Σάββατο, 08 Ιουνίου 2024 09:13

Χατζηδάκης: Η μάχη της ξαπλώστρας μόλις ξεκίνησε - Θα βάλουμε τάξη στις παραλίες

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Η μάχη της ξαπλώστρας μόλις ξεκίνησε και αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον η έκβασή της, αφού το μεν Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών διατυμπανίζει ότι η νομιμότητα θα εφαρμοστεί με κάθε κόστος και την ίδια ώρα όσοι παρανομούν αναζητούν παράθυρα για να αποφύγουν την εφαρμογή του νόμου.

Ο υπουργός, Κωστής Χατζηδάκης, τονίζει ότι μάλλον θα πρέπει να το ξανασκεφτούν εκείνοι που πίστευαν ότι ψηφίστηκε ένας νόμος που στο τέλος δεν θα εφαρμοστεί και σημειώνει ότι στην «μάχη» αυτή έχει συμμάχους τους πολίτες και την τεχνολογία.

Το πρωί της Παρασκευής οι Αρχές προχώρησαν στο σφράγισμα της επιχείρησης για τον παραλιακό χώρο του beach bar με τις παράνομες ξαπλώστρες στην Αγία Μαρίνα της Ρόδου.

Συγκεκριμένα, κλιμάκιο υπαλλήλων της Κτηματικής Υπηρεσίας Δωδεκανήσου, με τη συνδρομή της ΑΑΔΕ και της Αστυνομίας, απέκλεισαν την ακτή και τις ξαπλώστρες που ήταν μέσα στη θάλασσα, δίνοντας προθεσμία στον ιδιώτη 48 ωρών για να τις απομακρύνει.

Όπως τονίζει σε δήλωσή του στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο υπουργός Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, «είπαμε ότι θα βάλουμε τάξη στις παραλίες και το κάνουμε πράξη. Είχαμε προειδοποιήσει εδώ και πολλούς μήνες ότι δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παρανομεί. Έχουμε πλέον έναν σύγχρονο και αυστηρό νόμο που θέτει σαφείς κανόνες αδειοδότησης και λειτουργίας των επιχειρήσεων καθώς και αυστηρές ποινές και πρόστιμα σε όσους παρανομούν».

Και σημειώνει με έμφαση ότι «δεν πρόκειται να κάνουμε καμία απολύτως έκπτωση σε αυτά. Όσοι επομένως δεν μας πίστευαν ή θεώρησαν ότι ψηφίσαμε έναν νόμο που στο τέλος δεν θα τον εφαρμόζαμε, καλό είναι να το ξανασκεφτούν. Έχουμε συμμάχους μας τους ίδιους τους πολίτες αλλά και τις νέες τεχνολογίες, όπως η εφαρμογή καταγγελιών MyCoast, η λήψη δορυφορικών εικόνων και οι πτήσεις drones, όπου όλα μαζί θα συμβάλουν στο να διαμορφωθεί μια πολύ πιο βελτιωμένη εικόνα στον αιγιαλό και τις παραλίες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια».

Η χρήση drones επιτρέπει την αποτελεσματική παρακολούθηση των παραλιών και την ταχεία ανίχνευση πιθανών παραβάσεων. Οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτούς τους ελέγχους μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη λήψη μέτρων και την επιβολή κυρώσεων σε περιπτώσεις παραβίασης των νέων κανόνων. Επιπλέον, η διεξαγωγή διαδικασιών για νέες συμβάσεις παραχώρησης χρήσης παραλιών και αιγιαλού, σύμφωνα με το νέο πλαίσιο, παρέχει τη δυνατότητα για την επαρκή ρύθμιση της χρήσης της ακτοπροστατευτικής ζώνης και τη διασφάλιση της διαχείρισης των παραλιών με διαφάνεια και σεβασμό προς το περιβάλλον και τους πολίτες.

Αυτές οι πρωτοβουλίες είναι βασικές για τη βελτίωση της τουριστικής εμπειρίας και την προστασία των φυσικών πόρων της χώρας. Η εφαρμογή διαφόρων τρόπων ελέγχου, πέραν της χρήσης drones, αποτελεί σημαντικό μέρος της νέας στρατηγικής για τη διασφάλιση της νομιμότητας και της διαφάνειας στη χρήση των παραλιών και του αιγιαλού.

Αναλυτικά:

  • Δορυφορικές εικόνες: Η χρήση δορυφορικών εικόνων επιτρέπει την παρακολούθηση μεγάλων εκτάσεων και την ανίχνευση πιθανών παραβάσεων με μεγάλη ακρίβεια. Αυτές οι πληροφορίες μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν για επιπλέον ελέγχους και αξιολογήσεις.
  • Συμβολή των πολιτών: Η εφαρμογή MyCoast δίνει στους πολίτες τη δυνατότητα να συμβάλουν στην παρακολούθηση και την ανίχνευση παραβάσεων. Μέσω αυτής της εφαρμογής, μπορούν να υποβάλλουν καταγγελίες για παραβάσεις που παρατηρούν στις παραλίες.
  • Μικτά κλιμάκια ελέγχου: Δημιουργείται ένας ολοκληρωμένος ελεγκτικός μηχανισμός με την ενοποίηση πολλών φορέων. Αυτό εξασφαλίζει τη συνεργασία και τον συντονισμό μεταξύ διαφορετικών υπηρεσιών και αρχών για την αποτελεσματική επίβλεψη της χρήσης των παραλιών. Οι ελεγκτικές διαδικασίες περιλαμβάνουν επιθεώρηση και αξιολόγηση της συμμόρφωσης με τους νέους κανονισμούς και τις συμβάσεις, προσφέροντας έτσι ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο ελέγχου και παρέχοντας την απαραίτητη διαφάνεια και νομιμότητα στη διαχείριση των παραλιών και του αιγιαλού.

Πηγή: cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 08 Ιουνίου 2024 09:55

Σχετικά Άρθρα

  • Έκτακτη οικονομική ενίσχυση σε ευάλωτους πολίτες: Πότε θα δοθεί
    Έκτακτη οικονομική ενίσχυση σε ευάλωτους πολίτες: Πότε θα δοθεί

    «Ανάσα» σε χιλιάδες ευάλωτους πολίτες θα δώσει η έκτακτη ενίσχυση που αναμένεται να καταβληθεί τις ημέρες των Χριστουγέννων και η οποία, όπως ενημέρωσε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης πρόκειται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή εντός Νοεμβρίου.

    Πρόκειται για ένα κονδύλι άνω των 200 εκατ. ευρώ που θα χορηγηθεί σε διαφορετικές κατηγορίες πολιτών, όπως είναι συνταξιούχοι με προσωπική διαφορά, όσοι λαμβάνουν κοινωνικό επίδομα αλληλεγγύης, ανάπηροι, οικογένειες με παιδιά που θα λάβουν μεγαλύτερη ενίσχυση σε σχέση με το οικογενειακό επίδομα.

    «Είναι οι κατηγορίες που συνήθως κάθε χρόνο λαμβάνουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στήριξη», σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης μιλώντας στην ΕΡΤ.

    Νέο κεντρικό μητρώο για τους δικαιούχους κοινωνικών επιδομάτων

    Ο κ. Χατζηδάκης προανήγγειλε ακόμα τη δημιουργία κεντρικού μητρώου στο οποίο θα εγγράφονται όλοι οι δικαιούχοι των κοινωνικών επιδομάτων. Εξήγησε πως λόγω της απουσίας κεντρικού μητρώου, δεν υπάρχει και συνολική εποπτεία, δεν υπάρχει και συσχέτιση των επιδομάτων μεταξύ τους.

    «Όταν δεις τα επιδόματα στην ολότητα τους (...), μπορείς να βγάλεις και ασφαλέστερα συμπεράσματα και να έχεις τελικά μια πιο δίκαια πολιτική, πιο στοχευμένη πολιτική, πιο αποτελεσματική» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Τι αλλαγές φέρνει το φορολογικό νομοσχέδιο σε τέλος επιτηδεύματος, δηλώσεις, κλειστά ακίνητα
    Τι αλλαγές φέρνει το φορολογικό νομοσχέδιο σε τέλος επιτηδεύματος, δηλώσεις, κλειστά ακίνητα

    Μια σειρά αλλαγών με σημαντικά οφέλη για εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενους φέρνει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο του υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που παρουσίασε ο Κωστής Χατζηδάκης, μεταξύ των οποίων η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος, η αλλαγή της διαδικασίας των φορολογικών δηλώσεων και το αφορολόγητο στα 300 στα πουρ μπουάρ.

    Όπως εξήγγειλε ο Κωστής Χατζηδάκης, οι φορολογούμενοι που πληρώνουν εφάπαξ τον φόρο εισοδήματος θα έχουν έκπτωση που φτάνει έως και 4%. Η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων θα διαρκεί από τις 15 Μαρτίου έως τις 15 Ιουλίου και η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος θα αφορά όλα ανεξαιρέτως τα φυσικά πρόσωπα. Δηλαδή και τους αυτοαπασχολούμενους με μπλοκάκι από το 2025.

    Παράλληλα, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο φέρνει περαιτέρω μείωση του ΕΝΦΙΑ, παράταση της αναστολής ΦΠΑ στις μεταβιβάσεις ακινήτων και την απαλλαγή από το φόρο παροχών από εργοδότες σε νέους γονείς.

    Οι 10 αλλαγές που «έρχονται»

    1. Φορολογικές δηλώσεις

    Οι δηλώσεις θα υποβάλλονται από 15 Μαρτίου έως 15 Ιουλίου, για τα φυσικά και τα νομικά πρόσωπα.

    Θα προβλέπονται κυρώσεις και πρόστιμα έως και 2.500 ευρώ στους φορείς του Δημοσίου που δεν υποβάλουν εγκαίρως τα στοιχεία που απαιτούνται για την συμπλήρωση τους. Μάλιστα, το πρόστιμο θα προσαυξάνεται κατά 50 ευρώ για κάθε μέρα καθυστέρησης.

    2. Φόρος εισοδήματος

    Προβλέπεται έκπτωση 4% για όσους υποβάλουν τη φορολογική δήλωση στο πρώτο ενάμιση μήνα και και εφόσον πληρωθεί εφάπαξ έως 31 Ιουλίου. Αυτό θα ισχύει και για τις προσυμπληρωμένες δηλώσεις.

    Αυτό, μεταφράζεται σε 40 ευρώ έκπτωση στην περίπτωση που ο φόρος είναι 1.000 ευρώ, αλλά για μεγαλύτερα ποσά, όπως για παράδειγμα στα 10.000 ευρώ, το αντίστοιχο ποσό έκπτωσης φτάνει τα 400 ευρώ.

    Παράλληλα προβλέπεται έκπτωση:

    • 3% αν η διαδικασία υποβληθεί στον δεύτερο 1,5 μήνα της προθεσμίας,
    • 2% αν η υποβολή και πληρωμή γίνει στο μήνα εκπνοής.

    3. Φόρος εισοδήματος σε 8 δόσεις

    Μονιμοποιείται η καταβολή φόρου για τα φυσικά και νομικά πρόσωπα σε 8 δόσεις.

    Συγκεκριμένα, οι φορολογούμενοι έχουν δυνατότητα καταβολής του φόρου εισοδήματος σε οκτώ (8) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την 31η Ιουλίου 2024 και η καθεμία από τις επόμενες μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των 7 επόμενων μηνών.

    4. Τέλος επιτηδεύματος

    Κατάργηση του Τέλους Επιτηδεύματος από το 2025, για τους ελεύθερους επαγγελματίες για τους οποίους ο φόρος υπολογίζεται με τεκμαρτό τρόπο.

    Αυτό ισχύει είτε έχουν μπλοκάκι, είτε όχι.

    Υπενθυμίζεται πως φέτος είχαν πληρώσει μειωμένο τέλος κατά 50% και συγκεκριμένα το ποσό των 325 ευρώ.

    5. Φιλοδώρημα

    Εισάγεται αφορολόγητο για φιλοδωρήματα έως 300 ευρώ το μήνα, με ισχύ από την 1η Νοεμβρίου του 2024. Αυτό αφορά αποκλειστικά τα φιλοδωρήματα που προέρχονται από τα POS.

    Παράλληλα, προβλέπεται ρύθμιση ώστε εάν ένας εργοδότης επιδιώξει να αντικαταστήσει τον μισθό ενός εργαζομένου με τα φιλοδωρήματα.

    Για παράδειγμα εάν ένας εργαζόμενος παίρνει μισθό 850 ευρώ και ο εργοδότης του τον μειώνει στα 650 και του λέει ότι τα υπόλοιπα 200 θα τα παίρνει από τα φιλοδωρήματα, τότε αυτό θα ρυθμίζεται με διάταξη και θα υπάρχει επιπλέον φορολόγηση για τον εργοδότη.

    6. Έκπτωση ΕΝΦΙΑ έως και 20%

    Η έκπτωση για τις ασφαλισμένες κατοικίες διπλασιάζεται και ανεβαίνει στο 20% για τους ιδιοκτήτες ακινήτων που επιλέγουν ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών.

    Για τους ιδιοκτήτες με ασφαλισμένες κατοικίες - μέχρι τις 31 Μαρτίου 2025 - συνολικής φορολογητέας αξίας άνω των 500.000 ευρώ η έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ παραμένει στο 10%.

    Σημειώνεται πως όσοι δεν ασφαλίσουν έναντι φυσικών καταστροφών μέχρι την 1η Ιουνίου 2025 δεν θα αποζημιώνονται από το κράτος για τις ζημιές.

    Παράλληλα, όσες επιχειρήσεις έχουν ετήσιους τζίρους άνω των 500.000 ευρώ οφείλουν πλέον να ασφαλίσουν τις εγκαταστάσεις τους κατά κινδύνων από πυρκαγιές, σεισμούς ή πλημμύρες. Διαφορετικά το κράτος δεν θα τους αποζημιώνει σε περίπτωση που υποστούν ζημιές.

    7. Κίνητρα για να ανοίξουν τα κλειστά ακίνητα

    Τριετή απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος προβλέπεται για όσους ιδιοκτήτες ανοίξουν κλειστά ακίνητα ή μετατρέψουν τις βραχυχρόνιες μισθώσεις σε μακροχρόνιες.

    Οι προϋποθέσεις:

    • να ήταν κλειστά για τρία χρόνια,
    • να έχουν επιφάνεια έως 120 τετραγωνικά μέτρα,
    • να διατεθούν σε νέες μισθώσεις για τουλάχιστον τρία χρόνια μέχρι το τέλος του 2025
    • να ανήκουν σε φυσικά πρόσωπα.

    8. Απαλλαγές με φόντο το δημογραφικό

    Απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος για ποσό έως 5.000 ευρώ θα έχουν οι επιχειρήσεις που παρέχουν χρηματική στήριξη στους νέους γονείς – εργαζόμενους τους για διάστημα έως 12 μήνες από την απόκτηση του παιδιού.

    Παράλληλα προβλέπεται φοροαπαλλαγή στα voucher για βρεφονηπιακούς σταθμούς που παρέχουν οι επιχειρήσεις σε εργαζομένους τους.

    Επιπλέον προβλέπεται απαλλαγή από φόρο ασφαλίστρου 15% συμβολαίων υγείας για παιδιά. Σε περίπτωση οικογενειακού ή ομαδικού συμβολαίου, ο φόρος μειώνεται αναλογικά με τον αριθμό των ανήλικων μελών που καλύπτει.

    9. Τεκμαρτή φορολόγηση

    Αλλαγές και διορθώσεις στο καθεστώς τεκμαρτής φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών με:

    α) μείωση κατά 50% το ελάχιστο φορολογητέο εισόδημα για επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και ατομικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε περιοχές με έως 1.500 κατοίκους. Σήμερα η έκπτωση 50% ισχύει για όσους έχουν έδρα σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους, ή νησιά με έως 3.100.

    β) μεταφορά στο τέλος μετά την προσμέτρηση των λοιπών κριτηρίων του κριτηρίου για το μέγιστο μισθό εργαζομένου που προσαυξάνει την ελάχιστη αμοιβή.

    γ) αύξηση του μέσου τζίρου του ΚΑΔ με αποτέλεσμα να περιορίζεται η προσαύξηση του ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματος για τους επαγγελματίες που ο τζίρος τους ξεπερνά το μέσο όρο του αντίστοιχου ΚΑΔ.

    10. Νέα ΑΑΔΕ

    Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προωθεί το υπουργείο με να ενισχυθεί η ΑΑΔE και να στηριχθεί η προσπάθεια για μια πιο γρήγορη, πιο ψηφιακή και πιο αποτελεσματική αρχή.

    Το σχέδιο περιλαμβάνει διοικητική αναδιοργάνωση, πρόσληψη μάνατζερ από τον ιδιωτικό τομέα αλλά και την επέκταση της θητείας του διοικητή.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Τα Χριστούγεννα η έκτακτη οικονομική ενίσχυση σε ευάλωτους πολίτες
    Τα Χριστούγεννα η έκτακτη οικονομική ενίσχυση σε ευάλωτους πολίτες

    «Ανάσα» σε χιλιάδες ευάλωτους πολίτες θα δώσει η έκτακτη ενίσχυση που αναμένεται να καταβληθεί τις ημέρες των Χριστουγέννων και η οποία, όπως ενημέρωσε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης πρόκειται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή εντός Νοεμβρίου.

    Πρόκειται για ένα κονδύλι άνω των 200 εκατ. ευρώ που θα χορηγηθεί σε διαφορετικές κατηγορίες πολιτών, όπως είναι συνταξιούχοι με προσωπική διαφορά, όσοι λαμβάνουν κοινωνικό επίδομα αλληλεγγύης, ανάπηροι, οικογένειες με παιδιά που θα λάβουν μεγαλύτερη ενίσχυση σε σχέση με το οικογενειακό επίδομα.

    «Είναι οι κατηγορίες που συνήθως κάθε χρόνο λαμβάνουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στήριξη», σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης μιλώντας στην ΕΡΤ.

    Νέο κεντρικό μητρώο για τους δικαιούχους κοινωνικών επιδομάτων

    Ο κ. Χατζηδάκης προανήγγειλε ακόμα τη δημιουργία κεντρικού μητρώου στο οποίο θα εγγράφονται όλοι οι δικαιούχοι των κοινωνικών επιδομάτων. Εξήγησε πως λόγω της απουσίας κεντρικού μητρώου, δεν υπάρχει και συνολική εποπτεία, δεν υπάρχει και συσχέτιση των επιδομάτων μεταξύ τους.

    «Όταν δεις τα επιδόματα στην ολότητα τους (...), μπορείς να βγάλεις και ασφαλέστερα συμπεράσματα και να έχεις τελικά μια πιο δίκαια πολιτική, πιο στοχευμένη πολιτική, πιο αποτελεσματική» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Φορολογικές δηλώσεις: Πότε αρχίζει η υποβολή τους - Έκπτωση στην εφάπαξ πληρωμή φόρων
    Φορολογικές δηλώσεις: Πότε αρχίζει η υποβολή τους - Έκπτωση στην εφάπαξ πληρωμή φόρων

    Τις τέσσερις αλλαγές που προωθεί στη φορολογία το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ανακοίνωσε ο αρμόδιος υπουργός, Κωστής Χατζηδάκης, σε συνέντευξη Τύπου που παρουσίασε το νέο φορολογικό νομοσχέδιο.

    Αναφορικά με τις φορολογικές δηλώσεις, αυτές θα υποβάλλοντα σε προκαθορισμένο χρονικό διάστημα, από τις 15 Μαρτίου έως τις 15 Ιουλίου.

    Παράλληλα ανακοινώθηκε, πως το χρονικό αυτό πλαίσιο δεν θα αλλάζει κάθε χρονιά, ώστε να γνωρίζουν εξαρχής όλοι οι υπόχρεοι πότε ξεκινάει η υποβολή και πότε τελειώνει.

    Δίνονται επίσης σημαντικά κίνητρα για τις καταβολές φόρου και συγκεκριμένα:

    • 4% αν η δήλωση υποβληθεί στον πρώτο 1,5 μήνα της προθεσμίας και πληρωθεί εφάπαξ έως 31 Ιουλίου ο φόρος που αναλογεί,
    • 3% αν η διαδικασία υποβληθεί στον δεύτερο 1,5 μήνα της προθεσμίας,
    • 2% αν η υποβολή και πληρωμή γίνει στο μήνα εκπνοής.

    Μονιμοποιείται, επίσης, η καταβολή του φόρου σε οκτώ ισόποσες δόσεις.

    Πηγή: Εthnos.gr
  • Χατζηδάκης: 13,8 δισ. ευρώ στην 4ετία για άμυνα, παιδεία, υγεία, συντάξεις και ευάλωτους πολιτες - "Αν αντιμετωπίσουμε τη φοροδιαφυγή θα κάνουμε νέες μειώσεις φόρων"
    Χατζηδάκης: 13,8 δισ. ευρώ στην 4ετία για άμυνα, παιδεία, υγεία, συντάξεις και ευάλωτους πολιτες -

    «Θα δαπανήσουμε, σε συμφωνία με την Κομισιόν, τα επόμενα τέσσερα χρόνια 4 δισ. ευρώ επιπλέον, φτάνοντας στο σύνολο της τετραετίας τα 13,8 δισ. ευρώ», δηλώνει σε αποκλειστική συνέντευξή του στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, επισημαίνοντας ότι το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης των δαπανών αυτών θα κατευθυνθεί σε λειτουργικές δαπάνες του Δημοσίου (μεταξύ άλλων, αύξηση των δαπανών για την Υγεία και την Παιδεία), στις συντάξεις (όχι μόνο στις αυξήσεις των συντάξεων, αλλά και στους επιπλέον συνταξιούχους που θα βγαίνουν στη σύνταξη) και επίσης στην αύξηση των αμυντικών δαπανών. Παράλληλα δε, προσθέτει ότι ένα σημαντικό μέρος των δαπανών τα επόμενα χρόνια θα πάνε και σε άλλες παρεμβάσεις, οι οποίες για το 2025 τουλάχιστον εξειδικεύθηκαν από τον πρωθυπουργό στη ΔΕΘ, καθώς και σε μία πιο στοχευμένη για τους ευάλωτους πολίτες κοινωνική πολιτική.

    Επίσης, ο υπουργός τονίζει ότι εάν υπάρξει η προβλεπόμενη σημαντική πρόοδος στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής (σ.σ. στο Μεσοπρόθεσμο Σχέδιο εκτιμάται μία αύξηση των κρατικών εσόδων της τάξεως των 2,5 δισ. ευρώ ετησίως), τότε, χωρίς να δημιουργηθεί κανένα θέμα ως προς τα ελλείμματα, θα καταστεί εφικτό να υπάρξουν νέες μειώσεις φόρων.

    Ενώ, ερωτηθείς για τη δυσαρέσκεια των πολιτών για το θέμα της ακρίβειας, απαντά ότι «εάν δεν έχουμε κάποιες μεγάλες αναταράξεις λόγω της Μέσης Ανατολής τώρα ή κάποιου άλλου απρόβλεπτου γεγονότος, οι εξελίξεις στην αγορά δείχνουν ότι το πράγμα πάει σε αποκλιμάκωση».

    Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών στο ΑΠΕ- ΜΠΕ και στον δημοσιογράφο Όμηρο Εμμανουηλίδη

    Ερ: Παρουσιάσατε πριν από λίγες μέρες το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Διαρθρωτικό Πρόγραμμα 2025- 2028. Τι σηματοδοτεί για την οικονομική πολιτική που θα εφαρμοστεί τα επόμενα χρόνια;

    Απ: Το νέο Μεσοπρόθεσμο αποτυπώνει την εφαρμογή μίας οικονομικής πολιτικής η οποία, συνδυάζοντας τη δημοσιονομική σταθερότητα με μία φιλοεπενδυτική προσέγγιση, θα συνεχίσει να ανεβάζει την Ελλάδα ψηλότερα. Στηρίζουμε την ανάπτυξη δηλαδή, ώστε να μειωθεί περαιτέρω το δημόσιο χρέος και να αυξηθούν παραπάνω τα εισοδήματα.
    Τι θα συμβεί συγκεκριμένα έως το 2028; Πρώτον, θα έχουμε μία πολύ σημαντική μείωση του δημόσιου χρέους (από το 207% του ΑΕΠ το 2020 στο 133,4% του ΑΕΠ το 2028), με αποτέλεσμα μετά από πολλά χρόνια να μην είμαστε πλέον η χώρα της ΕΕ με το υψηλότερο λόγο χρέους προς ΑΕΠ. Δεύτερον, το ΑΕΠ θα συνεχίσει να αυξάνεται με ρυθμούς από τους υψηλότερους στην ΕΕ, ώστε να φτάσει στα 272 δισ. ευρώ. Τρίτον, η ανεργία θα συνεχίσει να μειώνεται, ώστε να φτάσει τα προ κρίσης επίπεδα του 8,5%. Τέταρτον, οι μισθοί θα συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία: ο κατώτατος από 650 ευρώ το 2019 θα πάει στα 950 ευρώ και ο μέσος μισθός από τα 1.046 ευρώ θα πάει στα 1.500 ευρώ.

    Κάποιοι μπορεί να υποσχέθηκαν στους πολίτες τα πάντα. Οι Έλληνες όμως επέλεξαν τη Νέα Δημοκρατία, η οποία μπορεί να μην υποσχέθηκε θαύματα, υλοποιεί όμως, όσα υποσχέθηκε. Γι' αυτό και μόνο η κυβέρνηση Μητσοτάκη μπορεί να εγγυηθεί ότι η χώρα σταθερά και αποφασιστικά θα συνεχίσει να πλησιάζει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο καλύπτοντας το χαμένο έδαφος της κρίσης. Να εγγυηθεί δηλαδή, ότι τα εισοδήματα και η καθημερινότητα των Ελλήνων διαρκώς θα βελτιώνονται!

    Ερ: Ωστόσο τα κόμματα της αντιπολίτευσης σας ασκούν σκληρή κριτική λέγοντας ότι είναι αντιλαϊκό, ότι του λείπει το στρατηγικό όραμα κοκ. Τι απαντάτε;

    Απ: Η αντιπολίτευση τίποτα δεν έχει διδαχθεί από τη δεκαετή οικονομική κρίση που πέρασε η πατρίδα μας. Συνεχίζει να μιλάει σαν να φύονται στην χώρα μας «λεφτόδεντρα» ή σαν να είμαστε η μόνη χώρα στην ΕΕ την οποία δεν αφορούν οι ευρωπαϊκοί δημοσιονομικοί κανόνες. Το ότι πολιτεύονται με αυτόν τον τρόπο, προφανώς και δεν είναι άσχετο με τη θέση που τους έχουν επανειλημμένα δώσει οι πολίτες σε μία σειρά εκλογικών αναμετρήσεων. Φυσικά, μπορούν να λένε ό,τι θέλουν και να εκτίθενται γι' αυτά.

    Ούτε εγώ, όμως, και φυσικά ούτε ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχουμε καμία διάθεση να μπούμε σε διαγωνισμό λαϊκισμού μαζί τους. Επιλέγουμε να συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε ένα μείγμα οικονομικής πολιτικής, το οποίο συνδυάζει τη δημοσιονομική σοβαρότητα με την ανάπτυξη και την αύξηση των εισοδημάτων των Ελλήνων, φέρνοντας την Ελλάδα σταθερά πιο κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, όπως αποτυπώνεται και στο Μεσοπρόθεσμο Σχέδιο που παρουσιάσαμε.

    Ερ: Πάντως αναθεωρήσατε προς τα κάτω τις προβλέψεις για την ανάπτυξη και η αντιπολίτευση κάνει λόγο για αναιμική ανάπτυξη…

    Απ: Αυτό έχει να κάνει με τη φύση των Μεσοπρόθεσμων Προγραμμάτων για όλες τις χώρες- μέλη της ΕΕ, που βασίζονται σε μια μεθοδολογία η οποία λαμβάνει υπόψη τα πιο δυσμενή σενάρια, ώστε να διασφαλίζεται ότι σε κάθε περίπτωση οι δημοσιονομικοί στόχοι θα επιτευχθούν. Γι' αυτό, για παράδειγμα, η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις προβλέψεις της για το 2025 μιλάει για ανάπτυξη 2,3% για την Ελλάδα, ενώ το μοντέλο του Μεσοπρόθεσμου μιλάει για 1,8%. Επίσης για το 2026, που είναι η χρονιά που θα πέσουν τα περισσότερα χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης στην οικονομία, το μοντέλο προβλέπει ανάπτυξη 0,7%. Είναι προφανές ότι θα τα πάμε σημαντικά καλύτερα από αυτό. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι διεθνείς οργανισμοί και τράπεζες προβλέπουν πολύ ισχυρότερη ανάπτυξη για την Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, όπως η UBS που μιλάει για 3% το 2025.
    Εν πάση περιπτώσει, αυτό που έχει σημασία για τους πολίτες που θέλουν υψηλότερα εισοδήματα, είναι ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει να ανήκει στις χώρες με τους ταχύτερους ρυθμούς ανάπτυξης στηνΕΕ. Και αυτός είναι ο μόνος τρόπος ώστε το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων να συνεχίζει να πλησιάζει τον μέσο ευρωπαϊκό όρο. Το είπαμε και το επαναλαμβάνουμε ότι θα πάμε καλύτερα και από τις προβλέψεις του Μεσοπρόθεσμου!

    Ερ: 'Αρα υπάρχει η δυνατότητα για παροχές με βάση την καλή πορεία της οικονομίας;

    Απ: Σε συμφωνία με την ΕΕ πετύχαμε μεγαλύτερη αύξηση των δαπανών για τα επόμενα χρόνια σε σχέση με τις αρχικές προτάσεις της Κομισιόν. Θα δαπανήσουμε δηλαδή τα επόμενα τέσσερα χρόνια 4 δισ. ευρώ επιπλέον, φτάνοντας στο σύνολο της τετραετίας τα 13,8 δισ. ευρώ. Και το πετύχαμε να πείσουμε την Κομισιόν, λόγω, μεταξύ άλλων, της υπεραπόδοσης του προϋπολογισμού το 2024, και της παράλληλης επιστροφής της ευρωπαϊκής εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία, η οποία δεν ενδίδει πλέον στους πειρασμούς του λαϊκισμού.
    Τώρα, το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης των δαπανών αυτών θα κατευθυνθεί σε λειτουργικές δαπάνες του Δημοσίου (μεταξύ άλλων, αύξηση των δαπανών για την Υγεία και την Παιδεία), στις συντάξεις (όχι μόνο στις αυξήσεις των συντάξεων, αλλά και στους παραπάνω συνταξιούχους που θα βγαίνουν στη σύνταξη) και επίσης στην αύξηση των αμυντικών δαπανών (Rafale, F35, φρεγάτες Belharra). Τα σημειώνω αυτά, διότι υπάρχουν ορισμένοι που νομίζουν ότι κρατάμε χρήματα στην άκρη από καπρίτσιο. Τα επιπλέον χρήματα όμως κάπου πάνε!
    Εκτός όσων ανέφερα, όμως, ένα σημαντικό μέρος των δαπανών τα επόμενα χρόνια θα πάνε και σε άλλες παρεμβάσεις, οι οποίες για το 2025 τουλάχιστον εξειδικεύθηκαν από τον πρωθυπουργό στη ΔΕΘ, όπως η νέα μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, η μονιμοποίηση της επιστροφής του ΕΦΚ στους αγρότες, οι αυξήσεις των μισθών των Δημοσίων Υπαλλήλων, καθώς και σε μία πιο στοχευμένη για τους ευάλωτους συμπολίτες μας κοινωνική πολιτική.

    Ερ: Ωστόσο, με δεδομένους τους ευρωπαϊκούς περιορισμούς που μπαίνουν στις δαπάνες του προϋπολογισμού τα επόμενα χρόνια, και τις αυξημένες ανάγκες για συντάξεις και άμυνα για τις οποίες μιλάτε, φαίνεται ότι εκ των πραγμάτων μειώνονται τα περιθώρια κινήσεων της κυβέρνησης. Μπορούν να περιμένουν κάτι παραπάνω οι πολίτες;

    Απ: Ένας από τους βασικούς στόχους των νέων δημοσιονομικών κανόνων εκ των πραγμάτων είναι ο έλεγχος των ελλειμμάτων και τελικά του χρέους σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ταυτόχρονα, όμως, για πρώτη φορά στην Ευρώπη θεσμοθετείται η δυνατότητα εφαρμογής της λεγόμενης «αντικυκλικής πολιτικής». Αυτό παρέχει τη δυνατότητα διατήρησης του ετήσιου ρυθμού αύξησης των δαπανών όχι μόνο σε περιόδους που η οικονομία πάει καλά, αλλά και σε περιόδους που μπορεί να μην πηγαίνει καλά, χρησιμοποιώντας το απόθεμα που μία οικονομία έχει δημιουργήσει στα προηγούμενα θετικά χρόνια.
    Επιπλέον, όμως, αυτής της δυνατότητας, έχουμε δύο ακόμη ευελιξίες: Η πρώτη είναι η λεγόμενη «επισκόπηση των κρατικών δαπανών», για μια πιο ορθολογική κατανομή τους. Η δεύτερη ευελιξία είναι η προσπάθεια που κάνουμε για τη μείωση της φοροδιαφυγής. Ήδη, χάρη στις 11 πρωτοβουλίες που βρίσκονται σε εξέλιξη, αυξάνονται οι εισπράξεις φόρων. Και υπολογίζουμε ότι, χάρη στην προσπάθεια που κάνουμε για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής έως το 2027, θα έχουμε μία αύξηση των κρατικών εσόδων της τάξεως των 2,5 δισ. ευρώ ετησίως. Αυτό είναι πρώτιστα ένα μήνυμα ενάντια στην κοινωνική αδικία. Έχει όμως και μία επιπλέον χρησιμότητα. Αν όντως έχουμε αυτή την πρόοδο, τότε χωρίς να δημιουργηθεί κανένα θέμα ως προς τα ελλείμματα, θα μπορέσουμε να προβούμε σε νέες μειώσεις φόρων!

    Ερ: Στόχος του Μεσοπρόθεσμου είναι να μειωθεί σημαντικά το δημόσιο χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ, όπως είπατε. Ωστόσο συζητείται η αλλαγή αποτύπωσης του χρέους, η οποία αφορά και στους αναβαλλόμενους τόκους από τα δάνεια του δεύτερου μνημονίου. Αυτό δεν θα επηρεάσει τους στόχους μας;

    Απ: Θέλω κατ' αρχάς να υπογραμμίσω ότι όλοι οι διεθνείς οργανισμοί μιλούν με πολύ θετικά λόγια για την πρόοδο που σημειώνουμε στη μείωση του χρέους. Με την οποία στέλνουμε ένα μήνυμα αξιοπιστίας. Διότι τελικά, η μεγάλη κρίση της περασμένης δεκαετίας, σε μεγάλο βαθμό συνδεόταν με το πολύ υψηλό χρέος της χώρας. Το οποίο φυσικά λειτουργούσε ως «σκιάχτρο» για τους επενδυτές. Αντίθετα, η μείωση του χρέους είναι «διαβατήριο» για να γίνουν επενδύσεις στην Ελλάδα και να ανοίξουν νέες και καλές δουλειές. Είναι κάτι που αφορά άμεσα στην καθημερινότητα του μέσου Έλληνα.
    Τώρα, σε σχέση την αλλαγή αποτύπωσης του χρέους, αυτή είναι καθαρώς λογιστική και δεν αλλάζει τίποτα στην ουσία του. Μιλάμε για το ίδιο χρέος. Η διαφορά είναι το «άπλωμα» του χρέους μέσα στα χρόνια. Υπάρχει, άλλωστε, σχετική πρόβλεψη στους ίδιους τους δημοσιονομικούς κανόνες της ΕΕ. Το γνωρίζουν αυτό και οι οίκοι αξιολόγησης οι οποίοι συνεχίζουν να μιλούν ιδιαιτέρως θετικά για την ελληνική οικονομία. Μεγαλύτερη σημασία έχει το γεγονός ότι, ακριβώς επειδή πάει καλά η οικονομία, για μία ακόμη φορά θα ξεπληρώσουμε πρόωρα στο τέλος της χρονιάς, 8 δισ. ευρώ από τα λεγόμενα διμερή δάνεια του πρώτου μνημονίου. Στέλνουμε και με αυτόν τον τρόπο ένα ακόμη μήνυμα εμπιστοσύνης για την ελληνική οικονομία, το οποίο επηρεάζει θετικά την πορεία του χρέους.

    Ερ: Η κυβέρνηση παρουσιάζει ένα success story για την οικονομία. Ωστόσο δεν είναι όλοι οι οικονομικοί δείκτες το ίδιο. Για παράδειγμα ο δείκτης της Eurostat για το κατά κεφαλήν ΑΕΠ μας εμφανίζει μόλις πάνω από την Βουλγαρία…

    Απ: Το συγκεκριμένο αφήγημα το καταρρίπτει η κοινή πείρα, όταν ταξιδεύουμε για παράδειγμα σε άλλες χώρες της ΕΕ. Ωστόσο, εάν δούμε και τον πίνακα της ίδιας της Eurostat για την καταναλωτική δύναμη- που λαμβάνει υπόψη τα πόσα ξοδεύουμε εν μέσω πληθωρισμού, θα δείτε ότι η χώρα προφανώς δεν είναι πάνω από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά δεν είναι και εκεί που κάποιοι θέλουν να την παρουσιάσουν. Διότι είμαστε, ως προς την καταναλωτική δύναμη πάνω από την Κροατία, την Εσθονία, τη Λετονία, τη Σλοβακία, τη Βουλγαρία και την Ουγγαρία. Αλλά και εάν πάμε για παράδειγμα στον κατώτατο μισθό που αφορά σε πολλούς συμπολίτες μας και πρέπει να μας ενδιαφέρει, καθώς μιλάμε για το κατώτατο εισοδηματικό κατώφλι, η Ελλάδα είναι 11η στις 22 χώρες που έχουν κατώτατο μισθό, και 12η εάν ληφθεί υπόψη η αγοραστική δύναμη.

    Αυτό που ηθελημένα ή αθέλητα ξεχνούν όσοι προσπαθούν να παρουσιάσουν την Ελλάδα ως την κάποια δήθεν τριτοκοσμική χώρα- αναρωτιέμαι, πόσοι το πιστεύουν αλήθεια αυτό- είναι ότι μεσολάβησε μία βαθιά δεκαετής κρίση. Εδώ ήμασταν όλοι και τη βιώσαμε. Δεν ισχυριζόμαστε ότι οι Έλληνες τρώνε σήμερα με «χρυσά κουτάλια». Αλλά ότι σταθερά το βιοτικό τους επίπεδο βελτιώνεται. Αυτό δείχνει και η πραγματική αύξηση των εισοδημάτων σε σχέση με το 2019 (δηλαδή, το εισόδημα που μένει στην τσέπη μετά την αφαίρεση της επίδρασης του πληθωρισμού), η οποία σύμφωνα με τη Eurostat είναι 7,7% στην Ελλάδα, όταν στην ΕΕ είναι 3,3%. Τι σημαίνει αυτό; Ότι «τρέχουμε» ταχύτερα από τον μέσο όρο της ΕΕ. Και όταν έχεις μείνει πίσω, μεγαλύτερη ακόμη σημασία από το πού ξεκινάς, έχει πόσο γρήγορα τρέχεις για να κλείσεις την απόσταση. Και εάν συνεχίσουμε με τις ίδιες ταχύτητες, η απόσταση που ακόμη μας χωρίζει από άλλες ευρωπαϊκές χώρες θα έχει σε μερικά χρόνια μειωθεί σημαντικά!

    Ερ: Πάντως σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις οι πολίτες δεν φαίνεται να συμμερίζονται την ικανοποίηση της κυβέρνησης για την οικονομία. Υπάρχει μεγάλη δυσαρέσκεια για την ακρίβεια και απαισιοδοξία για την οικονομική κατάσταση της χώρας…

    Απ: Είναι λογικό και ανθρώπινο ο πολίτης να στέκεται περισσότερο στα προβλήματά του, παρά να ευγνωμονεί εμάς ή οποιονδήποτε άλλον για την πρόοδο στην οικονομία σε σχέση με πέντε χρόνια πριν. Έχω, όμως, και εγώ, και λόγω της θέσης μου ως υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, υποχρέωση να παρουσιάσω την κατάσταση στην οικονομία. Σε καμία περίπτωση δεν αγνοούμε το πρόβλημα της ακρίβειας. Έχουμε πει πολλές φορές ότι αυτό είναι το Νο1 θέμα σήμερα για την ελληνική κοινωνία.
    Ωστόσο, εάν δεν έχουμε κάποιες μεγάλες αναταράξεις λόγω της Μέσης Ανατολής τώρα ή κάποιου άλλου απρόβλεπτου γεγονότος, οι εξελίξεις στην αγορά δείχνουν ότι το πράγμα πάει σε αποκλιμάκωση. Και η κυβέρνηση προσπαθεί να αντιμετωπίσει το θέμα τόσο με αυξήσεις μισθών, όσο και με άλλες πολιτικές, όπως το «καλάθι του νοικοκυριού», οι καθαρές τιμές στα σούπερ μάρκετ, τα μεγάλα πρόστιμα για αισχροκέρδεια κ.λπ.

    Ταυτόχρονα, οφείλω να σημειώσω ότι δεν εκλεγήκαμε πριν από πέντε χρόνια με την υπόσχεση ότι μόνοι εμείς σε όλο τον πλανήτη θα «διαγράψουμε» τις διεθνείς κρίσεις και η Ελλάδα θα τραβάει μόνη της το δικό της δρόμο, ενώ όλος ο κόσμος είχε να αντιμετωπίσει τον κορονοϊό, την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και την ενεργειακή κρίση, αλλά και τώρα την ένταση στη Μέση Ανατολή. Το σημαντικό είναι ότι, παρά τις κρίσεις: Έχουμε τους δεύτερους ταχύτερους ρυθμούς ανάπτυξης στην ΕΕ. Έχουν δημιουργηθεί 500.000 νέες θέσεις εργασίας σε μια χώρα 10 εκατομμυρίων. Ο κατώτατος μισθός έχει ανέβει κατά 27,7% (σημαντικά πάνω από τον πληθωρισμό), ενώ και συνολικά η πραγματική αύξηση των εισοδημάτων, όπως ανέφερα, τρέχει ταχύτερα από τον μέσο όρο της ΕΕ. Όλα αυτά τα κατορθώνουμε διότι εφαρμόζουμε το σωστό μείγμα οικονομικής πολιτικής. Και μόνο εάν συνεχίσουμε σε αυτό το μονοπάτι θα πετύχουμε τον στόχο που όλοι θέλουμε, δηλαδή, την πραγματική σύγκλιση της Ελλάδας με την Ευρώπη.

    Ερ: Δηλώσατε μέσα στην εβδομάδα ότι ούτε εσείς ούτε κυρίως ο πρωθυπουργός θα «λερώσετε» το όνομα σας με λαϊκίστικες παρεκτροπές. Παρόλα αυτά υπάρχει γκρίνια και στο εσωτερικό του κόμματος σας, το είδαμε και με την ερώτηση των «11». Θα μπορέσει η κυβέρνηση και εσείς να παραμείνετε στην ίδια γραμμή εάν χειροτερέψουν και άλλο οι δημοσκοπήσεις;

    Απ: Είμαστε στο μέσο της τετραετίας και είναι λογικό να υπάρχει και μια δημοσκοπική πίεση. Ταυτόχρονα, όμως, έχουμε το πλεονέκτημα της πολιτικής σταθερότητας, το οποίο συνδυαζόμενο με το σωστό μείγμα οικονομική πολιτικής, δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες για επενδύσεις, και ανάπτυξη. Αυτή την ευνοϊκή συνθήκη οφείλουμε να την εκμεταλλευθούμε, προκειμένου να συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε το πρόγραμμά μας. Οι πολίτες δεν θέλουν από εμάς να σταματήσουμε την προσπάθεια. Και, ακόμη περισσότερο, δεν θα μας συγχωρήσουν εάν κάνουμε πράγματα τα οποία θα μπορούσαν να ζημιώσουν ενδεχομένως, όχι μόνο την οικονομία, αλλά και την πατρίδα μας. Περάσαμε πολύ άσχημα την περασμένη δεκαετία και δεν νομίζω ότι κανείς το έχει ξεχάσει. Σίγουρα πάντως δεν το έχει ξεχάσει η κυβέρνηση, η οποία δεν πρόκειται να επιτρέψει στον εαυτό της να προβεί σε πρόσκαιρες λαϊκίστικες πολιτικές. Αντίθετα, είναι αποφασισμένη να διαφυλάξει ως κόρη οφθαλμού τις θυσίες που έχουν κάνει οι Έλληνες και οι Ελληνίδες, συνεχίζοντας να εφαρμόζει μία υπεύθυνη, σοβαρή και αναπτυξιακή οικονομική πολιτική. Η μόνη φιλολαϊκή πολιτική είναι αυτή της σοβαρότητας και της εθνικής ευθύνης!

    Ερ: Η κλιμάκωση της έντασης στη Μέση Ανατολή πόσο σας ανησυχεί; Μπορεί να ανατρέψει τις προβλέψεις σας για την ελληνική οικονομία; Πόσο οχυρωμένοι είμαστε σε μια μεγάλη και διαρκή άνοδο της τιμής του πετρελαίου;

    Απ: Δεν υπάρχει κυβέρνηση στον κόσμο και ιδιαίτερα στην Ευρώπη που να μην ανησυχεί. Κανένας, ωστόσο, δεν μπορεί να κάνει ασφαλείς προβλέψεις. Το θέμα της Μέσης Ανατολής μας απασχολεί όλους με τις εξάρσεις και τις υφέσεις του εδώ και δεκαετίες. Και πέρυσι είχαν υπάρξει ανησυχίες για το πώς η όξυνση που ξεκίνησε θα επηρεάσει τις τιμές του πετρελαίου και των καυσίμων. Τελικά δεν υπήρξε κάποια σημαντική επίδραση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είμαστε ήσυχοι. Το αντίθετο.
    Γι' αυτό παρακολουθούμε στενά την κατάσταση, τόσο η Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και η ελληνική κυβέρνηση. Οι εξελίξεις πάντως αυτές είναι ένα ακόμη επιχείρημα κατά της λαϊκίστικης δημοσιονομικής ανευθυνότητας της αντιπολίτευσης. Και ένα επιχείρημα υπέρ του μείγματος οικονομικής πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση το οποίο συνδυάζοντας τη δημοσιονομική σοβαρότητα με τις αναπτυξιακές πολιτικές καθιστά την ελληνική οικονομία πιο ανθεκτική απέναντι στις διάφορες κρίσεις.

    Ερ: Δηλώσατε ικανοποιημένος από το νέο placement στην Εθνική. Ωστόσο, η αντιπολίτευση σας κατηγορεί ότι βιαστήκατε να πουλήσετε τις μετοχές του Δημοσίου στις τράπεζες, με αποτέλεσμα το Δημόσιο να χάσει σημαντικά έσοδα…

    Απ: Η αποκρατικοποίηση του 10% της Εθνικής Τράπεζας αποτελεί σημαντική επιτυχία για την ελληνική οικονομία. Ιδίως εάν συνυπολογιστεί το γεγονός ότι συνέπεσε με την όξυνση της κρίσης στη Μέση Ανατολή. Παρά την οποία, το ενδιαφέρον για αγορά μετοχών ήταν 12 φορές μεγαλύτερο από τις διαθέσιμες μετοχές. Τι σημαίνει αυτό; Ότι η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στον διεθνή επενδυτικό χάρτη. Ότι οι διεθνείς επενδυτές βλέπουν τις ευκαιρίες ανάπτυξης που παρουσιάζει η πατρίδα μας. Και αυτό αφορά πρωτίστως στους πολίτες, διότι μέσω των επενδύσεων που γίνονται στη χώρα μας δημιουργούνται ευκαιρίες για νέες και καλύτερες θέσεις εργασίας.
    Η επιτυχία είναι επίσης και μία υπενθύμιση ότι το τραπεζικό σύστημα-μετά τις αλλεπάλληλες ανακεφαλαιοποιήσεις της προηγούμενης δεκαετίας- είναι πλέον σήμερα υγιές. Διότι η αποκρατικοποίηση του 10% της Εθνικής Τράπεζας, μαζί με τις αποκρατικοποιήσεις των υπόλοιπων τριών συστημικών τραπεζών αποτελούν μέρος ενός πολύ επιτυχημένου προγράμματος 11 συνολικά αποκρατικοποιήσεων που ξεκίνησε μετά τις εκλογές του Ιουνίου 2023, με έσοδα για το Δημόσιο τα οποία ξεπερνούν τα 7,8 δισ. ευρώ. Επιπλέον, όμως, των κρατικών εσόδων ακόμη πιο σημαντικό για την Ελλάδα και τους Έλληνες είναι το αναπτυξιακό μήνυμα που στέλνει η μηχανή της ελληνικής οικονομίας, η οποία έχει πλέον πάρει για τα καλά μπροστά!

  • Αγροτικό ρεύμα: 10ετής ρύθμιση οφειλών με μηδενικό επιτόκιο - Όροι και προϋποθέσεις
    Αγροτικό ρεύμα: 10ετής ρύθμιση οφειλών με μηδενικό επιτόκιο - Όροι και προϋποθέσεις

    Τους δικαιούχους, τους όρους και την διαδικασία υπαγωγής των ληξιπρόθεσμων οφειλών από συνδέσεις αγροτικού ρεύματος σε 10ετή ρύθμιση με μηδενικό επιτόκιο περιγράφονται σε Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

    Η εν λόγω ρύθμιση μπορεί να αξιοποιηθεί από το σύνολο των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας με παροχή αγροτικής χρήσης κατά την 31η.12.2023, συμπεριλαμβανομένων των Γενικών και Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΓΟΕΒ-ΤΟΕΒ), ανεξαρτήτως ισχύος και ανεξαρτήτως ένταξής τους στο τιμολόγιο «ΓΑΙΑ».

    Όροι και προϋποθέσεις

    Για την ένταξη των οφειλών των δικαιούχων σε ρύθμιση με μηδενικό επιτόκιο πρέπει να πληρούνται, συνολικά, οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

    • Να υπάρχει οφειλή για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας για περίοδο κατανάλωσης πριν την 31η Δεκεμβρίου 2023.
    • Το ποσό της οφειλής που δύναται να ενταχθεί στη ρύθμιση με μηδενικό επιτόκιο είναι η οφειλή του δικαιούχου που έχει δημιουργηθεί από ανεξόφλητους λογαριασμούς κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2023.

    Σημειώνεται πως οι λογαριασμοί κατανάλωσης πρέπει να έχουν εκδοθεί μέχρι την ημερομηνία δημοσίευσης της παρούσας Απόφασης.

    Στο πεδίο εφαρμογής δεν περιλαμβάνονται οφειλές από λογαριασμούς καταναλώσεων περιόδου από την 1η Ιανουαρίου 2024 και έπειτα.

    • Το ποσό της οφειλής που δύναται να ενταχθεί στη ρύθμιση με μηδενικό επιτόκιο θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο ή ίσο των 100 ευρώ.
    • Να μην έχει ενταχθεί η οφειλή του δικαιούχου στη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας πληγεισών περιοχών από τις πλημμύρες Σεπτεμβρίου 2023.

    Για τους κατόχους συνδέσεων αγροτικών παροχών ανεξαρτήτως ισχύος, συμπεριλαμβανομένων των ΓΟΕΒ-ΤΟΕΒ, που εντάσσονται στο τιμολόγιο «ΓΑΙΑ», η πρώτη δόση για αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών θα πρέπει να καταβληθεί έως την 31η Οκτωβρίου 2024.

    Όσον αφορά στις δόσεις σχετικά με την αποπληρωμή του συνολικού ποσού της οφειλής, είναι ισόποσες και 120 μηνιαίες και δεν δύνανται να είναι μικρότερες από 10 ευρώ/μήνα.

    Μετά από σχετικό αίτημα των δικαιούχων προς τον πάροχο, οι δόσεις δύναται να καταβάλλονται, συγκεντρωτικά, με δύο ισόποσες εξαμηνιαίες πληρωμές έως την 30η Ιουνίου και έως την 31η Δεκεμβρίου κάθε έτους.

    Σε περίπτωση που ο καταναλωτής δεν εξοφλήσει εμπρόθεσμα τρεις μηνιαίες δόσεις ή μια εξαμηνιαία δόση, απεντάσσεται από τη ρύθμιση της οφειλής με μηδενικό επιτόκιο και οι υπολογιζόμενοι τόκοι βαρύνουν τον ίδιο. Σε κάθε περίπτωση η αποπληρωμή της οφειλής θα πρέπει να γίνει μέχρι την 31η.12.2034.

    Μηδενικό επιτόκιο

    Το επιτόκιο για τον δικαιούχο όσον αφορά στην αποπληρωμή της οφειλής του είναι 0,00% για την περίοδο από την έναρξη ισχύος της Απόφασης μέχρι την 31η.12.2034.

    Οι δυνητικοί δικαιούχοι που εμπίπτουν σε καθεστώς για τη χορήγηση κρατικών ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis), ενημερώνονται από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας μέχρι την 10η.11.2024 σχετικά με το ποσό της έντοκης επιβάρυνσης που επιδοτείται με την παρούσα τόσο ανά έτος, αρχής γενομένης το έτος 2025, όσο και συνολικά για όλη τη διάρκεια ισχύος του μέτρου. Οι δικαιούχοι υποβάλλουν Υπεύθυνη Δήλωση (συμπεριλαμβάνεται στα Παραρτήματα της Απόφασης), ψηφιακά υπογεγραμμένη μέσω gov.gr στον πάροχο που εκπροσωπούσε την παροχή τους στις 31.12.2023.

    Μετά την επαλήθευση των στοιχείων από τον ΔΕΔΔΗΕ, οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας που εκπροσωπούν τον δικαιούχο τον ενημερώνουν με κάθε πρόσφορο μέσο για το ποσό της ενίσχυσης, το γεγονός ότι πρόκειται για ενίσχυση ήσσονος σημασίας και την ενωσιακή βάση χορήγησης, κ.λπ.

    Η ισχύς της ΚΥΑ αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως:

    ΦΕΚ Αγροτικό Ρεύμα

    Πηγή: Cnn.gr
  • 10ετής ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών από συνδέσεις αγροτικού ρεύματος με μηδενικό επιτόκιο  
    10ετής ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών από συνδέσεις αγροτικού ρεύματος με μηδενικό επιτόκιο  

    Οι δικαιούχοι, οι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία υπαγωγής

    Οι λεπτομέρειες υπαγωγής των ληξιπρόθεσμων οφειλών από συνδέσεις αγροτικού ρεύματος σε 10ετή ρύθμιση με μηδενικό επιτόκιο περιγράφονται σε Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ).

    Η εν λόγω ρύθμιση μπορεί να αξιοποιηθεί από το σύνολο των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας με παροχή αγροτικής χρήσης κατά την 31η.12.2023, συμπεριλαμβανομένων των Γενικών και Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΓΟΕΒ-ΤΟΕΒ), ανεξαρτήτως ισχύος και ανεξαρτήτως ένταξής τους στο τιμολόγιο «ΓΑΙΑ».

    Την ΚΥΑ υπογράφουν ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Κώστας Τσιάρας, ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Κωστής Χατζηδάκης και ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης, καθώς επίσης ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Διονύσης Σταμενίτης, ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Θάνος Πετραλιάς και η Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου

    • Όροι και προϋποθέσεις

    Για την ένταξη των οφειλών των δικαιούχων σε ρύθμιση με μηδενικό επιτόκιο πρέπει να πληρούνται, συνολικά, οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

    - Να υπάρχει οφειλή για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας για περίοδο κατανάλωσης πριν την 31η Δεκεμβρίου 2023.

    - Το ποσό της οφειλής που δύναται να ενταχθεί στη ρύθμιση με μηδενικό επιτόκιο είναι η οφειλή του δικαιούχου που έχει δημιουργηθεί από ανεξόφλητους λογαριασμούς κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2023.

    Σημειώνεται πως οι λογαριασμοί κατανάλωσης πρέπει να έχουν εκδοθεί μέχρι την ημερομηνία δημοσίευσης της παρούσας Απόφασης.

    Στο πεδίο εφαρμογής δεν περιλαμβάνονται οφειλές από λογαριασμούς καταναλώσεων περιόδου από την 1η Ιανουαρίου 2024 και έπειτα.

    - Το ποσό της οφειλής που δύναται να ενταχθεί στη ρύθμιση με μηδενικό επιτόκιο θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο ή ίσο των 100 ευρώ.

    - Να μην έχει ενταχθεί η οφειλή του δικαιούχου στη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας πληγεισών περιοχών από τις πλημμύρες Σεπτεμβρίου 2023.

    Για τους κατόχους συνδέσεων αγροτικών παροχών ανεξαρτήτως ισχύος, συμπεριλαμβανομένων των ΓΟΕΒ-ΤΟΕΒ, που εντάσσονται στο τιμολόγιο «ΓΑΙΑ», η πρώτη δόση για αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών θα πρέπει να καταβληθεί έως την 31η Οκτωβρίου 2024.

    Όσον αφορά στις δόσεις σχετικά με την αποπληρωμή του συνολικού ποσού της οφειλής, είναι ισόποσες και 120 μηνιαίες και δεν δύνανται να είναι μικρότερες από 10 ευρώ/μήνα.

    Μετά από σχετικό αίτημα των δικαιούχων προς τον πάροχο, οι δόσεις δύναται να καταβάλλονται, συγκεντρωτικά, με δύο ισόποσες εξαμηνιαίες πληρωμές έως την 30η Ιουνίου και έως την 31η Δεκεμβρίου κάθε έτους.

    Σε περίπτωση που ο καταναλωτής δεν εξοφλήσει εμπρόθεσμα τρεις μηνιαίες δόσεις ή μια εξαμηνιαία δόση, απεντάσσεται από τη ρύθμιση της οφειλής με μηδενικό επιτόκιο και οι υπολογιζόμενοι τόκοι βαρύνουν τον ίδιο. Σε κάθε περίπτωση η αποπληρωμή της οφειλής θα πρέπει να γίνει μέχρι την 31η.12.2034.

    Το επιτόκιο για τον δικαιούχο όσον αφορά στην αποπληρωμή της οφειλής του είναι 0,00% για την περίοδο από την έναρξη ισχύος της Απόφασης μέχρι την 31η.12.2034.

    Οι δυνητικοί δικαιούχοι που εμπίπτουν σε καθεστώς για τη χορήγηση κρατικών ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis), ενημερώνονται από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας μέχρι την 10η.11.2024 σχετικά με το ποσό της έντοκης επιβάρυνσης που επιδοτείται με την παρούσα τόσο ανά έτος, αρχής γενομένης το έτος 2025, όσο και συνολικά για όλη τη διάρκεια ισχύος του μέτρου. Οι δικαιούχοι υποβάλλουν Υπεύθυνη Δήλωση (συμπεριλαμβάνεται στα Παραρτήματα της Απόφασης), ψηφιακά υπογεγραμμένη μέσω gov.gr στον πάροχο που εκπροσωπούσε την παροχή τους στις 31.12.2023.

    Μετά την επαλήθευση των στοιχείων από τον ΔΕΔΔΗΕ, οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας που εκπροσωπούν τον δικαιούχο τον ενημερώνουν με κάθε πρόσφορο μέσο για το ποσό της ενίσχυσης, το γεγονός ότι πρόκειται για ενίσχυση ήσσονος σημασίας και την ενωσιακή βάση χορήγησης, κ.λπ.

    Η ισχύς της ΚΥΑ αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Gigabit Voucher: Πώς θα λάβετε 200 ευρώ για γρήγορο Internet σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις
    Gigabit Voucher: Πώς θα λάβετε 200 ευρώ για γρήγορο Internet σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις

    Ξεκινάει η επιδότηση για ευρυζωνικές συνδέσεις μέσω της νέας πλατφόρμας του Gigabit Voucher, που μοιράζει εκπτωτικά κουπόνια 200 ευρώ.

    Το Πρόγραμμα «Κουπόνι Συνδεσιμότητας Gigabit» θα προσφέρει συγκεκριμένα ένα κουπόνι επιδότησης για όσους επιθυμούν να εγκαταστήσουν ευρυζωνικές συνδέσεις υψηλής ταχύτητας, άνω των 300 Mbps, είτε στο σπίτι είτε στο γραφείο τους. Η πλατφόρμα θα είναι διαθέσιμη μέσω του Gov.gr, επιτρέποντας την υποβολή αιτήσεων από καταναλωτές και επιχειρήσεις.

    Ο προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται σε 80 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η επιδότηση για τα νοικοκυριά θα φτάνει τα 200 ευρώ για περίοδο δύο ετών. Καλύπτει τόσο το αρχικό κόστος εγκατάστασης όσο και το μηνιαίο πάγιο, δίνοντας τη δυνατότητα σε περισσότερους πολίτες να αποκτήσουν πρόσβαση σε ταχύτερες συνδέσεις Internet.

    Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκου Παπαθανάση, το Πρόγραμμα «Κουπόνι Συνδεσιμότητας Gigabit» εντάχθηκε στους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

    Η απόφαση

    Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση:

    • Θα επιχορηγεί την απόκτηση ευρυζωνικής σύνδεσης υπερυψηλής ταχύτητας από νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, παρέχοντας επιταγές (Vouchers) για την κάλυψη κόστους απόκτησης της σχετικής υπηρεσίας και ιδιαίτερα του κόστους που αντιστοιχεί στην αρχική σύνδεση (ενδεικτικά: κόστος εγκατάστασης της οριζόντιας οπτικής καλωδίωσης για τη διασύνδεση της οριζόντιας ιδιοκτησίας με την υφιστάμενη κάθετη καλωδίωση, κόστος τερματικού εξοπλισμού, κόστος ενεργοποίησης).
    • Ωφελούμενοι του Προγράμματος είναι όλοι οι πολίτες (φυσικά πρόσωπα) και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (περιλαμβανομένων και των επιτηδευματιών) που δεν διαθέτουν ήδη ευρυζωνική σύνδεση με ταχύτητα download μεγαλύτερη των 100 Mbps και διαμένουν ή έχουν την έδρα/υποκατάστημά τους σε κτήρια που βρίσκονται στις Περιοχές Παρέμβασης.
    • Εξαιρούνται από το Πρόγραμμα πολίτες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν λάβει επιδότηση στο πλαίσιο της δράσης Super-Fast Broadband, καθώς και νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται σε εξαιρούμενους τομείς.

    Οι επιχορηγούμενες υπηρεσίες πρέπει να πληρούν σωρευτικά τις ακόλουθες ελάχιστες απαιτήσεις:

    • Να διαθέτουν είτε ταχύτητα download 250 Mbps είτε συμμετρική ταχύτητα 100 Mbps (για επιχειρήσεις).
    • Να περιλαμβάνουν τον απαραίτητο για τη λειτουργία του τερματικό εξοπλισμό του τελικού χρήστη (modem/router).
    • Να παρέχονται με έκπτωση τουλάχιστον ίση με το ποσό του Voucher, σε σχέση με τα αντίστοιχα προγράμματα (με ίδια χαρακτηριστικά ταχύτητας, συμπεριλαμβανομένων και των υποπροϊόντων) που προσφέρονται στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας. Η έκπτωση μπορεί να διατεθεί με οποιονδήποτε τρόπο εντός της περιόδου της σύμβασης παροχής υπηρεσιών, σύμφωνα με την εμπορική πολιτική του παρόχου.
    • Εάν παρέχονται από καθετοποιημένο πάροχο με μερίδιο αγοράς στη λιανική αγορά ευρυζωνικών συνδέσεων μεγαλύτερο από 20%, τότε ο πάροχος πρέπει να παρέχει τουλάχιστον μία υπηρεσία χονδρικής που να αντιστοιχεί σε κάθε διαθέσιμη ταχύτητα (ή συνδυασμό ταχυτήτων download/upload) των προϊόντων λιανικής που προσφέρει στη δράση, και η οποία θα επιτρέπει σε άλλους παρόχους να παρέχουν αντίστοιχη υπηρεσία λιανικής.

    Επιπλέον, στην περίπτωση που κάποιος πάροχος, που παρέχει αποκλειστικά υπηρεσίες χονδρικής (wholesale-only), προσφέρει υπηρεσίες σε πάροχο λιανικής στο πλαίσιο της δράσης, ο πάροχος χονδρικής οφείλει να μην εφαρμόζει πρακτικές διακριτικής μεταχείρισης.

    Σε κάθε περίπτωση, η παροχή της υπηρεσίας χονδρικής (είτε προσφέρεται από καθετοποιημένο πάροχο με μερίδιο αγοράς μεγαλύτερο του 20%, είτε από πάροχο αποκλειστικά χονδρικής) πρέπει να γίνεται υπό όρους διαφάνειας και μη διακριτικής μεταχείρισης, και σε τιμή όχι υψηλότερη από την αντίστοιχη ρυθμιζόμενη τιμή, όπως αυτή καθορίζεται από την ΕΕΤΤ στο πλαίσιο της ρύθμισης της χονδρικής αγοράς τοπικής πρόσβασης. Καθετοποιημένοι πάροχοι με ποσοστό μικρότερο από 20% μπορούν να προσφέρουν σε εθελοντική βάση υπηρεσίες χονδρικής.

    Η συνολική οικονομική αξία του Voucher ορίζεται στο ποσό των 200€ ανά ωφελούμενο νοικοκυριό ή μικρομεσαία επιχείρηση.

    Πηγή: Ethnos.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch