Οικονομία

Έρευνα: Ποια προϊόντα και υπηρεσίες αγοράζουν διαδικτυακά οι Έλληνες

Έρευνα: Ποια προϊόντα και υπηρεσίες αγοράζουν διαδικτυακά οι Έλληνες

Η ψηφιοποίηση κερδίζει συνεχώς έδαφος και αυτό φαίνεται στις αγορές μας. Τι επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράσουν από το διαδίκτυο.

Τα ψηφιακά ψώνια αποκτούν ολοένα και περισσότερο κοινό (και) στην Ελλάδα καθώς έχει επεκταθεί η ψηφιοποίηση σε όλους τους κλάδους της οικονομίας. Οι online αγορές για ορισμένες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο με τους καταναλωτές να επιλέγουν συστηματικά τα e-shops έναντι των φυσικών καταστημάτων.

Στην Ευρώπη, το 91% των πολιτών έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο και το 56% διαθέτει βασικές και ανώτερες από τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες για την εκτέλεση ποικίλων δραστηριοτήτων στον ψηφιακό κόσμο.

Οι ηλεκτρονικές αγορές μας το 2023

Με τον τρόπο ζωής να αλλάζει και τη ψηφιοποίηση να κερδίζει συνεχώς έδαφος, από την καθημερινή μας ρουτίνα μέχρι και τις δημόσιες υπηρεσίες, τα τελευταία στοιχεία της Eurostat για ηλεκτρονικές αγορές το 2023 φανερώνουν τη στροφή που παρατηρείται.

Στην Ελλάδα, σχεδόν τρεις στους τέσσερις (73,55%) που συμμετείχαν στην έρευνα, έχουν αγοράσει το προηγούμενο τρίμηνο ρούχα, παπούτσια ή αξεσουάρ. Το ποσοστό αυτό ήταν υψηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ (69,7%) και χαμηλότερο από την Κύπρο που έχει την πρωτιά με 82,3%.

Περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα (44,13%) έκαναν ηλεκτρονικά παραγγελίες φαγητού από εστιατόρια, αλυσίδες fast food και catering έναντι σχεδόν 30% στην ΕΕ. Και πάλι η Κύπρος έχει την πρωτοκαθεδρία στις online παραγγελίες με ποσοστό 81,7%.

Πάνω από ένας στους τρεις αγόρασαν ηλεκτρονικά εισιτήρια για τις μεταφορές τους (38,71%) ή νοίκιασαν αυτοκίνητο (35,37%). Και στους δύο τομείς τα ποσοστά είναι λίγο υψηλότερα από αυτά στην ΕΕ (32,78% και 33,18%, αντίστοιχα) με τη Νορβηγία να είναι πρώτη (50%) στην ενοικίαση αυτοκινήτων και στα ηλεκτρονικά εισιτήρια για μεταφορές με ποσοστό 72,3%.

Πίσω, σε σχέση με το μέσο όρο της ΕΕ (36,1%), βρίσκεται η χώρα μας στην αγορά ηλεκτρονικών εισιτηρίων (32,25%) για πολιτιστικές ή άλλες εκδηλώσεις. Πρώτη είναι η Δανία με 56%.

Χαμηλότερο είναι το ποσοστό και για αγορές καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς (25,28%) έναντι 28,24% στην ΕΕ. Πρώτη με μικρή διαφορά από τη Νορβηγία (38,5%) είναι η Σουηδία με 39,1%.

Τέλος, στις υπηρεσίες streaming και downloading η χώρα μας κινείται αρκετά κάτω από το μέσο όρο της ΕΕ (34,5%) με ένας στους τέσσερις (26,31%) να δηλώνουν πως αγόρασαν διαδικτυακά υπηρεσίες. Η Νορβηγία με 71,4% διαθέτει την πρωτιά στην κατηγορία.

Πηγή: in.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup
tsoukalas popup