Κυριακή, 02 Ιουνίου 2024 08:01

Μπαράζ επενδύσεων στον τουρισμό - Τα νέα ξενοδοχεία που αλλάζουν τον «χάρτη»

Γράφτηκε από την
Ad Slot

«Μαγνήτη» επενδύσεων συνεχίζει να αποτελεί ο ελληνικός τουρισμός, αποδεικνύοντας τη δυναμική του, με τη διαρκώς ανοδική πορεία του να προσελκύει σταθερά το επενδυτικό ενδιαφέρον, τόσο από τη χώρα μας, όσο και από το εξωτερικό.

Στις μεγάλες επενδύσεις των προηγούμενων ετών που άλλαξαν τον ξενοδοχειακό «χάρτη», έρχονται να προστεθούν οι νέες κινήσεις που δρομολογούνται από πλευράς εγχώριων ομίλων, διεθνών αλυσίδων αλλά και funds, οι οποίες όταν υλοποιηθούν αναμένεται να αναδιαμορφώσουν ξανά το τοπίο. Χαρακτηριστικό, είναι πως περισσότερα από 60 ξενοδοχειακά πρότζεκτ εκτιμάται πως θα αναπτυχθούν στην Ελλάδα την επόμενη τετραετία, σύμφωνα με τον οδηγό «Greek Market Report | Hotel Investments 2024 – 2027» της Travelworks Public Relations ενώ 4 στα 10 νέα ξενοδοχεία, θα λειτουργούν υπό την σκέπη διεθνών brands.

Νέες επενδύσεις στα ελληνικά νησιά

Συνεχίζοντας να παρέχει «ψήφο εμπιστοσύνης» στη χώρα μας, η Η.Ι.G Capital, η οποία ως διαχειρίστρια κεφαλαίων έχει επενδύσει συνολικά στην Ελλάδα περισσότερα από 1,5 δισ. ευρώ, με τα 750 εκατ. ευρώ να κατευθύνονται στον τουρισμό, ανακοίνωσε την υλοποίηση νέου επενδυτικού προγράμματος, ύψους 200 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται πως ο κλάδος της φιλοξενίας (το fund δραστηριοποιείται επίσης στους κλάδους βιομηχανίας, logistics, ακίνητων) λειτουργεί υπό την Ella Resorts, όπου έχουν ενταχθεί 8 ξενοδοχειακές μονάδες σε Ρόδο, Κέρκυρα, Κρήτη, Αθήνα, με δυναμικότητα περίπου 3.000 δωματίων. Στόχος της «H.I.G.», όσον αφορά στην εντός Ελλάδος δραστηριότητά της, είναι τα 6.000 δωμάτια, ενώ ευρύτερα στη Μεσόγειο τα 10.000 δωμάτια.

Τα τρία βασικά επενδυτικά κριτήρια, όπως περιέγραψε στο πλαίσιο παρουσίασης στη Ρόδο το περασμένος Σάββατο, ο κ. Κωνσταντίνος Μπήτρος, CEO του Inventio Group, το οποίο εποπτεύει την υλοποίηση και διαχείριση των επενδύσεων της H.I.G. Capital Advisors LLC στην Ελλάδα και δρα ως αποκλειστικός λειτουργικός εταίρος του Fund, είναι η αναζήτηση μονάδων που έχουν απόσταση μιάμισης ώρας από διεθνές αεροδρόμιο, με πάνω από 200 δωμάτια και βρίσκονται σε παραθαλάσσια περιοχή.

Νέες επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ στο νησί της Ίου, όπου δραστηριοποιείται ήδη δραστηριοποιείται από το 2012 σχεδιάζει από την πλευρά του, ο Όμιλος Calilo. Το πλάνο ανάπτυξης που περιέγραψε η διοίκησή του κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης τις προηγούμενες μέρες, για τις τρεις στρατηγικές επενδύσεις που δρομολογεί, περιλαμβάνει τις περιοχές, Πικρί Νερό, Κουμπάρα και Λουκά-Παπά.

Συγκεκριμένα, στην περιοχή Κουμπάρα – Δικοφτό, η επένδυση αφορά σε μια έκταση 600 στρεμμάτων, όπου θα υλοποιηθεί σύνθετο τουριστικό κατάλυμα, το οποίο θα περιλαμβάνει 5* ξενοδοχείο 93 κλινών και 23 τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες. Στην περιοχή Πικρί Νερό, σε μία έκταση 930 στρεμμάτων, θα αναπτυχθεί επίσης σύνθετο Τουριστικό κατάλυμα, το οποίο περιλαμβάνει 5* ξενοδοχείο 84 κλινων και 16 τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες, καθώς και παραθεριστικό χωριό με 37 κατοικίες. Στην περιοχή Πάπας Λουκάς σχεδιάζεται, τέλος, επένδυση σε έκταση 7.500 στρεμμάτων, για σύνθετο τουριστικό κατάλυμα, 280 κλινών και 80 επιπλωμένων κατοικιών.

Εκτιμάται πως με την υλοποίηση του συγκεκριμένου πλάνου το τουριστικό προϊόν της Ίου θα ενισχυθεί με επιπλέον 1,000 κλίνες, 121 τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες, 37 κατοικίες και 1 συνεδριακό κέντρο ενώ θα δημιουργηθούν περισσότερες από 418 άμεσες και περίπου 1.000 έμμεσες θέσεις εργασίας.

Πηγή: cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 02 Ιουνίου 2024 09:37

Σχετικά Άρθρα

  • Πόλος έλξης επενδύσεων το ελληνικό ελαιόλαδο
    Πόλος έλξης επενδύσεων το ελληνικό ελαιόλαδο

    Οι πρόσφατες κινήσεις στον εγχώριο κλάδο του ελαιολάδου, δείχνουν πως το προϊόν που συνεχίζει στη χώρα μας να οδηγεί την «κούρσα» των ακρίβειας στα τρόφιμα, βρίσκεται την ίδια στιγμή και στο επενδυτικό «ραντάρ», επιχειρήσεων και funds.

    Άλλωστε εν μέσω μίας περιόδου μεγάλης διεθνούς αναταραχής στην παραγωγή του, από τη μία πλευρά, εντείνονται οι προκλήσεις αλλά ταυτόχρονα δημιουργούνται και νέες ευκαιρίες για την ανάδειξη νέων «παικτών» και σχημάτων. Ειδικά για μία χώρα όπως η Ελλάδα η οποία έχει σημαντική, σταθερή και μακροχρόνια παρουσία στη διεθνή αγορά ελαιολάδου.

    «Το ελληνικό ελαιόλαδο έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και χρειάζεται μεγαλύτερες, πιο ισχυρές και πιο εξωστρεφείς επιχειρήσεις» δήλωνε ο Πρόεδρος του SMERemediumCap, κ. Νίκος Καραμούζης, μετά την ανακοίνωση, τον Ιούλιο, της συμφωνίας του fund Smerc με την εταιρεία Inspiring Earth, να ενώσουν τις δυνάμεις τους για τη δημιουργία ενός νέου, ισχυρού ομίλου στον κλάδο.

    Το deal προβλέπει τη σύσταση μιας κοινής εταιρείας που θα αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο των εταιρειών «Λατζιμάς Α.Ε.», «Έλαια Σητείας-LASITIA Α.Ε.» και «Olympian Green International Α.Ε.» με κύριο στόχο την επέκταση της επώνυμης ετικέτας τόσο στην εγχώρια, όσο και στη ευρωπαϊκή αγορά. Παράλληλα, ο νέος όμιλος, εστιάζοντας στην εξαγωγική του δραστηριότητα, στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξή του σε αγορές όπως των ΗΠΑ, Καναδά, Βραζιλίας, Ιαπωνίας και γενικότερα στις περιοχές με τις μεγαλύτερες εισαγωγές ελαιολάδου, παγκοσμίως. Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 10 εκατ, ευρώ ενώ η δύναμη των νέων κεφαλαίων και των επιπρόσθετων τραπεζικών χρηματοδοτήσεων αναμένεται να υποστηρίξει μια αναπτυξιακή εμπορική πολιτική για την επίτευξη των στρατηγικών στόχων του ομίλου, όπως επισημαίνεται.

    Νέα είσοδο στην κλάδο του ελαιολάδου κάνει και η εταιρεία Βενέτης, η οποία διαθέτει την αλυσίδα «Φούρνοι Βενέτη». Συγκεκριμένα στο τέλος του Ιουλίου, ιδρύθηκε η εταιρεία «Ολυμπία Αρχαίων Ελαίων Ι.Κ.Ε.», στην οποία η «Βενέτης έχει ποσοστό συμμετοχής 55% ενώ το υπόλοιπο 45% κατέχει ο κ. Γεώργιος Μαντάς. Με αρχικό κεφάλαιο 100.000 ευρώ, σκοπός της εταιρείας, όπως επισημαίνεται, είναι μεταξύ άλλων, η αγορά και/ή μίσθωση και εκμίσθωση αγροτικών/γεωργικών και αστικών γεωτεμαχίων, η αγορά ή και δημιουργία ελαιώνων, η παραγωγή ελαιολάδου και προϊόντων ελαιών, όπως επίσης και η τυποποίηση, συσκευασία και εμπορία ελαιολάδου και προϊόντων ελαιών.

    Πηγή: cnn.gr

  • Καλοκαιρινό «σαφάρι» ελέγχων από την ΑΑΔΕ - Ποιες επιχειρήσεις μπαίνουν στο μικροσκόπιο
    Καλοκαιρινό «σαφάρι» ελέγχων από την ΑΑΔΕ - Ποιες επιχειρήσεις μπαίνουν στο μικροσκόπιο

    Σε ασφυκτικό κλοιό ελέγχου θα βρεθούν φέτος το καλοκαίρι οι επιχειρήσεις στον τουρισμό, με την ΑΑΔΕ να βάζει στο μικροσκόπιο τους επαγγελματίες στην εστίαση, τα ξενοδοχεία και όσους δραστηριοποιούνται σε αιγιαλούς και παραλίες.

    Πέρα από τις επισκέψεις των ελεγκτών, στο οπλοστάσιο της ΑΑΔΕ φέτος βρίσκονται οι καταγγελίες των πολιτών, αλλά και τα drones που θα πραγματοποιούν ελέγχους από αέρος.

    Παράλληλα, στον φορολογικό τομέα, ήδη έχουν τεθεί σε λειτουργία πληθώρα εργαλείων όπως το MyDATA, η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS και άλλα, τα οποία έχουν ενισχύσει τη φαρέτρα των ελεγκτών της ΑΑΔΕ.

    Έτσι, εφοδιασμένοι με tablets και φορητά σκάνερ, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ θα διενεργούν «διπλούς» επιτόπιους ελέγχους.

    Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί πως για πρώτη φορά από φέτος, θα επιβάλλεται φόρος εκ των προτέρων σε εκείνους που θεωρούνται ύποπτοι φοροδιαφυγής.

    Η απόφαση αυτή έχει ληφθεί διότι πλήθος εξ αυτών τα προηγούμενα χρόνια ξεκινούσαν τη λειτουργία τους με την πιστή τήρηση των υποχρεώσεών τους και εν συνεχεία εξαφανίζονταν, αφήνοντας απλήρωτους φόρους και ΦΠΑ.

    Η νέα εικόνα θα έχει διαμορφωθεί πλήρως έως τα τέλη Ιουνίου, όταν και αναμένεται να ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες εγκατάστασης των νέων παραχωρησιούχων.

    Τέσσερις τρόποι ελέγχου

    Εκτός της αξιοποίησης drones, η νέα στρατηγική του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών προβλέπει ελέγχους με τρεις ακόμα τρόπους:

    • Με τη λήψη δορυφορικών εικόνων: Η σχετική διαδικασία όπως και η επιμέτρηση για τυχόν παράβασης/υπέρβασης σε ορθοφωτοχάρτη προβλέπεται στο πλαίσιο της συνεργασίας των ελεγκτικών μηχανισμών με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Τα στοιχεία θα αποστέλλονται στις αρμόδιες κτηματικές και θα εισέρχονται στο μητρώο ψηφιακών συμβάσεων. Για τις δορυφορικές εικόνες το Υπουργείο συνεργάζεται και με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Ελληνικό Κέντρο Διαστήματος.
    • Με τη συμβολή των πολιτών: Μέσω της δωρεάν ψηφιακής εφαρμογής MyCoast οι πολίτες μπορούν να δουν τις λεπτομέρειες και τους όρους κάθε σύμβασης και να υποβάλουν καταγγελία αν διαπιστώνουν παραβάσεις.
    • Με μικτά κλιμάκια ελεγκτών: Δημιουργείται ένας ολοκληρωμένος ελεγκτικός μηχανισμός, με μικτά κλιμάκια καθώς και ομάδες κοινού ελέγχου, στελεχών του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, της Κτηματικής Υπηρεσίας, του δήμου, της ΑΑΔΕ, της Οικονομικής Αστυνομίας, της ΕΛΑΣ και των εισαγγελικών αρχών. Ελεγκτική αρμοδιότητα έχουν και οι Δήμοι.

    Έλεγχοι σε δύο στάδια

    Οι έλεγχοι που πραγματοποιούνται από την ΑΑΔΕ σε νησιά και τουριστικούς προορισμούς διαρθρώνονται σε δύο επίπεδα.

    Αρχικά, γίνεται μια πρώτη επίσκεψη από υπαλλήλους της ΑΑΔΕ, ενώ στη συνέχεια ακολουθεί μια δεύτερη επίσκεψη από ελεγκτές που υπάγονται σε διαφορετική περιοχή.

    Τέλος, η Υπηρεσία Ελέγχων και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων (ΥΕΔΔΕ) αναλαμβάνει τον έλεγχο με βάση όλες τις πληροφορίες που έχουν συγκεντρωθεί από τις προηγούμενες επισκέψεις, ενισχύοντας τους ελέγχους με στοχευμένη προσέγγιση.

    Νέοι Κανόνες και υποχρεώσεις

    Σημειώνεται πως σε όλες τις παραλίες, με νέες ή υφιστάμενες παραχωρήσεις, θα ισχύουν από φέτος οι ίδιοι κανονισμοί και το ίδιο πλαίσιο ελέγχων και προστίμων για πιθανές παραβάσεις. Η νέα εικόνα θα έχει διαμορφωθεί πλήρως από τα τέλη Ιουνίου, όταν και θα έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές διαδικασίες εγκατάστασης των νέων παραχωρησιούχων.

    Δεν επιτρέπεται παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας όταν το μήκος ή πλάτος τους είναι μικρότερο των 4 μέτρων ή όταν το συνολικό εμβαδόν είναι μικρότερο από 150 τ.μ.

    Επιπρόσθετα, οι παραχωρησιούχοι υποχρεούνται να διασφαλίζουν ότι:

    • τουλάχιστον το 50% της παραλίας μένει ελεύθερο και το εμβαδόν κάθε παραχώρησης δεν υπερβαίνει τα 500 τετραγωνικά μέτρα,
    • τα ομπρελοκαθίσματα μπορούν να καταλαμβάνουν μέχρι 60% της παραχώρησης ή 30% για παραλίες που βρίσκονται σε περιοχές Natura που δεν έχουν χαρακτηρισθεί απάτητες,
    • μεταξύ των παραχωρήσεων πρέπει να μεσολαβεί απόσταση τουλάχιστον 6 μέτρων (3 μέτρα σε κάθε πλευρά, ή 4 μέτρα για περιπτώσεις επιχειρήσεων με εφαπτόμενα κτίρια). Τα ομπρελοκαθίσματα πρέπει να απέχουν από τη θάλασσα τουλάχιστον 4 μέτρα, για τις νέες παραχωρήσεις,
    • το κοινό έχει ελεύθερη, απρόσκοπτη και ασφαλή διέλευση με ειδικές προβλέψεις για άτομα με αναπηρία,
    • ο χώρος διατηρείται καθαρός φροντίζοντας για τη διατήρηση της ισορροπίας του οικοσυστήματος και της μορφολογίας της ακτής και παραδίδεται στην αρχική του κατάσταση μετά το πέρας της παραχώρησης,
    • σε εμφανές σημείο αναρτάται πινακίδα, με λεπτομέρειες της παραχώρησης,
    • τοποθετούνται κινητά στοιχεία για την εξυπηρέτηση του κοινού,
    • υπάρχει ναυαγοσώστης (εφόσον δεν καλύπτεται από τον οικείο δήμο, για τις νέες παραχωρήσεις).

    Οι ποινές

    Οι ποινές κλιμακώνονται ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης και ιδίως με το αν υπάρχει σύμβαση και ο παραχωρησιούχος έχει κάνει υπέρβαση της παραχώρησης ή δεν υπάρχει οπότε πρόκειται για αυθαίρετη κατάληψη.

    Σε κάθε περίπτωση οι ομπρέλες και ξαπλώστρες απομακρύνονται και κατεδαφίζονται παράνομες κατασκευές. Πιο αναλυτικά, προβλέπονται τα εξής:

    • Αυθαίρετη κατάληψη: επιβάλλεται σφράγιση και διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης στον χώρο που έχει καταληφθεί, ο χώρος σφραγίζεται με ταινία και απαγορεύεται η είσοδος και οποιαδήποτε οικονομική δραστηριότητα σε αυτόν. Επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το τετραπλάσιο του ανταλλάγματος της παραχώρησης και αποκλεισμός του παραβάτη από κάθε διαδικασία παραχώρησης αιγιαλού και παραλίας για πέντε χρόνια.
    • Υπέρβαση παραχώρησης: οι ποινές ξεκινούν από πρόστιμα και κλιμακώνονται σε απαγόρευση συμμετοχής, σε δημοπρασίες καθώς και αναστολή λειτουργίας της επιχείρησης. Πιο αναλυτικά, οι πιο σοβαρές κυρώσεις (αποκλεισμός από νέες παραχωρήσεις και αναστολή λειτουργίας) επιβάλλονται όταν η υπέρβαση είναι μεγαλύτερη από το 30% της παραχώρησης (αντί για 50% που προβλεπόταν αρχικά).
    • Παρεμπόδιση ελεύθερης πρόσβασης του κοινού στη θάλασσα, τον αιγιαλό και την παραλία: προβλέπονται πρόστιμα από 2.000 έως 60.000 ευρώ.
    • Μεταβολές στο περιβάλλον (με ή χωρίς άδεια ή καθ’ υπέρβαση αυτής ή με άδεια που εκδόθηκε παράνομα): προβλέπονται ποινικές κυρώσεις.

    Πηγή: cnn.gr

  • Τουρισμός: Limit up στις τιμές σε εξοχικά και δωμάτια
    Τουρισμός: Limit up στις τιμές σε εξοχικά και δωμάτια

    Ανεβασμένες σε σχέση με πέρσι είναι οι ζητούμενες τιμές για την αγορά εξοχικών κατοικιών σε πολλές περιοχές κοντά στην Αθήνα, τόσο στην ακτογραμμή της Αττικής, όσο και στα κοντινά νησιά, καθώς αποδεικνύονται ελκυστικές για τους κατοίκους της πρωτεύουσας, λόγω της κοντινής τους απόστασης.

    Η ανοδική πορεία των τιμών, η οποία συνεχίζεται το τρέχον έτος στην αγορά ακινήτων αποτυπώνεται και στις εξοχικές κατοικίες σε πολλές δημοφιλείς περιοχές της χώρας, οι οποίες προσελκύουν το ενδιαφέρον, πέραν των εγχώριων και των ξένων αγοραστών.

    Σε ό,τι αφορά τα εξοχικά κοντά στην Αθήνα, σύμφωνα με τον δείκτη τιμών του Spitogatos, SPI, οι μεγαλύτερες αυξήσεις των μέσων ζητούμενων τιμών πώλησης, τους πρώτους μήνες του 2024 σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι, καταγράφηκαν στην Ανάβυσσο, με άνοδο της τάξεως του 16,7%, τη Σαρωνίδα, με αύξηση 16,4%, την Αρτέμιδα, με αύξηση 17,0% και την Αίγινα με 13,8% αντίστοιχα.

    Οι υψηλότερες μέσες ζητούµενες τιµές πώλησης εντοπίζονται στις Σπέτσες με 3.963 ευρώ ανά τ.µ., τη Σαρωνίδα με 2.909 ευρώ ανά τ.μ, τον Πόρο με 2.540 ευρώ ανά τ.μ και την Ανάβυσσο με 2.500 ευρώ ανά τ.μ. Στον αντίποδα, ανάμεσα στις πιο οικονομικές περιοχές για αγορά εξοχικής κατοικίας κοντά στην Αθήνα είναι ο Μαραθώνας, η Αρτέμιδα, ο Κάλαμος και η Ερέτρια στην Εύβοια, με τιμές κάτω από 1.700 ευρώ ανά τ.μ. Μεγάλες αυξήσεις στις εξοχικές κατοικίες πάντως καταγράφηκαν και σε άλλες περιοχές της χώρας, όπως στην Ανατολική Μάνη (54,4%), στη Ζαγορά Πηλίου (43,3%) και στη Ναύπακτο (28,0%).

    Την ίδια στιγμή, ανοδικές εμφανίζονται οι τάσεις και στην μέση τιμή διανυκτέρευσης στα ξενοδοχεία του λεκανοπεδίου, σε σχέση με πέρσι. Σύμφωνα με τα στοιχεία του trivago Hotel Price Index για τον μήνα Απρίλιο, η μέση online τιμή διανυκτέρευσης στα ξενοδοχεία της Αθήνας έφτασε τα 164 ευρώ. Σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023 ήταν αυξημένη κατά 14%, ενώ σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, ανήλθε στο 21%. Αξίζει να σημειωθεί, ότι συνολικά το πρώτο τρίμηνο του 2024 σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών - Αττικής και Αργοσαρωνικού, έκλεισε με μέση πληρότητα της τάξης του 63,5%, εμφανίζοντας αύξηση 5,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Την ίδια περίοδο η μέση τιμή δωματίου ενισχύθηκε κατά 3,9% και έφθασε στα 98,47 ευρώ.

    Πηγή: cnn.gr

  • Η Ελλάδα στο top 5 των κορυφαίων προορισμών της Νότιας Ευρώπης
    Η Ελλάδα στο top 5 των κορυφαίων προορισμών της Νότιας Ευρώπης

    Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες νιώθουν αυτοπεποίθηση για την αγοραστική τους δύναμη σύμφωνα με τη νέα έκθεση της Accor, που εξετάζει τις ταξιδιωτικές προθέσεις και τους παράγοντες που επηρεάζουν τα ταξίδια τους.

    Οι Ευρωπαίοι φαίνεται να έχουν εμπιστοσύνη στην αγοραστική τους δύναμη όσον αφορά τα ταξίδια το 2024, παρά τη συνεχιζόμενη πίεση του κόστους διαβίωσης σε όλη την ήπειρο, σύμφωνα με νέα έκθεση της Accor, του κορυφαίου Ομίλου φιλοξενίας παγκοσμίως. Η έκθεση, η οποία βασίζεται σε έρευνα1 που διεξήχθη μεταξύ 8.000 ταξιδιωτών από επτά ευρωπαϊκές χώρες, αποκαλύπτει ότι πάνω από το μισό (54%) πιστεύει ότι θα έχει περισσότερα χρήματα για να δαπανήσει σε ταξίδια το 2024 από ό,τι το 2023, σε σύγκριση με το 11% που δηλώνει ότι θα έχει λιγότερα χρήματα να διαθέσει.

    Οι συμμετέχοντες από την Πολωνία ήταν οι πιο σίγουροι για την αγοραστική τους δύναμη για ταξίδια φέτος σε σύγκριση με πέρυσι, με το 64% να αναμένει αυξημένο προϋπολογισμό έναντι μόλις του 7% που αναμένει μείωση. Οι Γερμανοί βρίσκονται στη δεύτερη θέση (61% έναντι 13%) ενώ ακόμα και στην Ιταλία, η οποία είναι η λιγότερο βέβαιη από τις επτά χώρες, υπήρχαν σχεδόν τέσσερις φορές περισσότεροι ταξιδιώτες που ανέμεναν αυξημένο προϋπολογισμό (44%) σε σχέση με αυτούς που ανέμεναν μειωμένο προϋπολογισμό (12%).

    Ο αριθμός των υπερπόντιων ταξιδιών αναψυχής που αναμένουν να κάνουν οι ταξιδιώτες είναι ελαφρώς αυξημένος σε σχέση με τον αριθμό των ταξιδιών που έκαναν πέρυσι και τα διεθνή ταξίδια “workation” ή “bleisure” -δηλαδή ταξίδια που συνδυάζουν επαγγελματικές υποχρεώσεις και αναψυχή- θα δουν επίσης αύξηση. Με τα εργασιακά πρότυπα να γίνονται ολοένα και πιο ευέλικτα και τους εργοδότες να είναι ολοένα και πιο πρόθυμοι να παρέχουν μεγαλύτερη ελευθερία στα επαγγελματικά ταξίδια των εργαζομένων τους, ένας στους πέντε Ευρωπαίους ταξιδιώτες (19%) αναμένει να πραγματοποιήσει τουλάχιστον ένα ταξίδι που θα συνδυάζει εργασία και αναψυχή το 2024.

    Οι δημοφιλείς προορισμοί της Νότιας Ευρώπης εξακολουθούν να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των Ευρωπαίων ταξιδιωτών, με έναν στους τέσσερις (23%) να προγραμματίζει φέτος ένα ταξίδι στην Ισπανία, ακολουθούμενη από την Ιταλία (18%), τη Γαλλία (16%), την Πορτογαλία και την Ελλάδα (13%). Εκτός Ευρώπης, το 16% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών σκοπεύει φέτος να επισκεφτεί τη Βόρεια ή την Κεντρική Αμερική, με το ίδιο ποσοστό να σχεδιάζει ένα ταξίδι στην Ασία.

    Πιέσεις κόστους παρά τη σιγουριά

    Αν και δαπανώνται περισσότερα συνολικά, οι δαπάνες δεν απέχουν πολύ από τις σκέψεις των καταναλωτών - με τη συντριπτική πλειοψηφία (87%) να λαμβάνει μέτρα για τη μείωση του κόστους όπου μπορούν ως αποτέλεσμα του πληθωρισμού και του αυξημένου κόστους ζωής. Από την επιλογή για πιο οικονομικά καταλύματα (27%) έως τη μείωση των χρημάτων που ξοδεύουν (27%), τα μέτρα εξοικονόμησης κόστους μπορεί να διαμορφώσουν τις ταξιδιωτικές προσφορές το επόμενο έτος.

    Κλιματική συνείδηση

    Επτά στους δέκα ταξιδιώτες (71%) λένε ότι η βιωσιμότητα είναι σημαντική για τις ταξιδιωτικές τους αποφάσεις. Από τις ευρωπαϊκές χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, οι Ιταλοί ταξιδιώτες επικεντρώνονται περισσότερο από τους άλλους στα “πράσινα” ταξίδια, με το 82% να δηλώνει ότι η ύπαρξη βιώσιμων επιλογών είναι σημαντική για τη διαδικασία λήψης των αποφάσεών τους. Ακολουθούν η Ισπανία (78%) και η Πολωνία (77%), με τους Βρετανούς ταξιδιώτες να υστερούν (61%).

    Τρεις στους τέσσερις ταξιδιώτες (77%) αναφέρουν ότι οι ανησυχίες για το κλίμα θα έχουν πραγματικό αντίκτυπο στο ταξίδι ή στην κράτηση. Οι δράσεις των ταξιδιωτών περιλαμβάνουν λιγότερο συχνά ταξίδια (11%), λιγότερες πτήσεις (14%) και αναζήτηση βιώσιμων επιλογών διαμονής ή ταξιδιωτικών πρακτόρων (10%). Ωστόσο, παρά τις καλές προθέσεις τους, οι ταξιδιώτες αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν εμπόδια για να κάνουν βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές, συμπεριλαμβανομένων των αντικρουόμενων πιέσεων κόστους, όπως ανέφερε 38% των συμμετεχόντων, αλλά και της έλλειψης πληροφοριών (23%).

    Μεγαλύτερη υψηλή περίοδος

    Η κλιματική αλλαγή συμβάλλει επίσης εν μέρει και σε μια άλλη τάση, την αποφυγή ταξιδιών στην υψηλή περίοδο. Ένας στους τρεις ερωτηθέντες σε όλη την Ευρώπη (32%) δηλώνει ότι θα επιλέξει σκόπιμα να ταξιδέψει εκτός υψηλής περιόδου για να μειώσει το κόστος, ενώ ένας στους πέντε (19%) προτίθεται να το κάνει για να αποφύγει τον κίνδυνο υψηλών θερμοκρασιών, όπως αυτές που παρατηρήθηκαν το περασμένο καλοκαίρι στη Νότια Ευρώπη. Ως αποτέλεσμα, ορισμένοι προορισμοί με θερμό κλίμα μπορεί να δουν μια μεγαλύτερη τουριστική περίοδο, με ορισμένους ταξιδιωτικούς πράκτορες να προσφέρουν ήδη διακοπές σε θερμότερους προορισμούς.

    Σφαίρες επιρροής

    Οι ταξιδιώτες παίρνουν πρώτα συστάσεις από τους φίλους και την οικογένειά τους για το πού να πάνε διακοπές, με το 35% να δηλώνει ότι οι συστάσεις αυτές επηρεάζουν τα ταξιδιωτικά τους πλάνα, ενώ ακολουθεί το 29% που επηρεάζεται από τις διαδικτυακές κριτικές σε πλατφόρμες όπως το TripAdvisor ή οι ιστοσελίδες ξενοδοχείων. Η αφοσίωση μετράει επίσης. Αξιόπιστοι operators και brands είναι ζωτικής σημασίας στις επιλογές των ταξιδιωτών, με το 17% να τους αναφέρει ως έναν σημαντικό παράγοντα. Το να είναι κανείς μέλος στο πρόγραμμα αφοσίωσης ενός συγκεκριμένου παρόχου καταλυμάτων ή ταξιδιωτικού πράκτορα είναι επίσης σημαντικό για το 6% των ερωτηθέντων.

    Ένας στους έξι ταξιδιώτες (16%) επηρεάζεται από προορισμούς που έχει δει σε τηλεοπτικά προγράμματα ή ταινίες. Το "set-jetting", η τάση για διακοπές σε τοποθεσίες γυρισμάτων τηλεοπτικών σειρών ή ταινιών, έχει γίνει δημοφιλής με την εισροή επισκεπτών σε τοπία που έγιναν ευρέως γνωστά από σειρές όπως το White Lotus και το Game of Thrones. Ορισμένα ταξιδιωτικά γραφεία έχουν δημιουργήσει ακόμη και πακέτα και εμπειρίες εμπνευσμένες από την τηλεόραση για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον. Περίπου το 12% των ερωτηθέντων επηρεάζονται από προορισμούς που έχουν δει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το ίδιο ποσοστό με εκείνους που επηρεάζονται από συμβουλές ταξιδιωτικού πράκτορα.

    Ξενοδοχειακός παράδεισος

    Τα ξενοδοχεία κυριαρχούν ως ο πιο δημοφιλής τύπος διαμονής για τους Ευρωπαίους, με τα δύο τρίτα (65%) να σχεδιάζουν να κάνουν check-in το 2024, ενώ όσον αφορά την επιλογή του ξενοδοχείου, το κόστος και η τοποθεσία είναι αναμφισβήτητα οι πιο σημαντικοί παράγοντες. Ωστόσο, οι ταξιδιώτες προσελκύονται επίσης από ξενοδοχεία που προσφέρουν προσεγμένη προσωπική εξυπηρέτηση, με το 21% να το αναφέρει ως τον βασικό παράγοντα όταν κάνουν μια κράτηση. Άλλοι παράγοντες περιλαμβάνουν την ποιοτική εστίαση (37%), την υπέροχη ατμόσφαιρα (17%) και την σύνδεση με τον προορισμό (11%).

    Άλλες πληροφορίες και τάσεις που αποκαλύπτονται στην έκθεση περιλαμβάνουν:

    -Solo ταξιδιώτες: 17% των Ευρωπαίων θα ταξιδέψουν μόνοι τους το 2024

    -Κατοικίδια ζώα: Το 9% των ταξιδιωτών σχεδιάζει να πάρει μαζί τα κατοικίδιά του.

    -Μια βαθύτερη σύνδεση: Το 36% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι είναι σημαντικό να “βυθίζεται” στις τοπικές κουλτούρες και κοινότητες που επισκέπτεται στις διακοπές του και το 13% έχει ανάγκη να αισθάνεται ότι συμβάλλει θετικά στον προορισμό.

    -Αναζωογόνηση σώματος και πνεύματος: Η ξεκούραση και η χαλάρωση είναι το πιο σημαντικό στοιχείο στις διακοπές για το 44% των ταξιδιωτών, ενώ το 15% έχει σήμερα ανάγκη από ένα διάλειμμα επειδή έχει ανισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής. Το 36% δηλώνει ότι είναι σημαντικό να επιλέξει ένα ταξίδι που του επιτρέπει να φροντίσει τη σωματική και ψυχική του ευεξία και να αφήσει πίσω του το άγχος.

    -Συναυλίες, διαγωνισμοί και γιορτές: Το 9% των ταξιδιωτών θα πραγματοποιήσει ένα ταξίδι που θα βασίζεται γύρω από το φαγητό και το ποτό, όπως γευσιγνωσία κρασιού ή ένα φεστιβάλ φαγητού, το 9% γύρω από ένα μουσικό γεγονός, όπως μια συναυλία -όπως το φαινόμενο Taylor Swift που ενισχύει τη φιλοξενία σε όλο τον κόσμο- και το 6% θα πραγματοποιήσει ένα ταξίδι που θα βασίζεται σε ένα αθλητικό γεγονός, με τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού το 2024 να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας ως το σημαντικότερο αθλητικό γεγονός της χρονιάς.

    -Δρόμοι, σιδηρόδρομοι και θάλασσες: Το 19% σχεδιάζει να κάνει ένα οδικό ταξίδι, το 9% ένα ταξίδι με πλοίο ή κρουαζιέρα και το 3% ένα πολυτελές σιδηροδρομικό ταξίδι.

    Ο Patrick Mendes, CEO, Premium, Midscale & Economy, Accor Europe & North Africa, δήλωσε: "Παρά τις συνεχείς μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις, το 2024 φαίνεται να είναι μια ισχυρή χρονιά για τα ευρωπαϊκά ταξίδια, καθώς οι καταναλωτές τα θέτουν ως προτεραιότητα έναντι άλλων επιλεκτικών δαπανών. Αυτή η έκθεση θίγει διάφορα θέματα, με την κλιματική κρίση να έχει τον πιο σημαντικό ρόλο. Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται για τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν τα θέματα βιωσιμότητας και αυτό θα γίνει ακόμα πιο σημαντικό για τις ταξιδιωτικές τους επιλογές με την πάροδο του χρόνου.

    Η μελέτη επίσης αναδεικνύει και άλλες κρίσιμες μακροπρόθεσμες τάσεις. Το ενδιαφέρον των καταναλωτών για την ευεξία ήρθε για να μείνει. Το “bleisure” ήρθε για να μείνει. Οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις πρέπει να έχουν μια στρατηγική για να καλύψουν αυτές τις εξελισσόμενες ανάγκες, να καλύπτουν αυτή τη σημαντική ζήτηση και να παραμείνουν μπροστά από τον ανταγωνισμό".

    1 Η Accor ανέθεσε στην One Poll τη διεξαγωγή έρευνας μεταξύ 13-23 Ιανουαρίου 2024. Συνολικά ερωτήθηκαν 8.000 ενήλικες που σκοπεύουν να ταξιδέψουν στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό από 7 ευρωπαϊκές χώρες: Ηνωμένο Βασίλειο, Πολωνία, Γερμανία, Ολλανδία, Γαλλία, Ισπανία και Ιταλία.

    Πηγή: cnn.gr

  • Τέλος Ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση – Επιβάλλεται στους πελάτες τουριστικών καταλυμάτων
    Τέλος Ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση – Επιβάλλεται στους πελάτες τουριστικών καταλυμάτων

    Οι εκδρομείς του τριημέρου που θα καταλύσουν σε ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια και ακίνητα τύπου Airbnb θα δουν στη χρέωση του δωματίου τους ένα «Τέλος Ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση», σύμφωνα με το ertnews.gr.

    Το τέλος αντικατέστησε το φόρο διαμονής και επιβάλλεται από την πρώτη Ιανουαρίου ανά ημερήσια χρήση και ανά δωμάτιο ή διαμέρισμα. Θα φτάνει έως 10 ευρώ από τον Μάρτιο έως και τον Οκτώβριο ενώ τους υπόλοιπους μήνες δεν θα ξεπερνά τα 4 ευρώ

    Στον «κουμπαρά» των πόρων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης θα εισρέουν τα ποσά από το Τέλος Ανθεκτικότητας.

    Το τέλος καταβάλλεται από τους πελάτες τουριστικών καταλυμάτων, αποδίδεται στην Εφορία από τους ιδιοκτήτες των μονάδων και ήρθε να διαδεχθεί τον φόρο διαμονής, «φουσκώνοντας» ωστόσο το τελικό κόστος ανά διανυκτέρευση για άνοιξη, καλοκαίρι και φθινόπωρο

    Το Τέλος Ανθεκτικότητας για το διάστημα από αρχές Μαρτίου έως τέλος Οκτωβρίου είναι αυξημένο. Στα ξενοδοχεία ενός ή δύο αστέρων ξεκινάει από 1,5 ευρώ ανά δωμάτιο και διανυκτέρευση (από 50 λεπτά) και αυξάνεται κλιμακωτά φτάνοντας στα 5άστερα έως και τα 10 ευρώ από 4.

    Στα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα η επιβάρυνση είναι 1,5 ευρώ / διανυκτέρευση ενώ στα 10 ευρώ / διανυκτέρευση ανέρχεται για τις επιπλωμένες βίλες.
    Τέλος Ανθεκτικότητας 1,5 ευρώ επιβάλλεται για πρώτη φορά στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης. Μάλιστα ανεβαίνει στα 10 ευρώ /διανυκτέρευση για μονοκατοικίες άνω των 80 τετραγωνικών.

    «Η διαφορά στην τιμή του δωματίου δεν είναι μεγάλη αν και ποσοστιαία είναι μεγάλη. Εμείς δεν έχουμε αυξήσει τις τιμές μας αλλά ο φόρος λειτουργεί σχετικά ανεξάρτητα από εμάς», αναφέρει ο Παναγιώτης Μωριάτης Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Ναυπλίου.

    Όπως επισημαίνει ο Δημήτρης Διαμαντόπουλος, Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Αχαΐας «ο φόρος είναι οριζόντιος αυτό σημαίνει διανυκτέρευση σε κατάλυμα με 70 – 80 ευρώ την βραδιά επιβαρύνεται με 7 ευρώ ενώ σε 4* με 200 ευρώ βραδιά επίσης 7 ευρώ. Θα υπάρξει πρόβλημα στα καταλύματα με τις χαμηλότερες τιμές», σημειώνει.

    Από την πλευρά του ο Νάσος Γαβαλάς, Πρόεδρος Συνδέσμου Εταιρειών Διαχείρισης Ακινήτων Βραχυχρόνιας Μίσθωσης αναφέρει: «Το δεχθήκαμε η αγορά φαίνεται ότι μπορεί να το υποστηρίξει. Οι επισκέπτες του εξωτερικού δεν έχουν πληροφορηθεί για αυτό, οι Έλληνες είναι ενημερωμένοι, υπήρξε πρόβλημα με τις προκρατήσεις που έγιναν το ’23 πριν ψηφιστεί. Το απορροφήσαμε εμείς οι ιδιοκτήτες ακινήτων».

    Σημειώνεται ότι από τον Νοέμβριο έως τον Φεβρουάριο κάθε χρονιάς πάντως τα ποσά “ξεφουσκώνουν” στα χαμηλά επίπεδα του Φόρου Διαμονής.

    Η ΑΑΔΕ έχει ήδη ενεργοποιήσει νέα ψηφιακή εφαρμογή για την υποβολή απο τους υπόχρεους των μηνιαίων δηλώσεων απόδοσης του νέου τέλους.

    Πηγή :newsit.gr

  • Οι πρώτες ξενοδοχειακές αφίξεις για το 2024 είναι εδώ και συναρπάζουν
    Οι πρώτες ξενοδοχειακές αφίξεις για το 2024 είναι εδώ και συναρπάζουν

    Με τον διεθνή ταξιδιωτικό τύπο να κάνει λόγο για πάνω από 60 νέες ξενοδοχειακές αφίξεις στην Ελλάδα τη σεζόν που έρχεται, σήμερα συγκεντρώσαμε τις τέσσερις πρώτες και είναι η μία καλύτερη από την άλλη.

    Με την άνοιξη να έχει μπει και επίσημα στη ζωή μας, τα ξενοδοχειακά νέα οργιάζουν και οι νέες αφίξεις ανακοινώνονται η μία μετά την άλλη. Σε πρόσφατο δημοσίευμα του διεθνούς τύπου οι movers and shakers του παγκόσμιου τουριστικού industry δήλωσαν πως η ξενοδοχειακή σκηνή της Ελλάδας βρίσκεται σε μεγάλη άνθιση με πάνω από 60 νέα ξενοδοχεία να ετοιμάζονται να ανοίξουν τις πόρτες τους την επερχόμενη θερινή σεζόν. Παρακάτω τέσσερα εξαιρετικά σημαντικά openings που πρόκειται να πραγματοποιηθούν σε Τήνο, Μύκονο, Σαντορίνη και Κέα μέσα στους επόμενους μήνες, ενώ σύντομα θα επιστρέψουμε και με πολλά ακόμη νέα και εντυπωσιακές φωτογραφίες.

    Διαβάστε περισσότερα και δείτε φωτογραφικό υλικό στο cnn.gr

  • Τουρισμός: Πως οι ελλείψεις προσωπικού στα ξενοδοχεία αυξάνουν το κόστος των ταξιδιών
    Τουρισμός: Πως οι ελλείψεις προσωπικού στα ξενοδοχεία αυξάνουν το κόστος των ταξιδιών

    Οι τιμές στα καταλύματα αυξάνονται καθώς οι ιδιοκτήτες μετακυλίουν το κλιμακούμενο μισθολογικό κόστος

    Οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων έχουν προχωρήσει σε σημαντικό αριθμό προσλήψεων. Ωστόσο, ακόμη και μετά την ανάκτηση εκατοντάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών, ο κλάδος του τουρισμού εξακολουθεί να μην έχει αρκετό προσωπικό και συχνά αγωνίζεται να ανταπεξέλθει.

    Η καθημερινή υπηρεσία καθαρισμού για όλους τους επισκέπτες, η υπηρεσία δωματίου και άλλες ανέσεις που μειώθηκαν ή καταργήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, εξακολουθούν να λείπουν σε πολλά καταλύματα, όπως γράφει η Wall Street Journal.

    Ξενοδοχεία σε όλες τις ΗΠΑ κράτησαν τις ημερήσιες τιμές των δωματίων τους κοντά στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών αυτόν τον χειμώνα, κι ένας σημαντικός λόγος είναι για να αντισταθμίσουν την αύξηση των μισθών και να προσελκύσουν εργαζόμενους. Τα ξενοδοχεία θα πληρώσουν συνολικά 123 δισεκατομμύρια δολάρια σε μισθούς φέτος στις ΗΠΑ, μία αύξηση πάνω από 20% σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με την American Hotel & Lodging Association.

    Ο Bob Habeeb, διευθύνων σύμβουλος της Maverick Hotels & Restaurants, ο οποίος διαθέτει πάνω από 20 ξενοδοχεία στις ΗΠΑ, αναμένει ότι θα χρειαστεί να αυξήσει τους μισθούς κατά 10% φέτος, ένα κόστος που θα μετακυλίεται εν μέρει στους επισκέπτες. «Οι καταναλωτές θα πρέπει να πληρώσουν περισσότερα», είπε.

    Οι λόγοι έλλειψης προσωπικού

    Διάφοροι λόγοι ευθύνονται για τις παρατεταμένες ελλείψεις προσωπικού. Οι εργαζόμενοι συχνά διστάζουν να επιστρέψουν στην ξενοδοχειακή βιομηχανία μετά τις μαζικές απολύσεις το 2020, δήλωσε ο Chip Rogers, Διευθύνων Σύμβουλος της American Hotel & Lodging Association. Πολλοί μεταπήδησαν σε άλλους κλάδους με μεγάλες αυξήσεις στους μισθούς. Οι νόμοι στις ΗΠΑ για τη μετανάστευση περιορίζουν επίσης τον αριθμό των εποχικών εργαζομένων που μπορεί να προσλάβει ο κλάδος.

    Επιπλέον απαιτούνται διαφορετικοί εργαζόμενοι για την εξυπηρέτηση των τυπικών παραθεριστών από αυτούς που χρειάζονται για μεγάλα συνέδρια ή για όσους ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους.

    Τώρα, η βιομηχανία τουρισμού πειραματίζεται με τρόπους μείωσης της ανάγκης για εργαζόμενους, προκαλώντας μεγαλύτερη επιφυλακτικότητα μεταξύ των πιθανών υποψηφίων.

    «Οι ξενοδόχοι κατάλαβαν πώς να κάνουν περισσότερα με λιγότερα μέσα», είπε ο Rogers. Πολλοί στηρίζονται παραπάνω στην τεχνολογία και λένε ότι έχουν κάνει τις διαδικασίες καθαριότητας και το check-in πιο αποτελεσματικές.

    Οι ξενοδόχοι ζητούν επίσης από τους εργαζόμενους να ασχοληθούν με πιο πολλές εργασίες. Οι υπάλληλοι που βάζουν τα πλυντήρια, βοηθούν στο μάζεμα των σεντονιών σε ορισμένα ξενοδοχεία και το προσωπικό στη ρεσεψιόν μπορεί επίσης να βάλει ποτά στο μπαρ όταν χρειαστεί.

    Πηγή: imerisia.gr

  • Μητσοτάκης στο Bloomberg: Η Ελλάδα θα προσελκύσει περισσότερες ξένες επενδύσεις
    Μητσοτάκης στο Bloomberg: Η Ελλάδα θα προσελκύσει περισσότερες ξένες επενδύσεις

    «Η ελληνική οικονομία αναπτύσσεται ταχύτατα. Θα προσελκύσει περισσότερες ξένες επενδύσεις», δήλωσε σε συνέντευξη στην τηλεόραση του Bloomberg και στη δημοσιογράφο Francine Lacqua ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος συμμετέχει για δεύτερη μέρα σήμερα, Παρασκευή 19/1 στις εργασίες του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF) στο Νταβός.

    «Έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις σε επίπεδο υποδομών στην Ελλάδα», συνέχισε ο πρωθυπουργός και επανέλαβε «Η Ελλάδα είναι ελκυστικός προορισμός για τις επενδύσεις».

    «Είναι εφικτό να συνεχίσουμε να παράγουμε πλεόνασμα με βιώσιμη ανάπτυξη», σημείωσε.

    «Όλα είναι αισιόδοξα για τις ελληνικές τράπεζες χρειαζόμαστε περισσότερο ανταγωνισμό στον τραπεζικό τομέα», είπε στη συνέχεια. Στο πλαίσιο αυτό τόνισε πως πρέπει «Να δημιουργήσουμε δημοσιονομικό χώρο για να στηρίξουμε του πιο ευάλωτους».

    Εξέφρασε σημαντική ανησυχία για την γεωπολιτική κατάσταση, τονίζοντας πως «Καταβάλουμε κάθε προσπάθεια να μην κλιμακωθεί η ένταση».

    Όπως είπε στη συνέχεια, το επόμενο διάστημα συζητηθεί το θέμα της ισότητας του γάμου. «Είμαι αισιόδοξος ότι θα γίνει νόμος τις πρώτες εβδομάδες του Φεβρουαρίου», ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Αναφερόμενος στο μεταναστευτικό, είπε πως χρειαζόμαστε περισσότερα κονδύλια για την αντιμετώπισή του.

    Σημειώνεται ότι σε συνέντευξη που παραχώρησε χθες στο CNNi και στον δημοσιογράφο Richard Quest, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο μεταναστευτικό λέγοντας πως «Η Ελλάδα διαχειρίστηκε το μεταναστευτικό πολύ καλύτερα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες».

    «Κερδίσαμε τις εκλογές γιατί καταφέραμε να διαχειριστούμε το μεταναστευτικό μέσω μίας συγκεκριμένης πολιτικής που είναι γνωστή. Προστατεύουμε τα σύνορά μας, ανοίγουμε όμως και νομικές οδούς για όσους θέλουν να έρθουν. Πρέπει να χτίσουμε φράχτες αλλά χρειαζόμαστε και πόρτες κι αυτό θέλουμε να κάνουμε» ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης και είπε ότι «η Ελλάδα το διαχειρίστηκε πολύ καλύτερα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, γι’ αυτό και δεν ήταν σημαντικό θέμα στις εκλογές μας. Το αντιμετωπίσαμε με σκληρή, αλλά δίκαιη μεταναστευτική πολιτική».
    Πηγή: Ethnos.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch