Από τις γαστρονομικές ξεναγήσεις και τον οινοτουρισμό, μέχρι τις εξατομικευμένες περιηγήσεις σε ιστορικά μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους, ο λεγόμενος «τουρισμός της εμπειρίας», κερδίζει ολοένα και περισσότερο τους επισκέπτες στη χώρα μας.
Αυτό, μάλιστα, αναδεικνύεται και ως το βασικό ζητούμενο για τους επισκέπτες, οι οποίοι συγκαταλέγονται ανάμεσα στα «βαριά πορτοφόλια» που τροφοδοτούν τον ελληνικό τουρισμό, όπως οι Αμερικανοί. «Η οργανωμένη εμπειρία που θα βιώσουν στο ταξίδι τους οι Αμερικανοί τουρίστες, είναι για εκείνους το Α και το Ω» όπως εξηγεί στο CNN Greece o κ. Γιώργος Διονυσόπουλος, συνιδρυτής και συνιδιοκτήτης της εταιρείας Endelia και μέλος της Curated Greece, που δραστηριοποιείται στην οργάνωση ταξιδιών, για τουρίστες από τις ΗΠΑ, στη χώρα μας.
Όπως εξηγεί ο κ. Διονυσόπουλος, ο προορισμός, το ξενοδοχείο που θα μείνουν και οι παροχές που θα έχουν, είναι μεν σημαντικά κριτήρια για το ταξίδι τους, σε αντίστοιχο ποσοστό ωστόσο, εκείνο που επίσης «μετράει», είναι η εξατομικεύμενη εμπειρία που θα βιώσουν κατά την επίσκεψή τους Ελλάδα. «Θέλουν όλο το πακέτο: τόσο ένα καλό ξενοδοχείο, όσο και την εμπειρία», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Έτσι, αντί για μία «παραδοσιακή» ξενάγηση στην Ακρόπολη, θα προτιμήσουν μία «prive» οργανωμένη εμπειρία που θα περιλαμβάνει την επίσκεψη στον Ιερό Βράχο, άλλα συνδυαστικά με ένα «city walking tour», μία βόλτα δηλαδή σε περιοχές και «στέκια» που θα τους μυήσουν στη σύγχρονη ελληνική κουλτούρα. Πώς η ελληνική κουζίνα είναι συνυφασμένη με τη ζωή των κατοίκων το καλοκαίρι; Πώς το ελληνικό πρωινό, έχει συνδεθεί με τον ελληνικό καφέ και το κουλούρι Θεσσαλονίκης και γιατί το σουβλάκι έγινε το αγαπημένο έδεσμα των Ελλήνων; Όλα εκείνα που συνθέτουν τον ελληνικό τρόπο ζωής, προσελκύουν έντονα το ενδιαφέρον τους, σε συνδυασμό με τη διαχρονική αγάπη που τρέφουν για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και την ιστορία της χώρας μας.
Νέοι νησιωτικοί προορισμοί ανεβαίνουν στις προτιμήσεις
«Λόγω αβλεψίας δεν είχαμε προωθήσει τόσα χρόνια τα λιγότερο γνωστά νησιά» υπογραμμίζει ο κ. Διονυσόπουλος ενώ συμπληρώνει πως οι συγκριμένοι προορισμοί, θα κληθούν ουσιαστικά να αναπτύξουν μία αγορά που θα προφέρει ακριβώς αυτή την εμπειρία που αναζητούν οι επισκέπτες.
Η άνοδος της συγκεκριμένης τάσης μπορεί παράλληλα να συμβάλλει και προς τον στόχο του 12μηνου τουρισμού, αφού ήδη φαίνεται να επιτυγχάνεται το στοίχημα της επιμήκυνσης της σεζόν. Προορισμοί όπως Πελοπόννησος, από την Αργολίδα έως και τη Μεσσηνία, αλλά και της Βόρειας Ελλάδας, όπως η Καβάλα που προσφέρεται για θρησκευτικό τουρισμό, επίσης, τα Μετέωρα ή ακόμη κι οι Δελφοί στην υπόλοιπη χώρα, μπορούν να υποστηρίξουν το συγκεκριμένο μοντέλο, προσελκύοντας τουρίστες που αναζητούν την εμπειρία, σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Η ολοένα ανερχόμενη τάση προς το μοντέλο του τουρισμού που εστιάζει στην εμπειρία, αναδεικνύει τη ουσιαστική έννοια της φιλοξενίας, σύμφωνα με τον κ. Διονυσόπουλο Άλλωστε, μέσω του διαδικτύου, οι τουρίστες μπορούν πλέον εύκολα να συγκρίνουν μεταξύ των προορισμών που σχεδιάζουν να επισκεφθούν, με αποτέλεσμα, εκείνοι που τελικά μπορούν να προσφέρουν στους επισκέπτες υπηρεσίες αντίστοιχες με τις ανάγκες τους να είναι και εκείνοι που αποκτούν, συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων.