Δευτέρα, 11 Δεκεμβρίου 2023 07:51

Παίζει… παράταση για τα τέλη κυκλοφορίας - Βήμα προς βήμα η πληρωμή

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Βήμα, βήμα η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας

Για μία ακόμη χρονιά εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ θα κληθούν να πληρώσουν σε πάρα πολλές περιπτώσεις υψηλά τέλη κυκλοφορίας, ιδιαίτερα αν τα οχήματά τους είναι παλαιάς τεχνολογία και μεγάλου κυβισμού (πάνω από 1.600 κ.εκ.), ενώ παραμένουν αμετάβλητα για πάρα πολλά χρόνια, παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες για μειώσεις ή έστω για επαναπροσδιορισμό τους.

Οι αλλαγές στις χρεώσεις

Καμία κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια δεν έχει προχωρήσει σε ουσιαστικές αλλαγές γιατί πολύ απλά δεν θέλει να ρισκάρει, όπως λένε αρμοδίως, τα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού.

Το ίδιο κάνει και η τωρινή, αν και σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες μελλοντικά μπορεί να εξεταστεί όχι να μειώσει τα τέλη κυκλοφορίας για τα παλαιά οχήματα αλλά να αυξήσει εκείνα που επιβάλλονται στα νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και το οποία, εν συγκρίσει με οχήματα ίδιου κυβισμού αλλά παλαιά, είναι αισθητά χαμηλότερα.

Τα οχήματα άνω 15ετίας

Ωστόσο αν η κυβέρνηση αποφάσιζε να μειώσει τιςπαλαιότητες και τα ποσά σε οχήματα άνω της 15ετίας θαμπορούσε να αποτελέσει κίνητρο για κάποιον να βγάλει από τη «ναφθαλίνη» το παλιό του όχημα για το οποίο έχει καταθέσει πινακίδες.

Το μόνο καλό που παραμένει είναι τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα αλλά και αυτό το μέτρο είναι λειψό καθώς δεν μπορεί κάποιος να θέσει σε κυκλοφορία το όχημά του για ένα μήνα μετά να καταθέσει ξανά τις πινακίδες και στη συνέχεια να τις πάρει πάλι πίσω. Θα πρέπει μόνο φορά να αποφασίσει για πόσους μήνες χρειάζεται το όχημά του και στη συνέχεια να τις καταθέσει ξανά μέχρι το τέλος του έτους.

Ο Χάρης Θεοχάρης

Για τις αλλαγές που σχεδιάζονται στα τέλη κυκλοφορίας ρωτήθηκε το περασμένο Σάββατο ο κ. Χάρης Θεοχάρης κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στο Mega Σαββατοκύριακο και μάλιστα ρωτήθηκε για το αν θα προχωρήσει η κυβέρνηση σε μείωσή τους. Ο ίδιος απάντησε ότι «δεν είμαι σίγουρος για το εάν θα πρέπει να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας. Θα κάνουμε μία συζήτηση.

Τώρα όλο και περισσότερο έχουμε τα νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα. Θα πρέπει να το δούμε ακριβώς και να το εξετάσουμε, δεν λέω ότι πρέπει να αυξηθούν.

Σε κάποιες κατηγορίες μπορεί να είναι φθηνά σε κάποιες ακριβά. Δεν είναι κάτι που μπορούμε να το συζητήσουμε αυτή τη στιγμή, δεν έχει γίνει αυτή η κουβέντα». Από την απάντηση αυτή μπορεί κανείς να βγάλει εύκολα το συμπέρασμα ότι ναι μεν αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ζήτημα αλλαγών αλλά όταν θα ανοίξει το θέμα μελλοντικά το πιθανότερο είναι να αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα οχήματα τελευταίας τεχνολογίας που σε κάποιες περιπτώσεις είναι ακόμη και μηδενικά.

Ενδεχόμενο παράτασης

Tα τέλη κυκλοφορίας που αναρτήθηκαν από τις αρχές Νοεμβρίου στην ιστοσελίδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, είναι ακριβώς ίδια με τα περυσινά και το μόνο που ελπίζουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ είναι να δοθεί και φέτος μία παράταση ώστε να μπορέσουν να τα πληρώσουν λίγο αργότερα και να πέσουν όλες οι φορολογικές υποχρεώσεις μαζί (πληρωμή ΕΝΦΙΑ, φόρου εισοδήματος κτλ.) στο τέλος του έτους.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να ανακοινώσει τις επόμενες ημέρες παράταση απλώς ακόμη δεν έχει καταλήξει στο εύρος αυτή της παράτασης. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι είχε δοθεί έως τα τέλη Φεβρουαρίου.

Βήμα προς βήμα η πληρωμή

Ο Οικονομικός Ταχυδρόμος παρουσιάζει βήμα – βήμα τη διαδικασία εκτύπωσης των τελών κυκλοφορίας προκειμένου οι ιδιοκτήτες να μην κάνουν κάποιο λάθος και το βασικότερο να μην κληθούν στη συνέχεια να τα πληρώσουν διπλά. Ειδικά όσα ζευγάρια έχουν στην κατοχή ένα όχημα με συνιδιοκτησία θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ένας από τους δύο θα πρέπει να τα πληρώσει ακόμη και αν μπορεί ο καθένας ξεχωριστά να εκτυπώσει το σχετικό ειδοποιητήριο. Αν γίνει το λάθος και πληρωθούν και από δύο ή τρεις συνιδιοκτήτες τότε το κράτος θα τα εισπράξει διπλά και τριπλά και δεν θα τα επιστρέψει ούτε θα συμψηφίσει με άλλα χρέη.

Επίσης, τα τέλη κυκλοφορίας δεν μπορούν να μπουν στην πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων του υπουργείου Οικονομικών αλλά θα πρέπει να πληρωθούν εφάπαξ. Αξίζει ωστόσο να τονιστεί ότι αν κάποιος δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να τα πληρώσει εφάπαξ όπως ορίζει ο νόμος μπορεί να το πράξει μέσω πιστωτικής κάρτας. Δηλαδή να καταλάβει το ποσό μέσω της κάρτας ολόκληρο αλλά η αποπληρωμή στην τράπεζα να γίνει σε έως 12 άτοκες δόσεις. Οι περισσότερες τράπεζες προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα. Όμως αν κάποιος χάσει μία μηνιαία δόση στην τράπεζα τότε θα επιβαρυνθεί με υπέρογκους τόκους.

Διαδικασία εκτύπωσης

Η διαδικασία εκτύπωσης των τελών είναι απλή και μπορεί να ολοκληρωθεί σε μερικά λεπτά μέσα από συγκεκριμένα βήματα όπως καταγράφονται και στις εικόνες που παρατίθενται. Το σημαντικότερο όμως είναι όταν εκτυπωθούν να γίνει έλεγχος ότι τα στοιχεία που αναγράφονται τόσο για το όχημα όσο και για τον ιδιοκτήτη είναι τα σωστά.

Την αναζήτηση των τελών μπορεί να την κάνει κάποιος μέσω της ιστοσελίδας της ΑΑΔΕ (www.aade.gr) στην εφαρμογή myCar αν θέλει κάποιος να χρησιμοποιήσει κωδικούς πρόσβασης Taxisnet ή να τα εκτυπώσει αναγράφοντας μόνο το ΑΦΜ του και τον αριθμό της πινακίδας. Στην εφαρμογή myCar θα διαπιστώσει κανείς ότι υπάρχουν διάφορες επιλογές που αφορούν τα τέλη κυκλοφορίας, την ακινησία οχήματος, τη βεβαίωση μη οφειλής. Αφού προχωρήσει οενδιαφερόμενος τη διαδικασία με τα αντίστοιχα κλικ θα επιλέξει το όχημα για το οποίο θέλει να εκτυπωθεί το ειδοποιητήριο πληρωμής (εφόσον έχει περισσότερα του ενόςοχήματα) και στη συνέχεια βάσει του αριθμού RF θα προχωρήσει στην πληρωμή.

Στην διαδικασία που ακολουθεί παρουσιάζονται τα βήματα για εκείνους που δεν θέλουν να μπουν στην εφαρμογή myCar με τους κωδικούς Taxisnet αλλά επιθυμούν απλά μέσα σε 6 βήματα να πάρουν στα χέρια τους το ειδοποιητήριο για να πληρώσουν στη συνέχεια το ποσό που αντιστοιχεί στα κυβικά, την παλαιότητα, την εκπομπή ρύπων καυσαερίων.

.

https://www.in.gr/wp-content/uploads/2023/12/aade-2-150x68.jpg 150w, https://www.in.gr/wp-content/uploads/2023/12/aade-2-600x273.jpg 600w, https://www.in.gr/wp-content/uploads/2023/12/aade-2-768x350.jpg 768w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" pinger-seen="true" />

Στην κεντρική σελίδα της ΑΑΔΕ επιλέγουμε την ενότητα πολίτες

https://www.in.gr/wp-content/uploads/2023/12/aade2-73x85.jpg 73w, https://www.in.gr/wp-content/uploads/2023/12/aade2-517x600.jpg 517w, https://www.in.gr/wp-content/uploads/2023/12/aade2-768x891.jpg 768w" sizes="(max-width: 883px) 100vw, 883px" pinger-seen="true" />

Στην συνέχεια πηγαίνουμε στην ενότητα οχήματα

https://www.in.gr/wp-content/uploads/2023/12/aade3-113x85.jpg 113w, https://www.in.gr/wp-content/uploads/2023/12/aade3-600x453.jpg 600w, https://www.in.gr/wp-content/uploads/2023/12/aade3-768x580.jpg 768w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" pinger-seen="true" />

Και επιλέγουμε Τέλη κυκλοφορίας χωρίς κωδικούς taxisnet

Στην κατηγορία τέλη κυκλοφορίας χωρίς κωδικούς πατάμε το κουμπί «Είσοδος στην εφαρμογή»

https://www.in.gr/wp-content/uploads/2023/12/eli-150x68.jpg 150w, https://www.in.gr/wp-content/uploads/2023/12/eli-600x272.jpg 600w, https://www.in.gr/wp-content/uploads/2023/12/eli-768x349.jpg 768w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" pinger-seen="true" />

Στο πεδίο αναζήτηση εκτύπωσης γράφουμε τον αριθμό κυκλοφορίας και το ΑΦΜ

Αυτό είναι το έντυπο πληρωμής των τελών κυκλοφορίας

Πηγή: in.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 11 Δεκεμβρίου 2023 09:44

Σχετικά Άρθρα

  • Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πότε η ανάρτηση – Επιστρέφουν με τσουχτερά πρόστιμα και χωρίς παράταση
    Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πότε η ανάρτηση – Επιστρέφουν με τσουχτερά πρόστιμα και χωρίς παράταση

    Τι ισχύει για το ΚΤΕΟ

    Χωρίς διαφορά στα ποσά πληρωμής, αλλά με αυξημένα πρόστιμα αναμένεται να αναρτηθούν τα τέλη κυκλοφορίας 2025.

    Τέλη κυκλοφορίας 2025: Μέσα Νοέμβρη η ανάρτηση, δεν θα υπάρξει παράταση

    Μιλώντας στο MEGA, η φοροτεχνικός Αθανασία Στολάκη δήλωσε: «Περιμένουμε μέχρι τις 15 Νοεμβρίου την ανάρτηση των ειδοποιητηρίων. Δε θα έχουμε αλλαγές φέτος στην αξία των τελών, ωστόσο θα έχουμε αλλαγές σε ό,τι αφορά στα πρόστιμα».

    Φέτος δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση εξόφλησής τους και τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών.

    «Μέχρι σήμερα, εφόσον καθυστερούσαμε έστω και μία ημέρα να πληρώσουμε τα τέλη κυκλοφορίας, τότε το ποσό διπλασιαζόταν. Δεδομένου του νέου τρόπου υπολογισμού των προστίμων, ο οποίος είναι κλιμακωτός, παράταση δεν προβλέπεται να δοθεί. Θα έχουμε το περιθώριο να πληρώσουμε τα τέλη κυκλοφορίας μέχρι 31 Δεκεμβρίου. Από εκεί και πέρα εφόσον εξοφλήσουμε τα τέλη μέσα στον Ιανουάριο θα πληρώσουμε συν 25%, στον Φεβρουάριο συν 50%, ενώ από 1η Μαρτίου και μετά συν 100%».

    Τι ισχύει για το ΚΤΕΟ

    «Βροχή» αναμένεται να πέσουν τα πρόστιμα και για τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ. «Υπολογίζεται ότι τα αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει από τον τεχνικό έλεγχο διετίας είναι πάνω από 2.500.000. Το επόμενο διάστημα θα ‘τρέξουν’ ηλεκτρονικές διασταυρώσεις από το μητρώο οχημάτων προκειμένου να διαπιστωθούν ποια οχήματα είναι αυτά που δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο και πλέον το πρόστιμο θα βεβαιώνεται από την Εφορία. Το πρόστιμο φτάνει τα 400 ευρώ».

    Πηγή: ethnos.gr

  • Τέλη κυκλοφορίας: Πότε θα ανέβουν στο myCar - Τα νέα δεδομένα
    Τέλη κυκλοφορίας: Πότε θα ανέβουν στο myCar - Τα νέα δεδομένα

    Θέμα ημερών είναι πλέον να «ανέβουν» τα τέλη κυκλοφορίας στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «mycar», καθώς το βασικό σενάριο θέλει την έναρξη πληρωμών στις 15 Νοεμβρίου

    Η συζήτηση για τα τέλη ξεκίνησε νωρίς φέτος, με το οικονομικό επιτελείο να ξεκαθαρίζει πως δεν πρόκειται να δοθεί παράταση πέρας την λήξης της προθεσμίας της 31ης Δεκεμβρίου 2024.

    Πρόστιμα σε κλίμακα

    Η βασική αλλαγή που θα δουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων είναι πως τα πρόστιμα θα επιβάλλονται πλέον σε κλίμακα, ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης, από την λήξη της προθεσμίας.

    Αυτό σημαίνει πως ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών οι ιδιοκτήτες θα έχουν:

    • Επιβάρυνση έως 25% επί των τελών για πληρωμή έως 31 Ιανουαρίου 2025
    • Επιβάρυνση έως 50% επί των τελών για πληρωμή έως τέλος Φεβρουαρίου 2025

    Ενώ με τα διπλάσια τέλη θα επιβαρυνθούν όσοι πληρώσουν τα τέλη από 1η Μαρτίου 2025 και μετά.

    Πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας

    Στο σημείο αυτό, αξίζει να υπενθυμίσουμε πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν για τα οχήματα. Ακολουθούν τα ποσά βάσει της ημερομηνίας ταξινόμησης:

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης 01/01/2021 έως σήμερα:

    • 0-122 κυβικά: 0 ευρώ
    • 123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ/γρ.
    • 140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ/γρ.
    • 167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ/γρ.
    • 209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ/γρ.
    • 225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ/γρ.
    • 241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ/γρ.
    • 261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ/γρ.
    • 281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ/γρ.

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης 01/11/2010 έως 31/12/2020:

    • 0-90 εκπομπές C02: 0 ευρώ
    • 91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ/γρ.
    • 101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ/γρ.
    • 121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ/γρ.
    • 141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ/γρ.
    • 161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ/γρ.
    • 181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ/γρ.
    • 201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ/γρ.
    • 251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ/γρ.

    Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης έως 31/10/2010:

    • Τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται βάσει του κυβισμού του κινητήρα και κυμαίνονται από 22 έως 1.380 ευρώ

    Τι ξέρουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση

    Υπενθυμίζεται πως υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών είναι ένα από τα πράγματα που «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Μιλώντας στο CNN Greece, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνος Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

    Πηγή: cnn.gr

  • Τέλη Κυκλοφορίας 2025: Πότε θα γίνει η ανάρτησή τους – Πόσα χρήματα θα πληρώσουμε φέτος
    Τέλη Κυκλοφορίας 2025: Πότε θα γίνει η ανάρτησή τους – Πόσα χρήματα θα πληρώσουμε φέτος

    Αυτή την στιγμή είναι άγνωστο αν θα δοθεί η παράταση στην πληρωμή του

    Χωρίς αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια θα είναι και τα φετινά τέλη κυκλοφορίας που καλούνται να καταβάλουν εκατομμύρια οδηγοί.
    Η ανάρτησή τους αναμένεται να γίνει όπως κάθε χρόνο στα μέσα Νοεμβρίου ενώ αυτή τη στιγμή είναι άγνωστο αν θα δοθεί η παράταση στην πληρωμή τους όπως συμβαίνει… παραδοσιακά.
    Τι είχαμε πληρώσει το 2023

    Ταξινόμηση 1.11.2010 – 31.12.2020
    0-90 εκπομπές C02: 0
    91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ / γραμ.
    101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ / γραμ.
    121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ / γραμ.
    141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ / γραμ.
    161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ / γραμ.
    181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ / γραμ.
    201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ / γραμ.
    251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ / γραμ.

    Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα

    0-122 κυβικά: 0
    123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ / γραμ.
    140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ / γραμ.
    167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ / γραμ.
    209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ / γραμ
    225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ / γραμ.
    241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ / γραμ.
    261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ / γραμ.
    281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ / γραμ.

    Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
  • Τέλη κυκλοφορίας: Καμία σκέψη για παράταση της πληρωμής τους πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2024
    Τέλη κυκλοφορίας: Καμία σκέψη για παράταση της πληρωμής τους πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2024

    Δεν αναμένεται να παραταθεί η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, όπως έκανε γνωστό ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστος Δήμας.

    Ο ίδιος προειδοποίησε τους ασυνεπείς πως θα έρθουν αντιμέτωποι με πρόστιμα εάν δεν εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους μέχρι την καθορισμένη ημερομηνία.

    «Ψηφίσαμε την αλλαγή της διαδικασίας (πληρωμής) όπου όλοι οι κάτοχοι οχημάτων μέσω του mycar της ΑΑΔΕ θα μπορούν να δουν σε λίγες ημέρες τα τέλη κυκλοφορίας» σημείωσε ο υφυπουργός, μιλώντας στο MEGA.

    «Δεν θα υπάρχει παράταση και αυτό μπορώ να το πω κατηγορηματικά» ξεκαθάρισε.

    «Μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2024 θα πρέπει όλοι να αποπληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας» τόνισε και προειδοποίησε πως εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν το κάνουν, τον Ιανουάριο θα έχουν επιβάρυνση 25% επί των τελών, εάν δεν το κάνουν ούτε αυτό τον Φεβρουάριο θα έχουν επιβάρυνση 50% και από 1η Μαρτίου διπλασιασμό των τελών.

    Παράλληλα, διευκρίνισε πως δεν θα υπάρχει αλλαγή στα ποσά που θα πρέπει να καταβληθούν σε σχέση με πέρυσι.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Δήμας: «Δεν θα υπάρξει παράταση για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας»
    Δήμας: «Δεν θα υπάρξει παράταση για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας»

    Κανένα περιθώριο για παράταση της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας δεν άφησε ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστος Δήμας, προειδοποιώντας τους ασυνεπείς πως θα έρθουν αντιμέτωποι με πρόστιμα εάν δεν εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους μέχρι την καθορισμένη ημερομηνία.

    «Ψηφίσαμε την αλλαγή της διαδικασίας (πληρωμής) όπου όλοι οι κάτοχοι οχημάτων μέσω του mycar της ΑΑΔΕ θα μπορούν να δουν σε λίγες ημέρες τα τέλη κυκλοφορίας» σημείωσε ο υφυπουργός, μιλώντας στο MEGA.

    «Δεν θα υπάρχει παράταση και αυτό μπορώ να το πω κατηγορηματικά» ξεκαθάρισε.

    «Μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2024 θα πρέπει όλοι να αποπληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας» τόνισε και προειδοποίησε πως εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν το κάνουν, τον Ιανουάριο θα έχουν επιβάρυνση 25% επί των τελών, εάν δεν το κάνουν ούτε αυτό τον Φεβρουάριο θα έχουν επιβάρυνση 50% και από 1η Μαρτίου διπλασιασμό των τελών.

    Παράλληλα, διευκρίνισε πως δεν θα υπάρχει αλλαγή στα ποσά που θα πρέπει να καταβληθούν σε σχέση με πέρυσι.

    Πηγή: cnn.gr

  • Τέλη Κυκλοφορίας: «Χαράτσι» για χιλιάδες οδηγούς - Ποιοι θα πληρώσουν παραπάνω
    Τέλη Κυκλοφορίας: «Χαράτσι» για χιλιάδες οδηγούς - Ποιοι θα πληρώσουν παραπάνω

    Mετά από πιέσεις της Ε.Ε. να λάβει η Ελλάδα μέτρα για τα παλιά ρυπογόνα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους, έρχονται αλλαγές για τα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία αναμένεται να έχουν για όλους μικρές αυξήσεις -μεγαλύτερες στα παλαιά- εκτός των ηλεκτρικών που θα συνεχίσουν να έχουν πλήρη απαλλαγή.

    Το ευρωπαϊκό περιβαλλοντικό αποτύπωμα

    Η παλαιότητα του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων στη χώρα μας είναι το πρόβλημα στην υποχρέωση μείωσης του Ευρωπαϊκού περιβαλλοντικού αποτυπώματος της χώρα μας. Όταν η Ελλάδα έχει κάνει τα πιο δραστικά βήματα τα τελευταία χρόνια, για την απεξάρτησή της -για την παραγωγή ρεύματος- από τον λιγνίτη, το πετρέλαιο και το κάρβουνο (οι πρώτες ύλες καύσης για την παραγωγή) και έχοντας καταφέρει μία ενεργειακή αυτονομία με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) ακόμα και κατά 70%, δεν μπορεί να έχει 17,3 ετών μέσο όρο ηλικίας τα Ι.Χ. της και πάνω από 20 τα φορτηγά.

    Η Ελλάδα λοιπόν, μετα και τις πρόσφατες ευρωπαϊκές οδηγίες για την περιβαλλοντική νομοθεσία, έχει θέσει υπό συζήτηση την επιβολή ενός νέου τέλους στα οχήματα μεγαλύτερης ηλικίας. Σύμφωνα με τις πληροφορίες τα οχήματα που θα επηρεαστούν άμεσα θα είναι κυρίως εκείνα με ηλικία άνω των δέκα ετών, με στόχο την απομάκρυνση των πιο ρυπογόνων οχημάτων από τους δρόμους.

    Μια Τεχνική Ομάδα Εργασίας θα συσταθεί από την Κυβέρνηση, με αποστολή της, την ανάλυση όλων των δεδομένων και τη διαμόρφωση ενός δίκαιου και βιώσιμου σχεδίου τιμολόγησης, που θα λαμβάνει υπόψιν τις οικονομικές και τις περιβαλλοντικές πτυχές.

    Ο σκοπός είναι όσο το δυνατόν να μην επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός, με τα εισπραττόμενα ποσά (φόροι, Τέλη, κλπ) να χρηματοδοτούν τα κίνητρα για αγορά νέου αυτοκινήτου.

    Η ήδη νομοθετημένη ενθάρρυνση για την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων μέσω κινήτρων, όπως μειωμένα τέλη κυκλοφορίας , φορολογικές ελαφρύνσεις και την επιδότηση των +8.000€, έχει συμβάλλει σε απόσυρση παλαιότερων αυτοκινήτων. Ομως δείχνει οτι δεν αρκούν αυτά τα μέτρα.

    Η αυξημένη τιμή των EV δεν επιτρέπει σε πολύ μεγάλη μερίδα των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων, να προβούν σε μια τέτοια δραστική και κοστοβόρα αλλαγή, αν και θα το ήθελαν.

    Για το λόγο αυτό, η Τεχνική Ομάδα Εργασίας έχει την ευθύνη να ισορροπήσει μεταξύ της ανάγκης για οικολογική αναβάθμιση του στόλου οχημάτων και της ανάγκης για οικονομική προσιτότητα.

    Τέλη Κυκλοφορίας

    Οι νέες ρυθμίσεις, που θα τεθούν σε ισχύ από το 2026 και μετά, προβλέπουν τα οχήματα που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους να υπόκεινται σε μια κλιμακωτή κλίμακα τελών, ανάλογα με το επίπεδο των εκπομπών τους.

    Ωστόσο, ο σχεδιασμός αυτός θα πρέπει να εξετάσει τις ήδη υπάρχουσες φορολογικές δομές και να βρει τρόπους ώστε να μην επιβαρύνει υπερβολικά τους ιδιοκτήτες χαμηλού εισοδήματος, οι οποίοι ενδέχεται να μην έχουν τη δυνατότητα αναβάθμισης του οχήματός τους. Παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει και μία εντιμη συμπεριφορά της Κυνβέρνησης, σε όλους αυτούς που άλλαξαν ήδη το αυτοκίνητό τους, θέλοντας να απολαύσουν τα ισχύοντα φορολογικά κίνητρα.

    Αναγνωρίζοντας την ανάγκη για δίκαιη μετάβαση προς μια πιο πράσινη οικονομία, το σχέδιο προβλέπει επίσης τη δυνατότητα παροχής κινήτρων για την απόσυρση των παλαιότερων οχημάτων. Αυτά τα κίνητρα μπορεί να περιλαμβάνουν οικονομικές ενισχύσεις, προγράμματα ανταλλαγής ή επιδοτήσεις για την αγορά πιο φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων.

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Τέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Ποια είναι τα σενάρια για το 2025
    Τέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Ποια είναι τα σενάρια για το 2025

    Στα μέσα του Οκτωβρίου αναμένεται να ξεκαθαρίσει το σκηνικό όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας και στην υποχρεωτική ασφάλιση ιδιωτικών και επαγγελματικών για το 2025, με τα διάφορα σενάρια που «ακούγονται» μέχρι στιγμής να περιλαμβάνουν αλλαγές στα τέλη αλλά και στα πρόστιμα, ανάλογα με την καθυστέρηση πληρωμής.

    Σενάριο 1: Σταθερά Τέλη - Αλλαγές στα πρόστιμα

    Το πρώτο σενάριο που φαίνεται πως επεξεργάζεται η αρμόδια επιτροπή του ΥΠΕΘΟ δεν προβλέπει αλλαγές στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας, ωστόσο φέρνει νέα δεδομένα όσον αφορά στην παράταση και τα πρόστιμα.

    Συγκεκριμένα, προβλέπει πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών:

    • Επιβάρυνση έως 25% επί των τελών για πληρωμή έως 31 Ιανουαρίου 2025
    • Επιβάρυνση έως 50% επί των τελών για πληρωμή έως τέλος Φεβρουαρίου 2025
    • Διπλασιασμό των τελών για πληρωμή από 1η Μαρτίου 2025 και μετά.

    Σενάριο 2: Αλλαγές σε Τέλη Κυκλοφορίας και πρόστιμα

    Σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο προβλέπονται αλλαγές και στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας.

    Ειδικότερα, ο νέος υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας ενδέχεται να γίνει με βάση την εκπομπή ρύπων και ανάλογα με τον κυβισμό τους, με τα υψηλότερα τέλη να βαραίνονυ κυρίως τα παλαιότερα οχήματα.

    Παράλληλα και σε αυτό το σενάριο θεωρούνται δεδομένες οι προβλέψεις πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών.

    Τι ξέρουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση

    Η υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών είναι ένα από τα πράγματα που «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Ωστόσο, ασαφές είναι προς το παρόν αν η υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών θα έχει οριζόντια εφαρμογή για όλα τα οχήματα ή αν θα βασίζεται στο παράδειγμα ασφάλισης ακινήτων, σύμφωνα με το οποίο η υποχρεωτικότητα σχετίζεται μόνο με τις αποζημιώσεις.

    Μιλώντας στο CNN Greece, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνος Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Tέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Όλα τα σενάρια για το 2025
    Tέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Όλα τα σενάρια για το 2025

    Στα μέσα του Οκτωβρίου αναμένεται να ξεκαθαρίσει το σκηνικό όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας και στην υποχρεωτική ασφάλιση ιδιωτικών και επαγγελματικών για το 2025, με τα διάφορα σενάρια που «ακούγονται» μέχρι στιγμής να περιλαμβάνουν αλλαγές στα τέλη αλλά και στα πρόστιμα, ανάλογα με την καθυστέρηση πληρωμής.

    Σενάριο 1: Σταθερά Τέλη - Αλλαγές στα πρόστιμα

    Το πρώτο σενάριο που φαίνεται πως επεξεργάζεται η αρμόδια επιτροπή του ΥΠΕΘΟ δεν προβλέπει αλλαγές στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας, ωστόσο φέρνει νέα δεδομένα όσον αφορά στην παράταση και τα πρόστιμα.

    Συγκεκριμένα, προβλέπει πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών:

    • Επιβάρυνση έως 25% επί των τελών για πληρωμή έως 31 Ιανουαρίου 2025
    • Επιβάρυνση έως 50% επί των τελών για πληρωμή έως τέλος Φεβρουαρίου 2025
    • Διπλασιασμό των τελών για πληρωμή από 1η Μαρτίου 2025 και μετά.

    Σενάριο 2: Αλλαγές σε Τέλη Κυκλοφορίας και πρόστιμα

    Σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο προβλέπονται αλλαγές και στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας.

    Ειδικότερα, ο νέος υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας ενδέχεται να γίνει με βάση την εκπομπή ρύπων και ανάλογα με τον κυβισμό τους, με τα υψηλότερα τέλη να βαραίνονυ κυρίως τα παλαιότερα οχήματα.

    Παράλληλα και σε αυτό το σενάριο θεωρούνται δεδομένες οι προβλέψεις πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών.

    Τι ξέρουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση

    Η υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών είναι ένα από τα πράγματα που «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Ωστόσο, ασαφές είναι προς το παρόν αν η υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών θα έχει οριζόντια εφαρμογή για όλα τα οχήματα ή αν θα βασίζεται στο παράδειγμα ασφάλισης ακινήτων, σύμφωνα με το οποίο η υποχρεωτικότητα σχετίζεται μόνο με τις αποζημιώσεις.

    Μιλώντας στο CNN Greece, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνος Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch