Πέμπτη, 07 Δεκεμβρίου 2023 07:33

Market Pass: Μέχρι τις 8 Ιανουαρίου η ισχύς της ψηφιακής κάρτας

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Μέχρι τις 8 Ιανουαρίου 2024 μπορούν να υποβάλλουν αίτηση χορήγησης του Market Pass, ενώ παράταση έλαβε και η διάρκεια της ισχύος των ψηφιακών καρτών έως τις 29 Φεβρουαρίου 2024.

Τα προαναφερόμενα προβλέπονται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπογράφουν οι Υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως, Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Θάνος Πετραλιάς.

Ειδικότερα, με την ΚΥΑ προβλέπεται η παράταση των αιτήσεων, είτε μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας vouchers.gov.gr, είτε μέσω των Κ.Ε.Π., για την καταβολή του Market Pass για τους μήνες Αύγουστο, Σεπτέμβριο, Οκτώβριο 2023 έως και την 8η Ιανουαρίου 2024.

Υπενθυμίζεται ότι για τους δικαιούχους που είχαν ήδη λάβει την οικονομική ενίσχυση τους προηγούμενους μήνες δεν απαιτείται εκ νέου υποβολή της αίτησης. Επιπλέον, για όλους τους δικαιούχους, η ισχύς των ψηφιακών καρτών όπου καταβάλλεται η οικονομική ενίσχυση παρατείνεται έως και τις 29 Φεβρουαρίου 2024.

Τι ισχύει για την μεταβολή των στοιχείων

Για τους αιτούντες που υποβάλλουν αίτηση έως την 31η Οκτωβρίου, δίνεται η δυνατότητα ακύρωσης ή μεταβολής των στοιχείων για τον τρόπο λήψης της ενίσχυσης (μέσω κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό ή πίστωσης σε ψηφιακή κάρτα) έως και την 31η Οκτωβρίου. Υπογραμμίζεται ότι δεν είναι δυνατή η μεταβολή της σε μεταγενέστερο χρόνο. Για όσους υποβάλουν την αίτηση μετά την 31η Οκτωβρίου 2023 και έως την 8η Ιανουαρίου 2024, η δυνατότητα ακύρωσης ή μεταβολής των παραπάνω στοιχείων ισχύει έως και την 8η Ιανουαρίου 2024, οπότε η αίτηση οριστικοποιείται και δεν είναι δυνατή η μεταβολή της σε μεταγενέστερο χρόνο.

Καταβολή της ενίσχυσης

Με τις νέες προθεσμίες η καταβολή των ενισχύσεων των μηνών Αυγούστου, Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου 2023 διαμορφώνεται ως εξής:

  • Για όσους υποβάλλουν αίτηση ενίσχυσης με έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας ή πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό έως την 31η Οκτωβρίου, η ενίσχυση αποστέλλεται στο τραπεζικό ίδρυμα για πίστωση στην ψηφιακή χρεωστική κάρτα ή πληρωμή έως την 5η Νοεμβρίου 2023.
  • Για όσους υποβάλλον αίτηση ενίσχυσης με έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας ή πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό μετά την 31η Οκτωβρίου 2023 και έως την 8η Ιανουαρίου 2024, η ενίσχυση αποστέλλεται στο τραπεζικό ίδρυμα για πίστωση στην ψηφιακή χρεωστική κάρτα ή πληρωμή έως την 15η Ιανουαρίου 2024.

Σημειώνεται ότι ενδέχεται λόγω επεξεργασίας των στοιχείων από τις τράπεζες, οι δικαιούχοι να δουν τα ποσά πιστωμένα 1-2 ημέρες αργότερα από τις ανωτέρω αναφερθείσες ημερομηνίες.

Περίπτωση απόρριψης της διαδικασίας πίστωσης

Εντός του Ιανουαρίου 2024, και πριν την τελευταία προβλεπόμενη ημερομηνία πληρωμών, διενεργούνται τελικοί έλεγχοι για όλους του αιτούντες της οικονομικής ενίσχυσης, ιδίως ως προς τα μέλη του νοικοκυριού. Ο έλεγχος περιλαμβάνει τόσο τους δικαιούχους που είχαν λάβει την αίτηση σε προηγούμενους κύκλους του Market Pass και λαμβάνουν την ενίσχυση των μηνών Αυγούστου – Οκτωβρίου 2023 αυτόματα, όσο και τους νέους αιτούντες. Μετά τον έλεγχο και την πλήρωση των προϋποθέσεων διενεργείται σχετική πληρωμή.

Σε περίπτωση απόρριψης της διαδικασίας πίστωσης της ενίσχυσης στην ψηφιακή χρεωστική κάρτα ή στον τραπεζικό του λογαριασμό ο αιτών που θα ενημερώνεται με κάθε πρόσφορο μέσο θα έχει δικαίωμα να προβεί στις απαραίτητες διορθώσεις μετά την 8η Ιανουαρίου 2024 και να επανυποβάλει την αίτηση μέχρι την 26η Ιανουαρίου 2024. Στην περίπτωση αυτή η διαδικασία πίστωσης στην ψηφιακή κάρτα ή στον τραπεζικό λογαριασμό πραγματοποιείται έως την 31η Ιανουαρίου 2024. Εάν υπάρξει απόρριψη της διαδικασίας πίστωσης της ενίσχυσης, δεν επιτρέπεται η αλλαγή του μέσου καταβολής της ενίσχυσης.

Σημειώνεται ότι η παράταση του χρονικού διαστήματος υποβολής των αιτήσεων για όλους τους δικαιούχους του Market Pass II αποφασίστηκε για λόγους επιχειρησιακής ευθυγράμμισης των διαδικασιών της φορολογικής διοίκησης και ιδίως για την αντιμετώπιση μη εκκαθαρισμένων φορολογικών δηλώσεων εξαιτίας των παρατάσεων υποβολής τους από τους πληγέντες των φυσικών καταστροφών.

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 07 Δεκεμβρίου 2023 09:20

Σχετικά Άρθρα

  • Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες
    Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες

    Οι ξένοι τουρίστες που επισκέφθηκαν το φετινό καλοκαίρι τη χώρα μας ξόδεψαν λιγότερα σε σχέση με πέρσι στις διακοπές τους, την ίδια στιγμή που ιδιαίτερα σημαντική αποδείχθηκε η «συνεισφορά» τους στην ενίσχυση της κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ.

    Η τάση, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, όχι μόνο των Ελλήνων αλλά και των ξένων τουριστών για μείωση των δαπανών ακόμη και στις διακοπές τους, αποτυπώθηκε στα στοιχεία της ΤτΕ, καθώς όσον αφορά στον εισερχόμενο τουρισμό, η μέση δαπάνη ανά ταξίδι στο 8μηνο του έτους ήταν μειωμένη κατά 7% σε σύγκριση με πέρσι. Τον Αύγουστο, τον μήνα δηλαδή κατά τον οποίο κορυφώνεται η τουριστική κίνηση, εμφάνισε επίσης πτώση κατά 8,8%. Έτσι, στην «καρδιά» της τουριστικής σεζόν, οι ξένοι επισκέπτες, ξόδεψαν 594 ευρώ μεσοσταθμικά στο ταξίδι τους, έναντι 652 ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2023 και 693 ευρώ το 2022.

    Οι τουρίστες που έκαναν διακοπές στην Ελλάδα φέτος, ήταν πιο συγκρατημένοι στα συνολικά έξοδα τους. Σε ό,τι αφορά όμως τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ, φαίνεται πως ήταν λιγότερο... φειδωλοί, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ενίσχυση της κατανάλωσης. Βεβαίως και η «στροφή» αυτή προς τα σούπερ μάρκετ, αποδίδεται στην προσπάθεια για μείωση των συνολικών τους δαπανών κατά το ταξίδι. Κάτι που διαπίστωναν άλλωστε, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και οι επαγγελματίες της εστίασης, ακόμη και στα δημοφιλή, τουριστικά, νησιά της χώρας. Βλέποντας, μειωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια την κίνηση και την κατανάλωση στα καταστήματά τους, με τους επισκέπτες να ψωνίζουν από το σούπερ μάρκετ για τις καθημερινές τους ανάγκες και να μαγειρεύουν συχνότερα στο κατάλυμα αντί να τρώνε έξω.

    Τα στοιχεία της εταιρείας Circana για τις πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2024 αποτυπώνουν αυτή την εικόνα. Οι πωλήσεις σε όγκο, όλους τους μήνες τους έτους – με εξαίρεση τον Φεβρουάριο κινήθηκαν ανοδικά σε σχέση με πέρσι. Τον Αύγουστο ωστόσο, καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση (+6,1%) συγκριτικά με τους υπόλοιπους μήνες. Τον Ιούνιο, αντίστοιχα, αυξήθηκαν κατά 4,7% ενώ τον Ιούλιο κατά 3,2%. Σε αξία, οι πωλήσεις επίσης ενισχύθηκαν το τρίμηνο του καλοκαιριού κατά 4,2%, 2,5% και 5,3% (Ιούνιος- Ιούλιος - Αύγουστος).

    Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, περιοχές που έχουν έντονη τουριστική κίνηση παρουσίασαν και τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στο σύνολο της χώρας την περίοδο του 8μήνου. Έτσι, η μεγαλύτερη άνοδος παρατηρήθηκε στην Κρήτη (5,6%), ακολούθησε η Βόρεια Ελλάδα με 5,1% και η Πελοπόννησος με 3,6%. Την ίδια στιγμή, η μικρότερη άνοδος (2,3%) μεταξύ των περιοχών της χώρας, καταγράφηκε στην Αττική.

    Πηγή: cnn.gr

  • Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών
    Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών

    Συνολικά 123 προϊόντα, τα οποία εμφανίζουν μειώσεις από 6% έως 15% έχουν ενταχθεί, σύμφωνα με το υπουργείου Ανάπτυξης, στη νέα πρωτοβουλία που ξεκίνησε πριν από λίγες μέρες στα σούπερ μάρκετ, με στόχο την αποκλιμάκωση των τιμών.

    Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για μία πρωτοβουλία στην οποία συμμετέχουν οικειωθελώς οι επιχειρήσεις μετά το κάλεσμα από πλευράς του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου σε επιχειρήσεις- προμηθευτές και λιανεμπόριο προκειμένου να συμβάλλουν στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

    H πρόσκληση προς τις επιχειρήσεις για συμμετοχή στη νέα αυτή πρωτοβουλία, αφορά σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα τουλάχιστον κατά 5%, με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο μηνών. Για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής, τόσο οι επιχειρήσεις - προμηθευτές που συμμετέχουν, προχωρούν σε μείωση, στο ποσοστό που επιλέγουν, στα προϊόντα τους, όσο και τα σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους, που τα διαθέτουν στο ράφι. Ο στόχος είναι ανά 15 μέρες να αυξάνεται ο αριθμός των κωδικών, με τους καταναλωτές να ενημερώνονται σχετικά με τις νέες μειωμένες τιμές.

    Ο κ. Θεοδωρικάκος απαντώντας το πρωί της Τρίτης σχετικά με τις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ σημείωσε μιλώντας στον ΣΚΑΙ ότι «πέρσι τέτοιον καιρό ο πληθωρισμός στα τρόφιμα ήταν 10,4%, ενώ αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στο 3% και αν δεν είχαμε το λάδι 60% πάνω από πέρσι, θα βρισκόταν στο 1%».

    Η λίστα με τα προϊόντα

    Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης σε πρώτη φάση έχουν συμμετάσχει συνολικά 12 εταιρείες με κωδικούς που αφορούν προϊόντα από τρόφιμα, έως προϊόντα προσωπικής υγιεινής αλλά και για τη φροντίδα του σπιτιού.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Τέλη κυκλοφορίας: Καμία σκέψη για παράταση της πληρωμής τους πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2024
    Τέλη κυκλοφορίας: Καμία σκέψη για παράταση της πληρωμής τους πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2024

    Δεν αναμένεται να παραταθεί η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, όπως έκανε γνωστό ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστος Δήμας.

    Ο ίδιος προειδοποίησε τους ασυνεπείς πως θα έρθουν αντιμέτωποι με πρόστιμα εάν δεν εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους μέχρι την καθορισμένη ημερομηνία.

    «Ψηφίσαμε την αλλαγή της διαδικασίας (πληρωμής) όπου όλοι οι κάτοχοι οχημάτων μέσω του mycar της ΑΑΔΕ θα μπορούν να δουν σε λίγες ημέρες τα τέλη κυκλοφορίας» σημείωσε ο υφυπουργός, μιλώντας στο MEGA.

    «Δεν θα υπάρχει παράταση και αυτό μπορώ να το πω κατηγορηματικά» ξεκαθάρισε.

    «Μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2024 θα πρέπει όλοι να αποπληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας» τόνισε και προειδοποίησε πως εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν το κάνουν, τον Ιανουάριο θα έχουν επιβάρυνση 25% επί των τελών, εάν δεν το κάνουν ούτε αυτό τον Φεβρουάριο θα έχουν επιβάρυνση 50% και από 1η Μαρτίου διπλασιασμό των τελών.

    Παράλληλα, διευκρίνισε πως δεν θα υπάρχει αλλαγή στα ποσά που θα πρέπει να καταβληθούν σε σχέση με πέρυσι.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Σούπερ μάρκετ: Πώς εφαρμόζεται η νέα πρωτοβουλία για μείωση των τιμών
    Σούπερ μάρκετ: Πώς εφαρμόζεται η νέα πρωτοβουλία για μείωση των τιμών

    Οι υψηλές τιμές που έχουν διαμορφωθεί σε βασικά αγαθά, λόγω των διαρκών ανατιμήσεων στη διάρκεια της τελευταίας τριετίας, παραμένουν μεγάλος «βραχνάς» για τους καταναλωτές, παρότι, σύμφωνα με τα στοιχεία των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, τους τελευταίους μήνες παρατηρείται αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων.

    Τα στοιχεία της εταιρείας Circana για το 8μηνο του έτους στα σούπερ μάρκετ, δείχνουν, στο σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών οριακή μείωση της τιμής ανά τεμάχιο μεσοσταθμικά κατά 0,1%, σε σχέση με πέρσι. Τα τρόφιμα αποτελούν τη μοναδική κατηγορία όπου συνεχίζονται οι αυξήσεις (+0,7%), ενώ τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και τα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού, εμφανίζουν μείωση κατά -3,5% και -2% αντίστοιχα. Οριακή αύξηση των τιμών στο οργανωμένο λιανεμπόριο, κατά μέσο όρο +0,24% στο 9μηνο του έτους και άνοδο +0,91% τον Σεπτέμβριο, δείχνουν τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ.

    Με την ακρίβεια, ωστόσο, γενικότερα σε προϊόντα και υπηρεσίες, να παραμένει το μείζον πρόβλημα για τα ελληνικά νοικοκυριά, το ζητούμενο πλέον για τους καταναλωτές είναι όχι μόνο η σταθεροποίηση των τιμών, οι οποίες έχουν φτάσει σε κάθε περίπτωση σε υψηλά επίπεδα, αλλά και οι μειώσεις τους, σε βαθμό που θα ελαφρύνουν ουσιαστικά, τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

    Συμμετέχουν οικειοθελώς οι επιχειρήσεις

    Από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης, ο κ. Τάκης Θεοδωρικάκος με την ανάληψη των καθηκόντων του το καλοκαίρι, στην προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της ακρίβειας είχε καλέσει την αγορά να «βάλει πλάτη» ενώ κατά τη διάρκεια των συναντήσεών του, στη συνέχεια, με τη βιομηχανία – προμηθευτές και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τους ζήτησε να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος και να αποκλιμακώσουν τις τιμές.

    Στο πλαίσιο αυτό, η νέα πρωτοβουλία που έχει ξεκινήσει τις τελευταίες μέρες να εφαρμόζεται στο οργανωμένο λιανεμπόριο, δεν έχει τη μορφή υποχρεωτικού μέτρου (όπως ήταν για παράδειγμα το ''Καλάθι του Νοικοκυριού'') αλλά συμμετέχουν σε αυτή οικειοθελώς οι επιχειρήσεις, με στόχο την περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού σε βασικά αγαθά.

    Όπως γνωστοποίησε η Ένωση Σούπερ-Μάρκετ Ελλάδας, σε πρώτη φάση, με βάση τους προμηθευτές και τις αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου που έχουν ανταποκριθεί έως τώρα στην πρόσκληση του υπουργείου Ανάπτυξης, οι καταναλωτές αναμένεται μέχρι το τέλος Οκτωβρίου να δουν στα ράφια, περίπου 120 κωδικούς προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές.

    Οι μειώσεις, σύμφωνα με την ΕΣΑ, θα κυμαίνονται από 6% έως 15% και ήδη οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν ενημερώσει τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου για τις σχετικές λίστες των προϊόντων ενώ σταδιακά περισσότεροι από 600 κωδικοί διαφόρων προμηθευτών μελών του ΣΕΒΤ, του ΕΣΒΕΠ κτλ. αναμένεται να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία.

    Μειώσεις τουλάχιστον 5%

    H πρόσκληση προς τις επιχειρήσεις για συμμετοχή στη νέα αυτή πρωτοβουλία, σύμφωνα με πληροφορίες του CNN Greece, αφορά σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα τουλάχιστον κατά 5%, με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο μηνών. Για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής, τόσο οι επιχειρήσεις - προμηθευτές που συμμετέχουν, προχωρούν σε μείωση, στο ποσοστό που επιλέγουν, στα προϊόντα τους, όσο και τα σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους, που τα διαθέτουν στο ράφι.

    Ο στόχος είναι ανά 15 μέρες να αυξάνεται ο αριθμός των κωδικών, με τους καταναλωτές να ενημερώνονται σχετικά με τις νέες μειωμένες τιμές. Στελέχη της αγοράς σημειώνουν, πως με τη συμμετοχή, σταδιακά, όλο και περισσότερων επιχειρήσεων, ενισχύεται ο ανταγωνισμός στην αγορά, κάτι που εκτιμούν πως θα λειτουργήσει θετικά στην προσπάθεια για την αποκλιμάκωση των τιμών.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Φουντώνει η «μάχη» της Κρήτης στα σούπερ μάρκετ
    Φουντώνει η «μάχη» της Κρήτης στα σούπερ μάρκετ

    Η Κρήτη, λόγω της διαχρονικά υψηλής τουριστικής κίνησης, βρίσκεται σταθερά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ που στοχεύουν στην ενίσχυση της παρουσίας τους νησί, προσβλέποντας στον αυξημένο τουριστικό τζίρο.

    Τα νησιά και οι τουριστικές περιοχές της χώρας, γενικότερα, βρίσκονται στο επενδυτικό «ραντάρ» των επιχειρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, ειδικά τα τελευταία χρόνια, εν μέσω της συνεχούς ανοδικής πορείας του ελληνικού τουρισμού, Είτε μέσω εξαγορών τοπικών αλυσίδων, είτε με οργανική ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων καταστημάτων, οι «μεγάλοι» παίκτες του κλάδου στρέφονται στις περιοχές όπου η παρουσία των τουριστών συμβάλλει στην ενίσχυση των πωλήσεών τους.

    Στην Κρήτη, εξαιτίας του μεγέθους του νησιού αλλά και των αυξημένων τουριστικών αφίξεων σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του έτους, η «μάχη» του κλάδου εντείνεται ακόμη περισσότερο. Ενδεικτικό, εξάλλου, της δυναμικής που παρουσιάζει η κρητική αγορά είναι το γεγονός πως στο 7μηνο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana για τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, εμφανίζει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ των περιοχών της χώρας που εξετάζει η εταιρεία (δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις της υπόλοιπης νησιωτικής χώρας). Αντίστοιχα και τον προηγούμενο χρόνο, με βάση τα στοιχεία της Νielsen το 2023, ενώ ο συνολικός τζίρος της αγοράς αυξήθηκε κατά 9,3%, στην Κρήτη η άνοδος ήταν της τάξεως του 12,9%.

    Παράλληλα, ανάμεσα στα «πλεονεκτήματα» του νησιού, είναι η ισχυρή παρουσία τοπικών παραγωγών και προμηθευτών, σε μεγάλο μάλιστα εύρος προϊόντων, όπως ελαιόλαδο, τυρί, παξιμάδι, κρασί, ρακή κ.α. τα οποία ταυτόχρονα είναι δημοφιλή και εκτός συνόρων. Το γεγονός αυτό, δίνει επιπλέον τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου για ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών, με οφέλη και για τις δύο πλευρές.
    Η παρουσία των «μεγάλων» του κλάδου στη Κρήτη

    Σε αυτή τη δυναμική αλλά και τις νέες προοπτικές ανάπτυξης που παρουσιάζει ο κλάδος στην Κρήτη, «ποντάρουν» με τις κινήσεις που υλοποιούν τα τελευταία χρόνια ή και σχεδιάζουν για το προσεχές διάστημα, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μαρκετ της χώρας.

    Ισχυρή θέση στην αγορά του νησιού έχει ήδη «χτίσει» μέσω της εξαγοράς του 60% της Χαλκιαδάκης πριν από μία δεκαετία, ο leader του κλάδου, η αλυσίδα Σκλαβενίτης. Από την πλευρά της η ΑΒ Βασιλόπουλος, πέραν των νέων καταστημάτων που δημιουργεί, έχει αναπτύξει, παράλληλα, συνεργασίες με 64 τοπικούς παραγωγούς, στοχεύοντας να τις αυξήσει στις 80, μέσα στο 2025. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο πιο πρόσφατο κατάστημα που άνοιξε στην Κρήτη τον Απρίλιο, στη Χερσόνησο Ηρακλείου, τα τοπικά προϊόντα αποτελούν το 10-15%, με τους καταναλωτές να βρίσκουν στα ράφια συνολικά 355 κωδικούς. Η εταιρεία μετρά 15 καταστήματα στο νησί, εκ των οποίων 12 εταιρικά, επιδιώκοντας να τα αυξήσει περαιτέρω μέσω του μοντέλου franchise. Σημαντικές συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς της Κρήτης για προϊόντα όπως ελαιόλαδο, παξιμάδια αλλά και αγροτικά προϊόντα αναπτύσσει και η Lidl Ελλάδας, η οποία επίσης διαθέτει αντίστοιχο δίκτυο καταστημάτων στο νησί. Δυναμική παρουσία στην αγορά της Κρήτης απέκτησε από το 2022 και η Μασούτης μετά το deal της με την αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ, η οποία διέθετε ήδη μερίδιο στο νησί που υπολογιζόταν πως έφτανε το 20%.

    Τέλος, την «κάθοδο» τους στην Κρήτη δρομολογούν μέσα στο 2025 και τα Μy market, με το πρώτο κατάστημα λιανικής το οποίο θα δημιουργηθεί στο Ηράκλειο κι ενώ ο Όμιλος ΜΕΤΡΟ έχει έως τώρα παρουσία στο νησί, μόνο στον τομέα της χονδρικής με τα Metro Cash & Carry.

    Πηγή: cnn.gr

  • ΟΠΕΚΕΠΕ: Τελική παράταση για την υποβολή δηλώσεων ΟΣΔΕ
    ΟΠΕΚΕΠΕ: Τελική παράταση για την υποβολή δηλώσεων ΟΣΔΕ

    Υπό επεξεργασία βρίσκονται ακόμα 10.572 αιτήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ

    Μέχρι την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2024 παρατείνεται η υποβολή των παραδεκτών αιτήσεων (χωρίς ποινή) της Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης (ΟΣΔΕ) έτους 2024, σύμφωνα με απόφαση του ΟΠΕΚΕΠΕ.

    Σύμφωνα μα τα στοιχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ, μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί μέσω του gov.gr, 634.253 οριστικές αιτήσεις. Από αυτές, οι 19.400 αιτήσεις έχουν υποβληθεί από τους αγρότες online, ενώ μέσω των πιστοποιημένων Κέντρων Υποβολής Δηλώσεων (ΚΥΔ) έχουν υποβληθεί οριστικά 614.853 παραδεκτές αιτήσεις, από το σύνολο των 625.425 δεσμευμένων αιτήσεων. Συνεπώς 10.572 αιτήσεις βρίσκονται αυτή την στιγμή υπό επεξεργασία, ως δεσμευμένες από τα ΚΥΔ, αλλά μη οριστικοποιημένες (από τα Κ.Υ.Δ.).

    Όπως επισημαίνει ο ΟΠΕΚΕΠΕ, «αξιολογώντας την πορεία της υποβολής των αιτήσεων, λαμβάνοντας υπόψη τα αιτήματα των παραγωγών και των ΚΥΔ, προκειμένου να μην υπάρξει κάποιος παραγωγός που δεν θα υποβάλει Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης για το έτος 2024, ενώ το επιθυμεί, δίνει μια ολιγοήμερη, τελική, παράταση, για την οριστική υποβολή τους, χωρίς ποινή, μέχρι και την Παρασκευή 4/10».

    Αιτήσεις με ημερομηνία υποβολής 5.10.2024 θεωρούνται απαράδεκτες

    Πότε οι αιτήσεις θεωρούνται απαράδεκτες

    «Παρακαλούνται, τόσο οι παραγωγοί, όσο και τα Κ.Υ.Δ. να επισπεύσουν τις ενέργειές τους, ώστε με το πέρας της παραπάνω καταληκτικής ημερομηνίας, η διαδικασία της υποβολής των αιτήσεων να ολοκληρωθεί με επιτυχία για το σύνολο των παραγωγών της χώρας, σημειώνει ο ΟΠΕΚΕΠΕ σε σχετική ανακοίνωση.

    Να σημειωθεί ότι αιτήσεις με ημερομηνία υποβολής 5.10.2024 θεωρούνται απαράδεκτες.

    Από την επομένη ημέρα, δηλαδή το Σάββατο 5.10.2024, εκκινούν οι απαραίτητες εργασίες προκειμένου να δοθεί για ένα δεκαήμερο η δυνατότητα διόρθωσης των οριστικοποιημένων αιτήσεων στο πλαίσιο της απο-σφαλμάτωσης και της υποβολής του συνόλου των αιτημάτων πληρωμής. Αμέσως μετά ο Οργανισμός θα ξεκινήσει τις εργασίες για την έγκυρη και έγκαιρη πληρωμή της προκαταβολής της Βασικής Εισοδηματικής Στήριξης για την Βιωσιμότητα έτους 2024.

    Πηγή: In.gr
  • Σαγκάη: Επίθεση με μαχαίρι σε σούπερ μάρκετ – Τρεις οι νεκροί, σοκαριστικό βίντεο
    Σαγκάη: Επίθεση με μαχαίρι σε σούπερ μάρκετ – Τρεις οι νεκροί, σοκαριστικό βίντεο

    Άνδρας σκότωσε τρεις ανθρώπους και τραυμάτισε άλλους δεκαπέντε το βράδυ της Δευτέρας σε επίθεση με μαχαίρι μέσα σε σούπερ μάρκετ στη Σανγκάη.

    Ποιο ήταν το κίνητρο της επίθεσης

    Ο δράστης, 37 ετών, συνελήφθη μέσα στο κατάστημα λίγη ώρα αφού διέπραξε το φονικό, σύμφωνα με ανακοίνωση της αστυνομίας της κινεζικής μεγαλούπολης, που διευκρίνισε πως το κίνητρο ήταν «προσωπική οικονομική διαφορά». Σε νοσοκομείο διακομίστηκαν δεκαοκτώ τραυματίες. Οι τρεις υπέκυψαν. Δεν απειλείται η ζωή των υπολοίπων δεκαπέντε.

    Οι επιθέσεις με τη χρήση πυροβόλων όπλων είναι εξαιρετικά σπάνιες στην Κίνα, καθώς η οπλοκατοχή απαγορεύεται αυστηρά στον ασιατικό γίγαντα.Όμως, τα τελευταία χρόνια, καταγράφεται κύμα επιθέσεων με μαχαίρια.Τον Σεπτέμβριο, μαθητής από την Ιαπωνία υπέκυψε στα τραύματα που υπέστη σε επίθεση με μαχαίρι στη Σεντζέν. Η τραγωδία προκάλεσε αγανάκτηση στο Τόκιο. Τον Μάιο, άνδρας μαχαίρωσε εννιά ανθρώπους —οι οκτώ υπέκυψαν— στην πόλη Σιαογκάν, στην κεντρική επαρχία Χουμπέι.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • ΕΛΓΑ: Παράταση για την εμπρόθεσμη καταβολή της ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς
    ΕΛΓΑ: Παράταση για την εμπρόθεσμη καταβολή της ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς

    Προϋπόθεση να έχει εξοφληθεί η ειδική ασφαλιστική εισφορά ΕΛΓΑ του έτους 2022

    Ολιγοήμερη παράταση για την καταβολή της εμπρόθεσμης καταβολής της ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς ΕΛΓΑ του 2023, δίνει απόφασή του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με την τροποποιητική απόφαση, η εμπρόθεσμη καταβολή της ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς του έτους 2023, μπορεί να πραγματοποιηθεί μέχρι και την Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024.

    Δείτε αναλυτικά την ΚΥΑ ΕΔΩ

    Προϋπόθεση, όπως επισημαίνεται στην τροποποιητική ΚΥΑ είναι οι ασφαλιζόμενοι αγρότες, που θα ασκήσουν το δικαίωμα αυτής της διάταξης, να έχουν εξοφλήσει την Ειδική Ασφαλιστική Εισφορά του έτους 2022.

    Σε κάθε περίπτωση που δεν καταβάλλεται η ασφαλιστική εισφορά ο παραγωγός δεν αποζημιώνεται σε περίπτωση ζημιάς

    Πώς υπολογίζεται η ασφαλιστική εισφορά;

    H ειδική ασφαλιστική εισφορά υπολογίζεται:

    • Για τη Φυτική παραγωγή τέσσερα τοις εκατό (4%) επί της ασφαλιζόμενης αξίας και προκειμένου για την ελιά ενάμιση τοις εκατό (1,5%) και μισό τοις εκατό (0,5%) για τα θερμοκήπια
    • Για το Ζωικό κεφάλαιο μηδέν εβδομήντα πέντε τοις εκατό (0,75%) επί της ασφαλιζόμενης αξίας του.

    Να σημειωθεί ότι σε κάθε περίπτωση που δεν καταβάλλεται η ασφαλιστική εισφορά ο παραγωγός δεν αποζημιώνεται σε περίπτωση ζημιάς. Επιπλέον, αν τα αντίστοιχα ποσά ασφαλιστικής εισφοράς δεν εισπραχθούν εντός των προβλεπόμενων ημερομηνιών από τον υπόχρεο παραγωγό, γίνεται έγγραφη ενημέρωση του παραγωγού και στη συνέχεια το ποσό οριστικοποιείται με πράξη του ΕΛΓΑ και αποστέλλεται για βεβαίωση στη Δ.Ο.Υ., ώστε να εισπραχθεί σύμφωνα με τις διατάξεις περί είσπραξης δημοσίων εσόδων, σε εφαρμογή των προβλεπόμενων στο Νόμο 3877/2010 και των αναγραφομένων στον κανονισμό Οικονομικής Διαχείρισης του ΕΛΓΑ.

    Πηγή: In.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο