Δευτέρα, 06 Μαϊος 2024 17:40

Γιατί στοιχίζει τόσο η βενζίνη στην Ελλάδα;

Γράφτηκε από την
Ad Slot

“Ιράν-Ισραήλ” και η διαδρομή αισχροκέρδειας στην τιμή των καυσίμων.

Βράδυ Σαββάτου, 13 Απριλίου 2024: Οι ειδοποιήσεις στο κινητό μου έρχονται η μία μετά την άλλη. Το Ιράν (αντ)επιτέθηκε στο Ισραήλ. Μπαίνω να διαβάσω. Πάμε σε γενικευμένη σύρραξη; Θα γίνει τελικά ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος; Πώς θα αντιδράσουν οι μεγάλοι παίκτες ισχύος που εμπλέκονται στη Μέση Ανατολή; Ερωτήματα κοινά σε όλους με τους οποίους μίλησα εκείνο το βράδυ. Το μόνο που δεν αναρωτηθήκαμε ήταν τι θα συμβεί με τις τιμές του μαύρου χρυσού. Η αλήθεια είναι ότι κάπως είχαμε προετοιμαστεί για αυτό. Άλλωστε, το κοντέρ στις αντλίες των βενζινάδικων είχε ακουμπήσει ταβάνι εδώ και μέρες.

Ακολουθώντας τα βήματα της διεθνούς ανόδου των τιμών του πετρελαίου κατά 18%, η μέση τιμή της βενζίνης ξεκίνησε στα 1,82 ευρώ το λίτρο στο ξεκίνημα του 2024 και στιγμές πριν η Τεχεράνη ανταποδώσει το πλήγμα στην πρεσβεία της στη Συρία, έφτανε το 1,96 ευρώ. Βέβαια, μια σύντομη περιήγηση στις νησιωτικές περιοχές της χώρας, όπως και στην ευρύτερη περιφέρεια, θα αποδείκνυε ότι το πράγμα είχε ξεφύγει προ πολλού με τα ταμπλό στα πρατήρια βενζίνης να σημειώνουν τιμές που άγγιζαν ακόμη και τα 2,20- 2,30 ευρώ. Μάλιστα είναι χαρακτηριστικό ότι δύο μέρες μετά το χτύπημα του Ιράν στο Ισραήλ, ο Πρόεδρος των Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων Αττικής, κύριος Νίκος Παπαγεωργίου προανήγγειλε ότι οι τιμές θα πάρουν φωτιά μέχρι και το Πάσχα, ενώ μελλοντικά δεν θα εγκαταλείψουν εύκολα την τιμή των 2 ευρώ [Ρ/Σ «Parapolitika 90,1»].

Η εργαλειοποίηση του διεθνούς περιβάλλοντος

Εργαλειοποιείται το διεθνές περιβάλλον για να διαμορφώνονται οι τιμές στην Ελλάδα; Αυτό το ερώτημα απηύθυνε το NEWS 24/7 στον δημοσιογράφο, οικονομολόγο και διδάσκοντα σε ΑΕΙ Ελλάδας και Κύπρου, κ. Λεωνίδα Βατικιώτη. Όπως ο ίδιος εξηγεί: «Η επίρριψη της ευθύνης στον πόλεμο της Ουκρανίας ή την Μέση Ανατολή λειτουργεί σαν προπέτασμα καπνού για τα καρτέλ. Μάρτυρας είναι τα υπερκέρδη που εμφανίζουν οι μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες μονοπωλούν την αγορά και κάνουν κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης τους».

Το ζήτημα φαίνεται να αποκτά μεγαλύτερη διάσταση καθώς, όπως είπαμε, ενόψει του Πάσχα η τιμή της βενζίνης αναμένεται να ανέβει αισθητά. Αν αυτό συμβεί, σίγουρα δεν θα οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στις διεθνείς εντάσεις, λένε στο NEWS 24/7 καλά ενημερωμένες πηγές που θέλουν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους. Επιπλέον, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη και το συνηθισμένο φαινόμενο οι τιμές να τραβούν την ανιούσα κάθε Χριστούγεννα, Πάσχα και κατά την περίοδο των θερινών διακοπών, αφού σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς έχουμε συγκεκριμένη προσφορά, η οποία ορίζεται από τα αποθέματα.

Τώρα, γιατί τα αποθέματα δεν αυξάνονται εγκαίρως, ώστε να μην αυξηθούν οι τιμές, όταν όλοι γνωρίζουμε πότε θα αυξηθεί η ζήτηση, είναι ένα ερώτημα που προκύπτει εύλογα. Για τον λόγο αυτό ρώτησα τον κύριο Βατικιώτη, ο όποιος απαντά λέγοντας πως «αν τα αποθέματα υπολείπονταν της ζήτησης θα υπήρχαν άδεια ράφια. Δε νομίζω να υπάρχει πολίτης αυτής της χώρας που να έχει παρατηρήσει έλλειψη σε προϊόντα σε σούπερ μάρκετ ή εμπορικά. Η υπερβάλλουσα ζήτηση, που δεν αποτυπώνεται σε καμία στατιστική, είναι μια ακόμη δικαιολογία που χρησιμοποιείται από τις μεγάλες επιχειρήσεις για να καλυφθεί η αισχροκέρδεια».

Το σύστημα Platts και η ελληνική «ιδιαιτερότητα»

Το ζήτημα με τα αποθέματα δεν αποτελεί τη μόνη ελληνική «ιδιαιτερότητα». Πριν πάμε όμως εκεί, είναι αναγκαίο να εξηγήσουμε τον πάγιο τρόπο με τον οποίο διαμορφώνονται οι τιμές στα πετρελαιοειδή. Ψάχνοντας απαντήσεις, ζητήσαμε την συμβολή του διδάσκοντα Διεθνή Χρηματοοικονομική και Τραπεζική στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, κου. Κώστα Μελά.

Όπως εξηγεί στο NEWS 24/7: «Για να υπολογίσουμε την τιμή της βενζίνης και άλλων καυσίμων πρέπει πρώτα να ανατρέξουμε στην τιμή Platts. Περί τίνος πρόκειται; Η Platts είναι μια εξειδικευμένη εταιρεία που ιδρύθηκε το 1909 με έδρα το Λονδίνο και καθορίζει την αξία σε δολάρια ΗΠΑ στην οποία μπορεί να πωλείται η βενζίνη ανά τόνο από εταιρείες διύλισης. Αυτή η τιμή ονομάζεται τιμή Platts ή δείκτης Platts και υπολογίζεται ως σταθμισμένος μέσος όρος των τιμών των πετρελαιοειδών σε διαφορετικές γεωγραφικές τοποθεσίες. Ουσιαστικά, η εταιρεία αποτελεί σημαντικό σημείο αναφοράς για εκατοντάδες ενεργειακές εταιρείες, εμπόρους και επενδυτικές τράπεζες, διότι εκφράζει ποια είναι η πραγματική αξία των διυλισμένων προϊόντων με βάση τις φυσικές ανταλλαγές σε μια συγκεκριμένη ημέρα και σε ένα συγκεκριμένο μέρος. Στην πράξη, το 90% των 250 κορυφαίων ενεργειακών εταιρειών στον κόσμο και το 100% των 50 κορυφαίων φορέων εκμετάλλευσης ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου αναφέρονται στους δείκτες Platts, οι οποίοι ελέγχουν τις πάνω από 8.500 τιμές spot, δείκτες και τιμές συμβολαίου που δημοσιεύονται καθημερινά από το πρακτορείο. Για την περίπτωση της Ελλάδος, οι τιμές αναφοράς αναφέρονται στις αντίστοιχες τιμές Platts της γεωγραφικής περιοχής Ανατολικής Μεσογείου».

Παρ όλα αυτά, πρέπει να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα αν και η τιμή της βενζίνης προσδιορίζεται με βάση αυτό το σύστημα, όλο και περισσότεροι μιλούν για τον κεντρικό ρόλο που παίζουν οι παράγοντες του κλάδου της διύλισης.

Οι παράγοντες με τη μεγαλύτερη επίδραση στην τιμή

Από την άλλη, υπάρχουν αρκετοί που υποστηρίζουν ότι πρέπει μεταξύ άλλων να λάβουμε υπόψη πως η πρώτη ύλη συμβάλλει καθοριστικά στην διαμόρφωση της τελικής τιμής που θα πληρώσουμε. «Το κόστος του αργού πετρελαίου, ενός μη ανανεώσιμου πόρου, εξαρτάται άμεσα από τη ζήτηση. Όταν η ζήτηση αυξάνεται, αυξάνεται και η τιμή, ενώ όταν μειώνεται η ζήτηση, η τιμή καταλήγει να πέφτει», μου λέει κατά τη συνομιλία μας ο κύριος Μελάς.

Επιπλέον, τονίζει ότι πρέπει να εισαχθεί στη σχετική συζήτηση κι ο ρόλος του κόστους διύλισης, «αφού το αργό πετρέλαιο δεν χρησιμοποιείται σε ‘’καθαρότητα’’, αλλά τροποποιείται για να μετατραπεί σε βενζίνη και άλλα καύσιμα», με τους διαφορετικούς τύπους του (ελαφρύ και αργό) να καθορίζουν τον βαθμό «απλότητας» της επεξεργασίας του και το τελικό κόστος .

Στο τελευταίο συνδράμουν και οι συνθήκες της αγοράς, αφού σύμφωνα με τον πεπειραμένο στη διεθνή χρηματοοικονομική και τραπεζική ακαδημαϊκό, όταν η ζήτηση καυσίμων είναι υψηλή και οι προμήθειες του αργού χαμηλές, τα διυλιστήρια μπορεί να αναγκαστούν να πληρώσουν ένα ασφάλιστρο για την απόκτηση πρώτων υλών. Αντίθετα, αυτό το κόστος θα είναι πολύ χαμηλό όταν η ζήτηση είναι χαμηλότερη με υψηλά αποθέματα.

Τεράστια έσοδα για το Δημόσιο, μεγάλος χαμένος ο καταναλωτής

Πάντως, για τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, κ. Μιχάλη Κιούση ο λόγος που οι τιμές παραμένουν στα ουράνια ακόμη και όταν υποχωρούν οι διεθνείς τιμές έγκειται στην υψηλή φορολογία. «Η Ελλάδα έχει την υψηλότερη τιμή βενζίνης στην Ευρώπη», έλεγε τον Φεβρουάριο του 2023, προσθέτοντας ότι πρόκειται για ένα γεγονός «δυσανάλογο με την αγοραστική μας δύναμη».

Έναν χρόνο αργότερα λίγα πράγματα έχουν αλλάξει, καθώς ο ιδιαίτερα υψηλός ΦΠΑ και ο ΕΦΚ (και τα δύο κληροδοτήματα της μνημονιακής περιόδου) έχουν ως αποτέλεσμα κάθε φορά που η βενζίνη φτάνει στα 2€, 81 λεπτά να κατευθύνονται προς τα διυλιστήρια, 9 λεπτά αποτελούν το κέρδος του δικτύου εμπορίας και διανομής και 1,10 πηγαίνει προς το κράτος.

«Το κράτος είναι ο μεγάλος κερδισμένος της υπερφορολόγησης», μού απαντά σήμερα ο κύριος Βατικιώτης, όταν τον ρωτώ ποιο το αποτύπωμα της ακρίβειας στα καύσιμα στην οικονομική ζωή των πολιτών και κατ’ επέκταση στην οικονομία της χώρας. Ο ίδιος εξηγεί ότι λόγω «της ανελαστικότητας της ζήτησης, μιας και είναι απαραίτητο έξοδο για επιχειρήσεις και νοικοκυριά, κάθε παραπάνω λεπτό στην τελική τιμή της βενζίνης ή του πετρελαίου αυξάνει τα έσοδα και των ενεργειακών μονοπωλίων και του κράτους που είναι ο μεγάλος κερδισμένος λόγω της υπερφορολόγησης (Ειδικοί Φόροι Κατανάλωσης, ΦΠΑ, κ.λπ.)».

Πράγματι, βάσει των στοιχείων του εβδομαδιαίου δελτίου της Κομισιόν με στοιχεία από τις 08/04/2024, η Ελλάδα είχε την 3η ακριβότερη βενζίνη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά από την Ολλανδία και τη Δανία, όταν είναι 3η από το τέλος σε ό, τι αφορά την αγοραστική δύναμη των πολιτών της. Μια εβδομάδα αργότερα, η διεθνής πλατφόρμα Globalpetrolprices κατέτασσε τη χώρα μας στην 9η θέση παγκοσμίως με την ακριβότερη βενζίνη.

Το πράγμα γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον αν σκεφτεί κανείς ότι στην Ιταλία- χώρα στην οποία οι τιμές διαμορφώνονται από το σύστημα Platts της Αν. Μεσογείου – η προ φόρων τιμή της βενζίνης είναι κατά 5% φθηνότερη συγκρινόμενη με αυτή που πληρώνουμε στην Ελλάδα.

Η έκθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού

Γιατί συμβαίνει αυτό; Μήπως η ευθύνη τελικά βαραίνει και τα πρατήρια υγρών καυσίμων; Ο υψηλός ανταγωνισμός (αν και τοπικός, άρα ενδέχεται να διαφέρει το επίπεδο συγκέντρωσης ανά περιοχή), το πλαφόν στα περιθώρια κέρδους, αλλά και οι συνεχείς έλεγχοι του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας μάς απομακρύνουν από αυτό ενδεχόμενο.

Για να βρούμε τις απαντήσεις που γυρεύουμε, πιθανά πρέπει να εστιάσουμε εκ νέου την προσοχή μας στην πορεία που ακολουθούν τα καύσιμα πριν φτάσουν στις αντλίες των πρατηρίων.

Η μέχρι τώρα πορεία των τιμών δείχνει ότι στην Ελλάδα όταν οι τιμές διεθνώς αυξάνονται, οι τιμές της εσωτερικής αγοράς εκτοξεύονται σαν… πύραυλοι. Όμως, όταν αυτές υποχωρούν, οι εν Ελλάδι τιμές υποχωρούν μεν, με πολύ πιο αργούς ρυθμούς δε· ρυθμούς που θυμίζουν την πτώση ενός φτερού.

Κάπως έτσι φτάνουμε στον Αύγουστο του 2023, όταν η Επιτροπή Ανταγωνισμού (Τεύχος 7) δημοσίευσε τα πρώτα στοιχεία μιας έρευνας που απλωνόταν σε όλη την αγορά. Τότε, τα δεδομένα ανέφεραν υψηλό βαθμό συγκέντρωσης στη διύλιση, κατάσταση αντιστρόφως ανάλογη με τα πρατήρια λιανικής που ανέρχονται σε 5χιλ, διασφαλίζοντας καλύτερους όρους ανταγωνισμού.

Συγκεκριμένα η Επιτροπή Ανταγωνισμού (ΕΑ) τόνιζε ότι «η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις ακριβότερες ευρωπαϊκές χώρες στις τιμές των υγρών καυσίμων προ φόρων (…) σε συνδυασμό με την ύπαρξη ασυμμετρικής προσαρμογής στη διαμόρφωση των τελικών τιμών των καυσίμων (τιμές αντλίας), ιδιαίτερα για βενζίνη 95 και πετρέλαιο θέρμανσης, και αύξησης του περιθωρίου κέρδους στα διάφορα στάδια της αξιακής αλυσίδας».

Τι ήθελε να πει η Έκθεση;

Πιθανότατα ότι υπήρχαν λόγοι που έχριζαν βαθύτερης διερεύνησης σχετικά με τις συνθήκες ανταγωνισμού «στις οικείες αγορές προκειμένου να διευκρινιστούν αν η παρατηρούμενη ασυμμετρία, και γενικότερα η αύξηση της τιμής αυτών των προϊόντων την τελευταία διετία, οφείλονται στην απουσία συνθηκών αποτελεσματικού ανταγωνισμού, όσο και-σε- ζητήματα αναφορικά με τον μηχανισμό τιμολογιακής πολιτικής, την τήρηση αποθεμάτων ασφαλείας και άλλων πιθανών φραγμών εισόδου και ανάπτυξης της αγοράς και τη διατήρηση υψηλού περιθωρίου κέρδους από τις επιχειρήσεις του κλάδου».

Ίσως τα πράγματα να άλλαζαν αν γινόταν πράξη παλαιότερες εξαγγελίες σχετικά με το άνοιγμα της ελληνικής αγοράς πετρελαιοειδών, ταυτόχρονα με τον μετασχηματισμό των κανόνων για τα αποθέματα ασφαλείας που διαμορφώνουν σημαντικά την τιμή των καυσίμων, αλλά και τα περιθώρια κερδοφορίας.

Παρόλα αυτά, μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν υπήρξε κάποια ραγδαία εξέλιξη.

Πόσα λίτρα βενζίνης αγοράζουμε πλέον με τον βασικό μισθό;

Στις 22 Απριλίου 2024 ακριβότερη βενζίνη από την Ελλάδα (1,992 ευρώ) είχαν μόνο 4 από τις 42 χώρες της ευρύτερης περιοχής, λέει ο κ. Βατικιώτης. «Κάθε σύγκριση γίνεται πιο απογοητευτική αν λάβουμε υπόψη μας και τα εισοδήματα, δεδομένου ότι οι μισθοί στην Ελλάδα είναι από τους χαμηλότερους. Στην Ελλάδα λοιπόν ο μισθός αντιστοιχούσε σε 551 λίτρα βενζίνης, στην Πορτογαλία σε 670, σε Ιταλία 901, στην Ισπανία 1.133, στη Γαλλία 1.288 και στην Γερμανία σε 1.661 λίτρα! Δεν το λες και καταπληκτική ποιότητα ζωής….».

Ομολογουμένως όχι. Ζούμε μια κατάσταση που φαντάζει αδιανόητη, αλλά όχι ακατανόητη.

Η μέχρι τώρα πορεία των τιμών δείχνει ότι στην Ελλάδα όταν οι τιμές διεθνώς αυξάνονται, οι τιμές της εσωτερικής αγοράς εκτοξεύονται σαν… πύραυλοι. Όμως, όταν αυτές υποχωρούν, οι εν Ελλάδι τιμές υποχωρούν μεν, με πολύ πιο αργούς ρυθμούς δε· ρυθμούς που θυμίζουν την πτώση ενός φτερού. Η συνθήκη αυτή, γνωστή και ως φαινόμενο Rockets&Feathers, σύμφωνα με την ΕΑ, μπορεί «να οφείλεται σε διάφορα αίτια και ενδεχόμενες στρεβλώσεις του ανταγωνισμού, τόσο από την πλευρά της ζήτησης όσο και από την πλευρά της προσφοράς, μεταξύ των οποίων η ύπαρξη ρητής ή σιωπηρής συμπαιγνίας, αποθηκευτικοί περιορισμοί, κόστος αναζήτησης (search costs) για τους καταναλωτές λόγω internalities κλπ».

Υπάρχει λύση;

Για να απαντήσουμε σ’ αυτό το κομβικής σημασίας ερώτημα, πρέπει πρώτα να γίνει κατανοητό ότι η σωστή αναφορά για την αξιολόγηση της τάσης των τιμών της βενζίνης (και των υπόλοιπων καυσίμων) δεν είναι το αργό πετρέλαιο, αλλά η αξία των διυλισμένων προϊόντων που διακινούνται στη διεθνή αγορά που καταγράφει καθημερινά η Platts. Αυτό υποστηρίζει ο κύριος Μελάς, για τον οποίο «η συσχέτιση μεταξύ αργού πετρελαίου και καυσίμου δεν είναι επαρκής για να εξηγήσει την τάση στις τιμές της βενζίνης, αλλά εμπλέκεται η Platts που θα μπορούσε να ακολουθήσει διαφορετική δυναμική».

Ο μηχανισμός λειτουργίας θα μπορούσε να είναι παραμορφωτικός και να έχει κερδοσκοπικό αντίκτυπο στις τιμές πετρελαίου και των διυλισμένων προϊόντων; Η απάντηση μάλλον είναι θετική. Ωστόσο, παράγοντες που επηρεάζουν την τιμή Platts σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, οι οποίοι παραπέμπουν κυρίως στη δυναμική προσφοράς και ζήτησης ενεργειακών προϊόντων, καθώς και οι οικονομικές συνθήκες, οι παγκόσμιες πολιτικές, καιρικές συνθήκες και οι διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών είναι δύσκολο να φανερώσουν εμπράκτως περιπτώσεις κερδοσκοπίας, αναφέρει ο συνομιλητής μου.

Παρόλα αυτά, οι συνεχείς έλεγχοι από το κράτος μπορούν να μας δείξουν αν υπάρχουν πρακτικές ολιγοπωλιακές που κρατούν ψηλά το περιθώριο κέρδους. Στα χέρια της πολιτείας βρίσκεται και η μείωση των υπερβολικά υψηλών φόρων, που διατηρούνται για λόγους καθαρά δημοσιονομικούς.

Εν ολίγοις, πρέπει να υπάρξει η πολιτική βούληση η οποία με στοχευμένες παρεμβάσεις θα εξασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία της εγχώριας αγοράς, θα σκύψει πάνω από τα πραγματικά προβλήματα και θα δώσει λύσεις.

Γιατί, όπως λέει κι ο κύριος Μελάς: «Στην Ελλάδα υπάρχει κανονιστικό πλαίσιο, αλλά δεν τηρείται».

Πηγή: news247.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 06 Μαϊος 2024 11:33

Σχετικά Άρθρα

  • Καλαμάτα: Έβαλε βενζίνη χωρίς να πληρώσει και συνελήφθη έπειτα από άγρια καταδίωξη
    Καλαμάτα: Έβαλε βενζίνη χωρίς να πληρώσει και συνελήφθη έπειτα από άγρια καταδίωξη

    Ολόκληρη καταδίωξη έγινε το βράδυ της Κυριακής για τη σύλληψη ενός 33χρονου Ρομά που έβαλε βενζίνη χωρίς να πληρώσει και μετά, οδηγώντας επικίνδυνα, προσπάθησε να αποφύγει τον έλεγχο των αστυνομικών.

    Περίπου στις 11.00 το βράδυ της Κυριακής ο 33χρονος πήγε με το αυτοκίνητό του σε πρατήριο υγρών καυσίμων στα Ακοβίτικα και έβαλε βενζίνη αξίας 14 ευρώ. Όταν όμως του έβαλαν τη βενζίνη, έφυγε χωρίς να πληρώσει.

    Ο ιδιοκτήτης του πρατηρίου ειδοποίησε την Αστυνομία και αστυνομικοί της Α΄ Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής του Εγκλήματος εντόπισαν τον 33χρονο Ρομά να κινείται με το αυτοκίνητο στην περιφερειακή οδό Καλαμάτας – Τρίπολης, στο ύψος του Ασπροχώματος. Στη θέα των αστυνομικών ανέπτυξε ταχύτητα και με επικίνδυνους ελιγμούς προσπάθησε να διαφύγει, ενώ κάποια στιγμή μπήκε ακόμα και στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

    Οι αστυνομικοί τον ακολούθησαν, ενώ αυτός συνέχιζε να οδηγεί επικίνδυνα προσπαθώντας να διαφύγει. Ακολούθως, μπήκε στο δρόμο Ασπροχώματος – Πύλου, παραβίασε πινακίδα στοπ, ενώ στην περιοχή της Μικρομάνης εγκατέλειψε το αυτοκίνητο στη μέση του δρόμου και τράπηκε σε φυγή με τα πόδια, προσπαθώντας να χαθεί στα παρακείμενα χωράφια.

    Ο 33χρονος κρύφτηκε σε αγρόκτημα, όμως οι αστυνομικοί τον εντόπισαν και τον συνέλαβαν.

    Όπως διαπιστώθηκε στη συνέχεια δεν είχε δίπλωμα οδήγησης, ενώ το αυτοκίνητο κατασχέθηκε.

    Προανάκριση για την υπόθεση διενεργεί η Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Καλαμάτας.

    Πηγή: TharrosNews.gr

  • Μείωση στις τιμές των καυσίμων: “Μουδιασμένοι” οι καταναλωτές μέσα στον κυκεώνα των ανατιμήσεων στα άλλα αγαθά - Βάζουν όσο έβαζαν λένε οι πρατηριούχοι του Πύργου
    Μείωση στις τιμές των καυσίμων: “Μουδιασμένοι” οι καταναλωτές μέσα στον κυκεώνα των ανατιμήσεων στα άλλα αγαθά - Βάζουν όσο έβαζαν λένε οι πρατηριούχοι του Πύργου

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Μικρή ανακούφιση για οδηγούς και επαγγελματίες αποτελεί η πρόσφατη μείωση της τιμής της βενζίνης στην ελληνική αγορά, ύστερα από την πτώση των διεθνών τιμών του πετρελαίου.

    Παρά τις θετικές εξελίξεις όμως, οι καταναλωτές, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες πρατηρίων υγρών καυσίμων φαίνεται να παραμένουν επιφυλακτικοί και να μην αυξάνουν τις δαπάνες τους για καύσιμα, αφού η οικονομική ανασφάλεια που επικρατεί και η αβεβαιότητα εξακολουθεί να τους κρατά “μουδιασμένους”.

    Σημαντική εξήγηση για την στάση των καταναλωτών απέναντι στην πτώση της τιμής της βενζίνης αποτελούν οι πρόσφατες ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες οι οποίες όπως είναι αναμενόμενο έχουν μειώσει την αγοραστική δύναμη κατά πολύ.

    Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο ιδιοκτήτης πρατηρίου υγρών καυσίμων στον Πύργο Σάκης Κωτσάκης μιλώντας στο ilialive.gr δεν είναι λίγοι οι οδηγοί αυτοί που βάζουν μόλις 10€ βενζίνη ακόμα και 5€ ποσότητα ικανή να φτάσουν στον προορισμό τους.

    kotsakis

    «Η μικρή μείωση της βενζίνης δεν φαίνεται τόσο πολύ στην αγορά. Ο κόσμος είναι σφιγμένος γενικά σε όλες τους τις κινήσεις αφού τα καύσιμα ακόμα για τα οικονομικά δεδομένα των πολιτών είναι ακριβά.

    Θα έπρεπε να είναι πολύ πιο φθηνά και ο μόνος τρόπος για να μειωθεί το καύσιμο αφού οι διεθνείς τιμές έπεσαν λίγο είναι να μειωθεί ο ειδικός φόρος και το ΦΠΑ αφού τα 2/3 από αυτά που πληρώνει ο καταναλωτής πάνε στο κράτος. Οπότε το κράτος πρέπει να μειώσει τον ειδικό φόρο για να φανεί η διαφορά στον καταναλωτή. Το καύσιμο στα 1,80 € είναι ακριβό. Ο κόσμος βάζει και έβαζε περιορισμένες ποσότητες για να καλύψει τις ανάγκες του. Υπάρχουν οδηγοί που βάζουν 10€ βενζίνη ακόμα και 5€. Κάνουν ταξίδι και βάζουν ακριβώς όσο χρειάζεται για να φτάσουν στον προορισμό τους. Σε γενικές γραμμές είναι πολύ δύσκολη η κατάσταση και η βενζίνη αλλά και ειδικά το πετρέλαιο κίνησης που αφορά τους επαγγελματίες πρέπει αν πέσει κι άλλο» επεσήμανε ο κ. Κωτσάκης.

    Από την πλευρά του ο Πάνος Σπυρογιάννης από το πρατήριο υγρών καυσίμων silk oil στον Πύργο, τόνισε ότι έως τώρα οι περισσότεροι οδηγοί είχαν περιορίσει τις μετακινήσεις τους στις εντελώς αναγκαίες ενώ τώρα ίσως με μεγαλύτερη ευκολία αποφασίσουν να κάνουν λίγα χιλιόμετρα παραπάνω.

    Spirogiannis

    «Παρατηρούμε ότι το τελευταίο διάστημα οι τιμές των καυσίμων είναι πτωτικές. Αυτό είναι κάτι που στην καρδιά του καλοκαιριού βοήθησε και τους καταναλωτές κι εμάς σαν επαγγελματίες. Ευελπιστούμε σε περεταίρω πτώση για να μπορεί ακόμα ο κόσμος να βάζει καύσιμα πιο άνετα, γιατί μέχρι τώρα ας μην ξεχνάμε ότι έκανε μόνο τις απαραίτητες μετακινήσεις. Αυτό οφείλεται στο ότι διεθνώς έπεσε η τιμή του βαρελιού αλλά εμείς είμαστε οι τελευταίοι αποδέκτες και αργεί να φτάσει στην Ελλάδα γιατί αναλογικά σύμφωνα με τις τιμές του βαρελιού οι τιμές μας θα έπρεπε να είναι ακόμα πιο χαμηλές.

    Ο κόσμος εξακολουθεί να βάζει το ίδιο ποσό βενζίνη που έβαζε και πριν αλλά τώρα παρατηρούμε ότι δεν το σκέφτεται τόσο πολύ να μετακινηθεί και να πάει να κάνει και ένα μπάνιο στην θάλασσα» ανέφερε κλείνοντας ο κ. Σπυρογιάννης εκφράζοντας παράλληλα την ελπίδα του να συνεχίσει η πτώση των τιμών.

    Ανάλογη εικόνα σε ότι αφορά την κατανάλωση από τους οδηγούς έχει και ο ιδιοκτήτης πρατηρίου υγρών καυσίμων Ηρακλής Διονυσόπουλος, ο οποίος επεσήμανε ότι αναλογικά με τις πτώσεις που σημειώνονται στην διεθνή αγορά η τιμή της βενζίνης θα έπρεπε να πολύ πιο χαμηλή αλλά οι αυξημένοι φόροι την κρατούν σε αυτά τα επίπεδα.

    Dionusopoulos

    «Έχει πέσει το βαρέλι περίπου στα 75 δολάρια που σημαίνει ότι η βενζίνη θα έπρεπε να είναι στα 1,50€ τώρα. Αλλά αφού το 75% είναι φόροι πως θα γίνει αυτό; Δεν ξέρουμε αν συνεχίσουν οι καθοδικές τάσεις, όμως αφού οι φόροι είναι υψηλοί, οι βενζίνη δεν πρόκειται να πέσει πολύ χαμηλά. Ο κόσμος εξακολουθεί να βάζει όση βενζίνη έβαζε και πριν αφού δεν έχει χρήματα».

  • Στα αποκαΐδια της φωτιάς, φουντώνει η ακρίβεια: Τρόφιμα, καύσιμα, ενέργεια, τραβάνε την ανηφόρα
    Στα αποκαΐδια της φωτιάς, φουντώνει η ακρίβεια: Τρόφιμα, καύσιμα, ενέργεια, τραβάνε την ανηφόρα

    Η ακρίβεια ενισχύεται εκ νέου, με τα σενάρια ανάφλεξης στη Μέση Ανατολή και την αστάθεια στην εσωτερική αγορά. Λειψυδρία, πανώλη και πυρκαγιές, πλήττουν την ντόπια πάραγωγή.

    Η ακρίβεια που δεν έφυγε ποτέ, ενισχύεται από τον κίνδυνο περαιτέρω ανάφλεξης στη Μέση Ανατολή, σε συνδυασμό με τους εγχώριους παράγοντες αποσταθεροποίησης: Λειψυδρία, πανώλη, τώρα και η πίεση στον προϋπολογισμό από τις πυρκαγιές, δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ, που ενισχύει εκ νέου τις πληθωριστικές πιέσεις. Ενώ ακόμα δεν έχει κατακαθίσει ο καπνός από τις καταστροφικές φωτιές στην Αττική, μια νέα φωτιά φουντώνει, με ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά.

    Οι σταθερά υψηλές τιμές των ναύλων για τα κοντέινερ μεταφοράς εμπορευμάτων, οι καθυστερήσεις στην τροφοδοσία από τις αγορές της Ασίας, η άνοδος στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου (σχεδόν 9% σε μία μόλις εβδομάδα για το Βrent) και οι προβλέψεις για άνοδο στο φυσικό αέριο – με βάση τα μακροοικονομικά μοντέλα των αναλυτών, δημιουργούν νευρικότητα και στην εγχώρια αγορά.

    Η ακρίβεια… στα τσιγκέλια

    Παράλληλα όμως με τα δυσοίωνα σενάρια, οι καταναλωτές έχουν αρχίσει ήδη να βλέπουν ανατιμήσεις, πριν η επαπειλούμενη γεωπολιτική κρίση κορυφωθεί.

    Το κόστος για το σημερινό τραπέζι του Δεκαπενταύγουστου, για όσους γιορτάζουν με ψητό αρνί, αλλά και για τα εκατοντάδες πανηγύρια στην επικράτεια τις επόμενες ημέρες, , θα είναι αυξημένο ως και 80%, σε σύγκριση με το Πάσχα. Η απαγόρευση μετακίνησης και σφαγής ντόπιων αιγοπροβάτων, που διαρκεί ήδη τρεις εβδομάδες, ως τις 19 Αυγούστου, με την πιθανότητα παράτασης, έχει οδηγήσει σε κατακόρυφη άνοδο των τιμών στα εισαγόμενα αρνιά.

    Για όσους γιορτάζουν με ψητό αρνί, το κόστος θα είναι αυξημένο ως και 80%

    Πετάει το ρουμάνικο αρνί

    Με βάση έρευνες της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, το εισαγόμενο αρνί, Ρουμανίας και Ισπανίας, πουλιέται σήμερα στην λιανική από 14 ως 16 ευρώ το κιλό. Το Πάσχα το ελληνικό αρνί πωλούνταν στο «καλάθι του νοικοκυριού» 10 ευρώ το κιλό. Στην Κρήτη, όπου το αρνί είναι περιζήτητο και λόγω των γάμων, η ΕΕΚΕ το εντόπισε να πωλείτει ως και 18,90 το κιλό.

    «Θα έπρεπε να απαγορευθούν οι εισαγωγές αμνοεριφίων από τη Ρουμανία, από την οποία προήλθαν τα πρώτα μολυσμένα αρνιά»

    Για τον πρόεδρο της ΕΕΚΕ Απόστολο Ραυτόπουλο, μέρος της ακρίβειας οφείλεται στην αισχροκέρδεια και όχι στην πανώλη. «Τα αγοράζουν από τη Ρουμανία 6 ως 7 ευρώ το κιλό στη χονδρική, και στη λιανική φτάνουν σε υπερδιπλάσια τιμή», δηλώνει στο in.

    Ο ίδιος μας λέει ότι εφόσον ο Δεκαπενταύγουστος είναι η μεγαλύτερη γιορτή μετά το Πάσχα, η κυβέρνηση όφειλε να είχε βάλει το αρνί στο καλάθι του νοικοκυριού, επιτρέποντας τις μετακινήσεις και τις σφαγές ντόπιων αρνιών από τις «καθαρές» περιοχές.

    Πάντως στα στοιχεία του ΟΚΑΑ για τις τιμές χονδρικής, τα εισαγόμενα αρνιά πωλούνται ως και 11,20 ευρώ το κιλό, από 8 ως 8.80 πέρυσι τέτοια εποχή, ενώ ντόπιο αρνί «δεν διατίθεται».

    Αυξήσεις και στα άλλα είδη

    Ο πρόεδρος της ΕΕΚΕ υποστηρίζει ότι θα έπρεπε να απαγορευθούν οι εισαγωγές αμνοεριφίων από τη Ρουμανία, από την οποία προήλθαν τα πρώτα μολυσμένα αρνιά. Επικαλείται μάλιστα σχετικό κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που επιτρέπει να κλείνουν τα σύνορα αν υπάρχουν κρούσματα «εισαγόμενων» ζωονόσων, πρόταση την οποία υποστηρίζουν και οι κτηνοτρόφοι.

    Μαζί με το αρνί, έχουν αρχίσει να ακριβαίνουν εκ νέου και τα υπόλοιπα είδη κρέατος, αφού αυξάνεται η ζήτηση. Αυτό καταγράφηκε και στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό του Ιουλίου. Το μοσχάρι ακρίβυνε 2% σε σχέση με τον Ιούνιο και το χοιρινό 1.5%, πριν αποτυπωθούν στην αγορά οι συνέπειες της πανώλης των μικρών μηρυκαστικών.

    Η κρίση ανοίγει την όρεξη για ανατιμήσεις

    Η ανησυχία των καταναλωτών είναι ότι οι υπαρκτή κρίση και οι αναταράξεις στις διεθνείς αγορές λόγω Μέσης Ανατολής, θα «ανοίξουν την όρεξη» στους κερδοσκόπους, που θα βρουν αφορμή για νέες ανατιμήσεις. Στην Ελλάδα υπάρχει ήδη κακό προηγούμενο, όταν το 2022, το έτος με τις υψηλότερες αυξήσεις τιμών στη λιανική, οι μεγάλες επιχειρήσεις σημείωσαν παγκόσμιο ρεκόρ στα περιθώρια κέρδους, με 15,8%, έναντι 10,8% του διεθνούς μέσου όρου.

    «Δεν είναι μόνο η κρίση στη Μέση Ανατολή. Είναι η ξηρασία, η ανομβρία, η έλλειψη προϊόντων. Πολλές περιφέρειες έχουν δώσει οδηγίες στους αγρότες να μην ποτίζουν γιατί δεν υπάρχει νερό. Στην Ηλεία τα καρπούζια είναι αμάζευτα και λιώνουν στα χωράφια. Δεν συμφέρει τους παραγωγούς να τα μαζέψουν, γιατί οι χονδρέμποροι τα αγοράζουν 8-15 λεπτά το κιλό, όταν μόνο το κόστος για καλλιέργεια και συγκομιδή είναι 25 ευρώ το κιλό», λέει ο κ. Ραυτόπουλος.

    Καρπούζια Αλβανίας και πεπόνια Ιράν

    Εξαιτίας των ελλείψεων ντόπιων προϊόντων, που σε ένα βαθμό τροφοδοτούνται και από τις στρεβλώσεις σε κρίκους της αλυσίδας των τροφίμων, αυξάνονται οι εισαγωγές φρέσκων προϊόντων από το εξωτερικό.

    Η ΕΚΕΕ μιλάει για «καρπούζια από την Αλβανία και το Κόσοβο, πατάτες από την Αίγυπτο, πεπόνια από το Ιράν, τομάτες Πολωνίας και Τουρκίας», ενώ τον τελευταίο χρόνο υπήρξε άυξηση πάνω από 62% στις εισαγόμενες πιπεριές.

    Ο λαχανόκηπος της Αττικής «τσουρουφλίστηκε»

    Οι φωτιές στη Βορειανατολική Αττική, που κατέκαψαν και καλλιέργειες στον Μαραθώνα τον «λαχανόκηπο» του λεκανοπεδίου, είναι η χαριστική βολή, σχολιάζει ο κ. Ραυτόπουλος. «Καταστράφηκαν θερμοκήπια, φυτώρια, μονάδες καλλιέργειας οπωροκηπευτικών. Για τους παραγωγούς που επλήγησαν δεν υπάρχει τίποτα πλέον, όχι για να πουλήσουν, αλλά για να μαζέψουν. Από τον επόμενο μήνα και το χειμώνα, από πού θα τρώμε προϊόντα στην Αττική; Μελιτζάνες, τομάτες, άνηθο, μαϊντανό; Θα αυξηθούν κι άλλο οι παραγωγές από τρίτες χώρες, εντός και εκτός ΕΕ, και μαζί τους και οι τιμές», προβλέπει ο ίδιος.

    Κι ενώ αναμένονται νέες ανατιμήσεις σε τρόφιμα και καταναλωτικά αγαθά, οι υψηλές τιμές στην ενέργεια, τα καύσιμα και φυσικά τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, εξακολουθούν να είναι βραχνάς και τον Αύγουστο. Η ΕΕΚΕ επιμένει ότι φέτος οι ανατιμήσεις στα ακτοπλοϊκά σε βασικές γραμμές αγγίζουν το 15%, επικαλούμενη συγκριτικές έρευνες.

    Για τα τιμολόγια του ρεύματος η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών υπογραμμίζει, ότι η επιδότηση του Αυγούστου, των 1,6 λεπτών την κιλοβατώρα, δεν αντισταθμίζει τις ανατιμήσεις που φτάνουν σε ένα μήνα τα 2,8 λεπτά, αναιρώντας το επιχείρημα της κυβέρνησης ότι θα πληρώσουμε φθηνότερα το ρεύμα από ό,τι τον Ιούλιο.

    Όσο για τα καύσιμα, το γεγονός ότι η βενζίνη πωλείται πάνω από 2 ευρώ το λίτρο σε νησιωτικές περιοχές, ενώ έχουν καταγραφεί τιμές ως και 2,35 ευρώ, δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για το τι θα συμβεί όταν τα «σκάγια» από την πυριτιδαποθήκη της Μέσης Ανατολής, χτυπήσουν την Ευρώπη.

    Πηγή: in.gr

  • Γιαννιτσοχώρι: Ανετράπη βυτιοφόρο καυσίμων (photos & video)
    Γιαννιτσοχώρι: Ανετράπη βυτιοφόρο καυσίμων (photos & video)

    Ένα βυτιοφόρο με καύσιμα ανετράπη στην Ε.Ο. Πύργου - Κυπαρισσίας

    Δεν έχει υπάρξει για την ώρα διαρροή. Σπεύδουν στο σημείο δυνάμεις της Πυροσβεστικής.

    Νεότερη ενημέρωση

    Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, δεν υπάρχει εγκλωβισμένο άτομο.

    Νεότερη ενημέρωση

    Σύμφωνα με πληροφορίες, το βυτιοφόρο ευτυχώς ήταν άδειο οπότε αποφεύχθηκε το ενδεχόμενο διαρροής και ανάφλεξης.

    vytioforo anatropi giannitsoxori 1

    vytioforo anatropi giannitsoxori 2

    vytioforo anatropi giannitsoxori 3

    Περισσότερα σε λίγο…

  • Θεσσαλονίκη: Με εγκαύματα στο 60% το δίχρονο κοριτσάκι που άρπαξε φωτιά - Κρίσιμα τα επόμενα 24ωρα
    Θεσσαλονίκη: Με εγκαύματα στο 60% το δίχρονο κοριτσάκι που άρπαξε φωτιά - Κρίσιμα τα επόμενα 24ωρα

    Στο νοσοκομείο «Παίδων» νοσηλεύεται το δίχρονο κοριτσάκι που άρπαξε φωτιά την ώρα που ο 28χρονος πατέρας της έβαζε βενζίνη στο ΙΧ του, με μπιτόνι σε χωριό του Λαγκαδά Θεσσαλονίκης

    Μάχη δίνει στο Παίδων Αγλαΐα Κυριακού το δίχρονο κοριτσάκι από χωριό του Δήμου Λαγκαδά Θεσσαλονίκης το οποίο κυριολεκτικά «λαμπάδιασε» την ώρα που ο πατέρας του έβαζε βενζίνη στο αυτοκίνητο με ένα μπιτόνι στην αυλή του σπιτιού τους το Σάββατο το απόγευμα.

    Το ατύχημα προκλήθηκε από στατικό ηλεκτρισμό που προκλήθηκε από το τούλινο φόρεμα που φορούσε το μικρό παιδί καθώς θα γινόταν παρανυφάκι.

    Οι λεπτομέρειες του ατυχήματος σοκάρουν. Ο 28χρονος πατέρας του μικρού κοριτσιού αφού είχε εφοδιάσει με βενζίνη το μηχανάκι του με βενζίνη, το ξαναγέμισε για να εφοδιάσει και το αυτοκίνητο.

    Τότε εκείνο έτρεξε στην αγκαλιά του και εξαιτίας της ποιότητας του υφάσματος του φορέματος του παιδιού δημιουργήθηκε στατικός ηλεκτρισμός με αποτέλεσμα να προκληθεί ανάφλεξη.

    Τα ρούχα του παιδιού σε κλάσματα του δευτερολέπτου τυλίχθηκαν στις φλόγες με τον πατέρα του παιδιού και τον παππού του να προσπαθούν να σβήσουν τις φλόγες με τα χέρια.

    Εγκαύματα φέρουν τόσο ο πατέρας όσο και ο παππούς καθώς προσπάθησαν να σβήσουν με τα χέρια τους τη φωτιά από το παιδί αλλά είναι καλά στην υγεία τους.

    Δυστυχώς το μικρό παιδί φέρει τράυματα στο 60% του σώματός του και τα επόμενα 24ωρα θεωρουνται κρίσιμα.

    Οι δύο άντρες μάλιστα έσκισαν τα ρούχα του παιδιού του παιδιού για να μην καεί με τα χέρια που είχε ως αποτέλεσμα να τραυματιστεί ο ηλικιωμένος άνδρας ο οποίος μάλιστα χρειάστηκε να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση.

    Το παιδάκι μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο Παπαγεωργίου και από εκεί με αεροδιακομιδή στο «Αγλαΐα Κυριακού » όπου και νοσηλεύεται, ενώ για καλή του τύχη δεν προκλήθηκε βλάβη σε ζωτικά όργανα.

    Πηγή: iEidiseis.gr

  • Θεσσαλονίκη: Στο νοσοκομείο 2χρονη μετά από ανάφλεξη - Ο πατέρας της έβαζε βενζίνη στο ΙΧ του
    Θεσσαλονίκη: Στο νοσοκομείο 2χρονη μετά από ανάφλεξη - Ο πατέρας της έβαζε βενζίνη στο ΙΧ του

    Στο νοσοκομείο Παίδων Αγλαΐα Κυριακού νοσηλεύεται ένα 2χρονο κοριτσάκι από χωριό του Δήμου Λαγκαδά Θεσσαλονίκης, μετά από ανάφλεξη που σημειώθηκε την ώρα που ο 28χρονος πατέρας της έβαζε βενζίνη στο ΙΧ του, με μπιτόνι.

    Μέχρι στιγμής είναι άγνωστο το πώς προκλήθηκε η ανάφλεξη, από την οποία πήραν φωτιά τα ρούχα του μικρού κοριτσιού, με αποτέλεσμα να υποστεί εγκαύματα. Το παιδί μεταφέρθηκε αρχικά στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου, αλλά κρίθηκε απαραίτητη η μεταφορά της στο νοσοκομείο Παίδων Αγλαΐα Κυριακού, όπως μεταδίδει το grtimes.gr.

    Ο 28χρονος πατέρας της τραυματίστηκε και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ. Σε βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία και θα παραπεμφθεί αρμοδίως.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Τι θα γίνει τελικά με τα αυτοκίνητα βενζίνης και πετρελαίου;
    Τι θα γίνει τελικά με τα αυτοκίνητα βενζίνης και πετρελαίου;

    Όλο και περισσότεροι κατασκευαστές κοιτάζουν προς τα συνθετικά καύσιμα αναζητώντας το φιλί της ζωής που θα παρατείνει την ύπαρξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

    Τα συνθετικά καύσιμα είναι ένα από τα θέματα που απασχολούν τους κατασκευαστές, ιδίως όσους κατασκευάζουν σπορ μοντέλα, ως μέσο για να δοθεί παράταση ζωής στον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

    Μετά την Porsche και τα e-fuels της, η Lamborghini εξετάζει προσεκτικά το μέλλον των εμβληματικών οχημάτων της με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

    Ενώ η εταιρεία έχει αγκαλιάσει τη μερική ηλεκτροκίνηση με την παραγωγή υβριδικών μοντέλων, όπως η Revuelto, η Lamborghini διστάζει να αποσύρει εντελώς τα supercars με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

    Ενας γνώστης της αυτοκίνησης, ο διευθύνων σύμβουλος της Lamborghini , Stephan Winkelmann, πιστεύει ότι μπορεί να υπάρχει μια ευκαιρία για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, αν τα συνθετικά καύσιμα, γνωστά ως e-fuels, γίνουν πιο διαδεδομένα.

    Τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούσαν ενδεχομένως να συντηρήσουν τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, υπό την προϋπόθεση ότι οι παγκόσμιοι κανονισμοί τα αποδέχονται και η παραγωγή μπορεί να καλύψει τη ζήτηση.

    Ο Winkelmann πιστεύει ότι είναι πιο πρακτικό να προσαρμοστούν οι υπάρχοντες κινητήρες ώστε να λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα από το να στραφούν εξ ολοκλήρου στην ηλεκτρική ενέργεια, ειδικά καθώς τα μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να επωφεληθούν από τις εξελίξεις στην τεχνολογία των μπαταριών, καθιστώντας τα ελαφρύτερα και πιο ευέλικτα.

    Η Lamborghini σχεδιάζει να παρουσιάσει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό SUV, το Lanzador, το 2028, ακολουθούμενο από μια δεύτερη γενιά Urus ως EV. Ωστόσο, η εταιρεία δεν σκοπεύει να επισπεύσει τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από τα σπορ αυτοκίνητά της.

    Ο Winkelmann υποστηρίζει ότι η επικέντρωση στην επεκτασιμότητα των ηλεκτρονικών καυσίμων είναι ζωτικής σημασίας, δεδομένου ότι μέχρι το 2035 θα υπάρχουν ακόμη δισεκατομμύρια αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης στους δρόμους παγκοσμίως.

    Ενώ η Lamborghini δεν θα είναι η πρώτη που θα λανσάρει ένα ηλεκτρικό supercar, ο Winkelmann υπόσχεται ότι όταν το κάνει, θα είναι το καλύτερο στην αγορά.

    Προς το παρόν, η Revuelto και ο επερχόμενος διάδοχος της Huracan αναμένεται να παραμείνουν στην παραγωγή μέχρι το 2030 ή το 2031, δίνοντας στην εταιρεία χρόνο για να αξιολογήσει προσεκτικά το εξελισσόμενο τοπίο της αυτοκίνησης.

    Εν κατακλείδι, είναι σαφές πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες με αυτοκίνητα τέτοια, όπως της Lamborghini θα στραφούν 100% προς τα συνθετικά καύσιμα για να σώσουν την… ωραιότητα των supercars. Για τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, η ηλεκτροκίνηση δείχνει μονόδρομος

    Πηγή: newsauto.gr

  • Πασχαλινή έξοδος με τιμές στα ύψη σε βενζίνη και ακτοπλοϊκά
    Πασχαλινή έξοδος με τιμές στα ύψη σε βενζίνη και ακτοπλοϊκά

    Με την τιμή της βενζίνης πάνω από τα 2 ευρώ σε 21 νομούς της χώρας και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια να διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα, πραγματοποιείται η φετινή έξοδος των εκδρομέων για το Πάσχα.

    Η πασχαλινή έξοδος των Ελλήνων τόσο προς τα νησιά και όσο και προς τους ηπειρωτικούς προορισμούς, αποδεικνύεται και φέτος «τσουχτερή», καθώς είτε επιλέξουν το αυτοκίνητό τους, είτε μετακινηθούν με πλοίο, θα χρειαστεί να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.

    Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης διαμορφώνεται πανελλαδικά στο 1,982 ευρώ το λίτρο. Στην Αττική φτάνει μεσοσταθμικά το 1,950 ευρώ το λίτρο και στη Θεσσαλονίκη το 1,947 ευρώ το λίτρο.

    Πάνω από τα 2 ευρώ, κατά μέσο όρο, διατηρείται στα περισσότερα νησιά αλλά και σε αρκετούς νομούς της ηπειρωτικής χώρας. Η υψηλότερη μέση τιμή καταγράφεται στις Κυκλάδες με 2,207 ευρώ το λίτρο και ακολουθούν, τα Δωδεκάνησα με 2,140 ευρώ το λίτρο.

    Έτσι, παρά το γεγονός ότι η μετακίνηση με αυτοκίνητο συνεχίζει να είναι η πιο συμφέρουσα επιλογή, όταν πρόκειται για οικογένεια ή παρέα, με την τιμή της βενζίνης να βρίσκεται πέριξ των 2 ευρώ, τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια, συνυπολογίζοντας παράλληλα και το κόστος των διοδίων, η επιβάρυνση είναι σημαντική.

    Ενδεικτικά για το ταξίδι Αθήνα - Θεσσαλονίκη με επιστροφή, με αυτοκίνητο μεσαίου κυβισμού, η συνολική δαπάνη ανέρχεται περί τα 220 ευρώ, μαζί και με το κόστος των διοδίων.

    Την ίδια στιγμή, ακριβό είναι το ταξίδι και για τις οικογένειες έχουν επιλέξουν για τις πασχαλινές τους διακοπές τα νησιά, εξαιτίας των υψηλών τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, το οποίο γίνεται ακόμη μεγαλύτερο στις περιπτώσεις που παίρνουν μαζί τους και το αυτοκίνητο.

    Ενδεικτικά το ταξίδι Πειραιάς - Χανιά μετ΄ επιστροφής για μία τετραμελή οικογένεια, με δύο παιδιά κάτω των 10 ετών που πληρώνουν μειωμένο εισιτήριο, μαζί με το αυτοκίνητο, κοστίζει 424 ευρώ, στην οικονομική θέση και χωρίς καμπίνα. Το αντίστοιχο ταξίδιγια Ρόδο, διάρκειας 15 ωρών και 30 λεπτών, φτάνει τα 814,50 ευρώ, από τα οποία τα 270,50 ευρώ είναι το κόστος του αυτοκινήτου.

    Σημειώνεται ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, 1 στα 4 νοικοκυριά (26%) δήλωσε ότι θα ταξιδέψει το φετινό Πάσχα εκτός των αστικών κέντρων σε χωριό ή νησί, ποσοστό αντίστοιχο με το περσινό (25%), πολύ χαμηλότερο ωστόσο σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία όταν έφτανε ακόμη και το 53%.

    Πηγή: Cnn.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο