Πέμπτη, 18 Ιανουαρίου 2024 21:38

Έκδοση βεβαίωσης οφειλών στο gov.gr με λίγα κλικ

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Τη δυνατότητα να εκδώσουν βεβαίωση οφειλών έχουν πλέον οι πολίτες, στην νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα του gov.gr.

Πρόκειται για τη νέα πλατφόρμα που σύστησε η Γενική Γραμματεία Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους η οποία λειτουργεί συμπληρωματικά και δεν υποκαθιστά τη θεσμοθετημένη από το Ν. 5072/2023 υποχρέωση των servicers να εγκαταστήσουν εφαρμογές και συστήματα προσωποποιημένης πληροφόρησης των δανειοληπτών μέχρι την 30η Μαρτίου 2024.

Η πρόσβαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα πραγματοποιείται ηλεκτρονικά με ένα κλικ εδώ και ο ενδιαφερόμενος εισέρχεται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του στο Taxisnet.

Σημειώνεται πως για την εξυπηρέτηση των ενδιαφερομένων οφειλετών στη χρήση της πλατφόρμας βεβαίωσης οφειλών λειτουργεί υποστηρικτική υπηρεσία από τους εκπροσώπους της Γενικής Γραμματείας, κατόπιν ραντεβού μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας myEGDIXlive.gov.gr ή καλώντας στο 213 212 5730.

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 18 Ιανουαρίου 2024 19:50

Σχετικά Άρθρα

  • Έρχεται άμεσα η αλλαγή παρόχου ρεύματος μέσω gov.gr
    Έρχεται άμεσα η αλλαγή παρόχου ρεύματος μέσω gov.gr

    Aλλαγή παρόχου ρεύματος μέσω gov.gr θα μπορούν να κάνουν σύντομα οι πολίτες. Ποια είναι η διαδικασία και τα δικαιολογητικά για αλλαγή παρόχου.

    Ξεκινάει το επόμενο χρονικό διάστημα η νέα δυνατότητα για την αλλαγή παρόχου ρεύματος μέσω gov.gr. Με μόλις μερικά κλικ οι ενδιαφερόμενοι, σύντομα, θα έχουν τη δυνατότητα μετακίνησης σε νέο προμηθευτή χωρίς την παραμικρή ανταλλαγή φυσικών ή ψηφιακών εγγράφων. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε επόμενο στάδιο η υπηρεσία Govgr Wallet θα επεκταθεί και σε άλλες συναλλαγές των πολιτών με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς μεταξύ των οποίων η μίσθωση αυτοκινήτων, η σύναψη συμβολαίου με παρόχους ενέργειας και τηλεπικοινωνιών, καθώς και η εγγραφή σε βρεφονηπιακούς σταθμούς.

    Πρακτικά αυτό σημαίνει πως δεν θα απαιτούνται δικαιολογητικά μιας και όλα τα απαραίτητα στοιχεία θα υπάρχουν στην πλατφόρμα.

    Η υπηρεσία του ΥΠΕΝ σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα παρουσιαστεί σύντομα.

    Οι χρήστες που θα θελήσουν να αλλάξουν πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος θα λαμβάνουν μια ειδοποίηση στο ψηφιακό πορτοφόλι (gov.gr wallet) με την οποία θα ενημερώνονται σχετικά και κατόπιν θα πρέπει να δώσουν τη συγκατάθεσή τους για την άντληση των απαραίτητων στοιχείων.

    Πώς αλλάζω πάροχο ρεύματος

    Μέχρι να δοθεί η δυνατότητα η υπηρεσία να περάσει gov.gr για να αλλάξει ένας καταναλωτής πάροχο ηλεκτρονικά χρειάζεται πρώτα να συγκεντρώσει κάποια απαραίτητα έγγραφα.

    Αντίγραφο δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου ή άδειας παραμονής/άδειας διαμονής

    Επίσημο έγγραφο που να πιστοποιεί το ΑΦΜ

    Τελευταίο λογαριασμό ρεύματος από τον προηγούμενο προμηθευτή και αποδεικτικό της πληρωμής ή της ρύθμισής το

    Ένδειξη του μετρητή (π.χ. φωτογραφία)

    Πηγή: dnews.gr

  • Gov.gr: Με ένα κλικ η έκδοση άδειας γάμου, βάπτισης και λύσης διαζυγίου
    Gov.gr: Με ένα κλικ η έκδοση άδειας γάμου, βάπτισης και λύσης διαζυγίου

    Διαδικασίες εξπρές μέσω ψηφιοποίησης της έκδοσης άδειας γάμου, βάπτισης, λύσης διαζυγίου επεξεργάζεται το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τις …ευλογίες μάλιστα της Εκκλησίας, η οποία φαίνεται πως μπαίνει στον ψηφιακό κόσμο προκειμένου να εξυπηρετήσει άμεσα και χωρίς κόπο τους πολίτες, οι οποίοι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουν την δυνατότητα να διεκπεραιώνουν τις συναλλαγές τους με την Εκκλησία της Ελλάδος και να ολοκληρώνουν χωρίς γραφειοκρατία όλες τις σχετικές διαδικασίες για την τέλεση ενός μυστηρίου από τον υπολογιστή τους μέσω του gov.gr.

    Όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου «μια πολύ φιλόδοξη και αναγκαία προσπάθεια για περαιτέρω απλοποίηση διαδικασιών ξεκινά από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την Εκκλησία της Ελλάδας. Οι διαδικασίες όπως εκείνες που αφορούν σε θρησκευτικούς γάμους και βαπτίσεις, διαδικασίες που σήμερα γίνονται μόνο με επίσκεψη σε κάποιο Ιερό Ναό, έως το τέλος του χρόνου θα γίνονται ψηφιακά. Προφανώς με τον ίδιο τρόπο θα μπορεί κάποιος να πιστοποιεί και την τέλεση των παραπάνω. Στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ακολουθώντας το όραμα του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και συνεργαζόμενοι καθημερινά με όλη την κοινωνία, φέρνουμε λύσεις, για μια πιο ψηφιακή, αποτελεσματική Ελλάδα για όλους».

    Σύμφωνα με πληροφορίες, σχεδιάζεται μια εφαρμογή, την οποία θα διαχειρίζονται οι Μητροπόλεις, μέσω της οποίας θα γίνεται ηλεκτρονικά η υποδοχή και διεκπεραίωση των απαιτούμενων αιτήσεων για το μυστήριο του γάμου και βάπτισης. Ταυτόχρονα, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μελετά μετά την τέλεση του μυστηρίου όλες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες με τα ληξιαρχεία και τα δημοτολόγια των δήμων να εκτελούνται αυτόματα και οι ενδιαφερόμενοι να ειδοποιούνται είτε μέσω SMS στο κινητό τους ή με μήνυμα στην ηλεκτρονική τους διεύθυνση σχετικά με το πιστοποιητικό που έχουν ζητήσει.

    Συγκεκριμένα, τα μέχρι τώρα απαιτούμενα έγγραφα, τα οποία αναμένεται να απλοποιηθούν και να ψηφιοποιηθούν ώστε να διευκολύνουν τους πολίτες στην καθημερινότητά τους είναι η έκδοση άδειας γάμου και βάπτισης, η αίτηση τέλεσης γάμου, η καταχώριση τελεσθέντος γάμου και βάπτισης, η δήλωση στο ληξιαρχείο και για τα δυο μυστήρια, ενώ ψηφιακά θα γίνεται και η ενημέρωση μερίδας στο δημοτολόγιο για γάμο και βάπτιση, αντίστοιχα. Σε αυτά, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, θα προστεθεί και η έκδοση πιστοποιητικού τέλεσης θρησκευτικού γάμου και βάπτισης, ενώ ψηφιακά και με ένα κλικ προβλέπεται να γίνεται και η έκδοση πιστοποιητικού λύσης γάμου (αντικατάσταση του σημερινού διαζευκτηρίου).

    Την ικανοποίησή τους για αυτήν την εξέλιξη εκφράζουν στελέχη της Ιεράς Συνόδου. Η ψηφιοποίηση των ιερών κειμηλίων η υποστήριξη των προγραμμάτων εικονικών περιηγήσεων θρησκευτικών ιστορικών τόπων και η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών με το κοινό είναι προτεραιότητα για την εκκλησία και αποτελεί ένα πεδίο αρίστης συνεργασίας με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

    Προσθέτουν δε ότι η εκκλησία ήδη πιλοτικά κυρίως η αρχιεπισκοπή Αθηνών και κάποιες άλλες μητροπόλεις έχουν ψηφιοποιήσει ιστορικά κειμήλια και τον πολιτιστικό θησαυρό (κάνουν εικονικές περιηγήσεις σε ναούς και σημαντικά μοναστήρια). Η εκκλησία παρέχει στο κοινό σημαντικές ψηφιακές υπηρεσίες την τελευταία δεκαετία.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Στοιβάζονται χρέη στον ΕΝΦΙΑ 2024: 1 εκατομμύριο φορολογούμενοι δεν πλήρωσαν
    Στοιβάζονται χρέη στον ΕΝΦΙΑ 2024: 1 εκατομμύριο φορολογούμενοι δεν πλήρωσαν

    Αποκαλυπτικά τα στοιχεία και για τον ΕΝΦΙΑ 2024. Αυξάνονται οι οφειλές. 107 δισ. ευρώ απλήρωτοι φόροι στο τέλος Απριλίου.

    «Ύπουλα» λειτουργεί η ακρίβεια με τα νοικοκυριά να πιέζονται και τα στοιχεία να δείχνουν ότι σιγά-σιγά δεν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους. Σύμφωνα με το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής, στο τέλος Απριλίου του 2024, αυξήθηκε κατά σχεδόν 1 εκατομμύριο (958.313 πρόσωπα -φυσικά και νομικά) ο συνολικός αριθμός των οφειλετών. Μάλιστα, βασικός παράγοντας για αυτή την αύξηση, είναι η μη πληρωμή της πρώτης δόσης του ΕΝΦΙΑ 2024 στα τέλη Απριλίου. Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ 2023 έληξε στο τέλος Μαΐου.

    Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, η αύξηση στον αριθμό των οφειλετών προέρχεται κυρίως από την κατηγορία οφειλής μέχρι 50 ευρώ. Αντιθέτως, μείωση του αριθμού των οφειλετών, κατά 129.482 πρόσωπα συνολικά, καταγράφεται σε οφειλές μεταξύ 50 και 10.000 ευρώ. Η μείωση του αριθμού των οφειλετών στο εν λόγω εύρος οφειλής, συνοδεύεται μάλιστα και από μικρή μείωση του συνολικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου σε ετήσια βάση κατά 39 εκατ. ευρώ συνολικά.

    Ωστόσο, αύξηση του ληξιπρόθεσμου υπολοίπου παρατηρείται τόσο σε οφειλές μικρότερες των 50 ευρώ, όσο και σε οφειλές μεταξύ 10.000 και 1 εκατ. ευρώ (κατά 1,3 δισ. ευρώ συνολικά). Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατηγορία οφειλής άνω του 1 εκατ. ευρώ. Στο εύρος μεταξύ 1 και 100 εκατ. ευρώ καταγράφεται αύξηση του ληξιπρόθεσμου υπολοίπου κατά 1,5 δισ. ευρώ, ενώ οι οφειλές άνω των 100 εκατ. ευρώ παρουσιάζουν μείωση κατά 3,5 δισ. ευρώ (λόγω διαγραφής οφειλών της ΟΣΕ ΑΕ ύψους 3,03 δισ. ευρώ η οποία πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2023).

    Από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτουν ακόμα τα εξής:

    • Το συνολικό ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο στο τέλος του Απριλίου του 2024, διαμορφώθηκε στα 107 δισ. ευρώ, μειωμένο κατά 667,9 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον Απρίλιο του 2023. Από το ποσό του συνολικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου, τα 26,3 δισ. ευρώ (ποσοστό 24,6%), έχουν χαρακτηριστεί ανεπίδεκτα είσπραξης. Το 0,2% των οφειλετών αποτελούν 9.023 φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις. Οφείλουν στην Εφορία 82,310 δισ. ευρώ (από τα 107 δισ. ευρώ) ενώ μόλις το 5,7% του πραγματικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου ή 4,6 δισ. ευρώ βρίσκεται σε ρύθμιση.
    • Από τα 80,7 δισ. ευρώ που μπορούν να εισπραχθούν, μόλις 26,8 δισ. ευρώ (το 33% του πραγματικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου) αποτελούν τη «δεξαμενή» απ’ την οποία προέρχεται το 90% των εισπράξεων που κάνει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) από παλαιά και νέα χρέη. Εξετάζοντας την ποιοτική διάρθρωση του πραγματικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου διαπιστώνουμε ότι το 59,6% αυτού, που αντιστοιχεί σε 48,1 δισ. ευρώ, πηγάζει από φορολογικές οφειλές (άμεσοι και έμμεσοι φόροι, φόροι στην περιουσία, ΦΠΑ, ειδικοί φόροι κατανάλωσης κτλ.).
    • Το υψηλότερο ποσοστό των συνολικών ρυθμισμένων οφειλών (23,9%) εντοπίζεται στο εύρος 500 με 10.000 ευρώ, ενώ εντός αυτού του εύρους το ποσοστό των ρυθμισμένων οφειλών αγγίζει το 26,2% για ποσά από 3.000 έως 5.000 ευρώ. Ωστόσο, τα ποσοστά διαφέρουν μεταξύ φυσικών και νομικών προσώπων. Συγκεκριμένα το υψηλότερο ποσοστό ρυθμισμένων οφειλών φυσικών προσώπων εντοπίζεται μεταξύ 500 και 10.000 ευρώ (24,1%) και αγγίζει το 26,5% για ποσά από 2.000 έως 3.000 ευρώ. Αντίθετα, τα νομικά πρόσωπα ρυθμίζουν σε υψηλότερο ποσοστό (30,3%) οφειλές που ανήκουν στο εύρος από 10.000 έως 100.000 ευρώ, ενώ το ποσοστό αυτό φτάνει στο 34,3% στην κατηγορία 10.000 με 20.000 ευρώ.

    Χαμηλά ποσοστά ρύθμισης οφειλών διαπιστώνονται τόσο σε χαμηλά ποσά οφειλής (ιδιαίτερα κάτω των 500 ευρώ), όσο και σε υψηλά ποσά οφειλής (άνω των 20.000 ευρώ για φυσικά πρόσωπα και άνω των 150.000 ευρώ για νομικά πρόσωπα).

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • ΑΑΔΕ: Όσοι χρωστούν στην Εφορία θα πωλούν ακίνητα και θα εξοφλούν τις οφειλές τους
    ΑΑΔΕ: Όσοι χρωστούν στην Εφορία θα πωλούν ακίνητα και θα εξοφλούν τις οφειλές τους

    Με το νέο σύστημα εξαλείφεται μια ακόμα πηγή ταλαιπωρίας για χιλιάδες φορολογούμενους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το μέτρο αυτό θα διευκολύνει πάνω από 300.000 συναλλαγές που πραγματοποιούνται ετησίως

    Μια ακόμη παθογένεια φορολογικού συστήματος παύει να υπάρχει. Μέχρι σήμερα αν κάποιος είχε οφειλή στην Εφορία δεν μπορούσε να πουλήσει ένα ακίνητο και με το έσοδο να εξοφλήσει το χρέος του.

    Στο εξής οι φορολογούμενοι που δεν μπορούν να λάβουν φορολογική ενημερότητα λόγω «κόκκινων» και αρρύθμιστων χρεών στην εφορία θα μπορούν πλέον πιο εύκολα να προχωρήσουν στην πώληση ακινήτου ή να εισπράξουν χρήματα από το δημόσιο.
    Η ΑΑΔΕ έχει ενεργοποιήσει την ψηφιακή έκδοση της Βεβαίωσης Οφειλής, η οποία είναι απαραίτητη για όσους έχουν αρρύθμιστες ληξιπρόθεσμες οφειλές και θέλουν να μεταβιβάσουν ακίνητα ώστε να εξοφλήσουν τα χρέη τους από το τίμημα της πώλησης του ακινήτου.

    Με το νέο σύστημα εξαλείφεται μια ακόμα πηγή ταλαιπωρίας για χιλιάδες φορολογούμενους, οι οποίοι πλέον απαλλάσσονται από τις επισκέψεις στις εφορίες για να λάβουν τη βεβαίωση για το ύψος των φορολογικών οφειλών τους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το μέτρο αυτό θα διευκολύνει πάνω από 300.000 συναλλαγές που πραγματοποιούνται ετησίως.

    Σύμφωνα με εγκύκλιο του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή παρέχονται διευκρινήσεις για τον τρόπο και τις προϋποθέσεις χορήγησης της βεβαίωσης οφειλής την οποία θα έχουν στα χέρια τους οι οφειλέτες με λίγα κλικ στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.

    Σύμφωνα με την εγκύκλιο:

    1. Η βεβαίωση οφειλής εκδίδεται ψηφιακά για είσπραξη χρημάτων ή για μεταβίβαση ακινήτου κατόπιν υποβολής της αίτησης για χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων ή μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ' αυτού από επαχθή αιτία με τίμημα από τον οφειλέτη δικαιούχο της πληρωμής ή τον μεταβιβάζοντα το ακίνητο ή το εμπράγματο δικαίωμα.
    2. Ο οφειλέτης κατά τη διαδικασία υποβολής της ανωτέρω αίτησης ενημερώνεται για τους λόγους απόρριψης έκδοσης αποδεικτικού ενημερότητας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (όπως ύπαρξη συνολικών ληξιπρόθεσμων βασικών οφειλών άνω των ευρώ μη τακτοποιημένων κατά νόμιμο τρόπο) και συναινεί στη διερεύνηση της δυνατότητας έκδοσης της βεβαίωσης οφειλής. Σε περίπτωση που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις χορήγησης της βεβαίωσης οφειλής ψηφιακά, ενημερώνεται ο αιτών για τον λόγο απόρριψης μέσω της εφαρμογής «Αποδεικτικό ενημερότητας - Οι Αιτήσεις μου» της ψηφιακής πύλης «myAADE».
    3. Η βεβαίωση οφειλής εκδίδεται εφόσον υφίστανται βεβαιωμένες οφειλές στη Φορολογική Διοίκηση, για τις οποίες ο οφειλέτης έχει ευθύνη καταβολής και οι οποίες αναγράφονται επί αυτής η δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις χορήγησης του αποδεικτικού ενημερότητας ειδικότερα:

    α) στην περίπτωση αίτησης χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων, όταν δεν πληρούται τουλάχιστον μία από τις προϋποθέσεις χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας

    β) στην περίπτωση αίτησης χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ' αυτού από επαχθή αιτία με τίμημα, όταν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις χορήγησης του αποδεικτικού ενημερότητας αποκλειστικά και μόνο λόγω των βεβαιωμένων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση, ήτοι όταν ο οφειλέτης για τον οποίο εκδίδεται η βεβαίωση οφειλής έχει συνολικές ληξιπρόθεσμες βασικές οφειλές άνω των 30 ευρώ βεβαιωμένες στη Φορολογική Διοίκηση μη τακτοποιημένες κατά νόμιμο τρόπο (με ρύθμιση τμηματικής καταβολής, ή με αναστολή είσπραξης) ή όταν, κατά την εξέταση των όρων χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας, το ποσό της παρακράτησης, όπως προκύπτει υπολογιζόμενο επί της αντικειμενικής αξίας, υπερβαίνει το τίμημα.

    Μεταβίβαση ακινήτου

    4. Εάν η βεβαίωση εκδίδεται για μεταβίβαση ακινήτου αναγράφεται το σύνολο των βεβαιωμένων (ατομικών, συνυποχρέωσης και συνυπευθυνότητας) ληξιπρόθεσμων και μη, ρυθμισμένων και μη στη Φορολογική Διοίκηση οφειλών, για τις οποίες έχει ευθύνη καταβολής σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις ο οφειλέτης (φυσικό ή νομικό πρόσωπο/νομική οντότητα/ομάδα περιουσίας) για τον οποίο εκδίδεται η βεβαίωση οφειλής. Εάν η βεβαίωση οφειλής εκδίδεται για είσπραξη χρημάτων, στο ανωτέρω σύνολο οφειλών συμπεριλαμβάνονται οι συνολικές βεβαιωμένες οφειλές σε αναστολή είσπραξης, ανεξαρτήτως ύψους αυτών, εάν είναι ληξιπρόθεσμες ή μη ή εάν έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής

    5. Εάν από το ποσό του τιμήματος που αποδίδεται στη Φορολογική Διοίκηση δεν εξοφλούνται πλήρως οι ληξιπρόθεσμες οφειλές σε καθεστώς αναστολής είσπραξης, ανεξαρτήτως εάν αυτές έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής, για τη χορήγηση βεβαίωσης οφειλής για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ' αυτού από επαχθή αιτία, απαιτείται έγκριση από τον αρμόδιο Προϊστάμενο για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής υπηρεσίας. Στην περίπτωση που το τίμημα υπολείπεται της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου ή του δικαιώματος που συστήνεται επ' αυτού, χωρίς να εξοφλείται το σύνολο των οφειλών που περιλαμβάνονται υποχρεωτικά στη βεβαίωση οφειλής, απαιτείται ως προϋπόθεση για τη χορήγηση της βεβαίωσης οφειλής διασφάλιση της είσπραξης των εναπομενουσών οφειλών που αντιστοιχούν στη διαφορά μεταξύ της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου ή του δικαιώματος που συστήνεται επ' αυτού και του τιμήματος.

    Ας δούμε με παραδείγματα πως θα εφαρμοστεί το νέο σύστημα:

    Παράδειγμα 1

    Δεδομένα:

    • Ο φορολογούμενος υποβάλλει αίτηση για αποδεικτικό ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων από ΟΤΑ.
    • Ο φορολογούμενος έχει συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 40.000 ευρώ, μη τακτοποιημένες κατά νόμιμο τρόπο.
    • Το ποσό της είσπραξης ανέρχεται στο ποσό των 80.000 ευρώ.

    Απάντηση:

    • Με την υποβολή της αίτησης του οφειλέτη για έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας, ελέγχονται οι προϋποθέσεις χορήγησης αυτού.
    • Λόγω των ληξιπρόθεσμων μη τακτοποιημένων κατά νόμιμο τρόπο οφειλών δεν χορηγείται αποδεικτικό ενημερότητας.
    • Ο φορολογούμενος ενημερώνεται για τον λόγο απόρριψης έκδοσης αποδεικτικού ενημερότητας και συναινεί στην έκδοση βεβαίωσης οφειλής.
    • Ελέγχονται οι προϋποθέσεις χορήγησης βεβαίωσης οφειλής για είσπραξη χρημάτων.
    • Εκδίδεται ψηφιακά βεβαίωση οφειλής για είσπραξη χρημάτων με το σύνολο των οφειλών του αιτούντος (40.000 ευρώ), με την ένδειξη επί της βεβαίωσης οφειλής ότι για την απόδοση τυχόν εναπομένοντος ποσού στον δικαιούχο από την υπηρεσία ή τον οργανισμό πληρωμής, δεν απαιτείται η προσκόμιση αποδεικτικού ενημερότητας καθώς δεν συντρέχει άλλος λόγος μη έκδοσης αποδεικτικού ενημερότητας πέραν των ανωτέρω οφειλών.
    Παράδειγμα 2

    Δεδομένα:

    • Ο φορολογούμενος υποβάλλει αίτηση για έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου από επαχθή αιτία με τίμημα (πώληση ακινήτου).
    • Ο φορολογούμενος έχει βεβαιωμένες οφειλές στη Φορολογική Διοίκηση, ως εξής:

    α) βεβαιωμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 40.000 ευρώ μη τακτοποιημένες κατά νόμιμο τρόπο.

    β) βεβαιωμένες μη ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 5.000 ευρώ

    γ) βεβαιωμένες οφειλές σε αναστολή είσπραξης ύψους 160.000 ευρώ εκ των οποίων οι ληξιπρόθεσμες οφειλές σε αναστολή είσπραξης είναι 60.000 ευρώ.

    • Οι συνολικές ληξιπρόθεσμες βασικές οφειλές σε καθεστώς αναστολής είσπραξης είναι άνω των 50.000 ευρώ.
    • Οι λοιπές προϋποθέσεις αποδεικτικού ενημερότητας πληρούνται.
    • Η αντικειμενική αξία του ακινήτου που μεταβιβάζεται είναι 80.000 ευρώ.
    • Το δηλούμενο τίμημα ανέρχεται στο ποσό των 80.000 ευρώ.

    Απάντηση:

    • Λόγω των ληξιπρόθεσμων μη τακτοποιημένων κατά νόμιμο τρόπο οφειλών, δεν χορηγείται αποδεικτικό ενημερότητας.
    • Ο φορολογούμενος ενημερώνεται για τους λόγους απόρριψης έκδοσης αποδεικτικού ενημερότητας και συναινεί στην έκδοση βεβαίωσης οφειλής για μεταβίβαση ακινήτου. - Ελέγχονται οι προϋποθέσεις χορήγησης βεβαίωσης οφειλής για μεταβίβαση ακινήτου.
    • Επειδή το τίμημα καλύπτει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές σε αναστολή είσπραξης δεν απαιτείται έγκριση από τον αρμόδιο Προϊστάμενο για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής υπηρεσίας.
    • Συνεπώς, εκδίδεται ψηφιακά βεβαίωση οφειλής για μεταβίβαση ακινήτου με αναγραφόμενο ποσό οφειλής (40.000 + 60.000 + 5.000 =) 105.000 ευρώ, προκειμένου να αποδοθεί το συνολικό προϊόν του τιμήματος, ήτοι το ποσό των 80.000 ευρώ.

    Πηγή: imerisia.gr

  • Στο gov.gr 5 νέες υπηρεσίες για την αγροτική επιχειρηματικότητα
    Στο gov.gr 5 νέες υπηρεσίες για την αγροτική επιχειρηματικότητα

    Τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν μια σειρά από διαδικασίες άμεσα και εύκολα έχουν από σήμερα o αγροτικός κόσμος και φορείς του Δημοσίου με την προσθήκη πέντε νέων υπηρεσιών στο gov.gr.

    Οι υπηρεσίες τέθηκαν σε παραγωγική λειτουργία στο πλαίσιο της συνεργασίας του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου και του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρη Αυγενάκη.

    Πιο συγκεκριμένα, οι υπηρεσίες που παρέχονται πλέον μέσω του gov.gr είναι:

    • η δήλωση μηνιαίων αποθεμάτων ρυζιού, σιτηρών και ελαιούχων σπόρων
    • ο επανέλεγχος βλαστικότητας αποθεμάτων πιστοποιημένων σπόρων προς σπορά
    • η δήλωση αποθεμάτων σπόρων προς σπορά
    • η παρακολούθηση ανάλωσης πρώτων υλών λιπασμάτων
    • η παρακολούθηση δειγματοληψιών - αναλύσεων λιπασμάτων και προϊόντων λίπανσης

    Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου δήλωσε: «Οι πολίτες δείχνουν καθημερινά την εμπιστοσύνη τους στο gov.gr, επιλέγοντάς το για τις αλληλεπιδράσεις τους με τις υπηρεσίες σε κάθε τομέα της Δημόσιας Διοίκησης. Και στον αγροτικό τομέα στηρίζουμε εμπράκτως τον εκσυγχρονισμό των προβλεπόμων διαδικασιών και τη διευκόλυνση όλων των εμπλεκομένων πολιτών και λειτουργών.

    Σε πρόσφατη έρευνα, η δημιουργία του gov.gr αναδείχθηκε από τους πολίτες ως ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα της Μεταπολίτευσης. Έχει ιδιαίτερη σημασία οι πολίτες να εμπιστεύονται το ψηφιακό κράτος και να αναγνωρίζουν τη συνεισφορά του στην οικοδόμηση της επόμενης μέρας της Ελλάδας. Γιατί αυτό συνεπάγεται ότι το επιθυμούν, το αποδέχονται και το στηρίζουν».

    Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης δήλωσε: «Ο εκσυγχρονισμός του πρωτογενούς τομέα περνάει μέσα από την ψηφιοποίηση υπηρεσιών για τις οποίες μέχρι σήμερα οι παραγωγοί ανάλωναν πολλές εργατώρες.

    Στόχος μας είναι ο αγρότης να βρίσκεται στους τόπους παραγωγής και όχι στα γκισέ των υπηρεσιών.

    Η ψηφιοποίηση υπηρεσιών μέσα από το gov.gr προσφέρει αυτή τη δυνατότητα και απλοποιεί διαδικασίες για τις οποίες οι παραγωγοί κατανάλωναν μέχρι σήμερα χρόνο. Η συνεργασία των υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Ψηφιακής διακυβέρνησης, ανοίγει νέους δρόμους για τους αγρότες μας.

    Η ψηφιοποίηση ωστόσο υπηρεσιών του ΥΠΑΑΤ έχει κι άλλους τομείς εφαρμογής. Από τον ΟΠΕΚΕΠΕ έως τον ΕΛΓΑ του οποίου η ψηφιοποίηση προχωρεί ώστε να προσφέρονται υπηρεσίες με ταχύτερο, πιο διαφανή και πιο δίκαιο τρόπο».

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ειδική σύσκεψη στην Αμαλιάδα για τις οφειλές των επτά δήμων στο ΦοΔΣΑ Ηλείας
    Ειδική σύσκεψη στην Αμαλιάδα για τις οφειλές των επτά δήμων στο ΦοΔΣΑ Ηλείας

    Συμμετείχαν δήμαρχοι, στελέχη της κοινοπραξίας και υπηρεσιακοί παράγοντες των δήμων

    Την πρώτη τους συνάντηση με την κοινοπραξία που διαχειρίζεται τη Μονάδα Επεξεργασίας Στερεών Αποβλήτων της Τριανταφυλλιάς είχαν οι δήμαρχοι της Ηλείας και το νέο προεδρείο του ΦοΔΣΑ.

    Αιχμή του δόρατος αποτέλεσε η τιμολογιακή πολιτική που ακολουθείται όλα αυτά τα χρόνια και τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί με τα συσσωρευμένα χρέη των δήμων της Ηλείας, απέναντι στο Φορέα Διαχείρισης των Στερεών Αποβλήτων.

    Η συνάντηση στην οποία συμμετείχαν και οι διευθυντές υπηρεσιών όλων των δήμων, πέρασε και σε τεχνικά πεδία, προκειμένου να διευκολυνθούν όσο το δυνατό περισσότερο οι δήμοι στην αποπληρωμή των οφειλών τους.

    Ειδικότερα, το βασικότερο θέμα συζήτησης είχε να κάνει με τις προσαυξήσεις που καλούνται να πληρώσουν και το πως αυτές -αλλά και σε τί ποσοστό- μπορούν να μειωθούν.

    Η συνάντηση έγινε την περασμένη Πέμπτη στην αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ήλιδας, παρουσία του προέδρου του ΦοΔΣΑ και Δημάρχου Ήλιδας κ. Χρήστου Χριστοδουλόπουλου, του αντιπροέδρου και Δημάρχου Πηνειού κ. Αλέξη Καστρινού, των δημάρχων: Πύργου κ. Στάθη Καννή και Ανδραβίδας – Κυλλήνης κ. Γιάννη Λέντζα και εκπροσώπων των δημοτικών αρχών των υπολοίπων τριών δήμων.

    Μαζί με την συζήτηση για τις οφειλές των δήμων και τα προβλήματα που δημιουργούνται, ο κύριος Χριστοδουλόπουλος ζήτηση και τη λήψη πολιτικής απόφασης σε επόμενη συνεδρίαση του ΦοΔΣΑ, σχετικά με θέματα που αφορούν στην στη διαχείριση του φορέα από τον Δήμο Ήλιδας.

    Η συνάντηση, αυτή τη φορά με μοναδικό θέμα το τεχνικό ζήτημα που αφορά στις προσαυξήσεις, επαναλήφθηκε το πρωί της Δευτέρας και πάλι στην Αμαλιάδα, με τη συμμετοχή μόνο των Προϊσταμένων των Οικονομικών Υπηρεσιών των επτά δήμων και άλλων υπηρεσιακών παραγόντων.

    amaliada susk fodsa 6

    amaliada susk fodsa 3

    amaliada susk fodsa 2

    amaliada susk fodsa 4

    amaliada susk fodsa 5

    (Δελτίο Τύπου)

  • Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας: Πώς εκδίδεται μέσω gov.gr
    Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας: Πώς εκδίδεται μέσω gov.gr

    Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας μέσω του gov.gr για 277 Δήμους της χώρας.

    Διαθέσιμη ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr είναι από σήμερα η Βεβαίωση Μόνιμης Κατοικίας για τους κατοίκους 277 Δήμων της χώρας ύστερα από Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β’ 1460) των Υπουργών Εσωτερικών
    Να εκδίδουν ηλεκτρονικά, μέσω του gov.gr, τη βεβαίωση Μόνιμης Κατοικίας μπορούν από σήμερα Τετάρτη 6/3 οι κάτοικοι 277 Δήμων της χώρας.

    Προηγήθηκε ΚΥΑ των υπουργών Εσωτερικών Νίκης Κεραμέως, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιου.

    Μέσα από μια ιδιαίτερα απλή διαδικασία, οι ενδιαφερόμενοι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους και να παραλάβουν την βεβαίωση στη Θυρίδα του πολίτη στο gov.gr, εύκολα και χωρίς περιττή γραφειοκρατία. Η βεβαίωση εκδίδεται από τον Δήμο, όπου υπάγεται η διεύθυνση κατοικίας εντός 10 ημερών. Στην περίπτωση που παρέλθει η προθεσμία και δεν υπάρχει απάντηση, οι πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να εκδώσουν μόνοι τους την βεβαίωση online από το gov.gr.

    Βήμα-βήμα η διαδικασία

    Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη είτε απευθείας στο gov.gr, είτε στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Διεύθυνση κατοικίας και επικοινωνίας».

    Για την υποβολή της αίτησης:

    • Οι πολίτες συνδέονται με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασής τους στο TaxisNet.
    • Καταχωρίζουν ή επιβεβαιώνουν στην εφαρμογή τα στοιχεία που απαιτούνται, επισυνάπτουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και υποβάλλουν την αίτησή τους.
    • Με την υποβολή, η αίτηση αποστέλλεται ηλεκτρονικά στην Θυρίδα του Δήμου που βρίσκεται η διεύθυνση κατοικίας, για έλεγχο και ολοκλήρωση της διαδικασίας εντός 10 ημερών.
    • Αν παρέλθει το χρονικό διάστημα των 10 ημερών χωρίς απάντηση, οι πολίτες μπορούν να εκδώσουν online την βεβαίωση μέσω του gov.gr, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις.

    Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας η βεβαίωση αποστέλλεται στη Θυρίδα του πολίτη στο gov.gr και οι πολίτες ενημερώνονται με email στην ηλεκτρονική διεύθυνση και SMS στον αριθμό κινητού τηλεφώνου, που έχουν δηλώσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, στο emep.gov.gr.

    Η βεβαίωση, που εκδίδεται, φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο, όσο και ως έντυπο έγγραφο.

    Σταδιακή ένταξη όλων των Δήμων

    Αξίζει να σημειωθεί ότι σταδιακά θα ενταχθούν στο gov.gr και θα υποδέχονται αιτήσεις έκδοσης μόνιμης κατοικίας και οι υπόλοιποι Δήμοι της χώρας. Οι υποδομές και οι εφαρμογές έχουν ήδη δημιουργηθεί και για τους 322 Δήμους της χώρας.

    Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, το Υπουργείο Εσωτερικών, τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Τα στοιχεία των πολιτών αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Gov.gr: Έκδοση βεβαίωσης φοίτησης μαθητή με λίγα κλικ
    Gov.gr: Έκδοση βεβαίωσης φοίτησης μαθητή με λίγα κλικ

    Τη δυνατότητα να εκδώσουν ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr «Βεβαίωση Φοίτησης Μαθητή/τριας» σε σχολείο μπορούν πλέον οι ενδιαφερόμενοι και ενδιαφερόμενες.

    Ειδικότερα, μέσω μιας απλής και φιλικής διαδικασίας μπορούν να εκδώσουν ηλεκτρονικά τη βεβαίωση φοίτησης σε σχολείο της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να την παραλάβουν στην προσωπική τους θυρίδα πολίτη στο my.gov.gr, εύκολα και χωρίς περιττή γραφειοκρατία.

    Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη είτε απευθείας στο gov.gr είτε στην ενότητα «Εκπαίδευση» και στην υποενότητα «Εγγραφή σε σχολείο».

    Για την έκδοση της βεβαίωσης μαθητή οι ενδιαφερόμενοι συνδέονται με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασής τους στο TaxisNet και εκδίδουν τη βεβαίωση, χωρίς να απαιτείται να συμπληρώσουν κανένα άλλο στοιχείο.

    Η βεβαίωση που εκδίδεται, φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο, όσο και ως έντυπο έγγραφο.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η βεβαίωση αυτή χρησιμοποιείται σε πλήθος διαδικασιών της Δημόσιας Διοίκησης, όπως ενδεικτικά:

    • Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα
    • Επίδομα Στέγασης
    • Επίδομα παιδιού
    • Αναβολή κατάταξης σπουδαστών δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης
    • Αποζημίωση για ακουστικά βαρηκοΐας σε μαθητές δημόσιων σχολικών μονάδων

    Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από τα υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τους Φορείς τους: το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.), τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET). Τα στοιχεία των πολιτών αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο