Οικονομία

«Καμπανάκι» για νέες αυξήσεις λόγω της κρίσης στην Ερυθρά θάλασσα - Τριπλασιασμός των ναύλων και καθυστερήσεις

«Καμπανάκι» για νέες αυξήσεις λόγω της κρίσης στην Ερυθρά θάλασσα - Τριπλασιασμός των ναύλων και καθυστερήσεις

Έντονο προβληματισμό προκαλεί η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα με τις επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο να έχουν αρχίσει να γίνονται ορατές, την ίδια στιγμή που η αναταραχή, έως τώρα, δεν φαίνεται να είναι παροδική.

Εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων και ενώ οι τιμές σε αρκετά βασικά αγαθά παραμένουν υψηλές, εντείνονται οι φόβοι πως αντί για την αποκλιμάκωση που προσδοκούν οι καταναλωτές, ένα νέο κύμα ακρίβειας θα «χτυπήσει» μία σειρά από προϊόντα το προσεχές διάστημα.

Το μεγαλύτερο ζήτημά, αφορά στην εκτόξευση του κόστους των ναύλων των εμπορικών πλοίων, με τον πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλη Κορκίδη να εξηγεί στο CNN Greece πως μέσα σε διάστημα ενός μηνός, τα ναύλα για τη μεταφορά των εμπορευμάτων που έρχονται από την Ασία, έχουν τριπλασιαστεί και συγκεκριμένα από 1.850 ευρώ στις 12 Δεκεμβρίου στα 6.000 ευρώ σήμερα. Παράλληλα τα εμπορικά πλοία αποφεύγοντας, λόγω των επιθέσεων των Χούθι να διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, φτάνουν πλέον στην Ευρώπη κάνοντας τον γύρο της Αφρικής και προσεγγίζοντας τα λιμάνια των Βόρειων χωρών, από τα οποία και προμηθεύονται οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

Πρώτες ύλες, είδη καθαρισμού και καταναλωτικά αγαθά

Η παράκαμψη αυτή, όπως επισημαίνει ο κ. Κορκίδης έχει ως συνέπεια οι καθυστερήσεις στα ταξίδια των εμπορικών πλοίων να φτάνουν και τις 14 μέρες. Ο αυξημένος αυτός χρόνος μεταφοράς, πέραν της οικονομικής επιβάρυνσης, δημιουργεί συνολικά μία αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα, για τα προϊόντα τα οποία προέρχονται από τις αγορές της Ασίας. Σε ό,τι αφορά τις εισαγωγές που κάνει η χώρα μας από την Ασία, ο κ. Κορκίδης σημειώνει πως πρόκειται κυρίως για συσκευασμένες πρώτες ύλες, διαρκή αγαθά, αναλώσιμα, είδη καθαρισμού και απορρυπαντικά.

Με δεδομένη την υφιστάμενη κατάσταση, το ΕΒΕΠ, εστιάζοντας στο κόστος των ναύλων που αποτελεί και το σημαντικότερο «πλήγμα» για τα εμπορικά πλοία, ζητά με επιστολή του, παρέμβαση από πλευράς του υπουργείου Οικονομικών ώστε όπως σημειώνει ο κ. Κορκίδης να περιοριστεί το 10% της επιβάρυνσης, την οποία αυτή τη στιγμή δέχονται.

Πηγή: Cnn.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις