Κυριακή, 12 Μαϊος 2024 11:19

Πόσα είναι τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα - Η έκρηξη των e-shops

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Σε εντυπωσιακά υψηλά επίπεδα εκτιμάται ότι φθάνει ο αριθμός των ηλεκτρονικών καταστημάτων (e-shops) τα οποία λειτουργούν από ελληνικές επιχειρήσεις.

Τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας της COVID-19 που έδωσαν ώθηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο σε συνδυασμό με τις επιδοτήσεις που υπήρξαν τα προηγούμενα χρόνια για τη δημιουργία e-shop είχε ως αποτέλεσμα ο αριθμός των ελληνικών επιχειρήσεων που άρχισαν να πωλούν προϊόντα και υπηρεσίες online να «εκτοξευτεί».

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Verticom, η οποία διοργανώνει την ecdm expo, τη μεγαλύτερη εκδήλωση για το χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ψηφιακού μάρκετινγκ στην Ελλάδα, ο αριθμός των e-shops που λειτουργούν από ελληνικές επιχειρήσεις ξεπερνά τις 32.000!

Ο αριθμός εκτιμάται ότι έχει υπερδιπλασιαστεί τα τελευταία 5 χρόνια δεδομένου ότι πολλές επιχειρήσεις είδαν ότι η παρουσία στο Διαδίκτυο είναι πλέον άκρως απαραίτητη, ενώ επιπλέον υπήρξαν και κρατικές δράσεις που ενίσχυαν τη δημιουργία e-shops.

Σε αυτά τα δεδομένα θα πρέπει να επισημάνει κανείς και την άνοδο που παρουσιάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Έκθεσης Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2023 που δημοσίευσε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), ο E-Commerce Europe και το Eurocommerce, η αξία των online αγορών στη χώρα μας εκτιμάται στα 17,33 δισ. ευρώ για το 2023, αυξημένη κατά 9% σε σχέση με το 2022 που είχε διαμορφωθεί στα 15,84 δισ. ευρώ.

Παράλληλα, παρατηρείται αύξηση του ποσοστού των Ελλήνων καταναλωτών που κάνουν online αγορές τα τελευταία χρόνια. Το 2019 το ποσοστό ήταν στο 51% για να ανέβει το 2020 στο 59% και να κάνει ένα «άλμα» στο 69% και στο 70% το 2021 και το 2022 αντίστοιχα. Για το 2023, η εκτίμηση είναι ότι το ποσοστό αυτό διαμορφώθηκε στο 75%.

Η «έκρηξη» των e-shops αλλά και το αυξημένο ενδιαφέρον για το ψηφιακό μάρκετινγκ είχε ως αποτέλεσμα να παρουσιάσει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και η αγορά των digital agencies, ήτοι εταιρειών που βοηθούν τις επιχειρήσεις όσον αφορά στην online παρουσία τους. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Verticom, ο αριθμός των digital agencies έχει φθάσει πλέον τα 1100, νούμερο αρκετά εντυπωσιακό. Πάντως, αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι στο άμεσο μέλλον δεν αποκλείεται να δούμε ένα κύμα συγχωνεύσεων και εξαγορών καθώς η συγκεκριμένη αγορά βρίσκεται σε φάση ωρίμανσης και δεν υπάρχουν πλέον οι επιδοτήσεις του πρόσφατου παρελθόντος που είχαν ενισχύσει σημαντικά τη ζήτηση.

Οι μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ψηφιακού μάρκετινγκ θα είναι πάντως παρούσες στην προσεχή ecdm expo της Verticom, η οποία θα διοργανωθεί στο τριήμερο 24-26 Μαΐου στο Ζάππειο Μέγαρο. Η εκδήλωση θα φιλοξενήσει στον εκθεσιακό χώρο δεκάδες εταιρείες του κλάδου, τα στελέχη των οποίων θα περιμένουν τις αρκετές χιλιάδες των επισκεπτών της ecdm expo προκειμένου να συζητήσουν τρόπους για την βελτίωση της παρουσίας των ελληνικών επιχειρήσεων στο Διαδίκτυο και όχι μόνο. Συν το συνέδριο που διοργανώνεται, το οποίο θα φιλοξενήσει υψηλόβαθμα στελέχη από ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως όσον αφορά στο χώρο του e-commerce και του digital marketing.

Πηγή: cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 12 Μαϊος 2024 10:07

Σχετικά Άρθρα

  • Μοιρασμένη η εμπορική κίνηση σε e-shop και φυσικά καταστήματα μετά την πανδημία

    Σε ένα πολυκαναλικό/omnichannel μοντέλο κατευθύνεται η αγορά καθώς οι καταναλωτές όλων των ηλικιακών ομάδων και κοινωνικών τάξεων θέλουν να μπορούν να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν, τόσο τα φυσικά καταστήματα, όσο και οι διαδικτυακές αναζητήσεις και αγορές, συνδυαστικά.

    Τα παραπάνω επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Θάνος Μαύρος Εταίρος, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες ΕΥ Ελλάδος, Επικεφαλής Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Με αυτό το δεδομένο, όπως σημειώνει ο ίδιος, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να βελτιώσουν το επίπεδο εξυπηρέτησης και να αναβαθμίσουν την εμπειρία του πελάτη, τόσο στα φυσικά καταστήματα, όσο και στα online κανάλια. Παράλληλα, και σε συνεργασία με τις εταιρείες που ασχολούνται με το «τελικό μίλι», θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα που εξακολουθούν να προβληματίζουν τους καταναλωτές, όπως το κόστος διανομής, οι χρόνοι παράδοσης, οι δυσκολίες στις αλλαγές προϊόντων και η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων.

    Σύμφωνα με τον κ. Μαύρο, η στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο υπήρξε μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές στη ζωή μας που πυροδότησε η πανδημία. Ξεκινώντας από την περίοδο των διαδοχικών lockdowns, οι καταναλωτές μείωσαν τις επισκέψεις στα φυσικά καταστήματα, ενώ σημαντικές μερίδες του πληθυσμού, που δεν είχαν μεγάλη σχετική εμπειρία, εξοικειώθηκαν και στράφηκαν σε μονιμότερη βάση στις online αγορές. Η ετήσια έρευνα της ΕΥ Ελλάδος, Future Consumer Index, μέσα από δύο διαδοχικές εκδόσεις, το 2021 και το 2022, κατέγραψε τη στροφή αυτή, τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι καταναλωτές, κατά την εξ ανάγκης απότομη προσαρμογή τους και τις νέες πρακτικές αγορών που αναδύθηκαν την τελευταία διετία.

    «Η ‘‘μεγάλη φυγή'' από τα φυσικά καταστήματα που κατέγραψε η έρευνα το 2021 έχει υποχωρήσει, χωρίς, όμως, να έχουμε επανέλθει στην προ-COVID κανονικότητα» σημειώνει ο κ. Μαύρος και συμπληρώνει ότι το ποσοστό όσων δηλώνουν ότι επισκέπτονται λιγότερο συχνά τα φυσικά καταστήματα υποχώρησε από 59% το 2021 στο 36% εφέτος.

    Όταν ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες στην έρευνα η εκτίμησή τους για τις αλλαγές στις καταναλωτικές τους συνήθειες μακροπρόθεσμα, πάνω από τους μισούς (57%, από 37% το 2021), τοποθετήθηκαν θετικά ως προς τις διαδικτυακές αγορές, δηλώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι θα κάνουν περισσότερες online αγορές αγαθών διαρκείας (32%), θα ψωνίζουν online προϊόντα που πριν αγόραζαν σε φυσικά καταστήματα (29%), ή θα επισκέπτονται μόνο καταστήματα που προσφέρουν σπουδαίες εμπειρίες (28%). Ωστόσο, μια ισχυρή μειοψηφία των καταναλωτών (32%, μειωμένο σε σχέση με το 37% του 2021) εξακολουθεί να διατηρεί αντιστάσεις απέναντι στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

    «Συγχρόνως, μια σειρά από θέματα που συνδέονται με τις διαδικτυακές αγορές και προβλημάτιζαν τους καταναλωτές φαίνεται να ξεπερνιούνται, καθώς οι επιχειρήσεις του κλάδου προσαρμόζονται και, παράλληλα, οι καταναλωτές εξοικειώνονται με τις σχετικές διαδικασίες», αναφέρει ο κ. Μαύρος. Το κυριότερο πρόβλημα, το 2021, σύμφωνα με έναν στους δύο Έλληνες καταναλωτές (49%) ήταν οι αργοί χρόνοι παράδοσης ή αποστολής, καθώς, ιδιαίτερα οι εταιρείες ταχυμεταφορών, δυσκολεύτηκαν να προσαρμοστούν, αρχικά, στον αυξημένο φόρτο εργασίας που προκάλεσε η πανδημία. Φέτος, το πρόβλημα αυτό φαίνεται να υποχωρεί, καθώς απασχολεί, πλέον, μόνο έναν στους πέντε καταναλωτές (21%), ποσοστό που ευθυγραμμίζεται, πλέον, με τα παγκόσμια (19%) και τα ευρωπαϊκά (18%) ευρήματα της έρευνας.

    Στη φετινή έρευνα, ως κυρίαρχο πρόβλημα αναδεικνύεται το υψηλό κόστος παράδοσης / αποστολής (42%, από 47% το 2021), και πάλι σε υψηλότερα ποσοστά από τον υπόλοιπο κόσμο (31%) και την Ευρώπη (34%). Ζητήματα όπως η δυσκολία στην αλλαγή προϊόντων (29%) και η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων (20%), εξακολουθούν να προβληματίζουν, με σημαντικά, όμως, χαμηλότερη ένταση (43% και 37% αντίστοιχα το 2021). 'Αλλοι παράγοντες που εξακολουθούν να λειτουργούν ανασταλτικά είναι, επίσης, η δυσκολία στην επιστροφή χρημάτων (20%), αλλά και η μη δυνατότητα σύγκρισης (20%) ή επιλογής, ιδιαίτερα των φρέσκων προϊόντων (19%).

    Επιστροφή σε κανονικούς ηλεκτρονικούς ρυθμούς

    Στους κανονικούς τους ρυθμούς φαίνεται πως επιστρέφουν οι ηλεκτρονικές αγορές οι οποίες πυροδοτήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεώργιος Δουκίδης οι συστηματικές ηλεκτρονικές αγορές εμφανίζουν μία μικρή κάμψη το τελευταίο διάστημα. Αυτό μπορεί να εξηγηθεί, σύμφωνα με τον ίδιο, από την επιστροφή στη κανονικότητα πλέον στη λειτουργία της αγοράς αλλά και στη κάμψη των αγορών καταναλωτών λόγω των πληθωριστικών τάσεων.

    Προσθέτει επίσης ότι Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) καταγράφει σχεδόν κάθε 3-4 μήνες την τάση συστηματικών αγορών ηλεκτρονικού εμπορίου και όπως προκύπτει από την ανάλυση των δεδομένων, από το καλοκαίρι του 2021 υπάρχει μια κάμψη σε όσους αγοράζουν συστηματικά (δηλαδή κάνουν online αγορές κάθε 10-14 ημέρες). «Από το ιδιαίτερα υψηλό 50% των χρηστών διαδικτύου που πραγματοποιούσαν συστηματικές online αγορές εν μέσω της πανδημίας το ποσοστό έπεσε και σταθεροποιείται πλέον στο 33%-36% το τελευταίο τρίμηνο» υπογραμμίζει ο κ. Δουκίδης.

    Την ίδια στιγμή η ευρωπαϊκή έκθεση ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2022 που δημοσίευσαν από κοινού ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ο E-commerce Europe και το EuroCommerce καταδεικνύει ότι μετά την κορύφωση της πανδημίας COVID-19, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει εδραιωθεί ακόμη πιο σταθερά στην οικονομία και την κοινωνία. Συνολικά, μπορούν να εντοπιστούν δύο τάσεις: αφενός, η εξομάλυνση και η σταθεροποίηση των πωλήσεων. Συγκεκριμένα, το ηλεκτρονικό εμπόριο συνέχισε να αυξάνεται το 2021 και προβλέπεται επίσης να το πράξει το 2022, με την ανάπτυξη να σταθεροποιείται με αργούς ρυθμούς. Αφετέρου, η έκθεση επισημαίνει ότι οι καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί στις δαπάνες τους. Οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, ο πληθωρισμός, οι διαταραγμένες παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και ένα γενικό αίσθημα αβεβαιότητας, επαναφέρουν τα στοιχεία ανάπτυξης στα προ πανδημίας επίπεδα. Ωστόσο, το γεγονός ότι οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου βιώνουν μόνο μια μικρή πτώση μέχρι στιγμής δείχνει ότι ο τομέας του ψηφιακού εμπορίου έχει καταστεί απαραίτητος και πολύ ανθεκτικός.

    Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή έκθεση, το 2021 το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 13% στα 718 δισ. ευρώ. Ο ρυθμός ανάπτυξης παρέμεινε σταθερός, αν και αυξήθηκε ελαφρώς σε σύγκριση με το 2020. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που είναι και e-shoppers αναμένεται το 2022 να φτάσει το 75% ενώ στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό θα αγγίξει το 71%. Σημειώνεται ότι στη χώρα μας ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2021, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών στα 14 δισ. ευρώ ενώ το 2020 είχε διαμορφωθεί στα 11,5 δισ. ευρώ.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Photo by rupixen.com on Unsplash

  • Ηλεκτρονικό εμπόριο: Ο φετινός Ιούλιος ξεπέρασε τα επίπεδα τζίρου κάθε άλλης χρονιάς
    Ηλεκτρονικό εμπόριο: Ο φετινός Ιούλιος ξεπέρασε τα επίπεδα τζίρου κάθε άλλης χρονιάς

    Μπορεί πολλές βιτρίνες καταστημάτων λιανικού εμπορίου να κατεβάζουν ρολά λόγω των θερινών διακοπών καθώς πλησιάζουμε και τον «δεκαπενταύγουστο» και να δίνουν ραντεβού για τον Σεπτέμβριο, οι εικονικές όμως βιτρίνες των ηλεκτρονικών καταστημάτων (e -shop) δεν κλείνουν ποτέ! Και δεν είναι λίγες, καθώς σύμφωνα με στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τα ψηφιακά κανάλια πώλησης (e-shop) στην Ελλάδα έχουν ξεπεράσει τα 18.000 σε αριθμό με τζίρο που ξεπερνά τα 14 δισ. ευρώ ετησίως (2021), σύμφωνα με στοιχεία που έχει δώσει ο Γιώργος Δουκίδης, καθηγητής Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο.

    Με βάση μάλιστα τα ευρωπαϊκά δεδομένα, το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας έχει μεγάλες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης και ο τζίρος του μπορεί να φτάσει τα 20 δισ. ευρώ, ενώ οι επιχειρήσεις με οργανωμένο ψηφιακό κανάλι πώλησης να ανέλθουν σε αριθμό στις 30.000 σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

    Πέραν της αύξησης του αριθμού των ηλεκτρονικών καταστημάτων μάλιστα, καταγράφεται και αύξηση στον τζίρο τους, ακόμη και κατά τους θερινούς μήνες, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από στοιχεία της ελληνικής πολυεθνικής εταιρείας Generation Y, η οποία δραστηριοποιείται ακριβώς σε αυτό τον τομέα, των ολοκληρωμένων λύσεων ψηφιακού μετασχηματισμού και ηλεκτρονικού επιχειρείν.

    Ειδικότερα, στα ηλεκτρονικά φαρμακεία και στους κλάδους μόδας (fashion) και αθλητικών ειδών (sportswear), παρατηρείται άνοδος του συνολικού τζίρου σταθερά για τους μήνες Μάιο - Αύγουστο, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα, από το 2019 έως το 2021.

    Πιο συγκεκριμένα, παραδοσιακά ο Μάιος είναι ισχυρός μήνας για τις πωλήσεις, παρατηρώντας μικρή πτώση 10-15% από τον Μάιο στον Ιούνιο. Η πτωτική πορεία όμως αντιστρέφεται τον Ιούλιο, όπου καταγράφεται αύξηση 10-25%, κάνοντας τον Ιούλιο τον «νικητή» αγοραστικά σε ό,τι αφορά την καθαρά καλοκαιρινή περίοδο.

    Το ενδιαφέρον είναι πως για εφέτος ο Ιούλιος ξεπέρασε τα επίπεδα τζίρου κάθε άλλης χρονιάς (παρά την ακρίβεια, τον πληθωρισμό και όλες τις νέες προκλήσεις), σημειώνοντας 34% αύξηση σε σχέση με τον Ιούλιο του 2021 (Year on Year - ΥοΥ) και 20% άνοδο από τον Μάιο του 2022. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, προμηνύεται ισχυρός Αύγουστος για τα έσοδα από ηλεκτρονικές συναλλαγές.

    Ταυτόχρονα λοιπόν με το φρεσκάρισμα που πραγματοποιούν στο φυσικό τους κατάστημα ενόσω παραμένουν κλειστά για καλοκαίρι, λαμβάνοντας γενικότερα υπόψη τα θετικά μηνύματα από την λειτουργία των e-shop, αυξάνεται ο αριθμός των επιχειρήσεων που σχεδιάζουν το επόμενο τους βήμα και συγκεκριμένα την επένδυση στο ηλεκτρονικό τους κανάλι.

    Από ποιους όμως κλάδους της οικονομίας και του εμπορίου υπάρχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για άνοιγμα ηλεκτρονικών καταστημάτων; Σύμφωνα με στοιχεία της Generation Y το ενδιαφέρον παρατηρείται από όλους τους κλάδους λιανικής, με αυτόν της ένδυσης/υπόδησης να προηγείται. Παράλληλα, όμως παραμένει αμείωτο το ενδιαφέρον των εταιρειών χονδρικής για ψηφιακό μετασχηματισμό και εκκίνηση ηλεκτρονικού καταστήματος χονδρικής για το δίκτυο συνεργατών τους. Ωστόσο, δεν είναι αμελητέος και ο αριθμός επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χονδρική και επιθυμούν να ενταχθούν στο λιανικό κανάλι πωλήσεων μέσα από την ψηφιακή αγορά.

    Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ιδιοκτήτης μικρομεσαίας επιχείρησης λιανικής στον τομέα της ένδυσης με περισσότερες από 4 δεκαετίες δραστηριότητας, οι νέες τεχνολογίες, τα εναλλακτικά ψηφιακά κανάλια πωλήσεων, σε συνδυασμό με τους νέους τρόπους συναλλαγών, αλλάζουν για πάντα την δομή του εμπορίου που ξέραμε μέχρι σήμερα. Η εικονική βιτρίνα αποκτά την ίδια και μεγαλύτερη αξία από την παραδοσιακή βιτρίνα που γνώρισαν πολλές γενιές ανθρώπων.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Πρόστιμο 70.000 ευρώ σε e-shop που εισέπραττε χρήματα χωρίς να παραδίδει τα προϊόντα
    Πρόστιμο 70.000 ευρώ σε e-shop που εισέπραττε χρήματα χωρίς να παραδίδει τα προϊόντα

    Από τη γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτήεπιβλήθηκε, σεe – shop ευρείας γκάμας προϊόντων πρόστιμο ύψους 70.000 ευρώ. Το κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου αποδεχόταν παραγγελίες πελατών και εισέπραττε χρήματα χωρίς να αποστέλλει τα προϊόντα που είχαν αγοραστεί. Όπως ανακοίνωσε η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, το πρόστιμο επιβλήθηκε στην επιχείρηση για παραβάσεις των διατάξεων του Ν.2251/1994, περί προστασίας του καταναλωτή.

    Από τη γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτήεπιβλήθηκε, σεe – shop ευρείας γκάμας προϊόντων πρόστιμο ύψους 70.000 ευρώ. Το κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου αποδεχόταν παραγγελίες πελατών και εισέπραττε χρήματα χωρίς να αποστέλλει τα προϊόντα που είχαν αγοραστεί. Όπως ανακοίνωσε η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, το πρόστιμο επιβλήθηκε στην επιχείρηση για παραβάσεις των διατάξεων του Ν.2251/1994, περί προστασίας του καταναλωτή.

    Υπενθυμίζεται ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταγγέλλουν φαινόμενα αθέμιτων εμπορικών πρακτικών και παραβάσεων της καταναλωτικής νομοθεσίας στη γραμμή 1520 (Γραμμή του Καταναλωτή) της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Επιδότηση για e-shop: Στις 9 Ιουλίου ανοίγει ξανά η πλατφόρμα για τους δικαιούχους
    Επιδότηση για e-shop: Στις 9 Ιουλίου ανοίγει ξανά η πλατφόρμα για τους δικαιούχους

    Ξεκινά η υποβολή αιτήσεων για τον Β΄ κύκλο της δράσης του ΕΠΑνΕΚ «e-λιανικό»

    Με στόχο την επιχορήγηση περισσότερων μικρομεσαίων επιχειρήσεων για την δημιουργία ή την αναβάθμιση του ηλεκτρονικού τους καταστήματος (e-shop), ξεκινά στις 9 Ιουλίου 2021 η υποβολή αιτήσεων για τον Β΄ κύκλο της δράσης του ΕΠΑνΕΚ «e-λιανικό».

    Κατά τον Α' κύκλο της δράσης, κατατέθηκαν 11.500 αιτήσεις και έχουν ήδη εγκριθεί οι 7.162, με συνολική δημόσια δαπάνη 33,6 εκατ. ευρώ. Για τον Β' κύκλο, οι αιτήσεις θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά από την 9η Ιουλίου 2021 έως την 29η Σεπτεμβρίου 2021 και θα αφορά όσες επιχειρήσεις δεν εντάχθηκαν στον Α' κύκλο της δράσης.

    Στόχος είναι να στηριχθεί η λειτουργία των ΜμΕ κατά τη διάρκεια της πανδημίας κορονοϊού (COVID-19), ενισχύοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους και διασφαλίζοντας την συνέχεια της οικονομικής τους δραστηριότητας.

    Ο προϋπολογισμός του Β΄ κύκλου ανέρχεται σε 8 εκατ. ευρώ και επιδοτούνται δαπάνες έως 5.000 ευρώ σε κάθε επιχείρηση, για την απόκτηση εξοπλισμού πληροφορικής και την υλοποίηση άυλων ενεργειών (λογισμικό/υπηρεσίες) με σκοπό την ανάπτυξη και διαχείριση του ηλεκτρονικού τους καταστήματος.

    Εφόσον η επιχείρηση διέθετε ήδη ηλεκτρονικό κατάστημα πριν τις 18/3/2020, επιδοτούνται άυλες δαπάνες μέχρι 1.500 ευρώ για την αναβάθμισή του. Η δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από εθνικούς πόρους.

    Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

    Δικαιούχοι είναι μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του λιανεμπορίου (κύριος ΚΑΔ ή ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα), διατηρούν φυσικό κατάστημα και η λειτουργία τους έχει ανασταλεί για τουλάχιστον μία ημέρα από την Τετάρτη, 18 Μαρτίου 2020 και μετά. Οι επιχειρήσεις διακρίνονται σε υφιστάμενες, εφόσον έχουν συσταθεί έως και την 30/09/2019 και νεοσύστατες εφόσον έχουν συσταθεί μετά την ημερομηνία αυτή.

    Για τη χρηματοδότηση από την παρούσα δράση, απαιτείται η υποβολή αίτησης ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (www.ependyseis.gr/mis).

    Επιπρόσθετα, το Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ/ΙΠΤΗΛ), μέσω της ψηφιακής του πλατφόρμας OPENSHOPS.GR (www.openshops.gr), προσφέρει στους δικαιούχους της δράσης «e-λιανικό» δωρεάν:

    • γενική ενημέρωση σχετικά με τη δράση
    • υποστήριξη για την υποβολή της αίτησης συμμετοχής στη δράση
    • συμβουλευτική και υποστήριξη για διοικητικά/τυπικά ζητήματα που αφορούν στην υλοποίηση της δράσης e-λιανικό, καθώς και σε τεχνικά ζητήματα σχετικά με τον ορθό σχεδιασμό, υλοποίηση και αποτελεσματική λειτουργία του e-shop τους.

    Μέσω ειδικού εργαλείου, το οποίο θα αναρτηθεί στην ψηφιακή πλατφόρμα του www.openshops.gr, οι δικαιούχοι της δράσης, από την Παρασκευή 09/07/2021, θα μπορούν να διεξάγουν ενδεικτικό έλεγχο συμμόρφωσης του ηλεκτρονικού τους καταστήματος (e-shop) με τις προτεινόμενες προδιαγραφές και συστάσεις.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Κύκλωμα διαρρηκτών πουλούσε κλοπιμαία μέσω e-shop
    Κύκλωμα διαρρηκτών πουλούσε κλοπιμαία μέσω e-shop

    Κύκλωμα διαρρηκτών πουλούσαν τα κλοπιμαία μέσω e-shop

    Κύκλωμα διαρρηκτών που δρούσε στο κέντρο της Αθήνας έφτασε στο σημείο να δημιουργήσει e-shop στο για να πουλά τα κλοπιμαία. Μάλιστα το θράσος των κακοποιών ήταν τέτοιο που είχαν φτάσει στο σημείο να ανεβάζουν φωτογραφίες των ίδιων των κλεμμένων προϊόντων στο e-shop για να τα πουλήσουν.

    Οπως ανέφερε στην εκπομπή «Ωρα Ελλάδος» του OPEN TV, η Μίνα Καραμήτρου, εάν ο πελάτης ενδιαφερόταν και αγόραζε τελικά το αντικείμενο, τότε φρόντιζαν να του το στείλουν με courier στο σπίτι του.

    Οι αστυνομικοί της διεύθυνσης Αθηνών που ξεσκέπασαν το έγκλημα κατάφεραν να συλλάβουν 57 άτομα, να ταυτοποιήσουν 180 κλοπές. Σύμφωνα με τη Μίνα Καραμήτρου, οι περισσότεροι από αυτούς του 57 έχουν συλληφθεί στο παρελθόν περισσότερες από 200 φορές για παρόμοια αδικήματα, δηλαδή για κλοπές και από αυτούς οι 5 είναι έγκλειστοι φυλακών.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Δημιουργία e-shop με επιδότηση ΕΣΠΑ
    Δημιουργία e-shop με επιδότηση ΕΣΠΑ

    Το πρόγραμμα επιδότησης e-λιανικό από το ΕΣΠΑ αφορά μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις λιανικής, των οποίων η λειτουργία έχει ανασταλεί από τις 18 Μαρτίου 2020 και έπειτα.

    Η χρηματοδότηση για την κατασκευήe-shopφτάνει μέχριτα 5.000€. Αντίστοιχα η αναβάθμιση ενός υπάρχοντος ηλεκτρονικού καταστήματος μπορεί να καλυφθεί από το e-λιανικό για ποσό μέχρι 1.500€. Αρκεί, βέβαια το ηλεκτρονικό αυτό κατάστημα να είχε δημιουργηθεί πριν από τις 18 Μαρτίου του 2020.

    Βασική προϋπόθεση για τη έγκριση συμμετοχής της επιχείρησης στο πρόγραμμα επιδότησης, είναι να έχει μειωμένο τζίρο και συγκεκριμένα μείωση πάνω από 20% κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2020, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

    Για τις νέες επιχειρήσεις που δεν υπάρχουν δεδομένα για σύγκριση με το 2019, ο υπολογισμός της μείωσηςπου θα τεθεί,θα είναι 100% στον κύκλο εργασιών τους.

    Ποια έξοδα από τη δημιουργία e-shop καλύπτει η επιδότηση

    Εφόσον υποβληθεί η αίτησή σας για το e-λιανικόκαι αφού ολοκληρωθούν τα προκαταρκτικά βήματα (ορισμός της έδρας και της δραστηριότητας του e-shop, επιλογή συνεργάτη courier κ.α.) ,ξεκινά η κατασκευή e-shop.

    Η επιδότηση καλύπτει τα έξοδα hosting του e-shop, τις αγορές υπολογιστών, laptop, λογισμικού κλπ, και τις υπηρεσίες κατασκευής και ηλεκτρονικής ασφάλειας για το e-shopσας.

    Το e-λιανικό προβλέπει ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα που θα κατασκευαστεί, θα πρέπει να λειτουργεί σε δύο γλώσσες και με φιλικό περιβάλλον για κινητές συσκευές. Ο χρόνος που έχει αποφασιστεί για την ολοκλήρωση της κατασκευής ή της αναβάθμισης θα είναι 6 μήνες και θα μετράει από τη ημερομηνία της εγκριτικής απόφασης.

    Επιλέγοντας συνεργάτη για τη δημιουργία e-shop με το e-λιανικό, να θυμάστε ότι είναι σημαντικό ο συνεργάτης αυτός να έχει μεγάλη εμπειρία στην κατασκευή e-shop. Ζητήστε να δείτε προηγούμενα projectsπου έχει υλοποιήσει, για να πάρετε μια ιδέα από την ποιότητα της δουλειάς του.

    Όσον αφορά τις βασικές αποφάσεις που θα πρέπει να λάβετε σχετικά με τη δημιουργία του e-shop, είναι οι παρακάτω:

    • Διαθέσιμοι τρόποι πληρωμής
    • Domainname
    • CMS(Σύστημα διαχείρισης περιεχομένου)
    • Serverγια το hosting
    • Λογότυπο
    • Γραφιστικό περιεχόμενο

    Φυσικά, ένα ενημερωμένο webagencyμπορεί να σας προτείνει ιδέες και να σας εξηγήσει αναλυτικά τι χρειάζεται για τη δημιουργία e-shop.

    Τι να κάνετε μετά τη δημιουργία e-shop

    Μετά την κατασκευή του e-shop, είναι καλό να ακολουθήσετε ένα πλάνο digitalmarketing. Με το digitalmarketing θαέχετε τη δυνατότητα να κάνετε τα socialmediaκαι τις μηχανές αναζήτησης να λειτουργήσουν προς όφελός σαςκαι να αυξήσετε τις διαδικτυακές πωλήσεις σας.

    Τοe-shopείναι το ψηφιακό σας κατάστημα, ο διαδικτυακός τόπος που συμβαίνουν οι πωλήσεις σας. Πολλές φορές, όμως, η πρωτοβουλία να τρέξετε μια προωθητική ενέργεια βοηθά σημαντικά το κοινό να σας ανακαλύψει στο διαδίκτυο.

    Στη digitalchallenge_αναλαμβάνουμε την παρουσία σας στο διαδίκτυο με την κατασκευήe-shop, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του προγράμματος e-λιανικό. Ακολουθούμε επιβεβαιωμένες πρακτικές και μέσα από την εμπειρία μας, σας βοηθάμε να μεγιστοποιήσετε τα κέρδη από τις onlineπωλήσεις σας.

    Επικοινωνήστε μαζί μας για την κατασκευή e-shop με e-λιανικόαλλά και για να συζητήσουμε τους τρόπους με τους οποίους το digitalmarketingμπορεί να γίνει ο απόλυτος σύμμαχος στο ηλεκτρονικό επιχειρείν.

  • Επιδότηση 5.000 ευρώ για e-shop: Παράταση της καταληκτικής προθεσμίας
    Επιδότηση 5.000 ευρώ για e-shop: Παράταση της καταληκτικής προθεσμίας

    Στη σχετική ανάρτηση στην ηλεκτρονική σελίδα του ΕΣΠΑ, ότι η δράση στοχεύει στην επιχορήγηση ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου για την ανάπτυξη / αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος

    Δημοσιεύθηκε η πρώτη τροποποίηση της πρόσκλησης «e-λιανικό - Επιχορήγηση υφιστάμενων ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου, για την ανάπτυξη / αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος», σχετικά με την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης έως τη Δευτέρα 5 Απριλίου 2021 και ώρα 15:00 αντί για την Τετάρτη 24 Μαρτίου 2021 ώρα 15:00. Επίσης, περιλαμβάνονται τροποποιήσεις που αφορούν στις επιλέξιμες δαπάνες, στην καταβολή της επιχορήγησης, στα δικαιολογητικά της δράσης κ.ά.

    Υπενθυμίζεται, στη σχετική ανάρτηση στην ηλεκτρονική σελίδα του ΕΣΠΑ, ότι η δράση στοχεύει στην επιχορήγηση ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου για την ανάπτυξη / αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) προκειμένου να στηριχθεί η λειτουργία τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορoνοϊού (COVID-19), να ενισχυθεί ο βαθμός ενσωμάτωσης της ψηφιακής τεχνολογίας, καθώς και ο ψηφιακός μετασχηματισμός τους και να αποφευχθεί ο συνωστισμός στους εσωτερικούς χώρους.

    Η δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από εθνικούς πόρους. Υπενθύμιση καταληκτικής ημερομηνίας υποβολών της Πρόσκλησης «Δημιουργία, Aνάδειξη και Aξιοποίηση Ψηφιακού Πολιτιστικού Αποθέματος» Υπενθυμίζεται προς τους ενδιαφερόμενους, με άλλη ανακοίνωση στην ηλεκτρονική σελίδα για το ΕΣΠΑ, ότι η τελευταία μέρα υποβολής προτάσεων για τη πρόσκληση «Δημιουργία, Aνάδειξη και Aξιοποίηση Ψηφιακού Πολιτιστικού Αποθέματος» είναι η Παρασκευή 26 Μαρτίου 2021 και ώρα 16:00.

    Η πρόσκληση προϋπολογισμού 25.000.000,00 ευρώ αφορά στην ανάπτυξη, οργάνωση, τεκμηρίωση, διαχείριση και προβολή ψηφιακού περιεχομένου που αφορά σε πολιτιστικά αγαθά όπως, ακίνητα και κινητά μνημεία, συλλογές, τεκμήρια, αρχεία και χώρους πολιτισμού, που χρονολογούνται από το έτος 1830, καθώς και η ανάπτυξη και διάθεση σχετικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών στο κοινό.

    Πηγή: Εthnos.gr

  • Πρόγραμμα ενίσχυσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων με 5.000 ευρώ για δημιουργία e-shop
    Πρόγραμμα ενίσχυσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων με 5.000 ευρώ για δημιουργία e-shop

    Ο ψηφιακός μετασχηματισμός περνά και μέσα από τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, επεσήμαναν οι περισσότεροι ομιλητές κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας του συνεδρίου του ΣΕΠΕ

    Πρόγραμμα ενίσχυσης των ελληνικών επιχειρήσεων με 5.000 ευρώ ώστε να αποκτήσουν το δικό τους e-shop θα ενεργοποιήσει το υπουργείο Ανάπτυξης την επόμενη εβδομάδα. Αυτό επεσήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδωνις Γεωργιάδης κατά την τοποθέτησή του στο «digital economy forum 2020: Χτίζοντας την Ψηφιακή Ελλάδα» που διοργανώνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΣΕΠΕ).

    Το εν λόγω πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης θα αφορά μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες θα βοηθηθούν ώστε να αναπτύξουν ηλεκτρονικά καταστήματα προωθώντας με αυτόν τον τρόπο και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ελληνικής επιχειρηματικότητας, η συντριπτική πλειονότητας της οποίας αποτελείται από μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι η Ελλάδα έχει επιδείξει ισχυρά ψηφιακά αντανακλαστικά από την έκρηξη της πανδημίας μέχρι σήμερα σημειώνοντας τον καίριο ρόλο της τεχνολογίας στην πανδημία, καθώς και τη στρατηγική κατεύθυνση της κυβέρνησης για μία σύγχρονη «ψηφιακή» Ελλάδα.

    «Η απάντηση της Ελλάδας στη σοβαρότερη οικονομική κρίση των τελευταίων 100 ετών ήταν να δημιουργήσει ένα ευρύ δίχτυ προστασίας, ώστε οι επιπτώσεις της να είναι όσο το δυνατόν μικρότερες και αναστρέψιμες για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις» τόνισε από την πλευρά του ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας προσθέτοντας ότι για το σκοπό αυτό θα διατεθούν φέτος 24 δις. ευρώ και 7,5 δις. Το 2021.

    Επεσήμανε μάλιστα ότι οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες αποτελούν κομβικό εργαλείο γι αυτή την ανασύνταξη. Την ανάγκη να δοθεί έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων μέσα από συγκεκριμένο σχέδιο και συγκεκριμένους πόρους eπεσήμανε και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξης Τσίπρας υπογραμμίζοντας ότι μια από τις προϋποθέσεις για την ψηφιακή μετάβαση είναι και η άρση των ανισοτήτων: «Δεν πρέπει να επιτρέψουμε στο όνομα της ατομικής ευθύνης, να γεννιέται ένας ιδιότυπος ψηφιακός δαρβινισμός, που θα αφήσει στο περιθώριο μεγάλα τμήματα του πληθυσμού» σημείωσε χαρακτηριστικά.

    Ο ίδιος πρόσθεσε ότι σήμερα η χώρα έχει ανάγκη να κινηθεί σε μια άλλη κατεύθυνση, η οποία - όπως είπε - έχει τρία βασικά στοιχεία: προστασία της εργασίας, επένδυση στην παιδεία και στην έρευνα, ενίσχυση νέων εγχειρημάτων καινοτόμου και νεοφυούς επιχειρηματικότητας. «Το δίδαγμα της υγειονομικής κρίσης και της οικονομικής κρίσης είναι ότι «οι ανισότητες οικονομικές, κοινωνικές, ψηφιακές είναι τροχοπέδη για το μέλλον. Μπορούμε να τις εξαλείψουμε με επενδύσεις στη συλλογική δύναμη της γνώσης, της επιστήμης και της τεχνολογίας, που θα είναι στην υπηρεσία όλης της κοινωνίας» κατέληξε.

    Την ανάγκη επιτάχυνσης της απόκτησης ψηφιακών δεξιοτήτων από το εργατικό δυναμικό της χώρας επεσήμανε ο Γιάννης Σύρρος, Γενικός Διευθυντής του ΣΕΠΕ, Μέλος ΔΣ DIGITALEUROPE & Chairman WITSA: «Πριν την κρίση το 52% του εργατικού δυναμικού έπρεπε να ενισχύσει τις ψηφιακές δεξιότητες του μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Πλέον αυτό πρέπει να συμβεί τους επόμενους 12 μήνες» τόνισε προσθέτοντας πως το πακέτο στήριξης των 750 δις. ευρώ και ο προϋπολογισμός για την περίοδο 2021-2027 αποτελούν μια ιστορική ευκαιρία για την Ευρώπη και για τη χώρα μας.

    «Η στόχευση είναι κοινή: οι επενδύσεις στην ψηφιακή τεχνολογία είναι βασικός πυλώνας της ανάκαμψης. Όπως ανακοινώθηκε στην ομιλία της Προέδρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κυρίας Von der Leyen, και επικυρώθηκε από τους Ευρωπαίους ηγέτες, τουλάχιστον το 20% της νέας χρηματοδότησης πρέπει να κατευθυνθεί σε ψηφιακές επενδύσεις».

    Τη θέση ότι η Ελλάδα μπορεί ολόκληρη να γίνει ένα τεχνολογικό hub για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή και να μεγεθύνει έτσι το οικονομικό της αποτύπωμα στην περιοχή μετέφερε από το ψηφιακό βήμα του συνεδρίου ο Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Geoffrey Pyatt. Ο κ. Pyatt υπογράμμισε ότι η Ελλάδα μαζί με μεγάλες αμερικανικές εταιρείες μπορούν να κερδίσουν πολλαπλά στοιχήματα στον τομέα της τεχνολογίας, ενώ τόνισε ότι θα υπάρξουν πολλές ευκαιρίες απασχόλησης, που θα δημιουργηθούν από μεγάλες αμερικανικές εταιρείες, οι οποίες σκοπεύουν να επενδύσουν στην Ελλάδα.

    Αναφέρθηκε στα παραδείγματα επενδύσεων αμερικανικών εταιρειών, όπως η Microsoft, η Cisco, η Pfizer, η Deloitte, αλλά και σε πρωτοβουλίες, όπως αυτές των Amazon και Google, που -όπως σημείωσε- έχουν ενισχύσει το αποτύπωμά τους στην Ελλάδα.

    Πηγή: Ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch