Πέμπτη, 19 Οκτωβρίου 2023 07:33

Σούπερ μάρκετ: Στο e-katanalotis οι τιμές για 33 φρούτα και λαχανικά

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Τις τιμές στις βασικές κατηγορίες φρούτων και λαχανικών που πωλούν, έχουν αναρτήσει στην πλατφόρμα e-katanalotis, 13 αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Στο πλαίσιο του ενός εκ των τριών νέων μέτρων που εφαρμόζει το υπουργείο Ανάπτυξης κατά της ακρίβειας, τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ έχουν την υποχρέωση να αποστέλλουν κάθε Τρίτη στις 9 το πρωί τις τιμές σε 33 κατηγορίες οπωροκηπευτικών, οι οποίες αναρτώνται στην ψηφιακή πλατφόρμα e-katanalotis και στη σελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου.

Στόχος είναι, εν μέσω της ακρίβειας που συνεχίζεται στα τρόφιμα, το αρμόδιο υπουργείο να γνωρίζει την εξέλιξη και το εύρος των τιμών στα οπωροκηπευτικά ώστε και οι έλεγχοι που διενεργούνται να εστιάζουν εκεί που παρατηρούνται ανατιμήσεις αλλά παράλληλα να ενημερώνονται και οι καταναλωτές. Σημειώνεται ότι η κατηγορία των λαχανικών, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, εμφάνισε αύξηση της τάξεως του 17,7% σε ετήσια βάση τον Σεπτέμβριο του 2023, ενώ σε επίπεδο μηνός, δηλαδή σε σχέση με τον Αύγουστο του 2023, η αύξηση άγγιζε το 10,2%. Τα δε φρούτα κατέγραψαν άνοδο 13,9% τον φετινό Σεπτέμβριο σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Στο e-katanalotis, στην ενότητα «Καλάθι Οπωροκηπευτικών» έχουν αναρτηθεί οι τιμές που ισχύουν για την εβδομάδα από 17/10/2023 έως 23/10/2023 στις αλυσίδες: ΑΒ Βασιλόπουλος, Bazaar, Γαλαξίας, Discount Markt, Κρητικός, LIDL, Μασούτης, Μarket In, My Market, Πίτσιας, Σκλαβενίτης, ΣΥΝΚΑ, Χαλκιαδάκης.

Δείτε τις λίστες εδώ.

Τις 33 κατηγορίες που έχει ορίσει το υπουργείο Ανάπτυξης για τις οποίες κάθε εβδομάδα θα ανακοινώνονται οι τιμές, απαρτίζουν τα προϊόντα: σταφύλια, λεμόνια, μπανάνες, πορτοκάλια Βαλέντσια, μανταρίνια, αχλάδια, μήλα, (μήλα Golden Delicious, μήλα Granny Smith, μήλα Starkin Delicious, μήλα Gala), ρόδια, μανιτάρια, αγκινάρες, τομάτες, τοματίνια, αγγούρια, κολοκύθια, μαρούλια, ρόκα, πατάτες, (πατάτες Κύπρου, πατάτες εγχώριες, πατάτες εισαγωγής), σκόρδα (κομμάτι), κρεμμύδια ξερά, κρεμμύδια φρέσκα, σπανάκι, παντζάρια, καρότα, ραπανάκια, λάχανα, κουνουπίδια, μπρόκολο, πιπεριές, (πιπεριές χονδρές, πιπεριές μακριές), μελιτζάνες, μαϊντανός, άνηθος, σέλινο και φασολάκια.

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 19 Οκτωβρίου 2023 09:26

Σχετικά Άρθρα

  • Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες
    Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες

    Οι ξένοι τουρίστες που επισκέφθηκαν το φετινό καλοκαίρι τη χώρα μας ξόδεψαν λιγότερα σε σχέση με πέρσι στις διακοπές τους, την ίδια στιγμή που ιδιαίτερα σημαντική αποδείχθηκε η «συνεισφορά» τους στην ενίσχυση της κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ.

    Η τάση, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, όχι μόνο των Ελλήνων αλλά και των ξένων τουριστών για μείωση των δαπανών ακόμη και στις διακοπές τους, αποτυπώθηκε στα στοιχεία της ΤτΕ, καθώς όσον αφορά στον εισερχόμενο τουρισμό, η μέση δαπάνη ανά ταξίδι στο 8μηνο του έτους ήταν μειωμένη κατά 7% σε σύγκριση με πέρσι. Τον Αύγουστο, τον μήνα δηλαδή κατά τον οποίο κορυφώνεται η τουριστική κίνηση, εμφάνισε επίσης πτώση κατά 8,8%. Έτσι, στην «καρδιά» της τουριστικής σεζόν, οι ξένοι επισκέπτες, ξόδεψαν 594 ευρώ μεσοσταθμικά στο ταξίδι τους, έναντι 652 ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2023 και 693 ευρώ το 2022.

    Οι τουρίστες που έκαναν διακοπές στην Ελλάδα φέτος, ήταν πιο συγκρατημένοι στα συνολικά έξοδα τους. Σε ό,τι αφορά όμως τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ, φαίνεται πως ήταν λιγότερο... φειδωλοί, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ενίσχυση της κατανάλωσης. Βεβαίως και η «στροφή» αυτή προς τα σούπερ μάρκετ, αποδίδεται στην προσπάθεια για μείωση των συνολικών τους δαπανών κατά το ταξίδι. Κάτι που διαπίστωναν άλλωστε, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και οι επαγγελματίες της εστίασης, ακόμη και στα δημοφιλή, τουριστικά, νησιά της χώρας. Βλέποντας, μειωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια την κίνηση και την κατανάλωση στα καταστήματά τους, με τους επισκέπτες να ψωνίζουν από το σούπερ μάρκετ για τις καθημερινές τους ανάγκες και να μαγειρεύουν συχνότερα στο κατάλυμα αντί να τρώνε έξω.

    Τα στοιχεία της εταιρείας Circana για τις πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2024 αποτυπώνουν αυτή την εικόνα. Οι πωλήσεις σε όγκο, όλους τους μήνες τους έτους – με εξαίρεση τον Φεβρουάριο κινήθηκαν ανοδικά σε σχέση με πέρσι. Τον Αύγουστο ωστόσο, καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση (+6,1%) συγκριτικά με τους υπόλοιπους μήνες. Τον Ιούνιο, αντίστοιχα, αυξήθηκαν κατά 4,7% ενώ τον Ιούλιο κατά 3,2%. Σε αξία, οι πωλήσεις επίσης ενισχύθηκαν το τρίμηνο του καλοκαιριού κατά 4,2%, 2,5% και 5,3% (Ιούνιος- Ιούλιος - Αύγουστος).

    Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, περιοχές που έχουν έντονη τουριστική κίνηση παρουσίασαν και τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στο σύνολο της χώρας την περίοδο του 8μήνου. Έτσι, η μεγαλύτερη άνοδος παρατηρήθηκε στην Κρήτη (5,6%), ακολούθησε η Βόρεια Ελλάδα με 5,1% και η Πελοπόννησος με 3,6%. Την ίδια στιγμή, η μικρότερη άνοδος (2,3%) μεταξύ των περιοχών της χώρας, καταγράφηκε στην Αττική.

    Πηγή: cnn.gr

  • Ποιες είναι οι νέες εκτιμήσεις για την τιμή του λαδιού
    Ποιες είναι οι νέες εκτιμήσεις για την τιμή του λαδιού

    Συγκρατημένη αισιοδοξία αποπνέουν οι εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη φετινή παραγωγή του ελαιόλαδου στις χώρες-παραγωγούς, με ό,τι συνεπάγεται αυτό και για την τιμή του.

    Το ότι το ελαιόλαδο έχει γίνει είδος πολυτελείας για τους πολλούς δεν είναι μυστικό. Αρκεί να αναζητήσει κανείς τη διαμόρφωση των τιμών του στο ράφι, από το ξέσπασμα της κρίσης ως σήμερα. Πρακτικά μιλάμε για υπερδιπλάσια τιμή από τον Ιανουάριο του 2021 ως σήμερα.

    Όπως επισημαίνει στις Φθινοπωρινές της Προβλέψεις η Κομισιόν, οι τιμές παραγωγού έφθασαν σε πρωτοφανή υψηλά επίπεδα το 2023/24, μετά από δύο σεζόν με ιστορικά χαμηλά επίπεδα παραγωγής ελαιόλαδου στην ΕΕ. Κορυφώθηκαν τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, με τις μέσες τιμές στην Ισπανία -που είναι η μεγαλύτερη παραγωγός στην Ευρώπη- να φτάνουν τα 903 ευρώ/100 kg, για το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο.

    Έκτοτε, οι τιμές βρίσκονται σε ελαφρά πτωτική πορεία, καθώς οι προσδοκίες για μια καλύτερη σεζόν 2024/25 παγιώνονται. Ωστόσο, οι τιμές αυτές εξακολουθούν να είναι περίπου διπλάσιες του μέσου όρου της πενταετίας.

    Οι προβλέψεις για το ελαιόλαδο

    Η φετινή παραγωγή

    Η παραγωγή ελαιόλαδου στην ΕΕ αναμένεται να ανακάμψει περαιτέρω το 2024/25, εκτός εάν εμφανιστούν ακραίες καιρικές συνθήκες τους επόμενους μήνες, με κινητήρια δύναμη την ανάκαμψη της παραγωγής στην Ισπανία (σε περίπου 1,3 εκατ. τόνους, +50% και 65% μερίδιο), αλλά και στην Ελλάδα και στην Πορτογαλία. Αντίθετα, η Ιταλία ενδέχεται να έχει χαμηλότερη παραγωγή ακόμα και σε σχέση με πέρσι, μετά την ξηρασία και τους καύσωνες στο νότο. Συνολικά, η παραγωγή ελαιόλαδου στην ΕΕ αναμένεται να φθάσει τους 2 εκατ. τόνους (+32% σε ετήσια βάση) και να προκαλέσει μείωση των τιμών, οδηγώντας σταδιακά σε ανάκαμψη της κατανάλωσης (+7%), ανάλογα με το ρυθμό μεταβίβασης των τιμών στους καταναλωτές.

    Όπως τονίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η κύρια αβεβαιότητα για το 2024/25 είναι το πόσο γρήγορα οι τιμές θα προσαρμοστούν στην αυξημένη διαθεσιμότητα και πώς θα αντιδράσουν οι καταναλωτές μετά την αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών τους λόγω των υψηλών τιμών. Είναι ενδεικτικό ότι ενώ η μέση ετήσια κατά κεφαλήν κατανάλωση ήταν σχεδόν 9,5 κιλά πριν από την πληθωριστική κρίση, την περίοδο 2023/2024 έπεσε στα 7,2 κιλά.

    Στα καθ’ ημάς, οι παραγωγοί παραμένουν συγκρατημένοι, καθώς πολλά θα κριθούν τις επόμενες ημέρες, με βασικό ζητούμενο τη βροχή. Αν και η παραγωγή αναμένεται μεγαλύτερη από πέρσι (το πιθανότερο είναι ότι δεν θα επιβεβαιωθούν οι αρχικές προβλέψεις/προσδοκίες για 200.000 τόνους), οι ελαιοπαραγωγοί σημειώνουν ότι ο αφυδατωμένος καρπός θα δώσει μικρότερη ποσότητα και χαμηλότερη ποιότητα ελαιόλαδου. Σε κάθε περίπτωση, το ζητούμενο για τους καταναλωτές είναι να δουν στο ράφι τιμές κάτω από τα 10 ευρώ τους επόμενους μήνες.

    Η «μάχη» στο χωράφι

    Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μάχη του πληθωρισμού για τα νοικοκυριά θα κριθεί εν πολλοίς στο πεδίο των τροφίμων. Αν και το κύμα των αυξήσεων έχει ανακοπεί, καταγράφονται επίμονες ανατιμήσεις τόσο σε νωπά όσο και σε συσκευασμένα είδη διατροφής. Με αυτό το δεδομένο, η διακύμανση των διεθνών τιμών σε βασικά αγροτικά προϊόντα, που επηρεάζουν τη βιομηχανία τροφίμων, είναι κρίσιμη. Στη ζάχαρη, για παράδειγμα, η ενισχυμένη προσφορά (παραγωγή και αποθέματα), σε σχέση με τη ζήτηση, αναμένεται να πιέσει την τιμή της. Ωστόσο, όπως επισημαίνει ανάλυση της Τράπεζας Πειραιώς, οι παράγοντες αυτοί δεν έχουν ενσωματωθεί ακόμα στην τιμή, καθώς φαίνεται να κυριαρχούν οι ανησυχίες της αγοράς για το ενδεχόμενο ύπαρξης δυσμενών καιρικών συνθηκών στη Βραζιλία (εμφάνιση La Niña). Η εκτίμηση είναι, μάλιστα, ότι η θετική δυναμική στην τιμή της ζάχαρης πιθανά να παραμείνει βραχυπρόθεσμα. Το σιτάρι έκανε ένα “άλμα” από τα τέλη Αυγούστου, τον τελευταίο μήνα “χάνει” γύρω στο 1,5%, αλλά παραμένει 2% ψηλότερα από τα περσινά επίπεδα, χωρίς φυσικά να προσεγγίζει καν στα ιλιγγιώδη ύψη της περιόδου 2022/2023. Οι ανησυχίες σχετικά με τη συρρίκνωση της προσφοράς και το γεωπολιτικό ρίσκο παραμένουν, όμως, στο επίκεντρο, με τις εκτιμήσεις της αγοράς να κάνουν λόγο για πιθανή συνέχιση ενίσχυσης των τιμών.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών
    Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών

    Συνολικά 123 προϊόντα, τα οποία εμφανίζουν μειώσεις από 6% έως 15% έχουν ενταχθεί, σύμφωνα με το υπουργείου Ανάπτυξης, στη νέα πρωτοβουλία που ξεκίνησε πριν από λίγες μέρες στα σούπερ μάρκετ, με στόχο την αποκλιμάκωση των τιμών.

    Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για μία πρωτοβουλία στην οποία συμμετέχουν οικειωθελώς οι επιχειρήσεις μετά το κάλεσμα από πλευράς του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου σε επιχειρήσεις- προμηθευτές και λιανεμπόριο προκειμένου να συμβάλλουν στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

    H πρόσκληση προς τις επιχειρήσεις για συμμετοχή στη νέα αυτή πρωτοβουλία, αφορά σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα τουλάχιστον κατά 5%, με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο μηνών. Για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής, τόσο οι επιχειρήσεις - προμηθευτές που συμμετέχουν, προχωρούν σε μείωση, στο ποσοστό που επιλέγουν, στα προϊόντα τους, όσο και τα σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους, που τα διαθέτουν στο ράφι. Ο στόχος είναι ανά 15 μέρες να αυξάνεται ο αριθμός των κωδικών, με τους καταναλωτές να ενημερώνονται σχετικά με τις νέες μειωμένες τιμές.

    Ο κ. Θεοδωρικάκος απαντώντας το πρωί της Τρίτης σχετικά με τις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ σημείωσε μιλώντας στον ΣΚΑΙ ότι «πέρσι τέτοιον καιρό ο πληθωρισμός στα τρόφιμα ήταν 10,4%, ενώ αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στο 3% και αν δεν είχαμε το λάδι 60% πάνω από πέρσι, θα βρισκόταν στο 1%».

    Η λίστα με τα προϊόντα

    Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης σε πρώτη φάση έχουν συμμετάσχει συνολικά 12 εταιρείες με κωδικούς που αφορούν προϊόντα από τρόφιμα, έως προϊόντα προσωπικής υγιεινής αλλά και για τη φροντίδα του σπιτιού.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Δεύτερη φθηνότερη χώρα της Ευρωζώνης στην τιμή του ψωμιού η Ελλάδα
    Δεύτερη φθηνότερη χώρα της Ευρωζώνης στην τιμή του ψωμιού η Ελλάδα

    Σταθερά η δεύτερη φθηνότερη χώρα της Ευρωζώνης στην τιμή του φρέσκου ψωμιού παραμένει η Ελλάδα από το 2020, με την Εσθονία να είναι η μόνη που μας ανταγωνίζεται.

    Παρά την ανταγωνιστική του τιμή, όμως, οι περισσότεροι φούρνοι και η πορεία της κατανάλωσης ψωμιού παρουσιάζει σταδιακά μείωση τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με έρευνα του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθηνών που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος με αντικείμενο «Το παρόν και το μέλλον της Αρτοποιίας στην Ελλάδα».

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η τιμή φρέσκου λευκού ψωμιού (φραντζόλα 500γρ.) στην Ελλάδα, παραμένει από το 2020 η δεύτερη χαμηλότερη της ευρωζώνης (πρώτη η Εσθονία).

    Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, η θέση της Ελλάδας έχει βελτιωθεί από την 6η (2020), στην 5η χαμηλότερη τιμή το 2024, μετά τις Βουλγαρία, Ρουμανία, Εσθονία και Πολωνία.

    Στο 1,21 ευρώ η φραντζόλα - Κατά 48% χαμηλότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο

    Στην Ελλάδα, η τιμή διαμορφώνεται στο 1,21 ευρώ και είναι 48% χαμηλότερη συγκριτικά με το Μ.Ο. Ευρωπαϊκής τιμής (1,80 ευρώ). Σε σχέση με το 2020, η τιμή μεταβλήθηκε κατά 39%, λίγο περισσότερο από το Μ.Ο. της μεταβολής στην Ευρώπη.

    Η αύξηση της τιμής του ψωμιού στη χώρα, που είναι χαμηλότερη σε σχέση με τις τιμές στην Ευρώπη, προκλήθηκε λόγω της αύξησης:

    • Των πρώτων υλών (σιτάρι- αλεύρι).

    Η τιμή του αλεσμένου σιταριού στην Ελλάδα, παρουσιάζει από τον Αύγουστο του 2021 μία σημαντική αύξηση μέχρι και τις αρχές του Ιουνίου του 2022 που διαμορφώθηκε η υψηλότερη τιμή της. Από τα 230 ευρώ ανά τόνο τον Αύγουστο του 2021, η τιμή του αλεσμένου σιταριού στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στα 260 ευρώ ανά τόνο, μέσα στον ίδιο μήνα και παρέμεινε σταθερή μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου του ίδιου έτους. Στη συνέχεια, η τιμή του σιταριού, ξεκίνησε να αυξάνεται μέχρι τον Ιούνιο του 2022, για να διαμορφωθεί στα 400 ευρώ ανά τόνο, ενώ από τον επόμενο μήνα ξεκινάει η μείωση της τιμής του.

    • Της ηλεκτρικής ενέργειας.

    Σύμφωνα με τις τιμές για μη οικιακούς καταναλωτές από το 2019 μέχρι το 2023, η Ελλάδα βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο της Ευρώπης των 27, στην ετήσια τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας σε ευρώ. Η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας, που διαμορφώθηκε στην Ελλάδα το 2023, είναι μικρότερη από τις τιμές που διαμορφώνονται σε χώρες όπως η Γαλλία (0,1734 ευρώ/ kWh), η Κροατία (0,2039 ευρώ/ kWh), η Ιταλία (0,1745 ευρώ/ kWh) και η Ουγγαρία (0,1836 ευρώ/ kWh).

    • Του φυσικού αερίου.

    Οι τιμές στο φυσικό αέριο, όπως και στην ηλεκτρική ενέργεια, εμφανίζουν μια σημαντική αύξηση σε όλες τις χώρες της ΕΕ, από το 2022, ενώ το 2023 μειώθηκαν, παραμένοντας σε υψηλότερα επίπεδα από το 2021. Η τιμή φυσικού αερίου της Ελλάδας το 2023, εμφανίζεται μικρότερη σε σχέση με χώρες όπως η Τσεχία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Κροατία, η Ιταλία και η Βόρεια Μακεδονία.

    • Του κόστους εργασίας.

    Η μεταβολή του κόστους εργασίας, διαμορφώνεται με βάση τον δείκτη μισθολογικού κόστους. Το κόστος εργασίας αυξήθηκε σε σχέση με το 2019:

    1. αύξηση 17% το 2023
    2. αύξηση 25% το 2ο τρίμηνο του 2024 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.

    Στην Ελλάδα ο αριθμός των επιχειρήσεων στον κλάδο, ήταν 8.391. Ανά 10.000 άτομα, λειτουργούσαν 8 τέτοιες επιχειρήσεις, κάτι που αποτελεί την υψηλότερη επίδοση σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

    Η χώρα μας βρίσκεται στην 23η θέση της λίστας του καθαρού κύκλου εργασιών στη παραγωγή ψωμιού, φρέσκων ειδών ζαχαροπλαστικής και κέικ για το 2021. Ο καθαρός κύκλος εργασιών, ανήλθε σε 1.856 εκατ., για τις 8.391 επιχειρήσεις, διαμορφώνοντας έτσι το μέσο όρο κύκλου εργασιών ανά επιχείρηση στις 221.294 ευρώ.

    Κατά την τελευταία δεκαετία (2014 - 2024) στον κλάδο των εμπορικών επιχειρήσεων ψωμιού, αρτοσκευασμάτων και λοιπών ειδών αρτοποιίας, έχουν συσταθεί συνολικά, 2.622 επιχειρήσεις, ενώ έχουν διαγραφεί 429 επιχειρήσεις.

    Μείωση της κατανάλωσης

    Σύμφωνα με τα στοιχεία, η πορεία της κατανάλωσης του ψωμιού στην Ελλάδα σε κιλά, παρουσιάζει μία σταδιακή μείωση από το 2019 μέχρι το 2022. Η κατανάλωση ψωμιού, έχει μειωθεί κατά 22.164 τόνους από το 2019 μέχρι το 2022.

    Όμως ταυτόχρονα, το διαθέσιμο εισόδημα, έχει μειωθεί κατά 30%.

    Η κατανάλωση άσπρου ψωμιού ακολουθεί την πορεία της συνολικής κατανάλωσης ψωμιού μέχρι το 2021, ενώ αντίθετα η κατανάλωση μαύρου ψωμιού, έχει την αντίθετη πορεία. Το 2022, οι ποσότητες ψωμιού που καταναλώθηκαν, μειώθηκαν σε σχέση με το 2019 (-5,05%).

    Το 2022, η κατανάλωση άσπρου ψωμιού, αυξάνεται σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, ενώ η κατανάλωση του μαύρου ψωμιού, μειώνεται σημαντικά. Η μέση δαπάνη για προϊόντα άρτου, διαμορφώνεται στα 24,18 ευρώ το μήνα και η μεγαλύτερη κατανάλωση γίνεται από νοικοκυριά με εισόδημα από 1.800- 2.000 ευρώ.

    Οι καταναλωτές, όσον αφορά τις επιπλέον υπηρεσίες που θα ήθελαν από το φούρνο της γειτονιάς, είναι η προσθήκη καφέ, έτοιμου φαγητού και σαλάτας, αλλά και εξιδεικευμένων προϊόντων, για παράδειγμα χωρίς γλουτένη, αλεύρι σίτου κ.ά.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Σούπερ μάρκετ: Πώς εφαρμόζεται η νέα πρωτοβουλία για μείωση των τιμών
    Σούπερ μάρκετ: Πώς εφαρμόζεται η νέα πρωτοβουλία για μείωση των τιμών

    Οι υψηλές τιμές που έχουν διαμορφωθεί σε βασικά αγαθά, λόγω των διαρκών ανατιμήσεων στη διάρκεια της τελευταίας τριετίας, παραμένουν μεγάλος «βραχνάς» για τους καταναλωτές, παρότι, σύμφωνα με τα στοιχεία των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, τους τελευταίους μήνες παρατηρείται αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων.

    Τα στοιχεία της εταιρείας Circana για το 8μηνο του έτους στα σούπερ μάρκετ, δείχνουν, στο σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών οριακή μείωση της τιμής ανά τεμάχιο μεσοσταθμικά κατά 0,1%, σε σχέση με πέρσι. Τα τρόφιμα αποτελούν τη μοναδική κατηγορία όπου συνεχίζονται οι αυξήσεις (+0,7%), ενώ τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και τα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού, εμφανίζουν μείωση κατά -3,5% και -2% αντίστοιχα. Οριακή αύξηση των τιμών στο οργανωμένο λιανεμπόριο, κατά μέσο όρο +0,24% στο 9μηνο του έτους και άνοδο +0,91% τον Σεπτέμβριο, δείχνουν τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ.

    Με την ακρίβεια, ωστόσο, γενικότερα σε προϊόντα και υπηρεσίες, να παραμένει το μείζον πρόβλημα για τα ελληνικά νοικοκυριά, το ζητούμενο πλέον για τους καταναλωτές είναι όχι μόνο η σταθεροποίηση των τιμών, οι οποίες έχουν φτάσει σε κάθε περίπτωση σε υψηλά επίπεδα, αλλά και οι μειώσεις τους, σε βαθμό που θα ελαφρύνουν ουσιαστικά, τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

    Συμμετέχουν οικειοθελώς οι επιχειρήσεις

    Από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης, ο κ. Τάκης Θεοδωρικάκος με την ανάληψη των καθηκόντων του το καλοκαίρι, στην προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της ακρίβειας είχε καλέσει την αγορά να «βάλει πλάτη» ενώ κατά τη διάρκεια των συναντήσεών του, στη συνέχεια, με τη βιομηχανία – προμηθευτές και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τους ζήτησε να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος και να αποκλιμακώσουν τις τιμές.

    Στο πλαίσιο αυτό, η νέα πρωτοβουλία που έχει ξεκινήσει τις τελευταίες μέρες να εφαρμόζεται στο οργανωμένο λιανεμπόριο, δεν έχει τη μορφή υποχρεωτικού μέτρου (όπως ήταν για παράδειγμα το ''Καλάθι του Νοικοκυριού'') αλλά συμμετέχουν σε αυτή οικειοθελώς οι επιχειρήσεις, με στόχο την περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού σε βασικά αγαθά.

    Όπως γνωστοποίησε η Ένωση Σούπερ-Μάρκετ Ελλάδας, σε πρώτη φάση, με βάση τους προμηθευτές και τις αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου που έχουν ανταποκριθεί έως τώρα στην πρόσκληση του υπουργείου Ανάπτυξης, οι καταναλωτές αναμένεται μέχρι το τέλος Οκτωβρίου να δουν στα ράφια, περίπου 120 κωδικούς προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές.

    Οι μειώσεις, σύμφωνα με την ΕΣΑ, θα κυμαίνονται από 6% έως 15% και ήδη οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν ενημερώσει τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου για τις σχετικές λίστες των προϊόντων ενώ σταδιακά περισσότεροι από 600 κωδικοί διαφόρων προμηθευτών μελών του ΣΕΒΤ, του ΕΣΒΕΠ κτλ. αναμένεται να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία.

    Μειώσεις τουλάχιστον 5%

    H πρόσκληση προς τις επιχειρήσεις για συμμετοχή στη νέα αυτή πρωτοβουλία, σύμφωνα με πληροφορίες του CNN Greece, αφορά σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα τουλάχιστον κατά 5%, με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο μηνών. Για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής, τόσο οι επιχειρήσεις - προμηθευτές που συμμετέχουν, προχωρούν σε μείωση, στο ποσοστό που επιλέγουν, στα προϊόντα τους, όσο και τα σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους, που τα διαθέτουν στο ράφι.

    Ο στόχος είναι ανά 15 μέρες να αυξάνεται ο αριθμός των κωδικών, με τους καταναλωτές να ενημερώνονται σχετικά με τις νέες μειωμένες τιμές. Στελέχη της αγοράς σημειώνουν, πως με τη συμμετοχή, σταδιακά, όλο και περισσότερων επιχειρήσεων, ενισχύεται ο ανταγωνισμός στην αγορά, κάτι που εκτιμούν πως θα λειτουργήσει θετικά στην προσπάθεια για την αποκλιμάκωση των τιμών.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Ελαιόλαδο: Το «στοίχημα» για την πορεία της τιμής του τη νέα χρονιά
    Ελαιόλαδο: Το «στοίχημα» για την πορεία της τιμής του τη νέα χρονιά

    Η πορεία της νέας ελαιοκομικής περιόδου, η οποία σύμφωνα με τις εκτιμήσεις έως τώρα εμφανίζει βελτιωμένη εικόνα σε σχέση με πέρσι, αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της τιμής του ελαιολάδου που θα δουν στα ράφια οι καταναλωτές από τη νέα χρονιά.

    Προς το παρόν, πάντως, το ελαιόλαδο συνεχίζει να οδηγεί την κούρσα της ακρίβειας, με την τιμή του να είναι αυξημένη κατά 38,9% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Σεπτέμβριο, απόρροια της σημαντικά μειωμένης παραγωγής της προηγούμενης χρονιάς, τόσο στη χώρα μας όσο και σε Ισπανία και Ιταλία που αποτελούν τους κυριότερους προμηθευτές του προϊόντος στη διεθνή αγορά.

    Η κλιματική κρίση και οι επιπτώσεις της στην αγροτική παραγωγή γενικότερα, συνεχίζει την ίδια στιγμή να αποτελεί έναν αστάθμητο παράγοντα, που όπως έχει φανεί ειδικά τα τελευταία χρόνια, μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα επηρεάζοντας με καθοριστικό τρόπο την πορεία των τιμών στα τρόφιμα. Παράλληλα, ως προς τη διαμόρφωση της τιμής, από την πλευρά των παραγωγών επισημαίνονται ζητήματα που σχετίζονται με το κόστος παραγωγής, την έλλειψη εργατικών χεριών αλλά και όλη τη διαδρομή που ακολουθεί το προϊόν μέχρι να φτάσει στον τελικό καταναλωτή.

    «Καλύτερη χρονιά σε Ελλάδα και Ισπανία»

    Με βάση τη σημερινή εικόνα πάντως, ο Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποιήσεως Ελαιολάδου, Γιώργος Οικονόμου, μιλώντας στο CNN Greece εκφράζει την εκτίμηση πως η φετινή, θα είναι μία καλή χρονιά για ελαιόλαδο, από άποψη συγκομιδής και για την Ελλάδα αλλά και για την Ισπανία. Σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου, η φετινή ελαιοκομική παραγωγή εκτιμάται πως θα ανέλθει στους 230.000 τόνους έναντι 150.000 τόνων την περσινή περίοδο στη χώρα μας ενώ στην Ισπανία, στο 1,3 εκατ. τόνους έναντι 750.000 πέρσι.

    Η εικόνα αυτή, σύμφωνα με τον ίδιο, αναμένεται να αποτυπωθεί και στις τιμές παραγωγού «που διαμορφώνονται βάσει προσφοράς και ζήτησης». Σε ό,τι αφορά τους καταναλωτές, η οποία αλλαγή επέλθει στην τιμή του ελαιολάδου στα ράφια, αναμένεται φανεί από τις αρχές του νέου έτους σταδιακά, ανάλογα και με τα διαθέσιμα αποθέματα, τα οποία, όπως επισημαίνει, «αυτή τη στιγμή δεν είναι μεγάλα».

    Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Ρεθύμνου Γιάννης Γλεντζάκης εξηγεί στο CNN Greece πως με βάση τα πρώτα δείγματα η φετινή παραγωγή χαρακτηρίζεται ως μέτρια αλλά βελτιωμένη σε σχέση με πέρσι, με καλές αποδόσεις και ποιότητα της πρώτης ύλης. Υπογραμμίζει πάντως ως τεράστιο πρόβλημα την έλλειψη βροχοπτώσεων, επισημαίνοντας τον κίνδυνο να υποστούν ζημιές λόγω ξηρασίας, τα ελαιόδεντρα κυρίως στο ανατολικό τμήμα του νησιού.

    Πηγή: In.gr
  • Μήλο: Ποια είναι η πορεία της τιμής από το δέντρο στο πιάτο
    Μήλο: Ποια είναι η πορεία της τιμής από το δέντρο στο πιάτο

    Πώς το μήλο από 0,70 ευρώ/κιλό καταλήγει στο 1,70 ευρώ στον καταναλωτή

    Τις τιμές σε όλα τα στάδια της παραγωγής και διακίνησης αυτού του πολύτιμου αγροτικού προϊόντος στην Ελλάδα, του μήλου, φέρνει στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Εμπόρων Κεντρικής Λαχαναγοράς Αθηνών (ΣΕΚΛΑ), ενόψει του χειμώνα και της εποχής παραγωγής και διάθεσης.

    Ειδικότερα, όπως επισημαίνει ο ΣΕΚΛΑ συχνά, οι παραγωγοί των μήλων αλλά και οι καταναλωτές διερωτώνται πώς είναι δυνατόν ένα κιλό μήλα (στάρκιν) να ξεκινά την πορεία του από το χωράφι με τιμή 0,70 ευρώ το κιλό και να καταλήγει στο ράφι με τιμή -κατ’ ελάχιστο- 1,70 ευρώ το κιλό.

    «Ένα κιλό μήλα, λοιπόν, φτάνει σε αυτή την τιμή -κατ’ ελάχιστο- στον καταναλωτή, γεγονός που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί καθώς τα πολλαπλά κόστη δεν είναι δυνατόν να απαλειφθούν ακόμα και αν όλη την πορεία την αναλάβει ένας συνεταιρισμός», επισημαίνει ο ΣΕΚΛΑ

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει ο ΣΕΚΛΑ, η πορεία της τιμής του μήλου από το δέντρο στο ράφι έχει ως εξής:

    • 0,70€/κιλό παραγωγός
    • 0,10€/κιλό εργάτες συγκομιδής
    • 0,20€/κιλό αποθήκευση, ψυγεία
    • 0,15€/κιλό εργαζόμενοι για μεταφορά από ψυγείο στο τελάρο
    • 0,07€/κιλό μεταφορικά (ανάλογα με το ύψος των καυσίμων)
    • 0,35€/κιλό έξοδα συσκευασίας
    • 0,13€/κιλό ΦΠΑ, φορτωτικά, διαλογή, φύρα, κέρδος εμπόρων

    Τα πολλαπλά κόστη δεν μπορούν να απαλειφθούν

    Όπως επισημαίνει ο ΣΕΚΛΑ, το άθροισμα των παραπάνω είναι 1,70 ευρώ/κιλό. «Ένα κιλό μήλα, λοιπόν, φτάνει σε αυτή την τιμή -κατ’ ελάχιστο- στον καταναλωτή, γεγονός που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί καθώς τα πολλαπλά κόστη δεν είναι δυνατόν να απαλειφθούν ακόμα και αν όλη την πορεία την αναλάβει ένας συνεταιρισμός», σημειώνει.

    Ως ενδεικτικό παράδειγμα παραθέτει την περίπτωση του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ζαγοράς, ο οποίος παράγει το καλύτερο ελληνικό ΠΟΠ προϊόν της κατηγορίας, το μήλο Ζαγοράς, και όπως επισημαίνεται «δεν επιτρέπει να φύγει από τα συσκευαστήρια το ένα κιλό μήλα, χαμηλότερα από την τιμή του 1,35 €/κιλό».

    «Πολλές φορές ακούμε στον δημόσιο διάλογο για την επιβάρυνση των φρούτων και λαχανικών από υπερβάλλουσες χρεώσεις, οι οποίες φέρνουν από τη μια πλευρά τους παραγωγούς να απορούν αλλά και τους καταναλωτές να δυσανασχετούν για τις υψηλές τιμές στην απόκτηση των αγαθών. Το παράδειγμα το οποίο δίνει ο ΣΕΚΛΑ στη δημοσιότητα αποκαλύπτει όλη την αλήθεια, ώστε οι δημοσιολογούντες να γνωρίζουν και να μην παραπληροφορούν καταναλωτές, παραγωγούς και πολιτεία για την αξία των προϊόντων μας», δήλωσε σχετικά ο πρόεδρος του ΣΕΚΛΑ, Νίκος Καλόγρης.

    Πηγή: In.gr
  • Ελαιόλαδο: Αποκαλυπτική έκθεση για τη νέα σεζόν – Πότε «κλειδώνουν» παραγωγή και τιμές
    Ελαιόλαδο: Αποκαλυπτική έκθεση για τη νέα σεζόν – Πότε «κλειδώνουν» παραγωγή και τιμές

    Οι νέες προβλέψεις για την παραγωγή και τις τιμές στο ελαιόλαδο - Σε τι ποντάρει η αγορά

    Στην περαιτέρω ανάκαμψη της παγκόσμιας παραγωγής ελαιολάδου, η οποία φαίνεται να επανέρχεται σε φυσιολογικά επίπεδα την ελαιοκομική χρονιά 2024/25 που μόλις ξεκίνησε, ποντάρει η αγορά, εκτιμώντας ότι ίσως έτσι μπει τέλος στις τιμές ρεκόρ των δύο τελευταίων χρόνων.

    Μετά από δύο περιόδους με χαμηλή παραγωγή και τιμές ρεκόρ το 2024/25 η παραγωγή ελαιολάδου στην ΕΕ αλλά και στην Ελλάδα, αναμένεται να επιστρέψει στα μέσα επίπεδα, αυξημένη κατά 31%. Σύμφωνα μάλιστα, με τις φθινοπωρινές βραχυπρόθεσμες προοπτικές της Κομισιόν, καθώς αυξάνεται η διαθεσιμότητα, οι τιμές αναμένεται να μειωθούν σταδιακά και η κατανάλωση να αυξηθεί κατά 7%.

    Η αυξημένη παραγωγή στην Ισπανία εκτιμάται ότι μπορεί να ωθήσει την τιμή του παραγωγού σε χαμηλότερα επίπεδα, ενώ μεγάλο στοίχημα για τον κλάδο αποτελεί και το αν θα ανακάμψει η κατανάλωση, η οποία τα τελευταία δύο χρόνια έκανε βουτιά κατά 30% με 40% λόγω της εκτίναξης των τιμών.

    Θα προσαρμοστούν οι τιμές όταν γεμίσουν οι δεξαμενές των ελαιοτριβείων και πώς θα αντιδράσουν οι καταναλωτές;

    Πάντως, σύμφωνα και με τις τελευταίες φθινοπωρινές προβλέψεις, αν η τρέχουσα καλλιεργητική περίοδος δεν διαταραχθεί από απρόοπτα καιρικά φαινόμενα, τότε η παραγωγή θα επανέρθει σε φυσιολογικά επίπεδα, ενώ οι τιμές αναμένεται να υποχωρήσουν. Κομβικό σημείο θα αποτελέσει το διάστημα προς τα τέλη του χρόνου, περίοδο όπου θα έχει ξεκαθαρίσει η εικόνα με τις ποσότητες που θα συγκεντρωθούν και θα διακινηθούν στην αγορά.

    Η κύρια όμως αβεβαιότητα που παραμένει είναι κατά πόσο τη νέα ελαιοκομική σεζόν 2024/25 θα προσαρμοστούν οι τιμές όταν γεμίσουν οι δεξαμενές των ελαιοτριβείων και πώς θα αντιδράσουν οι καταναλωτές.

    Παραμένουν υψηλά οι τιμές ελαιόλαδου

    Σε πρωτοφανή υψηλά επίπεδα έφτασαν οι τιμές παραγωγού την σεζόν 2023/24, μετά από δύο εκστρατείες με ιστορικά χαμηλή παραγωγή ελαιολάδου στην ΕΕ, οι οποίες και κορυφώθηκαν τον Ιανουάριο του 2024.

    Χαρακτηριστικές είναι οι μέσες τιμές που καταγράφηκαν στην Ισπανία, οι οποίες σύμφωνα με την έκθεση, έφτασαν τα 903 ευρώ/100 kg, 851 ευρώ/100 kg και 845 ευρώ/100 kg για το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, το παρθένο ελαιόλαδο και το λαμπάντε ελαιόλαδο, αντίστοιχα.

    Έκτοτε, οι τιμές ακολουθούν ελαφρά πτωτική πορεία, καθώς παγιώνονται οι προσδοκίες για μια μέση εκστρατεία 2024/25. Ωστόσο, εξακολουθούν να είναι περίπου διπλάσιες από τον μέσο όρο της πενταετίας.

    Οι εμπορικές πράξεις ελαιολάδου

    Η χαμηλή διαθεσιμότητα και οι υψηλές τιμές στην ΕΕ έχουν επίσης επηρεάσει τις εμπορικές ροές, τόσο για τις εξαγωγές όσο και για τις εισαγωγές.

    Σύμφωνα με την έκθεση, οι εξαγωγές της ΕΕ ξεκίνησαν μια πτωτική τάση κατά τη διάρκεια της εκστρατείας 2022/23 και άρχισαν να ανακάμπτουν με αργούς ρυθμούς μόνο στα τέλη του 2023. Ο όγκος των εξαγωγών την περίοδο Οκτωβρίου – Ιουλίου ήταν 1,3% κάτω από εκείνον του 2022/23 και 26% κάτω από εκείνον του 2021/22. Σε αξία, η εικόνα είναι πολύ διαφορετική με αυξήσεις που έφτασαν στο 54% και το 56%, αντίστοιχα.

    Οι εισαγωγές της ΕΕ αυξήθηκαν κατά 30% την περίοδο Οκτωβρίου-Ιουλίου

    Μέχρι το τέλος της ελαιοκομικής σεζόν 2023/24, οι εξαγωγές εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσουν σε παρόμοιο χαμηλό όγκο με την προηγούμενη περίοδο εμπορίας, φτάνοντας τους 590 000 τόνους.

    Αντίθετα, οι εισαγωγές της ΕΕ αυξήθηκαν κατά 30% την περίοδο Οκτωβρίου-Ιουλίου. Αξιοσημείωτες είναι οι αυξήσεις από τους κύριους προμηθευτές, την Τυνησία (+20% και 62% μερίδιο) και την Τουρκία (+17%, 14% μερίδιο), ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός η εισαγωγή ποσοτήτων, αν και με μικρότερα μερίδια, και από άλλες πηγές όπως η Αίγυπτος, η Συρία και η Αργεντινή.

    Δεδομένων των υψηλών τιμών, η κατανάλωση στην ΕΕ θα εξακολουθήσει να μειώνεται ελαφρώς (-1%) από το επίπεδο της προηγούμενης περιόδου εμπορίας και 22% κάτω από το 2021/22.

    Με θετικό πρόσημο η παραγωγή ελαιόλαδου

    Με κινητήρια δύναμη την αύξηση της παραγωγής της Ισπανίας, σε περίπου 1,3 εκατ. τόνους (αύξηση κατά 50% και κατά 65% μερίδιο) αλλά και της Ελλάδας και της Πορτογαλίας, αναμένεται περαιτέρω ανάκαμψη για την παραγωγή ελαιολάδου της ΕΕ τη νέα ελαιοκομική σεζόν 2024/25. Ο μοναδικός λόγος για να διαψευστούν οι θετικές προβλέψεις, θα είναι η εμφάνιση ακραίων καιρικών συνθηκών τους επόμενους μήνες.

    Την ίδια στιγμή, όπως όλα δείχνουν η Ιταλία κινδυνεύει να χάσει την δεύτερη θέση στην παγκόσμια κατάταξη των μεγάλων παραγωγών και να μετατοπιστεί στην πέμπτη θέση. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η Ιταλία ενδέχεται να έχει χαμηλότερη παραγωγή από τη σεζόν 2023/24 και μετά την ξηρασία και τους καύσωνες στο νότο. Η μείωση αυτή εκτιμάται, σύμφωνα και με εκτιμήσεις ιταλικών συνεταιριστικών φορέων, ότι θα φτάσει ακόμα και στο 1/3 της παραγωγής. Σύμφωνα με νέα έκθεση του Ιταλικού Ινστιτούτου Υπηρεσιών για την Αγορά Γεωργίας και Τροφίμων (Ismea), η συνολική παραγωγή εκτιμάται ότι θα μειωθεί μεταξύ 215.000 και 235.000 τόνων.

    Έτσι, συνολικά, η παραγωγή ελαιολάδου στην ΕΕ αναμένεται να φθάσει τους 2 εκατ. τόνους (+32% σε ετήσια βάση) και να προκαλέσει μείωση των τιμών, οδηγώντας σταδιακά σε ανάκαμψη της κατανάλωσης (+7%), με την επιφύλαξη του ρυθμού μετάδοσης των τιμών στους καταναλωτές, εκτιμάται στην έκθεση της Κομισιόν.

    Ταυτόχρονα, όπως επισημαίνεται, καθώς η διαθεσιμότητα αυξάνεται και οι τιμές μειώνονται, οι εξαγωγές της ΕΕ αναμένεται να αυξηθούν το 2024/25 κατά 10%, οι οποίες θα συμβάλουν στην αναπλήρωση των αποθεμάτων στους κύριους εξαγωγικούς προορισμούς.

    Ταυτόχρονα, οι εισαγωγές αναμένεται να μειωθούν κατά 7%, αλλά η επίδραση μπορεί να μετριαστεί εάν επιβεβαιωθούν οι αυξημένες συγκομιδές στην Τυνησία και την Τουρκία, δεδομένης της ανταγωνιστικότητας των τιμών τους.

    Πηγή: ΟΤ

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο