Διακοπές με δάνεια, δόσεις και voucher κάνουν φέτος το καλοκαίρι οι νεότερες γενιές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Σε αυτό το trend κυριαρχούν οι νέοι που ανήκουν στην γενιά Z και δημιουργούν μια ιδιαίτερη δυναμική καθώς καταφέρνουν να κάνουν όλο και περισσότερα ταξίδια, παρότι δηλώνουν χαμηλότερα εισοδήματα.
Σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές, οι νεότεροι δεν περιμένουν μέχρι να αποκτήσουν καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας ή αξιόλογες αποταμιεύσεις για να κάνουν ταξίδια.
Μάλιστα, σημαντικό ποσοστό των ταξιδιωτών δεν έχουν καν «χρήματα στην άκρη» και όμως επιλέγουν να κλείσουν διακοπές με «δόσεις» μέσω συστημάτων όπως το «buy now pay later» - το οποίο κερδίζει έδαφος και στην Ελλάδα, μέσω προσωπικών δανείωn ή ακόμα και με οικονομική βοήθεια από τους γονείς τους.
Παράλληλα, στην Ελλάδα, πολλοί νέοι βασίζονται στην οικονομική ενίσχυση που παρέχει το κράτος μέσω έκτακτων παροχών όπως τα voucher του «κοινωνικού τουρισμού» και του «τουρισμού για όλους». Ενώ σε ταξίδια αξιοποιεί τα 150 ευρώ του «Youth Pass» σημαντικό ποσοστό των δικαιούχων.
Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών δεδομένων Morning Consult οι Gen Zs, δηλαδή όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012 ταξιδεύουν περισσότερο από τους Gen Xers και τους baby boomers, και είναι «στο ίδιο επίπεδο με τους millennials, οι οποίοι επί του παρόντος βρίσκονται στο επίκεντρο της βιομηχανίας».
Παρά το νεαρό της ηλικίας τους και το συγκριτικά χαμηλό εισόδημά τους, περισσότεροι από τους μισούς ενήλικες της γενιάς Z είναι συχνοί ταξιδιώτες, έχοντας πραγματοποιήσει τρία ή περισσότερα ταξίδια αναψυχής τον τελευταίο χρόνο, αναφέρει η έρευνα και όπως επισημαίνει, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα ταξίδια είναι πλέον πιο mainstream και η Gen Zs εκτίθεται ευρέως στην ταξιδιωτική έμπνευση μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Ταξιδιωτικές εμπειρίες με νόημα
Η Gen Zs θέλει όλο και περισσότερο οι ταξιδιωτικές της εμπειρίες να έχουν νόημα, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας ταξιδιωτικής τεχνολογίας Student Universe σε 4.000 φοιτητές πλήρους φοίτησης.
Περίπου το 68% των ερωτηθέντων, ηλικίας 18 έως 25 ετών, δήλωσαν ότι ενδιαφέρονται να γνωρίσουν μια νέα κουλτούρα, ενώ μόνο το 21% αναζητούσε νυχτερινή ζωή και clubbing.
Σχολιάζοντας την έκθεση, ο Will Jones, διευθυντής μάρκας της εταιρείας, δήλωσε: «Δεν ήταν πολύ καιρό πριν που η ταξιδιωτική αγορά των 18-30 ετών ήταν ουσιαστικά συνώνυμη με τα ξέφρενα πάρτι ... αυτό δεν ισχύει πλέον».
Τα κοινωνικά ζητήματα έχουν επίσης σημασία γι' αυτούς, με περίπου 82% να δηλώνουν ότι η προσέγγιση μιας χώρας σε θέματα όπως τα δικαιώματα LGBTQ θα επηρέαζε την απόφασή τους να την επισκεφθούν, σύμφωνα με το StudentUniverse.
Η γενιά Zs και οι millennials θέλουν επίσης - και θα πληρώσουν περισσότερα για - πισίνες και καταλύματα φιλικά προς τα κατοικίδια, σύμφωνα με την «2023 Travel Trends Report» της Hopper.
Και μια έκθεση του πολυτελούς ταξιδιωτικού πρακτορείου Virtuoso αναφέρει ότι το 56% της Gen Zs θα πληρώσει περισσότερα για ταξιδιωτικές εταιρείες με φιλοσοφίες και πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον.
Πηγή: cnn.gr