Οικονομία

Ολυμπία Οδός: Έσπασε το φράγμα του 40% η πρόοδος του έργου Πάτρα-Πύργος

Ολυμπία Οδός: Έσπασε το φράγμα του 40% η πρόοδος του έργου Πάτρα-Πύργος

Ακόμα ένα ορόσημο επετεύχθη για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μιας και η πρόοδος στα εργοτάξια του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος της Ολυμπίας Οδού, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com η συνολική πρόοδος ξεπέρασε το 40% και αγγίζει πλέον το 42% όπως ανέφερε και η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου προ ημερών. Προ ημερών το υπουργείο ΥΠΟΜΕ δέσμευσε το ποσό των 27,56 εκατ. ευρώ και με δεύτερη απόφαση πιστοποιήθηκε η 4η καταβολή της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου.

Για να γίνει αυτή η πιστοποίηση, όπως σημειώνουν πηγές στο ypodomes.com, θα έπρεπε το έργο να έχει ξεπεράσει το φράγμα του 40% σε σχέση πάντα με την πρόοδο του έργου. Συνολικά το Δημόσιο συμπεριλαμβανομένης της 4ης καταβολής (που μένει να καταβληθεί) έχει προχωρήσει σε πιστοποιήσει του ποσού των 113,92 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 216,62 εκατ. ευρώ που του αναλογούν.

Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με την απόφαση οι τέσσερις πιστοποιήσεις είναι για τα ποσά: 31,23 εκατ. ευρώ, 27,56 εκατ. ευρώ, 27,56 εκατ. ευρώ, και 27,56 εκατ. ευρώ με την τελευταία απόφαση.

Πλέον το έργο κινείται με στόχο το καλοκαίρι να ξεπεραστεί το 55%, δηλαδή σε διάστημα περίπου έξι μηνών να έχει υλοποιηθεί ένα ποσοστό 25% καθώς στις αρχές του έτους η πρόοδος είχε φτάσει το 30%.

Η κατασκευαστική πρόοδος στο Πάτρα-Πύργος έχει πάρει την ανιούσα και πλέον ο μεγάλος στόχος είναι στο τέλος του έτους η πρόοδος να πιάσει 80-85% και όπως έχει εξαγγελθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δοθεί από φέτος το πρώτο τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου.

Πιο προχωρημένο είναι το τμήμα Γαστούνη-Πύργος που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ που φτάνει το 60% από 45% στις αρχές του έτους. Στο τμήμα αυτό έχουν προχωρήσει ασφαλτοστρώσεις στο 50% του τμήματος δηλαδή στα 10 από τα 20 χιλιόμετρα και εδώ υπάρχει η αισιοδοξία ότι θα μπορούσε να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς.

Στο τμήμα που έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ, Καραίικα-Γαστούνη, η πρόοδος έχει αγγίξει το 28% από 20% που ήταν στις αρχές του έτους και αναμένεται το επόμενο διάστημα να φορτσάρει. Σε αυτό το τμήμα προχωρούν οι προετοιμασίες για να ξεκινήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα οι πρώτες ασφαλτοστρώσεις σε μήκος περίπου 3-4 χιλιόμετρα.

Στο τμήμα της ΑΒΑΞ, Μιντιλόγλι-Καραϊικα, η πρόοδος σκαρφάλωσε στο 37% από το 27% στις αρχές του έτους. Εδώ τρέχουν τα έργα σε βαθμό που υπάρχει η αισιοδοξία πως θα πιαστεί το 50% στο επόμενο δίμηνο-τρίμηνο. Αναφορικά με τις ασφαλτοστρώσεις, αυτές πραγματοποιούνται σε μήκος 4-5 χιλιομέτρων και θα επεκταθούν ακόμα περισσότερο μέχρι το καλοκαίρι.

Ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στην Ηλεία

Το Πάτρα-Πύργος μπορεί να είναι ένα μεγάλο έργο που θα φτάσει τον αυτοκινητόδρομο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία, αλλά αποτελεί και μια πρωτή για την περιοχή. Θα είναι ο πρώτος κλειστός αυτοκινητόδρομος για τον Νομό Ηλείας η οποία από τις περιοχές ουραγούς στην οδική ασφάλεια θα ανέβει πολλά σκαλοπάτια.

Αυτό καθώς θα αποκτήσει περίπου 50 χιλιόμετρα σύχρονου κλειστού αυτοκινητοδρόμου ενώ θα έχει και περίπου 65 χιλιόμετρα αναβαθμισμένης παλιάς εθνικής οδού. Με τα έργα οδικής ασφάλειας που έγιναν στην ΠΕΟ Πατρών-Πύργου πρακτικά ελαχιστοποιήθηκαν τα θανατηφόρα τροχαία και ίσως και ο μοναδικός νομός στην Ελλάδα με τέτοια χαρακτηριστικά σε άξονα της παλιάς εθνικής οδού.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, μήκους 74,8χλμ, που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος, γνωστότερος ως Ολυμπία Οδός. Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου, στα πρώτα 13,0χλμ θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8χλμ θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος, ως επέκταση της Ολυμπίας Οδού προβλέπεται με τετράϊχνη διατομή πλάτους 21,30μ (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14μ (4×3,50μ), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60μ (2×2,30μ), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10μ (2×1,05μ), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60μ και ύψους 0,80μ. Τα έργα έχουν χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 ενώ θα είναι έργο-γέφυρα με το ΕΣΠΑ 2021-2027.

Πηγή: ypodomes.com

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup

tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup