Παρασκευή, 14 Ιουνίου 2024 17:24

ΚΤΕΟ: «Καταιγίδα» προστίμων από ηλεκτρονικές διασταυρώσεις - Στο μικροσκόπιο 2,8 εκατ. οχήματα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Καταιγίδα... προστίμων αναμένεται να φέρει η ηλεκτρονική διασταύρωση των περιοδικών ελέγχων ΚΤΕΟ, την οποία θεσπίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με προσθήκη στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για την ψηφιακή διασταύρωση οχημάτων που είτε είναι ανασφάλιστα είτε δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας.

Πλέον στην «τσιμπίδα» των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων μπαίνουν και τα οχήματα που δεν έχουν περάσει εμπρόθεσμα από τον υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο, ο αριθμός των οποίων εκτιμάται ότι ανέρχεται σε περίπου 2,8 εκατομμύρια καθώς από τα χρόνια της κρίσης και μετά πολλοί είναι εκείνοι που αμελούν αυτήν την υποχρέωση.

Τι αναφέρει η ρύθμιση

Αν και η ρύθμιση επρόκειτο να εισαχθεί σε σχέδιο νόμου για τη συνολική λειτουργία των ΚΤΕΟ, τελικώς αποφασίστηκε να προστεθεί στο κατατεθέν νομοσχέδιο. Σύμφωνα με την ενημέρωση του αρμόδιου υπουργείου, η θέσπιση διαδικασίας ελέγχου και επιβολής προστίμου για οχήματα που δεν έχουν περάσει εγκαίρως από τεχνικό έλεγχο (Κ.Τ.Ε.Ο.) γίνεται στο πλαίσιο των δράσεων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Ειδικότερα -όπως αναφέρεται- με την προτεινόμενη προσθήκη θεσπίζεται ένας μόνιμος, σύγχρονος μηχανισμός ηλεκτρονικών διασταυρωτικών ελέγχων, που διενεργούνται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣΨΔ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με μαζικό και αυτοματοποιημένο (ψηφιακό) τρόπο, σε συνέργεια και με τα προβλεπόμενα πληροφοριακά συστήματα και μητρώα που τηρούνται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε κυκλοφορούντα οχήματα.

Σκοπός είναι ο εντοπισμός παραλείψεων και παραβάσεων που σχετίζονται με την υποχρέωση διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου Κ.Τ.Ε.Ο., έτσι ώστε να αποτραπεί η κυκλοφορία οχημάτων που εγκυμονούν κινδύνους για την οδική ασφάλεια, λόγω ελλείψεων ως προς την τεχνική επάρκεια και την καταλληλότητά τους.

Για την υποστήριξη της συγκεκριμένης διαδικασίας, προβλέπεται η δυνατότητα επιπλέον ενίσχυσης του προϋπολογισμού του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Αμέσως μετά τη διασταύρωση των ανέλεγκτων οχημάτων θα ακολουθεί η επιβολή των προβλεπόμενων προστίμων και οι ιδιοκτήτες τους θα ενημερώνονται ηλεκτρονικά.

Υπενθυμίζεται ότι το πρόστιμο που ορίζει σήμερα ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) για τη μη κατοχή έγκυρου πιστοποιητικού τεχνικού ελέγχου ανέρχεται σε 400 ευρώ, ενώ σε ισχύ βρίσκεται από το 2018 και το πρόσθετο «ψηφιακό πρόστιμο» των 150 ευρώ, το οποίο θα βεβαιωνόταν από τη φορολογική αρχή ύστερα από την ηλεκτρονική διασταύρωση των Μητρώων. Ωστόσο αυτό δεν είχε προχωρήσει έως τώρα, καθώς προϋπόθεση ήταν τα Μητρώα των υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών και Υποδομών να είναι διασυνδεδεμένα ώστε να μπορούν να γίνονται ηλεκτρονικές διασταυρώσεις.

Εφόσον ισχύσει η ίδια διαδικασία με τα ανασφάλιστα οχήματα και όσα δεν έχουν καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας, θα προβλεφθεί και δεύτερος διασταυρωτικός έλεγχος μετά την πάροδο κάποιου χρονικού διαστήματος (τρεις μήνες ορίζεται για τις άλλες κατηγορίες) προκειμένου να διαπιστωθεί η συμμόρφωση του ιδιοκτήτη του οχήματος. Από την ακριβή διατύπωση της νομοτεχνικής βελτίωσης του υπουργείου θα φανεί και εάν η μη συμμόρφωση θα οδηγεί και σε αφαίρεση άδειας και πινακίδων, όπως έχει ήδη προβλεφθεί για τις περιπτώσεις ανασφάλιστων οχημάτων ή οχημάτων που δεν έχουν καταβάλει τέλη κυκλοφορίας.

Να σημειωθεί ότι με το ίδιο νομοσχέδιο και την ηλεκτρονική διασταύρωση προχωρά και η διοικητική εκκαθάριση των τηρούμενων Μητρώων Οχημάτων, προκειμένου να αποσυρθούν από την κυκλοφορία οχήματα, τα οποία τα τελευταία επτά έτη δεν έχουν διαγραφεί, ούτε έχουν τεθεί σε οικειοθελή ή αναγκαστική ακινησία και εμφανίζονται σε κυκλοφορία στα Μητρώα Οχημάτων των συναρμόδιων υπουργείων και της ΑΑΔΕ, αλλά δεν είναι τακτοποιημένα σωρευτικά ως προς:

  • την καταβολή των αναλογούντων τελών κυκλοφορίας ή χρήσης ή, όταν προβλέπεται, ως προς την ετήσια αναθεώρηση της άδειας κυκλοφορίας τους,
  • την υποχρέωση ασφάλισης και
  • τη διενέργεια ελέγχου σε Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (Κ.Τ.Ε.Ο.), για οχήματα που υποχρεούνται σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο.

Εκατομμύρια τα ανέλεγκτα οχήματα

Σήμερα υπολογίζεται ότι εκτός τεχνικών ελέγχων είτε λόγω αμέλειας των ιδιοκτητών είτε εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων παραμένουν περί τα 2,8 εκατ. οχήματα. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους πιο γερασμένους στόλους οχημάτων μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τη μέση ηλικία των αυτοκινήτων να έχει πλέον φτάσει τα 17 έτη.

Το παράδοξο είναι ότι ενώ τα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους είναι περασμένης ηλικίας, η συντριπτική πλειοψηφία, όσων προσέρχονται σε ΚΤΕΟ, περνά επιτυχώς τον έλεγχο με τα ποσοστά απόρριψης να αγγίζουν μόλις το 4,5%! Όπως άλλωστε λένε οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ στο παρελθόν έχουν καταγραφεί και περιπτώσεις επιχειρήσεων, οι οποίες έχουν 0% απορρίψεις. Με άλλα λόγια το σύνολο των οχημάτων που πέρασε από αυτά, κρίθηκε κατάλληλο για κυκλοφορία.

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι στη χώρα μας το ποσοστό απορρίψεων κινείται στο 4,5%, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι περίπου 15% και στη Γερμανία, η οποία διαθέτει έναν πολύ νεότερο στόλο οχημάτων φτάνει έως και το 35%.

Χειρότερη είναι η κατάσταση με τα δίκυκλα, τα οποία πρέπει επίσης να περνούν από τεχνικό έλεγχο. Ωστόσο, εκτιμάται από το σύνολο των περίπου 1,2 εκ. δικύκλων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, το κατώφλι των ΚΤΕΟ δεν περνά πάνω από το 1/3.

Πηγή: Ethnos.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 14 Ιουνίου 2024 10:05

Σχετικά Άρθρα

  • Παιδιά και γονείς... στα κελιά: Άραγε έτσι θα μπει τέλος στη βία των ανηλίκων; Τι εξηγούν ειδικοί
    Παιδιά και γονείς... στα κελιά: Άραγε έτσι θα μπει τέλος στη βία των ανηλίκων; Τι εξηγούν ειδικοί

    Ομάδα ανηλίκων ξυλοκοπά άγρια 14χρονη σε κεντρικό σημείο της Γλυφάδας. Μαθητής στη Ζάκυνθο κυκλοφορεί με μαχαίρι και επιχειρεί να ληστέψει συμμαθητές του. Στον Βόλο ομάδα ανηλίκων κουρεύει 16χρονο και του σπάει τα δόντια. Περιστατικά σαν αυτά έκαναν την κυβέρνηση να προσδώσει χαρακτήρα «κρίσης» στην παραβατικότητα των ανηλίκων. Κρίσης που προτίθεται να αντιμετωπίσει με το φόβητρο της φυλάκισης και του προστίμου. Έχουν όμως έτσι τα πράγματα; Είναι τα σχολεία μας ο πιο επικίνδυνος χώρος στον οποίο μπορεί να βρεθεί κανείς;

    Οι ειδικοί καλούν να δούμε το πρόβλημα νηφάλια και να αναλογιστούμε τις μακροπρόθεσμες συνέπειες, που μπορεί να έχουν τα ποινικού τύπου μέτρα.

    Είναι η βία των ανηλίκων σε έξαρση;

    «Από τα διαθέσιμα ποσοτικά στοιχεία για παράδειγμα από την Eurostat δεν προκύπτει να υπάρχει συγκυριακά τώρα μια αύξηση των κρουσμάτων παραβατικότητας ή βίας με δράστες ανήλικους. Προκύπτει ότι υπήρξε μία αύξηση που είχε ήδη συντελεστεί τη δεκαετία της οικονομικής κρίσης και μετέπειτα έχει σταθεροποιηθεί εκεί», επισημαίνει, μιλώντας στο ethnos.gr ο Γιώργος Νικολαΐδης, διευθυντής της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού. «Δεν λέω ότι είναι όλα τέλεια. Αλλά θα πρέπει να αποφύγουμε τη δημιουργία ενός ηθικού πανικού. Να μη θεωρούμε το παιδί του διπλανού μας δυνητικά απειλή για το δικό μας το παιδί. Το να γίνουμε μία κοινωνία που φοβάται τα ίδια της τα παιδιά», συμπληρώνει.

    Τις επιφυλάξεις της εκφράζει και η καθηγήτρια Εγκληματολογίας και Αντιεγκληματικής Πολιτικής Σοφία Βιδάλη. Παρατηρεί, ωστόσο, πως υπάρχουν κάποιες ποιοτικές διαφοροποιήσεις. «Αυτό που φαίνεται να αλλάζει είναι η ένταση και οι όροι. Επίσης, το γεγονός ότι τα μέσα μαζικής ενημέρωσης το έχουν κάνει πρώτο θέμα», λέει και προσθέτει «αυτό που βλέπουμε ότι πολλοί δέρνουν έναν δεν το είχαμε παλιά. Ότι γίνεται ο ξυλοδαρμός θέαμα. Να μαζεύονται πολλοί εκεί και να μην παρεμβαίνουν».

    Το στερεότυπο θέλει τα παιδιά χαμηλότερων μορφωτικών και οικονομικών στρωμάτων να είναι πιο επιρρεπή σε παραβατικές συμπεριφορές, ωστόσο, όπως παρατηρεί ο Γιώργος Νικολαΐδης, «αυτό που διαβάζουμε και ενδεχομένως αναπαράγεται είναι μια παλαιότερη εικόνα για το ποιο είναι το προφίλ των παιδιών. Σήμερα ξέρουμε ότι είναι πιο πολύπλοκο και πολλαπλό. Διατέμνει μορφωτικά κοινωνικά και οικονομικά στρώματα».

    Από τα ερευνητικά δεδομένα προκύπτει, επίσης, ότι ο ανήλικος που περνάει στον ρόλο του θύτη σε άλλες περιστάσεις της ζωής του μπορεί να έχει υπάρξει σε αυτόν του θύματος. «Αντιδρά σε αυτό προβαίνοντας σε πράξεις βίας. Από την άλλη είναι τα πρότυπα. Ότι με το να ασκήσει βία γίνεται άνδρας, τον σέβονται. Μαθαίνει ότι καταξιώνει τον εαυτό του, ασκώντας βία», λέει η Σοφία Βιδάλη.

    Παιδιά και γονείς στα κελιά;

    Από τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση ξεχωρίζει η μείωση του ορίου της ανηλικότητας στα 14 έτη από τα 15 έτη, που είναι σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι παιδιά 14 ετών και άνω θα μπορούν να οδηγηθούν σε κατάστημα κράτησης. Μάλιστα, οι ποινές που θα εκτίουν θα φτάνουν έως και τα 5 έτη. «Το μόνο που θα κάνουν είναι θα γεμίσουν τα κρατητήρια και οι φυλακές. Θα διαμορφωθεί μια νέα οικονομία κράτησης. Θα έχουμε τα παιδιά, που θα γίνουν δακτυλοδεικτούμενα και τα θύματα θα εξακολουθούν να ζουν με όρους φόβου», σχολιάζει η καθηγήτρια Εγκληματολογίας και Αντιεγκληματικής Πολιτικής και παρατηρεί ότι τα μέτρα διακρίνονται από την ίδια «αντίληψη καταστολής, που διέπει όλη την αντιεγκληματική πολιτική, που έχει διαμορφώσει τα τελευταία 5 χρόνια».

    «Αναρωτιέμαι στ' αλήθεια αυτοί που προτείνουν τέτοια πράγματα στις πολιτικές ηγεσίες δεν αναλογίζονται ότι ένα παιδί που θα το βάλεις σε αναμορφωτήριο, σε φυλακή ανηλίκων, σε τόσο σε νεαρή ηλικία κατά τεκμήριο θα κλειδώσει τη ζωή του στο ποινικό έγκλημα;», λέει, ο διευθυντής της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού και υπενθυμίζει ότι, «οι ίδιοι κύκλοι είχαν προτείνει πριν ένα χρόνο στη διαδικασία αναθεώρησης του ποινικού κώδικα το ηλικιακό όριο της νομικής υπαιτιότητας να πέσει από τα 12 στα 10 έτη».

    Η επιστροφή στη φυλακή μετά την αποφυλάκιση δεν είναι μονόδρομος, ωστόσο, ο ποινικός στιγματισμός στενεύει τα περιθώρια επανένταξης. «Εξαρτάται από το έγκλημα, την κοινωνική θέση. Την ηλικία. Πολύ σημαντικό, σε ποια ηλικία βγήκε. Πολλές φορές έχουμε μια υποτροπή, ακριβώς, γιατί έχει στιγματιστεί νομικά. Άλλες φορές είναι ένα τυχαίο γεγονός. Δεν είναι ενιαίο. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι οποίος έρχεται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα και μπλέκεται με το ποινικό σύστημα, δύσκολα μετά μπορεί να απεμπλακεί τελείως. Όχι, γιατί κάνει παρανομίες, αλλά γιατί δεν υπάρχει διέξοδος», τονίζει η Σοφία Βιδάλη.

    Σύμφωνα με τα προωθούμενα μέτρα οι γονείς των παιδιών που παραβατούν θα τιμωρούνται με φυλάκιση τουλάχιστον δυο χρόνων, ενώ προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο 10.000 ευρώ σε περίπτωση που η πράξη τους θα χαρακτηριζόταν κακούργημα, αν ήταν ενήλικες. «Και μετά τι γίνονται τα παιδιά;» αναρωτιέται η καθηγήτρια Εγκληματολογίας και Αντιεγκληματικής Πολιτικής και προσθέτει «οι γονείς ελέγχουν τα παιδιά; Τι νομίζουμε ότι είναι παιδονόμοι; Υπάρχει μία αμέλεια και μία κακή διαπαιδαγώγηση, αλλά το να βάζεις πρόστιμο στους γονείς και να επιβάλεις ποινές κράτησης είναι ακραίο. Ουσιαστικά καταργεί τον διαπαιδαγωγικό χαρακτήρα που είχε μέχρι τώρα το δίκαιο ανηλίκων. Είναι τιμωρητικό αλλάζει παράδειγμα».

    Το μέτρο θα επηρεάσει δυσανάλογα πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες εκτιμά ο Γιώργος Νικολαΐδης. «Σε αυτή την κοινωνική κατάσταση που ζούμε, μην μου πείτε ότι θα πάει στη φυλακή ο εύπορος ο μορφωμένος ο καλά ενταγμένος γονιός ενός ανηλίκου, που παραβατεί. Αυτός κατά τεκμήριο θα έχει νομική εκπροσώπηση και θα τη γλιτώσει. Αυτός που θα οδηγηθεί στη φυλακή θα είναι ο μετανάστης, η σεξεργάτρια, ο Ρομά, ο κοινωνικά αποκλεισμένος. Οι ομάδες που έτσι κι αλλιώς έχουν πάρα πολλά προβλήματα και οικογενειακές δυσλειτουργίες».

    Τι πρέπει να γίνει;

    Αν η καταστολή και τα ποινικού τύπου μέτρα είναι αναποτελεσματικά και δυνητικά επικίνδυνα, τότε τι πρέπει να γίνει για την αντιμετώπισή του υπαρκτού προβλήματος της ανήλικης παραβατικότητας;

    «Υπάρχουν αποδεδειγμένης αποτελεσματικότητας μέτρα και προγράμματα που κινούνται σε ακριβώς αντιδιαμετρική κατεύθυνση. Τα προγράμματα αυτά θα μπορούσαν να γενικευτούν σε εθνικό επίπεδο. Θα μπορούσαν να τα υλοποιήσουν σε σχολεία, που να προάγουν την αλληλεγγύη και τη συλλογικότητα. Αντί να πάμε να φοβίσουμε τα παιδιά και να τους πούμε ότι ο διπλανός του είναι κίνδυνος και στη βία να απαντήσουμε με μεγαλύτερη βία θα πρέπει να πάμε στην αντίθετη κατεύθυνση και να δουλέψουμε με τα παιδιά για εμπεδώσουν την αίσθηση ότι οποτεδήποτε βλέπω τα δικαιώματα ενός ανίσχυρου να παραβιάζονται δεν χαζογελάω, δεν τρέχω να πάρω θέση ως ισχυρός και να θυματοποιήσω έναν ανίσχυρο, δεν κοιτάω αδιάφορα τη δουλειά μου και την πάρτη μου. Άλλα παρεμβαίνω ενεργά», καταλήγει ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού.

    Πηγή: ethnos.gr

  • «Ραβασάκια» έρχονται για χιλιάδες οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή είναι ανασφάλιστα
    «Ραβασάκια» έρχονται για χιλιάδες οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή είναι ανασφάλιστα

    Η πρώτη ηλεκτρονική διασταύρωση για πιστοποιητικά ΚΤΕΟ ή ασφάλιστρα θα γίνει στο τέλος Οκτωβρίου - Στα 1.000 ευρώ θα φτάνουν τα πρόστιμα

    Στο τέλος Οκτωβρίου θα λάβουν το «ραβασάκι» με πρόστιμα από 250 έως 1.000 ευρώ οι ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν «ξεχάσει» να τα ασφαλίσουν ή να τα περάσουν από τεχνικό έλεγχο.

    Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι έτοιμη να προχωρήσει στην πρώτη διασταύρωση στοιχείων για τον εντοπισμό οχημάτων που κυκλοφορούν χωρίς ασφαλιστική κάλυψη ή δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

    Όσοι πιαστούν στην ψηφιακή παγίδα θα κληθούν να πληρώσουν τα προβλεπόμενα πρόστιμα ενώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα βρεθούν αντιμέτωποι με διπλασιασμό των προστίμων και με αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.

    Υπολογίζεται ότι περίπου 500.000 οχήματα κυκλοφορούν σήμερα ανασφάλιστα ενώ άγνωστος – μέχρι την ώρα της διασταύρωσης – είναι ο αριθμός των οχημάτων που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, σύμφωνα με το EΡΤnews.

    Τα πρόστιμα

    Οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις θα διενεργούνται ανά ημερολογιακό εξάμηνο ενώ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι παραβάτες αντιμετωπίζουν πρόστιμα:

    1. Από 250 έως και 1.000 ευρώ αν το όχημα εντοπίζεται ανασφάλιστο. Συγκεκριμένα, ο νόμος προβλέπει πρόστιμο 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
    2. Ισόποσα των τελών κυκλοφορίας (συν τα ετήσια τέλη) στην περίπτωση ανασφάλιστων οχημάτων, αν διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους.
    3. 400 ευρώ αν το όχημα δεν έχει υποβληθεί σε περιοδικό έλεγχο Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.
    4. Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος. Επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.
    Επανέλεγχος

    Τρεις μήνες μετά την κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου, ο νόμος ορίζει ότι όταν από τον ηλεκτρονικό διασταυρωτικό έλεγχο διαπιστώνεται παράβαση, διενεργείται υποχρεωτικά δεύτερος ηλεκτρονικός διασταυρωτικός έλεγχος. Αν, κατά τον έλεγχο αυτό, διαπιστωθεί μη συμμόρφωση του κατόχου της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος (ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος), η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος αφαιρούνται.

    Η πράξη επιβολής των διοικητικών κυρώσεων στον κάτοχο της άδειας κυκλοφορίας και αποστέλλεται αμελλητί στην αρμόδια αστυνομική αρχή του τόπου διαμονής του, προκειμένου να προβεί στην αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος και την παράδοσή τους στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας που εξέδωσε τη σχετική πράξη.

    Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου κατά περίπτωση.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • Ενα - ένα βάζουν λουκέτο τα δημόσια ΚΤΕΟ: Το χρονικό των μεγάλων προβλημάτων και η δέσμευση του υπουργείου
    Ενα - ένα βάζουν λουκέτο τα δημόσια ΚΤΕΟ: Το χρονικό των μεγάλων προβλημάτων και η δέσμευση του υπουργείου

    Σε αργό θάνατο μέχρι σημείου ...εξαφάνισης φαίνεται ότι έχει καταδικάσει τα δημόσια ΚΤΕΟ η Πολιτεία κάνοντας δώρο στις αντίστοιχες ιδιωτικές επιχειρήσεις που λειτουργούν ανά την Ελλάδα το συγκεκριμένο μερίδιο αγοράς, αλλά κυρίως εκχωρώντας τους την ευθύνη ενός κρίσιμου αντικειμένου, του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων, στον οποίο άλλωστε η χώρα δεν εμφανίζει και σπουδαίες επιδόσεις.

    Τα δημόσια ΚΤΕΟ έχοντας περάσει από ...σαράντα κύματα τα τελευταία χρόνια με αποκορύφωμα το αναγκαστικό κλείσιμό τους το 2013 με σκοπό να λάβουν πιστοποιήσεις που κανείς δεν είχε φροντίσει να αποκτήσουν, άρχισαν να επαναλειτουργούν περίπου δύο χρόνια αργότερα. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια οι εν λόγω υπηρεσίες τεχνικού ελέγχου οχημάτων που υπάγονται στις Περιφέρειες βάζουν λουκέτο η μία μετά την άλλη ακολουθώντας συχνά τον ...εργασιακό βίο των υπαλλήλων που τις στελέχωναν. Προσλήψεις δε γίνονται με αποτέλεσμα ουσιαστικά πολλά δημόσια ΚΤΕΟ να σβήνονται από το χάρτη όταν συνταξιοδοτούνται και οι τελευταίοι υπάλληλοί τους, με ορισμένους να μετατίθενται σε άλλες υπηρεσίες.

    Βασικό επιχείρημα εκ μέρους των Περιφερειών είναι η υποστελέχωση, αλλά και το γεγονός ότι ο αριθμός των οχημάτων που φτάνουν στις ράμπες τους είναι ελάχιστος συγκριτικά με τους ιδιοκτήτες οχημάτων που επιλέγουν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, κάτι το οποίο είναι βέβαια και αποτέλεσμα της πολύχρονης εγκατάλειψής τους. Άλλωστε στα δημόσια ΚΤΕΟ δε φτάνει πλέον ούτε η πλειονότητα των οχημάτων του Δημοσίου.

    Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι οι περιφερειακές αρχές, όπως πολλές φορές έχουν επισημάνει, καλούνται να λειτουργήσουν τα ΚΤΕΟ, τα έσοδα των οποίων όμως δεν καταλήγουν στα ταμεία τους, αλλά στον κρατικό προϋπολογισμό.

    Την ίδια στιγμή το εποπτεύον υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αν και καταρτίζει νέο νομοθετικό πλαίσιο για τους τεχνικούς ελέγχους οχημάτων, εμφανίζεται να μη διαθέτει καν επικαιροποιημένη λίστα με τα δημόσια ΚΤΕΟ εν λειτουργία παρουσιάζοντας στον αναρτημένο του κατάλογο και εγκαταστάσεις των οποίων η λειτουργία έχει ανασταλεί εδώ και καιρό. Οπως εξηγούν εργαζόμενοι στα ΚΤΕΟ, συχνά αυτά δεν έχουν καταργηθεί ως οργανωτικές μονάδες, αλλά δε λειτουργούν εξαιτίας της έλλειψης εργαζομένων.

    Και όλα αυτά σε μία χώρα, στην οποία υπολογίζεται ότι ο αριθμός των ανέλεγκτων οχημάτων φτάνει τα 2,8 εκατομμύρια παρόλο που ο μέσος όρος ηλικίας στην Ελλάδα είναι από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη, ενώ τα ποσοστά απόρριψης από τα ΚΤΕΟ είναι κάτω του 5%. Ο τεχνικός έλεγχος όμως θεωρείται κρίσιμος παράγοντας και για την οδική ασφάλεια, κάτι στο οποίο οι επιδόσεις της χώρας παραμένουν ανησυχητικές και πολύ μακριά από τον στόχο του μηδενισμού των νεκρών από τροχαία έως το 2050. Μόνο το 2023, 621 άνθρωποι σκοτώθηκαν στην άσφαλτο, ενώ ανάμεσα σε 32 αναφερόμενες χώρες, η Ελλάδα μοιράζεται με την Πορτογαλία την 26η θέση με 60 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, αριθμός που υπερβαίνει κατά πολύ τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ο οποίος είναι 46 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων.

    Την ίδια ώρα λοιπόν που το κεντρικό κράτος αναγνωρίζει τη σημασία του τεχνικού ελέγχου στα οχήματα ανακοινώνοντας ηλεκτρονικές διασταυρώσεις και για τα ΚΤΕΟ, αφήνει να περιέλθουν σε μαρασμό οι δημόσιες δομές τους στις οποίες μάλιστα το αντίτιμο είναι σημαντικά φτηνότερο από αυτό στις ιδιωτικές. Το παράβολο στα δημόσια ΚΤΕΟ έχει οριστεί στα 40 ευρώ, ενώ έχει θεσπιστεί και ειδική έκπτωση για τους ανέργους.

    Σήμερα ολόκληρες διοικητικές Περιφέρειες, όπως η Πελοπόννησος και η Κρήτη δε διαθέτουν πλέον κανένα δημόσιο ΚΤΕΟ, η Στερεά Ελλάδα εμφανίζεται να έχει μόνο ένα στην Ευρυτανία. Στην Αττική λειτουργεί μόνο αυτό του Χολαργού, ενώ χωρίς ΚΤΕΟ ενδέχεται να μείνει σύντομα και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Συνολικά στον κατάλογο του υπουργείου εμφανίζεται να λειτουργούν 25 από τα 57 που υπήρχαν παλαιότερα, με πολλά εξ αυτών να υπολειτουργούν.

    Το θέμα ανέδειξε ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, ο οποίος όταν έλαβε το προτεινόμενο από την Περιφέρεια οργανόγραμμα το περασμένο καλοκαίρι, είδε ότι είχαν ...εξαφανιστεί και τα 4 ΚΤΕΟ που λειτουργούν εντός των ορίων της Περιφέρειας.

    Ο Σύλλογος σε ανακοίνωσή του έκανε λόγο για «ξαφνικό θάνατο»: «Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα είναι η πρώτη Περιφέρεια που θα κλείνει ΚΤΕΟ εν λειτουργία με την τακτική του ξαφνικού θανάτου», επεσήμαναν οι εργαζόμενοι σε ανακοίνωσή τους. Και συνεχίζουν: «Η Περιφερειακή Αρχή εάν υλοποιήσει την πρόθεσή της αυτή, θα κάνει ένα τεράστιο δώρο προς τις εταιρείες των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, αφού εν μια νυκτί θα καρπωθούν αυτόματα περίπου 5.000 περισσότερους πελάτες κάθε έτος. Αυτό από μόνο του δημιουργεί ερωτήματα για το ποια είναι τα κίνητρα αυτής της πρόθεσης. Επίσης ερωτήματα δημιουργεί και το γεγονός της συστηματικής απαξίωσης και αποδυνάμωσης των ΚΤΕΟ».

    Οι εργαζόμενοι θέτουν και ζήτημα επερχόμενων αυξήσεων σημειώνοντας ότι με το κλείσιμο των Δημοσίων ΚΤΕΟ θα εξαφανιστεί ένας σημαντικός ρυθμιστής της τιμολογιακής πολιτικής των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ καθώς αυτά καθορίζουν την χαμηλότερη τιμή: «Στην περίπτωση που η Περιφερειακή Αρχή εξαφανίσει τα Δημόσια ΚΤΕΟ από την χωρική αρμοδιότητα της επί του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων αναπτύσσονται χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία οι συνθήκες δημιουργίας καρτέλ».

    Το ζήτημα έφτασε με ερώτημα της αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο και έκτοτε φαίνεται να έχει «παγώσει». Ωστόσο σε παλαιότερες δηλώσεις του ο αναπληρωτής Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Χαράλαμπος Μπονάνος ανέφερε ότι το 2023 τα δημόσια ΚΤΕΟ επισκέφτηκε μόνο το 2,4% των οχημάτων.

    Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε και το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), στην οποία επισημαίνει ότι «ενδεχόμενη κατάργηση των δημοσίων ΚΤΕΟ Αχαΐας, Ηλίας και Αιτωλοακαρνανίας υπέρ των ιδιωτικών ΚΤΕΟ θα έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθούν τα παράβολα (σήμερα για το ΙΧ είναι 40 ευρώ) και να πάνε σχεδόν στα 65 ευρώ. Τα έσοδα των δημοσίων ΚΤΕΟ πάνε στον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ τα κέρδη από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ πάνε στις τσέπες των ιδιωτών. Θέλουμε τα ΚΤΕΟ όχι στη λογική του κέρδους αλλά στην υπηρεσία του Έλληνα πολίτη καταναλωτή. Αρκετά πληρώνουμε την ακρίβεια παντού στην Ελλάδα. Φτάνει πια με την κοροϊδία αισχροκέρδεια, κερδοσκοπία στην αγορά».

    Ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, Γιώργος Λεχουρίτης μιλώντας στο «Εθνος», επεσήμανε ότι έχει ζητήσει συνάντηση για το θέμα με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών χωρίς να έχει λάβει καμία απάντηση έως τώρα.

    Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: Έρχονται αυστηρότερα μέτρα και κυρώσεις όπου απαιτείται

    Από την πλευρά του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο οποίο απευθύνθηκε το «Εθνος» για το ζήτημα, προαναγγέλλει μέσω του αρμόδιου υφυπουργού Μεταφορων, Βασίλη Οικονόμου, μέτρα βελτίωσης και διαφάνειας της λειτουργίας των ΚΤΕΟ:

    «Το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών έχει πλήρη γνώση των ζητημάτων που έχουν αναδειχθεί όσον αφορά τη λειτουργία των ιδιωτικών και δημοσίων ΚΤΕΟ της χώρας. Η ασφάλεια και η αξιοπιστία των ελέγχων είναι ζήτημα ύψιστης σημασίας για εμάς, και γι' αυτό αναλαμβάνουμε άμεσα πρωτοβουλίες για την αναβάθμιση του συστήματος.

    Στόχος μας είναι να εξασφαλίσουμε ότι τα ΚΤΕΟ θα λειτουργούν με απόλυτη διαφάνεια, αποτελεσματικότητα και ενιαία πρότυπα, ώστε οι πολίτες να λαμβάνουν τις υπηρεσίες που δικαιούνται, με έμφαση στην ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος.

    Έχουμε ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς για τη βελτίωση των διαδικασιών ελέγχου, την ενίσχυση της εποπτείας και τη θέσπιση αυστηρότερων κυρώσεων όπου απαιτείται. Παράλληλα, εξετάζουμε την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών για τον εκσυγχρονισμό του ελέγχου των οχημάτων.

    Στο πλαίσιο αυτό, είμαστε ανοιχτοί σε κάθε πρόταση που θα ενισχύσει τη λειτουργία του συστήματος και θα διασφαλίσει την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Δεσμευθήκαμε να προβούμε άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε τα ΚΤΕΟ της χώρας και το συνολικό καθεστώς λειτουργίας τους, να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις», επισημαίνει ο κ. Οικονόμου.

    Πηγή: ethnos.gr- Φωτογραφία: (EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ)

  • Ποιοι ιδιοκτήτες οχημάτων κινδυνεύουν με πρόστιμα έως 1.000 ευρώ
    Ποιοι ιδιοκτήτες οχημάτων κινδυνεύουν με πρόστιμα έως 1.000 ευρώ

    Όσοι πιαστούν στην ψηφιακή παγίδα θα κληθούν να πληρώσουν τα προβλεπόμενα πρόστιμα ενώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα βρεθούν αντιμέτωποι με διπλασιασμό των προστίμων

    Ένα «ραβασάκι» με πρόστιμα από 250 έως 1.000 ευρώ θα λάβουν στα τέλη Οκτωβρίου οι ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν «ξεχάσει» να τα ασφαλίσουν ή να τα περάσουν από τεχνικό έλεγχο. Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι έτοιμη να προχωρήσει στην πρώτη διασταύρωση στοιχείων για τον εντοπισμό οχημάτων που κυκλοφορούν χωρίς ασφαλιστική κάλυψη ή δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

    Όσοι πιαστούν στην ψηφιακή παγίδα θα κληθούν να πληρώσουν τα προβλεπόμενα πρόστιμα ενώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα βρεθούν αντιμέτωποι με διπλασιασμό των προστίμων και με αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.

    Οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις θα διενεργούνται ανά ημερολογιακό εξάμηνο ενώ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι παραβάτες αντιμετωπίζουν πρόστιμα:

    1. Από 250 έως και 1.000 ευρώ αν το όχημα εντοπίζεται ανασφάλιστο . Συγκεκριμένα, ο νόμος προβλέπει πρόστιμο 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
    2. Ισόποσα των τελών κυκλοφορίας (συν τα ετήσια τέλη) στην περίπτωση ανασφάλιστων οχημάτων, αν διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους.
    3. 400 ευρώ αν το όχημα δεν έχει υποβληθεί σε περιοδικό έλεγχο Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.
    4. Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος. Επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.

    Επανέλεγχος

    Τρεις μήνες μετά την κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου, ο νόμος ορίζει ότι όταν από τον ηλεκτρονικό διασταυρωτικό έλεγχο διαπιστώνεται παράβαση, διενεργείται υποχρεωτικά δεύτερος ηλεκτρονικός διασταυρωτικός έλεγχος. Αν, κατά τον έλεγχο αυτό, διαπιστωθεί μη συμμόρφωση του κατόχου της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος (ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος), η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος αφαιρούνται.

    Η πράξη επιβολής των διοικητικών κυρώσεων στον κάτοχο της άδειας κυκλοφορίας και αποστέλλεται αμελλητί στην αρμόδια αστυνομική αρχή του τόπου διαμονής του, προκειμένου να προβεί στην αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος και την παράδοσή τους στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας που εξέδωσε τη σχετική πράξη.

    Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου κατά περίπτωση.

    Πηγή: OT - Ιn.gr

  • Εκπτώσεις έως 50% στα πρόστιμα για όσες επιχειρήσεις παραδεχτούν φοροδιαφυγή
    Εκπτώσεις έως 50% στα πρόστιμα για όσες επιχειρήσεις παραδεχτούν φοροδιαφυγή

    Έκπτωση έως 50% στα πρόστιμα που έχει βεβαιώσει η εφορία, μπορούν να κερδίσουν οι επιχειρήσεις που θα παραδεχτούν πως έχουν διαράξει φοροδιαφυγή, συμπληρώνοντας την «δήλωση αποδοχής πράξεων στο πλαίσιο του φορολογικού ελέγχου».

    Συγκεκριμένα, με μια δήλωση αποδοχής των φορολογικών παραβάσεων που έχουν διαπράξει και με εξόφληση του 25% της οφειλής τους εντός 3 ημερών, θα μπορούν οι φορολογούμενοι να κερδίσουν έκπτωση στα πρόστιμα που ξεκινούν από 25% και φθάνουν έως και 50%.

    Σημειώνεται πως μπορείτε να βρείτε την «Δήλωση αποδοχής πράξεων στο πλαίσιο φορολογικού ελέγχου σύμφωνα με το άρθρο 75 του ν. 5104/2024 (Α' 58) - ΚΦΔ και μείωσης προστίμων», στο site της ΑΑΔΕ, και πιο συγκεκριμένα στον Κατάλογο Εντύπων.

    Τι να προσέξετε

    Στο έντυπο με την επωνυμία «Δήλωση αποδοχής πράξεων στο πλαίσιο του φορολογικού ελέγχου» οι φορολογούμενοι θα πρέπει:

    1. Να σμπληρώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία, την επωνυμία της εταιρείας, το είδος της δραστηριότητας

    2. Να δηλώσουν ότι αποδέχονται την πράξη διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου, τέλους η εισφοράς

    3. Να δηλώσουν ότι εντός 3 ημερών από την κοινοποίηση η παραλαβή του σχετικού μηνύματος στη θυρίδα του ηλεκτρονικού λογαριασμού θα καταβάλλουν το 25% του κύριου φόρου.

    Το υπόλοιπο ποσό θα μπορεί να καταβληθεί εφάπαξ ή σε έως 12 δόσεις.

    Έκπτωση έως και 50%

    Συγκεκριμένα η νέα διαδικασία προβλέπει «κούρεμα» των προστίμων ως εξής:

    • Έκπτωση 25%

    Εάν γίνει αποδοχή της κύριας οφειλής φόρου προ της έναρξης συζήτησης ενώπιον αρμόδιου δικαστηρίου.

    • Έκπτωση 30%

    Εάν γίνει αποδοχή της κύριας οφειλής φόρου προ της υποβολής προσφυγής σε αρμόδιο διοικητικό δικαστήριο.

    • Έκπτωση 40%

    Εάν γίνει αποδοχή της κύριας οφειλής φόρου μετά την κοινοποίηση οριστικού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου αλλά πριν την προσφυγή στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ). Ο ελεγχόμενος έχει προθεσμία 30 ημερών από την κοινοποίηση οριστικού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου, για να προσφύγει στη ΔΕΔ και στο διάστημα αυτό, μπορεί να αποδεχτεί το αποτέλεσμα του ελέγχου και να μειώσει το πρόστιμο, για να μην ρισκάρει την απόρριψη της προσφυγής του από τη ΔΕΔ και τη βεβαίωση ολόκληρου του προστίμου.

    • Έκπτωση 50%

    Εφόσον η παραδοχή των παραβάσεων (μη υποβολή δηλώσεων ή υποβολής ανακριβών δηλώσεων) γίνει μετά την έκδοση και κοινοποίηση εντολής ελέγχου ή πρόσκλησης παροχής πληροφοριών, και έως την παρέλευση της προθεσμίας για την υποβολή εκπρόθεσμης αρχικής ή τροποποιητικής δήλωσης από την κοινοποίηση προσωρινού διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου.

    Για να εξασφαλίσει την έκπτωση ο ελεγχόμενος, θα πρέπει να υποβάλει τις σχετικές εκπρόθεσμες αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις πριν την κοινοποίηση της πράξης προσωρινού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου (με την έκδοση της εντολής ελέγχου) ή να υποβάλει τις σχετικές δηλώσεις εντός 10 ημερών από την κοινοποίηση της πράξης προσωρινού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου.

    Πηγή: cnn.gr

  • Έρχονται «ραβασάκια» για αδήλωτα εισοδήματα – Ποιοι βρίσκονται στο στόχαστρο
    Έρχονται «ραβασάκια» για αδήλωτα εισοδήματα – Ποιοι βρίσκονται στο στόχαστρο

    Οι φοροελεγκτές τρέχουν να προλάβουν να ελέγξουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό υποθέσεων για να προλάβουν την παραγραφή τους στις 31 Δεκεμβρίου 2024

    Χιλιάδες «ραβασάκια» με φόρους και πρόστιμα για «αμαρτίες» του παρελθόντος στέλνει η ΑΑΔΕ σε φορολογούμενους που εντοπίζονται να έχουν κρύψει εισοδήματα ή να μην έχουν υποβάλει δηλώσεις.

    Στο «μάτι» των φορο-ελεγκτών βρίσκονται εργαζόμενοι και συνταξιούχοι με αδήλωτα αναδρομικά και αποδοχές, φορολογούμενοι με αποδοχές από το εξωτερικό, ιδιοκτήτες ακινήτων με αδήλωτα εισοδήματα, επαγγελματίες που υποβάλουν μηδενικές δηλώσεις ΦΠΑ αλλά έχουν σημαντική δραστηριότητα. Κατά προτεραιότητα ελέγχονται οι ανοιχτές φορολογικές υποθέσεις του 2018 ενώ από έλεγχο περνούν και παλαιότερες υποθέσεις.

    Ο λογαριασμός με τους έξτρα φόρους και τα πρόστιμα θα πρέπει να έχει εκδοθεί πριν την εκπνοή του 2024

    Οι φοροελεγκτές τρέχουν να προλάβουν να ελέγξουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό υποθέσεων για να προλάβουν την παραγραφή τους στις 31 Δεκεμβρίου 2024 ενώ βιάζονται να στείλουν τα σημειώματα στους φορολογούμενους έως τις αρχές Δεκεμβρίου.

    Σημειώνεται ότι χρόνος παραγραφής κάθε υπόθεσης, είναι ανάλογος της κατηγορίας φόρου που αφορά (εισόδημα, ΦΠΑ, ακίνητα κ.λπ.) αν υπάρχει φοροδιαφυγή ή αν δεν έχει υποβληθεί φορολογική δήλωση.

    Σύμφωνα με τις οδηγίες που έχει δώσει η ΑΑΔΕ οι εφοριακοί ελέγχουν και διασταυρώνουν:

    – Τα ηλεκτρονικά αρχεία βεβαιώσεων αποδοχών ή συντάξεων, αμοιβών από επιχειρηματική δραστηριότητα και εισοδημάτων από μερίσματα, τόκους, δικαιώματα.

    – Διαθέσιμα στοιχεία που αφορούν λοιπά εισοδήματα και αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης ή απόκτησης περιουσιακών στοιχείων, τα οποία αποστέλλονται ετησίως ή περιλαμβάνονται στην τελευταία προ του έτους για το οποίο εκδίδεται πράξη εκτιμώμενου προσδιορισμού φόρου, υποβληθείσα δήλωση φόρου εισοδήματος και στην περιουσιακή κατάσταση του εκάστοτε έτους, όπως αυτή προκύπτει από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Περιουσιολογίου της ΑΑΔΕ.

    – Την ηλεκτρονική βάση δεδομένων, που είναι διαθέσιμη στην ΑΑΔΕ και δύνανται να αφορούν την άσκηση επαγγελματικής ή επιχειρηματικής δραστηριότητας, καθώς επίσης και από στοιχεία που λήφθηκαν στο πλαίσιο της ανταλλαγής πληροφοριών για την εφαρμογή της διεθνούς διοικητικής συνεργασίας στο πεδίο της άμεσης φορολογίας.

    – Κάθε διαθέσιμη πληροφορία από τρίτους.

    Ποιες υποθέσεις παραγράφονται

    Στο στόχαστρο του φοροελεγκτικού μηχανισμού βρίσκονται:

    – Φορολογούμενοι οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση το 2019 για τα εισοδήματα του 2018.

    – Φορολογούμενοι που έχουν υποβάλει ανακριβή δήλωση ή να μην έχουν δηλώσει αναδρομικά ποσά αποδοχών που εισπράχθηκαν εντός του 2018 και αφορούν παλαιότερα έτη.

    – Ελεύθεροι επαγγελματίες και επιχειρήσεις που έχουν υποβάλει ανακριβή δήλωση ακαθάριστων εσόδων ή δαπανών της διαχειριστικής περιόδου 2018.

    – Ιδιοκτήτες εκμισθούμενων ακινήτων που δεν υπέβαλαν ή υπέβαλαν ανακριβή δήλωση για εισοδήματα από βραχυχρόνιες μισθώσεις τα οποία απέκτησαν το 2018.

    – Φορολογούμενοι με εισοδήματα αλλοδαπής προέλευσης που δεν υπέβαλαν φορολογική δήλωση.

    Ο λογαριασμός με τους έξτρα φόρους και τα πρόστιμα θα πρέπει να έχει εκδοθεί πριν την εκπνοή του 2024 καθώς σύμφωνα με απόφαση του ΣτΕ το δημόσιο χάνει το δικαίωμα επιβολής φόρων και προστίμων σε περίπτωση που εντός του προβλεπόμενου από τη νομοθεσία χρονικού διαστήματος για την παραγραφή δεν κοινοποιήσει στο φορολογούμενο τη καταλογιστική πράξη.

    Πηγή: OT - In.gr

  • ΑΑΔΕ: Μηνύματα σε πάνω από 155.000 επιχειρήσεις για τα ψηφιακά παραστατικά - Τα πρόστιμα
    ΑΑΔΕ: Μηνύματα σε πάνω από 155.000 επιχειρήσεις για τα ψηφιακά παραστατικά - Τα πρόστιμα

    Στην αποστολή 155.415 μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προχώρησε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) σε εξατομικευμένες επιχειρήσεις, που θα υποχρεούνται να εκδίδουν ψηφιακά παραστατικά διακίνησης και να διαβιβάζουν τα δεδομένα τους στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με την Α.1122/2024 (Β΄4570) κοινή απόφαση του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Διοικητή της ΑΑΔΕ, την παραπάνω υποχρέωση, έχουν από 1η/12 οι επιχειρήσεις που:

    • τα ακαθάριστα έσοδά τους υπερβαίνουν τις 200.000 ευρώ, βάσει της υποβληθείσας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2022 ή
    • δραστηριοποιούνται στους τομείς των ενεργειακών προϊόντων (καύσιμα), φαρμακευτικών προϊόντων και ιατρικών αναλωσίμων, οικοδομικών και συναφών υλικών, καθώς και της παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας ελαιόκαρπου και ελαιόλαδου.

    Περαιτέρω, υπενθυμίζεται ότι σε περίπτωση μη έκδοσης παραστατικών διακίνησης, το πρόστιμο ανέρχεται:

    • στα 500 ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο, αν η επιχείρηση τηρεί απλογραφικό λογιστικό σύστημα ή
    • στα 1.000 ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο, αν η επιχείρηση τηρεί διπλογραφικό λογιστικό σύστημα.

    Πηγή: cnn.gr

  • Πύργος: Νέο μπαράζ με πρόστιμα και αφαίρεση πινακίδων στις οδούς Κοραή και Μαθιού
    Πύργος: Νέο μπαράζ με πρόστιμα και αφαίρεση πινακίδων στις οδούς Κοραή και Μαθιού

    Νέα επέμβαση της Τροχαίας Πύργου είχαμε το μεσημέρι της Τετάρτης στην περιοχή της ανάπλασης στις οδούς Κοραή και Μαθιού.

    Αιτία στάθηκαν οι καταγγελίες που έγιναν από κατοίκους που και σήμερα βρήκαν παρκαρισμένα ακριβώς μπροστά στην πόρτα των κατοικιών χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να εξέλθούν ή να εισέλθούν.

    Και μαζί με αυτούς τους παραβάτες οι τροχονόμοι βεβαίωσαν παραβάσεις και αφαίρεσαν πινακίδες σε όσα αυτοκίνητα είχαν σταθμεύσει πάνω στα πεζοδρόμια και κυρίως πάνω τις οδεύσεις τυφλών - ΑμεΑ.

    pinakides 3

    Τα παράπονα από τους πολίτες ήταν πολλά καθώς το πρόβλημα της στάθμευσης όπως έχουμε αναφέρει ξανά παραμένει οξυμένο και άμεση λύση στο ορίζοντα δεν φαίνεται.

    Από την άλλη η μη ολοκλήρωση του έργου, ώστε να τοποθετηθούν κολωνάκια που θα οριοθετήσουν τους χώρους στάθμευσης στην περιοχή της ανάπλασης της Αγίας Κυριακής, οδηγεί πολλούς ιδιοκτήτες οχημάτων να τα σταθμεύουν πάνω στα πεζοδρόμια αγνοώντας τους πεζούς και όσους θέλουν να εισέλθουν ή να εξέλθούν από κατοικίες και καταστήματα.

    pinakides 2

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο