παρατηρούνται στην εγχώρια αγορά σταθεροποιητικές και πτωτικές τάσεις.

    Από την πλευρά της, η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα μιλώντας στο CNN Greece, εκτιμά πως οι τιμές στο λεκανοπέδιο θα κυμανθούν από 1,16 ευρώ έως 1,20 ευρώ το λίτρο. «Πολύ χαμηλότερα σε σχέση με πέρσι που ξεκινήσαμε στο 1,38-1,40 ευρώ το λίτρο» προσθέτει η κ. Ζάγκα. Η ίδια εξηγεί πως κατά τη λήξη της περιόδου θέρμανσης, οι τιμές κυμαίνονταν στο 1,30- 1,32 ευρώ το λίτρο ενώ λόγω του ήπιου χειμώνα που προηγήθηκε, πολλές δεξαμενές στις πολυκατοικίες είναι άδειες καθώς οι καταναλωτές δεν τις γέμισαν εκ νέου.

    Σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες, στελέχη της αγοράς δεν αναμένουν έντονη κινητικότητα στην «πρεμιέρα» διάθεσής του, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που συνεχίζουν να επικρατούν σε ολόκληρη τη χώρα. Η κ. Ζάγκα σημειώνει πως έως τώρα, περιορισμένο ενδιαφέρον προκειμένου να προμηθευτούν πετρέλαιο, παρατηρείται μόνο από κατοίκους μονοκατοικιών στα Βόρεια και τα Ανατολικά προάστια της Αττικής, οι οποίοι «παραδοσιακά» κάθε χρόνο είναι και εκείνοι που κάνουν την αρχή στις παραγγελίες στο λεκανοπέδιο.

    Σημειώνεται πως σχετικά με τις τιμές των καυσίμων συνολικά, με βάση τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων (13/10), η απλή αμόλυβδη φτάνει πανελλαδικά το 1,783 ευρώ το λίτρο κατά μέσο όρο, το diesel κίνησης, το 1,550 ευρώ το λίτρο και το υγραέριο κίνησης το 0,904 ευρώ το λίτρο.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Ξεκινά αύριο η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης – Πού διαμορφώνονται οι τιμές, τι ισχύει για το επίδομα
    Ξεκινά αύριο η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης – Πού διαμορφώνονται οι τιμές, τι ισχύει για το επίδομα

    Η εξέλιξη της τιμής στο πετρέλαιο θέρμανσης θεωρείται αβέβαιη λόγω των γεγονότων στη Μέση Ανατολή - Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η έκδοση της ΚΥΑ για τις λεπτομέρειες καταβολής του επιδόματος.

    Ξεκινά αύριο 15 Οκτωβρίου, η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης με την τιμή έναρξης να είναι χαμηλότερη από πέρσι. Σύμφωνα με πληροφορίες από τις εταιρείες εμπορίας, η τιμή έναρξης φέτος διαμορφώνεται γύρω στο 1,11 με 1,12 ευρώ το λίτρο, έναντι 1,35 ευρώ πέρσι.

    Τα μηνύματα από την αγορά αποτυπώνουν αμελητέα ζήτηση, λόγω των ήπιων καιρικών συνθηκών, ενώ αβέβαιη είναι η εξέλιξη της τιμής λόγω του πολέμου στη Μ. Ανατολή.

    Το επίδομα θα κυμανθεί μεταξύ 100 και 800 ευρώ -έως και 1.000 στις παραδοσιακά πολύ πιο κρύες περιοχές της χώρας

    Το τελευταίο διάστημα οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου έχουν πάρει την ανιούσα, επηρεάζοντας και την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 71 δολάρια το βαρέλι που ήταν στις 30 Σεπτεμβρίου εκτοξεύτηκε την Παρασκευή κοντά στα 80 δολάρια στη σκιά της κλιμάκωσης της κρίσης στη Μέση Ανατολή.

    Τις επόμενες μέρες η ΚΥΑ για το επίδομα

    Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η έκδοση της ΚΥΑ για τις λεπτομέρειες καταβολής του επιδόματος θέρμανσης και την έναρξη των αιτήσεων.

    Το επίδομα θα κυμανθεί μεταξύ 100 και 800 ευρώ -έως και 1.000 στις παραδοσιακά πολύ πιο κρύες περιοχές της χώρας, όπου που οι ανάγκες για θέρμανση είναι μεγαλύτερες και άρα και η κατανάλωση πετρελαίου ή άλλων πηγών θέρμανσης είναι μεγαλύτερες.

    Το τελικό ποσό του επιδόματος προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό της βάσης του 350 με τον λεγόμενο συντελεστή βαθμοημέρας ο οποίος είναι διαφορετικός για κάθε περιοχή της επικράτειας. Το επίδομα προσαυξάνεται κατά 20% για κάθε παιδί.

    Το επίδομα θέρμανσης θα δοθεί με βάση τα εξής εισοδηματικά κριτήρια:

    • 16.000 ευρώ για τον άγαμο
    • 24.000 ευρώ για τον έγγαμο με αύξηση του κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί.
    • Για μονογονεϊκή οικογένεια -χωρίς την προσαύξηση τέκνου- το όριο τίθεται στις 26.000 ευρώ
    • Προβλέπεται και όριο ακίνητης περιουσίας, 200.000 ευρώ για τους άγαμους δικαιούχους και 300.000 ευρώ για τους έγγαμους. Η πρόβλεψη στο προσχέδιο του προϋπολογισμού κάνει λόγο για δαπάνη 250 εκατ. ευρώ.

    Ας σημειωθεί ότι ακόμη δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί αν για τους νέους δικαιούχους, όσους, δηλαδή, υποβάλουν για πρώτη φορά φέτος αίτηση, τα όρια θα είναι χαμηλότερα ήτοι 14.000 για τον άγαμο και 20.000 για τον έγγαμο χωρίς παιδιά, όπως ίσχυσε πέρυσι.

    Σε κάθε περίπτωση προβλέπεται και όριο ακίνητης περιουσίας , 200.000 ευρώ για τους άγαμους δικαιούχους και 300.000 ευρώ για τους έγγαμους. Το δημοσιονομικό κόστος για την επιδότηση θα κοστίσει 237 εκατ. ευρώ, λιγότερο από τα 280 εκατ. πέρσι.

    Επιπλέον, φέτος μπαίνει και ένας κόφτης για τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα ώστε αν έχουν πάνω από 80.000€ ετήσιο τζίρο να μην είναι δικαιούχοι.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • Πετρέλαιο θέρμανσης: Την Τρίτη ξεκινά η διάθεσή του - Πού κυμαίνονται οι τιμές
    Πετρέλαιο θέρμανσης: Την Τρίτη ξεκινά η διάθεσή του - Πού κυμαίνονται οι τιμές

    Την ερχόμενη Τρίτη 15 Οκτωβρίου ξεκινάει η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης με την τιμή εκκίνησης του εφέτος να διαμορφώνεται περίπου στο 1,11 ευρώ/λίτρο στις αστικές περιοχές.

    Οι εκτιμήσεις για τις τιμές

    «Ούτε την παραμονή θα ξέρουμε, αλλά υποθετικά η τιμή εκκίνησης αναμένεται από 1,10 έως 1,20 ευρώ/λίτρο», δήλωσε στην ΕΡΤ, η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα.

    Αναφορικά με την τιμή της βενζίνης, η κυρία Ζάγκα ανέφερε ότι «αυτή τη στιγμή η απλή αμόλυβδη στην Αττική και Θεσσαλονίκη είναι 1,75- 1,80, ενώ το πετρέλαιο ξεκίνησε από 1,38. Έχουμε πάρα πολλές καταγγελίες για πειραγμένες αντλίες, για νοθεία, γι’ αυτά τα δήθεν φθηνά, ενώ με το νέο νόμο υπήρξε περιστατικό που αντί να κλείνει πρατήριο καυσίμων πήγε στα δικαστήρια για διαφυγόντα κέρδη».

    «Ο δικός μας χώρος γέμισε παρεμπόριο. Το τηλέφωνό μου δεν σταματάει για πειραγμένες αντλίες. Ωστόσο, το πλαφόν είναι ακόμη στην πλάτη μας και ό,τι ποσοστό είχαμε στα τέλη Αυγούστου του 2021 υπάρχει και τώρα. Φυσικά υπάρχουν διαφορετικά τιμολόγια κι αν δω κάποιον με τιμή κάτω του 1,70, φυσικά πονηρεύομαι», πρόσθεσε, μιλώντας για πολλούς «νοικοκυραίους πρατηριούχους που αναγκάστηκαν να κλείσουν».

    Πηγή: ethnos.gr

  • Εν αναμονή των εξελίξεων στη Μέση Ανατολή η αγορά πετρελαίου - Τι θα γίνει εάν κλείσουν τα Στενά του Ορμούζ
    Εν αναμονή των εξελίξεων στη Μέση Ανατολή η αγορά πετρελαίου - Τι θα γίνει εάν κλείσουν τα Στενά του Ορμούζ

    Aπό ενδεχόμενη κλιμάκωση της αντιπαράθεσης μεταξύ Ισραήλ - Ιράν αλλά και τη συνέχιση των επιθέσεων των Χούτι, θα εξαρτηθούν σημαντικά το επόμενο διάστημα οι αγορές πετρελαίου που προς το παρόν διαθέτουν πλεονάζουσα παραγωγή η οποία συμβάλλει εν μέρει σε σταθεροποίηση των τιμών.

    Το λιμάνι του κόλπου της Τάμπα στη Φλόριντα φαίνεται να έχει επιβιώσει από τον τυφώνα Μίλτον με ελάχιστες ζημιές, διαλύοντας τους φόβους ότι θα μπορούσε να διαταχθεί μια βασική πύλη για τις παραδόσεις καυσίμων. Αλλά και το λιμάνι του Progreso στο Μεξικό προσπαθεί να ανοίξει ξανά αφού δέχθηκε πλήγμα από την καταιγίδα.

    Το Ιράν μπορεί και παράγει σήμερα περίπου 4 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως (Mb/d), εκ των οποίων τα 2 Mb/d εξάγονται, κυρίως στην Κίνα.
    Παράλληλα μέρος του διακινείται σε μεγάλο βαθμό από το σκοτεινό στόλο, που μπορεί είναι εκτός αγοράς, αλλά επηρεάζει τις τιμές.
    Επίσης ο αριθμός της παραγωγής μειώθηκε χάρη στη Λιβύη που την διέκοψε για ένα μήνα τον Σεπτέμβριο. Η Λιβύη παρήγαγε 1,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως, με 460.000 βαρέλια ημερησίως προς εξαγωγή, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler.

    Τιμές και ναύλοι

    Η τιμή του αργού πετρελαίου διαμορφωνόταν το βράδυ της περασμένης Πέμπτης 10 Οκτωβρίου στα 79,65 δολ. το βαρέλι. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αργού τύπου Brent αυξήθηκαν κατά 37 σεντς (0,5%) στα 76,95 δολάρια ανά βαρέλι. Επίσης τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του West Texas Intermediate (WTI) αυξήθηκαν κατά 35 σεντς (επίσης 0,5%) στα 73,59 δολάρια ανά βαρέλι.

    Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, οι τιμές των VLCC έχουν σε μεγάλο βαθμό αυξηθεί εδώ και αρκετές εβδομάδες, καθώς από το χαμηλό του 2024 των 26.257 δολαρίων ανά ημέρα στις 30 Αυγούστου έφτασαν τα 41.226 δολάρια, καθώς η αγορά βγαίνει από την καλοκαιρινή ύφεση και οι εντάσεις μεταξύ Ιράν και Ισραήλ δημιουργούν αβεβαιότητα στην αγορά.
    Εξάλλου και οι επιθέσεις των Χούτι εναντίον δεξαμενοπλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα καλλιεργούν και αυτές την έντονη ανησυχία της αγοράς.

    Η Κοινή Ομάδα Ασφάλειας JISG (Joint International Security Group) του ναυτιλιακού κλάδου (BIMCO, Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, CLIA, INTERCARGO, INTERTANKO, OCIMF και IMCA) εξέδωσε νέες επικαιροποιημένες οδηγίες σχετικά με τη νότια Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του 'Αντεν.
    "Ο περιορισμός των πληροφοριών στα πεδία δεδομένων του Αυτόματου Συστήματος Αναγνώρισης AIS ή η απενεργοποίηση του μπορεί να καταστήσει δυσκολότερο τον εντοπισμό ενός πλοίου, αλλά είναι απίθανο να αποτρέψει μια επίθεση», αναφέρουν οι κατευθυντήριες γραμμές.

    "Είναι, ωστόσο, πιθανό τα πλοία να παρακολουθούνται από πολλαπλές πηγές και η απενεργοποίηση του AIS από μόνη της δεν θα αποτρέψει τον εντοπισμό τους από τους Χούθι" τονίζεται .
    Η JSIG επισημαίνει επίσης ότι θα μπορούσε επίσης να εξεταστεί ο περιορισμός των δεδομένων AIS στα υποχρεωτικά πεδία και η παράλειψη του επόμενου λιμένα προσέγγισης . Ωστόσο, έχοντας ενεργοποιημένο το AIS, οι Χούθι μπορούν να αποκτήσουν την οριστική θέση του πλοίου σε πραγματικό χρόνο.
    Η ομάδα συμβουλεύει εξάλλου τα πλοία με απενεργοποιημένο AIS να εξετάσουν το ενδεχόμενο αλλαγής της πορείας και της ταχύτητας για να καταστήσουν τη διαδρομή τους λιγότερο προβλέψιμη με «νεκρό υπολογισμό».«Ο νεκρός υπολογισμός χρησιμοποιείται από τους Χούθι ιδίως όταν αναπτύσσουν βαλλιστικούς πυραύλους κατά πλοίων, οι οποίοι έχουν κακή τελική καθοδήγηση και στοχεύουν σε μεγάλο βαθμό σε μια γεωγραφική συντεταγμένη.

    Η ένωση ασφάλειας προειδοποίησε επίσης ότι οι Χούθι μπορεί να αποφασίσουν ότι ένα πλοίο ταιριάζει στο προφίλ στόχευσης που έχουν επιλέξει με βάση ξεπερασμένες πληροφορίες ιδιοκτησίας και διαχείρισης, ενώ ο συχνά λανθασμένος στόχος των μαχητών έχει οδηγήσει σε αποτυχία των πυραύλων να χάσουν τον προβλεπόμενο στόχο τους και να χτυπήσουν ένα κοντινό πλοίο, υπογραμμίζοντας τη σημασία της διατήρησης της απόστασης από άλλα πλοία. "Η απόσταση μεταξύ των πλοίων χρειάζεται προσεκτική εξέταση" τονίζεται στις κατευθυντήριες γραμμές.

    Σημειώνεται ότι τέσσερις εβδομάδες μέσα στον Σεπτέμβριο, οι διελεύσεις μέσω του στενού Bab el Mandeb, ήταν 851, μειωμένες από 871 κατά την προηγούμενη περίοδο τεσσάρων εβδομάδων. Τα στοιχεία για ολόκληρο τον μήνα θα δείξουν αν η καταστροφική επίθεση στο πλοίο Σούνιο είχε ουσιαστικό αντίκτυπο στις διελεύσεις.
    Σημειώνεται ότι το ελληνόκτητο τάνκερ ρυμουλκήθηκε προς το Σουέζ από το ναυαγοσωστικό πλοίο ΑΙΓΑΙΟΝ ΠΕΛΑΓΟΣ αφού πρώτα έγινε η πλήρης κατάσβεση των 18 εστιών φωτιάς που είχαν προκληθεί από εκρηκτικά των Χούθι. Στο ελληνικό τάνκερ αναμένεται να διενεργηθεί μετάγγιση του φορτίου του (σσ 150.000 τόνοι ιρακινού αργού πετρελαίου) σε άλλο δεξαμενόπλοιο.
    Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν ότι η κατάσβεση πραγματοποιήθηκε από εξειδικευμένη ναυαγοσωστική ομάδα 27 ατόμων με την υποστήριξη του ναυαγοσωστικού πλοίου σε αγκυροβόλιο της Ερυθραίας.

    Υπενθυμίζεται ότι η ένοπλη ομάδα των Χούτι χτύπησε το πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα στις 21 Αυγούστου, ενώ τοποθέτησαν και εκρηκτικά που προκάλεσαν τις πυρκαγιές οι οποίες μαίνονταν μέχρι την κατάσβεσή τους.
    Στο μεταξύ αναλυτές της Poten & Partners αναφερόμενοι στις εξελίξεις στην αγορά Μαύρου Χρυσού επισημαίνουν ότι η κατάσταση θα μπορούσε να γίνει δυσκολότερη, στην περίπτωση που το Ιράν έκλεινε τα στενά του Ορμούζ, το πιο σημαντικότερο σημείο διέλευσης πετρελαίου στο κόσμο. Μια τέτοια απόφαση θα διέκοπτε τις ροές πετρελαίου και από άλλους παραγωγούς της Μέσης Ανατολής ενώ θα ήταν επιζήμια και για την αγορά των δεξαμενοπλοίων. Επίσης κάτι τέτοιο θα προκαλούσε αύξηση τιμών και εμπλοκή και άλλων υπερδυνάμεων στη σύγκρουση.

    Οι κρίσεις στο Σουέζ

    Υπενθυμίζεται το προηγούμενο της κρίσης του Σουέζ το 1956-1957 οπότε ο τότε Αιγύπτιος πρόεδρος, Γκαμάλ Άμπντελ Νάσερ, εθνικοποίησε τη διώρυγα του Σουέζ και την έκλεισε για πέντε μήνες αναγκάζοντας τα δεξαμενόπλοια για πρώτη φορά να ταξιδεύουν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Επίσης η Διώρυγα του Σουέζ έκλεισε και πάλι μετά τον πόλεμο των Έξι Ημερών το 1967 για οκτώ χρόνια. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι επιχειρήσεις δεξαμενόπλοιων ανέπτυξαν εναλλακτικές διαδρομές και οι πλοιοκτήτες κατασκεύαζαν όλο και μεγαλύτερα πλοία για να μεγιστοποιήσουν τις οικονομίες κλίμακας. Αυτό προκάλεσε τη στροφή προς τα VLCC (Very Large Crude Carriers) και ULCC (Ultra Large Crude Carriers).
    Όταν η διώρυγα του Σουέζ άνοιξε επιτέλους, τα μεγάλα αυτά πλοία δεν μπορούσαν να περάσουν λόγω της περιορισμούς μεγέθους της διώρυγας, καθιστώντας πολλές από τις αλλαγές στο εμπορικών διαδρομών μόνιμες.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Πετρέλαιο και φυσικό αέριο σε κρίση - Πόσο ψηλά μπορεί να φτάσουν οι τιμές
    Πετρέλαιο και φυσικό αέριο σε κρίση - Πόσο ψηλά μπορεί να φτάσουν οι τιμές

    Η κλιμακούμενη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή έχει επαναφέρει τη σημαντικότερη πετρελαϊκή αρτηρία του κόσμου στο παγκόσμιο προσκήνιο και προκαλεί νευρικότητα στους αναλυτές, που αρχίζουν να βλέπουν τώρα μια πραγματική απειλή για τις προμήθειες πετρελαίου.

    Το πόσο ψηλά θα ανέβουν οι τιμές εξαρτάται από το αν ο ΟΠΕΚ θα χρησιμοποιήσει την πλεονάζουσα πετρελαϊκή του ικανότητα για να καλύψει το κενό, αλλά και πόσο ακραίες θα είναι οι αντιδράσεις των εμπλεκόμενων χωρών.

    Άλλωστε σύμφωνα με τον «βασικό κανόνα» στις αγορές εμπορευμάτων είναι ότι αν η προσφορά περιορίζεται σοβαρά, τότε η τιμή συχνά εκτοξεύεται σε πέντε έως δέκα φορές το κανονικό της επίπεδο, σχολιάζει σχετικά ο επικεφαλής αναλυτής εμπορευμάτων στη σουηδική τράπεζα SEB.

    Σε «κίνδυνο» το 4% της παγκόσμιας προμήθειας

    Το Ιράν αποτελεί βασικό παράγοντα στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου, καθώς παράγει σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως και εκτιμάται ότι το 4% της παγκόσμιας προμήθειας θα μπορούσε να κινδυνεύσει εάν η πετρελαϊκή υποδομή του Ιράν γίνει στόχος για το Ισραήλ.

    Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί στους αναλυτές το γεγονός πως μία ενδεχόμενη ισραηλινή απάντηση θα μπορούσε να στοχοθετήσει το νησί Kharg του Ιράν, το οποίο ευθύνεται για το 90% των εξαγωγών αργού της χώρας, με τον αναλυτή της MST Marquee Saul Kavonic, να βλέπει αυξημένες πιθανότητες για ένα τέτοιο χτύπημα.

    Πόσο σημαντικά είναι τα Στενά του Ορμούζ

    Το 2022, η ροή πετρελαίου στο Στενό του Ορμούζ ήταν κατά μέσο όρο 21 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, σύμφωνα με την Αμερικανική Υπηρεσία Πληροφοριών για την Ενέργεια (EIA).

    Αυτό ισοδυναμεί με το 21% περίπου του παγκόσμιου εμπορίου αργού πετρελαίου.

    Η αδυναμία του πετρελαίου να περάσει από ένα σημαντικό σημείο διόδου, έστω και προσωρινά, μπορεί να αυξήσει τις παγκόσμιες τιμές της ενέργειας, να αυξήσει το κόστος μεταφοράς και να δημιουργήσει σημαντικές καθυστερήσεις στον εφοδιασμό.

    Για πολλούς ενεργειακούς αναλυτές, ένα γεγονός όπου θα υπάρξει αποκλεισμός ή σημαντική διακοπή των ροών μέσω του Στενού του Ορμούζ, θεωρείται ως το χειρότερο σενάριο - ένα σενάριο που θα μπορούσε να ωθήσει τις τιμές του πετρελαίου να σκαρφαλώσουν πολύ πάνω από τα 100 δολάρια το βαρέλι.

    Πόσο πιθανό είναι να υπάρξει πρόβλημα εφοδιασμού

    Ο Οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγικών Χωρών (ΟΠΕΚ), του οποίου ηγείται ντε φάκτο η Σαουδική Αραβία, έχει αρκετή εφεδρική πετρελαϊκή ικανότητα για να αντισταθμίσει οποιαδήποτε απώλεια της ιρανικής προμήθειας, εάν τα ισραηλινά αντίποινα θέσουν εκτός λειτουργίας ορισμένες από τις εγκαταστάσεις της χώρας.

    Αλλά μεγάλο μέρος αυτής της εφεδρικής δυναμικότητας βρίσκεται στην περιοχή του Κόλπου, οπότε αν οι πετρελαϊκές εγκαταστάσεις της Σαουδικής Αραβίας ή των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, για παράδειγμα, στοχοποιηθούν επίσης, ο κόσμος θα μπορούσε να αντιμετωπίσει πρόβλημα εφοδιασμού με πετρέλαιο.

    Πόσο ψηλά μπορεί να φτάσουν οι τιμές
    • Πετρέλαιο

    Σύμφωνα με τους αναλυτές στο σενάριο μιας επίθεσης στην ιρανική παραγωγή, θα μπορούσε να περιοριστεί έως και περίπου 3%. Αυτό από μόνο του θα μπορούσε να δει το πετρέλαιο να φτάνει ή να ξεπερνά τα 100 δολάρια/βαρέλι.

    Ωστόσο, εάν επηρεαστεί η διέλευση από τα Στενά του Ορμούζ, μιλάμε για αντίκτυπο στην τιμή του πετρελαίου που θα ήταν τρεις φορές μεγαλύτερος από τους κλυδωνισμούς της δεκαετίας του 1970, μετά την ιρανική επανάσταση και το αραβικό εμπάργκο πετρελαίου, και τώρα μιλάμε για 150 δολάρια και πλέον το βαρέλι πετρελαίου.

    Μάλιστα, στο χειρότερο σενάριο που το Στενό του Ορμούζ κλείσει για ένα μήνα ή περισσότερο, τότε το αργό τύπου Brent θα εκτοξευθεί πιθανότατα στα 350 δολάρια/βαρόμετρο.

    • Φυσικό αέριο

    Τυχόν διαταραχές στη διέλευση κατά μήκος του Στενού του Ορμούζ θα είχαν σοβαρές συνέπειες για τις παγκόσμιες αγορές ενέργειας.

    Το 20% του παγκόσμιου εμπορίου υγροποιημένου φυσικού αερίου έρχεται από το Κατάρ και στη περίπτωση που το Στενό του Ορμούζ κλείσει θα μπορούσε δυνητικά να οδηγήσει σε διαταραχές στις ροές.

    Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα αποτελούσε σοκ για τις παγκόσμιες αγορές φυσικού αερίου, και ιδίως για την Ευρώπη, η όσο πλησιάζει ο χειμώνας θα έχει όλο και πιο αυξημένη ζήτηση φυσικού αερίου για σκοπούς θέρμανσης.

    Πηγή: cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch