Κυριακή, 05 Νοεμβρίου 2023 14:37

Τους 598 έφτασαν οι κωδικοί προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής»

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Τους 598 έφτασαν οι κωδικοί προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής». Αφορούν 30 κατηγορίες προϊόντων και συμμετέχουν περίπου 50 εταιρείες.
Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, και ταυτόχρονα καταδεικνύεται ότι ο αρχικός στόχος του υπουργείου για 500 κωδικούς στα ράφια των σούπερ μάρκετ με μείωση κατά 5% ή και παραπάνω για τουλάχιστον έξι μήνες, ξεπεράστηκε πολύ σύντομα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης εκφράζει την ικανοποίησή της για τη συμμετοχή των επιχειρήσεων στην πρωτοβουλία που σκοπό έχει τη στήριξη των νοικοκυριών που δοκιμάζονται από την εισαγόμενη κρίση πληθωρισμού και κυρίως των ευάλωτων, ενώ, στο πλαίσιο της δημιουργικής συνεργασίας με τις επιχειρήσεις του χώρου, θα συνεχιστούν οι προσπάθειες για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διεύρυνση της λίστας των σχετικών προϊόντων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 05 Νοεμβρίου 2023 12:07

Σχετικά Άρθρα

  • Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών
    Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών

    Συνολικά 123 προϊόντα, τα οποία εμφανίζουν μειώσεις από 6% έως 15% έχουν ενταχθεί, σύμφωνα με το υπουργείου Ανάπτυξης, στη νέα πρωτοβουλία που ξεκίνησε πριν από λίγες μέρες στα σούπερ μάρκετ, με στόχο την αποκλιμάκωση των τιμών.

    Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για μία πρωτοβουλία στην οποία συμμετέχουν οικειωθελώς οι επιχειρήσεις μετά το κάλεσμα από πλευράς του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου σε επιχειρήσεις- προμηθευτές και λιανεμπόριο προκειμένου να συμβάλλουν στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

    H πρόσκληση προς τις επιχειρήσεις για συμμετοχή στη νέα αυτή πρωτοβουλία, αφορά σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα τουλάχιστον κατά 5%, με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο μηνών. Για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής, τόσο οι επιχειρήσεις - προμηθευτές που συμμετέχουν, προχωρούν σε μείωση, στο ποσοστό που επιλέγουν, στα προϊόντα τους, όσο και τα σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους, που τα διαθέτουν στο ράφι. Ο στόχος είναι ανά 15 μέρες να αυξάνεται ο αριθμός των κωδικών, με τους καταναλωτές να ενημερώνονται σχετικά με τις νέες μειωμένες τιμές.

    Ο κ. Θεοδωρικάκος απαντώντας το πρωί της Τρίτης σχετικά με τις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ σημείωσε μιλώντας στον ΣΚΑΙ ότι «πέρσι τέτοιον καιρό ο πληθωρισμός στα τρόφιμα ήταν 10,4%, ενώ αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στο 3% και αν δεν είχαμε το λάδι 60% πάνω από πέρσι, θα βρισκόταν στο 1%».

    Η λίστα με τα προϊόντα

    Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης σε πρώτη φάση έχουν συμμετάσχει συνολικά 12 εταιρείες με κωδικούς που αφορούν προϊόντα από τρόφιμα, έως προϊόντα προσωπικής υγιεινής αλλά και για τη φροντίδα του σπιτιού.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Ευρωπαϊκή Ένωση: Προστατεύοντας την Ονομασία Προέλευσης (ΠΟΠ) σε 114 προϊόντα
    Ευρωπαϊκή Ένωση: Προστατεύοντας την Ονομασία Προέλευσης (ΠΟΠ) σε 114 προϊόντα

    Μοναδικά ελληνικά προϊόντα, όπως η Μαστίχα Χίου, το Φυστίκι Αιγίνης, ο Κρόκος Κοζάνης, το Μανούρι, η Τσακώνικη Μελιτζάνα Λεωνιδίου, τα Ξερά Σύκα Κύμης και η Φακή Εγκλουβής, συμπεριλαμβάνονται στα προϊόντα με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (ΠΟΠ).

    Καθένα τους είναι ένας ξεχωριστός θησαυρός που αντικατοπτρίζει τα πλούσια εδάφη και την πολιτιστική πολυμορφία της Ελλάδας! Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), κατοχυρώνοντας συγκεκριμένα προϊόντα ως ΠΟΠ, αποσκοπεί στην προστασία της ονομασίας τους και στην προβολή των μοναδικών τους χαρακτηριστικών που συνδέονται με τη γεωγραφική τους προέλευση και με την παραδοσιακή τεχνογνωσία.

    Με αυτόν τον τρόπο, η ΕΕ αναδεικνύει τα μοναδικά διατροφικά χαρακτηριστικά ορισμένων ελληνικών προϊόντων και εξασφαλίζει τη διάσωση και την επαρκή παραγωγή τους, με τα υψηλότερα δυνατά επίπεδα ποιότητας και υγιεινής, ενισχύοντας το εισόδημα μικρών παραγωγών και συμβάλλοντας στην περιφερειακή ανάπτυξη της Ελλάδας.

    Ταξιδέψτε σε όλη την Ελλάδα, ανακαλύψτε και δοκιμάστε τα 114 ελληνικά ΠΟΠ προϊόντα.

    Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

    (Για να περιηγηθείτε στη βάση δεδομένων με τα ελληνικά ΠΟΠ προϊόντα, επιλέξτε από την κορυφή της σελίδας τη γλώσσα ελληνικά και στη συνέχεια στο πεδίο «Χώρα», επιλέξτε την Ελλάδα και πατήστε «Αναζήτηση»).

    • Ανατολική Μακεδονία & Θράκη – Κασέρι
    • Αττική – Φυστίκι Αιγίνης
    • Βόρειο Αιγαίο – Μαστίχα Χίου
    • Δυτική Ελλάδα – Αυγοτάραχο Μεσολογγίου
    • Δυτική Μακεδονία – Κρόκος Κοζάνης
    • Ήπειρος – Μετσοβόνε
    • Θεσσαλία – Κρασιά Ραψάνης
    • Ιόνια Νησιά – Φακή Εγκλουβής
    • Κεντρική Μακεδονία – Πράσινες Ελιές Χαλκιδικής
    • Κρήτη – Πευκοθυμαρόμελο Κρήτης
    • Νότιο Αιγαίο – Τοματάκι Σαντορίνης
    • Πελοπόννησος – Τσακώνικη Μελιτζάνα Λεωνιδίου
    • Στερεά Ελλάδα – Ξερά Σύκα Κύμης'

    Πηγή: Etheas.gr - Φωτογραφία από DanaTentis από το Pixabay

  • Η ακρίβεια καλά κρατεί: Σε ποια προϊόντα αναμένονται ανατιμήσεις τον Σεπτέμβριο – Τι λέει το ΙΝΚΑ
    Η ακρίβεια καλά κρατεί: Σε ποια προϊόντα αναμένονται ανατιμήσεις τον Σεπτέμβριο – Τι λέει το ΙΝΚΑ

    Βαθιά το χέρι στην τσέπη θα πρέπει να βάλουν από Σεπτέμβιο οι καταναλωτές καθώς ένα νέο κύμα αυξήσεων αναμένεται στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

    Ήδη η αγορά έχει προαναγγείλει αυξήσεις στις τιμές του καφέ, ενώ η άνοδος του κακάο επηρεάζει τις τιμές αρκετών προϊόντων στη βιομηχανία τροφίμων, την ίδια στιγμή που τυροκομικά, γάλα, χυμός πορτοκαλιού, τσάι και βούτυρο έχουν διψήφια ποσοστά αύξησης σε σχέση με πέρσι.

    Διαβάστε περισσότερα στο imerisia.gr

  • Ακρίβεια: Μειωμένες οι τιμές στα σουπερμάρκετ κατά 1,92% τον Ιούνιο, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ
    Ακρίβεια: Μειωμένες οι τιμές στα σουπερμάρκετ κατά 1,92% τον Ιούνιο, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ

    Το ΙΕΛΚΑ υποστηρίζει ότι οι 12 από τις 23 κατηγορίες προϊόντων σουπερμάρκετ καταγράφουν μείωση τιμών έναντι του Ιουνίου του 2023 – Ποιες είναι οι κατηγορίες με τις μεγαλύτερες μειώσεις και τις μεγαλύτερες αυξήσεις

    Μείωση των τιμών στις αλυσίδες σουπερμάρκετ κατά 1,92% τον Ιούνιο του 2024 έναντι του Ιουνίου του 2023 δείχνει στοχευμένη έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αποκλειστικά στο κανάλι των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ σχετικά με τις πληθωριστικές τάσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.
    Από την έρευνα προέκυψαν τα εξής συμπεράσματα:
    1. Η καθαρή μείωση του δείκτη εξέλιξης τιμών αλυσίδων σουπερμάρκετ τον Ιούνιο 2024 δείχνει ότι ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σουπερμάρκετ είναι αρνητικός της τάξης του -1,92% (έναντι -1,25% τον Μάιο, +1,10% τον Απρίλιο, +0,28% τον Μάρτιο, +2,70% τον Φεβρουάριο και +3,00% τον Ιανουάριο 2024).
    Η μεταβολή του Ιουνίου οφείλεται κυρίως στη συνεχιζόμενη αποκλιμάκωση των τιμών και εν μέρει στην επίδραση της εποχικότητας λόγω καλοκαιριού.
    ielka
    2. Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες:

    • Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: -10,66%
    • Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: -6,13%
    • Χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής: -5,05%
    • Τροφές και είδη για κατοικίδια: -4,91%
    Τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά έχουν ευνοηθεί από τις συγκριτικά καλύτερες καιρικές συνθήκες σε σχέση με το 2023. Στα υπόλοιπα είδη, οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα.

    3. Μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες:

    • Ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζόμενα είδη: +6,46%
    • Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά: +5,02%
    • Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +4,25%
    • Τρόφιμα παντοπωλείου: +3,51%
    • Οινοπνευματώδη ποτά: +2,77%

    Τα περισσότερα από αυτά τα είδη επηρεάζονται από τις διεθνείς τιμές πρώτων υλών, τις τιμές της ζάχαρης και του κακάο και από άλλα κόστη παραγωγής.

    Από τις 23 κατηγορίες που εξετάζονται οι 13 κατέγραψαν μείωση και οι 10 αύξηση.

    ielka2
    Οι λόγοι στους οποίους το ΙΕΛΚΑ αποδίδει την τάση συγκράτησης των τιμών προϊόντων στα σουπερμάρκετ:

    • Καλύτερες συγκριτικά με το 2023 καιρικές συνθήκες τον Μάιο 2024 και εποχικότητα. Οι περσινές βροχές είχαν αυξήσει σημαντικά το κόστος στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Οι καλύτερες φετινές καιρικές συνθήκες έχουν μειώσει τις τιμές στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά άνω του 10%. Παράλληλα η εποχικότητα στα προϊόντα της κατηγορίας επηρεάζει περισσότερο την πορεία του συνολικού δείκτη.

    • Σταδιακή αποκλιμάκωση πληθωρισμού. Οι τιμές παρουσιάζουν σταθεροποίηση τους τελευταίους μήνες στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων λόγω των μεγάλων όγκων προϊόντων που διακινούν, των οικονομιών κλίμακας, της οργανωσιακής/τεχνολογικής ετοιμότητας τους και της γκάμας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

    • Κυβερνητικές θεσμικές παρεμβάσεις. Οι αλυσίδες σουπερμάρκετ λειτουργούν σε αυστηρό θεσμικό πλαίσιο (π.χ. Απαγόρευση προωθητικών ενεργειών σε περίπτωση ανατιμήσεων 6969/2024).

    • Προσφορές και εκπτώσεις. Οι προσφορές και οι εκπτώσεις στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι περισσότερες σε αριθμό, σε ένταση και σε ποσοστιαία έκπτωση, κάτι που επηρεάζει τις τελικές τιμές των προϊόντων.

    • Η πορεία των τιμών των πρώτων υλών τους προηγούμενους μήνες στις διεθνείς αγορές και η ομαλοποίηση της αγοράς. Οι διεθνείς δείκτες πρώτων υλών τροφίμων (π.χ. FAO Food Price Index) καταγράφουν μείωση τους πρώτους μήνες του 2024 στις περισσότερες περιπτώσεις. Σε περιπτώσεις όπως ο καφές και το κακάο όμως, η επίδραση είναι αντίστροφη.

    • Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων. Η συγκράτηση στις τιμές εμφανίζεται πολύ πιο γρήγορα στα μεγάλα σημεία πώλησης λόγω μεγαλύτερης κυκλοφοριακής ταχύτητας αποθεμάτων. Δηλαδή διακινούν πιο γρήγορα το απόθεμα τους και προβαίνουν πιο σύντομα σε νέες αγορές για αναπλήρωση των αποθεμάτων.

    • Επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Τα μερίδια πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι μεγαλύτερα στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ λόγω μεγαλύτερου εύρους κωδικολογίου, ενώ την τελευταία διετία καταγράφουν αύξηση.

    Τα στοιχεία της έρευνας

    Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, τα συμπεράσματα και αποτελέσματα της έρευνας βασίζονται σε ανάλυση στο σύνολο των πραγματικών μηνιαίων πωλήσεων και όχι σε δειγματοληψία Για το σκοπό της έρευνας αναλύθηκε η μεταβολή της μοναδιαίας αξίας ανά κατηγορία προϊόντος (πωλήσεις προς όγκο) ανάμεσα στους μήνες Ιούνιο 2024 και Ιούνιο 2023. Ο συγκεκριμένος δείκτης αντικατοπτρίζει τόσο την πορεία των τιμών, όσο και τις αγοραστικές επιλογές των καταναλωτών.

    Στόχος της έρευνας είναι η αντικειμενική καταγραφή των τιμών ξεχωριστά στο κανάλι της οργανωμένης λιανικής (σουπερμάρκετ), το οποίο αποτελεί πλέον το κύριο κανάλι διάθεσης βασικών καταναλωτικών αγαθών, με σημαντικές διαφοροποιήσεις λειτουργίας σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά τόσο λόγω των μέτρων της Πολιτείας όσο και λόγω των οικονομιών μεγέθους.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Σοβαρές ανατιμήσεις μέσα σε έξι μόλις μήνες: Ποια προϊόντα ακρίβυναν και πόσο - Ο «γρίφος» του βρεφικού γάλατος
    Σοβαρές ανατιμήσεις μέσα σε έξι μόλις μήνες: Ποια προϊόντα ακρίβυναν και πόσο - Ο «γρίφος» του βρεφικού γάλατος

    Έξι μήνες έχουν περάσει από όταν τέθηκαν σε εφαρμογή τα 4 μέτρα της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας, ωστόσο το τσουνάμι των ανατιμήσεων συνεχίζεται. Καθώς οι αυξήσεις στις τιμές ειδών πρώτης ανάγκης διαδέχονται η μία την άλλη, τα περιθώρια των πολιτών να «κόψουν» εξαντλούνται, το ίδιο και υπομονή τους.

    Σύμφωνα με το καλάθι του OPEN, που παρακολουθεί την εξέλιξη των τιμών, από τον Νοέμβριο ορισμένα προϊόντα ανατιμήθηκαν έως και 80 λεπτά Συγκεκριμένα:

    • Εξάδα αυγά που τον Νοέμβριο κόστιζε 3,08 ευρώ σήμερα κοστίζει 3,87 ευρώ.
    • Η τιμή 1 κιλού αλευριού ανέβηκε από τα 1,29 ευρώ στα 1,70 μέσα σε 6 μήνες.
    • Πακέτο μακαρόνια ανέβηκε από τα 0,79 ευρώ που κόστιζε τον Νοέμβρη στα 0,91 ευρώ τον Ιούνιο
    • Η τιμή χυμού πορτοκαλιού 1 λίτρου εκτοξεύτηκε από τα 2,60 ευρώ στα 3,18 ευρώ

    Ένα από τα μέτρα της κυβέρνησής που φάνηκε ότι είχαν αποτελέσματα ήταν η επιβολή πλαφόν στην τιμή του βρεφικού γάλατος, καθώς μετά την εφαρμογή του η τιμή του βρεφικό γάλατος στην Ελλάδα προσέγγισε τη μέση τιμή στην Ευρώπη.

    Το μέτρο αυτό είχε εξαγγελθεί ως μόνιμο, ωστόσο σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN και της Χρύσας Φώσκολου φαίνεται ότι θα καταργηθεί στις 31 Δεκεμβρίου, όπως και τα υπόλοιπα έκτακτα μέτρα, που πήρε η κυβέρνηση.

    Η Ελλάδα έχει το ακριβότερο γάλα στην Ευρώπη

    Το μέγεθος του προβλήματος αποτυπώθηκε και στα στοιχεία της Eurostat, που δείχνουν ότι οι Έλληνες καταναλωτές πλήρωσαν το ακριβότερο γάλα στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2023.

    Εκτός από τα γαλακτοκομικά, και οι τιμές άλλων βασικών τροφίμων, όπως τα έλαια - λίπη, το ψωμί και τα δημητριακά, ξεπερνούν τον μέσο ευρωπαϊκό όρο. Αλλά και οι τιμές των αλκοολούχων ποτών να βρίσκονται 51% πάνω από τον μέσο κοινοτικό όρο.

    Το 2023, οι τιμές των τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών ήταν 5,7% πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Οι τιμές των γαλακτοκομικών προϊόντων ήταν 38% πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ 27, κάνοντας την Ελλάδα την πιο ακριβή χώρα σε αυτή την κατηγορία.

    Στα έλαια - λίπη, η Ελλάδα ήταν η τέταρτη ακριβότερη χώρα, με τιμές 26,3% πάνω από τον μέσο κοινοτικό όρο. Το ψωμί επίσης είναι ακριβότερο από τον μέσο όρο της Ε.Ε.-27, ενώ οι τιμές στο κρέας και τα φρούτα - λαχανικά ήταν αντίστοιχα 6,3% και 14,10% κάτω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο. Τα τσιγάρα και εν γένει τα προϊόντα καπνού πωλούνται σε σχετικά χαμηλές τιμές στην Ελλάδα (27,10% κάτω από τον μέσο όρο της Ε.Ε.).

    Eurostat
    Eurostat

    Δεύτερη ακριβότερη στις τηλεπικοινωνίες

    Μεγάλες διαφορές παρατηρούνται στις τιμές των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στην Ελλάδα που είναι κατά 48,6% υψηλότερες από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο και τη χώρα μας να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση μετά το Βέλγιο. Από την άλλη, οι τιμές των υπηρεσιών μεταφορών είναι χαμηλότερες κατά 14,7% από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο. Η εστίαση και τα καταλύματα παραμένουν συγκριτικά φθηνότερα, ενώ το 2023 και οι τιμές στην ενέργεια ήταν φθηνότερες, κατά 7% σε σύγκριση με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο.

    Πόλεμος με φόντο το ισπανικό μοντέλο και την κατάργηση του ΦΠΑ στο λάδι

    Τεράστια αύξηση καταγράφηκε επίσης στην του λαδιού, το οποίο ακρίβυνε κατά 56,8% σε ένα χρόνο.

    Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN, η τιμή ενός λίτρου λαδιού ιδιωτικής ετικέτας μπορεί να αγγίζει σήμερα στα ράφια των σουπερμάρκετ τα 10,90 ευρώ, ενώ λάδι ενός λίτρου επώνυμης ετικέτας μπορεί κοστίζει έως και 16 ευρώ.

    Το πρόβλημα δεν είναι ελληνικό, καθώς και στην Ισπανία, που είναι η μεγαλύτερη παραγωγός χώρα στην Ευρώπη, οι καταναλωτές αγοράζουν το λάδι πανάκριβα.

    Η κυβέρνηση του Πέδρο Σάντσεθ, με σκοπό να συγκρατήσει τις τιμές, ήδη από το 2023 μείωσε τον ΦΠΑ στο λάδι στο 5%, ενώ πρόσφατα νομοθέτησε την κατάργησή του ΦΠΑ στο λάδι από 1η Ιουλίου.

    Η κίνηση της ισπανικής κυβέρνησης είχε ως συνέπεια να ξεσπάσει χθες νέα αντιπαράθεση μεταξύ της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης για το αν η μείωση του ΦΠΑ είναι η πλέον ενδεδειγμένη στρατηγική για την καταπολέμηση της ακρίβειας.

    Πάντως δεν είναι μόνο το λάδι που κοστίζει πανάκριβα στη χώρα μας. Σύμφωνα με τη Eurostat τα ελληνικά νοικοκυριά πλήρωσαν το ακριβότερο γάλα στην ΕΕ, ενώ ανατιμήσεις 38% καταγράφηκαν σε τυριά και αυγά.

    Σκέρτσος: Η Ελλάδα είναι η 8η φθηνότερη χώρα στην ΕΕ

    Ο υπουργός Επικρατείας Άκη Σκέρτσος, κάνοντας χρήση στοιχείων της Eurostat και της ισπανικής κεντρικής τράπεζας, υποστήριξε ότι η κατάτηγηση του ΦΠΑ δεν λειτουργεί και μάλιστα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η χώρα μας είναι «η 8η φθηνότερη χώρα στην ΕΕ».

    Με τίτλο της ανάρτησης, «Περνάει τελικά στις τιμές καταναλωτή ο μειωμένος ΦΠΑ ή όχι; Το αρνητικό παράδειγμα της Ισπανίας με τονχαμηλότερο ΦΠΑ και τον υψηλότερο πληθωρισμό», ο υπουργός Επικρατείας σημειώνει αναλυτικά: «Η μάχη για την ενίσχυση των εισοδημάτων, των μισθών και των συντάξεων, τη στήριξη της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων μαζί με τη βελτίωση του ανταγωνισμού και των τιμών υπέρ των καταναλωτών είναι διαρκής. Και την δίνουμε με επιμονή, θάρρος, ειλικρίνεια και χωρίς δογματισμούς, όπως φάνηκε με τη δεύτερη κατά σειρά έκτακτη φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστηρίων και τα βαριά πρόστιμα που πλέον επιβάλλονται σε όσες επιχειρήσεις παρανομούν».

    Ωστόσο, συνεχίζει, «δυστυχώς, δεν ισχύει το ίδιο για την αντιπολίτευση που επιμένει να εισηγείται τη λάθος συνταγή - δηλαδή την εύκολη αλλά κοστοβόρα και κυρίως αποτυχημένη λύση της μείωσης ΦΠΑ - αλλά και το λάθος παράδειγμα, αυτό της Ισπανίας που δοκίμασε τη μείωση ή και τον μηδενισμό του ΦΠΑ χωρίς να πετύχει αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στα τρόφιμα. Αντιθέτως εξακολουθεί να σημειώνει υψηλότερο πληθωρισμό από την Ελλάδα που έχει υψηλότερο ΦΠΑ».

    Ενώ στη συνέχεια της ανάρτησής του παραθέτει τρία στοιχεία που, όπως αναφέρει, «δεν χωρούν αμφισβήτηση διότι προέρχονται από επίσημες πηγές της Eurostat και της ισπανικής κεντρικής τράπεζας». Συγκεκριμένα:

    • «Σύμφωνα με την Eurostat, σε 9 κατηγορίες τροφίμων η Ισπανία εφαρμόζει χαμηλότερο ή μηδενικό ΦΠΑ από την Ελλάδα. Κι όμως στις 8 από αυτές ο πληθωρισμός είναι υψηλότερος από τον ελληνικό. (Πίνακας 1).
    • Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ισπανικής Κεντρικής Τράπεζας, στη σελ. 17 διαπιστώνεται σε γράφημα ότι οι μειώσεις του ΦΠΑ από την ισπανική κυβέρνηση έχουν μόνο ένα προσωρινό αποτέλεσμα της τάξης των 1-2 μηνών (με σχήμα U κυκλωμένο στα γραφήματα) ενώ στη συνέχεια οι τιμές του πληθωρισμού ανακάμπτουν στα ίδια και υψηλότερα επίπεδα και τη μείωση καρπώνονται οι μεσάζοντες. (Γράφημα 2).
    • Σε αντίθεση με όσα διαβάζουμε τους τελευταίους μήνες, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Eurostat το κόστος αγαθών και υπηρεσιών στην Ελλάδα είναι μικρότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Προφανώς τα εισοδήματα παραμένουν ακόμη χαμηλά και σημειώθηκε υψηλός πληθωρισμός τα 2 προηγούμενα χρόνια που κινήθηκε όμως στον μέσο όρο της ευρωζώνης».

    Επίσης, αναφέρει, «σε σχέση με το 2020, έχουμε γίνει πιο φθηνοί σε σχέση με την μέσο όρο της Ευρωζώνης. Το 2020 ήμασταν στο 88,4% των μέσων ευρωπαϊκών τιμών το 2023 είμαστε στο 87,2%. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν έχει ανέβει το επίπεδο τιμών στην Ελλάδα. Σημαίνει, όμως, ότι έχει ανέβει λιγότερο από ο,τι στην μέση ευρωπαϊκή χώρα.

    Με άλλα λόγια, η Ελλάδα παραμένει μια σχετικά φθηνή χώρα σε σχέση με τα άλλα μέλη της ΕΕ - οι τιμές αγαθών και υπηρεσιών βρίσκονται στο 87% του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Βεβαίως, είμαστε ακριβότεροι από 7 χώρες (Βουλγαρία, Ουγγαρία, Λετονία, Λιθουανία, Ουγγαρία, Πολωνία και Ρουμανία), αλλά είμαστε φθηνότεροι από τα υπόλοιπα 19 κράτη μέλη (με άλλα λόγια, είμαστε η 8η φθηνότερη χώρα στην ΕΕ). (Γράφημα 3)».

    Παρά ταύτα, προσθέτει, «είναι όλα αυτά λόγος για να πανηγυρίζουμε; Σε καμία περίπτωση. Η Ελλάδα έχασε το 30% των εισοδημάτων της την προηγούμενη δεκαετία και πρέπει να αναπτύσσεται για πολλά χρόνια με υψηλότερους ρυθμούς από την ΕΕ για να καλύψει τη χαμένη απόσταση. Όπως συμβαίνει δηλαδή τα τελευταία χρόνια.

    Τη μάχη για καλύτερα εισοδήματα θα την κερδίσουμε με τις σωστές πολιτικές, με αλήθεια, τεκμηρίωση και σεβασμό στον αγώνα που δίνουν οι πολίτες να σταθούν ξανά στα πόδια τους χωρίς να επαναλάβουμε τα λάθη που μας οδήγησαν στην επώδυνη περιπέτεια της πολυετούς κρίσης του 2010-2019», καταλήγει στην ανάρτησή του, ο υπουργός Επικρατείας.

    ΣΥΡΙΖΑ: Ο κ. Σκέρτσος μπορεί να σερβίρει μαγειρεμένα γραφήματα, αλλά αυτό που ετοίμασε δεν... τρώγεται

    Από την πλευρά του ο ΣΥΡΙΖΑ εγκάλεσε τον υπουργό για μαγειρεμένα γραφήματα. Παρατήρησε δε ότι στην περίπτωση του καφέ στο χέρι διατήρησε τον μειωμένο ΦΠΑ ως επιτυχημένο μέτρο.

    «Σύμφωνα με τη Eurostat, η Ελλάδα ήταν, για το 2023, η ακριβότερη χώρα της Ε.Ε. στα γαλακτοκομικά προϊόντα, δηλαδή το γάλα, το τυρί και τα αυγά (38% πάνω από τον κοινοτικό μέσο όρο). Στην κατηγορία έλαια-λίπη, ήταν η τέταρτη ακριβότερη χώρα (26,3% πάνω από τον μέσο κοινοτικό όρο), ενώ ακριβότερα πληρώσαμε και το ψωμί», επισήμανε ο ΣΥΡΙΖΑ.

    «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν θέλει να μειώσει τους έμμεσους φόρους. Για να μην αυξηθεί η κατανάλωση, λέει ο κ. Χατζηδάκης. Για να συνεχίσουμε να τρώμε λιτά, θα εννοεί. Και μιλάμε για την κυβέρνηση που διατηρεί τον μειωμένο ΦΠΑ στον καφέ στο χέρι, ως επιτυχημένο μέτρο, αλλά βρίσκει ανούσια και πιθανά ατελέσφορη τη μείωση/μηδενισμό του ΦΠΑ στο τυρί, στο γάλα, στο κρέας.Μιλάμε για την κυβέρνηση που έχει 2,4 δισ. ευρώ υπερπλεόνασμα στο πρώτο τετράμηνο του 2024, αλλά δεν μειώνει ούτε έναν φόρο», πρόσθεσε.

    «Υ.Γ.: Ο κ. Σκέρτσος μπορεί να σερβίρει μαγειρεμένα γραφήματα, αλλά αυτό που ετοίμασε δεν... τρώγεται. Κατανοούμε ότι θέλει να καταλήξει στο "πόσα να μας δώσει και αυτός ο Κυριάκος;", αλλάας αποσύρει την ανάρτησή του, στην οποία, μεταξύ άλλων, υπολογίζει εσκεμμένα τον πληθωρισμό της Ισπανίας (και τον συγκρίνει με τον πληθωρισμό της Ελλάδας), συμπεριλαμβάνοντας στον υπολογισμό του και την περίοδο πριν από τη λήψη μέτρων της ισπανικής κυβέρνησης για μείωση του εκεί ΦΠΑ. Παίζουν που παίζουν με τη διαβίωση των Ελλήνων, μην παίζουν και με τη νοημοσύνη μας», κατέληξε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • ΙΕΛΚΑ: Μειωμένες κατά μέσο όρο 1,25% οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Μάιο
    ΙΕΛΚΑ: Μειωμένες κατά μέσο όρο 1,25% οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Μάιο

    Για πρώτη φορά οι 14 από τις 23 κατηγορίες καταγράφουν μείωση, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών

    Οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Μάιο 2024 καταγράφονται για πρώτη φορά μειωμένες κατά μέσο όρο -1,25% σε σχέση με τον Μάιο 2023, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που πραγματοποιήθηκε αποκλειστικά στο κανάλι των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
    Σύμφωνα με την έρευνα, η καθαρή μείωση του δείκτη εξέλιξης τιμών αλυσίδων σούπερ μάρκετ τον Μάιο 2024 δείχνει ότι ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι αρνητικός της τάξης του -1,25% (έναντι +1,10% τον Απρίλιο, +0,28% τον Μάρτιο, +2,70% τον Φεβρουάριο και +3,00% τον Ιανουάριο 2024).
    ielka-maios-1

    Όπως σημειώνεται, η μεταβολή του Μαΐου σε σχέση με τον Απρίλιο οφείλεται κυρίως στη συνεχιζόμενη αποκλιμάκωση των τιμών και εν μέρει στην επίδραση της εποχικότητας λόγω Πάσχα, περίοδο κατά την οποία καταγράφονται έντονες προωθητικές ενέργειες την περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας, η οποία το 2023 ήταν στα μέσα Απριλίου, ενώ το 2024 στην πρώτη εβδομάδα του Μαΐου και ενσωματώνεται στα στοιχεία της παρούσας μέτρησης.

    Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες: βούτυρα και αυγά (-7,50%), χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής (-5,62%), φρέσκα φρούτα και λαχανικά (-4,04%), τυροκομικά (-3,97%), αλκοολούχα ποτά (-3,74%). Στα γαλακτοκομικά, οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα, ενώ προϊόντα όπως το βούτυρο και τα αυγά επωφελούνται από τις προωθητικές ενέργειες λόγω του Πάσχα. Τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά έχουν ευνοηθεί από τις συγκριτικά καλύτερες καιρικές συνθήκες σε σχέση με το 2023.

    Μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες: μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη (+5,85%), φρέσκα ψάρια και θαλασσινά (+4,42%), έτοιμα γεύματα (+3,13%), τροφές και είδη για κατοικίδια (+3,05%), νερά και αναψυκτικά (+2,79%). Τα περισσότερα από αυτά τα είδη επηρεάζονται από τις διεθνείς τιμές πρώτων υλών και κυρίως τις τιμές της ζάχαρης και του κακάο.

    Από τις 23 κατηγορίες που εξετάζονται οι 14 κατέγραψαν μείωση και οι 9 αύξηση.
    ielka-maios-2
    Οι λόγοι στους οποίους αποδίδεται η τάση συγκράτησης των τιμών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ είναι:

    • Σταδιακή αποκλιμάκωση πληθωρισμού. Οι τιμές παρουσιάζουν σταθεροποίηση τους τελευταίους μήνες στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων λόγω των μεγάλων όγκων προϊόντων που διακινούν, των οικονομιών κλίμακας, της οργανωσιακής/τεχνολογικής ετοιμότητας τους και της γκάμας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

    • Καλύτερες συγκριτικά με το 2023 καιρικές συνθήκες τον Μάιο 2024. Οι περυσινές βροχές είχαν αυξήσει σημαντικά το κόστος στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά.

    • Προσφορές και εκπτώσεις και η εποχικότητα του Πάσχα. Οι προσφορές και οι εκπτώσεις στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι περισσότερες σε αριθμό, σε ένταση και σε ποσοστιαία έκπτωση, κάτι που επηρεάζει τις τελικές τιμές των προϊόντων. Πολλές από τις προσφορές του Πάσχα εφαρμόστηκαν το 2024 τον Μάιο, ενώ το 2023 τον Απρίλιο, κάτι που τεχνηέντως οδήγησε σε υψηλότερες τιμές τον Απρίλιο, αλλά και σημαντικά χαμηλότερες τον Μάιο.

    • Κυβερνητικές θεσμικές παρεμβάσεις. Οι αλυσίδες σουπερμάρκετ λειτουργούν σε αυστηρό θεσμικό πλαίσιο (π.χ. Απαγόρευση προωθητικών ενεργειών σε περίπτωση ανατιμήσεων 6969/2024).

    • Η αποκλιμάκωση των τιμών των πρώτων υλών τους προηγούμενους μήνες στις διεθνείς αγορές και η ομαλοποίηση της αγοράς. Οι διεθνείς δείκτες πρώτων υλών τροφίμων (π.χ. FAO Food Price Index) καταγράφουν μείωση τους πρώτους μήνες του 2024.

    • Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων. Η συγκράτηση στις τιμές εμφανίζεται πολύ πιο γρήγορα στα μεγάλα σημεία πώλησης λόγω μεγαλύτερης κυκλοφοριακής ταχύτητας αποθεμάτων. Δηλαδή διακινούν πιο γρήγορα το απόθεμα τους και προβαίνουν πιο σύντομα σε νέες αγορές για αναπλήρωση των αποθεμάτων.

    • Επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Τα μερίδια πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι μεγαλύτερα στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ λόγω μεγαλύτερου εύρους κωδικολογίου.
    Πηγή: Protothema.gr
  • «Καλάθι των Νονών»: Ποια προϊόντα περιλαμβάνει - Οι 12 κατηγορίες
    «Καλάθι των Νονών»: Ποια προϊόντα περιλαμβάνει - Οι 12 κατηγορίες

    Την δυνατότητα να πραγματοποιήσουν πιο οικονομικά τις αγορές τους έχουν οι καταναλωτές και καταναλώτριες μέχρι τις 4 Μαΐου 2024, με το «Καλάθι των Νονών» στα καταστήματα παιχνιδιών.

    Το μέτρο εφαρμόζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στην αγορά, προκειμένου να διευκολύνει τις αγορές των καταναλωτών και ιδιαίτερα των νονών προς τα βαφτιστήρια τους κατά την πασχαλινή περίοδο.

    Στο μέτρο συμμετέχουν υποχρεωτικά οι επιχειρήσεις που εξειδικεύονται στη διάθεση προς πώληση παιδικών παιχνιδιών, των οποίων ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών υπερβαίνει το 1.000.000 ευρώ ετησίως, βάσει των οικονομικών καταστάσεων της αμέσως προηγούμενης διαχειριστικής περιόδου. Προαιρετικά μπορούν επίσης να συμμετάσχουν και όσες μικρότερες επιχειρήσεις το επιθυμούν.

    Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν, υποχρεούνται να εντάσσουν ένα τουλάχιστον προϊόν από κάθε κατηγορία προϊόντων που περιλαμβάνεται στο «Καλάθι των νονών», εφόσον διαθέτουν προϊόντα αυτής της κατηγορίας και να το διαθέτουν σε προσιτή τιμή, ιδίως συγκριτικά με τα υπόλοιπα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας, ενημερώνοντας τους καταναλωτές ως προς τη σύνθεση του «καλαθιού» που προτείνουν.

    Οι 12 κατηγορίες

    Το υπουργείο Ανάπτυξης έχει διαμορφώσει συνολικά 12 κατηγορίες προϊόντων.

    Συγκεκριμένα:

    • Πασχαλινές λαμπάδες – παιχνίδια
    • Επιτραπέζια / Παζλ
    • Παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ (παιχνίδια μίμησης)
    • Βρεφικά παιχνίδια
    • Φιγούρες δράσης
    • Παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας (π.χ. παιχνίδια με τουβλάκια)
    • Οχήματα – Τηλεκατευθυνόμενα
    • Ηλεκτρονικά παιχνίδια
    • Αθλητικά παιχνίδια (π.χ. μπάλες, παιδικές μπασκέτες και τέρματα)
    • Λούτρινα
    • Μουσικά παιχνίδια
    • Σοκολατένια αυγά και αντίστοιχα προϊόντα (προαιρετικά)

    Υπενθυμίζεται επίσης ότι από την Τετάρτη 24 Απριλίου 2024 έως και τις 4 Μαΐου 2024 ξεκινά να εφαρμόζεται στα σούπερ μάρκετ το «Καλάθι του Πάσχα», το οποίο λειτουργεί συμπληρωματικά με το «Καλάθι του νοικοκυριού» ενώ έως τις 4 Μαΐου σε ισχύ βρίσκεται και το «Καλάθι της Σαρακοστής».

    Πηγή: Cnn.gr

  • «Καλάθι του Πάσχα»: Τα προϊόντα που περιλαμβάνει
    «Καλάθι του Πάσχα»: Τα προϊόντα που περιλαμβάνει

    Σε ισχύ είναι από την Τετάρτη το Καλάθι του Πάσχα, το οποίο καλείται να δώσει λύση στις αυξημένες τιμές των πασχαλινών προϊόντων, καθώς αποτελεί επέκταση του «Καλαθιού του Νοικοκυριού», με την προσθήκη νέων κατηγοριών τροφίμων:Αρνί, κατσίκι, τσουρέκι, πασχαλινά σοκολατένια αυγά και αντίστοιχα προϊόντα.

    Το «Καλάθι του Πάσχα», το οποίο θα διαρκέσει έως το Μεγάλο Σάββατο 4 Μαΐου, την ίδια στιγμή που η ακρίβεια στα τρόφιμα συνεχίζει να πιέζει το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.

    Στο «Καλάθι του Πάσχα» εντάσσονται τα εξής προϊόντα:

    • Αρνί
    • Κατσίκι
    • Τσουρέκι
    • Πασχαλινά σοκολατένια αυγά και αντίστοιχα προϊόντα

    Ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας δήλωσε σχετικά: «Στηρίζουμε εμπράκτως τα νοικοκυριά ώστε κάθε οικογενειακό τραπέζι να γεμίσει με τα απαραίτητα αγαθά σε όσο το δυνατόν πιο χαμηλές τιμές. Πρωτοβουλίες όπως το “Καλάθι του Πάσχα” αυξάνουν και τον ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων πώλησης τροφίμων προς όφελος των καταναλωτών.

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch