Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2024 11:46

ΑΑΔΕ: Έξι διευκρινίσεις «κλειδιά» για τη διασύνδεση των POS με τα ταμειακά συστήματα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Σε έξι κρίσιμες ερωτήσεις σχετικά με τη διασύνδεση των POS με τα ταμειακά συστήματα απαντά αναλυτικά η ΑΑΔΕ, με ανακοίνωσή της.

Οι διευκρινίσεις της Αρχής κρίθηκαν αναγκαίες μετά από ερωτήματα που έχουν υποβληθεί από τους επαγγελματίες.

Ποιες είναι οι φάσεις για τη διασύνδεση POS – Ταμειακών Συστημάτων;

  • Δημιουργία Μητρώου Μέσων Πληρωμών (POS) των επιχειρήσεων:

Συστήθηκε, τηρείται και επικαιροποιείται συνεχώς στην ψηφιακή πύλη myAADE Μητρώο Μέσων Πληρωμών (POS) (Α. 1137 /06.09.2023). Τα ενεργά POS των επιχειρήσεων δηλώνονται αυτοματοποιημένα μέσω διεπαφής (API), ανά δεκαήμερο από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) ή από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs).

Οι Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών, εφεξής, υποχρεούνται, από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, να υποβάλλουν δήλωση για τις μεταβολές του προηγούμενου μήνα, εφόσον αυτές δεν έχουν δηλωθεί από τους Παρόχους, καθώς και για την επικαιροποίηση ή τυχόν διόρθωση των δηλωθέντων στοιχείων.

  • Υποβολή Δηλώσεων Συμμόρφωσης Παρόχων:

Oι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) ημεδαπής ή αλλοδαπής δηλώνουν την συμμόρφωσή τους προς τις απαιτήσεις λειτουργίας και διασύνδεσης με την ΑΑΔΕ για τα Μέσα Πληρωμών που διαθέτουν στους Xρήστες υπηρεσιών πληρωμών

  • Αναβάθμιση POS

Τα υφιστάμενα POS θα πρέπει να αναβαθμιστούν προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία της διασύνδεσής τους. Η αναβάθμιση των ενεργών POS πραγματοποιείται απομακρυσμένα με ευθύνη των Παρόχων Μέσων Πληρωμών (NSPs). Ο

ι επιχειρήσεις ενημερώνονται για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης μέσω της εφαρμογής του μητρώου μέσων πληρωμών.

Η ΑΑΔΕ ενημερώνει τους χρήστες υπηρεσιών πληρωμών για τη δυνατότητα αναβάθμισης κάθε Μέσου Πληρωμών που διαθέτουν. Η ενημέρωση συντελείται με την αποστολή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και την ανάρτηση σχετικής ειδοποίησης στη θυρίδα τους (Τα Μηνύματά μου) στην ψηφιακή πύλη «myAADE», καθώς και με την αναγραφή ένδειξης «Προς Αναβάθμιση» στο Μητρώο Μέσων Πληρωμών.

  • Διασύνδεση POS – Ταμειακών Συστημάτων:

Στο τελευταίο στάδιο της διασύνδεσης, αναβαθμίζονται τα Ταμειακά Συστήματα (εφόσον απαιτείται) και διασυνδέονται με τα POS, με ευθύνη της επιχείρησης που τα χρησιμοποιεί. Η ΑΑΔΕ ενημερώνει κάθε χρήστη υπηρεσιών πληρωμών για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του συνόλου των POS που διαθέτουν, με τρεις τρόπους:

  • μέσω email,
  • μέσω σχετικής ειδοποίησης στην εφαρμογή «Τα Μηνύματά μου» στην ψηφιακή πύλη myAADE,
  • με σχετική ένδειξη στα «Στοιχεία Μέσων Πληρωμών (EFT/POS)» στην εφαρμογή «Στοιχεία Επιχείρησης»

Τι πρέπει να κάνω για να διασυνδεθώ;

Θα πρέπει να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:

  • Προβολή στοιχείων POS.

Τα στοιχεία των POS που έχουν υποβληθεί από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), είναι διαθέσιμα στις επιχειρήσεις στην ψηφιακή πύλη myAADE / Μητρώο και Επικοινωνία / Μητρώο POS

  • Υποβολή δήλωσης διαφωνίας.

Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS υποβάλλουν Δήλωση Μέσων Πληρωμών, αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση που διαφωνούν με τα στοιχεία που εμφανίζονται στο Μητρώο Μέσων Πληρωμών.

  • Αναβάθμιση POS.

Η αναβάθμιση των ενεργών POS πραγματοποιείται απομακρυσμένα με ευθύνη των Παρόχων Μέσων Πληρωμών (NSPs).

  • Ειδοποίηση αναβάθμισης.

Οι επιχειρήσεις λαμβάνουν ειδοποίηση με αποστολή email για την αναβάθμιση των POS που διαθέτουν

  • Διασύνδεση POS – Ταμειακού Συστήματος.

Εντός 30 ημερών από την ειδοποίηση και το αργότερο έως τις 29/2/2024, ο τεχνικός ΦΗΜ διασυνδέει επιτόπια το POS με την Ταμειακή μηχανή και ολοκληρώνει τη διαδικασία.

Ποιες είναι οι επιλογές μου για την έκδοση των παραστατικών;

Μπορείτε να επιλέξετε την έκδοση των παραστατικών σας είτε μέσω των διαθέσιμων πιστοποιημένων ταμειακών μηχανών (ΦΗΜ-OCR), είτε μέσω άυλων ταμειακών μηχανών από πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης (VCR).

Οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) και οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) διαθέτουν μοντέλα POS, για τα οποία έχουν υποβάλει Δήλωση Συμμόρφωσης για την διασύνδεση με τα Ταμειακά Συστήματα.

Οι διαθέσιμες All in One λύσεις, έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν ως POS και ως Ταμειακό Σύστημα και είναι συμβατές με τις απαιτήσεις της διασύνδεσης POS – Ταμειακών Συστημάτων.

Μέχρι πότε πρέπει να έχω διασυνδεθεί;

Σε κάθε περίπτωση η διαδικασία διασύνδεσης των ταμειακών συστημάτων με τα POS τους ή απόκτηση νέων συστημάτων που πληρούν τις σχετικές προδιαγραφές πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις 29/2/2024.

Δικαιούμαι χρηματοδότηση;

Στο πλαίσιο του προγράμματος ενισχύονται υφιστάμενες ιδιωτικές επιχειρήσεις που ασκούν οικονομική δραστηριότητα, και για τις οποίες συντρέχουν αθροιστικά και μεταξύ άλλων οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • Έχουν την έδρα τους ή υποκατάστημα στην ελληνική επικράτεια με ελληνικό ΑΦΜ.
    Είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης από το πρόγραμμα.
  • Έχουν ιδρυθεί/ συσταθεί πριν την 01/01/2023.
  • Συνιστούν νομική οντότητα (Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία, Ι.Κ.Ε, Ατομική Επιχείρηση, Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, Συνεταιρισμός) ή Ατομική Επιχείρηση και τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία.

Μέχρι σήμερα, από τους 3 πρώτους κύκλους, έχουν εγκριθεί τα αντίστοιχα vouchers χρηματοδότησης σε 121.138 επιχειρήσεις για την αγορά/αντικατάσταση POS (18,1 εκ. ευρώ) και 169.837 επιχειρήσεις για την κάλυψη μέρους του κόστους διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές (22,5 εκατ. ευρώ).

Δρομολογείται ήδη η έναρξη του 4ου κύκλου χρηματοδότησης μέσα στις επόμενες ημέρες, ενώ πρόκειται να υπάρξει και 5ος κύκλος χρηματοδότησης προκειμένου να καλυφθούν όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις.

Επισημαίνεται ότι στους νέους κύκλους χρηματοδότησης, λύσεις All in One θα μπορούν να χρηματοδοτηθούν με συνδυασμό επιλογής της Κατηγορίας 1 (Αντικατάσταση EFT/POS) και της Κατηγορίας 3 (Λήψη υπηρεσιών παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης). Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να βρείτε στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ.

Πού μπορώ να βρω χρήσιμες πληροφορίες;

Χρήσιμες πληροφορίες έχουν αναρτηθεί στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ. Μπορείτε να υποβάλλετε τα ερωτήματά σας προς το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ:

  • ηλεκτρονικά μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE, στην πλατφόρμα Μητρώο & Επικοινωνία > Ερωτήματα προς ΑΑΔΕ > επιλέγοντας την κατηγορία Μητρώο – Διασύνδεση Μέσων Πληρωμών (EFT/POS) (για πιστοποιημένους από την ΑΑΔΕ χρήστες με κωδικούς Taxisnet) ή στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, στο πεδίο Επικοινωνία > Ηλεκτρονικό ερώτημα > Φόρμα υποβολής ερωτήματος (για μη πιστοποιημένους χρήστες)
  • τηλεφωνικά στο +30 213 162 1000 σε εργάσιμες ημέρες, από τις 07:30 έως τις 17:00.
  • Μόνο οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και οι Παρόχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) μπορούν να απευθύνονται στο email [email protected] σημειώνοντας το ονοματεπώνυμο, το σταθερό ή/και το κινητό τους τηλέφωνο.

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2024 10:53

Σχετικά Άρθρα

  • ΑΑΔΕ: Έρχεται η αυτόματη είσπραξη ΦΠΑ - Τέλος οι περιοδικές δηλώσεις
    ΑΑΔΕ: Έρχεται η αυτόματη είσπραξη ΦΠΑ - Τέλος οι περιοδικές δηλώσεις

    Την αυτόματη βεβαίωση και είσπραξη του ΦΠΑ κατά τη στιγμή της συναλλαγής, χωρίς να απαιτείται η υποβολή δηλώσεων από τους συναλλασσόμενου έχει ξεκινήσει να σχεδιάζει η ΑΑΔΕ. Πρόκειται για το επόμενο βήμα το οποίο δρομολογείται στα πλαίσια της νέας ψηφιακής εποχής της εφορίας με στόχο η εισπραξιμότητα του ΦΠΑ να φτάσει στο 100%.

    Διαβάστε περισσότερα στο imerisia.gr

  • Influencers και «εξαφανισμένοι» φορολογούμενοι στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ
    Influencers και «εξαφανισμένοι» φορολογούμενοι στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ

    Facebook, Instagram και TikTok σαρώνει η ΑΑΔΕ, με όπλο ένα μυστικό αλγόριθμο, για να εντοπίσει influencers που ζουν με πολυτέλεια και χλιδή που δεν «δικαιολογείται» από τα εισοδήματα που δηλώνουν στην εφορία.

    Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που η φορολογική αρχή έχει βγάλει «λαβράκι», μέσω ελέγχων στα κοινωνικά δίκτυα. Μάλιστα, πριν από λίγους μήνες οι ελεγκτές εντόπισαν περίπτωση μοντέλου – Influencer διαφήμιζε ρούχα, τα πουλούσε διαδικτυακά και δεν έκοψε αποδείξεις αξίας 350.000 ευρώ.

    Υπενθυμίζεται πως όπως ακριβώς ισχύει με τα έσοδα των influencers από προώθηση, διαφήμιση προϊόντων, έτσι και τα αντίστοιχα έσοδα από το TikTok, χαρακτηρίζονται ως έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα.

    Αυτό σημαίνει πως είναι απαραίτητη η έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας και η τήρηση των προβλεπόμενων φορολογικών διαδικασιών, όπως η απόδοση ΦΠΑ και οι δηλώσεις στο mydata, μεταξύ άλλων.

    Πώς λειτουργεί το νέο ψηφιακό «όπλο»

    Ο αλγόριθμος που έχει στο οπλοστάσιο της η ΑΑΔΕ εντοπίζει τον εκάστοτε ιδιοκτήτη της διαδικτυακής επιχείρησης, τον λεγόμενο influencer, μέσα από τα «tags» που εμφανίζονται κοινοποιούνται αναρτήσεις σε λογαριασμούς εταιρειών.

    Με τον ίδιο τρόπο μπαίνουν στην λίστα του «ελέγχου» και όσοι διάγουν έναν πολυτελή βίο, ο οποίος δεν δικαιολογείται από τα εισοδήματα που δηλώνουν στην Εφορία.

    Μάλιστα, στο πλαίσιο της έρευνας η ΑΑΔΕ θα αποκτά πρόσβαση σε τραπεζικούς λογαριασμούς, στα εισοδήματα και στα πόθεν έσχες όχι μόνο του τρέχοντος έτους.

    Τι συμβαίνει με τους «εξαφανισμένους» φορολογούμενους

    Την ίδια περίοδο, στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ έχουν μπει και οι φορολογούμενοι που δεν υπέβαλαν φορολογική δήλωση την τελευταία πενταετία, καθώς και όσοι απέκρυψαν εισοδήματα, καθώς παραγράφονται σύντομα.

    Συγκεκριμένα, στο μικροσκόπιο μπαίνουν οι υποθέσεις του 2018 οι οποίες παραγράφονται στο τέλος του έτους, με τους ελεγκτές να έχουν λάβει εντολή να προχωρήσουν σε καταλογισμούς με φόρους «κατ΄ εκτίμηση».

    Αυτό σημαίνει ότι η φορολογική διοίκηση θα υπολογίσει τον φόρο με βάση τα στοιχεία και τις πληροφορίες που έχει στη διάθεση της.

    Στο στόχαστρο μπαίνουν συνταξιούχοι και μισθωτοί με αδήλωτα αναδρομικά ποσά συντάξεων και αποδοχών, φορολογούμενοι με αποδοχές από το εξωτερικό, ιδιοκτήτες ακινήτων με αδήλωτα εισοδήματα και ελεύθεροι επαγγελματίες.

    Σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα αναζητηθούν:

    • Τα ηλεκτρονικά αρχεία βεβαιώσεων αποδοχών ή συντάξεων, αμοιβών από επιχειρηματική δραστηριότητα και εισοδημάτων από μερίσματα, τόκους, δικαιώματα.
    • Διαθέσιμα στοιχεία που αφορούν λοιπά εισοδήματα και αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης ή απόκτησης περιουσιακών στοιχείων, τα οποία αποστέλλονται ετησίως ή περιλαμβάνονται στην τελευταία προ του έτους για το οποίο εκδίδεται πράξη εκτιμώμενου προσδιορισμού φόρου, υποβληθείσα δήλωση φόρου εισοδήματος και στην περιουσιακή κατάσταση του εκάστοτε έτους, όπως αυτή προκύπτει από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Περιουσιολογίου της ΑΑΔΕ.
    • Από την ηλεκτρονική βάση δεδομένων, που είναι διαθέσιμη στην ΑΑΔΕ και μπορούν να αφορούν την άσκηση επαγγελματικής ή επιχειρηματικής δραστηριότητας, καθώς επίσης και από στοιχεία που λήφθηκαν στο πλαίσιο της ανταλλαγής πληροφοριών για την εφαρμογή της διεθνούς διοικητικής συνεργασίας στο πεδίο της άμεσης φορολογίας.
    • Κάθε διαθέσιμη πληροφορία από τρίτους.

    Πηγή: cnn.gr

  • Φορολοταρία Σεπτεμβρίου: Έγινε η κλήρωση - Δείτε αν κερδίσατε έως και 50.000 ευρώ
    Φορολοταρία Σεπτεμβρίου: Έγινε η κλήρωση - Δείτε αν κερδίσατε έως και 50.000 ευρώ

    Έγινε η φορολοταρία της 35ης Δημόσιας Κλήρωσης για τις συναλλαγές Σεπτεμβρίου

    Πραγματοποιήθηκε σήμερα (24.10.2024) η μηνιαία κλήρωση της φορολοταρίας από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
    Η κλήρωση της ΑΑΔΕ πραγματοποιήθηκε για τις συναλλαγές που έγιναν τον Αύγουστο του 2024. Σημειώνεται πως ένας από τους τυχερούς λαχνούς της φορολοταρίας κερδίζει μέχρι και 50.000 ευρώ, ενώ τα έπαθλα είναι πλέον κλιμακωτά.

    -Δείτε αν ανήκετε στους τυχερούς εδώ.

    -Δείτε τους τυχερούς λαχνούς εδώ.
    Πηγή: Protothema.gr
  • ΑΑΔΕ: 1 στους 2 επαγγελματίες δηλώνει τζίρο κάτω από 30.000 ευρώ
    ΑΑΔΕ: 1 στους 2 επαγγελματίες δηλώνει τζίρο κάτω από 30.000 ευρώ

    Δείτε αναλυτικά τι τζίρους δήλωσαν οι επαγγελματίες το 2024

    Μπορεί να μην ξεπερνούν ίσως τους 50 οι επαγγελματίες που δέχθηκαν να προκαλέσουν τον έλεγχο της εφορίας για να αμφισβητήσουν το τεκμαρτό φορολογητέο εισόδημα, σχεδόν οι μισοί όμως (πάνω από το 40%) δήλωσαν φέτος πως ο ετήσιος τζίρος τους το 2023 δεν υπερέβη τα 30.000 ευρώ. Και μόλις 10%-11% των επαγγελματιών εμφανίζει εισπράξεις (ακαθάριστα έσοδα) πάνω από 100.000 ευρώ.
    Τα ποσά αφορούν στις εισπράξεις που δηλώνουν οι ίδιοι, πριν αφαιρεθούν οι επαγγελματικές δαπάνες τους, προκειμένου να φορολογηθούν για το καθαρό τελικό κέρδος τους, ή για το τεκμαρτό που τους αντιστοιχεί αν αποδειχθεί υψηλότερο.
    Από τη νέα λίστα της ΑΑΔΕ για τον μέσο τζίρο τον οποίο δήλωσαν στις φετινές φορολογικές δηλώσεις (εισοδήματα του 2023) 869.542 επαγγελματίες και ατομικές επιχειρήσεις σε 383 επαγγελματικούς κλάδους, προκύπτει ότι:

    1. Μεγαλύτερα έσοδα (τζίρο) σε σχέση με πέρυσι, δήλωσαν φέτος:

    – Μπαρ: Οι 28.751 ιδιοκτήτες μπαρ δήλωσαν ακαθάριστα έσοδα 43.524 ευρώ για το 2023, σημαντικά αυξημένα το μέσο τζίρο των 37.777 ευρώ που είχαν εμφανίσει για το 2022.
    – Υδραυλικοί: 8.977 τεχνίτες δήλωσαν μέσο ακαθάριστο εισόδημα 32.354 ευρώ για το 2023, από 29.463 ευρώ για το 2022.

    – Δικηγόροι: 35.326 δικηγόροι δήλωσαν μέσο ακαθάριστο εισόδημα για το 2023 ύψους 23.720 ευρώ έναντι 22.890 ευρώ το 2022.

    – Αρχιτέκτονες: 10.643 μηχανικοί- αρχιτέκτονες δήλωσαν κατά μέσο όρο ακαθάριστα έσοδα 20.573 ευρώ από 18.765,91 ευρώ που είχαν εμφανίσει για το 2022.

    – Ταξί: 29.206 φορολογούμενοι που εκμεταλλεύονται ταξί δήλωσαν ακαθάριστα έσοδα για το 2023 κατά μέσο όρο 18.595 ευρώ από 16.281 ευρώ το 2022.

    – Μαραγκοί: 5.394 ξυλουργοί/μαραγκοί δηλώνουν ακαθάριστα έσοδα 35.593 ευρώ κατά μέσο όρο από 32.913 ευρώ που είχαν δηλώσει για το 2022.

    – Ηλεκτρολόγοι: 8.864 τεχνικοί δήλωσαν για το 2023 μέσο ακαθάριστο εισόδημα 36.300 ευρώ έναντι 32.635 ευρώ το 2022.

    2. Αντιθέτως, λιγότερα έσοδα (μείωση εισπράξεων) σε σχέση πέρυσι δήλωσαν:
    – Γιατροί (δραστηριότητες άσκησης ειδικών ιατρικών επαγγελμάτων): 23.283 γιατροί δήλωσαν μέσο τζίρο 44.337 ευρώ για το 2023 όταν για το 2022 τα μέσα ακαθάριστα έσοδα είχαν ανέλθει σε 46.640 ευρώ.

    – Μεσίτες ακινήτων: 3.723 μεσίτες εμφάνισαν μέσο τζίρο 15.123 ευρώ το 2023 έναντι 15.733 ευρώ για το 2022.

    – 203 φορολογούμενοι που δραστηριοποιούνται στο χονδρικό εμπορίο προϊόντων καπνού, με μέσο ακαθάριστο ετήσιο τζίρο 1.202.704 ευρώ από 1.295.860 ευρώ για το 2022

    – 3.304 πρατήρια καυσίμων κίνησης δήλωσαν μέσο ετήσιο τζίρο 669.782 ευρώ για το 2023, έναντι 772.275 ευρώ το 2022.

    – 67 παραγωγοί παρασκευασμάτων ζωοτροφών δήλωσαν μέσα ακαθάριστα έσοδα ύψους 476.685 ευρώ από 484.631 ευρώ το 2022.

    – 75 κατασκευαστές πλαστικών συσκευασίας δήλωσαν μέσο ακαθάριστο εισόδημα 341.554 ευρώ, έναντι 377.210 ευρώ για το 2022.

    Υψηλούς τζίρους εμφανίζουν και τα 7.518 φαρμακεία (292.571 ευρώ κατά μέσον όρο πανελλαδικά). Ενώ, αντίθετα, στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται 516 επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην επισκευή και επιδιόρθωση ρολογιών και κοσμημάτων με μέσο ετήσιο τζίρο 5.050 ευρώ.

    Σημειώνεται ότι ο μέσος τζίρος αποτελεί ένα από τα κριτήρια που λαμβάνει υπόψη η εφορία για τον προσδιορισμό του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος. Τα άλλα δυο κριτήρια είναι τα χρόνια της επαγγελματικής δραστηριότητας και το σύνολο της μισθοδοσίας.

    Πηγή: Newmoney.gr - Protothema.gr
  • Φοροδιαφυγή: POS και ηλεκτρονικές συναλλαγές εκτινάσσουν τα φορολογικά έσοδα
    Φοροδιαφυγή: POS και ηλεκτρονικές συναλλαγές εκτινάσσουν τα φορολογικά έσοδα

    Το πρώτο εξάμηνο εφέτος τα έσοδα από τον ΦΠΑ παρουσίασαν αύξηση 10,3% - Οι επόμενες παρεμβάσεις του υπουργείου Οικονομικών

    Η επιχείρηση περιστολής της φοροδιαφυγής αποδίδει καρπούς και επιτρέπει στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης να σχεδιάσει τις επόμενες κινήσεις του για τη μείωση των φόρων την επόμενη τριετία.
    Η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS και η εξάπλωση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, σταδιακά σε όλο και μεγαλύτερο εύρος της οικονομικής δραστηριότητας, σε συνδυασμό με τους ελεγχους της ΑΑΔΕ, ανοίγει το δρόμο για την επίτευξη του στόχου αύξησης των ετήσιων εσόδων από τη φοροδιαφυγή στα 2,5 δισ ευρώ έως το 2027 και διευρύνει τα περιθώρια για μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων που αποτελεί βασική δέσμευση της κυβέρνησης.
    Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία για την πορεία των φορολογικών εσόδων, σύμφωνα με τα οποία το πρώτο εξάμηνο εφέτος τα έσοδα από τον ΦΠΑ παρουσίασαν αύξηση 10,3% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο, γεγονός που αποδίδεται στις παρεμβάσεις που αφορούν στην επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών καθώς και στην ανάπτυξη της οικονομίας

    Η πολιτική αυτή του υπουργείου Οικονομικών θα συνεχιστεί, όπως έχει προαναγγείλει ο υπουργός Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης. Έτσι, από το 2025 θα τεθούν σε υποχρεωτική εφαρμογή τα ηλεκτρονικά τιμολόγια σύμφωνα με τις αποφάσεις που έχουν ανακοινωθεί, ενώ θα επεκταθεί η χρήση POS στις λιανικές πωλήσεις περισσότερων κλάδων της οικονομίας.

    Ήδη σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για την εφαρμογή του νέου αυτοκόλλητου σήματος στα ΤΑΞΙ που θα ενημερώνει τους πελάτες για την υποχρέωση των επαγγελματιών να δέχονται πληρωμές μέσω POS. Είναι ενδεικτικό ότι, χωρίς ακόμη να έχει εφαρμοστεί το μέτρο, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές στα ΤΑΞΙ κινούνται με διπλάσιο ρυθμό σε σχέση με το 2023. Χαρακτηριστική, επίσης, για τα αποτελέσματα από την αύξηση της χρήσης των ηλεκτρονικών συναλλαγών είναι η αύξηση του δηλωθέντος τζίρου στην εστίαση που συνοδεύεται από αύξηση των δηλωθέντων φιλοδωρημάτων κατά 400 εκατ. ευρώ.

    Ακόμη μία από τις παρεμβάσεις στις οποίες θα προχωρήσει το οικονομικό επιτελείο μέσα στο πρώτο τετράμηνο του επόμενου έτους είναι και η διεύρυνση της χρήσης συστημάτων άμεσων πληρωμών, όπως το IRIS, προκειμένου να καλύψουν το σύνολο των επιχειρήσεων. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία 3,3 εκατ. ΙΒΑΝ έχουν συνδεθεί με το IRIS..

    Χαρακτηριστικά για την επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και την αύξηση του τζίρου που δηλώνεται στις φορολογικές αρχές από βασικές οικονομικές δραστηριότητες είναι τα ακόλουθα στοιχεία που ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών:

    - Ο τζίρος των συναλλαγών μέσω POS στον κλάδο της εστίασης το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου εφέτος ανήλθε σε 5,5 δισ. ευρώ, σημαντικά υψηλότερος (κατά 700 εκατ ευρώ) του τζίρου των 4,8 δισ ευρώ του αντίστοιχου διαστήματος πέρυσι. Στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν ότι σε ετήσια βάση το τζίρος αυτός θα ανέλθει στα 7,9 δισ ευρώ, υψηλότερος κατά 1,1 δισ ευρώ του αντίστοιχου περυσινού (6,8 δισ ευρώ)

    - Στον κλάδο των κομμωτηρίων και στις υπηρεσίες προσωπικής φροντίδας ο τζίρος που δηλώθηκε μέσω POS στο οκτάμηνο του 2023 ήταν 326 εκατ. ευρώ ενώ στο διάστημα Ιανουαρίου -Αυγούστου 2024 ανήλθε στα 371 εκατ. ευρώ. Συνολικά το 2024, εκτιμάται πως ο τζίρος του συγκεκριμένου κλάδου θα φτάσει τα 575 εκατ. ευρώ με αύξηση κοντά στο 14% από πέρυσι.

    - Στα ταξί οι εισπράξεις μέσω POS εκτινάχθηκαν κατά 177% συγκριτικά με το αντίστοιχο οκτάμηνο πέρυσι. Ειδικότερα, το οκτάμηνο φέτος εμφανίστηκαν εισπράξεις 50 εκατ ευρώ έναντι 18 εκατ ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Εκτιμάται ότι σε ετήσια βάση το σύνολο του τζίρου μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών στον συγκεκριμένο κλάδο θα ανέλθει στα 73 εκατ ευρώ από 26 εκατ ευρώ πέρυσι.

    Η άλλη όψη του νομίσματος περιστολής της φοροδιαφυγής είναι η επιβράβευση των συνεπών φορολογουμένων. Ο Κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε στις αρχές της εβδομάδος αλλαγές στην διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων με βάση τις οποίες επιβραβεύονται με υψηλότερη έκπτωση οι φορολογούμενοι που προχωρούν έγκαιρα στην υποβολή της φορολογικής τους δήλωσης και καταβάλλουν εφάπαξ το φόρο εισοδήματος.

    Ετσι, η έκπτωση φόρου από 3% που ίσχυε έως τώρα αυξάνεται στο 4% εφόσον η δήλωση υποβληθεί εντός του πρώτου ενάμιση μήνα της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, που ορίζεται σταθερά πλέον στις 15 Μαρτίου και θα ολοκληρώνεται στις 15 Ιουλίου.

    Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ - Protothema.gr
  • Μόνο το 4% των επιχειρήσεων δεν έχει συνδέθεί με POS - Ποιοι παίρνουν παράταση
    Μόνο το 4% των επιχειρήσεων δεν έχει συνδέθεί με POS - Ποιοι παίρνουν παράταση

    Μόνο το 4% των υπόχρεων επιχειρήσεων δεν έχει διασυνδέσει ακόμα τα συστήματα των ταμειακών μηχανών και ERP με τα POS, καθώς οι διασυνδέσεις έφτασαν τις 407.000, με το ποσοστό συμμόρφωσης των υπόχρεων επιχειρήσεων πλέον ξεπερνάει συνολικά το 96%.

    Σημειώνεται ότι το ορόσημο που είχε τεθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης για την απρόσκοπτή χρηματοδότηση της χώρας- που ήταν 400.000 διασυνδέσεις- επετεύχθη νωρίτερα από την προθεσμία, ενώ για όσες επιχειρήσεις δεν έχουν διασυνδεθεί ακόμη εντατικοποιούνται οι έλεγχοι ξεκινώντας από εκείνες με τους υψηλότερους τζίρους.

    Ειδικά τους τελευταίους 4 μήνες πραγματοποιήθηκαν πάνω από 150.000 επιπλέον διασυνδέσεις που αφορούσαν κυρίως την διασύνδεση POS με συστήματα ERP, επιχειρήσεις που αντικατέστησαν τα παλιά συστήματα ταμειακών ή/και POS με καινούργια, εποχικές επιχειρήσεις κα.

    Ποιοι δικαιούνται παράταση

    Αξίζει να σημειωθεί πως «παράταση» έχουν λάβει περίπου 2.000 επιχειρήσεις στις οποίες υπάρχει τεχνικό ζήτημα αναντιστοιχίας των POS με τα λογιστικά συστήματα ERP που διαθέτουν.

    Ειδικότερα, για τις περιπτώσεις αυτές έχει δοθεί περιθώριο λίγων εβδομάδων προκειμένου να βρεθεί τεχνική λύση ή να προχωρήσουν οι επιχειρήσεις σε αντικατάσταση του εξοπλισμού τους.

    Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις έχουν ήδη λάβει προσωποποιημένη ενημέρωση από την ΑΑΔΕ και οι αρμόδιες υπηρεσίες βρίσκονται σε επικοινωνία μαζί τους.

    Αυξημένα έσοδα

    Η ολοκλήρωση του μεγάλου αυτού έργου αποφέρει ήδη σημαντικά και μετρήσιμα αποτελέσματα στην προσπάθεια καταπολέμησης της φοροδιαφυγής.

    Είναι ενδεικτικό ότι στο πρώτο εξάμηνο του έτους τα έσοδα από τον ΦΠΑ αυξήθηκαν κατά 10,3%, κάτι που οφείλεται αφενός στην ανάπτυξη της οικονομίας και αφετέρου στις πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής όπως η διασύνδεση των POS με ταμειακές μηχανές και τα συστήματα ERP.

    Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι κατά το πρώτο 8μηνο του έτους- και ενώ δεν είχε ολοκληρωθεί πλήρως το έργο της διασύνδεσης- παρατηρείται μια σημαντική αύξηση πληρωμών μέσω της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων.

    Συγκεκριμένα παρατηρήθηκε:

    • στην εστίαση αύξηση κατά 16% (από 4,8 δισ. σε 5,5 δισ. ευρώ),
    • στα ταξί αύξηση κατά 177% (από 18 εκατ. σε 50 εκατ. ευρώ),
    • στους γιατρούς κατά 20,1% (από 227 εκατ. σε 273 εκατ. ευρώ),
    • στα κομμωτήρια και στις υπηρεσίες προσωπικής φροντίδας κατά 13,8% (από 326 εκατ. σε 371 εκατ. ευρώ),
    • στα γυμναστήρια και στις αθλητικές δραστηριότητες κατά 34,8% (από 56 εκατ. σε 75 εκατ. ευρώ),
    • στα ξενοδοχεία κατά 8,8% (από 3,6 δισ. ευρώ σε 3,9 δισ. ευρώ).

    Η αύξηση αυτή οφείλεται αφενός στην ανάπτυξη και αφετέρου στην επέκταση των ηλεκτρονικών μέσων πληρωμών, αλλά και στην εφαρμογή των μέτρων για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής όπως η διασύνδεση των ταμειακών με τα POS που εξασφαλίζει παραπάνω έσοδα για το κράτος.

    Εντατικοποιούνται οι έλεγχοι στους μεγάλους τζίρους

    Για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις πρόκειται μέσα στις επόμενες ημέρες να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι από κλιμάκια της ΑΑΔΕ. Σημειώνεται ότι προτεραιότητα κατά τη διενέργεια των ελέγχων δίνεται στις επιχειρήσεις με τους μεγαλύτερους τζίρους. Οι επιχειρήσεις που θα διαπιστωθεί ότι δεν έχουν διασυνδέσει τα συστήματά τους είναι αντιμέτωπες με την επιβολή προστίμων.

    Συγκεκριμένα, προβλέπεται πρόστιμο:

    • 10.000 ευρώ, εφόσον τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα,
    • 20.000 ευρώ, εφόσον τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα.

    Τα πρόστιμα αυτά μειώνονται στο μισό για επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό έως 3.100 κατοίκους (πλην των τουριστικών). Σε περίπτωση υποτροπής εντός πενταετίας, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και για κάθε επόμενη ίδια παράβαση τριπλασιάζονται.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Ταμειακές μηχανές: Μόνο το 4% δεν έχει συνδεθεί με POS - Εντατικοί έλεγχοι στους μεγάλους τζίρους
    Ταμειακές μηχανές: Μόνο το 4% δεν έχει συνδεθεί με POS - Εντατικοί έλεγχοι στους μεγάλους τζίρους

    Μόνο το 4% των υπόχρεων επιχειρήσεων δεν έχει διασυνδέσει ακόμα τα συστήματα των ταμειακών μηχανών και ERP με τα POS, καθώς οι διασυνδέσεις έφτασαν τις 407.000, με το ποσοστό συμμόρφωσης των υπόχρεων επιχειρήσεων πλέον ξεπερνάει συνολικά το 96%.

    Σημειώνεται ότι το ορόσημο που είχε τεθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης για την απρόσκοπτή χρηματοδότηση της χώρας- που ήταν 400.000 διασυνδέσεις- επετεύχθη νωρίτερα από την προθεσμία, ενώ για όσες επιχειρήσεις δεν έχουν διασυνδεθεί ακόμη εντατικοποιούνται οι έλεγχοι ξεκινώντας από εκείνες με τους υψηλότερους τζίρους.

    Ειδικά τους τελευταίους 4 μήνες πραγματοποιήθηκαν πάνω από 150.000 επιπλέον διασυνδέσεις που αφορούσαν κυρίως την διασύνδεση POS με συστήματα ERP, επιχειρήσεις που αντικατέστησαν τα παλιά συστήματα ταμειακών ή/και POS με καινούργια, εποχικές επιχειρήσεις κα.

    Ποιοι δικαιούνται παράταση

    Αξίζει να σημειωθεί πως «παράταση» έχουν λάβει περίπου 2.000 επιχειρήσεις στις οποίες υπάρχει τεχνικό ζήτημα αναντιστοιχίας των POS με τα λογιστικά συστήματα ERP που διαθέτουν.

    Ειδικότερα, για τις περιπτώσεις αυτές έχει δοθεί περιθώριο λίγων εβδομάδων προκειμένου να βρεθεί τεχνική λύση ή να προχωρήσουν οι επιχειρήσεις σε αντικατάσταση του εξοπλισμού τους.

    Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις έχουν ήδη λάβει προσωποποιημένη ενημέρωση από την ΑΑΔΕ και οι αρμόδιες υπηρεσίες βρίσκονται σε επικοινωνία μαζί τους.

    Αυξημένα έσοδα

    Η ολοκλήρωση του μεγάλου αυτού έργου αποφέρει ήδη σημαντικά και μετρήσιμα αποτελέσματα στην προσπάθεια καταπολέμησης της φοροδιαφυγής.

    Είναι ενδεικτικό ότι στο πρώτο εξάμηνο του έτους τα έσοδα από τον ΦΠΑ αυξήθηκαν κατά 10,3%, κάτι που οφείλεται αφενός στην ανάπτυξη της οικονομίας και αφετέρου στις πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής όπως η διασύνδεση των POS με ταμειακές μηχανές και τα συστήματα ERP.

    Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι κατά το πρώτο 8μηνο του έτους- και ενώ δεν είχε ολοκληρωθεί πλήρως το έργο της διασύνδεσης- παρατηρείται μια σημαντική αύξηση πληρωμών μέσω της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων.

    Συγκεκριμένα παρατηρήθηκε:

    • στην εστίαση αύξηση κατά 16% (από 4,8 δισ. σε 5,5 δισ. ευρώ),
    • στα ταξί αύξηση κατά 177% (από 18 εκατ. σε 50 εκατ. ευρώ),
    • στους γιατρούς κατά 20,1% (από 227 εκατ. σε 273 εκατ. ευρώ),
    • στα κομμωτήρια και στις υπηρεσίες προσωπικής φροντίδας κατά 13,8% (από 326 εκατ. σε 371 εκατ. ευρώ),
    • στα γυμναστήρια και στις αθλητικές δραστηριότητες κατά 34,8% (από 56 εκατ. σε 75 εκατ. ευρώ),
    • στα ξενοδοχεία κατά 8,8% (από 3,6 δισ. ευρώ σε 3,9 δισ. ευρώ).

    Η αύξηση αυτή οφείλεται αφενός στην ανάπτυξη και αφετέρου στην επέκταση των ηλεκτρονικών μέσων πληρωμών, αλλά και στην εφαρμογή των μέτρων για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής όπως η διασύνδεση των ταμειακών με τα POS που εξασφαλίζει παραπάνω έσοδα για το κράτος.

    Εντατικοποιούνται οι έλεγχοι στους μεγάλους τζίρους

    Για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις πρόκειται μέσα στις επόμενες ημέρες να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι από κλιμάκια της ΑΑΔΕ. Σημειώνεται ότι προτεραιότητα κατά τη διενέργεια των ελέγχων δίνεται στις επιχειρήσεις με τους μεγαλύτερους τζίρους. Οι επιχειρήσεις που θα διαπιστωθεί ότι δεν έχουν διασυνδέσει τα συστήματά τους είναι αντιμέτωπες με την επιβολή προστίμων.

    Συγκεκριμένα, προβλέπεται πρόστιμο:

    • 10.000 ευρώ, εφόσον τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα,
    • 20.000 ευρώ, εφόσον τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα.

    Τα πρόστιμα αυτά μειώνονται στο μισό για επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό έως 3.100 κατοίκους (πλην των τουριστικών). Σε περίπτωση υποτροπής εντός πενταετίας, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και για κάθε επόμενη ίδια παράβαση τριπλασιάζονται.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Ποιοι παραγωγοί ελιάς δεν είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν εισφορά δακοκτονίας
    Ποιοι παραγωγοί ελιάς δεν είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν εισφορά δακοκτονίας

    Οι περιοχές ανά περιφέρεια στις οποίες διενεργήθηκε, με μέριμνα και δαπάνη του δημοσίου, ομαδική καταπολέμηση του δάκου της ελιάς, κατά το ελαιοκομικό έτος 2024-2025, κοινοποιήθηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

    Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, οι ελαιοκαλλιεργητές, οι οποίοι κατά το έτος 2024 άσκησαν τους κανόνες της Βιολογικής Γεωργίας, δεν υποχρεούνται στην καταβολή εισφοράς δακοκτονίας.

    Οι Περιφερειακές Ενότητες θα αποστείλουν στις αρμόδιες Φορολογικές Υπηρεσίες (ΔΟΥ/ΚΕΦΟΔΕ/ΕΛΚΕ) κατάσταση με τα ονόματα των καλλιεργητών αυτών κατά περιοχή, ενώ αντίγραφο της σχετικής απόφασης θα παραδίδεται από τον βιοκαλλιεργητή στον ελαιοτριβέα ως δικαιολογητικό για την μη είσπραξη από αυτόν εισφοράς δακοκτονίας.

    Η τιμή του ελαιολάδου κατά κιλό (1,524 ευρώ/κιλό), η οποία θα λαμβάνεται υπόψη για την εφαρμογή των διατάξεων της εισφοράς δακοκτονίας για το ελαιοκομικό έτος 2023-2024

    Επίσης, οι ελαιοκαλλιεργητές ελαιώνων, οι οποίοι κατ΄ αρχάς εντάχθηκαν στο πρόγραμμα συλλογικής καταπολέμησης του δάκου της ελιάς, αλλά μέχρι το τέλος της ελαιοκομικής περιόδου 2024 δεν εφαρμόσθηκε το πρόγραμμα της συλλογικής καταπολέμησης, δεν υποχρεούνται στην καταβολή της εισφοράς δακοκτονίας για το έτος 2024. Οι Περιφερειακές Ενότητες θα αποστείλουν στις αρμόδιες Φορολογικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ./ΚΕΦΟΔΕ/ΕΛΚΕ) κατάσταση των πρωτοβάθμιων Ο.Τ.Α. στις περιοχές των οποίων δεν εφαρμόσθηκε πρόγραμμα συλλογικής καταπολέμησης.

    Υπενθυμίζεται ότι με προηγούμενη εγκύκλιο της ΑΑΔΕ γνωστοποιήθηκε η τιμή του ελαιολάδου κατά κιλό (1,524 ευρώ/κιλό), η οποία θα λαμβάνεται υπόψη για την εφαρμογή των διατάξεων της εισφοράς δακοκτονίας για το ελαιοκομικό έτος 2023-2024.

    Δείτε αναλυτικά τον πίνακα με τις περιοχές ΕΔΩ

    Πηγή: In.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch